quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:40 schreef Ascendancy het volgende:
Wat matig van de VVD, partijbelang boven landsbelang
Ik geloof eigenlijk niet zo, dat de VVD ooit serieus met de PVV zou willen regeren. Denk eerder dat Rutte nu gaat mikken op een VVD-CDA-PvdA kabinet, alhoewel dat heeeeel lastig gaat worden.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:29 schreef Krambo het volgende:
[..]
Ik denk dat Rutte erop uit is om, nu Paars niet lijkt te lukken, het CDA aan tafel te krijgen voor een kabinet met de PVV
Dat wil Cohen niet.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:44 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik geloof eigenlijk niet zo, dat de VVD ooit serieus met de PVV zou willen regeren. Denk eerder dat Rutte nu gaat mikken op een VVD-CDA-PvdA kabinet, alhoewel dat heeeeel lastig gaat worden.
Maar daar was het niet alleen de schuld van het CDA, als de PVV en de VVD er samen eerst uit waren gekomen, had die formatie nog kunnen lukken.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:43 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat kan je evenzeer over CDA zeggen met VVD CDA PVV en over PvdA met VVD CDA PvdA
Ik denk dat Cohen weinig te willen heeft.quote:
VVD CDA PvdA is wel iets controversieler.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:43 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat kan je evenzeer over CDA zeggen met VVD CDA PVV en over PvdA met VVD CDA PvdA
True, en denk ook niet dat het CDA zo snel weer in een kabinet met het PvdA gaat zitten, maar voor de VVD is het nog wel de enige mogelijke optie.quote:
Want? Zie maar een kabinet te vormen zonder hem.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik denk dat Cohen weinig te willen heeft.
Mwa dat is een VVD zinnetje, gerekend voor een bedrijf dat niets aan vervuiling wil doen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:33 schreef marky het volgende:
[..]
GL wil ook een lastenverzwaring bij het bedrijfsleven neerlegen van 13 miljard voor groenlinks dingetjes.
Staat letterlijk in het GL programma (pagina 20)quote:De belastingen op arbeid en de loonkosten voor met name
laagbetaalde arbeid voor werkgevers worden verlaagd.
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:46 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
VVD CDA PvdA is wel iets controversieler.
En de PVV heeft ideeën die met het grondbeginsel van het CDA botsen.
De verschillen tussen de PvdA en de VVD zijn alleen maar opgeblazen door Rutte om de verkiezingen te winnen.
CDA kan altijd nog van gedachten veranderen. En dan valt Cohen buiten de boot.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 @ 14:46 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Want? Zie maar een kabinet te vormen zonder hem.
Ja, mja net zo matig van Cohen dat het nu al een VVD-CDA-PVDA mogelijkheid blokkeerd.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:40 schreef Ascendancy het volgende:
Wat matig van de VVD, partijbelang boven landsbelang
Veel succes met de 76 zetels, de verdeelde CDA achterban en de instabiele PVV zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:48 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
CDA kan altijd nog van gedachten veranderen. En dan valt Cohen buiten de boot.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
We kiezen geen regering, maar een volksvertegenwoordiging?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:46 schreef horned_reaper het volgende:
Als nu zowel de VVD als de PVV (of je het er nu mee eens bent of niet) niet in de regering komen..... waarom gaan we dan in godsnaam nog naar de stembus
Mja met paars+ was hetzelfde gebeurd.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 @ 14:50 schreef Flashwin het volgende:
[..]
eigenlijk hoop ik dat dat gebeurt, want dan zijn er nieuwe verkiezingen binnen no time.
Simpelweg de grootste partij zijn is niet de enige voorwaarde om te kunnen regeren.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:46 schreef horned_reaper het volgende:
Als nu zowel de VVD als de PVV (of je het er nu mee eens bent of niet) niet in de regering komen..... waarom gaan we dan in godsnaam nog naar de stembus
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:55 schreef DeParo het volgende:
LEVE COHEN, nooit samen met de VVD, REVOLUTIE.
quote:
Zou me niks verbazen als Cohen daar wel trek in heeftquote:
Ik denk niet dat een PvdA-informateur opeens wel een regering kan samenstellen...quote:
Dan weet het CDA in ieder geval zeker dat ze bij de volgende verkiezingen helemaal weggevaagd gaan worden. De kans dat er nieuwe verkiezingen moeten komen is best reëel.quote:
In 1977 gebeurde het ook, PVDA won groots de verkiezingen maar onderhandelingen met CDA liepen stuk.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:58 schreef Flashwin het volgende:
Kan dat nog..dat de informateur wordt gewijzigd?
Dat denk ik niet... dan gaan de laatste rechtse CDA'ers ook naar de VVD bij de volgende verkiezingen.quote:
Dat weet ik nog niet, dan komt er waarschijnlijk een Paars-plus regering onder leiding van Cohen en met Rutte in de kamer. Kan ie van daaruit nog een beetje oppositie voerenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:01 schreef ViaRegnum het volgende:
[..]
Ik denk niet dat een PvdA-informateur opeens wel een regering kan samenstellen...
Die is nog niet serieus onderzocht, dus mij lijkt het logische vervolg.quote:
Dus of dat of nieuwe verkiezingen. Ik hoop dat de mensen dat laatste Cohen niet in dank af nemen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 @ 15:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, want dat wil Cohen niet. En Verhagen ook niet echt.
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:07 schreef PLAE@ het volgende:
Eigenlijk is het belachelijk dat het CDA niet wil regeren. Dan kun je net zo goed je partij opheffen.
Waarom zit je anders in die kamer?
Het CDA gaat nog liever met de PVV in zee dan met het hele scala aan Linkse partijen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:01 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dan weet het CDA in ieder geval zeker dat ze bij de volgende verkiezingen helemaal weggevaagd gaan worden. De kans dat er nieuwe verkiezingen moeten komen is best reëel.
Dat zie je verkeerd.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:08 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Het CDA gaat nog liever met de PVV in zee dan met het hele scala aan Linkse partijen.
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:56 schreef Maraca het volgende:
Volgens mij doet BJ Spruyt nu een vreugdesdansje
quote:BartJan Spruyt BartJanSpruyt
Zo, even de vlag uitgehangen 28 minutes ago via web
PvdA wil niet met CDA, of dat zegt Cohen in ieder geval. Dus een linkse coalitie is ook van de baan.quote:
Wie moet dan de onderhandelingen bij de VVD gaan doen, wie wordt de vice premier van de VVD? Vind ik wel interessant.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:04 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat weet ik nog niet, dan komt er waarschijnlijk een Paars-plus regering onder leiding van Cohen en met Rutte in de kamer. Kan ie van daaruit nog een beetje oppositie voeren
Eh, ze zitten in de kamer als volksvertegenwoordigers. Dat is hun functie waarvoor ze gekozen zijn.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:07 schreef PLAE@ het volgende:
Eigenlijk is het belachelijk dat het CDA niet wil regeren. Dan kun je net zo goed je partij opheffen.
Waarom zit je anders in die kamer?
Eigenlijk wel slecht dat Cohen én geen CDA-VVD-PvdA wil én bovendien al vanaf het begin de PVV heeft uitgesloten. Zo beperk je de mogelijkheden tot regeren wel natuurlijk...quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, want dat wil Cohen niet. En Verhagen ook niet echt.
de domme CDA-ers zijn al naar PVV overgelopen, de slimme willen geen samenwerking met de PVV. Als ze nog meer leden/stemmers kwijt willen raken zou het misschien een goed idee zijn.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:08 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Het CDA gaat nog liever met de PVV in zee dan met het hele scala aan Linkse partijen.
Ik denk dat al vanaf het begin van de onderhandelingen dat het daar op uit gaan draaien.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:05 schreef Felagund het volgende:
[..]
Die is nog niet serieus onderzocht, dus mij lijkt het logische vervolg.
Was het maar zo simpelquote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:15 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Als Jan Klaassen nou de financien regelt en Katrijn de broodjes, dan is deze hele poppenkast toch niet nodig jongens?
Soms is het op de langetermijn beter voor een partij om een tijd niet te regeren.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:15 schreef PLAE@ het volgende:
Laat ik het anders zeggen. Waarom zit je anders in de politiek.
Jullie begrijpen wat ik bedoel
Mwa, hij is het toch echt zelf aan het doen, maar wellicht maakt hij nog een come-back.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:18 schreef n3z het volgende:
Wint Rutte een keer wordt hij geen premier. Nieuwe verkiezingen, kansloos dit. Met dank aan al die PVV josties.
Laten we in ieder geval hopen dat een normale partij de volgende verkiezingen wint en niet de PVV. Dan wordt er helemaal niet geregeerd. We zitten in een fucking crisis en de bobo's (Rutte en Cohen) in Den Haag willen niet eens samen regeren.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:18 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Mwa, hij is het toch echt zelf aan het doen, maar wellicht maakt hij nog een come-back.
Dat vind ik dus zo belachelijk. Het gaat niet om wat er goed is voor de partijen, het gaat erom wat er goed is voor het land.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 @ 15:18 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Soms is het op de langetermijn beter voor een partij om een tijd niet te regeren.
Nee, als dat mislukt mag daarna Cohen het gaan proberen om een kabinet te vormen. De kans dat het hem lukt is natuurlijk ook niet groot maar dat moet dan wel eerst geprobeerd worden voor je nieuwe verkiezingen uitschrijft.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dus of dat of nieuwe verkiezingen. Ik hoop dat de mensen dat laatste Cohen niet in dank af nemen.
En dat verliezen mensen vaak uit het oog.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat vind ik dus zo belachelijk. Het gaat niet om wat er goed is voor de partijen, het gaat erom wat er goed is voor het land.
Met andere woorden, Verhagen is gewoon z'n eigen hachje aan het redden zonder na te denken over de consequencies voor het land.
Maarja er bestaat ook nog zoiets als de verkiezingsuitslag respecteren, als je 20 van de 41 zetels kwijt raakt zou je dan nog kunnen concluderen dat het land je zat is en niet meer in de volgende regering wil hebben (dat zal wel zo'n beetje de denkwijze van verhagen zijn).quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat vind ik dus zo belachelijk. Het gaat niet om wat er goed is voor de partijen, het gaat erom wat er goed is voor het land.
Met andere woorden, Verhagen is gewoon z'n eigen hachje aan het redden zonder na te denken over de consequencies voor het land.
Vanmorgen kwam ze haast ter plekke ..... van geluk en net zag ik haar op TV en ze zag er zo afgepeigerd uit of ze door een paard was opgejaagd.quote:
Dat winnaars/verliezers is onzin. Waarom zouden D66 of GL met 10 zetels meer recht op regeren hebben dan het CDA met 21. Een zetel is een zetel. Verhagen moet gewoon toegeven dat hij niet wil regeren omdat ze dan bij de volgende verkiezingen helemaal worden weggevaagd.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:26 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maarja er bestaat ook nog zoiets als de verkiezingsuitslag respecteren, als je 20 van de 41 zetels kwijt raakt zou je dan nog kunnen concluderen dat het land je zat is en niet meer in de volgende regering wil hebben (dat zal wel zo'n beetje de denkwijze van verhagen zijn).
Wederom belachelijk. Het gaat om de verkiezingsuitslag van nu, die van 2006 heeft er niets mee te maken. Die hele mentaliteit klopt gewoon van geen kant. Verhagen is bang dat als hij gaat regeren hij nog meer zetels gaat verliezen. Dat heeft toch niets meer met politiek te maken?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 @ 15:26 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maarja er bestaat ook nog zoiets als de verkiezingsuitslag respecteren, als je 20 van de 41 zetels kwijt raakt zou je dan nog kunnen concluderen dat het land je zat is en niet meer in de volgende regering wil hebben (dat zal wel zo'n beetje de denkwijze van verhagen zijn).
Daarom snap ik Rutte ook niet, hij is trots op zijn liberale achtergrond, nu heeft hij de kans om met drie liberale partijen te gaan reageren.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:26 schreef IHVK het volgende:
D66 en GL zijn economisch rechts net als de VVD
Maar de VVD altijd nog de overheidsinkomste verhoogd als ze regeerden, dus waarom je denkt dat ze dat nu opeens niet zouden doen? Je bent echt heel erg schattig naïef wat dat betreft, dat je zo trapt in domme retoriek.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
Voorlopig zijn vooral de niet VVD-stemmers in dit topic chagrijnig, dat beschouw ik wel als een goed teken. Zelf ben ik als VVD stemmer blij met de stap van Rutte. Het is vrij waarschijnlijk dat onder een Paars + kabinet de inkomsten van de overheid omhoog zullen gaan, daar moet de VVD niet aan mee willen werken.
Rutte is geen liberaal meer alleen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:31 schreef Felagund het volgende:
[..]
Daarom snap ik Rutte ook niet, hij is trots op zijn liberale achtergrond, nu heeft hij de kans om met drie liberale partijen te gaan reageren.
Euh, hetCDA vertegenwoordigt haar kiezers, als die massaal zouden weglopen bij een regeringsdeelname dan tekent dat toch dat de CDA-kiezers niet willen dat hun partij gaat regeren? Dan is het toch net democratisch van het CDA als ze naar de stem van de kiezer luisteren?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:29 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wederom belachelijk. Het gaat om de verkiezingsuitslag van nu, die van 2006 heeft er niets mee te maken. Die hele mentaliteit klopt gewoon van geen kant. Verhagen is bang dat als hij gaat regeren hij nog meer zetels gaat verliezen. Dat heeft toch niets meer met politiek te maken?
Himmelhoch jauchzendquote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:28 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Vanmorgen kwam ze haast ter plekke ..... van geluk en net zag ik haar op TV en ze zag er zo afgepeigerd uit of ze door een paard was opgejaagd.
VVD is al 20 jaar aartsconservatief, daar zitten echt geen liberalen meer hoor.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:31 schreef Felagund het volgende:
[..]
Daarom snap ik Rutte ook niet, hij is trots op zijn liberale achtergrond, nu heeft hij de kans om met drie liberale partijen te gaan reageren.
De kiezer heeft ze 21 zetels gegeven. Dát is waar ze naar moeten luisteren. Onderbuikgevoelens heben geen plaats in deze kwestie.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 @ 15:33 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Euh, hetCDA vertegenwoordigt haar kiezers, als die massaal zouden weglopen bij een regeringsdeelname dan tekent dat toch dat de CDA-kiezers niet willen dat hun partij gaat regeren? Dan is het toch net democratisch van het CDA als ze naar de stem van de kiezer luisteren?
Maar Rutte leek een uitzondering op de regel te zijn.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:34 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
VVD is al 20 jaar aartsconservatief, daar zitten echt geen liberalen meer hoor.
Hou toch op. D66 en GL zijn voor een sterke overheid die krachtige intervenieert in de economie, D66 vind dat de overheid een leidende rol moet spelen in de economie, net zoals GL uitgebreide stimuleringsprogramma's bepleit voor groene energie. Ook hebben D66 en GL een duidelijke nivelleringsagenda, ze zijn bijvoorbeeld warm voorstander van een progressief belastingtarief. De VVD doet het iets beter maar is toch ook niet echt economisch rechts te noemen. Met economisch rechts hebben we het mijns inziens over echte liberaleren (niet het slappe aftreksel dat zich sociaal liberaal noemt), libertariers, anarcho-kapitalisten en minarchisten. Helaas bestaan die nauwelijks in Nederland.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:26 schreef IHVK het volgende:
D66 en GL zijn economisch rechts net als de VVD
Dit.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
Voorlopig zijn vooral de niet VVD-stemmers in dit topic chagrijnig, dat beschouw ik wel als een goed teken. Zelf ben ik als VVD stemmer blij met de stap van Rutte. Het is vrij waarschijnlijk dat onder een Paars + kabinet de inkomsten van de overheid omhoog zullen gaan, daar moet de VVD niet aan mee willen werken.
Het gaat niet om onderbuikgevoelens maar om op te komen voor de mensen die je vertegenwoordigt. Als de CDA kiezers iets pertinent niet willen dan moet de CDA dat ook niet willen uitvoeren. Dat heet nu luisteren naar de kiezer.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De kiezer heeft ze 21 zetels gegeven. Dát is waar ze naar moeten luisteren. Onderbuikgevoelens hebben geen plaats in deze kwestie.
Misschien zou je je eens moeten verdiepen in het liberalisme.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:34 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
VVD is al 20 jaar aartsconservatief, daar zitten echt geen liberalen meer hoor.
Dat is geenszins strijdig met het liberalisme. Sterker nog, de grondleggers van het klassieke liberalisme pleitten zelfs voor een sterke overheid.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:38 schreef ethiraseth het volgende:
maar de VVD is ook voor een sterke overheid. Alleen zijn ze wel weer zo dat ze alleen voor een overheid zijn daar waar het hun leden uitkomt (protectionisme, HRA).
Done that, verdiep jij je nu maar eens in de VVD, verkiezingsprogramma wetsvoorstellen e.d. Dan zul je zien dat de overlap marginaal is.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:39 schreef nikk het volgende:
[..]
Misschien zou je je eens moeten verdiepen in het liberalisme.
Dat is dus gewoon onzin. De enige manier waarop het CDA naar de kiezer kan luisteren is kijken hoeveel stemmen ze hebben gekregen. Er is geen andere manier. Ons systeem is zo dat je op de partij stemt waarvan jij hun standpunten vertegenwoordigd wilt zien in de regering. Als de CDA'ers niet willen dat het CDA in de regering komt hadden ze niet moeten stemmen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 @ 15:39 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Het gaat niet om onderbuikgevoelens maar om op te komen voor de mensen die je vertegenwoordigt. Als de CDA kiezers iets pertinent niet willen dan moet de CDA dat ook niet willen uitvoeren. Dat heet nu luisteren naar de kiezer.
Die stemmen hebben ze gekregen omdat ze een bepaalde koers wilden varen, bepaalde wetsvoorstellen wilden indienen, bepaalde ideeën over de samenleving hebben. Als ze vervolgens 180 graden gaan draaien dan zijn ze toch niet meer hun kiezers aan het vertegenwoordigen? Dan zijn het gewoon regenten en daar is niets democratisch aan.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:44 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is dus gewoon onzin. De enige manier waarop het CDA naar de kiezer kan luisteren is kijken hoeveel stemmen ze hebben gekregen. Er is geen andere manier. Ons systeem is zo dat je op de partij stemt waarvan jij hun standpunten vertegenwoordigd wilt zien in de regering. Als de CDA'ers niet willen dat het CDA in de regering komt hadden ze niet moeten stemmen.
Dan verschillen VVD, GL en D66 in economisch opzicht dus niet bijster veel. Waar kan zo'n onderhandeling dan nog op stuk lopen, vraag ik mij af.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:37 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Hou toch op. D66 en GL zijn voor een sterke overheid die krachtige intervenieert in de economie, D66 vind dat de overheid een leidende rol moet spelen in de economie, net zoals GL uitgebreide stimuleringsprogramma's bepleit voor groene energie. Ook hebben D66 en GL een duidelijke nivelleringsagenda, ze zijn bijvoorbeeld warm voorstander van een progressief belastingtarief. De VVD doet het iets beter maar is toch ook niet echt economisch rechts te noemen. Met economisch rechts hebben we het mijns inziens over echte liberaleren (niet het slappe aftreksel dat zich sociaal liberaal noemt), libertariers, anarcho-kapitalisten en minarchisten. Helaas bestaan die nauwelijks in Nederland.
Oh klopt, maar volgens mensen als Bolkesteijn is een liberaal alleen liberaal als hij geen enkele overheid wilt, of hooguit de meest minimale overheid die je kan bedenken (dus alleen voor landsdefensie). Oh en voor het afdwingen van wat morele dingen, als een verbod op euthanasie natuurlijk.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:41 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat is geenszins strijdig met het liberalisme. Sterker nog, de grondleggers van het klassieke liberalisme pleitten zelfs voor een sterke overheid.
Rutte's ego?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:47 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dan verschillen VVD, GL en D66 in economisch opzicht dus niet bijster veel. Waar kan zo'n onderhandeling dan nog op stuk lopen, vraag ik mij af.
Overheidsuitgaven, bezuinigingen en lastenverzwaring. Daar zit tussen de VVD en GL/PvdA een wereld van verschil.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:47 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dan verschillen VVD, GL en D66 in economisch opzicht dus niet bijster veel. Waar kan zo'n onderhandeling dan nog op stuk lopen, vraag ik mij af.
Ok. Jammer voor jou dat er in dit geval van bovenstaande geen sprake is.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 @ 15:47 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Die stemmen hebben ze gekregen omdat ze een bepaalde koers wilden varen, bepaalde wetsvoorstellen wilden indienen, bepaalde ideeën over de samenleving hebben. Als ze vervolgens 180 graden gaan draaien dan zijn ze toch niet meer hun kiezers aan het vertegenwoordigen? Dan zijn het gewoon regenten en daar is niets democratisch aan.
Een sterke overheid op het gebied van bijvoorbeeld de handhaving van eigendomsrecht, maar juist de vrijheid voor het individu staat centraal. En die lijn wordt door met name sociaal liberalen heel vreemd geïnterpreteerd, zij zien de overheid als een instrument om daarmee actief gelijke kansen te bewerkstelligen omdat zij daarmee beredeneren dat er de grootste vrijheid voor het individu is. Een volstrekt dwaze redenatie want juist op de wijze schenden ze het grondbeginsel van het liberalisme want er is niet meer de vrijheid zelf te beslissen je met eigendommen en verdiensten doet.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:41 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat is geenszins strijdig met het liberalisme. Sterker nog, de grondleggers van het klassieke liberalisme pleitten zelfs voor een sterke overheid.
VVD kan zich nu juist profileren als de liberale partij die het ook voor economische vrijheid op durft te nemen. Ze willen in ieder geval voorkomen dat het erger wordt met de schending van economische vrijheden. Voor Nederlandse begrippen vind ik dat al heel wat hoor. En daarin verschilen ze fundamenteel van PvdA, D66 en GL.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:47 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Hilarisch, erg geloofwaardig ook. Vooral gezien het feit dat de eerste keuze van de VVD, te weten de PVV een economisch beleid voorstaat die niet onder doet voor die van de SP. Hmm, over schending van economische vrijheden gesproken....quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
VVD kan zich nu juist profileren als de liberale partij die het ook voor economische vrijheid op durft te nemen. Ze willen in ieder geval voorkomen dat het erger wordt met de schending van economische vrijheden. Voor Nederlandse begrippen vind ik dat al heel wat hoor. En daarin verschilen ze fundamenteel van PvdA, D66 en GL.
De VVD kan zich profileren als de conservatieve partij die het voor de rijken opneemt door de armen te naaien. Oh wacht, dat doen ze al. Het feit dat je ze liberaal noemt terwijl ze met het CDA en de PVV willen regeren is natuurlijk al helemaal hilarisch.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
VVD kan zich nu juist profileren als de liberale partij die het ook voor economische vrijheid op durft te nemen. Ze willen in ieder geval voorkomen dat het erger wordt met de schending van economische vrijheden. Voor Nederlandse begrippen vind ik dat al heel wat hoor. En daarin verschilen ze fundamenteel van PvdA, D66 en GL.
Je weet natuurlijk ook wel dat Wilders er niet werkelijk zo over denkt.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hilarisch, erg geloofwaardig ook. Vooral gezien het feit dat de eerste keuze van de VVD, te weten de PVV een economisch beleid voorstaat die niet onder doet voor die van de SP. Hmm, over schending van economische vrijheden gesproken....
Kom op zeg, als je niets beters kunt posten dan uitgekauwde cliché's, post dan niets.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 @ 16:01 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
De VVD kan zich profileren als de conservatieve partij die het voor de rijken opneemt door de armen te naaien. Oh wacht, dat doen ze al.
Nog erger, de VVD wilt dus met de grootste leugenaar van het land regeren.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:02 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Je weet natuurlijk ook wel dat Wilders er niet werkelijk zo over denkt.
Pff steeds weer dit non-argument. Ik kan geen gedachten lezen dus ga af op zijn uitspraken/partijprogramma.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:02 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wil je ontkennen dat de VVD de rijken ontziet en de armen het hardste van alle partijen wilt aanpakken dan?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Kom op zeg, als je niets beters kunt posten dan uitgekauwde cliché's, post dan niets.
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
Qua liberalisme kan het natuurlijk een stuk beter bij de VVD, maar zoals ik als vaker heb uitgelegd is het de minst slechte keus.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:01 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
De VVD kan zich profileren als de conservatieve partij die het voor de rijken opneemt door de armen te naaien. Oh wacht, dat doen ze al. Het feit dat je ze liberaal noemt terwijl ze met het CDA en de PVV willen regeren is natuurlijk al helemaal hilarisch.
Is dat zo? Net als dat Wilders ook niet daadwerkelijk dacht over de kopvoddentax? Als ware liberale partij zou je natuurlijk nooit een dergelijke partij als eerste keus zien bij de onderhandelingen. Ware het niet dat de VVD eigenlijk helemaal geen liberale partij is, maar zoals iemand anders al zei - reteconservatief.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:02 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Toch hebben ze maar bar weinig keus bij de VVD. CDA wil niet met PVV, PvdA niet met CDA. Als Rutte zich nu ook al schrap gaat zetten komen we helemaal nergens meerquote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:49 schreef nikk het volgende:
[..]
Overheidsuitgaven, bezuinigingen en lastenverzwaring. Daar zit tussen de VVD en GL/PvdA een wereld van verschil.
Niet bepaald acceptabel, lijkt me.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Qua liberalisme kan het natuurlijk een stuk beter bij de VVD, maar zoals ik als vaker heb uitgelegd is het de minst slechte keus.
Ik vind het geen probleem, ik ben geen Wilders stemmer.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:03 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Nog erger, de VVD wilt dus met de grootste leugenaar van het land regeren.
Liberalisme is geen synoniem van vrijemarkteconomie. Maar daar hebben we het misschien al eens eerder over gehadquote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik zou graag op een libertarische partij stemmen hoor, helaas kon ik die niet vinden op de kieslijst.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:05 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Niet bepaald acceptabel, lijkt me.
Maar je bent liberaal, althans dat vind je.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:06 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik vind het geen probleem, ik ben geen Wilders stemmer.
Ik kan het uitgangspunt van vrijheid voor het individu anders echt niet anders interpreteren.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:07 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Liberalisme is geen synoniem van vrijemarkteconomie. Maar daar hebben we al eens eerder over gehad als ik het goed heb
Nee, want ik vind de economische agenda veruit het belangrijkste, ik denk dat de VVD met PVV en CDA het grootste deel van zijn economische plannen er door kan krijgen. Voor mij als VVD stemmer is dat dus het minst ongunstige scenario.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:08 schreef Mutant01 het volgende:
En het steekt je niet dat Rutte met de minst liberale partij in het Nederlandse politieke spectrum gaat onderhandelen?
En Rutte is stiekem natuurlijk ook helemaal niet conservatief. Het punt is alleen dat hij erg overtuigend doet alsof en zijn verkiezingsprogramma daarop is aangepast. Wilders zal niet snel toegeven dat hij economisch rechts is, net zoals Rutte liever niet te liberaal overkomt.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:02 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Volgens jou bestaat er geen andere vrijheid dan economische vrijheid?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik kan het uitgangspunt van vrijheid voor het individu anders echt niet anders interpreteren.
Wel hoor, maar ik offer de ene vrijheid niet voor de andere vrijheid op.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:13 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Volgens jou bestaat er geen andere vrijheid dan economische vrijheid?
Ik had het dan ook net zo goed over de economische vrijheid, toen ik refereerde naar de SP als het om de PVV gaat.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, want ik vind de economische agenda veruit het belangrijkste, ik denk dat de VVD met PVV en CDA het grootste deel van zijn economische plannen er door kan krijgen. Voor mij als VVD stemmer is dat dus het minst ongunstige scenario.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |