quote:Op zaterdag 20 maart 2010 13:41 schreef Heerlijkheid het volgende:
dan blijft over het CDA als enige partij die én een beetje fatsoenlijk regeert
De enige constante factor hierin was het CDA. De premier moet het landsbelang boven zijn partijbelang stellen en proberen de boel bij elkaar te houden. Daarin faalde Balkenende volledig.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 13:49 schreef Heerlijkheid het volgende:
Alsof het alleen aan Balkenende ligt.
De eerste keer was het de LPF, zootje ongeregeld waar de fractievoorzitter om de paar week werd vervangen en de ministers enorm botsten vanwege hun ego. De tweede keer had men binnen de VVD het ego van Verdonk niet onder controle. De derde keer stond de PvdA er in de peilingen zo slecht voor dat men het CDA in een valstrik heeft gelokt.
quote:Op zaterdag 20 maart 2010 13:43 schreef du_ke het volgende:
Dat beetje fatsoenlijk regeren en het bouwen van mooie coalities gaat juist het CDA niet zo goed af. Dat blijkt juist uit het feit dat alle Balkenende kabinetten zo instabiel zijn als het humeur van Gordon.
Na de debatten trekken nog wel wat mensen richting VVD. Neem aan dat Rutte zich ook t.o.v. W gaan profileren en dat in de dynamiek die ontstaat de PVV wel redelijk buiten de boot gaat vallen. Die 8-9 zetels die daar nog wegvallen moeten ergens terecht komen.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 14:16 schreef Libereco het volgende:
Ik verwacht dat de VVD ook nog wel wat zal stijgen in de peilingen (overlopende CDA'ers en PVV'ers).
Dat was de vorige poging ook al zo'n succes...quote:Op zaterdag 20 maart 2010 14:36 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik hoop dat Rutte het goed gaat doen, CDA & VVD is mooie basis voor nieuw hervormingskabinet.
Dat zou heel mooi zijn.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 14:36 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik hoop dat Rutte het goed gaat doen, CDA & VVD is mooie basis voor nieuw hervormingskabinet.
Dat kwam door het ongeleide projectiel Lousewies van der Laan en het politieke gestuntel van Verdonk. Van der Laan is nu weg, en Verdonk is druk met haar eigen projectje, dus daar hoe je je nu geen zorgen meer om te maken. Op inhoudelijke punten zal het tussen VVD en CDA niet stuk lopen.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 15:48 schreef du_ke het volgende:
Dat was de vorige poging ook al zo'n succes...
Jaja, Paars was ook echt zo'n succes, Nederland was een lamlendige verzorgingsstaat geworden, en daar heeft Balkenende mét visie wat aan gedaan. Ik wil alleen al even wijzen op de WAO, als voorbeeld.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 15:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat was de vorige poging ook al zo'n succes...
Dan liever een Paars 3. Die zie ik wel echt hervormen.
Ik zit er eerlijk gezegd niet zo mee als kabinetten vallen.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 16:22 schreef du_ke het volgende:
Balkenende weet elke keer ongeleide projectielen in zijn coalities te krijgen. Zie nog niet echt mogelijkheden voor hem om dat dit keer te voorkomen
Lousewies is niet zo heel lang (3/4 Maanden) fractievoorzitter geweest.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 16:15 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat zou heel mooi zijn.Hoewel er wel een wonder moet gebeuren wil een kabinet met alleen CDA en VVD mogelijk zijn.
[..]
Dat kwam door het ongeleide projectiel Lousewies van der Laan en het politieke gestuntel van Verdonk. Van der Laan is nu weg, en Verdonk is druk met haar eigen projectje, dus daar hoe je je nu geen zorgen meer om te maken. Op inhoudelijke punten zal het tussen VVD en CDA niet stuk lopen.
Als je wilt hervormen heb je VVD + D66 + Groen Links nodig!quote:Op zaterdag 20 maart 2010 16:38 schreef JoaC het volgende:
[..]
Lousewies is niet zo heel lang (3/4 Maanden) fractievoorzitter geweest.
En volgens mij hield dhr. H. Wiegel juist een hervorming tegen een paar jaar eerder.
Een kabinet zonder PvdA/CDA/VVD/PVV zou pas echt hervormen, maar dat is een utopie, en een vacuüm op de "rechterkant".
Ik herinner mij het debat nog goed. Van der Laan liet het ontzettend escaleren.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 16:38 schreef JoaC het volgende:
Wiegel nam gewoon deel aan een stemming over een bepaald onderwerp. Anderen trokken daar weer conclusies uit, dat is natuurlijk voor hun eigen rekening, daar kun je een individuele volksvertegenwoordiger niet op aankijken.quote:En volgens mij hield dhr. H. Wiegel juist een hervorming tegen een paar jaar eerder.
D66 heeft dit soort frasen in zijn verkiezingsprogramma staan, dan liever geen hervormingen dan hervormingen de verkeerde kant uit:quote:Een kabinet zonder PvdA/CDA/VVD/PVV zou pas echt hervormen, maar dat is een utopie, en een vacuüm op de "rechterkant".
quote:D66 wil in een open en concurrerende economie een sterke overheid die de marktontwikkelingen volgt en stimuleert.
quote:Nederland is in het buitenland geprezen om zijn economisch beleid van loonmatiging, stelselherziening en solide overheidsfinanciën. D66 realiseert zich dat dit beleid de sociale cohesie in ons eigen land onder druk heeft gezet.
Precies hoe ik er tegenaan kijk!!quote:Op zaterdag 20 maart 2010 12:41 schreef du_ke het volgende:
Heb het echt helemaal gehad met het CDA in de regering. Waarbij voor mij Balkenende symbool staat voor de incompetentie van het CDA om het land te leiden.
Heb er dus geen problemen mee wanneer de PvdA de grootste partij wordt en er een coalitie komt zonder de christelijken.
hervormen is gewoon bezuinigen, moderniseren is terug naar de 19e eeuw, liberaliseringen zijn ordinaire prijsverhogingen.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 16:38 schreef JoaC het volgende:
[..]
En volgens mij hield dhr. H. Wiegel juist een hervorming tegen een paar jaar eerder.
Een kabinet zonder PvdA/CDA/VVD/PVV zou pas echt hervormen, maar dat is een utopie, en een vacuüm op de "rechterkant".
Dat is het droomscenario: Cohen in de oppositiequote:Op zaterdag 20 maart 2010 12:39 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik hoop en verwacht dat het CDA nog wel bij gaat trekken, Balkenende kan prima campagne voeren. Het is in mijn ogen vooral belangrijk dat PvdA niet de grootste wordt, dan kan Cohen lekker de oppositie in.![]()
Een Den Uyltje, zeg maar.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:19 schreef DrWolffenstein het volgende:
Nog beter is natuurlijk als Cohen met de PvdA als grootste partij de oppositie in gaat. De vernedering zal niet te verdragen zijn.
De PvdA kan alleen de oppositie in gedwongen worden als het CDA gaat regeren met de VVD en PVV. Dan wordt het keihard prijsschieten voor de PvdAquote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:19 schreef DrWolffenstein het volgende:
Nog beter is natuurlijk als Cohen met de PvdA als grootste partij de oppositie in gaat. De vernedering zal niet te verdragen zijn.
Zoveelste bash poging? Wilders heeft het allemaal prima voor elkaar, geen enkele schandalen niks. Dat in tegengstelling tot pvda, paul tang lekken, hamer, bos, draaierij, volksverlakkerij.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
De PvdA kan alleen de oppositie in gedwongen worden als het CDA gaat regeren met de VVD en PVV. Dan wordt het keihard prijsschieten voor de PvdA.
Het is in feite heel goed als cohen niet de grootste wordt, dan kunnen ze niet makkelijk met het CDA regeren, dan moeten ze wel over links.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 12:39 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik hoop en verwacht dat het CDA nog wel bij gaat trekken, Balkenende kan prima campagne voeren. Het is in mijn ogen vooral belangrijk dat PvdA niet de grootste wordt, dan kan Cohen lekker de oppositie in.![]()
Wilders IS het schandaal, zie zijn uitlatingen over Turkije, gingen de hele wereld over. maar ja pvvers zijn of te racistisch en/of te dom om dat in te zien. Beide, denk ik.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 21:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zoveelste bash poging? Wilders heeft het allemaal prima voor elkaar, geen enkele schandalen niks.
is het je ook opgevallen dat pvv-cda-vvd coalitie 3 zetels heeft verloren? Zelfs met de SGP lukt het niet meer. Het zal D66 of CU moeten worden en pechtold wil niet.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
De PvdA kan alleen de oppositie in gedwongen worden als het CDA gaat regeren met de VVD en PVV. Dan wordt het keihard prijsschieten voor de PvdA.
Nee hoor, want het zal te wijten zijn aan het CDA die verraad aan artikel pleegt en met een racist in zee gaat. Alle linkse kiezers zullen dat begrijpen. Binnen 3 maanden zijn er nieuwe verkiezingen, en dan is het CDA haar linkervleugel heleMAAL kwijt.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:19 schreef DrWolffenstein het volgende:
Nadruk op DROOMquote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:05 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Dat is het droomscenario: Cohen in de oppositie
2 maanden voor de verkiezingen is nu al te vroeg pieken?quote:
Paars was zeker WEL een succes, die hebben de rit ten minste uitgezeten. Dat paars 2 opstapte was een teken van grote morele beschaving van Wim Kok. Die was ten minste zelf kritisch, en niet zo'n aarslikker als BaKellende die maar alles deed om Bush te vriend te houden.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 16:23 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Jaja, Paars was ook echt zo'n succes, Nederland was een lamlendige verzorgingsstaat geworden, en daar heeft Balkenende mét visie wat aan gedaan. Ik wil alleen al even wijzen op de WAO, als voorbeeld.
dat te vroeg pieken is ook maar een frase, een ijdele hoop De rechts-fascistische coalitie heeft 3 zetels verloren tov van de vorige keer. Het zou kunnen met de CU erbij. Die doen het vast en zeker.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 22:13 schreef Montov het volgende:
[..]
2 maanden voor de verkiezingen is nu al te vroeg pieken?
De stijging van de PvdA is de eerste klap in de verkiezingscampagne, en die is een daalder waard. Je ziet vaak dat de wisseling van peilingen zonder verkiezingen in het vooruitzicht, en peilingen met aanstaande verkiezingen een bepaalde trend ingezet worden die veel invloed heeft op de rest van de campagne. En uiteraard zijn er daarna nog voldoende verschuivingen, maar dat heb je altijd.
'die hebben de rit tenminste uitgezeten'.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 22:16 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
Paars was zeker WEL een succes, die hebben de rit ten minste uitgezeten.
Yep. iig beter dan bak ellende, die bestond het zelfs om een demissionair kabinet te laten vallen, balk 3.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 22:20 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
'die hebben de rit tenminste uitgezeten'.
Is dat een bewijs voor een succesvol kabinet? de VVD en PvdA waren er koning in om lastige thema's ongemoeid te laten voor de lieve vrede wil. Is dat succes?
Precies.Het beeld van Zalm die schaterlachend het koffertje met de Miljoenennota op Prinsjesdag boven z'n hoofd hield zegt alles over die periode. Het kon maar niet op en ze wisten van gekkigheid niet meer waaraan ze de meevallers moesten opmaken. Helaas hebben ze die niet gebruikt voor de staatsschuld of om lastige, impopulaire zaken aan te pakken.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 22:20 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
'die hebben de rit tenminste uitgezeten'.
Is dat een bewijs voor een succesvol kabinet? de VVD en PvdA waren er koning in om lastige thema's ongemoeid te laten voor de lieve vrede wil. Is dat succes?
Hoe vaak iemand het hier ook zegt, dat kabinet is echt niet gevallen.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 23:01 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
Yep. iig beter dan bak ellende, die bestond het zelfs om een demissionair kabinet te laten vallen, balk 3.
Onjuist. Door de zalmnorm gingen de meevallers naar de staatsschuld.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 23:07 schreef Mike het volgende:
Het kon maar niet op en ze wisten van gekkigheid niet meer waaraan ze de meevallers moesten opmaken. Helaas hebben ze die niet gebruikt voor de staatsschuld
Gaat het niet om. Het gaat er om dat dat kabinet superslecht gemanaged werd. En dat BaK Ellende daarvoor de laatst verantwoordelijke is. Er is iets ernstigs psychologisch mis met hem: Als het echt moeilijk wordt speelt ie verstoppertje, zie je hem niet.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 23:08 schreef Mike het volgende:
[..]
Hoe vaak iemand het hier ook zegt, dat kabinet is echt niet gevallen.
Onder Paars hadden we het best goed. Dat we ons door Pim hebben laten fear mongeren heeft alles te maken met 11 sept.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 23:14 schreef Montov het volgende:
[..]
Onjuist. Door de zalmnorm gingen de meevallers naar de staatsschuld.
[ afbeelding ]
Nee, dat klopt niet. Uiteraard ging er in die periode ook gewoon veel geld naar aflossing van de staatsschuld, maar met de meevallers deed men wat anders.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 23:14 schreef Montov het volgende:
[..]
quote:Tijdens de tweede paarse kabinetsperiode liepen de inkomstenmeevallers zo hoog op dat de verdeelsleutel werd aangepast ten gunste van schuldaflossing. Dit om te voorkomen dat de lastenverlichting al te hoog zou worden. Aan het eind van de paarse kabinetsperiode verslechterde de economische situatie overigens zodanig dat de inkomstenmeevallers achteraf veel lager bleken uit dan steeds werd gedacht. Achteraf is er ook grote kritiek dat de inkomstenmeevallers onder het tweede paarse kabinet niet volledig zijn gebruikt voor aflossing van de staatsschuld.
Je zegt het anders wel en het klopt gewoon niet.quote:
als het niet reeds demissionair was, dan was het 't echt wel geworden.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 23:08 schreef Mike het volgende:
[..]
Hoe vaak iemand het hier ook zegt, dat kabinet is echt niet gevallen.
aha. je denkt dat het een grap is. Helaas. nee.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 23:37 schreef DaverzNL het volgende:
Zullen we even 1 ding afspreken? En dat is niet meer die hilarische grap 'Bak Ellende' te maken?
ik denk dat bak ellende het voor gezien houdt na de verkiezingen. Het is zijn laatste leugen, dat ie 4 jaar in de kamer gaat zitten.quote:
OT: Het ergste van de groei van de PvdA (en de gouden wissel) is wel dat PvdA en CDA straks dus gewoon weer verder gaan regeren, met D66 erbij ofzo. Nu Bos er niet meer zit, kunnen ze dat natuurlijk weer prima maken, maar dat zou echt een aanfluiting zijn.
Dude, de jure mag het dan niet gevallen zijn, maar de facto is het gewoon wel zo.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 23:23 schreef Mike het volgende:
[..]
Je zegt het anders wel en het klopt gewoon niet.
Dat is natuurlijk niet helemaal waar he?quote:Op zaterdag 20 maart 2010 23:14 schreef Montov het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Eh jawel...quote:Op zondag 21 maart 2010 10:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet helemaal waar he?![]()
[ afbeelding ]
inderdaadquote:Op zaterdag 20 maart 2010 23:18 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
Gaat het niet om. Het gaat er om dat dat kabinet superslecht gemanaged werd. En dat BaK Ellende daarvoor de laatst verantwoordelijke is.
Er is iets ernstigs psychologisch mis met hem: Als het echt moeilijk wordt speelt ie verstoppertje, zie je hem niet.
Verder kan hij zijn fouten niet ruiterlijk toegeven.
Hij wil ZOO graag over rechts regeren, dat ie over lijken gaat.
Letterlijk.
Iedere verstreken dag zonder een CDA-reactie op de meesterwissel Bos-Cohen is winst voor de PvdA.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 22:13 schreef Montov het volgende:
[..]
2 maanden voor de verkiezingen is nu al te vroeg pieken?
De stijging van de PvdA is de eerste klap in de verkiezingscampagne, en die is een daalder waard. Je ziet vaak dat de wisseling van peilingen zonder verkiezingen in het vooruitzicht, en peilingen met aanstaande verkiezingen een bepaalde trend ingezet worden die veel invloed heeft op de rest van de campagne. En uiteraard zijn er daarna nog voldoende verschuivingen, maar dat heb je altijd.
Wat zegt deze grafiek precies? Is dit een soort tweede afgeleide van de staatsschuld?quote:Op zondag 21 maart 2010 10:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet helemaal waar he?![]()
[ afbeelding ]
De PVV komt constant met voorstellen die praktisch totaal onuitvoerbaar zijn. Tel dat op bij toch wel degelijk een flink aantal schandalen (PVV' ers hebben vaak nogal losse handjes) en het wordt echt supermakkelijk scoren. Dat lijkt me een logische constatering die weinig met bashen te maken heeft.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 21:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zoveelste bash poging? Wilders heeft het allemaal prima voor elkaar, geen enkele schandalen niks. Dat in tegengstelling tot pvda, paul tang lekken, hamer, bos, draaierij, volksverlakkerij.
Zalm heeft gefaald toen. Die heeft een dramatisch procyclisch beleid gevoerd, om de eenvoudige reden dat de hoogste inkomens het meest profiteren van sterke groei en de lagere inkomens relatief meer last hebben van de daaropvolgende laagconjunctuur.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 23:07 schreef Mike het volgende:
[..]
Precies.Het beeld van Zalm die schaterlachend het koffertje met de Miljoenennota op Prinsjesdag boven z'n hoofd hield zegt alles over die periode. Het kon maar niet op en ze wisten van gekkigheid niet meer waaraan ze de meevallers moesten opmaken. Helaas hebben ze die niet gebruikt voor de staatsschuld of om lastige, impopulaire zaken aan te pakken.
Ja en dan na 3 maanden week verkiezingen. Balkenende kan geen kabinet als dit in stand houden.quote:Op zaterdag 17 april 2010 10:16 schreef Heerlijkheid het volgende:
Mooi dat CDA op weg terug is. Meest reële kabinet: CDA - PvdA - VVD
CDA en PVDA is geen optie.quote:Op zaterdag 17 april 2010 10:16 schreef Heerlijkheid het volgende:
Mooi dat CDA op weg terug is. Meest reële kabinet: CDA - PvdA - VVD
Correct.quote:
Zo slecht is Balkenende nou ook weer niet. De leidinggevende rol is misschien wat minder sterk, maar dat maakt Balkenende goed door niet het linkse beleid van de PvdA na te streven.quote:Op zondag 18 april 2010 02:26 schreef Boldface het volgende:
Als het CDA weer de grootste partij wordt, krijgen we wéér een kabinet onder leiding van Balkenende. Al is "leiding" hier een groot woord. Balkenende 5...
Het volk krijgt de leider die het verdient. Nederland doet het zichzelf gewoon aan.
Zijn kabinet met de PvdA was anders nog de minst slechte van de vier, ook al was het een gedwongen verstandshuwelijk.quote:Op zondag 18 april 2010 12:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
Zo slecht is Balkenende nou ook weer niet. De leidinggevende rol is misschien wat minder sterk, maar dat maakt Balkenende goed door niet het linkse beleid van de PvdA na te streven.
Je bedoelt PvdA + VVD + D66? Dat was een ramp!quote:Op zondag 18 april 2010 15:38 schreef Heerlijkheid het volgende:
De minst slechtste was toch echt die met de VVD & D66, lekker hervormingsgezind & gericht op aanpakken van de problemen (m.n immigratie, arbeidsmarkt & zorg)
Dat dachten we de vorige verkiezingen ookquote:
Je hebt het licht gzien?quote:
Ja, CDA + VVD + D66 (65 zetels nu in de peiling) is ook mij favoriet wat betreft de kabinetten Balkenende. Is nu ook de meest realistische optie die mij wel kan bekoren.quote:Op zondag 18 april 2010 15:38 schreef Heerlijkheid het volgende:
De minst slechtste was toch echt die met de VVD & D66, lekker hervormingsgezind & gericht op aanpakken van de problemen (m.n immigratie, arbeidsmarkt & zorg)
En je 2e keus is pvv cda vvd?quote:Op zondag 18 april 2010 18:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ja, CDA + VVD + D66 (65 zetels nu in de peiling) is ook mij favoriet wat betreft de kabinetten Balkenende. Is nu ook de meest realistische optie die mij wel kan bekoren.
Denkje dat VVD gaat meewerken aan een (centrum) links kabinet? Hypotheekaftrek kern energe immigratie.quote:Op maandag 19 april 2010 08:01 schreef El_Matador het volgende:
Het wordt denk ik CDA - PvdA - VVD wanneer Balkenende de grootste is en PvdA - VVD - D66 - GroenLinks als Cohen de grootste wordt.
en wanneer VVD de grootste wordt?quote:Op maandag 19 april 2010 08:01 schreef El_Matador het volgende:
Het wordt denk ik CDA - PvdA - VVD wanneer Balkenende de grootste is en PvdA - VVD - D66 - GroenLinks als Cohen de grootste wordt.
Kernenergie is voor de VVD bepaald geen breekpunt zodra ze zich de kosten realiseren.quote:Op maandag 19 april 2010 12:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Denkje dat VVD gaat meewerken aan een (centrum) links kabinet? Hypotheekaftrek kern energe immigratie.
Het was een vraag, ik suggereerde niets. Maar om toch even op je post in te gaan.quote:Op maandag 19 april 2010 12:46 schreef du_ke het volgende:
[..]
Kernenergie is voor de VVD bepaald geen breekpunt zodra ze zich de kosten realiseren.
HRA komt een compromis uit dat ook de VVD kan uitleggen als een overwinning en over immigratie verschillen de ideeen niet dramatisch.
Dat hoeft allemaal echt geen enkel probleem te vormen. Ik zie tussen VVD en PVV meer breekpunten opdoemen
Uiteindelijk hoereert alles met iedereen. Behalve de SP en PVV eigenlijk. En die worden dan daarom weer verketterd. Het is nooit goed.quote:Op maandag 19 april 2010 12:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Denkje dat VVD gaat meewerken aan een (centrum) links kabinet? Hypotheekaftrek kern energe immigratie.
Het lijkt me bijzonder sterk, maar dan misschien ook VVD-CDA-D66 (als ze het halen) en anders VVD-CDA-PvdA.quote:Op maandag 19 april 2010 12:28 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
en wanneer VVD de grootste wordt?
SP en PVV hoereren ook, maar trekken de lelijkste klanten.quote:Op maandag 19 april 2010 12:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Uiteindelijk hoereert alles met iedereen. Behalve de SP en PVV eigenlijk. En die worden dan daarom weer verketterd. Het is nooit goed.
Over HRA valt een compromis te bedenken waar iedereen zich wel in kan vinden. De hoogste schijf naar 49% in ruil voor een stevige inperking van het maximaal aftrekbare bedrag bijvoorbeeld. Of een aanpassing waarbij niet het lenen maar het aflossen financieel gestimuleerd wordt (onder de noemer goed rentmeesterschap).quote:Op maandag 19 april 2010 12:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het was een vraag, ik suggereerde niets. Maar om toch even op je post in te gaan.
Over dat kern energie en immigratie gedoe valt wel te praten ja, maar de HRA ook denkje?
Je ziet aan alles dat de vijver waar ze uit vissen extreem klein is en dat ze al snel kiezen voor kandidaten van discutabel niveau om de lijsten maar gevuld te krijgen.quote:Op maandag 19 april 2010 12:52 schreef El_Matador het volgende:
De PVV gaat niet meedoen. Sowieso hebben ze geen geschikte ministers klaarstaan of externen die hun naam aan die partij willen verbinden (anders dan bij de LPF dus).
Nee, de SP en de PVV hebben gewoon veel dingen die ze niet inleveren. Tegenstanders vinden dan niet goed, ik vind het wel goed. Dat maakt dat ze staan voor hun kernwaarden (anders dan walgelijke partijen als CDA en PvdA).quote:Op maandag 19 april 2010 12:53 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
SP en PVV hoereren ook, maar trekken de lelijkste klanten.
middenpartijen: luxe bordeel
SP, PVV: tippelzone
Ze hebben er wel een paar hoor, en misschien moeten ze dan maar wat minder ministerposts innemen.quote:Op maandag 19 april 2010 12:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je ziet aan alles dat de vijver waar ze uit vissen extreem klein is en dat ze al snel kiezen voor kandidaten van discutabel niveau om de lijsten maar gevuld te krijgen.
Ja precies. En Fortuyn was een intelligente man die met name onder het meer gestudeerde deel van Nederland veel aanhang had (hetzij in stem, hetzij in stille instemming). Wilders is vooral populair bij "het Tokkievolk". Niet dat alle Wildersstemmers dom zouden zijn, helemaal niet. Maar het is niet de intelligentsia.quote:Op maandag 19 april 2010 12:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je ziet aan alles dat de vijver waar ze uit vissen extreem klein is en dat ze al snel kiezen voor kandidaten van discutabel niveau om de lijsten maar gevuld te krijgen.
Denk dat ze nog meer moeite zullen hebben om geschikte kandidaten te vinden dan de CU en die hebben dan nog wel een achterban met veel meer bestuurservaring.quote:Op maandag 19 april 2010 12:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ze hebben er wel een paar hoor, en misschien moeten ze dan maar wat minder ministerposts innemen.
Het grootste deel van de Fortuynaanhang zat ook meer in de tokkiecatergorie maar het was allemaal wel een stuk acceptabeler dan de PVV dat klopt wel.quote:Op maandag 19 april 2010 12:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja precies. En Fortuyn was een intelligente man die met name onder het meer gestudeerde deel van Nederland veel aanhang had (hetzij in stem, hetzij in stille instemming). Wilders is vooral populair bij "het Tokkievolk". Niet dat alle Wildersstemmers dom zouden zijn, helemaal niet. Maar het is niet de intelligentsia.
Waarom denk je dat? De PVV hanteert de 'Big government' aanpak, harde bezuinigingen blijven eigenlijk achterwege. De PVV schaar ik op economisch gebied onder de linkse partij, zo tussen de PvdA en SP.quote:
Maar dan slechter voor de economie.quote:Op maandag 19 april 2010 18:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? De PVV hanteert de 'Big government' aanpak, harde bezuinigingen blijven eigenlijk achterwege. De PVV schaar ik op economisch gebied onder de linkse partij, zo tussen de PvdA en SP.
quote:Gewoon schokkend. Dit land wordt steeds asocialerOp vrijdag 22 oktober 2010 11:44 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
Sterke opmars wel van de VVD.
quote:Ja klamp je daar maar aan vast. Ik ben wel benieuwd welke term de volgende maand weer tevoorschijn wordt getoverd.Op vrijdag 22 oktober 2010 11:46 schreef Hexagon het volgende:
Net als in het andere topic
Wittebroodsweken
quote:Ik hoop dat je gelijk hebtOp vrijdag 22 oktober 2010 11:46 schreef Hexagon het volgende:
Net als in het andere topic
Wittebroodsweken
quote:De samenleving verhardt met de dag. Ik kijk er niet van op.Op vrijdag 22 oktober 2010 11:50 schreef Hexagon het volgende:
Neuh hoor, misschien wordt het wel succesvol
Maar te vroeg juichen kunnen de fans van dit kabinet beter niet
quote:Dan zijn de wittebroodsweken meestalnog niet voorbij. Die duren meestal wel een paar maanden.Op vrijdag 22 oktober 2010 11:49 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd welke term de volgende maand weer tevoorschijn wordt getoverd.
quote:Valt wel mee, Geert heeft Mark bij beide ballen beet, althans voorlopig nog.Op vrijdag 22 oktober 2010 11:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De samenleving verhardt met de dag. Ik kijk er niet van op.
quote:Ik hoop het.Op vrijdag 22 oktober 2010 13:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Valt wel mee, Geert heeft Mark bij beide ballen beet, althans voorlopig nog.
quote:Mwah, in mijn ogen is de verzorgingsstaat aan een flinke revisie toe.Op vrijdag 22 oktober 2010 16:59 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik hoop het.(voor de sociaal economische thema's zoals sociale zekerheid en zorg etc, ik ben het niet eens met anders behandelen van mensen
)
quote:Geert vindt gelukkig van niet.Op vrijdag 22 oktober 2010 17:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mwah, in mijn ogen is de verzorgingsstaat aan een flinke revisie toe.
quote:Heel stiekem is Geert ook een VVD'er, temeer omdat hij destijds ook al voorstellen deed om de bijstand af te schaffen, uitkeringen te verlagen, belasting druk verminderen, ontslagrecht versoepelen. Dit doet Wilders puur uit electorale redenen (nee het is GEEN populist), want ik denk oprecht dat hij het beste wil alleen weet ie zelf ook wel dat de sociale zekerheid zoals we die nu kennen wel op het einde van z'n latijn is.
quote:vvd/cda/d66/gl heeft 76 zetels! laat die verkiezingen maar komen!Op vrijdag 22 oktober 2010 11:44 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
Sterke opmars wel van de VVD.
quote:CDA zal echt niet meer heulen met links, ze weten wat voor implicaties dat heeft. Ze schuren nu al tegen de VVD aan, en op sommige dossiers halen ze de VVD al rechts in.Op vrijdag 22 oktober 2010 17:17 schreef Asphias het volgende:
[..]
vvd/cda/d66/gl heeft 76 zetels! laat die verkiezingen maar komen!
quote:Tja en dan nog zal het gesteggel niet ophouden, dat maakt de politiek ook zo'n leuke hobby.Op vrijdag 22 oktober 2010 11:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan zijn de wittebroodsweken meestalnog niet voorbij. Die duren meestal wel een paar maanden.
Tegen de tijd dat er beleid gevoerd gaat worden dan zullen we het zien
quote:Ik denk dat de SP het beste oppositie zal voeren, zij staan ook niet zoooo ver van het kabinet af.Op vrijdag 22 oktober 2010 17:59 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Tja en dan nog zal het gesteggel niet ophouden, dat maakt de politiek ook zo'n leuke hobby.
Hoe dan ook zal er aardig bezuinigd gaan worden, daar heb ik vertrouwen in. Ook wordt er flink doorgepakt als het gaat om immigratie en aanverwante zaken. Veiligheid komt ook op de agenda en dus komen er hogere straffen (en nee die lossen niet de misdaad volledig op, maar 't is beter dan de slappe hap die we normaal geserveerd krijgen).
Daarnaast is er momenteel de discussie in de EU omtrent zwangerschapsverlof. Op zo´n moment ben ik dolblij met een CDA/VVD regering die flink tegengas geeft. Met een Paars kabinet was er waarschijnlijk zelfs een schepje bovenop gedaan en was Nederland haantje de voorste geweest.
D66 zal overigens best goed oppositie kunnen voeren vermits ze het niet blijven gooien op Wilders maar vooral de technische kant van het sociaaleconomische beleid bekritiseren. Daar valt ook in mijn ogen best wat op af te dingen, maar ik denk dan wel bij mezelf: dat zou ook zo geweest zijn met een ander kabinet omdat daar de PvdA in zou zitten.
quote:Wil niet moeilijk doen maar ik geloof dat je conservatief verwart met links!!Op vrijdag 22 oktober 2010 17:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
CDA zal echt niet meer heulen met links, ze weten wat voor implicaties dat heeft. Ze schuren nu al tegen de VVD aan, en op sommige dossiers halen ze de VVD al rechts in.
quote:Ik moet zeggen dat ik sinds het zomerreces weinig PVV meer hoor.Op vrijdag 22 oktober 2010 17:59 schreef sneakypete het volgende:
D66 zal overigens best goed oppositie kunnen voeren vermits ze het niet blijven gooien op Wilders maar vooral de technische kant van het sociaaleconomische beleid bekritiseren.
quote:Er staat CDA.Op vrijdag 22 oktober 2010 18:43 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Wil niet moeilijk doen maar ik geloof dat je conservatief verwart met links!!
Wilders heeft heel veel standpunten die veel 'linkser' zijn dan D66 of GL!!!
quote:En de maan is van vannillevlaOp vrijdag 22 oktober 2010 17:15 schreef phpmystyle het volgende:
Dit doet Wilders puur uit electorale redenen (nee het is GEEN populist)
quote:Klinkt mooi, maar voorlopig blijft dit rechtse kabinet wel even zitten. Het enige dat rechts nog enigszins kan tegenhouden zijn de Eerste Kamerverkiezingen, maar voorlopig lijken mensen gewoon CDA/VVD/PVV een dikke meerderheid te gunnen, dus dat kabinet fietst de komende 4 jaar gewoon verder.Op vrijdag 22 oktober 2010 17:17 schreef Asphias het volgende:
[..]
vvd/cda/d66/gl heeft 76 zetels! laat die verkiezingen maar komen!
quote:Een gedoogakkoord sluiten waarmee ze invloed hebben?Op zondag 24 oktober 2010 12:59 schreef Elfletterig het volgende:
Aan de mensen die sinds 9 juni naar de PVV zijn overgestapt (24 zetels bij de verkiezingen, nu 33 in de peiling) zou ik willen vragen: wat heeft de PVV sinds 9 juni precies gepresteerd?
quote:In ieder geval meer dan de PvdAOp zondag 24 oktober 2010 12:59 schreef Elfletterig het volgende:
Aan de mensen die sinds 9 juni naar de PVV zijn overgestapt (24 zetels bij de verkiezingen, nu 33 in de peiling) zou ik willen vragen: wat heeft de PVV sinds 9 juni precies gepresteerd?
quote:Een dergelijke teloorgang is toch een aardige prestatie!
quote:Ja de PVV heeft wel voor onzinnige rellen gezorgd
quote:In het nieuws komen, constant. Gedoogakkoord, dubbele paspoortenrel, zaak-Wilders, etc. Het lijkt wel alsof er geen andere partijen meer bestaan behalve de PVV.Op zondag 24 oktober 2010 12:59 schreef Elfletterig het volgende:
quote:Cohen heeft het zooitje verprutst. Fatima elatik heeft 30 miljoen in Stadsdeel Amsterdam Oost over de balk gesmeten. Albayrak vindt het nog steeds prima dat mannen vrouwen geen hand willen geven. Ik kan nog wel even doorgaan zo...Op zondag 24 oktober 2010 12:59 schreef Elfletterig het volgende:
quote:Je hebt het over de partij waarvan de formateur een minderheidsoptie voorstelde wat buiten zijn opdracht viel?Op zondag 24 oktober 2010 21:52 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Iedereen weet wat er binnen het CDA is gebeurd. Ze hebben het grootste congres ooit in de Nederlandse geschiedenis gehouden. De twee kunnen hun standpunt verwoorden. Dat is niet iets wat ik achterkamertjes politiek noem. Dat is een volwassen partij die het moeilijk heeft.
quote:Het is knapper dat PVV met zo'n strakke leiding en zo'n kort bestaan al bijna evenveel rellen kent als de PvdAOp zondag 24 oktober 2010 21:58 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Cohen heeft het zooitje verprutst. Fatima elatik heeft 30 miljoen in Stadsdeel Amsterdam Oost over de balk gesmeten. Albayrak vindt het nog steeds prima dat mannen vrouwen geen hand willen geven. Ik kan nog wel even doorgaan zo...
quote:Zie het gedoogdakkoordOp zondag 24 oktober 2010 12:59 schreef Elfletterig het volgende:
quote:De Koningin is niet degene die bepaalt welke regering er komt. De formateur is mi een begeleider van het proces. Lubbers heeft zichzelf compleet belachelijk gemaakt evenals Rosenthal. Met hun aanbevelingen. Daar gaan zij helemaal niet over. Er moet gewoon gekeken worden welke partijen met elkaar willen en of ze een meerderheid kunnen halen. Hoe ze dat doen moeten deze partijen zelf uitzoeken.Op zondag 24 oktober 2010 22:02 schreef JoaC het volgende:
[..]
Je hebt het over de partij waarvan de formateur een minderheidsoptie voorstelde wat buiten zijn opdracht viel?
De partij die los van deze formateur ergens samenkwam om tot deze coalitie te komen?
quote:Staatsrechtelijk zit het niet zo in elkaar. De koningin heeft in Nederland meer dan een ceremoniële taak.Op zondag 24 oktober 2010 22:29 schreef Willy84 het volgende:
[..]
De Koningin is niet degene die bepaalt welke regering er komt. De formateur is mi een begeleider van het proces. Lubbers heeft zichzelf compleet belachelijk gemaakt evenals Rosenthal. Met hun aanbevelingen. Daar gaan zij helemaal niet over. Er moet gewoon gekeken worden welke partijen met elkaar willen en of ze een meerderheid kunnen halen. Hoe ze dat doen moeten deze partijen zelf uitzoeken.
quote:En dit deden ze via de...Op zondag 24 oktober 2010 22:29 schreef Willy84 het volgende:
[..]
De Koningin is niet degene die bepaalt welke regering er komt. De formateur is mi een begeleider van het proces. Lubbers heeft zichzelf compleet belachelijk gemaakt evenals Rosenthal. Met hun aanbevelingen. Daar gaan zij helemaal niet over. Er moet gewoon gekeken worden welke partijen met elkaar willen en of ze een meerderheid kunnen halen. Hoe ze dat doen moeten deze partijen zelf uitzoeken.
quote:Dat de PvdA helemaal in paniek is, zetels bij de vleet verliest en een Cohen die niet meer weet wat hij moet doen.Op zondag 24 oktober 2010 12:59 schreef Elfletterig het volgende:
: wat heeft de PVV sinds 9 juni precies gepresteerd?
quote:Goh, en ik maar denken dat politieke partijen het land beter moeten maken. Maar voor sommige figuren is het blijkbaar al voldoende als een andere partij 'in paniek raakt'. Het wordt zelfs omschreven als een prestatie. Ik vind dat je de lat toch een tikkeltje hoger moet leggen. Wellicht teveel gevraagd voor een PVV-sympathisant, maar probeer het eens.Op maandag 25 oktober 2010 10:00 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dat de PvdA helemaal in paniek is, zetels bij de vleet verliest en een Cohen die niet meer weet wat hij moet doen.
Heerlijk dat PvdA verval
quote:De PvdA heeft dit land alleen maar ellende bezorgd. Ik heb het niet voor mogelijk gehouden maar het lijkt erop dat zelfs in dit verschrikkelijke linksige land de al decennialang door de linkse partijen bang gemaakte bevolking het begint te begrijpen.Op maandag 25 oktober 2010 10:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Goh, en ik maar denken dat politieke partijen het land beter moeten maken.
quote:Haha grapjas. Neen, ik heb namelijk wel een goed leven in Nederland dus er is voor mij geen reden PVV te stemmen. PVV is enkel voor zwartgallige figuren wiens leven compleet mislukt is.Op maandag 25 oktober 2010 10:21 schreef voice-over het volgende:
Dan nog een tip voor die ex-PvdA'ers, stem meteen op de PVV.
quote:Beetje ordinair, but see if you care.Op maandag 25 oktober 2010 11:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Haha grapjas. Neen, ik heb namelijk wel een goed leven in Nederland dus er is voor mij geen reden PVV te stemmen. PVV is enkel voor zwartgallige figuren wiens leven compleet mislukt is.
quote:Je bedoelt een Cohen die nu al aangeeft bij voorbaat tegen voorstellen te gaan stemmen??? Nee dan ben je inderdaad bezig met het besturen van je land ipv het tegenwerken van de regeringOp maandag 25 oktober 2010 10:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Goh, en ik maar denken dat politieke partijen het land beter moeten maken. Maar voor sommige figuren is het blijkbaar al voldoende als een andere partij 'in paniek raakt'. Het wordt zelfs omschreven als een prestatie. Ik vind dat je de lat toch een tikkeltje hoger moet leggen. Wellicht teveel gevraagd voor een PVV-sympathisant, maar probeer het eens.
quote:Ik neem aan dat de PvdA elk afzonderlijk voorstel op zijn waarde zal schatten en daarbij haar eigen lijn blijft volgen.Op maandag 25 oktober 2010 12:03 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Je bedoelt een Cohen die nu al aangeeft bij voorbaat tegen voorstellen te gaan stemmen??? Nee dan ben je inderdaad bezig met het besturen van je land ipv het tegenwerken van de regering![]()
quote:Hij stemt inderdaad tegen op voorstellen van het regeer en gedoogakkoord die niet in lijn zijn met de standpunten van de PvdA. Het is immer zijn taak om het volk te vertegenwoordigen, en dat doet hij ook aangezien er toch 30 zetels voor de PvdA zijn. Hij dient de regering te controleren.Op maandag 25 oktober 2010 12:03 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Je bedoelt een Cohen die nu al aangeeft bij voorbaat tegen voorstellen te gaan stemmen??? Nee dan ben je inderdaad bezig met het besturen van je land ipv het tegenwerken van de regering![]()
quote:Nope...volgens Job gaat hij gewoon 'tegen' stemmen omdat het kan en om een stempel te drukken. Nee dan ben je echt met regeren bezig...... Job is het helemaal kwijt. En dat al na een klein jaar.Op maandag 25 oktober 2010 12:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de PvdA elk afzonderlijk voorstel op zijn waarde zal schatten en daarbij haar eigen lijn blijft volgen.
quote:Nee, zeiken om het dubbele paspoort van een Zweeds-Nederlands bewindslied, dat is bezig zijn met regerenOp maandag 25 oktober 2010 12:52 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Nope...volgens Job gaat hij gewoon 'tegen' stemmen omdat het kan en om een stempel te drukken. Nee dan ben je echt met regeren bezig...... Job is het helemaal kwijt. En dat al na een klein jaar.
quote:Eigenlijk wel, puur feitelijk is het een zaak van staatsveiligheid.Op maandag 25 oktober 2010 12:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, zeiken om het dubbele paspoort van een Zweeds-Nederlands bewindslied, dat is bezig zijn met regeren
quote:maar in de praktijk is dat onzin...Op maandag 25 oktober 2010 13:37 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Eigenlijk wel, puur feitelijk is het een zaak van staatsveiligheid.
quote:Ik las vandaag in de krant dat hij gewoon stemt naar zijn mening. Volgens mij wordt hij gewoon voor de leeuwen gegooid door zijn dominante mede partijgenoten.Op maandag 25 oktober 2010 12:52 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Nope...volgens Job gaat hij gewoon 'tegen' stemmen omdat het kan en om een stempel te drukken. Nee dan ben je echt met regeren bezig...... Job is het helemaal kwijt. En dat al na een klein jaar.
quote:Als je in de oppositie zit, dan ben je sowieso niet met regeren bezig.Op maandag 25 oktober 2010 12:52 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
quote:Leuk man, we zijn aanbeland in de 21e eeuw waarin globalisering steeds omvangrijkere vormen aanneemt en heikneuters in Nederland maken zich druk om een dubbel paspoortOp maandag 25 oktober 2010 13:37 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
quote:Laat maar.. Liet me even gaan..Op maandag 25 oktober 2010 13:37 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
quote:Maar daar ging het nu niet omOp maandag 25 oktober 2010 12:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, zeiken om het dubbele paspoort van een Zweeds-Nederlands bewindslied, dat is bezig zijn met regeren
quote:Oh nee, het ging om jouw tirade tegen Cohen. Wat die man de rechtse Nederlanders allemaal heeft aangedaan weet ik niet. Jullie hebben zo´n hekel aan die ventOp maandag 25 oktober 2010 13:59 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Maar daar ging het nu niet om
quote:Nou tirade vind ik wat ver gaan. Ik hoorde het vanmorgen en vond het weer typisch Job. Dus dat mag wel even gemeld worden toch?Op maandag 25 oktober 2010 14:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh nee, het ging om jouw tirade tegen Cohen. Wat die man de rechtse Nederlanders allemaal heeft aangedaan weet ik niet. Jullie hebben zo´n hekel aan die vent
quote:Ja hoor, je gaat je gang maar. Ik ga er echter vanuit dat Cohen, zoals ik schreef, gewoon elk voorstel tegen het licht zoals de PvdA behoort te doen. Dus niet louter het kabinet dwarszitten. Ik zou het eerlijk gezegd een slechte zaak vinden als hij dat wel doet.Op maandag 25 oktober 2010 14:31 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Nou tirade vind ik wat ver gaan. Ik hoorde het vanmorgen en vond het weer typisch Job. Dus dat mag wel even gemeld worden toch?
quote:Joh, misschien dat die globalisering juist een aanleiding is om er wat beter naar te kijken, de tijd dat iedereen je buurman was is gewoon voorbij. En ik heb totaal niks tegen mevrouw de Zweedse en haar dubbele paspoort, maar je mag er wel sceptisch over zijn toch? Bovendien is Zweden wel het laatste land waar ik iets van verwacht, of ze moet een massale voedselvergiftiging door Zweedse balletjes in de doofpot willen stoppenOp maandag 25 oktober 2010 13:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Leuk man, we zijn aanbeland in de 21e eeuw waarin globalisering steeds omvangrijkere vormen aanneemt en heikneuters in Nederland maken zich druk om een dubbel paspoort
quote:Zie hier de benepenheid van de gemiddelde Nederlander. Door meningen als deze gaat ons land op den duur naar de klote. Ik weet nog dat we te boek stonden als een tolerante natie waar iedereen met open armen werd ontvangen. Shit, je mocht zelfs blowen op straat. Ons land was de oogappel van Europa. Nu veranderen we langzaam in de anus van Europa. En bedankt met je kleinburgerlijke onzin.Op maandag 25 oktober 2010 15:09 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Joh, misschien dat die globalisering juist een aanleiding is om er wat beter naar te kijken, de tijd dat iedereen je buurman was is gewoon voorbij. En ik heb totaal niks tegen mevrouw de Zweedse en haar dubbele paspoort, maar je mag er wel sceptisch over zijn toch? Bovendien is Zweden wel het laatste land waar ik iets van verwacht, of ze moet een massale voedselvergiftiging door Zweedse balletjes in de doofpot willen stoppen![]()
Maar je mag niet discrimineren op afkomst, en er zijn wel landen bij waar het volgens mij wel meer risicovol is. Dus haar dan maar op een lijn stellen met de rest.
quote:Tolerant..Op maandag 25 oktober 2010 15:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zie hier de benepenheid van de gemiddelde Nederlander. Door meningen als deze gaat ons land op den duur naar de klote. Ik weet nog dat we te boek stonden als een tolerante natie waar iedereen met open armen werd ontvangen. Shit, je mocht zelfs blowen op straat. Ons land was de oogappel van Europa. Nu veranderen we langzaam in de anus van Europa. En bedankt met je kleinburgerlijke onzin.
quote:Nu niet meer inderdaad.
quote:En toch staan mensen er voor in de rij, we doen toch iets goed. MAAR, laat ze alstublieft beginnen met het toelaten van roken!
quote:Ik hoop oprecht dat men in de wereld te horen krijgt dat Nederland niet meer tolerant is. Wat heeft die tolerantie ons gebracht behalve allemaal gelukszoekers die de uitkeringen en woningen voor authentieke Nederlanders bezet houden?Op maandag 25 oktober 2010 15:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zie hier de benepenheid van de gemiddelde Nederlander. Door meningen als deze gaat ons land op den duur naar de klote. Ik weet nog dat we te boek stonden als een tolerante natie waar iedereen met open armen werd ontvangen. Shit, je mocht zelfs blowen op straat. Ons land was de oogappel van Europa. Nu veranderen we langzaam in de anus van Europa. En bedankt met je kleinburgerlijke onzin.
quote:Ook zoiets. Daarom zeg ik: ons land glijdt langzaam de afgrond in.Op maandag 25 oktober 2010 15:41 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
En toch staan mensen er voor in de rij, we doen toch iets goed. MAAR, laat ze alstublieft beginnen met het toelaten van roken!
quote:Strengere immigratieregels is tot daar aan toe, maar tolerantie gaat verder dan dat. Een van de grootste politieke partijen kan niets anders dan schelden en tieren op de islam. Ik schaam mij daar echt voor.Op maandag 25 oktober 2010 15:41 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik hoop oprecht dat men in de wereld te horen krijgt dat Nederland niet meer tolerant is. Wat heeft die tolerantie ons gebracht behalve allemaal gelukszoekers die de uitkeringen en woningen voor authentieke Nederlanders bezet houden?
quote:Niet te weiten aan liberalisme gelukkig, ik was m'n handen in onschuld.Op maandag 25 oktober 2010 15:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook zoiets. Daarom zeg ik: ons land glijdt langzaam de afgrond in.
quote:Dat is in grote mate te wijten aan de confessionele partijen, met voorop het CDA. Waarom de VVD ook per se in zee moest gaan met die ratten, is mij een raadsel. Geef mij maar Paars Plus, heerlijk progressief.Op maandag 25 oktober 2010 15:48 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Niet te weiten aan liberalisme gelukkig, ik was m'n handen in onschuld.
quote:Conservatisme is niks mis mee, met een sausje liberalisme. Maar mierenneukers vind je in elke partij, en helaas percentueel gezien zaten er veel in de afgelopen kabinetten.Op maandag 25 oktober 2010 15:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is in grote mate te wijten aan de confessionele partijen, met voorop het CDA. Waarom de VVD ook per se in zee moest gaan met die ratten, is mij een raadsel. Geef mij maar Paars Plus, heerlijk progressief.
quote:Ik vind conservatisme een vies woord, maar dat is natuurlijk ieder voor zich.Op maandag 25 oktober 2010 15:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Conservatisme is niks mis mee, met een sausje liberalisme. Maar mierenneukers vind je in elke partij, en helaas percentueel gezien zaten er veel in de afgelopen kabinetten.
quote:Ligt eraan in welk opzicht, als je vrouwen in de keuken wenst en nergens anders dan is het inderdaad een zieke vorm van conservatisme.Op maandag 25 oktober 2010 15:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind conservatisme een vies woord, maar dat is natuurlijk ieder voor zich.
quote:Conservatisme is stilstand. Stilstand is achteruitgang.Op maandag 25 oktober 2010 15:55 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ligt eraan in welk opzicht, als je vrouwen in de keuken wenst en nergens anders dan is het inderdaad een zieke vorm van conservatisme.
quote:Op maandag 25 oktober 2010 16:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Conservatisme is stilstand. Stilstand is achteruitgang.
quote:Op papier of in de praktijk?Op maandag 25 oktober 2010 15:55 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ligt eraan in welk opzicht, als je vrouwen in de keuken wenst en nergens anders dan is het inderdaad een zieke vorm van conservatisme.
quote:Als PvdA-stemmers werkelijk zouden inzien wat links al verziekt heeft in dit land dan renden ze allemaal weg. En al helemaal met Cohen in de voorhoede. Die man ziet de realiteit niet meer, dus wegwezen allemaal. Dat is het beste vooral voor Nederland.Op maandag 25 oktober 2010 12:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de PvdA elk afzonderlijk voorstel op zijn waarde zal schatten en daarbij haar eigen lijn blijft volgen.
quote:Praktijk uiteraard, de meest onzinnige dingen staan op papier maar daar is ook niets tegen.
quote:Wat heeft links dan allemaal verziekt? Intergratie? Was Fortuyn links?Op maandag 25 oktober 2010 17:44 schreef voice-over het volgende:
[..]
Als PvdA-stemmers werkelijk zouden inzien wat links al verziekt heeft in dit land dan renden ze allemaal weg. En al helemaal met Cohen in de voorhoede. Die man ziet de realiteit niet meer, dus wegwezen allemaal. Dat is het beste vooral voor Nederland.
quote:De slechtste dingen die (mede) door de PvdA zijn gedaan waren de privatiseringen van de jaren 90, daarin zijn ze wat te hard achter de VVD aangehold. Verder kan ik ze weinig verwijten.Op maandag 25 oktober 2010 17:44 schreef voice-over het volgende:
[..]
Als PvdA-stemmers werkelijk zouden inzien wat links al verziekt heeft in dit land dan renden ze allemaal weg. En al helemaal met Cohen in de voorhoede. Die man ziet de realiteit niet meer, dus wegwezen allemaal. Dat is het beste vooral voor Nederland.
quote:Welke zetels heeft de PvdA in de praktijk dan allemaal verloren?Op maandag 25 oktober 2010 10:00 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dat de PvdA helemaal in paniek is, zetels bij de vleet verliest en een Cohen die niet meer weet wat hij moet doen.
Heerlijk dat PvdA verval
quote:Dit dus. Privatisering en deregulering hebben we deels te danken aan de PvdA. Maar zelfs dat kun je Paars niet eens kwalijk nemen. Op dat moment leek dat een neo-liberaal beleid de beste zet. En het resulteerde ook in flinke economische groei. Overheden hadden echter eerder op de rem moeten trappen.Op maandag 25 oktober 2010 17:54 schreef remlof het volgende:
[..]
De slechtste dingen die (mede) door de PvdA zijn gedaan waren de privatiseringen van de jaren 90, daarin zijn ze wat te hard achter de VVD aangehold. Verder kan ik ze weinig verwijten.
quote:Onzin die poging tot vergoeilijken. Het uit handen geven van essentiële strategische landsbelangen aan private partijen is nooit een goed idee.Op maandag 25 oktober 2010 18:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit dus. Privatisering en deregulering hebben we deels te danken aan de PvdA. Maar zelfs dat kun je Paars niet eens kwalijk nemen. Op dat moment leek dat een neo-liberaal beleid de beste zet. En het resulteerde ook in flinke economische groei. Overheden hadden echter eerder op de rem moeten trappen.
quote:Nou een private zorgsector lijkt me anders niet verkeerd.Op maandag 25 oktober 2010 18:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit dus. Privatisering en deregulering hebben we deels te danken aan de PvdA. Maar zelfs dat kun je Paars niet eens kwalijk nemen. Op dat moment leek dat een neo-liberaal beleid de beste zet. En het resulteerde ook in flinke economische groei. Overheden hadden echter eerder op de rem moeten trappen.
quote:Mij wel, dat is wel het laatste dat geprivatiseerd moet worden. Of je moet hier Amerikaanse toestanden willen natuurlijk.Op maandag 25 oktober 2010 18:43 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nou een private zorgsector lijkt me anders niet verkeerd.
quote:Stiekem wel, het lijkt me heerlijk dat je jezelf om de wachtlijsten heen kan kopen.Op maandag 25 oktober 2010 18:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Mij wel, dat is wel het laatste dat geprivatiseerd moet worden. Of je moet hier Amerikaanse toestanden willen natuurlijk.
quote:Ik vind dat eerlijk gezegd behoorlijk pervers.Op maandag 25 oktober 2010 18:46 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Stiekem wel, het lijkt me heerlijk dat je jezelf om de wachtlijsten heen kan kopen.
quote:Dat kan al lang, desnoods ga je daarvoor naar het buitenland. Maar ik vind dat elke burger recht heeft op behoorlijke gezondheidszorg, niet alleen de rijken.Op maandag 25 oktober 2010 18:46 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Stiekem wel, het lijkt me heerlijk dat je jezelf om de wachtlijsten heen kan kopen.
quote:Op maandag 25 oktober 2010 18:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat kan al lang, desnoods ga je daarvoor naar het buitenland. Maar ik vind dat elke burger recht heeft op behoorlijke gezondheidszorg, niet alleen de rijken.
quote:Nou nou, hold your horses, je kan ook kiezen voor een systeem waarin beiden gegarandeerd zijn. Privaat en Openbaar naast elkaar.Op maandag 25 oktober 2010 18:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind dat eerlijk gezegd behoorlijk pervers.
quote:Ook dat vind ik ziek. Dat draait op een systeem waar de rijken beter worden verzorgd dan de armen. Dat is verknipt.Op maandag 25 oktober 2010 19:06 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
[..]
Nou nou, hold your horses, je kan ook kiezen voor een systeem waarin beiden gegarandeerd zijn. Privaat en Openbaar naast elkaar.
quote:Bekijk het van de andere kant, hoe minder rijken in de wachtrij, hoe sneller je aan de beurt bent.Op maandag 25 oktober 2010 19:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook dat vind ik ziek. Dat draait op een systeem waar de rijken beter worden verzorgd dan de armen. Dat is verknipt.
quote:Je weet dat er 50 miljoen Amerikanen onverzekerd zijn he? Als je daar een ziekte hebt, kunnen de zorgverzekeraars je zelfs weigeren. Gelukkig wordt dat laatste ongedaan gemaakt door het werk van Obama.Op maandag 25 oktober 2010 20:29 schreef phpmystyle het volgende:
Sinds wanneer heeft Amerika slechte gezondheidszorg?
quote:Dat is meer een kwantitatieve kwestie dan dat het gaat over de kwaliteit, over dat laatste had ik het. Bij mijn weten is zorg goed geregeld in de VS. En werkgevers zijn zelfs verplicht om de premies te betalen. (maar dat laatste weet ik niet zekerOp maandag 25 oktober 2010 20:31 schreef Mike het volgende:
[..]
Je weet dat er 50 miljoen Amerikanen onverzekerd zijn he? Als je daar een ziekte hebt, kunnen de zorgverzekeraars je zelfs weigeren. Gelukkig wordt dat laatste ongedaan gemaakt door het werk van Obama.
quote:In Afrika heb je ook welvaart, maar niet bij iedereenOp maandag 25 oktober 2010 20:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is meer een kwantitatieve kwestie dan dat het gaat over de kwaliteit, over dat laatste had ik het. Bij mijn weten is zorg goed geregeld in de VS. En werkgevers zijn zelfs verplicht om de premies te betalen. (maar dat laatste weet ik niet zekerdus pin me er niet aan vast. )
quote:Ik wil je toch effe uit je droom helpen: de Amerikaanse zorg is enkel goed geregeld voor de mensen die daadwerkelijk verzekerd zijn. Die 50 miljoenen onverzekerden hebben een groot probleem. Gelukkig wordt dat, zoals Mike al schreef, rechtgezet door Obama.Op maandag 25 oktober 2010 20:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is meer een kwantitatieve kwestie dan dat het gaat over de kwaliteit, over dat laatste had ik het. Bij mijn weten is zorg goed geregeld in de VS. En werkgevers zijn zelfs verplicht om de premies te betalen. (maar dat laatste weet ik niet zekerdus pin me er niet aan vast. )
quote:In Nederland ook niet, als ik dat soms zo hoor. (Onderkant samenleving, bla, bla, bla)Op maandag 25 oktober 2010 20:48 schreef JoaC het volgende:
[..]
In Afrika heb je ook welvaart, maar niet bij iedereen
quote:En dat komt door het kapitalisme!Op maandag 25 oktober 2010 22:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
In Nederland ook niet, als ik dat soms zo hoor. (Onderkant samenleving, bla, bla, bla)
quote:Neu, die krijgen staatszorg. Wat jij wilt is dat iedereen die krijgt. In de VS verzeker je je voor ongeveer hetzelfde bedrag als hier. De meeste onverzekerden zouden zich financieel gezien best kunnen verzekeren, maar willen het niet.Op maandag 25 oktober 2010 22:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik wil je toch effe uit je droom helpen: de Amerikaanse zorg is enkel goed geregeld voor de mensen die daadwerkelijk verzekerd zijn. Die 50 miljoenen onverzekerden hebben een groot probleem. Gelukkig wordt dat, zoals Mike al schreef, rechtgezet door Obama.
Maar kruipen bij verkiezingen weer naar de PvdA.quote:Op zondag 31 oktober 2010 11:32 schreef Mike het volgende:
De eerste peiling van De Hond na de debatten:
[ afbeelding ]
De kiezers van de PvdA worden steeds meer over links verspreid.
Precies. Net zoals het CDA echt niet op 17 zal eindigen de volgende verkiezingen.quote:Op zondag 31 oktober 2010 19:25 schreef Arcee het volgende:
[..]
Maar kruipen bij verkiezingen weer naar de PvdA.
Deze neerwaartse spiraal is al 3 jaar gaande hoor.quote:Op zondag 31 oktober 2010 19:22 schreef ethiraseth het volgende:
Sjongejonge, wat een stelletje kortetermijn denkers hier weer zeg.
Dat durf ik te betwisten..quote:Op zondag 31 oktober 2010 19:25 schreef Arcee het volgende:
[..]
Maar kruipen bij verkiezingen weer naar de PvdA.
Pff, nou en. In 2002 haalde ze 23 zetels en een jaar later 42 en enkele jaren later stonden ze op 60+ zetels in peilingen.quote:Op zondag 31 oktober 2010 19:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Deze neerwaartse spiraal is al 3 jaar gaande hoor.
Ik heb het over de empirische waarnemingen, niet over onhandige JPB optredens die het electoraat destijds in de handen van populist Bos dreven. Daarbij had ik het over de laatste 3 jaar.quote:Op zondag 31 oktober 2010 19:44 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Pff, nou en. In 2002 haalde ze 23 zetels en een jaar later 42 en enkele jaren later stonden ze op 60+ zetels in peilingen.
Dit jaar werden ze vanuit een kansloze geslagen positie nog de tweede partij van de kamer met een miniem verschil.quote:Op zondag 31 oktober 2010 19:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb het over de empirische waarnemingen, niet over onhandige JPB optredens die het electoraat destijds in de handen van populist Bos dreven. Daarbij had ik het over de laatste 3 jaar.
Door een geweldige tactische media stunt ja. Nageven, dat was gigantisch goed van ze. Maar zelfs met die gigantische joker lukte het ze niet meer om 1e te worden.quote:Op zondag 31 oktober 2010 19:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dit jaar werden ze vanuit een kansloze geslagen positie nog de tweede partij van de kamer met een miniem verschil.
Ja, ik vermoed dat het de PVV niet gaat lukken om voldoende kandidaten te vinden om in twaalf provincies mee te doen.quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:36 schreef phpmystyle het volgende:
Iemand met andere interessante analyses over het verdere verloop naar de provincialen staten verkiezingen?
Tegen die tijd zal al wel duidelijk zijn wat dit beleid in de praktijk betekent voor Henk en Ingrid en zullen de peilingen er voor de "vrijheids"-partijen er niet meer zo florissant uitzien.quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:36 schreef phpmystyle het volgende:
Iemand met andere interessante analyses over het verdere verloop naar de provincialen staten verkiezingen?
Je verwacht teveel van Henk en Ingrid, vrees ik. Overigens vermoed ik dat de meeste Henkies en Ingridjes lekker thuisblijven tijdens de PS-verkiezingen, net zoals altijd. De provinciale verkiezingen moeten het meestal doen met een bescheiden opkomst.quote:Op zondag 31 oktober 2010 22:15 schreef remlof het volgende:
[..]
Tegen die tijd zal al wel duidelijk zijn wat dit beleid in de praktijk betekent voor Henk en Ingrid en zullen de peilingen er voor de "vrijheids"-partijen er niet meer zo florissant uitzien.
Dat is waar, maar ik had het over de peilingen.quote:Op zondag 31 oktober 2010 22:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je verwacht teveel van Henk en Ingrid, vrees ik. Overigens vermoed ik dat de meeste Henkies en Ingridjes lekker thuisblijven tijdens de PS-verkiezingen, net zoals altijd. De provinciale verkiezingen moeten het meestal doen met een bescheiden opkomst.
En dat denk ik ook niet.quote:Op zondag 31 oktober 2010 22:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, ik vermoed dat het de PVV niet gaat lukken om voldoende kandidaten te vinden om in twaalf provincies mee te doen.
Ik denk eigenlijk dat alle echt ingrijpende maatregelen pas na de PS-verkiezingen worden doorgevoerd.quote:Op zondag 31 oktober 2010 22:15 schreef remlof het volgende:
[..]
Tegen die tijd zal al wel duidelijk zijn wat dit beleid in de praktijk betekent voor Henk en Ingrid en zullen de peilingen er voor de "vrijheids"-partijen er niet meer zo florissant uitzien.
Ik ben het bijna nooit met je eens, maar nu wel. Ze zouden wel dom zijn om nu alle pijnlijke maatregelen te nemen.quote:Op zondag 31 oktober 2010 22:56 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat alle echt ingrijpende maatregelen pas na de PS-verkiezingen worden doorgevoerd.
Mwah, jij vermoede ook dat er een paars plus coalitie kwamquote:Op zondag 31 oktober 2010 22:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, ik vermoed dat het de PVV niet gaat lukken om voldoende kandidaten te vinden om in twaalf provincies mee te doen.
Mwah, Geert heeft ervoor gezorgd dat de maatregelen niet echt hard zijn, plus het standaard praatje van Wilders moet voldoende zijn om rechts de komende decennia te vrijwaren van links idiotisme.quote:Op zondag 31 oktober 2010 22:15 schreef remlof het volgende:
[..]
Jij vermoedde. (dubbel d)quote:Op zondag 31 oktober 2010 23:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mwah, jij vermoede ook dat er een paars plus coalitie kwam
quote:Op zondag 31 oktober 2010 23:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij vermoedde. (dubbel d)
Overigens vermoedde ik niet dat er een PaarsPlus kabinet zou komen, ik hoopte het. Helaas werd mijn wens geen waarheid.
Decennia nog welquote:Op zondag 31 oktober 2010 23:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mwah, Geert heeft ervoor gezorgd dat de maatregelen niet echt hard zijn, plus het standaard praatje van Wilders moet voldoende zijn om rechts de komende decennia te vrijwaren van links idiotisme.
Mwah, de kiezers schuiven op naar rechts, dat is geen opportunisme maar een trend.quote:Op zondag 31 oktober 2010 23:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Decennia nog welJe bezit echt verrekte weinig mensenkennis. De gemiddelde kiezer is een opportunist en weinig trouw aan een partij. Als dit kabinet niet aan hun wensen voldoet, kruipen ze weer bij de PvdA in bed.
Waar haal jij precies je gelijk inzake de PS-verkiezingen? Ik heb jou geen stelling zien droppen. Kan uiteraard aan mij liggen.quote:Op zondag 31 oktober 2010 23:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
![]()
Maar mijn voorgevoel zegt dat ik nog een keer gelijk heb inzake de PS.
Dat rechts op 84 zetels staat!quote:Op zondag 31 oktober 2010 23:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waar haal jij precies je gelijk inzake de PS-verkiezingen? Ik heb jou geen stelling zien droppen. Kan uiteraard aan mij liggen.
iedereen noemt zich tegenwoordig liberaalquote:Op zondag 31 oktober 2010 23:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mwah, de kiezers schuiven op naar rechts, dat is geen opportunisme maar een trend.
En hoe langer ik over paarsplus nadenk hoe liever ik nog een kabinet heb uit bestaande cda CU en SGP. En dat zeg ik als liberaal!
Sinds het einde van de verzuiling worden de zetels continu verruild. Mensen zijn niet langer trouw aan een partij. Dat is ook een van de belangrijkste redenen dat het politieke landschap zo enorm verdeeld is. Het valt overigens wel mee met de rechtse dominantie. De VVD stond twee jaar geleden nog op dertien zetels terwijl zij afgelopen juni de verkiezingen wint. Nogmaals; de gemiddelde kiezer is een opportunist.quote:Op zondag 31 oktober 2010 23:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mwah, de kiezers schuiven op naar rechts, dat is geen opportunisme maar een trend.
Jij bent helemaal geen liberaal man. Mijn kleine teen is nog liberaler dan jij.quote:En hoe langer ik over paarsplus nadenk hoe liever ik nog een kabinet heb uit bestaande cda CU en SGP. En dat zeg ik als liberaal!
Het CDA claimt een middenpartij te zijn. Maar wat wil je hier nou precies mee zeggen? Ik voorzie geen grote verschuivingen in de Provinciale Staten. De VVD zal meer winnen, het CDA zal haar positie vasthouden en de PVV doet in de meeste provincies niet mee. Dus tsja. Tel daarbij op dat de opkomst matig zal zijn en je beseft dat de PS-verkiezingen weinig schokkend zullen uitpakken.quote:
Deels heb je gelijk natuurlijk, maar de ''Fortuyn'' revolutie heeft zeker het eea teweeg gebracht. Maar het verhaal van links is te oud, te vaak gedraaid. Links moet zichzelf vernieuwen.quote:Op zondag 31 oktober 2010 23:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sinds het einde van de verzuiling worden de zetels continu verruild. Mensen zijn niet langer trouw aan een partij. Dat is ook een van de belangrijkste redenen dat het politieke landschap zo enorm verdeeld is. Het valt overigens wel mee met de rechtse dominantie. De VVD stond twee jaar geleden nog op dertien zetels terwijl zij afgelopen juni de verkiezingen wint. Nogmaals; de gemiddelde kiezer is een opportunist.
[..]
Jij bent helemaal geen liberaal man. Mijn kleine teen is nog liberaler dan jij.
http://www.telegraaf.nl/b(...)nverkiezingen__.htmlquote:Op zondag 31 oktober 2010 23:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het CDA claimt een middenpartij te zijn. Maar wat wil je hier nou precies mee zeggen? Ik voorzie geen grote verschuivingen in de Provinciale Staten. De VVD zal meer winnen, het CDA zal haar positie vasthouden en de PVV doet in de meeste provincies niet mee. Dus tsja. Tel daarbij op dat de opkomst matig zal zijn en je beseft dat de PS-verkiezingen weinig schokkend zullen uitpakken.
Die zogenaamde Fortuyn-revolutie wordt schromelijk overdreven. Meer dan ooit is de kiezer gevoelig voor populistische prietpraat. Vier jaar geleden uitte zich dat in een flinke winst voor de SP, nu heeft de PVV de vruchten geplukt van deze houding. Indien dit kabinet de kiezer teleurstelt, laat een grote groep kiezers zich weer omhelzen door links.quote:Op zondag 31 oktober 2010 23:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Deels heb je gelijk natuurlijk, maar de ''Fortuyn'' revolutie heeft zeker het eea teweeg gebracht. Maar het verhaal van links is te oud, te vaak gedraaid. Links moet zichzelf vernieuwen.
Je bent een conservatief snotneusje dat het predikaat liberal niet mag dragen.quote:Mwah, ik ben conservatief-liberaal. Economisch 100 procent liberaal, en sociaal-cultureel conservatief, maar meer vrijzinnig. Geen Christen-conservatisme ofzo
Snotneusje?quote:Op zondag 31 oktober 2010 23:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die zogenaamde Fortuyn-revolutie wordt schromelijk overdreven. Meer dan ooit is de kiezer gevoelig voor populistische prietpraat. Vier jaar geleden uitte zich dat in een flinke winst voor de SP, nu heeft de PVV de vruchten geplukt van deze houding. Indien dit kabinet de kiezer teleurstelt, laat een grote groep kiezers zich weer omhelzen door links.
[..]
Je bent een conservatief snotneusje dat het predikaat liberal niet mag dragen.
Roepen dat je meedoet is een. Kandidaten vinden is echter een tweede.quote:Op zondag 31 oktober 2010 23:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)nverkiezingen__.html
Dit is geen punt waarover je gaat liegen.quote:Op zondag 31 oktober 2010 23:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Roepen dat je meedoet is een. Kandidaten vinden is echter een tweede.
Werkloos? Haha. Komend vanaf een omhooggevallen MBO'ertje. Nee knul, ik ben allerminst werkloos.quote:
Nee daarom zit jij ook hele dagen te FOK!kenquote:Op zondag 31 oktober 2010 23:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Werkloos? Haha. Komend vanaf een omhooggevallen MBO'ertje. Nee knul, ik ben allerminst werkloos.
Ik heb al eerder gezegd dat het mij sterk lijkt dat de PVV in alle provincies meedoet. Ik acht de kans vrij groot dat de partij in een of twee provincies zal participeren. Alle twaalf lijkt mij zeer sterk.quote:Op zondag 31 oktober 2010 23:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit is geen punt waarover je gaat liegen.
Ik denk dat ze er 1 of 2 laten schieten, gewoon omdat daar geen zetels te halen zijn, dat moeten cda en vvd dan maar doen.quote:Op zondag 31 oktober 2010 23:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb al eerder gezegd dat het mij sterk lijkt dat de PVV in alle provincies meedoet. Ik acht de kans vrij groot dat de partij in een of twee provincies zal participeren. Alle twaalf lijkt mij zeer sterk.
Als je voor je werk een groot deel van de dag achter een computer zit, dan is FOK! snel gevonden. Grappig dat je naar mij refereert als een proleet. Temeer omdat ik juist onderdeel uitmaak van de linkse elite die zo wordt verafschuwd door jouw soort.quote:Op zondag 31 oktober 2010 23:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee daarom zit jij ook hele dagen te FOK!ken
Meedoen in tien provincies. Zozo, je verwacht nogal wat van een partij die in maar liefst twee gemeenten meedeed afgelopen maart.quote:Op zondag 31 oktober 2010 23:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik denk dat ze er 1 of 2 laten schieten, gewoon omdat daar geen zetels te halen zijn, dat moeten cda en vvd dan maar doen.
Ik zie op de PVV-site ook alleen maar staan dat ze willen meedoen en naarstig op zoek zijn naar kandidaten: http://www.pvv.nl/index.p(...)ng=&searchphrase=allquote:Op zondag 31 oktober 2010 23:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Roepen dat je meedoet is een. Kandidaten vinden is echter een tweede.
Daarom. Ik vermoed dat de PVV in de meeste provincies verstek moet laten gaan.quote:Op zondag 31 oktober 2010 23:32 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik zie op de PVV-site ook alleen maar staan dat ze willen meedoen en naarstig op zoek zijn naar kandidaten: http://www.pvv.nl/index.p(...)ng=&searchphrase=all
Zij komen misschien te kort, de PVDA kan straks 60 procent van hun personeels bestand gaan sanerenquote:Op zondag 31 oktober 2010 23:32 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik zie op de PVV-site ook alleen maar staan dat ze willen meedoen en naarstig op zoek zijn naar kandidaten: http://www.pvv.nl/index.p(...)ng=&searchphrase=all
Jaja. Wmb gaat Henk Kamp site's als FOK! meteen croslinken met instanties als de reclassering en UWV.quote:Op zondag 31 oktober 2010 23:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je voor je werk een groot deel van de dag achter een computer zit, dan is FOK! snel gevonden. Grappig dat je naar mij refereert als een proleet. Temeer omdat ik juist onderdeel uitmaak van de linkse elite die zo wordt verafschuwd door jouw soort.
Wat wil je hiermee zeggen? We hebben het over de PVV, niet de PvdA.quote:Op zondag 31 oktober 2010 23:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zij komen misschien te kort, de PVDA kan straks 60 procent van hun personeels bestand gaan saneren![]()
![]()
Dat ze misschien in 1 of 2 provincies meedoen. En wat ik ermee wilde zeggen is dat de PVV een positief probleem heeft en de PvdA een negatief probleem.quote:Op zondag 31 oktober 2010 23:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat wil je hiermee zeggen? We hebben het over de PVV, niet de PvdA.
Oke, dat is fijn voor de PvdA. Naar mijn weten zijn hier nu geen PvdA'ers in de zaal.quote:Op zondag 31 oktober 2010 23:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat ze misschien in 1 of 2 provincies meedoen. En wat ik ermee wilde zeggen is dat de PVV een positief probleem heeft en de PvdA een negatief probleem.
quote:Op zondag 31 oktober 2010 23:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oke, dat is fijn voor de PvdA. Naar mijn weten zijn hier nu geen PvdA'ers in de zaal.
Je hebt nogal veel praatjes voor een puber die nog bij papa en mama woontquote:Op zondag 31 oktober 2010 23:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
![]()
Anyway, ga nu maar weer verder met je werk.
Nee ik ben gewoon een extraverte nieuwsgierig jongen. Dat in tegenstelling tot jou die hele dagen op zolder zit te werken naar eigen zeggen.quote:Op zondag 31 oktober 2010 23:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je hebt nogal veel praatjes voor een puber die nog bij papa en mama woont
Je snapt zelf toch ook wel dat als de PVV maar in twee provincies meedoet ze never nooit zetels in de Eerste Kamer gaan krijgen? En Bruin-I dus geen (gedoog)meerderheid in de senaat.quote:Op zondag 31 oktober 2010 23:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat ze misschien in 1 of 2 provincies meedoen. En wat ik ermee wilde zeggen is dat de PVV een positief probleem heeft en de PvdA een negatief probleem.
Claimen dat ik werkloos bent komt voort uit nieuwsgierigheid? Dat klopt natuurlijk niet. Als je nieuwsgierig zou zijn, dan zou je vragen naar mijn situatie. Dat doe je niet. Je trekt conclusies op basis van gebrekkige informatie.quote:Op zondag 31 oktober 2010 23:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee ik ben gewoon een extraverte nieuwsgierig jongen. Dat in tegenstelling tot jou die hele dagen op zolder zit te werken naar eigen zeggen.
Kom op man, Mark en Maxime zouden toch nooit dit gedaan hebben in de wetenschap dat de PVV niet gaat meedoen aan de PS om zetels op te halenquote:Op zondag 31 oktober 2010 23:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Je snapt zelf toch ook wel dat als de PVV maar in twee provincies meedoet ze never nooit zetels in de Eerste Kamer gaan krijgen? En Bruin-I dus geen (gedoog)meerderheid in de senaat.
En waarom zou de PvdA een probleem hebben? Ze staan er in de peilingen nog altijd beter voor dan de VVD een paar jaar geleden
De situatie van de PvdA is veel beter dan die van het CDA, geloof me Mikequote:Op maandag 1 november 2010 00:37 schreef Mike het volgende:
Het is een vrij ernstige situatie voor de PvdA. Ik zie Cohen niet opeens een voortrekkersrol nemen in de oppositie, waardoor meer mensen weg zouden kunnen lopen naar GL of SP.
Natuurlijk, ook de PvdA heeft in dit decennium twee keer een wederopstanding meegemaakt vanuit een zeer slechte positie, maar dat was wel twee keer bij een leiderswisseling. Aangezien Cohen niet snel weg zal gaan, is de hoop voor de PvdA dus gevestigd op het sterker worden van Cohen. Iets wat niet onmogelijk is als we bv. kijken naar hoe het Bolkestein en Kok is vergaan na een wankele start, maar wat vooralsnog nog maar afwachten blijft hoe hij zich gaat ontwikkelen.
Wat heeft dat te maken met wat ik schreef?quote:Op maandag 1 november 2010 00:42 schreef remlof het volgende:
[..]
De situatie van de PvdA is veel beter dan die van het CDA, geloof me Mike
argumentenquote:Op maandag 1 november 2010 00:42 schreef remlof het volgende:
[..]
De situatie van de PvdA is veel beter dan die van het CDA, geloof me Mike
Het CDA is praktisch gehalveerd bij de laatste verkiezingen, zo'n ernstig verlies is de PvdA nog nooit overkomen.quote:Op maandag 1 november 2010 00:43 schreef Mike het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met wat ik schreef?
Je bent 2002 vergeten, toen de PvdA van 45 naar 23 zetels ging?quote:Op maandag 1 november 2010 01:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Het CDA is praktisch gehalveerd bij de laatste verkiezingen, zo'n ernstig verlies is de PvdA nog nooit overkomen.
Er is inderdaad nog geen leider, maar daar kan in ieder geval gezocht worden naar een goed nieuw gezicht. Die luxe heeft de PvdA niet, want die zullen het even met Cohen moeten doen.quote:En het CDA heeft nog niet eens een echte leider, of heb jij al enig idee wie er lijsttrekker zou worden als er binnenkort weer parlementsverkiezingen komen?
Dat zou best kunnen...we zullen het moeten afwachten in de komende maanden.quote:Op maandag 1 november 2010 01:18 schreef remlof het volgende:
Mwah, ik denk dat de grootste oppositiepartij zijn een comfortabelere positie is dan met een verdeelde fractie deelnemen als kleinste partij aan een omstreden minderheidskabinet
Een jaar geleden stonden ze op 19:quote:
Daarom, peilingen zeggen niet zoveel.quote:Op maandag 1 november 2010 01:24 schreef Arcee het volgende:
[..]
Een jaar geleden stonden ze op 19:
[ afbeelding ]
In de verkiezingen haalden ze toch nog 30.
(VVD toen op 14, trouwens!)
De opmars van de VVD was echt opmerkelijk, zeker omdat Rutte toch al een aantal jaren meeliep. Het leek wel of men 'ineens' ontdekte dat Rutte een redelijk alternatief was. Bij de PvdA is de stijging veel makkelijker te verklaren; daar zag je in de peilingen een kleine stijging na de val van het kabinet en schoten ze omhoog na de leiderswissel.quote:Op maandag 1 november 2010 01:24 schreef Arcee het volgende:
[..]
Een jaar geleden stonden ze op 19:
[ afbeelding ]
In de verkiezingen haalden ze toch nog 30.
(VVD toen op 14, trouwens!)
Je wilt serieus niet weten hoeveel fijne 'medelanders' op de PVDA stemmen. Dat scheelt rustig een zeteltje of 10. Kortom, dat vuile tuig verpest het eerst en houdt vervolgens ook nog het beleid in stand d.m.v. de PVDAquote:Op maandag 1 november 2010 05:48 schreef voice-over het volgende:
Mijn week kan niet meer stuk. Ga zo door, Cohen. Dit krijg je nu door een ideologie te steunen die de ongelijkwaardigheid van gelovigen/ongelovigen, hetero's/homo's en mannen/vrouwen ziet als een door Allah voorgeschreven wet. Het is niet te geloven dat mensen zo dom kunnen zijn. Er is voor de PvdA maar een manier om het tij te keren: het restantje autochtone Nederlanders uit de partij gooien (inclusief Cohen), de moslims binnen de partij een coup laten plegen en tot slot Albayrak en Elatik tot duo-lijsttrekkers van de partij op het schild hijsen.
De naam PvdA staat dan voortaan voor: Partij van de Allah-kontkruipers.
Kap eens met je getroll. Lees om te beginnen het PvdA-programma eens voordat je dergelijke beweringen doet die nergens op gebaseerd zijn.quote:Op maandag 1 november 2010 05:48 schreef voice-over het volgende:
Mijn week kan niet meer stuk. Ga zo door, Cohen. Dit krijg je nu door een ideologie te steunen die de ongelijkwaardigheid van gelovigen/ongelovigen, hetero's/homo's en mannen/vrouwen ziet als een door Allah voorgeschreven wet. Het is niet te geloven dat mensen zo dom kunnen zijn. Er is voor de PvdA maar een manier om het tij te keren: het restantje autochtone Nederlanders uit de partij gooien (inclusief Cohen), de moslims binnen de partij een coup laten plegen en tot slot Albayrak en Elatik tot duo-lijsttrekkers van de partij op het schild hijsen.
Het is geeneens getroll....mensen ervaren het echt zo.quote:Op maandag 1 november 2010 10:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Kap eens met je getroll. Lees om te beginnen het PvdA-programma eens voordat je dergelijke beweringen doet die nergens op gebaseerd zijn.
Het is het nablaten van de grootste schreeuwers zonder die informatie zelf na te trekken. Nogal dom dus.quote:Op maandag 1 november 2010 11:02 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Het is geeneens getroll....mensen ervaren het echt zo.
Beeldvorming is sterker dan feiten.
Donner is best wel een mooie droogkloot.quote:Op maandag 1 november 2010 11:58 schreef Weltschmerz het volgende:
Donner ooit op een vraag van een journalist over de laatste peilingen: "Daarom heeft de wetgever in al zijn wijsheid besloten dat er niet wekelijks verkiezingen worden gehouden".
Jij mag het dom vinden, maar dat neemt niet weg dat er echt een hoop mensen vinden dat de PvdA vooral de belangen van de allochtonen behartigt. Dat het niet de werkelijkheid is ben ik met je eens, maar we hebben het hier over een gevoel en daar kun je over discusseren tot je een ons weegt, maar daar neem je het gevoel niet mee weg.quote:Op maandag 1 november 2010 11:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Het is het nablaten van de grootste schreeuwers zonder die informatie zelf na te trekken. Nogal dom dus.
Een zeteltje of 10, dat mag je cijfermatig proberen te onderbouwenquote:Op maandag 1 november 2010 10:27 schreef Ben_op_FOK het volgende:
[..]
Je wilt serieus niet weten hoeveel fijne 'medelanders' op de PVDA stemmen. Dat scheelt rustig een zeteltje of 10. Kortom, dat vuile tuig verpest het eerst en houdt vervolgens ook nog het beleid in stand d.m.v. de PVDA![]()
Wat een hoop achterlijk geblaat, het klinkt cru maar het is wel degelijk zo. "Links heeft het weer gedaan", terwijl de meeste kabinetten na de Tweede Wereldoorlog rechts zijn geweest. Maar ja het scoort om alles wat met links te maken heeft af te doen als slecht en de bron van alle ellende wat betreft de immigratie problematiek. Hyprocrisie ten top.quote:Op maandag 1 november 2010 05:48 schreef voice-over het volgende:
Nee dit is hypocrisie. Hij baseert zijn relaas op het huidige programma. Jij haalt de vorige kabinetten er bij.quote:Op maandag 1 november 2010 22:25 schreef MisterX1989 het volgende:
[..]
Wat een hoop achterlijk geblaat, het klinkt cru maar het is wel degelijk zo. "Links heeft het weer gedaan", terwijl de meeste kabinetten na de Tweede Wereldoorlog rechts zijn geweest. Maar ja het scoort om alles wat met links te maken heeft af te doen als slecht en de bron van alle ellende wat betreft de immigratie problematiek. Hyprocrisie ten top.
Hij baseert zijn tirade helemaal nergens op. Dat is een beetje het probleemquote:Op maandag 1 november 2010 22:29 schreef twaalf het volgende:
[..]
Nee dit is hypocrisie. Hij baseert zijn relaas op het huidige programma. Jij haalt de vorige kabinetten er bij.
Je tirade op gebakken lucht baseren of op een Pvda-programma baseren. Wat is ergerquote:Op maandag 1 november 2010 22:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hij baseert zijn tirade helemaal nergens op. Dat is een beetje het probleem
Heb je het PvdA-programma gelezen?quote:Op maandag 1 november 2010 22:33 schreef twaalf het volgende:
[..]
Je tirade op gebakken lucht baseren of op een Pvda-programma baseren. Wat is ergerWat is het verschil
oh hey, nog zo'n blaaskaak zonder enige intentie om ook maar iets zinnigs te schrijven.quote:Op maandag 1 november 2010 22:33 schreef twaalf het volgende:
[..]
Je tirade op gebakken lucht baseren of op een Pvda-programma baseren. Wat is ergerWat is het verschil
Klopt maar desondanks moeten we blijven investeren in onderweis onderwijs, zodoende kun je de pvda helemaal elimineren.quote:Op zondag 14 november 2010 14:38 schreef Holograph het volgende:
PvdA -17!
Nederland wordt steeds slimmer..
Dat had ik nog helemaal niet gezienquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |