quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
Voorlopig zijn vooral de niet VVD-stemmers in dit topic chagrijnig, dat beschouw ik wel als een goed teken. Zelf ben ik als VVD stemmer blij met de stap van Rutte. Het is vrij waarschijnlijk dat onder een Paars + kabinet de inkomsten van de overheid omhoog zullen gaan, daar moet de VVD niet aan mee willen werken.
Qua liberalisme kan het natuurlijk een stuk beter bij de VVD, maar zoals ik als vaker heb uitgelegd is het de minst slechte keus.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:01 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
De VVD kan zich profileren als de conservatieve partij die het voor de rijken opneemt door de armen te naaien. Oh wacht, dat doen ze al. Het feit dat je ze liberaal noemt terwijl ze met het CDA en de PVV willen regeren is natuurlijk al helemaal hilarisch.
Is dat zo? Net als dat Wilders ook niet daadwerkelijk dacht over de kopvoddentax? Als ware liberale partij zou je natuurlijk nooit een dergelijke partij als eerste keus zien bij de onderhandelingen. Ware het niet dat de VVD eigenlijk helemaal geen liberale partij is, maar zoals iemand anders al zei - reteconservatief.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:02 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Je weet natuurlijk ook wel dat Wilders er niet werkelijk zo over denkt.
Toch hebben ze maar bar weinig keus bij de VVD. CDA wil niet met PVV, PvdA niet met CDA. Als Rutte zich nu ook al schrap gaat zetten komen we helemaal nergens meerquote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:49 schreef nikk het volgende:
[..]
Overheidsuitgaven, bezuinigingen en lastenverzwaring. Daar zit tussen de VVD en GL/PvdA een wereld van verschil.
Niet bepaald acceptabel, lijkt me.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Qua liberalisme kan het natuurlijk een stuk beter bij de VVD, maar zoals ik als vaker heb uitgelegd is het de minst slechte keus.
Ik vind het geen probleem, ik ben geen Wilders stemmer.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:03 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Nog erger, de VVD wilt dus met de grootste leugenaar van het land regeren.
Liberalisme is geen synoniem van vrijemarkteconomie. Maar daar hebben we het misschien al eens eerder over gehadquote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
VVD kan zich nu juist profileren als de liberale partij die het ook voor economische vrijheid op durft te nemen. Ze willen in ieder geval voorkomen dat het erger wordt met de schending van economische vrijheden. Voor Nederlandse begrippen vind ik dat al heel wat hoor. En daarin verschilen ze fundamenteel van PvdA, D66 en GL.
Ik zou graag op een libertarische partij stemmen hoor, helaas kon ik die niet vinden op de kieslijst.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:05 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Niet bepaald acceptabel, lijkt me.
Maar je bent liberaal, althans dat vind je.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:06 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik vind het geen probleem, ik ben geen Wilders stemmer.
Ik kan het uitgangspunt van vrijheid voor het individu anders echt niet anders interpreteren.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:07 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Liberalisme is geen synoniem van vrijemarkteconomie. Maar daar hebben we al eens eerder over gehad als ik het goed heb
Nee, want ik vind de economische agenda veruit het belangrijkste, ik denk dat de VVD met PVV en CDA het grootste deel van zijn economische plannen er door kan krijgen. Voor mij als VVD stemmer is dat dus het minst ongunstige scenario.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:08 schreef Mutant01 het volgende:
En het steekt je niet dat Rutte met de minst liberale partij in het Nederlandse politieke spectrum gaat onderhandelen?
En Rutte is stiekem natuurlijk ook helemaal niet conservatief. Het punt is alleen dat hij erg overtuigend doet alsof en zijn verkiezingsprogramma daarop is aangepast. Wilders zal niet snel toegeven dat hij economisch rechts is, net zoals Rutte liever niet te liberaal overkomt.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:02 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Je weet natuurlijk ook wel dat Wilders er niet werkelijk zo over denkt.
Volgens jou bestaat er geen andere vrijheid dan economische vrijheid?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik kan het uitgangspunt van vrijheid voor het individu anders echt niet anders interpreteren.
Wel hoor, maar ik offer de ene vrijheid niet voor de andere vrijheid op.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:13 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Volgens jou bestaat er geen andere vrijheid dan economische vrijheid?
Ik had het dan ook net zo goed over de economische vrijheid, toen ik refereerde naar de SP als het om de PVV gaat.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, want ik vind de economische agenda veruit het belangrijkste, ik denk dat de VVD met PVV en CDA het grootste deel van zijn economische plannen er door kan krijgen. Voor mij als VVD stemmer is dat dus het minst ongunstige scenario.
Ik zou ook mijn persoonlijke vrijheid niet willen opofferen voor een stukje vrijheid van ondernemen. Daarom heb ik ook uit volle overtuiging geen VVD gestemd.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wel hoor, maar ik offer de ene vrijheid niet voor de andere vrijheid op.
Een kopvoddentax, waar valt dat onder...quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
maar dat doe je wel door VVD te stemmen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
QFTquote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:19 schreef Nielsch het volgende:
Sorry, maar wat moet je met nieuwe verkiezingen? Welke reële coalitie die nu niet mogelijk is, zou dan wel mogelijk kunnen worden. Nee, Rutte en Cohen moeten dit oplossen en snel ook.
Partijbelang boven landsbelang.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:54 schreef Morendo het volgende:
Mooi. Paars+ is natuurlijk een onding voor de VVD.
In dit geval niet. Iedereen kan zien dat dit kabinet niet levensvatbaar is.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 @ 17:14 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Partijbelang boven landsbelang.![]()
Je kunt moeilijk van de VVD verwachten dat ze zich laten gijzelen in een kabinet met drie uitgesproken linkse partijen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 17:14 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Partijbelang boven landsbelang.De VVD is nog lang niet klaar om het land te leiden. Then again, dat zijn ze geen van allen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |