quote:Op woensdag 14 april 2010 10:22 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Hmm wat je van ze verwacht? Dat is jouw mening dan. Ik had meer van ze verwacht, een nummer als Ode to lrc of the funeral e.d. Dat is geniaal, zulke dingen moeten ze maken, niet nummers waar er al zo veel van zijn. Dit is niet typisch band of horses, dit is zo'n nummertje wat je een keer op kinkfm hoort voorbij komen met het gevoel van "mja.."
Ik hoop dat de rest beter wordt. Op Motel Mozaique waren ze afgelopen zaterdag geweldig!
Brimful of Asha bedoel je?quote:Op woensdag 14 april 2010 18:51 schreef FP128 het volgende:
Misschien oudbollig maar als ik Indie music hoor ( of tenminste de naam)
dan denk ik altijd aan die monster club hit van een jaar of 5 geleden
dat als tekst " Bing boom...on 45 " had.
Of hij had die Fat boy slim remix gehoord.quote:Op woensdag 14 april 2010 19:07 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Die plaat is ondertussen ook alweer 12 jaar oud.![]()
We worden oud.![]()
Die nagenoeg net zo oud is...quote:Op woensdag 14 april 2010 19:18 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Of hij had die Fat boy slim remix gehoord.
Wel leuk album inderdaad!! Had nog nooit van ze gehoord, maar wel speciaalquote:Op woensdag 14 april 2010 19:19 schreef pfaf het volgende:
Mijn albumtip van deze maand: [Gonjasufi - A Sufi and a Killer
[ afbeelding ]
Geweldige plaat.Lofi, trippy, hiphop-beats, melodieus en rockend in één. Qua sound lijkt het soms erg veel op bijv Madlib, luister bijvoorbeeld eens naar het hypnotiserende Made. Echter, de 'rockende' nummers staan daar weer haaks op, zoals bijvoorbeeld Suzie Q. Wel zonder dat het te bizar of dwars wordt, aangezien de feel van het hele album wel één voelt. Fucking geniaal.
Wat een geweldige clip.quote:Op woensdag 14 april 2010 22:16 schreef pfaf het volgende:
Lees de tweede alinea van de OP eens.![]()
The Lips' beste nummer van Embryonic is beclipped.
Edit: Fatsoenlijke kwaliteit: http://pitchfork.com/tv/#(...)less-warner-brothers
Wow! Best een vage clip als je het mij vraagt! Goed geschoten, lekker lo-fi.quote:Op woensdag 14 april 2010 23:40 schreef CatsInTheWell het volgende:
[..]
Wat een geweldige clip.Sowieso zijn die van de Lips altijd leuk, die van Watching The Planets was ook al aardig apart. Fantastisch nummer ook, al staan er wat mij betreft wel betere nummers op dat album!
beetje standaard clip...Zo'n filmpje heb ik wel vaker gezien. Maar wel leukquote:Op donderdag 15 april 2010 12:50 schreef kciR het volgende:
[..]
Wow! Best een vage clip als je het mij vraagt! Goed geschoten, lekker lo-fi.
En over clips gesproken, in mijn laatste post van het vorige topic had ik de clip van Ok Go neergezet.
Wat vinden jullie daarvan? Ik vind het wel weer nice!
Ik vind het ondertussen echt zo ongelooflijk chill album zeg! Superfijn. Toppertje hoorquote:Op woensdag 14 april 2010 18:00 schreef Norrage het volgende:
Vind die Angus & Julia Stone wel mooi inderdaad!! Gisteravond mee in slaap gevallen
Die Dan Deacon plaat (Bromst) is al een jaar ofzo uit hoor?quote:Op zondag 18 april 2010 22:37 schreef kciR het volgende:
Ik zag net dat er een nieuwe Dan Deacon is, die vorige plaat had hier volgens mij een aantal fanatieke aanhangers, dus ik meld dat even. Ook is er een nieuwe New Young Pony Club. Ik ga ze morgen even beluisteren, dus nog geen oordeel van mijn kant.
En de nieuwe Crystal Castles is gelekt (niet helemaal indie natuurlijk), met dezelfde album titel als het debuut, om het makkelijk te houden
Verder heb ik veel JJ geluisterd en Broken Social Scene bevalt mij ook wel
Bromst is al wat ouder ja. Hier een leuk filmpje over het maken van de plaat.quote:Op zondag 18 april 2010 22:56 schreef CatsInTheWell het volgende:
[..]
Die Dan Deacon plaat (Bromst) is al een jaar ofzo uit hoor?Wel een hele dikke plaat. Ik vind de nieuwe Holy Fuck trouwens ook erg sterk, misschien net iets minder dan LP, maar van sommige nummers gaat m'n hart toch sneller kloppen.
Het project van Roky Erickson (van de legendarische 13th Floor Elevators) met Okkervil River vind ik tevens mooi.
En leuk, straks of morgen maar even de nieuwe Blitzen Trapper luisteren dan!
cornershop.. vond ik zo'n kutnummerquote:Op woensdag 14 april 2010 18:51 schreef FP128 het volgende:
Misschien oudbollig maar als ik Indie music hoor ( of tenminste de naam)
dan denk ik altijd aan die monster club hit van een jaar of 5 geleden
dat als tekst " Bing boom...on 45 " had.
Zeker wetenquote:Op dinsdag 20 april 2010 00:03 schreef Thijsssss het volgende:
Vandaag gelekt; Foals, The National, The Black Keys, The Gaslight Anthem en Band of Horses. Top dag
quote:Op zaterdag 24 april 2010 21:59 schreef cafca het volgende:
[ afbeelding ]
Bill Fay - Still Some Light
BIll Fay maakte begin jaren 70 twee geniale albums. In folkie cultkringen zeer gewaardeerd,maar commercieel weinig succesvol, dus verdween hij als zovele artiesten uit die periode in de anonimiteit. Door toedoen van hedendaagse bands als Current 93 en Wilco, die zijn werk coverden kwam hij weer een klein beetje in de bekendheid, trad eens samen met Wilco op en beslot toch maar eens met nieuw materiaal te komen.
Resultaat is een dubbel-CD, één met ouder werk uit de late jaren 60, (wat grotendeels al eerder verscheen op de verzamelaar From the Bottom of an Old Grandfather Clock uit 2004), en een CD met nieuw materiaal, grotendeels opgenomen in zijn huiskamer met alleen een simpel keyboardje.
Sowieso een groeiplaat, die ik zeker nog een keer of tien moet draaien voordat hij goed tot zijn recht komt, maar de eerste indruk is in ieder geval al prima: een plaat met mooie, sferische folkie songs die zeker nog vaak gedraaid gaat worden de komende tijd.
quote:Op woensdag 21 april 2010 13:12 schreef Moody het volgende:
Is me dit eens even een lekkere ontdekking: Carney
Een kruising tussen Led Zeppelin en The White Stripes.![]()
quote:Op zondag 25 april 2010 22:11 schreef Moody het volgende:
Zijn album uit '70 (/ST) is een meesterwerkje. Helaas onbekend bij het grote publiek.
quote:Op maandag 26 april 2010 15:22 schreef CatsInTheWell het volgende:
Haha, had je dat nog niet door dan? 99% van de recensies is enorm positief en de woorden 'potentiële plaat van het jaar' komen in vrijwel elk stuk voor. Het is wel aardig om te lezen, daar niet van, maar als je echt goede recensies wil lezen, kan je Platomania toch beter overslaan.
Ik ken datquote:Op maandag 26 april 2010 16:43 schreef CatsInTheWell het volgende:
Ik vergeet altijd waar ik naar wilde gaan zoeken bij de Plato. En dan denk ik 'de volgende keer neem ik een lijstje mee' en dan vergeet ik dat ook weer.
Makkelijke keuze, The National dusquote:Op maandag 26 april 2010 14:52 schreef Thijsssss het volgende:
The National op 6 juli in Paradiso, mag hier ook wel gezegd wordenThe National / Halve finale Nederlands elftal, toch nog wel een moeilijke keuze
quote:Op woensdag 28 april 2010 10:31 schreef emokid het volgende:
Hahaha wow, Pavement in Doornroosje.![]()
![]()
http://www.doornroosje.nl/ProgrammaDetail.aspx?eventid=404666&id=320483
quote:
Ze stonden een paar weken geleden nog op Motel Mozaique.quote:Op maandag 3 mei 2010 13:27 schreef chansadres het volgende:
Band of Horses moet even snel een podium in Nederland aan doen. Of gewoon een clubtour.
Weet ik, maar ik kon niet. Ik zit serieus te twijfelen over Pukkelpop.quote:Op maandag 3 mei 2010 13:31 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ze stonden een paar weken geleden nog op Motel Mozaique.
Nee hoor, hele makkelijke keuze zelfs. Niks The National, niks voetbal. Gewoon naar Pavement in Doornroosje.quote:Op maandag 26 april 2010 14:52 schreef Thijsssss het volgende:
The National op 6 juli in Paradiso, mag hier ook wel gezegd wordenThe National / Halve finale Nederlands elftal, toch nog wel een moeilijke keuze
quote:Modest Mouse naar de Melkweg
Amsterdam • Melkweg
Eerder vandaag werd bekend dat Modest Mouse op Into The Great Wide Open staat maar aangezien dat festival heel erg snel uitverkocht was zullen een hoop mensen blij zijn dat de band ook nog in Amsterdam te zien is, op dinsdag 7 september in The Max. De voorverkoop begint zaterdag a.s.
Zaal open: 19.00 uur
Aanvang: 20.00 uur
Entree: 19 euro (+ lidmaatschap)
Voorverkoop vanaf 15 mei
.
http://www.clubcircuit.nl/2010/05/modest-mouse-naar-de-melkweg/
Ze hebben in 2009 nog een EP uitgebracht, het briljantgetitelde No One's First And You're Next.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:16 schreef kciR het volgende:
Zou dat dan ook beteken dat er tegen die tijd een nieuwe plaat aan komt? We Were Dead... komt uit 2007, dus dat zou best kunnen denk ik zo.
Hier nog één met dezelfde kwestie.quote:Op woensdag 12 mei 2010 00:10 schreef Thijsssss het volgende:
Hoe snel zal het uitverkopen? Kan ik een weekje wachten tot de studiefinanciering binnen is?
Ja, die EP vond ik zelf ook erg goed en is met 8 nummers zelfs een goed gevulde EP, maar een nieuwe plaat is toch nooit verkeerdquote:Op woensdag 12 mei 2010 00:21 schreef CatsInTheWell het volgende:
[..]
Ze hebben in 2009 nog een EP uitgebracht, het briljantgetitelde No One's First And You're Next.
Dat is al zeker 4-5 jaar geleden volgens mij..quote:Op woensdag 12 mei 2010 09:07 schreef Z het volgende:
Modest Mouse stond niet zo heel lang geleden toch ook nog op Metropolis? Of is dat ondertussen best weer lang geleden?
Volgens mij was het de vorige keer niet eens uitverkocht, en dat was toen ze net een nieuwe plaat uit hadden. Tenzij er in de komende dagen uit het niets een geniale plaat van ze lekt denk ik dat het wel eventjes duurt voor het (mogelijk) uitverkoopt.quote:Op woensdag 12 mei 2010 00:10 schreef Thijsssss het volgende:
Hoe snel zal het uitverkopen? Kan ik een weekje wachten tot de studiefinanciering binnen is?
Nog wel langer geleden zelfs. 2004.quote:Op woensdag 12 mei 2010 09:33 schreef kciR het volgende:
Dat is al zeker 4-5 jaar geleden volgens mij..
Niet zo bijzonder als wat sommige mensen er van maken, maar zeker wel vermakelijk inderdaad. Komen op 30 mei naar Nijmegen (Merleyn), waar ik uiteraard bij aanwezig zal zijn.quote:Op woensdag 12 mei 2010 19:29 schreef n0ir het volgende:
Vandaag over gelezen op de OverMuziek blogspot
http://www.npr.org/templa(...)d=126667481#playlist
Sleigh Bells, best snoeiharde liedjes.
Ik had Ghost Pressure al gehoord, die had best wel iets dus ik ben wel benieuwd naar het gehele album. Bedankt voor t linkje.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:10 schreef CatsInTheWell het volgende:
Yes, er is een nieuwe Wolf Parade (legaal in HQ te luisteren!).
Volgens mij Devotchka, het was mij ook al opgevallen, hij was net weer die reclame. Stevens ken ik niet zo goed, dus die zou ik minder snel herkennen.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 21:27 schreef naatje_1 het volgende:
Het viel me overigens op dat Sufjan Stevens in een reclame zit, of devotchka of iets in die richting...
In zo'n reclame dat een vrouw in de wasmachine gaat kruipenquote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:05 schreef Felagund het volgende:
[..]
Volgens mij Devotchka, het was mij ook al opgevallen, hij was net weer die reclame. Stevens ken ik niet zo goed, dus die zou ik minder snel herkennen.
Devotchka - How it Ends als ik het goed heb:quote:
het gaat over kaasquote:Op zondag 16 mei 2010 15:25 schreef methodmich het volgende:
Dat is altijd goed, het is heerlijk wassen met DeVotchKa!
Kaas kan toch ook worden gewassen?quote:
Die je dichter bij otters kan brengen. Tja, t is dat de muziek zoveel goed maakt anders vraag je je toch af waar het heen gaat met de reclameboodschappen van tegenwoordigquote:
armstrong fan vanb BoHquote:New Band of Horses out today. Giving it the first listen right now. Can't wait!
grappig, album zelf is wel leuk, maar ik ben der niet door weggeblazen.. misschien iets te hoge verwachtingenquote:Op woensdag 19 mei 2010 08:53 schreef Beregd het volgende:
lancearmstrong twittert
[..]
armstrong fan vanb BoH
Als het nieuwe album nou ook van kaliber Everything All The Time was...quote:Op woensdag 19 mei 2010 08:53 schreef Beregd het volgende:
lancearmstrong twittert
[..]
armstrong fan vanb BoH
Ik vond het een prachtig optreden. Die stem komt live inderdaad wat te kort maar met de emotie erachter is het voor mij erg goed. Krijg alleen maar meer zin in Paradiso en Tivoli.quote:Op maandag 24 mei 2010 22:28 schreef RichCalibier het volgende:
Ik heb het stopgezet, ..ik verwachte prachtige versies, maar in plaats van dat krijg ik plaatsvervangende schaamte..die stem is alles behalve zuiver en glijdend als op het album.
Hoe saai moet het zijn om 'Runaway' zo te zingen? Ook lijkt hij me alles behalve geïnteresseerd in wat hij aan het doen is, naast het feit dat het een 'emotioneel' concert moet zijn.
Ik wilde ook gaan naar hun concert, maar kocht kaartjes voor Jonsi, 2 Juni!quote:Op maandag 24 mei 2010 22:31 schreef portie het volgende:
[..]
Ik vond het een prachtig optreden. Die stem komt live inderdaad wat te kort maar met de emotie erachter is het voor mij erg goed. Krijg alleen maar meer zin in Paradiso en Tivoli.
Daarnaast heeft Vevo niet alle nummers op internet geplaatst maar zijn ze wel te vinden.
Dan was je nog net op tijdquote:Op maandag 24 mei 2010 22:34 schreef RichCalibier het volgende:
[..]
Ik wilde ook gaan naar hun concert, maar kocht kaartjes voor Jonsi, 2 Juni!![]()
Maar het spijt me zeer, die stem schiet inderdaad bij mij veel te kort, ik hou het bij het album dus.
Wel erg Joy Division achtig trouwens, hoe ze het live overbrengen.
Dat stilstaan en zingen met een vermoeide 'uitgeputte' blik, dat doet Matt zeker wel veel in dit concert. Dat moest me dus wel erg denken aan Ian Curtisquote:Op maandag 24 mei 2010 22:38 schreef portie het volgende:
[..]
Dan was je nog net op tijd![]()
En hoezo joy division achtig? Volgens mij stond Ian Curtis heel erg stil met een paar rare armbewegingen en Matt die loopt nog wat heen en weer. Ik ken Joy Divisiond erg matig dus kan me vergissen
Leuk nummer, draait hier nu!quote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:34 schreef TWP het volgende:
Ik weet niet of Bombay Bicycle Club hier ook thuis hoort, maar de nieuwe single is geniaal!
Ivy & Gold
Ik ga dit even vaker bekijken. Hoewel het allemaal niet zuiver is blijf ik ondanks dat wel kijken vanwege die magie, misschien is het de kwetsbaarheid.. zoals je al zegt, Terrible Love is prachtig... Ik geniet wel erg van de manier hoe matt lacht in het begin, en hoe Sufjan Stevens daar relaxed mee staat te doen als 'gastrol'. Ik hoop dat hij ook snel met een nieuwe plaat aan zal komen!quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:08 schreef CatsInTheWell het volgende:
Matt Berninger's stem is juist nóg mooier en intenser live. Die onzuiverheden en dergelijke horen er gewoon bij, dat is typisch The National live. Die versie van Terrible Love gaat echt door merg en been, je ziet Berninger de laatste lucht uit z'n longen persen. Hij is absoluut geen performer (wanneer hij niet zingt gaat hij meestal de overige bandleden -met name de drummer- opzwepen met de rug naar het publiek toe), maar ik vind zijn stem ook live prachtig en zijn houding enorm goed bij de muziek The National passen. Het is namelijk niet Matt Berninger + band, maar een écht goed ingespeeld geheel. Daar kunnen veel bands nog een voorbeeld aannemen.
Ik vond ze in ieder geval fantastisch op Rock Werchter '08 (en in dat uitgezonden concert, de nummers van High Violet zijn echt gemaakt om live te spelen) en kan iedereen van harte aanraden vooral te gaan als zij de kans hebben.
Balen dat ik niet ga naar hun concert dan!quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:35 schreef portie het volgende:
Het komt vanzelf welDe live versie van slow show vind ik ook prachtig. Dat nummer was me eerder nooit zo opgevallen.
die luister ik zo!quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:35 schreef portie het volgende:
Het komt vanzelf welDe live versie van slow show vind ik ook prachtig. Dat nummer was me eerder nooit zo opgevallen.
Bron: Alternative.Blog.nlquote:Na een briefkaartje geadresseerd aan het héééle internet van afgelopen week, geven de Canadese lievelingen van Arcade Fire nu ontzettend pesterig twee fragmenten van nieuwe nummers vrij: The Suburbs en Month Of May, die samen op een vanaf 1 juni verkrijgbare 12″-single komen te staan. Kun je uit die fragmentjes al echt opmaken welke muzikale kant het uit zal gaan op de nieuwe plaat? Driewerf neen, natuurlijk niet. Maar daarom prikkelen ze nog wel de nieuwsgierigheid van de fans, deze krakende intro’s van pianobarballade (The Suburbs) en een heuse punkrocktrack (Month Of May). Leuk gedaan hoor: draai het virtuele plaatje zelf na de sprong.
Arcade Fire doet komende zomer enkele spaarzame festivaloptredens, onder meer op het uitverkochte Rock Werchter. De opvolger van Neon Bible uit 2007 wordt aan het begin van de herfst verwacht.
Hmm, ik vond het juist opvallend dat ik opeens zo'n vrolijk deuntje zou horen. Het stemde mij heel erg positief in ieder geval!quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:55 schreef portie het volgende:
Zoals alternative zelf al zegt... ze pesten ons, liever hadden ze de liedjes helemaal online gezet. Voorlopig ben ik erg tevreden met wat hier al te horen is. Dit belooft in ieder geval geen grote muzikale verandering
Ja, te aanstekelijk!quote:
Bron: Oor Magazinequote:
'The Avett Brothers begonnen zich als fervente neo-punkers begin deze eeuw in een opwelling te buiten te gaan aan antieke genres als folk, bluegrass en country. Allengs groeide het straatorkestje uit North-Carolina uit tot een goedbewaard geheim, dat inmiddels een vijftal studioplaten op een nietig label het licht deed zien. Nu lijkt de grote doorbraak eindelijk in het verschiet te liggen, want niemand minder dan Rick Rubin heeft zich over de Avetts ontfermd.'
Zet hier even neer wat je er van vind, want ben ook weer even nieuwsgierig!quote:Op zaterdag 29 mei 2010 23:09 schreef TJLinden het volgende:
Het nieuwe album van Tokyo Police Club, 'Champ', is inmiddels te vinden op het internet.Net binnengehaald, ben erg benieuwd!
[ afbeelding ]
Zeker doen, luister die cd regelmatig af!quote:Op zondag 30 mei 2010 23:32 schreef cafca het volgende:
Die Avett Brothers klinken erg lekker!
Daar ga ik binnenkort eens wat meer van beluisteren.
die is echt supertof jaquote:Op maandag 31 mei 2010 02:28 schreef Maisnon het volgende:
Wat is Latin van Holy Fuck gaaf
Dat nummer Stilettos
Ja die EP was al heel lang uit en nu dat albumquote:
Wow, gaaf!quote:
Leuk, een stuk leuker dan het psychedelische album van MGMT.quote:
Die nieuwe van Tokyo Police Club (Champ) is weer erg lekker.quote:Op zondag 30 mei 2010 19:01 schreef RichCalibier het volgende:
[..]
Zet hier even neer wat je er van vind, want ben ook weer even nieuwsgierig!![]()
Ben momenteel Big Echo van 'The Morning Benders' aan het luisteren.
Eerste indruk is vooralsnog negatief, ..'t klinkt lang niet zo opzwepend als de vorige cd
Ja he!quote:Op dinsdag 1 juni 2010 23:03 schreef Felagund het volgende:
[..]
Leuk, een stuk leuker dan het psychedelische album van MGMT.
Hoe weet je dat ik nu wil gaan slapen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 00:13 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Ja he!
Ik vond het album van Jonsi niet zo. Maar dat kan aan mij liggen.. ik vond het album van Riceboy Sleeps namelijk erg lief mooi tof. En dat staat ver van de Jonsi plaat af.
Slaap lekker!
Thnxquote:Op woensdag 2 juni 2010 00:18 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hoe weet je dat ik nu wil gaan slapen.![]()
Maar jij ook welterusten.
Supertof nummer inderdaad, net als Silva & Crimes.quote:Op maandag 31 mei 2010 02:28 schreef Maisnon het volgende:
Wat is Latin van Holy Fuck gaaf
[ afbeelding ]
Dat nummer Stilettos
De CD is in ieder geval verschrikkelijk.quote:Op woensdag 2 juni 2010 00:10 schreef Thijsssss het volgende:
Sleigh Bells maakt live wat mij betreft de hype helemaal waar, wat een half hour of power!
De chronologische volgorde van EP's zijn altijd zo waardeloos vind ik. Als er een vol album van een band komt, dan klinkt het allemaal veel logischer.quote:Op woensdag 2 juni 2010 00:23 schreef CatsInTheWell het volgende:
[..]
Supertof nummer inderdaad, net als Silva & Crimes.De nieuwe EP, +Ghost, is ook leuk.
[..]
De CD is in ieder geval verschrikkelijk.Het meest overschatte half uurtje van 2010, wat mij betreft.
Ik ben de laatste dagen wel verzot op de EP Exquisite Corpse van Warpaint. Hopen dat die dames snel met een vol album komen!
Is heel vet beetje post-rock maar met harde gitarenquote:Op donderdag 27 mei 2010 16:50 schreef Bol_Wan het volgende:
hier kenners van And So I Watch you from afar, voorprogramma Them Crooked Vultures!
ken et alleen van naam, dus wat meningen zijn welkom
Dan heb je die plaat van Flying Lotus vast nog niet gehoord.quote:Op woensdag 2 juni 2010 00:23 schreef CatsInTheWell het volgende:
De CD is in ieder geval verschrikkelijk.Het meest overschatte half uurtje van 2010, wat mij betreft.
Fijne ep inderdaad. Is verdorie ook al een dikke twee jaar oud; de hoogste tijd voor nieuw werk.quote:Op woensdag 2 juni 2010 00:23 schreef CatsInTheWell het volgende:
Ik ben de laatste dagen wel verzot op de EP Exquisite Corpse van Warpaint. Hopen dat die dames snel met een vol album komen!
Ga je schamen. Flying Lotus is geweldig.quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:07 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Dan heb je die plaat van Flying Lotus vast nog niet gehoord.
Ik vond die plaat van Sleigh Bells eigenlijk wel tof! En live ook erg sterk.
[..]
Fijne ep inderdaad. Is verdorie ook al een dikke twee jaar oud; de hoogste tijd voor nieuw werk.
klinkt fijn ja, maar beter dan TCV, neequote:Op woensdag 2 juni 2010 00:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Is heel vet beetje post-rock maar met harde gitaren![]()
Zou me persoonlijk toffer lijken dan them crooked vultures
quote:Op zondag 30 mei 2010 21:51 schreef Moody het volgende:
Dit is (naar mijn mening dan) het beste plaatje van 2010 tot nu toe:
http://www.musicmeter.nl/album/195488
2 clipjes:
Ja ik heb het lopen luisteren (jeej spotify) en het is echt best goed ja! Erg leuk. Dank je voor het aanradenquote:Op vrijdag 4 juni 2010 09:14 schreef Moody het volgende:
Kom op mensen, dit is meer aandacht waard
[..]
Leuk, bedankt voor de tip!quote:Op vrijdag 4 juni 2010 10:27 schreef chansadres het volgende:
Nieuwe single van The Young Veins:
http://open.spotify.com/track/1BU8XjZp6UR1ekNb2TLQGg
Young Veins zijn:
* Ryan Ross (ex-Panic at the Disco)
* Jon Walker (ex-Panic at the Disco)
* Nick White (ex-Tilly and the Wall en Bright Eyes)
* Andy Soukal
* Nick Murray
CD vind ik heel erg te pruimen!
Hmm, heb er 2 cd's van , maar ik kan er nog niet echt inomen wat hier zo geniaal aan isquote:
Hun debuut is net uit?! Je bedoelt neem ik aan een ep en het debuut...quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:43 schreef RichCalibier het volgende:
[..]
Hmm, heb er 2 cd's van , maar ik kan er nog niet echt inomen wat hier zo geniaal aan is
Dat bedoel ik ook ja, na aanraden van iemand op MuMe gekocht bij de plato. Vond er zelf niet veel aan. Maar bij deze geef ik het weer een kans..nu jij er mee komtquote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:44 schreef MCH het volgende:
[..]
Hun debuut is net uit?! Je bedoelt neem ik aan een ep en het debuut...
Het doet mij erg aan The Stone Roses denken en daar ben ik toch wel wild van. Maar tot nu toe vind ik die EP ook stiekem beter hoor.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:49 schreef RichCalibier het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook ja, na aanraden van iemand op MuMe gekocht bij de plato. Vond er zelf niet veel aan. Maar bij deze geef ik het weer een kans..nu jij er mee komt
Plaat is nog niet eens uit, dus op zich is uitlachen niet eens nodig.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 14:12 schreef RichCalibier het volgende:
Heb mezelf zojuist uitgelachen dat ik niks van The Young Veins heb gehoord!![]()
Wat een goede zomerplaat is dit zeg!
Hij is al gelekt inmiddels!quote:Op zaterdag 5 juni 2010 14:47 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Plaat is nog niet eens uit, dus op zich is uitlachen niet eens nodig.
'Down By The Water' vind ik alleszins aardig!quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:54 schreef MCH het volgende:
[..]
Het doet mij erg aan The Stone Roses denken en daar ben ik toch wel wild van. Maar tot nu toe vind ik die EP ook stiekem beter hoor.
Voor de overigen: hier op de luisterpaal
Gisteren al in Doornroosje. Jammer om te constateren dat een hoop effecten en geluiden gewoon uit een laptopje komen, maakte het optreden toch wat minder. Geluid was ook niet echt lekker afgesteld. Wel een leuke liveshow (inclusief hyperactieve zanger met hoog opgetrokken eighties broek), maar had beter gekund.quote:
Ik word er bijna net zo vrolijk van als van Let's Go Surfingquote:Op zaterdag 5 juni 2010 15:55 schreef CatsInTheWell het volgende:
Ik vind het album ook niet bijster spectaculair, maar zelfs de grootste pessimist zou vrolijk moeten worden van Make You Mine van de Summertime! EP.
Van Wincing The Night Away uit 2007 jahquote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:58 schreef RichCalibier het volgende:
Ik wil bij deze even, dat iemand kennismaakt met wederom ons zomernummertje van (ja, alweer!) dit jaar:
Heerlijk nummer nog steeds!
Tja, de Britse pers is al weken bezig met een flinke hype rond Wu Lyf. Niemand weet wie er in zit, niemand weet zeker of ze wel optreden (er gaan allerlei rare verhalen rond over dat de band elke gig onder een andere naam zou spelen), en dan klinkt het ook nog eens als iets dat enkel de muzikale moeheid van de doorgewinterde Pitchfork-volger kan doen stillen. Ambient met vocalen, zoiets. Of Titus Andronicus met Peyote in hun donder. Interessant, maar ook wel met een zeker nieuwe-kleren-van-de-keizer gehalte.quote:
Gaan ook geruchten dat ze al weer gestopt zijn. Ik vind het wel aardige muziek, maar vooral de intrigerende "clip" met beelden van rituelen, stierengevechten enz.quote:Op zondag 6 juni 2010 00:14 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Tja, de Britse pers is al weken bezig met een flinke hype rond Wu Lyf. Niemand weet wie er in zit, niemand weet zeker of ze wel optreden (er gaan allerlei rare verhalen rond over dat de band elke gig onder een andere naam zou spelen), en dan klinkt het ook nog eens als iets dat enkel de muzikale moeheid van de doorgewinterde Pitchfork-volger kan doen stillen. Ambient met vocalen, zoiets. Of Titus Andronicus met Peyote in hun donder. Interessant, maar ook wel met een zeker nieuwe-kleren-van-de-keizer gehalte.
Of http://wulyf.org/quote:Op zondag 6 juni 2010 00:36 schreef Grobbel het volgende:
Voor wie meer info wil over die hele wy lyf hype, of downloadbare nummers / probeersels / whatever, zie deze linkjes:
http://www.saidthegramophone.com/archives/wu_lyf.php
http://creamteam.tv/?p=1949
Hun belachelijke myspace-pagina: http://www.myspace.com/trubluloveyu
Eén van de gebruikte alternatieve namen was trouwens 'Vagina Wolf'.
Ben echter nog steeds van mening dat Ryan Ross geen geweldige zanger is. Dan is Jon een stuk beter tijdens zijn liedjes. Maar wat kan toch Ryan fantastische nummers schrijven.Dit is zeker mijn zomerplaatje!quote:Op zaterdag 5 juni 2010 14:12 schreef RichCalibier het volgende:
Heb mezelf zojuist uitgelachen dat ik niks van The Young Veins heb gehoord!![]()
Wat een goede zomerplaat is dit zeg!
Nu ik ze meerdere malen als geheel heb beluisterd vallen ze me toch 'n beetje tegen, vrees ik...quote:
Ik luister het album nu via Spotify en klinkt inderdaad niet onaardig. De komende dagen wat vaker draaien om te zien hoe goed ik het vind.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 09:14 schreef Moody het volgende:
Kom op mensen, dit is meer aandacht waard
[..]
Ik vind het om heel eerlijk te zijn een bak herrie waar ik niets van snapquote:
Zeker het beluisteren waard!quote:Andrew Jackson Jihad is an American folk/punk/rock group from Phoenix, Arizona, formed in 2004. They have been classified as everything from indie rock to anti-folk to Americana.
Andrew Jackson Jihad was formed after its original drummer, Justin James White, approached Sean Bonnette and Ben Gallaty, who had just left Rodan (not the Rodan of Kentucky fame) and The Sub-Standards. Since then, many significant Arizona musicians have sat in with the remaining duo of Sean and Ben, including John De La Cruz of Fatigo and Asleep In The Sea’s Owen Evans. Dylan Cook also plays mandolin regularly with the band.
Hun album: 'People Who Can Eat People Are the Luckiest People in the World'
Tracklist:
1. Rejoice
2. Brave As a Noun
3. Survival Song
4. Bad Bad Things
5. No More Tears
6. Bells & Whistles
7. Randy's House
8. A Song Dedicated to the Memory of Stormy the Rabbit
9. People II: The Reckoning
10. Personal Space Invador
11. People
Ook de coverversie van Two Headed Boy is prachtig, en misschien 'rommeliger' als het origineel:
Het is ook weinig bijzonders. De nieuwe Maps & Atlases daarentegen.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 14:25 schreef RichCalibier het volgende:
[..]
Ik vind het om heel eerlijk te zijn een bak herrie waar ik niets van snap.
Heb het onderweg naar mijn stage 3 kansen gegeven, ben er niet helemaal over uit..
Zeker een goede indieband!quote:Maps & Atlases - Perch Patchwork
"Maps & Atlases offer songs that wrestle themselves from flailing, algebraic fits of intricate guitar notes and drum ruptures to lulling, voice-driven melodies that speak stories using lyrical images strung together like soup cans chasing a Cadillac. Mostly influenced by experimental and technically adept musicians such as Hella, Don Caballero, and Psych-Folkies Devendra Banhart and Six Organs of Admittance, Maps & Atlases create a distinctive blend of the intricate and organic. "
Check Ariel Pink's Haunted Graffiti - Before Today ook eens!quote:Op zaterdag 12 juni 2010 14:33 schreef CatsInTheWell het volgende:
[..]
Het is ook weinig bijzonders. De nieuwe Maps & Atlases daarentegen.
Ach ja, de muziek zal vast te moeilijk/apart voor mij zijn.quote:
Geweldige plaat inderdaad, Round and Round.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 14:39 schreef RichCalibier het volgende:
[..]
Check Ariel Pink's Haunted Graffiti - Before Today ook eens!![]()
Zeker een aanrader!
Wanneer je artiesten alsquote:Op zondag 13 juni 2010 22:32 schreef CatsInTheWell het volgende:
[..]
Ach ja, de muziek zal vast te moeilijk/apart voor mij zijn.
Sowieso is Sleigh Bells belachelijk aanstekelijk en dansbaar, dus ik zie niet eens in wat er aan te snappen valt. Maar goed, ik heb ze dus al een keer live aan het werk gezien, misschien dat daardoor mijn mening zo positief is.quote:Op maandag 14 juni 2010 00:03 schreef DO2 het volgende:
[..]
Wanneer je artiesten alsM.I.A.
,
![]()
en
Crystal Castles
kan waarderen,
is Sleigh Bells een absolute winner .
Ik niet. Maar ik ga 'm wel proberen te zien op de-Affaire dit jaar.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 16:13 schreef cafca het volgende:
Zijn er nog mensen naar John Grant geweest afgelopen donderdag?
Oeh, komt-ie daar ook? Hm.....misschien toch maar weer eens naar Nijmegen afreizen dan.....quote:Op dinsdag 15 juni 2010 16:25 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik niet. Maar ik ga 'm wel proberen te zien op de-Affaire dit jaar.
Nee. Zal ik eens doenquote:Op dinsdag 15 juni 2010 20:59 schreef Felagund het volgende:
Angus & Julia Stone al geluisterd?
Mijn top-15 van 2010 tot nu toe:quote:Op dinsdag 15 juni 2010 20:28 schreef cafca het volgende:
Afgelopen week even de eerste helft van het jaar geevalueerd, en ik kom tot de conclusie dat 2010 best een mooi jaar is
Favoriete albums tot nu toe:
Bill Fay
Ben Sollee and Daniel Martin Moore
John Grant
Erland & the Carnival
Josh Rouse
Ook fijne platen: Owen Pallett, Sam Amidon,Reckless Kelly,Beach House,The Divine Comedy
Iemand nog tips?
quote:[permalink] geplaatst op 16 mei 2010, 11:41 uur
1. The Tarantula Waltz - Did Not Leave To Find But To Forget, To Leave Behind
2. Villagers - Becoming A Jackal
3. Admiral Freebee - The Honey and the Knife
4. The National - High Violet
5. Broken Bells - Broken Bells
6. Ed Harcourt - Lustre
7. Baltazar - Applause
8. Portugal The Man - American Ghetto
9. The Black Keys - Brothers
10. Jeremy Messersmith - The Reluctant Graveyard
11. Admiral Fellow - Boots Met My Face
12. My Luminaries - Order From The Chaos
13. Kula Shaker - Pilgrim's Progress
14. Blaudzun - Seadrift Soundmachine
15. Turin Brakes - Outbursts
Vind 'm juist erg prettig, met name omdat het afgewisseld wordt.quote:Op woensdag 16 juni 2010 20:23 schreef cafca het volgende:
Ik krijg bij Angus & Julia Stone wel bijna het Joanna Newsom-idee...... Hele mooie muziek, maar die stem......die gaat toch een beetje irriteren af en toe. Niet zo erg als bij Joanna, maar toch......
En niet die van The National?quote:Op zondag 20 juni 2010 23:05 schreef CatsInTheWell het volgende:
Platen die zeker hoog eindigen gaan zijn die van Joanna Newsom, Liars, Beach House, Four Tet en ik ben ook helemaal weg van de nieuwste van Wolf Parade.
En die plaat van Dum Dum Girls is zeker wel leuk.
idd, weer een groep (zoals animal collective vorig jaar) die bij de verkeerde plaat gehypet wordt, de vorige waren veel leukerquote:Op woensdag 23 juni 2010 18:17 schreef CatsInTheWell het volgende:
En The National's nieuwste... tsja. Sad Songs en Boxer zijn toch wel een stuk beter, eigenlijk. Al staan er op High Violet ook wel mooie liedjes. Maar toch ben ik er niet echt van onder de indruk (en dat is jammer, want ik heb de heren hoog zitten).
Hmm, ik moet eerlijk zeggen; ik heb High Violet nu meerdere keren volledig geluisterd en het bevalt mij wel. Er zitten een paar liedjes tussen die ik eerst niet kon hebben (waaronder 'Bloodbuzz Ohio') die ik nu wel te pruimen vind, maar de meerderheid is toch echt van hoog niveau. 'England', 'Conversation 16', 'Anyone's ghost', 'Lemonworld' om er maar een paar te noemen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 18:17 schreef CatsInTheWell het volgende:
Jazeker weten, Have One On Me is een prachtig drieluik geworden. Haar stem is wat toegankelijker dan op haar eerdere werk, maar nog (bijna) altijd wars van liedjesstructuren.
En The National's nieuwste... tsja. Sad Songs en Boxer zijn toch wel een stuk beter, eigenlijk. Al staan er op High Violet ook wel mooie liedjes. Maar toch ben ik er niet echt van onder de indruk (en dat is jammer, want ik heb de heren hoog zitten).
Eens.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 00:14 schreef DO2 het volgende:
Ik luister overigens al jaren geregeld naar alle platen van AC,
en ik vind MPP wel degelijk hun sterkste plaat.
Meer NME dan Pitchfork toch. Het gros van de namen is sowieso Brits.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 01:59 schreef emokid het volgende:
Hallogallo is best wel legendarisch. Oude krautlegende Rother die Neu! gaat spelen. Als je echter voor dingen als Jamie T. gaat verwacht ik niet dat dit je kan boeien.
Verder komt er allemaal Pitchfork approved muziek, ook niet mis.
Fanfarlo! Leuk album uitgebracht vorig jaar. Portugal the Man is ook best te doen, We Were Promised Jetpacks, Villagers, Friska Valjor had wel wat leuke liedjes, The Drums ook wel n paar.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 00:47 schreef MCH het volgende:
Dag liefhebbers![]()
In augustus ga ik naar dit festival. Ik heb eigenlijk een kaartje gekocht vanwege de zachte prijs en ik ken lang niet alle bands. Welke moet ik echt zien of vooraf goed gaan beluisteren? Ik hoor graag jullie tips.
Ben jij nou meer naar Pitchfork-bandjes gaan luisteren of zijn zij gewoon wat dichter bij jouw smaak uitgekomen? Er zijn tijden geweest dat ik geen enkele van je tips kende (en daarna ook nooit meer iets van vernam), maar deze vier ken ik allemaal. Karen Elson uiteraard ook als neukerdje van Jack White, en Steve Mason als oud-zanger van The Beta Band.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 18:55 schreef methodmich het volgende:
Ook zeer genietbaar: Karen Elson, Horse Feathers, Villagers en Steve Mason.
quote:
Inderdaad erg goed album. Niet alleen intens, want met The Pact (I'll be your fever) staat er ook nog een heerlijk dansbaar/uplifting nummer op.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 22:32 schreef Moody het volgende:
Beste album dit jaar naar mijn mening is die van Villagers.
Serieus een erg goed album. Qua intensiteit/emoties enigzins te vergelijken met het album van The Antlers van vorig jaar.
Dat klinkt al een stuk interessanter dan de andere nieuwe nummers van hun nieuwe plaat die ik heb gehoord. The Books is een fijn bandje, maar wat ik tot dusver had gehoord was eigenlijk gewoon meer van hetzelfde. Dit klinkt echter weer een stuk frisser.quote:Op woensdag 7 juli 2010 19:43 schreef CatsInTheWell het volgende:
De nieuwe van The Books is wederom geweldig.
Vet!quote:Op vrijdag 16 juli 2010 09:50 schreef Grobbel het volgende:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat een plaat zeg, heerlijk. Die clip maakt het ook helemaal af.
zit op mijn werk en hier wordt nogal wat geblokkeerdquote:Op donderdag 29 juli 2010 10:09 schreef Z het volgende:
Heb je geen winamp? Hij zit ook 'voorgeprogrammeerd' in iTunes meen ik. Ik luister er al jaren naar.
Dit klinkt zeker fijn!quote:Op zaterdag 26 juni 2010 16:30 schreef Maisnon het volgende:
Ik heb altijd veel naar Nosaj Thing geluisterd, supertof! en nu kwam ik via z'n facebook dit tegen
Nog meer liefhebbers daarvan hier?
www.RadioParadise.com is ook wel aardig, maar dat verveelt op een gegeven moment wel..maar goed welke radio niet.quote:Op donderdag 29 juli 2010 09:54 schreef Beregd het volgende:
thx, playlist zag er mooi uit, maar werkt helaas hier niet,
"future perfect radio - best of the decade" is het geworden, voorlopig valt het goed mee.
erg fijn jaquote:Op woensdag 4 augustus 2010 10:21 schreef pfaf het volgende:
Menomena helemaal nog niet genoemd hier? Fijne plaat!
Ik vind 'm wel wat te lang. Vooral in het middenstuk had wel wat gesneden mogen worden. Best goede nummers en zo, maar teveel hetzelfde vlak achter elkaar zorgt toch dat dit geen echte klassieker gaat worden... Of in elk geval niet in huize Grobbel.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:12 schreef DO2 het volgende:
De nieuwe van Arcade Fire stelt vooralsnog ook niet teleur.
Dat heb ik tot nu toe ook, het einde vind ik dan wel weer heel goed.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:20 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik vind 'm wel wat te lang. Vooral in het middenstuk had wel wat gesneden mogen worden. Best goede nummers en zo, maar teveel hetzelfde vlak achter elkaar zorgt toch dat dit geen echte klassieker gaat worden... Of in elk geval niet in huize Grobbel.
Die staat toch ook op de luisterpaal?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:22 schreef Bol_Wan het volgende:
album van The Magic Numbers is ook erg leuk
Maar kun jij The Sprawl II uitzitten zonder spontaan de tekst van 'Heart of Glass' mee te zingen?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:22 schreef Felagund het volgende:
Menomena klonk op het eerste gehoor gisteren heel goed. Vanavond nog maar eens beter naar gaan luisteren.
[..]
Dat heb ik tot nu toe ook, het einde vind ik dan wel weer heel goed.
Die mening deel ik wel. Ik vind het erg goed...als ik de helft van het album achter elkaar luister...ik kan tot noch toe niet in 1 ruk door luisteren....quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:20 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik vind 'm wel wat te lang. Vooral in het middenstuk had wel wat gesneden mogen worden. Best goede nummers en zo, maar teveel hetzelfde vlak achter elkaar zorgt toch dat dit geen echte klassieker gaat worden... Of in elk geval niet in huize Grobbel.
yup, zo kwam ik ook op Menomena uitquote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:23 schreef Felagund het volgende:
[..]
Die staat toch ook op de luisterpaal?
Als er één band is waar je de cd's origineel van moet hebben is het Menomena wel. Altijd prachtige hoezen...quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:32 schreef Beregd het volgende:
friend & foe leg ik nog altijd regelmatig eens op, zal mines zeker ook kopen (is die echt al uit hier, of bekomen jullie hem via andere wegen?).
Coole clips hebben die ook.
Hij staat op de luisterpaal van 3voor12, volledig legaal te luisteren daar:quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:32 schreef Beregd het volgende:
friend & foe leg ik nog altijd regelmatig eens op, zal mines zeker ook kopen (is die echt al uit hier, of bekomen jullie hem via andere wegen?).
Coole clips hebben die ook.
bvb
Prachtige clip inderdaad. Denk dat ik die al een keer of 40 heb gezien in mijn leven.quote:
Dit is Heart of Glass:quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:36 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hij staat op de luisterpaal van 3voor12, volledig legaal te luisteren daar:
http://3voor12.vpro.nl/luisterpaal/
@Grobbel: Ik zal het vanavond uitproberen, ik heb het album pas 1 keer volledig geluisterd. Welk nummer is trouwens Heart of Glass? Volgens mij staat dat niet op het album.
Een TOTBL-fan moet zeker de moeite nemen Arcade Fire te begrijpen. 'Funeral' is het meest ontroerende album van het vorige decennium en staat bij mij op gelijke hoogte met een plaat als 'Closer' van Joy Division. Het is de wanhoop die in Win Butler's zang doorklinkt die mij emotioneert. Daarbij komt er vaak net op het juiste moment een viool of gitaarriff tevoorschijn. Ik zou inderdaad 'Funeral' tientallen keren aandachtig beluisteren, de andere twee albums later, die vind ik beduidend minder. Mijn favoriete nummer is 'Neighborhood #3 (Power Out)', luister desnoods dat nummer tientallen keren:quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:57 schreef Thijsssss het volgende:
In begrijp denk Arcade Fire denk ik niet echt, (bijna) iedere muziekliefhebber van dit 'indie'-genre gaat er helemaal prat op, maar mij pakt 't niet. Iemand die bereid is de moeite te willen nemen mij toch te overtuigen van de genialiteit van AF?
quote:Op woensdag 4 augustus 2010 18:00 schreef Felagund het volgende:
Ik heb het niet zo op dat 'begrijpen'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |