abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 19 maart 2010 @ 22:46:21 #1
862 Arcee
Look closer
pi_79357571
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_79368732
Toch maar even een TVP. Ben wel benieuwd hoe dit zich blijft ontwikkelen. Misschien gaat de PvdA zelfs helemaal niet verliezen ten opzichte van de vorige verkiezingen. Dat zou wel opmerkelijk zijn.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_79369103
Ik hoop en verwacht dat het CDA nog wel bij gaat trekken, Balkenende kan prima campagne voeren. Het is in mijn ogen vooral belangrijk dat PvdA niet de grootste wordt, dan kan Cohen lekker de oppositie in.
pi_79369159
Heb het echt helemaal gehad met het CDA in de regering. Waarbij voor mij Balkenende symbool staat voor de incompetentie van het CDA om het land te leiden.
Heb er dus geen problemen mee wanneer de PvdA de grootste partij wordt en er een coalitie komt zonder de christelijken.
pi_79371005
tvp
  zaterdag 20 maart 2010 @ 13:41:11 #6
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_79371092
Cohen piekt te vroeg maar eet deels de SP, D66 en GL leeg, de VVD heeft last van de PVV, dus dan blijft over het CDA als enige partij die én een beetje fatsoenlijk regeert en een mooie coalitie kan bouwen.

En hou op over de kabinetsvallen. Blijkbaar had iedereen liever gewild dat er vier jaar lang geregeerd bleef met de LPF? Ik snap die ophef niet zo.
pi_79371166
Dat beetje fatsoenlijk regeren en het bouwen van mooie coalities gaat juist het CDA niet zo goed af. Dat blijkt juist uit het feit dat alle Balkenende kabinetten zo instabiel zijn als het humeur van Gordon.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 13:44:54 #8
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_79371193
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 13:41 schreef Heerlijkheid het volgende:
dan blijft over het CDA als enige partij die én een beetje fatsoenlijk regeert

Deze smiley is eigenlijk te slap voor deze uitspraak. Kunnen we geen rollebollend van het lachen over de grond smiley krijgen?

Fatsoenlijk regeren, nog wel. Je was zeker geen student of uitkeringsgerechtigde tijdens de fijne jaren 80 die door het CDA gedomineerd werden? Dat CSA, dat ineens een afspraak van de Kamer over terugtrekking uit Uruzgan wilde gaan veranderen? Dat CDA heb je het over?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 20 maart 2010 @ 13:49:21 #9
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_79371305
Alsof het alleen aan Balkenende ligt.
De eerste keer was het de LPF, zootje ongeregeld waar de fractievoorzitter om de paar week werd vervangen en de ministers enorm botsten vanwege hun ego. De tweede keer had men binnen de VVD het ego van Verdonk niet onder controle. De derde keer stond de PvdA er in de peilingen zo slecht voor dat men het CDA in een valstrik heeft gelokt.
pi_79371433
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 13:49 schreef Heerlijkheid het volgende:
Alsof het alleen aan Balkenende ligt.
De eerste keer was het de LPF, zootje ongeregeld waar de fractievoorzitter om de paar week werd vervangen en de ministers enorm botsten vanwege hun ego. De tweede keer had men binnen de VVD het ego van Verdonk niet onder controle. De derde keer stond de PvdA er in de peilingen zo slecht voor dat men het CDA in een valstrik heeft gelokt.
De enige constante factor hierin was het CDA. De premier moet het landsbelang boven zijn partijbelang stellen en proberen de boel bij elkaar te houden. Daarin faalde Balkenende volledig.

Alles altijd maar op anderen afschuiven is mij toch echt te makkelijk.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 14:08:56 #11
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_79371838
Tuurlijk zaken kunnen anders/beter. Maar ik vind het gek dat er alleen wordt gekeken naar de vraag, wordt die 4 jaar vol gemaakt of niet? Het gaat er toch ook om hoe het kabinet op zich functioneert. In het afgelopen kabinet moesten het CDA en de PvdA veel compromissen sluiten, terwijl de oppositie alleen uit was op het hoofd van Balkenende. In deze tijden en in deze omstandigheden (economische crisis, heftige politieke verschuivingen, veel onvrede) is het ook niet zo gemakkelijk om dan een stabiele coalitie te vormen. Het loont om dan voor eigen belang te gaan.
pi_79372113
Ik verwacht dat de VVD ook nog wel wat zal stijgen in de peilingen (overlopende CDA'ers en PVV'ers).
pi_79372248
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 13:43 schreef du_ke het volgende:
Dat beetje fatsoenlijk regeren en het bouwen van mooie coalities gaat juist het CDA niet zo goed af. Dat blijkt juist uit het feit dat alle Balkenende kabinetten zo instabiel zijn als het humeur van Gordon.
pi_79372260
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 14:16 schreef Libereco het volgende:
Ik verwacht dat de VVD ook nog wel wat zal stijgen in de peilingen (overlopende CDA'ers en PVV'ers).
Na de debatten trekken nog wel wat mensen richting VVD. Neem aan dat Rutte zich ook t.o.v. W gaan profileren en dat in de dynamiek die ontstaat de PVV wel redelijk buiten de boot gaat vallen. Die 8-9 zetels die daar nog wegvallen moeten ergens terecht komen.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  zaterdag 20 maart 2010 @ 14:36:52 #15
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_79372657
Ik hoop dat Rutte het goed gaat doen, CDA & VVD is mooie basis voor nieuw hervormingskabinet.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 15:48:34 #16
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_79374762
Waarom HIER verder? Hier stonden vanmorgen nog geen berichten en wél in het andere topic!
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_79374766
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 14:36 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik hoop dat Rutte het goed gaat doen, CDA & VVD is mooie basis voor nieuw hervormingskabinet.
Dat was de vorige poging ook al zo'n succes...

Dan liever een Paars 3. Die zie ik wel echt hervormen.
pi_79375581
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 14:36 schreef Heerlijkheid het volgende:
Dat zou heel mooi zijn. Hoewel er wel een wonder moet gebeuren wil een kabinet met alleen CDA en VVD mogelijk zijn.
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 15:48 schreef du_ke het volgende:
Dat kwam door het ongeleide projectiel Lousewies van der Laan en het politieke gestuntel van Verdonk. Van der Laan is nu weg, en Verdonk is druk met haar eigen projectje, dus daar hoe je je nu geen zorgen meer om te maken. Op inhoudelijke punten zal het tussen VVD en CDA niet stuk lopen.
pi_79375811
Balkenende weet elke keer ongeleide projectielen in zijn coalities te krijgen. Zie nog niet echt mogelijkheden voor hem om dat dit keer te voorkomen
  zaterdag 20 maart 2010 @ 16:23:23 #20
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_79375836
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 15:48 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dan liever een Paars 3. Die zie ik wel echt hervormen.
Jaja, Paars was ook echt zo'n succes, Nederland was een lamlendige verzorgingsstaat geworden, en daar heeft Balkenende mét visie wat aan gedaan. Ik wil alleen al even wijzen op de WAO, als voorbeeld.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 16:30:12 #21
30220 Barca
pi_79376011
"Succes" van Paars was de schuld van de PvdA.
pi_79376040
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 16:22 schreef du_ke het volgende:
Balkenende weet elke keer ongeleide projectielen in zijn coalities te krijgen. Zie nog niet echt mogelijkheden voor hem om dat dit keer te voorkomen
Ik zit er eerlijk gezegd niet zo mee als kabinetten vallen.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 16:33:32 #23
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_79376103
Van sommige kabinetten was het een zege dat het viel, die met de LPF als toppunt. Soms ben je gewoon uitgeregeerd.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 16:38:55 #24
177885 JoaC
Het is patat
pi_79376256
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 16:15 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat zou heel mooi zijn. Hoewel er wel een wonder moet gebeuren wil een kabinet met alleen CDA en VVD mogelijk zijn.
[..]

Dat kwam door het ongeleide projectiel Lousewies van der Laan en het politieke gestuntel van Verdonk. Van der Laan is nu weg, en Verdonk is druk met haar eigen projectje, dus daar hoe je je nu geen zorgen meer om te maken. Op inhoudelijke punten zal het tussen VVD en CDA niet stuk lopen.
Lousewies is niet zo heel lang (3/4 Maanden) fractievoorzitter geweest.

En volgens mij hield dhr. H. Wiegel juist een hervorming tegen een paar jaar eerder.

Een kabinet zonder PvdA/CDA/VVD/PVV zou pas echt hervormen, maar dat is een utopie, en een vacuüm op de "rechterkant".
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  zaterdag 20 maart 2010 @ 16:40:32 #25
30220 Barca
pi_79376306
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 16:38 schreef JoaC het volgende:

[..]

En volgens mij hield dhr. H. Wiegel juist een hervorming tegen een paar jaar eerder.

Een kabinet zonder PvdA/CDA/VVD/PVV zou pas echt hervormen, maar dat is een utopie, en een vacuüm op de "rechterkant".
Als je wilt hervormen heb je VVD + D66 + Groen Links nodig!
pi_79376512
quote:
Ik herinner mij het debat nog goed. Van der Laan liet het ontzettend escaleren.
quote:
Wiegel nam gewoon deel aan een stemming over een bepaald onderwerp. Anderen trokken daar weer conclusies uit, dat is natuurlijk voor hun eigen rekening, daar kun je een individuele volksvertegenwoordiger niet op aankijken.
quote:
D66 heeft dit soort frasen in zijn verkiezingsprogramma staan, dan liever geen hervormingen dan hervormingen de verkeerde kant uit:
quote:
D66 wil in een open en concurrerende economie een sterke overheid die de marktontwikkelingen volgt en stimuleert.
quote:
Nederland is in het buitenland geprezen om zijn economisch beleid van loonmatiging, stelselherziening en solide overheidsfinanciën. D66 realiseert zich dat dit beleid de sociale cohesie in ons eigen land onder druk heeft gezet.
pi_79376787
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 12:41 schreef du_ke het volgende:
Heb het echt helemaal gehad met het CDA in de regering. Waarbij voor mij Balkenende symbool staat voor de incompetentie van het CDA om het land te leiden.
Heb er dus geen problemen mee wanneer de PvdA de grootste partij wordt en er een coalitie komt zonder de christelijken.
Precies hoe ik er tegenaan kijk!!
"Only after the last tree has been cut down, Only after the last river has been poisoned, Only after the last fish has been caught, Only then will you find that money cannot be eaten."
(Cree Indian Prophecy Quotes)
pi_79382937
quote:

[..]

hervormen is gewoon bezuinigen, moderniseren is terug naar de 19e eeuw, liberaliseringen zijn ordinaire prijsverhogingen.
Laat je niet foppen door eufemistisch taalgebruik
  zaterdag 20 maart 2010 @ 20:05:22 #29
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_79384107
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 12:39 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik hoop en verwacht dat het CDA nog wel bij gaat trekken, Balkenende kan prima campagne voeren. Het is in mijn ogen vooral belangrijk dat PvdA niet de grootste wordt, dan kan Cohen lekker de oppositie in.
Dat is het droomscenario: Cohen in de oppositie
Pugna Pro Patria
pi_79384657
Nog beter is natuurlijk als Cohen met de PvdA als grootste partij de oppositie in gaat. De vernedering zal niet te verdragen zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 20 maart 2010 @ 20:21:33 #31
862 Arcee
Look closer
pi_79384744
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 20:19 schreef DrWolffenstein het volgende:
Nog beter is natuurlijk als Cohen met de PvdA als grootste partij de oppositie in gaat. De vernedering zal niet te verdragen zijn.
Een Den Uyltje, zeg maar.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_79385915
quote:
De PvdA kan alleen de oppositie in gedwongen worden als het CDA gaat regeren met de VVD en PVV. Dan wordt het keihard prijsschieten voor de PvdA .
  zaterdag 20 maart 2010 @ 21:09:42 #33
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_79386277
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 20:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

De PvdA kan alleen de oppositie in gedwongen worden als het CDA gaat regeren met de VVD en PVV. Dan wordt het keihard prijsschieten voor de PvdA .
Zoveelste bash poging? Wilders heeft het allemaal prima voor elkaar, geen enkele schandalen niks. Dat in tegengstelling tot pvda, paul tang lekken, hamer, bos, draaierij, volksverlakkerij.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_79388186
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 12:39 schreef Bolkesteijn het volgende:
Het is in feite heel goed als cohen niet de grootste wordt, dan kunnen ze niet makkelijk met het CDA regeren, dan moeten ze wel over links.

BakEllende is TE zeer beschadigd om goed campagne te voeren
Hij draait en is niet eerlijk inzake Uruzgan
Hij draait en is niet eerlijk inzake Rekening rijden.
En ... och bijna alles eigenlijk
Hij draait en is niet eerlijk inzake wel/niet in de kamer blijven zitten.

- Als de PVV de 25 procent bereikt, stop ik met werken, en ga ik lekker uitkering trekken van jullie belastinggeld. Dan importeer ik een importbruid en adopteren we 7 Afghaanse oorlogsweesjes, puur voor de kinderbijslag. Net zo makkelijk.
pi_79388262
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 21:09 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Zoveelste bash poging? Wilders heeft het allemaal prima voor elkaar, geen enkele schandalen niks.
Wilders IS het schandaal, zie zijn uitlatingen over Turkije, gingen de hele wereld over. maar ja pvvers zijn of te racistisch en/of te dom om dat in te zien. Beide, denk ik.

Gelukkig komt hij nooit in de regering.

- Als de PVV de 25 procent bereikt, stop ik met werken, en ga ik lekker uitkering trekken van jullie belastinggeld. Dan importeer ik een importbruid en adopteren we 7 Afghaanse oorlogsweesjes, puur voor de kinderbijslag. Net zo makkelijk.
pi_79388338
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 20:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

is het je ook opgevallen dat pvv-cda-vvd coalitie 3 zetels heeft verloren? Zelfs met de SGP lukt het niet meer. Het zal D66 of CU moeten worden en pechtold wil niet.

pi_79388416
quote:
Nee hoor, want het zal te wijten zijn aan het CDA die verraad aan artikel pleegt en met een racist in zee gaat. Alle linkse kiezers zullen dat begrijpen. Binnen 3 maanden zijn er nieuwe verkiezingen, en dan is het CDA haar linkervleugel heleMAAL kwijt.

pi_79388435
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 20:05 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Dat is het droomscenario: Cohen in de oppositie
Nadruk op DROOM

zaterdag 20 maart 2010 @ 22:13:47 #39
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_79388822
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 13:41 schreef Heerlijkheid het volgende:
Cohen piekt te vroeg
2 maanden voor de verkiezingen is nu al te vroeg pieken?
De stijging van de PvdA is de eerste klap in de verkiezingscampagne, en die is een daalder waard. Je ziet vaak dat de wisseling van peilingen zonder verkiezingen in het vooruitzicht, en peilingen met aanstaande verkiezingen een bepaalde trend ingezet worden die veel invloed heeft op de rest van de campagne. En uiteraard zijn er daarna nog voldoende verschuivingen, maar dat heb je altijd.
Géén kloon van tvlxd!
pi_79388909
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 16:23 schreef Heerlijkheid het volgende:

[..]

Jaja, Paars was ook echt zo'n succes, Nederland was een lamlendige verzorgingsstaat geworden, en daar heeft Balkenende mét visie wat aan gedaan. Ik wil alleen al even wijzen op de WAO, als voorbeeld.
Paars was zeker WEL een succes, die hebben de rit ten minste uitgezeten. Dat paars 2 opstapte was een teken van grote morele beschaving van Wim Kok. Die was ten minste zelf kritisch, en niet zo'n aarslikker als BaKellende die maar alles deed om Bush te vriend te houden.

pi_79388976
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 22:13 schreef Montov het volgende:

[..]

De stijging van de PvdA is de eerste klap in de verkiezingscampagne, en die is een daalder waard. Je ziet vaak dat de wisseling van peilingen zonder verkiezingen in het vooruitzicht, en peilingen met aanstaande verkiezingen een bepaalde trend ingezet worden die veel invloed heeft op de rest van de campagne. En uiteraard zijn er daarna nog voldoende verschuivingen, maar dat heb je altijd.
dat te vroeg pieken is ook maar een frase, een ijdele hoop De rechts-fascistische coalitie heeft 3 zetels verloren tov van de vorige keer. Het zou kunnen met de CU erbij. Die doen het vast en zeker.

zaterdag 20 maart 2010 @ 22:20:14 #42
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_79389017
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 22:16 schreef BogardeRules het volgende:

[..]

Paars was zeker WEL een succes, die hebben de rit ten minste uitgezeten.
'die hebben de rit tenminste uitgezeten'.

Is dat een bewijs voor een succesvol kabinet? de VVD en PvdA waren er koning in om lastige thema's ongemoeid te laten voor de lieve vrede wil. Is dat succes?
pi_79390420
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 22:20 schreef Heerlijkheid het volgende:

[..]

Is dat een bewijs voor een succesvol kabinet? de VVD en PvdA waren er koning in om lastige thema's ongemoeid te laten voor de lieve vrede wil. Is dat succes?
Yep. iig beter dan bak ellende, die bestond het zelfs om een demissionair kabinet te laten vallen, balk 3.

En als we de oppositie mogen geloven heeft dit kabinet ook van alles voor zich uitgeschoven.

Moderator zaterdag 20 maart 2010 @ 23:07:00 #44
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_79390597
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 22:20 schreef Heerlijkheid het volgende:

[..]

Precies.Het beeld van Zalm die schaterlachend het koffertje met de Miljoenennota op Prinsjesdag boven z'n hoofd hield zegt alles over die periode. Het kon maar niet op en ze wisten van gekkigheid niet meer waaraan ze de meevallers moesten opmaken. Helaas hebben ze die niet gebruikt voor de staatsschuld of om lastige, impopulaire zaken aan te pakken.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  Moderator zaterdag 20 maart 2010 @ 23:08:51 #45
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_79390671
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 23:01 schreef BogardeRules het volgende:

[..]

Yep. iig beter dan bak ellende, die bestond het zelfs om een demissionair kabinet te laten vallen, balk 3.

Hoe vaak iemand het hier ook zegt, dat kabinet is echt niet gevallen.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 23:14:11 #46
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_79390855
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 23:07 schreef Mike het volgende:

Het kon maar niet op en ze wisten van gekkigheid niet meer waaraan ze de meevallers moesten opmaken. Helaas hebben ze die niet gebruikt voor de staatsschuld
Onjuist. Door de zalmnorm gingen de meevallers naar de staatsschuld.

Géén kloon van tvlxd!
pi_79391008
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 23:08 schreef Mike het volgende:

[..]

Gaat het niet om. Het gaat er om dat dat kabinet superslecht gemanaged werd. En dat BaK Ellende daarvoor de laatst verantwoordelijke is. Er is iets ernstigs psychologisch mis met hem: Als het echt moeilijk wordt speelt ie verstoppertje, zie je hem niet.
Verder kan hij zijn fouten niet ruiterlijk toegeven. Hij wil ZOO graag over rechts regeren, dat ie over lijken gaat Letterlijk.

Voorlopig is Cohen onaantastbaar totdat ze iets echts smerigs over hem hebben gevonden. Daarom valt Peuter BaK nu de PVV aan, daar zijn idd nog wel stemmen voor hem te scoren/ niet te verliezen aan D66. Veel van die CNV -CDAers wippen naar D66, CU of GL

pi_79391119
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 23:14 schreef Montov het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Onder Paars hadden we het best goed. Dat we ons door Pim hebben laten fear mongeren heeft alles te maken met 11 sept.

Veel landen zouden maar wat graag ons sociaal economisch profiel willen hebben:
Weinig misdaad, behalve de DSB dan en de bouwfraude
Weinig sociale onrust. Er zijn geen rassen rellen, er zijn een hoop Angry White Men die DOEN alsof er een burgeroorlog staat te gebeuren, wat volstrekt vals is.

Moderator zaterdag 20 maart 2010 @ 23:22:24 #49
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_79391130
quote:

[..]

Nee, dat klopt niet. Uiteraard ging er in die periode ook gewoon veel geld naar aflossing van de staatsschuld, maar met de meevallers deed men wat anders.

Bij Paars I gebruikte men de meevallers vooral voor lastenverlichting. In Paars II besloot men de meevallers te verdelen tussen lastenverlichting en schuldaflossing.

Van parlement.com:
quote:
Tijdens de tweede paarse kabinetsperiode liepen de inkomstenmeevallers zo hoog op dat de verdeelsleutel werd aangepast ten gunste van schuldaflossing. Dit om te voorkomen dat de lastenverlichting al te hoog zou worden. Aan het eind van de paarse kabinetsperiode verslechterde de economische situatie overigens zodanig dat de inkomstenmeevallers achteraf veel lager bleken uit dan steeds werd gedacht. Achteraf is er ook grote kritiek dat de inkomstenmeevallers onder het tweede paarse kabinet niet volledig zijn gebruikt voor aflossing van de staatsschuld.
  Moderator zaterdag 20 maart 2010 @ 23:23:35 #50
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_79391165
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 23:18 schreef BogardeRules het volgende:

[..]

Gaat het niet om.
Je zegt het anders wel en het klopt gewoon niet.
pi_79391226
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 23:08 schreef Mike het volgende:

[..]

als het niet reeds demissionair was, dan was het 't echt wel geworden.

pi_79391683
Zullen we even 1 ding afspreken? En dat is niet meer die hilarische grap 'Bak Ellende' te maken? Die was in 2002 leuk, maar we zijn nu 8 jaar verder... verbaast me nog dat hij nog geen 'Harry Potter' genoemd is hier, iemand toevallig al eens opgevallen dat ie daar namelijk best nogal iets van weg heeft?

OT: Het ergste van de groei van de PvdA (en de gouden wissel) is wel dat PvdA en CDA straks dus gewoon weer verder gaan regeren, met D66 erbij ofzo. Nu Bos er niet meer zit, kunnen ze dat natuurlijk weer prima maken, maar dat zou echt een aanfluiting zijn.
pi_79391930
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 23:37 schreef DaverzNL het volgende:
Zullen we even 1 ding afspreken? En dat is niet meer die hilarische grap 'Bak Ellende' te maken?
aha. je denkt dat het een grap is. Helaas. nee.
quote:

OT: Het ergste van de groei van de PvdA (en de gouden wissel) is wel dat PvdA en CDA straks dus gewoon weer verder gaan regeren, met D66 erbij ofzo. Nu Bos er niet meer zit, kunnen ze dat natuurlijk weer prima maken, maar dat zou echt een aanfluiting zijn.
ik denk dat bak ellende het voor gezien houdt na de verkiezingen. Het is zijn laatste leugen, dat ie 4 jaar in de kamer gaat zitten.

En het lijkt me niet dat een come-back maakt, hij is te zeer beschadigd. Hij de DERDE in de populariteits poll .... van ONDEREN, na wilders en verdonk.

Hee, kan het een cda-pvv-ton-vvd kabinet worden, met de SGP?

pi_79394748
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 23:23 schreef Mike het volgende:

[..]

Je zegt het anders wel en het klopt gewoon niet.
Dude, de jure mag het dan niet gevallen zijn, maar de facto is het gewoon wel zo.
Hij heeft VIER slechte kabinetten op zijn naam staan. En ja, de LPF is grotendeels zijn schuld. Hij had moeten kunnen weten dat de LPF zo instabiel was als de pest. Hij had de beschaafdheid (en de politieke moed) moeten hebben om Verdonk er uit te sodemieteren en de handigheid om de VVD hiervan te overtuigen en hij had de grootsheid moeten hebben om ruiterlijk zijn ongelijk te moeten erkennen inzake Irak.

En de moeilijkheid in Balk 3 was toch WEER Verdonk? Toen ging ze opeens wel weg.

De man heeft ons keihard een oorlog ingelogen. Hij wimpelde alle legitieme bezwaren van onze eigen BVD af, en keek alleen maar naar de tekenfilms van Bush.
In Engeland en Amerika erkende ze dat al veel eerder en eerlijker.

Het is een hele slechte leider, zowel inhoudelijk als qua vorm. Niet alleen met dat skateboarden, maar ook met dat Margarita debat waar hij werd gesouffleerd door de MvJ

zondag 21 maart 2010 @ 10:52:10 #55
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_79397890
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Dat is natuurlijk niet helemaal waar he?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_79398021
quote:
Op zondag 21 maart 2010 10:52 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Eh jawel...

Langlopende staatsschuld:

CBS: In de periode 2000 tot 2002 vertoonde de staatsschuld, dankzij enkele overschotten, een licht dalende trend

Kortelopende staatsschuld:

Het bedrag van het geleende kasgeld is vaak nog geen half miljard euro. De kortlopende staatsschuld is in twee jaar tijd met 14 miljard euro gedaald.

%BBP lijkt me niet de juiste grafiek.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  zondag 21 maart 2010 @ 11:00:53 #57
295573 hb7525
mooi weer vandaag
pi_79398025
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 23:18 schreef BogardeRules het volgende:

[..]

Gaat het niet om. Het gaat er om dat dat kabinet superslecht gemanaged werd. En dat BaK Ellende daarvoor de laatst verantwoordelijke is.
Er is iets ernstigs psychologisch mis met hem: Als het echt moeilijk wordt speelt ie verstoppertje, zie je hem niet.
Verder kan hij zijn fouten niet ruiterlijk toegeven.
Hij wil ZOO graag over rechts regeren, dat ie over lijken gaat.
Letterlijk.
inderdaad

[ Bericht 10% gewijzigd door hb7525 op 21-03-2010 11:08:04 ]
pi_79398660
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 22:13 schreef Montov het volgende:

[..]

Iedere verstreken dag zonder een CDA-reactie op de meesterwissel Bos-Cohen is winst voor de PvdA.
Toch wel slim uitgedacht door de spindokters van de sociaal-democraten.
  zondag 21 maart 2010 @ 12:23:18 #59
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_79400296
quote:
Op zondag 21 maart 2010 10:52 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wat zegt deze grafiek precies? Is dit een soort tweede afgeleide van de staatsschuld?
Géén kloon van tvlxd!
pi_79401443
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 21:09 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Zoveelste bash poging? Wilders heeft het allemaal prima voor elkaar, geen enkele schandalen niks. Dat in tegengstelling tot pvda, paul tang lekken, hamer, bos, draaierij, volksverlakkerij.
De PVV komt constant met voorstellen die praktisch totaal onuitvoerbaar zijn. Tel dat op bij toch wel degelijk een flink aantal schandalen (PVV' ers hebben vaak nogal losse handjes) en het wordt echt supermakkelijk scoren. Dat lijkt me een logische constatering die weinig met bashen te maken heeft.
pi_79897872
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 23:07 schreef Mike het volgende:

[..]

Precies.Het beeld van Zalm die schaterlachend het koffertje met de Miljoenennota op Prinsjesdag boven z'n hoofd hield zegt alles over die periode. Het kon maar niet op en ze wisten van gekkigheid niet meer waaraan ze de meevallers moesten opmaken. Helaas hebben ze die niet gebruikt voor de staatsschuld of om lastige, impopulaire zaken aan te pakken.
Zalm heeft gefaald toen. Die heeft een dramatisch procyclisch beleid gevoerd, om de eenvoudige reden dat de hoogste inkomens het meest profiteren van sterke groei en de lagere inkomens relatief meer last hebben van de daaropvolgende laagconjunctuur.

Toen kwam het onvermijdelijke dipje, veel groter dan in ons omringende landen, en toen hebben Zalm en Balkenende daar nog een schepje bovenop gedaan en het land een echte recessie in gepraat om een argument te hebben voor rechtse hervormingen.

Maar los van links en rechts, netto voor het land als geheel was het gewoon heel slecht beleid.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 16 april 2010 @ 22:35:35 #62
862 Arcee
Look closer
pi_80403799
  zaterdag 17 april 2010 @ 10:16:03 #63
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_80412820
Mooi dat CDA op weg terug is. Meest reële kabinet: CDA - PvdA - VVD
pi_80413346
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 10:16 schreef Heerlijkheid het volgende:
Mooi dat CDA op weg terug is. Meest reële kabinet: CDA - PvdA - VVD
Ja en dan na 3 maanden week verkiezingen. Balkenende kan geen kabinet als dit in stand houden.
"Only after the last tree has been cut down, Only after the last river has been poisoned, Only after the last fish has been caught, Only then will you find that money cannot be eaten."
(Cree Indian Prophecy Quotes)
  zaterdag 17 april 2010 @ 11:03:28 #65
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_80413749
Verzin iets nieuws.

Als ik de mensen nu moet geloven hadden ze liever dat het kabinet met de VVD en LPF vier jaar lang had geregeerd...

Natuurlijk zijn er dingen niet zo fraai gegaan maar je kunt JPB niet alleen afrekenen op het feit of een kabinet wel of niet is gevallen. Dat zou je mogen doen als het alleen van hem afhankelijk zou zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')