abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:19:57 #181
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_83145239
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 @ 15:18 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Soms is het op de langetermijn beter voor een partij om een tijd niet te regeren.
Dat vind ik dus zo belachelijk. Het gaat niet om wat er goed is voor de partijen, het gaat erom wat er goed is voor het land.

Met andere woorden, Verhagen is gewoon z'n eigen hachje aan het redden zonder na te denken over de consequencies voor het land.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_83145286
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:06 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dus of dat of nieuwe verkiezingen. Ik hoop dat de mensen dat laatste Cohen niet in dank af nemen.
Nee, als dat mislukt mag daarna Cohen het gaan proberen om een kabinet te vormen. De kans dat het hem lukt is natuurlijk ook niet groot maar dat moet dan wel eerst geprobeerd worden voor je nieuwe verkiezingen uitschrijft.
pi_83145306
Halsema baalt als een gieter
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
  Moderator dinsdag 22 juni 2010 @ 15:22:05 #184
249559 crew  Lavenderr
pi_83145346
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:19 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat vind ik dus zo belachelijk. Het gaat niet om wat er goed is voor de partijen, het gaat erom wat er goed is voor het land.

Met andere woorden, Verhagen is gewoon z'n eigen hachje aan het redden zonder na te denken over de consequencies voor het land.
En dat verliezen mensen vaak uit het oog.
Die houden zich meer bezig met de politieke spelletjes dan met het landsbelang. Verhagen is daar 1 van.
  Moderator dinsdag 22 juni 2010 @ 15:22:36 #185
249559 crew  Lavenderr
pi_83145370
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:21 schreef Mortaxx het volgende:
Halsema baalt als een gieter
En gaat af als een stekker
pi_83145500
Rutte heeft groot gelijk.

Hij wil zich niet laten ondersneeuwen door een overwegend links kabinet die straks de staatsschuld laat oplopen tot Griekse toestanden want uiteindelijk wordt het de VVD verweten als het land naar de kloten gaat.

Voorstanders van paars+

dinsdag 22 juni 2010 @ 15:26:15 #187
262 Re
Kiss & Swallow
pi_83145531
ik ga gvd niet nog een keer stemmen hoor, en ik denk velen met mij...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_83145537
D66 en GL zijn economisch rechts net als de VVD
pi_83145538
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:19 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Maarja er bestaat ook nog zoiets als de verkiezingsuitslag respecteren, als je 20 van de 41 zetels kwijt raakt zou je dan nog kunnen concluderen dat het land je zat is en niet meer in de volgende regering wil hebben (dat zal wel zo'n beetje de denkwijze van verhagen zijn).
pi_83145658
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:22 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En gaat af als een stekker
Vanmorgen kwam ze haast ter plekke ..... van geluk en net zag ik haar op TV en ze zag er zo afgepeigerd uit of ze door een paard was opgejaagd.
pi_83145694
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:26 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Maarja er bestaat ook nog zoiets als de verkiezingsuitslag respecteren, als je 20 van de 41 zetels kwijt raakt zou je dan nog kunnen concluderen dat het land je zat is en niet meer in de volgende regering wil hebben (dat zal wel zo'n beetje de denkwijze van verhagen zijn).
Dat winnaars/verliezers is onzin. Waarom zouden D66 of GL met 10 zetels meer recht op regeren hebben dan het CDA met 21. Een zetel is een zetel. Verhagen moet gewoon toegeven dat hij niet wil regeren omdat ze dan bij de volgende verkiezingen helemaal worden weggevaagd.
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_83145708
Voorlopig zijn vooral de niet VVD-stemmers in dit topic chagrijnig, dat beschouw ik wel als een goed teken. Zelf ben ik als VVD stemmer blij met de stap van Rutte. Het is vrij waarschijnlijk dat onder een Paars + kabinet de inkomsten van de overheid omhoog zullen gaan, daar moet de VVD niet aan mee willen werken.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:29:59 #193
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_83145717
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 @ 15:26 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Wederom belachelijk. Het gaat om de verkiezingsuitslag van nu, die van 2006 heeft er niets mee te maken. Die hele mentaliteit klopt gewoon van geen kant. Verhagen is bang dat als hij gaat regeren hij nog meer zetels gaat verliezen. Dat heeft toch niets meer met politiek te maken?
pi_83145775
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:26 schreef IHVK het volgende:
Daarom snap ik Rutte ook niet, hij is trots op zijn liberale achtergrond, nu heeft hij de kans om met drie liberale partijen te gaan reageren.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:32:42 #195
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83145835
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
Voorlopig zijn vooral de niet VVD-stemmers in dit topic chagrijnig, dat beschouw ik wel als een goed teken. Zelf ben ik als VVD stemmer blij met de stap van Rutte. Het is vrij waarschijnlijk dat onder een Paars + kabinet de inkomsten van de overheid omhoog zullen gaan, daar moet de VVD niet aan mee willen werken.
Maar de VVD altijd nog de overheidsinkomste verhoogd als ze regeerden, dus waarom je denkt dat ze dat nu opeens niet zouden doen? Je bent echt heel erg schattig naïef wat dat betreft, dat je zo trapt in domme retoriek.
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:31 schreef Felagund het volgende:

[..]

Daarom snap ik Rutte ook niet, hij is trots op zijn liberale achtergrond, nu heeft hij de kans om met drie liberale partijen te gaan reageren.
Rutte is geen liberaal meer alleen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_83145871
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:29 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wederom belachelijk. Het gaat om de verkiezingsuitslag van nu, die van 2006 heeft er niets mee te maken. Die hele mentaliteit klopt gewoon van geen kant. Verhagen is bang dat als hij gaat regeren hij nog meer zetels gaat verliezen. Dat heeft toch niets meer met politiek te maken?

Euh, hetCDA vertegenwoordigt haar kiezers, als die massaal zouden weglopen bij een regeringsdeelname dan tekent dat toch dat de CDA-kiezers niet willen dat hun partij gaat regeren? Dan is het toch net democratisch van het CDA als ze naar de stem van de kiezer luisteren?

Komt misschien niet goed uit voor jouw partij, maar die behartigen ze nu niet.
  Moderator dinsdag 22 juni 2010 @ 15:33:48 #197
249559 crew  Lavenderr
pi_83145883
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:28 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Vanmorgen kwam ze haast ter plekke ..... van geluk en net zag ik haar op TV en ze zag er zo afgepeigerd uit of ze door een paard was opgejaagd.
Himmelhoch jauchzend , zum Tode betrübt
pi_83145920
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:31 schreef Felagund het volgende:

[..]

VVD is al 20 jaar aartsconservatief, daar zitten echt geen liberalen meer hoor.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:34:33 #199
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_83145926
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 @ 15:33 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Euh, hetCDA vertegenwoordigt haar kiezers, als die massaal zouden weglopen bij een regeringsdeelname dan tekent dat toch dat de CDA-kiezers niet willen dat hun partij gaat regeren? Dan is het toch net democratisch van het CDA als ze naar de stem van de kiezer luisteren?
De kiezer heeft ze 21 zetels gegeven. Dát is waar ze naar moeten luisteren. Onderbuikgevoelens heben geen plaats in deze kwestie.
pi_83145951
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:34 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Maar Rutte leek een uitzondering op de regel te zijn.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_83146083
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:26 schreef IHVK het volgende:
Hou toch op. D66 en GL zijn voor een sterke overheid die krachtige intervenieert in de economie, D66 vind dat de overheid een leidende rol moet spelen in de economie, net zoals GL uitgebreide stimuleringsprogramma's bepleit voor groene energie. Ook hebben D66 en GL een duidelijke nivelleringsagenda, ze zijn bijvoorbeeld warm voorstander van een progressief belastingtarief. De VVD doet het iets beter maar is toch ook niet echt economisch rechts te noemen. Met economisch rechts hebben we het mijns inziens over echte liberaleren (niet het slappe aftreksel dat zich sociaal liberaal noemt), libertariers, anarcho-kapitalisten en minarchisten. Helaas bestaan die nauwelijks in Nederland.
pi_83146098
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dit.

Ook ik als VVD stemmer (en lid) vind dit een goede stap van Rutte. Paars zou op zich een interessante optie zijn, maar ik zie niets in een Paars+ variant.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:38:15 #203
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83146114
maar de VVD is ook voor een sterke overheid. Alleen zijn ze wel weer zo dat ze alleen voor een overheid zijn daar waar het hun leden uitkomt (protectionisme, HRA).
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_83146165
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:34 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

De kiezer heeft ze 21 zetels gegeven. Dát is waar ze naar moeten luisteren. Onderbuikgevoelens hebben geen plaats in deze kwestie.
Het gaat niet om onderbuikgevoelens maar om op te komen voor de mensen die je vertegenwoordigt. Als de CDA kiezers iets pertinent niet willen dan moet de CDA dat ook niet willen uitvoeren. Dat heet nu luisteren naar de kiezer.
pi_83146172
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:34 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Misschien zou je je eens moeten verdiepen in het liberalisme.
pi_83146286
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:38 schreef ethiraseth het volgende:
maar de VVD is ook voor een sterke overheid. Alleen zijn ze wel weer zo dat ze alleen voor een overheid zijn daar waar het hun leden uitkomt (protectionisme, HRA).
Dat is geenszins strijdig met het liberalisme. Sterker nog, de grondleggers van het klassieke liberalisme pleitten zelfs voor een sterke overheid.
pi_83146293
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:39 schreef nikk het volgende:

[..]

Misschien zou je je eens moeten verdiepen in het liberalisme.
Done that, verdiep jij je nu maar eens in de VVD, verkiezingsprogramma wetsvoorstellen e.d. Dan zul je zien dat de overlap marginaal is.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 22 juni 2010 @ 15:43:44 #208
862 Arcee
Look closer
pi_83146432
Rutte wil gewoon pas Paars+ als eerst VVD/PvdA/CDA is geprobeerd. Als-ie daarna voor Paars+ gaat kan-ie altijd zeggen dat een rechtsere coaltie onmogelijk was. Dat kan-ie nu nog niet zeggen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:44:20 #209
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_83146458
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 @ 15:39 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Het gaat niet om onderbuikgevoelens maar om op te komen voor de mensen die je vertegenwoordigt. Als de CDA kiezers iets pertinent niet willen dan moet de CDA dat ook niet willen uitvoeren. Dat heet nu luisteren naar de kiezer.
Dat is dus gewoon onzin. De enige manier waarop het CDA naar de kiezer kan luisteren is kijken hoeveel stemmen ze hebben gekregen. Er is geen andere manier. Ons systeem is zo dat je op de partij stemt waarvan jij hun standpunten vertegenwoordigd wilt zien in de regering. Als de CDA'ers niet willen dat het CDA in de regering komt hadden ze niet moeten stemmen.
pi_83146582
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:44 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is dus gewoon onzin. De enige manier waarop het CDA naar de kiezer kan luisteren is kijken hoeveel stemmen ze hebben gekregen. Er is geen andere manier. Ons systeem is zo dat je op de partij stemt waarvan jij hun standpunten vertegenwoordigd wilt zien in de regering. Als de CDA'ers niet willen dat het CDA in de regering komt hadden ze niet moeten stemmen.
Die stemmen hebben ze gekregen omdat ze een bepaalde koers wilden varen, bepaalde wetsvoorstellen wilden indienen, bepaalde ideeën over de samenleving hebben. Als ze vervolgens 180 graden gaan draaien dan zijn ze toch niet meer hun kiezers aan het vertegenwoordigen? Dan zijn het gewoon regenten en daar is niets democratisch aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')