abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 19 maart 2010 @ 22:46:21 #1
862 Arcee
Look closer
pi_79357571
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_79368732
Toch maar even een TVP. Ben wel benieuwd hoe dit zich blijft ontwikkelen. Misschien gaat de PvdA zelfs helemaal niet verliezen ten opzichte van de vorige verkiezingen. Dat zou wel opmerkelijk zijn.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_79369103
Ik hoop en verwacht dat het CDA nog wel bij gaat trekken, Balkenende kan prima campagne voeren. Het is in mijn ogen vooral belangrijk dat PvdA niet de grootste wordt, dan kan Cohen lekker de oppositie in.
pi_79369159
Heb het echt helemaal gehad met het CDA in de regering. Waarbij voor mij Balkenende symbool staat voor de incompetentie van het CDA om het land te leiden.
Heb er dus geen problemen mee wanneer de PvdA de grootste partij wordt en er een coalitie komt zonder de christelijken.
pi_79371005
tvp
  zaterdag 20 maart 2010 @ 13:41:11 #6
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_79371092
Cohen piekt te vroeg maar eet deels de SP, D66 en GL leeg, de VVD heeft last van de PVV, dus dan blijft over het CDA als enige partij die én een beetje fatsoenlijk regeert en een mooie coalitie kan bouwen.

En hou op over de kabinetsvallen. Blijkbaar had iedereen liever gewild dat er vier jaar lang geregeerd bleef met de LPF? Ik snap die ophef niet zo.
pi_79371166
Dat beetje fatsoenlijk regeren en het bouwen van mooie coalities gaat juist het CDA niet zo goed af. Dat blijkt juist uit het feit dat alle Balkenende kabinetten zo instabiel zijn als het humeur van Gordon.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 13:44:54 #8
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_79371193
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 13:41 schreef Heerlijkheid het volgende:
dan blijft over het CDA als enige partij die én een beetje fatsoenlijk regeert

Deze smiley is eigenlijk te slap voor deze uitspraak. Kunnen we geen rollebollend van het lachen over de grond smiley krijgen?

Fatsoenlijk regeren, nog wel. Je was zeker geen student of uitkeringsgerechtigde tijdens de fijne jaren 80 die door het CDA gedomineerd werden? Dat CSA, dat ineens een afspraak van de Kamer over terugtrekking uit Uruzgan wilde gaan veranderen? Dat CDA heb je het over?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 20 maart 2010 @ 13:49:21 #9
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_79371305
Alsof het alleen aan Balkenende ligt.
De eerste keer was het de LPF, zootje ongeregeld waar de fractievoorzitter om de paar week werd vervangen en de ministers enorm botsten vanwege hun ego. De tweede keer had men binnen de VVD het ego van Verdonk niet onder controle. De derde keer stond de PvdA er in de peilingen zo slecht voor dat men het CDA in een valstrik heeft gelokt.
pi_79371433
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 13:49 schreef Heerlijkheid het volgende:
Alsof het alleen aan Balkenende ligt.
De eerste keer was het de LPF, zootje ongeregeld waar de fractievoorzitter om de paar week werd vervangen en de ministers enorm botsten vanwege hun ego. De tweede keer had men binnen de VVD het ego van Verdonk niet onder controle. De derde keer stond de PvdA er in de peilingen zo slecht voor dat men het CDA in een valstrik heeft gelokt.
De enige constante factor hierin was het CDA. De premier moet het landsbelang boven zijn partijbelang stellen en proberen de boel bij elkaar te houden. Daarin faalde Balkenende volledig.

Alles altijd maar op anderen afschuiven is mij toch echt te makkelijk.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 14:08:56 #11
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_79371838
Tuurlijk zaken kunnen anders/beter. Maar ik vind het gek dat er alleen wordt gekeken naar de vraag, wordt die 4 jaar vol gemaakt of niet? Het gaat er toch ook om hoe het kabinet op zich functioneert. In het afgelopen kabinet moesten het CDA en de PvdA veel compromissen sluiten, terwijl de oppositie alleen uit was op het hoofd van Balkenende. In deze tijden en in deze omstandigheden (economische crisis, heftige politieke verschuivingen, veel onvrede) is het ook niet zo gemakkelijk om dan een stabiele coalitie te vormen. Het loont om dan voor eigen belang te gaan.
pi_79372113
Ik verwacht dat de VVD ook nog wel wat zal stijgen in de peilingen (overlopende CDA'ers en PVV'ers).
pi_79372248
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 13:43 schreef du_ke het volgende:
Dat beetje fatsoenlijk regeren en het bouwen van mooie coalities gaat juist het CDA niet zo goed af. Dat blijkt juist uit het feit dat alle Balkenende kabinetten zo instabiel zijn als het humeur van Gordon.
pi_79372260
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 14:16 schreef Libereco het volgende:
Ik verwacht dat de VVD ook nog wel wat zal stijgen in de peilingen (overlopende CDA'ers en PVV'ers).
Na de debatten trekken nog wel wat mensen richting VVD. Neem aan dat Rutte zich ook t.o.v. W gaan profileren en dat in de dynamiek die ontstaat de PVV wel redelijk buiten de boot gaat vallen. Die 8-9 zetels die daar nog wegvallen moeten ergens terecht komen.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  zaterdag 20 maart 2010 @ 14:36:52 #15
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_79372657
Ik hoop dat Rutte het goed gaat doen, CDA & VVD is mooie basis voor nieuw hervormingskabinet.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 15:48:34 #16
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_79374762
Waarom HIER verder? Hier stonden vanmorgen nog geen berichten en wél in het andere topic!
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_79374766
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 14:36 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik hoop dat Rutte het goed gaat doen, CDA & VVD is mooie basis voor nieuw hervormingskabinet.
Dat was de vorige poging ook al zo'n succes...

Dan liever een Paars 3. Die zie ik wel echt hervormen.
pi_79375581
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 14:36 schreef Heerlijkheid het volgende:
Dat zou heel mooi zijn. Hoewel er wel een wonder moet gebeuren wil een kabinet met alleen CDA en VVD mogelijk zijn.
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 15:48 schreef du_ke het volgende:
Dat kwam door het ongeleide projectiel Lousewies van der Laan en het politieke gestuntel van Verdonk. Van der Laan is nu weg, en Verdonk is druk met haar eigen projectje, dus daar hoe je je nu geen zorgen meer om te maken. Op inhoudelijke punten zal het tussen VVD en CDA niet stuk lopen.
pi_79375811
Balkenende weet elke keer ongeleide projectielen in zijn coalities te krijgen. Zie nog niet echt mogelijkheden voor hem om dat dit keer te voorkomen
  zaterdag 20 maart 2010 @ 16:23:23 #20
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_79375836
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 15:48 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dan liever een Paars 3. Die zie ik wel echt hervormen.
Jaja, Paars was ook echt zo'n succes, Nederland was een lamlendige verzorgingsstaat geworden, en daar heeft Balkenende mét visie wat aan gedaan. Ik wil alleen al even wijzen op de WAO, als voorbeeld.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 16:30:12 #21
30220 Barca
pi_79376011
"Succes" van Paars was de schuld van de PvdA.
pi_79376040
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 16:22 schreef du_ke het volgende:
Balkenende weet elke keer ongeleide projectielen in zijn coalities te krijgen. Zie nog niet echt mogelijkheden voor hem om dat dit keer te voorkomen
Ik zit er eerlijk gezegd niet zo mee als kabinetten vallen.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 16:33:32 #23
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_79376103
Van sommige kabinetten was het een zege dat het viel, die met de LPF als toppunt. Soms ben je gewoon uitgeregeerd.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 16:38:55 #24
177885 JoaC
Het is patat
pi_79376256
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 16:15 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat zou heel mooi zijn. Hoewel er wel een wonder moet gebeuren wil een kabinet met alleen CDA en VVD mogelijk zijn.
[..]

Dat kwam door het ongeleide projectiel Lousewies van der Laan en het politieke gestuntel van Verdonk. Van der Laan is nu weg, en Verdonk is druk met haar eigen projectje, dus daar hoe je je nu geen zorgen meer om te maken. Op inhoudelijke punten zal het tussen VVD en CDA niet stuk lopen.
Lousewies is niet zo heel lang (3/4 Maanden) fractievoorzitter geweest.

En volgens mij hield dhr. H. Wiegel juist een hervorming tegen een paar jaar eerder.

Een kabinet zonder PvdA/CDA/VVD/PVV zou pas echt hervormen, maar dat is een utopie, en een vacuüm op de "rechterkant".
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  zaterdag 20 maart 2010 @ 16:40:32 #25
30220 Barca
pi_79376306
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 16:38 schreef JoaC het volgende:

[..]

Lousewies is niet zo heel lang (3/4 Maanden) fractievoorzitter geweest.

En volgens mij hield dhr. H. Wiegel juist een hervorming tegen een paar jaar eerder.

Een kabinet zonder PvdA/CDA/VVD/PVV zou pas echt hervormen, maar dat is een utopie, en een vacuüm op de "rechterkant".
Als je wilt hervormen heb je VVD + D66 + Groen Links nodig!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')