Yreal | zondag 21 februari 2010 @ 19:08 | |
Welkom in alweer deel 214 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. ====================================================================================== >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld, een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. ====================================================================================== >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe. Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten. >> Met Kruidvatkaartjes en andere actie-dagkaarten naar het buitenland Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dergelijke dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. Voor reizen naar het buitenland is je dagkaart geldig tot en met het laatste station voor de grens. Vanaf het betreffende station moet de volledige prijs voor een kaartje betaald worden, dus inclusief het Nederlandse traject tot aan de grens. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. ====================================================================================== >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Uithuizen - Socios Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Harlingen Haven - Socios VSM-Rit Apeldoorn - Beekbergen - Greavy SSN-Kerstrit naar Münster, Duitsland - greavy Zwitserland - sander89 >> Materieel Informatie Er is veel materieel in de omloop. Hiervoor zijn enkele bestanden gemaakt, met informatie. Hierin is onder andere te vinden welk materieel nog in de omloop is, maar ook informatie over het terzijde gesteld materieel. Plan T (Last update: 24-1-09 (Excel) ) ====================================================================================== Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop! [ Bericht 21% gewijzigd door Yreal op 21-02-2010 19:31:12 ] | ||
Duvel | zondag 21 februari 2010 @ 19:15 | |
@TT: Ja! | ||
Dr_Flash | zondag 21 februari 2010 @ 19:16 | |
quote:EN hoe actueel is die info? i.e. wat moet ik nou geloven? Of moet ik maar gewoon gaan en als de HC komt, doen alsof ik een lekker blond wijf met grote tetten ben? ![]() Oh, en een ieder sleutelt maar lekker raak aan zijn foto's ![]() | ||
Duvel | zondag 21 februari 2010 @ 19:19 | |
quote:Kans gemist op het moment dat ze je rug aan het herboetseren waren... | ||
Peter | zondag 21 februari 2010 @ 19:21 | |
quote:Hang een verhaal op dat je bij een treinbotsing / ruwe wisselstraat deze verwonding hebt opgelopen en hij durft je vast niet te bekeuren ![]() | ||
sander89 | zondag 21 februari 2010 @ 19:24 | |
quote:Lijkt mij duidelijk dat het klopt op de Interrail website, is gewoon de officiële website. Heb zelf afgelopen december nog in Duitsland, Oostenrijk en Belgie met de ICE gereisd met Interrail. Stoel reserveren doe ik niet, want zijn eigenlijk altijd nog wel een paar stoelen vrij en je kan meestal gewoon een relaxte plek uitkiezen. ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door sander89 op 21-02-2010 19:35:44 ] | ||
Yreal | zondag 21 februari 2010 @ 19:30 | |
quote: ![]() | ||
Pinnenmutske | zondag 21 februari 2010 @ 19:34 | |
wat is een vingerverftrein? | ||
Guppy | zondag 21 februari 2010 @ 19:37 | |
quote:Eens vragen aan een servicemedewerker?? Ik weet t ook niet ![]() | ||
Ireyon | zondag 21 februari 2010 @ 19:44 | |
quote:'k Denk dat de Fyra rijtuigen er mee bedoeld worden ![]() | ||
ziggyziggyziggy | zondag 21 februari 2010 @ 19:45 | |
Alexxx? Sinds wanneer is Leeuwarden een land? | ||
Pinnenmutske | zondag 21 februari 2010 @ 19:46 | |
quote:owkeey ik ga eens wikipedia'en ![]() | ||
Ireyon | zondag 21 februari 2010 @ 19:48 | |
Raad het station in de categorie "Past totaal niet bij de rest van de stad":![]() quote:Als je wit + rood + roze ziet, ben je op de goede pagina ![]() | ||
Pinnenmutske | zondag 21 februari 2010 @ 19:51 | |
quote:is het een station in België? | ||
Yreal | zondag 21 februari 2010 @ 19:56 | |
quote:ziet er opzich strak uit ![]() | ||
Duvel | zondag 21 februari 2010 @ 20:03 | |
quote:Haha, had dan op zijn minst ff de naam van de foto gewijzigd! Nu kan iedereen direct zien dat het 2lo5i6x is! | ||
Crientj | zondag 21 februari 2010 @ 20:04 | |
:w | ||
James1988 | zondag 21 februari 2010 @ 20:07 | |
Laat me raden: het nieuwe station van Luik? ![]() | ||
bork | zondag 21 februari 2010 @ 20:08 | |
Tijd over? Kwam toevallig op een plan terecht van Infrastuct??? met een verhaal over een spoorlijn naar de Uithof -> Spoorlijn naar De Uithof | ||
Ireyon | zondag 21 februari 2010 @ 20:10 | |
quote:Het had er wel wat van weg inderdaad en achteraf vloekt het net zo veel met de rest van de stad ![]() Maar 't is Brugge. De mooiste stad van België en dan zo'n station ![]() ![]() | ||
Pinnenmutske | zondag 21 februari 2010 @ 20:12 | |
quote:ik dacht dat ze het nog gaan vernieuwen | ||
Peter | zondag 21 februari 2010 @ 20:34 | |
Was dit document al eens voorbij gekomen? : http://www.cvs-congres.nl/cvspdfdocs/cvs08_74.pdf Advies over internationale verbindingen ( o.a. een rechtstreekse verbinding tussen a'dam en londen staat er in ). | ||
Crientj | zondag 21 februari 2010 @ 20:36 | |
quote:Huuuuh. Dat is weird. | ||
Dr_Flash | zondag 21 februari 2010 @ 20:45 | |
quote:Nee, het is de jongens van FairytaleRail nu ECHT in de kop geslagen ![]() | ||
Yreal | zondag 21 februari 2010 @ 20:54 | |
uithof klinkt zinniger dan bijv nijverdal west ![]() | ||
Ireyon | zondag 21 februari 2010 @ 20:55 | |
quote:De verhalen die in dit topic langskomen, zijn nog niet half zo .. 'fairytale'.. als de ideeën op die site hoor ![]() ![]() | ||
Crientj | zondag 21 februari 2010 @ 20:56 | |
quote:Hoe moeten ze het anders noemen, Tijdelijk station Nijverdal? | ||
Yreal | zondag 21 februari 2010 @ 21:01 | |
quote:huh, nijverdal is toch gewoon permanent, of ben ik nou gewoon weer dom? | ||
Crientj | zondag 21 februari 2010 @ 21:05 | |
quote:Nee. Het huidige station Nijverdal wordt verplaatst naar het centrum. Er komt uiteindelijk in het centrum een of ander ondergronds station Nijverdal. Hierdoor vervallen zowel het huidige station Nijverdal als Nijverdal-West. | ||
Yreal | zondag 21 februari 2010 @ 21:39 | |
Oke ![]() Liever uithof dan nog een station tussen cs en lunneten dan ![]() | ||
Duvel | zondag 21 februari 2010 @ 22:17 | |
D'r komt toch al een tram tussen Utrecht Centraal en de Uithof? | ||
Dr_Flash | zondag 21 februari 2010 @ 22:27 | |
quote:Ja, over honderd jaar ![]() | ||
Duvel | zondag 21 februari 2010 @ 22:31 | |
Denk je? | ||
sander89 | zondag 21 februari 2010 @ 22:38 | |
quote:Over 1 jaar ongeveer word de knoop doorgehakt, tot nu toe ziet allemaal positief uit al zal het nog heel wat jaren duren voordat die tram echt rijdt. http://www.utrecht.nl/smartsite.dws?id=269659 Het spoor verleggen via de Uithof vind ik wel een aardig idee, maar lijkt mij totaal niet realistisch. | ||
Socios | zondag 21 februari 2010 @ 23:05 | |
Brugge. | ||
#ANONIEM | zondag 21 februari 2010 @ 23:07 | |
tvp | ||
Ofyles2 | zondag 21 februari 2010 @ 23:23 | |
quote:Volgens mij werd het een sneltramtracé. quote:En hier staat een sanctie op: ![]() ![]() | ||
Ofyles2 | zondag 21 februari 2010 @ 23:24 | |
quote:Wat is het toch met ondergrondse stations? Steeds weer de NIMBY's die klagen dat er een trein in hun achtertuin rijdt, maar zelf gaan ze er ook mee. Wat een stel schijnheiligen. ![]() | ||
thats-me | zondag 21 februari 2010 @ 23:30 | |
Dat heeft te maken met Rijksweg N35 die nu nog dwars door het dorp heen loopt en voor veel overlast zorgt. Deze gaan ze nu ondergronds aanleggen om zo het drukke centrum te ontlasten. en ze betrekken nu ook meteen het spoor er bij aangezien de nieuwe weg onder het huidige spoortrace komt te liggen. Deze plannen komen trouwens al uit de jaren 70, en nu gaan ze eindelijk ook werk van maken.. | ||
#ANONIEM | maandag 22 februari 2010 @ 00:15 | |
quote: ![]() | ||
Guppy | maandag 22 februari 2010 @ 08:10 | |
![]() | ||
Zug-Chef | maandag 22 februari 2010 @ 11:00 | |
TVP'tje omdat de Rhein zo mooi is![]() Vanuit de wijnbergen bij Braubach (Rechter Rheinstrecke) is DB Regio 143 197 met Regionalbahn 15525 op weg naar Wiesbaden Hauptbahnhof. Vrijdag 24 april 2009 | ||
Dr_Flash | maandag 22 februari 2010 @ 11:20 | |
Vet hoor Zug ![]() ![]() | ||
Peterselieman | maandag 22 februari 2010 @ 12:39 | |
ROFL: Weer te laat... | ||
ziggyziggyziggy | maandag 22 februari 2010 @ 12:51 | |
quote: ![]() En het kan daadwerkelijk. http://www.trouw.nl/krant(...)trein_over_brug.html | ||
Dr_Flash | maandag 22 februari 2010 @ 12:52 | |
quote:Hijsfijn ![]() | ||
De_Hertog | maandag 22 februari 2010 @ 12:57 | |
quote:Prachtig plaatje ![]() ![]() En dat filmpje is briljant. | ||
Fixers | maandag 22 februari 2010 @ 13:00 | |
quote:Ik vind het wel een knap staaltje met 3 man. De gewone NS heeft ook weer wat hoor: quote:Als toerist moet je toch al wel op je hoede zijn. Heel vreemd vind ik het eigenlijk niet, hotels noemen ook altijd eerst hun hoogste prijs, waarna je vaak nog wel wat kan afdingen. | ||
Dr_Flash | maandag 22 februari 2010 @ 13:05 | |
Enkeltje Shl - Asd 1e klas = ¤ 6,50 Enkeltje Shl - Asd 2e klas = ¤ 3,80 Verschil per reis ¤ 2,70 5000 * 365 * ¤ 2,70 = ca. 5 miljoen ¤ per jaar idd. Vind ik veel ![]() | ||
Duvel | maandag 22 februari 2010 @ 13:27 | |
Ik kan me wel voorstellen dat als je aankomt op Schiphol je liever niet tussen dat plebs zit, dus goede keuze voor een geringe meerprijs. | ||
its_me_ | maandag 22 februari 2010 @ 13:29 | |
Ik moet woensdag naar Parijs. Nu zie ik dat het niet mogelijk is om Thalys tickets te reserveren. Het liefst vertrek ik zo vroeg mogelijk vanaf Utrecht CS. Iemand ideeen? Mijn uiteindelijke bestemming is Lyon | ||
James1988 | maandag 22 februari 2010 @ 13:54 | |
Wederom een Eurostartrein gestrand... | ||
Thetallguy | maandag 22 februari 2010 @ 13:56 | |
Toeristen bij de balie op Schiphol worden ook vaak een Fyrakaartje aangesmeerd. | ||
Dr_Flash | maandag 22 februari 2010 @ 15:17 | |
quote:Voor die 10 minuten lekker belangrijk ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 22 februari 2010 @ 15:19 | |
quote:Utrecht - Maastricht - Luik - Luxemburg - Metz - Lyon Duurt wat langer, maar een prachtige reis. Geen gezeik met het ongeluk in Halle, en het is nog een stuk goedkoper ook. Succes ![]() | ||
Zug-Chef | maandag 22 februari 2010 @ 15:25 | |
quote:Dat. En niet meer dan dat. | ||
Lord_Brett_Sinclair | maandag 22 februari 2010 @ 15:28 | |
Met de chipkaart gaat het nog beter worden. Minimaal ¤20 en dan een enkeltje eraf ![]() | ||
Helly | maandag 22 februari 2010 @ 16:14 | |
quote:Dat al die 5000 toeristen een 1e klas kaartje kopen terwijl ze eigenlijk een 2e klas kaartje zouden willen is wel een ontzettende Telegraaf-redenatie ![]() | ||
its_me_ | maandag 22 februari 2010 @ 16:19 | |
quote:Ja, is wel een leuk idee, maar ik heb nogal een redelijke hoeveelheid bagage bij me. Vandaar dat ik dus liever via Lille zou reizen. Vanaf Lille kan ik per TGV direct naar Lyon. | ||
Dr_Flash | maandag 22 februari 2010 @ 16:45 | |
quote:ja okee ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 22 februari 2010 @ 16:45 | |
quote:Nou dan doe je dat toch? ![]() | ||
SpeedyRich | maandag 22 februari 2010 @ 16:53 | |
quote:Laat een een gesleutelde foto zien dan.... | ||
SpeedyRich | maandag 22 februari 2010 @ 16:56 | |
quote:Ze kunnen het beter eurostrand noemen ![]() | ||
De_Hertog | maandag 22 februari 2010 @ 16:59 | |
quote:Ik wilde net zeggen, toeristen geld aftroggelen kan ik nu niet echt typisch Nederlands noemen ![]() | ||
James1988 | maandag 22 februari 2010 @ 17:04 | |
Hmm, het ICL rijdt kennelijk nog steeds rond. Ik zag net een trein met ICL aankomen te Dordrecht, achterop een gesleepte 1700. Nog steeds genoeg defecte stellen denk ik? | ||
dennistd | maandag 22 februari 2010 @ 17:59 | |
Veel gekker moet het toch niet worden: DM'90 als Sprinter Zutphen-Nijmegen ![]() Bekijk deze YouTube-video | ||
Ireyon | maandag 22 februari 2010 @ 18:00 | |
quote:'k Zou het zelf wel fijn vinden als ze iets denken in de trend van; "Nu hebben we ze weer van stal gehaald, dan laten we ze rijden ook", ook al zijn ze niet meer nodig ![]() | ||
Brembo | maandag 22 februari 2010 @ 19:44 | |
quote: ![]() Ik heb vandaag iemand op de vouwfiets gewezen, die het niet had in geklapt tijdens de spits ![]() ![]() Ik ben maar meteen lid geworden van de anti-brompton-in-de-trein-hyves. | ||
Ofyles2 | maandag 22 februari 2010 @ 20:52 | |
quote:Dit is geen toeval meer, dit is een chronische systeemfout. | ||
James1988 | maandag 22 februari 2010 @ 21:22 | |
Kennen we de Blijbol kilometercalculator al? Net gevonden op OHIH, geeft je de gereisde afstand tussen 2 of 3 stations tot op de hectometer, en geeft je ook de prijs ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 22 februari 2010 @ 21:22 | |
quote:vouwfietstuig ![]() ![]() | ||
greavy | maandag 22 februari 2010 @ 22:20 | |
quote:Jep. Ik wou de afstand weten van me treinrit van Donderdag, en vroeg op OHIH of iemand iets wist, waar ik het kon 'berekenen', waarbij ik dus ook daaruit kwam. Het werkt inderdaad fantastisch! | ||
Ireyon | maandag 22 februari 2010 @ 22:23 | |
quote:Ja verdomme, heb ik een jaar lang 0.5 kilometer te weinig bijgehouden voor Rsd - Ehv.. Met 320x dat traject scheelt dat nogal wat ![]() | ||
greavy | maandag 22 februari 2010 @ 22:33 | |
Afgelopen vrijdag gekloot gehad met me OV-Chipkaart ![]() Ben ik op Utrecht CS, check ik uit, loop naar de McDonalds, en kom later na het eten terug, en check in om 17.27. 'Even' later loop ik weer door de stationshal, zonder een reis te hebben afgelegd, en denk dat ik nog steeds moet inchecken, dus loop naar een paaltje, en wil inchecken om 19.10. Maar wat blijkt: Ben al ingecheckt, dus me borg van ¤10 pleite ![]() Ik naar het loket, om te vragen hoe ik het geld terug kan krijgen, en zij leest me chipkaart in, en print gegevens uit. Volgens dat vreemde wijf blijkt dat me borg al terug is geboekt 'omdat het niet meer tussen haakjes staat'. Er staat echter wel 'Af' achter, en zij beweert 'dat dat in dit geval altijd zo is'. ![]() Ik check dus om 19.18 weer in, en vertrek echter om 21.47 pas met mijn trein. Dat kan geen kwaad. Kijk ik gister in mijn transactie overzicht op NS.nl en dan bij Mijn NS, blijkt dat me geld wél is afgeschreven en er géén ¤10 borg is terug gestort ![]() ![]() Omdat ik vandaag even Rotterdam - Hoek van Holland Strand op en neer wou, kwam ik toch in Rotterdam, dus daar naar het loket. Zij leest me gegevens in, en print het uit. Ze kijkt, en ziet inderdaad dat er ¤10 borg is afgeboekt, en geeft me de informatie die ik wou weten. Bel ik vandaag met de NS Klantenservice, ¤0,10 per minuut. ![]() Na 7 minuten in de wacht gestaan te hebben, word ik dus eindelijk geholpen. Ik leg het probleem uit, zij vraagt naar al me gegevens (postcode, huisnummer, OV-chipkaart nummer, geboortedatum en naam). Ze bekijkt de gegevens, en kan ook terug gezien dat die borg niet is teruggestort, omdat het meer dan 60 minuten na het inchecken op hetzelfde station word uitgecheckt. Zij ging 'even vragen' of die ¤10 teruggestort kon worden, en weer 3 minuten in de wacht, eindelijk weer haar aan de telefoon. En ja hoor, ze kan me de ¤10 terugboeken. Echter wel op het rekeningnummer van mijn moeder, omdat die de betalingen doet van de voordeelurenkaart, en dat in het systeem staat. Wil ze het doen, blijkt dat de rekeninghouder een andere naam heeft dan de kaarthouder, en blijkt het daarom niet mogelijk te zijn ![]() ![]() Ik laat dus de rekeningnummer naar mijn eigen veranderen, en het is mogelijk. Totaal 19 minuten aan de lijn gehangen, dus daar gaat weer ¤1,90. Gelukkig is het nog niet een hoog tarief. Heb vandaag wel me geld al teruggeboekt gekregen op me rekening ![]() ![]() Al bij al: Het is een leuk vervoersmiddel, tot je er problemen mee krijgt.. Dan is het alleen maar klote ![]() Eigenlijk houd ik, door dat telefoongesprek, nog maar ¤8,10 over van die ¤10 ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door greavy op 23-02-2010 16:32:48 ] | ||
Socios | maandag 22 februari 2010 @ 22:51 | |
quote:Hier stopte ik met lezen. Ik hoop dat je ´m nooit meer gebruikt. ![]() | ||
James1988 | maandag 22 februari 2010 @ 23:04 | |
Het klopt wel wat je schrijft... als je bij NS incheckt wordt er 10 danwel 20 euro borg afgehouden (afhankelijk van of je klant/geen klant bent). Als je binnen een uur weer uitcheckt op hetzelfde station krijg je die borg terug, daarna niet meer. Dit staat ook omschreven op NS.nl. Zelf ben ik een tevreden gebruiker van reizen op saldo: geen kaartjes meer hoeven kopen, en ook nooit opladen (automatisch opladen) ![]() | ||
greavy | dinsdag 23 februari 2010 @ 00:45 | |
Ik heb ook automatisch opladen, en sinds ik hem gebruik (is al een tijdje) weinig problemen ondervonden. Dat die borg tijdelijk afgeschreven word, maar als je dat terug wil hebben, wat mij logisch lijkt, heb je ineens veel meer moeite.. Dan heb je nog mensen bij de balie zitten, die soms niet eens weten hoe dat exact werkt.. Als het binnen 3 maanden vaker voorkomt van 5 keer, word in een aantal gevallen je chipkaart geblokkeerd én je geld niet meer teruggeboekt als je daar om vraagt. Blokkade kan je dan weer tegen betaling laten weghalen, aldus de klantenservice | ||
Guppy | dinsdag 23 februari 2010 @ 08:10 | |
Ik ben benieuwd wanneer je ook maandtrajectabbo's op je kaart kan laden. | ||
Duvel | dinsdag 23 februari 2010 @ 08:20 | |
Ik ga met NS niet reizen op saldo. Kaartjes FTW! | ||
Fixers | dinsdag 23 februari 2010 @ 08:22 | |
Daar ben me ook wel benieuwd naar. Op zich ben me wel een voorstander van de chip. Mits goed geimplementeerd en de kinderziektes eruit, waar het voorlopig lang niet op lijkt. Zodra het mogelijk is ga me het gewoon eens proberen met een maandkaart. Zodat me zelf kan ervaren hoe goed of slecht het werkt. | ||
Guppy | dinsdag 23 februari 2010 @ 08:53 | |
Ik moest even teruglezen voor ik begreep waar het 'me' opsloeg ![]() | ||
ReisT | dinsdag 23 februari 2010 @ 09:09 | |
quote:Belachelijke regel is dat. Vooral ook omdat als je wél een reis maakt je de hele dag de tijd krijgt om uit te checken - waarom kan dat niet ook bij een reis van 0 kilometer? Waarom wordt bijvoorbeeld niet de prijs voor 0 tariefeenheden gerekend? (enkele reis van 0 tariefeenheden is ¤1,30 of ¤2,20) | ||
Guppy | dinsdag 23 februari 2010 @ 09:21 | |
Maar dat maakt het toch alleen maar verwarrender? Je maakt nooit een reis van 0 km namelijk. Als je niet gaat reizen, check je ook niet in. | ||
RubenK | dinsdag 23 februari 2010 @ 09:42 | |
quote:En de mensen bij bijvoorbeeld station Leiden, die als ze niet dwars door het station gaan minstens 1000m om moeten lopen/fietsen? ![]() | ||
Guppy | dinsdag 23 februari 2010 @ 09:49 | |
quote:Moet je per se inchecken om dwars door dat station te lopen?? Ja, dan maakt NS het ook niet heel makkelijk voor zichzelf... | ||
Dr_Flash | dinsdag 23 februari 2010 @ 10:10 | |
quote:Lekker nuttig ja, hectometers ![]() ![]() | ||
De_Hertog | dinsdag 23 februari 2010 @ 10:22 | |
Dr_Flash, die getallen tussen haakjes, is dat aantal minuten vertraging? | ||
Dr_Flash | dinsdag 23 februari 2010 @ 10:45 | |
quote:211 min vertraging op 160.000 km? ![]() nee dat is het aantal km's met stoomtractie ![]() | ||
Socios | dinsdag 23 februari 2010 @ 11:09 | |
Edit: nvm. | ||
De_Hertog | dinsdag 23 februari 2010 @ 11:10 | |
quote:Ah mooi. Ja, ik vroeg het me af en kon niets beters bedenken ![]() | ||
KapiteinT | dinsdag 23 februari 2010 @ 11:32 | |
Wie houden er hier eigenlijk allemaal hun treinkilometers bij? Ik zit voor 2010 op 3350km. Begin van dit jaar niet zo veel gereisd, maar ik reis nu minimaal 400km per week. Aantal reizen: 53 Totaal afgelegd: 3350 km Gem. afgelegd: 63,21 km Totale reistijd: 47 uur en 52 minuten Gem. reistijd: 54 minuten Voor school: 26 ritten, 1978 km Niet school: 27 ritten, 1372 km Kosten: ¤40,60 Gecontroleerd: 21 keer (39,62%) Vertraging: 10 keer (18,87%) | ||
Dr_Flash | dinsdag 23 februari 2010 @ 11:35 | |
Ik hou alleen de kilmeters bij. Al die andere fratsen (bijvoorbeeld ook aantal km tussen twee controles) heb ik een jaar lang gedaan maar was me veel te veel werk ![]() Ik sluit me trouwens aan bij quote: ![]() | ||
KapiteinT | dinsdag 23 februari 2010 @ 11:39 | |
Haha, bij mij waren het gelukkig toch iets meer dan 14km. ![]() Ik heb een leuk systeempje gemaakt waarbij ik alles in kan voeren (ook vanaf m'n mobiel) en die rekent alles uit. Wil het op den duur nog gaan uitbreiden met leuke grafiekjes enzo. ![]() | ||
HaverMoutKoekje | dinsdag 23 februari 2010 @ 11:40 | |
quote:Waarom check je uren van te voren al in? Het is geen vliegtuig....... ps het mijn trein, niet me trein | ||
greavy | dinsdag 23 februari 2010 @ 16:35 | |
Ik check zo vroeg van te voren in omdat ik dan niet kan vergeten in te checken.. Ik bleef ook altijd op de perrons hangen, en kwam dus amper in een stationshal of tunnel. Meestal vertrok de laatste alpen expres, en ging ik gelijk de eerste trein in, en dus geen tijd had om in te checken. En het kan daarnaast geen kwaad als je al uren bent ingecheckt, alleen wel als je op hetzelfde station weer uitcheckt ![]() [ Bericht 22% gewijzigd door greavy op 23-02-2010 16:46:59 ] | ||
Dr_Flash | dinsdag 23 februari 2010 @ 17:35 | |
quote:Huh? Ik snap er geen flikker van ![]() | ||
Ireyon | dinsdag 23 februari 2010 @ 17:40 | |
quote:Ikke ![]() Sinds 1 januari 2010 ben/heb ik; 22 dagen met de trein gereisd. 4924 kilometer afgelegd, 224 kilometer gemiddeld per dag. 0,12 keer de aarde rondgereisd. 180 minuten oftewel 3:00 uur vertraging gehad, 08:11 minuten gemiddeld per dag. 6 keer van m'n dagelijkse routine afgeweken. 2 keer via 's Hertogenbosch gereisd. 4 keer recreatief gereisd. ( 18% ) 23 keer gecontroleerd, 214 kilometer gemiddeld per controle. Records op één dag; 775 kilometer op één dag. 70 minuten vertraging. 7 controles. | ||
Ireyon | dinsdag 23 februari 2010 @ 17:46 | |
![]() Excuses voor de cameratelefooncamerakwaliteit, maar dit lijk mij dus die zogenaamde 'bevrijdingstrein' waar eerder over gesproken werd. Een rode kop dus.. 't valt wel op in ieder geval. | ||
Guppy | dinsdag 23 februari 2010 @ 17:49 | |
Oh my... De trein is vol, en er zit een kind echt heel erg te krijsen ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 23 februari 2010 @ 18:05 | |
quote: ![]() ![]() ![]() | ||
Guppy | dinsdag 23 februari 2010 @ 18:09 | |
quote: ![]() Maar t is een beetje zielig, n autistje of zo. Arme moeder doet dr best maar niks helpt. Je zal dr thuis mee zitten. En arme ik natuurlijk ook ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 23 februari 2010 @ 18:15 | |
Aaaah arme Gup ![]() ![]() Ik krijg een 2-1 overgang aangeboden van NS ![]() Alleen jammer dat de website plat ligt ![]() | ||
Guppy | dinsdag 23 februari 2010 @ 18:30 | |
Cool! Is dat die tegemoedkoming van van de winter? Overigens wacht ik nu op de bus, wat een rust | ||
Dr_Flash | dinsdag 23 februari 2010 @ 18:49 | |
quote:Jep ![]() Nou nogeens zien dat het inderdaad lukt om er eentje te bestellen ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 23 februari 2010 @ 18:51 | |
quote:Leger? Hee, hebben wij ook zoiets? Oh nee, die zijn druk in Uruzgan ![]() | ||
KapiteinT | dinsdag 23 februari 2010 @ 18:55 | |
quote:Hé, hier van kan ik ook wel wat dingen inbouwen in mijn bijhoud-systeempje. ![]() Gemiddeld 8 minuten vertraging per dag? Hoe krijg je dat voor elkaar? | ||
Guppy | dinsdag 23 februari 2010 @ 19:11 | |
quote:Ben benieuwd of ik ook iets aangeboden krijg. Zal wel niet, met een voordeelurenabonnement en een maandtrajectabonnement. Maar wel leuk ![]() | ||
Socios | dinsdag 23 februari 2010 @ 19:17 | |
Heb ´m ook gekregen, jij mag mijn overgangskaartje wel hebben Guppyfriend! ![]() | ||
Ireyon | dinsdag 23 februari 2010 @ 19:43 | |
quote:180 minuten verdeeld over 22 dagen ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 23 februari 2010 @ 19:56 | |
quote:Dan krijg jij m ook lijkt me. Ik had dat ook ![]() | ||
Ireyon | dinsdag 23 februari 2010 @ 20:03 | |
quote:http://www.spitsnieuws.nl(...)g_winter_1_ns_0.html quote:Maandkaart -> dagkaart, voordeelurenkaart -> overgangskaartje. Zo slecht kom je er dus niet mee weg ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 23 februari 2010 @ 20:25 | |
Plus natuurlijk de compensatie voor de dagen dat er praktisch niks reed. Nog niks van gehoord, maar het zal idd wel wat langer duren deze keer ![]() | ||
Ofyles2 | dinsdag 23 februari 2010 @ 20:33 | |
quote:Geen halve maatregelen daar in Zweden. In Nederland worden pas maatregelen genomen als het kalf en zijn moeder verdronken zijn. | ||
ziggyziggyziggy | dinsdag 23 februari 2010 @ 21:40 | |
Ik heb een voordeelurenkaart en krijg een dagkaart aangeboden. ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 23 februari 2010 @ 21:43 | |
quote:Nietes ![]() | ||
Duvel | dinsdag 23 februari 2010 @ 21:48 | |
Ik heb een JTK en krijg een dagkaart aangeboden. | ||
greavy | dinsdag 23 februari 2010 @ 23:03 | |
quote:Wat snap je niet? Ik check steeds zo vroeg in, terwijl ik pas veel later in de trein stap. Dit doe ik, om het inchecken niet te vergeten, en ik continu op Utrecht Centraal te vinden was. Dit vanwege de Skitreinen. Normaal levert het geen problemen op. Wanneer je na 60 minuten op hetzelfde station uitcheckt, ben je wél je borg kwijt. Maar omdat ik in de trein stap, en ergens anders uitcheck, gaat me borg er niet aan, alleen me reiskosten voor het traject. | ||
Dr_Flash | dinsdag 23 februari 2010 @ 23:08 | |
Oh okee. Ik hou nog steeds vast aan de papieren kaartjes zolang die flutpoepkaart nog niet perfect werkt. | ||
greavy | dinsdag 23 februari 2010 @ 23:13 | |
quote:Je krijgt géén dagkaart aangeboden, maar als je een dagkaart/enkele reis/retour ofzo koopt krijg je een 2-1 overgangsbewijs aangeboden ![]() quote:Of anders heb jij weer een andere aanbieding ![]() ![]() Abonnement houders (Jaartraject e.d.) krijgen een dagkaart 2e klas ![]() Voordeelurenkaart houders krijgen een 2-1 overgangsbewijs. [ Bericht 4% gewijzigd door greavy op 23-02-2010 23:40:37 ] | ||
Crientj | dinsdag 23 februari 2010 @ 23:27 | |
Oeh ;o Dat is wel nice. Jammer dat ik niet thuis ben en de post pas later te zien krijg ![]() | ||
dennistd | dinsdag 23 februari 2010 @ 23:27 | |
quote:Dat klopt inderdaad, tenminste als dit Tilburg is ![]() | ||
greavy | dinsdag 23 februari 2010 @ 23:41 | |
quote:Degenen waarvan een mailadres bekend is, krijgen er meende ik een mail over. | ||
greavy | dinsdag 23 februari 2010 @ 23:47 | |
Een faalheid van de NS-Site:quote:Kijk hier om het zelf te zien Sinds wanneer heeft Leeuwarden - Groningen met het traject Amsterdam - Brussel te maken ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 23 februari 2010 @ 23:53 | |
quote:WTF ![]() ![]() ![]() | ||
Ofyles2 | woensdag 24 februari 2010 @ 04:46 | |
De beerput van Berlijn wordt bruusk opengerukt: Jarenlange misstanden bij de Berliner S-Bahn | ||
Socios | woensdag 24 februari 2010 @ 04:47 | |
Vrij sick wel. | ||
Ofyles2 | woensdag 24 februari 2010 @ 04:51 | |
quote:En dat de deelstaat Berlijn deze praktijken niet doorhad... Het management reageert overigens zeer laf door Bombardier te beschuldigen van materieelpech... ![]() | ||
Fixers | woensdag 24 februari 2010 @ 07:07 | |
quote:Ik heb mijn geld al binnen van die kerst periode. Heb de gtbvtjes wel pas ingestuurd nadat er bekend gemaakt is dat er wel claims vergoed gaan worden, half januari. De eerste heb ik twee weken terug al gehad, de andere 4 in een keer vorige week. 'k Zal wel bovenop de stapel gelegen hebben. Nu de post in de gaten houden.... stik, besef net dat ik nooit mijn adreswijziging heb doorgegeven aan de NS.... ![]() | ||
James1988 | woensdag 24 februari 2010 @ 08:22 | |
quote:Wat is daar allemaal aan de hand dan? | ||
Duvel | woensdag 24 februari 2010 @ 08:27 | |
quote:Wat nou " ![]() ![]() | ||
Duvel | woensdag 24 februari 2010 @ 08:29 | |
quote:"...Missmanagement auf Kosten der Sicherheit ..." | ||
Dr_Flash | woensdag 24 februari 2010 @ 09:10 | |
Gerard Kemkers vervolgt carrière bij Prorail.SPOILER | ||
its_me_ | woensdag 24 februari 2010 @ 09:11 | |
quote:zo! Onderweg van r'dam naar antwerpen. Daar overstappen en door naar lille. Vanaf daar per tgv verder naar Lyon in minder dan 3u! ![]() | ||
Guppy | woensdag 24 februari 2010 @ 09:18 | |
quote:Awww, dat is lief ![]() | ||
Duvel | woensdag 24 februari 2010 @ 09:27 | |
quote: ![]() | ||
Guppy | woensdag 24 februari 2010 @ 09:31 | |
quote:Anders ik wel... ![]() | ||
Duvel | woensdag 24 februari 2010 @ 09:34 | |
quote:Ja precies. Kan me voorstellen dat Kramer ook wel de smoor in had. ![]() | ||
Duvel | woensdag 24 februari 2010 @ 09:38 | |
Gòòòòdverdomme! Iemand al die actievoorwaarden voor die dagkaart gelezen? O.a.: quote:Ik ben ontstemd. ![]() | ||
Guppy | woensdag 24 februari 2010 @ 09:40 | |
quote:Jaah! Ik verwachte echt dat Kramer z'n schaats in Kemkers edele delen zou planten of zoiets... ![]() | ||
greavy | woensdag 24 februari 2010 @ 10:08 | |
quote:Dat was al langer bekend ![]() Ik heb het zelf al eerder gepost, dat de acties die NS heeft, niet meer geldig zijn bij Syntus, Connexxion, Veolia en Arriva. En de reden is, dat NS de overige vervoerders te weinig betaald. De acties die al lopen (blokkerkaartje bijvoorbeeld) gelden nog wel bij die vervoerders, maar de nieuwe acties, zoals nu de 2-1 overgang en de dagkaart 2e klas actie niet meer. NS acties niet meer geldig bij andere vervoerders (Opeens Had Ik Het) NS acties gelden niet meer bij Arriva (Somda) En dus ook niet bij andere vervoerders. | ||
greavy | woensdag 24 februari 2010 @ 10:09 | |
quote:Ik vind een eersteklas dagkaart voor hun meer dan terecht. | ||
De_Hertog | woensdag 24 februari 2010 @ 10:12 | |
quote:Tijd voor kamervragen, lijkt me zo. | ||
Dr_Flash | woensdag 24 februari 2010 @ 10:25 | |
een 2-1 overgang is een 2-1 overgang Greavy, dat heeft niks met "acties" te maken. | ||
Duvel | woensdag 24 februari 2010 @ 10:27 | |
En een dagkaart is een dagkaart, geen huisvrouwen-truttekutten-kruidvatkaartje. Dus s.v.p. niet aankomen met je "ik had het toch gezegd" en zo. | ||
Dr_Flash | woensdag 24 februari 2010 @ 10:29 | |
quote:straks is die regel nog doorgevoerd op initiatief van onze greavige vriend ![]() ![]() | ||
Duvel | woensdag 24 februari 2010 @ 10:33 | |
quote:Neuh, da's te veel eer. Maar ik vind het wel een wassen neus: "u krijgt een dagkaart". En dan dit. Wat doen ze met mensen die een jaartrajectkaart hebben met een deel "andere vervoerder" er in? ![]() Aan de andere kant: NS heeft problemen gehad en compenseert z'n eigen klanten met een kaartje op de eigen trajecten. Volgens het mantra "marktwerking in het ov" zal het allemaal wel kloppen, maar het is wel erg zuur. [ Bericht 0% gewijzigd door Duvel op 24-02-2010 10:39:37 ] | ||
davidov2009 | woensdag 24 februari 2010 @ 10:44 | |
![]() TVPtje Wintersportrein ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 24 februari 2010 @ 10:51 | |
Ja, maar het is gelul natuurlijk. Ik koop straks een volwaardige Dagkaart uit de automaat voor inmiddels een whopping ¤ 44,60. Ik krijg daar een 2-1 overgang bij, maar als ik buiten het NS-net kom dan moet ik toch gewoon 2e klas gaan zitten dus. Niet dat die boeren over het algemeen veel beters hebben, maar het is gewoon het zoveelste verschijnsel van de uitholling die de laatste tijd ineens hip lijkt te zijn ![]() ![]() In België heb je voor 82 euro een WEEKnetkaart bijvoorbeeld. Hoe kan dat? ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 24 februari 2010 @ 10:52 | |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
De_Hertog | woensdag 24 februari 2010 @ 11:00 | |
quote:Ja, ooit kon je nog zeggen dat in Belgie het spoor een stuk slechter was dan hier, maar als je ziet hoe het hier ging in de winter is er ook een hoop achterstallig onderhoud inmiddels. | ||
bork | woensdag 24 februari 2010 @ 11:26 | |
quote:WTF! Je hebt ook toffe en beleefde kindjes hoor! ![]() ![]() | ||
dennistd | woensdag 24 februari 2010 @ 11:38 | |
quote:En als het nou ook nog zijn eigen foto was... Maar deze komt uit een topic op OHIH.... Volgende keer misschien een bronvermelding, dat is wel wat netter. | ||
Dr_Flash | woensdag 24 februari 2010 @ 11:39 | |
quote:Ja maar die is netjes opgevoed ![]() De trappisten smaakten goed trouwens, pa en ik hebben er gisteren Kemkers en Kramer in verdronken ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 24 februari 2010 @ 11:41 | |
Met La Trappe noem je dan ook een van de betere biermerken | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 24 februari 2010 @ 11:42 | |
quote: quote:Dus. | ||
Dr_Flash | woensdag 24 februari 2010 @ 11:45 | |
Dan zal je wel een abonnement hebben. Of er is sprake van vriendjespolitiek, dat kan natuurlijk ook ![]() | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 24 februari 2010 @ 11:54 | |
quote:Ik heb alleen een Voordeelurenkaart, dus het zal vast het laatste zijn. ![]() | ||
Guppy | woensdag 24 februari 2010 @ 12:11 | |
quote:Jamaar die is liev!! Waarom zitten die nooit bij mij ![]() | ||
Ireyon | woensdag 24 februari 2010 @ 12:33 | |
Hmm 'k heb weer een reizen-in-België probleem ![]() Als ik bijv. van Roosendaal naar Luik wil, geeft die HAFAS planner aan dat ik eerst naar Brussel moet en daar richting Luik over kan stappen, op de intercity die ook stopt in Leuven. Nu wil ik binnenkort naar Leuven en dacht ik; "Met een kaartje naar Leuven kan ik dus ook nog even in Brussel rondkijken ![]() Maar waarom kan ik met een kaartje Rsd - Leuven niet in Brussel terecht komen, maar met een kaartje Rsd - Luik, voor een trein die nota bene ook langs Leuven komt, wel ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 24 februari 2010 @ 12:47 | |
quote:Omdat dat sneller en of minder overstappen is. Overigens mag je in België niet "ergens langer rondkijken" want dat geldt als een reisonderbreking. Strikt genomen zou je dus een kaartje Roosendaal - Brussel en een kaartje Brussel - Leuven moeten kopen als je dat wil doen. | ||
Duvel | woensdag 24 februari 2010 @ 12:54 | |
Hebben ze in België ook dagkaarten? Of alleen die 10 rittenkaart? | ||
Dr_Flash | woensdag 24 februari 2010 @ 12:56 | |
quote:Nee dus. Anders deed ik dat wel hmm. Alleen die Rail Pass van inmiddels 74 euro. | ||
Dr_Flash | woensdag 24 februari 2010 @ 12:58 | |
quote:Jullie hebben er als personeel zwaarder onder geleden natuurlijk ![]() | ||
Duvel | woensdag 24 februari 2010 @ 12:58 | |
Ze hebben daar gelukkig maar één vervoerder op het railnet. Toch? Niets is meer zeker... ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 24 februari 2010 @ 13:01 | |
quote:Ja, "gelukkig". Of zo. ![]() | ||
Duvel | woensdag 24 februari 2010 @ 13:02 | |
quote:In elk geval niet het gezeik dat kaartjes op bepaalde lijnen niet geldig zijn. | ||
Dr_Flash | woensdag 24 februari 2010 @ 13:03 | |
quote:Nee, gewoon kortingsformules die afgeschaft worden wegens overmatig succes ![]() | ||
Ireyon | woensdag 24 februari 2010 @ 13:26 | |
quote:Wat dat reisonderbreking betreft; het NS personeel hier op 't station heeft mij gegarandeerd dat ik er niet/nooit mee in de problemen zal komen ![]() | ||
davidov2009 | woensdag 24 februari 2010 @ 13:26 | |
quote:Niet om t een of ander, maar ik volg deze topics al heel wat maandjes en iedereen knalt hier lukraak TVP foto's neer zonder bronvermelding. Maar goed, bij deze dan http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=55&t=12920&p=275145#275145 En sorry, ik wist niet dat je geen HDR plaatjes mocht posten ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 24 februari 2010 @ 13:27 | |
quote:De meeste geposte foto's hier komen uit eigen collectie ![]() | ||
greavy | woensdag 24 februari 2010 @ 13:50 | |
quote:Waarom is dan een kennis (Machinist bij de Arriva op Merwede-LingeLijn, en tevens zwager van mijn mams) ingelicht dat deze actie, de gratis kaarten niet geaccepteerd worden, omdat het een actie betreft waarbij de NS hun geen of te slechte vergoeding geeft? Hun mogen momenteel de Blokker kaartjes e.d. nog accepteren, maar zodra er een nieuwe actie is ingegaan, mogen ze het niet meer.. Dan lijkt het me toch duidelijk, dat ik de waarheid spreek óf de Arriva medewerkers verkeerd ingelicht worden, eveneens als bij Syntus, Connexxion en Veolia.. | ||
Duvel | woensdag 24 februari 2010 @ 14:29 | |
quote:Het is voor de nieuwe Kruidvat/Blokker acties niet gecommuniceerd, alleen nu voor die zouteloze wintercompensatie. En over jouw waarheidsvinding laat ik mij verder niet uit. | ||
De_Hertog | woensdag 24 februari 2010 @ 14:31 | |
quote:Ja, net als ZugChef, die de hele tijd plaatjes van een zekere Bjorn Nielsen jat. | ||
Socios | woensdag 24 februari 2010 @ 14:35 | |
En RailMagazine jat de foto´s van Zug-Chef weer. ![]() | ||
Yreal | woensdag 24 februari 2010 @ 14:36 | |
quote:SCHANDALIG !!! ![]() ![]() | ||
greavy | woensdag 24 februari 2010 @ 14:37 | |
Is die Zug Chef die Bjorn Nielsen dan niet? Ik zie op andere fora wel vaak dezelfde plaatjes(of bijna dezelfden) terug, alleen met een andere naam in het zwarte blok.. [ Bericht 2% gewijzigd door greavy op 24-02-2010 14:48:43 ] | ||
Yreal | woensdag 24 februari 2010 @ 14:41 | |
quote:Zou het? ![]() | ||
Socios | woensdag 24 februari 2010 @ 14:43 | |
Zug-Chef koning van de treinfoto´s. Pure eindbaas. | ||
Duvel | woensdag 24 februari 2010 @ 14:48 | |
quote:Laat maar, sorry. | ||
#ANONIEM | woensdag 24 februari 2010 @ 14:48 | |
quote:Hmm ik zit nu op die website van railmagazine en het lijkt me wel een leuk blad. Heeft iemand een abonement erop? | ||
Duvel | woensdag 24 februari 2010 @ 14:49 | |
quote:Ja, sinds 1993. ![]() | ||
#ANONIEM | woensdag 24 februari 2010 @ 14:50 | |
quote:Dus het bevalt je wel? Ik heb helemaal niks met modelbouw, meer met techniek,informatie, foto's etc Of heeft iemand nog een andere tip? [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2010 14:52:03 ] | ||
De_Hertog | woensdag 24 februari 2010 @ 14:52 | |
quote:Rail Magazine (en RailHobby) zijn beide half grootbedrijf, half modelbouw. Spoorwegjournaal is volgens mij wel alleen grootbedrijf, maar komt uit Belgie en besteedt dus relatief veel aandacht aan de NMBS ![]() | ||
greavy | woensdag 24 februari 2010 @ 14:52 | |
quote:owh, laat maar. | ||
Duvel | woensdag 24 februari 2010 @ 14:53 | |
Oeps. [ Bericht 54% gewijzigd door Duvel op 24-02-2010 14:59:19 ] | ||
Duvel | woensdag 24 februari 2010 @ 14:54 | |
quote:Zoals gezegd: de helft is modelbouw. Dus dan zou het voor jou niet het juiste blad zijn. Wat je nog kunt doen is lid worden van de NVBS, hun blad, Op de Rails, is ook leuk en alleen maar grootspoor. | ||
Socios | woensdag 24 februari 2010 @ 14:55 | |
Heb hier diverse recente jaargangen liggen. Leuk blad. ![]() | ||
De_Hertog | woensdag 24 februari 2010 @ 14:56 | |
quote:Die was ik nog vergeten. Extra goed omdat je dan ook de NVBS steunt ![]() | ||
greavy | woensdag 24 februari 2010 @ 14:59 | |
Ik ben sinds Januari lid van Op de Rails / NVBS. Ook een leuk blad. Binnenkort een paar oude jaargangen bestellen. | ||
Duvel | woensdag 24 februari 2010 @ 15:04 | |
quote:Wat kost dat? RM kost 53 euro per jaar... | ||
#ANONIEM | woensdag 24 februari 2010 @ 15:05 | |
quote:Bedankt! Is even binnenkort kijken bij een supermarkt ofzo, als het wat voor me is! Of iemand een idee waar ze los te koop zijn? (behalve via de website) En het gaat me inderdaad alleen maar om het grootspoor ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2010 15:07:39 ] | ||
De_Hertog | woensdag 24 februari 2010 @ 15:08 | |
quote:Ik denk niet dat Op de Rails in de supermarkten ligt, maar op www.nvbs.com kun je een proefnummer aanvragen. Ik kon daar trouwens niet vinden hoeveel het kost om lid te worden, de folder verwijst terug naar de website maar daar kwam ik geen prijzen tegen. | ||
greavy | woensdag 24 februari 2010 @ 15:12 | |
De tarieven tot 24 jaar is (vanaf 1 Januari, het hele jaar 2010), ¤26,75. Als je later start, ligt dit lager. Wanneer je per 1 Januari kiest, worden de achterstallige Op De Rails alsnog opgestuurd. Wanneer je een aanvraag doet, krijg je één proefnummer (waarschijnlijk Januari 2010) gratis thuisgestuurd, waarbij een formulier zit om lid te worden. Besluit je om lid te worden, stuur je het formulier in het bijgevoegde gefrankeerde envelop terug. Het blad is niet in een supermarkt te vinden; Je kan ook alleen maar via hun website bestellen als je al lid bent. | ||
De_Hertog | woensdag 24 februari 2010 @ 15:13 | |
quote:En als je ouder bent? ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 24 februari 2010 @ 15:16 | |
quote:Laat jij je lekker dingen door NS-personeel garanderen over gedragingen van NMBS-personeel ![]() Maar kom hier dan ook niks vragen voortaan, okee? | ||
Dr_Flash | woensdag 24 februari 2010 @ 15:16 | |
quote:Ik betaal iets van 52 of 53 euro per jaar ![]() | ||
#ANONIEM | woensdag 24 februari 2010 @ 15:17 | |
quote:Ben ik blij dat ik 22 ben ![]() | ||
#ANONIEM | woensdag 24 februari 2010 @ 15:23 | |
Hier kan je een proefnummer laten opsturen...heb het ook zojuist gedaan ![]() http://www.nvbs.com/OverNVBS/Mededelingen.php?Categorie=LidWorden | ||
greavy | woensdag 24 februari 2010 @ 15:26 | |
quote:Volgens mij ben je dan Gerechtigde? Je hebt 4 of 5 klasses waar je uit kan kiezen. 'Lid' is een goedkope vorm, maar je kan ook 'Gezinslid' (volgens mij dan géén OdR) hebben e.d. Er staat een (klein) foutje in OdR 2010-01 blz. 6 over de Klimaattrein. Deze is niet (of maar deels) ontstickerd, want hij heeft met de Klimaattrein stickers in de Alpen Expres / Ski Trein van afgelopen vrijdag gereden (de laatste die vertrok) | ||
Duvel | woensdag 24 februari 2010 @ 15:28 | |
quote:Alsof mijn hele "gezin" zit te wachten op de NVBS! NOT. ![]() | ||
XcUZ_Me | woensdag 24 februari 2010 @ 15:30 | |
quote:De katten misschien, om op te knagen ![]() | ||
Yreal | woensdag 24 februari 2010 @ 15:52 | |
Klasgenoot van me al weken helemaal hysterisch dat ze vandaag een date heeft en misching wel ontmaagd word. Ze woont alleen in lelydorp en laat er nou net iemand springen in almere ![]() ![]() Natuurlijk wel even der de busnummers gesmst, goede jongen als ik ben ![]() | ||
James1988 | woensdag 24 februari 2010 @ 15:55 | |
quote:1) Leer spellen. Het is misschien. 2) Slet. ![]() | ||
Duvel | woensdag 24 februari 2010 @ 15:55 | |
quote:WTF, met wat voor mensen ga jij om?? | ||
Yreal | woensdag 24 februari 2010 @ 15:58 | |
quote:Ze maakt wel mooi al mijn verslagen voor me ![]() | ||
Ofyles2 | woensdag 24 februari 2010 @ 16:01 | |
quote:Grof mismanagement bij de Berliner S-Bahn, om je vingers bij af te likken. Het bestuur verlegde de aandacht van bedrijfsveiligheid naar puur winstbejag, met een hevig verstoorde dienstuitvoering tot gevolg. Dit in het kader van 'bezuinigingen'. Hopelijk worden de kopstukken lang opgeborgen. | ||
Socios | woensdag 24 februari 2010 @ 16:07 | |
quote:Overhandig pic´s en (treinreis)verslagen. ![]() | ||
Duvel | woensdag 24 februari 2010 @ 16:11 | |
quote:Als ze nu nog ontmaagd moet worden, doe je iets niet goed. | ||
James1988 | woensdag 24 februari 2010 @ 16:18 | |
![]() | ||
Stefanovic83 | woensdag 24 februari 2010 @ 16:22 | |
![]() | ||
Yreal | woensdag 24 februari 2010 @ 16:30 | |
quote:mijn niet gezien , mijn vriendin is leuker ![]() ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 24 februari 2010 @ 16:42 | |
quote:Alleen als je ze zelf gemaakt hebt ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 24 februari 2010 @ 17:08 | |
quote:ik zal eens kijken ![]() ![]() | ||
Yreal | woensdag 24 februari 2010 @ 17:34 | |
quote:Pffff ![]() ![]() ![]() | ||
Socios | woensdag 24 februari 2010 @ 17:35 | |
Daarvoor ga ik wel met de trein naar Lelystad. ![]() | ||
Ireyon | woensdag 24 februari 2010 @ 17:43 | |
quote:Vorige week antwoordde je nota bene zelf dat ze er in België niet moeilijk over doen? Als ik aan het loket om een kaartje Rsd - Gent en Gent - Brugge vraag en ze geven mij een kaartje Rsd - Brugge met de boodschap dat ik absoluut zonder problemen ook enkele uren in Gent mag blijven, dan blijf ik er niet op aandringen dat dat helemaal niet mag ![]() | ||
Guppy | woensdag 24 februari 2010 @ 17:51 | |
Oh god, nu zit er een man achter me die via z'n mobiel een hele familievete zit uit te vechten! Heel erg, z'n dochter heeft de kinderen en nu staat de ex bij zijn vrouw voor de deur te dreigen dat ie de kinderen terug wil. En opa zit natuurlijk in de trein, paniek! Wat een soap | ||
Dr_Flash | woensdag 24 februari 2010 @ 17:54 | |
quote:Ja, maar goed, dat zijn dus reizigerservaringen. Geen wet ![]() quote:oh okee, nou veel succes ![]() ![]() | ||
Duvel | woensdag 24 februari 2010 @ 18:36 | |
quote:Wat is er allemaal mis met dat meisje? | ||
Fixers | woensdag 24 februari 2010 @ 18:45 | |
Sjongejongejongejonge.... Het is wel weer eens duidelijk wat het meest asociale soort treinreiziger is: autochtone blanke 55 plussers met een joods-christelijke traditie. Ze laten gewoon geen moment om rustig uit te kunnen stappen. Ook niet als er al wat van gezegd is en er nog een flinke stroom uitstappende reisigers in beeld is. Wurmen ze zich tegen de stroom in die smalle virmtrapjes af. ![]() Is er voor de volgende verkiezingen niet een partij met 18 jarige islamitische slecht geintergreerde werkeloze criminele jongeren? | ||
stavromulabeta | woensdag 24 februari 2010 @ 19:23 | |
quote:Dat klopt, de NMBS staat ook reisonderbrekingen toe, mits het een internationaal vervoersbewijs betreft. quote:Dus met Roosendaal-Luik mag het wel, met Essen-Luik niet. Al vraag ik me dan af hoe het zit met reizen vanaf Maastricht, dat heeft immers een status als belgisch treinstation. | ||
Duvel | woensdag 24 februari 2010 @ 19:37 | |
quote:Ehm, ze riepen Jezus aan, onderwijl hun keppeltje rechtzettend?? | ||
Fixers | woensdag 24 februari 2010 @ 19:43 | |
quote:Wanneer iemand klinkt als Frater [ Bericht 2% gewijzigd door Fixers op 24-02-2010 20:29:30 ] | ||
Dr_Flash | woensdag 24 februari 2010 @ 19:57 | |
Dan mag je mij vertellen wie Frater Fernantius is ![]() | ||
Oom_Agent | woensdag 24 februari 2010 @ 20:20 | |
Altijd leuk, naar een trein kijken tijdens wateroverlast ! ![]() http://www.tnylagente.com.ar/videolog=watumazza?89987 | ||
Peterselieman | woensdag 24 februari 2010 @ 20:23 | |
Fijne douche voor die mensen die daar stonden zeg ![]() | ||
Fixers | woensdag 24 februari 2010 @ 20:28 | |
quote:Sorry, typfoutje het is Frater Venantius, uit Schin op Geul. | ||
Boschkabouter | woensdag 24 februari 2010 @ 21:09 | |
quote:Hm. Kun je dan ook met de Go-Pass van Maastricht naar bijvoorbeeld Antwerpen? Een vriendin van mij heeft laatst in ieder geval in Luik een kaartje (moeten) kopen. En wat zijn verder de gevolgen ervan dat Maastricht een Belgisch station is? | ||
stavromulabeta | woensdag 24 februari 2010 @ 21:15 | |
quote:Dat je in Maastricht binnenlandse (d.w.z. belgische) vervoersbewijzen naar belgische bestemmingen kunt kopen. Dat scheelt weer geld. Een go-pas zou dus ook gewoon geldig moeten zijn en ook alle Belgische kortingsregelingen voor veteranen, zwangere vrouwen, gehandicapten, journalisten, werkzoekenden, politieagenten, kaart voor vaderlandslievende redenen (hoe verzin je het?) En als je teveel geld hebt, zou je wellicht ook een internationaal vervoersbewijs Maastricht-rest van Nederland kunnen kopen (dat dan één of twee maanden geldig is!) | ||
Boschkabouter | woensdag 24 februari 2010 @ 21:17 | |
quote:Maar de Go-Pass, is die ook geldig tot Maastricht dan? Die internationale optie is uiteraard wel ideaal als je van Maastricht naar Kerkrade reist. Ik ben daar sinds Veolia de lijn exploiteert nog nooit een conducteur tegengekomen. Overigens: Ik lees hier dat Roosendaal mogelijk binnenkort ook dezelfde status gaat krijgen. | ||
stavromulabeta | woensdag 24 februari 2010 @ 21:20 | |
quote:Ik was net te laat met m'n wijziging: Go pass zou ook gewoon geldig moeten zijn, lijkt me. | ||
bork | woensdag 24 februari 2010 @ 21:40 | |
Rijtijden Blauwe Engel a.s. zaterdag 11.15 – 11.35 uur: Treinreis met een historische trein van Utrecht naar Baarn. 11.35 – 12.15 uur: Rondleiding door de Koninklijke Wachtkamer van Baarn. 12.15 – 12.35 uur: Treinreis met een historische trein van Baarn naar Amsterdam CS. 12.35 – 13.35 uur: Rondleiding door de Koninklijke Wachtkamer van Amsterdam CS. 13.35 – 15.00 uur: Warme tweegangen lunch in Restaurant 1e klas van Amsterdam CS. 15.00 – 15.35 uur: Treinreis met een historische trein van Amsterdam naar Den Haag Hollands Spoor. 15.35 – 16.15 uur: Rondleiding door de Koninklijke Wachtkamer van Den Haag Hollands Spoor. 16.15 – 17.05 uur: Treinreis met een historische trein van Den Haag Hollands Spoor naar het Spoorwegmuseum Utrecht. | ||
KapiteinT | woensdag 24 februari 2010 @ 21:41 | |
quote:Volgens mij niet. Ik heb laatst op de NMBS site gelezen dat een Go Pass op internationale lijnen geldig is tot het laatst binnenlandse station (zo stond het er). Er stonden geen uitzonderingen bij, dus ik neem aan dat Maastricht dus ook niet mag. | ||
KapiteinT | woensdag 24 februari 2010 @ 21:44 | |
quote:En daarna ook gewoon rustig oversteken, alsof er niks gebeurd is. ![]() | ||
spectrumanalyser | woensdag 24 februari 2010 @ 21:47 | |
zo rond een uur of half 7 stapte in zowaar in een ICM van Amsterdam Centraal naar Uitgeest. heerlijk ![]() een echte ICM-0. nummer 4216 stond er op. | ||
Dr_Flash | woensdag 24 februari 2010 @ 21:53 | |
quote:En ik maar grenskaartjes kopen iedere keer ![]() | ||
Duvel | woensdag 24 februari 2010 @ 22:01 | |
quote:ICM-0 is al een paar jaar stuk... ![]() | ||
Duvel | woensdag 24 februari 2010 @ 22:01 | |
quote:Ja fuck, net nu ik zaterdag al een andere afspraak heb. ![]() | ||
Boschkabouter | woensdag 24 februari 2010 @ 22:02 | |
Hm, hun website zegt: quote:Als het echte Belgische stations zijn, is het toch geen grenspunt. Maargoed. Ik ga het eens vragen aan een conducteur als ik weer eens in Maastricht ben. | ||
bork | woensdag 24 februari 2010 @ 22:06 | |
quote:ik vermoed zondag dezelfde tijden ![]() | ||
Duvel | woensdag 24 februari 2010 @ 22:11 | |
quote:Is er een speciale gelegenheid die ik over het hoofd zie? Behalve m'n verjaardag, maar dat is iets te veel eer en ik ben niet eens uitgenodigd. ![]() | ||
bork | woensdag 24 februari 2010 @ 22:18 | |
quote:http://www.artifex.nu/cul(...)dam-en-Den-Haag.html | ||
greavy | woensdag 24 februari 2010 @ 22:23 | |
quote:En wanneer aangekomen in Baarn gaat de trein weer 'weg' om een LM ritje te maken, las ik op Somda. Ze kunnen de trein geen 40-45 minuten kwijt in Baarn, wegens andere treinen én een opgebroken (deels??) spoor 1. quote: | ||
De_Hertog | woensdag 24 februari 2010 @ 22:25 | |
http://www.rense.com/general89/rules.htm Don't let common sense get in the way of a good disaster. | ||
Fixers | woensdag 24 februari 2010 @ 22:29 | |
quote:Ze zouden er zo een Der Untergang grap van kunnen maken. Befehl ist Befehl! ![]() ![]() | ||
greavy | woensdag 24 februari 2010 @ 22:41 | |
Me treinreis van morgen. Waarschijnlijk eerste klas, met uitzondering van CXX/ARRIVA treinen (Groningen - Leeuwarden komt me zus erbij, zij komt dan uit de universiteit) Tijd Station Spoor Treinnr. / Aantal kilometers Kilometers zijn schuin gedrukt 8:28 Zwijndrecht 2 5022 8:48 Rotterdam 8 17,9 Overstappen 9:05 Rotterdam 15 21731 11:12 Almelo 2 175,1 Overstappen 11:22 Almelo 3 31031 11:44 Marienberg 3 19 Overstappen 11:51 Marienberg 2 8037 12:28 Emmen 1 41,2 Overstappen 12:34 Emmen 1 8046 13:35 Zwolle 15 75,5 Overstappen 13:49 Zwolle 12 8543 13:59 Kampen 1 13,3 Overstappen 14:03 Kampen 1 8548 14:13 Zwolle 12 13,3 Overstappen 14:46 Zwolle 12 747 15:52 Groningen 6 104,7 Overstappen 16:34 Groningen 4a 37466 17:24 Leeuwarden 5b 54,5 Overstappen 16:45 Leeuwarden 3 10566 18:40 Zwolle 1a 94,2 Overstappen 18:48 Zwolle 7 3673 21:20 Breda (IC Zl - Rsd) 6 180,8 Overstappen 21:40 Breda 6 1976 21:58 Dordrecht 1 29,3 Overstappen 22:07 Dordrecht 2a 5176 22:10 Zwijndrecht 2 2 Aantal KM 820,8 | ||
bork | woensdag 24 februari 2010 @ 22:44 | |
quote:De 386! is niet erg maar dit was niet de afspraak. | ||
Dr_Flash | woensdag 24 februari 2010 @ 22:45 | |
quote:Whhehehe ![]() | ||
Yreal | woensdag 24 februari 2010 @ 23:55 | |
quote:Die rit is 95 euro ![]() | ||
greavy | donderdag 25 februari 2010 @ 07:35 | |
De Website van het Jaarverslag 2009 (NS) staat online | ||
ReisT | donderdag 25 februari 2010 @ 09:19 | |
quote:Utrecht-Baarn in 20 minuten?! Baarn-Amsterdam in 20 minuten?! Niet zo gek dat dit niet met een Blauwe Engel gaat. | ||
Duvel | donderdag 25 februari 2010 @ 09:47 | |
quote:Op pagina 13 een quote van de FP. ![]() | ||
Fixers | donderdag 25 februari 2010 @ 09:58 | |
quote:Ik vind de inhoud van eigenlijk erger dan de bron. Wat zien mensen toch in Starbucks? Wat is er mis met Erik's Espressobar of Kees' Koffiehoekje en Chantal's Cappucino Corner? | ||
Duvel | donderdag 25 februari 2010 @ 10:20 | |
quote:Ja, dat weten we nu wel. | ||
Yreal | donderdag 25 februari 2010 @ 10:26 | |
quote:Hij heeft wel een punt ![]() | ||
Duvel | donderdag 25 februari 2010 @ 10:33 | |
Zojuist rode Plan U met Pec door Utrecht Centraal. ![]() | ||
Ireyon | donderdag 25 februari 2010 @ 10:40 | |
quote:Waarom hebben mensen er toch zo'n hekel aan ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 25 februari 2010 @ 10:55 | |
quote:Een normaal treinstel red die tijden al niet ... | ||
Duvel | donderdag 25 februari 2010 @ 11:09 | |
quote:Een normaal treinstel stopt bij elke dikke boom. Het enige probleem is dat Dld - Brn enkelsporig en nogal bochtig is, dus echt scheuren zal niet lukken... | ||
dennistd | donderdag 25 februari 2010 @ 11:11 | |
Nico Spilt heeft de DRGL online staan:
| ||
Peterselieman | donderdag 25 februari 2010 @ 11:12 | |
quote:Klopt. Met de fiets ben je op een groot deel van dat traject dan ook sneller | ||
Yreal | donderdag 25 februari 2010 @ 11:43 | |
quote:Dat kost moeite ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 25 februari 2010 @ 12:03 | |
quote:Bron: http://www.leeuwardercour(...)or-Friese-stoomtrein | ||
Socios | donderdag 25 februari 2010 @ 12:55 | |
Krijgen we daar nog ICK in de dienstregeling? ![]() | ||
KapiteinT | donderdag 25 februari 2010 @ 13:03 | |
quote:Als je Baarn - Amsterdam in 20 minuten wilt rijden moet je gemiddeld 180 rijden... Ik wens ze succes. ![]() | ||
Socios | donderdag 25 februari 2010 @ 13:06 | |
Het zou allemaal wel in 20 minuten kunnen (gemiddelde snelheid van slechts 108 km/u) vereist. Maar ja, de Gooilijn is gewoon een sloom baanvak, dus dat gaat ´m niet worden. ![]() | ||
ziggyziggyziggy | donderdag 25 februari 2010 @ 13:13 | |
quote:Ik vind de koffie bij Starbuck's niet te zuipen. | ||
Yreal | donderdag 25 februari 2010 @ 13:47 | |
quote:mensen gaan niet naar de starbucks voor koffie, maar voor milkshakes (dubbele friappiate machitino enzo). Overigens noem je daar ook wel wat, de kiosk ![]() | ||
Socios | donderdag 25 februari 2010 @ 13:51 | |
Tsja, de perronkelners lopen niet meer rond, hè. | ||
HaverMoutKoekje | donderdag 25 februari 2010 @ 13:53 | |
quote:sinds de verbouwing hebben de meeste van die Kiosken dezelfde koffiemachines als de AH to go. Wel duur a 1.90 maar beter dan de oploskoffie bij de oude kiosken. | ||
Dr_Flash | donderdag 25 februari 2010 @ 16:34 | |
quote:Imago. Mercedes Benz is ook maar een naam van een vrouw. | ||
ziggyziggyziggy | donderdag 25 februari 2010 @ 17:06 | |
Greavy zwaaide niet eens toen hij langs de post kwam. ![]() | ||
Socios | donderdag 25 februari 2010 @ 17:08 | |
Hij moet ook maar weten het gebouwtje daar links zit vlakna verlaten Gn. ![]() | ||
dennistd | donderdag 25 februari 2010 @ 17:12 | |
Vraagje: morgen wil ik beginnen aan alle grensstukjes spoor. Nou was ik van plan om Roosendaal-Essen te gaan doen, maar kan ik met mijn ov-studentenkaart een kaartje vanaf roosendaal grens kopen of moet het vanaf roosendaal? | ||
Ireyon | donderdag 25 februari 2010 @ 17:20 | |
Vanaf Roosendaal grens, voorlopig is 't nog geen Belgisch station. Moet je Maastricht - Visé ook nog hebben? Dan kun je ook Rsd - Brussel-Zuid - Maastricht doen, is volgens mij nog geen 20 euro en je gaat in een heerlijke trein met 200km/h over een hogesnelheidslijn en komt langs één van de mooiste stations in België ![]() Hmm trouwens, ik weet niet zo zeker of dat mag omdat je wel in een NMBS trein zit.. 'k Zou het voor de zekerheid aan het loket gaan vragen, je hebt volgens mij wel genoeg overstaptijd? | ||
Ofyles2 | donderdag 25 februari 2010 @ 17:21 | |
En er is weer een machinist door rood gereden. Tatort:SPOILER | ||
dennistd | donderdag 25 februari 2010 @ 17:28 | |
Via Vise gaat hem niet worden worden, heb morgenavond nog wat anders en wil niet voor dag en dauw weg. Is een overstap van 5 minuten vanuit de stopper op de Benelux 1a -> 3b haalbaar in Roosendaal? De NS-reisplanner geeft hem wel maar is die stoptrein een beetje punctueel? | ||
Zug-Chef | donderdag 25 februari 2010 @ 17:29 | |
Dat zegt niks natuurlijk. Trein kan 364 dagen op tijd zijn, en net die dag dat jij een overstap moet halen, vertraging oplopen door <verzin maar een reden>. | ||
dennistd | donderdag 25 februari 2010 @ 17:32 | |
Nee, maar er zijn treinen die bijna elke dag wel te laat zijn.... | ||
Ireyon | donderdag 25 februari 2010 @ 17:37 | |
quote:De stoptrein vertrekt een halfuur eerder in Antwerpen en volgens mij zijn er op het gehele traject tot Roosendaal geen inhaalmogelijkheden. Misschien bij Essen, maar 'k denk niet dat ze de Benelux voor die 5 minuten nog laten inhalen. Ik heb in ieder geval nog nooit gezien dat de Beneluxtrein eerder binnen kwam rijden dan de stoptrein. Maar hoe zit het dan met de heenreis? Als je dan van Benelux -> Stoptrein wilt overstappen, dan zou ik me wel zorgen gaan maken ![]() | ||
Yreal | donderdag 25 februari 2010 @ 17:48 | |
Amsterdam sloterdijk ![]() Het meest onlogische butstation van heel nederland. Wie de fuck heeft die hemboog ontworpen ![]() | ||
Fixers | donderdag 25 februari 2010 @ 18:15 | |
quote:Weer in het Hoofdstedelijk gewest. Zal vast wel de taalstrijd erbij gaan betrekken nu. | ||
Dr_Flash | donderdag 25 februari 2010 @ 18:23 | |
quote:Och jee, weer een naab die er niet mee om kan gaan ![]() Darkwing_Duck heeft anderhalf uur moeten staan in de Thalys hoor ik net. Ben benieuwd wat de rest van dat verhaal is. Voorts zag ik vandaag een hoop Plan V in de stopper Utrecht - Rhenen zitten. Is dat planmatig tegenwoordig? Dacht dat daar SGMm reed ![]() ![]() | ||
Yreal | donderdag 25 februari 2010 @ 18:27 | |
quote:Voorzover ik weet is alles dat richting uitgeest gaat Mat64 nu. breukelen rhenen ook ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 25 februari 2010 @ 18:27 | |
quote:Super ![]() ![]() | ||
Yreal | donderdag 25 februari 2010 @ 18:29 | |
quote:Ik denk dat ik hem nu redelijk snap na het bekijken van google aarde. Je hebt de sporen uit schiphol, die afsplitsen in de hemboog en die boog door de stationshal. Hemboog gaat weer op in de sporen richting zaandam en die andere het spoor naar amsterdam CS op, en onder in de hal loopt Amsterdam - Zaandam / haarlem ... Toch? ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Yreal op 25-02-2010 18:40:53 (Hoorn naar haarlem) ] | ||
Yreal | donderdag 25 februari 2010 @ 18:31 | |
quote:Tenminsten, ik zit de hele dag op school uit het raam te staren richting het bijlmer station, en reis ook altijd met de 4000 vanaf gouda. T zijn altijd mat 64's die ik zie, en heel af en toe een VIRM of ICM in de 4000, maar naar rhenen heb ik echt nog nooit iets anders dan mat64 gezien. Niet verantwoordelijk als ik het fout heb ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 25 februari 2010 @ 18:34 | |
quote:Precies ![]() | ||
ReisT | donderdag 25 februari 2010 @ 20:06 | |
quote:Plan V is de hoofdmoot, maar in beide series (die aan elkaar geknoopt zijn in de spits) zit er ook wel wat anders tussen soms, Plan T's zie je redelijk veel en SGM soms ook, maar de afgelopen maanden is er bij uitzondering ook wel DDAR, DDM-1 of SLT in Rhenen terechtgekomen. | ||
Ireyon | donderdag 25 februari 2010 @ 20:08 | |
quote:.. en wat is er dan zo but aan? 'k Vind het wel wat hebben, 500 meter overstappen ![]() | ||
greavy | donderdag 25 februari 2010 @ 20:14 | |
quote:zat niet in de 37466, maar de 37364. De stopper was redelijk vol, en dus de sneltrein genomen, die 5min later aan is in Lw. En nee, ik wist niet dat die post daar zat. Is de eerste keer dat k er kom. Zit tevens nu in de 3673(ic Zl - Rsd). Wat een kuttrein.. Hij stopt bij ieder verzameld hoopje stenen.. Tevens nu te Nm volgens plan. En nog steeds geen railcatering of hoe die kiosk mense ook hete ![]() ![]() Heb de Kamperlijn een halfuur later bereden dan gepland, want de 8046 had +20. Heb vandaag bijna overal 1e klas gereden; alleen met de 31031 (stopper aml-Mrb) en 37364(sneltrein gn-lw) niet. liever ICMm dan die ICM.. ICRM ook goed, heeft tenminste stopcontacten. ICM heeft ook slechtere stoelen. En het regent hier nu ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door greavy op 25-02-2010 20:27:01 ] | ||
Dr_Flash | donderdag 25 februari 2010 @ 21:43 | |
quote:Als ze wel langskomen sla je ze in elkaar of zo? ![]() | ||
Zug-Chef | donderdag 25 februari 2010 @ 21:44 | |
Lijkt wel of greavy voor het eerst in een trein zit ![]() | ||
dennistd | donderdag 25 februari 2010 @ 21:46 | |
quote:Die komen alleen nog langs op Zwolle-Utrecht in de IC volgens mij (en misschien nog wat andere trajecten) | ||
Yreal | donderdag 25 februari 2010 @ 21:55 | |
quote:nop, alleen de benelux nog ![]() | ||
greavy | donderdag 25 februari 2010 @ 21:56 | |
quote:ja, maar je zou ze (lijkt mij) ook verwachten in die IC.. Het iss een hele afstand.. Tevens: de 3673 was verlaat, maar de 1976 ook, waardoor de kans miniem is dat ik de overstap haal naar de 5176:: en @zug chef: waarom lijkt het dat het de eerste keer is voor mij ![]() | ||
Zug-Chef | donderdag 25 februari 2010 @ 21:59 | |
Ach omdat je het zo schreef alsof alles tegenzat. Ik heb me bij de zooi op het NL-spoorwegnet allang neergelegd, vandaar dat ik dacht dat jij voor t eerst in de trein zat ![]() | ||
Ireyon | donderdag 25 februari 2010 @ 22:07 | |
quote:Maar niemand legt ooit die hele afstand af, er zijn 2 alternatieven die een halfuur sneller zijn ![]() | ||
Socios | donderdag 25 februari 2010 @ 22:11 | |
Heb ze ook wel gezien in de IC tussen Zwolle en Deventer. ![]() | ||
spectrumanalyser | donderdag 25 februari 2010 @ 22:16 | |
kan iemand zich nog de Plan V herinneren met donkerrood lederachtig interieur ![]() waar zijn ze | ||
Socios | donderdag 25 februari 2010 @ 22:17 | |
Die rijden niet meer. ![]() Edit: Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 215 |