Zeg ik ergens dat ik geloof wil verbieden, nee toch?quote:Op maandag 5 april 2010 21:28 schreef KoosVogels het volgende:
Zienswijze, jij bent onmogelijk serieus te nemen. Ja, de islam is op indirecte wijze verantwoordelijk voor vreselijke dingen. Dat geldt ook van andere vormen van religie. En nu? Geloof in zn geheel verbieden?
Als je de verschillen tussen religies onderling niet kent, bijv. boeddhisme vs. islam, dan moet je toch echt terug naar de basisschool en een les geschiedenis + hedendaagse praktijktoestanden nemen.quote:Prima, want dan ben je tenminste consequent.
Wegwuiven + argumentatie van mijn kant. Waarom kan jij dan niet met argumenten op mij terugreageren?quote:En dat jij mijn laatste zin wegwuift als onzin, zegt veel over jezelf.
Wellicht wil hij zich met andere zaken bezighouden en het boerkavoorstel in een later tijdperk verder vormgeven. Tegelijkertijd afwachtend hoe de zaak zich in Belgie en Frankrijk, die boerkaverboden overwegen, ontwikkelt.quote:Op maandag 5 april 2010 21:29 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Als iemand daardoor zijn eigen voorstel zelf onvakkundig om zeep helpt zegt dat misschien iets over de kwaliteiten van Wilders en de rest van de PVV.
Je moet beginnen zelf argumenten te hebben. Die heb je niet.quote:Op maandag 5 april 2010 21:32 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zeg ik ergens dat ik geloof wil verbieden, nee toch?
[..]
Als je de verschillen tussen religies onderling niet kent, bijv. boeddhisme vs. islam, dan moet je toch echt terug naar de basisschool en een les geschiedenis + hedendaagse praktijktoestanden nemen.
[..]
Wegwuiven + argumentatie van mijn kant. Waarom kan jij dan niet met argumenten op mij terugreageren?
Tip van het uur:
Ga eens op mijn argumenten inhoudelijk in.
http://www.watwilwilders.nl/Wilderswilracisme.htmlquote:Op maandag 5 april 2010 21:15 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Heb je ooit gehoord dat Wilders moslims minderwaardig heeft genoemd? Nee toch, hou je verzonnen stellingen of opmerkingen dus maar voor je.
M'n 1e post in dit topic vandaag staat bol van argumenten. Waarschijnlijk is KoosVogels die gaan lezen, aangezien hij niet meteen reageert.quote:Op maandag 5 april 2010 21:36 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Je moet beginnen zelf argumenten te hebben. Die heb je niet.
Wellicht dat je helderziend bent, maar ik kan het zinnetje dat Wilders moslims minderwaardig noemt echt niet vinden.quote:Op maandag 5 april 2010 21:37 schreef ruimteaapje het volgende:
[..]
http://www.watwilwilders.nl/Wilderswilracisme.html
"de Nederlandse cultuur is duizend keer beter dan de islam" - Geert Wilders, de Spits, 9 november 2006
"Waarom durven wij niet te zeggen dat moslims zich aan ons moeten aanpassen, omdat onze normen en waarden nu eenmaal van een hoger, beter, prettiger en humaner beschavingsniveau zijn? Niks integratie, assimilatie! En laat daarna de hoofddoekjes maar wapperen op het Malieveld. Ik lust ze rauw." - Geert Wilders, HP/De Tijd, 6 februari 2004
Ja, die zocht ik..quote:Op maandag 5 april 2010 21:37 schreef ruimteaapje het volgende:
http://www.watwilwilders.nl/Wilderswilracisme.html
"de Nederlandse cultuur is duizend keer beter dan de islam" - Geert Wilders, de Spits, 9 november 2006
"Waarom durven wij niet te zeggen dat moslims zich aan ons moeten aanpassen, omdat onze normen en waarden nu eenmaal van een hoger, beter, prettiger en humaner beschavingsniveau zijn? Niks integratie, assimilatie! En laat daarna de hoofddoekjes maar wapperen op het Malieveld. Ik lust ze rauw." - Geert Wilders, HP/De Tijd, 6 februari 2004
Juist. Wilders heeft niks tegen moslims, hij wil ze juist bevrijden van het onmenselijke juk dat Islam heet. Wilders is voor moslims een geschenk uit de hemel.quote:Op maandag 5 april 2010 21:41 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wellicht dat je helderziend bent, maar ik kan het zinnetje dat Wilders moslims minderwaardig noemt echt niet vinden.
Zoals ik zei;quote:Op maandag 5 april 2010 21:41 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wellicht dat je helderziend bent, maar ik kan het zinnetje dat Wilders moslims minderwaardig noemt echt niet vinden.
Oftewel: bullshit.. Er is geen islam zonder moslims..quote:haha Nee, want Wilders heeft het alsmaar over de "Islam" en niet over moslims![]()
Als ik zeg dat ik het Communisme achterlijk vind, dan vind ik toch ook niet gelijk alle communisten achterlijk? Als ik zeg dat ik het Nazisme achterlijk vind, dan vind ik toch ook niet gelijk alle nazi's achterlijk?quote:Op maandag 5 april 2010 21:46 schreef Kikopuz het volgende:
[..]
Zoals ik zei;
[..]
Oftewel: bullshit.. Er is geen islam zonder moslims..
Edit: @voice-over:
[kuch] Ja, precies... [/kuch]
Ok, dan spreek ik voor mezelf.quote:Op maandag 5 april 2010 21:48 schreef Zienswijze het volgende:
Als ik zeg dat ik het Communisme achterlijk vind, dan vind ik toch ook niet gelijk alle communisten achterlijk? Als ik zeg dat ik het Nazisme achterlijk vind, dan vind ik toch ook niet gelijk alle nazi's achterlijk?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Natuurlijk wel. Iemand die het communisme of nazisme heeft omarmd noem jij dan wel degelijk achterlijk.quote:Op maandag 5 april 2010 21:48 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Als ik zeg dat ik het Communisme achterlijk vind, dan vind ik toch ook niet gelijk alle communisten achterlijk? Als ik zeg dat ik het Nazisme achterlijk vind, dan vind ik toch ook niet gelijk alle nazi's achterlijk?
LOL ja vast. Dat is het zelfde als stellen dat je niets tegen christenen hebt zolang ze maar niet christelijk zijnquote:Op maandag 5 april 2010 21:43 schreef voice-over het volgende:
[..]
Juist. Wilders heeft niks tegen moslims, hij wil ze juist bevrijden van het onmenselijke juk dat Islam heet. Wilders is voor moslims een geschenk uit de hemel.
Nee je vindt de ideologie achterlijk, niet de mensen. Helemaal als je bedenkt dat 99% v/d moslims niet zelf voor de islam gekozen heeft, maar deze met de geboorte heeft meegekregen (net zoals 99% van alle andere gelovigen) en verder wetend dat de islamitische ideologie afvalligheid bestraft, waardoor het voor moslims dus moeilijk is om hun geloof te verlaten.quote:Op maandag 5 april 2010 21:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Iemand die het communisme of nazisme heeft omarmd noem jij dan wel degelijk achterlijk.
Klopt. Maar jij hamert er toch op dat de islam een gevaar vormt? Die opvatting deelt Wilders met jou en hij gebruikt dat als reden om de rechten van de doorsnee moslim in te perken. Misschien houd jij er een andere kijk op na, maar dit topic gaat over Wilders. Natuurlijk kun je ervoor kiezen om gelovigen bepaalde rechten te ontnemen. Ik stel alleen dat je dan consequent moet zijn.quote:Op maandag 5 april 2010 21:32 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zeg ik ergens dat ik geloof wil verbieden, nee toch?
Ik ben mij juist heel bewust van onze geloofsgeschiedenis. Dat is juist de reden dat ik roep dat niet alleen de islam een verderfelijke religie is.quote:Als je de verschillen tussen religies onderling niet kent, bijv. boeddhisme vs. islam, dan moet je toch echt terug naar de basisschool en een les geschiedenis + hedendaagse praktijktoestanden nemen.
Excuus, maar jij hebt helemaal geen argumenten aangevoerd. Ik stel dat Wilders moslims beschouwt als inferieure wezen. Ik heb daarvoor een argument aangedragen. Dat heb ik jou nog niet zien doen.quote:Wegwuiven + argumentatie van mijn kant. Waarom kan jij dan niet met argumenten op mij terugreageren?
Welke argumenten?quote:Tip van het uur:
Ga eens op mijn argumenten inhoudelijk in.
Je kunt islam en moslims niet van elkaar scheiden. Het is toch logisch dat wanneer Wilders de islam beledigt, hij de aanhangers automatisch ook beledigt?quote:Op maandag 5 april 2010 21:56 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee je vindt de ideologie achterlijk, niet de mensen. Helemaal als je bedenkt dat 99% v/d moslims niet zelf voor de islam gekozen heeft, maar deze met de geboorte heeft meegekregen (net zoals 99% van alle andere gelovigen) en verder wetend dat de islamitische ideologie afvalligheid bestraft, waardoor het voor moslims dus moeilijk is om hun geloof te verlaten.
Als Communisme achterlijk is moet je dan niet achterlijk zijn om het aan te hangen dus ben je dan als communist achterlijkquote:Op maandag 5 april 2010 21:48 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Want de islam is hetzelfde als elke andere levensbeschouwing..? Als de islam hetzelfde zou zijn als elke andere levensbeschouwing dan dien je consequent te handelen ja..quote:Op maandag 5 april 2010 21:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt. Maar jij hamert er toch op dat de islam een gevaar vormt? Die opvatting deelt Wilders met jou en hij gebruikt dat als reden om de rechten van de doorsnee moslim in te perken. Misschien houd jij er een andere kijk op na, maar dit topic gaat over Wilders. Natuurlijk kun je ervoor kiezen om gelovigen bepaalde rechten te ontnemen. Ik stel alleen dat je dan consequent moet zijn.
Uiteraad, mag je vinden. Maar het christendom heeft al haar gezellige tijd gehad in Europa. Voor de islam is Europa "nieuw", verleidelijk om OOK hier in Europa de islam te verspreiden en uiteindlijk islamitische wetten toe te passen.quote:Ik ben mij juist heel bewust van onze geloofsgeschiedenis. Dat is juist de reden dat ik roep dat niet alleen de islam een verderfelijke religie is.
Ik zeg dat Wilders moslims nooit inferieur of minderwaardig heeft genoemd. Nu jij weer.quote:Excuus, maar jij hebt helemaal geen argumenten aangevoerd. Ik stel dat Wilders moslims beschouwt als inferieure wezen. Ik heb daarvoor een argument aangedragen. Dat heb ik jou nog niet zien doen.
Welke argumenten?
Blijf dan maar Harry Potter kijkenquote:Overigens reageer ik niet om de vijf minuten. Harry Potter is op de buis
Hoe lang nog? Wilders wil de Koran verbieden, en daarmee effectief het gebruik van de Koran in de moskeeën in Nederland. Hij wil het gelijkheidsbeginsel uit de Nederlandse grondwet slopen en vervangen door iets waar Joodse en Christelijke cultuur voorrang krijgt op de Moslim cultuur. Hij wil Halal slachten verbieden, maar tegelijkertijd het identieke Koosjer slachten toelaten.quote:Op maandag 5 april 2010 20:49 schreef voice-over het volgende:
De joden werden destijds door de Duitse overheid vermoord, de huidige moslims worden door onze Nederlandse wetten beschermd.
Nee, je valt de ideologie aan. Niet elke aanhanger volgt 100% die ideologie. Gematigde moslims weten van zichzelf dat ze niet 100% de islam volgen.quote:Op maandag 5 april 2010 21:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je kunt islam en moslims niet van elkaar scheiden. Het is toch logisch dat wanneer Wilders de islam beledigt, hij de aanhangers automatisch ook beledigt?
Die mening mag je natuurlijk gewoon hebben in Nederland.quote:Op maandag 5 april 2010 21:48 schreef Zienswijze het volgende:
Dat noemt hij "onderbouwen".quote:Op maandag 5 april 2010 22:05 schreef ethiraseth het volgende:
Het is wel schrijnend dat verschuilen achter retorisch mierenneuken het enige is wat Voice-over kan.
Klopt. Christenen zijn OK, maar hun geloof is gebaseerd op hekserij ("Jezus liep op water", "Jezus is uit de dood herrezen") en dus merkwaardig te noemen. Jammer dat linksen niet in staat zijn onderscheid te maken tussen leer en leerlingen.quote:Op maandag 5 april 2010 21:51 schreef ruimteaapje het volgende:
[..]
LOL ja vast. Dat is het zelfde als stellen dat je niets tegen christenen hebt zolang ze maar niet christelijk zijn
Terecht. De Koran staat bol van overwegingen met een fascistisch karakter. Een keer bezet worden door nazi's is meer dan genoeg.quote:Op maandag 5 april 2010 22:03 schreef maartena het volgende:
[..]
Hoe lang nog? Wilders wil de Koran verbieden, en daarmee effectief het gebruik van de Koran in de moskeeën in Nederland.
Interessant lijstje.quote:Op maandag 5 april 2010 20:48 schreef DionysuZ het volgende:
En waarom gaat het in ieder Wilders topic op een gegeven ogenblik ALTIJD over de islam? Wilders heeft zelf gezegd dat mocht hij aan het regeren slaan, dat het onderwerp immigratie open staat voor onderhandeling.
Andere punten in het verkiezingsprogramma van de PVV:
- Handhaven van de HRA;
- Introductie heropvoedingskampen;
- Preventief fouilleren in het hele land;
- Een wettelijk verbod op bepaalde politieke partijen;
- Een einde van het gedoogbeleid: strengere aanpak softdrugs en geen vrije heroineverstrekking;
- Afschaffen van dubbele nationaliteit;
- Afschaffen van artikel 1 van de grondwet; Nieuw artikel;
- Opheffen van Habeas Corpus (Onschuldig tot het tegendeel bewezen is);
- Verbod op bepaalde boeken;
Er zijn toch een paar dingen die hij graag wil uitvoeren waar ik me best zorgen om maak mocht hij daar de kans toe krijgen.
Er staan nare passages in de koran, dat klopt. Maar uiteindelijk gaat het om de manier waarop het geloof tot uitvoer wordt gebracht. En je hebt inderdaad een groep gekken die er een extreme visie op nahoudt. Een visie die mijns inziens ook moet worden bestreden. En ja, de islam verschilt niet veel van andere levensbeschouwingen. De bijbel en de Tenach staan ook bol van walgelijkheden. En ook die religies kennen extreme aanhangers. Ik raad je aan enkele docu´s te kijken over het neo-conservatisme in Amerika. Kijk ook naar de zionisten. Ook uitwassen waar niemand op zit te wachten.quote:Op maandag 5 april 2010 22:00 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Want de islam is hetzelfde als elke andere levensbeschouwing..? Als de islam hetzelfde zou zijn als elke andere levensbeschouwing dan dien je consequent te handelen ja..
Zo nieuw is de islam natuurlijk niet in Europa. Maar uiteraard moeten we voorkomen dat er islamitische wetten worden ingevoerd. Maar dat is in mijn optiek ook helemaal niet realistisch. Zulke extremen moeten worden bestreden, maar voor de rest moeten moslims vrij zijn om hen geloof te belijden in Nederland. Net zoals andere geloofsstromingen. Maar daar wil Wilders een stokje voor steken.quote:Uiteraad, mag je vinden. Maar het christendom heeft al haar gezellige tijd gehad in Europa. Voor de islam is Europa "nieuw", verleidelijk om OOK hier in Europa de islam te verspreiden en uiteindlijk islamitische wetten toe te passen.
Niet letterlijk, dat klopt. Maar op de vorige pagina wordt een citaat van Wilders aangehaald waarin hij duidelijk zijn minachting voor de islam laat doorschemeren.quote:Ik zeg dat Wilders moslims nooit inferieur of minderwaardig heeft genoemd. Nu jij weer.
Begint weerquote:Blijf dan maar Harry Potter kijken![]()
Gaan we dan ook de bijbel verbieden. Ook niet een boek waar je als verlichte geest echt vrolijk van wordt. De geschiedenis wijst uit dat de inhoud van dat boek voor veel ellende kan zorgen.quote:Op maandag 5 april 2010 22:24 schreef voice-over het volgende:
[..]
Terecht. De Koran staat bol van overwegingen met een fascistisch karakter. Een keer bezet worden door nazi's is meer dan genoeg.
Noem ze eens op, en onderbouw eens hoe deze verbonden kunnen worden aan het Fascisme?quote:Op maandag 5 april 2010 22:24 schreef voice-over het volgende:
Terecht. De Koran staat bol van overwegingen met een fascistisch karakter.
Dan ken je de bijbel niet echt.quote:Op maandag 5 april 2010 22:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gaan we dan ook de bijbel verbieden. Ook niet een boek waar je als verlichte geest echt vrolijk van wordt. De geschiedenis wijst uit dat de inhoud van dat boek voor veel ellende kan zorgen.
Ik heb er een paar uitgeknipt..... maar zelfs de die-hard PVV steuners moeten toch wel inzien dat deze punten van Nederland effectief een politiestaat gaat maken?quote:Op maandag 5 april 2010 20:48 schreef DionysuZ het volgende:
Andere punten in het verkiezingsprogramma van de PVV:
- Introductie heropvoedingskampen;
- Preventief fouilleren in het hele land;
- Een wettelijk verbod op bepaalde politieke partijen;
- Afschaffen van artikel 1 van de grondwet; Nieuw artikel;
- Opheffen van Habeas Corpus (Onschuldig tot het tegendeel bewezen is);
- Verbod op bepaalde boeken;
De Bijbel heeft onder andere verzen waarin duidelijk aangegeven wordt dat de doodstraf bij overspel of werken op de sabbat terecht is en moet worden uitgevoerd, dat een boer die meerdere gewassen op 1 veld plant gestenigd dient te worden, dat homofilie onnatuurlijk is, en waarschijnlijk nog een hoop meer die ik me nu even niet voor de geest kan halen.quote:Op maandag 5 april 2010 22:36 schreef voice-over het volgende:
Dan ken je de bijbel niet echt.
Zie bijvoorbeeld uit het "Mein Koran", vers 5:33: "De vergelding":quote:Op maandag 5 april 2010 22:29 schreef maartena het volgende:
[..]
Noem ze eens op, en onderbouw eens hoe deze verbonden kunnen worden aan het Fascisme?
Wat ben je toch een ontzettende religieuze noob. Waarom discussieer ik eigenlijk nog met je? Eigenlijk zou ik betaald moeten worden om op fok! te reageren.quote:Op maandag 5 april 2010 22:39 schreef maartena het volgende:
[..]
De Bijbel heeft onder andere verzen waarin duidelijk aangegeven wordt dat de doodstraf bij overspel of werken op de sabbat terecht is en moet worden uitgevoerd, dat een boer die meerdere gewassen op 1 veld plant gestenigd dient te worden, dat homofilie onnatuurlijk is, en waarschijnlijk nog een hoop meer die ik me nu even niet voor de geest kan halen.
Hoe dan ook, dat betekend NIET dat het boek dus ook maar meteen verboden moet worden.
We hebben in Nederland een "iets" mildere vorm met de wet tegen godslastering.quote:Op maandag 5 april 2010 22:41 schreef voice-over het volgende:
[..]
Zie bijvoorbeeld uit het "Mein Koran", vers 5:33: "De vergelding":
"Doch de vergelding voor hen die God en Zijn boodschapper en zich beijveren verderf te brengen in het land is dat ze ter dood gebracht moeten worden of gekruisigd of dat hun handen en voeten worden afgehakt van weerszijden of dat ze uit het land verbannen worden"
Een islamofiel als jij zal dit vers uitleggen als zelfverdediging en veel moslims zien er ook een rechtvaardiging in om andere mensen te doden als de islam wordt aangevallen.
Sufferd, dat is het Oude Testament, totaal niet relevant voor een moderne christen. Als jij je niet wil verdiepen in religieuze zaken, houd dan je mond.quote:Op maandag 5 april 2010 22:50 schreef KoosVogels het volgende:
God vermoord in de eerste boeken compleet volkoren, opdat zijn volk in het beloofde land kan wonen. Iedereen die god niet gehoorzaamt wordt omgelegd. Zie bijvoorbeeld de inwoners van Sodom en Gomorra. Gelovigen hebben deze passages door de eeuwen aangegrepen op niet-gelovigen aan te pakken.
Ja, en Jezus zegt ook dat de lessen uit het OT niet moeten worden vergeten. Overigens wil ik hier geen die-religie-is-de-beste-discussie van maken. Het gaat erom hoe mensen handelen naar aanleiding van een religie. De islam heeft extreme aanhangers. Maar hetzelfde geldt voor het christendom. Allebei verbieden dan maar?quote:Op maandag 5 april 2010 22:46 schreef voice-over het volgende:
[..]
Wat ben je toch een ontzettende religieuze noob. Waarom discussieer ik eigenlijk nog met je? Eigenlijk zou ik betaald moeten worden om op fok! te reageren.
Enfin, iedere kenner van het christelijk geloof weet dat christenen een Nieuw Verbond zijn aangegaan met God na Zijn zoenoffer, de kruisiging van diens Zoon, Jezus Christus. Dat Nieuwe Verbond is het Nieuwe Testament, een evangelie van liefde en verdraagzaamheid. Net zoals jij lukraak Wilders vergelijkt met een jodenjager, schoffeer jij christenen met citaten uit het Oude Testament.
dat geld inderdaad voor alle christenen behalve voor degene die dat niet doenquote:Op maandag 5 april 2010 22:46 schreef voice-over het volgende:
[..]
Wat ben je toch een ontzettende religieuze noob. Waarom discussieer ik eigenlijk nog met je? Eigenlijk zou ik betaald moeten worden om op fok! te reageren.
Enfin, iedere kenner van het christelijk geloof weet dat christenen een Nieuw Verbond zijn aangegaan met God na Zijn zoenoffer, de kruisiging van diens Zoon, Jezus Christus. Dat Nieuwe Verbond is het Nieuwe Testament, een evangelie van liefde en verdraagzaamheid. Net zoals jij lukraak Wilders vergelijkt met een jodenjager, schoffeer jij christenen met citaten uit het Oude Testament.
Nee gek. Moslims blazen gebouwen op, vermoorden homo's en schofferen vrouwen. Christenen doen dat niet en hebben te leiden van achterlijke islamofielen als jij die beweren dat alle religies gelijk zijn.quote:Op maandag 5 april 2010 22:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, en Jezus zegt ook dat de lessen uit het OT niet moeten worden vergeten. Overigens wil ik hier geen die-religie-is-de-beste-discussie van maken. Het gaat erom hoe mensen handelen naar aanleiding van een religie. De islam heeft extreme aanhangers. Maar hetzelfde geldt voor het christendom. Allebei verbieden dan maar?
quote:Op maandag 5 april 2010 22:58 schreef voice-over het volgende:
[..]
Nee gek. Moslims blazen gebouwen op, vermoorden homo's en schofferen vrouwen. Christenen doen dat niet en hebben te leiden van achterlijke islamofielen als jij die beweren dat alle religies gelijk zijn.
Niet alle moslims doen dat, en sommige christenen doen juist weer wel dit soort dingen.quote:Op maandag 5 april 2010 22:58 schreef voice-over het volgende:
[..]
Nee gek. Moslims blazen gebouwen op, vermoorden homo's en schofferen vrouwen. Christenen doen dat niet en hebben te leiden van achterlijke islamofielen als jij die beweren dat alle religies gelijk zijn.
Johannes 15:quote:Op maandag 5 april 2010 22:53 schreef voice-over het volgende:
[..]
Sufferd, dat is het Oude Testament, totaal niet relevant voor een moderne christen. Als jij je niet wil verdiepen in religieuze zaken, houd dan je mond.
Mensen die Jezus niet volgen mogen in het vuur geworpen worden.quote:5 Ik ben de Wijnstok, en gij de ranken; die in Mij blijft, en Ik in hem, die draagt veel vrucht; want zonder Mij kunt gij niets doen.
6 Zo iemand in Mij niet blijft, die is buiten geworpen, gelijkerwijs de rank, en is verdord; en men vergadert dezelve, en men werpt ze in het vuur, en zij worden verbrand.
Homo's en lesbo's verdienen de dood.quote:21 Omdat zij, God kennende, Hem als God niet hebben verheerlijkt of gedankt; maar zijn verijdeld geworden in hun overleggingen en hun onverstandig hart is verduisterd geworden;
22 Zich uitgevende voor wijzen, zijn zij dwaas geworden;
23 En hebben de heerlijkheid des onverderfelijken Gods veranderd in de gelijkenis eens beelds van een verderfelijk mens, en van gevogelte, en van viervoetige en kruipende gedierten.
24 Daarom heeft God hen ook overgegeven in de begeerlijkheden hunner harten tot onreinigheid, om hun lichamen onder elkander te onteren;
25 Als die de waarheid Gods veranderd hebben in de leugen, en het schepsel geëerd en gediend hebben boven den Schepper, Die te prijzen is in der eeuwigheid, amen.
26 Daarom heeft God hen overgegeven tot oneerlijke bewegingen; want ook hun vrouwen hebben het natuurlijk gebruik veranderd in het gebruik tegen nature;
27 En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende.
28 En gelijk het hun niet goed gedacht heeft God in erkentenis te houden, zo heeft God hen overgegeven in een verkeerden zin, om te doen dingen, die niet betamen;
29 Vervuld zijnde met alle ongerechtigheid, hoererij, boosheid, gierigheid, kwaadheid, vol van nijdigheid, moord, twist, bedrog, kwaadaardigheid;
30 Oorblazers, achterklappers, haters Gods, smaders, hovaardigen, laatdunkenden, vinders van kwade dingen, den ouderen ongehoorzaam;
31 Onverstandigen, verbondbrekers, zonder natuurlijke liefde, onverzoenlijken, onbarmhartigen;
32 Dewelken, daar zij het recht Gods weten, (namelijk, dat degenen, die zulke dingen doen, des doods waardig zijn) niet alleen dezelve doen, maar ook mede een welgevallen hebben in degenen, die ze doen.
Je geeft geen antwoord op de vraag: Hoe is deze vers precies verbonden met het Fascisme?quote:Op maandag 5 april 2010 22:41 schreef voice-over het volgende:
Zie bijvoorbeeld uit het "Mein Koran", vers 5:33: "De vergelding":
"Doch de vergelding voor hen die God en Zijn boodschapper en zich beijveren verderf te brengen in het land is dat ze ter dood gebracht moeten worden of gekruisigd of dat hun handen en voeten worden afgehakt van weerszijden of dat ze uit het land verbannen worden"
Een islamofiel als jij zal dit vers uitleggen als zelfverdediging en veel moslims zien er ook een rechtvaardiging in om andere mensen te doden als de islam wordt aangevallen.
Affijn, om maar even aan te geven dus..... dat ook de Bijbel vol staat met haat.quote:"They waged war as god had commanded them and killed every male. But they kept the women as captives and took their wealth as spoil. Moses was enraged. 'So you spared the women? Kill every woman who has had sexual intercourse and kill every little boy, but keep the virgin girls for yourself. Divide them up evenly.'" Num. 31:7, 14.
"If a man rapes a girl in the city, you must stone him to death, and the woman as well." Deut. 22:24
For behold, the LORD will come in fire, and his chariots like the stormwind, to render his anger in fury, and his rebuke with flames of fire. For by fire will the LORD execute judgment, and by his sword, upon all flesh; and those slain by the LORD shall be many. Those who sanctify and purify themselves to go into the gardens, following one in the midst, eating pig’s flesh shall come to an end together, says the LORD." Isaiah 66:15
Leviticus 21:9 If she profanes herself by playing the harlot, profanes her father; she shall be burned with fire.
"You must drive all the natives of the land before you. If you do not drive the natives of the country before you then those who remain will become disgusting to your eyes and a thorn in your side. They will harass you in the land where you live, and I will deal with you as I meant to deal with them." Num. 33:51 "Devour the nations the lord your god delivers over to you. Show them no pity."
Christenen doen dat nietquote:Op maandag 5 april 2010 22:58 schreef voice-over het volgende:
[..]
Hoe is het nou om te leven in je eigen universum'?quote:Op maandag 5 april 2010 22:58 schreef voice-over het volgende:
[..]
Wat voor compleet vertekend wereldbeeld heb je eigenlijk?quote:Op maandag 5 april 2010 22:58 schreef voice-over het volgende:
Vergeet ook niet bewegingen zoals de KKK handelen vanuit hun visie op het christendom.quote:Op maandag 5 april 2010 23:22 schreef maartena het volgende:
[..]
Wat voor compleet vertekend wereldbeeld heb je eigenlijk?
Het is dat ik weet dat je dit nog serieus meent ook, anders had ik je naar ONZ verwezen......
Met betrekking tot homo's en vrouwen: zie mijn post en andere posts hierboven.
Met betrekking tot het opblazen van gebouwen, zie o.a. Eric Rudolph.
Verder zou je ook de geschiedenis van de IRA eens kunnen doorlezen, en je wat inlezen over de aanslagen op abortusklinieken en doctoren in de VS, en de aanslag van Timothy McVeigh (alhoewel niet direct aan het Christen-terrorisme toegeschreven was het wel bekend dat Mcveigh een zwaar Christen was).
Lees ook dit: http://en.wikipedia.org/wiki/Christian_terrorism
En dit: http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-abortion_violence
En dit: http://www.stephen-knapp.(...)_northeast_india.htm
Sterker nog, het Christen-terrorisme binnen de VS is een veel groter zorgenkind dan moslims.
Staat vermeld in de "Christian Terrorism" wiki.quote:Op maandag 5 april 2010 23:24 schreef KoosVogels het volgende:
Vergeet ook niet bewegingen zoals de KKK handelen vanuit hun visie op het christendom.
Het is eigenlijk heel erg triest. En hoeveel argumenten je ook aanvoert, hij blijft ze negeren. Ik vind het zeer treurig als mensen er heilig van overtuigd zijn dat de islam het kwaad vertegenwoordigt en ons westerse, christelijke geloof het goede. Nuance is ver te zoeken. Hij bekijkt de kwestie extreem zwart-wit.quote:Op maandag 5 april 2010 23:28 schreef maartena het volgende:
[..]
Staat vermeld in de "Christian Terrorism" wiki.
Waar ik nog het meest verbaasd van sta..... of eigenlijk sta ik er helemaal niet meer verbaasd van, is wat voor oogkleppen voice-over op heeft, en wat een haat richting 1 groep mensen hij heeft.....
Voor de honderste keer Poon. Het gaat om de blinde vlek van bepaalde users. Natuurlijk is het terecht om kritiek te hebben op de extreme islam. Figuren als Bin Laden en Al-Zawahiri moeten ze opsluiten. Maar ga niet roepen dat de islam barbaars en het christendom een en al goedheid.quote:Op maandag 5 april 2010 23:35 schreef poon het volgende:
De bijbel (zoals ik al vaker betoogd heb) is in een verhalende vorm gegoten en daarom veel makkelijker in een historische context te plaatsen. De koran is meer een verzamelwerk van algemene opdrachten en regels (het letterlijke woord van god) die moslims moeten volgen om een vroom aanhanger te zijn. Daarnaast heeft de islam ook nog de hadith/plichtenleer, versen die aan mohammed zijn toegeschreven en de sharia.
Dat het christendom ook geen onschuldig lammetje is staat buiten kijf, maar zo makkelijk als jullie het gelijk aan de (radicale) islam stellen gaat mijn pet te boven. Het lijkt mij geen toeval dat dit land al jaren geregeerd wordt door christenlijke partijen zonder dat we daar meer van merken dan een ambtenaar die een homo aan het altaar mag weigeren en een partij die vertegenwoordigd is in de tweede kamer geen vrouwen op de kieslijst heeft staan. Begrijp me niet verkeerd. Ik vind dit verwerpelijk en het verdwijnt wat mij betreft liever vandaag dan morgen, maar die uitwassen mogen nog niet eens de negatieve schoenveter van Mohammed B. vastknopen.
Das nait waar.. Zei de Heer Christus zelf niet eens dat men zich gewoon aan het Oude Testament moet houden?quote:Op maandag 5 april 2010 22:53 schreef voice-over het volgende:
[..]
Sufferd, dat is het Oude Testament, totaal niet relevant voor een moderne christen. Als jij je niet wil verdiepen in religieuze zaken, houd dan je mond.
Oh, dus het OUDE testament zou wel verboden kunnen worden in jouw visie?quote:Op maandag 5 april 2010 22:53 schreef voice-over het volgende:
Precies, dat boek dat de vrienden van Wilders als heilig zienquote:Op maandag 5 april 2010 23:57 schreef maartena het volgende:
[..]
Oh, dus het OUDE testament zou wel verboden kunnen worden in jouw visie?
Schei toch eens uit met te leuteren in mijn naam blinde vogel.quote:Op maandag 5 april 2010 18:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gelukkig nemen we jou vanaf het begin al niet serieus.
hoe arrogant. Alsof jij daarbij hoort.quote:Op dinsdag 6 april 2010 07:40 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Schei toch eens uit met te leuteren in mijn naam blinde vogel.
Goh, daar is die gestreste papagaai weer.quote:Op dinsdag 6 april 2010 07:50 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
hoe arrogant. Alsof jij daarbij hoort.
Jij hoort helemaal ook helemaal niet bij de linkse fok-club.quote:Op dinsdag 6 april 2010 07:40 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Schei toch eens uit met te leuteren in mijn naam blinde vogel.
En de citroen uit Hongarije is ook weer van de partij.quote:Op dinsdag 6 april 2010 08:41 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Goh, daar is die gestreste papagaai weer.
Ook de dramaqueenkloon van mekker7quote:Op dinsdag 6 april 2010 09:25 schreef dramatiek het volgende:
[..]
En de citroen uit Hongarije is ook weer van de partij.
eigenlijk precies 0. Gooi er anders wat suiker bij, word je zoeter vanquote:Op dinsdag 6 april 2010 14:15 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ook de dramaqueenkloon van mekker7
Hoeveel kloons heb jij? Ik schat minstens 20.
quote:Op maandag 5 april 2010 23:45 schreef maartena het volgende:
Verder zijn al die "straatmarokkaantjes", net als de "straatantilliaantjes", niets meer dan rebelse pubers.
Effe vergeten, straatterroristen zijn natuurlijk rasechte moslimextremistenquote:Op dinsdag 6 april 2010 17:36 schreef voice-over het volgende:
[..]
![]()
Kom eens naar buiten joh, te lang achter de PC zitten, maakt je wereldvreemd.
Ach joh, hij zit in de 'Je Naait Steeds' en denkt dat hij het wel even weet.quote:Op dinsdag 6 april 2010 17:36 schreef voice-over het volgende:
[..]
![]()
Dat maakt lulletje rozenwater ervan.quote:Op dinsdag 6 april 2010 17:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Effe vergeten, straatterroristen zijn natuurlijk rasechte moslimextremisten
quote:Op dinsdag 6 april 2010 18:07 schreef Dr.Nikita het volgende:
Trouwens, je begint steeds irritanter te worden
Ben je wel normaal joh, je gaat gewoon door met woorden in de mond leggen.quote:Op dinsdag 6 april 2010 18:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
![]()
Maar jullie beschouwen straatettertjes als doorgewinterde criminelen? Het zijn ook gewoon kutpubers.
Nogal rare vraag. Natuurlijk ben ik niet normaal.quote:Op dinsdag 6 april 2010 18:19 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ben je wel normaal joh, je gaat gewoon door met woorden in de mond leggen.
Oh wacht.... het zijn natuurlijk allemaal haatbaarden met een bom in hun rugzak die homo's van de daken aan het gooien zijn.quote:Op dinsdag 6 april 2010 17:36 schreef voice-over het volgende:
![]()
Reageer niet zo infantiel. Bovendien woon je zelf ook niet in Nederland.quote:Op dinsdag 6 april 2010 18:04 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ach joh, hij zit in de 'Je Naait Steeds' en denkt dat hij het wel even weet.
Je overvraagt haar. Je kan ook niet tegen een mongooltje zeggen dat ie niet zo gek uit zijn doppen moet kijken.quote:
Over anderen janken dat ze generaliseren en zelf ook zo mensen wegzettenquote:Op dinsdag 6 april 2010 20:01 schreef maartena het volgende:
[..]
Oh wacht.... het zijn natuurlijk allemaal haatbaarden met een bom in hun rugzak die homo's van de daken aan het gooien zijn.
Nou ja.... voice-over had het een topic of twee geleden nog over hoe de Islamieten homo's van de daken gooiden, en dat ze daarom hard aangepakt moesten worden. Voorbeelden van moslims in Nederland die homo's van de daken aan het gooien waren kon hij niet geven echter.quote:Op dinsdag 6 april 2010 21:25 schreef DeAnaleAbortus het volgende:
Over anderen janken dat ze generaliseren en zelf ook zo mensen wegzetten
In mijn reactie heb ik het woord Nazi niet een keer gepost. Mijn hele post ging juist over de totale geschiedenis:quote:Op maandag 5 april 2010 20:11 schreef voice-over het volgende:
[..]
Helaas.... de gemiddelde Wilders-basher heeft een historisch bewustzijn van helemaal nul. Ze zien alleen maar nazi's en kijken niet verder meer dan dat.
Het gaat niet alleen om de recente geschiedenis. De hele geschiedenis kan de mensheid van alles leren over zichzelf. Maar als je naar de loop van de wereldgeschiedenis kijkt, zie ik eigenlijk weinig echte ontwikkeling (op technische en zo na) op het vlak van samenleven.quote:En door de geschiedenis van de hele mensheid heen zijn er steeds weer minderheden die het op een gegeven moment moeten ontgelden omdat de meerderheid zich in zijn bestaan bedreigd ziet.
Niet stil hoor, maar argumenteren tegen dovensmans oren is nogal zinloos.quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:28 schreef KoosVogels het volgende:
Het Wilderskamp berust zich in stilte. Zouden ze dan eindelijk door hebben dat hun pogingen tot het aanvoeren van zogenaamde argumenten futiel zijn?
Ben ik helemaal met je eens.quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet stil hoor, maar argumenteren tegen dovensmans oren is nogal zinloos.
Dat is dus de reden waarom pvv'ers niet meer met jou discussieren.quote:
Valt wel mee. Voice-over deed de afgelopen dagen aardig zn best.quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is dus de reden waarom pvv'ers niet meer met jou discussieren.
Ik heb mee gelezen, toch hebben al jouw posts een denigrerende boosaardige ondertoon.quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Valt wel mee. Voice-over deed de afgelopen dagen aardig zn best.
Niet dat ik mezelf tot het Wilderskamp voel behoren, maar topics die afdalen tot het niveau van de ca. laatste 20 postings nodigen niet langer uit tot actief volgen. Laat staan meediscussieren.quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:28 schreef KoosVogels het volgende:
Het Wilderskamp berust zich in stilte. Zouden ze dan eindelijk door hebben dat hun pogingen tot het aanvoeren van zogenaamde argumenten futiel zijn?
Dat heeft met jouw gekleurde bril te maken, vrees ik.quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb mee gelezen, toch hebben al jouw posts een denigrerende boosaardige ondertoon.
De laatste 20 niet, dat klopt.quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:45 schreef quo_ het volgende:
[..]
Niet dat ik mezelf tot het Wilderskamp voel behoren, maar topics die afdalen tot het niveau van de ca. laatste 20 postings nodigen niet langer uit tot actief volgen. Laat staan meediscussieren.
Misvatting.quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat heeft met jouw gekleurde bril te maken, vrees ik.
Mwoah, krijg over het algemeen weinig kritiek op de toon van mijn posts.quote:
Kijk, dit is pas infantiel om zo overdreven te reageren als het over straattuig gaat.quote:
quote:Op dinsdag 6 april 2010 20:01 schreef maartena het volgende:
[..]
Oh wacht.... het zijn natuurlijk allemaal haatbaarden met een bom in hun rugzak die homo's van de daken aan het gooien zijn.![]()
Ik ben minstens een paar keer in de maand in NL. Jij ook?quote:Bovendien woon je zelf ook niet in Nederland.
Misschien omdat ze te debiel zijn net zoals de preken van Jim Jones uit je naait steeds?quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mwoah, krijg over het algemeen weinig kritiek op de toon van mijn posts.
Nee, Marokkaans straattuig zijn (potentiële) verkrachters die geen strobreed in de weg worden gelegd door theeslurpende, toekomstige minister-presidenten.quote:Op dinsdag 6 april 2010 20:01 schreef maartena het volgende:
[..]
Oh wacht.... het zijn natuurlijk allemaal haatbaarden met een bom in hun rugzak die homo's van de daken aan het gooien zijn.
quote:Op dinsdag 6 april 2010 18:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
![]()
Maar jullie beschouwen straatettertjes als doorgewinterde criminelen? Het zijn ook gewoon kutpubers.
Ik moet zeggen dat een islamofiel als jij lekker hapt op mijn postings. Dank daarvoor.quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:04 schreef maartena het volgende:
Als je de retoriek van voice-over een beetje in de gaten gehouden hebt de afgelopen 3 topics of zo, dan weet je waarom ik zo reageerde. Op een gegeven moment wilde hij zelfs baarden gaan verbieden omdat het aan zou zetten tot haat.
Als dat al zo is dan zou het de gemiddelde aanhanger van die extreemrechtse beweging toch juist aan moeten spreken?quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb mee gelezen, toch hebben al jouw posts een denigrerende boosaardige ondertoon.
Welke partij is extreemrechts? En nog een vraag aan jou. Al je de islam niet geweldig vindt en daar ook niets van moet hebben, ben je dan extreemrechts?quote:Op woensdag 7 april 2010 08:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als dat al zo is dan zou het de gemiddelde aanhanger van die extreemrechtse beweging toch juist aan moeten spreken?
wat staat hier? Dit is geen goede Nederlandse zin.quote:Op woensdag 7 april 2010 07:46 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Misschien omdat ze te debiel zijn net zoals de preken van Jim Jones uit je naait steeds?
Het moet niet gekker worden: voice-over die andere users dom noemt.quote:
Mijn 2 cents: 'Misschien omdat ze (verwijst naar posts van KoosVogels) te debiel zijn net zoals de preken van Jim Jones (verwijst naar MaartenA) uit je naait steeds (andere manier van United States schrijven)?'quote:Op woensdag 7 april 2010 10:44 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
wat staat hier? Dit is geen goede Nederlandse zin.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |