abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 juni 2010 @ 00:38:06 #1
299907 Lespaulspelert
Speelt Les Paul
pi_83128577
Hier verder.
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 00:36 schreef du_ke het volgende:

[..]

Is er wel maar loopt niet echt.

Voor de verkiezingen was het peilingentopic dat zo'n beetje maar die zijn nu ook niet al te relevant meer. Dan maar de onderhandelingstopics
pi_83128592
Nee phmsmstyle, ben niet sacherijnig, gewoon flauw
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 22 juni 2010 @ 00:39:27 #3
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_83128608
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 00:38 schreef KoosVogels het volgende:
Nee phmsmstyle, ben niet sacherijnig, gewoon flauw
Het zou je toch wel sieren als je zo nu en dan dat badinerende toontje eraf haalt.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_83128625
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 00:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Alleen vind ik het soms wel jammer dat sommige mensen pertinent iets niet willen. Paars is niet mijn voorkeur, maar als het democratisch is en het volk wil dat dan heb ik er in principe vrede mee. Maar dat moet men dan ook hebben als het over rechts gaat : pvv vvd cda (sgp)
Oh vrede heb ik er in principe ook wel mee. Echter ik zal dan wel hopen dat het kabinet snel ten onder gaat omdat ik oprecht denk dat extreem-rechts en extreem-grefo niets in ons kabinet te zoeken hebben .

Het land besturen is een serieuze zaak, daar passen dergelijke doldwaze lieden niet in naar mijn idee.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_83128638
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 00:39 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Het zou je toch wel sieren als je zo nu en dan dat badinerende toontje eraf haalt.
Bovenstaande opmerking was verre van badinerend. Althans, niet zo bedoeld. Wellicht dat jij dat anders ervaart.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 00:40:45 #6
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_83128642
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 00:40 schreef du_ke het volgende:

[..]

Oh vrede heb ik er in principe ook wel mee. Echter ik zal dan wel hopen dat het kabinet snel ten onder gaat omdat ik oprecht denk dat extreem-rechts en extreem-grefo niets in ons kabinet te zoeken hebben .

Het land besturen is een serieuze zaak, daar passen dergelijke doldwaze lieden niet in naar mijn idee.
Maar daarom heb je het democratische proces wel te respecteren, als dit is wat het volk wil
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
pi_83128647
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 00:39 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Tja dat lok je ook wel een beetje uit natuurlijk .
  dinsdag 22 juni 2010 @ 00:41:07 #8
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_83128651
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 00:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Bovenstaande opmerking was verre van badinerend. Althans, niet zo bedoeld. Wellicht dat jij dat anders ervaart.
Ik bedoelde het toch wat meer in algeme zin.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 00:41:24 #9
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_83128658
Aan phpmystyle:

Iedereen moet zich neerleggen bij feiten. Zolang die er niet zijn mag je het er best over hebben..
Maar liever zonder al dat heen en weer gebash en persoonlijke aanvallen..

Niet dat ik me daar nooit toe laat "verleiden", maar de manier van vanavond heeft mijn voorkeur..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 22 juni 2010 @ 00:42:17 #10
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_83128683
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 00:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
Aan phpmystyle:

Iedereen moet zich neerleggen bij feiten. Zolang die er niet zijn mag je het er best over hebben..
Maar liever zonder al dat heen en weer gebash en persoonlijke aanvallen..

Niet dat ik me daar nooit toe laat "verleiden", maar de manier van vanavond heeft mijn voorkeur..
Me 2
pi_83128691
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 00:41 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik bedoelde het toch wat meer in algeme zin.
Ik zal proberen je te ontzien. Maar dan geen malle PVV-opmerkingen meer maken, goed? Anders vraag je er natuurlijk om
pi_83128693
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 00:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Maar daarom heb je het democratische proces wel te respecteren, als dit is wat het volk wil
Dat doe ik ook gewoon, was bepaald niet van plan een staatsgreep te gaan plegen .

Wat ook niet nodig zal zijn omdat een dergelijk kabinet per definitie zo instabiel is als maar zijn kan
  dinsdag 22 juni 2010 @ 00:43:04 #13
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_83128711
Op zich respecteer ik paars ook wel, maar ik ben gewoon bang dat er zo weinig van terecht komt. De standpunten liggen zo ver uit elkaar dat, als ze gaan praten, het in het midden uitkomt en dan gebeurt er zo weinig.

Het originele paars werkte dan nog wel, omdat dat iets minder verdeeld was.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_83128716
De grefo's hebben trouwens een site in het leven geroepen www.geenpaarsplus.nl
Het faillissement van de Christen-politiek had niet mooier in beeld gebracht kunnen worden.
Waarom ik weet dat de CU hier achter zit? De argumenten zijn dezelfde die Rouvoet eerder Pechtold al voor de voeten wierp: doorgeslagen gelijkheidsdenken, etc.

Het is prachtig. Op Twitter zitten ze ook. En daar beweren ze doodleuk dat een Paars kabinet niet voor economisch herstel kan zorgen. Lagen zeker in 1994 onder een steen ofzo...
  dinsdag 22 juni 2010 @ 00:43:33 #15
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_83128727
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 00:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Me 2
Zie je wel, we kunnen het best ergens over eens zijn
  dinsdag 22 juni 2010 @ 00:43:43 #16
177885 JoaC
Het is patat
pi_83128731
Wanneer zal de informatieronde uberhaupt een formatieronde worden?
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  dinsdag 22 juni 2010 @ 00:43:46 #17
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_83128735
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 00:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik zal proberen je te ontzien. Maar dan geen malle PVV-opmerkingen meer maken, goed? Anders vraag je er natuurlijk om
Wat zijn malle opmerkingen? Ik vind windmolens mal, maar daarom laat ik je wel in je waarde. Jij vindt het mal dat ik vind dat er geen Minaretten mogen in Nederland. Maar daarom moet jij mij daarin ook respecteren.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 00:44:41 #18
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_83128759
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 00:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Zie je wel, we kunnen het best ergens over eens zijn

dinsdag 22 juni 2010 @ 00:44:44 #19
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_83128761
Ja vanavond is het weer als 'vanouds' gezellig hier, zonder pittige discussies maar gewoon gemoedelijk
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
pi_83128775
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 00:43 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Wat zijn malle opmerkingen? Ik vind windmolens mal, maar daarom laat ik je wel in je waarde. Jij vindt het mal dat ik vind dat er geen Minaretten mogen in Nederland. Maar daarom moet jij mij daarin ook respecteren.
Je maakt er ook echt een serieuze discussie van/. Dat was niet de bedoeling, ik ga maar naar bed.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 00:45:07 #21
177885 JoaC
Het is patat
pi_83128776
Ik vind minaretten meevallen ten opzichte van veel kerken, toch moeten ze beiden kunnen
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  dinsdag 22 juni 2010 @ 00:45:55 #22
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_83128810
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 00:43 schreef Boldface het volgende:
Het faillissement van de Christen-politiek had niet mooier in beeld gebracht kunnen worden.
Waarom ik weet dat de CU hier achter zit? De argumenten zijn dezelfde die Rouvoet eerder Pechtold al voor de voeten wierp: doorgeslagen gelijkheidsdenken, etc.

Het is prachtig. Op Twitter zitten ze ook. En daar beweren ze doodleuk dat een Paars kabinet niet voor economisch herstel kan zorgen. Lagen zeker in 1994 onder een steen ofzo...
Doe eens een woice, dan kunnen we het weten
  dinsdag 22 juni 2010 @ 00:47:06 #23
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_83128843
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 00:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Doe eens een woice, dan kunnen we het weten
[Querying whois.domain-registry.nl]
[whois.domain-registry.nl]
Domain name: geenpaarsplus.nl
Status: active

Registrar:
Eureka Internetdiensten
Appelbes 8
3911NX RHENEN
Netherlands

Domain nameservers:
ns1.eid.nl 85.17.66.21
ns2.eid.nl 188.201.254.71

Record maintained: NL Domain Registry

Geen naam dus...
  dinsdag 22 juni 2010 @ 00:47:08 #24
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_83128845
quote:

Paars was/waren één van de betere kabinetten van de afgelopen "jaren" (al hebben zij ook genoeg dingen gedaan waar ik het pertinent mee oneens ben). Helaas hebben heel veel mensen hier dit vaak niet bewust meegemaakt en ligt de oneliner van Fortuyn ("De puinhopen van 8 jaar Paars) bij hen dus minder diep in het geheugen begraven
pi_83128852
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 00:43 schreef 08gnoT. het volgende:
Op zich respecteer ik paars ook wel, maar ik ben gewoon bang dat er zo weinig van terecht komt. De standpunten liggen zo ver uit elkaar dat, als ze gaan praten, het in het midden uitkomt en dan gebeurt er zo weinig.
Daarom pleit ik er ook voor om naar de doelen te kijken en daarmee voorbij te gaan aan de bekende stokpaardjes. Kijk naar de woningmarkt en hoe je die wilt hervormen en maak daar maatregelen voor zonder vooraf naar middelen als de HRA of liberalisatie van de huurmarkt te kijken. Het is even een omslag in het denken maar dat is noodzakelijk wanneer je een kabinet wilt dat serieus gaat hervormen..
quote:
Was dat echt zo? Volgens mij lagen de partijen toen echt een stuk verder uit elkaar. Ze kwamen rechtstreeks uit de sterk gepolariseerde jaren '80. Nu is het verschil tussen VVD en PvdA voornamelijk hoe men wil gaan bezuinigen, niet of men wil gaan bezuinigen. Dan is de eerste klapper naar elkaar toe al gemaakt.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 00:47:56 #26
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_83128868
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 00:43 schreef JoaC het volgende:
Wanneer zal de informatieronde uberhaupt een formatieronde worden?
Als ze inderdaad samen verder willen...
pi_83128933
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 00:45 schreef JoaC het volgende:
Ik vind minaretten meevallen ten opzichte van veel kerken, toch moeten ze beiden kunnen
Inderdaad . En daar heeft de landelijke politiek zich ook niet mee te bemoeien. Dat kunnen de gemeenten prima zelf regelen met hun bestemmingsplannen
  dinsdag 22 juni 2010 @ 00:50:15 #28
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_83128934
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 00:43 schreef 08gnoT. het volgende:

Nee omdat dat niet alleen maar om geld ging.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 00:52:16 #29
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_83128989
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 00:47 schreef du_ke het volgende:

[..]

Daarom pleit ik er ook voor om naar de doelen te kijken en daarmee voorbij te gaan aan de bekende stokpaardjes. Kijk naar de woningmarkt en hoe je die wilt hervormen en maak daar maatregelen voor zonder vooraf naar middelen als de HRA of liberalisatie van de huurmarkt te kijken. Het is even een omslag in het denken maar dat is noodzakelijk wanneer je een kabinet wilt dat serieus gaat hervormen..
[..]

Was dat echt zo? Volgens mij lagen de partijen toen echt een stuk verder uit elkaar. Ze kwamen rechtstreeks uit de sterk gepolariseerde jaren '80. Nu is het verschil tussen VVD en PvdA voornamelijk hoe men wil gaan bezuinigen, niet of men wil gaan bezuinigen. Dan is de eerste klapper naar elkaar toe al gemaakt.
Ik zal heel eerlijk zeggen dat ik me het ook niet heel goed meer herinner Ik weet alleen nog dat het onder paars deels goed ging. En vnl dankzij de VVD punten. En ik ben bang dat er daarvan teveel verloren gaat bij paars+, zeker omdat ze de grootste partij zijn willen stemmers niet te veel verlies van hun punten zien.

Maar nogmaals, dat ik wat ik me herinner uit de tijd dat ik net een beetje politiek begon te begrijpen
pi_83129010
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 00:47 schreef 08gnoT. het volgende:
Geen naam dus...
De argumenten op die site zeggen meer dan genoeg. Het is trouwens ook wel vrij mager: 4 argumenten, waarvan er sowieso al eentje een voorbarige aanname is.
pi_83129015
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 00:50 schreef Klummie het volgende:

[..]

Nee omdat dat niet alleen maar om geld ging.
Dat is ook de truc, gezamenlijke doelen opstellen die over de heilige huisjes van de verschillende partijen heen kunnen gaan. Bijvoorbeeld 'iedereen aan het werk' of 'orde op zaken in de overheidsfinanciën' of 'het mes in de bestuurslagen'. Kan je daarop op 1 lijn komen dan kom je ook wel uit de andere punten.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 00:53:34 #32
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_83129023
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 00:52 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Ik zal heel eerlijk zeggen dat ik me het ook niet heel goed meer herinner Ik weet alleen nog dat het onder paars deels goed ging. En vnl dankzij de VVD punten. En ik ben bang dat er daarvan teveel verloren gaat bij paars+, zeker omdat ze de grootste partij zijn willen stemmers niet te veel verlies van hun punten zien.

Maar nogmaals, dat ik wat ik me herinner uit de tijd dat ik net een beetje politiek begon te begrijpen
Daarom:

Paars was/waren één van de betere kabinetten van de afgelopen "jaren" (al hebben zij ook genoeg dingen gedaan waar ik het pertinent mee oneens ben). Helaas hebben heel veel mensen hier dit vaak niet bewust meegemaakt en ligt de oneliner van Fortuyn ("De puinhopen van 8 jaar Paars) bij hen dus minder diep in het geheugen begraven
pi_83129108
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 00:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
Klopt helemaal. Paars heeft fouten gemaakt, maar over de linie genomen was het zo veel beter dan de afgelopen 8 jaar Balkenende dat het nog het meest doet denken aan de wedstrijd Portugal - Noord-Korea...

Termen als "De puinhopen van Paars" zijn een eigen leven gaan leiden. Velen die het roepen, hebben Paars niet of nauwelijks meegemaakt. Paars heeft veel successen behaald, waaronder het terugdringen van de werkloosheid en begrotingen met een overschot. Grootste manco waren de wachtlijsten in de zorg. Die zijn naderhand wel teruggedrongen.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 00:58:37 #34
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_83129159
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 00:53 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Daarom:

Klopt, maar ik heb die uitspraak nooit overgenomen. Ik vind wel degelijk, als ik cijfers en berichten uit de jaren 90 terugzie, dat paars goede dingen gedaan heeft. Inderdaad ook slechte maar dat zal elk kabinet wel hebben.

Het is nu ook echt voornamelijk GL waar ik tegenop zie. D66 vind ik prima en de PvdA is -no offence- vaak niet al te standvastig dus die zal ook nog wat toegeven, maar GL bijt zich vast in Cohen's schouder zodat die een blok vormen waarop rechts teveel moet toegeven. Daar ben ik bang voor.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 00:59:06 #35
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_83129169
Helaas moet ik nu ook echt mijn bed in.. Minder dan 6 uur slaap te gaan, en nog 4 dagen werken...
Truste!
  dinsdag 22 juni 2010 @ 01:00:26 #36
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_83129200
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 00:52 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Vergeet niet het Des Indes beraad wat al jaren aan het lullen was met elkaar en waarvan de vertegenwoordigers in 1994 duidelijk de overhand hadden in hun partij. Basis lag er dus al, dat is nu dus niet zo.

Ja ze willen allemaal bezuinigen maar idd, hoe en hoeveel? En wat te denken van marktwerking ( begonnen onder Paars) en de privatiseringen in de publieke sector? Weten we nog Rosenmoller daar tegen fulmineerde?

Wat zijn in vredesnaam de terreinen waarop de VVD en PvdA elkaar gaan vinden, wat het cement zal moeten zijn voor een akkoord? Om van de electorale gevolgen nog maar te zwijgen.
pi_83129206
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 00:58 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Klopt, maar ik heb die uitspraak nooit overgenomen. Ik vind wel degelijk, als ik cijfers en berichten uit de jaren 90 terugzie, dat paars goede dingen gedaan heeft. Inderdaad ook slechte maar dat zal elk kabinet wel hebben.

Het is nu ook echt voornamelijk GL waar ik tegenop zie. D66 vind ik prima en de PvdA is -no offence- vaak niet al te standvastig dus die zal ook nog wat toegeven, maar GL bijt zich vast in Cohen's schouder zodat die een blok vormen waarop rechts teveel moet toegeven. Daar ben ik bang voor.
Je denkt werkelijk dat GL met 10 zetels een geheel kabinet kan gijzelen? Volgens mij overschat je dan toch echt GL hoor .
pi_83129257
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 01:00 schreef Klummie het volgende:

Wat zijn in vredesnaam de terreinen waarop de VVD en PvdA elkaar gaan vinden, wat het cement zal moeten zijn voor een akkoord? Om van de electorale gevolgen nog maar te zwijgen.
Daar is uit te komen, als ze zichzelf maar de goede doelen stellen.

Nederland klaarmaken voor de post-verzorgingsstaat bijvoorbeeld. Dit kabinet moet beginnen met een visie voor de toekomst en daar haar programma aan ophangen. Als ze op Balkenendiaanse wijze van incident naar incident gaan rommelen dan wordt het niks.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 01:07:39 #39
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_83129338
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 00:53 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat is ook de truc, gezamenlijke doelen opstellen die over de heilige huisjes van de verschillende partijen heen kunnen gaan. Bijvoorbeeld 'iedereen aan het werk' of 'orde op zaken in de overheidsfinanciën' of 'het mes in de bestuurslagen'. Kan je daarop op 1 lijn komen dan kom je ook wel uit de andere punten.

Uiteraard maar elke vergelijking met toen gaat mank. Toen men destijds de tandarts uit het ziekenfonds haalde was er geen verzet, want immers, kijk eens hoe goed we het hebben en dat werd alleen maar beter. Hoe ga je het nu financieel invullen?
Bijv ik ga er van uit de VVD heus wel aan de HRA wil doen maar dat zal ten koste gaan van de huursubsidie en bijv de bijstand, hoe gaat Cohen dat verkopen? Onder het mom van iedereen moet offers brengen?
  dinsdag 22 juni 2010 @ 07:00:19 #40
307953 Sinenxi
Eeek ! ! !
pi_83130952
Het gaat echt niet om die paar punten of breekpunten of wat dan ook... daar zullen ze makkelijker over heen stappen dan je zult denken.

Het gaat om het totaal plaatje... het plan.. het coalitie akkoord. En dan met name het hoofdstukje Economie. Integratie is ook een punt van belang als je naar PvdA en VVD zou kijken, maar ik denk dat dat nu in deze tijd even minder belangrijk geacht zal worden.

PvdA en VVD liggen mijlen ver uit elkaar als het gaat om de aanpak van de economie. D66 en GL willen net als de VVD nog wel dat het echt nu aangepakt word en de staatsschuld zo snel mogelijk teruggedrongen word (alhoewel de VVD veel stricter in dit beleid is dan D66 en GL).
De PvdA lijkt zich, na al die jaren, nog steeds niet druk te maken om al deze problemen.

Mijn enige ding dus als VVD stemmer is... wil de PvdA een economisch beleid voeren dat grotendeels volgens VVD/Liberale lijnen uitgevoerd zal worden? Zo ja... dan laat Paars+ maar komen. zo nee... dan laat ons maar opnieuw stemmen.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 07:11:41 #41
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_83130993
Die obsessie van rechts met 'opnieuw stemmen' wordt een beetje hilarisch. Er zal nog heel wat water door de Maas stromen voordat we weer in het stemhokje staan, hoor. Kijk maar naar de formatie van 1977. 208 dagen en zelfs daarna is er niet opnieuw gestemd.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_83133444
Het slaat ook echt gewoon helemaal nergens op. Met opnieuw stemmen maak je het de politici ook veel te makkelijk. laat ze maar gewoon serieus onderhandelen. Mocht het dan na een klein jaar nog nergens op lijken dan zien we wel weer verder...
  dinsdag 22 juni 2010 @ 10:20:49 #43
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_83133928
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 10:03 schreef du_ke het volgende:
Het slaat ook echt gewoon helemaal nergens op. Met opnieuw stemmen maak je het de politici ook veel te makkelijk. laat ze maar gewoon serieus onderhandelen. Mocht het dan na een klein jaar nog nergens op lijken dan zien we wel weer verder...
Ik neem aan dat dit ook voor rechts geldt?
pi_83134009
Ze zijn weer begonnen en willen verder, zoals verwacht, niks loslaten: http://www.nu.nl/politiek(...)ars-plus-hervat.html
pi_83134025
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 10:20 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik neem aan dat dit ook voor rechts geldt?
Dit geldt voor alle verkozen politici. Links, midden en rechts . Al zijn het nu vooral de PVV-achtigen die in de hoek van opnieuw stemmen zitten omdat ze buiten de boot dreigen te vallen

Ze dienen het maar uit te zoeken met elkaar en geen gehuil over nieuwe verkiezingen tot ze dat heel serieus geprobeerd hebben. Laat ze maar over hun dogma's heen kijken .
  dinsdag 22 juni 2010 @ 10:26:02 #46
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83134082
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 07:00 schreef Sinenxi het volgende:
Het gaat echt niet om die paar punten of breekpunten of wat dan ook... daar zullen ze makkelijker over heen stappen dan je zult denken.

Het gaat om het totaal plaatje... het plan.. het coalitie akkoord. En dan met name het hoofdstukje Economie. Integratie is ook een punt van belang als je naar PvdA en VVD zou kijken, maar ik denk dat dat nu in deze tijd even minder belangrijk geacht zal worden.

PvdA en VVD liggen mijlen ver uit elkaar als het gaat om de aanpak van de economie. D66 en GL willen net als de VVD nog wel dat het echt nu aangepakt word en de staatsschuld zo snel mogelijk teruggedrongen word (alhoewel de VVD veel stricter in dit beleid is dan D66 en GL).
De PvdA lijkt zich, na al die jaren, nog steeds niet druk te maken om al deze problemen.

Mijn enige ding dus als VVD stemmer is... wil de PvdA een economisch beleid voeren dat grotendeels volgens VVD/Liberale lijnen uitgevoerd zal worden? Zo ja... dan laat Paars+ maar komen. zo nee... dan laat ons maar opnieuw stemmen.
"Doe precies wat wij willen en anders maar opnieuw stemmen". Hmm ja, erg constructieve houding in een coalitieland als Nederland.

Verder is er natuurlijk weinig liberaals aan de economische opvattingen van de VVD. het is vooral het dichten van de gaten die de economische crisis heeft veroorzaakt, om vervolgens lijdzaam af te wachten op de volgende crisis, terwijl bestaande belangen worden beschermd. Dingen als de HRA of allerlei protectionistische maatregelen worden niet aangepakt.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_83134176
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 00:58 schreef 08gnoT. het volgende:
Is dat zo? Ik zou juist verwachten dat GL en de VVD zich op heel veel standpunten overeenstemming kunnen vinden. Ik heb juist GL gestemd omdat ik vind dat ze meer met het milieu en minder met sociale verdeling als de PvdA en SP bezig zijn (het is ook de vier na linkse partij van Nederland).

Maar ja wellicht juist omdat zoveel mensen "tactisch" moesten stemmen heeft GL nu juist geen andere keuze om zo aan te haken bij Cohen. Ik zou dat jammer vinden, omdat GL dan een hoop punten moet laten varen om uberhaupt bij de PvdA te kunnen aansluiten, laat staan bij de regering an sich.
pi_83136531
Paars kon in 94 goed samenwerken omdat er vooral ethische zaken zijn aangepakt.

Euthenasie, Abortus, Homohuwelijk e.d.

Om dit mogelijk te maken moest er een regering komen zonder het CDA.

Wereldwijd ging het goed met de economie dus daar hoefde men niet te bezuinigen.

WAO werd echter niet aangepakt. Defensie was halfbakken met Sebrenica als dieptepunt,
we sturen militairen (VVD) maar ze mogen niet schieten (PvdA)

In Paars 2 is eigenlijk niet veel gebeurt behalve de nacht van Wiegel.

De VVD en de PvdA zullen op economisch gebied in elk geval beide flink moeten toegeven als ze samen willen.

Ik ben benieuwd.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 11:51:36 #49
198365 Morendo
The Real Deal
pi_83136922
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 10:29 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik zou juist verwachten dat GL en de VVD zich op heel veel standpunten overeenstemming kunnen vinden. Ik heb juist GL gestemd omdat ik vind dat ze meer met het milieu en minder met sociale verdeling als de PvdA en SP bezig zijn (het is ook de vier na linkse partij van Nederland).

Maar ja wellicht juist omdat zoveel mensen "tactisch" moesten stemmen heeft GL nu juist geen andere keuze om zo aan te haken bij Cohen. Ik zou dat jammer vinden, omdat GL dan een hoop punten moet laten varen om uberhaupt bij de PvdA te kunnen aansluiten, laat staan bij de regering an sich.
Ach, GL is nog steeds een partij van en voor ideële, lieve en een tikkeltje naïeve wereldverbeteraars. Zo zijn ze bijvoorbeeld nog steeds héél links op economisch vlak.
Die Lebenslust bringt dich um.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 11:57:22 #50
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_83137139
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 11:40 schreef HansvD het volgende:
Paars kon in 94 goed samenwerken omdat er vooral ethische zaken zijn aangepakt.

Euthenasie, Abortus, Homohuwelijk e.d.

Om dit mogelijk te maken moest er een regering komen zonder het CDA.

Wereldwijd ging het goed met de economie dus daar hoefde men niet te bezuinigen.

WAO werd echter niet aangepakt. Defensie was halfbakken met Sebrenica als dieptepunt,
we sturen militairen (VVD) maar ze mogen niet schieten (PvdA)

In Paars 2 is eigenlijk niet veel gebeurt behalve de nacht van Wiegel.

De VVD en de PvdA zullen op economisch gebied in elk geval beide flink moeten toegeven als ze samen willen.

Ik ben benieuwd.
In die zin was paars 1 wel goed ja, ecomomisch hadden ze windkracht 12 mee, maar ze hebben wel mooi dat confessionele beleid van de christen-democraten kunnen blokken.
pi_83137228
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 11:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

In die zin was paars 1 wel goed ja, ecomomisch hadden ze windkracht 12 mee, maar ze hebben wel mooi dat confessionele beleid van de christen-democraten kunnen blokken.
Leuk dat ze windkracht 12 mee hadden maar hoe kan het dat onder Paars de werkeloosheid in Nederland veel sterker daalde dan in de omringende landen? Dat lag bij onze oosterburen echt niet alleen aan de hereniging en bij de Belgen echt niet alleen aan de Walen. Onder Paars is men heel bewust aan de slag gegaan met zoveel mogelijk mensen aan het werk krijgen en met succes. Dat is echt een prestatie van formaat geweest.
pi_83137245
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 11:51 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ach, GL is nog steeds een partij van en voor ideële, lieve en een tikkeltje naïeve wereldverbeteraars. Zo zijn ze bijvoorbeeld nog steeds héél links op economisch vlak.
Hoe bedoel je dat 'héél linkse' precies?
  dinsdag 22 juni 2010 @ 12:07:21 #53
36038 Shaman
retro-progressief
pi_83137514
quote:

Volgens mij is het een initiatief was van Bart-Jan Spruyt (Columnist, Grefo, rechts-conservatief, PVV adept).
  dinsdag 22 juni 2010 @ 12:07:40 #54
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_83137530
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 11:59 schreef du_ke het volgende:

[..]

Leuk dat ze windkracht 12 mee hadden maar hoe kan het dat onder Paars de werkeloosheid in Nederland veel sterker daalde dan in de omringende landen? Dat lag bij onze oosterburen echt niet alleen aan de hereniging en bij de Belgen echt niet alleen aan de Walen. Onder Paars is men heel bewust aan de slag gegaan met zoveel mogelijk mensen aan het werk krijgen en met succes. Dat is echt een prestatie van formaat geweest.
Dat het ze financieel gunstig afging hadden ze voornaarmelijk te danken aan de keiharde bezuinigingen van Ruud Lubbers, daar heeft Paars toch echt wel haar vruchten van geplukt, er was zelfs ruimte voor lastenverlaging, VVD kon de rijken wat helpen, en PvdA kon rustig geld uitgeven. Als er destijds een rechts kabinet zat was het nog veel en veel beter gegaan. Maar ik zeg toch dat paars 1 wel goed was, maar alleen omdat ze een frisse wind hebben laten waaien, meer homo-emancipatie/abortus/euthanasie/en de doorgeslagen confessionele maatregelen wat temperen.
pi_83137534
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 12:07 schreef Shaman het volgende:

[..]

Volgens mij is het een initiatief was van Bart-Jan Spruyt (Columnist, Grefo, rechts-conservatief, PVV adept).
Zou me niks verbazen inderdaad .
  dinsdag 22 juni 2010 @ 12:10:46 #56
198365 Morendo
The Real Deal
pi_83137647
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 12:00 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat 'héél linkse' precies?
Zo'n beetje al hun beleid heeft als oogmerk 'nivelleren'. Anders schaf je de HRA niet volledig af en als compensatie voor degenen die daardoor lijden verhoog je de inkomstenbelastingen nog een keer. Dat valt voor veel mensen vrij nadelig uit.
pi_83137810
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 12:10 schreef Morendo het volgende:

[..]

Zo'n beetje al hun beleid heeft als oogmerk 'nivelleren'. Anders schaf je de HRA niet volledig af en als compensatie voor mensen die daardoor lijden verhoog je de inkomstenbelastingen nog een keer. Dat valt voor veel mensen vrij nadelig uit.
Dit is me wat te mager als antwoord, aangezien ze bijvoorbeeld tegelijk ook de overdrachtsbelasting en het huurwaardeforfait af willen schaffen. Dit heeft weinig met het streven naar nivellering te maken en veel meer met het weer op orde brengen van de woningmarkt, daarom moet het ook geleidelijk gebeuren. En dat nieuwe toptarief is een stokpaardje waar je niet teveel waarde aan moet heffen. Je bent nu volgens mij erg bezig om spijkers op laag water te zoeken.

Als dit al heeel links is .
  dinsdag 22 juni 2010 @ 12:18:40 #58
198365 Morendo
The Real Deal
pi_83137920
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 12:15 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dit is me wat te mager als antwoord, aangezien ze bijvoorbeeld tegelijk ook de overdrachtsbelasting en het huurwaardeforfait af willen schaffen. Dit heeft weinig met het streven naar nivellering te maken en veel meer met het weer op orde brengen van de woningmarkt, daarom moet het ook geleidelijk gebeuren. En dat nieuwe toptarief is een stokpaardje waar je niet teveel waarde aan moet heffen. Je bent nu volgens mij erg bezig om spijkers op laag water te zoeken.

Als dit al heeel links is .
quote:
Met een bankenheffing, een hoger toptarief en het duurder maken van milieuvervuiling zorgt GroenLinks ervoor dat de zwaarste lasten terecht komen bij de sterkste schouders.

Nederland kent een toenemende inkomensongelijkheid. De inkomens van topmanagers stegen de afgelopen jaren explosief. Tegelijkertijd moeten honderdduizenden huishoudens al jaren rondkomen van een minimuminkomen. Met verschillende belastingherzieningen zijn de lasten vooral voor de hoogste inkomens fors gedaald. Zo is het toptarief gedaald van 72 procent naar 52 procent. GroenLinks vindt dat de sterkste schouders de zwaarste lasten mogen dragen. Inkomens vanaf 150.000 euro gaan een tarief van 60% betalen.

Ook door de twee grootste aftrekposten te beperken maakt GroenLinks het belastingstelsel rechtvaardiger. De hypotheekrenteaftrek wordt stapsgewijs afgebouwd en het belastingvrij pensioensparen wordt begrensd op anderhalf keer modaal.
Na het lezen van bovenstaande proza neem ik mijn woorden terug. GroenLinks is inderdaad best gematigd en liberaal tegenwoordig.

Helemaal niet nivellerend, oud-links. Nee, verre van dat.
pi_83138152
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 12:18 schreef Morendo het volgende:

[..]

[..]

Na het lezen van bovenstaande proza neem ik mijn woorden terug. GroenLinks is inderdaad best gematigd en liberaal tegenwoordig.

Helemaal niet nivellerend, oud-links. Nee, verre van dat.
Ja groenlinks blijft natuurlijk een linkse partij, maar in het politieke spectrum is het samen met de PvdD de 3e/4e plek innemen van links.

En ja wat wil je dan; er moet bezuinigd worden, er moet iets veranderen aan de woningmarkt; dat degenen die meer hebben meer bijdragen lijkt me logisch; je kan niet van iemand met een minimum salaris verwachten dat ie 1.000 euro per maand gaat bijdragen...
pi_83138196
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 12:25 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Ja groenlinks blijft natuurlijk een linkse partij, maar in het politieke spectrum is het samen met de PvdD de 3e/4e plek innemen van links.

En ja wat wil je dan; er moet bezuinigd worden, er moet iets veranderen aan de woningmarkt; dat degenen die meer hebben meer bijdragen lijkt me logisch; je kan niet van iemand met een minimum salaris verwachten dat ie 1.000 euro per maand gaat bijdragen...
Inderdaad en het is maar een voorstel, een eerlijker voorstel overigens dan heel hard nee roepen tegen alles als iemand ook maar begint over de woningmarkt . Als dat dan rechts is, tja dan zal GL wel heeeeel links zijn. Maar in de praktijk valt het nogal mee volgens mij
pi_83139388
Persoonlijk walg ik van de VVD-plannen voor de woningmarkt. Huurmarkt liberaliseren, HRA intact laten en mensen massaal aan een koophuis helpen waardoor we mogelijk in een tweede kredietcrisis rollen.
pi_83139455
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 13:00 schreef KoosVogels het volgende:
Persoonlijk walg ik van de VVD-plannen voor de woningmarkt. Huurmarkt liberaliseren, HRA intact laten en mensen massaal aan een koophuis helpen waardoor we mogelijk in een tweede kredietcrisis rollen.
Eigen woningbezit stimuleren is helemaal niks mis mee. Van mij mogen de corporaties ook gestimuleerd worden om zoveel mogelijk woningen te verkopen aan hun huurders.
pi_83139600
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 13:02 schreef du_ke het volgende:

[..]

Eigen woningbezit stimuleren is helemaal niks mis mee. Van mij mogen de corporaties ook gestimuleerd worden om zoveel mogelijk woningen te verkopen aan hun huurders.
Ik ben daar eerlijk gezegd nogal huiverig voor. Maar ik vind het verder ronduit absurd dat door VVD-beleid de huurprijzen stijgen terwijl de HRA niet wordt aangepakt. Met andere woorden: huurders gaan meer betalen terwijl huisbezitters worden ontzien.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:07:26 #64
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_83139606
Een koophuis is natuurlijk altijd een investering, waarvan mensen op latere leeftijd van profiteren. Als mensen van een koophuis naar een bejaardenappartementje gaan, zullen ze een hoop geld overhouden van de verkoop.
pi_83139673
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 13:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik ben daar eerlijk gezegd nogal huiverig voor. Maar ik vind het verder ronduit absurd dat door VVD-beleid de huurprijzen stijgen terwijl de HRA niet wordt aangepakt. Met andere woorden: huurders gaan meer betalen terwijl huisbezitters worden ontzien.
Dat is inderdaad ronduit bizar.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:11:48 #66
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83139749
ik wil helemaal geen huis hebben, maar de VVD lijkt me welhaast te gaan dwingen een huis te kopen. Snap het ook wel, als je een hypotheek hebt word je automatisch een werknemer die meer slikt van zijn werkgever, want je kan geen enkel risico lopen om ontslagen te worden met zo'n molensteen rond je nek.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:14:24 #67
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_83139833
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 13:11 schreef ethiraseth het volgende:
ik wil helemaal geen huis hebben, maar de VVD lijkt me welhaast te gaan dwingen een huis te kopen. Snap het ook wel, als je een hypotheek hebt word je automatisch een werknemer die meer slikt van zijn werkgever, want je kan geen enkel risico lopen om ontslagen te worden met zo'n molensteen rond je nek.
Laat me raden, jij wil totaal niet werken in een kapitalistisch systeem
pi_83139897
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 13:14 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Hij heeft gewoon gelijk. Ik zit eerlijk gezegd ook niet te springen om een eigen huis met hypotheek. Doe mij maar lekker huren.
pi_83139946
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 13:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hij heeft gewoon gelijk. Ik zit eerlijk gezegd ook niet te springen om een eigen huis met hypotheek. Doe mij maar lekker huren.
Ik heb eigenlijk ook vooral gekocht omdat huren voor mij niet aantrekkelijk was vanwege beroerd aanbod. Anders was ik lekker gaan huren hoor
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:18:20 #71
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83139987
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 13:14 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Eh, liever niet nee. Maar goed, veel keus is er niet hè. maar wil je ontkennen dat een huis een gigantische investering is, die mensen behoorlijk limiteert in hun mogelijkheden? Je komt niet zomaar weer van een huis af, terwijl ik nu in principe binnen een paar weken een ander huurhuis zou kunnen hebben.
pi_83140031
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 13:17 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk ook vooral gekocht omdat huren voor mij niet aantrekkelijk was vanwege beroerd aanbod. Anders was ik lekker gaan huren hoor
Een veelvoorkomend probleem. Waar ik gelukkig geen last van heb
pi_83141943
Rutte (VVD) en Cohen) zien onvoldoende perspectief in paars-plus volgens NOS
If you Kanye me, I will Chris Brown your girlfriend and Tiger Woods your mother!
  dinsdag 22 juni 2010 @ 14:12:27 #74
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_83142076
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 13:18 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Eh, liever niet nee. Maar goed, veel keus is er niet hè. maar wil je ontkennen dat een huis een gigantische investering is, die mensen behoorlijk limiteert in hun mogelijkheden? Je komt niet zomaar weer van een huis af, terwijl ik nu in principe binnen een paar weken een ander huurhuis zou kunnen hebben.
Werk je uberhaubt, serieuse vraag hoor _
  dinsdag 22 juni 2010 @ 14:13:13 #75
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_83142111
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:09 schreef themauster het volgende:
Rutte (VVD) en Cohen) zien onvoldoende perspectief in paars-plus volgens NOS
Zoete witte wijn en bier
pi_83142257
@DominiqueHeyde:Cohen nog steeds niet bereid te praten over middenkabinet met vvd en cda

Nou we zijn weer terug bij af
If you Kanye me, I will Chris Brown your girlfriend and Tiger Woods your mother!
  dinsdag 22 juni 2010 @ 14:17:12 #77
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_83142307
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:16 schreef themauster het volgende:
@DominiqueHeyde:Cohen nog steeds niet bereid te praten over middenkabinet met vvd en cda

Nou we zijn weer terug bij af
Nu is het CDA aan zet
  dinsdag 22 juni 2010 @ 14:18:33 #78
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_83142382
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_83142441
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 13:07 schreef 08gnoT. het volgende:
Een koophuis is natuurlijk altijd een investering, waarvan mensen op latere leeftijd van profiteren. Als mensen van een koophuis naar een bejaardenappartementje gaan, zullen ze een hoop geld overhouden van de verkoop.
Nee dat is niet waar:

Voorbeeld 1: Mijn ouders zijn uit elkaar gegaan; huis gedwongen verkocht; enkele duizenden guldens winst, maar niet genoeg om twee huishoudens opnieuw int richten. Mijn moeder moest huren+een nieuwe carrière opbouwen en heeft jaren lang heel weinig geld gehad.

Geld besparen door te huren ipv kopen had in dit geval meer opgeleverd.

Voorbeeld 2: Een stel blijft wel wonen in hun koopwoning en is nu bejaard geworden; ze verhuizen naar een huurflatje, maar het huis wil niet verkopen in de huidige tijd. Gevolg dubbele kosten en dus minder geld.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 14:20:25 #80
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_83142469
pi_83142486
quote:
Er wordt voorlopig niet onderhandeld over een Paars-plus-kabinet. De fractievoorzitters van VVD, PvdA, D66 en Groenlinks hebben vandaag weer gepraat voor wat wordt genoemd verkennende gesprekken.
Van de NOS. Klinkt niet echt als een uitsluiting?
pi_83142556
Het lijkt alsof vooral de VVD en de PvdA er niet uitkomen... dus dan zal VVD, CDA en PvdA ook onmogelijk zijn... wat blijft er nog over?
pi_83142566
Dat worden nieuwe verkiezingen
pi_83142590
Kut
pi_83142598
Paars plus voorlopig van de baan.
pi_83142604
Ok Paars is ook dood. En nu?
pi_83142632
Lijkt erop dat de VVD zijn hand aan het overspelen is.

Waar gokken ze nu op dat het CDA en de PVDA onder leiding van Rutte het VVD-programma gaan uitvoeren?

Zo naïef zal hij toch niet zijn?

Augustus 2010 weer naar de stembus, zucht
pi_83142692
quote:
Dat verbaast me niets! Rutte heeft gewoon geen zin in gekibbel met de voor hem 3 linkse partijen. Het enige dat ik niet begrijp is dat Cohen nog geen middencoalitie overweegt.. Hij wil toch graag regeren? Hoopt hij misschien dat hij straks de touwtjes in handen heeft als het Rutte niet lukt met zijn formatie ofzo...?
  dinsdag 22 juni 2010 @ 14:25:51 #89
164607 sc00p
D66-rechter
pi_83142708
Waarom neemt iedereen aan dat Paars+ niets wordt, dat de onderhandelingen stilgelegd zijn, wil toch niet zeggen dat het helemaal niet doorgaat. Misschien willen ze allemaal hun achterban ff spreken..
Ik ook, bedankt!
pi_83142711
Niks aan de hand hoor, als het niet lukt om een coalitie te maken halen ze wellicht een andere formateur erbij die alles nog een keer gaat bekijken en bespreken. Uiteindelijk zal er toch iets uit moeten komen.
pi_83142729
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:23 schreef Zemi77 het volgende:

Waar gokken ze nu op dat het CDA en de PVDA onder leiding van Rutte het VVD-programma gaan uitvoeren?

Er valt niets te overspelen. Het is een coalitie waar de VVD op dit moment geen heil in ziet. En terecht. Je kan de PvdA toch ook niet verwijten dat ze niet in een coalitie met de PVV willen.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 14:26:27 #92
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_83142736
Als er serieus een VVD, CDA en PVDA kabinet komt dan stem ik nooit meer op een grote partij.
pi_83142740
Rutte had hier gewoon voor moeten gaan. Nu krijgen we Belgische toestanden.
pi_83142772
quote:
Rutte sloot zelfs niet uit dat de combinatie later weer aan bod komt.
http://www.telegraaf.nl/b(...)s_van_de_baan__.html

Dus we moeten per se pro forma nog informeren naar CDA-VVD-PvdA kabinet? Nou ja zal wel onderhandelingsstrategie zijn, maar zo komt dat kabinet er natuurlijk niet voor 1 juli.
pi_83142788
Rutte met zn grote mond dat er 1 juli wel een akkoord zou zijn
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_83142805
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:25 schreef --Krijn-- het volgende:

[..]

Dat verbaast me niets! Rutte heeft gewoon geen zin in gekibbel met de voor hem 3 linkse partijen. Het enige dat ik niet begrijp is dat Cohen nog geen middencoalitie overweegt.. Hij wil toch graag regeren? Hoopt hij misschien dat hij straks de touwtjes in handen heeft als het Rutte niet lukt met zijn formatie ofzo...?
Precies, en dat moment lijkt mij nu gekomen. De enige optie die Rutte nog rest (VVD-CDA-PvdA) is door Cohen voorlopig al afgeserveerd, en bij de eerstvolgende optie is de PvdA aan zet.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 14:28:09 #97
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_83142820
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:26 schreef IHVK het volgende:
Rutte had hier gewoon voor moeten gaan. Nu krijgen we Belgische toestanden.
Als ze er echt niet uitkomen dan hoop ik dat Rutte in de eventueel nieuwe verkiezingen wordt afgestraft voor zijn belofte van '1 juli'...
pi_83142891
En nu? Midden kabinet is ook geen optie. Ik zie niet snel een coalitie komen met PvdA en CDA. Misschien dat het CDA dan terugkomt op de optie VVD/PVV (niet dat ze dat expliciet hebben uitgesloten, maar dat is een heel ander verhaal).

Dan vraag ik mij af, als de VVD alle opties heeft onderzocht, is het dan aan de PvdA om te gaan informeren?
  dinsdag 22 juni 2010 @ 14:29:45 #99
195858 Krambo
Ik doe mee!
pi_83142894
quote:

Ik denk dat Rutte erop uit is om, nu Paars niet lijkt te lukken, het CDA aan tafel te krijgen voor een kabinet met de PVV
Jij ook?
  dinsdag 22 juni 2010 @ 14:30:11 #100
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_83142917
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:27 schreef Flashwin het volgende:
Rutte met zn grote mond dat er 1 juli wel een akkoord zou zijn
Inderdaad
pi_83142918
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:27 schreef Liflaf het volgende:

[..]

Precies, en dat moment lijkt mij nu gekomen. De enige optie die Rutte nog rest (VVD-CDA-PvdA) is door Cohen voorlopig al afgeserveerd, en bij de eerstvolgende optie is de PvdA aan zet.
Toch vreemd dat Cohen het op deze wijze speelt. Hij zal straks misschien de VVD nog nodig gaan hebben. Als dat probleem zich voordoet heeft hij zijn kansen bij Rutte vergooid.
pi_83142936
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:27 schreef Liflaf het volgende:

[..]

Ja, maar met wie dan? Levert alleen maar onmogelijke combinaties op.
pi_83142944
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:26 schreef nikk het volgende:

[..]

Er valt niets te overspelen. Het is een coalitie waar de VVD op dit moment geen heil in ziet. En terecht. Je kan de PvdA toch ook niet verwijten dat ze niet in een coalitie met de PVV willen.
Het zal wel strategie zijn van de VVD, maar het is de enige serieuze optie. Regeren met de PVV is uitgesloten en CDA-VVD-PvdA is natuurlijk ook onzin. En het is niet zo dat van de VVD gevraagd wordt om met de SP te regeren. Het zijn alle vier stabiele verantwoordelijke partijen die een progressief (liberale) koers wil varen.

Vb. GL wil de WW korten tot maximaal een jaar levenslang, daar moet de VVD toch een nat kussentje van krijgen.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 14:32:16 #104
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_83142997
Wat zijn ze teleurgesteld
  dinsdag 22 juni 2010 @ 14:33:50 #105
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_83143050
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:31 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Het zal wel strategie zijn van de VVD, maar het is de enige serieuze optie. Regeren met de PVV is uitgesloten en CDA-VVD-PvdA is natuurlijk ook onzin. En het is niet zo dat van de VVD gevraagd wordt om met de SP te regeren. Het zijn alle vier stabiele verantwoordelijke partijen die een progressief (liberale) koers wil varen.

Vb. GL wil de WW korten tot maximaal een jaar levenslang, daar moet de VVD toch een nat kussentje van krijgen.
GL wil ook een lastenverzwaring bij het bedrijfsleven neerlegen van 13 miljard voor groenlinks dingetjes.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 14:34:27 #106
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83143072
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:33 schreef marky het volgende:

[..]

GL wil ook een lastenverzwaring bij het bedrijfsleven neerlegen van 13 miljard voor groenlinks dingetjes.
Beter dan de miljarden die de VVD bij de armste mensen wil leggen.
pi_83143168
om 14:40 op NED1 een nieuwsflits over het mislukken van paars+
  dinsdag 22 juni 2010 @ 14:38:31 #108
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83143221
Maar goed, onze politici hebben weer eens bewezen een stel falende kindjes te zijn.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 14:38:34 #109
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_83143225
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:32 schreef phpmystyle het volgende:
Wat zijn ze teleurgesteld

Zegt er een wat. Jij kon je virtuele traantjes niet bedwingen, toen de PVV niet mee mocht spelen
Laffe huichelaar
  dinsdag 22 juni 2010 @ 14:38:49 #110
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_83143236
Nu op naar VVD CDA PvdA D66
Laffe huichelaar
pi_83143294
nu op ned1!
  dinsdag 22 juni 2010 @ 14:40:16 #112
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_83143309
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:38 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Zegt er een wat. Jij kon je virtuele traantjes niet bedwingen, toen de PVV niet mee mocht spelen
Doe niet zo kinderacht aub.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 14:40:22 #113
128262 horned_reaper
horned_reaper
pi_83143312
PAARS + is STOP GEZET!!!
pi_83143321
quote:
Meer mogelijkheden zijn er niet denk ik...
pi_83143345
Wat matig van de VVD, partijbelang boven landsbelang
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_83143377
quote:
Waarom D66 erbij? Om de PVDA het gevoel te geven dat ze met twee "linkse" partijen zitten? De D66 is economisch gezien gewoon rechts.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_83143385
Rutte, SUKKEL
  dinsdag 22 juni 2010 @ 14:41:59 #118
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83143390
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Doe niet zo kinderacht aub.
Hij had wel gelijk hoor.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 14:42:23 #119
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83143420
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:41 schreef Felagund het volgende:

[..]

Waarom D66 erbij? Om de PVDA het gevoel te geven dat ze met twee "linkse" partijen zitten? De D66 is economisch gezien gewoon rechts.
Ik zou als PvdA eerder GL erbij eisen ja.
pi_83143431
FEMKE BAALT ALS EEN GIETER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pi_83143435
als een gieter

sop sop.
pi_83143436
Cohen wil geen middenkabinet.

Rutte gooit zn eigen glazen in.
pi_83143483
Coalities met VVD kunnen nu eigenlijk nauwelijks meer
  dinsdag 22 juni 2010 @ 14:43:50 #124
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_83143493
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:40 schreef Ascendancy het volgende:

Dat kan je evenzeer over CDA zeggen met VVD CDA PVV en over PvdA met VVD CDA PvdA
Laffe huichelaar
pi_83143510
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:29 schreef Krambo het volgende:

[..]

Ik denk dat Rutte erop uit is om, nu Paars niet lijkt te lukken, het CDA aan tafel te krijgen voor een kabinet met de PVV
Ik geloof eigenlijk niet zo, dat de VVD ooit serieus met de PVV zou willen regeren. Denk eerder dat Rutte nu gaat mikken op een VVD-CDA-PvdA kabinet, alhoewel dat heeeeel lastig gaat worden.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_83143532
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:44 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ik geloof eigenlijk niet zo, dat de VVD ooit serieus met de PVV zou willen regeren. Denk eerder dat Rutte nu gaat mikken op een VVD-CDA-PvdA kabinet, alhoewel dat heeeeel lastig gaat worden.
Dat wil Cohen niet.
pi_83143536
Dit is gewoon tactiek van Rutte. Hij kan het niet verkopen aan zijn achterban als hij direct akkoord gaat met deze coalitie.
pi_83143569
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:43 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat kan je evenzeer over CDA zeggen met VVD CDA PVV en over PvdA met VVD CDA PvdA
Maar daar was het niet alleen de schuld van het CDA, als de PVV en de VVD er samen eerst uit waren gekomen, had die formatie nog kunnen lukken.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  dinsdag 22 juni 2010 @ 14:45:59 #129
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_83143591
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 @ 14:44 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Dat wil Cohen niet.
Ik denk dat Cohen weinig te willen heeft.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_83143599
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:43 schreef timmmmm het volgende:

[..]

VVD CDA PvdA is wel iets controversieler.
En de PVV heeft ideeën die met het grondbeginsel van het CDA botsen.
De verschillen tussen de PvdA en de VVD zijn alleen maar opgeblazen door Rutte om de verkiezingen te winnen.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 14:46:13 #131
128262 horned_reaper
horned_reaper
pi_83143600
Als nu zowel de VVD als de PVV (of je het er nu mee eens bent of niet) niet in de regering komen..... waarom gaan we dan in godsnaam nog naar de stembus
pi_83143604
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:44 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Dat wil Cohen niet.
True, en denk ook niet dat het CDA zo snel weer in een kabinet met het PvdA gaat zitten, maar voor de VVD is het nog wel de enige mogelijke optie.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_83143625
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:45 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik denk dat Cohen weinig te willen heeft.
Want? Zie maar een kabinet te vormen zonder hem.
pi_83143627
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:33 schreef marky het volgende:

[..]

Mwa dat is een VVD zinnetje, gerekend voor een bedrijf dat niets aan vervuiling wil doen.
quote:
De belastingen op arbeid en de loonkosten voor met name
laagbetaalde arbeid voor werkgevers worden verlaagd.
Staat letterlijk in het GL programma (pagina 20)

Valt dus wel mee, verschil met de VVD is dat Groen Links niet 100% van de bezuinigingen bij de bijstandsmoeder wil leggen. Rutte zal toch wel inzien dat als hij een coalitie wil, ook hij ergens water bij de wijn moet doen.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 14:48:25 #135
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_83143723
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:46 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

VVD CDA PvdA is wel iets controversieler.
En de PVV heeft ideeën die met het grondbeginsel van het CDA botsen.
De verschillen tussen de PvdA en de VVD zijn alleen maar opgeblazen door Rutte om de verkiezingen te winnen.

De verschillen tussen VVD en GL zijn groter dan die tussen CDA en PvdA. Dat het PvdA niet wil, komt alleen omdat ze het CDA niet meer mogen na vorige regeerperiodes. Dat vind ik persoonlijk treuriger dan wanneer je het als rechtse partij niet eens kan worden met een links kabinet.

En in geval van de PvdA vind ik het dan meer op partijpolitiek aankomen dan wanneer het inhoudelijk gewoon niet kan.
Laffe huichelaar
  dinsdag 22 juni 2010 @ 14:48:28 #136
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_83143725
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 @ 14:46 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Want? Zie maar een kabinet te vormen zonder hem.
CDA kan altijd nog van gedachten veranderen. En dan valt Cohen buiten de boot.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 14:49:33 #137
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_83143782
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:40 schreef Ascendancy het volgende:
Ja, mja net zo matig van Cohen dat het nu al een VVD-CDA-PVDA mogelijkheid blokkeerd.

Ik zeg: zet gewoon een stel partijloze slimme koppen in het kabinet en de hele kamer controleerd ze gewoon
pi_83143837
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:48 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

CDA kan altijd nog van gedachten veranderen. En dan valt Cohen buiten de boot.
Veel succes met de 76 zetels, de verdeelde CDA achterban en de instabiele PVV zou ik zeggen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_83143870
Wellicht is Rutte teveel aan Wilders gewend geraakt. Die gooide zonder blikken of blozen zijn hele partijprogramma overboord om maar mee te kunnen regeren. Misschien verwachtte Rutte dat PvdA, D66 en GL dat ook zouden doen.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 14:51:39 #140
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83143896
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:46 schreef horned_reaper het volgende:
Als nu zowel de VVD als de PVV (of je het er nu mee eens bent of niet) niet in de regering komen..... waarom gaan we dan in godsnaam nog naar de stembus
We kiezen geen regering, maar een volksvertegenwoordiging?
  dinsdag 22 juni 2010 @ 14:51:58 #141
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_83143910
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 @ 14:50 schreef Flashwin het volgende:

[..]

eigenlijk hoop ik dat dat gebeurt, want dan zijn er nieuwe verkiezingen binnen no time.
Mja met paars+ was hetzelfde gebeurd.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 14:52:37 #142
104871 remlof
Europees federalist
pi_83143949
En nu? PvdA-informateur?
Yankee go home!
pi_83144038
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:46 schreef horned_reaper het volgende:
Simpelweg de grootste partij zijn is niet de enige voorwaarde om te kunnen regeren.

Compromissen sluiten en samenwerking is minstens zo belangrijk. Als de winnaars dat niet kunnen en de kleinere partijen wel, hebben zij het volste recht om te regeren.
pi_83144083
LEVE COHEN, nooit samen met de VVD, REVOLUTIE.
  Moderator dinsdag 22 juni 2010 @ 14:56:20 #145
249559 crew  Lavenderr
pi_83144116
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:52 schreef remlof het volgende:
En nu? PvdA-informateur?
Ja, misschien helemaal geen gek idee.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 14:56:56 #146
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_83144142
Volgens mij doet BJ Spruyt nu een vreugdesdansje

Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_83144148
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:55 schreef DeParo het volgende:
LEVE COHEN, nooit samen met de VVD, REVOLUTIE.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 14:57:34 #148
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83144177
Tijd voor PvdA/CDA/SP/GL.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 14:58:00 #149
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_83144200
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:52 schreef remlof het volgende:
En nu? PvdA-informateur?

Ik ben benieuwd of Cohen wel met het CDA wil als hij daarmee in een links kabinet kan
Laffe huichelaar
pi_83144242
Kan dat nog..dat de informateur wordt gewijzigd?
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:00:04 #151
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_83144301
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 @ 14:57 schreef ethiraseth het volgende:
Zou me niks verbazen als Cohen daar wel trek in heeft .
pi_83144344
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:56 schreef Lavenderr het volgende:
Ja, misschien helemaal geen gek idee.
Ik denk niet dat een PvdA-informateur opeens wel een regering kan samenstellen...
When you call my heart stops beating
And when you're gone it won't stop bleeding
I can wait, I can wait
I can wait forever
pi_83144348
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:57 schreef ethiraseth het volgende:
Dan weet het CDA in ieder geval zeker dat ze bij de volgende verkiezingen helemaal weggevaagd gaan worden. De kans dat er nieuwe verkiezingen moeten komen is best reëel.
pi_83144363
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:58 schreef Flashwin het volgende:
Kan dat nog..dat de informateur wordt gewijzigd?
In 1977 gebeurde het ook, PVDA won groots de verkiezingen maar onderhandelingen met CDA liepen stuk.
Toen kwam er een een CDA informateur en een CDA-VVD kabinet.
pi_83144403
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:57 schreef ethiraseth het volgende:
Dat denk ik niet... dan gaan de laatste rechtse CDA'ers ook naar de VVD bij de volgende verkiezingen.
When you call my heart stops beating
And when you're gone it won't stop bleeding
I can wait, I can wait
I can wait forever
  Moderator dinsdag 22 juni 2010 @ 15:04:24 #156
249559 crew  Lavenderr
pi_83144507
Zijn we weer terug bij CDA-VVD-PvdA?
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:04:47 #157
104871 remlof
Europees federalist
pi_83144527
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:01 schreef ViaRegnum het volgende:

[..]

Ik denk niet dat een PvdA-informateur opeens wel een regering kan samenstellen...
Dat weet ik nog niet, dan komt er waarschijnlijk een Paars-plus regering onder leiding van Cohen en met Rutte in de kamer. Kan ie van daaruit nog een beetje oppositie voeren
Yankee go home!
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:05:47 #158
104871 remlof
Europees federalist
pi_83144574
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:04 schreef Lavenderr het volgende:
Nee, want dat wil Cohen niet. En Verhagen ook niet echt.
Yankee go home!
pi_83144577
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:04 schreef Lavenderr het volgende:
Die is nog niet serieus onderzocht, dus mij lijkt het logische vervolg.
Album top 100 2024
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:06:42 #160
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_83144614
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 @ 15:05 schreef remlof het volgende:

[..]

Dus of dat of nieuwe verkiezingen. Ik hoop dat de mensen dat laatste Cohen niet in dank af nemen.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:07:10 #161
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_83144632
Eigenlijk is het belachelijk dat het CDA niet wil regeren. Dan kun je net zo goed je partij opheffen.
Waarom zit je anders in die kamer? Waarom zit je anders in de politiek?

[ Bericht 15% gewijzigd door PLAE@ op 22-06-2010 15:15:46 ]
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:07:38 #162
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_83144658
Ik vermoed dat CDA gewoonweg niet in de regering wil. Als paars+ dan ook out of the question is, kan niets.
Laffe huichelaar
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:08:17 #163
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_83144690
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:07 schreef PLAE@ het volgende:
Eigenlijk is het belachelijk dat het CDA niet wil regeren. Dan kun je net zo goed je partij opheffen.
Waarom zit je anders in die kamer?

Je zit in ieder geval niet in die kamer om te regeren.
Laffe huichelaar
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:08:43 #164
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_83144712
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:01 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Dan weet het CDA in ieder geval zeker dat ze bij de volgende verkiezingen helemaal weggevaagd gaan worden. De kans dat er nieuwe verkiezingen moeten komen is best reëel.
Het CDA gaat nog liever met de PVV in zee dan met het hele scala aan Linkse partijen.
pi_83144755
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:08 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Het CDA gaat nog liever met de PVV in zee dan met het hele scala aan Linkse partijen.
Dat zie je verkeerd.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:10:56 #166
163938 Lekiamh
Dietslander
pi_83144829
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:56 schreef Maraca het volgende:
Volgens mij doet BJ Spruyt nu een vreugdesdansje

quote:
BartJan Spruyt BartJanSpruyt

Zo, even de vlag uitgehangen 28 minutes ago via web
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:12:10 #167
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_83144889
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 @ 15:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat zie je verkeerd.
PvdA wil niet met CDA, of dat zegt Cohen in ieder geval. Dus een linkse coalitie is ook van de baan.
pi_83144941
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:04 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat weet ik nog niet, dan komt er waarschijnlijk een Paars-plus regering onder leiding van Cohen en met Rutte in de kamer. Kan ie van daaruit nog een beetje oppositie voeren
Wie moet dan de onderhandelingen bij de VVD gaan doen, wie wordt de vice premier van de VVD? Vind ik wel interessant.

Maar eigenlijk wacht ik er nog op dat ze het VVD coryfee Wiegel van stal halen. De laatste redder in nood
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:13:21 #169
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83144948
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:07 schreef PLAE@ het volgende:
Waarom zit je anders in die kamer?
Eh, ze zitten in de kamer als volksvertegenwoordigers. Dat is hun functie waarvoor ze gekozen zijn.
pi_83144967
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:05 schreef remlof het volgende:

[..]

Eigenlijk wel slecht dat Cohen én geen CDA-VVD-PvdA wil én bovendien al vanaf het begin de PVV heeft uitgesloten. Zo beperk je de mogelijkheden tot regeren wel natuurlijk...
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:14:59 #171
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_83145021
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:08 schreef Breekfast het volgende:

[..]

de domme CDA-ers zijn al naar PVV overgelopen, de slimme willen geen samenwerking met de PVV. Als ze nog meer leden/stemmers kwijt willen raken zou het misschien een goed idee zijn.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:15:08 #172
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_83145026
Laat ik het anders zeggen. Waarom zit je anders in de politiek.

Jullie begrijpen wat ik bedoel
  Moderator dinsdag 22 juni 2010 @ 15:15:12 #173
249559 crew  Lavenderr
pi_83145027
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:05 schreef Felagund het volgende:

[..]

Die is nog niet serieus onderzocht, dus mij lijkt het logische vervolg.
Ik denk dat al vanaf het begin van de onderhandelingen dat het daar op uit gaan draaien.
CDA en PvdA pakken gewoon de draad weer op en ruilen de CU in voor de VVD.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:15:55 #174
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_83145065
Als Jan Klaassen nou de financien regelt en Katrijn de broodjes, dan is deze hele poppenkast toch niet nodig jongens?
Intelligent, but fucked up.
  Moderator dinsdag 22 juni 2010 @ 15:17:15 #175
249559 crew  Lavenderr
pi_83145122
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:15 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Als Jan Klaassen nou de financien regelt en Katrijn de broodjes, dan is deze hele poppenkast toch niet nodig jongens?
Was het maar zo simpel
pi_83145160
Wint Rutte een keer wordt hij geen premier. Nieuwe verkiezingen, kansloos dit. Met dank aan al die PVV josties.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:18:28 #177
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83145172
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:15 schreef PLAE@ het volgende:
Laat ik het anders zeggen. Waarom zit je anders in de politiek.

Jullie begrijpen wat ik bedoel
Soms is het op de langetermijn beter voor een partij om een tijd niet te regeren.
pi_83145185
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:18 schreef n3z het volgende:
Wint Rutte een keer wordt hij geen premier. Nieuwe verkiezingen, kansloos dit. Met dank aan al die PVV josties.
Mwa, hij is het toch echt zelf aan het doen, maar wellicht maakt hij nog een come-back.
pi_83145236
Sorry, maar wat moet je met nieuwe verkiezingen? Welke reële coalitie die nu niet mogelijk is, zou dan wel mogelijk kunnen worden. Nee, Rutte en Cohen moeten dit oplossen en snel ook.
pi_83145237
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:18 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Mwa, hij is het toch echt zelf aan het doen, maar wellicht maakt hij nog een come-back.
Laten we in ieder geval hopen dat een normale partij de volgende verkiezingen wint en niet de PVV. Dan wordt er helemaal niet geregeerd. We zitten in een fucking crisis en de bobo's (Rutte en Cohen) in Den Haag willen niet eens samen regeren.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:19:57 #181
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_83145239
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 @ 15:18 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Soms is het op de langetermijn beter voor een partij om een tijd niet te regeren.
Dat vind ik dus zo belachelijk. Het gaat niet om wat er goed is voor de partijen, het gaat erom wat er goed is voor het land.

Met andere woorden, Verhagen is gewoon z'n eigen hachje aan het redden zonder na te denken over de consequencies voor het land.
pi_83145286
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:06 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dus of dat of nieuwe verkiezingen. Ik hoop dat de mensen dat laatste Cohen niet in dank af nemen.
Nee, als dat mislukt mag daarna Cohen het gaan proberen om een kabinet te vormen. De kans dat het hem lukt is natuurlijk ook niet groot maar dat moet dan wel eerst geprobeerd worden voor je nieuwe verkiezingen uitschrijft.
pi_83145306
Halsema baalt als een gieter
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
  Moderator dinsdag 22 juni 2010 @ 15:22:05 #184
249559 crew  Lavenderr
pi_83145346
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:19 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat vind ik dus zo belachelijk. Het gaat niet om wat er goed is voor de partijen, het gaat erom wat er goed is voor het land.

Met andere woorden, Verhagen is gewoon z'n eigen hachje aan het redden zonder na te denken over de consequencies voor het land.
En dat verliezen mensen vaak uit het oog.
Die houden zich meer bezig met de politieke spelletjes dan met het landsbelang. Verhagen is daar 1 van.
  Moderator dinsdag 22 juni 2010 @ 15:22:36 #185
249559 crew  Lavenderr
pi_83145370
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:21 schreef Mortaxx het volgende:
Halsema baalt als een gieter
En gaat af als een stekker
pi_83145500
Rutte heeft groot gelijk.

Hij wil zich niet laten ondersneeuwen door een overwegend links kabinet die straks de staatsschuld laat oplopen tot Griekse toestanden want uiteindelijk wordt het de VVD verweten als het land naar de kloten gaat.

Voorstanders van paars+

dinsdag 22 juni 2010 @ 15:26:15 #187
262 Re
Kiss & Swallow
pi_83145531
ik ga gvd niet nog een keer stemmen hoor, en ik denk velen met mij...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_83145537
D66 en GL zijn economisch rechts net als de VVD
pi_83145538
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:19 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Maarja er bestaat ook nog zoiets als de verkiezingsuitslag respecteren, als je 20 van de 41 zetels kwijt raakt zou je dan nog kunnen concluderen dat het land je zat is en niet meer in de volgende regering wil hebben (dat zal wel zo'n beetje de denkwijze van verhagen zijn).
pi_83145658
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:22 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En gaat af als een stekker
Vanmorgen kwam ze haast ter plekke ..... van geluk en net zag ik haar op TV en ze zag er zo afgepeigerd uit of ze door een paard was opgejaagd.
pi_83145694
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:26 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Maarja er bestaat ook nog zoiets als de verkiezingsuitslag respecteren, als je 20 van de 41 zetels kwijt raakt zou je dan nog kunnen concluderen dat het land je zat is en niet meer in de volgende regering wil hebben (dat zal wel zo'n beetje de denkwijze van verhagen zijn).
Dat winnaars/verliezers is onzin. Waarom zouden D66 of GL met 10 zetels meer recht op regeren hebben dan het CDA met 21. Een zetel is een zetel. Verhagen moet gewoon toegeven dat hij niet wil regeren omdat ze dan bij de volgende verkiezingen helemaal worden weggevaagd.
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_83145708
Voorlopig zijn vooral de niet VVD-stemmers in dit topic chagrijnig, dat beschouw ik wel als een goed teken. Zelf ben ik als VVD stemmer blij met de stap van Rutte. Het is vrij waarschijnlijk dat onder een Paars + kabinet de inkomsten van de overheid omhoog zullen gaan, daar moet de VVD niet aan mee willen werken.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:29:59 #193
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_83145717
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 @ 15:26 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Wederom belachelijk. Het gaat om de verkiezingsuitslag van nu, die van 2006 heeft er niets mee te maken. Die hele mentaliteit klopt gewoon van geen kant. Verhagen is bang dat als hij gaat regeren hij nog meer zetels gaat verliezen. Dat heeft toch niets meer met politiek te maken?
pi_83145775
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:26 schreef IHVK het volgende:
Daarom snap ik Rutte ook niet, hij is trots op zijn liberale achtergrond, nu heeft hij de kans om met drie liberale partijen te gaan reageren.
Album top 100 2024
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:32:42 #195
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83145835
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
Voorlopig zijn vooral de niet VVD-stemmers in dit topic chagrijnig, dat beschouw ik wel als een goed teken. Zelf ben ik als VVD stemmer blij met de stap van Rutte. Het is vrij waarschijnlijk dat onder een Paars + kabinet de inkomsten van de overheid omhoog zullen gaan, daar moet de VVD niet aan mee willen werken.
Maar de VVD altijd nog de overheidsinkomste verhoogd als ze regeerden, dus waarom je denkt dat ze dat nu opeens niet zouden doen? Je bent echt heel erg schattig naïef wat dat betreft, dat je zo trapt in domme retoriek.
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:31 schreef Felagund het volgende:

[..]

Daarom snap ik Rutte ook niet, hij is trots op zijn liberale achtergrond, nu heeft hij de kans om met drie liberale partijen te gaan reageren.
Rutte is geen liberaal meer alleen.
pi_83145871
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:29 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wederom belachelijk. Het gaat om de verkiezingsuitslag van nu, die van 2006 heeft er niets mee te maken. Die hele mentaliteit klopt gewoon van geen kant. Verhagen is bang dat als hij gaat regeren hij nog meer zetels gaat verliezen. Dat heeft toch niets meer met politiek te maken?

Euh, hetCDA vertegenwoordigt haar kiezers, als die massaal zouden weglopen bij een regeringsdeelname dan tekent dat toch dat de CDA-kiezers niet willen dat hun partij gaat regeren? Dan is het toch net democratisch van het CDA als ze naar de stem van de kiezer luisteren?

Komt misschien niet goed uit voor jouw partij, maar die behartigen ze nu niet.
  Moderator dinsdag 22 juni 2010 @ 15:33:48 #197
249559 crew  Lavenderr
pi_83145883
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:28 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Vanmorgen kwam ze haast ter plekke ..... van geluk en net zag ik haar op TV en ze zag er zo afgepeigerd uit of ze door een paard was opgejaagd.
Himmelhoch jauchzend , zum Tode betrübt
pi_83145920
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:31 schreef Felagund het volgende:

[..]

VVD is al 20 jaar aartsconservatief, daar zitten echt geen liberalen meer hoor.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:34:33 #199
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_83145926
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 @ 15:33 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Euh, hetCDA vertegenwoordigt haar kiezers, als die massaal zouden weglopen bij een regeringsdeelname dan tekent dat toch dat de CDA-kiezers niet willen dat hun partij gaat regeren? Dan is het toch net democratisch van het CDA als ze naar de stem van de kiezer luisteren?
De kiezer heeft ze 21 zetels gegeven. Dát is waar ze naar moeten luisteren. Onderbuikgevoelens heben geen plaats in deze kwestie.
pi_83145951
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:34 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Maar Rutte leek een uitzondering op de regel te zijn.
Album top 100 2024
pi_83146083
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:26 schreef IHVK het volgende:
Hou toch op. D66 en GL zijn voor een sterke overheid die krachtige intervenieert in de economie, D66 vind dat de overheid een leidende rol moet spelen in de economie, net zoals GL uitgebreide stimuleringsprogramma's bepleit voor groene energie. Ook hebben D66 en GL een duidelijke nivelleringsagenda, ze zijn bijvoorbeeld warm voorstander van een progressief belastingtarief. De VVD doet het iets beter maar is toch ook niet echt economisch rechts te noemen. Met economisch rechts hebben we het mijns inziens over echte liberaleren (niet het slappe aftreksel dat zich sociaal liberaal noemt), libertariers, anarcho-kapitalisten en minarchisten. Helaas bestaan die nauwelijks in Nederland.
pi_83146098
quote:
Dit.

Ook ik als VVD stemmer (en lid) vind dit een goede stap van Rutte. Paars zou op zich een interessante optie zijn, maar ik zie niets in een Paars+ variant.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:38:15 #203
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83146114
maar de VVD is ook voor een sterke overheid. Alleen zijn ze wel weer zo dat ze alleen voor een overheid zijn daar waar het hun leden uitkomt (protectionisme, HRA).
pi_83146165
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:34 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

De kiezer heeft ze 21 zetels gegeven. Dát is waar ze naar moeten luisteren. Onderbuikgevoelens hebben geen plaats in deze kwestie.
Het gaat niet om onderbuikgevoelens maar om op te komen voor de mensen die je vertegenwoordigt. Als de CDA kiezers iets pertinent niet willen dan moet de CDA dat ook niet willen uitvoeren. Dat heet nu luisteren naar de kiezer.
pi_83146172
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:34 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Misschien zou je je eens moeten verdiepen in het liberalisme.
pi_83146286
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:38 schreef ethiraseth het volgende:
maar de VVD is ook voor een sterke overheid. Alleen zijn ze wel weer zo dat ze alleen voor een overheid zijn daar waar het hun leden uitkomt (protectionisme, HRA).
Dat is geenszins strijdig met het liberalisme. Sterker nog, de grondleggers van het klassieke liberalisme pleitten zelfs voor een sterke overheid.
pi_83146293
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:39 schreef nikk het volgende:

[..]

Misschien zou je je eens moeten verdiepen in het liberalisme.
Done that, verdiep jij je nu maar eens in de VVD, verkiezingsprogramma wetsvoorstellen e.d. Dan zul je zien dat de overlap marginaal is.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 22 juni 2010 @ 15:43:44 #208
862 Arcee
Look closer
pi_83146432
Rutte wil gewoon pas Paars+ als eerst VVD/PvdA/CDA is geprobeerd. Als-ie daarna voor Paars+ gaat kan-ie altijd zeggen dat een rechtsere coaltie onmogelijk was. Dat kan-ie nu nog niet zeggen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:44:20 #209
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_83146458
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 @ 15:39 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Het gaat niet om onderbuikgevoelens maar om op te komen voor de mensen die je vertegenwoordigt. Als de CDA kiezers iets pertinent niet willen dan moet de CDA dat ook niet willen uitvoeren. Dat heet nu luisteren naar de kiezer.
Dat is dus gewoon onzin. De enige manier waarop het CDA naar de kiezer kan luisteren is kijken hoeveel stemmen ze hebben gekregen. Er is geen andere manier. Ons systeem is zo dat je op de partij stemt waarvan jij hun standpunten vertegenwoordigd wilt zien in de regering. Als de CDA'ers niet willen dat het CDA in de regering komt hadden ze niet moeten stemmen.
pi_83146582
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:44 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is dus gewoon onzin. De enige manier waarop het CDA naar de kiezer kan luisteren is kijken hoeveel stemmen ze hebben gekregen. Er is geen andere manier. Ons systeem is zo dat je op de partij stemt waarvan jij hun standpunten vertegenwoordigd wilt zien in de regering. Als de CDA'ers niet willen dat het CDA in de regering komt hadden ze niet moeten stemmen.
Die stemmen hebben ze gekregen omdat ze een bepaalde koers wilden varen, bepaalde wetsvoorstellen wilden indienen, bepaalde ideeën over de samenleving hebben. Als ze vervolgens 180 graden gaan draaien dan zijn ze toch niet meer hun kiezers aan het vertegenwoordigen? Dan zijn het gewoon regenten en daar is niets democratisch aan.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:47:11 #211
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_83146587
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:37 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Hou toch op. D66 en GL zijn voor een sterke overheid die krachtige intervenieert in de economie, D66 vind dat de overheid een leidende rol moet spelen in de economie, net zoals GL uitgebreide stimuleringsprogramma's bepleit voor groene energie. Ook hebben D66 en GL een duidelijke nivelleringsagenda, ze zijn bijvoorbeeld warm voorstander van een progressief belastingtarief. De VVD doet het iets beter maar is toch ook niet echt economisch rechts te noemen. Met economisch rechts hebben we het mijns inziens over echte liberaleren (niet het slappe aftreksel dat zich sociaal liberaal noemt), libertariers, anarcho-kapitalisten en minarchisten. Helaas bestaan die nauwelijks in Nederland.
Dan verschillen VVD, GL en D66 in economisch opzicht dus niet bijster veel. Waar kan zo'n onderhandeling dan nog op stuk lopen, vraag ik mij af.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:47:54 #212
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83146624
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:41 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat is geenszins strijdig met het liberalisme. Sterker nog, de grondleggers van het klassieke liberalisme pleitten zelfs voor een sterke overheid.
Oh klopt, maar volgens mensen als Bolkesteijn is een liberaal alleen liberaal als hij geen enkele overheid wilt, of hooguit de meest minimale overheid die je kan bedenken (dus alleen voor landsdefensie). Oh en voor het afdwingen van wat morele dingen, als een verbod op euthanasie natuurlijk.
pi_83146632
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:47 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dan verschillen VVD, GL en D66 in economisch opzicht dus niet bijster veel. Waar kan zo'n onderhandeling dan nog op stuk lopen, vraag ik mij af.
Rutte's ego?
pi_83146680
quote:

[..]

Overheidsuitgaven, bezuinigingen en lastenverzwaring. Daar zit tussen de VVD en GL/PvdA een wereld van verschil.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:50:12 #215
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_83146740
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 @ 15:47 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Die stemmen hebben ze gekregen omdat ze een bepaalde koers wilden varen, bepaalde wetsvoorstellen wilden indienen, bepaalde ideeën over de samenleving hebben. Als ze vervolgens 180 graden gaan draaien dan zijn ze toch niet meer hun kiezers aan het vertegenwoordigen? Dan zijn het gewoon regenten en daar is niets democratisch aan.
Ok. Jammer voor jou dat er in dit geval van bovenstaande geen sprake is.
pi_83146784
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:41 schreef nikk het volgende:

[..]

Een sterke overheid op het gebied van bijvoorbeeld de handhaving van eigendomsrecht, maar juist de vrijheid voor het individu staat centraal. En die lijn wordt door met name sociaal liberalen heel vreemd geïnterpreteerd, zij zien de overheid als een instrument om daarmee actief gelijke kansen te bewerkstelligen omdat zij daarmee beredeneren dat er de grootste vrijheid voor het individu is. Een volstrekt dwaze redenatie want juist op de wijze schenden ze het grondbeginsel van het liberalisme want er is niet meer de vrijheid zelf te beslissen je met eigendommen en verdiensten doet.
pi_83146859
quote:

[..]

VVD kan zich nu juist profileren als de liberale partij die het ook voor economische vrijheid op durft te nemen. Ze willen in ieder geval voorkomen dat het erger wordt met de schending van economische vrijheden. Voor Nederlandse begrippen vind ik dat al heel wat hoor. En daarin verschilen ze fundamenteel van PvdA, D66 en GL.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:58:28 #218
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_83147177
Gelukkig is Paars+ van de tafel...
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_83147302
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:52 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

VVD kan zich nu juist profileren als de liberale partij die het ook voor economische vrijheid op durft te nemen. Ze willen in ieder geval voorkomen dat het erger wordt met de schending van economische vrijheden. Voor Nederlandse begrippen vind ik dat al heel wat hoor. En daarin verschilen ze fundamenteel van PvdA, D66 en GL.
Hilarisch, erg geloofwaardig ook. Vooral gezien het feit dat de eerste keuze van de VVD, te weten de PVV een economisch beleid voorstaat die niet onder doet voor die van de SP. Hmm, over schending van economische vrijheden gesproken....
  dinsdag 22 juni 2010 @ 16:01:27 #220
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83147367
quote:

[..]

De VVD kan zich profileren als de conservatieve partij die het voor de rijken opneemt door de armen te naaien. Oh wacht, dat doen ze al. Het feit dat je ze liberaal noemt terwijl ze met het CDA en de PVV willen regeren is natuurlijk al helemaal hilarisch.
pi_83147416
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hilarisch, erg geloofwaardig ook. Vooral gezien het feit dat de eerste keuze van de VVD, te weten de PVV een economisch beleid voorstaat die niet onder doet voor die van de SP. Hmm, over schending van economische vrijheden gesproken....
Je weet natuurlijk ook wel dat Wilders er niet werkelijk zo over denkt.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 16:02:57 #222
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_83147453
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 @ 16:01 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

De VVD kan zich profileren als de conservatieve partij die het voor de rijken opneemt door de armen te naaien. Oh wacht, dat doen ze al.
Kom op zeg, als je niets beters kunt posten dan uitgekauwde cliché's, post dan niets.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 16:03:25 #223
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83147477
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:02 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Nog erger, de VVD wilt dus met de grootste leugenaar van het land regeren.
pi_83147506
quote:

[..]

Pff steeds weer dit non-argument. Ik kan geen gedachten lezen dus ga af op zijn uitspraken/partijprogramma.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 16:04:00 #225
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83147508
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:02 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Kom op zeg, als je niets beters kunt posten dan uitgekauwde cliché's, post dan niets.
Wil je ontkennen dat de VVD de rijken ontziet en de armen het hardste van alle partijen wilt aanpakken dan?
pi_83147542
quote:

Als niet-stemmer ben ik vooral erg gelukkig met het (voorlopig) mislukken van weer een coalitiemogelijkheid.
Op naar de volgende mislukking....hoe langer het land niet geregeerd wordt des te beter!

In de tussentijd mogen rechts en links elkaar lekker de schuld geven....dat is zo constructief, dat we de volgende keer hopelijk onder de 70% opkomst uit gaan komen.
pi_83147552
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:01 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

De VVD kan zich profileren als de conservatieve partij die het voor de rijken opneemt door de armen te naaien. Oh wacht, dat doen ze al. Het feit dat je ze liberaal noemt terwijl ze met het CDA en de PVV willen regeren is natuurlijk al helemaal hilarisch.
Qua liberalisme kan het natuurlijk een stuk beter bij de VVD, maar zoals ik als vaker heb uitgelegd is het de minst slechte keus.
pi_83147560
quote:

[..]

Is dat zo? Net als dat Wilders ook niet daadwerkelijk dacht over de kopvoddentax? Als ware liberale partij zou je natuurlijk nooit een dergelijke partij als eerste keus zien bij de onderhandelingen. Ware het niet dat de VVD eigenlijk helemaal geen liberale partij is, maar zoals iemand anders al zei - reteconservatief.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 16:05:03 #229
pi_83147567
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:49 schreef nikk het volgende:

[..]

Overheidsuitgaven, bezuinigingen en lastenverzwaring. Daar zit tussen de VVD en GL/PvdA een wereld van verschil.
Toch hebben ze maar bar weinig keus bij de VVD. CDA wil niet met PVV, PvdA niet met CDA. Als Rutte zich nu ook al schrap gaat zetten komen we helemaal nergens meer De VVD is de grootste partij, daarbij hoort de grootste verantwoordelijkheid. Rutte zou zich eens moeten gaan gedragen als de premier die hij naar eigen zeggen zou willen worden.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  dinsdag 22 juni 2010 @ 16:05:24 #230
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_83147586
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:04 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Qua liberalisme kan het natuurlijk een stuk beter bij de VVD, maar zoals ik als vaker heb uitgelegd is het de minst slechte keus.
Niet bepaald acceptabel, lijkt me.
Intelligent, but fucked up.
pi_83147647
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:03 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Nog erger, de VVD wilt dus met de grootste leugenaar van het land regeren.
Ik vind het geen probleem, ik ben geen Wilders stemmer.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 16:07:27 #232
pi_83147688
quote:

[..]

Liberalisme is geen synoniem van vrijemarkteconomie. Maar daar hebben we het misschien al eens eerder over gehad
pi_83147713
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:05 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Niet bepaald acceptabel, lijkt me.
Ik zou graag op een libertarische partij stemmen hoor, helaas kon ik die niet vinden op de kieslijst.
pi_83147747
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:06 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik vind het geen probleem, ik ben geen Wilders stemmer.
Maar je bent liberaal, althans dat vind je.

En het steekt je niet dat Rutte met de minst liberale partij in het Nederlandse politieke spectrum gaat onderhandelen?
pi_83147759
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:07 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Liberalisme is geen synoniem van vrijemarkteconomie. Maar daar hebben we al eens eerder over gehad als ik het goed heb
Ik kan het uitgangspunt van vrijheid voor het individu anders echt niet anders interpreteren.
pi_83147911
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:08 schreef Mutant01 het volgende:
En het steekt je niet dat Rutte met de minst liberale partij in het Nederlandse politieke spectrum gaat onderhandelen?
Nee, want ik vind de economische agenda veruit het belangrijkste, ik denk dat de VVD met PVV en CDA het grootste deel van zijn economische plannen er door kan krijgen. Voor mij als VVD stemmer is dat dus het minst ongunstige scenario.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 16:11:45 #237
pi_83147912
quote:

[..]

En Rutte is stiekem natuurlijk ook helemaal niet conservatief. Het punt is alleen dat hij erg overtuigend doet alsof en zijn verkiezingsprogramma daarop is aangepast. Wilders zal niet snel toegeven dat hij economisch rechts is, net zoals Rutte liever niet te liberaal overkomt.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 16:13:04 #238
pi_83147991
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:08 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik kan het uitgangspunt van vrijheid voor het individu anders echt niet anders interpreteren.
Volgens jou bestaat er geen andere vrijheid dan economische vrijheid?
pi_83148096
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:13 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Volgens jou bestaat er geen andere vrijheid dan economische vrijheid?
Wel hoor, maar ik offer de ene vrijheid niet voor de andere vrijheid op.
pi_83148277
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:11 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Nee, want ik vind de economische agenda veruit het belangrijkste, ik denk dat de VVD met PVV en CDA het grootste deel van zijn economische plannen er door kan krijgen. Voor mij als VVD stemmer is dat dus het minst ongunstige scenario.
Ik had het dan ook net zo goed over de economische vrijheid, toen ik refereerde naar de SP als het om de PVV gaat.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 16:19:32 #241
pi_83148369
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:14 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik zou ook mijn persoonlijke vrijheid niet willen opofferen voor een stukje vrijheid van ondernemen. Daarom heb ik ook uit volle overtuiging geen VVD gestemd.
pi_83148374
quote:

[..]

Een kopvoddentax, waar valt dat onder...

Economisvhe vrijheid? Individuele vrijheid?

Een verbod op het bouwen van moskeeen, waar valt dat onder...

Economische vrijheid? Individuele vrijheid?
  dinsdag 22 juni 2010 @ 16:26:07 #243
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83148764
quote:

[..]

maar dat doe je wel door VVD te stemmen.
pi_83148810
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:19 schreef Nielsch het volgende:
Sorry, maar wat moet je met nieuwe verkiezingen? Welke reële coalitie die nu niet mogelijk is, zou dan wel mogelijk kunnen worden. Nee, Rutte en Cohen moeten dit oplossen en snel ook.
QFT
  dinsdag 22 juni 2010 @ 16:30:48 #245
pi_83149154
Rutte moet gewoon niet zo zeiken.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 16:54:43 #247
198365 Morendo
The Real Deal
pi_83150895
Mooi. Paars+ is natuurlijk een onding voor de VVD.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 17:14:03 #248
pi_83151987
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:54 schreef Morendo het volgende:
Mooi. Paars+ is natuurlijk een onding voor de VVD.
Partijbelang boven landsbelang. De VVD is nog lang niet klaar om het land te leiden. Then again, dat zijn ze geen van allen.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 17:14:40 #249
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_83152029
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 @ 17:14 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Partijbelang boven landsbelang.
In dit geval niet. Iedereen kan zien dat dit kabinet niet levensvatbaar is.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 17:16:05 #250
198365 Morendo
The Real Deal
pi_83152098
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 17:14 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Partijbelang boven landsbelang. De VVD is nog lang niet klaar om het land te leiden. Then again, dat zijn ze geen van allen.
Je kunt moeilijk van de VVD verwachten dat ze zich laten gijzelen in een kabinet met drie uitgesproken linkse partijen.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 17:23:52 #251
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_83152513
Precies, dit had links met een rechtse premier geworden. Goddank!
pi_83153329
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 17:14 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dan zijn de opties voor de VVD nu uitgeput, want opties die dat wel zijn met de VVD zijn er niet, en is dus nu dan de PVDA aan zet.
pi_83154169
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 17:14 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Is paars+ in het landsbelang?
pi_83154460
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 18:04 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Is paars+ in het landsbelang?
Volgens PVDA, GL en D66 wel.
Volgens de VVD niet. Volgens hen is CDA-VVD-PVDA in het landsbelang, maar dat vindt de PVDA dan weer niet.
Wat landsbelang is, is natuurlijk afhankelijk van je politieke standpunten.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 18:15:07 #255
pi_83154666
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 17:16 schreef Morendo het volgende:

[..]

Je kunt moeilijk van de VVD verwachten dat ze zich laten gijzelen in een kabinet met drie uitgesproken linkse partijen.
Linksrechtsdenken Het gaat om programmatische overeenkomsten en verschillen, niet om hokjes en dogma's.

quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 17:14 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

In tegenstelling tot welk alternatief?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 22 juni 2010 @ 18:15:55 #256
862 Arcee
Look closer
pi_83154698
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_83155017
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 18:10 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Volgens PVDA, GL en D66 wel.
Volgens de VVD niet. Volgens hen is CDA-VVD-PVDA in het landsbelang, maar dat vindt de PVDA dan weer niet.
Wat landsbelang is, is natuurlijk afhankelijk van je politieke standpunten.
Precies, dus is kan er niet gezegd worden dat de VVD dit doet uit partijbelang en daarmee tegen het landsbelang ingaat
pi_83157637
quote:

Daar lijkt het inderdaad op.
quote:
Neuh dan is het eerder doei Rutte en een andere VVD'er die het hele circus opnieuw optuigt.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 19:25:20 #259
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_83157722
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 19:23 schreef du_ke het volgende:

[..]

Daar lijkt het inderdaad op.
[..]

Neuh dan is het eerder doei Rutte en een andere VVD'er die het hele circus opnieuw optuigt.
Wie dan? Ik zie Schippers of Teeven nog niet premier(e) worden
pi_83158003
quote:

[..]

Dat is wel erg makkelijk .
Want ook jij weet dat Wilders vast veel wil inleveren maar toch ook enkele sociaal-economische punten binnen wil halen omdat hij dat nu eenmaal beloofd heeft...

Maar goed dat jij als PVV-VVD twijfelaar die twee graag samen ziet zal je beeld wel iets vertroebelen .
pi_83158060
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 19:25 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ze hebben nog wel een handvol partijfossielen rondlopen die dat prima moeten kunnen. De partijleider hoeft niet per definitie in de kamer te zitten
  dinsdag 22 juni 2010 @ 19:33:40 #262
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83158159
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 19:25 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Opstelten misschien? Of ze toveren alsnog Kroes opeens uit de hoge hoed.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 22:30:35 #263
198365 Morendo
The Real Deal
pi_83168527
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 18:15 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Linksrechtsdenken Het gaat om programmatische overeenkomsten en verschillen, niet om hokjes en dogma's.
Precies, daar gaat het om. En er zijn blijkbaar te weinig programmatische overeenkomsten tussen de uitgesproken linkse partijen GL en PvdA en de gematigd rechtse VVD.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 22:44:46 #264
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_83169438
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 22:30 schreef Morendo het volgende:

[..]

Precies, daar gaat het om. En er zijn blijkbaar te weinig programmatische overeenkomsten tussen de uitgesproken linkse partijen GL en PvdA en de gematigd rechtse VVD.
Volgens Rutte dan..
pi_83169515
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 22:30 schreef Morendo het volgende:

[..]

Op dat punt waren ze helemaal nog niet aangekomen. Rutte heeft er al een voorlopige punt achter gezet voor men ook maar over de inhoud ging onderhandelen.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 23:05:50 #266
198365 Morendo
The Real Deal
pi_83170702
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 22:46 schreef du_ke het volgende:

[..]

Op dat punt waren ze helemaal nog niet aangekomen. Rutte heeft er al een voorlopige punt achter gezet voor men ook maar over de inhoud ging onderhandelen.
Dat geeft dan wel aan hoe bont ze het bij GL en de PvdA gemaakt hebben.
pi_83170825
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 23:05 schreef Morendo het volgende:

[..]

Eerder hoe verschrikkelijk kortzichtig Rutte is .
  dinsdag 22 juni 2010 @ 23:09:06 #268
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_83170888
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 23:05 schreef Morendo het volgende:

[..]

Kan hier alleen maar om schaterlachen...
  dinsdag 22 juni 2010 @ 23:10:51 #269
198365 Morendo
The Real Deal
pi_83171000
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 23:08 schreef du_ke het volgende:
kortzichtig
Dit is weer het softdrugs-idioom van een GL'er.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 23:15:28 #270
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83171273
Ach ja, laat de VVD het initiatief in de onderhandelingen maar verliezen en kijken of ze verder komen met de PvdA als eerste partij.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 23:15:40 #271
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_83171287
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 23:10 schreef Morendo het volgende:

[..]

Dit is weer het softdrugs-idioom van een GL'er.
Morendo, troll eens niet.
Als je het nieuws gevolgd hebt weet je dat Rutte eenzijdig de stekker eruit gehaald heeft.. De rest was bereid tot onderhandelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 22-06-2010 23:21:31 ]
pi_83171296
Rutte en Rosenthal komen wel steeds in een moeilijkere positie. De VVD met Rutte moet lekker zelf weten wat ze doen natuurlijk, met wie ze wel en niet in zee gaan, maar als grootste partij heb je ook wel een verantwoordelijkheid voor dit proces.

Rosenthal is volgens mij iemand die zorgvuldig te werk gaat. Neemt zijn tijd. Laat zich goed informeren.

Maar nu ook de verkenningsronde van Paars+ is afgebroken, gaat ook de tijdsfactor een rol spelen. Ferry Mingelen zei net al in NOVA dat verschillende partijen aan het morren zijn. Rosenthal moet flinker doorpakken, zijn tanden erin zetten.

De redenatie van Cohen klopt natuurlijk wel. Als de VVD er niet uitkomt met de PvdA in Paars+, waarom dan wel in een coalitie met het CDA?

Kortom: het wordt een lastig. Vooral voor de VVD.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 23:17:08 #273
198365 Morendo
The Real Deal
pi_83171353
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 23:09 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Kan hier alleen maar om schaterlachen...
Meer serieus dan: als je als GL en PvdA zijnde écht graag een Paars+ coalitie wil dan stel je Rutte toch op zijn gemak en zeg je: tuurlijk Mark, we gaan de Afrikaanse dictator-subsidie aanpakken, en de HRA blijft intact en we versoepelen het ontslagrecht en we bouwen meer wegen en kerncentrales. Niets van dit alles echter. Femke en Job riepen waarschijnlijk al stiekem de socialistische Heilstaat uit.
pi_83171428
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 23:17 schreef Morendo het volgende:

[..]

Meer serieus dan: als je als GL en PvdA zijnde écht graag een Paars+ coalitie wil dan stel je Rutte toch op zijn gemak en zeg je: tuurlijk Mark, we gaan de Afrikaanse dictator-subsidie aanpakken, en de HRA blijft intact en we versoepelen het ontslagrecht en we bouwen meer wegen en kerncentrales. Niets van dit alles echter. Femke en Job riepen waarschijnlijk al stiekem de socialistische Heilstaat uit.
Zozo, dus jij weet wat er allemaal besproken is?
pi_83171429
quote:
Femke en Job riepen waarschijnlijk al stiekem de socialistische Heilstaat uit.
Met z'n 'Hoe progressiever, hoe liever'.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 23:20:08 #276
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83171488
Mensen hier die denken dat Femke een socialist is. moet wel erg lachen om de mensen hier die zichzelf heel hard liberaal noemen, en vervolgens zo conservatief als de pest zijn.

Sowieso zijn er geen socialisten in de Tweede Kamer. Die term wordt echt véél te snel gebruikt voor alles wat sommige mensen maar niet bevalt. Zelfs bij de SP is het socialisme vrij ver te zoeken.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 23:21:19 #277
198365 Morendo
The Real Deal
pi_83171543
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 23:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
Morendo, troll eens niet.
Ja, mama.
quote:
Als je het nieuws gevolgd hebt weet je dat Rutte eenzijdig de stekker eruit gehaald heeft.. De rest van bereid tot onderhandelen.
Natuurlijk heeft Rutte de stekker eruit gehaald. Maar je moet Rutte nageven dat hij in ieder geval gepraat heeft met Femke en Job. Hij sloot ze niet bij voorbaat uit, zoals zij wel bij anderen deden.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 23:21:46 #278
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83171570
Hmm ja, ik snap niet dat GL en D66 de PVV uitsloten. Hoe zou dat nou komen.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 23:21:49 #279
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_83171574
quote:

[..]

HH:
Als je het nieuws gevolgd hebt weet je dat Rutte eenzijdig de stekker eruit gehaald heeft.. De rest was bereid tot onderhandelen.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 23:23:21 #280
198365 Morendo
The Real Deal
pi_83171661
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 23:21 schreef ethiraseth het volgende:
Hmm ja, ik snap niet dat GL en D66 de PVV uitsloten. Hoe zou dat nou komen.
Iets met de woningmarkt ofzo?
pi_83171865
quote:

[..]

Je speelt vanavond wel heel erg voor de onnozele kleuter
pi_83171936
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 23:23 schreef Morendo het volgende:

[..]

Nee iets met de neiging om een vorm van Apartheid in te vullen voor onze landgenoten met een geloof gericht op Mekka in plaats van Jeruzalem of Rome.
pi_83171965
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 23:23 schreef Morendo het volgende:

[..]

Dat zou nou juist een punt zijn waarop de VVD toe kan geven, maar dan met als eis dat de opbrengsten van de verlaging van de aftrek tot uiting komen in een verlaging van het IB tarief. Dan snijdt het mes aan twee kanten, de HRA gaat op zichzelf al omlaag en door de lagere IB valt er minder belasting te besparen met de HRA. Links zal blij zijn, omdat ze, zoals ze zelf al zeiden, dan af zijn van de verstoring van de markt door de HRA, en de VVD zal blij zijn omdat de IB omlaag kan.

En Bolkesteijn is dan 3 keer blij omdat de HRA omlaag gaat, omdat de IB omlaag gaat en omdat overheid geen extra inkomsten krijgt.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 23:28:57 #284
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_83172011
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 23:21 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

HH:
Dan moet je wel perspectief zien in een eventueel onderhandelingsresultaat.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 23:31:18 #285
198365 Morendo
The Real Deal
pi_83172178
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 23:26 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je speelt vanavond wel heel erg voor de onnozele kleuter
Hopelijk droom je vannacht prettig over een Paars+ kabinet die er nooit zal komen.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 23:31:27 #286
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_83172191
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 23:28 schreef Klummie het volgende:

[..]

yeap, is er enige kans dat wij te horen krijgen hoever ze zijn gekomen (achteraf dan natuurlijk)?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  dinsdag 22 juni 2010 @ 23:32:46 #287
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_83172271
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 23:28 schreef Klummie het volgende:

[..]

De sfeer was goed, er was onderling vertrouwen (volgens Rutte zelf), bereidheid van de andere 3 tot onderhandelen, etc.. Heel belangrijke zaken voor coalitievormingen.

Ergo: Hij wil gewoon een andere coalitie dan Paars+ en dit was voor de bühne om gemor en verwijten achteraf de kop in te drukken.
pi_83172276
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 23:31 schreef Morendo het volgende:

[..]

Hopelijk droom je vannacht prettig over een Paars+ kabinet die er nooit zal komen.
Het maakt nog altijd meer kans dan het kabinet met extreem-rechts dat jij zo ziet zitten
  dinsdag 22 juni 2010 @ 23:33:43 #289
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_83172334
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 23:31 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

yeap, is er enige kans dat wij te horen krijgen hoever ze zijn gekomen (achteraf dan natuurlijk)?
Zie bijv twitteraccount van Halsema
  dinsdag 22 juni 2010 @ 23:34:17 #290
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_83172383
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 23:31 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ow jawel, dat wordt heus wel gelekt hoor, alleen niet zolang er nog geen definiteve coalitie is. En niet als dit alsnog een keer in beeld komt uiteraard. Blijft een mooi spel.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 23:35:22 #291
198365 Morendo
The Real Deal
pi_83172472
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 23:32 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het maakt nog altijd meer kans dan het kabinet met extreem-rechts dat jij zo ziet zitten
Oh, ik dacht dat het de afgelopen week juist bon ton was om de PVV als links te betitelen.
pi_83172590
De PVV links???

Ja ex VVD'er Wilders is zooo links. Hij laat zijn SP punten heel snel vallen zodra het nodig is.
  Moderator dinsdag 22 juni 2010 @ 23:37:02 #293
249559 crew  Lavenderr
pi_83172609
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 23:35 schreef Morendo het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat het de afgelopen week juist bon ton was om de PVV als links te betitelen.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 23:43:25 #294
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_83173084
quote:

[..]

ECONOMISCH links... Klein nuanceverschilletje
  dinsdag 22 juni 2010 @ 23:50:07 #295
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83173510
quote:

[..]

Aangezien Wilders niks geeft om economie, maar slechts om moslimpjes pesten en allochtoontjes haten is hij extreem-rechts.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 23:52:13 #296
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_83173631
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 23:50 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Aangezien Wilders niks geeft om economie, maar slechts om moslimpjes pesten en allochtoontjes haten is hij extreem-rechts.

Wilders is midden, zelfs wat aan de linkse kant, hij heeft enkel extreem nationalistische ideeën. ONS land, ONS geld, niet voor immigranten, niet voor ontwikkelingslanden.
Laffe huichelaar
  dinsdag 22 juni 2010 @ 23:52:41 #297
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_83173659
Rutte weet nu heel goed hoe graag de PVV wil regeren en wat ze daar voor over heeft. Rutte weet nu heel goed hoe graag de paars+ partijen willen regeren en wat ze daar voor over hebben. Nu gaat hij proberen Het CDA aan tafel te krijgen door Maxime ipv de PVV de PvdA voor te schotelen kijken of hij dan wel aan tafel wil komen. Zo kan hij achterhelan hoe graag het CDA wil regeren en wat het daar voor over heeft.

Uiteindelijk is voor iedere serieuze poging de VVD nodig en die zal toch echt van de andere serieuze partijen moeten weten wat er te halen valt.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 23:53:04 #298
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_83173691
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 23:52 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Wilders is midden, zelfs wat aan de linkse kant, hij heeft enkel extreem nationalistische ideeën. ONS land, ONS geld, niet voor immigranten, niet voor ontwikkelingslanden.
Hoe noem jij dat?
  dinsdag 22 juni 2010 @ 23:56:56 #299
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_83173954
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 23:53 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hoe noem jij dat?

Ik ga het in ieder geval niet noemen wat jij nu wil dat ik het noem, that's for sure
Laffe huichelaar
  dinsdag 22 juni 2010 @ 23:58:39 #300
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_83174031
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 23:56 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik ga het in ieder geval niet noemen wat jij nu wil dat ik het noem, that's for sure
Ik wil je niks in de mond leggen, ik stel gewoon een open vraag..
pi_83174165
*Komt het topic binnenvallen met wat flessen champagne. Loopt terug voor de glazen en deelt die vrolijk uit*
Hallo allemaal. Ik moest zeggen dat ik gisteren even zenuwachtig was omdat niemand van paars wat zei. Maar nu is gebleken wat ik al dacht. Dat het niet zou werken. Aan echte analyses ben ik nog niet toegekomen, want daar ben ik nog niet neutraal genoeg voor.

*Heft glas.* Proost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')