Volgens mijn bevindingen is dat gewoon het rijtuignummer waarin je zit.quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:44 schreef sararaats het volgende:
op sommige diplays verschijnt er een 3 in de linkeronderhoek heb ik vandaag gemerkt.
de M6 naar van Antwerpen naar Noorderkempen
ik heb ook een 1 en een 2 zien staan in de andere rijtuigen. dat zal het wel zijnquote:Op donderdag 18 februari 2010 23:27 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Volgens mijn bevindingen is dat gewoon het rijtuignummer waarin je zit.
Dus eerste rijtuig vooraan is 1.
Zoveel zijn er niet met Gleis 1 en 9 op een Bahnsteigquote:
Nee precies. Ik ken er ongeveer nul. Welke MONGOOL parkeert die kuttrein voor het stationsnaambordje dan?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:18 schreef bork het volgende:
[..]
Zoveel zijn er niet met Gleis 1 en 9 op een Bahnsteig
Dat ziet er redelijk uitquote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:28 schreef Ireyon het volgende:
De 1ste Klas stoelen van 't ding zien er in ieder geval zo uit dus;
[ afbeelding ]
Ik vind het nou niet echt grote luxe uitstralen...quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:28 schreef Ireyon het volgende:
De 1ste Klas stoelen van 't ding zien er in ieder geval zo uit dus;
[ afbeelding ]
Nee, spoor 35 in Nijmegen is logisch.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:32 schreef De_Hertog het volgende:
Sowieso een erg vreemde plek voor een Gleis 1, als er aan beide kanten nog andere sporen omheen liggen.
Natuurlijk, het kan allemaal, maar ik vind het een logischer verklaring dat de tweede '1' niet te zien is. Achteraf een spoor aan de stationszijde bijleggen is logisch, een spoor 1 naast een spoor 9 aan de rustige kant van een station met een aantal doorgaande sporen ervoor is minder logischquote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, spoor 35 in Nijmegen is logisch.
Dat doet het ook niet. Veel vis-a-vis waar niemand wat aan heeft, achterlijk gevormde (afgeronde) armleuningen, tafels die rechtstreeks uit een Protos zijn gehaald en geen nekkussentjes. Maar om een of andere reden past het perfect bij de trein/Fyra.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik vind het nou niet echt grote luxe uitstralen...
Dat soort tafels is gemeengoed in treinen in het buitenland, dus niet te hard piepen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:10 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat doet het ook niet. Veel vis-a-vis waar niemand wat aan heeft, achterlijk gevormde (afgeronde) armleuningen, tafels die rechtstreeks uit een Protos zijn gehaald en geen nekkussentjes. Maar om een of andere reden past het perfect bij de trein/Fyra.
quote:De Nederlandse Spoorwegen (NS) hebben een claim van 60 miljoen euro neergelegd bij de Italiaanse treinenbouwer AnsaldoBreda. Dat zei president-directeur Bert Meerstadt van de NS donderdag in de marge van de presentatie van de jaarcijfers van het bedrijf.
quote:Zaanstad wil namen treinstations veranderen
Gepubliceerd op 18 februari 2010, 17:43
Laatst bijgewerkt op 18 februari 2010, 17:46
zaanstad -
De gemeente Zaanstad heeft bij NS een verzoek ingediend om de namen van twee treinstations te wijzigen.
Als het aan de gemeente ligt, gaat Koog Bloemwijk in de toekomst Koog aan de Zaan heten en verandert Koog Zaandijk in Zaandijk-Zaanse Schans. Het verzoek ligt bij de stationsnamencommissie van NS. Luiten zegt dat nog niet vaststaat of NS akkoord gaat. De nieuwe namen wekken volgens Luiten bij buitenstaanders minder verwarring.
Wat de grote ruimte tussen de bakken betreft wel ja. Een eis was dat er een minimale boogstraal van x meter bereden kon worden. NS bedoelde dit voor een losse bak, maar AnsaldoRoosendaal vatte dat op als voor een gehele trein....quote:
Dat hebben ze al eens eerder gedaan met een andere trein:quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:01 schreef dennistd het volgende:
Plan T 520 bestickerd en verbouwd voor bevrijdingsdag
Binnenkort zal Plan T 520 bestickerd worden als 'trein van de vrijheid'. Het stel staat sinds maandag in Tilburg om de stickers aan te brengen.
Meer op spoornieuws.nl
Als ik dat plaatje zo zie, vermoed ik een probleem met de autoriteiten: geen witte of gele neus.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:01 schreef dennistd het volgende:
Plan T 520 bestickerd en verbouwd voor bevrijdingsdag
Binnenkort zal Plan T 520 bestickerd worden als 'trein van de vrijheid'. Het stel staat sinds maandag in Tilburg om de stickers aan te brengen.
Meer op spoornieuws.nl
Heb Koog Bloemwijk en Koog Zaandijk altijd al rare namen gevonden. Om Koog Bloemwijk Koog aan de Zaan te noemen vind ik dan ook wel een goed idee, maar Zaandijk-Zaanse Schans bekt nou ook niet echt lekker...quote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:31 schreef Duvel het volgende:
Zaanstad wil namen treinstations veranderen
Gepubliceerd op 18 februari 2010, 17:43
Laatst bijgewerkt op 18 februari 2010, 17:46
zaanstad -
De gemeente Zaanstad heeft bij NS een verzoek ingediend om de namen van twee treinstations te wijzigen.
Als het aan de gemeente ligt, gaat Koog Bloemwijk in de toekomst Koog aan de Zaan heten en verandert Koog Zaandijk in Zaandijk-Zaanse Schans. Het verzoek ligt bij de stationsnamencommissie van NS. Luiten zegt dat nog niet vaststaat of NS akkoord gaat. De nieuwe namen wekken volgens Luiten bij buitenstaanders minder verwarring.
NS vindt het waarschijnlijk wel best, mits de gemeente de kosten op zich neemt. ¤ 100.000 per station. Waarschijnlijk loopt het zo'n vaart niet dusquote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:50 schreef KapiteinT het volgende:
Heb Koog Bloemwijk en Koog Zaandijk altijd al rare namen gevonden. Om Koog Bloemwijk Koog aan de Zaan te noemen vind ik dan ook wel een goed idee, maar Zaandijk-Zaanse Schans bekt nou ook niet echt lekker...
Je maakt jezelf wel onsterfelijk belachelijk zo hè!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:36 schreef Ascendancy het volgende:
http://treinreiziger.nl/a(...)g_betuweroute-142308
Alsof die kutlijn al niet duur genoeg was. En er zit toch ERTMS/ETCS op. Natuurlijk hebben alleen goederentreinen dat niet, maar dat hadden ze moeten bedenken voordat ze dure systemen gingen installeren.
Daarnaast is het toch vrij simpel. Treinen rijden rechts, allemaal met dezelde snelheid en zonder stops. En gezien de drukte op de lijn, kunnen ze, als de betuweroute moet worden afgesloten, heel makkelijk de hele lijn afsluiten. Het duurt toch minstens een half uur voor er weer een trein komt
U gaat door voor de koelkast.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:43 schreef dennistd het volgende:
Mja, dat zijn Belgen
De ATB-vv zal wel aangelegd worden op de toe- en afritten van de Betuweroute
Je belachelijk maken op het internet heeft voor mij geen waarde.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je maakt jezelf wel onsterfelijk belachelijk zo hè!
Denk nog even een keertje extra na.
Misschien is http://marcrpieters.nl/aansturing.html duidelijkerquote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:56 schreef sararaats het volgende:
ik heb treinen altijd fascinerend gevonden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Overweg
ik snap enkel het stuk van de besturing niet
Je ziet over het hoofd dat op de aansluitingen gewoon ATB zit.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:49 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Je belachelijk maken op het internet heeft voor mij geen waarde.
Maar ik snap niet waarom er ATB op moet, nu zo achteraf terwijl er al beveiliging op zit.
ik ben niet zo technisch aangelegdquote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:10 schreef dennistd het volgende:
[..]
Misschien is http://marcrpieters.nl/aansturing.html duidelijker
De basis is een systeem dat weet waar een trein zo ongeveer is. Dat "zo ongeveer" houdt in dat een spoorlijn verdeeld is in secties: een stuk spoor van een paar honderd meter lang. Het beveiligingssysteem kan zien of zo'n sectie bezet is door een trein of niet.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:29 schreef sararaats het volgende:
[..]
ik ben niet zo technisch aangelegd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |