YoshiBignose | donderdag 6 mei 2010 @ 17:58 |
![]() Voorgaande delen: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13a, 13b, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 Modellen: 1-serie: 3-serie: 5-serie: 6-serie: - 7-serie: 8-serie: - X: - Z: M Motorrad - Onderdelen Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt aangepast. ![]() [ Bericht 49% gewijzigd door YoshiBignose op 07-05-2010 14:11:55 ] | |
YoshiBignose | donderdag 6 mei 2010 @ 17:59 |
Laatste post ![]() quote: | |
tha_rizzo | donderdag 6 mei 2010 @ 18:04 |
Mensen, wees eens wat creatiever dan alleen maar motorblokken in de TT te zetten. | |
YoshiBignose | donderdag 6 mei 2010 @ 18:10 |
Hahaha nou kom dan met een tip ![]() | |
tha_rizzo | donderdag 6 mei 2010 @ 18:22 |
"Waar wij wel premium rijden" "Das Auto" "Wel voorsprong door techniek" "Wij hebben tenminste smaak" "RWD FTW" "Niks zo fijn als een zes-in-lijn" "Waar Yoshi weer een auto in de prak rijdt" "Waar een overvloed aan 3-series is" "Wij zijn geen paupers" "Zonder lama's, maar met hertjes" "Waar zelfs oude BMW's fijner rijden dan nieuwe Franse auto's" Genoeg tips Yoshi? | |
Peewee | donderdag 6 mei 2010 @ 18:38 |
Peewee meldt zich E46 320D | |
YoshiBignose | donderdag 6 mei 2010 @ 18:49 |
quote:Pffff ![]() | |
Bowny | donderdag 6 mei 2010 @ 19:17 |
quote:Ik moest lachen ![]() | |
Twista101 | donderdag 6 mei 2010 @ 19:53 |
Ik meld me ook even: E36 3.16i uit 1998 ![]() | |
D. | donderdag 6 mei 2010 @ 19:55 |
eejjjjjjjj ![]() Iemand hier zich opgegeven voor de Joyride? | |
Turquaz52 | donderdag 6 mei 2010 @ 19:58 |
Motor is niet binnen gekomen vandaag ![]() ![]() ![]() Hmm hoop dan dat ie morgen arriveert ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 6 mei 2010 @ 19:58 |
quote:Ik werd teruggebeld en ben door na de volgende ronde.. ![]() Laat wel me paps daar inschrijven ivm. mijn leeftijd ![]() | |
D. | donderdag 6 mei 2010 @ 20:02 |
quote:Mij belde ze net ook ![]() Ben benieuwd of zo'n BMW een beetje rijdt ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 6 mei 2010 @ 20:09 |
Wat is de joyride? ![]() | |
D. | donderdag 6 mei 2010 @ 20:11 |
quote:http://www.bmw.nl/nl/nl/g(...)iders/overzicht.html | |
#ANONIEM | donderdag 6 mei 2010 @ 20:58 |
Oh, dat. Niet echt behoefte aan, geloof ik. Ik rij liever 3 dagen in m'n eigen bolide. ![]() | |
D. | donderdag 6 mei 2010 @ 21:01 |
quote:Dat kan altijd nog ![]() Ik ben wel benieuwd naar dat Freude am Fahren gevoel ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 6 mei 2010 @ 21:02 |
Ja, maar dan nog. Als jij kon kiezen tussen drie dagen in een Z4 of drie dagen in een 1-serie... dan is de keuze snel gemaakt, toch? ![]() | |
D. | donderdag 6 mei 2010 @ 21:05 |
quote:Als ik kon kiezen de Z4 ![]() Maar als ik al dagelijks een Z4 reed dan koos ik de 1-serie ![]() Maar ik heb me ingeschreven voor de 3 serie ![]() | |
Maharbal | donderdag 6 mei 2010 @ 21:15 |
TVP. Net ingeschreven voor een 3-serie. "Bezit u al een auto?" - "3 Serie ![]() | |
D. | donderdag 6 mei 2010 @ 21:28 |
quote:Ik heb me ingeschreven met de Corvette. Ik dacht dat ze met de Mazda wellicht minder snel een auto mee zouden geven ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 6 mei 2010 @ 21:29 |
quote:Veel 316's ![]() quote:Wat een kneus die dat uitlegt. Heb direct geen zin meer. Dat is meer een type voor een Audi TT ![]() | |
D. | donderdag 6 mei 2010 @ 21:37 |
quote:Het was idd behoorlijk triest, en heb ook gelijk het volume afgezet. ![]() | |
justmattie | donderdag 6 mei 2010 @ 21:38 |
tvp | |
#ANONIEM | donderdag 6 mei 2010 @ 21:38 |
Hmm, je hebt wel een punt D. Misschien toch inschrijven. Je bent verplicht een aantal sms-jes te ontvangen, ik neem aan dat je daar niet voor betaalt. Staat niet expliciet vermeld. | |
D. | donderdag 6 mei 2010 @ 21:43 |
quote:Dat neem ik ook aan ![]() Lijkt me niet, want da's erg klantonvriendelijk. | |
jackson | donderdag 6 mei 2010 @ 21:51 |
Volgens mij ligt het type blok wat in de topic titel staat in een E34 of niet ?! | |
Turquaz52 | donderdag 6 mei 2010 @ 21:51 |
Iemand een Adres voor Supercharger Kit voor M50B25 in Nederland (of Duitsland)? ![]() | |
rival | donderdag 6 mei 2010 @ 22:00 |
quote:Ik heb een Eaton M45 liggen. maar die is eigenlijk beter voor een 1.6-2.0 | |
YoshiBignose | donderdag 6 mei 2010 @ 22:01 |
quote:Nope, is een V10 uit de M5 (E60) en M6 (E63). | |
rival | donderdag 6 mei 2010 @ 22:02 |
quote:volgens mij is er van de E34 geen 5 liter ![]() | |
rival | donderdag 6 mei 2010 @ 22:06 |
Cabrio is binnen ![]() Moet wel nog aardig wat gebeuren. nieuwe draagarmen voor (morgen krijg ik daar m3 rubbers voor binnen) achterbrugrubbers vervangen. remschijven voor. oliebeurt. kleppen stellen.. en een nieuwe einddemper, die is echt rot... oh en natuurlijk andere velgen ![]() hoop van et weekend alles te kunnen doen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
jackson | donderdag 6 mei 2010 @ 22:06 |
quote:Ahh check ![]() quote:True, ik ken de types ook niet uit mijn hoofd zoals blijkt maar ik dacht het onlangs voorbij te zien komen bij een ouder type. Even gekeken nu en het is me helder ![]() | |
rival | donderdag 6 mei 2010 @ 22:08 |
quote:Knappe kop die alle types met motorvarianten uit zijn kop weet ![]() | |
jackson | donderdag 6 mei 2010 @ 22:11 |
quote:Ja, ook dat maar ik snap de type aanduiding nu wat beter na even googlen... Als ik dat vooraf wist had ik de 5 liter kunnen weten ![]() Dit gaat de mijne worden: S38B38. Ooit leer ik et wel ![]() | |
Moody | donderdag 6 mei 2010 @ 22:18 |
Ok, na wat lezen en testritjes ga ik een keuze maken tussen de A5 2.0TFSI Quattro en de 330i/335i coupe ![]() A5 + veel zuiniger (1:13/1:14 t.o 1:9/1:10) + mooier exterieur, iets minder 'agressief' (mening) + mooier interieur, iets moderner (mening) + MMI (beter dan iDrive) 330/335i + motor (geluid en prestaties) + rijdt sportiever (RWD, sturing) + goedkoper (modellen vanaf 2006 / A5 met dure quattro) [ Bericht 21% gewijzigd door Moody op 06-05-2010 22:26:55 ] | |
Maharbal | donderdag 6 mei 2010 @ 22:19 |
quote:Pfff, moeilijke hoor. Ik vind die A5 namelijk ook ERG ![]() Maar die biturbo 6cyl...... ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 6 mei 2010 @ 22:24 |
quote: ![]() | |
rival | donderdag 6 mei 2010 @ 22:29 |
quote:heb ik toen ook vermeld ![]() wat de gek er voor geeft ![]() | |
Maharbal | donderdag 6 mei 2010 @ 22:44 |
quote:Heeft ie toen ook gemeld, maar ik meen me te herinneren dat jij lachte en zei dat jij voor 1/10e van de prijs wel iets van je wonder-schroot kon halen ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 6 mei 2010 @ 22:52 |
quote:Dat wordt inderdaad erg lastig, maar je zal bij beide vast geen miskoop doen. Persoonlijk zou ik de 335i nemen, maar is natuurlijk een kwestie van smaak. Ik vind het nog steeds een mooiere bak dan de A5, dus de enige reden om de A5 te nemen zou het benzineverbruik zijn, maar dan betaal ik liever wat meer voor die mooie 6 in lijn ![]() | |
Maharbal | donderdag 6 mei 2010 @ 23:06 |
Tsjah, en die BMW heeft natuurlijk bijna 2x zoveel vermogen. | |
Turquaz52 | donderdag 6 mei 2010 @ 23:10 |
quote:ohhh.. dan was ie idd te duur ![]() Ik ken een Compressor kopen van een Benz, maar die komt van een 180 of 200, dus wederom weer te klein ![]() | |
Moody | donderdag 6 mei 2010 @ 23:24 |
quote:211pk t.o.v 306pk De 2.0TFSI heeft het voordeel dat het een "slapende" motor is waar je met tweaken veel uit kan halen (280pk) met behoud van een gunstig benzineverbruik. Je mist dan helaas wel het V6-geluid van de BMW..... | |
Catch22- | donderdag 6 mei 2010 @ 23:24 |
v6 ?! | |
Maharbal | donderdag 6 mei 2010 @ 23:26 |
quote:V6? Ga je mond spoelen. Overigens vind ik alleen maar 180pk 2.0 tfsi's? En "slapende motor"? Je weet dat die BMW 2 turbo's heeft he? En wat gebeurt er ook alweer als je met turbo's gaat spelen (en chipjes)? | |
Moody | donderdag 6 mei 2010 @ 23:27 |
quote: | |
Catch22- | donderdag 6 mei 2010 @ 23:27 |
![]() | |
Moody | donderdag 6 mei 2010 @ 23:27 |
quote:Sorry, 6-cylinder ![]() | |
Catch22- | donderdag 6 mei 2010 @ 23:28 |
quote:je kan die blokkies makkelijk op 280pk krijgen. Maar die 3.0 tt heeft wellicht meer potentie, die wil volgens mij wel richting de 380pk http://www.ziptuning.nl/c(...)06pk-Informatie.html alleen al met chiptuning van Ziptuning al naar 380. | |
Maharbal | donderdag 6 mei 2010 @ 23:28 |
Ah, ik zie nu inderdaad ook een 211pk versie. Wat is het verschil in die dingen eigenlijk? | |
Catch22- | donderdag 6 mei 2010 @ 23:29 |
turbo(druk) | |
Maharbal | donderdag 6 mei 2010 @ 23:30 |
Dan snap ik het niet helemaal. Gaan die klapjosti's twee dezelfde motoren (en aanduidingen!!) uitbrengen met verschillende vermogens? Duidelijk voor potentiele klanten ![]() | |
Moody | donderdag 6 mei 2010 @ 23:31 |
quote:211pk is nu standaard hoor.... Volgens diverse tuningbedrijven valt er rond de 280pk uit de 2.0tfsi te halen. De 335i gaat uiteraard sneller en daar valt d.m.v tuning nog veel meer uit te halen. Zoals gezegd is de BMW sneller en sportiever, maar ik hecht ook waarde aan andere zaken natuurlijk ![]() | |
Catch22- | donderdag 6 mei 2010 @ 23:31 |
wat denk jij dat het verschil is tussen de 118d, 120d en 123d is? ![]() Ik kan me weinig bedenken dat Audi voor heeft op BMW. BMW heeft een fijnere motor, betere looks, veeeel beter rijgedrag... naja, tzal aan mij legge | |
Moody | donderdag 6 mei 2010 @ 23:32 |
quote:Is dat met de 325i en 330i niet hetzelfde? Of zijn dat echt 2 verschillende motoren? | |
Catch22- | donderdag 6 mei 2010 @ 23:35 |
achja, in essentie zijn veel motoren hetzelfde natuurlijk ![]() ![]() | |
Maharbal | donderdag 6 mei 2010 @ 23:35 |
quote: quote:In het vetgedrukte zit de crux in het verhaal (ik verwachtte al zo'n reactie namelijk ![]() Ik blijf het een lastige keuze vinden. A5 vind ik persoonlijk ook subliem, maar die 6cyl biturbo van die 335i (ik heb 't al gezegd, maar ik herhaal het nog maar eens) en dat vermogen...Ik zou niet graag (of toch wel ![]() Proefrijden is het devies. | |
Catch22- | donderdag 6 mei 2010 @ 23:37 |
wat heeft de audi op de bmw voor? | |
Moody | donderdag 6 mei 2010 @ 23:39 |
quote:Als je niet begrijpt dat er mensen zijn die Audi mooier kunnen vinden dan BMW ben je wel erg bekrompen in je gedachten ![]() Rijgedrag en motor heb je wellicht gelijk in, maar er zijn zaken die mensen ook belangrijk vinden zoals uiterlijk (valt niet over te twisten...), multimediasysteem (MMI werkt echt fijner dan iDrive - en niet alleen volgens mij), verbruik (bij veel rijden scheelt het voor mij 1000/1500 euro per jaar). Maar goed, de discussie Audi vs. BMW is een oude en behoorlijk zinloos, omdat ieder zijn eigen smaak heeft. Het enige wat ik me af vroeg is of er mensen zijn die ruime ervaring hebben met beide auto's en een objectief oordeel kunnen geven.... | |
Moody | donderdag 6 mei 2010 @ 23:41 |
quote:Heeft de 330i ook 2 tubo's? Ik dacht dat alleen de 335i dat had.... | |
Catch22- | donderdag 6 mei 2010 @ 23:41 |
nee, maar ik probeerde te illustreren dat elk blok in essentie hetzelfde kan zijn. De M motoren daargelaten | |
Maharbal | donderdag 6 mei 2010 @ 23:42 |
Ik vind het zelf (de A5) ook een parel van een wagen. Zoals ik al zei: één van de mooiste auto's die de afgelopen jaren is gemaakt. M.b.t. I-drive: heb je dat zelf al geprobeerd? De vroegere i-drive was misschien wat minder (dan heb ik het over jaren terug), maar de i-drive die in de huidige bmw's zit voldoet prima. Gaat redelijk intuitief en is m.i. net zo makkelijk te bedienen als dat audi systeem. | |
Moody | donderdag 6 mei 2010 @ 23:58 |
quote:Geprobeerd en MMI werkt fijner. Maar dat is geen doorslaggevende factor.... | |
Maharbal | vrijdag 7 mei 2010 @ 00:01 |
Het enige advies dat ik je dan nog kan geven is om in die auto's te gaan rijden, want daar gaat het uiteindelijk om. Kijken welke auto een grotere glimlach op je gezicht tovert. Persoonlijk vind ik dat MMI net zo werken als I-Drive. Laatst de hele dag in een S6 V10 gereden met MMI, maar veel verschil merkte ik niet. De kleurtjes van het menu in MMI vind ik wel mooier ![]() | |
jackson | vrijdag 7 mei 2010 @ 08:58 |
quote:Een normaal mens speelt daar niet mee, hooguit een chip en zelfs dat is voor vele totaal niet van belang. | |
Catch22- | vrijdag 7 mei 2010 @ 09:47 |
mwoah, 306pk went snel hoor ![]() | |
rival | vrijdag 7 mei 2010 @ 10:02 |
Wat ik niet snap, maar hetzal aan mij liggen ![]() wtf doet deze discussie in het BMW gedeelte van het pta forum? Maak lekker een topic aan. Wat boeit mij een Audi nou, en vind je het raar dat wij, in het BMW forum, je de BMW aanraden? | |
rival | vrijdag 7 mei 2010 @ 10:04 |
quote:helemaal in een BMW topic ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 7 mei 2010 @ 10:08 |
quote:is toch al een topic over of niet? ![]() | |
rival | vrijdag 7 mei 2010 @ 10:10 |
quote:ik heb em maar ff omhoog geschopt, ga lekker daar vieze woorden als Audi posten ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 7 mei 2010 @ 10:16 |
Audi is geen vieze woord, 't is gewoon een merk na BMW ![]() | |
rival | vrijdag 7 mei 2010 @ 10:18 |
quote:en dan gaat ie nog verkondigen dat de Audi mooier is dan de BMW. Nou veel plezier in je Audi fan topic ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 7 mei 2010 @ 10:32 |
Audi mooier? ![]() Verkies wel de A5 over de 3 serie, maar dat was het.. BMW FTW ![]() ![]() | |
jackson | vrijdag 7 mei 2010 @ 10:36 |
Ik vind zelf audi ook mooier maar dat komt voornamelijk omdat ik weinig BMW's heb gereden... En dan met name weinig BMW's vanuit het hogere segment. Onbekend maakt bij mij in dit geval onbemind denk ik want een dikke M3 / M5 / M6 lijkt me ook geweldig rijden ![]() Misschien geldt dat voor meer mensen ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 7 mei 2010 @ 11:48 |
Tja, over slechte smaak valt niet te twisten. Jij geeft als reden dat je de Audi mooier vindt omdat je weinig BMW gereden heeft, klink als BS toch. Uiterlijk heeft niks met techniek en rijgedrag te maken (want daar valt uberhaupt niet over te discussiëren ![]() En, ik wil je verder ook niet overhalen om een 335i te kopen hoor maarrrr: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
jackson | vrijdag 7 mei 2010 @ 11:58 |
quote:Uiterlijk heeft niets met techniek te maken, daar zijn we het wel over eens ja. Dat jij de reden die ik noem bullshit vindt dat mag, het is hoe ik het ervaar. Je krijgt in mijn beleving meer met een merk door wat verschillende modellen en motortypes te rijden, los van het uiterlijk wat je aanspreekt of niet. | |
Turquaz52 | vrijdag 7 mei 2010 @ 12:08 |
Ik heb een zwak voor de 335d blok, ga kijken of ik er goedkoop eentje kan fixxen ![]() | |
rival | vrijdag 7 mei 2010 @ 12:27 |
Diesel? Why? | |
Turquaz52 | vrijdag 7 mei 2010 @ 12:41 |
6 cilinder 24v Twin TurboDiesel, weet jij wat voor gigantische koppel je daar uit kunt halen, wat voor vermogen ![]() EN dan NOG zuinig rijden met 1 op 13 op Diesel.. ![]() | |
Catch22- | vrijdag 7 mei 2010 @ 12:42 |
quote:Hey dat is de wagen van een Tweaker ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 7 mei 2010 @ 12:47 |
Jaaaa, vindt ie vast niet erg dat ik ze hier even show ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 7 mei 2010 @ 13:04 |
Femme heeft ook nog een waanzinnige Z4 Alpina en nog een of andere Alpina stationwagon. ![]() | |
rival | vrijdag 7 mei 2010 @ 13:14 |
quote:welk blok bedoel je exact en waar wil je dat inleggen? | |
jackson | vrijdag 7 mei 2010 @ 13:24 |
quote:Holy ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 7 mei 2010 @ 13:26 |
Ja een Alpina B10 (E39).![]() ![]() ![]() ![]() | |
Catch22- | vrijdag 7 mei 2010 @ 13:29 |
Die 330i heeft 'ie net weggedaan ![]() (ik ben meer tweaker dan fok!ker en volg daar het BMW topic natuurlijk ook) | |
YoshiBignose | vrijdag 7 mei 2010 @ 13:30 |
Heeft hij deze B10 nou ook weggedaan? Ik las er laatst wat over maar ben vergeten ![]() | |
jackson | vrijdag 7 mei 2010 @ 13:32 |
quote:Dat model had ik net even liever gehad dan de E34 die ik straks krijg... Mooie auto en bijzonder zo'n Alpina B10. Zijn er niet echt veel van in NL denk ik? | |
YoshiBignose | vrijdag 7 mei 2010 @ 13:36 |
quote:Zijn er inderdaad niet veel van. Wel cool ook dat typenummer enzo weggehaald is van de achterkant. Alleen kenners zullen denk ik zien dat het een Alpina is. Maar hij gaat wel harddddd! Een echte wolf in schapenkleren ![]() | |
zneek | vrijdag 7 mei 2010 @ 14:05 |
quote:Nee hoor, je doet maar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 7 mei 2010 @ 14:10 |
quote:Haha daar is de master ![]() | |
Moody | vrijdag 7 mei 2010 @ 14:15 |
Ja precies wat ik zeg, ik twijfel nog tussen beide auto's, daarom vroeg ik naar ervaringen met de 330i/335i. Dat je het niet over Audi als vergelijkingsmateriaal mag hebben, zegt wellicht iets over de BMW-rijder? ![]() | |
rival | vrijdag 7 mei 2010 @ 15:12 |
quote:je weet het leuk te brengen, wat jij wilt ![]() | |
metallicattim | vrijdag 7 mei 2010 @ 15:23 |
goddamn, gister bij deze cabrio gaan kijken: http://www.speurders.nl/o(...)ml?q=e30+325i+cabrio Ziet er heel netjes uit toch? Raad nog eens! Verkoper zei aan de foon dat ie alleen de handrem nog moest stellen en 1 elec. raam werkte niet, verder had ie er altijd heel veel geld in gestoken etc etc. Komen we daar aan, ligt de hele voorkant in puin ![]() ![]() Overal waren de rubbers gescheurd waardoor water in de deuren en achterkant liepen, deuren waren ook aardig krokant, achterkant heb ik nog niet eens gekeken, wist wel genoeg... Hemel van hardttop ging helemaal los ( vocht natuurlijk... ) Motorkap embleem was weggewerkt, maar volgens mij probeerde het embleem weer te ontsnappen want het kwam helemaal omhoog. Velgen waren ook hier en daar af het bladeren... En ik kan nog wel eff doorgaan, maar vind het wel goed geweest! En dan 4500 euro ervoor durven vragen ![]() | |
rival | vrijdag 7 mei 2010 @ 15:47 |
Zonde Tim. Het is mij al opgevallen dat ' een beetje werk' betekent dat een auto rijp is voor de sloop. Maar als ik die advertentie zie ben ik inderdaad meteen verliefd. En dan hoor ik wat je daar treft. Belachelijk | |
Catch22- | vrijdag 7 mei 2010 @ 15:54 |
Van Femme =================== Ik heb de B10 in 2006 een verjongingskuur laten ondergaan. Jammer dat er dan foto's worden geplaatst van voor de behandeling ![]() Zo is ie mooier: ![]() ![]() ![]() ![]() En tegenwoordig met 19 inch Alpina's, maar daar heb ik nog geen foto's van. | |
YoshiBignose | vrijdag 7 mei 2010 @ 15:57 |
Oooh nog beter ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 7 mei 2010 @ 16:00 |
quote:Jezus... en dan in z'n advertentie nog zetten: KLAPLOPERS ZOALS DE BIEDERS HIERONDER DIE DENKEN DAT HET HIER OM EEN SLOPER GAAT, HOUD DE EER AAN JEZELF!!!!!!!!! Dat soort mensen heb ik altijd al een hekel aan. Komen in advertentie al met asociale teksten. Ik las ook een keer: ALS JE GEEN GELD HEBT BIEDT DAN NIET EN FLIKKER GEWOON EEN EIND OP. Bij zo'n persoon zou ik niet eens langs gaan. | |
Hyperdude | vrijdag 7 mei 2010 @ 16:11 |
Geinig zo'n Alpina. ![]() Werkt dat nog een beetje op LPG? (zag ik op RDW) | |
justmattie | vrijdag 7 mei 2010 @ 16:15 |
Prachtig ding die Alpina ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 7 mei 2010 @ 16:17 |
Ik heb ook wel een naar een Alpina zitten kijken. In Ommen, of daar ergens in de buurt, zat een mannetje die een stel van die dingen had staan. Toen niet gedaan vanwege de kosten en van dat dikke veterstikwerk op de stoelen; maar dat laatste heeft deze gelukkig niet. edit: Was deze in Den Ham: http://www.autolaarman.nl/laarman/default.asp?grp=hom maar daar zie ik nu geen Alpina's staan. [ Bericht 15% gewijzigd door Hyperdude op 07-05-2010 16:24:50 ] | |
Femme | vrijdag 7 mei 2010 @ 16:21 |
De andere is deze:![]() ![]() ![]() ![]() Met ESS supercharger goed voor 445pk. Zie http://modgarage.net/project/alpina . De B10 rijdt al ca 60.000km probleemloos op lpg. Scheelt 12 pk in vermogen (262 vs 274pk) ten opzichte van RON98-benzine volgens de dyno van JD Engineering. | |
Catch22- | vrijdag 7 mei 2010 @ 16:22 |
Ding loopt als een trein op LPG geloof ik. Ik zal Femme eens een duw deze kant op geven ![]() dat ging snel ![]() ![]() | |
tha_rizzo | vrijdag 7 mei 2010 @ 16:28 |
Alpina op gas? Je wilt wel een snelle auto, maar je wilt er niet voor betalen? ![]() Koop dan gewoon een Cuore ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 7 mei 2010 @ 16:31 |
quote:Als ik vragen mag; waar heb je de LPG conversie laten doen/wat voor installatie heb je? Lijkt mij ook wel iets voor mijn 330i. Alleen hoor ik nogal verschillende verhalen over LPG en 6 cylinder blokken. Dat Z4 project is wel luxe zeg; kosten, tijd noch moeite gespaard zie ik. ![]() quote:Geleuter ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 7 mei 2010 @ 16:32 |
Komen wel veel brute bakken langs in dit topic zo ![]() ![]() Dit is pas een echte alpina: ![]() | |
Catch22- | vrijdag 7 mei 2010 @ 16:34 |
quote:Kolder quote:Precies. Hij loopt er mooi op het scheelt veel geld. LPG is een prima brandstof hoor. Aan zijn z4 zie je wel dat hij geld uit durft en kan geven aan zijn auto's. Die B10 is zijn daily volgens mij (of van zijn moetje, hoe zit het ookalweer?) | |
Femme | vrijdag 7 mei 2010 @ 16:42 |
quote:Wat denk je dat beter rijdt, een Cuore op benzine of een B10 op lpg? Ik heb de auto destijds gekocht voor mijn ouders. Ik een praktische auto voor erbij, zij degelijk en veilig dagelijks vervoer. Alleen zitten zij niet te wachten op een verbruik van boven de 11,0l/100km benzine terwijl ze al op lpg reden in een Scènic. Ik rij er nu weer zelf in nadat ik gisteren mijn leaseauto (E90 330i) heb ingeleverd. Lpg is nu ook ideaal. In de toekomst komt er hopelijk een 650i, ook op lpg. Diesel is voor mij geen optie vanwege de beperkte powerband en omdat ik het geluid haat. | |
Hyperdude | vrijdag 7 mei 2010 @ 16:54 |
Alpina gebruikte toch nog gietijzeren M30 (onder-)blokken voor de B10 3.3, toch? Kan mij herinneren dat je jarenlang voor ¤3000 oid. goedkoop nwe. M54B30 blokken bij Alpina kon kopen. pssstt meisje; welk LPG systeem heeft je papa/mama nou in hun otoo? ![]() | |
tha_rizzo | vrijdag 7 mei 2010 @ 16:59 |
quote:Je weet dat ik overdreef met die Cuore hè? Maar LPG is niet echt briljant goed voor 't blok, wat me altijd is bijgestaan. En is zo'n Alpina fijn als dagelijks vervoer? Niet om Alpina of jou af te zeiken hoor, maar ik heb zelf een aantal keer in een "praktische snelle auto" gereden (RS4 Avant) en ik vond 'm niet erg comfortabel voor dagelijks vervoer. Ik blijf overigens gewoon benzine rijden. | |
Femme | vrijdag 7 mei 2010 @ 18:33 |
quote:De motoren in de B10 3.2, B10 3.2, B3 B3.2, B3 3.3, B3 3.3S en Roadster S zijn gebaseerd op de S52B32. Dit is het blok dat werd gebruikt in de Amerikaanse E36 M3 met 240pk. Dit blok is op zijn beurt gebaseerd op de M52B28 uit de 328i. Met de Europese M3 hebben ze niets te maken. Ik heb begrepen dat ze inderdaad uit gietijzer zijn vervaardigd. quote:Alpina's zijn geen hardcore sportieve auto's. Alpina probeert een compromis te vinden tussen comfort en sportiviteit. De motor in de B10 3.2 heeft niet echt sportieve aspiraties. De gasrespons is traag (heeft nog een gaskabel en je hebt het gevoel dat er een loodzwaar vliegwiel in hangt). Zo'n Touring is behoorlijk zwaar en je moet 'm goed op toeren houden wil je vlot vooruit komen. Doe je dat goed dan is hij redelijk rap (0-100 net onder de zeven seconde). Ik ben gewend om in de derde versnelling over rotondes te crossen maar dat kun je in deze auto beter niet doen. Het onderstel is behoorlijk comfortabel. Het is wel een beetje een boot. Hij veert traag in en weer uit. Je hebt echt het gevoel met veel massa onderweg te zijn. Het blok in de Roadster S is veel sportiever. Hangt zeer goed aan het gas en heeft erg scherpe nokkenassen wat voor een wat ongedurig karakter zorgt laag in de toeren. Hij draait 7200 toeren met grote vreugde. Stationair trilt de hele auto mee waardoor het ding echt leeft in tegenstelling tot de extreem verfijnde motoren in de hedendaagse BMW's. Het Reiger onderstel dat ik eronder heb zitten is super op buitenwegen gezien de omstandigheden (geringe veerweg en laag profiel Michelin Pilot Sport Cup-banden met zeer harde wang) erg comfortabel. In de stad is het geen prettige auto. Hoewel ik 'm niet extreem laag heb staan zijn gaten in de weg snel storend en van constant optrekken en afremmen wordt je een beetje moe. Laag in de toeren schommelt het toerental wat waardoor je snelheid niet geljik is. Het ding maakt ook wel wat herrie wat in de stad op een gegeven storend wordt. Gelukkig woon ik op het platteland en heb ik met stadsverkeer normaal gesproken niets te maken. Overigens heb ik het in andere auto's ook wel snel gehad met de stoplichten in een stad. De demping van het Reiger-onderstel is werkelijk waar prachtig op bochtige en hobbelige buitenwegen. Hij houdt de wielen perfect aan de grond en er blijft veel rust in de auto ondanks het slechte asfalt. De compressor heeft aan het karakter van de motor weinig veranderd behalve dat hij over het hele toerengebied (en vooral bovenin) 25 tot 40 procent meer koppel heeft gekregen. | |
Maharbal | vrijdag 7 mei 2010 @ 18:48 |
quote:Hij begon er over bij die Audi, ik wees 'm er op dat de BMW 2 turbo's heeft, dus dat er in principe nog meer speelruimte is. Verder een mooie verzameling Femme! ![]() Was die van zneek niet een 330i? Of was die van Femme? [ Bericht 8% gewijzigd door Maharbal op 07-05-2010 18:56:13 ] | |
Catch22- | vrijdag 7 mei 2010 @ 18:54 |
en je went ook gewoon aan die 306 pk (nietwaar Zneek ![]() ![]() ![]() | |
tha_rizzo | vrijdag 7 mei 2010 @ 18:59 |
quote:Ik wil bewijs door ervaring van de B10 ![]() | |
zneek | vrijdag 7 mei 2010 @ 19:00 |
quote:306 pk went erg snel. Ben van 170 naar 218 naar 306pk gegaan (320Ci E46, 325i E90 naar 335i E92) in 2 jaar tijd en de eerste 2 weken met 306pk waren eng, maar nu ben ik gewend en wil ik meer... 420pk M3? ![]() | |
Maharbal | vrijdag 7 mei 2010 @ 19:03 |
quote:Mooie auto's ![]() Vermogen went altijd heel snel inderdaad (vooral in een rechte lijn ![]() Moet er maar eens mee naar een circuit. | |
tha_rizzo | vrijdag 7 mei 2010 @ 19:09 |
quote:Waarom heb jij met je M20 meer vermogen dan ik met m'n M30? ![]() | |
Maharbal | vrijdag 7 mei 2010 @ 19:18 |
quote:Zeg jij het maar ![]() You hev mor tork edit: Wacht nee, I hev mor tork! | |
tha_rizzo | vrijdag 7 mei 2010 @ 20:08 |
![]() | |
piekartz87 | vrijdag 7 mei 2010 @ 20:14 |
ik wil ook meer pk :p maar tis zo eerst al duur zat haha. maar dat komt zeker nog, na de studie ![]() | |
Maharbal | vrijdag 7 mei 2010 @ 20:24 |
Het is ook een pk-koorts. Je wilt steeds meer ![]() | |
rival | vrijdag 7 mei 2010 @ 21:44 |
Ik wil geen pk's, ik wil koppel! Straks 305nm in de E30 ![]() | |
rival | vrijdag 7 mei 2010 @ 21:45 |
Die alpina die ik voorbij zag komen hier is trouwens wel een plaatje hoor ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 7 mei 2010 @ 21:58 |
quote:Welke? Of beide? | |
rival | vrijdag 7 mei 2010 @ 22:18 |
quote:de touring (jammer dat het een touring is) | |
metallicattim | zaterdag 8 mei 2010 @ 11:15 |
Hopelijk is deze beter: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?__lp=191&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=13&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&lang=de&id=129467371&pageNumber=23 Daar gaan we vanmiddag kijken als het doorgaat. | |
tha_rizzo | zaterdag 8 mei 2010 @ 11:18 |
@ Marhaarbal We hebben evenveel koppel (als jij de 170pk variant hebt) Zie wiki ![]() Maar ik begrijp nog steeds niet waarom een inferieur M20-blok mee vermogen heeft dan m'n M30-blok ![]() Stomme BMW ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 8 mei 2010 @ 11:37 |
quote:Jammer dat het geen cabrio is. | |
justmattie | zaterdag 8 mei 2010 @ 11:39 |
Niks mis met een touring toch, het is dat ik zoveel kofferruimte nauwelijks gebruik heb maar anders... ![]() Mooi model vind ik het. | |
Maharbal | zaterdag 8 mei 2010 @ 11:41 |
quote:Die wiki klopt niet helemaal. Ik heb de 170pk versie, maar dat is de 125kw (niet 120kw) versie van '87, dus met 222nm en 7 meer dan jouw M30B25 ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 8 mei 2010 @ 11:46 |
quote: ![]() | |
Maharbal | zaterdag 8 mei 2010 @ 11:48 |
quote:Die achterlichten (en mocht je dat willen: die knalpijpen / stuurtje) heb je zo weggehaald, en dan heb je een redelijk net ogende cabrio. Die dikke borbets horen bij die typisch duitse stijl: tief und breit. | |
tha_rizzo | zaterdag 8 mei 2010 @ 11:59 |
quote: ![]() | |
tha_rizzo | zaterdag 8 mei 2010 @ 12:01 |
quote: ![]() Wanstaltig. Die mag flink onder handen worden genomen om 'm weer toonbaar te maken. | |
Maharbal | zaterdag 8 mei 2010 @ 12:04 |
quote:Sinds wanneer is (afgaand op de plaatjes) het verwisselen van achterlichten, een uitlaatpijp en een stuur "flink onder handen nemen" ? | |
tha_rizzo | zaterdag 8 mei 2010 @ 12:16 |
Velgen, stuk waar die uitlaat heeft gezeten (anders heb je daar ook een flink gat) Voorkant mag van mij wel één kleur hebben. Ik weet niet of nieren origineel zwart horen te zijn, maar dat mag van mij chroom. | |
YoshiBignose | zaterdag 8 mei 2010 @ 12:29 |
En denk je nou echt dat zo'n bak goed onderhouden is en zuinig mee gereden? Als hij voor de rest in goede staat was ja, maar dat geloof ik echt niet. | |
Catch22- | zaterdag 8 mei 2010 @ 15:29 |
quote:M20 is een verdomd goed blok maat | |
Turquaz52 | zaterdag 8 mei 2010 @ 15:38 |
past de M50B25 blok (van een automaat) met kabelboom van een e34 525i zo in een e36 zonder aanpassingen aan blok/steunen/kabelboom/aanbouwdelen? ![]() | |
Xtr3mE | zaterdag 8 mei 2010 @ 15:41 |
Full Speed was vandaag (en morgen) Wat bimmers ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Voor de mensen die in de buurt wonen (omg. Den Bosch) misschien een bezoekje waard? [ Bericht 5% gewijzigd door Xtr3mE op 08-05-2010 16:02:32 ] | |
YoshiBignose | zaterdag 8 mei 2010 @ 15:50 |
Zo'n gele M3 blijft gruwelijk ![]() Echt, bij zo'n event vind je volgens mij geen eens auto's met velgen onder de 18 inch ![]() Die touring lijkt wel 21 inch man ![]() | |
Xtr3mE | zaterdag 8 mei 2010 @ 16:03 |
De zwarte M5 nog toegevoegd ^ Waren nog wat foute BMW's daar maar die heb ik er maar niet opgezet ![]() | |
Bowny | zaterdag 8 mei 2010 @ 16:38 |
Die compact moet vanwege lelijkheid afgekeurd worden. | |
Xtr3mE | zaterdag 8 mei 2010 @ 17:56 |
Vind de compact ook niet de moeders mooiste, maar met zo'n dikke M pakket 'kan ie er mee door'.. Maargoed, niet dat zijn opvolger (1 serie) nu veel beter is... | |
Maharbal | zaterdag 8 mei 2010 @ 20:48 |
quote:Gewoon oldskool velgen. Dat jij ze niet mooi vindt, betekent niet dat 't "onder handen genomen moet worden". Nieren zwart kan ook prima. Tot nu toe is het een hoop "ik vind" in plaats van dat er daadwerkelijk een hoop aan gedaan moet worden. Misschien valt 't wel mee, maar dat is niet zo op één plaatje te zien. | |
Bowny | zaterdag 8 mei 2010 @ 21:13 |
quote:1 Serie vind ik weer verre van lelijk. Heeft normale koplampen en geen kont (je geeft een auto of géén kont of een hele kont, maar dat is weer een kronkel in mijn hoofd) ![]() | |
rival | zaterdag 8 mei 2010 @ 22:26 |
quote:nee andere steunen en andere carterpan. Maar die heb je zo vervangen dus eigenlijk toch wel ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 8 mei 2010 @ 23:04 |
quote:Kabelboom ook hetzelfde? ![]() | |
tha_rizzo | zaterdag 8 mei 2010 @ 23:30 |
@ Mar, daarom zei ik ook "ik vind", smaken verschillen. Maar wat Yoshi ook al zei, stereotype als je zulke auto's ziet rijden is dat ze slecht zijn onderhouden en dat die eigenaren ook gewoon altijd blazen (zelfs met koude motor). | |
piekartz87 | zondag 9 mei 2010 @ 03:04 |
dat is toch wel het ergste wat je kan doen, de motor niet fatsoenlijk warmrijden. | |
metallicattim | zondag 9 mei 2010 @ 10:15 |
quote:Het was idd weer een tripje voor niks... wagen had zeker een extra 3000-3500 euro nodig om hem echt mooi te maken. Hij wilde zakken tot 2700 euro, maar zelfs voor 2000 euro wil ik hem niet ![]() Hele wagen had de uitstraling dat ermee geragged werd en slecht onderhouden... Gewoon een heel slecht gevoel bij deze, dus we zoeken verder. Volgende poging: Al ben ik bang dat ie buiten het budget gaat vallen... quote: | |
YoshiBignose | zondag 9 mei 2010 @ 10:41 |
Die ziet er wel knap uit. Beetje hoge km-stand, maar wat is de vraagprijs ongeveer? | |
metallicattim | zondag 9 mei 2010 @ 10:43 |
Km.stand is idd wat hoog, daarom hoop ik ook dat de vraagprijs meevalt, die weet ik nl. nog niet, ik wacht nog op antwoord op mn mail. | |
YoshiBignose | zondag 9 mei 2010 @ 11:00 |
Het is wel vaak opvallend dat mensen veel minpunten aangeven die eigenlijk meer cosmetisch zijn. Je hoort niks hoe het motorisch of met het onderstel is, terwijl er bij een 20 jaar oude auto met 250.000 op de teller ALTIJD wel dingen zijn die (vroeg of laat) vervangen of gerepareerd moeten worden (ook al is ie APK gekeurd). Maar goed dat weet je zelf natuurlijk ook ![]() | |
#ANONIEM | zondag 9 mei 2010 @ 11:09 |
quote:Uberhaupt een achterbank in een cabrio... ![]() | |
YoshiBignose | zondag 9 mei 2010 @ 11:18 |
Daar zitten de chickies toch?!?! | |
Maharbal | zondag 9 mei 2010 @ 11:24 |
Inderdaad, waar moeten anders je (blonde) chickies zitten?! | |
tha_rizzo | zondag 9 mei 2010 @ 12:39 |
quote:Op je. | |
Maharbal | zondag 9 mei 2010 @ 12:40 |
quote:Daarom zei ik chickies. De wachtenden moeten toch ergens zitten terwijl er één op je zit?! | |
rival | zondag 9 mei 2010 @ 13:18 |
Tim, ik wil die borbetjes als je em koopt ![]() | |
tha_rizzo | zondag 9 mei 2010 @ 17:02 |
quote:Kofferbak | |
Maharbal | zondag 9 mei 2010 @ 17:06 |
quote:Daar is geen plaats meer als het dak open is! | |
tha_rizzo | zondag 9 mei 2010 @ 18:20 |
quote:Vandaar dat ze er bij mij nooit meer uitkwamen. | |
rival | zondag 9 mei 2010 @ 21:54 |
quote:niet waar. Het dak open of dicht maakt geen verschil in kofferbakruimte ![]() | |
YoshiBignose | zondag 9 mei 2010 @ 21:59 |
BMW = op de achterbank de chickies, in de kofferbak de lijken. | |
#ANONIEM | zondag 9 mei 2010 @ 23:19 |
quote:Jawel, maar het scheelt vrijwel niets. ![]() | |
rival | zondag 9 mei 2010 @ 23:42 |
quote:de auto die je op de foto ziet, de e30 dus, daar iig niet. | |
#ANONIEM | maandag 10 mei 2010 @ 00:24 |
quote:Ja, maar daar hadden we het niet over. Het ging erom waar je de chickies laat als je geen achterbank hebt. ![]() | |
piekartz87 | maandag 10 mei 2010 @ 10:25 |
op de trekhaak | |
rival | maandag 10 mei 2010 @ 10:29 |
quote:jamaar, jamaar........ Oké ![]() | |
Maharbal | maandag 10 mei 2010 @ 10:31 |
quote:Trekhaak op je E30 ![]() | |
rival | maandag 10 mei 2010 @ 10:32 |
quote:hoe neem ik anders mijn crosser en jetski mee? ![]() | |
Maharbal | maandag 10 mei 2010 @ 10:37 |
quote:Daar koop je maar een aparte auto voor! ![]() | |
Alicey | maandag 10 mei 2010 @ 14:14 |
quote:Achter het stuur. ![]() tvp | |
rival | maandag 10 mei 2010 @ 14:24 |
quote:nooit ![]() | |
metallicattim | maandag 10 mei 2010 @ 14:41 |
quote:Vandaag gebeld met de verkoper, heb een hele goede indruk gekregen en ondanks dat het bijna 3 uur rijden is, gaan we de 22e langs om te kijken, als mn vader hem koopt en de velgen weg zou doen ( heeft nl. ook nog een set Azev A 9J staan ), hoor je wel van me ![]() | |
rival | maandag 10 mei 2010 @ 15:38 |
quote:ik ga alvast duimen ![]() | |
Hyperdude | maandag 10 mei 2010 @ 19:30 |
quote:Ach, als ie fatsoenlijk gereviseerd is kan je zo weer 2 ton er bij rijden. ![]() Blok en bak goed; de rest t/m de wielen kan je zelf doen en vergt meestal ook niet veel ¤¤ Roest is en blijft vlgns. mij de grootste vijand bij de E30, en misschien nog wel meer bij een (lekkende) cabrio. | |
eevebe | maandag 10 mei 2010 @ 20:41 |
afgelope weekend op spa een paar mooie m1's en een 3.0 csl zien racen ![]() ![]() | |
mitchelll0181 | maandag 10 mei 2010 @ 21:02 |
Kan iemand mij vertellen wat voor motoren ik nog meer in een 318 e36 1998 met een m43 motor kan hangen ? Bij voorkeur 6 cilinder | |
D. | maandag 10 mei 2010 @ 21:14 |
quote:Ik neem idd aan dat die er gelijk af gaan. Wat een afzichtelijke dingen ![]() | |
Xtr3mE | maandag 10 mei 2010 @ 21:40 |
quote:dik ! | |
tha_rizzo | maandag 10 mei 2010 @ 21:51 |
quote:Foto zelf gemaakt? Wel tof om ze te zien racen. | |
metallicattim | maandag 10 mei 2010 @ 22:12 |
quote:Die is verdomd vet ![]() | |
metallicattim | maandag 10 mei 2010 @ 22:14 |
quote:Roest en slecht onderhoud idd. Olie, bougies, filters, als ie dat maar alvast op de juiste tijden heeft gekregen, doet al veel voor een motor. Om de paar jaar een anti-roestbehandeling krijgen er ook maar een handjevol... nou moet ik eerlijk toegeven dat ik de mijne ook nog niet heb gedaan, moet echt dit jaar gebeuren! De velgen vind ik zelf helemaal niet slecht, jullie vinden ze niet mooi?? ![]() | |
tha_rizzo | maandag 10 mei 2010 @ 22:18 |
Ik vind de velgen lelijk. Geef mij ook maar stock-velgen. Op mijn BMW heb ik toffe liggen, maar die worden vervangen door kruisspaak. Op m'n flicker staat op de tweede pagina een foto van m'n auto met de desbetreffende velgen. | |
YoshiBignose | maandag 10 mei 2010 @ 22:30 |
Ik heb 195/50 onder de E30 maar er zit nu heel veel ruimte tussen de wielkast en de wielen. Vorige banden waren 175/70 zie ik, vandaar. Is 50 niet standaard onder de E30, of ben ik nu gedwongen om hem te verlagen ![]() | |
rival | maandag 10 mei 2010 @ 22:36 |
quote:195/55/15 is standaard als ik me niet vergis.. maar dan neem je natuurlijk 205/50/15 ![]() | |
rival | maandag 10 mei 2010 @ 22:36 |
quote:Ik vind ze echt mooi onder een E30! ![]() | |
rival | maandag 10 mei 2010 @ 22:38 |
mijn cabrio.. vandaag kleppen laten stellen.... nokkenas helemaal ingesleten... dus die moet vervangen worden.... ![]() maar elk nadeel heb zijn voordeel... Ga er dan maar meteen een beter inzetten... iets van 285 ofzo.. ![]() | |
YoshiBignose | maandag 10 mei 2010 @ 22:40 |
Lelijk man als die banden zo uitsteken ![]() ![]() | |
Maharbal | maandag 10 mei 2010 @ 22:59 |
quote:Zijn dat niet Brock B1's ? Die vind ik zelf ook mooi. En dat die banden uitsteken hoort bij het hele "tief und breit" gebeuren van de E30. quote:Sinds wanneer heb jij een E30? Overigens blijft die ruimte tussen wiel en wielkast, tenzij je gaat verlagen. Zonder verlaging lijkt het net een 4x4. | |
piekartz87 | maandag 10 mei 2010 @ 23:05 |
ik vind ze te patserig. maar iedereen zijn eigen ![]() maar wel 1 puntje, waarom dat rood tussen de nieren..... | |
tha_rizzo | maandag 10 mei 2010 @ 23:26 |
quote:Als je mensen fotografeert zijn de ogen rood, als je BMW's fotografeert gebeurt er exact hetzelfde met de nieren ![]() | |
metallicattim | dinsdag 11 mei 2010 @ 07:53 |
quote:205/55/15 is standaard ![]() een 195'er band is nooit origineel/standaard geleverd voor een 15" velg. je zult altijd een afwijking op de teller hebben met een 195'er band op een 15" velg. | |
rival | dinsdag 11 mei 2010 @ 09:15 |
quote:Oké dat wist ik niet ![]() een 195/60/15 komt dan het dichtst in de buurt als je 195 wilt | |
rival | dinsdag 11 mei 2010 @ 09:16 |
Tim, weet jij wat ik voor die wiswas dingen kan/mag/moet vragen? Wat is een nette prijs? Het is helemaal kompleet met verstelbare koplampen. Echt alles incl reservoir. | |
rival | dinsdag 11 mei 2010 @ 09:17 |
quote:vond ie mooi ![]() | |
jackson | dinsdag 11 mei 2010 @ 09:22 |
quote:Smaken verschillen zullen we maar zeggen ![]() | |
Maharbal | dinsdag 11 mei 2010 @ 09:40 |
quote:Meen me te herinneren dat dat rond de ¤250 was. | |
rival | dinsdag 11 mei 2010 @ 09:50 |
quote:gelukkig wel, anders hadden we allemaal dezelfde ![]() | |
rival | dinsdag 11 mei 2010 @ 09:52 |
quote:zoveel? ![]() | |
Maharbal | dinsdag 11 mei 2010 @ 09:55 |
quote:http://www.e30forum.nl/forum/viewtopic.php?f=19&t=1501 | |
jackson | dinsdag 11 mei 2010 @ 09:57 |
quote:Ook weer waar... Nu moet mijn auto volledig origineel blijven straks, dus dan zijn dit soort dingen toch niet aan de orde verder ![]() | |
rival | dinsdag 11 mei 2010 @ 10:15 |
quote:ok. Dure grap ![]() [ Bericht 12% gewijzigd door rival op 11-05-2010 10:21:30 ] | |
Maharbal | dinsdag 11 mei 2010 @ 10:20 |
quote:Dan moet je er één maken ![]() | |
rival | dinsdag 11 mei 2010 @ 10:21 |
quote:done ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 11 mei 2010 @ 10:42 |
quote:Van m'n tante. Lijkt inderdaad net een 4x4. ![]() quote:Waarom krijg je een afwijking op de teller dan? En positief of negatieve afwijking? ![]() | |
rival | dinsdag 11 mei 2010 @ 10:53 |
quote:het middelste getal in de bandenmaat geeft de hoogte van de band aan. En dit is een percentage van de breedte. Dus als 205/55/15 standaard is heb je bijvoorbeeld met 195/55/15 een plattere band en rij je langzamer dan je teller aangeeft. Maar met een 195/60/15 is dit verschil minimaal. | |
YoshiBignose | dinsdag 11 mei 2010 @ 11:01 |
En met 195/50/15 dus rij je stukken langzamer dan teller aangeeft? Dat gevoel had ik ook al toen ik 50 ging en mensen kwamen kleven. | |
Maharbal | dinsdag 11 mei 2010 @ 11:03 |
quote:Nuja, het is niet "stukken" langzamer ![]() | |
jackson | dinsdag 11 mei 2010 @ 11:08 |
quote:Paar kilometer, meer kan et niet wezen op die snelheid ![]() | |
rival | dinsdag 11 mei 2010 @ 11:17 |
quote:stukken is overdreven. Maar hij kan bij een gangetje van 100 zo 8 km afwijken ofzo. En aangezien hij al minder aangeeft dan wat je rijdt ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 11 mei 2010 @ 11:20 |
Oke NP dan. Iemand nog wat verlagingsveren voor de E30 te koop? ![]() | |
Maharbal | dinsdag 11 mei 2010 @ 11:23 |
quote:Let je er even op dat: 1) Als je gaat verlagen met standaarddempers (dus geen M-tech of ander spul), je dempers het best wel eens binnen een paar maanden kunnen begeven. Tot ~35mm verlaging is "veilig" (toch gaan je dempers er langzaam aan). 2) Wil je meer / beter, dan moet je ook andere dempers. Anders proberen een 2e hands M-tech setje te scoren? edit: of uberhaupt ff kijken bij aangeboden op verschillende fora. | |
YoshiBignose | dinsdag 11 mei 2010 @ 11:26 |
Hmmmmmmmmmmmmmmm dan laat ik het maar even zoals het is. Ziet er toch niet uit dat ding ![]() | |
Catch22- | dinsdag 11 mei 2010 @ 11:28 |
Gewoon lekker normaal laten met ballonbanden. Is het goedkoopst en staat het beste, tenzij je ook andere velgen neemt en gaat verlagen. Ik vind mijn autootje orgineel leuk zat. Je ziet ze bijna nooit meer op standaard kroonkurkjes en zonder frutsels. | |
Maharbal | dinsdag 11 mei 2010 @ 11:34 |
quote:Origineel vind ik ze (afhankelijk van de staat) ook mooi ogen, maar toch zou ik ze verlagen. Die 4x4 look is niet mijn ding ![]() Vriend van mij heeft zo'n beetje de gaafste vrijwel standaard M10 die ik ooit heb gezien, en zelfs hij ergert zich aan de 4x4 look. | |
D. | dinsdag 11 mei 2010 @ 11:35 |
quote:Lachwekkend, en zonde ![]() | |
Catch22- | dinsdag 11 mei 2010 @ 11:36 |
dat krijg je pas als je dus dunnere (lagere wang) banden eronder zet. | |
jackson | dinsdag 11 mei 2010 @ 11:39 |
Heeft iemand voor mij een prijsindicatie voor pilot sportbanden 255 breed? Ik denk dat de maat 255/40ZR17 is, maar dit zou ik nog even moeten checken ![]() | |
Catch22- | dinsdag 11 mei 2010 @ 11:52 |
autobandenmarkt.nl Ik ben ook de lulligste niet | |
jackson | dinsdag 11 mei 2010 @ 12:00 |
quote:Waarvoor dank. Zat zelf al even te googlen maar deze site had ik niet gevonden nog. Prijzen komen van online aanbieders redelijk overeen zie ik. De garage zal er wel iets bij op doen ![]() | |
D. | dinsdag 11 mei 2010 @ 12:00 |
quote:Die maat heb ik ook, voorop ![]() Ik heb ze uit de USA laten komen ![]() | |
jackson | dinsdag 11 mei 2010 @ 12:10 |
quote:Tis een beste maat en het liefste heb ik er weer pilot sports onder, die er nu ook onder zitten. Helaas ga ik daar zelf niet over beslissen maar dan weet ik de prijs ongeveer. Niet echt goedkope stukjes rubber maar het is het enige contact wat je met de weg hebt ![]() | |
Catch22- | dinsdag 11 mei 2010 @ 12:24 |
quote:je kan ze bij je lokale bandentoko laten bezorgen en zetten ze er dan voor 10-15 euro per band onder geloof ik. | |
jackson | dinsdag 11 mei 2010 @ 13:03 |
quote:Hmja, dat regel ik verder niet... Is lease, dus daar gaan andere mensen over. Onderhoud en APK wordt door een garage in de buurt gedaan. Was met name benieuwd naar de meerprijs van pilots ten opzichte van een wat goedkopere band. | |
rival | dinsdag 11 mei 2010 @ 13:03 |
. [ Bericht 99% gewijzigd door rival op 11-05-2010 13:06:38 ] | |
jackson | dinsdag 11 mei 2010 @ 13:05 |
quote:Neuh, maar die liggen er voor ook op en bevielen mij prima toen ik er even mee reed. Ik laat me graag adviseren als je andere tips hebt. Dan moet ik de juiste persoon daarvan zien te overtuigen ![]() | |
rival | dinsdag 11 mei 2010 @ 13:08 |
quote:ja dat las ik later. Michelin staat niet bekend om zijn grip. Maar de pilot sport is een goede band. Ik heb altijd als tip pirelli, en dan een p zero, gaat niet lang mee, is niet voordelig. Maar levert grip ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 11 mei 2010 @ 13:16 |
Ik heb Continental Sport Contact 3 zijn die goed? Ze zijn in ieder geval erg duur...... | |
jackson | dinsdag 11 mei 2010 @ 13:16 |
quote:Jup, die band ken ik. Maar het moet een beetje een combi zijn tussen grip en levensduur. Het is verder geen circuit-auto maar gewoon voor op de weg uiteraard. En met 340 PK wil je ook geen kauwgom wat maar 5k meegaat aan kilometers bij normaal gebruik ![]() | |
metallicattim | dinsdag 11 mei 2010 @ 13:20 |
quote:De setjes gaan tussen de 200-300 euro weg, mits alles werkt en erbij is ![]() | |
metallicattim | dinsdag 11 mei 2010 @ 13:26 |
quote:Inderdaad! Als je dan 130 op de teller rijdt, ga je in het echt misschien maar 116. Veel erger is het als het ondersom is, 120 op de teller en 130 in het echt, krijg je lekker veel briefpapier binnen om in te lijsten aan de muur ![]() Ik heb de originele maat banden erop en teller en gps wijken maar 2 km/u vanmekaar af. | |
rival | dinsdag 11 mei 2010 @ 13:28 |
quote:dat zou na de pirelli mijn keuze zijn, imho een erg goede band ook. | |
rival | dinsdag 11 mei 2010 @ 13:29 |
quote:ja ik snap het helemaal. de Michelins gaan langer mee dat klopt ![]() | |
jackson | dinsdag 11 mei 2010 @ 13:30 |
quote:Ahh, daar zal ik eens naar kijken. Levensduur ook oké wat jou betreft? | |
rival | dinsdag 11 mei 2010 @ 13:31 |
quote:ik heb het maar te koop gezet zonder vraagprijs, maar met bieden. 2e bod dat binnen kwam was 150. Wat ik persoonlijk al voldoende vind. Maarja nog maar ff afwachten ![]() | |
rival | dinsdag 11 mei 2010 @ 13:33 |
quote:de continental zal ook niet erg lang meegaan ![]() | |
rival | dinsdag 11 mei 2010 @ 13:34 |
quote:ik heb even gevraagd wat ik je aan kan bieden, ben ik wel benieuwd naar. Wat een lage prijzen zeg ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 11 mei 2010 @ 13:37 |
quote:Daar ben ik blij om. Hoe lang gaan die banden ongeveer mee eigenlijk? | |
rival | dinsdag 11 mei 2010 @ 13:54 |
quote:durf ik niet te zeggen, mijn achterbanden gaan meestal maar een maandje mee ofzo. Want ik misbruik ze ![]() | |
rival | dinsdag 11 mei 2010 @ 14:12 |
quote:ik zie dat die banden 203 kosten. Ik kan ze aanbieden voor 213 incl balanceren en montage. Niet verkeerd dacht ik zo ![]() | |
jackson | dinsdag 11 mei 2010 @ 14:15 |
quote:Wie bied je die aan als ik het vragen mag? | |
rival | dinsdag 11 mei 2010 @ 14:32 |
quote:dat is mijn prijs op de banden waar hier naar gevraagd werd. Ik wilde weten of ik tegen dat soort websites op kon. Nou voor die 10e per band ( die je anders nog kwijt bent voor montage minimaal) Dat ik die prijs op vroeg kreeg ik er meteen bij (pirelli fans hier) dat ik een pirelli p zero Rosso kan aanbieden voor 200 incl ![]() | |
eevebe | dinsdag 11 mei 2010 @ 15:36 |
quote:nee die foto had ik ff van internet gehaald als voorbeeld. maar het was wel precies die auto. er reden ook 3 of 4 m1's mee. verder veel oude ferrari's, porsches, oude le mans wagens en een detomaso pantera ![]() we waren naar de kwalificatie gaan kijken van de 1000km race van de le mans series, en daarna kwamen die oudjes de baan op. die vond ik eigenlijk wel het mooiste om te zien. al zijn die le mans gt40's, saleens, en aston martins ook wel leuk ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 11 mei 2010 @ 15:43 |
quote:Is dat zo? Als ik op die site kijk wat een nieuwe achterband Bridgestone Potenza 255/35/18 RFTme zou kosten vind ik dat nog steeds een stevige prijs. | |
rival | dinsdag 11 mei 2010 @ 15:57 |
quote:wat is de prijs? Kijk ik meteen ff wat ik er van kan maken ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 11 mei 2010 @ 16:02 |
Circa ¤ 270. Ik heb nu geen nieuwe banden nodig hoor, het was meer nieuwsgierigheid. ![]() | |
rival | dinsdag 11 mei 2010 @ 17:07 |
quote:yoshi ik was in de war met de premium contact sorry. De sportcontact is minder dan de premium, maar nog steeds wel een goede band hoor ![]() | |
rival | dinsdag 11 mei 2010 @ 17:09 |
quote:het is ook wel een runflat band hè, die zijn gewoon erg duur. Ik zou die trouwens voor 265 kunnen regelen incl. | |
Maharbal | dinsdag 11 mei 2010 @ 17:47 |
Ik regel al m'n banden via via. Krijg nagenoeg nieuwe (~7/7.5mm) banden voor ~¤100 euro per twee inclusief monteren en balanceren. En dan heb ik het gewoon over pirelli p zero's, bridgestone potenzas en zulks. | |
tha_rizzo | dinsdag 11 mei 2010 @ 18:03 |
quote:Dan kan ik je ook wel even heeeeeeeel lief aankijken? ![]() | |
rival | dinsdag 11 mei 2010 @ 18:15 |
quote:ik heb ook trouwens een heleboel gebruikte banden. Maar niet meer de topmerken ik zal wel ff wat posten ![]() | |
Hyperdude | dinsdag 11 mei 2010 @ 18:46 |
Hiero net weer 4 stuks PS2 er op laten leggen. Vind ik al jaren de beste combi voor beetje doorrijden en toch goede levensduur 225/40/18 incl montage voor ¤800 bij mijn garage. (4 stuks wintrac extreme 205/55/17 zijn duurder momenteel ![]() | |
Maharbal | dinsdag 11 mei 2010 @ 18:51 |
quote:Zul je voor naar het noorden moeten komen ![]() quote:Die halve mm zal me inderdaad aan m'n reet oxideren voor dat geld. | |
tha_rizzo | dinsdag 11 mei 2010 @ 19:15 |
quote:Daar kom ik net vandaan. ![]() Lag om half 5 in bed, om 7 uur ging de wekker weer ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 11 mei 2010 @ 20:32 |
quote:Oh. Nou ja, was een breedset van 255/225 met styling 135 velgen en 4 van die sc3's dus vrijwel nieuw dus rond de 7mm. Voor 1000 euro vond ik wel oke prijs. Velgen zijn heeeel mooi. | |
tha_rizzo | dinsdag 11 mei 2010 @ 20:56 |
Jeuj, benzinepomp oké. brandstofpomprelais daarentegen.... ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 11 mei 2010 @ 20:59 |
Hey Rizzo, vriend van me verkoopt zijn E28 heb je geen interesse? Deze is perfect. | |
tha_rizzo | dinsdag 11 mei 2010 @ 21:02 |
Geen geld ![]() Maar uit pure interesse, meer info gaarne ![]() | |
Catch22- | dinsdag 11 mei 2010 @ 21:21 |
fijn om te weten wat je mist he ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 11 mei 2010 @ 21:31 |
Zal binnenkort wel even wat foto's en info regelen, maar prijs zal gezien de staat rond de 4000 liggen. | |
Xtr3mE | dinsdag 11 mei 2010 @ 22:57 |
quote:Aha ! ben jij er zo een ![]() ![]() | |
Catch22- | dinsdag 11 mei 2010 @ 23:03 |
staat er ook al even gezien de remschijven | |
Maharbal | dinsdag 11 mei 2010 @ 23:30 |
quote: ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 12 mei 2010 @ 00:47 |
quote:Remschijven kunnen ook zo roesten in een paar uur.. ![]() ![]() | |
rival | woensdag 12 mei 2010 @ 09:10 |
Ja sta er zelf weleens van te kijken hoe snel dat gaat! | |
piekartz87 | woensdag 12 mei 2010 @ 10:51 |
krijgt bij mij niet veel kans, roest op mijn auto zit dan weer op andere plekken ![]() | |
Jaapie1993 | woensdag 12 mei 2010 @ 10:53 |
iemand nog MSW honingraat velgen kopen? incl. goede banden van Pirelli. Ze zijn voor de BMW e30 Stuur maar pb ![]() ![]() | |
rival | woensdag 12 mei 2010 @ 13:10 |
quote:ik zag je project topic op dat andere forum, daar zitten inderdaad aardig wat plekken op. Je bent er wel lekker mee bezig ![]() | |
piekartz87 | woensdag 12 mei 2010 @ 13:23 |
quote:had je ook gezien dat ik dr nu 2 heb? ^^ moet nog even wachten op een lasapparaat,, dan zie je zsm daarna wel meer updates daaro | |
jackson | woensdag 12 mei 2010 @ 13:28 |
quote:Linkje? Of info over wat je hebt staan ![]() | |
rival | woensdag 12 mei 2010 @ 13:35 |
quote:ik zag wel een foto van een geplamuurde achterkant, was dat je nieuwe? Zit je in de buurt van Amsterdam? Heb een lasapparaat namelijk. | |
rival | woensdag 12 mei 2010 @ 13:36 |
En houdt iemand de op nog bij? Mijn 318is is vervangen door een 325i cabrio ![]() | |
jackson | woensdag 12 mei 2010 @ 13:43 |
quote:Oeh, zie nu de OP pas goed... Zodra mijn beamer in mijn bezit is wil ik daar ook wel bij ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 12 mei 2010 @ 15:43 |
Ja ik hou de OP bij (in dit topic dan), maar na een tijdje kan ik niet meer editten. Dus als iemand nieuwe auto's heeft of heeft verkocht dan is het handig om dit aan het begin van het topic aan te geven, dan kan de TS dat aanpassen. | |
piekartz87 | woensdag 12 mei 2010 @ 16:32 |
quote:Ik zit door de weeks in het noorden en in het weekend en vakanties in het oosten van het land. dus helaas ![]() ![]() Er is niks aan geplamuurd nog trouwens, de auto die ik vorige week dinsdag op heb gehaald ( een e30 316i uit 89" voor ¤200,-) heeft schade gehad aan de achterkant, vorige eigenaar heeft daar een nieuw stuk ingelast. opzich prima maar de achterkant vind ik nog wat te krom. Dus dat haal ik weer los binnenkort, een maat van mij kan lassen dus dan maken we het wat mooier hopelijk. daarna eerst zelf voorzien van de goede kleur en dan ff sparen mocht dat nog mooier moeten. Waarom ik dat gedaan heb: mijn huidige (precies dezelfde) auto begint wel erg rot te worden. toen kwam ik dit aanbod tegen en nu maar ik van 2 lelijke wagens hopelijk 1 mooie ![]() plaatje: ![]() | |
rival | woensdag 12 mei 2010 @ 17:20 |
Flinke klus voor de boeg, wel leuk werk ![]() | |
jackson | woensdag 12 mei 2010 @ 17:24 |
Jammer dat het een 316 is. Een 6-pitter opknappen lijkt me dan toch wat meer voldoening geven als hij weer mooi is... ![]() Blijft een tof project natuurlijk ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 12 mei 2010 @ 17:42 |
Een E30 is altijd leuk en ook bijna nooit traag. De 316 die ik nu hier heb staan gaat ook nog best rap, voor een instapmotor. Helaas voor hem is dit volgens mij de 316i met distributieriem EN 1.6 liter. Daarvoor was de 316 altijd ketting en 1.8 liter. Qua snelheid alleen geen verschil ![]() | |
Maharbal | woensdag 12 mei 2010 @ 17:47 |
quote:Nee, niet altijd. Alleen het overgangsmodel (bepaald jaartal) had de M10 met 1.8L en ketting. | |
YoshiBignose | woensdag 12 mei 2010 @ 18:18 |
Echt niet. Enige verschil tussen dat overgangsmodel en de normale was de i. De M10 is altijd 1.8 en altijd ketting. | |
tha_rizzo | woensdag 12 mei 2010 @ 18:24 |
5-series zijn toffer dan 3-series ![]() Ik kan 't nog steeds niet verkroppen dat Haarbal meer PK dan ik heeft ![]() | |
Maharbal | woensdag 12 mei 2010 @ 18:26 |
quote:Joh Harry, dat zeg ik toch. Ik zeg alleen dat de M10 (in de 316i met 1.8 dus) alleen in het overgangsmodel zat, en niet in alle 316i's daarvoor. De 316 met M10 ervoor had minder pk dan het overgangsmodel 316i (met 1.8L EN M10), en ik neem aan dat je die bedoelt...omdat je anders niet over extra vermogen zou praten. | |
tha_rizzo | woensdag 12 mei 2010 @ 18:36 |
Ow, vandaag met de dealert gebeld: R: "Hoe duur is een benzinepomprelais?" D: "Mwa, relaistjes zijn meestal ¤10,-" R: "Ow, valt nog mee, ik dacht dat deze wat duurder was" D: "Even kijken......, een benzinepomprelais zei u? Die is inderdaad wat duurder; ¤165,-" R: *slik* R: "Euhm, tsja, bestel maar" ![]() Duur ding ![]() | |
Maharbal | woensdag 12 mei 2010 @ 18:40 |
Waarom kijk je niet ff online en/of bij liefhebbers/slopers. | |
piekartz87 | woensdag 12 mei 2010 @ 18:51 |
quote:ja klopt, maar ik vind het geheel wel vlot voor een 1.6, ik verveel me er niet in in ieder geval. ander blok ofzo zou nog kunnen een keer maar dat is toekomstmuziek. | |
tha_rizzo | woensdag 12 mei 2010 @ 18:52 |
quote:Urgentie: Hoog Kwaliteit: Hoog Dus vandaar dealer. Zij kunnen sneller leveren dan dat ik iets kan regelen met iemand. | |
YoshiBignose | woensdag 12 mei 2010 @ 19:50 |
quote:Ja Lloyd, maar dat zei ik toch ook ![]() | |
Maharbal | woensdag 12 mei 2010 @ 19:59 |
quote: quote:En ik vertel je dus dat dat niet zo is. Er was een overgangsmodel M10 met 1.8 EN ketting, en was 316i maar met het "nieuwe" vermogen. En dat waren dus niet alle 316i's.. | |
YoshiBignose | woensdag 12 mei 2010 @ 20:51 |
Ja, maar dat zeg ik toch ook? De 316 was M10 en 1.8 met ketting en dat overgangsmodel OOK, alleen was dat een injectiemotor. Daarna kwam de 316i op basis van de M40 en dus met 1.6 en riem en die heeft hij. | |
Catch22- | woensdag 12 mei 2010 @ 20:54 |
KLAAR en door | |
YoshiBignose | woensdag 12 mei 2010 @ 21:13 |
![]() ![]() 1 - Algemene voertuigbeheersing Veelzijdige oefeningen met bijzondere aandacht voor het (preventieve) belang van een goede stuurhouding en goed ontwikkelde kijktechniek. 2 - Rem- en uitwijkoefeningen Cursisten ervaren wat er met een voertuig gebeurt in rem- en uitwijksituaties en leren zo optimaal mogelijk gebruik te maken van de remcapaciteit van het voertuig. Zij leren de auto te corrigeren en de controle over het voertuig te behouden of te hernemen. 3 - Over- en onderstuurtraining Een confrontatie met over- en onderstuursituaties. De cursisten leren de risico’s goed in te schatten en leren technieken aan om controleverlies te voorkomen. | |
Catch22- | woensdag 12 mei 2010 @ 21:18 |
Ik heb mezelf wegwijs gemaakt toen er sneeuw lag. Veel van geleerd. Had het 2 weken later nodig. Reed een brug op in Groningen met een aluminium/metalige brede rand op de weg die glad was. Mijn meisje zat naast me en mijn kont schoot ineens weg (niet eens glijden) en uit reflex trok ik hem in 1x recht. Pfieuw... | |
Turquaz52 | woensdag 12 mei 2010 @ 21:24 |
![]() ![]() My New Rims ![]() En gaat er zo uit zien ![]() ![]() Chick Magnet ![]() Maw. Bimmer project weer van start ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 12 mei 2010 @ 21:27 |
Jaaaaa ik had het paar maanden geleden nodig ![]() Heb in de sneeuw ook zeker wel wat geleerd (niet met harder dan 20 km/u door de bocht met 255 zomerbanden), maar ik durf toch minder in een "duurdere" auto. E30jes zijn altijd leuk om in te kloten ![]() uuuhu wat is dat voor BMW? Een E36 met E46 pakket ![]() | |
jackson | woensdag 12 mei 2010 @ 21:36 |
quote:So true ![]() En wat is meer PK ? (vermogen van jou en haarbal?) | |
Maharbal | woensdag 12 mei 2010 @ 21:37 |
Heb zelf ook begin juni zo'n cursus, gratis van het werk ofzo. Oja, en die metalen platen/strips op de brug...dat heb ik vaker gehoord. Maar dan houd je gewoon het gas er op terwijl je er overheen rijdt, en dat doe ik sowieso nooit. Bij dat soort dingen - en ook de overgang van asfalt naar klinkers - laat ik ALTIJD het gas los (dan wel gedeeltelijk) in m'n E30. | |
eevebe | woensdag 12 mei 2010 @ 21:45 |
quote:hoeveel inch is het? lijkt me trouwens dat het geen echte 2-delige velgen zijn? zitten namelijk idioot veel "boutjes" in dan ![]() maar in t roze staan ze wel tof ![]() |