quote:Weggaan uit Den Haag?Op zondag 24 oktober 2010 20:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Welnee, dan lanceert Wilders gewoon een beter plan.
quote:Geloof niet dat WIlders de eerste 10 jaar weggaat uit Den Haag
quote:Dat had een veel labieler kabinet opgeleverd. De PVV heeft nu eenmaal op dit moment niet voldoende gekwalificeerde mensen voor ministersposten. Ik denk dat Rutte juist blij is met deze oplossing en daar bewust voor gekozen heeft. Anders had een herhaling van het LPF-fiasco er zeker ingezeten.Op zondag 24 oktober 2010 19:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ach ja, Rutte en Verhagen zijn zo verblind door het pluche dat ze daar pas jaren later achter zullen komen, terwijl alle overige Nederlanders het al wisten.
Als Rutte niet zo'n slappe zak patat was geweest had hij gewoon ge-eist van zowel het CDA als de PVV dat ze de klus echt met z'n drieën gingen doen.
quote:Ik geef hem 8 jaar, daarna is de polarisatie weer voorbijOp zondag 24 oktober 2010 20:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geloof niet dat WIlders de eerste 10 jaar weggaat uit Den Haag
quote:D'r wordt geen eens gepolariseerd, bedenk wel dat Wilders heel lang mee kan.Op zondag 24 oktober 2010 20:10 schreef JoaC het volgende:
[..]
Ik geef hem 8 jaar, daarna is de polarisatie weer voorbij
quote:Ach, je bent nog jong. Een paar jaar geleden liepen jongetjes als jij op fok! op precies dezelfde manier hallelujah te zingen over Verdonk. Wat ze ook verkeerd deed, in hun ogen deed ze nooit iets verkeerd. Nu zit ze in het lezingencircuit, geloof ik.Op zondag 24 oktober 2010 20:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
D'r wordt geen eens gepolariseerd, bedenk wel dat Wilders heel lang mee kan.
quote:"De Linkse kerk"Op zondag 24 oktober 2010 20:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
D'r wordt geen eens gepolariseerd, bedenk wel dat Wilders heel lang mee kan.
quote:Ik ook, ik houd van termen als straffen/aanpakken/uitzetten/belonen. Waarom zul je je afvragen? Gewoon omdat dat wel werkt!Op zondag 24 oktober 2010 20:26 schreef JoaC het volgende:
[..]
"De Linkse kerk"
"Ik heb niet zoveel met termen als binden, handreikingen, bruggenbouwen "
quote:Dus je houdt net als Wilders van polariseren. Zeg dan niet dat dat niet zo is en zeg gewoon eens waar het op staat.Op zondag 24 oktober 2010 20:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ook, ik houd van termen als straffen/aanpakken/uitzetten/belonen. Waarom zul je je afvragen? Gewoon omdat dat wel werkt!
quote:Verbieden en minimumstraffen werken?Op zondag 24 oktober 2010 20:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ook, ik houd van termen als straffen/aanpakken/uitzetten/belonen. Waarom zul je je afvragen? Gewoon omdat dat wel werkt!
quote:Dan staat er vast wel weer iemand anders op.Op zondag 24 oktober 2010 20:10 schreef JoaC het volgende:
[..]
Ik geef hem 8 jaar, daarna is de polarisatie weer voorbij
quote:In hoeverre is dat direct gerelateerd aan polariseren? Die "makkelijke taal" klinkt mensen als een hands-on mentaliteit in de oren en dat spreekt de mensen aan.Op zondag 24 oktober 2010 20:28 schreef Pool het volgende:
[..]
Dus je houdt net als Wilders van polariseren. Zeg dan niet dat dat niet zo is en zeg gewoon eens waar het op staat.
quote:Het ging me niet zozeer om die laatste post, maar om de post daarvoor. Pmp zei dat Wilders niet polariseert, vervolgens worden twee duidelijk polariserende citaten gegeven, daar bazelt pmp een beetje langs over straffen/aanpakken/etc. Ik doelde met name op zijn "Ik ook."Op zondag 24 oktober 2010 20:31 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
In hoeverre is dat direct gerelateerd aan polariseren? Die "makkelijke taal" klinkt mensen als een hands-on mentaliteit in de oren en dat spreekt de mensen aan.
Bepaalde gedragingen zijn gewoonweg ongewenst en daar dient men tegen op te treden. Ik zie niet in waarom die opstelling polariserend is (even los gezien van de standpunten van de PVV).
quote:Dingen als: Zo progressief mogelijk kabinet/zo links mogelijk/Wilders is extreemrechts/boven modaal moet meer betalen. Is niet polariseren?Op zondag 24 oktober 2010 20:28 schreef Pool het volgende:
[..]
Dus je houdt net als Wilders van polariseren. Zeg dan niet dat dat niet zo is en zeg gewoon eens waar het op staat.
quote:Deels wel. Ik ben overigens niet voor 'zo progressief mogelijk' en 'zo links mogelijk', doe mij maar paars.Op zondag 24 oktober 2010 20:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dingen als: Zo progressief mogelijk kabinet/zo links mogelijk/Wilders is extreemrechts/boven modaal moet meer betalen. Is niet polariseren?
quote:Dat doe je niet door allerlei rare vergelijkingen te maken, maar door Wilders te integreren, niet door zijn kiezers belachelijk te maken maar door iedereen even serieus te nemen. En paars is heel heel progressief, dat weet jij ook.Op zondag 24 oktober 2010 20:38 schreef Pool het volgende:
[..]
Deels wel. Ik ben overigens niet voor 'zo progressief mogelijk' en 'zo links mogelijk', doe mij maar paars.
Maar met een extremist als Wilders in de politiek waar dan ook nog eens veel mensen achteraan rennen, daar moet hard tegenin gegaan worden, dus wat dat betreft sta ik ook niet altijd negatief tegen (tijdelijk) polariseren, maar ik hoop wel dat het op den duur weer een beetje normaal wordt. Dat is toch wel beter voor het land.
quote:Elk commentaar op Wilders word weggezet als commentaar op zijn kiezers, als ik elk commentaar op de PvdA, D66, GroenLinks zo zou behandelen kan ik zeggen dat meer dan 3 miljoen mensen (2x zoveel als Wilders) belachelijk worden gemaakt...Op zondag 24 oktober 2010 20:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat doe je niet door allerlei rare vergelijkingen te maken, maar door Wilders te integreren, niet door zijn kiezers belachelijk te maken maar door iedereen even serieus te nemen. En paars is heel heel progressief, dat weet jij ook.
quote:Duidelijkheid bieden, of zelfs 'regels zijn regels', is niet hetzelfde als polariseren.Op zondag 24 oktober 2010 20:28 schreef Pool het volgende:
[..]
quote:Er is al duidelijk gemaakt dat Wilders polariseert.Op zondag 24 oktober 2010 20:59 schreef Lkw het volgende:
[..]
Duidelijkheid bieden, of zelfs 'regels zijn regels', is niet hetzelfde als polariseren.
quote:Ik heb het niet specifiek over Wilders, het gaat me om de reactie van Pool op een andere user.Op zondag 24 oktober 2010 21:04 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Er is al duidelijk gemaakt dat Wilders polariseert.
Lees de posts hierboven even
quote:In welke contexten zijn de woorden waarop Pool reageert gebruikt door Wilders?Op zondag 24 oktober 2010 21:06 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ik heb het niet specifiek over Wilders, het gaat me om de reactie van Pool op een andere user.
quote:vandaar dat Amerika een bastion van veiligheid is! Omdat ze daar heel hard straffen!Op zondag 24 oktober 2010 20:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
quote:Het spreekt alleen die andere groep niet aan en voelt zich onder druk gezet. * poef * polarisatie groeit weerOp zondag 24 oktober 2010 20:31 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
In hoeverre is dat direct gerelateerd aan polariseren? Die "makkelijke taal" klinkt mensen als een hands-on mentaliteit in de oren en dat spreekt de mensen aan.
quote:The Economist had in July een heel mooi artikel over hoe goed Wilders beleid zal werkenOp zondag 24 oktober 2010 21:10 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
vandaar dat Amerika een bastion van veiligheid is! Omdat ze daar heel hard straffen!
quote:Dit is wel de meest misplaatste opmerking uit dit topic. Cohen werd al twee jaar klaargestoomd door Bos voor het partijleiderschap en ging naar Den Haag omdat hij wel "even" premier zou worden. Het is anders gelopen weten we nu. In de achterkamertjes was al geregeld dat Cohen premier zou worden.Op zondag 24 oktober 2010 19:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ach ja, Rutte en Verhagen zijn zo verblind door het pluche dat ze daar pas jaren later achter zullen komen, terwijl alle overige Nederlanders het al wisten.
quote:Cohen van achterkamers beschuldigen zonder "de deur" te noemenOp zondag 24 oktober 2010 21:42 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Dit is wel de meest misplaatste opmerking uit dit topic. Cohen werd al twee jaar klaargestoomd door Bos voor het partijleiderschap en ging naar Den Haag omdat hij wel "even" premier zou worden. Het is anders gelopen weten we nu. In de achterkamertjes was al geregeld dat Cohen premier zou worden.
Je bewering slaat dus nergens op.
quote:Iedereen weet wat er binnen het CDA is gebeurd. Ze hebben het grootste congres ooit in de Nederlandse geschiedenis gehouden. De twee kunnen hun standpunt verwoorden. Dat is niet iets wat ik achterkamertjes politiek noem. Dat is een volwassen partij die het moeilijk heeft.Op zondag 24 oktober 2010 21:46 schreef JoaC het volgende:
[..]
Cohen van achterkamers beschuldigen zonder "de deur" te noemen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |