quote:Hij stemt inderdaad tegen op voorstellen van het regeer en gedoogakkoord die niet in lijn zijn met de standpunten van de PvdA. Het is immer zijn taak om het volk te vertegenwoordigen, en dat doet hij ook aangezien er toch 30 zetels voor de PvdA zijn. Hij dient de regering te controleren.Op maandag 25 oktober 2010 12:03 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Je bedoelt een Cohen die nu al aangeeft bij voorbaat tegen voorstellen te gaan stemmen??? Nee dan ben je inderdaad bezig met het besturen van je land ipv het tegenwerken van de regering![]()
quote:Nope...volgens Job gaat hij gewoon 'tegen' stemmen omdat het kan en om een stempel te drukken. Nee dan ben je echt met regeren bezig...... Job is het helemaal kwijt. En dat al na een klein jaar.Op maandag 25 oktober 2010 12:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de PvdA elk afzonderlijk voorstel op zijn waarde zal schatten en daarbij haar eigen lijn blijft volgen.
quote:Nee, zeiken om het dubbele paspoort van een Zweeds-Nederlands bewindslied, dat is bezig zijn met regerenOp maandag 25 oktober 2010 12:52 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Nope...volgens Job gaat hij gewoon 'tegen' stemmen omdat het kan en om een stempel te drukken. Nee dan ben je echt met regeren bezig...... Job is het helemaal kwijt. En dat al na een klein jaar.
quote:Eigenlijk wel, puur feitelijk is het een zaak van staatsveiligheid.Op maandag 25 oktober 2010 12:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, zeiken om het dubbele paspoort van een Zweeds-Nederlands bewindslied, dat is bezig zijn met regeren
quote:maar in de praktijk is dat onzin...Op maandag 25 oktober 2010 13:37 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Eigenlijk wel, puur feitelijk is het een zaak van staatsveiligheid.
quote:Ik las vandaag in de krant dat hij gewoon stemt naar zijn mening. Volgens mij wordt hij gewoon voor de leeuwen gegooid door zijn dominante mede partijgenoten.Op maandag 25 oktober 2010 12:52 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Nope...volgens Job gaat hij gewoon 'tegen' stemmen omdat het kan en om een stempel te drukken. Nee dan ben je echt met regeren bezig...... Job is het helemaal kwijt. En dat al na een klein jaar.
quote:Als je in de oppositie zit, dan ben je sowieso niet met regeren bezig.Op maandag 25 oktober 2010 12:52 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
quote:Leuk man, we zijn aanbeland in de 21e eeuw waarin globalisering steeds omvangrijkere vormen aanneemt en heikneuters in Nederland maken zich druk om een dubbel paspoortOp maandag 25 oktober 2010 13:37 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
quote:Laat maar.. Liet me even gaan..Op maandag 25 oktober 2010 13:37 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
quote:Maar daar ging het nu niet omOp maandag 25 oktober 2010 12:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, zeiken om het dubbele paspoort van een Zweeds-Nederlands bewindslied, dat is bezig zijn met regeren
quote:Oh nee, het ging om jouw tirade tegen Cohen. Wat die man de rechtse Nederlanders allemaal heeft aangedaan weet ik niet. Jullie hebben zo´n hekel aan die ventOp maandag 25 oktober 2010 13:59 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Maar daar ging het nu niet om
quote:Nou tirade vind ik wat ver gaan. Ik hoorde het vanmorgen en vond het weer typisch Job. Dus dat mag wel even gemeld worden toch?Op maandag 25 oktober 2010 14:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh nee, het ging om jouw tirade tegen Cohen. Wat die man de rechtse Nederlanders allemaal heeft aangedaan weet ik niet. Jullie hebben zo´n hekel aan die vent
quote:Ja hoor, je gaat je gang maar. Ik ga er echter vanuit dat Cohen, zoals ik schreef, gewoon elk voorstel tegen het licht zoals de PvdA behoort te doen. Dus niet louter het kabinet dwarszitten. Ik zou het eerlijk gezegd een slechte zaak vinden als hij dat wel doet.Op maandag 25 oktober 2010 14:31 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Nou tirade vind ik wat ver gaan. Ik hoorde het vanmorgen en vond het weer typisch Job. Dus dat mag wel even gemeld worden toch?
quote:Joh, misschien dat die globalisering juist een aanleiding is om er wat beter naar te kijken, de tijd dat iedereen je buurman was is gewoon voorbij. En ik heb totaal niks tegen mevrouw de Zweedse en haar dubbele paspoort, maar je mag er wel sceptisch over zijn toch? Bovendien is Zweden wel het laatste land waar ik iets van verwacht, of ze moet een massale voedselvergiftiging door Zweedse balletjes in de doofpot willen stoppenOp maandag 25 oktober 2010 13:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Leuk man, we zijn aanbeland in de 21e eeuw waarin globalisering steeds omvangrijkere vormen aanneemt en heikneuters in Nederland maken zich druk om een dubbel paspoort
quote:Zie hier de benepenheid van de gemiddelde Nederlander. Door meningen als deze gaat ons land op den duur naar de klote. Ik weet nog dat we te boek stonden als een tolerante natie waar iedereen met open armen werd ontvangen. Shit, je mocht zelfs blowen op straat. Ons land was de oogappel van Europa. Nu veranderen we langzaam in de anus van Europa. En bedankt met je kleinburgerlijke onzin.Op maandag 25 oktober 2010 15:09 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Joh, misschien dat die globalisering juist een aanleiding is om er wat beter naar te kijken, de tijd dat iedereen je buurman was is gewoon voorbij. En ik heb totaal niks tegen mevrouw de Zweedse en haar dubbele paspoort, maar je mag er wel sceptisch over zijn toch? Bovendien is Zweden wel het laatste land waar ik iets van verwacht, of ze moet een massale voedselvergiftiging door Zweedse balletjes in de doofpot willen stoppen![]()
Maar je mag niet discrimineren op afkomst, en er zijn wel landen bij waar het volgens mij wel meer risicovol is. Dus haar dan maar op een lijn stellen met de rest.
quote:Tolerant..Op maandag 25 oktober 2010 15:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zie hier de benepenheid van de gemiddelde Nederlander. Door meningen als deze gaat ons land op den duur naar de klote. Ik weet nog dat we te boek stonden als een tolerante natie waar iedereen met open armen werd ontvangen. Shit, je mocht zelfs blowen op straat. Ons land was de oogappel van Europa. Nu veranderen we langzaam in de anus van Europa. En bedankt met je kleinburgerlijke onzin.
quote:Nu niet meer inderdaad.
quote:En toch staan mensen er voor in de rij, we doen toch iets goed. MAAR, laat ze alstublieft beginnen met het toelaten van roken!
quote:Ik hoop oprecht dat men in de wereld te horen krijgt dat Nederland niet meer tolerant is. Wat heeft die tolerantie ons gebracht behalve allemaal gelukszoekers die de uitkeringen en woningen voor authentieke Nederlanders bezet houden?Op maandag 25 oktober 2010 15:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zie hier de benepenheid van de gemiddelde Nederlander. Door meningen als deze gaat ons land op den duur naar de klote. Ik weet nog dat we te boek stonden als een tolerante natie waar iedereen met open armen werd ontvangen. Shit, je mocht zelfs blowen op straat. Ons land was de oogappel van Europa. Nu veranderen we langzaam in de anus van Europa. En bedankt met je kleinburgerlijke onzin.
quote:Ook zoiets. Daarom zeg ik: ons land glijdt langzaam de afgrond in.Op maandag 25 oktober 2010 15:41 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
En toch staan mensen er voor in de rij, we doen toch iets goed. MAAR, laat ze alstublieft beginnen met het toelaten van roken!
quote:Strengere immigratieregels is tot daar aan toe, maar tolerantie gaat verder dan dat. Een van de grootste politieke partijen kan niets anders dan schelden en tieren op de islam. Ik schaam mij daar echt voor.Op maandag 25 oktober 2010 15:41 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik hoop oprecht dat men in de wereld te horen krijgt dat Nederland niet meer tolerant is. Wat heeft die tolerantie ons gebracht behalve allemaal gelukszoekers die de uitkeringen en woningen voor authentieke Nederlanders bezet houden?
quote:Niet te weiten aan liberalisme gelukkig, ik was m'n handen in onschuld.Op maandag 25 oktober 2010 15:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook zoiets. Daarom zeg ik: ons land glijdt langzaam de afgrond in.
quote:Dat is in grote mate te wijten aan de confessionele partijen, met voorop het CDA. Waarom de VVD ook per se in zee moest gaan met die ratten, is mij een raadsel. Geef mij maar Paars Plus, heerlijk progressief.Op maandag 25 oktober 2010 15:48 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Niet te weiten aan liberalisme gelukkig, ik was m'n handen in onschuld.
quote:Conservatisme is niks mis mee, met een sausje liberalisme. Maar mierenneukers vind je in elke partij, en helaas percentueel gezien zaten er veel in de afgelopen kabinetten.Op maandag 25 oktober 2010 15:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is in grote mate te wijten aan de confessionele partijen, met voorop het CDA. Waarom de VVD ook per se in zee moest gaan met die ratten, is mij een raadsel. Geef mij maar Paars Plus, heerlijk progressief.
quote:Ik vind conservatisme een vies woord, maar dat is natuurlijk ieder voor zich.Op maandag 25 oktober 2010 15:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Conservatisme is niks mis mee, met een sausje liberalisme. Maar mierenneukers vind je in elke partij, en helaas percentueel gezien zaten er veel in de afgelopen kabinetten.
quote:Ligt eraan in welk opzicht, als je vrouwen in de keuken wenst en nergens anders dan is het inderdaad een zieke vorm van conservatisme.Op maandag 25 oktober 2010 15:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind conservatisme een vies woord, maar dat is natuurlijk ieder voor zich.
quote:Conservatisme is stilstand. Stilstand is achteruitgang.Op maandag 25 oktober 2010 15:55 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ligt eraan in welk opzicht, als je vrouwen in de keuken wenst en nergens anders dan is het inderdaad een zieke vorm van conservatisme.
quote:Op maandag 25 oktober 2010 16:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Conservatisme is stilstand. Stilstand is achteruitgang.
quote:Op papier of in de praktijk?Op maandag 25 oktober 2010 15:55 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ligt eraan in welk opzicht, als je vrouwen in de keuken wenst en nergens anders dan is het inderdaad een zieke vorm van conservatisme.
quote:Als PvdA-stemmers werkelijk zouden inzien wat links al verziekt heeft in dit land dan renden ze allemaal weg. En al helemaal met Cohen in de voorhoede. Die man ziet de realiteit niet meer, dus wegwezen allemaal. Dat is het beste vooral voor Nederland.Op maandag 25 oktober 2010 12:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de PvdA elk afzonderlijk voorstel op zijn waarde zal schatten en daarbij haar eigen lijn blijft volgen.
quote:Praktijk uiteraard, de meest onzinnige dingen staan op papier maar daar is ook niets tegen.
quote:Wat heeft links dan allemaal verziekt? Intergratie? Was Fortuyn links?Op maandag 25 oktober 2010 17:44 schreef voice-over het volgende:
[..]
Als PvdA-stemmers werkelijk zouden inzien wat links al verziekt heeft in dit land dan renden ze allemaal weg. En al helemaal met Cohen in de voorhoede. Die man ziet de realiteit niet meer, dus wegwezen allemaal. Dat is het beste vooral voor Nederland.
quote:De slechtste dingen die (mede) door de PvdA zijn gedaan waren de privatiseringen van de jaren 90, daarin zijn ze wat te hard achter de VVD aangehold. Verder kan ik ze weinig verwijten.Op maandag 25 oktober 2010 17:44 schreef voice-over het volgende:
[..]
Als PvdA-stemmers werkelijk zouden inzien wat links al verziekt heeft in dit land dan renden ze allemaal weg. En al helemaal met Cohen in de voorhoede. Die man ziet de realiteit niet meer, dus wegwezen allemaal. Dat is het beste vooral voor Nederland.
quote:Welke zetels heeft de PvdA in de praktijk dan allemaal verloren?Op maandag 25 oktober 2010 10:00 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dat de PvdA helemaal in paniek is, zetels bij de vleet verliest en een Cohen die niet meer weet wat hij moet doen.
Heerlijk dat PvdA verval
quote:Dit dus. Privatisering en deregulering hebben we deels te danken aan de PvdA. Maar zelfs dat kun je Paars niet eens kwalijk nemen. Op dat moment leek dat een neo-liberaal beleid de beste zet. En het resulteerde ook in flinke economische groei. Overheden hadden echter eerder op de rem moeten trappen.Op maandag 25 oktober 2010 17:54 schreef remlof het volgende:
[..]
De slechtste dingen die (mede) door de PvdA zijn gedaan waren de privatiseringen van de jaren 90, daarin zijn ze wat te hard achter de VVD aangehold. Verder kan ik ze weinig verwijten.
quote:Onzin die poging tot vergoeilijken. Het uit handen geven van essentiële strategische landsbelangen aan private partijen is nooit een goed idee.Op maandag 25 oktober 2010 18:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit dus. Privatisering en deregulering hebben we deels te danken aan de PvdA. Maar zelfs dat kun je Paars niet eens kwalijk nemen. Op dat moment leek dat een neo-liberaal beleid de beste zet. En het resulteerde ook in flinke economische groei. Overheden hadden echter eerder op de rem moeten trappen.
quote:Nou een private zorgsector lijkt me anders niet verkeerd.Op maandag 25 oktober 2010 18:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit dus. Privatisering en deregulering hebben we deels te danken aan de PvdA. Maar zelfs dat kun je Paars niet eens kwalijk nemen. Op dat moment leek dat een neo-liberaal beleid de beste zet. En het resulteerde ook in flinke economische groei. Overheden hadden echter eerder op de rem moeten trappen.
quote:Mij wel, dat is wel het laatste dat geprivatiseerd moet worden. Of je moet hier Amerikaanse toestanden willen natuurlijk.Op maandag 25 oktober 2010 18:43 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nou een private zorgsector lijkt me anders niet verkeerd.
quote:Stiekem wel, het lijkt me heerlijk dat je jezelf om de wachtlijsten heen kan kopen.Op maandag 25 oktober 2010 18:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Mij wel, dat is wel het laatste dat geprivatiseerd moet worden. Of je moet hier Amerikaanse toestanden willen natuurlijk.
quote:Ik vind dat eerlijk gezegd behoorlijk pervers.Op maandag 25 oktober 2010 18:46 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Stiekem wel, het lijkt me heerlijk dat je jezelf om de wachtlijsten heen kan kopen.
quote:Dat kan al lang, desnoods ga je daarvoor naar het buitenland. Maar ik vind dat elke burger recht heeft op behoorlijke gezondheidszorg, niet alleen de rijken.Op maandag 25 oktober 2010 18:46 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Stiekem wel, het lijkt me heerlijk dat je jezelf om de wachtlijsten heen kan kopen.
quote:Op maandag 25 oktober 2010 18:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat kan al lang, desnoods ga je daarvoor naar het buitenland. Maar ik vind dat elke burger recht heeft op behoorlijke gezondheidszorg, niet alleen de rijken.
quote:Nou nou, hold your horses, je kan ook kiezen voor een systeem waarin beiden gegarandeerd zijn. Privaat en Openbaar naast elkaar.Op maandag 25 oktober 2010 18:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind dat eerlijk gezegd behoorlijk pervers.
quote:Ook dat vind ik ziek. Dat draait op een systeem waar de rijken beter worden verzorgd dan de armen. Dat is verknipt.Op maandag 25 oktober 2010 19:06 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
[..]
Nou nou, hold your horses, je kan ook kiezen voor een systeem waarin beiden gegarandeerd zijn. Privaat en Openbaar naast elkaar.
quote:Bekijk het van de andere kant, hoe minder rijken in de wachtrij, hoe sneller je aan de beurt bent.Op maandag 25 oktober 2010 19:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook dat vind ik ziek. Dat draait op een systeem waar de rijken beter worden verzorgd dan de armen. Dat is verknipt.
quote:Je weet dat er 50 miljoen Amerikanen onverzekerd zijn he? Als je daar een ziekte hebt, kunnen de zorgverzekeraars je zelfs weigeren. Gelukkig wordt dat laatste ongedaan gemaakt door het werk van Obama.Op maandag 25 oktober 2010 20:29 schreef phpmystyle het volgende:
Sinds wanneer heeft Amerika slechte gezondheidszorg?
quote:Dat is meer een kwantitatieve kwestie dan dat het gaat over de kwaliteit, over dat laatste had ik het. Bij mijn weten is zorg goed geregeld in de VS. En werkgevers zijn zelfs verplicht om de premies te betalen. (maar dat laatste weet ik niet zekerOp maandag 25 oktober 2010 20:31 schreef Mike het volgende:
[..]
Je weet dat er 50 miljoen Amerikanen onverzekerd zijn he? Als je daar een ziekte hebt, kunnen de zorgverzekeraars je zelfs weigeren. Gelukkig wordt dat laatste ongedaan gemaakt door het werk van Obama.
quote:In Afrika heb je ook welvaart, maar niet bij iedereenOp maandag 25 oktober 2010 20:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is meer een kwantitatieve kwestie dan dat het gaat over de kwaliteit, over dat laatste had ik het. Bij mijn weten is zorg goed geregeld in de VS. En werkgevers zijn zelfs verplicht om de premies te betalen. (maar dat laatste weet ik niet zekerdus pin me er niet aan vast. )
quote:Ik wil je toch effe uit je droom helpen: de Amerikaanse zorg is enkel goed geregeld voor de mensen die daadwerkelijk verzekerd zijn. Die 50 miljoenen onverzekerden hebben een groot probleem. Gelukkig wordt dat, zoals Mike al schreef, rechtgezet door Obama.Op maandag 25 oktober 2010 20:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is meer een kwantitatieve kwestie dan dat het gaat over de kwaliteit, over dat laatste had ik het. Bij mijn weten is zorg goed geregeld in de VS. En werkgevers zijn zelfs verplicht om de premies te betalen. (maar dat laatste weet ik niet zekerdus pin me er niet aan vast. )
quote:In Nederland ook niet, als ik dat soms zo hoor. (Onderkant samenleving, bla, bla, bla)Op maandag 25 oktober 2010 20:48 schreef JoaC het volgende:
[..]
In Afrika heb je ook welvaart, maar niet bij iedereen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |