Mjah ik heb dat ook niet helemaal begrepen dan.quote:Op donderdag 1 april 2010 16:43 schreef poon het volgende:
Ik dacht dat IK Israël knuffelaar werd genoemd, puur omdat ik het niet eens was met de gedachte dat Nederland Nieuw-Israël zou worden. Dat had ik overgens fout. Ik heb het teruggelezen en ik werd verweten een radicale jood te zijn. Ach ja.
Tja. Amerika is al jaren een Israël-knuffelaar, maar zo fel als tegen Wilders hoor ik niet zoveel mensen over Amerika. Wat betreft het Christian Action Network. Wilders heeft banden met hen omdat ze, zoals eerder iemand anders terecht opmerkte, een gezamelijke vijand in de islam zien. Toen Wilders begreep dat een bepaalde woordvoerder homo-discriminerende opmerkingen had gemaakt wilden Wilders en Robert Spencer niet meer bij de premiere van die film aanwezig zijn.quote:Op donderdag 1 april 2010 19:32 schreef maartena het volgende:
[..]
Mjah ik heb dat ook niet helemaal begrepen dan.
Hoe dan ook, Geert Wilders zelf mag terecht toch wel een Israël-Knuffelaar genoemd worden. En ik vind de links die hij heeft met Christian Action Network ook op z'n minst opvallend eigenlijk.....
De VS heeft tijdens een top-ontmoeting onlangs in Washington met Netanyahu expliciet duidelijk gemaakt tegen het bouwen te zijn in de Westelijke Jordaanoever.... dus misschien komt dat omdat de VS juist iets minder aan het knuffelen onlangs, en ook Israël verantwoordelijk is gaan houden voor haar daden.quote:Op donderdag 1 april 2010 23:13 schreef poon het volgende:
Tja. Amerika is al jaren een Israël-knuffelaar, maar zo fel als tegen Wilders hoor ik niet zoveel mensen over Amerika.
Dat praat het natuurlijk niet goed. Om een film te produceren kun je toch echt wel betere partners uitzoeken.quote:Wat betreft het Christian Action Network. Wilders heeft banden met hen omdat ze, zoals eerder iemand anders terecht opmerkte, een gezamelijke vijand in de islam zien.
En als Wilders van te voren even Google had gebruikt met betrekking tot CAN, dan hadden ze heel wat anti-homo propaganda zo van het net kunnen vissen. Dat betekend in mijn ogen dat als ze dat niet deden, dat ze gewoon ontzettend dom bezig zijn met het kiezen van partners, of ze wisten het wel van te voren onder het "gezamenlijke vijand" excuus, en beoordeelden het een "acceptabel risico" waarbij men hoopte dat de pers niet zou happen.quote:Toen Wilders begreep dat een bepaalde woordvoerder homo-discriminerende opmerkingen had gemaakt wilden Wilders en Robert Spencer niet meer bij de premiere van die film aanwezig zijn.
En toch wil hij die "vrije westerse democratie" van een "behalve moslims" stempel voorzien met het verbieden van de Koran, minder burgerrechten voor moslims, etc.... hij mag dan wel voorstander zijn van een westerse democratie, maar niet voorstander van een westerse democratie voor iedereen.quote:Dat lijkt mij een uitstekend voorbeeld dat Wilders' opmerkingen over joods/christelijke traditie van ons land niet uitgelegd moet worden door homofobe teksten uit de bijbel te halen, maar meer vanwege het feit dat Europa door het christendom gevormd is en via de verlichting en renaissance gekomen is tot onze vrije westerse democratie. Of dat laatste helemaal klopt laat ik in het midden.
Wow, blijkbaar hebben wij te veel ruimte overgelaten voor interpretatie..quote:Op vrijdag 2 april 2010 08:32 schreef voice-over het volgende:
Ja, ja, we weten het nu wel. De Islam is prachtig en Wilders is een foute man.
quote:Gruwelijke mishandeling in Brusselse metro
AD
2-4-2010
Gruwelijke video: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)russelse-metro.dhtml
BRUSSEL - De Belgische politie heeft een video vrijgegeven van een extreem geval van agressie in de Brusselse metro, station Naamsepoort. De politie is op zoek naar getuigen. De schokkende beelden - NIET voor gevoelige lezers! - circuleren op het internet.
Op nieuwjaarsnacht werd een 22-jarige Bulgaarse student, die stage liep bij het Europees parlement, zonder enige aanleiding aangevallen door een groepje allochtone jongeren. Het slachtoffer wordt afgeranseld en uiteindelijk van de eerste verdieping op de sporen van de metro geworpen. Dat toont het filmpje ook: de beelden zijn niet geschikt voor gevoelige mensen! Passanten hijsen de student weer op het perron.
De beelden werden gemaakt door veiligheidscamera's. We zien het vergeefse verweer van de jongen, die kansloos was tegen de overmacht van zijn aanvallers. Hij overleeft wonderwel de angstaanjagende agressie, maar brak wel zijn nekwervels.
"Dat we drie maanden na de feiten nog een oproep naar getuigen doen, wijst erop hoe uitzonderlijk dit soort agressie is", zegt de woordvoerster van de federale politie, Tine Hollevoet.
Euhm, nee. Het waren werkgevers die onbeperkt vreemdelingen wilden halen. Die waren te beroerd om een redelijk loon te betalen, waardoor in Nederland niemand bepaalt werk wilde doen. Dus gingen ze maar huilen bij de overheid dat er goedkope arbeiders moesten komen. Rechts heeft vervolgens nooit wat gedaan om het te stoppen (het was de SP die als eerste aan de bel trok). Dus je zit weer eens complete leugens te verkopen door alleen de PvdA te noemen. Rechts heeft net zo hard meegedaan, aangezien Rechts altijd geregeerd heeft.quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:48 schreef voice-over het volgende:
Wat een goed idee was het toch van de PvdA om onbeperkt vreemdelingen naar de lage landen te halen. Wilders is zo'n foute man. Gevaarlijk gewoon.
![]()
[..]
In eerste plaats, dit is gebeurt in België. Daar zijn met autochtone Belgen wel meer verschrikkelijke dingen gebeurt. Ik bagatelliseer hier helemaal niets. Het is verschrikkelijk dat zulke dingen gebeuren. Maar waarom wordt er dan meteen aan Wilders gedacht? Waarom heeft de PVV het monopolie op deze gebeurtenissen? Kan dit niet in een topic over de VVD geplaatst worden. Die zijn ook voor meer veiligheid, zijn ook kritisch over migratie en ook voor hardere straffen. En het leuke is, zij hebben wél kans om de plannen waar te maken.quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:48 schreef voice-over het volgende:
Wat een goed idee was het toch van de PvdA om onbeperkt vreemdelingen naar de lage landen te halen. Wilders is zo'n foute man. Gevaarlijk gewoon.
![]()
[..]
Hij veranderd pas van mening op het moment dat de peilingen voor hem in negatieve zin zich ontwikkelen, dat is dus draaikonterij, ja. Populisme pur sang, inhoudelijk nergens voor staan maar meewaaien met de waan van de dag.quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:37 schreef poon het volgende:
Verandert hij van mening (hoofddoekjesverbod was een hekel punt bij sommigen hier had ik het idee), is het nog niet goed. Draaikonterij is inherent aan de Nederlandse politiek. Water bij de wijn doen kan (en moet soms zelfs, zeker bij zo'n jonge partij als de PVV die zich nog moet vormen), als je maar duidelijk uitlegt/verantwoordt waar en waarom je water bij de wijn doet (Pim Fortuyn). Als je er maar eerlijk over bent en niet in de aanloop zeggen dat het een breekpunt is, maar als je kan regeren, dan toch maar niet.
Bij de PVV is dit een beetje onduidelijk. Wilders zelf zegt dat alleen de AOW een breekpunt is geweest.
quote:Vogelaar ziet parallellen tussen PVV en NSB
ROTTERDAM - Oud-minister van Wonen, Wijken en Integratie Ella Vogelaar (PvdA) ziet 'schokkende parallellen' tussen de opkomst van de PVV en die van de NSB.
In een opiniestuk in het blad VolZin schrijft ze: "Het lijkt wel alsof we de belofte die we elkaar hebben gedaan na de Tweede Wereldoorlog 'dat nooit weer', vergeten zijn."
Vogelaar stelt dat Nederland 'op drift' is. "Recht voor zijn raap zeggen waar het op staat, mensen opzettelijk krenken, daarmee scoor je tegenwoordig als politicus. Dit gaat dan vaak ook nog gepaard met een roep om repressie en gewelddadig optreden door de overheid", schrijft de oud-politica.
"Pleidooien voor hogere gevangenisstraffen lijken gemeengoed te zijn geworden, over een oproep van Wilders om overlastgevers door de knieën te schieten en straatcommando's in te voeren ontstaat nog nauwelijks ophef." In haar tijd als minister lag Vogelaar ook geregeld overhoop met de PVV-voorman, die haar in de Kamer ooit 'knettergek' noemde. (NOVUM)
02/04/10 13u11
Lees ook: PVV zet in op meer politie en veiligheid
Lees ook: 'PVV loopt weg voor verantwoordelijkheid'
Lees ook
Ach ja, en maar dom door blaaten dat alles de schuld van de PvdA is, da's ook typisch PVV gedrag, te dom om zelfstandig te poepen.quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:48 schreef voice-over het volgende:
![]()
Ik weet het. Wilders is heel erg fout maar de Islam is goed ... en we moeten alle Afrikanen ongehinderd naar Nederland halen want wie wast straks onze billen als we oud zijn?quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:05 schreef Bernhard.von.Galen het volgende:
voice-over
Je verdient deze van harte. Het is ook het enige wat ik tegen je kan en wil zeggen. Al komt men met zulke goede argumenten, je zult het nooit snappen. Droevig.
"Recht voor zijn raap zeggen waar het op staat, mensen opzettelijk krenken, daarmee scoor je tegenwoordig als politicus." Aldus Ella Vogelaar, de mislukte ex-minister van Zielige Allochtonen beleid.quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:38 schreef ANTI-ALLES het volgende:
[Vogelaar: "Wilders is een nazi .... blablabla"]
Bij de PVV in Almere en Den Haag was het het hoofddoekjesverbod. Nu is de lokale politiek toch vaak anders dan de landelijke natuurlijk....en merk je terecht op dat de "draaikonterij" wel vaker voorkomt in de Nederlandse politiek, maar het is wederom op z'n minst opvallend dat over punten waar hij voorheen zoveel ophef over maakte - met bijvoorbeeld een "kopvoddentax" - toch op het slachtblok worden gegooid zodra hij zetels begint te verliezen, en een potentiële deelname in een regering in gevaar komt.quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:37 schreef poon het volgende:
Wilders zelf zegt dat alleen de AOW een breekpunt is geweest.
Plan A was: weglopen voor verantwoordelijkheid en proberen te wijzen naar de " gevestigde orde"quote:Op vrijdag 2 april 2010 15:29 schreef maartena het volgende:
[..]
Bij de PVV in Almere en Den Haag was het het hoofddoekjesverbod. Nu is de lokale politiek toch vaak anders dan de landelijke natuurlijk....en merk je terecht op dat de "draaikonterij" wel vaker voorkomt in de Nederlandse politiek, maar het is wederom op z'n minst opvallend dat over punten waar hij voorheen zoveel ophef over maakte - met bijvoorbeeld een "kopvoddentax" - toch op het slachtblok worden gegooid zodra hij zetels begint te verliezen, en een potentiële deelname in een regering in gevaar komt.
Je weet nog steeds niet er veel van de Nederlandse geschiedenis en politiek he....quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:48 schreef voice-over het volgende:
Dat doe ik wel.quote:Op vrijdag 2 april 2010 15:49 schreef maartena het volgende:
Ga dus niet doen alsof de schuld bij 1 politieke kleur ligt.....
Als je nou eens ging kijken naar de migratiecijfers van de afgelopen 5 jaar, dan zul je ontdekken dat voor zo goed als de helft van die tijd er een emigratieoverschot is geweest:quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:55 schreef voice-over het volgende:
Ik weet het. Wilders is heel erg fout maar de Islam is goed ... en we moeten alle Afrikanen ongehinderd naar Nederland halen want wie wast straks onze billen als we oud zijn?
Ja, en daaruit blijkt dus ook weer dat je gewoon niet WEET hoe de zaken in elkaar zitten. Lees het Elsevier artikel dat ik zojuist postte eens goed door.quote:Op vrijdag 2 april 2010 15:58 schreef voice-over het volgende:
Dat doe ik wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |