abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78133278
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het stoplicht staat op rood
Het stoplicht staat op rood
Oversteken in Almelo
is spelen met de dood
hehe hij is leuk

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2010 11:35:50 ]
  donderdag 18 februari 2010 @ 11:55:06 #101
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78133897
quote:
11:37 +21 min. Szczecin Glowny 1 Hengelo, Osnabrueck, Hannover Intercity
Welke trein is dit?

Editje: Ik zie het al. Normaal rijd-ie maar tot Berlijn, nu tot Szczecin Glowny te Polen.
Is de 145.
pi_78134086
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:55 schreef greavy het volgende:

[..]

Welke trein is dit?

Editje: Ik zie het al. Normaal rijd-ie maar tot Berlijn, nu tot Szczecin Glowny te Polen.
Is de 145.
Die rijdt ALTIJD tot Szczecin wiseguy. Alleen op zaterdag niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78134984
Actieplan voor NS een fiasco

18 februari 2010

AMSTERDAM - Het actieplan van minister Camiel Eurlings van Verkeer en de NS om gedurende deze kabinetsperiode elk jaar vijf procent meer reizigers in de trein te krijgen, is een fiasco.

Eurlings maakte ¤ 200 miljoen vrij om dit plan te realiseren, maar halverwege het vijfjarenplan blijkt dat de NS de doelstelling bij lange na niet haalt.

De NS verwacht voor 2009 een reizigersgroei van tussen een half en een procent. En in 2010 wordt het volgens de evaluatie nog minder, omdat de NS 'vertraagd reageert op de recessie'. Opvallend is dat vorig jaar het aantal treinpassagiers daalde in de regio NoordOost en op de voor de Nederlandse mobiliteit belangrijke Schiphollijn.

Zowel minister Eurlings als president Bert Meerstadt van de NS wijt het geringe aantal extra treinreizigers aan de economische malaise en zij hopen dat de treinen weer vollopen als de economie aantrekt. Maar dat is maar zeer de vraag.

Emeritus hoogleraar economie en oud-commissaris bij de NS Arie van der Zwan toont in een vandaag te publiceren boek ('Handelaars in onrust') aan dat ondanks de talloze plannen en de miljardeninvesteringen in het spoor, het aantal treinreizigers de afgelopen zestig jaar nauwelijks is toegenomen. De trein is van een ooit belangrijk publiek transportmiddel verworden tot een nichespeler, met een marktaandeel van 2,1% in het aantal verplaatsingen. De kampioen is de auto, die verantwoordelijk is voor meer dan vijftig procent van het aantal verplaatsingen.

Volgens Van der Zwan zijn de treinen alleen voller geworden door de introductie van de studentenkaart in 1992 en door het zwaarder belasten van de auto (door bijvoorbeeld de parkeerkosten te verhogen of extra belasting op brandstof te heffen) en niet door plannen van de NS.

Prognoses
Keer op keer blijkt dat de NS veel te hoge prognoses maakt. Dit komt doordat deze die steeds vervaardigt in perioden van hoogconjunctuur en vergeet dat die altijd weer worden gevolgd door tijden van recessie.

De ¤ 200 miljoen die Eurlings extra uittrok werden besteed aan extra parkeerplaatsen voor auto's en fietsen, betere informatie in de treinen en op de stations en meer comfort, zoals internet in de trein.

Bron: De Telegraaf
=====================

Geen commentaar
Killing as few patients as possible.
pi_78135083
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 12:31 schreef davidov2009 het volgende:

De ¤ 200 miljoen die Eurlings extra uittrok werden besteed aan extra parkeerplaatsen voor auto's en fietsen, betere informatie in de treinen en op de stations en meer comfort, zoals internet in de trein.
'Werden besteed'? Die voorbeelden, waar hebben ze het in godsnaam over ?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 februari 2010 @ 12:36:22 #105
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78135129
Wil je het echt goed doen, dan moet het spoorwegnet volledig op de schop. Meer en vooral ook snellere verbindingen zijn hierbij sleutels tot groei.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_78136996
Gratis OV
dag
pi_78137083
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 12:31 schreef davidov2009 het volgende:
Actieplan voor NS een fiasco
De ¤ 200 miljoen die Eurlings extra uittrok werden besteed aan extra parkeerplaatsen voor auto's en fietsen, betere informatie in de treinen en op de stations en meer comfort, zoals internet in de trein.
Meer comfort ja. Zoals meer staanplaatsen en minder toiletten. En een meer dan falende OV-chipkaart. Wauw.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78138839
Bah, ik ben die Sprinters nu ook al zat. Dat zit toch voor geen meter? Geef mij de Mat 64 dan maar weer qua comfort. Ja, die maken wat meer lawaai, maar die zoem in de Sprinters als je boven de 100 ofzo rijdt is ook vrij irritant.
Facts don't care about your feelings
pi_78143249
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78143773
quote:
Willen ze nog wat parkeerplaatsen aanleggen? Of internet in de trein?
pi_78144952
quote:
Wat ik niet zo goed snap: ze willen Breda een internationale aansluiting geven. Waarom dwarsboomt Eurlings dan wel een direct spoor naar Utrecht?

Dat geld voor internet in de trein... kunnen ze beter uitgeven aan betere UMTS dekking langs het spoor. Die tunnels bij Rotterdam en Barendrecht bijvoorbeeld.
pi_78147819
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 16:55 schreef Fixers het volgende:

[..]

Wat ik niet zo goed snap: ze willen Breda een internationale aansluiting geven. Waarom dwarsboomt Eurlings dan wel een direct spoor naar Utrecht?

Dat geld voor internet in de trein... kunnen ze beter uitgeven aan betere UMTS dekking langs het spoor. Die tunnels bij Rotterdam en Barendrecht bijvoorbeeld.
Die spoorlijn had er al lang kunnen liggen.
Ook vanuit Gorinchem is er vraag naar die lijn. En als ze de merwede(linge)lijn opwaarderen kunnen ze ook vanuit Dordrecht een directe dienst. Nu rijdt vanaf daar alleen een interliner die er langer over doet dan omrijden via rotterdam

Ik vraag me af hoe ze dat overigens bij Groinchem gaan doen. De A27 gaat langs de stad, dus een station daaraan zou niet erg centraal liggen. Vooral ver bij Oost vandaan, het gedeelte waar de meeste Forenzen wonen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_78148101
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:29 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[ link | afbeelding ]

ADOB Overwegstoring al vanaf gisteravond bij Almelo de riet
Mensen die naar het andere perron wouden, moesten vet eind omlopen/fietsen of overstappen in Almelo of Hengelo
Om de overweg voor 100% te laten werken gingen ook al een paar weken overheen, en nu (na 20 uur) is de overweg nog steeds afgesloten
  donderdag 18 februari 2010 @ 19:42:07 #114
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_78152691
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 17:58 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe ze dat overigens bij Groinchem gaan doen. De A27 gaat langs de stad, dus een station daaraan zou niet erg centraal liggen. Vooral ver bij Oost vandaan, het gedeelte waar de meeste Forenzen wonen.
Ze gaan niks doen, want de lijn komt er waarschijnlijk dus niet.

In de voorstellen die gedaan zijn voor een lijn Utrecht-Breda zou er een tweede station in Gorinchem komen waar de nieuwe lijn de oude kruist. Vanuit de richting Utrecht zou er een stukje voor Gorinchem een aftakking kunnen komen zodat de trein Utrecht-Dordrecht wel op het huidige Gorkumse station komt.

@internet in de trein: veel te laat, dat heeft helemaal geen zin meer daar nog in te investeren. Wie onderweg wil internetten doet dat allang mobiel.
pi_78153618
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 19:42 schreef ReisT het volgende:

@internet in de trein: veel te laat, dat heeft helemaal geen zin meer daar nog in te investeren. Wie onderweg wil internetten doet dat allang mobiel.
Doet me een beetje denken aan die Greenpoint / Kermit variant van mobiele telefonie rond 1990. Dat was op zich trouwens WEL op tijd (als in: ruim voordat GSM betaalbaar / gemeengoed werd).
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78153830
Al eerder aangekaart: zelfde als toen met telefooncellen in de trein, inmiddels iedereen een mobieltje.
  donderdag 18 februari 2010 @ 20:26:07 #117
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78155020
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 20:02 schreef Socios het volgende:
Al eerder aangekaart: zelfde als toen met telefooncellen in de trein, inmiddels iedereen een mobieltje.
Ja, man wat was dat een succes! Alle 1e klas ICR's omgebouwd...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78158650
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 16:55 schreef Fixers het volgende:

[..]

Wat ik niet zo goed snap: ze willen Breda een internationale aansluiting geven. Waarom dwarsboomt Eurlings dan wel een direct spoor naar Utrecht?

Dat geld voor internet in de trein... kunnen ze beter uitgeven aan betere UMTS dekking langs het spoor. Die tunnels bij Rotterdam en Barendrecht bijvoorbeeld.
Omdat een spoorlijntje tussen Ut - Bd ongeveer 1 ~ 1,5 miljard kost.

Waarom heeft RegioNS wel ov-chipkaart paaltjes op hun station en Connexxion, Syntus niet . En als ik nou van Amf - Ede-wageningen wil met mijn ov-chipkaart mag ik dan met connexxion of moet ik dan met NS via Utrecht .
pi_78158787
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 21:45 schreef Brembo het volgende:

[..]

Omdat een spoorlijntje tussen Ut - Bd ongeveer 1 ~ 1,5 miljard kost.
De echte reden is natuurlijk dat zo'n lijn wél intensief gebruikt zal gaan worden. Zoveel geld uitgeven voor een spoorlijn gebeurt natuurlijk alleen, als het vrijwel zeker is dat er zelden treinen overheen rijden. Stel je voor, straks slijten de rails nog..
pi_78158857
Anderhalf miljard is niets vergeleken met de HSL
En icm met de A27 was een geweldige kans.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 februari 2010 @ 21:50:09 #121
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78158911
Amsterdam - Utrecht - Breda - Roosendaal zou wel een perfect traject zijn voor BeNelux nieuwe stijl
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_78159091
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 21:50 schreef Peterselieman het volgende:
Amsterdam - Utrecht - Breda - Roosendaal zou wel een perfect traject zijn voor BeNelux nieuwe stijl
Ik denk niet dat-ie dan via Roosendaal naar Antwerpen gaat




'k Laat m'n fantasieën maar achterwege om ergernis te voorkomen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 februari 2010 @ 21:57:28 #123
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78159418
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 21:52 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Ik denk niet dat-ie dan via Roosendaal naar Antwerpen gaat
Mja, wmb wel.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 18 februari 2010 @ 22:00:16 #124
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78159606
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 21:45 schreef Brembo het volgende:

[..]

Omdat een spoorlijntje tussen Ut - Bd ongeveer 1 ~ 1,5 miljard kost.

Waarom heeft RegioNS wel ov-chipkaart paaltjes op hun station en Connexxion, Syntus niet . En als ik nou van Amf - Ede-wageningen wil met mijn ov-chipkaart mag ik dan met connexxion of moet ik dan met NS via Utrecht .
RegioNS is van de NS, alleen ze hebben, bedacht door personeel op dat lijntje, die naam bedacht.

Wil je met de OV-chip het hele traject reizen, moet je het hele traject reizen met de NS.
Je kan dan nog wel een kwaadwillende conducteur hebben, die er (weet eigk niet hoe) achterkomt dat je Amf - Ed gaat. Amf - Ed is een directe verbinding dmv de Connexxion, omreizen via een ander station (Ut bijvoorbeeld) zou je een 'via' kaartje moeten hebben, OF in Ut uit/in checken (3min wachten tot je weer kan inchecken).
Word je gepakt, kan je je er proberen uit te lullen, of een boete krijgen, omdat het traject niet een directe reis is, die de planner aangeeft.

Er word dus dan ook altijd geadviseerd om gewoon een los kaartje te kopen, van Amf - Ed.
Reis je vanaf een ander station, en heb je een vervoerder zoals Arriva, Syntus, Connexxion of Veolia, word je sowieso al aangeraden om alleen een enkeltje te kopen, en niet het NS-traject met de OV-Chip en het andere deel met een kaartje. Je betaalt dan 2x instap tarief.
pi_78159682
http://treinreiziger.nl/a(...)_concurrentie-142306
Zolang de NMBS de beneluxtrein niet gaat rijden, ben ik voor.
DB met een ICE ofzo
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_78159864
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 22:01 schreef Ascendancy het volgende:
http://treinreiziger.nl/a(...)_concurrentie-142306
Zolang de NMBS de beneluxtrein niet gaat rijden, ben ik voor.
DB met een ICE ofzo
Als de NMBS dat wel doet met hun I11 rijtuigen, ga ik ook niet klagen .
pi_78160035
Laten we eerlijk zijn. De NMBS is gewoon minderwaardig aan de NS en DB.
Je zou overigens met die noodoplossing voor de eurostar via antwerpen en lille maar een aansluiting missen.
Gewoon 2 uur wachten op antwerpen
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_78160147
de trein nam van de gelegenheid gebruik om 1 minuut stilte te houden.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_78160541
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 22:07 schreef Ascendancy het volgende:
Laten we eerlijk zijn. De NMBS is gewoon minderwaardig aan de NS en DB.
Hoezo dat? De NMBS is superieur wat betreft het materieel, vriendelijkheid van het personeel.

Verder is de informatie op Belgische stations veel beter en eerlijker dan hier. Vertragingen gewoon in minuten en zodra het bekend is, daar komen ze niet met vage "ongeveer" onzin aan wanneer de trein al een kwartier weg had moeten zijn. Tevens geen omroepen op het station wanneer er een trein passeert, maar juist wel omroepen om te melden dat er een trein zal passeren.

Tenslotte is het gewoon toeslagloos met 200km/h over een HSL rijden ook een behoorlijk pluspunt voor de zuiderburen .
pi_78160802
De dienstregeling in Nederland is een stuk beter. En ik vind het materieel in Nederland juist superieur.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_78161055
de trein van Noorderkempen naar Antwerpen is gewoon

nu hoef ik niet meer naar Heide (ligt in Kalmthout)
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_78161059
Materieel is superieur? Heb daar wel eens in treinen gezeten, maar vond ik niet beter dan hier. Zo'n dubbeldekker die op onze oude lijkt, maar dan nog krapper en niet eens tafeltjes. Als ik puur naar uiterlijk kijk zien die dingen er ook niet uit, dan vind ik de VIRM een knapper uit zien.
Facts don't care about your feelings
pi_78161325
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 22:23 schreef YoshiBignose het volgende:
Materieel is superieur? Heb daar wel eens in treinen gezeten, maar vond ik niet beter dan hier. Zo'n dubbeldekker die op onze oude lijkt, maar dan nog krapper en niet eens tafeltjes. Als ik puur naar uiterlijk kijk zien die dingen er ook niet uit, dan vind ik de VIRM een knapper uit zien.
de tafeltjes zitten verstopt hihi
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  donderdag 18 februari 2010 @ 22:29:33 #134
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_78161437
Het ligt er puur aan wat je referentiekader is. Die klassieke motorstellen die de NMBS voor de lokale treindienst gebruikt zijn gruwelijk. Maar de I11 rijtuigen (en treinstellen met dergelijk interieur) zijn daarentegen prima, comfortabeler dan een V-IRM. En... zonwering/gordijnen bij vrijwel elke ruit in alle materieeltypes.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_78161665
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 22:29 schreef Eix het volgende:
Het ligt er puur aan wat je referentiekader is. Die klassieke motorstellen die de NMBS voor de lokale treindienst gebruikt zijn gruwelijk. Maar de I11 rijtuigen (en treinstellen met dergelijk interieur) zijn daarentegen prima, comfortabeler dan een V-IRM. En... zonwering/gordijnen bij vrijwel elke ruit in alle materieeltypes.
de Varkensneus is inderdaad een verroeste rotbak.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_78161899
Wat ik wel jammer vind is dat onze treinen allemaal nog zo traag gaan. Het moet toch echt veel sneller kunnen.... Tuurlijk zijn daar wat aanpassingen voor nodig. Maar als er een verdubbeling van snelheid plaats kan vinden, kan het materieel gehalveerd worden
Facts don't care about your feelings
pi_78162214
Met de M5/M6 rijtuigen heb ik geen ervaring. De klassieke motorstellen en MS75 vind ik zo'n beetje de Belgische Plan V, met net zoveel herrie maar wel zachtere, bredere banken. I6/I10, MS96 en I11 rijtuigen zitten heerlijk, die laatste twee zijn tevens ontzettend luxe wat displays, rijcomfort (ongelofelijk soepel en stil) en wc's betreft.

Van het NS-materieel wordt ICRm vrij algemeen als meest comfortabel beschouwd, maar het stelt werkelijk waar niks voor vergeleken met I11 . En de (vernieuwde) koplopers ook niet trouwens.
pi_78162460
op sommige diplays verschijnt er een 3 in de linkeronderhoek heb ik vandaag gemerkt.

de M6 naar van Antwerpen naar Noorderkempen
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  Lieve Belg donderdag 18 februari 2010 @ 22:48:18 #139
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_78162672
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 22:44 schreef sararaats het volgende:
op sommige diplays verschijnt er een 3 in de linkeronderhoek heb ik vandaag gemerkt.

de M6 naar van Antwerpen naar Noorderkempen

Die 3 is het aantal kilometer naar de dichtsbijzijnde trein op het zelfde spoor.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_78162881
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 22:48 schreef Jump het volgende:

[..]


Die 3 is het aantal kilometer naar de dichtsbijzijnde trein op het zelfde spoor.
met dank. nu snap ik het.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  donderdag 18 februari 2010 @ 22:52:17 #141
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_78162914
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 22:41 schreef Ireyon het volgende:
Met de M5/M6 rijtuigen heb ik geen ervaring. De klassieke motorstellen en MS75 vind ik zo'n beetje de Belgische Plan V, met net zoveel herrie maar wel zachtere, bredere banken. I6/I10, MS96 en I11 rijtuigen zitten heerlijk, die laatste twee zijn tevens ontzettend luxe wat displays, rijcomfort (ongelofelijk soepel en stil) en wc's betreft.

Van het NS-materieel wordt ICRm vrij algemeen als meest comfortabel beschouwd, maar het stelt werkelijk waar niks voor vergeleken met I11 . En de (vernieuwde) koplopers ook niet trouwens.
Met I11 tegen 200km/u over de HSL rijden tussen Luik en Leuven is inderdaad top! Soort van Fyra, maar dan uitgevoerd als degelijke comfortabele intercity. Er zitten in dit geval wel reizigers in, je eigen prive rijtuig zit er dus niet in.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_78163129
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 22:52 schreef Eix het volgende:

[..]

Met I11 tegen 200km/u over de HSL rijden tussen Luik en Leuven is inderdaad top! Soort van Fyra, maar dan uitgevoerd als degelijke comfortabele intercity. Er zitten in dit geval wel reizigers in, je eigen prive rijtuig zit er dus niet in.
'k Heb weleens een privé rijtuig gehad hoor, van Luik naar Leuven het achterste rijtuig, nota bene rond een uur of 18:00 . Maar 't scheelt een hoop dat die treinen een fatsoenlijke lengte hebben (een rijtuig of 10/12 ?)
pi_78163659
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 22:55 schreef Ireyon het volgende:

[..]

'k Heb weleens een privé rijtuig gehad hoor, van Luik naar Leuven het achterste rijtuig, nota bene rond een uur of 18:00 . Maar 't scheelt een hoop dat die treinen een fatsoenlijke lengte hebben (een rijtuig of 10/12 ?)
Alsof in Nederland in de spits niet 10 bakken rijdt
En met de VIRM heb je dan echt meer plek dan met de I11 hoor
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_78163788

Wordt het nieuwe eindpunt voor de Erasmuslijn boven het busdek boven Den Haag Centraal. ( NS wil in 2012 de perrons 11 en 12 terug) Bron
dag
  donderdag 18 februari 2010 @ 23:08:36 #145
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78163898
Ik heb een vraag over het 'geplande' station Zwijndrecht Bakenstein.

Na een zoektocht over informatie van station Zwijndrecht (1) en Zwijndrecht (2, het huidige), kwam ik ook op een gepland station, Zwijndrecht Bakenstein.
Toen ik me informatie had, bleef de vraag nog steeds hangen: Waar, wanneer, hoe, waarom is er een 'gepland' station Zwijndrecht Bakenstein.

Hierop ben ik dus gaan Googlen, en kwam ik op een topic op OHIH.
Stationsweb kent verder ook geen verdere informatie, en op het internet is er weinig over te vinden.

Nu inmiddels alweer 12 uur later, zit ik nog steeds met dezelfde vraag in me buik.
Omdat ik er weinig over kan vinden, kan het ook zijn dat het al niet meer doorgaat?
Ook al een stel vrienden gevraagd die veel actief zijn met treinen, maar die konden me niet verder helpen.

Mijn vraag voor hier is dus: Weet iemand hier mij meer informatie over dit 'geplande' station te geven?

Alvast enorm bedankt!

Groeten uit Zwijndrecht!

[ook op OHIH gepost]
pi_78164304
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 23:04 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Alsof in Nederland in de spits niet 10 bakken rijdt
En met de VIRM heb je dan echt meer plek dan met de I11 hoor
'k Vat je niet? I11 rijdt altijd met zoveel rijtuigen wat dus inhoudt dat er in de spits voldoende plek is. Liever plek in een luxe rijtuig met comfortabele stoelen, dan meer plek in een wiebeltrein met met-een-laagje-stof-bedekte plankjes.
pi_78164432
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 23:14 schreef Ireyon het volgende:

[..]

'k Vat je niet? I11 rijdt altijd met zoveel rijtuigen wat dus inhoudt dat er in de spits voldoende plek is. Liever plek in een luxe rijtuig met comfortabele stoelen, dan meer plek in een wiebeltrein met met-een-laagje-stof-bedekte plankjes.
ik heb nog nooit korte I11 treinstellen gezien. dat zijn altijd heeeeeeeeeeele lange treinen

de MS75 (als ik me niet vergis) is een wiebeltrein
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 februari 2010 @ 23:18:58 #148
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78164628
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 23:16 schreef sararaats het volgende:

de MS75 (als ik me niet vergis) is een wiebeltrein
Het favoriete materieel van Fles dus
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_78164743
kennen jullie station Antwerpen Dam?

zo ja, heb je de sporen al eens goed bekeken?
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_78164789
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 23:14 schreef Ireyon het volgende:

[..]

'k Vat je niet? I11 rijdt altijd met zoveel rijtuigen wat dus inhoudt dat er in de spits voldoende plek is. Liever plek in een luxe rijtuig met comfortabele stoelen, dan meer plek in een wiebeltrein met met-een-laagje-stof-bedekte plankjes.
Je suggereert dat 10bakken bijzonder is en zeer veel plaatsruimte heeft, maar een VIRM met zelfde aantal bakken gaat toch zeker 1,5x zoveel mensen in.
Daarnaast is de laatste virm serie imo zeer goed. En wat heeft de NMBS nu nog meer voor moderns behalve de I11. Dan is het Nederlandse IC mat toch een stuk prettiger. De ICRm en de ICMm kunnen nog lang mee en zijn goed aangepast. En daarnaast is het Nederlandse mat mooier
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_78165298
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 22:44 schreef sararaats het volgende:
op sommige diplays verschijnt er een 3 in de linkeronderhoek heb ik vandaag gemerkt.

de M6 naar van Antwerpen naar Noorderkempen
Volgens mijn bevindingen is dat gewoon het rijtuignummer waarin je zit.
Dus eerste rijtuig vooraan is 1.
pi_78165454
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 23:27 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Volgens mijn bevindingen is dat gewoon het rijtuignummer waarin je zit.
Dus eerste rijtuig vooraan is 1.
ik heb ook een 1 en een 2 zien staan in de andere rijtuigen. dat zal het wel zijn
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_78170125
Was onderstaande foto hier al bekend? De 4802, het derde V250-stel, op weg naar Nederland enkele weken geleden.
pi_78171638
pi_78171660
op welk station is dat?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 19 februari 2010 @ 08:14:22 #156
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78171990
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 07:19 schreef Dr_Flash het volgende:
op welk station Bahnhof is dat?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 19 februari 2010 @ 10:18:43 #157
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_78174514
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 08:14 schreef Duvel het volgende:

[..]


Zoveel zijn er niet met Gleis 1 en 9 op een Bahnsteig
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_78174659
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 10:18 schreef bork het volgende:

[..]

Zoveel zijn er niet met Gleis 1 en 9 op een Bahnsteig
Nee precies. Ik ken er ongeveer nul. Welke MONGOOL parkeert die kuttrein voor het stationsnaambordje dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78174812
De 1ste Klas stoelen van 't ding zien er in ieder geval zo uit dus;

  vrijdag 19 februari 2010 @ 10:28:53 #160
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78174823
Is het niet gewoon 9 en 11, dat er iets voor de tweede 1 staat? Die 1 staat wel erg ver naar links en het lijkt de 'achterkant' van een station te zijn.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_78174926
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 10:28 schreef Ireyon het volgende:
De 1ste Klas stoelen van 't ding zien er in ieder geval zo uit dus;

[ afbeelding ]
Dat ziet er redelijk uit
  vrijdag 19 februari 2010 @ 10:32:15 #162
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78174943
Sowieso een erg vreemde plek voor een Gleis 1, als er aan beide kanten nog andere sporen omheen liggen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 19 februari 2010 @ 11:00:51 #163
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78175963
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 10:28 schreef Ireyon het volgende:
De 1ste Klas stoelen van 't ding zien er in ieder geval zo uit dus;

[ afbeelding ]
Ik vind het nou niet echt grote luxe uitstralen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 19 februari 2010 @ 11:01:00 #164
282705 Yaku
Oftwel: Dutchnick
pi_78175975


Blijft dit zo?
  vrijdag 19 februari 2010 @ 11:01:06 #165
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78175982
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 10:32 schreef De_Hertog het volgende:
Sowieso een erg vreemde plek voor een Gleis 1, als er aan beide kanten nog andere sporen omheen liggen.
Nee, spoor 35 in Nijmegen is logisch.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 19 februari 2010 @ 11:01:26 #166
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78175998
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 11:01 schreef Yaku het volgende:
[ afbeelding ]

Blijft dit zo?
Probably.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 19 februari 2010 @ 11:03:13 #167
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78176074
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 11:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee, spoor 35 in Nijmegen is logisch.
Natuurlijk, het kan allemaal, maar ik vind het een logischer verklaring dat de tweede '1' niet te zien is. Achteraf een spoor aan de stationszijde bijleggen is logisch, een spoor 1 naast een spoor 9 aan de rustige kant van een station met een aantal doorgaande sporen ervoor is minder logisch
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 19 februari 2010 @ 11:07:20 #168
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_78176234
Ik zat te kijken op NS.nl en snap niet waar ik die actiecode (2 dagkaarten voor 30) moet invoeren. Bij het direkt kopen van een dagkaart, is de volle prijs 44.50 en dan vraagt het direkt om je persoonlijke gegevens. Nergens waar ik die actiecode kan invoeren
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_78176358
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 11:00 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik vind het nou niet echt grote luxe uitstralen...
Dat doet het ook niet. Veel vis-a-vis waar niemand wat aan heeft, achterlijk gevormde (afgeronde) armleuningen, tafels die rechtstreeks uit een Protos zijn gehaald en geen nekkussentjes. Maar om een of andere reden past het perfect bij de trein/Fyra.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 11:11:36 #170
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78176416
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 11:10 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Dat doet het ook niet. Veel vis-a-vis waar niemand wat aan heeft, achterlijk gevormde (afgeronde) armleuningen, tafels die rechtstreeks uit een Protos zijn gehaald en geen nekkussentjes. Maar om een of andere reden past het perfect bij de trein/Fyra.
Dat soort tafels is gemeengoed in treinen in het buitenland, dus niet te hard piepen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 19 februari 2010 @ 11:14:02 #171
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78176517
http://www.geld.nl/nieuws(...)ro_bij_treinenbouwer
quote:
De Nederlandse Spoorwegen (NS) hebben een claim van 60 miljoen euro neergelegd bij de Italiaanse treinenbouwer AnsaldoBreda. Dat zei president-directeur Bert Meerstadt van de NS donderdag in de marge van de presentatie van de jaarcijfers van het bedrijf.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_78176739
ja datr van die 60M was gisteren al
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 19 februari 2010 @ 11:31:02 #173
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78177236
quote:
Zaanstad wil namen treinstations veranderen
Gepubliceerd op 18 februari 2010, 17:43
Laatst bijgewerkt op 18 februari 2010, 17:46
zaanstad -
De gemeente Zaanstad heeft bij NS een verzoek ingediend om de namen van twee treinstations te wijzigen.

Als het aan de gemeente ligt, gaat Koog Bloemwijk in de toekomst Koog aan de Zaan heten en verandert Koog Zaandijk in Zaandijk-Zaanse Schans. Het verzoek ligt bij de stationsnamencommissie van NS. Luiten zegt dat nog niet vaststaat of NS akkoord gaat. De nieuwe namen wekken volgens Luiten bij buitenstaanders minder verwarring.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport vrijdag 19 februari 2010 @ 11:34:30 #174
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78177417
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 11:01 schreef Yaku het volgende:
[ afbeelding ]

Blijft dit zo?
Wat de grote ruimte tussen de bakken betreft wel ja. Een eis was dat er een minimale boogstraal van x meter bereden kon worden. NS bedoelde dit voor een losse bak, maar AnsaldoRoosendaal vatte dat op als voor een gehele trein....
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport vrijdag 19 februari 2010 @ 12:01:34 #175
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78178727
Plan T 520 bestickerd en verbouwd voor bevrijdingsdag
Binnenkort zal Plan T 520 bestickerd worden als 'trein van de vrijheid'. Het stel staat sinds maandag in Tilburg om de stickers aan te brengen.

Meer op spoornieuws.nl
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 19 februari 2010 @ 12:03:26 #176
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78178814
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:01 schreef dennistd het volgende:
Plan T 520 bestickerd en verbouwd voor bevrijdingsdag
Binnenkort zal Plan T 520 bestickerd worden als 'trein van de vrijheid'. Het stel staat sinds maandag in Tilburg om de stickers aan te brengen.

Meer op spoornieuws.nl
Dat hebben ze al eens eerder gedaan met een andere trein:
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 19 februari 2010 @ 12:04:18 #177
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78178866
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:01 schreef dennistd het volgende:
Plan T 520 bestickerd en verbouwd voor bevrijdingsdag
Binnenkort zal Plan T 520 bestickerd worden als 'trein van de vrijheid'. Het stel staat sinds maandag in Tilburg om de stickers aan te brengen.

Meer op spoornieuws.nl
Als ik dat plaatje zo zie, vermoed ik een probleem met de autoriteiten: geen witte of gele neus.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 19 februari 2010 @ 12:09:11 #178
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_78179098
Voor de liefhebber: de tentoonstelling De stad uit met het Stichtse lijntje, die op 17 februari 2010 in Het Utrechts Archief wordt geopend. Hierin wordt een van de mooiste lokale spoorverbindingen uitgelicht, namelijk het Stichtse lijntje tussen Utrecht en Baarn.

o.a. Het Stichtse Lijntje is ook in een hedendaags perspectief gezet. De treinreis is per film opnieuw te maken, waarbij uitgestapt kan worden op enkele historische 'halteplaatsen'.

http://www.hetutrechtsarc(...)gen/stichtse-lijntje
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_78185333
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 11:31 schreef Duvel het volgende:
Zaanstad wil namen treinstations veranderen
Gepubliceerd op 18 februari 2010, 17:43
Laatst bijgewerkt op 18 februari 2010, 17:46
zaanstad -
De gemeente Zaanstad heeft bij NS een verzoek ingediend om de namen van twee treinstations te wijzigen.

Als het aan de gemeente ligt, gaat Koog Bloemwijk in de toekomst Koog aan de Zaan heten en verandert Koog Zaandijk in Zaandijk-Zaanse Schans. Het verzoek ligt bij de stationsnamencommissie van NS. Luiten zegt dat nog niet vaststaat of NS akkoord gaat. De nieuwe namen wekken volgens Luiten bij buitenstaanders minder verwarring.
Heb Koog Bloemwijk en Koog Zaandijk altijd al rare namen gevonden. Om Koog Bloemwijk Koog aan de Zaan te noemen vind ik dan ook wel een goed idee, maar Zaandijk-Zaanse Schans bekt nou ook niet echt lekker...
pi_78185374
Is er eigenlijk al iets bekend over het aantal reizigers op de nieuwe intercity Schiphol - Lelystad? Altijd als ik dat ding zie staan op Schiphol zit 'ie niet bepaald vol.
pi_78185398
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 14:50 schreef KapiteinT het volgende:
Heb Koog Bloemwijk en Koog Zaandijk altijd al rare namen gevonden. Om Koog Bloemwijk Koog aan de Zaan te noemen vind ik dan ook wel een goed idee, maar Zaandijk-Zaanse Schans bekt nou ook niet echt lekker...
NS vindt het waarschijnlijk wel best, mits de gemeente de kosten op zich neemt. ¤ 100.000 per station. Waarschijnlijk loopt het zo'n vaart niet dus
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 19 februari 2010 @ 14:53:49 #182
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_78185493
De Twitter van NS Hihspeed vermeld het volgende

Dienstregeling Thalys blijft t/m 26 febr. ongeveer hetzelfde als vandaag, met uitzondering van weekend.

Ik heb dus planmatig om 17:01 een thalysparis noord -> Brussel, wat moet ik doen, en wat is de dienstregeling van "vandaag"

Kan iemand mij opweg helpen alsjeblieft?
pi_78185739
En dat vraag je hier, in plaats van aan het loket in Parijs...
pi_78185825
THA 9349 rijdt Parijs - Brussel Zuid, vertrek 17:01 aankomst Brussel Zuid 18u23
Daar moet je overstappen op THA9351 (Brussel Zuid - Amsterdam), vertrek 18:50 aankomst Amsterdam 20:43
Bron: http://www.nshispeed.nl/n(...)n-ns-hispeed-treinen
  Redactie Sport vrijdag 19 februari 2010 @ 15:19:52 #185
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78186501
Klachten over treinen sms-en naar 3500
Treinreizigers op de lijn Zwolle-Kampen kunnen vanaf maandag hun klachten over de reinheid van de trein naar de Nederlandse Spoorwegen sms-en.

De NS wil de treinen graag schoonhouden. Reizigers die iets opmerken, kunnen de NS op de hoogte stellen door een gratis sms-bericht te versturen. Maandag begint de NS met de proef op de lijn Zwolle-Kampen. De proef duurt tot eind mei.

Een sms versturen kan naar 3500 spatie sterretje treinstelnummer sterretje, gevolgd door de klacht.

Bron: RTV Oost
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 19 februari 2010 @ 15:21:16 #186
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_78186555
Dankjewel

Loket in parijs was ik vanavond van plan te doen, maar mijn ervaring daar is het kast muur en kluitje riet verhaal
pi_78186876
oh, rijdt de Thalys alweer?
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_78187191
http://treinreiziger.nl/a(...)g_betuweroute-142308
Alsof die kutlijn al niet duur genoeg was. En er zit toch ERTMS/ETCS op. Natuurlijk hebben alleen goederentreinen dat niet, maar dat hadden ze moeten bedenken voordat ze dure systemen gingen installeren.
Daarnaast is het toch vrij simpel. Treinen rijden rechts, allemaal met dezelde snelheid en zonder stops. En gezien de drukte op de lijn, kunnen ze, als de betuweroute moet worden afgesloten, heel makkelijk de hele lijn afsluiten. Het duurt toch minstens een half uur voor er weer een trein komt
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 19 februari 2010 @ 15:39:30 #189
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78187336
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 15:36 schreef Ascendancy het volgende:
http://treinreiziger.nl/a(...)g_betuweroute-142308
Alsof die kutlijn al niet duur genoeg was. En er zit toch ERTMS/ETCS op. Natuurlijk hebben alleen goederentreinen dat niet, maar dat hadden ze moeten bedenken voordat ze dure systemen gingen installeren.
Daarnaast is het toch vrij simpel. Treinen rijden rechts, allemaal met dezelde snelheid en zonder stops. En gezien de drukte op de lijn, kunnen ze, als de betuweroute moet worden afgesloten, heel makkelijk de hele lijn afsluiten. Het duurt toch minstens een half uur voor er weer een trein komt
Je maakt jezelf wel onsterfelijk belachelijk zo hè!

Denk nog even een keertje extra na.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78187407
hier rijden de treinen toch echt wel links.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  Redactie Sport vrijdag 19 februari 2010 @ 15:43:13 #191
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78187489
Mja, dat zijn Belgen

De ATB-vv zal wel aangelegd worden op de toe- en afritten van de Betuweroute
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 19 februari 2010 @ 15:47:16 #192
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78187639
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 15:43 schreef dennistd het volgende:
Mja, dat zijn Belgen

De ATB-vv zal wel aangelegd worden op de toe- en afritten van de Betuweroute
U gaat door voor de koelkast.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78187740
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 15:39 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je maakt jezelf wel onsterfelijk belachelijk zo hè!

Denk nog even een keertje extra na.
Je belachelijk maken op het internet heeft voor mij geen waarde.
Maar ik snap niet waarom er ATB op moet, nu zo achteraf terwijl er al beveiliging op zit.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_78188026
ik heb treinen altijd fascinerend gevonden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Overweg

ik snap enkel het stuk van de besturing niet
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_78188178
Moet je met een Interrail Global pass in Duitsland ook reserveren / toeslag betalen voor "gewone" IC's? Dat het voor ICE, Thalys, TGV en Eurostar moet, weet ik
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport vrijdag 19 februari 2010 @ 16:10:00 #196
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78188530
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 15:56 schreef sararaats het volgende:
ik heb treinen altijd fascinerend gevonden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Overweg

ik snap enkel het stuk van de besturing niet
Misschien is http://marcrpieters.nl/aansturing.html duidelijker
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 19 februari 2010 @ 16:26:01 #197
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78189168
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 15:49 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Je belachelijk maken op het internet heeft voor mij geen waarde.
Maar ik snap niet waarom er ATB op moet, nu zo achteraf terwijl er al beveiliging op zit.
Je ziet over het hoofd dat op de aansluitingen gewoon ATB zit.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78189312
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 16:10 schreef dennistd het volgende:

[..]

Misschien is http://marcrpieters.nl/aansturing.html duidelijker
ik ben niet zo technisch aangelegd
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')