quote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
Is er wel maar loopt niet echt.
Voor de verkiezingen was het peilingentopic dat zo'n beetje maar die zijn nu ook niet al te relevant meer. Dan maar de onderhandelingstopics
Het zou je toch wel sieren als je zo nu en dan dat badinerende toontje eraf haalt.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:38 schreef KoosVogels het volgende:
Nee phmsmstyle, ben niet sacherijnig, gewoon flauw
Oh vrede heb ik er in principe ook wel mee. Echter ik zal dan wel hopen dat het kabinet snel ten onder gaat omdat ik oprecht denk dat extreem-rechts en extreem-grefo niets in ons kabinet te zoeken hebbenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Alleen vind ik het soms wel jammer dat sommige mensen pertinent iets niet willen. Paars is niet mijn voorkeur, maar als het democratisch is en het volk wil dat dan heb ik er in principe vrede mee. Maar dat moet men dan ook hebben als het over rechts gaat : pvv vvd cda (sgp)
Bovenstaande opmerking was verre van badinerend. Althans, niet zo bedoeld. Wellicht dat jij dat anders ervaart.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het zou je toch wel sieren als je zo nu en dan dat badinerende toontje eraf haalt.
Maar daarom heb je het democratische proces wel te respecteren, als dit is wat het volk wilquote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:40 schreef du_ke het volgende:
[..]
Oh vrede heb ik er in principe ook wel mee. Echter ik zal dan wel hopen dat het kabinet snel ten onder gaat omdat ik oprecht denk dat extreem-rechts en extreem-grefo niets in ons kabinet te zoeken hebben.
Het land besturen is een serieuze zaak, daar passen dergelijke doldwaze lieden niet in naar mijn idee.
Tja dat lok je ook wel een beetje uit natuurlijkquote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het zou je toch wel sieren als je zo nu en dan dat badinerende toontje eraf haalt.
Ik bedoelde het toch wat meer in algeme zin.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bovenstaande opmerking was verre van badinerend. Althans, niet zo bedoeld. Wellicht dat jij dat anders ervaart.
Me 2quote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
Aan phpmystyle:
Iedereen moet zich neerleggen bij feiten. Zolang die er niet zijn mag je het er best over hebben..
Maar liever zonder al dat heen en weer gebash en persoonlijke aanvallen..
Niet dat ik me daar nooit toe laat "verleiden", maar de manier van vanavond heeft mijn voorkeur..
Ik zal proberen je te ontzien. Maar dan geen malle PVV-opmerkingen meer maken, goed? Anders vraag je er natuurlijk omquote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik bedoelde het toch wat meer in algeme zin.
Dat doe ik ook gewoon, was bepaald niet van plan een staatsgreep te gaan plegenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar daarom heb je het democratische proces wel te respecteren, als dit is wat het volk wil
Zie je wel, we kunnen het best ergens over eens zijnquote:
Wat zijn malle opmerkingen? Ik vind windmolens mal, maar daarom laat ik je wel in je waarde. Jij vindt het mal dat ik vind dat er geen Minaretten mogen in Nederland. Maar daarom moet jij mij daarin ook respecteren.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik zal proberen je te ontzien. Maar dan geen malle PVV-opmerkingen meer maken, goed? Anders vraag je er natuurlijk om
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zie je wel, we kunnen het best ergens over eens zijn![]()
Je maakt er ook echt een serieuze discussie van/. Dat was niet de bedoeling, ik ga maar naar bed.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat zijn malle opmerkingen? Ik vind windmolens mal, maar daarom laat ik je wel in je waarde. Jij vindt het mal dat ik vind dat er geen Minaretten mogen in Nederland. Maar daarom moet jij mij daarin ook respecteren.
Doe eens een woice, dan kunnen we het wetenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:43 schreef Boldface het volgende:
De grefo's hebben trouwens een site in het leven geroepen www.geenpaarsplus.nl
Het faillissement van de Christen-politiek had niet mooier in beeld gebracht kunnen worden.
Waarom ik weet dat de CU hier achter zit? De argumenten zijn dezelfde die Rouvoet eerder Pechtold al voor de voeten wierp: doorgeslagen gelijkheidsdenken, etc.
Het is prachtig. Op Twitter zitten ze ook. En daar beweren ze doodleuk dat een Paars kabinet niet voor economisch herstel kan zorgen. Lagen zeker in 1994 onder een steen ofzo...
[Querying whois.domain-registry.nl]quote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Doe eens een woice, dan kunnen we het weten
Paars was/waren één van de betere kabinetten van de afgelopen "jaren" (al hebben zij ook genoeg dingen gedaan waar ik het pertinent mee oneens ben). Helaas hebben heel veel mensen hier dit vaak niet bewust meegemaakt en ligt de oneliner van Fortuyn ("De puinhopen van 8 jaar Paars) bij hen dus minder diep in het geheugen begravenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:43 schreef Boldface het volgende:
Het faillissement van de Christen-politiek had niet mooier in beeld gebracht kunnen worden.
Waarom ik weet dat de CU hier achter zit? De argumenten zijn dezelfde die Rouvoet eerder Pechtold al voor de voeten wierp: doorgeslagen gelijkheidsdenken, etc.
Het is prachtig. Op Twitter zitten ze ook. En daar beweren ze doodleuk dat een Paars kabinet niet voor economisch herstel kan zorgen. Lagen zeker in 1994 onder een steen ofzo...
Daarom pleit ik er ook voor om naar de doelen te kijken en daarmee voorbij te gaan aan de bekende stokpaardjes. Kijk naar de woningmarkt en hoe je die wilt hervormen en maak daar maatregelen voor zonder vooraf naar middelen als de HRA of liberalisatie van de huurmarkt te kijken. Het is even een omslag in het denken maar dat is noodzakelijk wanneer je een kabinet wilt dat serieus gaat hervormen..quote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:43 schreef 08gnoT. het volgende:
Op zich respecteer ik paars ook wel, maar ik ben gewoon bang dat er zo weinig van terecht komt. De standpunten liggen zo ver uit elkaar dat, als ze gaan praten, het in het midden uitkomt en dan gebeurt er zo weinig.
Was dat echt zo? Volgens mij lagen de partijen toen echt een stuk verder uit elkaar. Ze kwamen rechtstreeks uit de sterk gepolariseerde jaren '80. Nu is het verschil tussen VVD en PvdA voornamelijk hoe men wil gaan bezuinigen, niet of men wil gaan bezuinigen. Dan is de eerste klapper naar elkaar toe al gemaakt.quote:Het originele paars werkte dan nog wel, omdat dat iets minder verdeeld was.
Als ze inderdaad samen verder willen...quote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:43 schreef JoaC het volgende:
Wanneer zal de informatieronde uberhaupt een formatieronde worden?
Inderdaadquote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:45 schreef JoaC het volgende:
Ik vind minaretten meevallen ten opzichte van veel kerken, toch moeten ze beiden kunnen
Nee omdat dat niet alleen maar om geld ging.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:43 schreef 08gnoT. het volgende:
Op zich respecteer ik paars ook wel, maar ik ben gewoon bang dat er zo weinig van terecht komt. De standpunten liggen zo ver uit elkaar dat, als ze gaan praten, het in het midden uitkomt en dan gebeurt er zo weinig.
Het originele paars werkte dan nog wel, omdat dat iets minder verdeeld was.
Ik zal heel eerlijk zeggen dat ik me het ook niet heel goed meer herinnerquote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
Daarom pleit ik er ook voor om naar de doelen te kijken en daarmee voorbij te gaan aan de bekende stokpaardjes. Kijk naar de woningmarkt en hoe je die wilt hervormen en maak daar maatregelen voor zonder vooraf naar middelen als de HRA of liberalisatie van de huurmarkt te kijken. Het is even een omslag in het denken maar dat is noodzakelijk wanneer je een kabinet wilt dat serieus gaat hervormen..
[..]
Was dat echt zo? Volgens mij lagen de partijen toen echt een stuk verder uit elkaar. Ze kwamen rechtstreeks uit de sterk gepolariseerde jaren '80. Nu is het verschil tussen VVD en PvdA voornamelijk hoe men wil gaan bezuinigen, niet of men wil gaan bezuinigen. Dan is de eerste klapper naar elkaar toe al gemaakt.
De argumenten op die site zeggen meer dan genoeg. Het is trouwens ook wel vrij mager: 4 argumenten, waarvan er sowieso al eentje een voorbarige aanname is.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:47 schreef 08gnoT. het volgende:
Geen naam dus...
Dat is ook de truc, gezamenlijke doelen opstellen die over de heilige huisjes van de verschillende partijen heen kunnen gaan. Bijvoorbeeld 'iedereen aan het werk' of 'orde op zaken in de overheidsfinanciën' of 'het mes in de bestuurslagen'. Kan je daarop op 1 lijn komen dan kom je ook wel uit de andere punten.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:50 schreef Klummie het volgende:
[..]
Nee omdat dat niet alleen maar om geld ging.
Daarom:quote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:52 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Ik zal heel eerlijk zeggen dat ik me het ook niet heel goed meer herinnerIk weet alleen nog dat het onder paars deels goed ging. En vnl dankzij de VVD punten. En ik ben bang dat er daarvan teveel verloren gaat bij paars+, zeker omdat ze de grootste partij zijn willen stemmers niet te veel verlies van hun punten zien.
Maar nogmaals, dat ik wat ik me herinner uit de tijd dat ik net een beetje politiek begon te begrijpen
Klopt helemaal. Paars heeft fouten gemaakt, maar over de linie genomen was het zo veel beter dan de afgelopen 8 jaar Balkenende dat het nog het meest doet denken aan de wedstrijd Portugal - Noord-Korea...quote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
Paars was/waren één van de betere kabinetten van de afgelopen "jaren" (al hebben zij ook genoeg dingen gedaan waar ik het pertinent mee oneens ben). Helaas hebben heel veel mensen hier dit vaak niet bewust meegemaakt en ligt de oneliner van Fortuyn ("De puinhopen van 8 jaar Paars) bij hen dus minder diep in het geheugen begraven![]()
Klopt, maar ik heb die uitspraak nooit overgenomen. Ik vind wel degelijk, als ik cijfers en berichten uit de jaren 90 terugzie, dat paars goede dingen gedaan heeft. Inderdaad ook slechte maar dat zal elk kabinet wel hebben.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daarom:
Paars was/waren één van de betere kabinetten van de afgelopen "jaren" (al hebben zij ook genoeg dingen gedaan waar ik het pertinent mee oneens ben). Helaas hebben heel veel mensen hier dit vaak niet bewust meegemaakt en ligt de oneliner van Fortuyn ("De puinhopen van 8 jaar Paars) bij hen dus minder diep in het geheugen begraven
Vergeet niet het Des Indes beraad wat al jaren aan het lullen was met elkaar en waarvan de vertegenwoordigers in 1994 duidelijk de overhand hadden in hun partij. Basis lag er dus al, dat is nu dus niet zo.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:52 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Ik zal heel eerlijk zeggen dat ik me het ook niet heel goed meer herinnerIk weet alleen nog dat het onder paars deels goed ging. En vnl dankzij de VVD punten. En ik ben bang dat er daarvan teveel verloren gaat bij paars+, zeker omdat ze de grootste partij zijn willen stemmers niet te veel verlies van hun punten zien.
Maar nogmaals, dat ik wat ik me herinner uit de tijd dat ik net een beetje politiek begon te begrijpen
Je denkt werkelijk dat GL met 10 zetels een geheel kabinet kan gijzelen? Volgens mij overschat je dan toch echt GL hoorquote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:58 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Klopt, maar ik heb die uitspraak nooit overgenomen. Ik vind wel degelijk, als ik cijfers en berichten uit de jaren 90 terugzie, dat paars goede dingen gedaan heeft. Inderdaad ook slechte maar dat zal elk kabinet wel hebben.
Het is nu ook echt voornamelijk GL waar ik tegenop zie. D66 vind ik prima en de PvdA is -no offence- vaak niet al te standvastig dus die zal ook nog wat toegeven, maar GL bijt zich vast in Cohen's schouder zodat die een blok vormen waarop rechts teveel moet toegeven. Daar ben ik bang voor.
Daar is uit te komen, als ze zichzelf maar de goede doelen stellen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 01:00 schreef Klummie het volgende:
Wat zijn in vredesnaam de terreinen waarop de VVD en PvdA elkaar gaan vinden, wat het cement zal moeten zijn voor een akkoord? Om van de electorale gevolgen nog maar te zwijgen.
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is ook de truc, gezamenlijke doelen opstellen die over de heilige huisjes van de verschillende partijen heen kunnen gaan. Bijvoorbeeld 'iedereen aan het werk' of 'orde op zaken in de overheidsfinanciën' of 'het mes in de bestuurslagen'. Kan je daarop op 1 lijn komen dan kom je ook wel uit de andere punten.
Ik neem aan dat dit ook voor rechts geldt?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 10:03 schreef du_ke het volgende:
Het slaat ook echt gewoon helemaal nergens op. Met opnieuw stemmen maak je het de politici ook veel te makkelijk. laat ze maar gewoon serieus onderhandelen. Mocht het dan na een klein jaar nog nergens op lijken dan zien we wel weer verder...
Dit geldt voor alle verkozen politici. Links, midden en rechtsquote:Op dinsdag 22 juni 2010 10:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dit ook voor rechts geldt?
"Doe precies wat wij willen en anders maar opnieuw stemmen". Hmm ja, erg constructieve houding in een coalitieland als Nederland.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 07:00 schreef Sinenxi het volgende:
Het gaat echt niet om die paar punten of breekpunten of wat dan ook... daar zullen ze makkelijker over heen stappen dan je zult denken.
Het gaat om het totaal plaatje... het plan.. het coalitie akkoord. En dan met name het hoofdstukje Economie. Integratie is ook een punt van belang als je naar PvdA en VVD zou kijken, maar ik denk dat dat nu in deze tijd even minder belangrijk geacht zal worden.
PvdA en VVD liggen mijlen ver uit elkaar als het gaat om de aanpak van de economie. D66 en GL willen net als de VVD nog wel dat het echt nu aangepakt word en de staatsschuld zo snel mogelijk teruggedrongen word (alhoewel de VVD veel stricter in dit beleid is dan D66 en GL).
De PvdA lijkt zich, na al die jaren, nog steeds niet druk te maken om al deze problemen.
Mijn enige ding dus als VVD stemmer is... wil de PvdA een economisch beleid voeren dat grotendeels volgens VVD/Liberale lijnen uitgevoerd zal worden? Zo ja... dan laat Paars+ maar komen. zo nee... dan laat ons maar opnieuw stemmen.
Is dat zo? Ik zou juist verwachten dat GL en de VVD zich op heel veel standpunten overeenstemming kunnen vinden. Ik heb juist GL gestemd omdat ik vind dat ze meer met het milieu en minder met sociale verdeling als de PvdA en SP bezig zijn (het is ook de vier na linkse partij van Nederland).quote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:58 schreef 08gnoT. het volgende:
Het is nu ook echt voornamelijk GL waar ik tegenop zie. D66 vind ik prima en de PvdA is -no offence- vaak niet al te standvastig dus die zal ook nog wat toegeven, maar GL bijt zich vast in Cohen's schouder zodat die een blok vormen waarop rechts teveel moet toegeven. Daar ben ik bang voor.
Ach, GL is nog steeds een partij van en voor ideële, lieve en een tikkeltje naïeve wereldverbeteraars. Zo zijn ze bijvoorbeeld nog steeds héél links op economisch vlak.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 10:29 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik zou juist verwachten dat GL en de VVD zich op heel veel standpunten overeenstemming kunnen vinden. Ik heb juist GL gestemd omdat ik vind dat ze meer met het milieu en minder met sociale verdeling als de PvdA en SP bezig zijn (het is ook de vier na linkse partij van Nederland).
Maar ja wellicht juist omdat zoveel mensen "tactisch" moesten stemmen heeft GL nu juist geen andere keuze om zo aan te haken bij Cohen. Ik zou dat jammer vinden, omdat GL dan een hoop punten moet laten varen om uberhaupt bij de PvdA te kunnen aansluiten, laat staan bij de regering an sich.
In die zin was paars 1 wel goed ja, ecomomisch hadden ze windkracht 12 mee, maar ze hebben wel mooi dat confessionele beleid van de christen-democraten kunnen blokken.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 11:40 schreef HansvD het volgende:
Paars kon in 94 goed samenwerken omdat er vooral ethische zaken zijn aangepakt.
Euthenasie, Abortus, Homohuwelijk e.d.
Om dit mogelijk te maken moest er een regering komen zonder het CDA.
Wereldwijd ging het goed met de economie dus daar hoefde men niet te bezuinigen.
WAO werd echter niet aangepakt. Defensie was halfbakken met Sebrenica als dieptepunt,
we sturen militairen (VVD) maar ze mogen niet schieten (PvdA)
In Paars 2 is eigenlijk niet veel gebeurt behalve de nacht van Wiegel.
De VVD en de PvdA zullen op economisch gebied in elk geval beide flink moeten toegeven als ze samen willen.
Ik ben benieuwd.
Leuk dat ze windkracht 12 mee hadden maar hoe kan het dat onder Paars de werkeloosheid in Nederland veel sterker daalde dan in de omringende landen? Dat lag bij onze oosterburen echt niet alleen aan de hereniging en bij de Belgen echt niet alleen aan de Walen. Onder Paars is men heel bewust aan de slag gegaan met zoveel mogelijk mensen aan het werk krijgen en met succes. Dat is echt een prestatie van formaat geweest.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 11:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
In die zin was paars 1 wel goed ja, ecomomisch hadden ze windkracht 12 mee, maar ze hebben wel mooi dat confessionele beleid van de christen-democraten kunnen blokken.
Hoe bedoel je dat 'héél linkse' precies?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 11:51 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ach, GL is nog steeds een partij van en voor ideële, lieve en een tikkeltje naïeve wereldverbeteraars. Zo zijn ze bijvoorbeeld nog steeds héél links op economisch vlak.
Volgens mij is het een initiatief was van Bart-Jan Spruyt (Columnist, Grefo, rechts-conservatief, PVV adept).quote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:43 schreef Boldface het volgende:
Dat het ze financieel gunstig afging hadden ze voornaarmelijk te danken aan de keiharde bezuinigingen van Ruud Lubbers, daar heeft Paars toch echt wel haar vruchten van geplukt, er was zelfs ruimte voor lastenverlaging, VVD kon de rijken wat helpen, en PvdA kon rustig geld uitgeven. Als er destijds een rechts kabinet zat was het nog veel en veel beter gegaan. Maar ik zeg toch dat paars 1 wel goed was, maar alleen omdat ze een frisse wind hebben laten waaien, meer homo-emancipatie/abortus/euthanasie/en de doorgeslagen confessionele maatregelen wat temperen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 11:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
Leuk dat ze windkracht 12 mee hadden maar hoe kan het dat onder Paars de werkeloosheid in Nederland veel sterker daalde dan in de omringende landen? Dat lag bij onze oosterburen echt niet alleen aan de hereniging en bij de Belgen echt niet alleen aan de Walen. Onder Paars is men heel bewust aan de slag gegaan met zoveel mogelijk mensen aan het werk krijgen en met succes. Dat is echt een prestatie van formaat geweest.
Zou me niks verbazen inderdaadquote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:07 schreef Shaman het volgende:
[..]
Volgens mij is het een initiatief was van Bart-Jan Spruyt (Columnist, Grefo, rechts-conservatief, PVV adept).
Zo'n beetje al hun beleid heeft als oogmerk 'nivelleren'. Anders schaf je de HRA niet volledig af en als compensatie voor degenen die daardoor lijden verhoog je de inkomstenbelastingen nog een keer. Dat valt voor veel mensen vrij nadelig uit.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat 'héél linkse' precies?
Dit is me wat te mager als antwoord, aangezien ze bijvoorbeeld tegelijk ook de overdrachtsbelasting en het huurwaardeforfait af willen schaffen. Dit heeft weinig met het streven naar nivellering te maken en veel meer met het weer op orde brengen van de woningmarkt, daarom moet het ook geleidelijk gebeuren. En dat nieuwe toptarief is een stokpaardje waar je niet teveel waarde aan moet heffen. Je bent nu volgens mij erg bezig om spijkers op laag water te zoeken.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:10 schreef Morendo het volgende:
[..]
Zo'n beetje al hun beleid heeft als oogmerk 'nivelleren'. Anders schaf je de HRA niet volledig af en als compensatie voor mensen die daardoor lijden verhoog je de inkomstenbelastingen nog een keer. Dat valt voor veel mensen vrij nadelig uit.
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dit is me wat te mager als antwoord, aangezien ze bijvoorbeeld tegelijk ook de overdrachtsbelasting en het huurwaardeforfait af willen schaffen. Dit heeft weinig met het streven naar nivellering te maken en veel meer met het weer op orde brengen van de woningmarkt, daarom moet het ook geleidelijk gebeuren. En dat nieuwe toptarief is een stokpaardje waar je niet teveel waarde aan moet heffen. Je bent nu volgens mij erg bezig om spijkers op laag water te zoeken.
Als dit al heeel links is.
Na het lezen van bovenstaande proza neem ik mijn woorden terug. GroenLinks is inderdaad best gematigd en liberaal tegenwoordig.quote:Met een bankenheffing, een hoger toptarief en het duurder maken van milieuvervuiling zorgt GroenLinks ervoor dat de zwaarste lasten terecht komen bij de sterkste schouders.
Nederland kent een toenemende inkomensongelijkheid. De inkomens van topmanagers stegen de afgelopen jaren explosief. Tegelijkertijd moeten honderdduizenden huishoudens al jaren rondkomen van een minimuminkomen. Met verschillende belastingherzieningen zijn de lasten vooral voor de hoogste inkomens fors gedaald. Zo is het toptarief gedaald van 72 procent naar 52 procent. GroenLinks vindt dat de sterkste schouders de zwaarste lasten mogen dragen. Inkomens vanaf 150.000 euro gaan een tarief van 60% betalen.
Ook door de twee grootste aftrekposten te beperken maakt GroenLinks het belastingstelsel rechtvaardiger. De hypotheekrenteaftrek wordt stapsgewijs afgebouwd en het belastingvrij pensioensparen wordt begrensd op anderhalf keer modaal.
Ja groenlinks blijft natuurlijk een linkse partij, maar in het politieke spectrum is het samen met de PvdD de 3e/4e plek innemen van links.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:18 schreef Morendo het volgende:
[..]
[..]
Na het lezen van bovenstaande proza neem ik mijn woorden terug. GroenLinks is inderdaad best gematigd en liberaal tegenwoordig.
Helemaal niet nivellerend, oud-links. Nee, verre van dat.
Inderdaad en het is maar een voorstel, een eerlijker voorstel overigens dan heel hard nee roepen tegen alles als iemand ook maar begint over de woningmarktquote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:25 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ja groenlinks blijft natuurlijk een linkse partij, maar in het politieke spectrum is het samen met de PvdD de 3e/4e plek innemen van links.
En ja wat wil je dan; er moet bezuinigd worden, er moet iets veranderen aan de woningmarkt; dat degenen die meer hebben meer bijdragen lijkt me logisch; je kan niet van iemand met een minimum salaris verwachten dat ie 1.000 euro per maand gaat bijdragen...
Eigen woningbezit stimuleren is helemaal niks mis mee. Van mij mogen de corporaties ook gestimuleerd worden om zoveel mogelijk woningen te verkopen aan hun huurders.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:00 schreef KoosVogels het volgende:
Persoonlijk walg ik van de VVD-plannen voor de woningmarkt. Huurmarkt liberaliseren, HRA intact laten en mensen massaal aan een koophuis helpen waardoor we mogelijk in een tweede kredietcrisis rollen.
Ik ben daar eerlijk gezegd nogal huiverig voor. Maar ik vind het verder ronduit absurd dat door VVD-beleid de huurprijzen stijgen terwijl de HRA niet wordt aangepakt. Met andere woorden: huurders gaan meer betalen terwijl huisbezitters worden ontzien.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Eigen woningbezit stimuleren is helemaal niks mis mee. Van mij mogen de corporaties ook gestimuleerd worden om zoveel mogelijk woningen te verkopen aan hun huurders.
Dat is inderdaad ronduit bizar.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben daar eerlijk gezegd nogal huiverig voor. Maar ik vind het verder ronduit absurd dat door VVD-beleid de huurprijzen stijgen terwijl de HRA niet wordt aangepakt. Met andere woorden: huurders gaan meer betalen terwijl huisbezitters worden ontzien.
Laat me raden, jij wil totaal niet werken in een kapitalistisch systeemquote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:11 schreef ethiraseth het volgende:
ik wil helemaal geen huis hebben, maar de VVD lijkt me welhaast te gaan dwingen een huis te kopen. Snap het ook wel, als je een hypotheek hebt word je automatisch een werknemer die meer slikt van zijn werkgever, want je kan geen enkel risico lopen om ontslagen te worden met zo'n molensteen rond je nek.
Hij heeft gewoon gelijk. Ik zit eerlijk gezegd ook niet te springen om een eigen huis met hypotheek. Doe mij maar lekker huren.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Laat me raden, jij wil totaal niet werken in een kapitalistisch systeem
Ik heb eigenlijk ook vooral gekocht omdat huren voor mij niet aantrekkelijk was vanwege beroerd aanbod. Anders was ik lekker gaan huren hoorquote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon gelijk. Ik zit eerlijk gezegd ook niet te springen om een eigen huis met hypotheek. Doe mij maar lekker huren.
Eh, liever niet nee. Maar goed, veel keus is er niet hè. maar wil je ontkennen dat een huis een gigantische investering is, die mensen behoorlijk limiteert in hun mogelijkheden? Je komt niet zomaar weer van een huis af, terwijl ik nu in principe binnen een paar weken een ander huurhuis zou kunnen hebben.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Laat me raden, jij wil totaal niet werken in een kapitalistisch systeem
Een veelvoorkomend probleem. Waar ik gelukkig geen last van hebquote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk ook vooral gekocht omdat huren voor mij niet aantrekkelijk was vanwege beroerd aanbod. Anders was ik lekker gaan huren hoor
Werk je uberhaubt, serieuse vraag hoorquote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:18 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Eh, liever niet nee. Maar goed, veel keus is er niet hè. maar wil je ontkennen dat een huis een gigantische investering is, die mensen behoorlijk limiteert in hun mogelijkheden? Je komt niet zomaar weer van een huis af, terwijl ik nu in principe binnen een paar weken een ander huurhuis zou kunnen hebben.
Zoete witte wijn en bierquote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:09 schreef themauster het volgende:
Rutte (VVD) en Cohen) zien onvoldoende perspectief in paars-plus volgens NOS
Nu is het CDA aan zetquote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:16 schreef themauster het volgende:
@DominiqueHeyde:Cohen nog steeds niet bereid te praten over middenkabinet met vvd en cda
Nou we zijn weer terug bij af
Nee dat is niet waar:quote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:07 schreef 08gnoT. het volgende:
Een koophuis is natuurlijk altijd een investering, waarvan mensen op latere leeftijd van profiteren. Als mensen van een koophuis naar een bejaardenappartementje gaan, zullen ze een hoop geld overhouden van de verkoop.
Van de NOS. Klinkt niet echt als een uitsluiting?quote:Er wordt voorlopig niet onderhandeld over een Paars-plus-kabinet. De fractievoorzitters van VVD, PvdA, D66 en Groenlinks hebben vandaag weer gepraat voor wat wordt genoemd verkennende gesprekken.
Dat verbaast me niets! Rutte heeft gewoon geen zin in gekibbel met de voor hem 3 linkse partijen. Het enige dat ik niet begrijp is dat Cohen nog geen middencoalitie overweegt.. Hij wil toch graag regeren? Hoopt hij misschien dat hij straks de touwtjes in handen heeft als het Rutte niet lukt met zijn formatie ofzo...?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:20 schreef phpmystyle het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)s_van_de_baan__.html
Er valt niets te overspelen. Het is een coalitie waar de VVD op dit moment geen heil in ziet. En terecht. Je kan de PvdA toch ook niet verwijten dat ze niet in een coalitie met de PVV willen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:23 schreef Zemi77 het volgende:
Lijkt erop dat de VVD zijn hand aan het overspelen is.
Waar gokken ze nu op dat het CDA en de PVDA onder leiding van Rutte het VVD-programma gaan uitvoeren?
Zo naïef zal hij toch niet zijn?
Augustus 2010 weer naar de stembus, zucht
http://www.telegraaf.nl/b(...)s_van_de_baan__.htmlquote:Rutte sloot zelfs niet uit dat de combinatie later weer aan bod komt.
Precies, en dat moment lijkt mij nu gekomen. De enige optie die Rutte nog rest (VVD-CDA-PvdA) is door Cohen voorlopig al afgeserveerd, en bij de eerstvolgende optie is de PvdA aan zet.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:25 schreef --Krijn-- het volgende:
[..]
Dat verbaast me niets! Rutte heeft gewoon geen zin in gekibbel met de voor hem 3 linkse partijen. Het enige dat ik niet begrijp is dat Cohen nog geen middencoalitie overweegt.. Hij wil toch graag regeren? Hoopt hij misschien dat hij straks de touwtjes in handen heeft als het Rutte niet lukt met zijn formatie ofzo...?
Als ze er echt niet uitkomen dan hoop ik dat Rutte in de eventueel nieuwe verkiezingen wordt afgestraft voor zijn belofte van '1 juli'...quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:26 schreef IHVK het volgende:
Rutte had hier gewoon voor moeten gaan. Nu krijgen we Belgische toestanden.
Ik denk dat Rutte erop uit is om, nu Paars niet lijkt te lukken, het CDA aan tafel te krijgen voor een kabinet met de PVVquote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:23 schreef Zemi77 het volgende:
Waar gokken ze nu op dat het CDA en de PVDA onder leiding van Rutte het VVD-programma gaan uitvoeren?
Augustus 2010 weer naar de stembus, zucht
Inderdaadquote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:27 schreef Flashwin het volgende:
Rutte met zn grote mond dat er 1 juli wel een akkoord zou zijn
Toch vreemd dat Cohen het op deze wijze speelt. Hij zal straks misschien de VVD nog nodig gaan hebben. Als dat probleem zich voordoet heeft hij zijn kansen bij Rutte vergooid.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:27 schreef Liflaf het volgende:
[..]
Precies, en dat moment lijkt mij nu gekomen. De enige optie die Rutte nog rest (VVD-CDA-PvdA) is door Cohen voorlopig al afgeserveerd, en bij de eerstvolgende optie is de PvdA aan zet.
Ja, maar met wie dan? Levert alleen maar onmogelijke combinaties op.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:27 schreef Liflaf het volgende:
[..]
Precies, en dat moment lijkt mij nu gekomen. De enige optie die Rutte nog rest (VVD-CDA-PvdA) is door Cohen voorlopig al afgeserveerd, en bij de eerstvolgende optie is de PvdA aan zet.
Het zal wel strategie zijn van de VVD, maar het is de enige serieuze optie. Regeren met de PVV is uitgesloten en CDA-VVD-PvdA is natuurlijk ook onzin. En het is niet zo dat van de VVD gevraagd wordt om met de SP te regeren. Het zijn alle vier stabiele verantwoordelijke partijen die een progressief (liberale) koers wil varen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:26 schreef nikk het volgende:
[..]
Er valt niets te overspelen. Het is een coalitie waar de VVD op dit moment geen heil in ziet. En terecht. Je kan de PvdA toch ook niet verwijten dat ze niet in een coalitie met de PVV willen.
GL wil ook een lastenverzwaring bij het bedrijfsleven neerlegen van 13 miljard voor groenlinks dingetjes.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:31 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Het zal wel strategie zijn van de VVD, maar het is de enige serieuze optie. Regeren met de PVV is uitgesloten en CDA-VVD-PvdA is natuurlijk ook onzin. En het is niet zo dat van de VVD gevraagd wordt om met de SP te regeren. Het zijn alle vier stabiele verantwoordelijke partijen die een progressief (liberale) koers wil varen.
Vb. GL wil de WW korten tot maximaal een jaar levenslang, daar moet de VVD toch een nat kussentje van krijgen.
Beter dan de miljarden die de VVD bij de armste mensen wil leggen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:33 schreef marky het volgende:
[..]
GL wil ook een lastenverzwaring bij het bedrijfsleven neerlegen van 13 miljard voor groenlinks dingetjes.
quote:
Doe niet zo kinderacht aub.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:38 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Zegt er een wat. Jij kon je virtuele traantjes niet bedwingen, toen de PVV niet mee mocht spelen
Waarom D66 erbij? Om de PVDA het gevoel te geven dat ze met twee "linkse" partijen zitten? De D66 is economisch gezien gewoon rechts.quote:
Hij had wel gelijk hoor.quote:
Ik zou als PvdA eerder GL erbij eisen ja.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:41 schreef Felagund het volgende:
[..]
Waarom D66 erbij? Om de PVDA het gevoel te geven dat ze met twee "linkse" partijen zitten? De D66 is economisch gezien gewoon rechts.
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:40 schreef Ascendancy het volgende:
Wat matig van de VVD, partijbelang boven landsbelang
Ik geloof eigenlijk niet zo, dat de VVD ooit serieus met de PVV zou willen regeren. Denk eerder dat Rutte nu gaat mikken op een VVD-CDA-PvdA kabinet, alhoewel dat heeeeel lastig gaat worden.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:29 schreef Krambo het volgende:
[..]
Ik denk dat Rutte erop uit is om, nu Paars niet lijkt te lukken, het CDA aan tafel te krijgen voor een kabinet met de PVV
Dat wil Cohen niet.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:44 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik geloof eigenlijk niet zo, dat de VVD ooit serieus met de PVV zou willen regeren. Denk eerder dat Rutte nu gaat mikken op een VVD-CDA-PvdA kabinet, alhoewel dat heeeeel lastig gaat worden.
Maar daar was het niet alleen de schuld van het CDA, als de PVV en de VVD er samen eerst uit waren gekomen, had die formatie nog kunnen lukken.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:43 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat kan je evenzeer over CDA zeggen met VVD CDA PVV en over PvdA met VVD CDA PvdA
Ik denk dat Cohen weinig te willen heeft.quote:
VVD CDA PvdA is wel iets controversieler.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:43 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat kan je evenzeer over CDA zeggen met VVD CDA PVV en over PvdA met VVD CDA PvdA
True, en denk ook niet dat het CDA zo snel weer in een kabinet met het PvdA gaat zitten, maar voor de VVD is het nog wel de enige mogelijke optie.quote:
Want? Zie maar een kabinet te vormen zonder hem.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik denk dat Cohen weinig te willen heeft.
Mwa dat is een VVD zinnetje, gerekend voor een bedrijf dat niets aan vervuiling wil doen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:33 schreef marky het volgende:
[..]
GL wil ook een lastenverzwaring bij het bedrijfsleven neerlegen van 13 miljard voor groenlinks dingetjes.
Staat letterlijk in het GL programma (pagina 20)quote:De belastingen op arbeid en de loonkosten voor met name
laagbetaalde arbeid voor werkgevers worden verlaagd.
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:46 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
VVD CDA PvdA is wel iets controversieler.
En de PVV heeft ideeën die met het grondbeginsel van het CDA botsen.
De verschillen tussen de PvdA en de VVD zijn alleen maar opgeblazen door Rutte om de verkiezingen te winnen.
CDA kan altijd nog van gedachten veranderen. En dan valt Cohen buiten de boot.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 @ 14:46 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Want? Zie maar een kabinet te vormen zonder hem.
Ja, mja net zo matig van Cohen dat het nu al een VVD-CDA-PVDA mogelijkheid blokkeerd.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:40 schreef Ascendancy het volgende:
Wat matig van de VVD, partijbelang boven landsbelang
Veel succes met de 76 zetels, de verdeelde CDA achterban en de instabiele PVV zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:48 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
CDA kan altijd nog van gedachten veranderen. En dan valt Cohen buiten de boot.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
We kiezen geen regering, maar een volksvertegenwoordiging?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:46 schreef horned_reaper het volgende:
Als nu zowel de VVD als de PVV (of je het er nu mee eens bent of niet) niet in de regering komen..... waarom gaan we dan in godsnaam nog naar de stembus
Mja met paars+ was hetzelfde gebeurd.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 @ 14:50 schreef Flashwin het volgende:
[..]
eigenlijk hoop ik dat dat gebeurt, want dan zijn er nieuwe verkiezingen binnen no time.
Simpelweg de grootste partij zijn is niet de enige voorwaarde om te kunnen regeren.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:46 schreef horned_reaper het volgende:
Als nu zowel de VVD als de PVV (of je het er nu mee eens bent of niet) niet in de regering komen..... waarom gaan we dan in godsnaam nog naar de stembus
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:55 schreef DeParo het volgende:
LEVE COHEN, nooit samen met de VVD, REVOLUTIE.
quote:
Zou me niks verbazen als Cohen daar wel trek in heeftquote:
Ik denk niet dat een PvdA-informateur opeens wel een regering kan samenstellen...quote:
Dan weet het CDA in ieder geval zeker dat ze bij de volgende verkiezingen helemaal weggevaagd gaan worden. De kans dat er nieuwe verkiezingen moeten komen is best reëel.quote:
In 1977 gebeurde het ook, PVDA won groots de verkiezingen maar onderhandelingen met CDA liepen stuk.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:58 schreef Flashwin het volgende:
Kan dat nog..dat de informateur wordt gewijzigd?
Dat denk ik niet... dan gaan de laatste rechtse CDA'ers ook naar de VVD bij de volgende verkiezingen.quote:
Dat weet ik nog niet, dan komt er waarschijnlijk een Paars-plus regering onder leiding van Cohen en met Rutte in de kamer. Kan ie van daaruit nog een beetje oppositie voerenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:01 schreef ViaRegnum het volgende:
[..]
Ik denk niet dat een PvdA-informateur opeens wel een regering kan samenstellen...
Die is nog niet serieus onderzocht, dus mij lijkt het logische vervolg.quote:
Dus of dat of nieuwe verkiezingen. Ik hoop dat de mensen dat laatste Cohen niet in dank af nemen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 @ 15:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, want dat wil Cohen niet. En Verhagen ook niet echt.
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:07 schreef PLAE@ het volgende:
Eigenlijk is het belachelijk dat het CDA niet wil regeren. Dan kun je net zo goed je partij opheffen.
Waarom zit je anders in die kamer?
Het CDA gaat nog liever met de PVV in zee dan met het hele scala aan Linkse partijen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:01 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dan weet het CDA in ieder geval zeker dat ze bij de volgende verkiezingen helemaal weggevaagd gaan worden. De kans dat er nieuwe verkiezingen moeten komen is best reëel.
Dat zie je verkeerd.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:08 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Het CDA gaat nog liever met de PVV in zee dan met het hele scala aan Linkse partijen.
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:56 schreef Maraca het volgende:
Volgens mij doet BJ Spruyt nu een vreugdesdansje
quote:BartJan Spruyt BartJanSpruyt
Zo, even de vlag uitgehangen 28 minutes ago via web
PvdA wil niet met CDA, of dat zegt Cohen in ieder geval. Dus een linkse coalitie is ook van de baan.quote:
Wie moet dan de onderhandelingen bij de VVD gaan doen, wie wordt de vice premier van de VVD? Vind ik wel interessant.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:04 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat weet ik nog niet, dan komt er waarschijnlijk een Paars-plus regering onder leiding van Cohen en met Rutte in de kamer. Kan ie van daaruit nog een beetje oppositie voeren
Eh, ze zitten in de kamer als volksvertegenwoordigers. Dat is hun functie waarvoor ze gekozen zijn.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:07 schreef PLAE@ het volgende:
Eigenlijk is het belachelijk dat het CDA niet wil regeren. Dan kun je net zo goed je partij opheffen.
Waarom zit je anders in die kamer?
Eigenlijk wel slecht dat Cohen én geen CDA-VVD-PvdA wil én bovendien al vanaf het begin de PVV heeft uitgesloten. Zo beperk je de mogelijkheden tot regeren wel natuurlijk...quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, want dat wil Cohen niet. En Verhagen ook niet echt.
de domme CDA-ers zijn al naar PVV overgelopen, de slimme willen geen samenwerking met de PVV. Als ze nog meer leden/stemmers kwijt willen raken zou het misschien een goed idee zijn.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:08 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Het CDA gaat nog liever met de PVV in zee dan met het hele scala aan Linkse partijen.
Ik denk dat al vanaf het begin van de onderhandelingen dat het daar op uit gaan draaien.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:05 schreef Felagund het volgende:
[..]
Die is nog niet serieus onderzocht, dus mij lijkt het logische vervolg.
Was het maar zo simpelquote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:15 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Als Jan Klaassen nou de financien regelt en Katrijn de broodjes, dan is deze hele poppenkast toch niet nodig jongens?
Soms is het op de langetermijn beter voor een partij om een tijd niet te regeren.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:15 schreef PLAE@ het volgende:
Laat ik het anders zeggen. Waarom zit je anders in de politiek.
Jullie begrijpen wat ik bedoel
Mwa, hij is het toch echt zelf aan het doen, maar wellicht maakt hij nog een come-back.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:18 schreef n3z het volgende:
Wint Rutte een keer wordt hij geen premier. Nieuwe verkiezingen, kansloos dit. Met dank aan al die PVV josties.
Laten we in ieder geval hopen dat een normale partij de volgende verkiezingen wint en niet de PVV. Dan wordt er helemaal niet geregeerd. We zitten in een fucking crisis en de bobo's (Rutte en Cohen) in Den Haag willen niet eens samen regeren.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:18 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Mwa, hij is het toch echt zelf aan het doen, maar wellicht maakt hij nog een come-back.
Dat vind ik dus zo belachelijk. Het gaat niet om wat er goed is voor de partijen, het gaat erom wat er goed is voor het land.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 @ 15:18 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Soms is het op de langetermijn beter voor een partij om een tijd niet te regeren.
Nee, als dat mislukt mag daarna Cohen het gaan proberen om een kabinet te vormen. De kans dat het hem lukt is natuurlijk ook niet groot maar dat moet dan wel eerst geprobeerd worden voor je nieuwe verkiezingen uitschrijft.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dus of dat of nieuwe verkiezingen. Ik hoop dat de mensen dat laatste Cohen niet in dank af nemen.
En dat verliezen mensen vaak uit het oog.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat vind ik dus zo belachelijk. Het gaat niet om wat er goed is voor de partijen, het gaat erom wat er goed is voor het land.
Met andere woorden, Verhagen is gewoon z'n eigen hachje aan het redden zonder na te denken over de consequencies voor het land.
Maarja er bestaat ook nog zoiets als de verkiezingsuitslag respecteren, als je 20 van de 41 zetels kwijt raakt zou je dan nog kunnen concluderen dat het land je zat is en niet meer in de volgende regering wil hebben (dat zal wel zo'n beetje de denkwijze van verhagen zijn).quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat vind ik dus zo belachelijk. Het gaat niet om wat er goed is voor de partijen, het gaat erom wat er goed is voor het land.
Met andere woorden, Verhagen is gewoon z'n eigen hachje aan het redden zonder na te denken over de consequencies voor het land.
Vanmorgen kwam ze haast ter plekke ..... van geluk en net zag ik haar op TV en ze zag er zo afgepeigerd uit of ze door een paard was opgejaagd.quote:
Dat winnaars/verliezers is onzin. Waarom zouden D66 of GL met 10 zetels meer recht op regeren hebben dan het CDA met 21. Een zetel is een zetel. Verhagen moet gewoon toegeven dat hij niet wil regeren omdat ze dan bij de volgende verkiezingen helemaal worden weggevaagd.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:26 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maarja er bestaat ook nog zoiets als de verkiezingsuitslag respecteren, als je 20 van de 41 zetels kwijt raakt zou je dan nog kunnen concluderen dat het land je zat is en niet meer in de volgende regering wil hebben (dat zal wel zo'n beetje de denkwijze van verhagen zijn).
Wederom belachelijk. Het gaat om de verkiezingsuitslag van nu, die van 2006 heeft er niets mee te maken. Die hele mentaliteit klopt gewoon van geen kant. Verhagen is bang dat als hij gaat regeren hij nog meer zetels gaat verliezen. Dat heeft toch niets meer met politiek te maken?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 @ 15:26 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maarja er bestaat ook nog zoiets als de verkiezingsuitslag respecteren, als je 20 van de 41 zetels kwijt raakt zou je dan nog kunnen concluderen dat het land je zat is en niet meer in de volgende regering wil hebben (dat zal wel zo'n beetje de denkwijze van verhagen zijn).
Daarom snap ik Rutte ook niet, hij is trots op zijn liberale achtergrond, nu heeft hij de kans om met drie liberale partijen te gaan reageren.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:26 schreef IHVK het volgende:
D66 en GL zijn economisch rechts net als de VVD
Maar de VVD altijd nog de overheidsinkomste verhoogd als ze regeerden, dus waarom je denkt dat ze dat nu opeens niet zouden doen? Je bent echt heel erg schattig naïef wat dat betreft, dat je zo trapt in domme retoriek.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
Voorlopig zijn vooral de niet VVD-stemmers in dit topic chagrijnig, dat beschouw ik wel als een goed teken. Zelf ben ik als VVD stemmer blij met de stap van Rutte. Het is vrij waarschijnlijk dat onder een Paars + kabinet de inkomsten van de overheid omhoog zullen gaan, daar moet de VVD niet aan mee willen werken.
Rutte is geen liberaal meer alleen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:31 schreef Felagund het volgende:
[..]
Daarom snap ik Rutte ook niet, hij is trots op zijn liberale achtergrond, nu heeft hij de kans om met drie liberale partijen te gaan reageren.
Euh, hetCDA vertegenwoordigt haar kiezers, als die massaal zouden weglopen bij een regeringsdeelname dan tekent dat toch dat de CDA-kiezers niet willen dat hun partij gaat regeren? Dan is het toch net democratisch van het CDA als ze naar de stem van de kiezer luisteren?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:29 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wederom belachelijk. Het gaat om de verkiezingsuitslag van nu, die van 2006 heeft er niets mee te maken. Die hele mentaliteit klopt gewoon van geen kant. Verhagen is bang dat als hij gaat regeren hij nog meer zetels gaat verliezen. Dat heeft toch niets meer met politiek te maken?
Himmelhoch jauchzendquote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:28 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Vanmorgen kwam ze haast ter plekke ..... van geluk en net zag ik haar op TV en ze zag er zo afgepeigerd uit of ze door een paard was opgejaagd.
VVD is al 20 jaar aartsconservatief, daar zitten echt geen liberalen meer hoor.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:31 schreef Felagund het volgende:
[..]
Daarom snap ik Rutte ook niet, hij is trots op zijn liberale achtergrond, nu heeft hij de kans om met drie liberale partijen te gaan reageren.
De kiezer heeft ze 21 zetels gegeven. Dát is waar ze naar moeten luisteren. Onderbuikgevoelens heben geen plaats in deze kwestie.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 @ 15:33 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Euh, hetCDA vertegenwoordigt haar kiezers, als die massaal zouden weglopen bij een regeringsdeelname dan tekent dat toch dat de CDA-kiezers niet willen dat hun partij gaat regeren? Dan is het toch net democratisch van het CDA als ze naar de stem van de kiezer luisteren?
Maar Rutte leek een uitzondering op de regel te zijn.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:34 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
VVD is al 20 jaar aartsconservatief, daar zitten echt geen liberalen meer hoor.
Hou toch op. D66 en GL zijn voor een sterke overheid die krachtige intervenieert in de economie, D66 vind dat de overheid een leidende rol moet spelen in de economie, net zoals GL uitgebreide stimuleringsprogramma's bepleit voor groene energie. Ook hebben D66 en GL een duidelijke nivelleringsagenda, ze zijn bijvoorbeeld warm voorstander van een progressief belastingtarief. De VVD doet het iets beter maar is toch ook niet echt economisch rechts te noemen. Met economisch rechts hebben we het mijns inziens over echte liberaleren (niet het slappe aftreksel dat zich sociaal liberaal noemt), libertariers, anarcho-kapitalisten en minarchisten. Helaas bestaan die nauwelijks in Nederland.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:26 schreef IHVK het volgende:
D66 en GL zijn economisch rechts net als de VVD
Dit.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
Voorlopig zijn vooral de niet VVD-stemmers in dit topic chagrijnig, dat beschouw ik wel als een goed teken. Zelf ben ik als VVD stemmer blij met de stap van Rutte. Het is vrij waarschijnlijk dat onder een Paars + kabinet de inkomsten van de overheid omhoog zullen gaan, daar moet de VVD niet aan mee willen werken.
Het gaat niet om onderbuikgevoelens maar om op te komen voor de mensen die je vertegenwoordigt. Als de CDA kiezers iets pertinent niet willen dan moet de CDA dat ook niet willen uitvoeren. Dat heet nu luisteren naar de kiezer.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De kiezer heeft ze 21 zetels gegeven. Dát is waar ze naar moeten luisteren. Onderbuikgevoelens hebben geen plaats in deze kwestie.
Misschien zou je je eens moeten verdiepen in het liberalisme.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:34 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
VVD is al 20 jaar aartsconservatief, daar zitten echt geen liberalen meer hoor.
Dat is geenszins strijdig met het liberalisme. Sterker nog, de grondleggers van het klassieke liberalisme pleitten zelfs voor een sterke overheid.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:38 schreef ethiraseth het volgende:
maar de VVD is ook voor een sterke overheid. Alleen zijn ze wel weer zo dat ze alleen voor een overheid zijn daar waar het hun leden uitkomt (protectionisme, HRA).
Done that, verdiep jij je nu maar eens in de VVD, verkiezingsprogramma wetsvoorstellen e.d. Dan zul je zien dat de overlap marginaal is.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:39 schreef nikk het volgende:
[..]
Misschien zou je je eens moeten verdiepen in het liberalisme.
Dat is dus gewoon onzin. De enige manier waarop het CDA naar de kiezer kan luisteren is kijken hoeveel stemmen ze hebben gekregen. Er is geen andere manier. Ons systeem is zo dat je op de partij stemt waarvan jij hun standpunten vertegenwoordigd wilt zien in de regering. Als de CDA'ers niet willen dat het CDA in de regering komt hadden ze niet moeten stemmen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 @ 15:39 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Het gaat niet om onderbuikgevoelens maar om op te komen voor de mensen die je vertegenwoordigt. Als de CDA kiezers iets pertinent niet willen dan moet de CDA dat ook niet willen uitvoeren. Dat heet nu luisteren naar de kiezer.
Die stemmen hebben ze gekregen omdat ze een bepaalde koers wilden varen, bepaalde wetsvoorstellen wilden indienen, bepaalde ideeën over de samenleving hebben. Als ze vervolgens 180 graden gaan draaien dan zijn ze toch niet meer hun kiezers aan het vertegenwoordigen? Dan zijn het gewoon regenten en daar is niets democratisch aan.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:44 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is dus gewoon onzin. De enige manier waarop het CDA naar de kiezer kan luisteren is kijken hoeveel stemmen ze hebben gekregen. Er is geen andere manier. Ons systeem is zo dat je op de partij stemt waarvan jij hun standpunten vertegenwoordigd wilt zien in de regering. Als de CDA'ers niet willen dat het CDA in de regering komt hadden ze niet moeten stemmen.
Dan verschillen VVD, GL en D66 in economisch opzicht dus niet bijster veel. Waar kan zo'n onderhandeling dan nog op stuk lopen, vraag ik mij af.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:37 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Hou toch op. D66 en GL zijn voor een sterke overheid die krachtige intervenieert in de economie, D66 vind dat de overheid een leidende rol moet spelen in de economie, net zoals GL uitgebreide stimuleringsprogramma's bepleit voor groene energie. Ook hebben D66 en GL een duidelijke nivelleringsagenda, ze zijn bijvoorbeeld warm voorstander van een progressief belastingtarief. De VVD doet het iets beter maar is toch ook niet echt economisch rechts te noemen. Met economisch rechts hebben we het mijns inziens over echte liberaleren (niet het slappe aftreksel dat zich sociaal liberaal noemt), libertariers, anarcho-kapitalisten en minarchisten. Helaas bestaan die nauwelijks in Nederland.
Oh klopt, maar volgens mensen als Bolkesteijn is een liberaal alleen liberaal als hij geen enkele overheid wilt, of hooguit de meest minimale overheid die je kan bedenken (dus alleen voor landsdefensie). Oh en voor het afdwingen van wat morele dingen, als een verbod op euthanasie natuurlijk.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:41 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat is geenszins strijdig met het liberalisme. Sterker nog, de grondleggers van het klassieke liberalisme pleitten zelfs voor een sterke overheid.
Rutte's ego?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:47 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dan verschillen VVD, GL en D66 in economisch opzicht dus niet bijster veel. Waar kan zo'n onderhandeling dan nog op stuk lopen, vraag ik mij af.
Overheidsuitgaven, bezuinigingen en lastenverzwaring. Daar zit tussen de VVD en GL/PvdA een wereld van verschil.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:47 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dan verschillen VVD, GL en D66 in economisch opzicht dus niet bijster veel. Waar kan zo'n onderhandeling dan nog op stuk lopen, vraag ik mij af.
Ok. Jammer voor jou dat er in dit geval van bovenstaande geen sprake is.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 @ 15:47 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Die stemmen hebben ze gekregen omdat ze een bepaalde koers wilden varen, bepaalde wetsvoorstellen wilden indienen, bepaalde ideeën over de samenleving hebben. Als ze vervolgens 180 graden gaan draaien dan zijn ze toch niet meer hun kiezers aan het vertegenwoordigen? Dan zijn het gewoon regenten en daar is niets democratisch aan.
Een sterke overheid op het gebied van bijvoorbeeld de handhaving van eigendomsrecht, maar juist de vrijheid voor het individu staat centraal. En die lijn wordt door met name sociaal liberalen heel vreemd geïnterpreteerd, zij zien de overheid als een instrument om daarmee actief gelijke kansen te bewerkstelligen omdat zij daarmee beredeneren dat er de grootste vrijheid voor het individu is. Een volstrekt dwaze redenatie want juist op de wijze schenden ze het grondbeginsel van het liberalisme want er is niet meer de vrijheid zelf te beslissen je met eigendommen en verdiensten doet.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:41 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat is geenszins strijdig met het liberalisme. Sterker nog, de grondleggers van het klassieke liberalisme pleitten zelfs voor een sterke overheid.
VVD kan zich nu juist profileren als de liberale partij die het ook voor economische vrijheid op durft te nemen. Ze willen in ieder geval voorkomen dat het erger wordt met de schending van economische vrijheden. Voor Nederlandse begrippen vind ik dat al heel wat hoor. En daarin verschilen ze fundamenteel van PvdA, D66 en GL.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:47 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Hilarisch, erg geloofwaardig ook. Vooral gezien het feit dat de eerste keuze van de VVD, te weten de PVV een economisch beleid voorstaat die niet onder doet voor die van de SP. Hmm, over schending van economische vrijheden gesproken....quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
VVD kan zich nu juist profileren als de liberale partij die het ook voor economische vrijheid op durft te nemen. Ze willen in ieder geval voorkomen dat het erger wordt met de schending van economische vrijheden. Voor Nederlandse begrippen vind ik dat al heel wat hoor. En daarin verschilen ze fundamenteel van PvdA, D66 en GL.
De VVD kan zich profileren als de conservatieve partij die het voor de rijken opneemt door de armen te naaien. Oh wacht, dat doen ze al. Het feit dat je ze liberaal noemt terwijl ze met het CDA en de PVV willen regeren is natuurlijk al helemaal hilarisch.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
VVD kan zich nu juist profileren als de liberale partij die het ook voor economische vrijheid op durft te nemen. Ze willen in ieder geval voorkomen dat het erger wordt met de schending van economische vrijheden. Voor Nederlandse begrippen vind ik dat al heel wat hoor. En daarin verschilen ze fundamenteel van PvdA, D66 en GL.
Je weet natuurlijk ook wel dat Wilders er niet werkelijk zo over denkt.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hilarisch, erg geloofwaardig ook. Vooral gezien het feit dat de eerste keuze van de VVD, te weten de PVV een economisch beleid voorstaat die niet onder doet voor die van de SP. Hmm, over schending van economische vrijheden gesproken....
Kom op zeg, als je niets beters kunt posten dan uitgekauwde cliché's, post dan niets.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 @ 16:01 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
De VVD kan zich profileren als de conservatieve partij die het voor de rijken opneemt door de armen te naaien. Oh wacht, dat doen ze al.
Nog erger, de VVD wilt dus met de grootste leugenaar van het land regeren.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:02 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Je weet natuurlijk ook wel dat Wilders er niet werkelijk zo over denkt.
Pff steeds weer dit non-argument. Ik kan geen gedachten lezen dus ga af op zijn uitspraken/partijprogramma.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:02 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wil je ontkennen dat de VVD de rijken ontziet en de armen het hardste van alle partijen wilt aanpakken dan?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Kom op zeg, als je niets beters kunt posten dan uitgekauwde cliché's, post dan niets.
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
Qua liberalisme kan het natuurlijk een stuk beter bij de VVD, maar zoals ik als vaker heb uitgelegd is het de minst slechte keus.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:01 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
De VVD kan zich profileren als de conservatieve partij die het voor de rijken opneemt door de armen te naaien. Oh wacht, dat doen ze al. Het feit dat je ze liberaal noemt terwijl ze met het CDA en de PVV willen regeren is natuurlijk al helemaal hilarisch.
Is dat zo? Net als dat Wilders ook niet daadwerkelijk dacht over de kopvoddentax? Als ware liberale partij zou je natuurlijk nooit een dergelijke partij als eerste keus zien bij de onderhandelingen. Ware het niet dat de VVD eigenlijk helemaal geen liberale partij is, maar zoals iemand anders al zei - reteconservatief.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:02 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Toch hebben ze maar bar weinig keus bij de VVD. CDA wil niet met PVV, PvdA niet met CDA. Als Rutte zich nu ook al schrap gaat zetten komen we helemaal nergens meerquote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:49 schreef nikk het volgende:
[..]
Overheidsuitgaven, bezuinigingen en lastenverzwaring. Daar zit tussen de VVD en GL/PvdA een wereld van verschil.
Niet bepaald acceptabel, lijkt me.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Qua liberalisme kan het natuurlijk een stuk beter bij de VVD, maar zoals ik als vaker heb uitgelegd is het de minst slechte keus.
Ik vind het geen probleem, ik ben geen Wilders stemmer.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:03 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Nog erger, de VVD wilt dus met de grootste leugenaar van het land regeren.
Liberalisme is geen synoniem van vrijemarkteconomie. Maar daar hebben we het misschien al eens eerder over gehadquote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik zou graag op een libertarische partij stemmen hoor, helaas kon ik die niet vinden op de kieslijst.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:05 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Niet bepaald acceptabel, lijkt me.
Maar je bent liberaal, althans dat vind je.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:06 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik vind het geen probleem, ik ben geen Wilders stemmer.
Ik kan het uitgangspunt van vrijheid voor het individu anders echt niet anders interpreteren.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:07 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Liberalisme is geen synoniem van vrijemarkteconomie. Maar daar hebben we al eens eerder over gehad als ik het goed heb
Nee, want ik vind de economische agenda veruit het belangrijkste, ik denk dat de VVD met PVV en CDA het grootste deel van zijn economische plannen er door kan krijgen. Voor mij als VVD stemmer is dat dus het minst ongunstige scenario.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:08 schreef Mutant01 het volgende:
En het steekt je niet dat Rutte met de minst liberale partij in het Nederlandse politieke spectrum gaat onderhandelen?
En Rutte is stiekem natuurlijk ook helemaal niet conservatief. Het punt is alleen dat hij erg overtuigend doet alsof en zijn verkiezingsprogramma daarop is aangepast. Wilders zal niet snel toegeven dat hij economisch rechts is, net zoals Rutte liever niet te liberaal overkomt.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:02 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Volgens jou bestaat er geen andere vrijheid dan economische vrijheid?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik kan het uitgangspunt van vrijheid voor het individu anders echt niet anders interpreteren.
Wel hoor, maar ik offer de ene vrijheid niet voor de andere vrijheid op.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:13 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Volgens jou bestaat er geen andere vrijheid dan economische vrijheid?
Ik had het dan ook net zo goed over de economische vrijheid, toen ik refereerde naar de SP als het om de PVV gaat.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, want ik vind de economische agenda veruit het belangrijkste, ik denk dat de VVD met PVV en CDA het grootste deel van zijn economische plannen er door kan krijgen. Voor mij als VVD stemmer is dat dus het minst ongunstige scenario.
Ik zou ook mijn persoonlijke vrijheid niet willen opofferen voor een stukje vrijheid van ondernemen. Daarom heb ik ook uit volle overtuiging geen VVD gestemd.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wel hoor, maar ik offer de ene vrijheid niet voor de andere vrijheid op.
Een kopvoddentax, waar valt dat onder...quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
maar dat doe je wel door VVD te stemmen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
QFTquote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:19 schreef Nielsch het volgende:
Sorry, maar wat moet je met nieuwe verkiezingen? Welke reële coalitie die nu niet mogelijk is, zou dan wel mogelijk kunnen worden. Nee, Rutte en Cohen moeten dit oplossen en snel ook.
Partijbelang boven landsbelang.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:54 schreef Morendo het volgende:
Mooi. Paars+ is natuurlijk een onding voor de VVD.
In dit geval niet. Iedereen kan zien dat dit kabinet niet levensvatbaar is.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 @ 17:14 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Partijbelang boven landsbelang.![]()
Je kunt moeilijk van de VVD verwachten dat ze zich laten gijzelen in een kabinet met drie uitgesproken linkse partijen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 17:14 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Partijbelang boven landsbelang.De VVD is nog lang niet klaar om het land te leiden. Then again, dat zijn ze geen van allen.
Dan zijn de opties voor de VVD nu uitgeput, want opties die dat wel zijn met de VVD zijn er niet, en is dus nu dan de PVDA aan zet.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 17:14 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
In dit geval niet. Iedereen kan zien dat dit kabinet niet levensvatbaar is.
Is paars+ in het landsbelang?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 17:14 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Partijbelang boven landsbelang.De VVD is nog lang niet klaar om het land te leiden. Then again, dat zijn ze geen van allen.
Volgens PVDA, GL en D66 wel.quote:
Linksrechtsdenkenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 17:16 schreef Morendo het volgende:
[..]
Je kunt moeilijk van de VVD verwachten dat ze zich laten gijzelen in een kabinet met drie uitgesproken linkse partijen.
In tegenstelling tot welk alternatief?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 17:14 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
In dit geval niet. Iedereen kan zien dat dit kabinet niet levensvatbaar is.
Precies, dus is kan er niet gezegd worden dat de VVD dit doet uit partijbelang en daarmee tegen het landsbelang ingaatquote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:10 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens PVDA, GL en D66 wel.
Volgens de VVD niet. Volgens hen is CDA-VVD-PVDA in het landsbelang, maar dat vindt de PVDA dan weer niet.
Wat landsbelang is, is natuurlijk afhankelijk van je politieke standpunten.
Daar lijkt het inderdaad op.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:23 schreef Zemi77 het volgende:
Neuh dan is het eerder doei Rutte en een andere VVD'er die het hele circus opnieuw optuigt.quote:Augustus 2010 weer naar de stembus, zucht
Wie dan? Ik zie Schippers of Teeven nog niet premier(e) wordenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 19:23 schreef du_ke het volgende:
[..]
Daar lijkt het inderdaad op.
[..]
Neuh dan is het eerder doei Rutte en een andere VVD'er die het hele circus opnieuw optuigt.
Dat is wel erg makkelijkquote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:02 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ze hebben nog wel een handvol partijfossielen rondlopen die dat prima moeten kunnen. De partijleider hoeft niet per definitie in de kamer te zittenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 19:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wie dan? Ik zie Schippers of Teeven nog niet premier(e) worden
Opstelten misschien? Of ze toveren alsnog Kroes opeens uit de hoge hoed.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 19:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wie dan? Ik zie Schippers of Teeven nog niet premier(e) worden
Precies, daar gaat het om. En er zijn blijkbaar te weinig programmatische overeenkomsten tussen de uitgesproken linkse partijen GL en PvdA en de gematigd rechtse VVD.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:15 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
LinksrechtsdenkenHet gaat om programmatische overeenkomsten en verschillen, niet om hokjes en dogma's.
Volgens Rutte dan..quote:Op dinsdag 22 juni 2010 22:30 schreef Morendo het volgende:
[..]
Precies, daar gaat het om. En er zijn blijkbaar te weinig programmatische overeenkomsten tussen de uitgesproken linkse partijen GL en PvdA en de gematigd rechtse VVD.
Op dat punt waren ze helemaal nog niet aangekomen. Rutte heeft er al een voorlopige punt achter gezet voor men ook maar over de inhoud ging onderhandelen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 22:30 schreef Morendo het volgende:
[..]
Precies, daar gaat het om. En er zijn blijkbaar te weinig programmatische overeenkomsten tussen de uitgesproken linkse partijen GL en PvdA en de gematigd rechtse VVD.
Dat geeft dan wel aan hoe bont ze het bij GL en de PvdA gemaakt hebben.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 22:46 schreef du_ke het volgende:
[..]
Op dat punt waren ze helemaal nog niet aangekomen. Rutte heeft er al een voorlopige punt achter gezet voor men ook maar over de inhoud ging onderhandelen.
Eerder hoe verschrikkelijk kortzichtig Rutte isquote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:05 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat geeft dan wel aan hoe bont ze het bij GL en de PvdA gemaakt hebben.
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:05 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat geeft dan wel aan hoe bont ze het bij GL en de PvdA gemaakt hebben.
Dit is weer het softdrugs-idioom van een GL'er.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:08 schreef du_ke het volgende:
kortzichtig
Morendo, troll eens niet.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:10 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dit is weer het softdrugs-idioom van een GL'er.
Meer serieus dan: als je als GL en PvdA zijnde écht graag een Paars+ coalitie wil dan stel je Rutte toch op zijn gemak en zeg je: tuurlijk Mark, we gaan de Afrikaanse dictator-subsidie aanpakken, en de HRA blijft intact en we versoepelen het ontslagrecht en we bouwen meer wegen en kerncentrales. Niets van dit alles echter. Femke en Job riepen waarschijnlijk al stiekem de socialistische Heilstaat uit.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kan hier alleen maar om schaterlachen...
Zozo, dus jij weet wat er allemaal besproken is?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:17 schreef Morendo het volgende:
[..]
Meer serieus dan: als je als GL en PvdA zijnde écht graag een Paars+ coalitie wil dan stel je Rutte toch op zijn gemak en zeg je: tuurlijk Mark, we gaan de Afrikaanse dictator-subsidie aanpakken, en de HRA blijft intact en we versoepelen het ontslagrecht en we bouwen meer wegen en kerncentrales. Niets van dit alles echter. Femke en Job riepen waarschijnlijk al stiekem de socialistische Heilstaat uit.
Met z'n 'Hoe progressiever, hoe liever'.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:17 schreef Morendo het volgende:
Femke en Job riepen waarschijnlijk al stiekem de socialistische Heilstaat uit.
Ja, mama.quote:
Natuurlijk heeft Rutte de stekker eruit gehaald. Maar je moet Rutte nageven dat hij in ieder geval gepraat heeft met Femke en Job. Hij sloot ze niet bij voorbaat uit, zoals zij wel bij anderen deden.quote:Als je het nieuws gevolgd hebt weet je dat Rutte eenzijdig de stekker eruit gehaald heeft.. De rest van bereid tot onderhandelen.
HH:quote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:17 schreef Morendo het volgende:
[..]
Meer serieus dan: als je als GL en PvdA zijnde écht graag een Paars+ coalitie wil dan stel je Rutte toch op zijn gemak en zeg je: tuurlijk Mark, we gaan de Afrikaanse dictator-subsidie aanpakken, en de HRA blijft intact en we versoepelen het ontslagrecht en we bouwen meer wegen en kerncentrales. Niets van dit alles echter. Femke en Job riepen waarschijnlijk al stiekem de socialistische Heilstaat uit.
Iets met de woningmarkt ofzo?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:21 schreef ethiraseth het volgende:
Hmm ja, ik snap niet dat GL en D66 de PVV uitsloten. Hoe zou dat nou komen.
Je speelt vanavond wel heel erg voor de onnozele kleuterquote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:17 schreef Morendo het volgende:
[..]
Nee iets met de neiging om een vorm van Apartheid in te vullen voor onze landgenoten met een geloof gericht op Mekka in plaats van Jeruzalem of Rome.quote:
Dat zou nou juist een punt zijn waarop de VVD toe kan geven, maar dan met als eis dat de opbrengsten van de verlaging van de aftrek tot uiting komen in een verlaging van het IB tarief. Dan snijdt het mes aan twee kanten, de HRA gaat op zichzelf al omlaag en door de lagere IB valt er minder belasting te besparen met de HRA. Links zal blij zijn, omdat ze, zoals ze zelf al zeiden, dan af zijn van de verstoring van de markt door de HRA, en de VVD zal blij zijn omdat de IB omlaag kan.quote:
Dan moet je wel perspectief zien in een eventueel onderhandelingsresultaat.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
HH:
Als je het nieuws gevolgd hebt weet je dat Rutte eenzijdig de stekker eruit gehaald heeft.. De rest was bereid tot onderhandelen.
Hopelijk droom je vannacht prettig over een Paars+ kabinet die er nooit zal komen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je speelt vanavond wel heel erg voor de onnozele kleuter
yeap, is er enige kans dat wij te horen krijgen hoever ze zijn gekomen (achteraf dan natuurlijk)?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:28 schreef Klummie het volgende:
[..]
Dan moet je wel perspectief zien in een eventueel onderhandelingsresultaat.
De sfeer was goed, er was onderling vertrouwen (volgens Rutte zelf), bereidheid van de andere 3 tot onderhandelen, etc.. Heel belangrijke zaken voor coalitievormingen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:28 schreef Klummie het volgende:
[..]
Dan moet je wel perspectief zien in een eventueel onderhandelingsresultaat.
Het maakt nog altijd meer kans dan het kabinet met extreem-rechts dat jij zo ziet zittenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:31 schreef Morendo het volgende:
[..]
Hopelijk droom je vannacht prettig over een Paars+ kabinet die er nooit zal komen.
Zie bijv twitteraccount van Halsemaquote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:31 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
yeap, is er enige kans dat wij te horen krijgen hoever ze zijn gekomen (achteraf dan natuurlijk)?
Ow jawel, dat wordt heus wel gelekt hoor, alleen niet zolang er nog geen definiteve coalitie is. En niet als dit alsnog een keer in beeld komt uiteraard. Blijft een mooi spel.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:31 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
yeap, is er enige kans dat wij te horen krijgen hoever ze zijn gekomen (achteraf dan natuurlijk)?
Oh, ik dacht dat het de afgelopen week juist bon ton was om de PVV als links te betitelen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het maakt nog altijd meer kans dan het kabinet met extreem-rechts dat jij zo ziet zitten
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:35 schreef Morendo het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat het de afgelopen week juist bon ton was om de PVV als links te betitelen.
ECONOMISCH links... Klein nuanceverschilletjequote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:35 schreef Morendo het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat het de afgelopen week juist bon ton was om de PVV als links te betitelen.
Aangezien Wilders niks geeft om economie, maar slechts om moslimpjes pesten en allochtoontjes haten is hij extreem-rechts.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:35 schreef Morendo het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:50 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Aangezien Wilders niks geeft om economie, maar slechts om moslimpjes pesten en allochtoontjes haten is hij extreem-rechts.
Hoe noem jij dat?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:52 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wilders is midden, zelfs wat aan de linkse kant, hij heeft enkel extreem nationalistische ideeën. ONS land, ONS geld, niet voor immigranten, niet voor ontwikkelingslanden.
quote:
Ik wil je niks in de mond leggen, ik stel gewoon een open vraag..quote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:56 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik ga het in ieder geval niet noemen wat jij nu wil dat ik het noem, that's for sure
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |