abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 juli 2010 @ 15:30:53 #51
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_83725066
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:08 schreef Ireyon het volgende:
Onbewaakte overwegen.. ongelofelijk dat ze nog bestaan.
Ik dacht dat ProRail dit jaar klaar zou zijn met de ombouw van de spoorwegovergangen.

Maar nee, PR-stunts genieten de voorkeur...

Prutsende vingerververs...
  dinsdag 6 juli 2010 @ 15:39:54 #52
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83725445
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 15:30 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik dacht dat ProRail dit jaar klaar zou zijn met de ombouw van de spoorwegovergangen.

Maar nee, PR-stunts genieten de voorkeur...

Prutsende vingerververs...
Te kort door de bocht. Een overweg kan te weinig gebruikt worden om te beveiligen. De keuze is dan soms om 'm af te sluiten, maar dat stuit weer op bezwaren van wandelaars, fietsers, et cetera. Wie weet was de chauffeur verdwaald, wat doet een vrachtwagen vol met betonijzer op zo'n weg? Onbewaakte overwegen zullen waarschijnlijk blijven bestaan, zeker in streken als de Achterhoek.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 6 juli 2010 @ 15:43:37 #53
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_83725616
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 15:39 schreef Duvel het volgende:

[..]

Te kort door de bocht. Een overweg kan te weinig gebruikt worden om te beveiligen. De keuze is dan soms om 'm af te sluiten, maar dat stuit weer op bezwaren van wandelaars, fietsers, et cetera. Wie weet was de chauffeur verdwaald, wat doet een vrachtwagen vol met betonijzer op zo'n weg? Onbewaakte overwegen zullen waarschijnlijk blijven bestaan, zeker in streken als de Achterhoek.
Zijn TomTom heeft hem zeker verkeerd gestuurd
Dat is een reden dat wij altijd met de ouderwetse wegenkaarten werken
pi_83727836





Merk en type: onbekend
Eigenaar: Hohenzollerische Landesbahn AG (HzL)
Land van herkomst: Duitsland
Locatie: Geisingen Kirchen-Hausen (D)
Datum: 23 april 2010
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen op de terugweg vanaf de Bauma
  dinsdag 6 juli 2010 @ 16:31:17 #55
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83727992
Merk en type: Stadler Regioshuttle RS1.

http://de.wikipedia.org/wiki/Baureihe_650
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_83728110
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 16:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Merk en type: Stadler Regioshuttle RS1.

http://de.wikipedia.org/wiki/Baureihe_650
De BuzzyBee treinenexpert
pi_83729958
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 15:25 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je kunt alles maken, maar de vraag is: kan het zonder seintechnische aanpassingen?
Dat is natuurlijk precies wat ik bedoel: een trein kan altijd kopmaken achter een bediend sein, zonder dat daar speciale seintechnische voorzieningen voor nodig zijn.

Ja, okee, het kan niet achter het inrijsein op (het linkerspoor van) een vrije baan zonder beveiligd links rijden. Maar ik dacht dat dat tegenwoordig qua binnenlands verkeer alleen nog maar op Zwolle - Olst voorkomt en dat dus de enige onmogelijkheid in Nederland is, om uit Deventer komend op station Olst kop te maken.
  Redactie Sport dinsdag 6 juli 2010 @ 17:22:53 #58
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_83730694
Volgens mij kan het zelfs dan nog: in Post T Hengelo (zeer realistisch) is het namelijk ook mogelijk om in Oldenzaal kop te maken op het spoor Bentheim-Oldenzaal, dat vanuit Oldenzaal niet normaal bereden kan worden (dubbelspoorbeveiliging, zonder beveiligd links dus).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 6 juli 2010 @ 17:34:33 #59
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_83731292
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 15:30 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik dacht dat ProRail dit jaar klaar zou zijn met de ombouw van de spoorwegovergangen.
Het jaar duurt nog 4,5 maand.
pi_83732543
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 17:22 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij kan het zelfs dan nog: in Post T Hengelo (zeer realistisch) is het namelijk ook mogelijk om in Oldenzaal kop te maken op het spoor Bentheim-Oldenzaal, dat vanuit Oldenzaal niet normaal bereden kan worden (dubbelspoorbeveiliging, zonder beveiligd links dus).
Maar hoe stel je dan een rijweg in naar het linkerspoor? Dat zou helemaal niet moeten kunnen, dat zou alleen met een lastgeving (tegenwoordig "aanwijzing") bereikt moeten kunnen worden en het lijkt mij niet handig om in de normale dienstregeling daarvan gebruik te moeten maken.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 18:16:15 #61
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_83732879
In Elst kan je kopmaken en op seinbeeld terugrijden richting Nijmegen. Inderdaad omdat dat direct achter een bediend sein gebeurt. Als je eerst nog een P-sein zou zijn gepasseerd, zou je tegen de rijrichting ingegaan zijn en dat kan niet op seinbeeld. Daar moet de trdl dus extra maatregelen nemen.

Op een baanvak met dubbelspoorbeveiliging kan dat ook, want die heeft ook netjes inrijders op beide sporen aan het einde van de vrije baan. Je kan alleen geen normale rijweg naar het linkerspoor instellen, dat kan alleen met geel knipper, dus rijden op zicht. Als dat ook niet had gekund, kan je nog altijd een aanwijzing STS afgeven waarbij je de wissels in de juiste stand stuurt en vastlegt. Je komt er dus altijd wel, als je maar wilt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 18:56:55 #62
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83734257
Kun je ook binnenkomen vanaf de Betuwelijn en dan keren en weer terug? En dan bedoel ik gewoon met planregels, niet met ROZ of zo?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 6 juli 2010 @ 22:33:18 #63
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_83742817
In Rhenen wordt gewoon gekeerd op de vrije baan, is mij vertelt.

Dat gebeurt ook niet overal, en vind ik nog steeds een vreemd verschijnsel.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 22:35:36 #64
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83742973
Net alsof er daar OOIT meer dan 1 trein achter Vndc zit
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_83743461
Volgens sporenplan.nl is station Rhenen geen vrije baan. Maar het enige uitrijsein is een P-sein.

Ik ben wel benieuwd wat er zou gebeuren als de trein uit Rhenen besluit weg te rijden, en net op het moment dat die door het groene P-sein rijdt stelt de treindienstleider een rijweg vanuit Veenendaal Centrum in, zodat de rijrichting wordt ingesteld en het P-sein op rood springt...

Of heeft de vrije baan tussen Veenendaal Centrum en Rhenen toch maar één sectie?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2010 22:44:08 ]
  dinsdag 6 juli 2010 @ 22:54:07 #66
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_83744124
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 22:43 schreef Igen het volgende:
Volgens sporenplan.nl is station Rhenen geen vrije baan. Maar het enige uitrijsein is een P-sein.

Ik ben wel benieuwd wat er zou gebeuren als de trein uit Rhenen besluit weg te rijden, en net op het moment dat die door het groene P-sein rijdt stelt de treindienstleider een rijweg vanuit Veenendaal Centrum in, zodat de rijrichting wordt ingesteld en het P-sein op rood springt...

Of heeft de vrije baan tussen Veenendaal Centrum en Rhenen toch maar één sectie?
Op OHIH staat dat het wel degelijk op de vrije baan ligt, want het laatste/eerste bediende sein staat bij Veenendaal Centrum, en dat is een uitrijdsein.

Het voorsein bij station Rhenen brandt continu geel, en geen enkele andere kleur.
Dat er op de vrije baan 'gekeerd' kan worden, komt omdat er geen overwegen en dergelijke zijn tot het eerste bediende sein. Het is eigenlijk ook geen rijrichting keren, maar gewoon terug rijden.
En wanneer het blok tussen Veenendaal Centrum en Rhenen al bezet is, kan er geen andere trein heen rijden, door ARI of de TRDL.
pi_83744456
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 22:54 schreef greavy het volgende:

[..]

Op OHIH staat dat het wel degelijk op de vrije baan ligt, want het laatste/eerste bediende sein staat bij Veenendaal Centrum, en dat is een uitrijdsein.
Toch kan het geen vrije baan zijn, want zolang de vrije baan bezet is kun je de rijrichting niet omkeren. Als het spoor van station Rhenen dus vrije baan zou zijn, dan zou de trein nooit terug kunnen rijden omdat het uitrijsein van Rhenen (een P-sein) dan altijd rood zou zijn vanwege een tegengestelde rijrichting.

Nee, juist omdat Rhenen géén vrije baan is, vervalt de rijrichting-instelling zodra de trein Rhenen heeft bereikt, zodat het uitrij-P-sein dan weer op groen springt.

(Tenminste, dat is de enige logische mogelijkheid als ik het schema op sporenplan.nl zo bekijk)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2010 23:00:47 ]
pi_83744591
Deze keer zonder vervelende hoogwerker, type JLG van Riwal in de weg;




Oh en kijk, 'k zit hier een een trein. Een doodnormale intercity. Zonder toeslag. Een uur lang.


[ Bericht 3% gewijzigd door Ireyon op 06-07-2010 23:13:09 ]
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 juli 2010 @ 23:05:51 #69
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83744751
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 23:00 schreef Igen het volgende:

[..]

Toch kan het geen vrije baan zijn, want zolang de vrije baan bezet is kun je de rijrichting niet omkeren. Als het spoor van station Rhenen dus vrije baan zou zijn, dan zou de trein nooit terug kunnen rijden omdat het uitrijsein van Rhenen (een P-sein) dan altijd rood zou zijn vanwege een tegengestelde rijrichting.

Nee, juist omdat Rhenen géén vrije baan is, vervalt de rijrichting-instelling zodra de trein Rhenen heeft bereikt, zodat het uitrij-P-sein dan weer op groen springt.

(Tenminste, dat is de enige logische mogelijkheid als ik het schema op sporenplan.nl zo bekijk)

Precies. Dat heb je ook op kopstations zoals Stavoren en Harlingen Haven
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 6 juli 2010 @ 23:07:31 #70
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_83744849
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 23:00 schreef Igen het volgende:

[..]

Toch kan het geen vrije baan zijn, want zolang de vrije baan bezet is kun je de rijrichting niet omkeren. Als het spoor van station Rhenen dus vrije baan zou zijn, dan zou de trein nooit terug kunnen rijden omdat het uitrijsein van Rhenen (een P-sein) dan altijd rood zou zijn vanwege een tegengestelde rijrichting.

Nee, juist omdat Rhenen géén vrije baan is, vervalt de rijrichting-instelling zodra de trein Rhenen heeft bereikt, zodat het uitrij-P-sein dan weer op groen springt.

(Tenminste, dat is de enige logische mogelijkheid als ik het schema op sporenplan.nl zo bekijk)
En toch ligt het aan de vrije baan. De rijrichting wordt dan ook niet gekeerd in Rhenen, er wordt 'gewoon' teruggereden, om vervolgens pas het eerste bediende sein bij Veenendaal Centrum te ontmoeten.
Hoe het exact in elkaar steekt met terug kunnen richting Veenendaal Centrum, weet ik zo niet.
pi_83744987
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 23:02 schreef Ireyon het volgende:
Deze keer zonder vervelende lelijke kraan in de weg;
dat is geen kraan, maar een hoogwerker. Een JLG van Riwal om precies te zijn
pi_83745180
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 23:07 schreef greavy het volgende:

[..]

En toch ligt het aan de vrije baan. De rijrichting wordt dan ook niet gekeerd in Rhenen, er wordt 'gewoon' teruggereden, om vervolgens pas het eerste bediende sein bij Veenendaal Centrum te ontmoeten.
Hoe het exact in elkaar steekt met terug kunnen richting Veenendaal Centrum, weet ik zo niet.
En hoe komt het P-sein van Rhenen volgens jou dan op groen, als de rijrichting niet wordt omgekeerd?

Edit: O, dat weet je dus niet. Maar dat is nou net de hele clou!

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2010 23:15:29 ]
pi_83745181
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 23:09 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

dat is geen kraan, maar een hoogwerker. Een JLG van Riwal om precies te zijn
'k Heb het voor je aangepast

Verder nog opvallende dingen in die post ?
pi_83745214
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 23:02 schreef Ireyon het volgende:
Deze keer zonder vervelende hoogwerker, type JLG van Riwal in de weg;

[ afbeelding ]
Wat een mooie foto!
pi_83745272
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 23:13 schreef Ireyon het volgende:

[..]

'k Heb het voor je aangepast

Verder nog opvallende dingen in die post ?
ik heb me tot mijn vakgebied beperkt, sorry
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')