Ik ben revaliderende van een gebroken rugquote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:25 schreef Jump het volgende:
Fles, hoe komt het dat je nu pas begonnen bent? Ik heb wat gemist precies
Veel beterschap! Het viel me gisteren of eergisteren op dat er nog geen 2010 in je signatuur stond.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ben revaliderende van een gebroken rug
Moet ik geloven? zie je bestandsnaam http://www.dennistd.nl/temp/treinbus/photoshop.htmlquote:Op zaterdag 20 februari 2010 22:42 schreef dennistd het volgende:
Moet je toevallig in Hengelo bij het spoor zijn, komt dit voorbij:
[ afbeelding ]
Schijnbaar zijn ze al vast bezig met testritten voor december als Syntus met Plan V tussen Hengelo en Bentheim gaat rijden....
Het is zeker wel Hengelo, op de voorgrond zie je het spoortje naar Akzoquote:Op zaterdag 20 februari 2010 22:45 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Helaas Dennis
EDIT: En net zeggen, waar moet dit in Hengelo zijn![]()
Inderdaad, ik zag het ook laterquote:Op zaterdag 20 februari 2010 22:49 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het is zeker wel Hengelo, op de voorgrond zie je het spoortje naar Akzo
Achja, soms is het wel leuk om er wat mee te klotenquote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:07 schreef Socios het volgende:
Klote fotobewerkingsprogramma´s. Nog nooit gebruikt, die onzin.
Ja stel je voor zeg, dat iemand z'n foto's mooier wilt maken. Hoe durven zequote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:52 schreef greavy het volgende:
Ik gebruik ze ook niet. Je maakt de pictures zoals ze gemaakt worden, en vind ik dan ook dat ze zo gepubliceerd moeten worden.
[zeurmodus]Oplichterquote:Op zondag 21 februari 2010 00:14 schreef dennistd het volgende:
Bij mijn normale foto's is het photoshop-gebruik ook beperkt tot wat verhelderen e.d. hoor
Wat versta jij onder 'echte' foto's? Als ik Raw direct in een .jpg exporteer, ziet het er nog niet bijzonder uit. Maar pas na het instellen van de gewenste witbalans, tone curve, contrastcurve en cameraprofiel is het echt fijn om naar te kijken. Vind je bijv. hier Before echt mooier dan After, omdat dat de 'echte' foto isquote:Op zondag 21 februari 2010 00:28 schreef greavy het volgende:
[..]
[zeurmodus]Oplichter[/zeurmodus]
Gewoon de echte kwaliteit, dat is én blijft het mooiste.
Je kan er wel aan zitten knutselen, maar daarvoor doe je het toch niet?
Je maakt ze, voor die trein, en je maakt je foto, zoals je hem maakt. Zo krijgen tevens degenen die een foto van jou kijken een beeld van "Wow, die kan het goed", terwijl de echte foto's minder helder zijn..
Ik zet er enkel een zwarte band omheen, met een copyright erin (met FastStone Photo Resizer), en thats it.
quote:In verband met werkzaamheden rijden er op zondag 21 februari tot 20.00 uur geen treinen tussen Alphen aan den Rijn en Leiden. NS zet bussen in.
* Doorgaande reizigers tussen Woerden en Gouda kunnen omreizen via Den Haag Centraal.
* Doorgaande reizigers tussen Leiden en Utrecht kunnen omreizen via Schiphol.
Extra reistijd: 30 tot 45 minuten.
Zo mag ik het graag zien.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ging eigenlijk erg goedNatuurlijk wel 1e klas gegaan
Alleen ff opletten bij het remmen, goed vasthouden op het trapje en zo. Maar verder geen centje pijn eigenlijk
Ik had trouwens wel die brace om, dat zal nog wel ff zo blijven. Volgende week maar eens wat verder weg
Wat dacht je van Zaandijk? Nog korter.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:50 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Heb Koog Bloemwijk en Koog Zaandijk altijd al rare namen gevonden. Om Koog Bloemwijk Koog aan de Zaan te noemen vind ik dan ook wel een goed idee, maar Zaandijk-Zaanse Schans bekt nou ook niet echt lekker...
Koog a/d Zaan en Zaandijk behoren tot de gemeente Zaanstad, het zal geen meerkosten opleveren.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
NS vindt het waarschijnlijk wel best, mits de gemeente de kosten op zich neemt. ¤ 100.000 per station. Waarschijnlijk loopt het zo'n vaart niet dus
Jij weet een drukkerij die gratis alle stationsnaambordjes (quote:Op zondag 21 februari 2010 06:29 schreef Ofyles2 het volgende:
Koog a/d Zaan en Zaandijk behoren tot de gemeente Zaanstad, het zal geen meerkosten opleveren.
Ja, die foto die je eerst had, zou ik eerder kiezen.quote:Op zondag 21 februari 2010 00:40 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wat versta jij onder 'echte' foto's? Als ik Raw direct in een .jpg exporteer, ziet het er nog niet bijzonder uit. Maar pas na het instellen van de gewenste witbalans, tone curve, contrastcurve en cameraprofiel is het echt fijn om naar te kijken. Vind je bijv. hier Before echt mooier dan After, omdat dat de 'echte' foto is?
[ afbeelding ]
Mwoa misschien niet inderdaad, hoewel ik ook prima kon leven met die eerste hoorquote:Op zondag 21 februari 2010 00:40 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wat versta jij onder 'echte' foto's? Als ik Raw direct in een .jpg exporteer, ziet het er nog niet bijzonder uit. Maar pas na het instellen van de gewenste witbalans, tone curve, contrastcurve en cameraprofiel is het echt fijn om naar te kijken. Vind je bijv. hier Before echt mooier dan After, omdat dat de 'echte' foto is?
[ afbeelding ]
Ik ga voor de bewerkte.quote:Op zondag 21 februari 2010 00:40 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wat versta jij onder 'echte' foto's? Als ik Raw direct in een .jpg exporteer, ziet het er nog niet bijzonder uit. Maar pas na het instellen van de gewenste witbalans, tone curve, contrastcurve en cameraprofiel is het echt fijn om naar te kijken. Vind je bijv. hier Before echt mooier dan After, omdat dat de 'echte' foto is?
[ afbeelding ]
Staat op de Frontpage. Gaat dat echt zo in België, een land waar ze voor alles een ambtenaar, inclusief een Minister voor bestuurlijke vereenvoudiging. Dat er naar een groot ongeluk op het spoor geen fatsoenlijk onderzoek wordt gedaan?quote:Het seinlicht bij de treinramp afgelopen maandag in België was zo goed als zeker rood. Luc Pauwels, voorzitter van de Onafhankelijke Vakbond voor het Spoorwegpersoneel, zegt dat uit beelden van het seinhuis blijkt dat het sein rood was.
"In het logboek heeft HE7 een witte kleur, wat wil zeggen dat het seinlicht op rood stond. De waarschuwingslichten CD die de machinist gepasseerd is toen hij het station van Lot verliet, moeten dus op dubbel geel gestaan hebben. Het is normaal onmogelijk dat die waarschuwingslichten groen geweest zijn, vermits HE7 toen al op rood stond."
De machinist is volgens Pauwels "voor 99,9 procent zeker een rood stoplicht voorbijgereden. Met de signalisatie vanuit het seinhuis is er niets misgegaan. Wél zou het nog kunnen dat door een technisch mankement het licht op groen is blijven hangen."
Bij de treinramp kwamen achttien mensen om het leven. Tien personen liggen nog in het ziekenhuis.
Iemand?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Moet je met een Interrail Global pass in Duitsland ook reserveren / toeslag betalen voor "gewone" IC's? Dat het voor ICE, Thalys, TGV en Eurostar moet, weet ik
Wij hoefden toen we met een interrail pass naar Duitsland gingen echter niet per se te reserveren. De kwam bestond alleen dat je geen zitplaats had.quote:Let op dat deze prijzen gelden voor het reizen met de normale snelheidstreinen. Met een InterRail kaart moet je reserveren voordat je gebruik kan maken van hogesnelheidstreinen. Deze reserveringen kun je onderweg maken bij het station waar de hogesnelheidslijn vertrekt.
quote:Op zondag 21 februari 2010 16:09 schreef Guppyfriend het volgende:
Nee, en volgens mij hoeft reserveren en toeslag voor ICE ook niet.
Voor nachttreinen wel!
ICE is niet-hoog-genoege-snelheidstrein?quote:Let op dat deze prijzen gelden voor het reizen met de normale snelheidstreinen. Met een InterRail kaart moet je reserveren voordat je gebruik kan maken van hogesnelheidstreinen. Deze reserveringen kun je onderweg maken bij het station waar de hogesnelheidslijn vertrekt.
Jawel, maar toen wij in Duitsland waren met de pass hoefden we voor ICE geen toeslag te betalen, en ook niet per se te reserveren. Don't blame me, die DB-medewerker zei dat zoquote:Op zondag 21 februari 2010 16:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
ICE is niet-hoog-genoege-snelheidstrein?
Ook briefgeld, maar houd er rekening mee dat sommige automaten maximaal 9,99 wisselgeld geven. Briefjes van 10 en 20 euro kunnen dus goed van pas komen.quote:Op zondag 21 februari 2010 16:26 schreef dennistd het volgende:
Nog een ander Duitsland-vraagje: begin maart ga ik Duitsland in vanaf Bentheim. Daarvoor wil ik een Niedersachsen-ticket kopen, die als het goed is in de automaat zit. Accepteren die alleen munten of ook briefgeld?
Duitse automaten slikken ook briefgeld. In ieder geval de Nederlandse wel (in Heerlen en Venlo)quote:Op zondag 21 februari 2010 16:26 schreef dennistd het volgende:
Nog een ander Duitsland-vraagje: begin maart ga ik Duitsland in vanaf Bentheim. Daarvoor wil ik een Niedersachsen-ticket kopen, die als het goed is in de automaat zit. Accepteren die alleen munten of ook briefgeld?
Bron en verdere tekstquote:In 2011 zal de dienstregeling vrijwel gelijk zijn aan die van 2010. Er zijn nog geen concrete plannen voor meer treinen of gewijzigde verbindingen. Wel bestaat er een kans dat de eerder geplande extra intercity Groningen - Zwolle er toch komt. Daarnaast worden er enkele nieuwe stations geopend. Dat blijkt uit een adviesaanvraag die NS aan de consumentenorganisaties heeft gestuurd.
Dat komt pas wanneer voldoende stofzuigers in dienst worden genomen. Dat gaat nog wel ff duren.quote:Op zondag 21 februari 2010 16:45 schreef KapiteinT het volgende:
Opvallend bericht op Treinreiziger.nl:
[..]
Bron en verdere tekst
En de veranderingen op de Oude Lijn dan? Die zijn weer uitgesteld?
Klopt. Deze zomer hadden wij gereserveerd voor Wenen - Hannover (overstappen in Würzburg). Voor Wenen - Würzburg moesten we betalen (3,50 volgens mij), waarschijnlijk omdat dat een internationale rit was, maar Würzburg - Hannover was gratis. Reserveren is volgens mij ook niet verplicht, maar wij wilde graag zeker zijn van een zitplek.quote:Op zondag 21 februari 2010 16:16 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Jawel, maar toen wij in Duitsland waren met de pass hoefden we voor ICE geen toeslag te betalen, en ook niet per se te reserveren. Don't blame me, die DB-medewerker zei dat zo
Maar het kan zijn dat dat alweer gewijzigd is, het is immers een jaar geleden dat ik ging...
In de adviesaanvraag staat dat ze verwachten dat de veranderingen op de Oude Lijn pas met de ingang van de dienstregeling 2012 zullen ingaan.quote:Op zondag 21 februari 2010 16:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat komt pas wanneer voldoende stofzuigers in dienst worden genomen. Dat gaat nog wel ff duren.
Vind ik eigenlijk wel gewoon dikke bullshit. Zo lang je de waarheid geen geweld aandoet, mag je best sleutelen aan je foto's.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:52 schreef greavy het volgende:
Ik gebruik ze ook niet. Je maakt de pictures zoals ze gemaakt worden, en vind ik dan ook dat ze zo gepubliceerd moeten worden.
Wat is nog echt hè, met fotografie? Het beeld is afhankelijk van je instellingen op de camera, was ook al zo met fotorolletjes. Of denk je dat een Agfa, Kodak en Fuji exact de zelfde foto's lieten zien?quote:Op zondag 21 februari 2010 00:40 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wat versta jij onder 'echte' foto's? Als ik Raw direct in een .jpg exporteer, ziet het er nog niet bijzonder uit. Maar pas na het instellen van de gewenste witbalans, tone curve, contrastcurve en cameraprofiel is het echt fijn om naar te kijken. Vind je bijv. hier Before echt mooier dan After, omdat dat de 'echte' foto is?
[ afbeelding ]
Ja, dat bedoel ik.quote:Op zondag 21 februari 2010 12:15 schreef Fixers het volgende:
[..]
"Echte foto's" zoals Greavy bedoelt bestaan niet en hebben ook nooit bestaan.
natuurlijk moet je niet op de NS faalspeed website kijken.quote:Op zondag 21 februari 2010 16:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
ICE is niet-hoog-genoege-snelheidstrein?
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:17 schreef sander89 het volgende:
[..]
Voor de IC/ICE hoef je geen toeslag betalen , je kan wel een stoel reserveren maar dit is niet verplicht.
Ben zelf erg blij mee want anders moet je een hoop meer betalen voor een ICE kaartje.
1x , net zoals 's avonds met de huidige dienstregeling. Reizen via CS is niks nieuwsquote:Op zondag 21 februari 2010 17:33 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
In de adviesaanvraag staat dat ze verwachten dat de veranderingen op de Oude Lijn pas met de ingang van de dienstregeling 2012 zullen ingaan.
En nog iets opvallends: zodra de veranderingen zijn ingegaan rijden er geen stoptreinen meer tussen Den Haag Laan van NOI en Den Haag HS. Wat dus betekend dat reizigers tussen bijvoorbeeld Den Haag Mariahoeve en Den Haag Moerwijk 2 keer over moeten stappen.
blijf het leuke treintjes vinden, mooie pics ookquote:Op zondag 21 februari 2010 18:21 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Merk en type: SPURT
Eigenaar: Arriva
Land van herkomst: Leeuwarden
Datum: 13 februari 2010
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |