quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het stoplicht staat op rood
Het stoplicht staat op rood
Oversteken in Almelo
is spelen met de dood
Welke trein is dit?quote:11:37 +21 min. Szczecin Glowny 1 Hengelo, Osnabrueck, Hannover Intercity
Die rijdt ALTIJD tot Szczecin wiseguy. Alleen op zaterdag niet.quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:55 schreef greavy het volgende:
[..]
Welke trein is dit?
Editje: Ik zie het al. Normaal rijd-ie maar tot Berlijn, nu tot Szczecin Glowny te Polen.
Is de 145.
'Werden besteed'? Die voorbeelden, waar hebben ze het in godsnaam overquote:Op donderdag 18 februari 2010 12:31 schreef davidov2009 het volgende:
De ¤ 200 miljoen die Eurlings extra uittrok werden besteed aan extra parkeerplaatsen voor auto's en fietsen, betere informatie in de treinen en op de stations en meer comfort, zoals internet in de trein.
Meer comfort ja. Zoals meer staanplaatsen en minder toiletten. En een meer dan falende OV-chipkaart. Wauw.quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:31 schreef davidov2009 het volgende:
Actieplan voor NS een fiasco
De ¤ 200 miljoen die Eurlings extra uittrok werden besteed aan extra parkeerplaatsen voor auto's en fietsen, betere informatie in de treinen en op de stations en meer comfort, zoals internet in de trein.
Willen ze nog wat parkeerplaatsen aanleggen? Of internet in de trein?quote:Op donderdag 18 februari 2010 16:24 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)j-treinenbouwer.html
Wat ik niet zo goed snap: ze willen Breda een internationale aansluiting geven. Waarom dwarsboomt Eurlings dan wel een direct spoor naar Utrecht?quote:Op donderdag 18 februari 2010 16:24 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)j-treinenbouwer.html
Die spoorlijn had er al lang kunnen liggen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 16:55 schreef Fixers het volgende:
[..]
Wat ik niet zo goed snap: ze willen Breda een internationale aansluiting geven. Waarom dwarsboomt Eurlings dan wel een direct spoor naar Utrecht?
Dat geld voor internet in de trein... kunnen ze beter uitgeven aan betere UMTS dekking langs het spoor. Die tunnels bij Rotterdam en Barendrecht bijvoorbeeld.
Om de overweg voor 100% te laten werken gingen ook al een paar weken overheen, en nu (na 20 uur) is de overweg nog steeds afgeslotenquote:Op donderdag 18 februari 2010 11:29 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[ link | afbeelding ]
ADOB Overwegstoring al vanaf gisteravond bij Almelo de riet![]()
Mensen die naar het andere perron wouden, moesten vet eind omlopen/fietsen of overstappen in Almelo of Hengelo
Ze gaan niks doen, want de lijn komt er waarschijnlijk dus niet.quote:Op donderdag 18 februari 2010 17:58 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe ze dat overigens bij Groinchem gaan doen. De A27 gaat langs de stad, dus een station daaraan zou niet erg centraal liggen. Vooral ver bij Oost vandaan, het gedeelte waar de meeste Forenzen wonen.
Doet me een beetje denken aan die Greenpoint / Kermit variant van mobiele telefonie rond 1990. Dat was op zich trouwens WEL op tijd (als in: ruim voordat GSM betaalbaar / gemeengoed werd).quote:Op donderdag 18 februari 2010 19:42 schreef ReisT het volgende:
@internet in de trein: veel te laat, dat heeft helemaal geen zin meer daar nog in te investeren. Wie onderweg wil internetten doet dat allang mobiel.
Ja, man wat was dat een succes!quote:Op donderdag 18 februari 2010 20:02 schreef Socios het volgende:
Al eerder aangekaart: zelfde als toen met telefooncellen in de trein, inmiddels iedereen een mobieltje.
Omdat een spoorlijntje tussen Ut - Bd ongeveer 1 ~ 1,5 miljard kost.quote:Op donderdag 18 februari 2010 16:55 schreef Fixers het volgende:
[..]
Wat ik niet zo goed snap: ze willen Breda een internationale aansluiting geven. Waarom dwarsboomt Eurlings dan wel een direct spoor naar Utrecht?
Dat geld voor internet in de trein... kunnen ze beter uitgeven aan betere UMTS dekking langs het spoor. Die tunnels bij Rotterdam en Barendrecht bijvoorbeeld.
De echte reden is natuurlijk dat zo'n lijn wél intensief gebruikt zal gaan worden. Zoveel geld uitgeven voor een spoorlijn gebeurt natuurlijk alleen, als het vrijwel zeker is dat er zelden treinen overheen rijden. Stel je voor, straks slijten de rails nog..quote:Op donderdag 18 februari 2010 21:45 schreef Brembo het volgende:
[..]
Omdat een spoorlijntje tussen Ut - Bd ongeveer 1 ~ 1,5 miljard kost.
Ik denk niet dat-ie dan via Roosendaal naar Antwerpen gaatquote:Op donderdag 18 februari 2010 21:50 schreef Peterselieman het volgende:
Amsterdam - Utrecht - Breda - Roosendaal zou wel een perfect traject zijn voor BeNelux nieuwe stijl
Mja, wmb wel.quote:Op donderdag 18 februari 2010 21:52 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik denk niet dat-ie dan via Roosendaal naar Antwerpen gaat
RegioNS is van de NS, alleen ze hebben, bedacht door personeel op dat lijntje, die naam bedacht.quote:Op donderdag 18 februari 2010 21:45 schreef Brembo het volgende:
[..]
Omdat een spoorlijntje tussen Ut - Bd ongeveer 1 ~ 1,5 miljard kost.
Waarom heeft RegioNS wel ov-chipkaart paaltjes op hun station en Connexxion, Syntus niet. En als ik nou van Amf - Ede-wageningen wil met mijn ov-chipkaart mag ik dan met connexxion of moet ik dan met NS via Utrecht
.
Als de NMBS dat wel doet met hun I11 rijtuigen, ga ik ook niet klagenquote:Op donderdag 18 februari 2010 22:01 schreef Ascendancy het volgende:
http://treinreiziger.nl/a(...)_concurrentie-142306
Zolang de NMBS de beneluxtrein niet gaat rijden, ben ik voor.
DB met een ICE ofzo
Hoezo dat? De NMBS is superieur wat betreft het materieel, vriendelijkheid van het personeel.quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:07 schreef Ascendancy het volgende:
Laten we eerlijk zijn. De NMBS is gewoon minderwaardig aan de NS en DB.
de tafeltjes zitten verstopt hihiquote:Op donderdag 18 februari 2010 22:23 schreef YoshiBignose het volgende:
Materieel is superieur? Heb daar wel eens in treinen gezeten, maar vond ik niet beter dan hier. Zo'n dubbeldekker die op onze oude lijkt, maar dan nog krapper en niet eens tafeltjes. Als ik puur naar uiterlijk kijk zien die dingen er ook niet uit, dan vind ik de VIRM een knapper uit zien.
de Varkensneus is inderdaad een verroeste rotbak.quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:29 schreef Eix het volgende:
Het ligt er puur aan wat je referentiekader is. Die klassieke motorstellen die de NMBS voor de lokale treindienst gebruikt zijn gruwelijk. Maar de I11 rijtuigen (en treinstellen met dergelijk interieur) zijn daarentegen prima, comfortabeler dan een V-IRM. En... zonwering/gordijnen bij vrijwel elke ruit in alle materieeltypes.
quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:44 schreef sararaats het volgende:
op sommige diplays verschijnt er een 3 in de linkeronderhoek heb ik vandaag gemerkt.
de M6 naar van Antwerpen naar Noorderkempen
met dank. nu snap ik het.quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:48 schreef Jump het volgende:
[..]
Die 3 is het aantal kilometer naar de dichtsbijzijnde trein op het zelfde spoor.
Met I11 tegen 200km/u over de HSL rijden tussen Luik en Leuven is inderdaad top!quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:41 schreef Ireyon het volgende:
Met de M5/M6 rijtuigen heb ik geen ervaring. De klassieke motorstellen en MS75 vind ik zo'n beetje de Belgische Plan V, met net zoveel herrie maar wel zachtere, bredere banken. I6/I10, MS96 en I11 rijtuigen zitten heerlijk, die laatste twee zijn tevens ontzettend luxe wat displays, rijcomfort (ongelofelijk soepel en stil) en wc's betreft.
Van het NS-materieel wordt ICRm vrij algemeen als meest comfortabel beschouwd, maar het stelt werkelijk waar niks voor vergeleken met I11. En de (vernieuwde) koplopers ook niet trouwens.
'k Heb weleens een privé rijtuig gehad hoor, van Luik naar Leuven het achterste rijtuig, nota bene rond een uur of 18:00quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:52 schreef Eix het volgende:
[..]
Met I11 tegen 200km/u over de HSL rijden tussen Luik en Leuven is inderdaad top!Soort van Fyra, maar dan uitgevoerd als degelijke comfortabele intercity. Er zitten in dit geval wel reizigers in, je eigen prive rijtuig zit er dus niet in.
Alsof in Nederland in de spits niet 10 bakken rijdtquote:Op donderdag 18 februari 2010 22:55 schreef Ireyon het volgende:
[..]
'k Heb weleens een privé rijtuig gehad hoor, van Luik naar Leuven het achterste rijtuig, nota bene rond een uur of 18:00. Maar 't scheelt een hoop dat die treinen een fatsoenlijke lengte hebben (een rijtuig of 10/12 ?)
'k Vat je niet? I11 rijdt altijd met zoveel rijtuigen wat dus inhoudt dat er in de spits voldoende plek is. Liever plek in een luxe rijtuig met comfortabele stoelen, dan meer plek in een wiebeltrein met met-een-laagje-stof-bedekte plankjes.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:04 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Alsof in Nederland in de spits niet 10 bakken rijdt
En met de VIRM heb je dan echt meer plek dan met de I11 hoor
ik heb nog nooit korte I11 treinstellen gezien. dat zijn altijd heeeeeeeeeeele lange treinenquote:Op donderdag 18 februari 2010 23:14 schreef Ireyon het volgende:
[..]
'k Vat je niet? I11 rijdt altijd met zoveel rijtuigen wat dus inhoudt dat er in de spits voldoende plek is. Liever plek in een luxe rijtuig met comfortabele stoelen, dan meer plek in een wiebeltrein met met-een-laagje-stof-bedekte plankjes.
Het favoriete materieel van Fles dusquote:Op donderdag 18 februari 2010 23:16 schreef sararaats het volgende:
de MS75 (als ik me niet vergis) is een wiebeltrein
Je suggereert dat 10bakken bijzonder is en zeer veel plaatsruimte heeft, maar een VIRM met zelfde aantal bakken gaat toch zeker 1,5x zoveel mensen in.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:14 schreef Ireyon het volgende:
[..]
'k Vat je niet? I11 rijdt altijd met zoveel rijtuigen wat dus inhoudt dat er in de spits voldoende plek is. Liever plek in een luxe rijtuig met comfortabele stoelen, dan meer plek in een wiebeltrein met met-een-laagje-stof-bedekte plankjes.
Volgens mijn bevindingen is dat gewoon het rijtuignummer waarin je zit.quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:44 schreef sararaats het volgende:
op sommige diplays verschijnt er een 3 in de linkeronderhoek heb ik vandaag gemerkt.
de M6 naar van Antwerpen naar Noorderkempen
ik heb ook een 1 en een 2 zien staan in de andere rijtuigen. dat zal het wel zijnquote:Op donderdag 18 februari 2010 23:27 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Volgens mijn bevindingen is dat gewoon het rijtuignummer waarin je zit.
Dus eerste rijtuig vooraan is 1.
Zoveel zijn er niet met Gleis 1 en 9 op een Bahnsteigquote:
Nee precies. Ik ken er ongeveer nul. Welke MONGOOL parkeert die kuttrein voor het stationsnaambordje dan?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:18 schreef bork het volgende:
[..]
Zoveel zijn er niet met Gleis 1 en 9 op een Bahnsteig
Dat ziet er redelijk uitquote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:28 schreef Ireyon het volgende:
De 1ste Klas stoelen van 't ding zien er in ieder geval zo uit dus;
[ afbeelding ]
Ik vind het nou niet echt grote luxe uitstralen...quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:28 schreef Ireyon het volgende:
De 1ste Klas stoelen van 't ding zien er in ieder geval zo uit dus;
[ afbeelding ]
Nee, spoor 35 in Nijmegen is logisch.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:32 schreef De_Hertog het volgende:
Sowieso een erg vreemde plek voor een Gleis 1, als er aan beide kanten nog andere sporen omheen liggen.
Natuurlijk, het kan allemaal, maar ik vind het een logischer verklaring dat de tweede '1' niet te zien is. Achteraf een spoor aan de stationszijde bijleggen is logisch, een spoor 1 naast een spoor 9 aan de rustige kant van een station met een aantal doorgaande sporen ervoor is minder logischquote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, spoor 35 in Nijmegen is logisch.
Dat doet het ook niet. Veel vis-a-vis waar niemand wat aan heeft, achterlijk gevormde (afgeronde) armleuningen, tafels die rechtstreeks uit een Protos zijn gehaald en geen nekkussentjes. Maar om een of andere reden past het perfect bij de trein/Fyra.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik vind het nou niet echt grote luxe uitstralen...
Dat soort tafels is gemeengoed in treinen in het buitenland, dus niet te hard piepen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:10 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat doet het ook niet. Veel vis-a-vis waar niemand wat aan heeft, achterlijk gevormde (afgeronde) armleuningen, tafels die rechtstreeks uit een Protos zijn gehaald en geen nekkussentjes. Maar om een of andere reden past het perfect bij de trein/Fyra.
quote:De Nederlandse Spoorwegen (NS) hebben een claim van 60 miljoen euro neergelegd bij de Italiaanse treinenbouwer AnsaldoBreda. Dat zei president-directeur Bert Meerstadt van de NS donderdag in de marge van de presentatie van de jaarcijfers van het bedrijf.
quote:Zaanstad wil namen treinstations veranderen
Gepubliceerd op 18 februari 2010, 17:43
Laatst bijgewerkt op 18 februari 2010, 17:46
zaanstad -
De gemeente Zaanstad heeft bij NS een verzoek ingediend om de namen van twee treinstations te wijzigen.
Als het aan de gemeente ligt, gaat Koog Bloemwijk in de toekomst Koog aan de Zaan heten en verandert Koog Zaandijk in Zaandijk-Zaanse Schans. Het verzoek ligt bij de stationsnamencommissie van NS. Luiten zegt dat nog niet vaststaat of NS akkoord gaat. De nieuwe namen wekken volgens Luiten bij buitenstaanders minder verwarring.
Wat de grote ruimte tussen de bakken betreft wel ja. Een eis was dat er een minimale boogstraal van x meter bereden kon worden. NS bedoelde dit voor een losse bak, maar AnsaldoRoosendaal vatte dat op als voor een gehele trein....quote:
Dat hebben ze al eens eerder gedaan met een andere trein:quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:01 schreef dennistd het volgende:
Plan T 520 bestickerd en verbouwd voor bevrijdingsdag
Binnenkort zal Plan T 520 bestickerd worden als 'trein van de vrijheid'. Het stel staat sinds maandag in Tilburg om de stickers aan te brengen.
Meer op spoornieuws.nl
Als ik dat plaatje zo zie, vermoed ik een probleem met de autoriteiten: geen witte of gele neus.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:01 schreef dennistd het volgende:
Plan T 520 bestickerd en verbouwd voor bevrijdingsdag
Binnenkort zal Plan T 520 bestickerd worden als 'trein van de vrijheid'. Het stel staat sinds maandag in Tilburg om de stickers aan te brengen.
Meer op spoornieuws.nl
Heb Koog Bloemwijk en Koog Zaandijk altijd al rare namen gevonden. Om Koog Bloemwijk Koog aan de Zaan te noemen vind ik dan ook wel een goed idee, maar Zaandijk-Zaanse Schans bekt nou ook niet echt lekker...quote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:31 schreef Duvel het volgende:
Zaanstad wil namen treinstations veranderen
Gepubliceerd op 18 februari 2010, 17:43
Laatst bijgewerkt op 18 februari 2010, 17:46
zaanstad -
De gemeente Zaanstad heeft bij NS een verzoek ingediend om de namen van twee treinstations te wijzigen.
Als het aan de gemeente ligt, gaat Koog Bloemwijk in de toekomst Koog aan de Zaan heten en verandert Koog Zaandijk in Zaandijk-Zaanse Schans. Het verzoek ligt bij de stationsnamencommissie van NS. Luiten zegt dat nog niet vaststaat of NS akkoord gaat. De nieuwe namen wekken volgens Luiten bij buitenstaanders minder verwarring.
NS vindt het waarschijnlijk wel best, mits de gemeente de kosten op zich neemt. ¤ 100.000 per station. Waarschijnlijk loopt het zo'n vaart niet dusquote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:50 schreef KapiteinT het volgende:
Heb Koog Bloemwijk en Koog Zaandijk altijd al rare namen gevonden. Om Koog Bloemwijk Koog aan de Zaan te noemen vind ik dan ook wel een goed idee, maar Zaandijk-Zaanse Schans bekt nou ook niet echt lekker...
Je maakt jezelf wel onsterfelijk belachelijk zo hè!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:36 schreef Ascendancy het volgende:
http://treinreiziger.nl/a(...)g_betuweroute-142308
Alsof die kutlijn al niet duur genoeg was. En er zit toch ERTMS/ETCS op. Natuurlijk hebben alleen goederentreinen dat niet, maar dat hadden ze moeten bedenken voordat ze dure systemen gingen installeren.
Daarnaast is het toch vrij simpel. Treinen rijden rechts, allemaal met dezelde snelheid en zonder stops. En gezien de drukte op de lijn, kunnen ze, als de betuweroute moet worden afgesloten, heel makkelijk de hele lijn afsluiten. Het duurt toch minstens een half uur voor er weer een trein komt
U gaat door voor de koelkast.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:43 schreef dennistd het volgende:
Mja, dat zijn Belgen
De ATB-vv zal wel aangelegd worden op de toe- en afritten van de Betuweroute
Je belachelijk maken op het internet heeft voor mij geen waarde.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je maakt jezelf wel onsterfelijk belachelijk zo hè!
Denk nog even een keertje extra na.
Misschien is http://marcrpieters.nl/aansturing.html duidelijkerquote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:56 schreef sararaats het volgende:
ik heb treinen altijd fascinerend gevonden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Overweg
ik snap enkel het stuk van de besturing niet
Je ziet over het hoofd dat op de aansluitingen gewoon ATB zit.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:49 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Je belachelijk maken op het internet heeft voor mij geen waarde.
Maar ik snap niet waarom er ATB op moet, nu zo achteraf terwijl er al beveiliging op zit.
ik ben niet zo technisch aangelegdquote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:10 schreef dennistd het volgende:
[..]
Misschien is http://marcrpieters.nl/aansturing.html duidelijker
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |