quote:Op zaterdag 20 maart 2010 13:41 schreef Heerlijkheid het volgende:
dan blijft over het CDA als enige partij die én een beetje fatsoenlijk regeert
De enige constante factor hierin was het CDA. De premier moet het landsbelang boven zijn partijbelang stellen en proberen de boel bij elkaar te houden. Daarin faalde Balkenende volledig.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 13:49 schreef Heerlijkheid het volgende:
Alsof het alleen aan Balkenende ligt.
De eerste keer was het de LPF, zootje ongeregeld waar de fractievoorzitter om de paar week werd vervangen en de ministers enorm botsten vanwege hun ego. De tweede keer had men binnen de VVD het ego van Verdonk niet onder controle. De derde keer stond de PvdA er in de peilingen zo slecht voor dat men het CDA in een valstrik heeft gelokt.
quote:Op zaterdag 20 maart 2010 13:43 schreef du_ke het volgende:
Dat beetje fatsoenlijk regeren en het bouwen van mooie coalities gaat juist het CDA niet zo goed af. Dat blijkt juist uit het feit dat alle Balkenende kabinetten zo instabiel zijn als het humeur van Gordon.
Na de debatten trekken nog wel wat mensen richting VVD. Neem aan dat Rutte zich ook t.o.v. W gaan profileren en dat in de dynamiek die ontstaat de PVV wel redelijk buiten de boot gaat vallen. Die 8-9 zetels die daar nog wegvallen moeten ergens terecht komen.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 14:16 schreef Libereco het volgende:
Ik verwacht dat de VVD ook nog wel wat zal stijgen in de peilingen (overlopende CDA'ers en PVV'ers).
Dat was de vorige poging ook al zo'n succes...quote:Op zaterdag 20 maart 2010 14:36 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik hoop dat Rutte het goed gaat doen, CDA & VVD is mooie basis voor nieuw hervormingskabinet.
Dat zou heel mooi zijn.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 14:36 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik hoop dat Rutte het goed gaat doen, CDA & VVD is mooie basis voor nieuw hervormingskabinet.
Dat kwam door het ongeleide projectiel Lousewies van der Laan en het politieke gestuntel van Verdonk. Van der Laan is nu weg, en Verdonk is druk met haar eigen projectje, dus daar hoe je je nu geen zorgen meer om te maken. Op inhoudelijke punten zal het tussen VVD en CDA niet stuk lopen.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 15:48 schreef du_ke het volgende:
Dat was de vorige poging ook al zo'n succes...
Jaja, Paars was ook echt zo'n succes, Nederland was een lamlendige verzorgingsstaat geworden, en daar heeft Balkenende mét visie wat aan gedaan. Ik wil alleen al even wijzen op de WAO, als voorbeeld.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 15:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat was de vorige poging ook al zo'n succes...
Dan liever een Paars 3. Die zie ik wel echt hervormen.
Ik zit er eerlijk gezegd niet zo mee als kabinetten vallen.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 16:22 schreef du_ke het volgende:
Balkenende weet elke keer ongeleide projectielen in zijn coalities te krijgen. Zie nog niet echt mogelijkheden voor hem om dat dit keer te voorkomen
Lousewies is niet zo heel lang (3/4 Maanden) fractievoorzitter geweest.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 16:15 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat zou heel mooi zijn.Hoewel er wel een wonder moet gebeuren wil een kabinet met alleen CDA en VVD mogelijk zijn.
[..]
Dat kwam door het ongeleide projectiel Lousewies van der Laan en het politieke gestuntel van Verdonk. Van der Laan is nu weg, en Verdonk is druk met haar eigen projectje, dus daar hoe je je nu geen zorgen meer om te maken. Op inhoudelijke punten zal het tussen VVD en CDA niet stuk lopen.
Als je wilt hervormen heb je VVD + D66 + Groen Links nodig!quote:Op zaterdag 20 maart 2010 16:38 schreef JoaC het volgende:
[..]
Lousewies is niet zo heel lang (3/4 Maanden) fractievoorzitter geweest.
En volgens mij hield dhr. H. Wiegel juist een hervorming tegen een paar jaar eerder.
Een kabinet zonder PvdA/CDA/VVD/PVV zou pas echt hervormen, maar dat is een utopie, en een vacuüm op de "rechterkant".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |