http://www.stilstaanbijvrijheid.nl/#/Dienstregelingquote:Op maandag 5 april 2010 12:46 schreef spectrumanalyser het volgende:
een van jullie heeft vast de dienstregeling van de hele week van die vrijheidstrein
http://www.spoornieuws.nl/index?page=nieuws&id=388quote:Op maandag 5 april 2010 12:46 schreef spectrumanalyser het volgende:
een van jullie heeft vast de dienstregeling van de hele week van die vrijheidstrein
Mja, werkzaamheden hequote:Op maandag 5 april 2010 12:47 schreef cherrycoke het volgende:
GOdverdomme er rijd niks meer vanaf eindhoven
quote:
Misschien kunnen ze er bij wijze van historisch verantwoorde versterking wat schuifwandwagens achter hangenquote:Op maandag 5 april 2010 13:34 schreef Ireyon het volgende:
[..]
http://www.stilstaanbijvrijheid.nl/#/Dienstregeling![]()
Maar die gaat maar tot 6 april.. Rest hier; http://spoornieuws.nl/?page=nieuws&id=388
Sorry hoor, maar wat een faaltrein is het. Hij rijdt regelmatig als stoptrein tussen Rsd en Vs in de spits en dan is het niet handig dat ze driekwart van de zitplaatsen hebben verwijderd. Alsof iemand in de spits ook maar een ruk geeft om die exposities e.d.
Lekker gevarieerde dienstregeling ook hoor.. Vandaag weer vanaf 15:40 uur.. Rsd - Vs - Rsd - Vs - Rsd.
11. Nachttreinen Rotterdam Centraal - Gouda - Utrecht Centraalquote:Op maandag 5 april 2010 12:45 schreef Duvel het volgende:
Hoi. Mijn laatste vraag was: waarom wordt de nachtnettrein tussen Utrecht en Rotterdam via Gouda vanaf *binnenkort* opgeheven in de nacht van donderdag op vrijdag?
Fles suggereerde dat ie te weinig opbrengt. Dat zou nogal een kutreden zijn, want het enige moment om dan naar mijn idee een complete reeks treinen te schrappen is in een nieuwe dienstregeling (dus in december). Iemand anders nog een idee? Geen ruimte in Utrecht of Rotterdam vanwege de verbouwingen van de stations aldaar of zo?
OK, helder, maar wel achterlijk om dat lopende het dienstregelingjaar uit te voeren. Ik zie het spoorboekje als een soort contractstuk: kijk klant dit bieden wij je aan. Ik, klant, denk: tof, doe mij maar een jaartrajectkaart. En vervolgens wordt een deel van het aanbod geschrapt...quote:Op maandag 5 april 2010 13:37 schreef bork het volgende:
[..]
11. Nachttreinen Rotterdam Centraal - Gouda - Utrecht Centraal
Uit het lopende pilotproject is gebleken dat het in de nacht van donderdag op wijdag niet
rendabel is om nachttreinen te rijden tussen Rotterdam Centraal en Utrecht Centraal.
NS houdt derhalve per 12 april aanstaande op met het rijden van de nachttreinen op
genoemd traject in de nacht van donderdag op vrijdag.
uit: http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:KRiciCm264IJ:www.locov.nl/Images/Locov%25202010-031%2520adviesaanvraag%2520info%2520en%2520drgl%25202010_tcm311-273515.pdf+nachttrein+tussen+Utrecht+en+Rotterdam+via+Gouda+stopt&hl=nl&gl=nl&pid=bl&srcid=ADGEESicfx-WRF76q7KYBexMKWAOAY6ih5PbUfEurfhpjKY0tbbdk7YnbZ7V5aIYP5SHxlpFgyXdutg6GTQ-bAh1cAmMntzF-FOyHawxJAAdq5nTHxkVL4Uwbbq0ARiUar7ZeUI7VNbJ&sig=AHIEtbSVEKSvpHmf4s9bBwklBka8frC0pw
Besluit van NS reizigers dus, het levert te weinig op
Ja dat is ook debiel, maar blijkbaar is het aantal mensen dat in de nacht van Utrecht die kant op gaat niet voldoende om een trein rendabel te krijgen.quote:Op maandag 5 april 2010 14:21 schreef V2 het volgende:
Hmkay maar dat is dus alleen van do op vr, in het weekend rijdt ie nog wel. Raar dat er te weinig mensen gebruik van maken, ik heb het zelf altijd wel een gebrek gevonden dat je, als je vanaf Utrecht naar Delft terug wilde, je helemaal via A'dam/Leiden moest.
Dat is toch de intercity die niet bij Alexander stopt?quote:Op maandag 5 april 2010 13:37 schreef bork het volgende:
[..]
11. Nachttreinen Rotterdam Centraal - Gouda - Utrecht Centraal
Uit het lopende pilotproject is gebleken dat het in de nacht van donderdag op wijdag niet
rendabel is om nachttreinen te rijden tussen Rotterdam Centraal en Utrecht Centraal.
NS houdt derhalve per 12 april aanstaande op met het rijden van de nachttreinen op
genoemd traject in de nacht van donderdag op vrijdag.
uit: http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:KRiciCm264IJ:www.locov.nl/Images/Locov%25202010-031%2520adviesaanvraag%2520info%2520en%2520drgl%25202010_tcm311-273515.pdf+nachttrein+tussen+Utrecht+en+Rotterdam+via+Gouda+stopt&hl=nl&gl=nl&pid=bl&srcid=ADGEESicfx-WRF76q7KYBexMKWAOAY6ih5PbUfEurfhpjKY0tbbdk7YnbZ7V5aIYP5SHxlpFgyXdutg6GTQ-bAh1cAmMntzF-FOyHawxJAAdq5nTHxkVL4Uwbbq0ARiUar7ZeUI7VNbJ&sig=AHIEtbSVEKSvpHmf4s9bBwklBka8frC0pw
Besluit van NS reizigers dus, het levert te weinig op
Treintopic 170 - waar ProRail records blijft breken op Ah-Wwquote:Op maandag 5 april 2010 12:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Van wanneer? Afgelopen zomer ben ik 1 dag op en neer geweest vanuit Utrecht, kan gewoon hoorWas best een gave rit wel idd
Waar moet jij vandaan komen dan?
ik kijk zo wel ffquote:Op maandag 5 april 2010 15:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
Treintopic 170 - waar ProRail records blijft breken op Ah-Ww
Treinentopic 116
En ik kom uit Breda
Rechtsrijdende treinen in Frankrijk!quote:Op maandag 5 april 2010 16:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ik kijk zo wel ff
edit: Oh ja inderdaad die rit in 2008 was ik al zowat weer vergeten. Best leuk land toch wel, Frankrijk. Qua spoor dan. Komende zomervakantie ga ik een beetje door de Vogezen roeren![]()
Ongetwijfeld. Maja, kan niet alles hebben hequote:Op maandag 5 april 2010 20:22 schreef James1988 het volgende:
Spaanse treinen en bordjes zijn trouwens ook interessant.
Ik heb in Spanje zulke gekke dingen meegemaakt met treinen, stoelen die je een duw geeft en dan de rugzitting aan de andere kant hebben, een soort ICE die HSL speelt op een middeleeuws spoor, treinen die geen daglicht zagen door alle graffiti, beveiligd spoorovergangen die harder genegeerd worden dan het rookverbod (terecht overigens, de bomen gingen 10 min. van te voren naar beneden) en ik kom vast nog op een stuk meer.quote:Op maandag 5 april 2010 20:22 schreef James1988 het volgende:
Spaanse treinen en bordjes zijn trouwens ook interessant.
Na, und?quote:Op maandag 5 april 2010 20:55 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Can you say, Thalys PBKA? Lijkt er verdacht veel op imo.
quote:Op maandag 5 april 2010 20:59 schreef Duvel het volgende:
"Mit Siemens, gutenmorgen"
- "Ola, RENFE. Trenas altas vitessas por favor?"
"Was? Eh, si."
"Ici Alstom, bonjour"
- "Ola, RENFE. Trenas altas vitessas por favor?"
"Quoi? Eh, si."
Tadaah!
Mijn Spaans is wat roestig, aan bovenstaande conversaties kunnen geen rechten worden ontleend.
Zo wereldschokkend is dat anders niet hoorquote:Op maandag 5 april 2010 20:43 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Ik heb in Spanje zulke gekke dingen meegemaakt met treinen, stoelen die je een duw geeft en dan de rugzitting aan de andere kant hebben,
clever gedaanquote:Op maandag 5 april 2010 21:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo wereldschokkend is dat anders niet hoor![]()
Die lijkt er op ja, van binnen was die wel een beetje naar de klote en buiten ongelofelijk vies en schommelen, daar is een VIRM niks bij, maar het spoor was er dan ook eentje die er al lag toen de treinen nog op stoom reden.quote:
Ze zagen er wel stukken beter uit, zaten alleen wel minder. Ik zit zelden lekker in Spaanse treinen overigens, zo lang ben ik niet eens maar die Spanjaarden zijn veelal kleiner en de stoelen zullen dan ook meer berekend zijn op kleine mensen.quote:Op maandag 5 april 2010 21:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo wereldschokkend is dat anders niet hoor![]()
DE oude trams van het Haags OV-museum heeft ook zulke bankjes in enkele trams, maar dan helemaal van houtquote:Op maandag 5 april 2010 21:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo wereldschokkend is dat anders niet hoor![]()
Volgens manlief hier zou de vrijheidstrein ook helemaal niet in de spits gaan rijden. In de ochtend doet 'ie dat ook inderdaad niet maar in de middag/avond spits dus wel, vonden wij ook al raar...quote:Op maandag 5 april 2010 13:34 schreef Ireyon het volgende:
[..]
http://www.stilstaanbijvrijheid.nl/#/Dienstregeling![]()
Maar die gaat maar tot 6 april.. Rest hier; http://spoornieuws.nl/?page=nieuws&id=388
Sorry hoor, maar wat een faaltrein is het. Hij rijdt regelmatig als stoptrein tussen Rsd en Vs in de spits en dan is het niet handig dat ze driekwart van de zitplaatsen hebben verwijderd. Alsof iemand in de spits ook maar een ruk geeft om die exposities e.d.
Lekker gevarieerde dienstregeling ook hoor.. Vandaag weer vanaf 15:40 uur.. Rsd - Vs - Rsd - Vs - Rsd.
Dé NVBS-excursie? Het zijn er zo op het eerste oog 10 a 15 per jaarquote:Op dinsdag 6 april 2010 00:03 schreef greavy het volgende:
Zijn er hier ook mensen die met de NVBS-excursie mee op pad gaan? Ik ga proberen om nog mee te kunnen, alhoewel de aanmeldingen gesloten zijn (via een kennis die bij nvbs werkt/actief is zeg maar).
In Op de Rails van februari en maart stond een hele reportage over de aanleg en uitbouw van het Spaanse hogesnelheidsnet.quote:Op maandag 5 april 2010 20:22 schreef James1988 het volgende:
Spaanse treinen en bordjes zijn trouwens ook interessant.
Wat een gaaf traject!quote:Op maandag 5 april 2010 21:56 schreef greavy het volgende:
Deze heb ik afgelopen vrijdag gemaakt tussen Deinum en Dronrijp
Je hoeft niet te sturen, het gaat toch allemaal rechtdoor.quote:
Oeps, vergeten te vermelden, het is die van koninginnedag (30 april)quote:Op dinsdag 6 april 2010 01:28 schreef MREn het volgende:
[..]
Dé NVBS-excursie? Het zijn er zo op het eerste oog 10 a 15 per jaar
Het gaat dus om de Koninginnedagrit voor de duidelijkheid.
Oh? Eerst gaan ze nog naar Rheinbraun in Garzweiler en de KBEF. Daar ben ik wel bij.quote:Op dinsdag 6 april 2010 01:28 schreef MREn het volgende:
[..]
Dé NVBS-excursie? Het zijn er zo op het eerste oog 10 a 15 per jaar
Het gaat dus om de Koninginnedagrit voor de duidelijkheid.
Alweer?quote:Op dinsdag 6 april 2010 11:39 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Het is weer raak tussen Almelo en Hengelo, weer een zelfmoordenaar..al de 3e keer deze week![]()
Ik woon in Barcelona, dus zit bijna iedere week wel in een renfe trein. Het Spaanse treinensysteem werkt als volgt.quote:Op maandag 5 april 2010 21:28 schreef Kankerkachelsverkopert (en nog een paar anderen) onder andere het volgende:
Ze zagen er wel stukken beter uit, zaten alleen wel minder. Ik zit zelden lekker in Spaanse treinen overigens, zo lang ben ik niet eens maar die Spanjaarden zijn veelal kleiner en de stoelen zullen dan ook meer berekend zijn op kleine mensen.
De vuurtoren.quote:Op dinsdag 6 april 2010 18:31 schreef greavy het volgende:
De oude watertoren (?) te Harlingen
wat is het?quote:Op dinsdag 6 april 2010 20:32 schreef Oom_Agent het volgende:
ff mijn nieuwe aanwinst showen:
[ afbeelding ]
gekocht op een rommelmarkt in Duitsland voor 1 euro.
WTF. Is dat de huidige situatie? Over 2 maanden moet het spoor klaar zijn... Dat schiet lekker op dus, NOT!quote:Op dinsdag 6 april 2010 18:31 schreef greavy het volgende:
Harlingen (Haven), Vrijdagavond 2 April 2010
In deze reportage zal ik een aantal foto's plaatsen van de spoorlijn tussen Harlingen en Harlingen Haven. Deze spoorlijn is momenteel buiten gebruik vanaf station Harlingen, wegens verandering van de keermuur en plaatsing van een nieuw station.
Alle onderstaande foto's zijn door mezelf genomen, tenzij anders vermeld.
Dit was me reportage. Have fun!
Yeps.quote:Op dinsdag 6 april 2010 21:11 schreef Zug-Chef het volgende:
WTF. Is dat de huidige situatie? Over 2 maanden moet het spoor klaar zijn... Dat schiet lekker op dus, NOT!
Yep, gooi wat kleten in de zaal en je bent zo een paar uur verder. Schrijfblok meenmen kan handig zijn bij zo'n informatiewatervalquote:
Graag gedaan, thx, nice enzoquote:Op maandag 5 april 2010 14:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
OK, helder, maar wel achterlijk om dat lopende het dienstregelingjaar uit te voeren. Ik zie het spoorboekje als een soort contractstuk: kijk klant dit bieden wij je aan. Ik, klant, denk: tof, doe mij maar een jaartrajectkaart. En vervolgens wordt een deel van het aanbod geschrapt...
Ik heb overigens nog nooit gebruik gemaakt van die trein, dus ik huil krokodilletranen. Ik vind het alleen vreemd.
quote:
Dan moet iemand m wakker maken hequote:Op woensdag 7 april 2010 15:32 schreef Peter het volgende:
Ik verwacht arcee hier nog eigelijk met stats over de reeks
In de categorie 'dingen die je jaren later pas begrepen hebt' begin ik nu pas te vermoeden dat zo'n = zoals ze vroeger bij een dubbel station gebruikten wel eens zou kunnen dienen om het verschil op dit soort routeborden duidelijk te maken.quote:Op dinsdag 6 april 2010 20:32 schreef Oom_Agent het volgende:
ff mijn nieuwe aanwinst showen:
[ afbeelding ]
gekocht op een rommelmarkt in Duitsland voor 1 euro.
Je zou eventueel 0900-8844 kunnen bellenquote:Op woensdag 7 april 2010 22:57 schreef Mkr het volgende:
hmm.. de overweg naast mijn huis(station nijkerk) is al een kwartier dicht en geen trein te zien.. storing?
offtopic: is dit nog ergens te melden bij prorail ofzo?
Dan is het bekend jaquote:Op woensdag 7 april 2010 23:15 schreef Mkr het volgende:
nog steeds dicht, maar ik denk dat bellen niet meer nodig is. De treinen die nu langs komen rijden stapvoets en gebruiken geluidssignalen
quote:Sein+overwegstoring Amersfoort-Nijkerk
Tussen Amersfoort en Zwolle moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 15 tot 30 minuten.
Oorzaak: een sein- en overwegstoring.
Prognose:
* Einde tussen 0.30 en 1.30 uur
De NS is soms erg vreemd.. Als Prorail meldt dat 'het verholpen is' wordt het van de site gehaald.. Vast en zeker een faal bij Prorail, of de NS die denkt dat t verholpen is.quote:Op donderdag 8 april 2010 03:52 schreef Mkr het volgende:
Volgend ns is er geen storing maar maar ik hoor hem hier nog steeds en de overweg zit nog steeds dicht... Irritant!
Het zal niet de eeerste keer zijn dat de storing zit in het systeem wat de storingen moet meldenquote:Op woensdag 7 april 2010 23:10 schreef dennistd het volgende:
melden is niet nodig: als een overweg langer dan 5 minuten dicht ligt krijgt de treindienstleider een storingsmelding volgens mij
Geinig stukje... Ik denk wel dat NS gelijk heeft, en dat ze in deze markt wel moeten. Argumenten als "het is een staatsbedrijf" gaan niet echt op, aangezien SNCF en de DB net zo hard op de markt opereren. Ik zie het wel als een interessante kans, het risico dat je loopt is dat NS op een gegeven moment wordt overgenomen door DB of zo. Het is tenslotte een marktpartij, en marktpartijen kun je kopen.quote:
Wat is er mis met privatisering? In Engeland hebben ze het ontzettend verkloot, maar in Nederland is volgens mij iedereen er beter op geworden?quote:Op donderdag 8 april 2010 09:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
En als je het zou doen zoals mij het beste lijkt (maar dat gebeurt dus niet), dan draai je al dat achterlijke geprivatiseer terug.
Word eens wakker, figuur. Veolia laat aan de Maaslijn mensen staan omdat ze het inzetten van voldoende materieel te duur vinden. Rotzooi van Arriva staat constant langs de kant met allerhande gebreken.quote:Op donderdag 8 april 2010 09:53 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wat is er mis met privatisering? In Engeland hebben ze het ontzettend verkloot, maar in Nederland is volgens mij iedereen er beter op geworden?
quote:Op donderdag 8 april 2010 10:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Rotzooi van Arriva staat constant langs de kant met allerhande gebreken.
Vervang Veolia en Arriva door NS en Maaslijn door een willekeurig traject op het hoofdnet, en beide zinnen kloppen nog steeds. Waar tegenwoordig Veolia, Arriva, Conexxion of Syntus rijdt, rijden nu aanzienlijk meer treinen dan toen de NS er 1x per uur langsreed. De achterhoek is helemaal verliefd op Syntus, in het noorden en aan de Betuwelijn zijn mensen veel meer tevreden over Arriva dan destijds over de NS en in Barneveld en omgeving zul je ook weinig mensen horen klagen over Conexxion.quote:Op donderdag 8 april 2010 10:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Word eens wakker, figuur. Veolia laat aan de Maaslijn mensen staan omdat ze het inzetten van voldoende materieel te duur vinden. Rotzooi van Arriva staat constant langs de kant met allerhande gebreken.
Die hebben we al, niets nieuws. Fervente reizigers buiten de spits betalen 40% minder voor hun reis dan reizigers in de spits.quote:Op donderdag 8 april 2010 11:00 schreef YoshiBignose het volgende:
Las ik laatst nou wat over spitsheffing bij de NS? Het moet toch niet gekker worden daar bij die tent
Zegt de term "Voordeelurenkaart" je iets?quote:
Hoe dan?quote:Op donderdag 8 april 2010 13:20 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar korting overdag is toch wat anders dan extra heffing tijdens de spits.
M'n baas ziet me aankomen, als ik pas na 09:00 uur in de trein stapquote:Op donderdag 8 april 2010 14:20 schreef ReisT het volgende:
Dalurenkorting => reizen in de spits is duurder dan buiten de spits
Spitsheffing => reizen in de spits is duurder dan buiten de spits
Het is dus al jááren zo dat reizen buiten de spits voordeliger is. Heeft dat ervoor gezorgd dat men massaal buiten de spits is gaan reizen? Ik dacht het toch niet.
Reis jij dagelijks op een concessielijn?quote:Op donderdag 8 april 2010 10:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Word eens wakker, figuur. Veolia laat aan de Maaslijn mensen staan omdat ze het inzetten van voldoende materieel te duur vinden. Rotzooi van Arriva staat constant langs de kant met allerhande gebreken.
Privatisering wordt gewoon veel te vaak verward met marktwerking. In het openbaar vervoer is geen marktwerking. Een reiziger moet van A naar B en is daarmee veroordeeld tot een bepaalde vervoerboer die toevallig BEWEERDE dat het goedkoopste te kunnen doen. Daarmee op ruime schaal de hand lichtende met onderhoud en veiligheidsvoorschriften, en zonder het beloofde product daadwerkelijk te leveren. Privatisering in het OV in Nederland is een fiasco met een grote F.
Heb ik het nog niet over de OV-Chipkaart, waarvan het gebruik er door die versnippering nou ook niet bepaald pretiger, duidelijker of minder kostbaar op geworden is. Al is dat niet de schuld van de privatisering zelf.
Ja en?quote:Op donderdag 8 april 2010 16:11 schreef dennistd het volgende:
Maar als je naar de wc moet kun je de pot op (nouja, eigenlijk niet dus....)
Leuk dat je bioscoop als vergelijking neemt. Volgens mij 1 van de weinige plekken waar de toiletten nog smeriger zijn dan in de treinquote:Op donderdag 8 april 2010 17:40 schreef Dr_Flash het volgende:
In een trein moet je gewoon fatsoenlijk kunnen pissen. In een bioscoop kun je ook pissen.
Beide treinen staan lang genoeg stil op station Gorinchem voor een toiletbezoek.quote:Op donderdag 8 april 2010 17:42 schreef Socios het volgende:
Zo is dat. Of een treinmaatschappij moet kunnen garanderen dat een trein te allen tijde op een bepaald tijdstip op een station arriveert met fatsoenlijk toilet. Maar ja, dat kunnen ze niet of nauwelijks.
Ja, mag je vinden. Het is inderdaad een verbetering als er met een hogere frequentie gereden wordt. En dat JIJ het nou geen probleem vindt om op je spits-stukje van 20 minuten geen toilet bij de hand te hebben, soit. Genoeg mensen hebben daar al een probleem mee, en het is hoe dan ook een uitholling van service als je aanwezige voorzieningen verwijdert.quote:Op donderdag 8 april 2010 17:48 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Beide treinen staan lang genoeg stil op station Gorinchem voor een toiletbezoek.
@Flash: Maar is dit werkelijk voor jou de reden om concessielijnen te veroordelen?
Jij geeft met een hoop gezeur aan dat aanbestedingen niet goed zijn voor de reizigers. Vervolgens geven ik en andere users aan dat dat helemaal niet waar is daarna is het enige waar je over gaat zeuren, dat er geen toilet in de trein is. Nogmaals, wegen alle voordelen op tegen dit nadeel?
Ik ben overigens blij dat er hier uberhaupt nog een trein rijdt. Als er geen aanbesteding was gedaan reedt hier waarschijnlijk uberhaupt geen trein meer. En dan was het OV hier in een gigantische regio puur aangewezen op bussen en dat zat ik echt niet meer binnen 40 minuten in Rotterdam.
Welkom. De wereld is groter dan jouw traject.quote:Tevens heb ik nog nooit iemand op mijn traject horen klagen over WC's. Dus imo is dit negatieve punten aanhalen om het klagen.
Nee, de lentetour is nog steeds alleen geldig bij NS. Alleen voor het kruidvatkaartje is het opgelost, misschien omdat kruidvat een hogere prijs aan NS betaalt die daarvan weer de andere vervoerders extra betaald.quote:Op donderdag 8 april 2010 18:28 schreef Ascendancy het volgende:
De NS beheert alle kaarten nog. Dat kleine debacle met de zomertour en dergelijke is ook weer opgelost.
Dat heb ik dan verkeerd begrepen. Dat is inderdaad ook slecht en ik hoop dat de politiek hier iets aan gaat doen. Maar het beeld wat Flash schetst is natuurlijk belachelijk.quote:Op donderdag 8 april 2010 18:35 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nee, de lentetour is nog steeds alleen geldig bij NS. Alleen voor het kruidvatkaartje is het opgelost, misschien omdat kruidvat een hogere prijs aan NS betaalt die daarvan weer de andere vervoerders extra betaald.
Misschien enigszins overdreven. Maar dat maakt de zaak duidelijk. Wacht de aanbesteding van het hoofdrailnet maar afquote:Op donderdag 8 april 2010 18:45 schreef Ascendancy het volgende:
Maar het beeld wat Flash schetst is natuurlijk belachelijk.
Dat moment hoop ik niet mee te maken eigenlijk.quote:Op donderdag 8 april 2010 19:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Misschien enigszins overdreven. Maar dat maakt de zaak duidelijk. Wacht de aanbesteding van het hoofdrailnet maar af
Hier was dat.quote:Op donderdag 8 april 2010 20:50 schreef Duvel het volgende:
Dat NS efficiënter kan werken: zeker. Ik las daarover laatst nog een lollig stukje (maar ik weet niet meer waar). Iets over goudgerande arbeidsvoorwaarden voor NS personeel...
Ik hoop niet dat de SNCF hier de boel over komt nemen... liever DB of ÖBB, als het toch moet. Maar eigenlijk mag NS van mij wel blijven, ze doen over het algemeen een goede zaak... tot het echt misgaat want dan weet niemand meer iets.quote:Op donderdag 8 april 2010 20:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat moment hoop ik niet mee te maken eigenlijk.
Dat stuk heb ik ook gelezen, en het rijdend personeel op OHIH ook. Ik kan me in hun positie wel indenken, dat ze bijvoorbeeld de pauze doorbetaald krijgen motiveert wel om ook door te werken, bijvoorbeeld. Als de pauzes niet meer betaald worden zal het best vaker voorkomen dat een trein ineens niet meer verderrijdt want 'er moet gepauzeerd worden'.quote:Dat NS efficiënter kan werken: zeker. Ik las daarover laatst nog een lollig stukje (maar ik weet niet meer waar). Iets over goudgerande arbeidsvoorwaarden voor NS personeel... Dat gaat natuurlijk sowieso op de schop bij een aanbesteding (let maar op!). En dat is dan wellicht ook het enige positieve punt.
Mooi station he Hoornquote:Op donderdag 8 april 2010 20:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Goed nieuws trouwens: Vorige week dinsdag heeft de DE2 186 van de Stichting Historisch Streekvervoer Achterhoek het Inzetcertificaat van IVW ontvangen. De inbouw van de ATB is succesvol verlopen en de trein is weer toegelaten op het Nederlandse spoorwegnetklik
[ afbeelding ]
Hier de 186 in Hoorn tijdens een donateursrit in 2007.
Wil je het weten? Net zo kut als Veenendaal West. Tamelijk kut dus.quote:
Ga weg gek, heel Nederland krijgt geen pauzes doorbetaald terwijl HC's een flink deel van de tijd in de 1e klas zitten te kleppen.quote:Op donderdag 8 april 2010 20:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat de SNCF hier de boel over komt nemen... liever DB of ÖBB, als het toch moet. Maar eigenlijk mag NS van mij wel blijven, ze doen over het algemeen een goede zaak... tot het echt misgaat want dan weet niemand meer iets.
[..]
Dat stuk heb ik ook gelezen, en het rijdend personeel op OHIH ook. Ik kan me in hun positie wel indenken, dat ze bijvoorbeeld de pauze doorbetaald krijgen motiveert wel om ook door te werken, bijvoorbeeld. Als de pauzes niet meer betaald worden zal het best vaker voorkomen dat een trein ineens niet meer verderrijdt want 'er moet gepauzeerd worden'.
quote:Ik denk dat iedereen het er wel overeens kan zijn dat NS personeel net als ook gewoon recht heeft op een pauze. De vraag is nu of deze betaald of onbetaald genoten mag worden. Wat mij betreft is zoiets een zaak tussen werkgevers en werknemers en niet iets waar een Tweede Kamerlid uitspraken over hoort te doen. Ger Koopmans pakt de doorbetaalde pauzes er waarschijnlijk bij om zijn stelling kracht bij te zetten dat de arbeidsvoorwaarden bij de NS in zijn ogen wel erg riant zijn. Op mij komt zoiets over als symboolpolitiek. Als de politiek wil dat de NS goedkoper gaat werken dan kunnen ze ook de slikken of stikken aanpak van de Stadsregio Amsterdam met het GVB overnemen. Het is dan aan de NS zelf om te bepalen hoe ze deze kostenbesparing vervolgens realiseren.
How rude. We hebben nu weer een broodjestent (surinamer welliswaar) en het andere hokje is ook weer open zodat we niet in de kou hoeven te wachten. Het is niet te vergelijken met Veenendaal-West vriend.quote:Op donderdag 8 april 2010 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wil je het weten? Net zo kut als Veenendaal West. Tamelijk kut dus.
Oftewel een soort van reizigertjes pesten.. NS is te gierig om de overige vervoerders er (meer) geld voor te geven, en dan krijg je deze verklootte acties..quote:Op donderdag 8 april 2010 18:35 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nee, de lentetour is nog steeds alleen geldig bij NS. Alleen voor het kruidvatkaartje is het opgelost, misschien omdat kruidvat een hogere prijs aan NS betaalt die daarvan weer de andere vervoerders extra betaald.
Wat is jouw favoriete station dan dokter?quote:Op donderdag 8 april 2010 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Mijn excuses voor het onderschatten van je mondaine OV-Terminal. Vriend.
De beste oplossing hiervoor is de HC waarschuwen dat je een overstap naar een Arriva lijn dreigt te missen. Een belletje naar de verkeersleiding doet namelijk vaak wonderen. De treindienstleider kan de betreffende trein(en) nog eventjes wat langer voor het rode sein laten staan.quote:Op donderdag 8 april 2010 22:47 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar nu de Arriva het heft heeft overgenomen op deze nevenlijnen, is er een grote wijziging gekomen hierin, tot ongenoegen van een (groot) aantal Noorderlingen. Wanneer de trein uit de richting van Zwolle iets later is, vertrekt de trein gewoon. Er wordt geen minuutje meer gewacht 'want wij moeten ons aan de rijtijden houden' of 'anders daalt de punctualiteit'. Daar is iets in te komen, maar als je als vervoerder één of twee minuutjes kan wachten, en zo nog een aantal reizigers mee kan nemen, en die dus tevreden zijn, lijkt mij dat een strakke keuze. Maar nee, punctualiteit gaat voor op mensjes vervoeren lijkt het soms wel..
Het is de Harlingen-trein waarmee ze dat doen. In Leeuwarden willen de stoppers naar Sneek/Stavoren en die naar Groningen nog wel eens een paar minuten wachten om de aansluiting over te nemen. Naar Harlingen is uitgesloten, omdat het een vertragingsgevoelig traject is en ze zelfs met de GTW's de dienstregeling maar net kunnen halen. Dit komt omdat de trein van .33 nu ook op Deinum is komen te stoppen. Eén minuut langer wachten telkens kan in theorie de hele dienstregeling daar in de soep draaien, dus wachten ze niet.quote:Op donderdag 8 april 2010 22:47 schreef greavy het volgende:
Zo heb je tegenwoordig ook een andere situatie, wat een aantal Noorderlingen (nog) niet kunnen begrijpen:
Voorheen reed Noordned op de Noorderlijke Nevenlijnen, en een situatie wat in Leeuwarden voor kwam, was wel eens dat de trein vanuit de richting Zwolle vertraging had, waardoor de overstap richting Sneek/Harlingen niet gehaald kon worden. De NoordNet wachtte dan nog een aantal minuutjes, als de vertraging niet te groot werd. 2 Minuten wachten, of zelf minder deed al wonderen. En dat werd ook gewaardeerd door de reizigers. In Harlingen Haven haalde je de boot meestal toch wel, als je er enkele minuutjes later aan kwam.
Maar nu de Arriva het heft heeft overgenomen op deze nevenlijnen, is er een grote wijziging gekomen hierin, tot ongenoegen van een (groot) aantal Noorderlingen. Wanneer de trein uit de richting van Zwolle iets later is, vertrekt de trein gewoon. Er wordt geen minuutje meer gewacht 'want wij moeten ons aan de rijtijden houden' of 'anders daalt de punctualiteit'. Daar is iets in te komen, maar als je als vervoerder één of twee minuutjes kan wachten, en zo nog een aantal reizigers mee kan nemen, en die dus tevreden zijn, lijkt mij dat een strakke keuze. Maar nee, punctualiteit gaat voor op mensjes vervoeren lijkt het soms wel..
Gebeurt bij mij nogal eens dat de HC omroept bij binnenkomst in Leeuwarden dat de trein naar Harlingen zal wachten op ons, en wanneer wij binnenrijden aan het perron je die trein weg ziet rijden.. Hoor je even later (niet altijd) nog een HC die omroept: "En de trein naar Harlingen is enkele seconden geleden net vertrokken"quote:Op donderdag 8 april 2010 23:24 schreef TrainGV het volgende:
[..]
De beste oplossing hiervoor is de HC waarschuwen dat je een overstap naar een Arriva lijn dreigt te missen. Een belletje naar de verkeersleiding doet namelijk vaak wonderen. De treindienstleider kan de betreffende trein(en) nog eventjes wat langer voor het rode sein laten staan.
Ik heb het al een aantal keren gedaan en dus eigenlijk altijd de overstap kunnen halen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |