Wat is er mee?quote:Op woensdag 31 maart 2010 22:02 schreef maartena het volgende:
Hier maar weer verder over Wilders/PVV.
Nederland wordt steeds slimmerquote:Op woensdag 31 maart 2010 23:05 schreef maartena het volgende:
Volgens Maurice de Hond is de PVV weer twee zetels kwijt, en is nu de 4e partij.... de VVD heeft zetels gewonnen, en staat nu op de 2e plaats achter de PvdA.
Ik denk dat mensen nu de verkiezingen dichterbij komen toch beginnen te realiseren dat de VVD nog een degelijke rechtse partij is, die over de gehele linie problemen wil bespreken, in plaats van zich voor 90% te focussen op moslims, en voor 10% wat Fleur brult.
Lees die post nog een keer terug. In de daarop volgende zin heb ik het gewoon uitgelegd.quote:
Ik dacht dat jij niet discussierde met Israël-knuffelaars. Ik hoop trouwens dat je dat niet begrepen hebt uit mijn opmerking dat ik liever Nieuw-Israël heb dan Nieuw-Iran. Dat was namelijk een antwoord op jouw onzinnige stelling dat Nederland Nieuw-Israël zou worden. Als je dat niet begrepen hebt, dan is het misschien maar beter dat we niet verder discussierenquote:Op woensdag 31 maart 2010 19:10 schreef Kikopuz het volgende:
[..]
Precies, je kan in de naam van alles iets doen.
Nee hoorquote:Op woensdag 31 maart 2010 23:45 schreef poon het volgende:
Uit het vorige topic.
Ik dacht dat jij niet discussierde met Israël-knuffelaars.
Hoezo onzinnig? Nederland is hard op weg hoor!quote:Ik hoop trouwens dat je dat niet begrepen hebt uit mijn opmerking dat ik liever Nieuw-Israël heb dan Nieuw-Iran. Dat was namelijk een antwoord op jouw onzinnige stelling dat Nederland Nieuw-Israël zou worden.
Wie stelt...quote:Op woensdag 31 maart 2010 23:59 schreef Kikopuz het volgende:
[..]
Nee hoor![]()
[..]
Hoezo onzinnig? Nederland is hard op weg hoor!
Wie stelt, bewijst. Jij stelt dat het hier Nieuw-Israël wordt. Ik vraag naar bewijzen. Maar ik weet denk ik al wat je gaat zeggen: 'Wilders is een zionist. Hij wil alle moslims uitroeien.' Zelfs al zou dat het geval zijn, dan nog zou de vergelijking met Israël niet op gaan.quote:
Tsja, Nieuw-Israël is volgens mij niet eens een term, dus of het nou een reële uitspraak is of niet..quote:Op donderdag 1 april 2010 11:29 schreef poon het volgende:
Wie stelt, bewijst. Jij stelt dat het hier Nieuw-Israël wordt. Ik vraag naar bewijzen. Maar ik weet denk ik al wat je gaat zeggen: 'Wilders is een zionist. Hij wil alle moslims uitroeien.' Zelfs al zou dat het geval zijn, dan nog zou de vergelijking met Israël niet op gaan.
Vandaar dat ik zei dat ik liever geen Nieuw-Iran wil. Dat is natuurlijk ook geen reëele uitspraak, maar dat was om aan te geven hoe jouw opmerking overkwam (en dus niet dat ik hier een tweede Israël wil. Wat niet eens mogelijk zou zijn, maar goed).
Oops, hoe bedoel je? Dat makke schaap gedoe? Dat is gebaseerd op (tenminste, dan moet je wel PVV-aanhanger zijn) het feit dat je pro-PVV bentquote:Waarom je mij dan op zo'n kinderachtige wijze aan moet spreken en (ongefundeerde) labels op mijn persoontje wil plakken is me dan weer een raadsel.
Israëlisch gedachtegoed? Dat wij Nederland onszelf moeten beschermen tegen allerlei schurkenstaten?quote:Op donderdag 1 april 2010 12:08 schreef Kikopuz het volgende:
[..]
Tsja, Nieuw-Israël is volgens mij niet eens een term, dus of het nou een reële uitspraak is of niet..
Ik kan er wel mijn betekenis aan geven; Wat ik bedoel is dat Wilders net zo denkt als de Israëliërs. En ik heb liever niet dat mijn (hopelijk niet) toekomstige minister-president/dictator zijn vervelende Israëlische gedachtegoed overbrengt op het Nederlandse volk. Maar zoals ik zei: hij is al flink op weg.
[..]
Het ging meer om het label Israël knuffelaar (of zionist oid, ik weet niet meer precies). En stel dat ik pro-PVV ben (ik zie het niet zo zwart-wit maar goed) dan nog is het ongefundeerd. PVV'ers zijn niet per definitie 'makke schapen'. Jij vindt misschien van wel, maar dan moet je dat onderbouwen als je het gefundeerd wil hebben en dan bepaal ik wel of ik het bullshit vind of niet. En het kinderachtige sloeg dan weer op het feit dat je niet in discussie wilde gaan en mij slechts één zin toevoegde die op de man was. Maar we zijn nu al een paar posts bezig dus dat zal ik terug moeten nemen.quote:Oops, hoe bedoel je? Dat makke schaap gedoe? Dat is gebaseerd op (tenminste, dan moet je wel PVV-aanhanger zijn) het feit dat je pro-PVV bentBen je dat niet, dan is het idd ongefundeerde BS. Of het nou kinderachtig is...
Bron: http://pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=2343&Itemid=12quote:PVV: bouw Joodse nederzettingen in Judea en Samaria moeten als legitiem worden erkend
donderdag 19 november 2009
Dat blijkt uit een motie die PVV-kamerleden De Roon en Wilders hebben ingediend. Zij verlangen van de Nederlandse regering dat deze zich niet langer verzet tegen de bouw van nederzettingen in de zogenaamd “bezette gebieden”.
“Het Midden-Oosten vredesproces is niet meer dan het trekken aan een dood paard. Het getreuzel met dat uitzichtloos proces, mag er niet aan in de weg staan dat het Joodse volk zich verder ontplooit in de gebieden die het van oudsher toekomen.
De oplossing voor Palestijnen die zich daar niet bij willen neerleggen, is gelegen in de Palestijnse staat ten oosten van de rivier de Jordaan: Jordanië . Die kunnen daar vrijwillig naar toe verhuizen. Alleen op die manier kan de twee-statenoplossing worden gerealiseerd” aldus De Roon.
“Bovendien moet Nederland zijn ambassade onmiddellijk verhuizen van Tel Aviv naar de ondeelbare hoofdstad van Israel: Jeruzalem. Het is zinloos om te wachten totdat Israel en de Palestijnen een akkoord hebben bereikt over Jeruzalem. Dat akkoord komt er namelijk nooit, omdat de Islam geen westerse aanwezigheid duldt tenzij in volledige onderwerping aan de islam.”
Wat ben je positief tegenover Israël. Ik zie hen ook als een schurkenstaat, tussen al die andere bagger staten.quote:Op donderdag 1 april 2010 15:53 schreef poon het volgende:
Israëlisch gedachtegoed? Dat wij Nederland onszelf moeten beschermen tegen allerlei schurkenstaten?
Wat dacht je van:quote:En stel dat ik pro-PVV ben (ik zie het niet zo zwart-wit maar goed) dan nog is het ongefundeerd. PVV'ers zijn niet per definitie 'makke schapen'. Jij vindt misschien van wel, maar dan moet je dat onderbouwen als je het gefundeerd wil hebben en dan bepaal ik wel of ik het bullshit vind of niet.
haha oja dat zei ikquote:Op donderdag 1 april 2010 16:43 schreef poon het volgende:
Ik dacht dat IK Israël knuffelaar werd genoemd, puur omdat ik het niet eens was met de gedachte dat Nederland Nieuw-Israël zou worden. Dat had ik overgens fout. Ik heb het teruggelezen en ik werd verweten een radicale jood te zijn. Ach ja.
LOI Leidse onderwijs instellingen.quote:
Mjah ik heb dat ook niet helemaal begrepen dan.quote:Op donderdag 1 april 2010 16:43 schreef poon het volgende:
Ik dacht dat IK Israël knuffelaar werd genoemd, puur omdat ik het niet eens was met de gedachte dat Nederland Nieuw-Israël zou worden. Dat had ik overgens fout. Ik heb het teruggelezen en ik werd verweten een radicale jood te zijn. Ach ja.
Tja. Amerika is al jaren een Israël-knuffelaar, maar zo fel als tegen Wilders hoor ik niet zoveel mensen over Amerika. Wat betreft het Christian Action Network. Wilders heeft banden met hen omdat ze, zoals eerder iemand anders terecht opmerkte, een gezamelijke vijand in de islam zien. Toen Wilders begreep dat een bepaalde woordvoerder homo-discriminerende opmerkingen had gemaakt wilden Wilders en Robert Spencer niet meer bij de premiere van die film aanwezig zijn.quote:Op donderdag 1 april 2010 19:32 schreef maartena het volgende:
[..]
Mjah ik heb dat ook niet helemaal begrepen dan.
Hoe dan ook, Geert Wilders zelf mag terecht toch wel een Israël-Knuffelaar genoemd worden. En ik vind de links die hij heeft met Christian Action Network ook op z'n minst opvallend eigenlijk.....
De VS heeft tijdens een top-ontmoeting onlangs in Washington met Netanyahu expliciet duidelijk gemaakt tegen het bouwen te zijn in de Westelijke Jordaanoever.... dus misschien komt dat omdat de VS juist iets minder aan het knuffelen onlangs, en ook Israël verantwoordelijk is gaan houden voor haar daden.quote:Op donderdag 1 april 2010 23:13 schreef poon het volgende:
Tja. Amerika is al jaren een Israël-knuffelaar, maar zo fel als tegen Wilders hoor ik niet zoveel mensen over Amerika.
Dat praat het natuurlijk niet goed. Om een film te produceren kun je toch echt wel betere partners uitzoeken.quote:Wat betreft het Christian Action Network. Wilders heeft banden met hen omdat ze, zoals eerder iemand anders terecht opmerkte, een gezamelijke vijand in de islam zien.
En als Wilders van te voren even Google had gebruikt met betrekking tot CAN, dan hadden ze heel wat anti-homo propaganda zo van het net kunnen vissen. Dat betekend in mijn ogen dat als ze dat niet deden, dat ze gewoon ontzettend dom bezig zijn met het kiezen van partners, of ze wisten het wel van te voren onder het "gezamenlijke vijand" excuus, en beoordeelden het een "acceptabel risico" waarbij men hoopte dat de pers niet zou happen.quote:Toen Wilders begreep dat een bepaalde woordvoerder homo-discriminerende opmerkingen had gemaakt wilden Wilders en Robert Spencer niet meer bij de premiere van die film aanwezig zijn.
En toch wil hij die "vrije westerse democratie" van een "behalve moslims" stempel voorzien met het verbieden van de Koran, minder burgerrechten voor moslims, etc.... hij mag dan wel voorstander zijn van een westerse democratie, maar niet voorstander van een westerse democratie voor iedereen.quote:Dat lijkt mij een uitstekend voorbeeld dat Wilders' opmerkingen over joods/christelijke traditie van ons land niet uitgelegd moet worden door homofobe teksten uit de bijbel te halen, maar meer vanwege het feit dat Europa door het christendom gevormd is en via de verlichting en renaissance gekomen is tot onze vrije westerse democratie. Of dat laatste helemaal klopt laat ik in het midden.
Wow, blijkbaar hebben wij te veel ruimte overgelaten voor interpretatie..quote:Op vrijdag 2 april 2010 08:32 schreef voice-over het volgende:
Ja, ja, we weten het nu wel. De Islam is prachtig en Wilders is een foute man.
quote:Gruwelijke mishandeling in Brusselse metro
AD
2-4-2010
Gruwelijke video: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)russelse-metro.dhtml
BRUSSEL - De Belgische politie heeft een video vrijgegeven van een extreem geval van agressie in de Brusselse metro, station Naamsepoort. De politie is op zoek naar getuigen. De schokkende beelden - NIET voor gevoelige lezers! - circuleren op het internet.
Op nieuwjaarsnacht werd een 22-jarige Bulgaarse student, die stage liep bij het Europees parlement, zonder enige aanleiding aangevallen door een groepje allochtone jongeren. Het slachtoffer wordt afgeranseld en uiteindelijk van de eerste verdieping op de sporen van de metro geworpen. Dat toont het filmpje ook: de beelden zijn niet geschikt voor gevoelige mensen! Passanten hijsen de student weer op het perron.
De beelden werden gemaakt door veiligheidscamera's. We zien het vergeefse verweer van de jongen, die kansloos was tegen de overmacht van zijn aanvallers. Hij overleeft wonderwel de angstaanjagende agressie, maar brak wel zijn nekwervels.
"Dat we drie maanden na de feiten nog een oproep naar getuigen doen, wijst erop hoe uitzonderlijk dit soort agressie is", zegt de woordvoerster van de federale politie, Tine Hollevoet.
Euhm, nee. Het waren werkgevers die onbeperkt vreemdelingen wilden halen. Die waren te beroerd om een redelijk loon te betalen, waardoor in Nederland niemand bepaalt werk wilde doen. Dus gingen ze maar huilen bij de overheid dat er goedkope arbeiders moesten komen. Rechts heeft vervolgens nooit wat gedaan om het te stoppen (het was de SP die als eerste aan de bel trok). Dus je zit weer eens complete leugens te verkopen door alleen de PvdA te noemen. Rechts heeft net zo hard meegedaan, aangezien Rechts altijd geregeerd heeft.quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:48 schreef voice-over het volgende:
Wat een goed idee was het toch van de PvdA om onbeperkt vreemdelingen naar de lage landen te halen. Wilders is zo'n foute man. Gevaarlijk gewoon.
![]()
[..]
In eerste plaats, dit is gebeurt in België. Daar zijn met autochtone Belgen wel meer verschrikkelijke dingen gebeurt. Ik bagatelliseer hier helemaal niets. Het is verschrikkelijk dat zulke dingen gebeuren. Maar waarom wordt er dan meteen aan Wilders gedacht? Waarom heeft de PVV het monopolie op deze gebeurtenissen? Kan dit niet in een topic over de VVD geplaatst worden. Die zijn ook voor meer veiligheid, zijn ook kritisch over migratie en ook voor hardere straffen. En het leuke is, zij hebben wél kans om de plannen waar te maken.quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:48 schreef voice-over het volgende:
Wat een goed idee was het toch van de PvdA om onbeperkt vreemdelingen naar de lage landen te halen. Wilders is zo'n foute man. Gevaarlijk gewoon.
![]()
[..]
Hij veranderd pas van mening op het moment dat de peilingen voor hem in negatieve zin zich ontwikkelen, dat is dus draaikonterij, ja. Populisme pur sang, inhoudelijk nergens voor staan maar meewaaien met de waan van de dag.quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:37 schreef poon het volgende:
Verandert hij van mening (hoofddoekjesverbod was een hekel punt bij sommigen hier had ik het idee), is het nog niet goed. Draaikonterij is inherent aan de Nederlandse politiek. Water bij de wijn doen kan (en moet soms zelfs, zeker bij zo'n jonge partij als de PVV die zich nog moet vormen), als je maar duidelijk uitlegt/verantwoordt waar en waarom je water bij de wijn doet (Pim Fortuyn). Als je er maar eerlijk over bent en niet in de aanloop zeggen dat het een breekpunt is, maar als je kan regeren, dan toch maar niet.
Bij de PVV is dit een beetje onduidelijk. Wilders zelf zegt dat alleen de AOW een breekpunt is geweest.
quote:Vogelaar ziet parallellen tussen PVV en NSB
ROTTERDAM - Oud-minister van Wonen, Wijken en Integratie Ella Vogelaar (PvdA) ziet 'schokkende parallellen' tussen de opkomst van de PVV en die van de NSB.
In een opiniestuk in het blad VolZin schrijft ze: "Het lijkt wel alsof we de belofte die we elkaar hebben gedaan na de Tweede Wereldoorlog 'dat nooit weer', vergeten zijn."
Vogelaar stelt dat Nederland 'op drift' is. "Recht voor zijn raap zeggen waar het op staat, mensen opzettelijk krenken, daarmee scoor je tegenwoordig als politicus. Dit gaat dan vaak ook nog gepaard met een roep om repressie en gewelddadig optreden door de overheid", schrijft de oud-politica.
"Pleidooien voor hogere gevangenisstraffen lijken gemeengoed te zijn geworden, over een oproep van Wilders om overlastgevers door de knieën te schieten en straatcommando's in te voeren ontstaat nog nauwelijks ophef." In haar tijd als minister lag Vogelaar ook geregeld overhoop met de PVV-voorman, die haar in de Kamer ooit 'knettergek' noemde. (NOVUM)
02/04/10 13u11
Lees ook: PVV zet in op meer politie en veiligheid
Lees ook: 'PVV loopt weg voor verantwoordelijkheid'
Lees ook
Ach ja, en maar dom door blaaten dat alles de schuld van de PvdA is, da's ook typisch PVV gedrag, te dom om zelfstandig te poepen.quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:48 schreef voice-over het volgende:
![]()
Ik weet het. Wilders is heel erg fout maar de Islam is goed ... en we moeten alle Afrikanen ongehinderd naar Nederland halen want wie wast straks onze billen als we oud zijn?quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:05 schreef Bernhard.von.Galen het volgende:
voice-over
Je verdient deze van harte. Het is ook het enige wat ik tegen je kan en wil zeggen. Al komt men met zulke goede argumenten, je zult het nooit snappen. Droevig.
"Recht voor zijn raap zeggen waar het op staat, mensen opzettelijk krenken, daarmee scoor je tegenwoordig als politicus." Aldus Ella Vogelaar, de mislukte ex-minister van Zielige Allochtonen beleid.quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:38 schreef ANTI-ALLES het volgende:
[Vogelaar: "Wilders is een nazi .... blablabla"]
Bij de PVV in Almere en Den Haag was het het hoofddoekjesverbod. Nu is de lokale politiek toch vaak anders dan de landelijke natuurlijk....en merk je terecht op dat de "draaikonterij" wel vaker voorkomt in de Nederlandse politiek, maar het is wederom op z'n minst opvallend dat over punten waar hij voorheen zoveel ophef over maakte - met bijvoorbeeld een "kopvoddentax" - toch op het slachtblok worden gegooid zodra hij zetels begint te verliezen, en een potentiële deelname in een regering in gevaar komt.quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:37 schreef poon het volgende:
Wilders zelf zegt dat alleen de AOW een breekpunt is geweest.
Plan A was: weglopen voor verantwoordelijkheid en proberen te wijzen naar de " gevestigde orde"quote:Op vrijdag 2 april 2010 15:29 schreef maartena het volgende:
[..]
Bij de PVV in Almere en Den Haag was het het hoofddoekjesverbod. Nu is de lokale politiek toch vaak anders dan de landelijke natuurlijk....en merk je terecht op dat de "draaikonterij" wel vaker voorkomt in de Nederlandse politiek, maar het is wederom op z'n minst opvallend dat over punten waar hij voorheen zoveel ophef over maakte - met bijvoorbeeld een "kopvoddentax" - toch op het slachtblok worden gegooid zodra hij zetels begint te verliezen, en een potentiële deelname in een regering in gevaar komt.
Je weet nog steeds niet er veel van de Nederlandse geschiedenis en politiek he....quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:48 schreef voice-over het volgende:
Dat doe ik wel.quote:Op vrijdag 2 april 2010 15:49 schreef maartena het volgende:
Ga dus niet doen alsof de schuld bij 1 politieke kleur ligt.....
Als je nou eens ging kijken naar de migratiecijfers van de afgelopen 5 jaar, dan zul je ontdekken dat voor zo goed als de helft van die tijd er een emigratieoverschot is geweest:quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:55 schreef voice-over het volgende:
Ik weet het. Wilders is heel erg fout maar de Islam is goed ... en we moeten alle Afrikanen ongehinderd naar Nederland halen want wie wast straks onze billen als we oud zijn?
Ja, en daaruit blijkt dus ook weer dat je gewoon niet WEET hoe de zaken in elkaar zitten. Lees het Elsevier artikel dat ik zojuist postte eens goed door.quote:Op vrijdag 2 april 2010 15:58 schreef voice-over het volgende:
Dat doe ik wel.
Uiteraard zonder verdere onderbouwing...... voor hem is het roepen van "WELLUS!" of "NIETUS!" genoeg.quote:Op vrijdag 2 april 2010 16:01 schreef Bernhard.von.Galen het volgende:
Ik wilde net posten dat je verhaal toch geen zin had maartena.
voice-over zou iets in de trant van 'Is toch lekker niet waar' posten.
Neemt niet weg dat ik je stukjes interessant leesvoer vind. Waarvoor dank.quote:Op vrijdag 2 april 2010 16:06 schreef maartena het volgende:
[..]
Uiteraard zonder verdere onderbouwing...... voor hem is het roepen van "WELLUS!" of "NIETUS!" genoeg.
Hier klopt natuurlijk niks van. Het is niet de PvdA die de gastarbeiders hierheen heeft gehaald. Maar he, afgeven op links is en blijft een leuke hobbyquote:Op vrijdag 2 april 2010 11:48 schreef voice-over het volgende:
![]()
[..]
Correctie.... het is wel de PvdA geweest - of eigenlijk het kabinet Drees met CDA - die de eerste GAST arbeiders naar Nederland haalde.... Italianen en Spanjaarden. En die zijn voor het grootste deel weer vertrokken, precies zoals het zou moeten, en zoals het plan was.quote:Op vrijdag 2 april 2010 16:21 schreef KoosVogels het volgende:
Hier klopt natuurlijk niks van. Het is niet de PvdA die de gastarbeiders hierheen heeft gehaald. Maar he, afgeven op links is en blijft een leuke hobbyZelfs als de kritiek ongefundeerd is.
Die cijfers ken ik. Je toont weer niks aan.quote:Op vrijdag 2 april 2010 16:03 schreef maartena het volgende:
[..]
Als je nou eens ging kijken naar de migratiecijfers van de afgelopen 5 jaar, dan zul je ontdekken dat voor zo goed als de helft van die tijd er een emigratieoverschot is geweest:
Gast, wat ben jij treurig. MaartenA legt precies uit hoe het zit, en jij kunt alleen infantiel reageren. Echt een typische PVV'er; te dom om zelf argumenten op waarde te beoordelen, en alleen maar hard schreeuwen.quote:Op vrijdag 2 april 2010 17:25 schreef voice-over het volgende:
[..]
Die cijfers ken ik. Je toont weer niks aan.
Ik ben geen PVV'er maar ik kruip niet als maartena en jij in de hol van een knuffelallochtoon.quote:Op vrijdag 2 april 2010 17:51 schreef Kluwer het volgende:
[..]
Gast, wat ben jij treurig. MaartenA legt precies uit hoe het zit, en jij kunt alleen infantiel reageren. Echt een typische PVV'er; te dom om zelf argumenten op waarde te beoordelen, en alleen maar hard schreeuwen.
De hol? Een autochtoon zou weten dat 'hol' nog altijd een onzijdig woord is.quote:Op vrijdag 2 april 2010 17:52 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ik ben geen PVV'er maar ik kruip niet als maartena en jij in de hol van een knuffelallochtoon.
Ik vind dat er te makkelijk geredeneerd wordt richting draaikonterij naar aanleiding van zetelverlies. Ik vind het knap om gelijk die conclusie te trekken en nog knapper om te verkopen dat dat het initiële plan van de PVV was (dramatiek). De kopvoddentax die jij hier aanhaalt, wat inderdaad niet tot een wetsvoorstel kwam, deed Wilders toch niet tijdens een zetelverlies (en hij heeft het toch niet niet ingediend naar aanleiding daarvan)?quote:Op vrijdag 2 april 2010 15:29 schreef maartena het volgende:
[..]
Bij de PVV in Almere en Den Haag was het het hoofddoekjesverbod. Nu is de lokale politiek toch vaak anders dan de landelijke natuurlijk....en merk je terecht op dat de "draaikonterij" wel vaker voorkomt in de Nederlandse politiek, maar het is wederom op z'n minst opvallend dat over punten waar hij voorheen zoveel ophef over maakte - met bijvoorbeeld een "kopvoddentax" - toch op het slachtblok worden gegooid zodra hij zetels begint te verliezen, en een potentiële deelname in een regering in gevaar komt.
Ik toon precies aan dat wat jij beweerd totale onzin is:quote:Op vrijdag 2 april 2010 17:25 schreef voice-over het volgende:
Die cijfers ken ik. Je toont weer niks aan.
Nee, maar het feit dat hij nu toch "water bij de wijn" wil doen geeft toch wel aan dat de PVV bereid is toe te geven op de "kopvoddentax". En kom, je gaat niet in een orgaan als de Tweede Kamer een toespraak houden als je het niet duidelijk meent.quote:Op vrijdag 2 april 2010 18:31 schreef poon het volgende:
Ik vind dat er te makkelijk geredeneerd wordt richting draaikonterij naar aanleiding van zetelverlies. Ik vind het knap om gelijk die conclusie te trekken en nog knapper om te verkopen dat dat het initiële plan van de PVV was (dramatiek). De kopvoddentax die jij hier aanhaalt, wat inderdaad niet tot een wetsvoorstel kwam, deed Wilders toch niet tijdens een zetelverlies (en hij heeft het toch niet niet ingediend naar aanleiding daarvan)?
quote:Op vrijdag 2 april 2010 17:52 schreef voice-over het volgende:
Ik ben geen PVV'er maar ik kruip niet als maartena en jij in de het hol van een knuffelallochtoon.
Hierin moet ik je gelijk geven. Die toespraak was inderdaad meer aardige retoriek voor in een collumn.quote:Op vrijdag 2 april 2010 18:43 schreef maartena het volgende:
[..]
Nee, maar het feit dat hij nu toch "water bij de wijn" wil doen geeft toch wel aan dat de PVV bereid is toe te geven op de "kopvoddentax". En kom, je gaat niet in een orgaan als de Tweede Kamer een toespraak houden als je het niet duidelijk meent.
Nu beweer je dat de daling in de peiling te maken heeft met draaikonterij. Terwijl andere users beweren dat de daling in de peilingen de oorzaak van draaikonterij is. Nu begrijp ik dat jij niet voor anderen spreekt, maar het lijkt mij het één of het anderquote:We zullen zien hoe het gaat..... Momenteel zakt de PVV steeds meer, en waar dat precies mee te maken heeft..... weet ik niet. Maar ik gok wel dat het iets te maken heeft met de draaikonterij in Almere en Den Haag.
Mja, beiden zou kunnen..... Maar als ik naar bijv. Maurice de Hond z'n peiling kijk, en ik weet donders goed dat een peiling slechts een peiling is..... zie ik de volgende chronologische volgorde:quote:Op vrijdag 2 april 2010 19:26 schreef poon het volgende:
Nu beweer je dat de daling in de peiling te maken heeft met draaikonterij. Terwijl andere users beweren dat de daling in de peilingen de oorzaak van draaikonterij is. Nu begrijp ik dat jij niet voor anderen spreekt, maar het lijkt mij het één of het ander
Perfect Nederlands was het idd niet van mij maar toch kruip jij in het holletje van de eerste de beste noodruftige Noord-Afrikaan.quote:Op vrijdag 2 april 2010 18:47 schreef maartena het volgende:
[..]
En afgezien van je slechte Nederlands, kruipt niemand hier in het hol van een knuffelallochtoon.
Tja.... als je echt onderbouwen niet kunt en de kopjes thee ook al niet leuk meer zijn..... dan ga je maar op een andere manier aanvallen.quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:59 schreef voice-over het volgende:
Perfect Nederlands was het idd niet van mij maar toch kruip jij in het holletje van de eerste de beste noodruftige Noord-Afrikaan.
Maar we laten ze ongegeneerd toe, zonder kritisch na te gaan welke bijdrage ze kunnen leveren aan de welvaart van Nederland. We vinden ze zielig dus mogen ze komen. Waarom zij wel en die andere anderhalf miljard zielige mensen op deze aardkloot niet?quote:
Ik vind jouw postings nou ook niet getuigen van gezond verstand maar ik doe daar verder niet moeilijk over.quote:Op vrijdag 2 april 2010 22:02 schreef maartena het volgende:
[..]
Tja.... als je echt onderbouwen niet kunt en de kopjes thee ook al niet leuk meer zijn..... dan ga je maar op een andere manier aanvallen.
Als je niets fatsoenlijks hebt bij te dragen, reageer dan niet.... maar kom niet met dit soort achterlijke posts.
En de cijfers bewijzen ook nog eens dat zelfs DAT niet zo is. Lees de eisen van de IND sinds de wetswijzigingen van 2003 er maar eens op na.quote:Op vrijdag 2 april 2010 22:02 schreef voice-over het volgende:
Maar we laten ze ongegeneerd toe, zonder kritisch na te gaan welke bijdrage ze kunnen leveren aan de welvaart van Nederland. We vinden ze zielig dus mogen ze komen. Waarom zij wel en die andere anderhalf miljard zielige mensen op deze aardkloot niet?
Dat verwacht ik ook heel eerlijk gezegd niet meer van je. Een post die niet getuigd van gezond verstand zou vrij eenvoudig te weerleggen moeten zijn met een mooie onderbouwing, maar zelfs dat doe je niet..... wel ga je een half topic over kopjes thee doorzaniken, en je nieuwe liedje is iets met de kop in iemands achterwerk drukken.quote:Op vrijdag 2 april 2010 22:04 schreef voice-over het volgende:
Ik vind jouw postings nou ook niet getuigen van gezond verstand maar ik doe daar verder niet moeilijk over.
Lekkere stijl van discussieren heb jij.quote:Op vrijdag 2 april 2010 22:17 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat verwacht ik ook heel eerlijk gezegd niet meer van je. Een post die niet getuigd van gezond verstand zou vrij eenvoudig te weerleggen moeten zijn met een mooie onderbouwing, maar zelfs dat doe je niet..... wel ga je een half topic over kopjes thee doorzaniken, en je nieuwe liedje is iets met de kop in iemands achterwerk drukken.
Sorry, maar je komt op zo'n manier niet echt volwassen dan wel geloofwaardig meer over. Ik probeer in ieder geval met feiten en nieuwsartikelen de discussie levend te houden, maar jij kapt em gewoon af met compleet onzinnige opmerkingen.
Jouw antwoord van "dat doe ik wel". Is niet eens een stijl van discussie, maar gewoon een "Ik geloof lekker niet wat er in dat Elsevier artikel staat, en behoud mijn standpunt, lekker puh".quote:Op vrijdag 2 april 2010 22:24 schreef voice-over het volgende:
Lekkere stijl van discussieren heb jij.
De laatste cijfers die ik poste, plus de link naar een lijst naar alle landen zijn niet ander te interpreteren dan ze daar staan. Ze geven per niet westers land precies aan hoeveel mensen er binnengekomen zijn, en hoeveel mensen er vertrokken zijn.quote:Ik heb al diverse malen jouw zogenaamde bewijsvoering onderuit gehaald. Jij interpreteert CBS-cijfers op een overduidelijk, foute wijze.
Jij bent echt zo extreem kansloos. De enige bewijsvoering die ik van jou heb gezien zijn simpele 'dat is niet zo' en 'jij kruipt alleen in de hol van allochtonen'! Nergens ben je inhoudelijk, nergens zeg je überhaupt iets zinnigs. Los van het feit dat ik het wel of niet met je eens ben reageer je als een infantiel klein vervelend kind.quote:Op vrijdag 2 april 2010 22:24 schreef voice-over het volgende:
[..]
Lekkere stijl van discussieren heb jij.![]()
Ik heb al diverse malen jouw zogenaamde bewijsvoering onderuit gehaald. Jij interpreteert CBS-cijfers op een overduidelijk, foute wijze.
Ik denk dat de komst van Cohen als PvdA lijsttrekker ook voor wat peilingfluctuatie heeft gezordgd.quote:Op vrijdag 2 april 2010 20:08 schreef maartena het volgende:
[..]
Mja, beiden zou kunnen..... Maar als ik naar bijv. Maurice de Hond z'n peiling kijk, en ik weet donders goed dat een peiling slechts een peiling is..... zie ik de volgende chronologische volgorde:
1) PVV heeft 27 zetels, VVD heeft 18 zetels.
2) Gemeenteraadsverkiezingen worden gehouden.
3) PVV wint flink in Almere en Den Haag, maar weigert deelname in de raad gebaseerd op het hoofddoekjesverbod: In de lokale politiek houdt men vast aan dit standpunt.
4) PVV zakt naar 22 zetels, VVD stijgt naar 25 zetels.
It ain't over until... Verdonk stond op een gegeven moment ook op +/- 25 zetels en daar is nu ook niets meer van over. Het zou kunnen dat dat bij de PVV ook gaat gebeuren, iets anders sluit ik zeker niet uit. Peilingen zijn ook maar de waan van de dag. Zodra de verkiezingen dichterbij komen kan je steeds accurater het aantal zetels voorspellen, denk ik.quote:Nu heeft Wilders al VOOR de gemeenteraadsverkiezingen aangekondigd wel "water bij de wijn" te willen doen, maar de lokale politiek heeft die memo niet gekregen blijkbaar.....
Wat er ook gebeurd is, steeds meer stemmers lijken in te zien dat de PVV toch niet de partij voor hen is.... althans, in ieder geval hen die er enigszins over nadenken, en polls beantwoorden.
Leg jij de juiste interpretatie dan maar uit. Gewoon "nietes" roepen redden we het niet mee. En dan iets onderbouwds he, met cijfers.quote:Op vrijdag 2 april 2010 22:24 schreef voice-over het volgende:
[..]
Lekkere stijl van discussieren heb jij.![]()
Ik heb al diverse malen jouw zogenaamde bewijsvoering onderuit gehaald. Jij interpreteert CBS-cijfers op een overduidelijk, foute wijze.
En dan zijn er nog mensen die denken dat iemand als Wilders goed voor het land zou kunnen zijnquote:
Haha, hij liegt en hij draait. De PVV is niet in staat om iets uit hun handen te krijgen. In Den Haag niet (De gemeente en landelijk) en in Almere niet.quote:Op zaterdag 3 april 2010 15:20 schreef Y. het volgende:
PVV is boerkaverbod 'vergeten'
Het is echt te triest voor woorden...
Op zich kan een rechtse regering best goed zijn voor Nederland..... een balans is goed.quote:Op zaterdag 3 april 2010 15:03 schreef Mr.44 het volgende:
En dan zijn er nog mensen die denken dat iemand als Wilders goed voor het land zou kunnen zijn
serieus rechts stemt niet op de pvv, want die mensen zijn serieus genoeg om in te zien dat wilders een hoop onzin uitkraamt....quote:Op zondag 4 april 2010 10:27 schreef maartena het volgende:
[..]
Op zich kan een rechtse regering best goed zijn voor Nederland..... een balans is goed.
Maar wat mensen in Wilders zien begrijp ik echt niet. Voor het grootste deel is Wilders gewoon "VDD-Plus", waarbij de "Plus" de haat voor Islam is. Zijn economische plannen zijn voornamelijk gebaseerd op de VVD, plus wat hele gekke uitschieters (zoals de AOW leeftijd) naar links.
Iemand die serieus rechts is, maar in principe Marokkanen niet echt haat..... heeft weinig aan de PVV en kan beter VVD stemmen.
De tijdsgeest van de jaren '60 en '70 van de vorige eeuw was 'progressief'. Baardige jongemannen met lang haar sloegen links-extremistische taal uit dat het een lieve lust was. Rechts was in dit tijd 'vies'. Tegen dat marxistisch geweld konden CDA en VVD niet op en werden het ook linkse partijen.quote:Op zaterdag 3 april 2010 13:07 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Leg jij de juiste interpretatie dan maar uit. Gewoon "nietes" roepen redden we het niet mee. En dan iets onderbouwds he, met cijfers.
Geen onzin maar een hoop zinnige dingen. Hij legt alleen de prioriteiten verkeerd: hoofddoekjes verbieden ipv Marokkaans straattuig met wortel en tak vernietigen.quote:Op zondag 4 april 2010 11:01 schreef ANTI-ALLES het volgende:
[..]
serieus rechts stemt niet op de pvv, want die mensen zijn serieus genoeg om in te zien dat wilders een hoop onzin uitkraamt....
quote:Op zondag 4 april 2010 11:10 schreef voice-over het volgende:
[..]
De tijdsgeest van de jaren '60 en '70 van de vorige eeuw was 'progressief'. Baardige jongemannen met lang haar sloegen links-extremistische taal uit dat het een lieve lust was. Rechts was in dit tijd 'vies'. Tegen dat marxistisch geweld konden CDA en VVD niet op en werden het ook linkse partijen.
Links is dus verantwoordelijk voor de multiculturele ellende van Nederland.
quote:Op zaterdag 3 april 2010 13:07 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Leg jij de juiste interpretatie dan maar uit. Gewoon "nietes" roepen redden we het niet mee. En dan iets onderbouwds he, met cijfers.
Om even te laten zien dat je totaal niet ingaat op het bericht dat jij quote en waarin Mwanatabu vraagt om onderbouwde weerlegging. Je pretendeert daar op te reageren, maar spuit gewoon weer ononderbouwde (en ononderbouwbare) lariekoek met uitjes.quote:
Ik heb zojuist aangegeven hoe linkse politiek dit land naar de afgrond heeft gedreven.quote:Op zondag 4 april 2010 11:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Om even te laten zien dat je totaal niet ingaat op het bericht dat jij quote en waarin Mwanatabu vraagt om onderbouwde weerlegging. Je pretendeert daar op te reageren, maar spuit gewoon weer ononderbouwde (en ononderbouwbare) lariekoek met uitjes.
Nee, je hebt een of andere niet-onderbouwde rammeltekst geschreven, totaal gespeend van enige substantie, bewijs of zelfs maar een bron. Je hebt aangegeven, hoe jij denkt, je hebt geen feiten geponeerd. Ik denk dat je een paar verkiezingsprogramma's van de VVD uit de jaren 70 en 80 naast je hebt liggen en daar wat catchphrases uithaalt, want meer dan holle retoriek is het niet.quote:Op zondag 4 april 2010 11:17 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ik heb zojuist aangegeven hoe linkse politiek dit land naar de afgrond heeft gedreven.
Dat vind jij. Als ervaringsdeskundige heb ik geen verkiezingsprogramma's nodig en zeker geen rammelende statistiekjes.quote:Op zondag 4 april 2010 11:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, je hebt een of andere niet-onderbouwde rammeltekst geschreven, totaal gespeend van enige substantie, bewijs of zelfs maar een bron. Je hebt aangegeven, hoe jij denkt, je hebt geen feiten geponeerd. Ik denk dat je een paar verkiezingsprogramma's van de VVD uit de jaren 70 en 80 naast je hebt liggen en daar wat catchphrases uithaalt, want meer dan holle retoriek is het niet.
En hoe gaat Wilders dat oplossen?quote:Op zondag 4 april 2010 11:17 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ik heb zojuist aangegeven hoe linkse politiek dit land naar de afgrond heeft gedreven.
En wilders heeft geen CPB nodig maar begrijpt niet waarom hij niet serieus genomen wordtquote:Op zondag 4 april 2010 11:37 schreef voice-over het volgende:
[..]
Dat vind jij. Als ervaringsdeskundige heb ik geen verkiezingsprogramma's nodig en zeker geen rammelende statistiekjes.
Oh, dus alles wat wij aandragen als bewijs wordt bji voorbaat door je afgeschoten? maartena heeft keiharde cijfers geponeerd, en jij denk dat jij dat kan afdoen als "heb ik niet nodig want ik ben ervaringsdeskundige"?quote:Op zondag 4 april 2010 11:37 schreef voice-over het volgende:
[..]
Dat vind jij. Als ervaringsdeskundige heb ik geen verkiezingsprogramma's nodig en zeker geen rammelende statistiekjes.
Ik heb die cijfers al in het vorige deel onderuit gehaald. Denk aan de discussie over Marokkaanse criminelen/ gedetineerden.quote:Op zondag 4 april 2010 12:02 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Oh, dus alles wat wij aandragen als bewijs wordt bji voorbaat door je afgeschoten? maartena heeft keiharde cijfers geponeerd, en jij denk dat jij dat kan afdoen als "heb ik niet nodig want ik ben ervaringsdeskundige"?
Onderuit gehaald? Ik weet niet wat jij beschouwt als onderuit halen, maar goed.quote:Op zondag 4 april 2010 12:16 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ik heb die cijfers al in het vorige deel onderuit gehaald. Denk aan de discussie over Marokkaanse criminelen/ gedetineerden.
jij hebt nog nooit wat onderuit geschopt. Je bent net zo maf als JohnDope, die dacht ook altijd dat hij dingen onderuit haalde terwijl niemand anders dat zag, en dat statistieken maar voor losers waren want hij was tenminste afgestudeerd aan de universiteit van het leven. Jij gebruikt precies dezelfde redenaties om te menen dat je gelijk hebt.quote:Op zondag 4 april 2010 12:16 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ik heb die cijfers al in het vorige deel onderuit gehaald. Denk aan de discussie over Marokkaanse criminelen/ gedetineerden.
Nee, jij bent een held in het beargumenteren van je standpuntquote:Op zondag 4 april 2010 16:37 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
jij hebt nog nooit wat onderuit geschopt. Je bent net zo maf als JohnDope, die dacht ook altijd dat hij dingen onderuit haalde terwijl niemand anders dat zag.
Oh hè, daar heb je hem ook weer. Heb je nog wat interessante boeken gelezen zodat je zogenaamd een onderbouwde politieke opvatting kan vormen? Ayn Rand misschien?quote:Op zondag 4 april 2010 16:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, jij bent een held in het beargumenteren van je standpunt__!
Jij hebt niets onderuit gehaald.quote:Op zondag 4 april 2010 12:16 schreef voice-over het volgende:
Nee, je hebt zelf wat neergeklopt.quote:Op zondag 4 april 2010 11:17 schreef voice-over het volgende:
Ik weet gewoon zeker dat ik mijn parkiet kan leren stampvoeten. Cijfers dat het niet kan zeggen mij niks, want leer mij parkieten kennen!quote:Op zondag 4 april 2010 19:28 schreef maartena het volgende:
[..]
Nee, je hebt zelf wat neergeklopt.
Een onderbouwing gaat normaliter gepaard met feiten, cijfers en artikelen, niet wat je zelf uit je duim kunt zuigen en intikken.
Ik heb die tijd bewust meegemaakt ..quote:Op zondag 4 april 2010 11:10 schreef voice-over het volgende:
[..]
De tijdsgeest van de jaren '60 en '70 van de vorige eeuw was 'progressief'. Baardige jongemannen met lang haar sloegen links-extremistische taal uit dat het een lieve lust was. Rechts was in dit tijd 'vies'. Tegen dat marxistisch geweld konden CDA en VVD niet op en werden het ook linkse partijen.
/voice-overquote:Op zondag 4 april 2010 19:49 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik heb die tijd bewust meegemaakt ..
dat links-extremisme viel wel mee....
CDA ( en hun voorlopers) en VVD waren rechts, bleven rechts en zijn nog steeds rechts ..
gastarbeiders werden naar Nederland gehaald door de rechtse werkgevers ... met goedkeuring dus van de rechtse partijen.
Rechts haalde altijd weer een kamermeerderheid... nog steeds...
Rechtse partijen zaten de meeste dagen in de regeringen.
Er was nooit een linkse regering..
Van de 20 jaar 1960-1979... was er 14 jaar een rechtse regering en 6 jaar een centrumregering
[voice-over]quote:Op zondag 4 april 2010 19:49 schreef Bluesdude het volgende:
Ik heb die tijd bewust meegemaakt ..
dat links-extremisme viel wel mee....
CDA ( en hun voorlopers) en VVD waren rechts, bleven rechts en zijn nog steeds rechts ..
gastarbeiders werden naar Nederland gehaald door de rechtse werkgevers ... met goedkeuring dus van de rechtse partijen.
Rechts haalde altijd weer een kamermeerderheid... nog steeds...
Rechtse partijen zaten de meeste dagen in de regeringen.
Er was nooit een linkse regering..
Van de 20 jaar 1960-1979... was er 14 jaar een rechtse regering en 6 jaar een centrumregering
Er zal wel iets hierover besloten zijn in het kabinet de Jong... maar het alom bedoelde besluit van de gezinshereniging was van het kabinet van Agt-Wiegel, dacht ik.... ca 1980quote:Op zondag 4 april 2010 21:13 schreef maartena het volgende:
En toen maakte kabinet De Jong in 1968 de grote fout door in de nieuwe Immigratie wet de clausule op te nemen voor gezinshereniging, waardoor al die net geworven Turken en Marokkanen hun gezin konden overhalen en in Nederland konden blijven.
De Jong was ook een rechts kabinet natuurlijk. Hoe dan ook, dat de PvdA de "grote schuldige" zou zijn is compleet valse informatie.quote:Op zondag 4 april 2010 21:57 schreef Bluesdude het volgende:
Er zal wel iets hierover besloten zijn in het kabinet de Jong... maar het alom bedoelde besluit van de gezinshereniging was van het kabinet van Agt-Wiegel, dacht ik.... ca 1980
Rechts moet dus de schuld krijgen, voor wie zondebokken zoekt
Iedereen die het fenomeen Wilders anno 2010 vergelijkt met de ontwikkelingen voor of tijdens WO II is knettergek of zaait onnodig angst en verdeeldheid.quote:Op maandag 5 april 2010 13:48 schreef ruimteaapje het volgende:
Als de opkomst van de PVV met de opkomst van de nazi's wordt vergeleken roepen de meeste mensen altijd meteen dat Wilders de moslims niet wil vermoorden en dat er "dus" geen overeenkomst is. Maar de overeenkomst ligt niet in de Tweede Wereldoorlog maar in de jaren daarvoor, de jaren dertig - de periode waarin Hitler en zijn nazi's via verkiezingen, in een periode van economische tegenslag en met de schijn een democratische beweging te zijn aan de macht kwamen, waarbij zij voortdurend hamerden op het slechte functioneren van hun politieke tegenstanders, de heersende politieke (Weimar) elite en "links", maar vooral hun gal spuwden over de Joden, die zij als de oorzaak van de ellende bestempelden. Joden die niet integreerden werden als een gevaar gezien en Joden die wel meedraaiden in de samenleving ook: ze konden het nooit goed doen. Dit culmineerde in een vijandbeeld, een "joods-bolsjewistisch gevaar" waarin de bevolking het beeld werd voorgespiegeld dat Joden niet zomaar inwoners van Duitsland waren maar parasieten die profiteerden van de hardwerkende Duitsers, die alleen loyaal waren aan andere Joden en niet aan Duitsland of de Duitsers. Door hen te koppelen aan het communisme werd hen een gevaarlijke politieke agenda toegedicht en de nazi's stelden dat de Joden daarom kost wat kost gestopt moesten worden met wetten die Joden anders behandelden dan de overige Duitsers. Toen zij eenmaal aan de macht waren werden deze wetten ook daadwerkelijk ingevoerd en Joden moesten het land uit. In eerste instantie door met genoemde wetten het leven van de Joden zo onaangenaam te maken dat zij vanzelf vertrokken (wat veel Duitse joden in de jaren dertig ook deden of probeerden) waarbij de hetze tegen de Joden steeds verder werd opgevoerd wat uitmondde in de Kristallnacht, waarbij de aanslagen op Vom Rath en Gustloff en de (vermeende) rol van Joden bij de bloedige Russische revolutie en in het Sovjet-terreurapparaat koren op de molen waren voor de nazi's om alle Joden als gevaarlijk te bestempelen, net als de moord op Van Gogh en het islamitisch terrorisme dat zijn voor de PVV'ers.
Wie de overeenkomsten niet ziet of ontkent moet toch echt nog eens heel goed nadenken waar hij mee bezig is
Ik vraag me sterk af of Wilders wel echt rechts is. Sommige standpunten zijn namelijk behoorlijk links te noemen. Zoals de AOW die op 65 moet blijven.quote:Op zondag 4 april 2010 11:17 schreef voice-over het volgende:
[..]
Iedereen die geen vergelijking ziet is knettergek. Jij bent degene die zich moet schamen. We moeten lering trekken uit de geschiedenis opdat vreselijke gebeurtenissen zich niet herhalen. Daarom is het goed dat Wilders' plannen in een historische context worden geplaatst.quote:Op maandag 5 april 2010 17:17 schreef voice-over het volgende:
[..]
Iedereen die het fenomeen Wilders anno 2010 vergelijkt met de ontwikkelingen voor of tijdens WO II is knettergek of zaait onnodig angst en verdeeldheid.
Schaam je dus maar diep.
Iedereen die beweert dat de geschiedenis zich herhaalt, is dom. De geschiedenis kan zich niet herhalen omdat de omstandigheden anders zijn. Mensen die dit ontkennen zijn paranoïde angstzaaiers.quote:Op maandag 5 april 2010 17:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Iedereen die geen vergelijking ziet is knettergek. Jij bent degene die zich moet schamen. We moeten lering trekken uit de geschiedenis opdat vreselijke gebeurtenissen zich niet herhalen. Daarom is het goed dat Wilders' plannen in een historische context worden geplaatst.
Dit dus,quote:Op maandag 5 april 2010 17:51 schreef voice-over het volgende:
[..]
Iedereen die beweert dat de geschiedenis zich herhaalt, is dom. De geschiedenis kan zich niet herhalen omdat de omstandigheden anders zijn. Mensen die dit ontkennen zijn paranoïde angstzaaiers.
Ook jij, schaam je dus diep.
Wie beweert dat de geschiedenis zich herhaalt? Ik probeer alleen duidelijk te maken dat je altijd waakzaam dient te zijn met het oog op gebeurtenissen in het verleden.quote:Op maandag 5 april 2010 17:51 schreef voice-over het volgende:
[..]
Iedereen die beweert dat de geschiedenis zich herhaalt, is dom. De geschiedenis kan zich niet herhalen omdat de omstandigheden anders zijn. Mensen die dit ontkennen zijn paranoïde angstzaaiers.
Ook jij, schaam je dus diep.
Gelukkig nemen we jou vanaf het begin al niet serieus.quote:Op maandag 5 april 2010 17:57 schreef voice-over het volgende:
Wie nu nog 'WOII' meeneemt om Wilders te beoordelen, neem ik echt niet meer serieus. Die moet maar gaan kantklossen of zo iets maar iig niet meer met de grote mensen meepraten want dan kan hij of zij niet.
Een stukje introspectie zou je niet mistaan. Volgens mij heb ik dat al eens vaker geopperd.quote:Op maandag 5 april 2010 18:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gelukkig nemen we jou vanaf het begin al niet serieus.
Wie zegt dat ik het over "WOII" had heeft niet de moeite genomen om daadwerkelijk te lezen wat ik schreef en toont zichzelf opnieuw een domme schreeuwer die niets degelijk wil of kan onderbouwen. Want elke kantklosser heeft al in de eerste regel gelezen dat de vergelijking niet over WOII gaat maar over de jaren dertig. Lees nu eens echt mijn betoog en probeer dan alsnog met een zinnige (lees: onderbouwde) reactie te komen waarbij je het presteert om wat ik schreef te weerleggen met argumenten die daadwerkelijk slaan op wat ik geschreven heb. Lukt je dat of komt er weer een nietszeggende reactie van je?quote:Op maandag 5 april 2010 17:57 schreef voice-over het volgende:
Wie nu nog 'WOII' meeneemt om Wilders te beoordelen, neem ik echt niet meer serieus. Die moet maar gaan kantklossen of zo iets maar iig niet meer met de grote mensen meepraten want dan kan hij of zij niet.
Ben jij nou zo dom of zijn wij nou zo slim? Denk verdorie toch 's door KoosVogels. De geschiedenis herhaalt zich nooit. De omstandigheden in het Spanje van de 14e eeuw waren compleet anders dan het Duitsland na de Weimar-republiek in de 20e eeuw ... en zeker anders dan het Nederland anno 2010.quote:Op maandag 5 april 2010 17:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wie beweert dat de geschiedenis zich herhaalt? Ik probeer alleen duidelijk te maken dat je altijd waakzaam dient te zijn met het oog op gebeurtenissen in het verleden.
Overigens herhaalt de geschiedenis zich wel degelijk. Neem bijvoorbeeld het antisemitisme. In de 14e eeuw moesten joden in Spanje een speciaal teken dragen zodat iedereen kon zien dat het joden waren. Die regel was overigens in het leven geroepen door de paus. Gek genoeg herhaalde de geschiedenis zich.
Waakzaam, voice-over, waakzaam! Trek in godsnaam nou eens lering uit het verleden.
Knulletje, je moet wel het juiste bericht quoten. Dat doe jij bewust niet dus jij bent niet alleen dom maar ook vals dom. Je had dit van mij moeten quoten:quote:Op maandag 5 april 2010 18:29 schreef ruimteaapje het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik het over "WOII" had heeft niet de moeite genomen om daadwerkelijk te lezen wat ik schreef en toont zichzelf opnieuw een domme schreeuwer die niets degelijk wil of kan onderbouwen. Want elke kantklosser heeft al in de eerste regel gelezen dat de vergelijking niet over WOII gaat maar over de jaren dertig. Lees nu eens echt mijn betoog en probeer dan alsnog met een zinnige (lees: onderbouwde) reactie te komen waarbij je het presteert om wat ik schreef te weerleggen met argumenten die daadwerkelijk slaan op wat ik geschreven heb. Lukt je dat of komt er weer een nietszeggende reactie van je?
quote:Iedereen die het fenomeen Wilders anno 2010 vergelijkt met de ontwikkelingen voor of tijdens WO II is knettergek of zaait onnodig angst en verdeeldheid.
Schaam je dus maar diep.
God, ergens is dit gewoon zielig. Je wil het gewoon niet snappen, je weigert het te snappen en je snapt het dus ook niet. Ga aub eens met een historicus in gesprek. Die zal jou haarfijn uitleggen waarom het extreem belangrijk is dat we lering trekken uit de geschiedenis.quote:Op maandag 5 april 2010 18:38 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ben jij nou zo dom of zijn wij nou zo slim? Denk verdorie toch 's door KoosVogels. De geschiedenis herhaalt zich nooit. De omstandigheden in het Spanje van de 14e eeuw waren compleet anders dan het Duitsland na de Weimar-republiek in de 20e eeuw ... en zeker anders dan het Nederland anno 2010.
Helaas, erg intelligent ben jij niet.
vernietigen?quote:Op zondag 4 april 2010 11:12 schreef voice-over het volgende:
[..]
Geen onzin maar een hoop zinnige dingen. Hij legt alleen de prioriteiten verkeerd: hoofddoekjes verbieden ipv Marokkaans straattuig met wortel en tak vernietigen.
Mijn God, je gelooft dus echt dat de omstandigheden van het Spanje van Karel de Vijfde dezelfde waren als die van het Duitsland in het post-Weimar tijdperk.quote:Op maandag 5 april 2010 18:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
God, ergens is dit gewoon zielig. Je wil het gewoon niet snappen, je weigert het te snappen en je snapt het dus ook niet. Ga aub eens met een historicus in gesprek. Die zal jou haarfijn uitleggen waarom het extreem belangrijk is dat we lering trekken uit de geschiedenis.
Zucht. Daar gaat het toch helemaal niet om. We hebben in de jaren veertig gezien waar nationalisme en vreemdelingenhaat toe kan leiden. Het is van groot belang dat we niet weer dezelfde fout maken. Vandaar dat mensen zoals ik ageren tegen Wilders. Natuurlijk zijn de omstandigheden niet identitiek, maar dat is dan ook niet relevant.quote:Op maandag 5 april 2010 18:52 schreef voice-over het volgende:
[..]
Mijn God, je gelooft dus echt dat de omstandigheden van het Spanje van Karel de Vijfde dezelfde waren als die van het Duitsland in het post-Weimar tijdperk.![]()
Elke historicus kan je zeggen dat elke gebeurtenis in de geschiedenis op zich zelf staat.
En opnieuw geen inhoudelijke reactie op wat ik schreef. Geen tegenargumenten, geen onderbouwde weerlegging van mijn betoog. Nee, je komt alleen met een korte diskwalificatie gevolgd door het beledigen van de boodschapper (knulletje, knettergek, dom, etc.) en dat is een bekend zwaktebod bij mensen die die boodschap zelf niet kunnen weerleggen.quote:Op maandag 5 april 2010 18:39 schreef voice-over het volgende:
Knulletje, je moet wel het juiste bericht quoten. Dat doe jij bewust niet dus jij bent niet alleen dom maar ook vals dom. Je had dit van mij moeten quoten:
Dat betekend nog niet dat we de historie niet mogen gebruiken om hedendaagse problemen dan wel situaties te vergelijken. Nee, Nederland zal ook onder Wilders niet veranderen in een nazi-stijl dicatatuur met een mensenvernietigingsprogramma.quote:Op maandag 5 april 2010 18:52 schreef voice-over het volgende:
Elke historicus kan je zeggen dat elke gebeurtenis in de geschiedenis op zich zelf staat.
Gelukkig is er niemand hier geweest die WO2 - die in Europa duurde van 1 September 1939 tot 8 Mei 1945 - heeft vergeleken met Wilders.quote:Op maandag 5 april 2010 17:57 schreef voice-over het volgende:
Wie nu nog 'WOII' meeneemt om Wilders te beoordelen, neem ik echt niet meer serieus.
Um, nee, juist niet. De hele geschiedenis hangt aan elkaar. Gebeurtenis A leidde tot gebeurtenis B. Gebeurtenis B kwam niet ineens uit de lucht vallen.quote:Op maandag 5 april 2010 18:52 schreef voice-over het volgende:
[..]
Mijn God, je gelooft dus echt dat de omstandigheden van het Spanje van Karel de Vijfde dezelfde waren als die van het Duitsland in het post-Weimar tijdperk.![]()
Aapje, dat roepen diverse mensen hier al topics lang. Jouw verhal is bijna 1:1 een post die ik eerder ergens geplaatst heb. Maar het heeft geen zin. NSDAP = WO2 en verder zijn het de oogkleppen.quote:Op maandag 5 april 2010 13:48 schreef ruimteaapje het volgende:
Als de opkomst van de PVV met de opkomst van de nazi's wordt vergeleken roepen de meeste mensen altijd meteen dat Wilders de moslims niet wil vermoorden en dat er "dus" geen overeenkomst is. Maar de overeenkomst ligt niet in de Tweede Wereldoorlog maar in de jaren daarvoor, de jaren dertig - de periode waarin Hitler en zijn nazi's via verkiezingen, in een periode van economische tegenslag en met de schijn een democratische beweging te zijn aan de macht kwamen, waarbij zij voortdurend hamerden op het slechte functioneren van hun politieke tegenstanders, de heersende politieke (Weimar) elite en "links", maar vooral hun gal spuwden over de Joden, die zij als de oorzaak van de ellende bestempelden. Joden die niet integreerden werden als een gevaar gezien en Joden die wel meedraaiden in de samenleving ook: ze konden het nooit goed doen. Dit culmineerde in een vijandbeeld, een "joods-bolsjewistisch gevaar" waarin de bevolking het beeld werd voorgespiegeld dat Joden niet zomaar inwoners van Duitsland waren maar parasieten die profiteerden van de hardwerkende Duitsers, die alleen loyaal waren aan andere Joden en niet aan Duitsland of de Duitsers. Door hen te koppelen aan het communisme werd hen een gevaarlijke politieke agenda toegedicht en de nazi's stelden dat de Joden daarom kost wat kost gestopt moesten worden met wetten die Joden anders behandelden dan de overige Duitsers. Toen zij eenmaal aan de macht waren werden deze wetten ook daadwerkelijk ingevoerd en Joden moesten het land uit. In eerste instantie door met genoemde wetten het leven van de Joden zo onaangenaam te maken dat zij vanzelf vertrokken (wat veel Duitse joden in de jaren dertig ook deden of probeerden) waarbij de hetze tegen de Joden steeds verder werd opgevoerd wat uitmondde in de Kristallnacht, waarbij de aanslagen op Vom Rath en Gustloff en de (vermeende) rol van Joden bij de bloedige Russische revolutie en in het Sovjet-terreurapparaat koren op de molen waren voor de nazi's om alle Joden als gevaarlijk te bestempelen, net als de moord op Van Gogh en het islamitisch terrorisme dat zijn voor de PVV'ers.
Wie de overeenkomsten niet ziet of ontkent moet toch echt nog eens heel goed nadenken waar hij mee bezig is
Maar er kan wel geleerd worden van de geschiedenis.quote:Op maandag 5 april 2010 17:51 schreef voice-over het volgende:
Leer eens maar eens goed en zuiver te quoten ipv manipulatief mijn teksten te misbruiken.quote:Op maandag 5 april 2010 19:05 schreef ruimteaapje het volgende:
[..]
En opnieuw geen inhoudelijke reactie op wat ik schreef. Geen tegenargumenten, geen onderbouwde weerlegging van mijn betoog. Nee, je komt alleen met een korte diskwalificatie gevolgd door het beledigen van de boodschapper (knulletje, knettergek, dom, etc.) en dat is een bekend zwaktebod bij mensen die die boodschap zelf niet kunnen weerleggen.
Nogmaals: kom met een zinnige, onderbouwde tegenargumentatie of geen mens neemt jou hier serieus.
Maar let op; nu komt er waarschijnlijk weer geen onderbouwing maar gewoon nieuwe beledigingen door voice-over.
Maar waarom dan "WOII" als vergelijkingsinstrument hanteren? Als je toch zo graag wil aantonen dat je enig besef van geschiedenis hebt, waarom dan niet het voorbeeld van de Egyptische farao's van 3.500 jaar geleden? Die mishandelden ook het Joodse volk ... je weet wel het volk van Mozes.quote:Op maandag 5 april 2010 19:09 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat betekend nog niet dat we de historie niet mogen gebruiken om hedendaagse problemen dan wel situaties te vergelijken. Nee, Nederland zal ook onder Wilders niet veranderen in een nazi-stijl dicatatuur met een mensenvernietigingsprogramma.
Maar het gevaar dat Nederland gedegradeerd wordt tot een soort van tweederangs democratie waarbij de ene mens minder rechten heeft dan de ander, gebaseerd op het geloof wat ze aanhangen...... is genoeg reden om er in ieder geval tegen de waarschuwen. Dat is namelijk toch wel de anno-2010-equivalent.
Aww, wordt je hard aangepakt en heb je geen weerwoord waardoor je maar gaat zeggen dat mensen je niet goed begrijpen?quote:Op maandag 5 april 2010 19:17 schreef voice-over het volgende:
[..]
Leer eens maar eens goed en zuiver te quoten ipv manipulatief mijn teksten te misbruiken.
Je moet eens goed lezen. Niemand vergelijkt Wilders met WO2, zoals al is gezegd. Wel wordt Wilders vergeleken met de NSDAP, wat, zoals Maartena net postte, prima kan. Je selectief lezen en dingen verkeerd interpreteren (NSDAP == holocaust enzo) zodat je niet hoeft te antwoorden is erg zielig aan het worden.quote:Op maandag 5 april 2010 19:22 schreef voice-over het volgende:
[..]
Maar waarom dan "WOII" als vergelijkingsinstrument hanteren? Als je toch zo graag wil aantonen dat je enig besef van geschiedenis hebt, waarom dan niet het voorbeeld van de Egyptische farao's van 3.500 jaar geleden? Die mishandelden ook het Joodse volk ... je weet wel het volk van Mozes.
Kortom, jullie Wilders-bashers pakken gewoon lukraak zaken uit de grote grabbelton, genaamd 'historie'. Jullie zeggen maar wat, zonder enige fundamentele onderbouwing.
Mijn advies: denk 's door en kakel wat minder over de nazi's van 80 jaar geleden.
LOL, het is goed met je.quote:Op maandag 5 april 2010 19:17 schreef voice-over het volgende:
Leer eens maar eens goed en zuiver te quoten ipv manipulatief mijn teksten te misbruiken.
En jij moet gewoon nog leren dat het vergelijken van historische feiten veel moeilijker is dan jij denkt. Mensen met 1-dimensionele hersenen als jij zijn eenvoudigweg niet in staat de diepere verschillen te herkennen en te duiden. Maar goed hoor, als jij meent dat de huidige maatschappelijke problemen in Nederland dezelfde oorzaak hebben als het opkomende nationaal-socialisme in Duitsland van de 20e eeuw, dan mag dat best van mij.quote:Op maandag 5 april 2010 19:23 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Aww, wordt je hard aangepakt en heb je geen weerwoord waardoor je maar gaat zeggen dat mensen je niet goed begrijpen?
[..]
Je moet eens goed lezen. Niemand vergelijkt Wilders met WO2, zoals al is gezegd. Wel wordt Wilders vergeleken met de NSDAP, wat, zoals Maartena net postte, prima kan. Je selectief lezen en dingen verkeerd interpreteren (NSDAP == holocaust enzo) zodat je niet hoeft te antwoorden is erg zielig aan het worden.
Nou nee.... de geschiedenis is een achtereenvolgende reeks aan gebeurtenissen. Het hoeft niet te betekenen dat als iets vergelijkbaars gebeurd in de geschiedenis, zoals hierboven gepost, dat Nederland direct vervalt in een nazi dictatuur en straks België gaat veroveren voor "levensruimte", maar het kan wel betekenen dat Nederland een andere, anno-2010-equivalente slechte richting in gaat.quote:Op maandag 5 april 2010 18:52 schreef voice-over het volgende:
Geef mij 1 post waarin WO II - de periode van 1 September 1939 tot 8 Mei 1945 - wordt vergeleken met Wilders?quote:Op maandag 5 april 2010 19:22 schreef voice-over het volgende:
Maar waarom dan "WOII" als vergelijkingsinstrument hanteren?
hahahahaquote:Op maandag 5 april 2010 17:17 schreef voice-over het volgende:
Iedereen die het fenomeen Wilders anno 2010 vergelijkt met de ontwikkelingen voor of tijdens WO II is knettergek of zaait onnodig angst en verdeeldheid.
Er zijn ook vergelijkingen mogelijk met Zuid Afrika voor 1992, en de Verenigde Staten van voor 1962, maar beiden liggen niet in Europa.quote:Op maandag 5 april 2010 19:22 schreef voice-over het volgende:
Maar waarom dan "WOII" als vergelijkingsinstrument hanteren? Als je toch zo graag wil aantonen dat je enig besef van geschiedenis hebt, waarom dan niet het voorbeeld van de Egyptische farao's van 3.500 jaar geleden? Die mishandelden ook het Joodse volk ... je weet wel het volk van Mozes.
Jij moet dus echt even helemaal niets zeggen over onderbouwingen met je "Dat doe ik wel".quote:Kortom, jullie Wilders-bashers pakken gewoon lukraak zaken uit de grote grabbelton, genaamd 'historie'. Jullie zeggen maar wat, zonder enige fundamentele onderbouwing.
Oh, dat doe ik ook wel hoor. Maar als je niet inziet dat een partij die de rechten van bepaalde mensen wil beperken enorm gevaarlijk is voor de vrijheden die we in dit land kennen, dan ben ik bang dat je zelf ook niet echt doordenkt.quote:Mijn advies: denk 's door en kakel wat minder over de nazi's van 80 jaar geleden.
En opnieuw lees je alleen wat je wil lezen en verdraai je de woorden van de mensen waarmee je in discussie bent in een poging te scoren met nietszeggende one-liners. Niemand zegt dat de huidige maatschappelijke problemen dezelfde oorzaak hebben als het opkomende nationaal-socialisme in Duitsland van de 20e eeuw. Logisch dat niemand dat zegt want dat is een hele rare vergelijking.quote:Op maandag 5 april 2010 19:33 schreef voice-over het volgende:
[..]
Maar goed hoor, als jij meent dat de huidige maatschappelijke problemen in Nederland dezelfde oorzaak hebben als het opkomende nationaal-socialisme in Duitsland van de 20e eeuw, dan mag dat best van mij.
`quote:Op maandag 5 april 2010 19:33 schreef voice-over het volgende:
[..]
En jij moet gewoon nog leren dat het vergelijken van historische feiten veel moeilijker is dan jij denkt. Mensen met 1-dimensionele hersenen als jij zijn eenvoudigweg niet in staat de diepere verschillen te herkennen en te duiden. Maar goed hoor, als jij meent dat de huidige maatschappelijke problemen in Nederland dezelfde oorzaak hebben als het opkomende nationaal-socialisme in Duitsland van de 20e eeuw, dan mag dat best van mij.
Ik lach mij alleen kapot.
Helaas.... de gemiddelde Wilders-basher heeft een historisch bewustzijn van helemaal nul. Ze zien alleen maar nazi's en kijken niet verder meer dan dat.quote:Op maandag 5 april 2010 19:34 schreef Injetta het volgende:
Helaas.... de gemiddelde Wilders aanhanger heeft een historisch bewustzijn van helemaal nul. Ze zien alleen zichzelf met hun eigen angstjes en wensjes en eisjes en kijken niet verder meer dan dat.
Als je toch wil dweepen met jodenvervolging, voer dan in hemelsnaam niet Exodus op als bronquote:Op maandag 5 april 2010 19:22 schreef voice-over het volgende:
[..]
Kortom, jullie Wilders-bashers pakken gewoon lukraak zaken uit de grote grabbelton, genaamd 'historie'. Jullie zeggen maar wat, zonder enige fundamentele onderbouwing.
Mijn advies: denk 's door en kakel wat minder over de nazi's van 80 jaar geleden.
Waarom niet verder terug kijken? In het leenheerstelsel van het Holland van de 12e eeuw was elke burger een slaaf van de elite. Andere parallellen zijn Nebukadnezar II die 2.500 geleden veel joden gevangen nam en hen behoorlijk pestte of Keizer Nero die 2.000 jaar geleden christenen voor de leeuwen wierp. Allemaal minderheden in een multiculturele samenleving.quote:Op maandag 5 april 2010 19:38 schreef maartena het volgende:
Maar om ook eens andere vergelijkingen te trekken, er zijn ook parallellen te vinden met het Zuid Afrika van voor 1992, en de Verenigde Staten van voor 1962.
Simpele mensen hebben nu eenmaal de handicap dat zij niet in staat zijn tot doordenken.quote:Op maandag 5 april 2010 19:42 schreef Kikopuz het volgende:
[..]
hahahahaZegt de PVV'er
![]()
Serieus, pak een stuk tekst over de 2e WO en vervang de woorden: 'Joden' door 'moslims' en 'nazi's' met 'de PVV' of 'PVVers' . Het verbaast me hoe de geschiedenis zich ongehinderd herhaalt.
Preciesquote:Op maandag 5 april 2010 20:23 schreef voice-over het volgende:
Simpele mensen hebben nu eenmaal de handicap dat zij niet in staat zijn tot doordenken.
quote:Op maandag 5 april 2010 19:34 schreef Injetta het volgende:
De mensheid leert volgens mij zelden iets van het verleden. Er is telkens weer een nieuwe generatie die meent uniek te zijn en alles beter te weten en de hele wereldgeschiedenis aan zijn laars lapt. Er zijn ook telkens weer nieuwe mannen die het geweldig stoer, spannend en fantastisch vinden om in een leger te gaan om andere groepen om te brengen.
En door de geschiedenis van de hele mensheid heen zijn er steeds weer minderheden die het op een gegeven moment moeten ontgelden omdat de meerderheid zich in zijn bestaan bedreigd ziet.
Helaas.... de gemiddelde Wilders aanhanger heeft een historisch bewustzijn van helemaal nul. Ze zien alleen zichzelf met hun eigen angstjes en wensjes en eisjes en kijken niet verder meer dan dat. Ze geloven echt dat hun rijk leventje wordt bedreigd door een handjevol Marokkanen of vrouwen met hoofddoekjes.
Die zitten trillend als een rietje in hun eengezinswoninkjes op hun driezitsbank als er een vrouw met een hoofddoekje langs hun schoongelapte raam loopt.
En ze denken echt dat de situatie van Nederland anno 2010 uniek is in de hele wereldgeschiedenis. Dat dit voor de eerste keer is dat er een minderheid is in een land dat de meerderheid bedreigt. En dat het ook de allereerste keer in de wereld geschiedenis is dat religie mensen drijft tot geweld.....
Helaas.... en mensen als Wilders maken van die kortzichtigheid en dommigheid en egocentrsime dankbaar gebruik.
Op de man spelen is ook echt het enige wat jij kan, is het niet=quote:Op maandag 5 april 2010 20:23 schreef voice-over het volgende:
[..]
Simpele mensen hebben nu eenmaal de handicap dat zij niet in staat zijn tot doordenken.
Nou wordt het helemaal lachwekkend. Jullie beweren dat het Wilders-tijdperk door jullie niet wordt vergeleken met de periode van voor WOII en al helemaal niet met WOII zelf.quote:Op maandag 5 april 2010 19:56 schreef ruimteaapje het volgende:
[..]
En opnieuw lees je alleen wat je wil lezen en verdraai je de woorden van de mensen waarmee je in discussie bent in een poging te scoren met nietszeggende one-liners. Niemand zegt dat de huidige maatschappelijke problemen dezelfde oorzaak hebben als het opkomende nationaal-socialisme in Duitsland van de 20e eeuw. Logisch dat niemand dat zegt want dat is een hele rare vergelijking.
quote:Op maandag 5 april 2010 20:25 schreef Startertjes het volgende:
[..]
Ik denk dat de gemiddelde Wilders aanhanger een bredere kijk op de wereld heeft dan jij.
Noem mij 1 Islamitisch land waar ongelovigen, homo's, Christenen, Joden, etc geen tweederangsburgers zijn en waar ze dezelfde rechten hebben die wij moslims hier geven?
En er zijn veel meer overeenkomsten tussen de Islam en de nazi's dan tussen Wilders en de nazi's.
Als de Wilders aanhamngers het gevaar zijn waarom kunnen haatimams en linkse politici zonder bewaking in hun eigen huis wonen en zit Wilders ondergedoken, net als andere critici van de fascistische Islam wereldwijd en de joden in WOII?
Waarom moeten de Joden weer vluchten uit NW Europese steden? Niet voor Wilders&co voor de Moslimfascisten!
Is het ook de schuld van Wilders dat Moslims kleine Christelijke meisjes onthoofden op de Filipijnen en voor intolerantie, geweld en terreur zorgen in bijna heel Azie, het hele Midden-Oosten, half Afrika, de hele Kaukasus, Europa, de VS en zelfs Joden vermoorden in Argentinie? Is het de schuld van Wilders dat miljoenen Hindoes zijn uitgeroeid en etnisch verdreven uit het huidige Pakistan terwijl ze zelf wel van alles eisen in India?
Is het de schuld van Wilders dat "de bronvan de Islam" - Mohammed - persoonlijk opdracht heeft gegeven voor de genocide op 700 joden in Medina, een meisje van 9 verkrachtte, zijn volgelingen toestemming gaf tot het roven van bezittingen van ongelovigen en hun vrouwen en dochters tot seksslaaf te nemen?
Maar begin eens met het antwoorden waarom in alle Islamitische landen ongelovigen als untermenschen worden behandeld.
Keizers van 2000 of meer jaar geleden zijn een parallel hoe het mis kan gaan in een westerse democratiequote:Op maandag 5 april 2010 20:20 schreef voice-over het volgende:
[..]
Waarom niet verder terug kijken? In het leenheerstelsel van het Holland van de 12e eeuw was elke burger een slaaf van de elite. Andere parallellen zijn Nebukadnezar II die 2.500 geleden veel joden gevangen nam en hen behoorlijk pestte of Keizer Nero die 2.000 jaar geleden christenen voor de leeuwen wierp. Allemaal minderheden in een multiculturele samenleving.
Ik snap werkelijk niet waarom jullie domme Wilders-bashers zo'n beperkte blik hebben op de historie. Geloof mij nou maar, de mensheid heeft echt veel meer meegemaakt dan WOII en het post-Weimar tijdperk.
haha!quote:Op maandag 5 april 2010 20:33 schreef Mr.44 het volgende:
Keizers van 2000 of meer jaar geleden zijn een parallel hoe het mis kan gaan in een westerse democratie
Luister eens space monkey, als jij vindt dat de oorzaak van de opkomst van de PVV vergelijkbaar is met die van de opkomst van de NSDAP, namelijk een nederlaag geleden in een wereldoorlog en de daaruit vloeiende herstelbetalingen, diepe armoede en hyperinflatie, dan moet je dat vooral blijven geloven.quote:Op maandag 5 april 2010 20:26 schreef ruimteaapje het volgende:
Eigenlijk wel koddig dat voice-over van ons eist dat we de opkomst van de PVV nu gaan vergelijken met alle samenlevingen uit het verleden waarin een bevolkingsgroep zwartgemaakt en onderdrukt werd omdat we het van hem perse niet met de meest heldere recente historische overeenkomst mogen vergelijken. En ondertussen heeft hij nog helemaal niets weerlegd van mijn onderbouwde vergelijking tussen de opkomst van de NSDAP en de opkomst van de PVV. Het wachten is tot hij weer met kleinerende of beledigende opmerkingen komt.
Exact.quote:Op maandag 5 april 2010 20:38 schreef Zienswijze het volgende:
Lol, iedereen die zich druk maakt over moslims. Wilders gaat de moslims helemaal niks aan doen. Weet je welke bevolkingsgroep in Europa daadwerkelijk moet vluchten voor intolerantie? Dat zijn de Joden. In o.a. Zweden en Noorwegen. Hoeveel moslimgezinnen vluchten uit Europa? Hoeveel joodse gezinnen vluchten uit Europa? You do the math...
Maar daar hoor je die linksen niet over.
Maar is dat "vluchten"?quote:Op maandag 5 april 2010 20:38 schreef Zienswijze het volgende:
Hoeveel moslimgezinnen vluchten uit Europa? Hoeveel joodse gezinnen vluchten uit Europa? You do the math...
ik wil die math best doen.... maar dat ken nie zonder de cijfers.quote:Op maandag 5 april 2010 20:38 schreef Zienswijze het volgende:
Hoeveel moslimgezinnen vluchten uit Europa? Hoeveel joodse gezinnen vluchten uit Europa? You do the math...
Maar daar hoor je die linksen niet over.
Zuid-Afrika voor 1992 was een democratie.quote:
Ja hallo hunnie zijn tog ook stom tegen ons en de jooden?quote:Op maandag 5 april 2010 20:45 schreef maartena het volgende:
[..]
Hoe dan ook: Intolerantie t.o.v. welke religie dan ook is nergens voor nodig.
Ach, de linksen zijn zo ontstellend dom en kortzichtig.quote:Op maandag 5 april 2010 20:44 schreef Zienswijze het volgende:
Als die linksen zo nodig de Tweede Wereldoorlog erbij willen halen, mogen ze het over de joden hebben. Want net als voor de WO2 vluchten joodse gezinnen in het heden in Europese landen. Maar waarom hoor je de linksen niet daarover praten?
Moslims hebben het prima hier. Ze kunnen hier ongestoord (zoals het hoort dus) hun leven opbouwen. Dit i.t.t. niet-moslims die in de islamitische ideologie als tweederangs burgers worden beschouwt, en dit zijn effecten nalaat op vrijwel alle islamitische landen.
Wat te denken van de homo's en de mensen die uit de grote steden worden weggepest? Of dat afvalligen niet op een normale wijze zich van hun geloof kunnen afdoen, omdat islamitische wetgeving afvalligheid bestraft? Waarom hoor je die linksen niet daarover?
quote:Op maandag 5 april 2010 20:45 schreef maartena het volgende:
[..]
Maar is dat "vluchten"?
In de VS hebben Joden een vrij sterke invloed in de maatschappij, en wonen er in de VS meer joden dan in wel ander land dan ook - zo'n 5 miljoen - behalve Israel zelf.
Maar het blijft onder Joden ook een roeping om naar Israel te verhuizen..... en ik weet dus niet of dat echt onder "vluchten" valt, of dat er andere redenen meetellen.
Hoe dan ook: Intolerantie t.o.v. welke religie dan ook is nergens voor nodig.
We hebben het over Europa anno 21e eeuw. Lees dit maar eens: http://www.dagelijksestan(...)joden-vluchten-weer/quote:Op maandag 5 april 2010 20:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ik wil die math best doen.... maar dat ken nie zonder de cijfers.
Heb je die cijfers? Vast wel.. want je zegt dat jij die math gedaan hebt.
Leuk dat je Mohammed erbij haalt. Maar ons ´eigen´ christelijke geloof is ook niet bepaald tolerant geweest tegenover joden. Ik hoop dat je dat beseft.quote:Op maandag 5 april 2010 20:25 schreef Startertjes het volgende:
[..]
Ik denk dat de gemiddelde Wilders aanhanger een bredere kijk op de wereld heeft dan jij.
Noem mij 1 Islamitisch land waar ongelovigen, homo's, Christenen, Joden, etc geen tweederangsburgers zijn en waar ze dezelfde rechten hebben die wij moslims hier geven?
En er zijn veel meer overeenkomsten tussen de Islam en de nazi's dan tussen Wilders en de nazi's.
Als de Wilders aanhamngers het gevaar zijn waarom kunnen haatimams en linkse politici zonder bewaking in hun eigen huis wonen en zit Wilders ondergedoken, net als andere critici van de fascistische Islam wereldwijd en de joden in WOII?
Waarom moeten de Joden weer vluchten uit NW Europese steden? Niet voor Wilders&co voor de Moslimfascisten!
Is het ook de schuld van Wilders dat Moslims kleine Christelijke meisjes onthoofden op de Filipijnen en voor intolerantie, geweld en terreur zorgen in bijna heel Azie, het hele Midden-Oosten, half Afrika, de hele Kaukasus, Europa, de VS en zelfs Joden vermoorden in Argentinie? Is het de schuld van Wilders dat miljoenen Hindoes zijn uitgeroeid en etnisch verdreven uit het huidige Pakistan terwijl ze zelf wel van alles eisen in India?
Is het de schuld van Wilders dat "de bronvan de Islam" - Mohammed - persoonlijk opdracht heeft gegeven voor de genocide op 700 joden in Medina, een meisje van 9 verkrachtte, zijn volgelingen toestemming gaf tot het roven van bezittingen van ongelovigen en hun vrouwen en dochters tot seksslaaf te nemen?
Maar begin eens met het antwoorden waarom in alle Islamitische landen ongelovigen als untermenschen worden behandeld.
Je draait het om... die linksen halen de joden erbij en wijzen op de parallellen tussen jodenhaat in vroegere tijden en de huidige islamietenhaat....quote:Op maandag 5 april 2010 20:44 schreef Zienswijze het volgende:
Als die linksen zo nodig de Tweede Wereldoorlog erbij willen halen, mogen ze het over de joden hebben.
wat gaat hij wel doenquote:Op maandag 5 april 2010 20:38 schreef Zienswijze het volgende:
Lol, iedereen die zich druk maakt over moslims. Wilders gaat de moslims helemaal niks aan doen.
En de joden wilden natuurlijk de wereld overnemen. Althans, dat is wat Hitler beweerde. Dat moest koste wat kost moeten voorkomen, vonden de nazi´s. Ontdek jij hier toevallig ook een kleine overeenkomst met Wilders?quote:Op maandag 5 april 2010 20:49 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ach, de linksen zijn zo ontstellend dom en kortzichtig.
De joden werden destijds door de Duitse overheid vermoord, de huidige moslims worden door onze Nederlandse wetten beschermd.
De joden waren destijds brave mensen die als grootste fout hadden dat zij te succesvol waren in het maatschappelijke leven, de moslims van nu zorgen voor veel overlast en de meesten zijn maatschappelijk mislukt.
omg, serieus? Van deze vier wist ik het niet eens..quote:Op maandag 5 april 2010 20:48 schreef DionysuZ het volgende:
Andere punten in het verkiezingsprogramma van de PVV:
- Handhaven van de HRA;
- Introductie heropvoedingskampen;
- Preventief fouilleren in het hele land;
- Een wettelijk verbod op bepaalde politieke partijen;
- Een einde van het gedoogbeleid: strengere aanpak softdrugs en geen vrije heroineverstrekking;
- Afschaffen van dubbele nationaliteit;
- Afschaffen van artikel 1 van de grondwet; Nieuw artikel;
- Opheffen van Habeas Corpus (Onschuldig tot het tegendeel bewezen is);
- Verbod op bepaalde boeken;
Ik heb in een uitvoerig betoog een hele reeks overeenkomsten tussen de NSDAP en de PVV opgesomd. Ik zou zeggen: startertjes, kom maar met je overzicht van overeenkomsten tussen de NSDAP en de islam. Door wandaden op de Filipijnen en in het Midden-Oosten als voorbeelden te noemen en door te verwijzen naar islamitische landen doe je overigens precies waarvoor ik waarschuw in mijn vergelijking tussen de NSDAP in de jaren dertig en de PVV nu: je trekt een verband tussen moslims en "de politieke islam" waardoor je suggereert dat de 850 duizend Nederlandse moslims dit soort extremistisch geweld aanhangen.quote:Op maandag 5 april 2010 20:25 schreef Startertjes het volgende:
[..]
Gaap. Gekken houd je altijd. Wat wil je hier nou mee zeggen?quote:Op maandag 5 april 2010 20:52 schreef Zienswijze het volgende:
De islam is pas 50 jaar in Europa. Maar nu al beginnen zich plannen te vormen om de islamitische invloed verder uit te breiden in Europa. Wat te denken van de organisatie Sharia4Belgium, die afgelopen week de lezing van Benno Berhard verstoorde? Die groep wil de sharia invoeren in Belgie en prins Albert van de Belgische troon afstoten, zo verklaarde de organisatie.
http://www.youtube.com/user/sharia4belgium
Je noemde heel Europa.....quote:Op maandag 5 april 2010 20:49 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
[..]
We hebben het over Europa anno 21e eeuw. Lees dit maar eens: http://www.dagelijksestan(...)joden-vluchten-weer/
Bij iedere religie of levensovertuiging zitten achterlijken. Dat is niet alleen bij moslims het geval.quote:Op maandag 5 april 2010 20:52 schreef Zienswijze het volgende:
De islam is pas 50 jaar in Europa. Maar nu al beginnen zich plannen te vormen om de islamitische invloed verder uit te breiden in Europa. Wat te denken van de organisatie Sharia4Belgium, die afgelopen week de lezing van Benno Berhard verstoorde? Die groep wil de sharia invoeren in Belgie en prins Albert van de Belgische troon afstoten, zo verklaarde de organisatie.
http://www.youtube.com/user/sharia4belgium
Boe, in moslimland Turkije is/was de hoofddoek zelfs verboden. Wilders stelt dus niks voor vergeleken met Turkije. Ga op Turkije maar je afgunst loslaten dan...quote:Op maandag 5 april 2010 20:52 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
wat gaat hij wel doen
vragen over zijn eigen wetsvoorstel voor een boerkaverbod beantwoord hij al niet waardoor het voorstel niet eens verder behandelt kan worden.
hij lijkt alleen kamervragen te stellen en proefballonnetjes los te laten
Ken je geschiedenis... Je vergeet een slordige 1000 jaar.quote:Op maandag 5 april 2010 20:52 schreef Zienswijze het volgende:
De islam is pas 50 jaar in Europa.
Ach ja .. zoveel mensen willen zoveel... en zoveel misbruiken de fouten van enkelen om hele bevolkingsgroepen tot minderwaardig te verklaren en tot recht hebben op gelijke mensnerechtenquote:Maar nu al beginnen zich plannen te vormen om de islamitische invloed verder uit te breiden in Europa. Wat te denken van de organisatie Sharia4Belgium, die afgelopen week de lezing van Benno Berhard verstoorde?
Nee jullie draaien het om. Er is momenteel ergere jodenhaat in Europa dan Islamietenhaat. Want moslims hoeven niet te vluchten uit Europa, joden moeten dat wel. Links zou zich daarom moeten rechten als ze zichzelf de o zo grote moraalridders van de wereld willen noemen.quote:Op maandag 5 april 2010 20:51 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je draait het om... die linksen halen de joden erbij en wijzen op de parallellen tussen jodenhaat in vroegere tijden en de huidige islamietenhaat....
Maar die diskussielijn wordt afgewezen met een raar taboe dat men niet WO II in de diskussie mag brengen..
Terwijl zonder die oorlog er al genoeg is gebeurd, waar je een parallel mee kunt zien met islamietenhaat.
En opnieuw toon je aan dat je niet leest of het niet begrijpt of expres woorden verdraait. NERGENS ik herhaal NERGENS suggereer ik een overeenkomst tussen de oorzaak van de opkomst van de NSDAP en de oorzaak vam de opkomst van de PVV. Iedereen heeft kunnen lezen en begrijpen dat ik dat nergens geschreven heb en nergens suggereer. WEL heb ik geschreven dat zowel de nazi's als de PVV'ers de schuld voor de ontevredenheid, de sociale onrust en een economische crisis bij "links", "de politieke elite" en vooral bij een bevolkingsgroep legden cq leggen om zo de onderbuik van de bevolking aan te spreken. Bovendien zeiden cq zeggen beiden dat de oplossing voor die problemen ligt in het afrekenen met de oude politiek en in aparte wetten en regels voor de bevolkingsgroep die zij schuldig achten. Beiden suggereerden cq suggereren dat het keihard aanpakken van een bevolkingsgroep de oplossing is voor de problemen.quote:Op maandag 5 april 2010 20:37 schreef voice-over het volgende:
[..]
Luister eens space monkey, als jij vindt dat de oorzaak van de opkomst van de PVV vergelijkbaar is met die van de opkomst van de NSDAP, namelijk een nederlaag geleden in een wereldoorlog en de daaruit vloeiende herstelbetalingen, diepe armoede en hyperinflatie, dan moet je dat vooral blijven geloven.
Waar heb jij leren lezen..?quote:Op maandag 5 april 2010 20:54 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je noemde heel Europa.....
Maar je hebt die cijfers dus ook niet.. je generaliseert vanuit een bepaald artikel over een bepaalde plaats... naar heel Europa. Daar zijn geen cijfers over.. Zelfs niet over Nederland wbt vlucht van joden en islamieten
Hemelse baviaan, hiermee geef jij toe dol te zijn om PVV'ers neer te zetten als nazi's.quote:Op maandag 5 april 2010 21:06 schreef ruimteaapje het volgende:
WEL heb ik geschreven dat zowel de nazi's als de PVV'ers de schuld voor de ontevredenheid, de sociale onrust en een economische crisis bij "links", "de politieke elite" en vooral bij een bevolkingsgroep legden cq leggen om zo de onderbuik van de bevolking aan te spreken.
De islam heeft de sharia. Geen enkele andere godsdienst heeft zoiets. Waarbij de fanatieke islam de sharia in Europa dus wil implementeren.quote:Op maandag 5 april 2010 20:55 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Bij iedere religie of levensovertuiging zitten achterlijken. Dat is niet alleen bij moslims het geval.
Turkije heeft iets te maken met het niet beantwoorden van vragen door Wilders?quote:Op maandag 5 april 2010 20:57 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Boe, in moslimland Turkije is/was de hoofddoek zelfs verboden. Wilders stelt dus niks voor vergeleken met Turkije. Ga op Turkije maar je afgunst loslaten dan...
en hoeveel aanhang heeft die fanatieke islam in west europaquote:Op maandag 5 april 2010 21:11 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De islam heeft de sharia. Geen enkele andere godsdienst heeft zoiets. Waarbij de fanatieke islam de sharia in Europa dus wil implementeren.
Nope, ik geef de parallellen tussen de opkomst NSDAP en de PVV. Ik zeg dat niet dat PVV'ers daarmee nazi's zijn.quote:Op maandag 5 april 2010 21:10 schreef voice-over het volgende:
[..]
Hemelse baviaan, hiermee geef jij toe dol te zijn om PVV'ers neer te zetten als nazi's.
Dom, dom, dom.
Ja, toen Spanje werd bezet door de islam. En weet je toen hoe niet-moslims in eigen land notabene werden behandeld? Juist ja, als tweederangs burgers, precies volgens de islamitische ideologie.quote:Op maandag 5 april 2010 20:58 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ken je geschiedenis... Je vergeet een slordige 1000 jaar.
Heb je ooit gehoord dat Wilders moslims minderwaardig heeft genoemd? Nee toch, hou je verzonnen stellingen of opmerkingen dus maar voor je.quote:Ach ja .. zoveel mensen willen zoveel... en zoveel misbruiken de fouten van enkelen om hele bevolkingsgroepen tot minderwaardig te verklaren en tot recht hebben op gelijke mensnerechten
Voorruitdenken blijft moeilijk he? Hoe meer islam er in Europa wordt toegelaten, des te waarschijnlijker het is dat de fanatieke islam in aantal zal groeien.quote:Op maandag 5 april 2010 21:13 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
en hoeveel aanhang heeft die fanatieke islam in west europa
haha Nee, want Wilders heeft het alsmaar over de "Islam" en niet over moslimsquote:Op maandag 5 april 2010 21:15 schreef Zienswijze het volgende:
Heb je ooit gehoord dat Wilders moslims minderwaardig heeft genoemd? Nee toch, hou je verzonnen stellingen of opmerkingen dus maar voor je.
Is het niet beantwoorden vragen een ramp?quote:Op maandag 5 april 2010 21:12 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Turkije heeft iets te maken met het niet beantwoorden van vragen door Wilders?
2 wrongs don't make a right.quote:Op maandag 5 april 2010 21:09 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Waar heb jij leren lezen..?
Ik zei niet heel Europa.
Ik zei dit in m'n 1e post: "Weet je welke bevolkingsgroep in Europa daadwerkelijk moet vluchten voor intolerantie? Dat zijn de Joden. In o.a. Zweden en Noorwegen."
En generaliseren?? Dit is de harde waarheid. Waarom spreek je je niet uit tegen het geweld tegen joden? Ow, maar als Wilders iets roept, dan staan alle linksen meteen de moslims te verdedigen. Nogmaals, wat de joden nu overkomt is 10x erger dan de moslims. Veroordeel en pak het geweld tegen de joden dus aan.
Nee, Spanje onder katholiek bewind was een paradijs op aarde. Dikke pret met de inquisitie. Joden zijn massaal Spanje ontvlucht toen de Spaanse inquisitie aan de slag ging. Jij moet ophouden met het verkopen van onzin. Jij doet alsof de islam het pure kwaad vertegenwoordigt en het westen het goede. Zelfs in de middeleeuwen. Dat is dikke onzin natuurlijk.quote:Op maandag 5 april 2010 21:15 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja, toen Spanje werd bezet door de islam. En weet je toen hoe niet-moslims in eigen land notabene werden behandeld? Juist ja, als tweederangs burgers, precies volgens de islamitische ideologie.
Eigenlijk wel. Wilders noemt het westen superieur. Mensen die tussen de regels door kunnen lezen begrijpen dat hij dus eigenlijk bedoeld dat moslims inferieur zijn.quote:Heb je ooit gehoord dat Wilders moslims minderwaardig heeft genoemd? Nee toch, hou je verzonnen stellingen of opmerkingen dus maar voor je.
Waarom haal je andere dingen erbij?quote:Op maandag 5 april 2010 21:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, Spanje onder katholiek bewind was een paradijs op aarde. Dikke pret met de inquisitie. Joden zijn massaal Spanje ontvlucht toen de Spaanse inquisitie aan de slag ging.
Heb ik dat ooit gezegd? Nee. Kappen dus met je onzinnge opmerkingen.quote:Jij moet ophouden met het verkopen van onzin. Jij doet alsof de islam het pure kwaad vertegenwoordigt en het westen het goede. Zelfs in de middeleeuwen. Dat is dikke onzin natuurlijk.
Onzin. Dat maak jij ervan, vandaar dat je dan ook niet met feiten aankomt, maar met beeldspraak zoals "mensen die tussen de regels door kunnen lezen"quote:Eigenlijk wel. Wilders noemt het westen superieur. Mensen die tussen de regels door kunnen lezen begrijpen dat hij dus eigenlijk bedoeld dat moslims inferieur zijn.
Dat is wat anders dan te beweren dat gebeurtenis A1 onder omstandigheden B1 op tijdstip C1 in land D1 vergelijkbaar is als gebeurtenis A2 onder omstandigheden B2 op tijdstip C2 in land D2.quote:Op maandag 5 april 2010 19:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Um, nee, juist niet. De hele geschiedenis hangt aan elkaar. Gebeurtenis A leidde tot gebeurtenis B. Gebeurtenis B kwam niet ineens uit de lucht vallen.
Als iemand daardoor zijn eigen voorstel zelf onvakkundig om zeep helpt zegt dat misschien iets over de kwaliteiten van Wilders en de rest van de PVV.quote:Op maandag 5 april 2010 21:19 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Is het niet beantwoorden vragen een ramp?
Zeg ik ergens dat ik geloof wil verbieden, nee toch?quote:Op maandag 5 april 2010 21:28 schreef KoosVogels het volgende:
Zienswijze, jij bent onmogelijk serieus te nemen. Ja, de islam is op indirecte wijze verantwoordelijk voor vreselijke dingen. Dat geldt ook van andere vormen van religie. En nu? Geloof in zn geheel verbieden?
Als je de verschillen tussen religies onderling niet kent, bijv. boeddhisme vs. islam, dan moet je toch echt terug naar de basisschool en een les geschiedenis + hedendaagse praktijktoestanden nemen.quote:Prima, want dan ben je tenminste consequent.
Wegwuiven + argumentatie van mijn kant. Waarom kan jij dan niet met argumenten op mij terugreageren?quote:En dat jij mijn laatste zin wegwuift als onzin, zegt veel over jezelf.
Wellicht wil hij zich met andere zaken bezighouden en het boerkavoorstel in een later tijdperk verder vormgeven. Tegelijkertijd afwachtend hoe de zaak zich in Belgie en Frankrijk, die boerkaverboden overwegen, ontwikkelt.quote:Op maandag 5 april 2010 21:29 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Als iemand daardoor zijn eigen voorstel zelf onvakkundig om zeep helpt zegt dat misschien iets over de kwaliteiten van Wilders en de rest van de PVV.
Je moet beginnen zelf argumenten te hebben. Die heb je niet.quote:Op maandag 5 april 2010 21:32 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zeg ik ergens dat ik geloof wil verbieden, nee toch?
[..]
Als je de verschillen tussen religies onderling niet kent, bijv. boeddhisme vs. islam, dan moet je toch echt terug naar de basisschool en een les geschiedenis + hedendaagse praktijktoestanden nemen.
[..]
Wegwuiven + argumentatie van mijn kant. Waarom kan jij dan niet met argumenten op mij terugreageren?
Tip van het uur:
Ga eens op mijn argumenten inhoudelijk in.
http://www.watwilwilders.nl/Wilderswilracisme.htmlquote:Op maandag 5 april 2010 21:15 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Heb je ooit gehoord dat Wilders moslims minderwaardig heeft genoemd? Nee toch, hou je verzonnen stellingen of opmerkingen dus maar voor je.
M'n 1e post in dit topic vandaag staat bol van argumenten. Waarschijnlijk is KoosVogels die gaan lezen, aangezien hij niet meteen reageert.quote:Op maandag 5 april 2010 21:36 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Je moet beginnen zelf argumenten te hebben. Die heb je niet.
Wellicht dat je helderziend bent, maar ik kan het zinnetje dat Wilders moslims minderwaardig noemt echt niet vinden.quote:Op maandag 5 april 2010 21:37 schreef ruimteaapje het volgende:
[..]
http://www.watwilwilders.nl/Wilderswilracisme.html
"de Nederlandse cultuur is duizend keer beter dan de islam" - Geert Wilders, de Spits, 9 november 2006
"Waarom durven wij niet te zeggen dat moslims zich aan ons moeten aanpassen, omdat onze normen en waarden nu eenmaal van een hoger, beter, prettiger en humaner beschavingsniveau zijn? Niks integratie, assimilatie! En laat daarna de hoofddoekjes maar wapperen op het Malieveld. Ik lust ze rauw." - Geert Wilders, HP/De Tijd, 6 februari 2004
Ja, die zocht ik..quote:Op maandag 5 april 2010 21:37 schreef ruimteaapje het volgende:
http://www.watwilwilders.nl/Wilderswilracisme.html
"de Nederlandse cultuur is duizend keer beter dan de islam" - Geert Wilders, de Spits, 9 november 2006
"Waarom durven wij niet te zeggen dat moslims zich aan ons moeten aanpassen, omdat onze normen en waarden nu eenmaal van een hoger, beter, prettiger en humaner beschavingsniveau zijn? Niks integratie, assimilatie! En laat daarna de hoofddoekjes maar wapperen op het Malieveld. Ik lust ze rauw." - Geert Wilders, HP/De Tijd, 6 februari 2004
Juist. Wilders heeft niks tegen moslims, hij wil ze juist bevrijden van het onmenselijke juk dat Islam heet. Wilders is voor moslims een geschenk uit de hemel.quote:Op maandag 5 april 2010 21:41 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wellicht dat je helderziend bent, maar ik kan het zinnetje dat Wilders moslims minderwaardig noemt echt niet vinden.
Zoals ik zei;quote:Op maandag 5 april 2010 21:41 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wellicht dat je helderziend bent, maar ik kan het zinnetje dat Wilders moslims minderwaardig noemt echt niet vinden.
Oftewel: bullshit.. Er is geen islam zonder moslims..quote:haha Nee, want Wilders heeft het alsmaar over de "Islam" en niet over moslims![]()
Als ik zeg dat ik het Communisme achterlijk vind, dan vind ik toch ook niet gelijk alle communisten achterlijk? Als ik zeg dat ik het Nazisme achterlijk vind, dan vind ik toch ook niet gelijk alle nazi's achterlijk?quote:Op maandag 5 april 2010 21:46 schreef Kikopuz het volgende:
[..]
Zoals ik zei;
[..]
Oftewel: bullshit.. Er is geen islam zonder moslims..
Edit: @voice-over:
[kuch] Ja, precies... [/kuch]
Ok, dan spreek ik voor mezelf.quote:Op maandag 5 april 2010 21:48 schreef Zienswijze het volgende:
Als ik zeg dat ik het Communisme achterlijk vind, dan vind ik toch ook niet gelijk alle communisten achterlijk? Als ik zeg dat ik het Nazisme achterlijk vind, dan vind ik toch ook niet gelijk alle nazi's achterlijk?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Natuurlijk wel. Iemand die het communisme of nazisme heeft omarmd noem jij dan wel degelijk achterlijk.quote:Op maandag 5 april 2010 21:48 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Als ik zeg dat ik het Communisme achterlijk vind, dan vind ik toch ook niet gelijk alle communisten achterlijk? Als ik zeg dat ik het Nazisme achterlijk vind, dan vind ik toch ook niet gelijk alle nazi's achterlijk?
LOL ja vast. Dat is het zelfde als stellen dat je niets tegen christenen hebt zolang ze maar niet christelijk zijnquote:Op maandag 5 april 2010 21:43 schreef voice-over het volgende:
[..]
Juist. Wilders heeft niks tegen moslims, hij wil ze juist bevrijden van het onmenselijke juk dat Islam heet. Wilders is voor moslims een geschenk uit de hemel.
Nee je vindt de ideologie achterlijk, niet de mensen. Helemaal als je bedenkt dat 99% v/d moslims niet zelf voor de islam gekozen heeft, maar deze met de geboorte heeft meegekregen (net zoals 99% van alle andere gelovigen) en verder wetend dat de islamitische ideologie afvalligheid bestraft, waardoor het voor moslims dus moeilijk is om hun geloof te verlaten.quote:Op maandag 5 april 2010 21:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Iemand die het communisme of nazisme heeft omarmd noem jij dan wel degelijk achterlijk.
Klopt. Maar jij hamert er toch op dat de islam een gevaar vormt? Die opvatting deelt Wilders met jou en hij gebruikt dat als reden om de rechten van de doorsnee moslim in te perken. Misschien houd jij er een andere kijk op na, maar dit topic gaat over Wilders. Natuurlijk kun je ervoor kiezen om gelovigen bepaalde rechten te ontnemen. Ik stel alleen dat je dan consequent moet zijn.quote:Op maandag 5 april 2010 21:32 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zeg ik ergens dat ik geloof wil verbieden, nee toch?
Ik ben mij juist heel bewust van onze geloofsgeschiedenis. Dat is juist de reden dat ik roep dat niet alleen de islam een verderfelijke religie is.quote:Als je de verschillen tussen religies onderling niet kent, bijv. boeddhisme vs. islam, dan moet je toch echt terug naar de basisschool en een les geschiedenis + hedendaagse praktijktoestanden nemen.
Excuus, maar jij hebt helemaal geen argumenten aangevoerd. Ik stel dat Wilders moslims beschouwt als inferieure wezen. Ik heb daarvoor een argument aangedragen. Dat heb ik jou nog niet zien doen.quote:Wegwuiven + argumentatie van mijn kant. Waarom kan jij dan niet met argumenten op mij terugreageren?
Welke argumenten?quote:Tip van het uur:
Ga eens op mijn argumenten inhoudelijk in.
Je kunt islam en moslims niet van elkaar scheiden. Het is toch logisch dat wanneer Wilders de islam beledigt, hij de aanhangers automatisch ook beledigt?quote:Op maandag 5 april 2010 21:56 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee je vindt de ideologie achterlijk, niet de mensen. Helemaal als je bedenkt dat 99% v/d moslims niet zelf voor de islam gekozen heeft, maar deze met de geboorte heeft meegekregen (net zoals 99% van alle andere gelovigen) en verder wetend dat de islamitische ideologie afvalligheid bestraft, waardoor het voor moslims dus moeilijk is om hun geloof te verlaten.
Als Communisme achterlijk is moet je dan niet achterlijk zijn om het aan te hangen dus ben je dan als communist achterlijkquote:Op maandag 5 april 2010 21:48 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Want de islam is hetzelfde als elke andere levensbeschouwing..? Als de islam hetzelfde zou zijn als elke andere levensbeschouwing dan dien je consequent te handelen ja..quote:Op maandag 5 april 2010 21:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt. Maar jij hamert er toch op dat de islam een gevaar vormt? Die opvatting deelt Wilders met jou en hij gebruikt dat als reden om de rechten van de doorsnee moslim in te perken. Misschien houd jij er een andere kijk op na, maar dit topic gaat over Wilders. Natuurlijk kun je ervoor kiezen om gelovigen bepaalde rechten te ontnemen. Ik stel alleen dat je dan consequent moet zijn.
Uiteraad, mag je vinden. Maar het christendom heeft al haar gezellige tijd gehad in Europa. Voor de islam is Europa "nieuw", verleidelijk om OOK hier in Europa de islam te verspreiden en uiteindlijk islamitische wetten toe te passen.quote:Ik ben mij juist heel bewust van onze geloofsgeschiedenis. Dat is juist de reden dat ik roep dat niet alleen de islam een verderfelijke religie is.
Ik zeg dat Wilders moslims nooit inferieur of minderwaardig heeft genoemd. Nu jij weer.quote:Excuus, maar jij hebt helemaal geen argumenten aangevoerd. Ik stel dat Wilders moslims beschouwt als inferieure wezen. Ik heb daarvoor een argument aangedragen. Dat heb ik jou nog niet zien doen.
Welke argumenten?
Blijf dan maar Harry Potter kijkenquote:Overigens reageer ik niet om de vijf minuten. Harry Potter is op de buis
Hoe lang nog? Wilders wil de Koran verbieden, en daarmee effectief het gebruik van de Koran in de moskeeën in Nederland. Hij wil het gelijkheidsbeginsel uit de Nederlandse grondwet slopen en vervangen door iets waar Joodse en Christelijke cultuur voorrang krijgt op de Moslim cultuur. Hij wil Halal slachten verbieden, maar tegelijkertijd het identieke Koosjer slachten toelaten.quote:Op maandag 5 april 2010 20:49 schreef voice-over het volgende:
De joden werden destijds door de Duitse overheid vermoord, de huidige moslims worden door onze Nederlandse wetten beschermd.
Nee, je valt de ideologie aan. Niet elke aanhanger volgt 100% die ideologie. Gematigde moslims weten van zichzelf dat ze niet 100% de islam volgen.quote:Op maandag 5 april 2010 21:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je kunt islam en moslims niet van elkaar scheiden. Het is toch logisch dat wanneer Wilders de islam beledigt, hij de aanhangers automatisch ook beledigt?
Die mening mag je natuurlijk gewoon hebben in Nederland.quote:Op maandag 5 april 2010 21:48 schreef Zienswijze het volgende:
Dat noemt hij "onderbouwen".quote:Op maandag 5 april 2010 22:05 schreef ethiraseth het volgende:
Het is wel schrijnend dat verschuilen achter retorisch mierenneuken het enige is wat Voice-over kan.
Klopt. Christenen zijn OK, maar hun geloof is gebaseerd op hekserij ("Jezus liep op water", "Jezus is uit de dood herrezen") en dus merkwaardig te noemen. Jammer dat linksen niet in staat zijn onderscheid te maken tussen leer en leerlingen.quote:Op maandag 5 april 2010 21:51 schreef ruimteaapje het volgende:
[..]
LOL ja vast. Dat is het zelfde als stellen dat je niets tegen christenen hebt zolang ze maar niet christelijk zijn
Terecht. De Koran staat bol van overwegingen met een fascistisch karakter. Een keer bezet worden door nazi's is meer dan genoeg.quote:Op maandag 5 april 2010 22:03 schreef maartena het volgende:
[..]
Hoe lang nog? Wilders wil de Koran verbieden, en daarmee effectief het gebruik van de Koran in de moskeeën in Nederland.
Interessant lijstje.quote:Op maandag 5 april 2010 20:48 schreef DionysuZ het volgende:
En waarom gaat het in ieder Wilders topic op een gegeven ogenblik ALTIJD over de islam? Wilders heeft zelf gezegd dat mocht hij aan het regeren slaan, dat het onderwerp immigratie open staat voor onderhandeling.
- Handhaven van de HRA;
- Een einde van het gedoogbeleid: strengere aanpak softdrugs en geen vrije heroineverstrekking;
- Afschaffen van dubbele nationaliteit;
Er zijn toch een paar dingen die hij graag wil uitvoeren waar ik me best zorgen om maak mocht hij daar de kans toe krijgen.
Er staan nare passages in de koran, dat klopt. Maar uiteindelijk gaat het om de manier waarop het geloof tot uitvoer wordt gebracht. En je hebt inderdaad een groep gekken die er een extreme visie op nahoudt. Een visie die mijns inziens ook moet worden bestreden. En ja, de islam verschilt niet veel van andere levensbeschouwingen. De bijbel en de Tenach staan ook bol van walgelijkheden. En ook die religies kennen extreme aanhangers. Ik raad je aan enkele docu´s te kijken over het neo-conservatisme in Amerika. Kijk ook naar de zionisten. Ook uitwassen waar niemand op zit te wachten.quote:Op maandag 5 april 2010 22:00 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Want de islam is hetzelfde als elke andere levensbeschouwing..? Als de islam hetzelfde zou zijn als elke andere levensbeschouwing dan dien je consequent te handelen ja..
Zo nieuw is de islam natuurlijk niet in Europa. Maar uiteraard moeten we voorkomen dat er islamitische wetten worden ingevoerd. Maar dat is in mijn optiek ook helemaal niet realistisch. Zulke extremen moeten worden bestreden, maar voor de rest moeten moslims vrij zijn om hen geloof te belijden in Nederland. Net zoals andere geloofsstromingen. Maar daar wil Wilders een stokje voor steken.quote:Uiteraad, mag je vinden. Maar het christendom heeft al haar gezellige tijd gehad in Europa. Voor de islam is Europa "nieuw", verleidelijk om OOK hier in Europa de islam te verspreiden en uiteindlijk islamitische wetten toe te passen.
Niet letterlijk, dat klopt. Maar op de vorige pagina wordt een citaat van Wilders aangehaald waarin hij duidelijk zijn minachting voor de islam laat doorschemeren.quote:Ik zeg dat Wilders moslims nooit inferieur of minderwaardig heeft genoemd. Nu jij weer.
Begint weerquote:Blijf dan maar Harry Potter kijken![]()
Gaan we dan ook de bijbel verbieden. Ook niet een boek waar je als verlichte geest echt vrolijk van wordt. De geschiedenis wijst uit dat de inhoud van dat boek voor veel ellende kan zorgen.quote:Op maandag 5 april 2010 22:24 schreef voice-over het volgende:
[..]
Terecht. De Koran staat bol van overwegingen met een fascistisch karakter. Een keer bezet worden door nazi's is meer dan genoeg.
Noem ze eens op, en onderbouw eens hoe deze verbonden kunnen worden aan het Fascisme?quote:Op maandag 5 april 2010 22:24 schreef voice-over het volgende:
Terecht. De Koran staat bol van overwegingen met een fascistisch karakter.
Dan ken je de bijbel niet echt.quote:Op maandag 5 april 2010 22:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gaan we dan ook de bijbel verbieden. Ook niet een boek waar je als verlichte geest echt vrolijk van wordt. De geschiedenis wijst uit dat de inhoud van dat boek voor veel ellende kan zorgen.
Ik heb er een paar uitgeknipt..... maar zelfs de die-hard PVV steuners moeten toch wel inzien dat deze punten van Nederland effectief een politiestaat gaat maken?quote:Op maandag 5 april 2010 20:48 schreef DionysuZ het volgende:
De Bijbel heeft onder andere verzen waarin duidelijk aangegeven wordt dat de doodstraf bij overspel of werken op de sabbat terecht is en moet worden uitgevoerd, dat een boer die meerdere gewassen op 1 veld plant gestenigd dient te worden, dat homofilie onnatuurlijk is, en waarschijnlijk nog een hoop meer die ik me nu even niet voor de geest kan halen.quote:Op maandag 5 april 2010 22:36 schreef voice-over het volgende:
Dan ken je de bijbel niet echt.
Zie bijvoorbeeld uit het "Mein Koran", vers 5:33: "De vergelding":quote:Op maandag 5 april 2010 22:29 schreef maartena het volgende:
[..]
Noem ze eens op, en onderbouw eens hoe deze verbonden kunnen worden aan het Fascisme?
Wat ben je toch een ontzettende religieuze noob. Waarom discussieer ik eigenlijk nog met je? Eigenlijk zou ik betaald moeten worden om op fok! te reageren.quote:Op maandag 5 april 2010 22:39 schreef maartena het volgende:
[..]
De Bijbel heeft onder andere verzen waarin duidelijk aangegeven wordt dat de doodstraf bij overspel of werken op de sabbat terecht is en moet worden uitgevoerd, dat een boer die meerdere gewassen op 1 veld plant gestenigd dient te worden, dat homofilie onnatuurlijk is, en waarschijnlijk nog een hoop meer die ik me nu even niet voor de geest kan halen.
Hoe dan ook, dat betekend NIET dat het boek dus ook maar meteen verboden moet worden.
We hebben in Nederland een "iets" mildere vorm met de wet tegen godslastering.quote:Op maandag 5 april 2010 22:41 schreef voice-over het volgende:
[..]
Zie bijvoorbeeld uit het "Mein Koran", vers 5:33: "De vergelding":
"Doch de vergelding voor hen die God en Zijn boodschapper en zich beijveren verderf te brengen in het land is dat ze ter dood gebracht moeten worden of gekruisigd of dat hun handen en voeten worden afgehakt van weerszijden of dat ze uit het land verbannen worden"
Een islamofiel als jij zal dit vers uitleggen als zelfverdediging en veel moslims zien er ook een rechtvaardiging in om andere mensen te doden als de islam wordt aangevallen.
Sufferd, dat is het Oude Testament, totaal niet relevant voor een moderne christen. Als jij je niet wil verdiepen in religieuze zaken, houd dan je mond.quote:Op maandag 5 april 2010 22:50 schreef KoosVogels het volgende:
God vermoord in de eerste boeken compleet volkoren, opdat zijn volk in het beloofde land kan wonen. Iedereen die god niet gehoorzaamt wordt omgelegd. Zie bijvoorbeeld de inwoners van Sodom en Gomorra. Gelovigen hebben deze passages door de eeuwen aangegrepen op niet-gelovigen aan te pakken.
Ja, en Jezus zegt ook dat de lessen uit het OT niet moeten worden vergeten. Overigens wil ik hier geen die-religie-is-de-beste-discussie van maken. Het gaat erom hoe mensen handelen naar aanleiding van een religie. De islam heeft extreme aanhangers. Maar hetzelfde geldt voor het christendom. Allebei verbieden dan maar?quote:Op maandag 5 april 2010 22:46 schreef voice-over het volgende:
[..]
Wat ben je toch een ontzettende religieuze noob. Waarom discussieer ik eigenlijk nog met je? Eigenlijk zou ik betaald moeten worden om op fok! te reageren.
Enfin, iedere kenner van het christelijk geloof weet dat christenen een Nieuw Verbond zijn aangegaan met God na Zijn zoenoffer, de kruisiging van diens Zoon, Jezus Christus. Dat Nieuwe Verbond is het Nieuwe Testament, een evangelie van liefde en verdraagzaamheid. Net zoals jij lukraak Wilders vergelijkt met een jodenjager, schoffeer jij christenen met citaten uit het Oude Testament.
dat geld inderdaad voor alle christenen behalve voor degene die dat niet doenquote:Op maandag 5 april 2010 22:46 schreef voice-over het volgende:
[..]
Wat ben je toch een ontzettende religieuze noob. Waarom discussieer ik eigenlijk nog met je? Eigenlijk zou ik betaald moeten worden om op fok! te reageren.
Enfin, iedere kenner van het christelijk geloof weet dat christenen een Nieuw Verbond zijn aangegaan met God na Zijn zoenoffer, de kruisiging van diens Zoon, Jezus Christus. Dat Nieuwe Verbond is het Nieuwe Testament, een evangelie van liefde en verdraagzaamheid. Net zoals jij lukraak Wilders vergelijkt met een jodenjager, schoffeer jij christenen met citaten uit het Oude Testament.
Nee gek. Moslims blazen gebouwen op, vermoorden homo's en schofferen vrouwen. Christenen doen dat niet en hebben te leiden van achterlijke islamofielen als jij die beweren dat alle religies gelijk zijn.quote:Op maandag 5 april 2010 22:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, en Jezus zegt ook dat de lessen uit het OT niet moeten worden vergeten. Overigens wil ik hier geen die-religie-is-de-beste-discussie van maken. Het gaat erom hoe mensen handelen naar aanleiding van een religie. De islam heeft extreme aanhangers. Maar hetzelfde geldt voor het christendom. Allebei verbieden dan maar?
quote:Op maandag 5 april 2010 22:58 schreef voice-over het volgende:
[..]
Nee gek. Moslims blazen gebouwen op, vermoorden homo's en schofferen vrouwen. Christenen doen dat niet en hebben te leiden van achterlijke islamofielen als jij die beweren dat alle religies gelijk zijn.
Niet alle moslims doen dat, en sommige christenen doen juist weer wel dit soort dingen.quote:Op maandag 5 april 2010 22:58 schreef voice-over het volgende:
[..]
Nee gek. Moslims blazen gebouwen op, vermoorden homo's en schofferen vrouwen. Christenen doen dat niet en hebben te leiden van achterlijke islamofielen als jij die beweren dat alle religies gelijk zijn.
Johannes 15:quote:Op maandag 5 april 2010 22:53 schreef voice-over het volgende:
[..]
Sufferd, dat is het Oude Testament, totaal niet relevant voor een moderne christen. Als jij je niet wil verdiepen in religieuze zaken, houd dan je mond.
Mensen die Jezus niet volgen mogen in het vuur geworpen worden.quote:5 Ik ben de Wijnstok, en gij de ranken; die in Mij blijft, en Ik in hem, die draagt veel vrucht; want zonder Mij kunt gij niets doen.
6 Zo iemand in Mij niet blijft, die is buiten geworpen, gelijkerwijs de rank, en is verdord; en men vergadert dezelve, en men werpt ze in het vuur, en zij worden verbrand.
Homo's en lesbo's verdienen de dood.quote:21 Omdat zij, God kennende, Hem als God niet hebben verheerlijkt of gedankt; maar zijn verijdeld geworden in hun overleggingen en hun onverstandig hart is verduisterd geworden;
22 Zich uitgevende voor wijzen, zijn zij dwaas geworden;
23 En hebben de heerlijkheid des onverderfelijken Gods veranderd in de gelijkenis eens beelds van een verderfelijk mens, en van gevogelte, en van viervoetige en kruipende gedierten.
24 Daarom heeft God hen ook overgegeven in de begeerlijkheden hunner harten tot onreinigheid, om hun lichamen onder elkander te onteren;
25 Als die de waarheid Gods veranderd hebben in de leugen, en het schepsel geëerd en gediend hebben boven den Schepper, Die te prijzen is in der eeuwigheid, amen.
26 Daarom heeft God hen overgegeven tot oneerlijke bewegingen; want ook hun vrouwen hebben het natuurlijk gebruik veranderd in het gebruik tegen nature;
27 En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende.
28 En gelijk het hun niet goed gedacht heeft God in erkentenis te houden, zo heeft God hen overgegeven in een verkeerden zin, om te doen dingen, die niet betamen;
29 Vervuld zijnde met alle ongerechtigheid, hoererij, boosheid, gierigheid, kwaadheid, vol van nijdigheid, moord, twist, bedrog, kwaadaardigheid;
30 Oorblazers, achterklappers, haters Gods, smaders, hovaardigen, laatdunkenden, vinders van kwade dingen, den ouderen ongehoorzaam;
31 Onverstandigen, verbondbrekers, zonder natuurlijke liefde, onverzoenlijken, onbarmhartigen;
32 Dewelken, daar zij het recht Gods weten, (namelijk, dat degenen, die zulke dingen doen, des doods waardig zijn) niet alleen dezelve doen, maar ook mede een welgevallen hebben in degenen, die ze doen.
Je geeft geen antwoord op de vraag: Hoe is deze vers precies verbonden met het Fascisme?quote:Op maandag 5 april 2010 22:41 schreef voice-over het volgende:
Zie bijvoorbeeld uit het "Mein Koran", vers 5:33: "De vergelding":
"Doch de vergelding voor hen die God en Zijn boodschapper en zich beijveren verderf te brengen in het land is dat ze ter dood gebracht moeten worden of gekruisigd of dat hun handen en voeten worden afgehakt van weerszijden of dat ze uit het land verbannen worden"
Een islamofiel als jij zal dit vers uitleggen als zelfverdediging en veel moslims zien er ook een rechtvaardiging in om andere mensen te doden als de islam wordt aangevallen.
Affijn, om maar even aan te geven dus..... dat ook de Bijbel vol staat met haat.quote:"They waged war as god had commanded them and killed every male. But they kept the women as captives and took their wealth as spoil. Moses was enraged. 'So you spared the women? Kill every woman who has had sexual intercourse and kill every little boy, but keep the virgin girls for yourself. Divide them up evenly.'" Num. 31:7, 14.
"If a man rapes a girl in the city, you must stone him to death, and the woman as well." Deut. 22:24
For behold, the LORD will come in fire, and his chariots like the stormwind, to render his anger in fury, and his rebuke with flames of fire. For by fire will the LORD execute judgment, and by his sword, upon all flesh; and those slain by the LORD shall be many. Those who sanctify and purify themselves to go into the gardens, following one in the midst, eating pig’s flesh shall come to an end together, says the LORD." Isaiah 66:15
Leviticus 21:9 If she profanes herself by playing the harlot, profanes her father; she shall be burned with fire.
"You must drive all the natives of the land before you. If you do not drive the natives of the country before you then those who remain will become disgusting to your eyes and a thorn in your side. They will harass you in the land where you live, and I will deal with you as I meant to deal with them." Num. 33:51 "Devour the nations the lord your god delivers over to you. Show them no pity."
Christenen doen dat nietquote:Op maandag 5 april 2010 22:58 schreef voice-over het volgende:
[..]
Hoe is het nou om te leven in je eigen universum'?quote:Op maandag 5 april 2010 22:58 schreef voice-over het volgende:
[..]
Wat voor compleet vertekend wereldbeeld heb je eigenlijk?quote:Op maandag 5 april 2010 22:58 schreef voice-over het volgende:
Vergeet ook niet bewegingen zoals de KKK handelen vanuit hun visie op het christendom.quote:Op maandag 5 april 2010 23:22 schreef maartena het volgende:
[..]
Wat voor compleet vertekend wereldbeeld heb je eigenlijk?
Het is dat ik weet dat je dit nog serieus meent ook, anders had ik je naar ONZ verwezen......
Met betrekking tot homo's en vrouwen: zie mijn post en andere posts hierboven.
Met betrekking tot het opblazen van gebouwen, zie o.a. Eric Rudolph.
Verder zou je ook de geschiedenis van de IRA eens kunnen doorlezen, en je wat inlezen over de aanslagen op abortusklinieken en doctoren in de VS, en de aanslag van Timothy McVeigh (alhoewel niet direct aan het Christen-terrorisme toegeschreven was het wel bekend dat Mcveigh een zwaar Christen was).
Lees ook dit: http://en.wikipedia.org/wiki/Christian_terrorism
En dit: http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-abortion_violence
En dit: http://www.stephen-knapp.(...)_northeast_india.htm
Sterker nog, het Christen-terrorisme binnen de VS is een veel groter zorgenkind dan moslims.
Staat vermeld in de "Christian Terrorism" wiki.quote:Op maandag 5 april 2010 23:24 schreef KoosVogels het volgende:
Vergeet ook niet bewegingen zoals de KKK handelen vanuit hun visie op het christendom.
Het is eigenlijk heel erg triest. En hoeveel argumenten je ook aanvoert, hij blijft ze negeren. Ik vind het zeer treurig als mensen er heilig van overtuigd zijn dat de islam het kwaad vertegenwoordigt en ons westerse, christelijke geloof het goede. Nuance is ver te zoeken. Hij bekijkt de kwestie extreem zwart-wit.quote:Op maandag 5 april 2010 23:28 schreef maartena het volgende:
[..]
Staat vermeld in de "Christian Terrorism" wiki.
Waar ik nog het meest verbaasd van sta..... of eigenlijk sta ik er helemaal niet meer verbaasd van, is wat voor oogkleppen voice-over op heeft, en wat een haat richting 1 groep mensen hij heeft.....
Voor de honderste keer Poon. Het gaat om de blinde vlek van bepaalde users. Natuurlijk is het terecht om kritiek te hebben op de extreme islam. Figuren als Bin Laden en Al-Zawahiri moeten ze opsluiten. Maar ga niet roepen dat de islam barbaars en het christendom een en al goedheid.quote:Op maandag 5 april 2010 23:35 schreef poon het volgende:
De bijbel (zoals ik al vaker betoogd heb) is in een verhalende vorm gegoten en daarom veel makkelijker in een historische context te plaatsen. De koran is meer een verzamelwerk van algemene opdrachten en regels (het letterlijke woord van god) die moslims moeten volgen om een vroom aanhanger te zijn. Daarnaast heeft de islam ook nog de hadith/plichtenleer, versen die aan mohammed zijn toegeschreven en de sharia.
Dat het christendom ook geen onschuldig lammetje is staat buiten kijf, maar zo makkelijk als jullie het gelijk aan de (radicale) islam stellen gaat mijn pet te boven. Het lijkt mij geen toeval dat dit land al jaren geregeerd wordt door christenlijke partijen zonder dat we daar meer van merken dan een ambtenaar die een homo aan het altaar mag weigeren en een partij die vertegenwoordigd is in de tweede kamer geen vrouwen op de kieslijst heeft staan. Begrijp me niet verkeerd. Ik vind dit verwerpelijk en het verdwijnt wat mij betreft liever vandaag dan morgen, maar die uitwassen mogen nog niet eens de negatieve schoenveter van Mohammed B. vastknopen.
Das nait waar.. Zei de Heer Christus zelf niet eens dat men zich gewoon aan het Oude Testament moet houden?quote:Op maandag 5 april 2010 22:53 schreef voice-over het volgende:
[..]
Sufferd, dat is het Oude Testament, totaal niet relevant voor een moderne christen. Als jij je niet wil verdiepen in religieuze zaken, houd dan je mond.
Oh, dus het OUDE testament zou wel verboden kunnen worden in jouw visie?quote:Op maandag 5 april 2010 22:53 schreef voice-over het volgende:
Precies, dat boek dat de vrienden van Wilders als heilig zienquote:Op maandag 5 april 2010 23:57 schreef maartena het volgende:
[..]
Oh, dus het OUDE testament zou wel verboden kunnen worden in jouw visie?
Schei toch eens uit met te leuteren in mijn naam blinde vogel.quote:Op maandag 5 april 2010 18:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gelukkig nemen we jou vanaf het begin al niet serieus.
hoe arrogant. Alsof jij daarbij hoort.quote:Op dinsdag 6 april 2010 07:40 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Schei toch eens uit met te leuteren in mijn naam blinde vogel.
Goh, daar is die gestreste papagaai weer.quote:Op dinsdag 6 april 2010 07:50 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
hoe arrogant. Alsof jij daarbij hoort.
Jij hoort helemaal ook helemaal niet bij de linkse fok-club.quote:Op dinsdag 6 april 2010 07:40 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Schei toch eens uit met te leuteren in mijn naam blinde vogel.
En de citroen uit Hongarije is ook weer van de partij.quote:Op dinsdag 6 april 2010 08:41 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Goh, daar is die gestreste papagaai weer.
Ook de dramaqueenkloon van mekker7quote:Op dinsdag 6 april 2010 09:25 schreef dramatiek het volgende:
[..]
En de citroen uit Hongarije is ook weer van de partij.
eigenlijk precies 0. Gooi er anders wat suiker bij, word je zoeter vanquote:Op dinsdag 6 april 2010 14:15 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ook de dramaqueenkloon van mekker7
Hoeveel kloons heb jij? Ik schat minstens 20.
quote:Op maandag 5 april 2010 23:45 schreef maartena het volgende:
Verder zijn al die "straatmarokkaantjes", net als de "straatantilliaantjes", niets meer dan rebelse pubers.
Effe vergeten, straatterroristen zijn natuurlijk rasechte moslimextremistenquote:Op dinsdag 6 april 2010 17:36 schreef voice-over het volgende:
[..]
![]()
Kom eens naar buiten joh, te lang achter de PC zitten, maakt je wereldvreemd.
Ach joh, hij zit in de 'Je Naait Steeds' en denkt dat hij het wel even weet.quote:Op dinsdag 6 april 2010 17:36 schreef voice-over het volgende:
[..]
![]()
Dat maakt lulletje rozenwater ervan.quote:Op dinsdag 6 april 2010 17:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Effe vergeten, straatterroristen zijn natuurlijk rasechte moslimextremisten
quote:Op dinsdag 6 april 2010 18:07 schreef Dr.Nikita het volgende:
Trouwens, je begint steeds irritanter te worden
Ben je wel normaal joh, je gaat gewoon door met woorden in de mond leggen.quote:Op dinsdag 6 april 2010 18:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
![]()
Maar jullie beschouwen straatettertjes als doorgewinterde criminelen? Het zijn ook gewoon kutpubers.
Nogal rare vraag. Natuurlijk ben ik niet normaal.quote:Op dinsdag 6 april 2010 18:19 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ben je wel normaal joh, je gaat gewoon door met woorden in de mond leggen.
Oh wacht.... het zijn natuurlijk allemaal haatbaarden met een bom in hun rugzak die homo's van de daken aan het gooien zijn.quote:Op dinsdag 6 april 2010 17:36 schreef voice-over het volgende:
![]()
Reageer niet zo infantiel. Bovendien woon je zelf ook niet in Nederland.quote:Op dinsdag 6 april 2010 18:04 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ach joh, hij zit in de 'Je Naait Steeds' en denkt dat hij het wel even weet.
Je overvraagt haar. Je kan ook niet tegen een mongooltje zeggen dat ie niet zo gek uit zijn doppen moet kijken.quote:
Over anderen janken dat ze generaliseren en zelf ook zo mensen wegzettenquote:Op dinsdag 6 april 2010 20:01 schreef maartena het volgende:
[..]
Oh wacht.... het zijn natuurlijk allemaal haatbaarden met een bom in hun rugzak die homo's van de daken aan het gooien zijn.
Nou ja.... voice-over had het een topic of twee geleden nog over hoe de Islamieten homo's van de daken gooiden, en dat ze daarom hard aangepakt moesten worden. Voorbeelden van moslims in Nederland die homo's van de daken aan het gooien waren kon hij niet geven echter.quote:Op dinsdag 6 april 2010 21:25 schreef DeAnaleAbortus het volgende:
Over anderen janken dat ze generaliseren en zelf ook zo mensen wegzetten
In mijn reactie heb ik het woord Nazi niet een keer gepost. Mijn hele post ging juist over de totale geschiedenis:quote:Op maandag 5 april 2010 20:11 schreef voice-over het volgende:
[..]
Helaas.... de gemiddelde Wilders-basher heeft een historisch bewustzijn van helemaal nul. Ze zien alleen maar nazi's en kijken niet verder meer dan dat.
Het gaat niet alleen om de recente geschiedenis. De hele geschiedenis kan de mensheid van alles leren over zichzelf. Maar als je naar de loop van de wereldgeschiedenis kijkt, zie ik eigenlijk weinig echte ontwikkeling (op technische en zo na) op het vlak van samenleven.quote:En door de geschiedenis van de hele mensheid heen zijn er steeds weer minderheden die het op een gegeven moment moeten ontgelden omdat de meerderheid zich in zijn bestaan bedreigd ziet.
Niet stil hoor, maar argumenteren tegen dovensmans oren is nogal zinloos.quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:28 schreef KoosVogels het volgende:
Het Wilderskamp berust zich in stilte. Zouden ze dan eindelijk door hebben dat hun pogingen tot het aanvoeren van zogenaamde argumenten futiel zijn?
Ben ik helemaal met je eens.quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet stil hoor, maar argumenteren tegen dovensmans oren is nogal zinloos.
Dat is dus de reden waarom pvv'ers niet meer met jou discussieren.quote:
Valt wel mee. Voice-over deed de afgelopen dagen aardig zn best.quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is dus de reden waarom pvv'ers niet meer met jou discussieren.
Ik heb mee gelezen, toch hebben al jouw posts een denigrerende boosaardige ondertoon.quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Valt wel mee. Voice-over deed de afgelopen dagen aardig zn best.
Niet dat ik mezelf tot het Wilderskamp voel behoren, maar topics die afdalen tot het niveau van de ca. laatste 20 postings nodigen niet langer uit tot actief volgen. Laat staan meediscussieren.quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:28 schreef KoosVogels het volgende:
Het Wilderskamp berust zich in stilte. Zouden ze dan eindelijk door hebben dat hun pogingen tot het aanvoeren van zogenaamde argumenten futiel zijn?
Dat heeft met jouw gekleurde bril te maken, vrees ik.quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb mee gelezen, toch hebben al jouw posts een denigrerende boosaardige ondertoon.
De laatste 20 niet, dat klopt.quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:45 schreef quo_ het volgende:
[..]
Niet dat ik mezelf tot het Wilderskamp voel behoren, maar topics die afdalen tot het niveau van de ca. laatste 20 postings nodigen niet langer uit tot actief volgen. Laat staan meediscussieren.
Misvatting.quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat heeft met jouw gekleurde bril te maken, vrees ik.
Mwoah, krijg over het algemeen weinig kritiek op de toon van mijn posts.quote:
Kijk, dit is pas infantiel om zo overdreven te reageren als het over straattuig gaat.quote:
quote:Op dinsdag 6 april 2010 20:01 schreef maartena het volgende:
[..]
Oh wacht.... het zijn natuurlijk allemaal haatbaarden met een bom in hun rugzak die homo's van de daken aan het gooien zijn.![]()
Ik ben minstens een paar keer in de maand in NL. Jij ook?quote:Bovendien woon je zelf ook niet in Nederland.
Misschien omdat ze te debiel zijn net zoals de preken van Jim Jones uit je naait steeds?quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mwoah, krijg over het algemeen weinig kritiek op de toon van mijn posts.
Nee, Marokkaans straattuig zijn (potentiële) verkrachters die geen strobreed in de weg worden gelegd door theeslurpende, toekomstige minister-presidenten.quote:Op dinsdag 6 april 2010 20:01 schreef maartena het volgende:
[..]
Oh wacht.... het zijn natuurlijk allemaal haatbaarden met een bom in hun rugzak die homo's van de daken aan het gooien zijn.
quote:Op dinsdag 6 april 2010 18:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
![]()
Maar jullie beschouwen straatettertjes als doorgewinterde criminelen? Het zijn ook gewoon kutpubers.
Ik moet zeggen dat een islamofiel als jij lekker hapt op mijn postings. Dank daarvoor.quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:04 schreef maartena het volgende:
Als je de retoriek van voice-over een beetje in de gaten gehouden hebt de afgelopen 3 topics of zo, dan weet je waarom ik zo reageerde. Op een gegeven moment wilde hij zelfs baarden gaan verbieden omdat het aan zou zetten tot haat.
Als dat al zo is dan zou het de gemiddelde aanhanger van die extreemrechtse beweging toch juist aan moeten spreken?quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb mee gelezen, toch hebben al jouw posts een denigrerende boosaardige ondertoon.
Welke partij is extreemrechts? En nog een vraag aan jou. Al je de islam niet geweldig vindt en daar ook niets van moet hebben, ben je dan extreemrechts?quote:Op woensdag 7 april 2010 08:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als dat al zo is dan zou het de gemiddelde aanhanger van die extreemrechtse beweging toch juist aan moeten spreken?
wat staat hier? Dit is geen goede Nederlandse zin.quote:Op woensdag 7 april 2010 07:46 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Misschien omdat ze te debiel zijn net zoals de preken van Jim Jones uit je naait steeds?
Het moet niet gekker worden: voice-over die andere users dom noemt.quote:
Mijn 2 cents: 'Misschien omdat ze (verwijst naar posts van KoosVogels) te debiel zijn net zoals de preken van Jim Jones (verwijst naar MaartenA) uit je naait steeds (andere manier van United States schrijven)?'quote:Op woensdag 7 april 2010 10:44 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
wat staat hier? Dit is geen goede Nederlandse zin.
Anders ga je er even serieus op in.quote:Op woensdag 7 april 2010 12:00 schreef poon het volgende:
[..]
Mijn 2 cents: 'Misschien omdat ze (verwijst naar posts van KoosVogels) te debiel zijn net zoals de preken van Jim Jones (verwijst naar MaartenA) uit je naait steeds (andere manier van United States schrijven)?'
Hoe het ook zij, het lijkt mij een correcte, Nederlandse zin (tenzij je een taalgrapje niet toe wilt staan).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |