Maar dan slechter voor de economie.quote:Op maandag 19 april 2010 18:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? De PVV hanteert de 'Big government' aanpak, harde bezuinigingen blijven eigenlijk achterwege. De PVV schaar ik op economisch gebied onder de linkse partij, zo tussen de PvdA en SP.
quote:Gewoon schokkend. Dit land wordt steeds asocialerOp vrijdag 22 oktober 2010 11:44 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
Sterke opmars wel van de VVD.
quote:Ja klamp je daar maar aan vast. Ik ben wel benieuwd welke term de volgende maand weer tevoorschijn wordt getoverd.Op vrijdag 22 oktober 2010 11:46 schreef Hexagon het volgende:
Net als in het andere topic
Wittebroodsweken
quote:Ik hoop dat je gelijk hebtOp vrijdag 22 oktober 2010 11:46 schreef Hexagon het volgende:
Net als in het andere topic
Wittebroodsweken
quote:De samenleving verhardt met de dag. Ik kijk er niet van op.Op vrijdag 22 oktober 2010 11:50 schreef Hexagon het volgende:
Neuh hoor, misschien wordt het wel succesvol
Maar te vroeg juichen kunnen de fans van dit kabinet beter niet
quote:Dan zijn de wittebroodsweken meestalnog niet voorbij. Die duren meestal wel een paar maanden.Op vrijdag 22 oktober 2010 11:49 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd welke term de volgende maand weer tevoorschijn wordt getoverd.
quote:Valt wel mee, Geert heeft Mark bij beide ballen beet, althans voorlopig nog.Op vrijdag 22 oktober 2010 11:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De samenleving verhardt met de dag. Ik kijk er niet van op.
quote:Ik hoop het.Op vrijdag 22 oktober 2010 13:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Valt wel mee, Geert heeft Mark bij beide ballen beet, althans voorlopig nog.
quote:Mwah, in mijn ogen is de verzorgingsstaat aan een flinke revisie toe.Op vrijdag 22 oktober 2010 16:59 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik hoop het.(voor de sociaal economische thema's zoals sociale zekerheid en zorg etc, ik ben het niet eens met anders behandelen van mensen
)
quote:Geert vindt gelukkig van niet.Op vrijdag 22 oktober 2010 17:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mwah, in mijn ogen is de verzorgingsstaat aan een flinke revisie toe.
quote:Heel stiekem is Geert ook een VVD'er, temeer omdat hij destijds ook al voorstellen deed om de bijstand af te schaffen, uitkeringen te verlagen, belasting druk verminderen, ontslagrecht versoepelen. Dit doet Wilders puur uit electorale redenen (nee het is GEEN populist), want ik denk oprecht dat hij het beste wil alleen weet ie zelf ook wel dat de sociale zekerheid zoals we die nu kennen wel op het einde van z'n latijn is.
quote:vvd/cda/d66/gl heeft 76 zetels! laat die verkiezingen maar komen!Op vrijdag 22 oktober 2010 11:44 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
Sterke opmars wel van de VVD.
quote:CDA zal echt niet meer heulen met links, ze weten wat voor implicaties dat heeft. Ze schuren nu al tegen de VVD aan, en op sommige dossiers halen ze de VVD al rechts in.Op vrijdag 22 oktober 2010 17:17 schreef Asphias het volgende:
[..]
vvd/cda/d66/gl heeft 76 zetels! laat die verkiezingen maar komen!
quote:Tja en dan nog zal het gesteggel niet ophouden, dat maakt de politiek ook zo'n leuke hobby.Op vrijdag 22 oktober 2010 11:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan zijn de wittebroodsweken meestalnog niet voorbij. Die duren meestal wel een paar maanden.
Tegen de tijd dat er beleid gevoerd gaat worden dan zullen we het zien
quote:Ik denk dat de SP het beste oppositie zal voeren, zij staan ook niet zoooo ver van het kabinet af.Op vrijdag 22 oktober 2010 17:59 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Tja en dan nog zal het gesteggel niet ophouden, dat maakt de politiek ook zo'n leuke hobby.
Hoe dan ook zal er aardig bezuinigd gaan worden, daar heb ik vertrouwen in. Ook wordt er flink doorgepakt als het gaat om immigratie en aanverwante zaken. Veiligheid komt ook op de agenda en dus komen er hogere straffen (en nee die lossen niet de misdaad volledig op, maar 't is beter dan de slappe hap die we normaal geserveerd krijgen).
Daarnaast is er momenteel de discussie in de EU omtrent zwangerschapsverlof. Op zo´n moment ben ik dolblij met een CDA/VVD regering die flink tegengas geeft. Met een Paars kabinet was er waarschijnlijk zelfs een schepje bovenop gedaan en was Nederland haantje de voorste geweest.
D66 zal overigens best goed oppositie kunnen voeren vermits ze het niet blijven gooien op Wilders maar vooral de technische kant van het sociaaleconomische beleid bekritiseren. Daar valt ook in mijn ogen best wat op af te dingen, maar ik denk dan wel bij mezelf: dat zou ook zo geweest zijn met een ander kabinet omdat daar de PvdA in zou zitten.
quote:Wil niet moeilijk doen maar ik geloof dat je conservatief verwart met links!!Op vrijdag 22 oktober 2010 17:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
CDA zal echt niet meer heulen met links, ze weten wat voor implicaties dat heeft. Ze schuren nu al tegen de VVD aan, en op sommige dossiers halen ze de VVD al rechts in.
quote:Ik moet zeggen dat ik sinds het zomerreces weinig PVV meer hoor.Op vrijdag 22 oktober 2010 17:59 schreef sneakypete het volgende:
D66 zal overigens best goed oppositie kunnen voeren vermits ze het niet blijven gooien op Wilders maar vooral de technische kant van het sociaaleconomische beleid bekritiseren.
quote:Er staat CDA.Op vrijdag 22 oktober 2010 18:43 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Wil niet moeilijk doen maar ik geloof dat je conservatief verwart met links!!
Wilders heeft heel veel standpunten die veel 'linkser' zijn dan D66 of GL!!!
quote:En de maan is van vannillevlaOp vrijdag 22 oktober 2010 17:15 schreef phpmystyle het volgende:
Dit doet Wilders puur uit electorale redenen (nee het is GEEN populist)
quote:Klinkt mooi, maar voorlopig blijft dit rechtse kabinet wel even zitten. Het enige dat rechts nog enigszins kan tegenhouden zijn de Eerste Kamerverkiezingen, maar voorlopig lijken mensen gewoon CDA/VVD/PVV een dikke meerderheid te gunnen, dus dat kabinet fietst de komende 4 jaar gewoon verder.Op vrijdag 22 oktober 2010 17:17 schreef Asphias het volgende:
[..]
vvd/cda/d66/gl heeft 76 zetels! laat die verkiezingen maar komen!
quote:Een gedoogakkoord sluiten waarmee ze invloed hebben?Op zondag 24 oktober 2010 12:59 schreef Elfletterig het volgende:
Aan de mensen die sinds 9 juni naar de PVV zijn overgestapt (24 zetels bij de verkiezingen, nu 33 in de peiling) zou ik willen vragen: wat heeft de PVV sinds 9 juni precies gepresteerd?
quote:In ieder geval meer dan de PvdAOp zondag 24 oktober 2010 12:59 schreef Elfletterig het volgende:
Aan de mensen die sinds 9 juni naar de PVV zijn overgestapt (24 zetels bij de verkiezingen, nu 33 in de peiling) zou ik willen vragen: wat heeft de PVV sinds 9 juni precies gepresteerd?
quote:Een dergelijke teloorgang is toch een aardige prestatie!
quote:Ja de PVV heeft wel voor onzinnige rellen gezorgd
quote:In het nieuws komen, constant. Gedoogakkoord, dubbele paspoortenrel, zaak-Wilders, etc. Het lijkt wel alsof er geen andere partijen meer bestaan behalve de PVV.Op zondag 24 oktober 2010 12:59 schreef Elfletterig het volgende:
quote:Cohen heeft het zooitje verprutst. Fatima elatik heeft 30 miljoen in Stadsdeel Amsterdam Oost over de balk gesmeten. Albayrak vindt het nog steeds prima dat mannen vrouwen geen hand willen geven. Ik kan nog wel even doorgaan zo...Op zondag 24 oktober 2010 12:59 schreef Elfletterig het volgende:
quote:Je hebt het over de partij waarvan de formateur een minderheidsoptie voorstelde wat buiten zijn opdracht viel?Op zondag 24 oktober 2010 21:52 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Iedereen weet wat er binnen het CDA is gebeurd. Ze hebben het grootste congres ooit in de Nederlandse geschiedenis gehouden. De twee kunnen hun standpunt verwoorden. Dat is niet iets wat ik achterkamertjes politiek noem. Dat is een volwassen partij die het moeilijk heeft.
quote:Het is knapper dat PVV met zo'n strakke leiding en zo'n kort bestaan al bijna evenveel rellen kent als de PvdAOp zondag 24 oktober 2010 21:58 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Cohen heeft het zooitje verprutst. Fatima elatik heeft 30 miljoen in Stadsdeel Amsterdam Oost over de balk gesmeten. Albayrak vindt het nog steeds prima dat mannen vrouwen geen hand willen geven. Ik kan nog wel even doorgaan zo...
quote:Zie het gedoogdakkoordOp zondag 24 oktober 2010 12:59 schreef Elfletterig het volgende:
quote:De Koningin is niet degene die bepaalt welke regering er komt. De formateur is mi een begeleider van het proces. Lubbers heeft zichzelf compleet belachelijk gemaakt evenals Rosenthal. Met hun aanbevelingen. Daar gaan zij helemaal niet over. Er moet gewoon gekeken worden welke partijen met elkaar willen en of ze een meerderheid kunnen halen. Hoe ze dat doen moeten deze partijen zelf uitzoeken.Op zondag 24 oktober 2010 22:02 schreef JoaC het volgende:
[..]
Je hebt het over de partij waarvan de formateur een minderheidsoptie voorstelde wat buiten zijn opdracht viel?
De partij die los van deze formateur ergens samenkwam om tot deze coalitie te komen?
quote:Staatsrechtelijk zit het niet zo in elkaar. De koningin heeft in Nederland meer dan een ceremoniële taak.Op zondag 24 oktober 2010 22:29 schreef Willy84 het volgende:
[..]
De Koningin is niet degene die bepaalt welke regering er komt. De formateur is mi een begeleider van het proces. Lubbers heeft zichzelf compleet belachelijk gemaakt evenals Rosenthal. Met hun aanbevelingen. Daar gaan zij helemaal niet over. Er moet gewoon gekeken worden welke partijen met elkaar willen en of ze een meerderheid kunnen halen. Hoe ze dat doen moeten deze partijen zelf uitzoeken.
quote:En dit deden ze via de...Op zondag 24 oktober 2010 22:29 schreef Willy84 het volgende:
[..]
De Koningin is niet degene die bepaalt welke regering er komt. De formateur is mi een begeleider van het proces. Lubbers heeft zichzelf compleet belachelijk gemaakt evenals Rosenthal. Met hun aanbevelingen. Daar gaan zij helemaal niet over. Er moet gewoon gekeken worden welke partijen met elkaar willen en of ze een meerderheid kunnen halen. Hoe ze dat doen moeten deze partijen zelf uitzoeken.
quote:Dat de PvdA helemaal in paniek is, zetels bij de vleet verliest en een Cohen die niet meer weet wat hij moet doen.Op zondag 24 oktober 2010 12:59 schreef Elfletterig het volgende:
: wat heeft de PVV sinds 9 juni precies gepresteerd?
quote:Goh, en ik maar denken dat politieke partijen het land beter moeten maken. Maar voor sommige figuren is het blijkbaar al voldoende als een andere partij 'in paniek raakt'. Het wordt zelfs omschreven als een prestatie. Ik vind dat je de lat toch een tikkeltje hoger moet leggen. Wellicht teveel gevraagd voor een PVV-sympathisant, maar probeer het eens.Op maandag 25 oktober 2010 10:00 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dat de PvdA helemaal in paniek is, zetels bij de vleet verliest en een Cohen die niet meer weet wat hij moet doen.
Heerlijk dat PvdA verval
quote:De PvdA heeft dit land alleen maar ellende bezorgd. Ik heb het niet voor mogelijk gehouden maar het lijkt erop dat zelfs in dit verschrikkelijke linksige land de al decennialang door de linkse partijen bang gemaakte bevolking het begint te begrijpen.Op maandag 25 oktober 2010 10:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Goh, en ik maar denken dat politieke partijen het land beter moeten maken.
quote:Haha grapjas. Neen, ik heb namelijk wel een goed leven in Nederland dus er is voor mij geen reden PVV te stemmen. PVV is enkel voor zwartgallige figuren wiens leven compleet mislukt is.Op maandag 25 oktober 2010 10:21 schreef voice-over het volgende:
Dan nog een tip voor die ex-PvdA'ers, stem meteen op de PVV.
quote:Beetje ordinair, but see if you care.Op maandag 25 oktober 2010 11:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Haha grapjas. Neen, ik heb namelijk wel een goed leven in Nederland dus er is voor mij geen reden PVV te stemmen. PVV is enkel voor zwartgallige figuren wiens leven compleet mislukt is.
quote:Je bedoelt een Cohen die nu al aangeeft bij voorbaat tegen voorstellen te gaan stemmen??? Nee dan ben je inderdaad bezig met het besturen van je land ipv het tegenwerken van de regeringOp maandag 25 oktober 2010 10:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Goh, en ik maar denken dat politieke partijen het land beter moeten maken. Maar voor sommige figuren is het blijkbaar al voldoende als een andere partij 'in paniek raakt'. Het wordt zelfs omschreven als een prestatie. Ik vind dat je de lat toch een tikkeltje hoger moet leggen. Wellicht teveel gevraagd voor een PVV-sympathisant, maar probeer het eens.
quote:Ik neem aan dat de PvdA elk afzonderlijk voorstel op zijn waarde zal schatten en daarbij haar eigen lijn blijft volgen.Op maandag 25 oktober 2010 12:03 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Je bedoelt een Cohen die nu al aangeeft bij voorbaat tegen voorstellen te gaan stemmen??? Nee dan ben je inderdaad bezig met het besturen van je land ipv het tegenwerken van de regering![]()
quote:Hij stemt inderdaad tegen op voorstellen van het regeer en gedoogakkoord die niet in lijn zijn met de standpunten van de PvdA. Het is immer zijn taak om het volk te vertegenwoordigen, en dat doet hij ook aangezien er toch 30 zetels voor de PvdA zijn. Hij dient de regering te controleren.Op maandag 25 oktober 2010 12:03 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Je bedoelt een Cohen die nu al aangeeft bij voorbaat tegen voorstellen te gaan stemmen??? Nee dan ben je inderdaad bezig met het besturen van je land ipv het tegenwerken van de regering![]()
quote:Nope...volgens Job gaat hij gewoon 'tegen' stemmen omdat het kan en om een stempel te drukken. Nee dan ben je echt met regeren bezig...... Job is het helemaal kwijt. En dat al na een klein jaar.Op maandag 25 oktober 2010 12:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de PvdA elk afzonderlijk voorstel op zijn waarde zal schatten en daarbij haar eigen lijn blijft volgen.
quote:Nee, zeiken om het dubbele paspoort van een Zweeds-Nederlands bewindslied, dat is bezig zijn met regerenOp maandag 25 oktober 2010 12:52 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Nope...volgens Job gaat hij gewoon 'tegen' stemmen omdat het kan en om een stempel te drukken. Nee dan ben je echt met regeren bezig...... Job is het helemaal kwijt. En dat al na een klein jaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |