Interessant lijstje.quote:Op maandag 5 april 2010 20:48 schreef DionysuZ het volgende:
En waarom gaat het in ieder Wilders topic op een gegeven ogenblik ALTIJD over de islam? Wilders heeft zelf gezegd dat mocht hij aan het regeren slaan, dat het onderwerp immigratie open staat voor onderhandeling.
Andere punten in het verkiezingsprogramma van de PVV:
- Handhaven van de HRA;
- Introductie heropvoedingskampen;
- Preventief fouilleren in het hele land;
- Een wettelijk verbod op bepaalde politieke partijen;
- Een einde van het gedoogbeleid: strengere aanpak softdrugs en geen vrije heroineverstrekking;
- Afschaffen van dubbele nationaliteit;
- Afschaffen van artikel 1 van de grondwet; Nieuw artikel;
- Opheffen van Habeas Corpus (Onschuldig tot het tegendeel bewezen is);
- Verbod op bepaalde boeken;
Er zijn toch een paar dingen die hij graag wil uitvoeren waar ik me best zorgen om maak mocht hij daar de kans toe krijgen.
Er staan nare passages in de koran, dat klopt. Maar uiteindelijk gaat het om de manier waarop het geloof tot uitvoer wordt gebracht. En je hebt inderdaad een groep gekken die er een extreme visie op nahoudt. Een visie die mijns inziens ook moet worden bestreden. En ja, de islam verschilt niet veel van andere levensbeschouwingen. De bijbel en de Tenach staan ook bol van walgelijkheden. En ook die religies kennen extreme aanhangers. Ik raad je aan enkele docu´s te kijken over het neo-conservatisme in Amerika. Kijk ook naar de zionisten. Ook uitwassen waar niemand op zit te wachten.quote:Op maandag 5 april 2010 22:00 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Want de islam is hetzelfde als elke andere levensbeschouwing..? Als de islam hetzelfde zou zijn als elke andere levensbeschouwing dan dien je consequent te handelen ja..
Zo nieuw is de islam natuurlijk niet in Europa. Maar uiteraard moeten we voorkomen dat er islamitische wetten worden ingevoerd. Maar dat is in mijn optiek ook helemaal niet realistisch. Zulke extremen moeten worden bestreden, maar voor de rest moeten moslims vrij zijn om hen geloof te belijden in Nederland. Net zoals andere geloofsstromingen. Maar daar wil Wilders een stokje voor steken.quote:Uiteraad, mag je vinden. Maar het christendom heeft al haar gezellige tijd gehad in Europa. Voor de islam is Europa "nieuw", verleidelijk om OOK hier in Europa de islam te verspreiden en uiteindlijk islamitische wetten toe te passen.
Niet letterlijk, dat klopt. Maar op de vorige pagina wordt een citaat van Wilders aangehaald waarin hij duidelijk zijn minachting voor de islam laat doorschemeren.quote:Ik zeg dat Wilders moslims nooit inferieur of minderwaardig heeft genoemd. Nu jij weer.
Begint weerquote:Blijf dan maar Harry Potter kijken![]()
Gaan we dan ook de bijbel verbieden. Ook niet een boek waar je als verlichte geest echt vrolijk van wordt. De geschiedenis wijst uit dat de inhoud van dat boek voor veel ellende kan zorgen.quote:Op maandag 5 april 2010 22:24 schreef voice-over het volgende:
[..]
Terecht. De Koran staat bol van overwegingen met een fascistisch karakter. Een keer bezet worden door nazi's is meer dan genoeg.
Noem ze eens op, en onderbouw eens hoe deze verbonden kunnen worden aan het Fascisme?quote:Op maandag 5 april 2010 22:24 schreef voice-over het volgende:
Terecht. De Koran staat bol van overwegingen met een fascistisch karakter.
Dan ken je de bijbel niet echt.quote:Op maandag 5 april 2010 22:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gaan we dan ook de bijbel verbieden. Ook niet een boek waar je als verlichte geest echt vrolijk van wordt. De geschiedenis wijst uit dat de inhoud van dat boek voor veel ellende kan zorgen.
Ik heb er een paar uitgeknipt..... maar zelfs de die-hard PVV steuners moeten toch wel inzien dat deze punten van Nederland effectief een politiestaat gaat maken?quote:Op maandag 5 april 2010 20:48 schreef DionysuZ het volgende:
Andere punten in het verkiezingsprogramma van de PVV:
- Introductie heropvoedingskampen;
- Preventief fouilleren in het hele land;
- Een wettelijk verbod op bepaalde politieke partijen;
- Afschaffen van artikel 1 van de grondwet; Nieuw artikel;
- Opheffen van Habeas Corpus (Onschuldig tot het tegendeel bewezen is);
- Verbod op bepaalde boeken;
De Bijbel heeft onder andere verzen waarin duidelijk aangegeven wordt dat de doodstraf bij overspel of werken op de sabbat terecht is en moet worden uitgevoerd, dat een boer die meerdere gewassen op 1 veld plant gestenigd dient te worden, dat homofilie onnatuurlijk is, en waarschijnlijk nog een hoop meer die ik me nu even niet voor de geest kan halen.quote:Op maandag 5 april 2010 22:36 schreef voice-over het volgende:
Dan ken je de bijbel niet echt.
Zie bijvoorbeeld uit het "Mein Koran", vers 5:33: "De vergelding":quote:Op maandag 5 april 2010 22:29 schreef maartena het volgende:
[..]
Noem ze eens op, en onderbouw eens hoe deze verbonden kunnen worden aan het Fascisme?
Wat ben je toch een ontzettende religieuze noob. Waarom discussieer ik eigenlijk nog met je? Eigenlijk zou ik betaald moeten worden om op fok! te reageren.quote:Op maandag 5 april 2010 22:39 schreef maartena het volgende:
[..]
De Bijbel heeft onder andere verzen waarin duidelijk aangegeven wordt dat de doodstraf bij overspel of werken op de sabbat terecht is en moet worden uitgevoerd, dat een boer die meerdere gewassen op 1 veld plant gestenigd dient te worden, dat homofilie onnatuurlijk is, en waarschijnlijk nog een hoop meer die ik me nu even niet voor de geest kan halen.
Hoe dan ook, dat betekend NIET dat het boek dus ook maar meteen verboden moet worden.
We hebben in Nederland een "iets" mildere vorm met de wet tegen godslastering.quote:Op maandag 5 april 2010 22:41 schreef voice-over het volgende:
[..]
Zie bijvoorbeeld uit het "Mein Koran", vers 5:33: "De vergelding":
"Doch de vergelding voor hen die God en Zijn boodschapper en zich beijveren verderf te brengen in het land is dat ze ter dood gebracht moeten worden of gekruisigd of dat hun handen en voeten worden afgehakt van weerszijden of dat ze uit het land verbannen worden"
Een islamofiel als jij zal dit vers uitleggen als zelfverdediging en veel moslims zien er ook een rechtvaardiging in om andere mensen te doden als de islam wordt aangevallen.
Sufferd, dat is het Oude Testament, totaal niet relevant voor een moderne christen. Als jij je niet wil verdiepen in religieuze zaken, houd dan je mond.quote:Op maandag 5 april 2010 22:50 schreef KoosVogels het volgende:
God vermoord in de eerste boeken compleet volkoren, opdat zijn volk in het beloofde land kan wonen. Iedereen die god niet gehoorzaamt wordt omgelegd. Zie bijvoorbeeld de inwoners van Sodom en Gomorra. Gelovigen hebben deze passages door de eeuwen aangegrepen op niet-gelovigen aan te pakken.
Ja, en Jezus zegt ook dat de lessen uit het OT niet moeten worden vergeten. Overigens wil ik hier geen die-religie-is-de-beste-discussie van maken. Het gaat erom hoe mensen handelen naar aanleiding van een religie. De islam heeft extreme aanhangers. Maar hetzelfde geldt voor het christendom. Allebei verbieden dan maar?quote:Op maandag 5 april 2010 22:46 schreef voice-over het volgende:
[..]
Wat ben je toch een ontzettende religieuze noob. Waarom discussieer ik eigenlijk nog met je? Eigenlijk zou ik betaald moeten worden om op fok! te reageren.
Enfin, iedere kenner van het christelijk geloof weet dat christenen een Nieuw Verbond zijn aangegaan met God na Zijn zoenoffer, de kruisiging van diens Zoon, Jezus Christus. Dat Nieuwe Verbond is het Nieuwe Testament, een evangelie van liefde en verdraagzaamheid. Net zoals jij lukraak Wilders vergelijkt met een jodenjager, schoffeer jij christenen met citaten uit het Oude Testament.
dat geld inderdaad voor alle christenen behalve voor degene die dat niet doenquote:Op maandag 5 april 2010 22:46 schreef voice-over het volgende:
[..]
Wat ben je toch een ontzettende religieuze noob. Waarom discussieer ik eigenlijk nog met je? Eigenlijk zou ik betaald moeten worden om op fok! te reageren.
Enfin, iedere kenner van het christelijk geloof weet dat christenen een Nieuw Verbond zijn aangegaan met God na Zijn zoenoffer, de kruisiging van diens Zoon, Jezus Christus. Dat Nieuwe Verbond is het Nieuwe Testament, een evangelie van liefde en verdraagzaamheid. Net zoals jij lukraak Wilders vergelijkt met een jodenjager, schoffeer jij christenen met citaten uit het Oude Testament.
Nee gek. Moslims blazen gebouwen op, vermoorden homo's en schofferen vrouwen. Christenen doen dat niet en hebben te leiden van achterlijke islamofielen als jij die beweren dat alle religies gelijk zijn.quote:Op maandag 5 april 2010 22:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, en Jezus zegt ook dat de lessen uit het OT niet moeten worden vergeten. Overigens wil ik hier geen die-religie-is-de-beste-discussie van maken. Het gaat erom hoe mensen handelen naar aanleiding van een religie. De islam heeft extreme aanhangers. Maar hetzelfde geldt voor het christendom. Allebei verbieden dan maar?
quote:Op maandag 5 april 2010 22:58 schreef voice-over het volgende:
[..]
Nee gek. Moslims blazen gebouwen op, vermoorden homo's en schofferen vrouwen. Christenen doen dat niet en hebben te leiden van achterlijke islamofielen als jij die beweren dat alle religies gelijk zijn.
Niet alle moslims doen dat, en sommige christenen doen juist weer wel dit soort dingen.quote:Op maandag 5 april 2010 22:58 schreef voice-over het volgende:
[..]
Nee gek. Moslims blazen gebouwen op, vermoorden homo's en schofferen vrouwen. Christenen doen dat niet en hebben te leiden van achterlijke islamofielen als jij die beweren dat alle religies gelijk zijn.
Johannes 15:quote:Op maandag 5 april 2010 22:53 schreef voice-over het volgende:
[..]
Sufferd, dat is het Oude Testament, totaal niet relevant voor een moderne christen. Als jij je niet wil verdiepen in religieuze zaken, houd dan je mond.
Mensen die Jezus niet volgen mogen in het vuur geworpen worden.quote:5 Ik ben de Wijnstok, en gij de ranken; die in Mij blijft, en Ik in hem, die draagt veel vrucht; want zonder Mij kunt gij niets doen.
6 Zo iemand in Mij niet blijft, die is buiten geworpen, gelijkerwijs de rank, en is verdord; en men vergadert dezelve, en men werpt ze in het vuur, en zij worden verbrand.
Homo's en lesbo's verdienen de dood.quote:21 Omdat zij, God kennende, Hem als God niet hebben verheerlijkt of gedankt; maar zijn verijdeld geworden in hun overleggingen en hun onverstandig hart is verduisterd geworden;
22 Zich uitgevende voor wijzen, zijn zij dwaas geworden;
23 En hebben de heerlijkheid des onverderfelijken Gods veranderd in de gelijkenis eens beelds van een verderfelijk mens, en van gevogelte, en van viervoetige en kruipende gedierten.
24 Daarom heeft God hen ook overgegeven in de begeerlijkheden hunner harten tot onreinigheid, om hun lichamen onder elkander te onteren;
25 Als die de waarheid Gods veranderd hebben in de leugen, en het schepsel geëerd en gediend hebben boven den Schepper, Die te prijzen is in der eeuwigheid, amen.
26 Daarom heeft God hen overgegeven tot oneerlijke bewegingen; want ook hun vrouwen hebben het natuurlijk gebruik veranderd in het gebruik tegen nature;
27 En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende.
28 En gelijk het hun niet goed gedacht heeft God in erkentenis te houden, zo heeft God hen overgegeven in een verkeerden zin, om te doen dingen, die niet betamen;
29 Vervuld zijnde met alle ongerechtigheid, hoererij, boosheid, gierigheid, kwaadheid, vol van nijdigheid, moord, twist, bedrog, kwaadaardigheid;
30 Oorblazers, achterklappers, haters Gods, smaders, hovaardigen, laatdunkenden, vinders van kwade dingen, den ouderen ongehoorzaam;
31 Onverstandigen, verbondbrekers, zonder natuurlijke liefde, onverzoenlijken, onbarmhartigen;
32 Dewelken, daar zij het recht Gods weten, (namelijk, dat degenen, die zulke dingen doen, des doods waardig zijn) niet alleen dezelve doen, maar ook mede een welgevallen hebben in degenen, die ze doen.
Je geeft geen antwoord op de vraag: Hoe is deze vers precies verbonden met het Fascisme?quote:Op maandag 5 april 2010 22:41 schreef voice-over het volgende:
Zie bijvoorbeeld uit het "Mein Koran", vers 5:33: "De vergelding":
"Doch de vergelding voor hen die God en Zijn boodschapper en zich beijveren verderf te brengen in het land is dat ze ter dood gebracht moeten worden of gekruisigd of dat hun handen en voeten worden afgehakt van weerszijden of dat ze uit het land verbannen worden"
Een islamofiel als jij zal dit vers uitleggen als zelfverdediging en veel moslims zien er ook een rechtvaardiging in om andere mensen te doden als de islam wordt aangevallen.
Affijn, om maar even aan te geven dus..... dat ook de Bijbel vol staat met haat.quote:"They waged war as god had commanded them and killed every male. But they kept the women as captives and took their wealth as spoil. Moses was enraged. 'So you spared the women? Kill every woman who has had sexual intercourse and kill every little boy, but keep the virgin girls for yourself. Divide them up evenly.'" Num. 31:7, 14.
"If a man rapes a girl in the city, you must stone him to death, and the woman as well." Deut. 22:24
For behold, the LORD will come in fire, and his chariots like the stormwind, to render his anger in fury, and his rebuke with flames of fire. For by fire will the LORD execute judgment, and by his sword, upon all flesh; and those slain by the LORD shall be many. Those who sanctify and purify themselves to go into the gardens, following one in the midst, eating pig’s flesh shall come to an end together, says the LORD." Isaiah 66:15
Leviticus 21:9 If she profanes herself by playing the harlot, profanes her father; she shall be burned with fire.
"You must drive all the natives of the land before you. If you do not drive the natives of the country before you then those who remain will become disgusting to your eyes and a thorn in your side. They will harass you in the land where you live, and I will deal with you as I meant to deal with them." Num. 33:51 "Devour the nations the lord your god delivers over to you. Show them no pity."
Christenen doen dat nietquote:Op maandag 5 april 2010 22:58 schreef voice-over het volgende:
[..]
Hoe is het nou om te leven in je eigen universum'?quote:Op maandag 5 april 2010 22:58 schreef voice-over het volgende:
[..]
Wat voor compleet vertekend wereldbeeld heb je eigenlijk?quote:Op maandag 5 april 2010 22:58 schreef voice-over het volgende:
Vergeet ook niet bewegingen zoals de KKK handelen vanuit hun visie op het christendom.quote:Op maandag 5 april 2010 23:22 schreef maartena het volgende:
[..]
Wat voor compleet vertekend wereldbeeld heb je eigenlijk?
Het is dat ik weet dat je dit nog serieus meent ook, anders had ik je naar ONZ verwezen......
Met betrekking tot homo's en vrouwen: zie mijn post en andere posts hierboven.
Met betrekking tot het opblazen van gebouwen, zie o.a. Eric Rudolph.
Verder zou je ook de geschiedenis van de IRA eens kunnen doorlezen, en je wat inlezen over de aanslagen op abortusklinieken en doctoren in de VS, en de aanslag van Timothy McVeigh (alhoewel niet direct aan het Christen-terrorisme toegeschreven was het wel bekend dat Mcveigh een zwaar Christen was).
Lees ook dit: http://en.wikipedia.org/wiki/Christian_terrorism
En dit: http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-abortion_violence
En dit: http://www.stephen-knapp.(...)_northeast_india.htm
Sterker nog, het Christen-terrorisme binnen de VS is een veel groter zorgenkind dan moslims.
Staat vermeld in de "Christian Terrorism" wiki.quote:Op maandag 5 april 2010 23:24 schreef KoosVogels het volgende:
Vergeet ook niet bewegingen zoals de KKK handelen vanuit hun visie op het christendom.
Het is eigenlijk heel erg triest. En hoeveel argumenten je ook aanvoert, hij blijft ze negeren. Ik vind het zeer treurig als mensen er heilig van overtuigd zijn dat de islam het kwaad vertegenwoordigt en ons westerse, christelijke geloof het goede. Nuance is ver te zoeken. Hij bekijkt de kwestie extreem zwart-wit.quote:Op maandag 5 april 2010 23:28 schreef maartena het volgende:
[..]
Staat vermeld in de "Christian Terrorism" wiki.
Waar ik nog het meest verbaasd van sta..... of eigenlijk sta ik er helemaal niet meer verbaasd van, is wat voor oogkleppen voice-over op heeft, en wat een haat richting 1 groep mensen hij heeft.....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |