abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 juni 2010 @ 00:47:56 #26
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_83128868
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 00:43 schreef JoaC het volgende:
Wanneer zal de informatieronde uberhaupt een formatieronde worden?
Als ze inderdaad samen verder willen...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_83128933
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 00:45 schreef JoaC het volgende:
Ik vind minaretten meevallen ten opzichte van veel kerken, toch moeten ze beiden kunnen
Inderdaad . En daar heeft de landelijke politiek zich ook niet mee te bemoeien. Dat kunnen de gemeenten prima zelf regelen met hun bestemmingsplannen
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 00:50:15 #28
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_83128934
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 00:43 schreef 08gnoT. het volgende:
Op zich respecteer ik paars ook wel, maar ik ben gewoon bang dat er zo weinig van terecht komt. De standpunten liggen zo ver uit elkaar dat, als ze gaan praten, het in het midden uitkomt en dan gebeurt er zo weinig.

Het originele paars werkte dan nog wel, omdat dat iets minder verdeeld was.
Nee omdat dat niet alleen maar om geld ging.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 00:52:16 #29
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_83128989
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 00:47 schreef du_ke het volgende:

[..]

Daarom pleit ik er ook voor om naar de doelen te kijken en daarmee voorbij te gaan aan de bekende stokpaardjes. Kijk naar de woningmarkt en hoe je die wilt hervormen en maak daar maatregelen voor zonder vooraf naar middelen als de HRA of liberalisatie van de huurmarkt te kijken. Het is even een omslag in het denken maar dat is noodzakelijk wanneer je een kabinet wilt dat serieus gaat hervormen..
[..]

Was dat echt zo? Volgens mij lagen de partijen toen echt een stuk verder uit elkaar. Ze kwamen rechtstreeks uit de sterk gepolariseerde jaren '80. Nu is het verschil tussen VVD en PvdA voornamelijk hoe men wil gaan bezuinigen, niet of men wil gaan bezuinigen. Dan is de eerste klapper naar elkaar toe al gemaakt.
Ik zal heel eerlijk zeggen dat ik me het ook niet heel goed meer herinner Ik weet alleen nog dat het onder paars deels goed ging. En vnl dankzij de VVD punten. En ik ben bang dat er daarvan teveel verloren gaat bij paars+, zeker omdat ze de grootste partij zijn willen stemmers niet te veel verlies van hun punten zien.

Maar nogmaals, dat ik wat ik me herinner uit de tijd dat ik net een beetje politiek begon te begrijpen
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_83129010
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 00:47 schreef 08gnoT. het volgende:
Geen naam dus...
De argumenten op die site zeggen meer dan genoeg. Het is trouwens ook wel vrij mager: 4 argumenten, waarvan er sowieso al eentje een voorbarige aanname is.
pi_83129015
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 00:50 schreef Klummie het volgende:

[..]

Nee omdat dat niet alleen maar om geld ging.
Dat is ook de truc, gezamenlijke doelen opstellen die over de heilige huisjes van de verschillende partijen heen kunnen gaan. Bijvoorbeeld 'iedereen aan het werk' of 'orde op zaken in de overheidsfinanciën' of 'het mes in de bestuurslagen'. Kan je daarop op 1 lijn komen dan kom je ook wel uit de andere punten.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 00:53:34 #32
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_83129023
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 00:52 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Ik zal heel eerlijk zeggen dat ik me het ook niet heel goed meer herinner Ik weet alleen nog dat het onder paars deels goed ging. En vnl dankzij de VVD punten. En ik ben bang dat er daarvan teveel verloren gaat bij paars+, zeker omdat ze de grootste partij zijn willen stemmers niet te veel verlies van hun punten zien.

Maar nogmaals, dat ik wat ik me herinner uit de tijd dat ik net een beetje politiek begon te begrijpen
Daarom:

Paars was/waren één van de betere kabinetten van de afgelopen "jaren" (al hebben zij ook genoeg dingen gedaan waar ik het pertinent mee oneens ben). Helaas hebben heel veel mensen hier dit vaak niet bewust meegemaakt en ligt de oneliner van Fortuyn ("De puinhopen van 8 jaar Paars) bij hen dus minder diep in het geheugen begraven
pi_83129108
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 00:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
Paars was/waren één van de betere kabinetten van de afgelopen "jaren" (al hebben zij ook genoeg dingen gedaan waar ik het pertinent mee oneens ben). Helaas hebben heel veel mensen hier dit vaak niet bewust meegemaakt en ligt de oneliner van Fortuyn ("De puinhopen van 8 jaar Paars) bij hen dus minder diep in het geheugen begraven
Klopt helemaal. Paars heeft fouten gemaakt, maar over de linie genomen was het zo veel beter dan de afgelopen 8 jaar Balkenende dat het nog het meest doet denken aan de wedstrijd Portugal - Noord-Korea...

Termen als "De puinhopen van Paars" zijn een eigen leven gaan leiden. Velen die het roepen, hebben Paars niet of nauwelijks meegemaakt. Paars heeft veel successen behaald, waaronder het terugdringen van de werkloosheid en begrotingen met een overschot. Grootste manco waren de wachtlijsten in de zorg. Die zijn naderhand wel teruggedrongen.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 00:58:37 #34
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_83129159
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 00:53 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Daarom:

Klopt, maar ik heb die uitspraak nooit overgenomen. Ik vind wel degelijk, als ik cijfers en berichten uit de jaren 90 terugzie, dat paars goede dingen gedaan heeft. Inderdaad ook slechte maar dat zal elk kabinet wel hebben.

Het is nu ook echt voornamelijk GL waar ik tegenop zie. D66 vind ik prima en de PvdA is -no offence- vaak niet al te standvastig dus die zal ook nog wat toegeven, maar GL bijt zich vast in Cohen's schouder zodat die een blok vormen waarop rechts teveel moet toegeven. Daar ben ik bang voor.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  dinsdag 22 juni 2010 @ 00:59:06 #35
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_83129169
Helaas moet ik nu ook echt mijn bed in.. Minder dan 6 uur slaap te gaan, en nog 4 dagen werken...
Truste!
  dinsdag 22 juni 2010 @ 01:00:26 #36
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_83129200
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 00:52 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Vergeet niet het Des Indes beraad wat al jaren aan het lullen was met elkaar en waarvan de vertegenwoordigers in 1994 duidelijk de overhand hadden in hun partij. Basis lag er dus al, dat is nu dus niet zo.

Ja ze willen allemaal bezuinigen maar idd, hoe en hoeveel? En wat te denken van marktwerking ( begonnen onder Paars) en de privatiseringen in de publieke sector? Weten we nog Rosenmoller daar tegen fulmineerde?

Wat zijn in vredesnaam de terreinen waarop de VVD en PvdA elkaar gaan vinden, wat het cement zal moeten zijn voor een akkoord? Om van de electorale gevolgen nog maar te zwijgen.
pi_83129206
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 00:58 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Klopt, maar ik heb die uitspraak nooit overgenomen. Ik vind wel degelijk, als ik cijfers en berichten uit de jaren 90 terugzie, dat paars goede dingen gedaan heeft. Inderdaad ook slechte maar dat zal elk kabinet wel hebben.

Het is nu ook echt voornamelijk GL waar ik tegenop zie. D66 vind ik prima en de PvdA is -no offence- vaak niet al te standvastig dus die zal ook nog wat toegeven, maar GL bijt zich vast in Cohen's schouder zodat die een blok vormen waarop rechts teveel moet toegeven. Daar ben ik bang voor.
Je denkt werkelijk dat GL met 10 zetels een geheel kabinet kan gijzelen? Volgens mij overschat je dan toch echt GL hoor .
pi_83129257
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 01:00 schreef Klummie het volgende:

Wat zijn in vredesnaam de terreinen waarop de VVD en PvdA elkaar gaan vinden, wat het cement zal moeten zijn voor een akkoord? Om van de electorale gevolgen nog maar te zwijgen.
Daar is uit te komen, als ze zichzelf maar de goede doelen stellen.

Nederland klaarmaken voor de post-verzorgingsstaat bijvoorbeeld. Dit kabinet moet beginnen met een visie voor de toekomst en daar haar programma aan ophangen. Als ze op Balkenendiaanse wijze van incident naar incident gaan rommelen dan wordt het niks.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 01:07:39 #39
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_83129338
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 00:53 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat is ook de truc, gezamenlijke doelen opstellen die over de heilige huisjes van de verschillende partijen heen kunnen gaan. Bijvoorbeeld 'iedereen aan het werk' of 'orde op zaken in de overheidsfinanciën' of 'het mes in de bestuurslagen'. Kan je daarop op 1 lijn komen dan kom je ook wel uit de andere punten.

Uiteraard maar elke vergelijking met toen gaat mank. Toen men destijds de tandarts uit het ziekenfonds haalde was er geen verzet, want immers, kijk eens hoe goed we het hebben en dat werd alleen maar beter. Hoe ga je het nu financieel invullen?
Bijv ik ga er van uit de VVD heus wel aan de HRA wil doen maar dat zal ten koste gaan van de huursubsidie en bijv de bijstand, hoe gaat Cohen dat verkopen? Onder het mom van iedereen moet offers brengen?
  dinsdag 22 juni 2010 @ 07:00:19 #40
307953 Sinenxi
Eeek ! ! !
pi_83130952
Het gaat echt niet om die paar punten of breekpunten of wat dan ook... daar zullen ze makkelijker over heen stappen dan je zult denken.

Het gaat om het totaal plaatje... het plan.. het coalitie akkoord. En dan met name het hoofdstukje Economie. Integratie is ook een punt van belang als je naar PvdA en VVD zou kijken, maar ik denk dat dat nu in deze tijd even minder belangrijk geacht zal worden.

PvdA en VVD liggen mijlen ver uit elkaar als het gaat om de aanpak van de economie. D66 en GL willen net als de VVD nog wel dat het echt nu aangepakt word en de staatsschuld zo snel mogelijk teruggedrongen word (alhoewel de VVD veel stricter in dit beleid is dan D66 en GL).
De PvdA lijkt zich, na al die jaren, nog steeds niet druk te maken om al deze problemen.

Mijn enige ding dus als VVD stemmer is... wil de PvdA een economisch beleid voeren dat grotendeels volgens VVD/Liberale lijnen uitgevoerd zal worden? Zo ja... dan laat Paars+ maar komen. zo nee... dan laat ons maar opnieuw stemmen.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 07:11:41 #41
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_83130993
Die obsessie van rechts met 'opnieuw stemmen' wordt een beetje hilarisch. Er zal nog heel wat water door de Maas stromen voordat we weer in het stemhokje staan, hoor. Kijk maar naar de formatie van 1977. 208 dagen en zelfs daarna is er niet opnieuw gestemd.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_83133444
Het slaat ook echt gewoon helemaal nergens op. Met opnieuw stemmen maak je het de politici ook veel te makkelijk. laat ze maar gewoon serieus onderhandelen. Mocht het dan na een klein jaar nog nergens op lijken dan zien we wel weer verder...
  dinsdag 22 juni 2010 @ 10:20:49 #43
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_83133928
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 10:03 schreef du_ke het volgende:
Het slaat ook echt gewoon helemaal nergens op. Met opnieuw stemmen maak je het de politici ook veel te makkelijk. laat ze maar gewoon serieus onderhandelen. Mocht het dan na een klein jaar nog nergens op lijken dan zien we wel weer verder...
Ik neem aan dat dit ook voor rechts geldt?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_83134009
Ze zijn weer begonnen en willen verder, zoals verwacht, niks loslaten: http://www.nu.nl/politiek(...)ars-plus-hervat.html
pi_83134025
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 10:20 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik neem aan dat dit ook voor rechts geldt?
Dit geldt voor alle verkozen politici. Links, midden en rechts . Al zijn het nu vooral de PVV-achtigen die in de hoek van opnieuw stemmen zitten omdat ze buiten de boot dreigen te vallen

Ze dienen het maar uit te zoeken met elkaar en geen gehuil over nieuwe verkiezingen tot ze dat heel serieus geprobeerd hebben. Laat ze maar over hun dogma's heen kijken .
  dinsdag 22 juni 2010 @ 10:26:02 #46
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83134082
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 07:00 schreef Sinenxi het volgende:
Het gaat echt niet om die paar punten of breekpunten of wat dan ook... daar zullen ze makkelijker over heen stappen dan je zult denken.

Het gaat om het totaal plaatje... het plan.. het coalitie akkoord. En dan met name het hoofdstukje Economie. Integratie is ook een punt van belang als je naar PvdA en VVD zou kijken, maar ik denk dat dat nu in deze tijd even minder belangrijk geacht zal worden.

PvdA en VVD liggen mijlen ver uit elkaar als het gaat om de aanpak van de economie. D66 en GL willen net als de VVD nog wel dat het echt nu aangepakt word en de staatsschuld zo snel mogelijk teruggedrongen word (alhoewel de VVD veel stricter in dit beleid is dan D66 en GL).
De PvdA lijkt zich, na al die jaren, nog steeds niet druk te maken om al deze problemen.

Mijn enige ding dus als VVD stemmer is... wil de PvdA een economisch beleid voeren dat grotendeels volgens VVD/Liberale lijnen uitgevoerd zal worden? Zo ja... dan laat Paars+ maar komen. zo nee... dan laat ons maar opnieuw stemmen.
"Doe precies wat wij willen en anders maar opnieuw stemmen". Hmm ja, erg constructieve houding in een coalitieland als Nederland.

Verder is er natuurlijk weinig liberaals aan de economische opvattingen van de VVD. het is vooral het dichten van de gaten die de economische crisis heeft veroorzaakt, om vervolgens lijdzaam af te wachten op de volgende crisis, terwijl bestaande belangen worden beschermd. Dingen als de HRA of allerlei protectionistische maatregelen worden niet aangepakt.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_83134176
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 00:58 schreef 08gnoT. het volgende:
Is dat zo? Ik zou juist verwachten dat GL en de VVD zich op heel veel standpunten overeenstemming kunnen vinden. Ik heb juist GL gestemd omdat ik vind dat ze meer met het milieu en minder met sociale verdeling als de PvdA en SP bezig zijn (het is ook de vier na linkse partij van Nederland).

Maar ja wellicht juist omdat zoveel mensen "tactisch" moesten stemmen heeft GL nu juist geen andere keuze om zo aan te haken bij Cohen. Ik zou dat jammer vinden, omdat GL dan een hoop punten moet laten varen om uberhaupt bij de PvdA te kunnen aansluiten, laat staan bij de regering an sich.
pi_83136531
Paars kon in 94 goed samenwerken omdat er vooral ethische zaken zijn aangepakt.

Euthenasie, Abortus, Homohuwelijk e.d.

Om dit mogelijk te maken moest er een regering komen zonder het CDA.

Wereldwijd ging het goed met de economie dus daar hoefde men niet te bezuinigen.

WAO werd echter niet aangepakt. Defensie was halfbakken met Sebrenica als dieptepunt,
we sturen militairen (VVD) maar ze mogen niet schieten (PvdA)

In Paars 2 is eigenlijk niet veel gebeurt behalve de nacht van Wiegel.

De VVD en de PvdA zullen op economisch gebied in elk geval beide flink moeten toegeven als ze samen willen.

Ik ben benieuwd.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 11:51:36 #49
198365 Morendo
The Real Deal
pi_83136922
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 10:29 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik zou juist verwachten dat GL en de VVD zich op heel veel standpunten overeenstemming kunnen vinden. Ik heb juist GL gestemd omdat ik vind dat ze meer met het milieu en minder met sociale verdeling als de PvdA en SP bezig zijn (het is ook de vier na linkse partij van Nederland).

Maar ja wellicht juist omdat zoveel mensen "tactisch" moesten stemmen heeft GL nu juist geen andere keuze om zo aan te haken bij Cohen. Ik zou dat jammer vinden, omdat GL dan een hoop punten moet laten varen om uberhaupt bij de PvdA te kunnen aansluiten, laat staan bij de regering an sich.
Ach, GL is nog steeds een partij van en voor ideële, lieve en een tikkeltje naïeve wereldverbeteraars. Zo zijn ze bijvoorbeeld nog steeds héél links op economisch vlak.
Die Lebenslust bringt dich um.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 11:57:22 #50
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_83137139
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 11:40 schreef HansvD het volgende:
Paars kon in 94 goed samenwerken omdat er vooral ethische zaken zijn aangepakt.

Euthenasie, Abortus, Homohuwelijk e.d.

Om dit mogelijk te maken moest er een regering komen zonder het CDA.

Wereldwijd ging het goed met de economie dus daar hoefde men niet te bezuinigen.

WAO werd echter niet aangepakt. Defensie was halfbakken met Sebrenica als dieptepunt,
we sturen militairen (VVD) maar ze mogen niet schieten (PvdA)

In Paars 2 is eigenlijk niet veel gebeurt behalve de nacht van Wiegel.

De VVD en de PvdA zullen op economisch gebied in elk geval beide flink moeten toegeven als ze samen willen.

Ik ben benieuwd.
In die zin was paars 1 wel goed ja, ecomomisch hadden ze windkracht 12 mee, maar ze hebben wel mooi dat confessionele beleid van de christen-democraten kunnen blokken.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')