quote:Op woensdag 14 april 2010 10:22 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Hmm wat je van ze verwacht? Dat is jouw mening dan. Ik had meer van ze verwacht, een nummer als Ode to lrc of the funeral e.d. Dat is geniaal, zulke dingen moeten ze maken, niet nummers waar er al zo veel van zijn. Dit is niet typisch band of horses, dit is zo'n nummertje wat je een keer op kinkfm hoort voorbij komen met het gevoel van "mja.."
Ik hoop dat de rest beter wordt. Op Motel Mozaique waren ze afgelopen zaterdag geweldig!
Brimful of Asha bedoel je?quote:Op woensdag 14 april 2010 18:51 schreef FP128 het volgende:
Misschien oudbollig maar als ik Indie music hoor ( of tenminste de naam)
dan denk ik altijd aan die monster club hit van een jaar of 5 geleden
dat als tekst " Bing boom...on 45 " had.
Of hij had die Fat boy slim remix gehoord.quote:Op woensdag 14 april 2010 19:07 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Die plaat is ondertussen ook alweer 12 jaar oud.![]()
We worden oud.![]()
Die nagenoeg net zo oud is...quote:Op woensdag 14 april 2010 19:18 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Of hij had die Fat boy slim remix gehoord.
Wel leuk album inderdaad!! Had nog nooit van ze gehoord, maar wel speciaalquote:Op woensdag 14 april 2010 19:19 schreef pfaf het volgende:
Mijn albumtip van deze maand: [Gonjasufi - A Sufi and a Killer
[ afbeelding ]
Geweldige plaat.Lofi, trippy, hiphop-beats, melodieus en rockend in één. Qua sound lijkt het soms erg veel op bijv Madlib, luister bijvoorbeeld eens naar het hypnotiserende Made. Echter, de 'rockende' nummers staan daar weer haaks op, zoals bijvoorbeeld Suzie Q. Wel zonder dat het te bizar of dwars wordt, aangezien de feel van het hele album wel één voelt. Fucking geniaal.
Wat een geweldige clip.quote:Op woensdag 14 april 2010 22:16 schreef pfaf het volgende:
Lees de tweede alinea van de OP eens.![]()
The Lips' beste nummer van Embryonic is beclipped.
Edit: Fatsoenlijke kwaliteit: http://pitchfork.com/tv/#(...)less-warner-brothers
Wow! Best een vage clip als je het mij vraagt! Goed geschoten, lekker lo-fi.quote:Op woensdag 14 april 2010 23:40 schreef CatsInTheWell het volgende:
[..]
Wat een geweldige clip.Sowieso zijn die van de Lips altijd leuk, die van Watching The Planets was ook al aardig apart. Fantastisch nummer ook, al staan er wat mij betreft wel betere nummers op dat album!
beetje standaard clip...Zo'n filmpje heb ik wel vaker gezien. Maar wel leukquote:Op donderdag 15 april 2010 12:50 schreef kciR het volgende:
[..]
Wow! Best een vage clip als je het mij vraagt! Goed geschoten, lekker lo-fi.
En over clips gesproken, in mijn laatste post van het vorige topic had ik de clip van Ok Go neergezet.
Wat vinden jullie daarvan? Ik vind het wel weer nice!
Ik vind het ondertussen echt zo ongelooflijk chill album zeg! Superfijn. Toppertje hoorquote:Op woensdag 14 april 2010 18:00 schreef Norrage het volgende:
Vind die Angus & Julia Stone wel mooi inderdaad!! Gisteravond mee in slaap gevallen
Die Dan Deacon plaat (Bromst) is al een jaar ofzo uit hoor?quote:Op zondag 18 april 2010 22:37 schreef kciR het volgende:
Ik zag net dat er een nieuwe Dan Deacon is, die vorige plaat had hier volgens mij een aantal fanatieke aanhangers, dus ik meld dat even. Ook is er een nieuwe New Young Pony Club. Ik ga ze morgen even beluisteren, dus nog geen oordeel van mijn kant.
En de nieuwe Crystal Castles is gelekt (niet helemaal indie natuurlijk), met dezelfde album titel als het debuut, om het makkelijk te houden
Verder heb ik veel JJ geluisterd en Broken Social Scene bevalt mij ook wel
Bromst is al wat ouder ja. Hier een leuk filmpje over het maken van de plaat.quote:Op zondag 18 april 2010 22:56 schreef CatsInTheWell het volgende:
[..]
Die Dan Deacon plaat (Bromst) is al een jaar ofzo uit hoor?Wel een hele dikke plaat. Ik vind de nieuwe Holy Fuck trouwens ook erg sterk, misschien net iets minder dan LP, maar van sommige nummers gaat m'n hart toch sneller kloppen.
Het project van Roky Erickson (van de legendarische 13th Floor Elevators) met Okkervil River vind ik tevens mooi.
En leuk, straks of morgen maar even de nieuwe Blitzen Trapper luisteren dan!
cornershop.. vond ik zo'n kutnummerquote:Op woensdag 14 april 2010 18:51 schreef FP128 het volgende:
Misschien oudbollig maar als ik Indie music hoor ( of tenminste de naam)
dan denk ik altijd aan die monster club hit van een jaar of 5 geleden
dat als tekst " Bing boom...on 45 " had.
Zeker wetenquote:Op dinsdag 20 april 2010 00:03 schreef Thijsssss het volgende:
Vandaag gelekt; Foals, The National, The Black Keys, The Gaslight Anthem en Band of Horses. Top dag
quote:Op zaterdag 24 april 2010 21:59 schreef cafca het volgende:
[ afbeelding ]
Bill Fay - Still Some Light
BIll Fay maakte begin jaren 70 twee geniale albums. In folkie cultkringen zeer gewaardeerd,maar commercieel weinig succesvol, dus verdween hij als zovele artiesten uit die periode in de anonimiteit. Door toedoen van hedendaagse bands als Current 93 en Wilco, die zijn werk coverden kwam hij weer een klein beetje in de bekendheid, trad eens samen met Wilco op en beslot toch maar eens met nieuw materiaal te komen.
Resultaat is een dubbel-CD, één met ouder werk uit de late jaren 60, (wat grotendeels al eerder verscheen op de verzamelaar From the Bottom of an Old Grandfather Clock uit 2004), en een CD met nieuw materiaal, grotendeels opgenomen in zijn huiskamer met alleen een simpel keyboardje.
Sowieso een groeiplaat, die ik zeker nog een keer of tien moet draaien voordat hij goed tot zijn recht komt, maar de eerste indruk is in ieder geval al prima: een plaat met mooie, sferische folkie songs die zeker nog vaak gedraaid gaat worden de komende tijd.
quote:Op woensdag 21 april 2010 13:12 schreef Moody het volgende:
Is me dit eens even een lekkere ontdekking: Carney
Een kruising tussen Led Zeppelin en The White Stripes.![]()
quote:Op zondag 25 april 2010 22:11 schreef Moody het volgende:
Zijn album uit '70 (/ST) is een meesterwerkje. Helaas onbekend bij het grote publiek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |