Zalm heeft gefaald toen. Die heeft een dramatisch procyclisch beleid gevoerd, om de eenvoudige reden dat de hoogste inkomens het meest profiteren van sterke groei en de lagere inkomens relatief meer last hebben van de daaropvolgende laagconjunctuur.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 23:07 schreef Mike het volgende:
[..]
Precies.Het beeld van Zalm die schaterlachend het koffertje met de Miljoenennota op Prinsjesdag boven z'n hoofd hield zegt alles over die periode. Het kon maar niet op en ze wisten van gekkigheid niet meer waaraan ze de meevallers moesten opmaken. Helaas hebben ze die niet gebruikt voor de staatsschuld of om lastige, impopulaire zaken aan te pakken.
Ja en dan na 3 maanden week verkiezingen. Balkenende kan geen kabinet als dit in stand houden.quote:Op zaterdag 17 april 2010 10:16 schreef Heerlijkheid het volgende:
Mooi dat CDA op weg terug is. Meest reële kabinet: CDA - PvdA - VVD
CDA en PVDA is geen optie.quote:Op zaterdag 17 april 2010 10:16 schreef Heerlijkheid het volgende:
Mooi dat CDA op weg terug is. Meest reële kabinet: CDA - PvdA - VVD
Correct.quote:
Zo slecht is Balkenende nou ook weer niet. De leidinggevende rol is misschien wat minder sterk, maar dat maakt Balkenende goed door niet het linkse beleid van de PvdA na te streven.quote:Op zondag 18 april 2010 02:26 schreef Boldface het volgende:
Als het CDA weer de grootste partij wordt, krijgen we wéér een kabinet onder leiding van Balkenende. Al is "leiding" hier een groot woord. Balkenende 5...
Het volk krijgt de leider die het verdient. Nederland doet het zichzelf gewoon aan.
Zijn kabinet met de PvdA was anders nog de minst slechte van de vier, ook al was het een gedwongen verstandshuwelijk.quote:Op zondag 18 april 2010 12:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
Zo slecht is Balkenende nou ook weer niet. De leidinggevende rol is misschien wat minder sterk, maar dat maakt Balkenende goed door niet het linkse beleid van de PvdA na te streven.
Je bedoelt PvdA + VVD + D66? Dat was een ramp!quote:Op zondag 18 april 2010 15:38 schreef Heerlijkheid het volgende:
De minst slechtste was toch echt die met de VVD & D66, lekker hervormingsgezind & gericht op aanpakken van de problemen (m.n immigratie, arbeidsmarkt & zorg)
Dat dachten we de vorige verkiezingen ookquote:
Je hebt het licht gzien?quote:
Ja, CDA + VVD + D66 (65 zetels nu in de peiling) is ook mij favoriet wat betreft de kabinetten Balkenende. Is nu ook de meest realistische optie die mij wel kan bekoren.quote:Op zondag 18 april 2010 15:38 schreef Heerlijkheid het volgende:
De minst slechtste was toch echt die met de VVD & D66, lekker hervormingsgezind & gericht op aanpakken van de problemen (m.n immigratie, arbeidsmarkt & zorg)
En je 2e keus is pvv cda vvd?quote:Op zondag 18 april 2010 18:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ja, CDA + VVD + D66 (65 zetels nu in de peiling) is ook mij favoriet wat betreft de kabinetten Balkenende. Is nu ook de meest realistische optie die mij wel kan bekoren.
Denkje dat VVD gaat meewerken aan een (centrum) links kabinet? Hypotheekaftrek kern energe immigratie.quote:Op maandag 19 april 2010 08:01 schreef El_Matador het volgende:
Het wordt denk ik CDA - PvdA - VVD wanneer Balkenende de grootste is en PvdA - VVD - D66 - GroenLinks als Cohen de grootste wordt.
en wanneer VVD de grootste wordt?quote:Op maandag 19 april 2010 08:01 schreef El_Matador het volgende:
Het wordt denk ik CDA - PvdA - VVD wanneer Balkenende de grootste is en PvdA - VVD - D66 - GroenLinks als Cohen de grootste wordt.
Kernenergie is voor de VVD bepaald geen breekpunt zodra ze zich de kosten realiseren.quote:Op maandag 19 april 2010 12:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Denkje dat VVD gaat meewerken aan een (centrum) links kabinet? Hypotheekaftrek kern energe immigratie.
Het was een vraag, ik suggereerde niets. Maar om toch even op je post in te gaan.quote:Op maandag 19 april 2010 12:46 schreef du_ke het volgende:
[..]
Kernenergie is voor de VVD bepaald geen breekpunt zodra ze zich de kosten realiseren.
HRA komt een compromis uit dat ook de VVD kan uitleggen als een overwinning en over immigratie verschillen de ideeen niet dramatisch.
Dat hoeft allemaal echt geen enkel probleem te vormen. Ik zie tussen VVD en PVV meer breekpunten opdoemen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |