Afgelopen vrijdag gekloot gehad met me OV-Chipkaart
Ben ik op Utrecht CS, check ik uit, loop naar de McDonalds, en kom later na het eten terug, en check in om 17.27.
'Even' later loop ik weer door de stationshal, zonder een reis te hebben afgelegd, en denk dat ik nog steeds moet inchecken, dus loop naar een paaltje, en wil inchecken om 19.10. Maar wat blijkt: Ben al ingecheckt, dus me borg van ¤10 pleite

.
Ik naar het loket, om te vragen hoe ik het geld terug kan krijgen, en zij leest me chipkaart in, en print gegevens uit.
Volgens dat vreemde wijf blijkt dat me borg al terug is geboekt 'omdat het niet meer tussen haakjes staat'.
Er staat echter wel 'Af' achter, en zij beweert 'dat dat in dit geval altijd zo is'.
Ik check dus om 19.18 weer in, en vertrek echter om 21.47 pas met mijn trein. Dat kan geen kwaad.
Kijk ik gister in mijn transactie overzicht op NS.nl en dan bij Mijn NS, blijkt dat me geld wél is afgeschreven en er géén ¤10 borg is terug gestort
Omdat ik vandaag even Rotterdam - Hoek van Holland Strand op en neer wou, kwam ik toch in Rotterdam, dus daar naar het loket.
Zij leest me gegevens in, en print het uit.
Ze kijkt, en ziet inderdaad dat er ¤10 borg is afgeboekt, en geeft me de informatie die ik wou weten.
Bel ik vandaag met de NS Klantenservice, ¤0,10 per minuut.
Na 7 minuten in de wacht gestaan te hebben, word ik dus eindelijk geholpen. Ik leg het probleem uit, zij vraagt naar al me gegevens (postcode, huisnummer, OV-chipkaart nummer, geboortedatum en naam).
Ze bekijkt de gegevens, en kan ook terug gezien dat die borg niet is teruggestort, omdat het meer dan 60 minuten na het inchecken op hetzelfde station word uitgecheckt.
Zij ging 'even vragen' of die ¤10 teruggestort kon worden, en weer 3 minuten in de wacht, eindelijk weer haar aan de telefoon.
En ja hoor, ze kan me de ¤10 terugboeken. Echter wel op het rekeningnummer van mijn moeder, omdat die de betalingen doet van de voordeelurenkaart, en dat in het systeem staat.
Wil ze het doen, blijkt dat de rekeninghouder een andere naam heeft dan de kaarthouder, en blijkt het daarom niet mogelijk te zijn
Ik laat dus de rekeningnummer naar mijn eigen veranderen, en het is mogelijk.
Totaal 19 minuten aan de lijn gehangen, dus daar gaat weer ¤1,90. Gelukkig is het nog niet een hoog tarief.
Heb vandaag wel me geld al teruggeboekt gekregen op me rekening
Al bij al: Het is een leuk vervoersmiddel, tot je er problemen mee krijgt.. Dan is het alleen maar klote

Eigenlijk houd ik, door dat telefoongesprek, nog maar ¤8,10 over van die ¤10
[ Bericht 1% gewijzigd door greavy op 23-02-2010 16:32:48 ]