abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78165298
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 22:44 schreef sararaats het volgende:
op sommige diplays verschijnt er een 3 in de linkeronderhoek heb ik vandaag gemerkt.

de M6 naar van Antwerpen naar Noorderkempen
Volgens mijn bevindingen is dat gewoon het rijtuignummer waarin je zit.
Dus eerste rijtuig vooraan is 1.
pi_78165454
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 23:27 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Volgens mijn bevindingen is dat gewoon het rijtuignummer waarin je zit.
Dus eerste rijtuig vooraan is 1.
ik heb ook een 1 en een 2 zien staan in de andere rijtuigen. dat zal het wel zijn
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_78170125
Was onderstaande foto hier al bekend? De 4802, het derde V250-stel, op weg naar Nederland enkele weken geleden.
pi_78171638
pi_78171660
op welk station is dat?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 19 februari 2010 @ 08:14:22 #156
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78171990
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 07:19 schreef Dr_Flash het volgende:
op welk station Bahnhof is dat?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 19 februari 2010 @ 10:18:43 #157
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_78174514
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 08:14 schreef Duvel het volgende:

[..]


Zoveel zijn er niet met Gleis 1 en 9 op een Bahnsteig
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_78174659
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 10:18 schreef bork het volgende:

[..]

Zoveel zijn er niet met Gleis 1 en 9 op een Bahnsteig
Nee precies. Ik ken er ongeveer nul. Welke MONGOOL parkeert die kuttrein voor het stationsnaambordje dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78174812
De 1ste Klas stoelen van 't ding zien er in ieder geval zo uit dus;

  vrijdag 19 februari 2010 @ 10:28:53 #160
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78174823
Is het niet gewoon 9 en 11, dat er iets voor de tweede 1 staat? Die 1 staat wel erg ver naar links en het lijkt de 'achterkant' van een station te zijn.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_78174926
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 10:28 schreef Ireyon het volgende:
De 1ste Klas stoelen van 't ding zien er in ieder geval zo uit dus;

[ afbeelding ]
Dat ziet er redelijk uit
  vrijdag 19 februari 2010 @ 10:32:15 #162
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78174943
Sowieso een erg vreemde plek voor een Gleis 1, als er aan beide kanten nog andere sporen omheen liggen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 19 februari 2010 @ 11:00:51 #163
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78175963
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 10:28 schreef Ireyon het volgende:
De 1ste Klas stoelen van 't ding zien er in ieder geval zo uit dus;

[ afbeelding ]
Ik vind het nou niet echt grote luxe uitstralen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 19 februari 2010 @ 11:01:00 #164
282705 Yaku
Oftwel: Dutchnick
pi_78175975


Blijft dit zo?
  vrijdag 19 februari 2010 @ 11:01:06 #165
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78175982
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 10:32 schreef De_Hertog het volgende:
Sowieso een erg vreemde plek voor een Gleis 1, als er aan beide kanten nog andere sporen omheen liggen.
Nee, spoor 35 in Nijmegen is logisch.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 19 februari 2010 @ 11:01:26 #166
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78175998
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 11:01 schreef Yaku het volgende:
[ afbeelding ]

Blijft dit zo?
Probably.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 19 februari 2010 @ 11:03:13 #167
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78176074
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 11:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee, spoor 35 in Nijmegen is logisch.
Natuurlijk, het kan allemaal, maar ik vind het een logischer verklaring dat de tweede '1' niet te zien is. Achteraf een spoor aan de stationszijde bijleggen is logisch, een spoor 1 naast een spoor 9 aan de rustige kant van een station met een aantal doorgaande sporen ervoor is minder logisch
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 19 februari 2010 @ 11:07:20 #168
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_78176234
Ik zat te kijken op NS.nl en snap niet waar ik die actiecode (2 dagkaarten voor 30) moet invoeren. Bij het direkt kopen van een dagkaart, is de volle prijs 44.50 en dan vraagt het direkt om je persoonlijke gegevens. Nergens waar ik die actiecode kan invoeren
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_78176358
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 11:00 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik vind het nou niet echt grote luxe uitstralen...
Dat doet het ook niet. Veel vis-a-vis waar niemand wat aan heeft, achterlijk gevormde (afgeronde) armleuningen, tafels die rechtstreeks uit een Protos zijn gehaald en geen nekkussentjes. Maar om een of andere reden past het perfect bij de trein/Fyra.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 11:11:36 #170
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78176416
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 11:10 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Dat doet het ook niet. Veel vis-a-vis waar niemand wat aan heeft, achterlijk gevormde (afgeronde) armleuningen, tafels die rechtstreeks uit een Protos zijn gehaald en geen nekkussentjes. Maar om een of andere reden past het perfect bij de trein/Fyra.
Dat soort tafels is gemeengoed in treinen in het buitenland, dus niet te hard piepen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 19 februari 2010 @ 11:14:02 #171
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78176517
http://www.geld.nl/nieuws(...)ro_bij_treinenbouwer
quote:
De Nederlandse Spoorwegen (NS) hebben een claim van 60 miljoen euro neergelegd bij de Italiaanse treinenbouwer AnsaldoBreda. Dat zei president-directeur Bert Meerstadt van de NS donderdag in de marge van de presentatie van de jaarcijfers van het bedrijf.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_78176739
ja datr van die 60M was gisteren al
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 19 februari 2010 @ 11:31:02 #173
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78177236
quote:
Zaanstad wil namen treinstations veranderen
Gepubliceerd op 18 februari 2010, 17:43
Laatst bijgewerkt op 18 februari 2010, 17:46
zaanstad -
De gemeente Zaanstad heeft bij NS een verzoek ingediend om de namen van twee treinstations te wijzigen.

Als het aan de gemeente ligt, gaat Koog Bloemwijk in de toekomst Koog aan de Zaan heten en verandert Koog Zaandijk in Zaandijk-Zaanse Schans. Het verzoek ligt bij de stationsnamencommissie van NS. Luiten zegt dat nog niet vaststaat of NS akkoord gaat. De nieuwe namen wekken volgens Luiten bij buitenstaanders minder verwarring.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport vrijdag 19 februari 2010 @ 11:34:30 #174
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78177417
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 11:01 schreef Yaku het volgende:
[ afbeelding ]

Blijft dit zo?
Wat de grote ruimte tussen de bakken betreft wel ja. Een eis was dat er een minimale boogstraal van x meter bereden kon worden. NS bedoelde dit voor een losse bak, maar AnsaldoRoosendaal vatte dat op als voor een gehele trein....
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport vrijdag 19 februari 2010 @ 12:01:34 #175
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78178727
Plan T 520 bestickerd en verbouwd voor bevrijdingsdag
Binnenkort zal Plan T 520 bestickerd worden als 'trein van de vrijheid'. Het stel staat sinds maandag in Tilburg om de stickers aan te brengen.

Meer op spoornieuws.nl
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 19 februari 2010 @ 12:03:26 #176
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78178814
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:01 schreef dennistd het volgende:
Plan T 520 bestickerd en verbouwd voor bevrijdingsdag
Binnenkort zal Plan T 520 bestickerd worden als 'trein van de vrijheid'. Het stel staat sinds maandag in Tilburg om de stickers aan te brengen.

Meer op spoornieuws.nl
Dat hebben ze al eens eerder gedaan met een andere trein:
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 19 februari 2010 @ 12:04:18 #177
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78178866
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:01 schreef dennistd het volgende:
Plan T 520 bestickerd en verbouwd voor bevrijdingsdag
Binnenkort zal Plan T 520 bestickerd worden als 'trein van de vrijheid'. Het stel staat sinds maandag in Tilburg om de stickers aan te brengen.

Meer op spoornieuws.nl
Als ik dat plaatje zo zie, vermoed ik een probleem met de autoriteiten: geen witte of gele neus.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 19 februari 2010 @ 12:09:11 #178
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_78179098
Voor de liefhebber: de tentoonstelling De stad uit met het Stichtse lijntje, die op 17 februari 2010 in Het Utrechts Archief wordt geopend. Hierin wordt een van de mooiste lokale spoorverbindingen uitgelicht, namelijk het Stichtse lijntje tussen Utrecht en Baarn.

o.a. Het Stichtse Lijntje is ook in een hedendaags perspectief gezet. De treinreis is per film opnieuw te maken, waarbij uitgestapt kan worden op enkele historische 'halteplaatsen'.

http://www.hetutrechtsarc(...)gen/stichtse-lijntje
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_78185333
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 11:31 schreef Duvel het volgende:
Zaanstad wil namen treinstations veranderen
Gepubliceerd op 18 februari 2010, 17:43
Laatst bijgewerkt op 18 februari 2010, 17:46
zaanstad -
De gemeente Zaanstad heeft bij NS een verzoek ingediend om de namen van twee treinstations te wijzigen.

Als het aan de gemeente ligt, gaat Koog Bloemwijk in de toekomst Koog aan de Zaan heten en verandert Koog Zaandijk in Zaandijk-Zaanse Schans. Het verzoek ligt bij de stationsnamencommissie van NS. Luiten zegt dat nog niet vaststaat of NS akkoord gaat. De nieuwe namen wekken volgens Luiten bij buitenstaanders minder verwarring.
Heb Koog Bloemwijk en Koog Zaandijk altijd al rare namen gevonden. Om Koog Bloemwijk Koog aan de Zaan te noemen vind ik dan ook wel een goed idee, maar Zaandijk-Zaanse Schans bekt nou ook niet echt lekker...
pi_78185374
Is er eigenlijk al iets bekend over het aantal reizigers op de nieuwe intercity Schiphol - Lelystad? Altijd als ik dat ding zie staan op Schiphol zit 'ie niet bepaald vol.
pi_78185398
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 14:50 schreef KapiteinT het volgende:
Heb Koog Bloemwijk en Koog Zaandijk altijd al rare namen gevonden. Om Koog Bloemwijk Koog aan de Zaan te noemen vind ik dan ook wel een goed idee, maar Zaandijk-Zaanse Schans bekt nou ook niet echt lekker...
NS vindt het waarschijnlijk wel best, mits de gemeente de kosten op zich neemt. ¤ 100.000 per station. Waarschijnlijk loopt het zo'n vaart niet dus
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 19 februari 2010 @ 14:53:49 #182
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_78185493
De Twitter van NS Hihspeed vermeld het volgende

Dienstregeling Thalys blijft t/m 26 febr. ongeveer hetzelfde als vandaag, met uitzondering van weekend.

Ik heb dus planmatig om 17:01 een thalysparis noord -> Brussel, wat moet ik doen, en wat is de dienstregeling van "vandaag"

Kan iemand mij opweg helpen alsjeblieft?
pi_78185739
En dat vraag je hier, in plaats van aan het loket in Parijs...
pi_78185825
THA 9349 rijdt Parijs - Brussel Zuid, vertrek 17:01 aankomst Brussel Zuid 18u23
Daar moet je overstappen op THA9351 (Brussel Zuid - Amsterdam), vertrek 18:50 aankomst Amsterdam 20:43
Bron: http://www.nshispeed.nl/n(...)n-ns-hispeed-treinen
  Redactie Sport vrijdag 19 februari 2010 @ 15:19:52 #185
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78186501
Klachten over treinen sms-en naar 3500
Treinreizigers op de lijn Zwolle-Kampen kunnen vanaf maandag hun klachten over de reinheid van de trein naar de Nederlandse Spoorwegen sms-en.

De NS wil de treinen graag schoonhouden. Reizigers die iets opmerken, kunnen de NS op de hoogte stellen door een gratis sms-bericht te versturen. Maandag begint de NS met de proef op de lijn Zwolle-Kampen. De proef duurt tot eind mei.

Een sms versturen kan naar 3500 spatie sterretje treinstelnummer sterretje, gevolgd door de klacht.

Bron: RTV Oost
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 19 februari 2010 @ 15:21:16 #186
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_78186555
Dankjewel

Loket in parijs was ik vanavond van plan te doen, maar mijn ervaring daar is het kast muur en kluitje riet verhaal
pi_78186876
oh, rijdt de Thalys alweer?
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_78187191
http://treinreiziger.nl/a(...)g_betuweroute-142308
Alsof die kutlijn al niet duur genoeg was. En er zit toch ERTMS/ETCS op. Natuurlijk hebben alleen goederentreinen dat niet, maar dat hadden ze moeten bedenken voordat ze dure systemen gingen installeren.
Daarnaast is het toch vrij simpel. Treinen rijden rechts, allemaal met dezelde snelheid en zonder stops. En gezien de drukte op de lijn, kunnen ze, als de betuweroute moet worden afgesloten, heel makkelijk de hele lijn afsluiten. Het duurt toch minstens een half uur voor er weer een trein komt
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 19 februari 2010 @ 15:39:30 #189
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78187336
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 15:36 schreef Ascendancy het volgende:
http://treinreiziger.nl/a(...)g_betuweroute-142308
Alsof die kutlijn al niet duur genoeg was. En er zit toch ERTMS/ETCS op. Natuurlijk hebben alleen goederentreinen dat niet, maar dat hadden ze moeten bedenken voordat ze dure systemen gingen installeren.
Daarnaast is het toch vrij simpel. Treinen rijden rechts, allemaal met dezelde snelheid en zonder stops. En gezien de drukte op de lijn, kunnen ze, als de betuweroute moet worden afgesloten, heel makkelijk de hele lijn afsluiten. Het duurt toch minstens een half uur voor er weer een trein komt
Je maakt jezelf wel onsterfelijk belachelijk zo hè!

Denk nog even een keertje extra na.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78187407
hier rijden de treinen toch echt wel links.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  Redactie Sport vrijdag 19 februari 2010 @ 15:43:13 #191
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78187489
Mja, dat zijn Belgen

De ATB-vv zal wel aangelegd worden op de toe- en afritten van de Betuweroute
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 19 februari 2010 @ 15:47:16 #192
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78187639
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 15:43 schreef dennistd het volgende:
Mja, dat zijn Belgen

De ATB-vv zal wel aangelegd worden op de toe- en afritten van de Betuweroute
U gaat door voor de koelkast.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78187740
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 15:39 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je maakt jezelf wel onsterfelijk belachelijk zo hè!

Denk nog even een keertje extra na.
Je belachelijk maken op het internet heeft voor mij geen waarde.
Maar ik snap niet waarom er ATB op moet, nu zo achteraf terwijl er al beveiliging op zit.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_78188026
ik heb treinen altijd fascinerend gevonden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Overweg

ik snap enkel het stuk van de besturing niet
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_78188178
Moet je met een Interrail Global pass in Duitsland ook reserveren / toeslag betalen voor "gewone" IC's? Dat het voor ICE, Thalys, TGV en Eurostar moet, weet ik
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport vrijdag 19 februari 2010 @ 16:10:00 #196
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78188530
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 15:56 schreef sararaats het volgende:
ik heb treinen altijd fascinerend gevonden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Overweg

ik snap enkel het stuk van de besturing niet
Misschien is http://marcrpieters.nl/aansturing.html duidelijker
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 19 februari 2010 @ 16:26:01 #197
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78189168
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 15:49 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Je belachelijk maken op het internet heeft voor mij geen waarde.
Maar ik snap niet waarom er ATB op moet, nu zo achteraf terwijl er al beveiliging op zit.
Je ziet over het hoofd dat op de aansluitingen gewoon ATB zit.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78189312
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 16:10 schreef dennistd het volgende:

[..]

Misschien is http://marcrpieters.nl/aansturing.html duidelijker
ik ben niet zo technisch aangelegd
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  vrijdag 19 februari 2010 @ 16:53:09 #199
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78190254
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 16:29 schreef sararaats het volgende:

[..]

ik ben niet zo technisch aangelegd
De basis is een systeem dat weet waar een trein zo ongeveer is. Dat "zo ongeveer" houdt in dat een spoorlijn verdeeld is in secties: een stuk spoor van een paar honderd meter lang. Het beveiligingssysteem kan zien of zo'n sectie bezet is door een trein of niet.

Als je nu weet hoe snel een trein mag rijden en je weet hoe lang je nodig hebt om de overweg te sluiten, dan kun je uitrekenen hoe veel meter van te voren je moet weten dat er een trein aankomt. Dat punt noem je de "aankondiging": op het moment dat die aankondigingsspoorsectie "bezet" wordt gemeld aan het beveiligingssysteem, begint de overweg te sluiten. Hij is dan op tijd dicht voor de aanstormende trein.

Na de overweg ligt ook weer een sectie: als deze na de passage van de trein weer "vrij" wordt gemeld, mag de overweg weer open.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport vrijdag 19 februari 2010 @ 16:53:21 #200
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78190264
De OV-faalkaart-site is ook lekker bezig... Bij het aanvragen van zo'n ding krijg ik bij het uploaden van de pasfoto in Internet Explorer en Firefox twee verschillende foutmeldingen..
IE: 'Het uploaden van uw foto is misgelukt' (inclusief taalfout )
FF: 'Deze foto kan niet verwerkt worden'
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')