abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 17 januari 2010 @ 19:14:38 #1
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_76933964
* WELKOM BIJ HET MUZIKALE AANWINSTEN TOPIC! *

Waar is dit topic voor
Dit topic is voor mensen die nog fysieke media kopen om van hun te kunnen genieten. Oftewel mensen die nog cd's, vynil, dvd's enzovoort kopen. Pronk hier met je nieuwe aanwinsten in je cd/dvd/platenkast, zodat je nog meer kunt genieten van je absoluut terechte aankoop.

Do's:
Plaats een korte beschrijving van je aankoop met, als mogelijk, een leuk plaatje van de uitgave. Natuurlijk is het leuk als je het geheel uitbouwt tot een soort van minireview.

Je mag natuurlijk altijd reageren op de aankopen van de andere posters. Zorg echter wel dat duidelijk is waar je op reageert.

Ben je de laatste in een topic (de 'Reageer'-knop gaat dan op zwart), maak dan een nieuw topic aan, zodat we verder kunnen. Gebruik daarbij: de openingspost!

Don'ts:
Ieder koopt zijn cd's omdat hij iets mooi vind, laat een ieder in zijn waarde. De discussie hier hoeft niet de kant van wel of niet mooi op te gaan.
Geen oneline posts, maak er iets van.

Deze openingspost.

Veel plezier!

[ Bericht 5% gewijzigd door belsen op 17-01-2010 19:34:15 ]
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Moderator zondag 17 januari 2010 @ 19:29:40 #2
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_76934579
Topicstarter begint.

In 2007 brak Mando Diao met haar platenmaatschappij EMI, omdat zij de band enkel plugden in Duitsland en Japan, waardoor een echte doorbraak uitbleef. Nadat de band via Univiersal in een klap bekend werden met het album Give me fire (en Dance with somebody) besloot EMI er toch ook nog even een slaatje uit te slaan. De platenmaatschappij bracht al het restmateriaal, dat ze nog hadden liggen uit op een dubbel cd/dvd. Op de twee cd's staan alle b-kanten die de band heeft uitgebracht in hun EMI-tijd, waaronder een paar echte klassiekers als Sweet Jesus en Chi ga. Verder een aantal remixen en een paar live-tracks. Op de bijgevoegde dvd is een semiakoestisch optreden te zien dat de band, waarschijnlijk met het doel dit ooit als officiële dvd uit te brengen, speelde in een Zweedse tv-studio.

Ik moet zeggen dat van al het materiaal dat op de cd's staat ik 3/4 al had in originele vorm en de rest ook wel gehoord had, maar toch is het wel lekker alles bij elkaar te hebben staan. Wat dan wel een groot manco is, is dat je de a-kanten mist. Het mist de cohesie, zoals dat ook fout zit op de Beatles Past masters, het is een vergaarbak geworden. Wat ik ook stom vind, is dat ze niet gekozen hebben voor een chronologisch overzicht, maar dat alles her en der door elkaar is gezet, waardoor de eenheid nog meer versnipperd wordt. Wat dan wel weer tof is, is dat de band nog een extra nummer aan de verzamelaar heeft toegevoegd waardoor hij toch nog iets unieker wordt, of is dat gewoon een vieze marketing truc.

Al met al een erg leuke verzamelaar, die ik voor een erg leuk prijsje (iets van 20 euro) op de kop heb weten te tikken...in Zweden. En dan kom je meteen op het probleem met deze plaat: hij is niet overal officieel uitgegeven, wat hem import maakt in Nederland en dus duurder. Maar als je houdt van het oudere werk van Mando Diao dan is dit plaatje er wel een die thuis hoort in je platenkast.
pi_76972284
Potentieel leuk topic, zal het in de gaten houden als ik iets leuks / bijzonders koop!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_76972376

Heerlijk vernieuwend.. Punk en gabber!!
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  Moderator maandag 18 januari 2010 @ 18:52:11 #5
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_76977426
quote:
Op maandag 18 januari 2010 17:00 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[ afbeelding ]

Heerlijk vernieuwend.. Punk en gabber!!

Live is het wel tof lijkt me, maar zo op plaat is het mij iets te.
pi_76978322
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:52 schreef belsen het volgende:

[..]

Live is het wel tof lijkt me, maar zo op plaat is het mij iets te.
De nieuwe cd vond ik zwaar kut maar op hun eerste staan echt wel leuke nummers hoor.
pi_76978424
Moet het trouwens over nieuwe releases gaan of niet?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_76978970
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:12 schreef Arn0 het volgende:
Moet het trouwens over nieuwe releases gaan of niet?
Volgens mij over JOUW nieuwe aanwinsten. Dus als jij net Thunderdome I hebt gekocht en die supervet vindt mag je het hier volgens mij posten
  Moderator maandag 18 januari 2010 @ 19:23:50 #9
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_76979011
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:23 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Volgens mij over JOUW nieuwe aanwinsten. Dus als jij net Thunderdome I hebt gekocht en die supervet vindt mag je het hier volgens mij posten
Precies. Het is meer een soort van: deel eens wat je koopt. NIeuwe releases worden meestal enkel besproken in de betreffende artiestentopics.
  maandag 18 januari 2010 @ 19:28:45 #10
159761 Arn0
Abbey Road
pi_76979282

Met voorsprong het beste album van The Beach Boys. Alles werkt op dit album, van de mooie teksten tot de heerlijke harmonieën. Daarnaast is het ook tof om naast de stereoversie de originele authentieke monomix te horen. En voor een keer zal ik niet lastig doen over het feit dat er een bonustrack opzit wat het niet helemaal authentiek maakt. Het is echt een doodzonde dat hun volgende album Smile nooit is afgeraakt.
pi_76979711
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:23 schreef belsen het volgende:

[..]

Precies. Het is meer een soort van: deel eens wat je koopt. NIeuwe releases worden meestal enkel besproken in de betreffende artiestentopics.
Gaat het alleen om CD/DVD releases, of mag ik hier ook melden als ik een nieuwe triangel gekocht heb?
  Moderator maandag 18 januari 2010 @ 20:12:50 #12
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_76981600
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:36 schreef cafca het volgende:

[..]

Gaat het alleen om CD/DVD releases, of mag ik hier ook melden als ik een nieuwe triangel gekocht heb?
Als jij daar blij van wordt. Voel je vrij.
  Moderator maandag 18 januari 2010 @ 20:14:52 #13
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_76981709
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:28 schreef Arn0 het volgende:
[ afbeelding ]

Met voorsprong het beste album van The Beach Boys. Alles werkt op dit album, van de mooie teksten tot de heerlijke harmonieën. Daarnaast is het ook tof om naast de stereoversie de originele authentieke monomix te horen. En voor een keer zal ik niet lastig doen over het feit dat er een bonustrack opzit wat het niet helemaal authentiek maakt. Het is echt een doodzonde dat hun volgende album Smile nooit is afgeraakt.
Hij staat denk in mijn top 10 beste albums ooit, maar ik wil hem toch ook nog een keer origineel.

Die bonustrack vind ik juist wel grappig, Hang on to your ego, dat later is omgewerkt naar I know there's a answer.
  maandag 18 januari 2010 @ 20:17:35 #14
159761 Arn0
Abbey Road
pi_76981875
quote:
Op maandag 18 januari 2010 20:14 schreef belsen het volgende:

[..]

Hij staat denk in mijn top 10 beste albums ooit, maar ik wil hem toch ook nog een keer origineel.

Die bonustrack vind ik juist wel grappig, Hang on to your ego, dat later is omgewerkt naar I know there's a answer.
Ik vind het een zeer goede bonustrack, dat wel, maar als het op albums die van LP naar CD zijn omgezet aankomt heb ik het liefst zo origineel mogelijk. Vandaar dat ik het ook raar vind dat zowel de stereo als de mono versie op 1 CD staan. Dan had ik liever twee CD's, eentje mono en eentje stereo met de bonustrack bij de stereo CD. Maar goed

Je moet hem idd kopen
  Moderator maandag 18 januari 2010 @ 20:22:24 #15
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_76982148
quote:
Op maandag 18 januari 2010 20:17 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ik vind het een zeer goede bonustrack, dat wel, maar als het op albums die van LP naar CD zijn omgezet aankomt heb ik het liefst zo origineel mogelijk. Vandaar dat ik het ook raar vind dat zowel de stereo als de mono versie op 1 CD staan. Dan had ik liever twee CD's, eentje mono en eentje stereo met de bonustrack bij de stereo CD. Maar goed

Je moet hem idd kopen
Prachtige hoes ook.
pi_76982251
Leuk, is wat uitgebreider dan het laatst gekochte.. topic. Ik heb de afgelopen week aardig wat gekocht maar zal er één uit pikken.

Edit: Ik zie dat het vandaag de meest deprimerende dag van het jaar is, dus bij deze mijn ode.

Red House Painters - Down Colorful Hill (1992)

Genre: Slowcore Folk Rock, Singer/Songwriter, Dream Pop

De muziek is net zoals de cover er uit ziet. Donker en vrij deprimerend, nummers die je achtervolgen. Met deze debuutplaat hebben Mark Kozelek en bandleden zich in één klap neer weten te zetten binnen het slowcore genre. De hele cd telt maar 6 nummers maar duurt toch dik 40 minuten en is een verzameling van eerder opgenomen demo's. Ik heb deze voornamelijk gekocht voor de nummers 'Medicine Bottle' en de self-titled track. Eerstgenoemde is een prachtig donker nummer over liefde.

"It's all in my head, she said. Morning after nightmare "You're building a wall," she said "Higher than the both of us. So try living life Instead of hiding in the bedroom. Show me a smile and I'll promise not to leave you"

Geen aanrader als je niet tegen melancholische muziek kan, maar als je positief bekend bent met bands als Idaho, Codeine en (als je naar het sfeertje kijkt) Joy Division zou ik hem zeker eens beluisteren.

[ Bericht 3% gewijzigd door On op 18-01-2010 20:33:45 ]
  maandag 18 januari 2010 @ 20:31:22 #17
159761 Arn0
Abbey Road
pi_76982671

Bob Dylan is mijn held - zijn sixties werk is tijdloos. En ondanks dat zijn stem achteruit gaat, vind ik ze nog altijd heerlijk klinken. Nadat ik eerder in 2009 Together Through Life met plezier beluisterde had ik echt niet verwacht hetzelfde jaar nog een nieuw album te beluisteren. Een Kerstalbum dan nog. Voor het goede doel.

Maar het klinkt fantastisch Dylan maakt van alle deze nummers gewoon zijn eigen versie. Op zijn Dylanesque. Je houdt er van of je houdt er niet van en ik hou er zeker van. Dit is een album wat ik regelmatig zal draaien - Kerstmis of niet.
  maandag 18 januari 2010 @ 21:12:12 #18
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_76984812

The Flaming Lips - Embryonic
Na het enigszins teleurstellende At War With The Mystics leken The Flaming Lips wat op een dood spoor te zitten. Vorig jaar kwamen ze echter ijzersterk terug met Embryonic. Dit is meer een terugkeer naar hun oude stijl, niet eens zozeer muzikaal als qua onvoorspelbaarheid.

Ik heb speciaal gewacht op de dubbel-LP uitvoering, op blauw en geel vinyl, plus het album op CD .
pi_77119583
Al drie dagen stilte in dit topic.. Jammer! Laat ik zelf even het goede voorbeeld geven:

Dit was het eerste album dat ik ontdekte van de Arctic Monkeys en het is tot op heden nog steeds mijn favoriet. Ondanks dat de vorige twee albums ook goed klinken vind ik dat ze hier "volwassen" zijn geworden. Het verschil in sound tussen hun debuutalbum en hun opvolger was niet bijster groot - in tegendeel tot het verschil tussen die twee albums en Humbug. En het album is bijna perfect voor mij: Er is geen enkel nummer op het album dat ik weg zou willen. Normaal luister ik enkel naar oude lullen muziek maar voor de Arctic Monkeys maak ik met plezier een uitzondering!

Ik ben erg blij dat ik het album eindelijk gekocht heb en ik hoop dat hun volgende album ook in dezelfde stijl is.
pi_77130348

De laatste jaren is mijn muzikale interesse verschoven van dance naar rock, waardoor ik met terugwerkende kracht parels van albums (op CD) ontdek waarvan ik eerder alleen de hits kende (bijvoorbeeld Pink Floyd, The Who, Fleetwood Mac, Pearl Jam). Hierbij hoort ook Lenny Kravitz. Ik ben ooit 'ingestapt' toen zijn verzamelaar uitkwam in 2001 en heb de afgelopen jaren zijn daarop volgende albums gekocht. Een paar maanden terug heb ik ook '5' aangeschaft, en deze week kwam ik Let Love Rule, Mama Said en Circus tegen voor bij elkaar nog geen 15 euro. Kan ik ook eens horen waarom men tegenwoordig zo massaal is afgehaakt, terwijl ik zijn laatste albums gemiddeld ook prima vind. Ik moet zeggen dat ik er wel wat meer invloeden van Hendrix, Beatles etc in terug hoor dan in zijn recentere werk. Nu alleen Are You Gonna Go My Way nog, maar eerst deze drie maar eens lekker wat toeren laten maken.
Nothing has changed. Everything has changed.
  Moderator vrijdag 22 januari 2010 @ 11:30:03 #21
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_77133716
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 09:35 schreef Sequencial het volgende:
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]

De laatste jaren is mijn muzikale interesse verschoven van dance naar rock, waardoor ik met terugwerkende kracht parels van albums (op CD) ontdek waarvan ik eerder alleen de hits kende (bijvoorbeeld Pink Floyd, The Who, Fleetwood Mac, Pearl Jam). Hierbij hoort ook Lenny Kravitz. Ik ben ooit 'ingestapt' toen zijn verzamelaar uitkwam in 2001 en heb de afgelopen jaren zijn daarop volgende albums gekocht. Een paar maanden terug heb ik ook '5' aangeschaft, en deze week kwam ik Let Love Rule, Mama Said en Circus tegen voor bij elkaar nog geen 15 euro. Kan ik ook eens horen waarom men tegenwoordig zo massaal is afgehaakt, terwijl ik zijn laatste albums gemiddeld ook prima vind. Ik moet zeggen dat ik er wel wat meer invloeden van Hendrix, Beatles etc in terug hoor dan in zijn recentere werk. Nu alleen Are You Gonna Go My Way nog, maar eerst deze drie maar eens lekker wat toeren laten maken.
Die eerste twee zijn over de hele lijn sterk, maar die heb ik niet, Are you gonna go my way heb ik inderdaad ook eens uit een uitverkoopbak gevist voor een paar euro. Daar staan wel een paar sterke nummers op, maar over het algemeen is dat wat te breed. Met Circus wilde hij weer terug naar de invloeden van zijn eerste platen, maar dat werd niet helemaal begrepen. Ik weet weinig meer van die plaat, maar Rock 'n' roll is dead was toch inderdaad geen slecht nummer.
  Moderator zaterdag 23 januari 2010 @ 18:34:54 #22
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_77183507

Get Well Soon is het geesteskind van Konstantin Dropper. Nu heb ik het normaal niet zo op Duitse muziek, maar dit is wel bijzonder. De muziek doet een beetje denken aan The Arcade Fire, maar dan is het meer ingetogen en traditioneel. Een beetje tegen de folk aanhangend, maar wel zeker georkestreerd en duister. Een erg stemmige plaat, waar ik denk nog veel plezier van zal hebben.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 17:31:11 #23
159761 Arn0
Abbey Road
pi_77298779

Neen, je hoeft niet de pagina te vernieuwen omdat de image slecht geladen is: Het is expres zo vaag gemaakt om het op een bootleg release te laten lijken. Wel grappig vind ik persoonlijk. Desondanks wel een officiële release. Om precies te zijn van het concert dat Paul McCartney in 2007 live gaf in de recordshop Amoeba Records in L.A.

Hij heeft toen 21 nummers gespeeld maar toch staan er op dit album maar 12. Het heeft er wellicht iets mee te maken dat het geen "echte" uitgave is maar een promo als bijlage voor een krant. Ietwat jammer maar alsnog zijn het 12 goed uitgevoerde tracks afkomstig van een wel erg toffe gig. De nummers die gespeeld zijn en die op de CD te vinden zijn zijn wel erg voorspelbaar - maar dat is niets nieuws voor een McCartney release.

Als je in je achterhoofd houdt dat dit een simpele promo is, vind ik het een geslaagde release. Een absoluut hoogtepunt is McCartney die wel erg emotioneel wordt tijdens het spelen van zijn John Lennon tribute nummer Here Today.
pi_77336444
The Gaslamp Killer - Hell And The Lake Of Fire Are Waiting For You!

quote:
Hell and the Lake of Fire are Waiting for You! is one of the most impressive mixes I’ve heard this year. There’s no track list, but trying to figure out what’s going on is half the draw. The selections range from no brainers like Can’s “Halleluwah” to a remix of Tay Zonday’s “Chocolate Rain.” Split into five parts, an early peak is the inclusion of “Survivor” by Klaus Weiss Rhythm & Sounds. Part 2 kicks out with Black Mountain’s "Don’t Run Our Hearts Around" before sliding into a Dungen blend.

GLK’s talent is in making this seem like it should all fit together. Sweetwater’s "My Crystal Spider" resides in the same hemisphere as Cocoa Brovas’ “Sound Bwoy Bureill.” He lifts a funk break from Egon’s Curse of the Evil Badger. Backs up Rusko with Rustie. And puts some shine on his Brainfeeder crew by blending Mr. Dibiase’s galactic piss take "May The Force" into Bullion’s “Are You The One.” He seeks thrills in overlooked places. How about “Monosylabik” from Shadow’s slept-on The Private Press. Or the Tortoise percussionists’ breakbeat excursion Bumps bumping up against Organized Konfusion’s "Releasing Hypnotical Gases." Then chasing that with Chicago’s “Introduction.” And when aren’t Marc Moulin’s early sessions a good choice?
Tsja, hoe beschrijf je zoiets? The Gaslamp Killer laat zich niet beperken door genregrenzen. Van dubstep tot 90s hip hop tot Iraanse muziek tot 80s synthpop en ga zo maar door, hij maakt er één geweldig geheel van. Dat heb ik dan ook mogen meemaken afgelopen oktober toen hij hier in Nederland was. De tofste DJ set die ik ooit heb bijgewoond, punt. En na afloop heb ik deze mix-cd gekocht. Mooie aankoop, niet alleen om de muziek, maar vooral omdat het leuk was de cd van hem persoonlijk te kopen, en omdat er slechts 1000 stuks van zijn.
full stops and exclamation marks
  Moderator woensdag 27 januari 2010 @ 16:46:40 #25
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_77340465
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 15:15 schreef krioro het volgende:
The Gaslamp Killer - Hell And The Lake Of Fire Are Waiting For You!

[ afbeelding ]
[..]

Tsja, hoe beschrijf je zoiets? The Gaslamp Killer laat zich niet beperken door genregrenzen. Van dubstep tot 90s hip hop tot Iraanse muziek tot 80s synthpop en ga zo maar door, hij maakt er één geweldig geheel van. Dat heb ik dan ook mogen meemaken afgelopen oktober toen hij hier in Nederland was. De tofste DJ set die ik ooit heb bijgewoond, punt. En na afloop heb ik deze mix-cd gekocht. Mooie aankoop, niet alleen om de muziek, maar vooral omdat het leuk was de cd van hem persoonlijk te kopen, en omdat er slechts 1000 stuks van zijn.
Klinkt spannend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')