Leuk dat ze windkracht 12 mee hadden maar hoe kan het dat onder Paars de werkeloosheid in Nederland veel sterker daalde dan in de omringende landen? Dat lag bij onze oosterburen echt niet alleen aan de hereniging en bij de Belgen echt niet alleen aan de Walen. Onder Paars is men heel bewust aan de slag gegaan met zoveel mogelijk mensen aan het werk krijgen en met succes. Dat is echt een prestatie van formaat geweest.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 11:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
In die zin was paars 1 wel goed ja, ecomomisch hadden ze windkracht 12 mee, maar ze hebben wel mooi dat confessionele beleid van de christen-democraten kunnen blokken.
Hoe bedoel je dat 'héél linkse' precies?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 11:51 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ach, GL is nog steeds een partij van en voor ideële, lieve en een tikkeltje naïeve wereldverbeteraars. Zo zijn ze bijvoorbeeld nog steeds héél links op economisch vlak.
Volgens mij is het een initiatief was van Bart-Jan Spruyt (Columnist, Grefo, rechts-conservatief, PVV adept).quote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:43 schreef Boldface het volgende:
De grefo's hebben trouwens een site in het leven geroepen www.geenpaarsplus.nl
Het faillissement van de Christen-politiek had niet mooier in beeld gebracht kunnen worden.
Waarom ik weet dat de CU hier achter zit? De argumenten zijn dezelfde die Rouvoet eerder Pechtold al voor de voeten wierp: doorgeslagen gelijkheidsdenken, etc.
Het is prachtig. Op Twitter zitten ze ook. En daar beweren ze doodleuk dat een Paars kabinet niet voor economisch herstel kan zorgen. Lagen zeker in 1994 onder een steen ofzo...
Dat het ze financieel gunstig afging hadden ze voornaarmelijk te danken aan de keiharde bezuinigingen van Ruud Lubbers, daar heeft Paars toch echt wel haar vruchten van geplukt, er was zelfs ruimte voor lastenverlaging, VVD kon de rijken wat helpen, en PvdA kon rustig geld uitgeven. Als er destijds een rechts kabinet zat was het nog veel en veel beter gegaan. Maar ik zeg toch dat paars 1 wel goed was, maar alleen omdat ze een frisse wind hebben laten waaien, meer homo-emancipatie/abortus/euthanasie/en de doorgeslagen confessionele maatregelen wat temperen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 11:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
Leuk dat ze windkracht 12 mee hadden maar hoe kan het dat onder Paars de werkeloosheid in Nederland veel sterker daalde dan in de omringende landen? Dat lag bij onze oosterburen echt niet alleen aan de hereniging en bij de Belgen echt niet alleen aan de Walen. Onder Paars is men heel bewust aan de slag gegaan met zoveel mogelijk mensen aan het werk krijgen en met succes. Dat is echt een prestatie van formaat geweest.
Zou me niks verbazen inderdaadquote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:07 schreef Shaman het volgende:
[..]
Volgens mij is het een initiatief was van Bart-Jan Spruyt (Columnist, Grefo, rechts-conservatief, PVV adept).
Zo'n beetje al hun beleid heeft als oogmerk 'nivelleren'. Anders schaf je de HRA niet volledig af en als compensatie voor degenen die daardoor lijden verhoog je de inkomstenbelastingen nog een keer. Dat valt voor veel mensen vrij nadelig uit.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat 'héél linkse' precies?
Dit is me wat te mager als antwoord, aangezien ze bijvoorbeeld tegelijk ook de overdrachtsbelasting en het huurwaardeforfait af willen schaffen. Dit heeft weinig met het streven naar nivellering te maken en veel meer met het weer op orde brengen van de woningmarkt, daarom moet het ook geleidelijk gebeuren. En dat nieuwe toptarief is een stokpaardje waar je niet teveel waarde aan moet heffen. Je bent nu volgens mij erg bezig om spijkers op laag water te zoeken.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:10 schreef Morendo het volgende:
[..]
Zo'n beetje al hun beleid heeft als oogmerk 'nivelleren'. Anders schaf je de HRA niet volledig af en als compensatie voor mensen die daardoor lijden verhoog je de inkomstenbelastingen nog een keer. Dat valt voor veel mensen vrij nadelig uit.
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dit is me wat te mager als antwoord, aangezien ze bijvoorbeeld tegelijk ook de overdrachtsbelasting en het huurwaardeforfait af willen schaffen. Dit heeft weinig met het streven naar nivellering te maken en veel meer met het weer op orde brengen van de woningmarkt, daarom moet het ook geleidelijk gebeuren. En dat nieuwe toptarief is een stokpaardje waar je niet teveel waarde aan moet heffen. Je bent nu volgens mij erg bezig om spijkers op laag water te zoeken.
Als dit al heeel links is.
Na het lezen van bovenstaande proza neem ik mijn woorden terug. GroenLinks is inderdaad best gematigd en liberaal tegenwoordig.quote:Met een bankenheffing, een hoger toptarief en het duurder maken van milieuvervuiling zorgt GroenLinks ervoor dat de zwaarste lasten terecht komen bij de sterkste schouders.
Nederland kent een toenemende inkomensongelijkheid. De inkomens van topmanagers stegen de afgelopen jaren explosief. Tegelijkertijd moeten honderdduizenden huishoudens al jaren rondkomen van een minimuminkomen. Met verschillende belastingherzieningen zijn de lasten vooral voor de hoogste inkomens fors gedaald. Zo is het toptarief gedaald van 72 procent naar 52 procent. GroenLinks vindt dat de sterkste schouders de zwaarste lasten mogen dragen. Inkomens vanaf 150.000 euro gaan een tarief van 60% betalen.
Ook door de twee grootste aftrekposten te beperken maakt GroenLinks het belastingstelsel rechtvaardiger. De hypotheekrenteaftrek wordt stapsgewijs afgebouwd en het belastingvrij pensioensparen wordt begrensd op anderhalf keer modaal.
Ja groenlinks blijft natuurlijk een linkse partij, maar in het politieke spectrum is het samen met de PvdD de 3e/4e plek innemen van links.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:18 schreef Morendo het volgende:
[..]
[..]
Na het lezen van bovenstaande proza neem ik mijn woorden terug. GroenLinks is inderdaad best gematigd en liberaal tegenwoordig.
Helemaal niet nivellerend, oud-links. Nee, verre van dat.
Inderdaad en het is maar een voorstel, een eerlijker voorstel overigens dan heel hard nee roepen tegen alles als iemand ook maar begint over de woningmarktquote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:25 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ja groenlinks blijft natuurlijk een linkse partij, maar in het politieke spectrum is het samen met de PvdD de 3e/4e plek innemen van links.
En ja wat wil je dan; er moet bezuinigd worden, er moet iets veranderen aan de woningmarkt; dat degenen die meer hebben meer bijdragen lijkt me logisch; je kan niet van iemand met een minimum salaris verwachten dat ie 1.000 euro per maand gaat bijdragen...
Eigen woningbezit stimuleren is helemaal niks mis mee. Van mij mogen de corporaties ook gestimuleerd worden om zoveel mogelijk woningen te verkopen aan hun huurders.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:00 schreef KoosVogels het volgende:
Persoonlijk walg ik van de VVD-plannen voor de woningmarkt. Huurmarkt liberaliseren, HRA intact laten en mensen massaal aan een koophuis helpen waardoor we mogelijk in een tweede kredietcrisis rollen.
Ik ben daar eerlijk gezegd nogal huiverig voor. Maar ik vind het verder ronduit absurd dat door VVD-beleid de huurprijzen stijgen terwijl de HRA niet wordt aangepakt. Met andere woorden: huurders gaan meer betalen terwijl huisbezitters worden ontzien.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Eigen woningbezit stimuleren is helemaal niks mis mee. Van mij mogen de corporaties ook gestimuleerd worden om zoveel mogelijk woningen te verkopen aan hun huurders.
Dat is inderdaad ronduit bizar.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben daar eerlijk gezegd nogal huiverig voor. Maar ik vind het verder ronduit absurd dat door VVD-beleid de huurprijzen stijgen terwijl de HRA niet wordt aangepakt. Met andere woorden: huurders gaan meer betalen terwijl huisbezitters worden ontzien.
Laat me raden, jij wil totaal niet werken in een kapitalistisch systeemquote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:11 schreef ethiraseth het volgende:
ik wil helemaal geen huis hebben, maar de VVD lijkt me welhaast te gaan dwingen een huis te kopen. Snap het ook wel, als je een hypotheek hebt word je automatisch een werknemer die meer slikt van zijn werkgever, want je kan geen enkel risico lopen om ontslagen te worden met zo'n molensteen rond je nek.
Hij heeft gewoon gelijk. Ik zit eerlijk gezegd ook niet te springen om een eigen huis met hypotheek. Doe mij maar lekker huren.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Laat me raden, jij wil totaal niet werken in een kapitalistisch systeem
Ik heb eigenlijk ook vooral gekocht omdat huren voor mij niet aantrekkelijk was vanwege beroerd aanbod. Anders was ik lekker gaan huren hoorquote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon gelijk. Ik zit eerlijk gezegd ook niet te springen om een eigen huis met hypotheek. Doe mij maar lekker huren.
Eh, liever niet nee. Maar goed, veel keus is er niet hè. maar wil je ontkennen dat een huis een gigantische investering is, die mensen behoorlijk limiteert in hun mogelijkheden? Je komt niet zomaar weer van een huis af, terwijl ik nu in principe binnen een paar weken een ander huurhuis zou kunnen hebben.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Laat me raden, jij wil totaal niet werken in een kapitalistisch systeem
Een veelvoorkomend probleem. Waar ik gelukkig geen last van hebquote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk ook vooral gekocht omdat huren voor mij niet aantrekkelijk was vanwege beroerd aanbod. Anders was ik lekker gaan huren hoor
Werk je uberhaubt, serieuse vraag hoorquote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:18 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Eh, liever niet nee. Maar goed, veel keus is er niet hè. maar wil je ontkennen dat een huis een gigantische investering is, die mensen behoorlijk limiteert in hun mogelijkheden? Je komt niet zomaar weer van een huis af, terwijl ik nu in principe binnen een paar weken een ander huurhuis zou kunnen hebben.
Zoete witte wijn en bierquote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:09 schreef themauster het volgende:
Rutte (VVD) en Cohen) zien onvoldoende perspectief in paars-plus volgens NOS
Nu is het CDA aan zetquote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:16 schreef themauster het volgende:
@DominiqueHeyde:Cohen nog steeds niet bereid te praten over middenkabinet met vvd en cda
Nou we zijn weer terug bij af
Nee dat is niet waar:quote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:07 schreef 08gnoT. het volgende:
Een koophuis is natuurlijk altijd een investering, waarvan mensen op latere leeftijd van profiteren. Als mensen van een koophuis naar een bejaardenappartementje gaan, zullen ze een hoop geld overhouden van de verkoop.
Van de NOS. Klinkt niet echt als een uitsluiting?quote:Er wordt voorlopig niet onderhandeld over een Paars-plus-kabinet. De fractievoorzitters van VVD, PvdA, D66 en Groenlinks hebben vandaag weer gepraat voor wat wordt genoemd verkennende gesprekken.
Dat verbaast me niets! Rutte heeft gewoon geen zin in gekibbel met de voor hem 3 linkse partijen. Het enige dat ik niet begrijp is dat Cohen nog geen middencoalitie overweegt.. Hij wil toch graag regeren? Hoopt hij misschien dat hij straks de touwtjes in handen heeft als het Rutte niet lukt met zijn formatie ofzo...?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:20 schreef phpmystyle het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)s_van_de_baan__.html
Er valt niets te overspelen. Het is een coalitie waar de VVD op dit moment geen heil in ziet. En terecht. Je kan de PvdA toch ook niet verwijten dat ze niet in een coalitie met de PVV willen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:23 schreef Zemi77 het volgende:
Lijkt erop dat de VVD zijn hand aan het overspelen is.
Waar gokken ze nu op dat het CDA en de PVDA onder leiding van Rutte het VVD-programma gaan uitvoeren?
Zo naïef zal hij toch niet zijn?
Augustus 2010 weer naar de stembus, zucht
http://www.telegraaf.nl/b(...)s_van_de_baan__.htmlquote:Rutte sloot zelfs niet uit dat de combinatie later weer aan bod komt.
Precies, en dat moment lijkt mij nu gekomen. De enige optie die Rutte nog rest (VVD-CDA-PvdA) is door Cohen voorlopig al afgeserveerd, en bij de eerstvolgende optie is de PvdA aan zet.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:25 schreef --Krijn-- het volgende:
[..]
Dat verbaast me niets! Rutte heeft gewoon geen zin in gekibbel met de voor hem 3 linkse partijen. Het enige dat ik niet begrijp is dat Cohen nog geen middencoalitie overweegt.. Hij wil toch graag regeren? Hoopt hij misschien dat hij straks de touwtjes in handen heeft als het Rutte niet lukt met zijn formatie ofzo...?
Als ze er echt niet uitkomen dan hoop ik dat Rutte in de eventueel nieuwe verkiezingen wordt afgestraft voor zijn belofte van '1 juli'...quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:26 schreef IHVK het volgende:
Rutte had hier gewoon voor moeten gaan. Nu krijgen we Belgische toestanden.
Ik denk dat Rutte erop uit is om, nu Paars niet lijkt te lukken, het CDA aan tafel te krijgen voor een kabinet met de PVVquote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:23 schreef Zemi77 het volgende:
Lijkt erop dat de VVD zijn hand aan het overspelen is.
Waar gokken ze nu op dat het CDA en de PVDA onder leiding van Rutte het VVD-programma gaan uitvoeren?
Zo naïef zal hij toch niet zijn?
Augustus 2010 weer naar de stembus, zucht
Inderdaadquote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:27 schreef Flashwin het volgende:
Rutte met zn grote mond dat er 1 juli wel een akkoord zou zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |