abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80443935
quote:
Op zondag 18 april 2010 12:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
Zo slecht is Balkenende nou ook weer niet. De leidinggevende rol is misschien wat minder sterk, maar dat maakt Balkenende goed door niet het linkse beleid van de PvdA na te streven.
Zijn kabinet met de PvdA was anders nog de minst slechte van de vier, ook al was het een gedwongen verstandshuwelijk.
  zondag 18 april 2010 @ 15:38:42 #77
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_80447139
De minst slechtste was toch echt die met de VVD & D66, lekker hervormingsgezind & gericht op aanpakken van de problemen (m.n immigratie, arbeidsmarkt & zorg)
  zondag 18 april 2010 @ 15:42:22 #78
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_80447238
quote:
Op zondag 18 april 2010 15:38 schreef Heerlijkheid het volgende:
De minst slechtste was toch echt die met de VVD & D66, lekker hervormingsgezind & gericht op aanpakken van de problemen (m.n immigratie, arbeidsmarkt & zorg)
Je bedoelt PvdA + VVD + D66? Dat was een ramp!
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
  zondag 18 april 2010 @ 16:01:05 #79
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_80447766
'Zijn kabinet', dat ging over Balkenende, dus ik heb het over CDA-VVD-D66.

En ik ben het met je eens dat PvdA+VVD+D66 inspiratieloos, besluiteloos en waardeloos was.
pi_80448005
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 11:23 schreef eriksd het volgende:

[..]

CDA en PVDA is geen optie.
Dat dachten we de vorige verkiezingen ook De zogenaamde "race tussen Bos en Balkenende". Uiteindelijk krijg je ze allebei. Wat je beter kan doen is niet stemmen op PvdA en niet op CDA, dan krijg je tenminste echt iets nieuws.

Strategisch stemmen werkt niet, omdat je er een lame centrumkabinet van CDA-PvdA van krijgt. Die 2 partijen zuigen namelijk alle stemmen op en hebben geen verdere mogelijkheden om een coalitie te vormen.
pi_80449145
ik denk dat de meeste PvdA kiezers zich ook wel thuis voelen bij GroenLinks, D66 en/of SP.

en ik denk dat de meeste CDA kiezers zich ook wel thuis voelen bij VVD of ChristenUnie

dus bedenk waarom je eigenlijk op PvdA of CDA wil stemmen ... misschien wil een andere partij dat ook wel, maar veel meer gedreven omdat ze kleiner zijn
  zondag 18 april 2010 @ 18:08:21 #82
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_80451986
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 20:25 schreef EchtGaaf het volgende:
VVD
Je hebt het licht gzien?
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_80452299
quote:
Op zondag 18 april 2010 15:38 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ja, CDA + VVD + D66 (65 zetels nu in de peiling) is ook mij favoriet wat betreft de kabinetten Balkenende. Is nu ook de meest realistische optie die mij wel kan bekoren.
  zondag 18 april 2010 @ 20:15:21 #84
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_80456551
quote:
Op zondag 18 april 2010 18:17 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ja, CDA + VVD + D66 (65 zetels nu in de peiling) is ook mij favoriet wat betreft de kabinetten Balkenende. Is nu ook de meest realistische optie die mij wel kan bekoren.
En je 2e keus is pvv cda vvd?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_80466356
quote:
Op zondag 18 april 2010 18:08 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Je hebt het licht gzien?
Kan ook tegenlicht zijn
pi_80469897
Het wordt denk ik CDA - PvdA - VVD wanneer Balkenende de grootste is en PvdA - VVD - D66 - GroenLinks als Cohen de grootste wordt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 19 april 2010 @ 12:12:02 #87
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_80476253
quote:
Op maandag 19 april 2010 08:01 schreef El_Matador het volgende:
Het wordt denk ik CDA - PvdA - VVD wanneer Balkenende de grootste is en PvdA - VVD - D66 - GroenLinks als Cohen de grootste wordt.
Denkje dat VVD gaat meewerken aan een (centrum) links kabinet? Hypotheekaftrek kern energe immigratie.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_80476882
quote:
Op maandag 19 april 2010 08:01 schreef El_Matador het volgende:
en wanneer VVD de grootste wordt?
pi_80477619
quote:
Op maandag 19 april 2010 12:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Denkje dat VVD gaat meewerken aan een (centrum) links kabinet? Hypotheekaftrek kern energe immigratie.
Kernenergie is voor de VVD bepaald geen breekpunt zodra ze zich de kosten realiseren.
HRA komt een compromis uit dat ook de VVD kan uitleggen als een overwinning en over immigratie verschillen de ideeen niet dramatisch.

Dat hoeft allemaal echt geen enkel probleem te vormen. Ik zie tussen VVD en PVV meer breekpunten opdoemen
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 19 april 2010 @ 12:50:01 #90
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_80477759
quote:
Op maandag 19 april 2010 12:46 schreef du_ke het volgende:

[..]

Kernenergie is voor de VVD bepaald geen breekpunt zodra ze zich de kosten realiseren.
HRA komt een compromis uit dat ook de VVD kan uitleggen als een overwinning en over immigratie verschillen de ideeen niet dramatisch.

Dat hoeft allemaal echt geen enkel probleem te vormen. Ik zie tussen VVD en PVV meer breekpunten opdoemen
Het was een vraag, ik suggereerde niets. Maar om toch even op je post in te gaan.

Over dat kern energie en immigratie gedoe valt wel te praten ja, maar de HRA ook denkje?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_80477767
ik denk dat de VVD ook wel wat aan de HRA wil doen, mits ze een kadootje er voor terug krijgen (lagere loonbelasting of zo)
pi_80477823
quote:
Op maandag 19 april 2010 12:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Uiteindelijk hoereert alles met iedereen. Behalve de SP en PVV eigenlijk. En die worden dan daarom weer verketterd. Het is nooit goed.

VVD en GL zou goed kunnen gaan als Halsema de kar blijft trekken, zij is een stuk liberaler dan een groot deel van de GL-achterban, dat zijn van die wereldvreemde islamknuffelende simpele zielen.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_80477889
quote:
Op maandag 19 april 2010 12:28 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

en wanneer VVD de grootste wordt?
Het lijkt me bijzonder sterk, maar dan misschien ook VVD-CDA-D66 (als ze het halen) en anders VVD-CDA-PvdA.

De PVV gaat niet meedoen. Sowieso hebben ze geen geschikte ministers klaarstaan of externen die hun naam aan die partij willen verbinden (anders dan bij de LPF dus).

pi_80477940
quote:
Op maandag 19 april 2010 12:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Uiteindelijk hoereert alles met iedereen. Behalve de SP en PVV eigenlijk. En die worden dan daarom weer verketterd. Het is nooit goed.
SP en PVV hoereren ook, maar trekken de lelijkste klanten.

middenpartijen: luxe bordeel
SP, PVV: tippelzone
pi_80477946
quote:
Op maandag 19 april 2010 12:50 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Het was een vraag, ik suggereerde niets. Maar om toch even op je post in te gaan.

Over dat kern energie en immigratie gedoe valt wel te praten ja, maar de HRA ook denkje?
Over HRA valt een compromis te bedenken waar iedereen zich wel in kan vinden. De hoogste schijf naar 49% in ruil voor een stevige inperking van het maximaal aftrekbare bedrag bijvoorbeeld. Of een aanpassing waarbij niet het lenen maar het aflossen financieel gestimuleerd wordt (onder de noemer goed rentmeesterschap).
pi_80478014
quote:
Op maandag 19 april 2010 12:52 schreef El_Matador het volgende:

De PVV gaat niet meedoen. Sowieso hebben ze geen geschikte ministers klaarstaan of externen die hun naam aan die partij willen verbinden (anders dan bij de LPF dus).
Je ziet aan alles dat de vijver waar ze uit vissen extreem klein is en dat ze al snel kiezen voor kandidaten van discutabel niveau om de lijsten maar gevuld te krijgen.
pi_80478103
quote:
Op maandag 19 april 2010 12:53 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

SP en PVV hoereren ook, maar trekken de lelijkste klanten.

middenpartijen: luxe bordeel
SP, PVV: tippelzone
Nee, de SP en de PVV hebben gewoon veel dingen die ze niet inleveren. Tegenstanders vinden dan niet goed, ik vind het wel goed. Dat maakt dat ze staan voor hun kernwaarden (anders dan walgelijke partijen als CDA en PvdA).

maandag 19 april 2010 @ 12:59:00 #98
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_80478130
quote:
Op maandag 19 april 2010 12:55 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je ziet aan alles dat de vijver waar ze uit vissen extreem klein is en dat ze al snel kiezen voor kandidaten van discutabel niveau om de lijsten maar gevuld te krijgen.
Ze hebben er wel een paar hoor, en misschien moeten ze dan maar wat minder ministerposts innemen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_80478145
quote:
Op maandag 19 april 2010 12:55 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja precies. En Fortuyn was een intelligente man die met name onder het meer gestudeerde deel van Nederland veel aanhang had (hetzij in stem, hetzij in stille instemming). Wilders is vooral populair bij "het Tokkievolk". Niet dat alle Wildersstemmers dom zouden zijn, helemaal niet. Maar het is niet de intelligentsia.

pi_80478366
quote:
Op maandag 19 april 2010 12:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ze hebben er wel een paar hoor, en misschien moeten ze dan maar wat minder ministerposts innemen.
Denk dat ze nog meer moeite zullen hebben om geschikte kandidaten te vinden dan de CU en die hebben dan nog wel een achterban met veel meer bestuurservaring.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')