Voor die 10 minuten lekker belangrijkquote:Op maandag 22 februari 2010 13:27 schreef Duvel het volgende:
Ik kan me wel voorstellen dat als je aankomt op Schiphol je liever niet tussen dat plebs zit, dus goede keuze voor een geringe meerprijs.
Utrecht - Maastricht - Luik - Luxemburg - Metz - Lyonquote:Op maandag 22 februari 2010 13:29 schreef its_me_ het volgende:
Ik moet woensdag naar Parijs. Nu zie ik dat het niet mogelijk is om Thalys tickets te reserveren. Het liefst vertrek ik zo vroeg mogelijk vanaf Utrecht CS.
Iemand ideeen? Mijn uiteindelijke bestemming is Lyon
Dat. En niet meer dan dat.quote:Op maandag 22 februari 2010 15:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je bent toch op vakantie, zeiken om geld doe je niet
Dat al die 5000 toeristen een 1e klas kaartje kopen terwijl ze eigenlijk een 2e klas kaartje zouden willen is wel een ontzettende Telegraaf-redenatiequote:Op maandag 22 februari 2010 13:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Enkeltje Shl - Asd 1e klas = ¤ 6,50
Enkeltje Shl - Asd 2e klas = ¤ 3,80
Verschil per reis ¤ 2,70
5000 * 365 * ¤ 2,70 = ca. 5 miljoen ¤ per jaar idd. Vind ik veel
Ja, is wel een leuk idee, maar ik heb nogal een redelijke hoeveelheid bagage bij me. Vandaar dat ik dus liever via Lille zou reizen. Vanaf Lille kan ik per TGV direct naar Lyon.quote:Op maandag 22 februari 2010 15:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Utrecht - Maastricht - Luik - Luxemburg - Metz - Lyon
Duurt wat langer, maar een prachtige reis. Geen gezeik met het ongeluk in Halle, en het is nog een stuk goedkoper ook. Succes
ja okeequote:Op maandag 22 februari 2010 16:14 schreef Helly het volgende:
[..]
Dat al die 5000 toeristen een 1e klas kaartje kopen terwijl ze eigenlijk een 2e klas kaartje zouden willen is wel een ontzettende Telegraaf-redenatie.
Nou dan doe je dat toch?quote:Op maandag 22 februari 2010 16:19 schreef its_me_ het volgende:
[..]
Ja, is wel een leuk idee, maar ik heb nogal een redelijke hoeveelheid bagage bij me. Vandaar dat ik dus liever via Lille zou reizen. Vanaf Lille kan ik per TGV direct naar Lyon.
Laat een een gesleutelde foto zien dan....quote:Op zondag 21 februari 2010 19:15 schreef Duvel het volgende:
@TT: Ja!
Ze kunnen het beter eurostrand noemenquote:Op maandag 22 februari 2010 13:54 schreef James1988 het volgende:
Wederom een Eurostartrein gestrand...
Ik wilde net zeggen, toeristen geld aftroggelen kan ik nu niet echt typisch Nederlands noemenquote:Op maandag 22 februari 2010 16:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja okeeMaar goed, het is weer typisch gedrag van NS, overeenkomstig met het hollandse imago, zullen we maar zeggen. Hoewel het elders ter wereld vast niet anders gaat
'k Zou het zelf wel fijn vinden als ze iets denken in de trend van; "Nu hebben we ze weer van stal gehaald, dan laten we ze rijden ook", ook al zijn ze niet meer nodigquote:Op maandag 22 februari 2010 17:04 schreef James1988 het volgende:
Hmm, het ICL rijdt kennelijk nog steeds rond. Ik zag net een trein met ICL aankomen te Dordrecht, achterop een gesleepte 1700. Nog steeds genoeg defecte stellen denk ik?
quote:Op maandag 22 februari 2010 17:59 schreef dennistd het volgende:
Veel gekker moet het toch niet worden: DM'90 als Sprinter Zutphen-Nijmegen
Bekijk deze YouTube-video
Dit is geen toeval meer, dit is een chronische systeemfout.quote:Op maandag 22 februari 2010 13:54 schreef James1988 het volgende:
Wederom een Eurostartrein gestrand...
vouwfietstuigquote:Op maandag 22 februari 2010 19:44 schreef Brembo het volgende:
Ik heb vandaag iemand op de vouwfiets gewezen, die het niet had in geklapt tijdens de spits. De vrouw weigerde in te klappen, gelukkig werd er gecontroleerd en gaf de conducteur gelijk en mocht de vrouw vrolijk de vouwfiets in klappen of een boete ontvangen
.
Ik ben maar meteen lid geworden van de anti-brompton-in-de-trein-hyves.
Jep. Ik wou de afstand weten van me treinrit van Donderdag, en vroeg op OHIH of iemand iets wist, waar ik het kon 'berekenen', waarbij ik dus ook daaruit kwam. Het werkt inderdaad fantastisch!quote:Op maandag 22 februari 2010 21:22 schreef James1988 het volgende:
Kennen we de Blijbol kilometercalculator al? Net gevonden op OHIH, geeft je de gereisde afstand tussen 2 of 3 stations tot op de hectometer, en geeft je ook de prijs
Ja verdomme, heb ik een jaar lang 0.5 kilometer te weinig bijgehouden voor Rsd - Ehv.. Met 320x dat traject scheelt dat nogal watquote:Op maandag 22 februari 2010 21:22 schreef James1988 het volgende:
Kennen we de Blijbol kilometercalculator al? Net gevonden op OHIH, geeft je de gereisde afstand tussen 2 of 3 stations tot op de hectometer, en geeft je ook de prijs
Hier stopte ik met lezen. Ik hoop dat je ´m nooit meer gebruikt.quote:Op maandag 22 februari 2010 22:33 schreef greavy het volgende:
Afgelopen vrijdag gekloot gehad met me OV-Chipkaart![]()
Belachelijke regel is dat. Vooral ook omdat als je wél een reis maakt je de hele dag de tijd krijgt om uit te checken - waarom kan dat niet ook bij een reis van 0 kilometer? Waarom wordt bijvoorbeeld niet de prijs voor 0 tariefeenheden gerekend? (enkele reis van 0 tariefeenheden is ¤1,30 of ¤2,20)quote:Op maandag 22 februari 2010 23:04 schreef James1988 het volgende:
Het klopt wel wat je schrijft... als je bij NS incheckt wordt er 10 danwel 20 euro borg afgehouden (afhankelijk van of je klant/geen klant bent). Als je binnen een uur weer uitcheckt op hetzelfde station krijg je die borg terug, daarna niet meer.
En de mensen bij bijvoorbeeld station Leiden, die als ze niet dwars door het station gaan minstens 1000m om moeten lopen/fietsen?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 09:21 schreef Guppyfriend het volgende:
Maar dat maakt het toch alleen maar verwarrender? Je maakt nooit een reis van 0 km namelijk. Als je niet gaat reizen, check je ook niet in.
Moet je per se inchecken om dwars door dat station te lopen?? Ja, dan maakt NS het ook niet heel makkelijk voor zichzelf...quote:Op dinsdag 23 februari 2010 09:42 schreef RubenK het volgende:
[..]
En de mensen bij bijvoorbeeld station Leiden, die als ze niet dwars door het station gaan minstens 1000m om moeten lopen/fietsen?
Lekker nuttig ja, hectometersquote:Op maandag 22 februari 2010 22:23 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ja verdomme, heb ik een jaar lang 0.5 kilometer te weinig bijgehouden voor Rsd - Ehv.. Met 320x dat traject scheelt dat nogal wat
211 min vertraging op 160.000 km?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:22 schreef De_Hertog het volgende:
Dr_Flash, die getallen tussen haakjes, is dat aantal minuten vertraging?
Ah mooi. Ja, ik vroeg het me af en kon niets beters bedenkenquote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
211 min vertraging op 160.000 km?
nee dat is het aantal km's met stoomtractie
quote:Begin van dit jaar niet zo veel gereisd,
Waarom check je uren van te voren al in? Het is geen vliegtuig.......quote:Op maandag 22 februari 2010 22:33 schreef greavy het volgende:
Ik check dus om 19.18 weer in, en vertrek echter om 21.47 pas met me trein. Dat kan geen kwaad.
Huh? Ik snap er geen flikker vanquote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:35 schreef greavy het volgende:
Ik check zo vroeg van te voren in omdat ik dan niet kan vergeten in te checken..
Ik bleef ook altijd op de perrons hangen, en kwam dus amper in een stationshal of tunnel.
Meestal vertrok de laatste alpen expres, en ging ik gelijk de eerste trein in, en dus geen tijd had om in te checken.
En het kan daarnaast geen kwaad als je al uren bent ingecheckt, alleen wel als je op hetzelfde station weer uitcheckt![]()
Ikkequote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:32 schreef KapiteinT het volgende:
Wie houden er hier eigenlijk allemaal hun treinkilometers bij? Ik zit voor 2010 op 3350km. Begin van dit jaar niet zo veel gereisd, maar ik reis nu minimaal 400km per week.
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 17:49 schreef Guppyfriend het volgende:
Oh my... De trein is vol, en er zit een kind echt heel erg te krijsenm'n oortjes, wat doe je
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |