Zijn kabinet met de PvdA was anders nog de minst slechte van de vier, ook al was het een gedwongen verstandshuwelijk.quote:Op zondag 18 april 2010 12:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
Zo slecht is Balkenende nou ook weer niet. De leidinggevende rol is misschien wat minder sterk, maar dat maakt Balkenende goed door niet het linkse beleid van de PvdA na te streven.
Je bedoelt PvdA + VVD + D66? Dat was een ramp!quote:Op zondag 18 april 2010 15:38 schreef Heerlijkheid het volgende:
De minst slechtste was toch echt die met de VVD & D66, lekker hervormingsgezind & gericht op aanpakken van de problemen (m.n immigratie, arbeidsmarkt & zorg)
Dat dachten we de vorige verkiezingen ookquote:
Je hebt het licht gzien?quote:
Ja, CDA + VVD + D66 (65 zetels nu in de peiling) is ook mij favoriet wat betreft de kabinetten Balkenende. Is nu ook de meest realistische optie die mij wel kan bekoren.quote:Op zondag 18 april 2010 15:38 schreef Heerlijkheid het volgende:
De minst slechtste was toch echt die met de VVD & D66, lekker hervormingsgezind & gericht op aanpakken van de problemen (m.n immigratie, arbeidsmarkt & zorg)
En je 2e keus is pvv cda vvd?quote:Op zondag 18 april 2010 18:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ja, CDA + VVD + D66 (65 zetels nu in de peiling) is ook mij favoriet wat betreft de kabinetten Balkenende. Is nu ook de meest realistische optie die mij wel kan bekoren.
Denkje dat VVD gaat meewerken aan een (centrum) links kabinet? Hypotheekaftrek kern energe immigratie.quote:Op maandag 19 april 2010 08:01 schreef El_Matador het volgende:
Het wordt denk ik CDA - PvdA - VVD wanneer Balkenende de grootste is en PvdA - VVD - D66 - GroenLinks als Cohen de grootste wordt.
en wanneer VVD de grootste wordt?quote:Op maandag 19 april 2010 08:01 schreef El_Matador het volgende:
Het wordt denk ik CDA - PvdA - VVD wanneer Balkenende de grootste is en PvdA - VVD - D66 - GroenLinks als Cohen de grootste wordt.
Kernenergie is voor de VVD bepaald geen breekpunt zodra ze zich de kosten realiseren.quote:Op maandag 19 april 2010 12:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Denkje dat VVD gaat meewerken aan een (centrum) links kabinet? Hypotheekaftrek kern energe immigratie.
Het was een vraag, ik suggereerde niets. Maar om toch even op je post in te gaan.quote:Op maandag 19 april 2010 12:46 schreef du_ke het volgende:
[..]
Kernenergie is voor de VVD bepaald geen breekpunt zodra ze zich de kosten realiseren.
HRA komt een compromis uit dat ook de VVD kan uitleggen als een overwinning en over immigratie verschillen de ideeen niet dramatisch.
Dat hoeft allemaal echt geen enkel probleem te vormen. Ik zie tussen VVD en PVV meer breekpunten opdoemen
Uiteindelijk hoereert alles met iedereen. Behalve de SP en PVV eigenlijk. En die worden dan daarom weer verketterd. Het is nooit goed.quote:Op maandag 19 april 2010 12:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Denkje dat VVD gaat meewerken aan een (centrum) links kabinet? Hypotheekaftrek kern energe immigratie.
Het lijkt me bijzonder sterk, maar dan misschien ook VVD-CDA-D66 (als ze het halen) en anders VVD-CDA-PvdA.quote:Op maandag 19 april 2010 12:28 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
en wanneer VVD de grootste wordt?
SP en PVV hoereren ook, maar trekken de lelijkste klanten.quote:Op maandag 19 april 2010 12:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Uiteindelijk hoereert alles met iedereen. Behalve de SP en PVV eigenlijk. En die worden dan daarom weer verketterd. Het is nooit goed.
Over HRA valt een compromis te bedenken waar iedereen zich wel in kan vinden. De hoogste schijf naar 49% in ruil voor een stevige inperking van het maximaal aftrekbare bedrag bijvoorbeeld. Of een aanpassing waarbij niet het lenen maar het aflossen financieel gestimuleerd wordt (onder de noemer goed rentmeesterschap).quote:Op maandag 19 april 2010 12:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het was een vraag, ik suggereerde niets. Maar om toch even op je post in te gaan.
Over dat kern energie en immigratie gedoe valt wel te praten ja, maar de HRA ook denkje?
Je ziet aan alles dat de vijver waar ze uit vissen extreem klein is en dat ze al snel kiezen voor kandidaten van discutabel niveau om de lijsten maar gevuld te krijgen.quote:Op maandag 19 april 2010 12:52 schreef El_Matador het volgende:
De PVV gaat niet meedoen. Sowieso hebben ze geen geschikte ministers klaarstaan of externen die hun naam aan die partij willen verbinden (anders dan bij de LPF dus).
Nee, de SP en de PVV hebben gewoon veel dingen die ze niet inleveren. Tegenstanders vinden dan niet goed, ik vind het wel goed. Dat maakt dat ze staan voor hun kernwaarden (anders dan walgelijke partijen als CDA en PvdA).quote:Op maandag 19 april 2010 12:53 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
SP en PVV hoereren ook, maar trekken de lelijkste klanten.
middenpartijen: luxe bordeel
SP, PVV: tippelzone
Ze hebben er wel een paar hoor, en misschien moeten ze dan maar wat minder ministerposts innemen.quote:Op maandag 19 april 2010 12:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je ziet aan alles dat de vijver waar ze uit vissen extreem klein is en dat ze al snel kiezen voor kandidaten van discutabel niveau om de lijsten maar gevuld te krijgen.
Ja precies. En Fortuyn was een intelligente man die met name onder het meer gestudeerde deel van Nederland veel aanhang had (hetzij in stem, hetzij in stille instemming). Wilders is vooral populair bij "het Tokkievolk". Niet dat alle Wildersstemmers dom zouden zijn, helemaal niet. Maar het is niet de intelligentsia.quote:Op maandag 19 april 2010 12:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je ziet aan alles dat de vijver waar ze uit vissen extreem klein is en dat ze al snel kiezen voor kandidaten van discutabel niveau om de lijsten maar gevuld te krijgen.
Denk dat ze nog meer moeite zullen hebben om geschikte kandidaten te vinden dan de CU en die hebben dan nog wel een achterban met veel meer bestuurservaring.quote:Op maandag 19 april 2010 12:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ze hebben er wel een paar hoor, en misschien moeten ze dan maar wat minder ministerposts innemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |