abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79988095
De bijbel (zoals ik al vaker betoogd heb) is in een verhalende vorm gegoten en daarom veel makkelijker in een historische context te plaatsen. De koran is meer een verzamelwerk van algemene opdrachten en regels (het letterlijke woord van god) die moslims moeten volgen om een vroom aanhanger te zijn. Daarnaast heeft de islam ook nog de hadith/plichtenleer, versen die aan mohammed zijn toegeschreven en de sharia.

Dat het christendom ook geen onschuldig lammetje is staat buiten kijf, maar zo makkelijk als jullie het gelijk aan de (radicale) islam stellen gaat mijn pet te boven. Het lijkt mij geen toeval dat dit land al jaren geregeerd wordt door christenlijke partijen zonder dat we daar meer van merken dan een ambtenaar die een homo aan het altaar mag weigeren en een partij die vertegenwoordigd is in de tweede kamer geen vrouwen op de kieslijst heeft staan. Begrijp me niet verkeerd. Ik vind dit verwerpelijk en het verdwijnt wat mij betreft liever vandaag dan morgen, maar die uitwassen mogen nog niet eens de negatieve schoenveter van Mohammed B. vastknopen.
pi_79988390
quote:
Op maandag 5 april 2010 23:35 schreef poon het volgende:
De bijbel (zoals ik al vaker betoogd heb) is in een verhalende vorm gegoten en daarom veel makkelijker in een historische context te plaatsen. De koran is meer een verzamelwerk van algemene opdrachten en regels (het letterlijke woord van god) die moslims moeten volgen om een vroom aanhanger te zijn. Daarnaast heeft de islam ook nog de hadith/plichtenleer, versen die aan mohammed zijn toegeschreven en de sharia.

Dat het christendom ook geen onschuldig lammetje is staat buiten kijf, maar zo makkelijk als jullie het gelijk aan de (radicale) islam stellen gaat mijn pet te boven. Het lijkt mij geen toeval dat dit land al jaren geregeerd wordt door christenlijke partijen zonder dat we daar meer van merken dan een ambtenaar die een homo aan het altaar mag weigeren en een partij die vertegenwoordigd is in de tweede kamer geen vrouwen op de kieslijst heeft staan. Begrijp me niet verkeerd. Ik vind dit verwerpelijk en het verdwijnt wat mij betreft liever vandaag dan morgen, maar die uitwassen mogen nog niet eens de negatieve schoenveter van Mohammed B. vastknopen.
Voor de honderste keer Poon. Het gaat om de blinde vlek van bepaalde users. Natuurlijk is het terecht om kritiek te hebben op de extreme islam. Figuren als Bin Laden en Al-Zawahiri moeten ze opsluiten. Maar ga niet roepen dat de islam barbaars en het christendom een en al goedheid.

Uiteindelijk kan de bijbel minder barbaars zijn dan de koran, maar het gaat erom hoe de gelovigen invulling geven aan hun religie. De praktijk wijst uit dat er een groep extreme moslims is die met hun geloof geweld rechtvaardigen. Net zoals er christenen zijn die verwerpelijke daden rechtvaardigen met de bijbel in de hand.

Gelukkig is het merendeel van de christenen normaal. Maar de meeste moslims zijn gelukkig ook gewoon normale mensen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 5 april 2010 @ 23:45:28 #253
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_79988572
Poon,

Ik ga helemaal niet voorbij aan de radicale Islam. Ik ben van mening dat dit ook aangepakt moet worden..... maar het moet niet over de rug gebeuren van de overige 99% van de moslims in Nederland die wel vredelievend zijn en zich gewoon normaal gedragen. Van de bijna 1 miljoen moslims die we hebben in Nederland, hoeveel BEWEZEN radicalen hebben we nu eigenlijk? Als we duizend namen op een lijst kunnen zetten, lijkt het me al veel.....

Wat Wilders wil is de Koran verbieden, en daarmee druk je het preken uit die Koran alleen maar in de ondergrondse, net zoals in de 17e eeuw met de schuilkerken. Ik denk dat het alleen maar averechts werkt als je in plaats van een relatief makkelijk door de AIVD te infiltreren moskee gaat vervangen door tientallen Koran-studiegroepjes die vanwege een verbod nu zijn aangewezen op een Imam op huisbezoek. Je kunt JUIST DAN de radicalen er helemaal niet meer uithalen. De Islam in Nederland verhuizen naar een soort van "schuilmoskee" status, lijkt me gewoon een enorm gevaarlijk idee.....

Verder zijn al die "straatmarokkaantjes", net als de "straatantilliaantjes", niets meer dan rebelse pubers. Je lost die problemen niet op met een Koran verbod, een moskee verbod, of een Halal-slachten verbod.

Harder aanpakken van terroristen, radicalen en straatschoffies is wel zeker gewenst. Maar wat Wilders doet is de GEHELE moslim-bevolking pakken met zijn gewenste maatregelen, in plaats van zich te richten op het daadwerkelijke probleem. Het heeft totaal geen zin de Koran te verbieden, als 99% van de moslims in Nederland zich heel gematigd opstellen - of in ieder geval niet van het type dat enorm radicaal is.

Nee, we gaan helemaal niet voorbij aan het feit dat er moslimextremisme bestaat. Maar PVV aanhangers gaan voorbij aan het feit dat het slechts om een enorm kleine groepering aan extremisten en radicalen, en in plaats van die specifiek op te zoeken en aan te pakken, is de PVV voorstander van maatregelen - zoals het verbieden van de Koran - die het water alleen nog maar troebeler maken.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 5 april 2010 @ 23:49:46 #254
297168 Kikopuz
I like goats
pi_79988779
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:53 schreef voice-over het volgende:

[..]

Sufferd, dat is het Oude Testament, totaal niet relevant voor een moderne christen. Als jij je niet wil verdiepen in religieuze zaken, houd dan je mond.
Das nait waar.. Zei de Heer Christus zelf niet eens dat men zich gewoon aan het Oude Testament moet houden?
  maandag 5 april 2010 @ 23:57:06 #255
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_79989099
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:53 schreef voice-over het volgende:
Sufferd, dat is het Oude Testament, totaal niet relevant voor een moderne christen. Als jij je niet wil verdiepen in religieuze zaken, houd dan je mond.
Oh, dus het OUDE testament zou wel verboden kunnen worden in jouw visie?
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 6 april 2010 @ 00:00:14 #256
297168 Kikopuz
I like goats
pi_79989240
quote:
Op maandag 5 april 2010 23:57 schreef maartena het volgende:

[..]

Oh, dus het OUDE testament zou wel verboden kunnen worden in jouw visie?
Precies, dat boek dat de vrienden van Wilders als heilig zien
  dinsdag 6 april 2010 @ 00:04:55 #257
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_79989394
Overigens ken ik de Torah totaal niet, maar als ik me niet vergis is dat ook voornamelijk gebaseerd op het oude testament.... of andersom, het oude testament gebaseerd op de Torah.
-
pi_79993132
quote:
Op maandag 5 april 2010 18:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gelukkig nemen we jou vanaf het begin al niet serieus.
Schei toch eens uit met te leuteren in mijn naam blinde vogel.
  dinsdag 6 april 2010 @ 07:50:38 #259
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_79993200
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 07:40 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

hoe arrogant. Alsof jij daarbij hoort.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_79993620
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 07:50 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

hoe arrogant. Alsof jij daarbij hoort.
Goh, daar is die gestreste papagaai weer.
pi_79993768
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 07:40 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Jij hoort helemaal ook helemaal niet bij de linkse fok-club.
pi_79993773
edit: foutje
pi_79994262
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 08:41 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Goh, daar is die gestreste papagaai weer.
En de citroen uit Hongarije is ook weer van de partij.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_80003976
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 09:25 schreef dramatiek het volgende:

[..]

En de citroen uit Hongarije is ook weer van de partij.
Ook de dramaqueenkloon van mekker7

Hoeveel kloons heb jij? Ik schat minstens 20.
pi_80005956
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 14:15 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ook de dramaqueenkloon van mekker7

Hoeveel kloons heb jij? Ik schat minstens 20.
eigenlijk precies 0. Gooi er anders wat suiker bij, word je zoeter van
Verder ken ik maar 1 clown en dat is wilders.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  dinsdag 6 april 2010 @ 15:32:44 #266
297168 Kikopuz
I like goats
pi_80006630
Is dit nog een discussie of...

dinsdag 6 april 2010 @ 17:36:12 #267
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_80011291
quote:
Op maandag 5 april 2010 23:45 schreef maartena het volgende:

Verder zijn al die "straatmarokkaantjes", net als de "straatantilliaantjes", niets meer dan rebelse pubers.

Kom eens naar buiten joh, te lang achter de PC zitten, maakt je wereldvreemd.
pi_80011685
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 17:36 schreef voice-over het volgende:

[..]

Effe vergeten, straatterroristen zijn natuurlijk rasechte moslimextremisten
pi_80012382
quote:

[..]

Ach joh, hij zit in de 'Je Naait Steeds' en denkt dat hij het wel even weet.
pi_80012492
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 17:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Effe vergeten, straatterroristen zijn natuurlijk rasechte moslimextremisten
Dat maakt lulletje rozenwater ervan.

Trouwens, je begint steeds irritanter te worden met je woorden in de mond leggen van anderen.
pi_80012664
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 18:07 schreef Dr.Nikita het volgende:
Trouwens, je begint steeds irritanter te worden

Maar jullie beschouwen straatettertjes als doorgewinterde criminelen? Het zijn ook gewoon kutpubers.
pi_80012950
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 18:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar jullie beschouwen straatettertjes als doorgewinterde criminelen? Het zijn ook gewoon kutpubers.
Ben je wel normaal joh, je gaat gewoon door met woorden in de mond leggen.
pi_80013032
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 18:19 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ben je wel normaal joh, je gaat gewoon door met woorden in de mond leggen.
Nogal rare vraag. Natuurlijk ben ik niet normaal.
  dinsdag 6 april 2010 @ 20:01:08 #274
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80016724
quote:

Oh wacht.... het zijn natuurlijk allemaal haatbaarden met een bom in hun rugzak die homo's van de daken aan het gooien zijn.

-
  dinsdag 6 april 2010 @ 20:02:58 #275
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80016786
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 18:04 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ach joh, hij zit in de 'Je Naait Steeds' en denkt dat hij het wel even weet.
Reageer niet zo infantiel. Bovendien woon je zelf ook niet in Nederland.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')