quote:Op maandag 18 januari 2010 17:00 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Heerlijk vernieuwend.. Punk en gabber!!
De nieuwe cd vond ik zwaar kut maar op hun eerste staan echt wel leuke nummers hoor.quote:Op maandag 18 januari 2010 18:52 schreef belsen het volgende:
[..]
Live is het wel tof lijkt me, maar zo op plaat is het mij iets te.
Volgens mij over JOUW nieuwe aanwinsten. Dus als jij net Thunderdome I hebt gekocht en die supervet vindt mag je het hier volgens mij postenquote:Op maandag 18 januari 2010 19:12 schreef Arn0 het volgende:
Moet het trouwens over nieuwe releases gaan of niet?
Precies. Het is meer een soort van: deel eens wat je koopt. NIeuwe releases worden meestal enkel besproken in de betreffende artiestentopics.quote:Op maandag 18 januari 2010 19:23 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Volgens mij over JOUW nieuwe aanwinsten. Dus als jij net Thunderdome I hebt gekocht en die supervet vindt mag je het hier volgens mij posten
Gaat het alleen om CD/DVD releases, of mag ik hier ook melden als ik een nieuwe triangel gekocht heb?quote:Op maandag 18 januari 2010 19:23 schreef belsen het volgende:
[..]
Precies. Het is meer een soort van: deel eens wat je koopt. NIeuwe releases worden meestal enkel besproken in de betreffende artiestentopics.
Als jij daar blij van wordt. Voel je vrij.quote:Op maandag 18 januari 2010 19:36 schreef cafca het volgende:
[..]
Gaat het alleen om CD/DVD releases, of mag ik hier ook melden als ik een nieuwe triangel gekocht heb?
Hij staat denk in mijn top 10 beste albums ooit, maar ik wil hem toch ook nog een keer origineel.quote:Op maandag 18 januari 2010 19:28 schreef Arn0 het volgende:
[ afbeelding ]
Met voorsprong het beste album van The Beach Boys. Alles werkt op dit album, van de mooie teksten tot de heerlijke harmonieën. Daarnaast is het ook tof om naast de stereoversie de originele authentieke monomix te horen. En voor een keer zal ik niet lastig doen over het feit dat er een bonustrack opzit wat het niet helemaal authentiek maakt. Het is echt een doodzonde dat hun volgende album Smile nooit is afgeraakt.
Ik vind het een zeer goede bonustrack, dat wel, maar als het op albums die van LP naar CD zijn omgezet aankomt heb ik het liefst zo origineel mogelijk. Vandaar dat ik het ook raar vind dat zowel de stereo als de mono versie op 1 CD staan. Dan had ik liever twee CD's, eentje mono en eentje stereo met de bonustrack bij de stereo CD. Maar goedquote:Op maandag 18 januari 2010 20:14 schreef belsen het volgende:
[..]
Hij staat denk in mijn top 10 beste albums ooit, maar ik wil hem toch ook nog een keer origineel.
Die bonustrack vind ik juist wel grappig, Hang on to your ego, dat later is omgewerkt naar I know there's a answer.
Prachtige hoes ook.quote:Op maandag 18 januari 2010 20:17 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ik vind het een zeer goede bonustrack, dat wel, maar als het op albums die van LP naar CD zijn omgezet aankomt heb ik het liefst zo origineel mogelijk. Vandaar dat ik het ook raar vind dat zowel de stereo als de mono versie op 1 CD staan. Dan had ik liever twee CD's, eentje mono en eentje stereo met de bonustrack bij de stereo CD. Maar goed![]()
Je moet hem idd kopen
Die eerste twee zijn over de hele lijn sterk, maar die heb ik niet, Are you gonna go my way heb ik inderdaad ook eens uit een uitverkoopbak gevist voor een paar euro. Daar staan wel een paar sterke nummers op, maar over het algemeen is dat wat te breed. Met Circus wilde hij weer terug naar de invloeden van zijn eerste platen, maar dat werd niet helemaal begrepen. Ik weet weinig meer van die plaat, maar Rock 'n' roll is dead was toch inderdaad geen slecht nummer.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 09:35 schreef Sequencial het volgende:
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
De laatste jaren is mijn muzikale interesse verschoven van dance naar rock, waardoor ik met terugwerkende kracht parels van albums (op CD) ontdek waarvan ik eerder alleen de hits kende (bijvoorbeeld Pink Floyd, The Who, Fleetwood Mac, Pearl Jam). Hierbij hoort ook Lenny Kravitz. Ik ben ooit 'ingestapt' toen zijn verzamelaar uitkwam in 2001 en heb de afgelopen jaren zijn daarop volgende albums gekocht. Een paar maanden terug heb ik ook '5' aangeschaft, en deze week kwam ik Let Love Rule, Mama Said en Circus tegen voor bij elkaar nog geen 15 euro. Kan ik ook eens horen waarom men tegenwoordig zo massaal is afgehaakt, terwijl ik zijn laatste albums gemiddeld ook prima vind. Ik moet zeggen dat ik er wel wat meer invloeden van Hendrix, Beatles etc in terug hoor dan in zijn recentere werk. Nu alleen Are You Gonna Go My Way nog, maar eerst deze drie maar eens lekker wat toeren laten maken.
Tsja, hoe beschrijf je zoiets? The Gaslamp Killer laat zich niet beperken door genregrenzen. Van dubstep tot 90s hip hop tot Iraanse muziek tot 80s synthpop en ga zo maar door, hij maakt er één geweldig geheel van. Dat heb ik dan ook mogen meemaken afgelopen oktober toen hij hier in Nederland was. De tofste DJ set die ik ooit heb bijgewoond, punt. En na afloop heb ik deze mix-cd gekocht. Mooie aankoop, niet alleen om de muziek, maar vooral omdat het leuk was de cd van hem persoonlijk te kopen, en omdat er slechts 1000 stuks van zijn.quote:Hell and the Lake of Fire are Waiting for You! is one of the most impressive mixes I’ve heard this year. There’s no track list, but trying to figure out what’s going on is half the draw. The selections range from no brainers like Can’s “Halleluwah” to a remix of Tay Zonday’s “Chocolate Rain.” Split into five parts, an early peak is the inclusion of “Survivor” by Klaus Weiss Rhythm & Sounds. Part 2 kicks out with Black Mountain’s "Don’t Run Our Hearts Around" before sliding into a Dungen blend.
GLK’s talent is in making this seem like it should all fit together. Sweetwater’s "My Crystal Spider" resides in the same hemisphere as Cocoa Brovas’ “Sound Bwoy Bureill.” He lifts a funk break from Egon’s Curse of the Evil Badger. Backs up Rusko with Rustie. And puts some shine on his Brainfeeder crew by blending Mr. Dibiase’s galactic piss take "May The Force" into Bullion’s “Are You The One.” He seeks thrills in overlooked places. How about “Monosylabik” from Shadow’s slept-on The Private Press. Or the Tortoise percussionists’ breakbeat excursion Bumps bumping up against Organized Konfusion’s "Releasing Hypnotical Gases." Then chasing that with Chicago’s “Introduction.” And when aren’t Marc Moulin’s early sessions a good choice?
Klinkt spannend.quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:15 schreef krioro het volgende:
The Gaslamp Killer - Hell And The Lake Of Fire Are Waiting For You!
[ afbeelding ]
[..]
Tsja, hoe beschrijf je zoiets? The Gaslamp Killer laat zich niet beperken door genregrenzen. Van dubstep tot 90s hip hop tot Iraanse muziek tot 80s synthpop en ga zo maar door, hij maakt er één geweldig geheel van. Dat heb ik dan ook mogen meemaken afgelopen oktober toen hij hier in Nederland was. De tofste DJ set die ik ooit heb bijgewoond, punt. En na afloop heb ik deze mix-cd gekocht. Mooie aankoop, niet alleen om de muziek, maar vooral omdat het leuk was de cd van hem persoonlijk te kopen, en omdat er slechts 1000 stuks van zijn.
Nee hoor. Even niks bijzonders gekocht, dat komt wel weer.quote:
Deze overweeg ik aan te schaffen! Een tijd terug naar aanleiding van je post al op myspace geluisterd, toen vond ik het zeker fijne muziek. Toch twijfelde ik nog of het album als geheel me genoeg kon bekoren. Maar het kan goed zijn dat ik niet helemaal in de juiste stemming was. Daarom ga ik het nog eens een paar keer beluisteren.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:43 schreef belsen het volgende:
Ard Bit - Spanon
[ afbeelding ]
Ik ben niet zo van de electronische muziek, maar soms weer het mij wel erg te bekoren. Op de Luisterpaal stond bij de 'Hollandse nieuwe' een act genaamd Ard Bit. Iets waarvan mij ooit is uitgelegd dat het 'dubstep' moet zijn, maar ik weet niet of die naam wel erg klopt.
Het is vrij rustige muziek, die in mijn oren, een beetje 80's aandoen qua sound. Qua muziek moet je meer denken aan soundscapes, zonder dat het verzandt in losse tonen, want het blijft wel gewoon popmuziek, maar toch spannend. Leuke piepje en bliepjes en geluidjes, soms een beetje opzwepend (niet te veel voor mij) soms dromerig. Het enige dat ik wel eens jammer vind, is dat het allemaal weinig organisch klinkt, ik mis gewoon een ouderwets basgitaar.
De cd is overigens in Nederland niet in de winkel verkrijgbaar, dus als je hem wilt moet je hem bij meneer Bit persoonlijk bestellen.
Oja, de myspace.
Op de een of andere manier heeft het zeker iets bijzonders, al had het voor mij iets organischer gemogen. Het leunt wel erg op de electronica.quote:Op dinsdag 6 april 2010 09:32 schreef krioro het volgende:
[..]
Nee hoor. Even niks bijzonders gekocht, dat komt wel weer.
[..]
Deze overweeg ik aan te schaffen! Een tijd terug naar aanleiding van je post al op myspace geluisterd, toen vond ik het zeker fijne muziek. Toch twijfelde ik nog of het album als geheel me genoeg kon bekoren. Maar het kan goed zijn dat ik niet helemaal in de juiste stemming was. Daarom ga ik het nog eens een paar keer beluisteren.
Organische klanken zijn er ver te zoeken ja, dat doe ik dan ook niet.quote:Op dinsdag 6 april 2010 12:17 schreef belsen het volgende:
[..]
Op de een of andere manier heeft het zeker iets bijzonders, al had het voor mij iets organischer gemogen. Het leunt wel erg op de electronica.
Ik heb die ook niet.quote:Op donderdag 8 april 2010 08:37 schreef Sequencial het volgende:
[ afbeelding ]
Na jarenlang onderdeel te zijn geweest van de minderheid van de wereldbevolking door Dark Side Of The Moon niet in huis te hebben, ben ik in die categorie toegetreden tot de massa. De Pink Floyd-verzamelaar Echoes staat al een paar jaar op de plank, maar de drang om meer albumklassiekers te horen zoals ze ooit bedoeld zijn, heeft geleid tot deze aanschaf. Alleen het 'nummer' On The Run kan me niet boeien, voor de rest verdient dit album alle roem die het gekregen heeft. En wat is het toch een prachtige hoescover!
Volgende classic in de aanschaf-planning: Abbey Road.
Hey, tof, muziekboeken! Vind ik altijd wel leuk, om wat meer in de kast te hebben van je favoriete artiesten of muziekstroming of zo, naast de muziek.quote:Op zondag 18 april 2010 11:36 schreef belsen het volgende:
Recordstore day! Tim Knol in de Fame en met een tas van 10 kilo terug.
[ afbeelding ]
Een aantekeningenboek van Pete Doherty, met een aantal schetsen, songteksten, foto's, enzovoort.
[ afbeelding ]
Een officiëel boek over The Clash, met commentaar over de opnames, foto's, tours enzovoort.
[ afbeelding ]
The Cure - Three Imaginary boys, voor 7 euro in een deluxeversie met een bonus cd met demo's, singles, extra album tracks enzovoort.
[ afbeelding ]
Een dubbel-DVD van Blur met een documentaire over de carrière van Blur en het reunieconcert in Hyde Park.
[ afbeelding ]
En dan nog een limited 4-track Excelsior vinyl-EP met live nummers van El Pino, awkward i, Moss en Tim Knol (nummer 117 van de 600). En van de laatste ook nog een handtekening.
Die ga ik uitchecken, maar ik weet niet of het iets is voor mij.quote:Op woensdag 21 april 2010 18:00 schreef On het volgende:
Ik heb de nieuwe Autechre, Oversteps genaamd gekocht.
Ook dit album is weer een mooie collage aan abstract geluid geworden. Er zijn wel een aantal nummers die niet echt veel toevoegen aan het album, maar het geheel is dik in orde. Dit album is misschien wel één van de meest toegankelijke, vooral als je hun laatste paar albums hebt gehoord. Ik verlang toch stiekem terug naar het geluid van hun eerste paar albums, maar met Oversteps heb ik één van de beste elektronische platen van het jaar in huis.
Yup erg goeie plaat, stukken minder abstract dan de paar platen hiervoor. Zo goed als Incunabula of Amber zal het waarschijnlijk nooit meer worden maar dit is goed te luisteren.quote:Op woensdag 21 april 2010 18:00 schreef On het volgende:
Ik heb de nieuwe Autechre, Oversteps genaamd gekocht.
Ook dit album is weer een mooie collage aan abstract geluid geworden. Er zijn wel een aantal nummers die niet echt veel toevoegen aan het album, maar het geheel is dik in orde. Dit album is misschien wel één van de meest toegankelijke, vooral als je hun laatste paar albums hebt gehoord. Ik verlang toch stiekem terug naar het geluid van hun eerste paar albums, maar met Oversteps heb ik één van de beste elektronische platen van het jaar in huis.
Als je de sfeer wel goed vind maar die bliepjes en tikjes niet zo heel erg leuk vind kan ik je de twee platen die bartrid hierboven noemt zeker aanraden.quote:Op woensdag 21 april 2010 20:24 schreef belsen het volgende:
Ietsjes te freaky voor mij denk, maar hij blijft wel lekker hangen.
Ik vind dat soort dingen altijd gaaf. Gewoon het feit dat je dus van die platenmaatschappijtjes hebt, die dan toch, 25 jaar na de eerste cd's, dit onder het stof vandaan halen.quote:Op zaterdag 24 april 2010 21:59 schreef cafca het volgende:
[ afbeelding ]
Bill Fay - Still Some Light
BIll Fay maakte begin jaren 70 twee geniale albums. In folkie cultkringen zeer gewaardeerd,maar commercieel weinig succesvol, dus verdween hij als zovele artiesten uit die periode in de anonimiteit. Door toedoen van hedendaagse bands als Current 93 en Wilco, die zijn werk coverden kwam hij weer een klein beetje in de bekendheid, trad eens samen met Wilco op en beslot toch maar eens met nieuw materiaal te komen.
Resultaat is een dubbel-CD, één met ouder werk uit de late jaren 60, (wat grotendeels al eerder verscheen op de verzamelaar From the Bottom of an Old Grandfather Clock uit 2004), en een CD met nieuw materiaal, grotendeels opgenomen in zijn huiskamer met alleen een simpel keyboardje.
Sowieso een groeiplaat, die ik zeker nog een keer of tien moet draaien voordat hij goed tot zijn recht komt, maar de eerste indruk is in ieder geval al prima: een plaat met mooie, sferische folkie songs die zeker nog vaak gedraaid gaat worden de komende tijd.
Zelfs bijna 40 jaarquote:Op zaterdag 24 april 2010 23:03 schreef belsen het volgende:
[..]
Ik vind dat soort dingen altijd gaaf. Gewoon het feit dat je dus van die platenmaatschappijtjes hebt, die dan toch, 25 jaar na de eerste cd's, dit onder het stof vandaan halen.
Als ik het nummer zo hoort raakt me ook nog!
Deze plaat wel, maar die daarvoor toch niet?quote:Op zondag 25 april 2010 20:56 schreef cafca het volgende:
[..]
Zelfs bijna 40 jaar
Maar onder het stof vandaan.....het gaat hier wel om nieuw werk he?
Yup. En Simon Finnquote:Op zondag 25 april 2010 22:10 schreef belsen het volgende:
[..]
Deze plaat wel, maar die daarvoor toch niet?
Net als Vashti Bunyan.
Een box, of gewoon ineens het idee van ik koop ze allemaal tegelijk.quote:Op zaterdag 24 april 2010 22:49 schreef PimD het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gewoon het idee van 'ik koop ze allemaal gelijk' ja. Vorige week gedownload, in een week ruim 400 plays op m'n Last.FM, dus dan wordt het aangeschaft. En ach, voor die 4 pond per stuk hoef je het niet te laten hequote:Op zondag 25 april 2010 23:10 schreef belsen het volgende:
Een box, of gewoon ineens het idee van ik koop ze allemaal tegelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |