abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 februari 2010 @ 20:10:20 #1
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78071140

Welkom in alweer deel 213 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

======================================================================================

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld, een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom.

Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

======================================================================================

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe.

Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten.

>> Met Kruidvatkaartjes en andere actie-dagkaarten naar het buitenland
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dergelijke dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

Voor reizen naar het buitenland is je dagkaart geldig tot en met het laatste station voor de grens. Vanaf het betreffende station moet de volledige prijs voor een kaartje betaald worden, dus inclusief het Nederlandse traject tot aan de grens.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Harlingen Haven - Socios
VSM-Rit Apeldoorn - Beekbergen - Greavy
SSN-Kerstrit naar Münster, Duitsland - greavy
Zwitserland - sander89

>> Materieel Informatie
Er is veel materieel in de omloop. Hiervoor zijn enkele bestanden gemaakt, met informatie.
Hierin is onder andere te vinden welk materieel nog in de omloop is, maar ook informatie over het terzijde gesteld materieel.
Plan T (Last update: 24-1-09 (Excel) )

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 16 februari 2010 @ 20:10:52 #2
290658 Morgenrood
Die Geburt der Tragödie
pi_78071166
Wees eerlijk.. nobody cares.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 20:11:43 #3
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78071200
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 20:10 schreef Morgenrood het volgende:
Wees eerlijk.. nobody cares.
Waar heb je het over?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78071213
Zoveel medeleven heb ik nu ook weer niet. Er gaan continu mensen dood. Waarom bij de ene wel stilstaan en de andere niet.
Het is alleen te hopen dat er iets gaat gebeuren in België.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 februari 2010 @ 20:12:45 #5
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78071239
Gelijk maar ff kotsen op de NS, Arriva, xx, Syntus en Veolivla, want de actiekaartjes zijn nu alleen maar geldig in de treinen van de NS, omdat ons grootste vervoerder de andere partijen niet wil betalen voor het gebruik van de kaartjes.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_78071260
TVP
  dinsdag 16 februari 2010 @ 20:13:19 #7
290658 Morgenrood
Die Geburt der Tragödie
pi_78071261
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 20:11 schreef Duvel het volgende:

[..]

Waar heb je het over?
Het medeleven dat je zo voorstaat.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 20:13:29 #8
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78071270
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 20:12 schreef Ascendancy het volgende:
Zoveel medeleven heb ik nu ook weer niet. Er gaan continu mensen dood. Waarom bij de ene wel stilstaan en de andere niet.
Het is alleen te hopen dat er iets gaat gebeuren in België.
Oh sterf toch ook allemaal.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 16 februari 2010 @ 20:14:13 #9
290658 Morgenrood
Die Geburt der Tragödie
pi_78071301
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 20:13 schreef Duvel het volgende:

[..]

Oh sterf toch ook allemaal.
pi_78071521
Lapo vorig topic, toch wel handig als iemand er 't antwoord op weet
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 20:04 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Voor internationale vervoersbewijzen geldt die belgische niet-onderbreken regel toch niet?
pi_78071687
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 20:12 schreef Peterselieman het volgende:
Gelijk maar ff kotsen op de NS, Arriva, xx, Syntus en Veolivla, want de actiekaartjes zijn nu alleen maar geldig in de treinen van de NS, omdat ons grootste vervoerder de andere partijen niet wil betalen voor het gebruik van de kaartjes.
Linkje naar de melding bij de vervoerders?
dag
  dinsdag 16 februari 2010 @ 20:24:54 #12
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_78071869
quote:
Vertel wat bedoel je
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 februari 2010 @ 20:25:03 #13
Maffe Fries
pi_78071875
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 20:21 schreef Peter het volgende:

[..]

Linkje naar de melding bij de vervoerders?
Is er nog niet, maar dat zal spoedig komen.
pi_78071965
quote:
Ik denk dat de NS een leuk tactisch spelletje speelt . Maar goed, zelfde als stations, ov-chipkaartpalen, kaartautomaten, ach allemaal ellende .
pi_78071967
Gewoon lappen voor een treinkaartje.
pi_78072098
pi_78072514
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 20:18 schreef Ireyon het volgende:
Lapo vorig topic, toch wel handig als iemand er 't antwoord op weet
[..]
Ik heb hier nog nooit van gehoord, en ik zou ook niet weten waarom die regel niet zou gelden voor internationale biljetten. Overigens wordt er doorgaans niet heel erg moeilijk over gedaan door de TBG's. Als je maar zo'n beetje in de aangegeven richting reist is het al snel goed in de praktijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 16 februari 2010 @ 20:50:35 #18
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78073350
Tijd voor een Belgisch plaatje:

Twee jaar geleden werd de Volvotrein nog met diesellocs gereden. Hier te Deventer op 1 februari 2008.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 16 februari 2010 @ 20:55:53 #19
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78073646
quote:
Daar kunnen die andere partijen dan toch weinig aan doen? Lijkt me logisch dat ze betaald willen worden voor dat gedeelte van die reizen dat via hen gaat.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_78074352
nog uit het andere topic, dat reizigers naar lille worden gestuurd als ze echt niet anders kunnen, want die TGV's enzo zijn vol. Nou rij die thalys'en dan gewoon van antwerpen naar Lille en dan naar parijs. Of rij dan op ze minste meer TGV's dan eens per 2 uur
  Moderator dinsdag 16 februari 2010 @ 22:09:25 #21
155227 crew  Guppy
dus
pi_78077701
Waarom staat ns het toe dat e aan de jaarbeurszijde van utrecht CS van de wervers staan voor een of ander goed doel??? Super irritant, fucking elke dag komt er zo'n gastje op me af, of ik even tijd voor m heb. Nee, want ik moet m'n trein halen zeg ik dan. Maar hij kan het korthouden *blik op hoopvol*. Ik ook, nee is niet lang.

Maar waarom! En ook niet bij de roltrappen, maar binnen, naast die AH to go. Kun je daar niet over klagen bij ns?

En dat gezeik elke dag is 1 ding, maar vandaag kreeg ik ook nog een zogenaamd amicale hand op m'n schouder. Tyf op!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_78078141
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 22:09 schreef Guppyfriend het volgende:
Waarom staat ns het toe dat e aan de jaarbeurszijde van utrecht CS van de wervers staan voor een of ander goed doel??? Super irritant, fucking elke dag komt er zo'n gastje op me af, of ik even tijd voor m heb. Nee, want ik moet m'n trein halen zeg ik dan. Maar hij kan het korthouden *blik op hoopvol*. Ik ook, nee is niet lang.

Maar waarom! En ook niet bij de roltrappen, maar binnen, naast die AH to go. Kun je daar niet over klagen bij ns?

En dat gezeik elke dag is 1 ding, maar vandaag kreeg ik ook nog een zogenaamd amicale hand op m'n schouder. Tyf op!
Eng he, mensen.
  Moderator dinsdag 16 februari 2010 @ 22:18:53 #23
155227 crew  Guppy
dus
pi_78078199
Haha
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_78078264
Klaag bij de gemeente, die geeft een vergunning af
dag
  Moderator dinsdag 16 februari 2010 @ 22:23:21 #25
155227 crew  Guppy
dus
pi_78078445
Verloren zaak dan dus. Die wervers zijn bejaard tegen de tijd dan de gemeente er tijd voor heeft (logisch ook)

maakt het niet minder vervelend. ze springen voor je neus, roepen je na en pakken je zelfs vast. Sorry hoor, maar dat gaat me te ver.
pi_78078605
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 22:18 schreef Guppyfriend het volgende:
Haha
Wat? Ik meen het.
Als zo'n gozer tegen mij begint te praten ik heb haast, dan kijk ik gewoon en zeg ik nee. Als dat bij jou niet werkt dan is er iets mis met je houding.
pi_78079342
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 22:23 schreef Guppyfriend het volgende:
pakken je zelfs vast. Sorry hoor, maar dat gaat me te ver.
Gewoon van je af beuken denk?
pi_78079431
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 22:26 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Wat? Ik meen het.
Als zo'n gozer tegen mij begint te praten ik heb haast, dan kijk ik gewoon en zeg ik nee. Als dat bij jou niet werkt dan is er iets mis met je houding.
Niet iedereen is zo'n lompe hork als jij he Sommige mensen hebben wat meer fatsoen dan anderen
pi_78081754
die chappies weten dat als je overduidelijk van ze wegkijkt om maar echt 0.0 oogcontact met ze te maken dat ze je moeten laten lopen.

serieus

die gasten krijgen een boner van oogcontact
pi_78083856
"krijg jij betaald als ik iets via jou aan een goed doel doneer? Ja? Dan doneer ik wel zonder jouw hulp, blijft er meer over."
dag
  Moderator woensdag 17 februari 2010 @ 07:54:29 #31
155227 crew  Guppy
dus
pi_78088114
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 22:26 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Wat? Ik meen het.
ik zeg nee en loop weg. Hij pakt me aan m'n elleboog vast en houdt me tegen. Met de mededeling dat hij het kort kan houden.

En dan ga jij mij vertellen dat mijn houding verkeerd is, of dat ik anders mensenvrees heb? Geen moment bij stilgestaan dat er ook wel eens iets misgegaan is met de houding van de werver?

Of is het heel vreemd dat ik hier niet van gediend ben?
  woensdag 17 februari 2010 @ 08:00:41 #32
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78088158
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 07:54 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

En dan ga jij mij vertellen dat mijn houding verkeerd is, of dat ik anders mensenvrees heb? Geen moment bij stilgestaan dat er ook wel eens iets misgegaan is met de houding van de werver?
Hoe laat moet je er langs?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator woensdag 17 februari 2010 @ 08:13:36 #33
155227 crew  Guppy
dus
pi_78088280
Elke dag om ongeveer half 6. Al denk ik dat als ik dezelfde jongen vandaag weer tref, hij me wel met rust laat

OT, m'n trein rijdt wel fijn op tijd
  woensdag 17 februari 2010 @ 08:18:51 #34
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78088340
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 08:13 schreef Guppyfriend het volgende:
Elke dag om ongeveer half 6. Al denk ik dat als ik dezelfde jongen vandaag weer tref, hij me wel met rust laat

OT, m'n trein rijdt wel fijn op tijd
Dat is te laat, sorry je moet een andere bodyguard zoeken.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78088528
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 07:54 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

ik zeg nee en loop weg. Hij pakt me aan m'n elleboog vast en houdt me tegen. Met de mededeling dat hij het kort kan houden.

Of is het heel vreemd dat ik hier niet van gediend ben?
Nee, ik vind het ook vreselijk.
Ik werk bij die AH to go en heb regelmatig ook wel eens gehad dat mensen persee mij iets willen aansmeren.
Zelfs in mijn werkkleding, terwijl ze zien dat ik haast heb.

Brrrrrrr.

Nog meer brrrr, voor België, waarom is dat systeem zo oud o.O
En nog een keer brrr, weer een dode tussen overvecht en bilthoven. Weer die klote overgang. (Denk ik, zag iets verderop vanmorgen de IC naar Rotterdam stilstaan.)
pi_78089262
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Niet iedereen is zo'n lompe hork als jij he Sommige mensen hebben wat meer fatsoen dan anderen
Paar maanden in Brussel wonen helpt ook. Daar heb ik het negeren van (z)wervers prima onder de knie gekregen.

Op mijn routes tref ik tegenwoordig weinig wervers. Maar vind ze vrij irritant. Als ze handtastelijk gaan worden kan ik zeker begrijpen dan guppyfriend haarzelf daar onprettig bij voelt. Een regelrechte oorvijg als antwoord vind ik dan niet misplaatst of ondenkbaar als reflex.
  woensdag 17 februari 2010 @ 09:27:04 #37
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_78089352
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 08:37 schreef Crientj het volgende:
Nog meer brrrr, voor België, waarom is dat systeem zo oud o.O
En nog een keer brrr, weer een dode tussen overvecht en bilthoven. Weer die klote overgang. (Denk ik, zag iets verderop vanmorgen de IC naar Rotterdam stilstaan.)
In Nederland kan ook nog steeds gebeuren. Als een trein met een lagere snelheid dan 40km/h door een rood sein een andere baan op rijdt waar net een trein met 140km/h aan komt rijden is het ook goed mis.

Daarnaast met de ATB (oude generatie) hoeft er na geel ook niet vol geremd te worden. De remkraan een klein beetje aantrekken is genoeg om de ATB het goed te laten keuren. De trein zal dan nooit op tijd stil staan. Met de ATB-NG wordt de remcurve wel in de gaten gehouden door de ATB.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
  Moderator woensdag 17 februari 2010 @ 09:34:46 #38
155227 crew  Guppy
dus
pi_78089524
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 08:18 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat is te laat, sorry je moet een andere bodyguard zoeken.
No worries, het zal niet nodig zijn. Ik kan wel 'icy bitch' zijn als ik het wil. Wervertje deinsde gisteren ook verschrikt terug. Maar ik ben nature juist heel lief

Maar goed, ik vind het ook een beetje te gek dat je om die gasten te ontwijken niet meer om je heen kan kijken, maar strak naar de grond moet staren en zo hard mogelijk moet doorlopen. Dáár kan ik me heel erg pissig om maken.

Sowieso, ga dan niet in de ingang van een station staan! Dat zijn juist de plekken waar mensen haast hebben. Ik snap niet dat de gemeente daar een vergunning voor afgeeft.

Anyways, ik ben wel benieuwd wat ze aan het doen zijn op perror 5, mijn aankomstperron op Utrecht CS. Het wordt verbouwd, maar ik kan nog steeds niet zien wat er nu gaat veranderen.
pi_78090066
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 09:34 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

No worries, het zal niet nodig zijn. Ik kan wel 'icy bitch' zijn als ik het wil. Wervertje deinsde gisteren ook verschrikt terug. Maar ik ben nature juist heel lief

Maar goed, ik vind het ook een beetje te gek dat je om die gasten te ontwijken niet meer om je heen kan kijken, maar strak naar de grond moet staren en zo hard mogelijk moet doorlopen. Dáár kan ik me heel erg pissig om maken.

Sowieso, ga dan niet in de ingang van een station staan! Dat zijn juist de plekken waar mensen haast hebben. Ik snap niet dat de gemeente daar een vergunning voor afgeeft.

Anyways, ik ben wel benieuwd wat ze aan het doen zijn op perror 5, mijn aankomstperron op Utrecht CS. Het wordt verbouwd, maar ik kan nog steeds niet zien wat er nu gaat veranderen.
nieuwe bankjes waarschijnlikjk, hebben ze in leiden en de bijlmer nu ook, goede ontwikkeling.. op de plek waar er vroeger geen / 2 stonden staan er nu 8
  woensdag 17 februari 2010 @ 10:02:05 #40
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78090182
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 09:34 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]
Utrecht Centraal krijgt nieuwe perronkappen. Daarvoor moeten de oude gesloopt worden en dat gebeurt gefaseerd. Momenteel is daarom spoor 5 aan de beurt.
Filmpje:
http://www.cu2030.nl/ovterminal/3_d_ov_terminal
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 17 februari 2010 @ 10:02:41 #41
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78090204
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 09:57 schreef Yreal het volgende:

[..]

nieuwe bankjes waarschijnlikjk,
"nieuwe bankjes"
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 17 februari 2010 @ 11:00:22 #42
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_78091773
Ja in Leiden is "nieuwe bankjes" echt de reden om een spoor buiten dienst te nemen. In Utrecht dus niet al mag ik toch hopen dat ze onder de nieuwe kap niet die oude standaard NS-bankjes terugzetten.
pi_78092336
Goddamn, wat een vertragingen op Rotterdam Alexander.

woensdag 17 februari 2010 @ 13:33:43 #44
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_78096907
http://href.in/pics/c4fc35.jpg

Ook heel er tactisch trouwens, dat gekantelde treintje wat storingen moet weergeven

Is dat de Applicaite Trein waarvoor ik dik 2 euro moet lappen uit de appstore?
  woensdag 17 februari 2010 @ 13:37:41 #45
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78097072
quote:
NS-station Goffert in 2012 open

NIJMEGEN - Na jaren van praten en plannen maken komt er vaart in de realisatie van NS-station Nijmegen Goffert, gelegen gelegen tussen het centraal station en Nijmegen-Dukenburg. Komend najaar moet er een ontwerp voor station en stationsomgeving liggen, zo melden de Stadsregio Arnhem-Nijmegen, ProRail en de NS.
Bron en meer
  woensdag 17 februari 2010 @ 13:43:55 #46
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78097308
Voor degenen die het nog niet geloven dat straks de actie-kaartjes van de Nederlandse Spoorwegen niet meer geldig zijn bij Arriva (en waarschijnlijk volgen meerdere vervoerders), zit er zeker in te komen.
Het heeft al in de Railpocket gestaan voor het personeel van de NS volgens Somda.

Volgens nog een gebruiker op Somda schijnt het te zijn dat het de schuld van NS is;
NS betaald óf te weinig óf niks van het afgesproken bedrag, wat regionale vervoerders zouden krijgen.
Dit bedrag is niet 'wettelijk' vastgesteld; Dit zijn onderlinge afspraken tussen regionale vervoerders en de NS.

Als het echt komt, waar toch al een grote waarheid achter begint te zitten, zou je dus bijv. met een actiekaartje van NS alleen met NS treinen mogen reizen, en wil je een deel op een andere lijn, van een andere vervoerder dus, moet je losse kaarten kopen.

De enkele reis, Dagretour enz. blijven meende ik wel geldig. Alleen niet de actiekaarten.
  woensdag 17 februari 2010 @ 13:47:41 #47
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78097444
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
http://href.in/pics/c4fc35.jpg

Ook heel er tactisch trouwens, dat gekantelde treintje wat storingen moet weergeven

Is dat de Applicaite Trein waarvoor ik dik 2 euro moet lappen uit de appstore?
Klopt. Dat is de App. Trein.
Naar horen zeggen schijnt het uitstekend te werken.

Die student is straks multimiljonair
Meneer had een hekel aan de NS mobiele website, heeft ie dat maar ontworpen
pi_78097716
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:47 schreef greavy het volgende:

Naar horen zeggen schijnt het
Een zuchtje voor een geruchtje
  woensdag 17 februari 2010 @ 14:00:34 #49
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78097964
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:47 schreef greavy het volgende:

[..]

Klopt. Dat is de App. Trein.
Naar horen zeggen schijnt het uitstekend te werken.

[sub]Die student is straks multimiljonair
Nou en? Hij heeft iets gemaakt dat goed werkt, was de eerste met het idee en heeft het blijkbaar goed uitgevoerd. Waar komt dat toch vandaan dat je vooral niet te veel geld mag verdienen met je eigen ideeën en dat alles maar gratis moet zijn?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Moderator woensdag 17 februari 2010 @ 14:19:12 #50
155227 crew  Guppy
dus
pi_78098761
I de trein app!! Het geld meer dan waard
pi_78098898
Zeker, ik heb er nog een euro of 5 voor betaald maar het is het zelfs meer dan waard!
  woensdag 17 februari 2010 @ 14:31:01 #52
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78099191
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:00 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Nou en? Hij heeft iets gemaakt dat goed werkt, was de eerste met het idee en heeft het blijkbaar goed uitgevoerd. Waar komt dat toch vandaan dat je vooral niet te veel geld mag verdienen met je eigen ideeën en dat alles maar gratis moet zijn?
Had ik een iPhone, had ik het ook gekocht.
En het is zijn goed recht. Het werkt tenminste beter dan die NS rommel
pi_78099500
Vage NS toch weer
Gisteravond even gekeken en besloten om de trein van 09.45 te pakken. Kijk ik vanochtend nog even vlak voordat ik weg moest, blijkt die trein helemaal niet meer op de site te staan (en niet te rijden). Fijn is dat!
  woensdag 17 februari 2010 @ 14:50:14 #54
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78100001
Vanaf welk station was dat? En waarheen?
Ben benieuwd welke trein een spookmelding was op de ns site
pi_78102281
Intercity naar Deventer. Zou 09.45 vertrekken vanuit Apeldoorn vanaf spoor 4
  woensdag 17 februari 2010 @ 15:50:13 #56
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78102452
quote:
Vertrek 09:45 Aankomst 09:56

Woensdag 17 februari 2010 Tijd Station / Halte Spoor Richting Reisdetails
09:45 Apeldoorn 4 Deventer Intercity (NS)
09:56 Deventer 2
Ook de Doorkomststaat op Somda herkent deze Intercity.
Als hij echt niet gereden heeft, is hij uitgevallen om een of andere reden.
  woensdag 17 februari 2010 @ 16:09:26 #57
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78103295
Ik heb de Trein-applicatie voor Windows Mobile. Dat ding is uiteindelijk net zo snel als naar m.ns.nl gaan
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 februari 2010 @ 16:12:40 #58
Maffe Fries
pi_78103465
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 15:50 schreef greavy het volgende:

[..]

Ook de Doorkomststaat op Somda herkent deze Intercity.
Als hij echt niet gereden heeft, is hij uitgevallen om een of andere reden.
De 2800. Waarschijnlijk last gehad van de verstoring tussen Utrecht en Bilthoven.
pi_78103494
Waarom wordt de Thalys eigenlijk niet omgeleid? Het is toch schandalig dat Thalys zijn reizigers zo in de kou laat staan!
Of bijvoorbeeld de Thalys op een deeltraject laten rijden. Gent - Parijs.
De personen van Brussel naar Gent met Belgisch materieel vervoeren.
  woensdag 17 februari 2010 @ 17:23:48 #60
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78106553
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 16:13 schreef its_me_ het volgende:
Waarom wordt de Thalys eigenlijk niet omgeleid? Het is toch schandalig dat Thalys zijn reizigers zo in de kou laat staan!
Of bijvoorbeeld de Thalys op een deeltraject laten rijden. Gent - Parijs.
De personen van Brussel naar Gent met Belgisch materieel vervoeren.
Omdat ze geen vervoersplicht hebben?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 17 februari 2010 @ 17:27:29 #61
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_78106706
tgvp

Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_78106928
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 17:23 schreef Duvel het volgende:

[..]

Omdat ze geen vervoersplicht hebben?
Ze hebben dan misschien geen wettelijke vervoersplicht maar m.i. wel een morele vervoersplicht.
En het is toch ontzettend slecht voor het imago?
  Moderator woensdag 17 februari 2010 @ 17:43:39 #63
155227 crew  Guppy
dus
pi_78107308
Kan Thalys in België wel over de gewone sporen eigenlijk, of is dit een hele domme vraag?
pi_78107360
Thalys rijdt ook naar Oostende, dus lijkt me geen probleem.
  Moderator woensdag 17 februari 2010 @ 17:47:55 #65
155227 crew  Guppy
dus
pi_78107487
Oké tja, het zou dan vriendelijk geweest zijn om m om te leiden. Maar misschien voegt dat te weinig toe aan de uitgedunde dienstregeling.
pi_78107756
In België zijn maar een beperkt aantal lijnen waar Thalys toegelaten is, geen idee of ze hem wel via Lille kunnen omsturen.
  woensdag 17 februari 2010 @ 18:32:17 #67
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78108977
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 17:54 schreef trainfreak het volgende:
In België zijn maar een beperkt aantal lijnen waar Thalys toegelaten is, geen idee of ze hem wel via Lille kunnen omsturen.
OK, dat maakt het wel extra lastig, maar waarom leggen ze dat dan niet gewoon uit?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 17 februari 2010 @ 18:32:36 #68
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78108994
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 17:32 schreef its_me_ het volgende:

[..]

Ze hebben dan misschien geen wettelijke vervoersplicht maar m.i. wel een morele vervoersplicht.
En het is toch ontzettend slecht voor het imago?
Ja, maar moraal en commercie maken nog wel eens ruzie.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78109752
Ik zag 2 thalys stellen gekoppeld voorbij rijden bij Delft richting het Zuiden.
Iemand enig Idee waarom?
bier
pi_78110718
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 18:32 schreef Duvel het volgende:

[..]

OK, dat maakt het wel extra lastig, maar waarom leggen ze dat dan niet gewoon uit?
Sorry, ik heb het verkeerd verwoord.
Er zijn maar enkele lijnen waarop de Thalys rijdt.

Bij ons moet de bestuurder lijnkennis hebben, in Nederland is dit blijkbaar niet verplicht.
Men kan wel een bestuurder die die kennis heeft meesturen met een trein, maar dan zit je weer met extra kosten.
En ik weet niet of de Thalys wel op de lijn Gent-Kortrijk is toegelaten (misschien wel beperkt wegens noodzakelijke omleidingen ofzo)
pi_78110998
In Nederland heb je ook lijnkennis nodig.
  woensdag 17 februari 2010 @ 19:33:56 #72
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78111375
Lijnkennis is ook in Nederland verplicht, en heeft voor zover mij bekend een 'houdbaarheidsdatum' van 12 maanden. Al weet ik niet zeker hoe lijnkennis getoetst wordt... volgens mij is dat iets van de vervoerder zelf.
pi_78111487
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:33 schreef James1988 het volgende:
Lijnkennis is ook in Nederland verplicht, en heeft voor zover mij bekend een 'houdbaarheidsdatum' van 12 maanden. Al weet ik niet zeker hoe lijnkennis getoetst wordt... volgens mij is dat iets van de vervoerder zelf.
Je zou maar machinist zijn om bijvoorbeeld de merwede-lingelijn.
Iedere dag continu heen en terug
pi_78112373
Bij ons wordt dat niet getoetst. Je moet zelf als bestuurder weten of je de lijn al voldoende kent of niet. Uiteraard mag je dan wel mee in de stuurpost om alles te noteren (rempunten enzo).
  woensdag 17 februari 2010 @ 21:10:38 #75
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_78116329
GTW te Limburg.

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_78117243
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:54 schreef trainfreak het volgende:
Bij ons wordt dat niet getoetst. Je moet zelf als bestuurder weten of je de lijn al voldoende kent of niet. Uiteraard mag je dan wel mee in de stuurpost om alles te noteren (rempunten enzo).
Zwolle - Kampen, zou ik echt niks aanvinden.
  woensdag 17 februari 2010 @ 22:10:14 #77
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78119400
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:54 schreef trainfreak het volgende:
Bij ons is wegbekendheid een beetje vaag. Je moet het hebben, je werkgever moet er voor instaan dat je het hebt, en jij zelf ook als machinist. Bij een aanrading de laatste tijd waarbij wegbekendheid een rol speelde, bleek echter dat het niet zo zwart-wit is als altijd is gedacht. In Nederland hebben machinisten altijd omleidingsroutes in hun wegbekendheidspakket zitten. Machinisten die bijvoorbeeld de Thalys rijden, hebben ook wegbekendheid op de route via Den Bosch en Utrecht.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78119433
Even een verlate tvp

woensdag 17 februari 2010 @ 22:35:14 #79
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78120776
Nice plaat Zug!

Binnenkort een extra I6/I10 stam te zien in de BeNeLux. De stam bivakkeert al in Nederland, maar moet nog remproeven doorstaan.
pi_78120971
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 22:35 schreef greavy het volgende:
Nice plaat Zug!

Binnenkort een extra I6/I10 stam te zien in de BeNeLux. De stam bivakkeert al in Nederland, maar moet nog remproeven doorstaan.
Rijdt-ie nog niet dan? Vanochtend om 08:30 vertrok er in ieder geval een I6/I10 stam uit Roosendaal, de trein van 07:30 is ook al maanden planmatig een I6/I10 stam..
pi_78121511
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 21:10 schreef bork het volgende:
GTW te Limburg.

[ afbeelding ]
Wat een vreemd plaatje
rechter sein is normale sein het linker een dwerg en dan iets verder bij het wissel staat er een normale sein voor links....
sorry.
pi_78121631
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 22:50 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

Wat een vreemd plaatje
rechter sein is normale sein het linker een dwerg en dan iets verder bij het wissel staat er een normale sein voor links....
Ik heb er ook even naar moeten kijken, maar volgens mij is het meest linker sein voor het aftakkende spoor.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2010 22:53:14 ]
pi_78121899
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 22:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik heb er ook even naar moeten kijken, maar volgens mij is het meest linker sein voor het aftakkende spoor.
Ja en dat is juist het rare, daar zou je ook een dwergsein verwachten (om doorgaand links ook een dwerg heeft)
sorry.
pi_78122154
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 22:58 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

Ja en dat is juist het rare, daar zou je ook een dwergsein verwachten (om doorgaand links ook een dwerg heeft)
Misschien was een dwergsein daar niet goed genoeg zichtbaar, vanwege de bocht?

Maar dat weet ik verder ook niet, misschien dat iemand die bij het spoor werkt een definitief antwoord kan geven.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2010 23:06:02 ]
pi_78122837
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 22:10 schreef Duvel het volgende:

[..]
In Nederland hebben machinisten altijd omleidingsroutes in hun wegbekendheidspakket zitten. Machinisten die bijvoorbeeld de Thalys rijden, hebben ook wegbekendheid op de route via Den Bosch en Utrecht.
Geen idee hoe dat hier zit, ik heb de Thalys wel al zien omrijden, maar dat zal ook maar op beperkte lijnen zijn.
Ik kan me goed voorstellen dat ze niet gekeurd zijn om naar Lille te rijden.
Een uitsluitsel kan ik er niet over geven, maar ik zal het eens navragen.
Bij Crossrail hebben bestuurders wel lijnkennis over omleidingsroutes, maar geen idee of ze dat ook allemaal hebben.
  woensdag 17 februari 2010 @ 23:21:49 #86
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78122913
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 22:58 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

Maar komend vanaf het meest linker spoor zou een meer voorkomende situatie kunnen zijn dan links rijden op het dubbelspoor. Daarnaast hoef je rijdend naar een dwergsein niet te voorzien in ATB, bij een hoog sein waarschijnlijk wel.

Lijkt me trouwens Valkenburg...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 februari 2010 @ 23:28:45 #87
Maffe Fries
pi_78123155
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 23:21 schreef Duvel het volgende:

[..]

Maar komend vanaf het meest linker spoor zou een meer voorkomende situatie kunnen zijn dan links rijden op het dubbelspoor. Daarnaast hoef je rijdend naar een dwergsein niet te voorzien in ATB, bij een hoog sein waarschijnlijk wel.

Lijkt me trouwens Valkenburg...
Is ook Valkenburg. De andere optie was Schin op Geul geweest, maar dat heeft op die plaatsen geen bebouwing
pi_78123705
Iemand Willem Wever vandaag gezien? Lieten ze zien hoe ICM naar ICMm ging. Best interessant.

http://cgi.omroep.nl/lega(...)5672/bb.20100217.asf
Vanaf 11:21
"Dat is een artikeltje 5"
  Lieve Belg woensdag 17 februari 2010 @ 23:47:41 #89
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_78123835
quote:
Drie spoorbazen maandag naar Kamercommissie

BRUSSEL - De voorzitter van de Kamercommissie Infrastructuur en Overheidsbedrijven, François Bellot (MR), heeft de CEO’s van de NMBS, de NMBS Holding en Infrabel naar de zitting van komende maandag gesommeerd. Dat zegt hij woensdag. Hij sluit niet uit dat er een parlementaire onderzoekscommissie komt.

Bellot wil dat de drie vragen beantwoorden over hoe de treinramp in Buizingen, waarbij achttien mensen om het leven kwamen, kon gebeuren.

'Ik heb de drie CEO’s naar de commissie geroepen. Ze zullen aanwezig zijn op een speciale vergadering van de commissie maandagnamiddag', zegt Bellot. De drie spoorbazen zijn de gedelegeerd bestuurders van Infrabel Luc Lallemand, van de NMBS Marc Descheemaeker en van de NMBS Holding Jannie Haek.

Minister van Overheidsbedrijven Inge Vervotte (CD&V) zal ook aanwezig zijn bij de zitting van de commissie. 'Aansluitend zal ze uitgenodigd worden om antwoorden te geven op vragen van de parlementsleden. Als er te veel onduidelijkheid zou blijken te zijn, zal ik vragen of het opportuun is een parlementaire onderzoekscommissie te installeren', zegt Bellot nog.

Er moeten koppen rollen

MR-senator Alain Destexhe vraagt intussen het ontslag van de gedelegeerd bestuurder van de NMBS, Marc Descheemaecker. Destexhe brengt ook de verantwoordelijkheid van minister Inge Vervotte en staatssecretaris Etienne Schouppe onder de aandacht.

'Terwijl het hele land in shock is na de catastrofe in Halle', zegt Destexhe niet goed te zijn van 'het uitblijven van een sterk signaal in hoofde van de politieke verantwoordelijken, maar ook van de NMBS-kopstukken na een drama dat verschillende mankementen blootlegt waar dit overheidsbedrijf al jaren mee kampt'.

'Na de treinbotsing in Pécrot in 2001 nam niemand verantwoordelijkheid op en negen jaar later is er niets veranderd', zegt Destexhe. Hij herinnert er aan dat jaren geleden Johan Vande Lanotte en Stefaan De Clerck 'de logische gevolgen trokken uit de ontsnapping van Dutroux, ook al waren ze zelf niet rechtstreeks verantwoordelijk'.
Bron: http://www.nieuwsblad.be/GT/Index.aspx?genericID=642&articleID=DMF20100217_126

In het 19u nieuws op VTM zat ook een stukje reportage over iemand die zwaargewond was bij een trienongeluk (in Aalter?) 28 jaar geleden, en toen werd er ook een mechanisme beloofd dat treinen automatisch zouden stoppen als ze door het rood reden
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_78124288
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 23:04 schreef Igen het volgende:

[..]

Misschien was een dwergsein daar niet goed genoeg zichtbaar, vanwege de bocht?

Maar dat weet ik verder ook niet, misschien dat iemand die bij het spoor werkt een definitief antwoord kan geven.
Zou dat kunnen zijn omdat vanaf spoor 2 maar heel soms richting Heerlen wordt gereden?
Naar mijn weten doet enkel de stoomlocomotief van de ZLSM dat om kop te maken op spoor 3.

Nog een plaatje van een coole Belgische trein van Luik naar Maastricht.
  donderdag 18 februari 2010 @ 00:30:59 #91
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_78125033
quote:
Naar mijn weten doet enkel de stoomlocomotief van de ZLSM dat om kop te maken op spoor 3
Dat was het geval tijdens die opname als mijn herinnering klopt.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 18 februari 2010 @ 06:25:18 #92
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78128383
quote:
[b]Treinbestuurder Halle ontkent dat hij rood licht negeerde[/size]

De machinist die de trein van Leuven naar 's Gravenbrakel bestuurde, weerlegt dat hij het rode seinlicht negeerde. Dat meldt De Morgen.

Vanop zijn ziekenbed verklaarde de machinist aan enkele familieleden en instructeurs van de NMBS dat het seinlicht in Buizingen "eerst op oranje en vervolgens op groen sprong". Daarmee groeit opnieuw twijfel over de echte oorzaak van de treinramp, die al aan achttien mensen het leven kostte. Zijn uitspraken maken het voor het parket van Brussel en de NMBS een pak moeilijker om uit te maken of het om een menselijke fout dan wel een technisch mankement ging. (belga/kh)
Bron: HLN.be
pi_78128970
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 06:25 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bron: HLN.be
Volgens het parket is de man nog niet ondervraagd
(Gelezen op HGBTF)
pi_78129010
ik zou ook niet toegeven dat ik door rood reed en daardoor 18 mensen dood zijn
pi_78130412
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 08:25 schreef trainfreak het volgende:
Volgens het parket is de man nog niet ondervraagd
(Gelezen op HGBTF)
quote:
De gewonde treinbestuurder heeft vanaf zijn ziekbed tegen familieleden en collega's van spoorwegmaatschappij NMBS gezegd dat het seinlicht in Buizingen ''eerst op oranje en vervolgens op groen sprong''.
Die man kan ook iets zeggen zonder dat het parket hem ondervraagt he
pi_78131319
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 08:29 schreef Yreal het volgende:
ik zou ook niet toegeven dat ik door rood reed en daardoor 18 mensen dood zijn
Nee inderdaad, laat hun dat maar uitzoeken. Of je er mee kan leven is een tweede...
Facts don't care about your feelings
  donderdag 18 februari 2010 @ 10:45:48 #97
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_78131711
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 10:32 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Nee inderdaad, laat hun dat maar uitzoeken. Of je er mee kan leven is een tweede...
Zeker, ik kan me nog iets anders voor stellen, ik ben geen kenner maar ik krijg door alle reacties wel het idee dat in Belgie er van alles mis is met het spoor.
Wanneer (stel, ik weet het niet dus) deze machinist wel door het rode licht is gereden en dit toegeeft dan gebeurt er de komende jaren weer niks tot het volgende ongeluk.
Maar om de boel daar eens goed wakker te schudden dat er wat koppen rollen en er echt iets gebeurt dan zeg je gewoon: groen. Dan kan je er wel mee leven in zoverre dat je daadwerkelijk iets aan die puinzooi doet.
Een duivels dilemma wat je niemand toewenst

[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 18-02-2010 10:50:03 (spelling) ]
pi_78133094

ADOB Overwegstoring al vanaf gisteravond bij Almelo de riet
Mensen die naar het andere perron wouden, moesten vet eind omlopen/fietsen of overstappen in Almelo of Hengelo

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2010 11:31:06 ]
pi_78133236
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:29 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[ link | afbeelding ]

Mensen die naar het andere perron wouden, moesten vet eind omlopen/fietsen of overstappen in Almelo of Hengelo
Het stoplicht staat op rood
Oversteken in Almelo
is spelen met de dood
pi_78133278
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oversteken in Almelo
is spelen met de dood
hehe hij is leuk

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2010 11:35:50 ]
  donderdag 18 februari 2010 @ 11:55:06 #101
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78133897
quote:
11:37 +21 min. Szczecin Glowny 1 Hengelo, Osnabrueck, Hannover Intercity
Welke trein is dit?

Editje: Ik zie het al. Normaal rijd-ie maar tot Berlijn, nu tot Szczecin Glowny te Polen.
Is de 145.
pi_78134086
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:55 schreef greavy het volgende:

[..]

Welke trein is dit?

Editje: Ik zie het al. Normaal rijd-ie maar tot Berlijn, nu tot Szczecin Glowny te Polen.
Is de 145.
Die rijdt ALTIJD tot Szczecin wiseguy. Alleen op zaterdag niet.
pi_78134984
Actieplan voor NS een fiasco

18 februari 2010

AMSTERDAM - Het actieplan van minister Camiel Eurlings van Verkeer en de NS om gedurende deze kabinetsperiode elk jaar vijf procent meer reizigers in de trein te krijgen, is een fiasco.

Eurlings maakte ¤ 200 miljoen vrij om dit plan te realiseren, maar halverwege het vijfjarenplan blijkt dat de NS de doelstelling bij lange na niet haalt.

De NS verwacht voor 2009 een reizigersgroei van tussen een half en een procent. En in 2010 wordt het volgens de evaluatie nog minder, omdat de NS 'vertraagd reageert op de recessie'. Opvallend is dat vorig jaar het aantal treinpassagiers daalde in de regio NoordOost en op de voor de Nederlandse mobiliteit belangrijke Schiphollijn.

Zowel minister Eurlings als president Bert Meerstadt van de NS wijt het geringe aantal extra treinreizigers aan de economische malaise en zij hopen dat de treinen weer vollopen als de economie aantrekt. Maar dat is maar zeer de vraag.

Emeritus hoogleraar economie en oud-commissaris bij de NS Arie van der Zwan toont in een vandaag te publiceren boek ('Handelaars in onrust') aan dat ondanks de talloze plannen en de miljardeninvesteringen in het spoor, het aantal treinreizigers de afgelopen zestig jaar nauwelijks is toegenomen. De trein is van een ooit belangrijk publiek transportmiddel verworden tot een nichespeler, met een marktaandeel van 2,1% in het aantal verplaatsingen. De kampioen is de auto, die verantwoordelijk is voor meer dan vijftig procent van het aantal verplaatsingen.

Volgens Van der Zwan zijn de treinen alleen voller geworden door de introductie van de studentenkaart in 1992 en door het zwaarder belasten van de auto (door bijvoorbeeld de parkeerkosten te verhogen of extra belasting op brandstof te heffen) en niet door plannen van de NS.

Prognoses
Keer op keer blijkt dat de NS veel te hoge prognoses maakt. Dit komt doordat deze die steeds vervaardigt in perioden van hoogconjunctuur en vergeet dat die altijd weer worden gevolgd door tijden van recessie.

De ¤ 200 miljoen die Eurlings extra uittrok werden besteed aan extra parkeerplaatsen voor auto's en fietsen, betere informatie in de treinen en op de stations en meer comfort, zoals internet in de trein.

Bron: De Telegraaf
=====================

Geen commentaar
Killing as few patients as possible.
pi_78135083
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 12:31 schreef davidov2009 het volgende:

De ¤ 200 miljoen die Eurlings extra uittrok werden besteed aan extra parkeerplaatsen voor auto's en fietsen, betere informatie in de treinen en op de stations en meer comfort, zoals internet in de trein.
'Werden besteed'? Die voorbeelden, waar hebben ze het in godsnaam over ?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 februari 2010 @ 12:36:22 #105
Maffe Fries
pi_78135129
Wil je het echt goed doen, dan moet het spoorwegnet volledig op de schop. Meer en vooral ook snellere verbindingen zijn hierbij sleutels tot groei.
pi_78136996
Gratis OV
dag
pi_78137083
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 12:31 schreef davidov2009 het volgende:
Actieplan voor NS een fiasco
Meer comfort ja. Zoals meer staanplaatsen en minder toiletten. En een meer dan falende OV-chipkaart. Wauw.
pi_78138839
Bah, ik ben die Sprinters nu ook al zat. Dat zit toch voor geen meter? Geef mij de Mat 64 dan maar weer qua comfort. Ja, die maken wat meer lawaai, maar die zoem in de Sprinters als je boven de 100 ofzo rijdt is ook vrij irritant.
pi_78143249
pi_78143773
quote:
Willen ze nog wat parkeerplaatsen aanleggen? Of internet in de trein?
pi_78144952
quote:
Wat ik niet zo goed snap: ze willen Breda een internationale aansluiting geven. Waarom dwarsboomt Eurlings dan wel een direct spoor naar Utrecht?

Dat geld voor internet in de trein... kunnen ze beter uitgeven aan betere UMTS dekking langs het spoor. Die tunnels bij Rotterdam en Barendrecht bijvoorbeeld.
pi_78147819
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 16:55 schreef Fixers het volgende:

[..]

Wat ik niet zo goed snap: ze willen Breda een internationale aansluiting geven. Waarom dwarsboomt Eurlings dan wel een direct spoor naar Utrecht?

Dat geld voor internet in de trein... kunnen ze beter uitgeven aan betere UMTS dekking langs het spoor. Die tunnels bij Rotterdam en Barendrecht bijvoorbeeld.
Die spoorlijn had er al lang kunnen liggen.
Ook vanuit Gorinchem is er vraag naar die lijn. En als ze de merwede(linge)lijn opwaarderen kunnen ze ook vanuit Dordrecht een directe dienst. Nu rijdt vanaf daar alleen een interliner die er langer over doet dan omrijden via rotterdam

Ik vraag me af hoe ze dat overigens bij Groinchem gaan doen. De A27 gaat langs de stad, dus een station daaraan zou niet erg centraal liggen. Vooral ver bij Oost vandaan, het gedeelte waar de meeste Forenzen wonen.
pi_78148101
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:29 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[ link | afbeelding ]

Om de overweg voor 100% te laten werken gingen ook al een paar weken overheen, en nu (na 20 uur) is de overweg nog steeds afgesloten
  donderdag 18 februari 2010 @ 19:42:07 #114
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_78152691
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 17:58 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe ze dat overigens bij Groinchem gaan doen. De A27 gaat langs de stad, dus een station daaraan zou niet erg centraal liggen. Vooral ver bij Oost vandaan, het gedeelte waar de meeste Forenzen wonen.
Ze gaan niks doen, want de lijn komt er waarschijnlijk dus niet.

In de voorstellen die gedaan zijn voor een lijn Utrecht-Breda zou er een tweede station in Gorinchem komen waar de nieuwe lijn de oude kruist. Vanuit de richting Utrecht zou er een stukje voor Gorinchem een aftakking kunnen komen zodat de trein Utrecht-Dordrecht wel op het huidige Gorkumse station komt.

@internet in de trein: veel te laat, dat heeft helemaal geen zin meer daar nog in te investeren. Wie onderweg wil internetten doet dat allang mobiel.
pi_78153618
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 19:42 schreef ReisT het volgende:

@internet in de trein: veel te laat, dat heeft helemaal geen zin meer daar nog in te investeren. Wie onderweg wil internetten doet dat allang mobiel.
Doet me een beetje denken aan die Greenpoint / Kermit variant van mobiele telefonie rond 1990. Dat was op zich trouwens WEL op tijd (als in: ruim voordat GSM betaalbaar / gemeengoed werd).
pi_78153830
Al eerder aangekaart: zelfde als toen met telefooncellen in de trein, inmiddels iedereen een mobieltje.
  donderdag 18 februari 2010 @ 20:26:07 #117
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78155020
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 20:02 schreef Socios het volgende:
Al eerder aangekaart: zelfde als toen met telefooncellen in de trein, inmiddels iedereen een mobieltje.
Ja, man wat was dat een succes! Alle 1e klas ICR's omgebouwd...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78158650
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 16:55 schreef Fixers het volgende:

[..]

Omdat een spoorlijntje tussen Ut - Bd ongeveer 1 ~ 1,5 miljard kost.

Waarom heeft RegioNS wel ov-chipkaart paaltjes op hun station en Connexxion, Syntus niet . En als ik nou van Amf - Ede-wageningen wil met mijn ov-chipkaart mag ik dan met connexxion of moet ik dan met NS via Utrecht .
pi_78158787
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 21:45 schreef Brembo het volgende:

[..]

De echte reden is natuurlijk dat zo'n lijn wél intensief gebruikt zal gaan worden. Zoveel geld uitgeven voor een spoorlijn gebeurt natuurlijk alleen, als het vrijwel zeker is dat er zelden treinen overheen rijden. Stel je voor, straks slijten de rails nog..
pi_78158857
Anderhalf miljard is niets vergeleken met de HSL
En icm met de A27 was een geweldige kans.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 februari 2010 @ 21:50:09 #121
Maffe Fries
pi_78158911
Amsterdam - Utrecht - Breda - Roosendaal zou wel een perfect traject zijn voor BeNelux nieuwe stijl
pi_78159091
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 21:50 schreef Peterselieman het volgende:
Amsterdam - Utrecht - Breda - Roosendaal zou wel een perfect traject zijn voor BeNelux nieuwe stijl
Ik denk niet dat-ie dan via Roosendaal naar Antwerpen gaat

'k Laat m'n fantasieën maar achterwege om ergernis te voorkomen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 februari 2010 @ 21:57:28 #123
Maffe Fries
pi_78159418
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 21:52 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Ik denk niet dat-ie dan via Roosendaal naar Antwerpen gaat
Mja, wmb wel.
  donderdag 18 februari 2010 @ 22:00:16 #124
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78159606
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 21:45 schreef Brembo het volgende:

[..]

Waarom heeft RegioNS wel ov-chipkaart paaltjes op hun station en Connexxion, Syntus niet . En als ik nou van Amf - Ede-wageningen wil met mijn ov-chipkaart mag ik dan met connexxion of moet ik dan met NS via Utrecht .
RegioNS is van de NS, alleen ze hebben, bedacht door personeel op dat lijntje, die naam bedacht.

Wil je met de OV-chip het hele traject reizen, moet je het hele traject reizen met de NS.
Je kan dan nog wel een kwaadwillende conducteur hebben, die er (weet eigk niet hoe) achterkomt dat je Amf - Ed gaat. Amf - Ed is een directe verbinding dmv de Connexxion, omreizen via een ander station (Ut bijvoorbeeld) zou je een 'via' kaartje moeten hebben, OF in Ut uit/in checken (3min wachten tot je weer kan inchecken).
Word je gepakt, kan je je er proberen uit te lullen, of een boete krijgen, omdat het traject niet een directe reis is, die de planner aangeeft.

Er word dus dan ook altijd geadviseerd om gewoon een los kaartje te kopen, van Amf - Ed.
Reis je vanaf een ander station, en heb je een vervoerder zoals Arriva, Syntus, Connexxion of Veolia, word je sowieso al aangeraden om alleen een enkeltje te kopen, en niet het NS-traject met de OV-Chip en het andere deel met een kaartje. Je betaalt dan 2x instap tarief.
pi_78159682
http://treinreiziger.nl/a(...)_concurrentie-142306
Zolang de NMBS de beneluxtrein niet gaat rijden, ben ik voor.
DB met een ICE ofzo
pi_78159864
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 22:01 schreef Ascendancy het volgende:
http://treinreiziger.nl/a(...)_concurrentie-142306
Zolang de NMBS de beneluxtrein niet gaat rijden, ben ik voor.
DB met een ICE ofzo
Als de NMBS dat wel doet met hun I11 rijtuigen, ga ik ook niet klagen .
pi_78160035
Laten we eerlijk zijn. De NMBS is gewoon minderwaardig aan de NS en DB.
Je zou overigens met die noodoplossing voor de eurostar via antwerpen en lille maar een aansluiting missen.
Gewoon 2 uur wachten op antwerpen
pi_78160147
de trein nam van de gelegenheid gebruik om 1 minuut stilte te houden.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_78160541
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 22:07 schreef Ascendancy het volgende:
Laten we eerlijk zijn. De NMBS is gewoon minderwaardig aan de NS en DB.
Hoezo dat? De NMBS is superieur wat betreft het materieel, vriendelijkheid van het personeel.

Verder is de informatie op Belgische stations veel beter en eerlijker dan hier. Vertragingen gewoon in minuten en zodra het bekend is, daar komen ze niet met vage "ongeveer" onzin aan wanneer de trein al een kwartier weg had moeten zijn. Tevens geen omroepen op het station wanneer er een trein passeert, maar juist wel omroepen om te melden dat er een trein zal passeren.

Tenslotte is het gewoon toeslagloos met 200km/h over een HSL rijden ook een behoorlijk pluspunt voor de zuiderburen .
pi_78160802
De dienstregeling in Nederland is een stuk beter. En ik vind het materieel in Nederland juist superieur.
pi_78161055
de trein van Noorderkempen naar Antwerpen is gewoon

nu hoef ik niet meer naar Heide (ligt in Kalmthout)
Werewolf
pi_78161059
Materieel is superieur? Heb daar wel eens in treinen gezeten, maar vond ik niet beter dan hier. Zo'n dubbeldekker die op onze oude lijkt, maar dan nog krapper en niet eens tafeltjes. Als ik puur naar uiterlijk kijk zien die dingen er ook niet uit, dan vind ik de VIRM een knapper uit zien.
pi_78161325
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 22:23 schreef YoshiBignose het volgende:
Materieel is superieur? Heb daar wel eens in treinen gezeten, maar vond ik niet beter dan hier. Zo'n dubbeldekker die op onze oude lijkt, maar dan nog krapper en niet eens tafeltjes. Als ik puur naar uiterlijk kijk zien die dingen er ook niet uit, dan vind ik de VIRM een knapper uit zien.
de tafeltjes zitten verstopt hihi
Werewolf
  donderdag 18 februari 2010 @ 22:29:33 #134
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_78161437
Het ligt er puur aan wat je referentiekader is. Die klassieke motorstellen die de NMBS voor de lokale treindienst gebruikt zijn gruwelijk. Maar de I11 rijtuigen (en treinstellen met dergelijk interieur) zijn daarentegen prima, comfortabeler dan een V-IRM. En... zonwering/gordijnen bij vrijwel elke ruit in alle materieeltypes.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_78161665
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 22:29 schreef Eix het volgende:
Het ligt er puur aan wat je referentiekader is. Die klassieke motorstellen die de NMBS voor de lokale treindienst gebruikt zijn gruwelijk. Maar de I11 rijtuigen (en treinstellen met dergelijk interieur) zijn daarentegen prima, comfortabeler dan een V-IRM. En... zonwering/gordijnen bij vrijwel elke ruit in alle materieeltypes.
de Varkensneus is inderdaad een verroeste rotbak.
Werewolf
pi_78161899
Wat ik wel jammer vind is dat onze treinen allemaal nog zo traag gaan. Het moet toch echt veel sneller kunnen.... Tuurlijk zijn daar wat aanpassingen voor nodig. Maar als er een verdubbeling van snelheid plaats kan vinden, kan het materieel gehalveerd worden
pi_78162214
Met de M5/M6 rijtuigen heb ik geen ervaring. De klassieke motorstellen en MS75 vind ik zo'n beetje de Belgische Plan V, met net zoveel herrie maar wel zachtere, bredere banken. I6/I10, MS96 en I11 rijtuigen zitten heerlijk, die laatste twee zijn tevens ontzettend luxe wat displays, rijcomfort (ongelofelijk soepel en stil) en wc's betreft.

Van het NS-materieel wordt ICRm vrij algemeen als meest comfortabel beschouwd, maar het stelt werkelijk waar niks voor vergeleken met I11 . En de (vernieuwde) koplopers ook niet trouwens.
pi_78162460
op sommige diplays verschijnt er een 3 in de linkeronderhoek heb ik vandaag gemerkt.

de M6 naar van Antwerpen naar Noorderkempen
Werewolf
  Lieve Belg donderdag 18 februari 2010 @ 22:48:18 #139
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_78162672
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 22:44 schreef sararaats het volgende:
op sommige diplays verschijnt er een 3 in de linkeronderhoek heb ik vandaag gemerkt.

Die 3 is het aantal kilometer naar de dichtsbijzijnde trein op het zelfde spoor.
pi_78162881
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 22:48 schreef Jump het volgende:

[..]

Die 3 is het aantal kilometer naar de dichtsbijzijnde trein op het zelfde spoor.
met dank. nu snap ik het.
Werewolf
  donderdag 18 februari 2010 @ 22:52:17 #141
106942 Eix
pi_78162914
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 22:41 schreef Ireyon het volgende:
Met de M5/M6 rijtuigen heb ik geen ervaring. De klassieke motorstellen en MS75 vind ik zo'n beetje de Belgische Plan V, met net zoveel herrie maar wel zachtere, bredere banken. I6/I10, MS96 en I11 rijtuigen zitten heerlijk, die laatste twee zijn tevens ontzettend luxe wat displays, rijcomfort (ongelofelijk soepel en stil) en wc's betreft.

Van het NS-materieel wordt ICRm vrij algemeen als meest comfortabel beschouwd, maar het stelt werkelijk waar niks voor vergeleken met I11 . En de (vernieuwde) koplopers ook niet trouwens.
Met I11 tegen 200km/u over de HSL rijden tussen Luik en Leuven is inderdaad top! Soort van Fyra, maar dan uitgevoerd als degelijke comfortabele intercity. Er zitten in dit geval wel reizigers in, je eigen prive rijtuig zit er dus niet in.
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_78163129
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 22:52 schreef Eix het volgende:

[..]

Met I11 tegen 200km/u over de HSL rijden tussen Luik en Leuven is inderdaad top! Soort van Fyra, maar dan uitgevoerd als degelijke comfortabele intercity. Er zitten in dit geval wel reizigers in, je eigen prive rijtuig zit er dus niet in.
'k Heb weleens een privé rijtuig gehad hoor, van Luik naar Leuven het achterste rijtuig, nota bene rond een uur of 18:00 . Maar 't scheelt een hoop dat die treinen een fatsoenlijke lengte hebben (een rijtuig of 10/12 ?)
pi_78163659
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 22:55 schreef Ireyon het volgende:

[..]

'k Heb weleens een privé rijtuig gehad hoor, van Luik naar Leuven het achterste rijtuig, nota bene rond een uur of 18:00 . Maar 't scheelt een hoop dat die treinen een fatsoenlijke lengte hebben (een rijtuig of 10/12 ?)
Alsof in Nederland in de spits niet 10 bakken rijdt
En met de VIRM heb je dan echt meer plek dan met de I11 hoor
pi_78163788

Wordt het nieuwe eindpunt voor de Erasmuslijn boven het busdek boven Den Haag Centraal. ( NS wil in 2012 de perrons 11 en 12 terug) Bron
dag
  donderdag 18 februari 2010 @ 23:08:36 #145
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78163898
Ik heb een vraag over het 'geplande' station Zwijndrecht Bakenstein.

Na een zoektocht over informatie van station Zwijndrecht (1) en Zwijndrecht (2, het huidige), kwam ik ook op een gepland station, Zwijndrecht Bakenstein.
Toen ik me informatie had, bleef de vraag nog steeds hangen: Waar, wanneer, hoe, waarom is er een 'gepland' station Zwijndrecht Bakenstein.

Hierop ben ik dus gaan Googlen, en kwam ik op een topic op OHIH.
Stationsweb kent verder ook geen verdere informatie, en op het internet is er weinig over te vinden.

Nu inmiddels alweer 12 uur later, zit ik nog steeds met dezelfde vraag in me buik.
Omdat ik er weinig over kan vinden, kan het ook zijn dat het al niet meer doorgaat?
Ook al een stel vrienden gevraagd die veel actief zijn met treinen, maar die konden me niet verder helpen.

Mijn vraag voor hier is dus: Weet iemand hier mij meer informatie over dit 'geplande' station te geven?

Alvast enorm bedankt!

Groeten uit Zwijndrecht!

[ook op OHIH gepost]
pi_78164304
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 23:04 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Alsof in Nederland in de spits niet 10 bakken rijdt
En met de VIRM heb je dan echt meer plek dan met de I11 hoor
'k Vat je niet? I11 rijdt altijd met zoveel rijtuigen wat dus inhoudt dat er in de spits voldoende plek is. Liever plek in een luxe rijtuig met comfortabele stoelen, dan meer plek in een wiebeltrein met met-een-laagje-stof-bedekte plankjes.
pi_78164432
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 23:14 schreef Ireyon het volgende:

[..]

'k Vat je niet? I11 rijdt altijd met zoveel rijtuigen wat dus inhoudt dat er in de spits voldoende plek is. Liever plek in een luxe rijtuig met comfortabele stoelen, dan meer plek in een wiebeltrein met met-een-laagje-stof-bedekte plankjes.
ik heb nog nooit korte I11 treinstellen gezien. dat zijn altijd heeeeeeeeeeele lange treinen

de MS75 (als ik me niet vergis) is een wiebeltrein
Werewolf
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 februari 2010 @ 23:18:58 #148
Maffe Fries
pi_78164628
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 23:16 schreef sararaats het volgende:

de MS75 (als ik me niet vergis) is een wiebeltrein
Het favoriete materieel van Fles dus
pi_78164743
kennen jullie station Antwerpen Dam?

zo ja, heb je de sporen al eens goed bekeken?
Werewolf
pi_78164789
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 23:14 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Je suggereert dat 10bakken bijzonder is en zeer veel plaatsruimte heeft, maar een VIRM met zelfde aantal bakken gaat toch zeker 1,5x zoveel mensen in.
Daarnaast is de laatste virm serie imo zeer goed. En wat heeft de NMBS nu nog meer voor moderns behalve de I11. Dan is het Nederlandse IC mat toch een stuk prettiger. De ICRm en de ICMm kunnen nog lang mee en zijn goed aangepast. En daarnaast is het Nederlandse mat mooier
pi_78165298
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 22:44 schreef sararaats het volgende:

Volgens mijn bevindingen is dat gewoon het rijtuignummer waarin je zit.
Dus eerste rijtuig vooraan is 1.
pi_78165454
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 23:27 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Volgens mijn bevindingen is dat gewoon het rijtuignummer waarin je zit.
Dus eerste rijtuig vooraan is 1.
ik heb ook een 1 en een 2 zien staan in de andere rijtuigen. dat zal het wel zijn
Werewolf
pi_78170125
Was onderstaande foto hier al bekend? De 4802, het derde V250-stel, op weg naar Nederland enkele weken geleden.
pi_78171638
pi_78171660
op welk station is dat?
  vrijdag 19 februari 2010 @ 08:14:22 #156
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78171990
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 07:19 schreef Dr_Flash het volgende:
op welk station Bahnhof is dat?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 19 februari 2010 @ 10:18:43 #157
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_78174514
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 08:14 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zoveel zijn er niet met Gleis 1 en 9 op een Bahnsteig
pi_78174659
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 10:18 schreef bork het volgende:

[..]

Zoveel zijn er niet met Gleis 1 en 9 op een Bahnsteig
Nee precies. Ik ken er ongeveer nul. Welke MONGOOL parkeert die kuttrein voor het stationsnaambordje dan?
pi_78174812
De 1ste Klas stoelen van 't ding zien er in ieder geval zo uit dus;

vrijdag 19 februari 2010 @ 10:28:53 #160
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78174823
Is het niet gewoon 9 en 11, dat er iets voor de tweede 1 staat? Die 1 staat wel erg ver naar links en het lijkt de 'achterkant' van een station te zijn.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_78174926
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 10:28 schreef Ireyon het volgende:

[ afbeelding ]
Dat ziet er redelijk uit
  vrijdag 19 februari 2010 @ 10:32:15 #162
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78174943
Sowieso een erg vreemde plek voor een Gleis 1, als er aan beide kanten nog andere sporen omheen liggen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 19 februari 2010 @ 11:00:51 #163
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78175963
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 10:28 schreef Ireyon het volgende:

[ afbeelding ]
Ik vind het nou niet echt grote luxe uitstralen...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 19 februari 2010 @ 11:01:00 #164
282705 Yaku
Oftwel: Dutchnick
pi_78175975

Blijft dit zo?
  vrijdag 19 februari 2010 @ 11:01:06 #165
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78175982
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 10:32 schreef De_Hertog het volgende:
Sowieso een erg vreemde plek voor een Gleis 1, als er aan beide kanten nog andere sporen omheen liggen.
Nee, spoor 35 in Nijmegen is logisch.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 19 februari 2010 @ 11:01:26 #166
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78175998
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 11:01 schreef Yaku het volgende:
[ afbeelding ]

Blijft dit zo?
Probably.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 19 februari 2010 @ 11:03:13 #167
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78176074
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 11:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee, spoor 35 in Nijmegen is logisch.
Natuurlijk, het kan allemaal, maar ik vind het een logischer verklaring dat de tweede '1' niet te zien is. Achteraf een spoor aan de stationszijde bijleggen is logisch, een spoor 1 naast een spoor 9 aan de rustige kant van een station met een aantal doorgaande sporen ervoor is minder logisch
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 19 februari 2010 @ 11:07:20 #168
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_78176234
Ik zat te kijken op NS.nl en snap niet waar ik die actiecode (2 dagkaarten voor 30) moet invoeren. Bij het direkt kopen van een dagkaart, is de volle prijs 44.50 en dan vraagt het direkt om je persoonlijke gegevens. Nergens waar ik die actiecode kan invoeren
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_78176358
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 11:00 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik vind het nou niet echt grote luxe uitstralen...
Dat doet het ook niet. Veel vis-a-vis waar niemand wat aan heeft, achterlijk gevormde (afgeronde) armleuningen, tafels die rechtstreeks uit een Protos zijn gehaald en geen nekkussentjes. Maar om een of andere reden past het perfect bij de trein/Fyra.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 11:11:36 #170
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78176416
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 11:10 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Dat doet het ook niet. Veel vis-a-vis waar niemand wat aan heeft, achterlijk gevormde (afgeronde) armleuningen, tafels die rechtstreeks uit een Protos zijn gehaald en geen nekkussentjes. Maar om een of andere reden past het perfect bij de trein/Fyra.
Dat soort tafels is gemeengoed in treinen in het buitenland, dus niet te hard piepen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 19 februari 2010 @ 11:14:02 #171
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78176517
http://www.geld.nl/nieuws(...)ro_bij_treinenbouwer
quote:
De Nederlandse Spoorwegen (NS) hebben een claim van 60 miljoen euro neergelegd bij de Italiaanse treinenbouwer AnsaldoBreda. Dat zei president-directeur Bert Meerstadt van de NS donderdag in de marge van de presentatie van de jaarcijfers van het bedrijf.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_78176739
ja datr van die 60M was gisteren al
  vrijdag 19 februari 2010 @ 11:31:02 #173
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78177236
quote:
Zaanstad wil namen treinstations veranderen
Gepubliceerd op 18 februari 2010, 17:43
Laatst bijgewerkt op 18 februari 2010, 17:46
zaanstad -
De gemeente Zaanstad heeft bij NS een verzoek ingediend om de namen van twee treinstations te wijzigen.

Als het aan de gemeente ligt, gaat Koog Bloemwijk in de toekomst Koog aan de Zaan heten en verandert Koog Zaandijk in Zaandijk-Zaanse Schans. Het verzoek ligt bij de stationsnamencommissie van NS. Luiten zegt dat nog niet vaststaat of NS akkoord gaat. De nieuwe namen wekken volgens Luiten bij buitenstaanders minder verwarring.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport vrijdag 19 februari 2010 @ 11:34:30 #174
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78177417
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 11:01 schreef Yaku het volgende:
[ afbeelding ]

Blijft dit zo?
Wat de grote ruimte tussen de bakken betreft wel ja. Een eis was dat er een minimale boogstraal van x meter bereden kon worden. NS bedoelde dit voor een losse bak, maar AnsaldoRoosendaal vatte dat op als voor een gehele trein....
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport vrijdag 19 februari 2010 @ 12:01:34 #175
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78178727
Plan T 520 bestickerd en verbouwd voor bevrijdingsdag
Binnenkort zal Plan T 520 bestickerd worden als 'trein van de vrijheid'. Het stel staat sinds maandag in Tilburg om de stickers aan te brengen.

Meer op spoornieuws.nl
PM mij!
  vrijdag 19 februari 2010 @ 12:03:26 #176
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78178814
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:01 schreef dennistd het volgende:
Binnenkort zal Plan T 520 bestickerd worden als 'trein van de vrijheid'. Het stel staat sinds maandag in Tilburg om de stickers aan te brengen.

Meer op spoornieuws.nl
Dat hebben ze al eens eerder gedaan met een andere trein:
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 19 februari 2010 @ 12:04:18 #177
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78178866
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:01 schreef dennistd het volgende:

Meer op spoornieuws.nl
Als ik dat plaatje zo zie, vermoed ik een probleem met de autoriteiten: geen witte of gele neus.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 19 februari 2010 @ 12:09:11 #178
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_78179098
Voor de liefhebber: de tentoonstelling De stad uit met het Stichtse lijntje, die op 17 februari 2010 in Het Utrechts Archief wordt geopend. Hierin wordt een van de mooiste lokale spoorverbindingen uitgelicht, namelijk het Stichtse lijntje tussen Utrecht en Baarn.

o.a. Het Stichtse Lijntje is ook in een hedendaags perspectief gezet. De treinreis is per film opnieuw te maken, waarbij uitgestapt kan worden op enkele historische 'halteplaatsen'.

http://www.hetutrechtsarc(...)gen/stichtse-lijntje
pi_78185333
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 11:31 schreef Duvel het volgende:
Zaanstad wil namen treinstations veranderen
Gepubliceerd op 18 februari 2010, 17:43
Laatst bijgewerkt op 18 februari 2010, 17:46
zaanstad -
De gemeente Zaanstad heeft bij NS een verzoek ingediend om de namen van twee treinstations te wijzigen.

Als het aan de gemeente ligt, gaat Koog Bloemwijk in de toekomst Koog aan de Zaan heten en verandert Koog Zaandijk in Zaandijk-Zaanse Schans. Het verzoek ligt bij de stationsnamencommissie van NS. Luiten zegt dat nog niet vaststaat of NS akkoord gaat. De nieuwe namen wekken volgens Luiten bij buitenstaanders minder verwarring.
Heb Koog Bloemwijk en Koog Zaandijk altijd al rare namen gevonden. Om Koog Bloemwijk Koog aan de Zaan te noemen vind ik dan ook wel een goed idee, maar Zaandijk-Zaanse Schans bekt nou ook niet echt lekker...
pi_78185374
Is er eigenlijk al iets bekend over het aantal reizigers op de nieuwe intercity Schiphol - Lelystad? Altijd als ik dat ding zie staan op Schiphol zit 'ie niet bepaald vol.
pi_78185398
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 14:50 schreef KapiteinT het volgende:
Heb Koog Bloemwijk en Koog Zaandijk altijd al rare namen gevonden. Om Koog Bloemwijk Koog aan de Zaan te noemen vind ik dan ook wel een goed idee, maar Zaandijk-Zaanse Schans bekt nou ook niet echt lekker...
NS vindt het waarschijnlijk wel best, mits de gemeente de kosten op zich neemt. ¤ 100.000 per station. Waarschijnlijk loopt het zo'n vaart niet dus
  vrijdag 19 februari 2010 @ 14:53:49 #182
200192 Darkwing_Duck
pi_78185493
De Twitter van NS Hihspeed vermeld het volgende

Dienstregeling Thalys blijft t/m 26 febr. ongeveer hetzelfde als vandaag, met uitzondering van weekend.

Ik heb dus planmatig om 17:01 een thalysparis noord -> Brussel, wat moet ik doen, en wat is de dienstregeling van "vandaag"

Kan iemand mij opweg helpen alsjeblieft?
pi_78185739
En dat vraag je hier, in plaats van aan het loket in Parijs...
pi_78185825
THA 9349 rijdt Parijs - Brussel Zuid, vertrek 17:01 aankomst Brussel Zuid 18u23
Daar moet je overstappen op THA9351 (Brussel Zuid - Amsterdam), vertrek 18:50 aankomst Amsterdam 20:43
Bron: http://www.nshispeed.nl/n(...)n-ns-hispeed-treinen
  Redactie Sport vrijdag 19 februari 2010 @ 15:19:52 #185
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78186501
Klachten over treinen sms-en naar 3500
Treinreizigers op de lijn Zwolle-Kampen kunnen vanaf maandag hun klachten over de reinheid van de trein naar de Nederlandse Spoorwegen sms-en.

De NS wil de treinen graag schoonhouden. Reizigers die iets opmerken, kunnen de NS op de hoogte stellen door een gratis sms-bericht te versturen. Maandag begint de NS met de proef op de lijn Zwolle-Kampen. De proef duurt tot eind mei.

Een sms versturen kan naar 3500 spatie sterretje treinstelnummer sterretje, gevolgd door de klacht.

Bron: RTV Oost
PM mij!
  vrijdag 19 februari 2010 @ 15:21:16 #186
200192 Darkwing_Duck
pi_78186555
Dankjewel

Loket in parijs was ik vanavond van plan te doen, maar mijn ervaring daar is het kast muur en kluitje riet verhaal
pi_78186876
oh, rijdt de Thalys alweer?
Werewolf
pi_78187191
http://treinreiziger.nl/a(...)g_betuweroute-142308
Alsof die kutlijn al niet duur genoeg was. En er zit toch ERTMS/ETCS op. Natuurlijk hebben alleen goederentreinen dat niet, maar dat hadden ze moeten bedenken voordat ze dure systemen gingen installeren.
Daarnaast is het toch vrij simpel. Treinen rijden rechts, allemaal met dezelde snelheid en zonder stops. En gezien de drukte op de lijn, kunnen ze, als de betuweroute moet worden afgesloten, heel makkelijk de hele lijn afsluiten. Het duurt toch minstens een half uur voor er weer een trein komt
  vrijdag 19 februari 2010 @ 15:39:30 #189
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78187336
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 15:36 schreef Ascendancy het volgende:
http://treinreiziger.nl/a(...)g_betuweroute-142308
Alsof die kutlijn al niet duur genoeg was. En er zit toch ERTMS/ETCS op. Natuurlijk hebben alleen goederentreinen dat niet, maar dat hadden ze moeten bedenken voordat ze dure systemen gingen installeren.
Daarnaast is het toch vrij simpel. Treinen rijden rechts, allemaal met dezelde snelheid en zonder stops. En gezien de drukte op de lijn, kunnen ze, als de betuweroute moet worden afgesloten, heel makkelijk de hele lijn afsluiten. Het duurt toch minstens een half uur voor er weer een trein komt
Je maakt jezelf wel onsterfelijk belachelijk zo hè!

Denk nog even een keertje extra na.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78187407
hier rijden de treinen toch echt wel links.
Werewolf
  Redactie Sport vrijdag 19 februari 2010 @ 15:43:13 #191
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78187489
Mja, dat zijn Belgen

De ATB-vv zal wel aangelegd worden op de toe- en afritten van de Betuweroute
PM mij!
  vrijdag 19 februari 2010 @ 15:47:16 #192
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78187639
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 15:43 schreef dennistd het volgende:
Mja, dat zijn Belgen

De ATB-vv zal wel aangelegd worden op de toe- en afritten van de Betuweroute
U gaat door voor de koelkast.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78187740
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 15:39 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je maakt jezelf wel onsterfelijk belachelijk zo hè!

Denk nog even een keertje extra na.
Je belachelijk maken op het internet heeft voor mij geen waarde.
Maar ik snap niet waarom er ATB op moet, nu zo achteraf terwijl er al beveiliging op zit.
pi_78188026
ik heb treinen altijd fascinerend gevonden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Overweg

ik snap enkel het stuk van de besturing niet
Werewolf
pi_78188178
Moet je met een Interrail Global pass in Duitsland ook reserveren / toeslag betalen voor "gewone" IC's? Dat het voor ICE, Thalys, TGV en Eurostar moet, weet ik
  Redactie Sport vrijdag 19 februari 2010 @ 16:10:00 #196
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78188530
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 15:56 schreef sararaats het volgende:
ik heb treinen altijd fascinerend gevonden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Overweg

ik snap enkel het stuk van de besturing niet
Misschien is http://marcrpieters.nl/aansturing.html duidelijker
PM mij!
  vrijdag 19 februari 2010 @ 16:26:01 #197
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78189168
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 15:49 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Je belachelijk maken op het internet heeft voor mij geen waarde.
Maar ik snap niet waarom er ATB op moet, nu zo achteraf terwijl er al beveiliging op zit.
Je ziet over het hoofd dat op de aansluitingen gewoon ATB zit.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78189312
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 16:10 schreef dennistd het volgende:

[..]

Misschien is http://marcrpieters.nl/aansturing.html duidelijker
ik ben niet zo technisch aangelegd
Werewolf
  vrijdag 19 februari 2010 @ 16:53:09 #199
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78190254
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 16:29 schreef sararaats het volgende:

[..]

ik ben niet zo technisch aangelegd
De basis is een systeem dat weet waar een trein zo ongeveer is. Dat "zo ongeveer" houdt in dat een spoorlijn verdeeld is in secties: een stuk spoor van een paar honderd meter lang. Het beveiligingssysteem kan zien of zo'n sectie bezet is door een trein of niet.

Als je nu weet hoe snel een trein mag rijden en je weet hoe lang je nodig hebt om de overweg te sluiten, dan kun je uitrekenen hoe veel meter van te voren je moet weten dat er een trein aankomt. Dat punt noem je de "aankondiging": op het moment dat die aankondigingsspoorsectie "bezet" wordt gemeld aan het beveiligingssysteem, begint de overweg te sluiten. Hij is dan op tijd dicht voor de aanstormende trein.

Na de overweg ligt ook weer een sectie: als deze na de passage van de trein weer "vrij" wordt gemeld, mag de overweg weer open.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport vrijdag 19 februari 2010 @ 16:53:21 #200
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78190264
De OV-faalkaart-site is ook lekker bezig... Bij het aanvragen van zo'n ding krijg ik bij het uploaden van de pasfoto in Internet Explorer en Firefox twee verschillende foutmeldingen..
IE: 'Het uploaden van uw foto is misgelukt' (inclusief taalfout )
FF: 'Deze foto kan niet verwerkt worden'
PM mij!
pi_78191002
Ik doe laatst 30 euro op mijn OV CHIP en ik check 1x in (en uit) de metro en nu zegt ie alweer saldo te laag. Wat is dit dan voor geldklopperij
pi_78191129
als ik het goed begrijp (en dat duurt verdomd lang) kan ik niet meer in Nederland rijden zonder OV chip.

kan ik geen gewone ticketjes meer kopen?

ik heb weer een gigantische knutselinval: ik ga een overweg knutselen
Werewolf
  vrijdag 19 februari 2010 @ 17:26:37 #203
106942 Eix
pi_78191449
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 17:18 schreef sararaats het volgende:
als ik het goed begrijp (en dat duurt verdomd lang) kan ik niet meer in Nederland rijden zonder OV chip.

kan ik geen gewone ticketjes meer kopen?

ik heb weer een gigantische knutselinval: ik ga een overweg knutselen
Voor de trein kun je nog altijd gewone tickets kopen. Alleen worden langzaam maar zeker alle abonnementen omgezet naar een OV-chipkaart. Daarnaast kun je in sommige OV gebieden (Rotterdam (?)) alleen nog maar reizen met je OVC in bus, tram en metro.
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_78191510
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 17:26 schreef Eix het volgende:

[..]

Voor de trein kun je nog altijd gewone tickets kopen. Alleen worden langzaam maar zeker alle abonnementen omgezet naar een OV-chipkaart. Daarnaast kun je in sommige OV gebieden (Rotterdam (?)) alleen nog maar reizen met je OVC in bus, tram en metro.
ook het voordeelurenabonnement?
Werewolf
pi_78191982
En weer de overwegstoring bij station Almelo de Riet. Gister heeft het er 20 uur uitgelegen
pi_78192020
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 17:28 schreef sararaats het volgende:

[..]

ook het voordeelurenabonnement?
pi_78192091
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 17:44 schreef Crientj het volgende:

[..]

ik heb er nu geen maar in de toekomst ga ik er weer 1 kopen pardon, de OV chipkaart
Werewolf
  vrijdag 19 februari 2010 @ 19:48:06 #208
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78196066
De Fyra 1e klas straalt voor mij niet echt een "wow, luxe, daar moet ik inzitten"-gevoel uit. En die bakovergangen zijn verdomdes lelijk, achterlijke Italianen
pi_78197134
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 19:48 schreef James1988 het volgende:
De Fyra 1e klas straalt voor mij niet echt een "wow, luxe, daar moet ik inzitten"-gevoel uit. En die bakovergangen zijn verdomdes lelijk, achterlijke Italianen
Vraag me af hoeveel mensen met de Fyra 1e klas in vis-opstelling willen zitten. Doe mij altijd maar coach en een vis in het midden .
pi_78197608
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 19:48 schreef James1988 het volgende:
De Fyra 1e klas straalt voor mij niet echt een "wow, luxe, daar moet ik inzitten"-gevoel uit.
Even voor mijn beeld hoor: Heb je dat wel bij de 1e klas in de ICE?
pi_78198418
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 20:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat al dat (fop?) hout wel iets heeft.. en die comfortabel uitziende leren stoelen
  vrijdag 19 februari 2010 @ 22:18:54 #212
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78204281
quote:

[..]

Zeker wel. Idd door het hout en leer.
pi_78204345
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 22:18 schreef James1988 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zeker wel. Idd door het hout en leer.
Nee okee Maar in de fyra is het dus veel minder begrijp ik?
  vrijdag 19 februari 2010 @ 22:27:32 #214
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78204734
Wat ik zo opmaak uit de eerder gepostte foto is het veel vis-a-vis (minpunten), en stoffen bekleding. Niet echt internationaal-HST-waardig imo.
pi_78212483
quote:

[..]

Nekkussentjes, verstelbare stoelen, leeslampjes, zonnewering, fatsoenlijke armleuningen.. zelfs 2de Klas in de ICE straalt al 'Wow, luxe' uit in mijn ogen
pi_78212536
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 00:45 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Nekkussentjes, verstelbare stoelen, leeslampjes, zonnewering, fatsoenlijke armleuningen.. zelfs 2de Klas in de ICE straalt al 'Wow, luxe' uit in mijn ogen
is ook zo
Werewolf
pi_78212737
Als ik het zo zie vind ik de eerste klas in ICMm nog mooier dan die van de V250.
pi_78213702
Komt gewoon omdat de meeste hier de V250 bij voorbaat al hebben afgekeurd en dat die trein daardoor niks meer goed kan doen.
pi_78214040
Valt bij mij wel mee hoor, ik heb al vaker gezegd dat ik hem niet eens zo lelijk vind.

Alleen ICMm ziet er van binnen veel beter (die ziet er sowieso erg goed uti) uit dan de V250 maarja die is nog lang niet afgewerkt natuurlijk.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 09:10:25 #220
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78220392
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 11:07 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik zat te kijken op NS.nl en snap niet waar ik die actiecode (2 dagkaarten voor 30) moet invoeren. Bij het direkt kopen van een dagkaart, is de volle prijs 44.50 en dan vraagt het direkt om je persoonlijke gegevens. Nergens waar ik die actiecode kan invoeren
is t al gelukt?

Als je de blokkeractie bedoeld: Bij ns.nl/aanbieding kon dat volgenns mij. Je krijgt die tickets thuisgestuurd, het is dus geen homeprint. Bij de e-ticket pagina op ns.nl moet je dus niet zijn.
pi_78220465
Het kabinet is gevallen mensen

Ben benieuwd wat dit voor invloed zal hebben op de spoorwegen
pi_78222954
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 01:16 schreef Socios het volgende:
Komt gewoon omdat de meeste hier de V250 bij voorbaat al hebben afgekeurd en dat die trein daardoor niks meer goed kan doen.
Hmm nee, eigenlijk komt het meer door wat je ziet en weet? Ik zie op elke foto van de V250 een spuuglelijke trein en weet dat hier helaas niets meer aan gedaan zal worden om het te verbeteren.

Als straks blijkt dat die trein heerlijk soepel rijdt en de tweede Klas stoelen erg lekker zitten, zul je mij daar ook ongetwijfeld over horen hoor. Maar daar kan ik nu nog niks over zeggen natuurlijk .
  zaterdag 20 februari 2010 @ 11:41:45 #223
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78223641
quote:

[..]

Nee... Wel bij 1e klas ICRm, ICMm en VIRM4.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 20 februari 2010 @ 12:21:03 #224
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78224829
quote:
Acties NS niet meer geldig bij overige vervoerders
Met regelmaat organiseert NS kortingsacties die ook geldig zijn bij de overige vervoerders Syntus, Veolia, Connexxion en Arriva. Deze vervoerders hebben besloten om niet meer mee te doen aan dergelijke acties.

Het komt er op neer dat deze vervoerders de volgende kaartsoorten niet meer zullen accepteren:

- De Toeren (Lentetoer, Zomertoer, Herfsttoer).
- Acties bij Kruidvat en Blokker (Het Kruidvatkaartje en het Blokkerkaartje).
- Acties met evenementen (bijvoorbeeld van de Libelle Zomerweek).
- Grootschalige acties waarbij Railrunnerkaartjes, Voordeelbonnen, Overgangsbewijzen en Meereiskaarten worden weggegeven (bijvoorbeeld een Meereiskaart bij een Boekenbon).
Bron en meer: OHIH: Acties NS niet meer geldig bij andere vervoerders

En nog een betrouwbare bron hierover.

Makkelijker kunnen we het niet maken, wel moeilijker.
pi_78226865
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 12:21 schreef greavy het volgende:

[..]

Bron en meer: OHIH: Acties NS niet meer geldig bij andere vervoerders

En nog een betrouwbare bron hierover.

Makkelijker kunnen we het niet maken, wel moeilijker.
Een forum noem ik nu niet echt betrouwbaar...
dag
  Redactie Sport zaterdag 20 februari 2010 @ 13:47:43 #226
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78227617
Ook op somda zijn er berichten, maar dan van NS- en Arriva-medewerkers.
PM mij!
  zaterdag 20 februari 2010 @ 14:05:59 #227
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78228248
Klopt. En op OHIH zijn er ook veel NS en Arriva medewerkers
Dit zal vast wel waar zijn.. Ik kan het begrijpen, maar het is wel lastiger voor de reizigers.
pi_78228264

In Leeuwarden heeft het vannacht weer eens gesneeuwd, wat een wit laagje van ongeveer 0,5 tot 1 centimeter heeft opgeleverd. De belabberde toestand van het overgebleven ijs op de sloten is daardoor voor korte tijd onzichtbaar geworden. Klokslag 10:10 vertrekt de ACTS 1606 met de volledig beladen trein 50063 uit Leeuwarden naar de Maasvlakte West en passeert hier door de meer dan 90 graden bocht ter hoogte van het Sportpark Nijlân. Zaterdag 20 februari 2010.
  Redactie Sport zaterdag 20 februari 2010 @ 14:08:57 #229
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78228339
Mooi plaatje (en ook mooi geel )
Hebben ze eindelijk bij ACTS ingezien dat een vieze loc geen visitekaartje is?
PM mij!
pi_78228703
Mwah, dit is de enige ACTS 1600 die (nog) schoon is, de 1609 en 1619 zijn wel (nog steeds) vies.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 14:36:07 #231
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78229103
Rijtuigsamenstellingen vakantietreinen 19 & 20 Februari 2010:

Wintershuttle 19 Februari
E-loc 1609

D-CBB 5680 10-40 115-2 Am
D-CBB 5680 10-80 114-6 Am
D-CBB 5680 10-80 141-9 Am
D-CBB 5680 10-40 127-7 Am
D-Euro 5680 31-70 113-5 ABm
D-Euro 5680 22-80 010-2 Bm
D-Euro 5680 89-80 008-7 WGmh
D-CBB 5680 10-40 124-3 Am
D-CBB 5680 10-40 129-3 Am
D-CBB 5680 10-40 131-9 Am
D-CBB 5680 10-40 126-9 Am
D-CBB 5680 10-40 125-1 Am
D-CBB 5680 10-40 122-8 Am
D-CBB 5680 10-40 128-5 Am

Alpen Expres 13217

Let op: Bij deze trein: De rijtuignummers zijn vanaf de achterste rijtuig opgeschreven. Het laatstvermelde nummer is dus in werkelijkheid de voorste, bij de loc.

NL-EETC 6184 05-70 120-1 Bcvmh
NL-EETC 6184 06-70 418-8
NL-EETC 6184 06-70 419-6
NL-EETC 6184 05-70 122-7 Bcvmh
NL-EETC 6184 05-90 104-1 Bcvmh
NL-EETC 6184 05-70 125-0 Bcvmh
NL-EETC 6184 08-70 016-8
NL-EETC 6184 05-90 107-4 Bcvmh
NL-EETC 5184 05-70 017-1
NL-EETC 5184 05-70 011-4 BCM
NL-EETC 6184 05-70 011-4 Bcvmh
NL-EETC 6184 05-70 115-1 Bcvmh
NL-EETC 6184 06-70 616-7
NL-EETC 6184 06-70 617-5

Loc 1747

Alpen Expres 13213
Loc: 1854
Alle rijtuigen van EETC tenzij anders vermeld

6184 06-70 618-3
6184 06-70 615-9
6184 05-90 108-2 Bcvmh
6184 05-70 117-7 Bcvmh
6184 05-70 111-0 Bcvmh
6184 05-70 127-6 Bcvmh
6184 09-70 023-3
D-BTEX 5680 50-80 821-7 Bcm
D-BTEX 5680 50-80 806-8 Bcm
D-BTEX 5680 50-71 222-9 Bvcmz
D-BTEX 5680 50-80 826-6 Bcm
6184 05-70 121-9 Bcvmh
6184 05-70 124-3 Bcvmh
6184 06-70 416-4

Alpen Expres 13211
Loc 1741

D-BTEX 5680 50-80 847-2 Bcm
D-BTEX 5680 50-70 213-8 Bcvmh (?)
D-BTEX 5680 21-80 080-6 Bom
D-BTEX 5680 50-80 827-4 Bcm
D-BTEX 5680 50-80 811-8 Bcm
D-BTEX 5680 50-80 814-2 Bcm
NL-EETC 6184 09-70 020-9
D-BTEX 5680 50-80 817-5 Bcm
D-BTEX 5680 50-80 846-4 Bcm
D-BTEX 5680 50-80 801-9 Bcm
NL-EETC 6184 05-90 103-3 Bcvmh
NL-EETC 6184 05-70 126-8 Bcvmh
NL-EETC 6184 05-70 123-5 Bcvmh
NL-EETC 6184 06-70 417-0

Alpen Expres 13215
Rijtuigen gehuurd uit Slowakije; Rijtuigen hebben ook de Klimaattrein gereden, voor de Klimaattop.

Let op: Bij deze trein: Rijtuigen beginnen aan de achterkant. Laatst gemelde rijtuig zit dus aan de voorzijde van de trein, bij de loc !!

SK-WSBA 5156 05-70 517-4 Bcmh
SK-WSBA 5156 05-70 515-8 Bcmh
ZSSK 5156 05-70 513-3 Bcmh
SK-WSBA 5156 05-70 505-9 Bcmh
SK WSBA ZSSK 5156 05-70 503-4 Bcmh
D-BTEX 5680 89-90 673-5 WGmz
SK-WSBA 5156 05-70 501-8 Bcmh
SK-WSBA 5156 05-70 509-1 Bcmh
SK-WSBA 5156 05-70 504-2 Bcmh
SK-WSBA 5156 05-70 508-3 Bcmh
SK-WSBA 5156 05-70 507-5 Bcmh
SK-WSBA 5156 05-70 502-6 Bcmh

Loc 1757

Krokus Expres op Zaterdag 20 Februari 2010:
Loc 1619

D-EURO 5680 11-80 014-7 Am
D-EURO 5680 11-80 022-0 Am
D-EURO 5680 11-80 023-8 Am
D-EURO 5680 11-80 011-3 Am
D-EURO 5680 11-80 019-6 Am
D-EURO 5680 11-80 024-6 Am
D-EURO 5680 11-80 036-7 Bm
D-EURO 5680 89-40 107-5 WGmkh
D-EURO 5680 22-80 035-9 Bm
D-EURO 5680 11-80 021-2 Am
D-EURO 5680 11-80 016-2 Am
D-EURO 5680 11-80 020-4 Am
D-EURO 5680 11-80 015-4 Am
D-EURO 5680 11-80 018-8 Am
D-EURO 5680 11-80 012-1 Am

Enne, Heb hier heel wat van afgelopen op Utrecht Centraal. Perron 9 minimaal 10x op en neer gelopen, maar perron 15 ook 3x en perron 12 nog eens 4x..
Maar ik heb ze eindelijk
pi_78229381
Goed vrienden, het heeft een kleine twee maanden moeten duren, maar eindelijk is mijn spoorjaar 2010 begonnen

De kop is eraf, op naar meer
pi_78230248
Leuk leuk leuk Flash! Hoe verging het reisje / pijn?
pi_78230865
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 15:17 schreef Zug-Chef het volgende:
Leuk leuk leuk Flash! Hoe verging het reisje / pijn?
Ging eigenlijk erg goed Natuurlijk wel 1e klas gegaan Alleen ff opletten bij het remmen, goed vasthouden op het trapje en zo. Maar verder geen centje pijn eigenlijk Ik had trouwens wel die brace om, dat zal nog wel ff zo blijven. Volgende week maar eens wat verder weg
pi_78231371
Ik heb vorig jaar zomer een foto gemaakt van een Zweedse trein in Kopparberg. Hieronder de foto

Maar ik was nieuwsgierig naar wat voor trein dit is enzovoort en na enig research kwam ik uit op Wikipedia dat het lijn 53 betreft (Gävle–Falun–Borlänge–Örebro–Hallsberg–Laxå/Mjölby) link

Onderaan die pagina worden ook de treinnummers genoemd, maar 9040 staat er niet tussen, waar is deze gebleven? Ik zie hem ook niet in de gehele lijst van deze treinsoort link Rara waar is deze gebleven of is het niet goed bijgewerkt?

Hopelijk weet iemand meer
pi_78231435
Gefeliciteerd Fles!
pi_78231441
Welkom terug op het spoor.
pi_78232813
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 16:02 schreef Stefanovic83 het volgende:
Gefeliciteerd Fles!
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 16:03 schreef Socios het volgende:
Welkom terug op het spoor.
Dank dank
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 20 februari 2010 @ 17:26:50 #239
Maffe Fries
pi_78234202
Nice allemaal en feli Fles
  zaterdag 20 februari 2010 @ 18:23:43 #240
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78235965
Nice Fles! Welcome back @ het spoor.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 19:36:20 #241
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78238236
25 Februari heb ik een reisje gepland, om me dagkaart die 28e verloopt, te verbruiken.
Het reisje zal er zo uit zien:
quote:
09:40 Zwd ST 5126
10:00 Rtd
of
09:10 Zwd ST 5124
09:30 Rtd

10:05 Rtd IC 21735
12:12 Aml

12:22 Aml ST-CXX 31035
12:44 Mrb

12:51 Mrb ST 8037
13:28 Emn

13:34 Emn ST 8050
14:35 Zl

14:49 Zl ST 8547
14:59 Kpn

15:03 Kpn ST 8552
15:13 Zl

15:17 Zl IC 549
16:14 Gn

16:34 Gn ST-ARRIVA 37466 (Samen met zus naar Lw, zij moet van Gn naar Drp)
17:24 Lw

17:45 Lw IC 10566
18:40 Zl

18:48 Zl IC 3637
21:20 Bd

21:40 Bd IC 1976
21:58 Ddr

22:07 Ddr ST 5176
22:10 Zwd
Indien er iemand is die (gedeeltelijk) mee wilt reizen, je bent welkom.
Ik kan helaas, wegens tijdsnood, niet van de tijden afwijken, tenzij er storingen zijn. Het is soms redelijk krap, maar is wel goed te halen.

Hierbij heb ik een groot deel van me wensen weer vervuld. Alleen jammer voor de grote aanvoertijd, om richting noord/zuid te komen. Anders had ik meer Arriva lijntjes genomen in het noorden.

Misschien in een weekend een keer vroeg (1 van de eerste treinen) naar het Noorden te nemen, om in één keer de Arriva lijntjes volledig te voltooien (Lw - Hlg al vaak met de Wadlopertjes gehad, toen ik nog in FRL woonde)
pi_78239564
Heb je een leuke zus?
pi_78239789
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 15:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Moet je met een Interrail Global pass in Duitsland ook reserveren / toeslag betalen voor "gewone" IC's? Dat het voor ICE, Thalys, TGV en Eurostar moet, weet ik
Voor de IC/ICE hoef je geen toeslag betalen, je kan wel een stoel reserveren maar dit is niet verplicht.

Ben zelf erg blij mee want anders moet je een hoop meer betalen voor een ICE kaartje.
............................
  zaterdag 20 februari 2010 @ 20:18:06 #244
45532 ziggyziggyziggy
pi_78239796
Ik ga niet mee, maar volgens mij zit ik donderdag wél achter de knoppen van Gn of Lwd.
pi_78239874
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 20:17 schreef sander89 het volgende:

[..]

Voor de IC/ICE hoef je geen toeslag betalen, je kan wel een stoel reserveren maar dit is niet verplicht.

Ben zelf erg blij mee want anders moet je een hoop meer betalen voor een ICE kaartje.
Is dat ook voor de interrail one-country pass?
  Redactie Sport zaterdag 20 februari 2010 @ 20:55:59 #246
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78241209
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 20:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik ga niet mee, maar volgens mij zit ik donderdag wél achter de knoppen van Gn of Lwd.
Groningen en Lewedorp (aftakking nieuwe sloelijn) liggen wel een stukje uit elkaar
Hoe gaat het met je opleiding eigenlijk?
PM mij!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 20 februari 2010 @ 20:59:50 #247
Maffe Fries
pi_78241320
quote:
Gelukkig hoef ik die dag niet te reizen
  zaterdag 20 februari 2010 @ 21:15:20 #248
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78241873
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 20:12 schreef Boschkabouter het volgende:
Heb je een leuke zus?
Ja, die heb ik
quote:
Als er iets fout gaat weet ik waar ik kan klagen
  zaterdag 20 februari 2010 @ 21:18:47 #249
45532 ziggyziggyziggy
pi_78242000
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 20:55 schreef dennistd het volgende:

[..]

Groningen en Lewedorp (aftakking nieuwe sloelijn) liggen wel een stukje uit elkaar
Hoe gaat het met je opleiding eigenlijk?
Lw, okee.

Opleiding gaat prima, eerste module van de zes met succes voltooid.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 20 februari 2010 @ 21:22:27 #250
Maffe Fries
pi_78242156
Tijd voor wat huiswerk voor Ziggy: http://home.planet.nl/~zon00314/
  Lieve Belg zaterdag 20 februari 2010 @ 21:25:45 #251
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_78242272
Fles, hoe komt het dat je nu pas begonnen bent? Ik heb wat gemist precies
pi_78243370
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 21:25 schreef Jump het volgende:
Fles, hoe komt het dat je nu pas begonnen bent? Ik heb wat gemist precies
Ik ben revaliderende van een gebroken rug
  Lieve Belg zaterdag 20 februari 2010 @ 22:10:39 #253
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_78243728
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 21:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik ben revaliderende van een gebroken rug
Veel beterschap! Het viel me gisteren of eergisteren op dat er nog geen 2010 in je signatuur stond.

Geen idee als deze hier trouwens al gepasseerd zijn: http://picasaweb.google.com/TomVier/15_02_10Treinramp#
  Redactie Sport zaterdag 20 februari 2010 @ 22:42:09 #254
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78244848
Moet je toevallig in Hengelo bij het spoor zijn, komt dit voorbij:

Schijnbaar zijn ze al vast bezig met testritten voor december als Syntus met Plan V tussen Hengelo en Bentheim gaat rijden....
PM mij!
pi_78244946
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 22:42 schreef dennistd het volgende:
Moet je toevallig in Hengelo bij het spoor zijn, komt dit voorbij:
[ afbeelding ]
Schijnbaar zijn ze al vast bezig met testritten voor december als Syntus met Plan V tussen Hengelo en Bentheim gaat rijden....
Moet ik geloven? zie je bestandsnaam http://www.dennistd.nl/temp/treinbus/photoshop.html
pi_78244969
Helaas Dennis

EDIT: En net zeggen, waar moet dit in Hengelo zijn

[ Bericht 42% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2010 22:45:43 ]
  Redactie Sport zaterdag 20 februari 2010 @ 22:49:04 #257
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78245104
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 22:45 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Helaas Dennis

EDIT: En net zeggen, waar moet dit in Hengelo zijn
Het is zeker wel Hengelo, op de voorgrond zie je het spoortje naar Akzo
PM mij!
pi_78245129
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 22:49 schreef dennistd het volgende:

[..]

Het is zeker wel Hengelo, op de voorgrond zie je het spoortje naar Akzo
Inderdaad, ik zag het ook later
  Moderator zaterdag 20 februari 2010 @ 22:50:07 #259
155227 crew  Guppy
dus
pi_78245140
pi_78245879
Klote fotobewerkingsprogramma´s. Nog nooit gebruikt, die onzin.
  Redactie Sport zaterdag 20 februari 2010 @ 23:39:20 #261
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78247089
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 23:07 schreef Socios het volgende:
Klote fotobewerkingsprogramma´s. Nog nooit gebruikt, die onzin.
Achja, soms is het wel leuk om er wat mee te kloten
PM mij!
  zaterdag 20 februari 2010 @ 23:52:02 #262
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78247533
Ik gebruik ze ook niet. Je maakt de pictures zoals ze gemaakt worden, en vind ik dan ook dat ze zo gepubliceerd moeten worden.
pi_78247812
Helemaal mee eens, greavy!
  Redactie Sport zondag 21 februari 2010 @ 00:14:49 #264
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78248274
Bij mijn normale foto's is het photoshop-gebruik ook beperkt tot wat verhelderen e.d. hoor
PM mij!
pi_78248544
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 23:52 schreef greavy het volgende:
Ik gebruik ze ook niet. Je maakt de pictures zoals ze gemaakt worden, en vind ik dan ook dat ze zo gepubliceerd moeten worden.
Ja stel je voor zeg, dat iemand z'n foto's mooier wilt maken. Hoe durven ze
  zondag 21 februari 2010 @ 00:28:52 #266
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78248786
quote:
Op zondag 21 februari 2010 00:14 schreef dennistd het volgende:
Bij mijn normale foto's is het photoshop-gebruik ook beperkt tot wat verhelderen e.d. hoor
[zeurmodus]Oplichter [/zeurmodus]
Gewoon de echte kwaliteit, dat is én blijft het mooiste.
Je kan er wel aan zitten knutselen, maar daarvoor doe je het toch niet?
Je maakt ze, voor die trein, en je maakt je foto, zoals je hem maakt. Zo krijgen tevens degenen die een foto van jou kijken een beeld van "Wow, die kan het goed", terwijl de echte foto's minder helder zijn..
Ik zet er enkel een zwarte band omheen, met een copyright erin (met FastStone Photo Resizer), en thats it.
pi_78249179
quote:
Op zondag 21 februari 2010 00:28 schreef greavy het volgende:

[..]

[zeurmodus]Oplichter [/zeurmodus]
Gewoon de echte kwaliteit, dat is én blijft het mooiste.
Je kan er wel aan zitten knutselen, maar daarvoor doe je het toch niet?
Je maakt ze, voor die trein, en je maakt je foto, zoals je hem maakt. Zo krijgen tevens degenen die een foto van jou kijken een beeld van "Wow, die kan het goed", terwijl de echte foto's minder helder zijn..
Ik zet er enkel een zwarte band omheen, met een copyright erin (met FastStone Photo Resizer), en thats it.
Wat versta jij onder 'echte' foto's? Als ik Raw direct in een .jpg exporteer, ziet het er nog niet bijzonder uit. Maar pas na het instellen van de gewenste witbalans, tone curve, contrastcurve en cameraprofiel is het echt fijn om naar te kijken. Vind je bijv. hier Before echt mooier dan After, omdat dat de 'echte' foto is ?

Redactie Sport zondag 21 februari 2010 @ 01:03:04 #268
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78249918
quote:
In verband met werkzaamheden rijden er op zondag 21 februari tot 20.00 uur geen treinen tussen Alphen aan den Rijn en Leiden. NS zet bussen in.

* Doorgaande reizigers tussen Woerden en Gouda kunnen omreizen via Den Haag Centraal.
* Doorgaande reizigers tussen Leiden en Utrecht kunnen omreizen via Schiphol.

Extra reistijd: 30 tot 45 minuten.
PM mij!
  zondag 21 februari 2010 @ 06:26:01 #269
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_78255697
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ging eigenlijk erg goed Natuurlijk wel 1e klas gegaan Alleen ff opletten bij het remmen, goed vasthouden op het trapje en zo. Maar verder geen centje pijn eigenlijk Ik had trouwens wel die brace om, dat zal nog wel ff zo blijven. Volgende week maar eens wat verder weg
Zo mag ik het graag zien.

Veel reisplezier en veiligheid gewenst voor het nieuwe decennium.
  zondag 21 februari 2010 @ 06:29:05 #270
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_78255708
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 14:50 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Wat dacht je van Zaandijk? Nog korter.
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 14:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

NS vindt het waarschijnlijk wel best, mits de gemeente de kosten op zich neemt. ¤ 100.000 per station. Waarschijnlijk loopt het zo'n vaart niet dus
Koog a/d Zaan en Zaandijk behoren tot de gemeente Zaanstad, het zal geen meerkosten opleveren.
  zondag 21 februari 2010 @ 08:51:13 #271
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78256026
quote:
Op zondag 21 februari 2010 06:29 schreef Ofyles2 het volgende:
Koog a/d Zaan en Zaandijk behoren tot de gemeente Zaanstad, het zal geen meerkosten opleveren.
Jij weet een drukkerij die gratis alle stationsnaambordjes ( ) , vertrekstaten, spoorboekjes, CTA's alsmede overig relevant drukwerk aanpast? PM me het nummer van die lui ff plz
  zondag 21 februari 2010 @ 10:10:18 #272
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78256683
quote:
Op zondag 21 februari 2010 00:40 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Wat versta jij onder 'echte' foto's? Als ik Raw direct in een .jpg exporteer, ziet het er nog niet bijzonder uit. Maar pas na het instellen van de gewenste witbalans, tone curve, contrastcurve en cameraprofiel is het echt fijn om naar te kijken. Vind je bijv. hier Before echt mooier dan After, omdat dat de 'echte' foto is ?

[ afbeelding ]
Ja, die foto die je eerst had, zou ik eerder kiezen.
Die foto na de bewerking, is zeker niet lelijk.. Maar wie houd je voor de gek? Jezelf, maar ook de anderen.
Zelf vind ik de echte, onbewerkte foto's gewoon mooier, want het is de echte werkelijkheid.
Ik laat liever iets zien wat onbewerkt is, én echt waar is, dan dat ik iets bewerk, en de ander denkt: "Wow, hoe doet hij dat zo goed?", terwijl je foto er zonder bewerking anders uit ziet.

Onbewerkt. Utrecht centraal. VIRM 9570 + nog een onbekende VIRM vertrekken als InterCity naar Maastricht.
Genomen op 12 Februari 18:10, te spoor 18. Ver buiten de overkapping.

[ Bericht 6% gewijzigd door greavy op 21-02-2010 10:17:02 ]
  zondag 21 februari 2010 @ 10:38:15 #273
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78256954
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Mwoa misschien niet inderdaad, hoewel ik ook prima kon leven met die eerste hoor Het wordt zo gauw "over de top" als je eraan gaat sleutelen, vind ik. Maar ik bewerk dan ook nooit eigenlijk. Croppen, resizen en waar nuttig een auto-level, maar ook dat laatste is niet echt iets waar ik zelf actief iets aan doe. Ik kan gewoon niet bewerken En het zou me teveel tijd kosten ook
pi_78257005
Volgens mij moet iedereen toch mooi zelf weten of en hoeveel een foto bewerkt wordt, zolang je zelf tevreden bent met het resultaat.
  zondag 21 februari 2010 @ 11:12:06 #275
45532 ziggyziggyziggy
pi_78257425
"Echt" is natuurlijk ook zo relatief als de pest. Je kan tijdens het fotograferen al zoveel klooien met je foto (sluitertijd, scherptediepte, witbalans, filters, etc), dat ik geen verschil zie met thuis nabewerken.

En je dacht toch niet dat je in tijdschriften of bij de World Press Photo veel onbewerkte foto's tegenkomt?
pi_78258753
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Ik ga voor de bewerkte.

Zolang het met mate is, dan hoort bewerken er gewoon bij. Beetje de kleuren bijstellen, een andere uitsnede maken, hier en daar wat doordrukken, belichting veranderen Niets mis mee. Doet doet men ook al sind Daguerre de moderne fotografie uitvond. Retoucheren is van alle tijden, geneog politieke foto's waar wat ongewenste figuren uit zijn verwijderd met schaar en ecoline. Nu hoef je er amper wat voor te leren of te begrijpen van fotografie, lichtval, eigenschappen van verschillende materialen en chemische reacties, dus iedere knurft kan het.

"Echte foto's" zoals Greavy bedoelt bestaan niet en hebben ook nooit bestaan.
pi_78259849
quote:
Op zondag 21 februari 2010 01:03 schreef dennistd het volgende:

[..]

ik dacht ook al.. huh?
pi_78260586
Terugkomend op België:
quote:
Het seinlicht bij de treinramp afgelopen maandag in België was zo goed als zeker rood. Luc Pauwels, voorzitter van de Onafhankelijke Vakbond voor het Spoorwegpersoneel, zegt dat uit beelden van het seinhuis blijkt dat het sein rood was.

"In het logboek heeft HE7 een witte kleur, wat wil zeggen dat het seinlicht op rood stond. De waarschuwingslichten CD die de machinist gepasseerd is toen hij het station van Lot verliet, moeten dus op dubbel geel gestaan hebben. Het is normaal onmogelijk dat die waarschuwingslichten groen geweest zijn, vermits HE7 toen al op rood stond."

De machinist is volgens Pauwels "voor 99,9 procent zeker een rood stoplicht voorbijgereden. Met de signalisatie vanuit het seinhuis is er niets misgegaan. Wél zou het nog kunnen dat door een technisch mankement het licht op groen is blijven hangen."

Bij de treinramp kwamen achttien mensen om het leven. Tien personen liggen nog in het ziekenhuis.
Staat op de Frontpage. Gaat dat echt zo in België, een land waar ze voor alles een ambtenaar, inclusief een Minister voor bestuurlijke vereenvoudiging. Dat er naar een groot ongeluk op het spoor geen fatsoenlijk onderzoek wordt gedaan?
  zondag 21 februari 2010 @ 13:19:10 #279
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78260771
Dat geouwehoer iedere keer "Nu is het WEL echt zeker dat het sein op rood gestaan moet hebben" "Maar het kan ook door iets anders komen dat het toch niet zo was"

Ga nou idd eens fatsoenlijk onderzoek doen en zwijg verder over waar het ondertussen misschien op lijkt ongeorganiseerd zootje daar
  zondag 21 februari 2010 @ 16:05:18 #280
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78266762
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 15:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Iemand?
pi_78266917
quote:
Op zondag 21 februari 2010 16:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Iemand?
Het antwoord werd volgens mij gegeven, dat het niet hoeft voor IC/ICE maar wel kan.
  Moderator zondag 21 februari 2010 @ 16:09:39 #282
155227 crew  Guppy
dus
pi_78266929
Nee, en volgens mij hoeft reserveren en toeslag voor ICE ook niet.

Voor nachttreinen wel!

- edit - op NS Hispeed is het volgende te lezen:
quote:
Let op dat deze prijzen gelden voor het reizen met de normale snelheidstreinen. Met een InterRail kaart moet je reserveren voordat je gebruik kan maken van hogesnelheidstreinen. Deze reserveringen kun je onderweg maken bij het station waar de hogesnelheidslijn vertrekt.
Wij hoefden toen we met een interrail pass naar Duitsland gingen echter niet per se te reserveren. De kwam bestond alleen dat je geen zitplaats had.

[ Bericht 30% gewijzigd door Guppy op 21-02-2010 16:14:58 ]
  zondag 21 februari 2010 @ 16:13:41 #283
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78267072
quote:
Op zondag 21 februari 2010 16:09 schreef Guppyfriend het volgende:
Nee, en volgens mij hoeft reserveren en toeslag voor ICE ook niet.

Voor nachttreinen wel!
quote:
Let op dat deze prijzen gelden voor het reizen met de normale snelheidstreinen. Met een InterRail kaart moet je reserveren voordat je gebruik kan maken van hogesnelheidstreinen. Deze reserveringen kun je onderweg maken bij het station waar de hogesnelheidslijn vertrekt.
ICE is niet-hoog-genoege-snelheidstrein?
  Moderator zondag 21 februari 2010 @ 16:16:11 #284
155227 crew  Guppy
dus
pi_78267149
quote:
Op zondag 21 februari 2010 16:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[..]

Jawel, maar toen wij in Duitsland waren met de pass hoefden we voor ICE geen toeslag te betalen, en ook niet per se te reserveren. Don't blame me, die DB-medewerker zei dat zo

Maar het kan zijn dat dat alweer gewijzigd is, het is immers een jaar geleden dat ik ging...
  Redactie Sport zondag 21 februari 2010 @ 16:26:00 #285
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78267486
Nog een ander Duitsland-vraagje: begin maart ga ik Duitsland in vanaf Bentheim. Daarvoor wil ik een Niedersachsen-ticket kopen, die als het goed is in de automaat zit. Accepteren die alleen munten of ook briefgeld?
PM mij!
pi_78267655
quote:
Op zondag 21 februari 2010 16:26 schreef dennistd het volgende:
Nog een ander Duitsland-vraagje: begin maart ga ik Duitsland in vanaf Bentheim. Daarvoor wil ik een Niedersachsen-ticket kopen, die als het goed is in de automaat zit. Accepteren die alleen munten of ook briefgeld?
Ook briefgeld, maar houd er rekening mee dat sommige automaten maximaal 9,99 wisselgeld geven. Briefjes van 10 en 20 euro kunnen dus goed van pas komen.

Je kan bij Duitse kaartjesuautomaten trouwens niet met Maestro (Nederlandse pinpas) betalen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2010 16:31:16 ]
pi_78267685
quote:
Op zondag 21 februari 2010 16:26 schreef dennistd het volgende:
Duitse automaten slikken ook briefgeld. In ieder geval de Nederlandse wel (in Heerlen en Venlo)
pi_78268169
Opvallend bericht op Treinreiziger.nl:
quote:
In 2011 zal de dienstregeling vrijwel gelijk zijn aan die van 2010. Er zijn nog geen concrete plannen voor meer treinen of gewijzigde verbindingen. Wel bestaat er een kans dat de eerder geplande extra intercity Groningen - Zwolle er toch komt. Daarnaast worden er enkele nieuwe stations geopend. Dat blijkt uit een adviesaanvraag die NS aan de consumentenorganisaties heeft gestuurd.
Bron en verdere tekst

En de veranderingen op de Oude Lijn dan? Die zijn weer uitgesteld?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 21 februari 2010 @ 16:46:48 #289
Maffe Fries
pi_78268225
quote:
Op zondag 21 februari 2010 16:45 schreef KapiteinT het volgende:
Opvallend bericht op Treinreiziger.nl:
[..]

Bron en verdere tekst

En de veranderingen op de Oude Lijn dan? Die zijn weer uitgesteld?
Dat komt pas wanneer voldoende stofzuigers in dienst worden genomen. Dat gaat nog wel ff duren.
pi_78268395
quote:
Op zondag 21 februari 2010 16:16 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Jawel, maar toen wij in Duitsland waren met de pass hoefden we voor ICE geen toeslag te betalen, en ook niet per se te reserveren. Don't blame me, die DB-medewerker zei dat zo

Maar het kan zijn dat dat alweer gewijzigd is, het is immers een jaar geleden dat ik ging...
Klopt. Deze zomer hadden wij gereserveerd voor Wenen - Hannover (overstappen in Würzburg). Voor Wenen - Würzburg moesten we betalen (3,50 volgens mij), waarschijnlijk omdat dat een internationale rit was, maar Würzburg - Hannover was gratis. Reserveren is volgens mij ook niet verplicht, maar wij wilde graag zeker zijn van een zitplek.
pi_78269823
quote:
Op zondag 21 februari 2010 16:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat komt pas wanneer voldoende stofzuigers in dienst worden genomen. Dat gaat nog wel ff duren.
In de adviesaanvraag staat dat ze verwachten dat de veranderingen op de Oude Lijn pas met de ingang van de dienstregeling 2012 zullen ingaan.

En nog iets opvallends: zodra de veranderingen zijn ingegaan rijden er geen stoptreinen meer tussen Den Haag Laan van NOI en Den Haag HS. Wat dus betekend dat reizigers tussen bijvoorbeeld Den Haag Mariahoeve en Den Haag Moerwijk 2 keer over moeten stappen.
pi_78271276

Merk en type: SPURT
Eigenaar: Arriva
Land van herkomst: Leeuwarden
Datum: 13 februari 2010
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
  zondag 21 februari 2010 @ 18:37:52 #293
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78271723
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 23:52 schreef greavy het volgende:
Vind ik eigenlijk wel gewoon dikke bullshit. Zo lang je de waarheid geen geweld aandoet, mag je best sleutelen aan je foto's.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 21 februari 2010 @ 18:39:18 #294
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78271757
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Wat is nog echt hè, met fotografie? Het beeld is afhankelijk van je instellingen op de camera, was ook al zo met fotorolletjes. Of denk je dat een Agfa, Kodak en Fuji exact de zelfde foto's lieten zien?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 21 februari 2010 @ 18:41:10 #295
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78271816
quote:
Op zondag 21 februari 2010 12:15 schreef Fixers het volgende:

[..]
"Echte foto's" zoals Greavy bedoelt bestaan niet en hebben ook nooit bestaan.
Ja, dat bedoel ik.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 21 februari 2010 @ 18:46:26 #296
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78271943
quote:
Op zondag 21 februari 2010 18:21 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Wat's op met al die kleurtjes?
pi_78271966
quote:
Op zondag 21 februari 2010 18:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat's op met al die kleurtjes?
vroege vogel korting oid?
pi_78272347
quote:
Op zondag 21 februari 2010 16:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[..]

natuurlijk moet je niet op de NS faalspeed website kijken.
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 20:17 schreef sander89 het volgende:

[..]

Voor de IC/ICE hoef je geen toeslag betalen , je kan wel een stoel reserveren maar dit is niet verplicht.

............................
pi_78272490
quote:
Op zondag 21 februari 2010 17:33 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

In de adviesaanvraag staat dat ze verwachten dat de veranderingen op de Oude Lijn pas met de ingang van de dienstregeling 2012 zullen ingaan.

En nog iets opvallends: zodra de veranderingen zijn ingegaan rijden er geen stoptreinen meer tussen Den Haag Laan van NOI en Den Haag HS. Wat dus betekend dat reizigers tussen bijvoorbeeld Den Haag Mariahoeve en Den Haag Moerwijk 2 keer over moeten stappen.
1x , net zoals 's avonds met de huidige dienstregeling. Reizen via CS is niks nieuws
pi_78272531
quote:
Op zondag 21 februari 2010 18:21 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Merk en type: SPURT
Eigenaar: Arriva
Land van herkomst: Leeuwarden
Datum: 13 februari 2010
Fotograaf/Bron: Alex Miedema