Oh sterf toch ook allemaal.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:12 schreef Ascendancy het volgende:
Zoveel medeleven heb ik nu ook weer niet. Er gaan continu mensen dood. Waarom bij de ene wel stilstaan en de andere niet.
Het is alleen te hopen dat er iets gaat gebeuren in België.
quote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:04 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Voor internationale vervoersbewijzen geldt die belgische niet-onderbreken regel toch niet?
Linkje naar de melding bij de vervoerders?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:12 schreef Peterselieman het volgende:
Gelijk maar ff kotsen op de NS, Arriva, xx, Syntus en Veolivla, want de actiekaartjes zijn nu alleen maar geldig in de treinen van de NS, omdat ons grootste vervoerder de andere partijen niet wil betalen voor het gebruik van de kaartjes.
Vertel wat bedoel jequote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:12 schreef Peterselieman het volgende:
Gelijk maar ff kotsen op de NS, Arriva, xx, Syntus en Veolivla, want de actiekaartjes zijn nu alleen maar geldig in de treinen van de NS, omdat ons grootste vervoerder de andere partijen niet wil betalen voor het gebruik van de kaartjes.
Is er nog niet, maar dat zal spoedig komen.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:21 schreef Peter het volgende:
[..]
Linkje naar de melding bij de vervoerders?
Ik denk dat de NS een leuk tactisch spelletje speeltquote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:12 schreef Peterselieman het volgende:
Gelijk maar ff kotsen op de NS, Arriva, xx, Syntus en Veolivla, want de actiekaartjes zijn nu alleen maar geldig in de treinen van de NS, omdat ons grootste vervoerder de andere partijen niet wil betalen voor het gebruik van de kaartjes.
Ik heb hier nog nooit van gehoord, en ik zou ook niet weten waarom die regel niet zou gelden voor internationale biljetten. Overigens wordt er doorgaans niet heel erg moeilijk over gedaan door de TBG's. Als je maar zo'n beetje in de aangegeven richting reist is het al snel goed in de praktijkquote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:18 schreef Ireyon het volgende:
Lapo vorig topic, toch wel handig als iemand er 't antwoord op weet
[..]
Daar kunnen die andere partijen dan toch weinig aan doen? Lijkt me logisch dat ze betaald willen worden voor dat gedeelte van die reizen dat via hen gaat.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:12 schreef Peterselieman het volgende:
Gelijk maar ff kotsen op de NS, Arriva, xx, Syntus en Veolivla, want de actiekaartjes zijn nu alleen maar geldig in de treinen van de NS, omdat ons grootste vervoerder de andere partijen niet wil betalen voor het gebruik van de kaartjes.
Eng he, mensen.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 22:09 schreef Guppyfriend het volgende:
Waarom staat ns het toe dat e aan de jaarbeurszijde van utrecht CS van de wervers staan voor een of ander goed doel??? Super irritant, fucking elke dag komt er zo'n gastje op me af, of ik even tijd voor m heb. Nee, want ik moet m'n trein halen zeg ik dan. Maar hij kan het korthouden *blik op hoopvol*. Ik ook, nee is niet lang.
Maar waarom! En ook niet bij de roltrappen, maar binnen, naast die AH to go. Kun je daar niet over klagen bij ns?
En dat gezeik elke dag is 1 ding, maar vandaag kreeg ik ook nog een zogenaamd amicale hand op m'n schouder. Tyf op!
Wat? Ik meen het.quote:
Gewoon van je af beuken denk?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 22:23 schreef Guppyfriend het volgende:
pakken je zelfs vast. Sorry hoor, maar dat gaat me te ver.
Niet iedereen is zo'n lompe hork als jij hequote:Op dinsdag 16 februari 2010 22:26 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Wat? Ik meen het.
Als zo'n gozer tegen mij begint te praten ik heb haast, dan kijk ik gewoon en zeg ik nee. Als dat bij jou niet werkt dan is er iets mis met je houding.
ik zeg nee en loop weg. Hij pakt me aan m'n elleboog vast en houdt me tegen. Met de mededeling dat hij het kort kan houden.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 22:26 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Wat? Ik meen het.
Als zo'n gozer tegen mij begint te praten ik heb haast, dan kijk ik gewoon en zeg ik nee. Als dat bij jou niet werkt dan is er iets mis met je houding.
Hoe laat moet je er langs?quote:Op woensdag 17 februari 2010 07:54 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
En dan ga jij mij vertellen dat mijn houding verkeerd is, of dat ik anders mensenvrees heb? Geen moment bij stilgestaan dat er ook wel eens iets misgegaan is met de houding van de werver?
Dat is te laat, sorry je moet een andere bodyguard zoeken.quote:Op woensdag 17 februari 2010 08:13 schreef Guppyfriend het volgende:
Elke dag om ongeveer half 6. Al denk ik dat als ik dezelfde jongen vandaag weer tref, hij me wel met rust laat![]()
OT, m'n trein rijdt wel fijn op tijd
Nee, ik vind het ook vreselijk.quote:Op woensdag 17 februari 2010 07:54 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
ik zeg nee en loop weg. Hij pakt me aan m'n elleboog vast en houdt me tegen. Met de mededeling dat hij het kort kan houden.
En dan ga jij mij vertellen dat mijn houding verkeerd is, of dat ik anders mensenvrees heb? Geen moment bij stilgestaan dat er ook wel eens iets misgegaan is met de houding van de werver?
Of is het heel vreemd dat ik hier niet van gediend ben?
Paar maanden in Brussel wonen helpt ook. Daar heb ik het negeren van (z)wervers prima onder de knie gekregen.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet iedereen is zo'n lompe hork als jij heSommige mensen hebben wat meer fatsoen dan anderen
In Nederland kan ook nog steeds gebeuren. Als een trein met een lagere snelheid dan 40km/h door een rood sein een andere baan op rijdt waar net een trein met 140km/h aan komt rijden is het ook goed mis.quote:Op woensdag 17 februari 2010 08:37 schreef Crientj het volgende:
Nog meer brrrr, voor België, waarom is dat systeem zo oud o.O
En nog een keer brrr, weer een dode tussen overvecht en bilthoven. Weer die klote overgang. (Denk ik, zag iets verderop vanmorgen de IC naar Rotterdam stilstaan.)
No worries, het zal niet nodig zijn. Ik kan wel 'icy bitch' zijn als ik het wil. Wervertje deinsde gisteren ook verschrikt terug. Maar ik ben nature juist heel liefquote:Op woensdag 17 februari 2010 08:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat is te laat, sorry je moet een andere bodyguard zoeken.
nieuwe bankjes waarschijnlikjk, hebben ze in leiden en de bijlmer nu ook, goede ontwikkeling.. op de plek waar er vroeger geen / 2 stonden staan er nu 8quote:Op woensdag 17 februari 2010 09:34 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
No worries, het zal niet nodig zijn. Ik kan wel 'icy bitch' zijn als ik het wil. Wervertje deinsde gisteren ook verschrikt terug. Maar ik ben nature juist heel lief![]()
Maar goed, ik vind het ook een beetje te gek dat je om die gasten te ontwijken niet meer om je heen kan kijken, maar strak naar de grond moet staren en zo hard mogelijk moet doorlopen. Dáár kan ik me heel erg pissig om maken.
Sowieso, ga dan niet in de ingang van een station staan! Dat zijn juist de plekken waar mensen haast hebben. Ik snap niet dat de gemeente daar een vergunning voor afgeeft.
Anyways, ik ben wel benieuwd wat ze aan het doen zijn op perror 5, mijn aankomstperron op Utrecht CS. Het wordt verbouwd, maar ik kan nog steeds niet zien wat er nu gaat veranderen.
Utrecht Centraal krijgt nieuwe perronkappen. Daarvoor moeten de oude gesloopt worden en dat gebeurt gefaseerd. Momenteel is daarom spoor 5 aan de beurt.quote:Op woensdag 17 februari 2010 09:34 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Anyways, ik ben wel benieuwd wat ze aan het doen zijn op perror 5, mijn aankomstperron op Utrecht CS. Het wordt verbouwd, maar ik kan nog steeds niet zien wat er nu gaat veranderen.
Bron en meerquote:NS-station Goffert in 2012 open
NIJMEGEN - Na jaren van praten en plannen maken komt er vaart in de realisatie van NS-station Nijmegen Goffert, gelegen gelegen tussen het centraal station en Nijmegen-Dukenburg. Komend najaar moet er een ontwerp voor station en stationsomgeving liggen, zo melden de Stadsregio Arnhem-Nijmegen, ProRail en de NS.
Klopt. Dat is de App. Trein.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
http://href.in/pics/c4fc35.jpg
Ook heel er tactisch trouwens, dat gekantelde treintje wat storingen moet weergeven
Is dat de Applicaite Trein waarvoor ik dik 2 euro moet lappen uit de appstore?
Nou en? Hij heeft iets gemaakt dat goed werkt, was de eerste met het idee en heeft het blijkbaar goed uitgevoerd. Waar komt dat toch vandaan dat je vooral niet te veel geld mag verdienen met je eigen ideeën en dat alles maar gratis moet zijn?quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:47 schreef greavy het volgende:
[..]
Klopt. Dat is de App. Trein.
Naar horen zeggen schijnt het uitstekend te werken.
[sub]Die student is straks multimiljonair![]()
Had ik een iPhone, had ik het ook gekocht.quote:Op woensdag 17 februari 2010 14:00 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nou en? Hij heeft iets gemaakt dat goed werkt, was de eerste met het idee en heeft het blijkbaar goed uitgevoerd. Waar komt dat toch vandaan dat je vooral niet te veel geld mag verdienen met je eigen ideeën en dat alles maar gratis moet zijn?
Ook de Doorkomststaat op Somda herkent deze Intercity.quote:Vertrek 09:45 Aankomst 09:56
Woensdag 17 februari 2010 Tijd Station / Halte Spoor Richting Reisdetails
09:45 Apeldoorn 4 Deventer Intercity (NS)
09:56 Deventer 2
De 2800. Waarschijnlijk last gehad van de verstoring tussen Utrecht en Bilthoven.quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:50 schreef greavy het volgende:
[..]
Ook de Doorkomststaat op Somda herkent deze Intercity.
Als hij echt niet gereden heeft, is hij uitgevallen om een of andere reden.
Omdat ze geen vervoersplicht hebben?quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:13 schreef its_me_ het volgende:
Waarom wordt de Thalys eigenlijk niet omgeleid? Het is toch schandalig dat Thalys zijn reizigers zo in de kou laat staan!
Of bijvoorbeeld de Thalys op een deeltraject laten rijden. Gent - Parijs.
De personen van Brussel naar Gent met Belgisch materieel vervoeren.
Ze hebben dan misschien geen wettelijke vervoersplicht maar m.i. wel een morele vervoersplicht.quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
Omdat ze geen vervoersplicht hebben?
OK, dat maakt het wel extra lastig, maar waarom leggen ze dat dan niet gewoon uit?quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:54 schreef trainfreak het volgende:
In België zijn maar een beperkt aantal lijnen waar Thalys toegelaten is, geen idee of ze hem wel via Lille kunnen omsturen.
Ja, maar moraal en commercie maken nog wel eens ruzie.quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:32 schreef its_me_ het volgende:
[..]
Ze hebben dan misschien geen wettelijke vervoersplicht maar m.i. wel een morele vervoersplicht.
En het is toch ontzettend slecht voor het imago?
Sorry, ik heb het verkeerd verwoord.quote:Op woensdag 17 februari 2010 18:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
OK, dat maakt het wel extra lastig, maar waarom leggen ze dat dan niet gewoon uit?
Je zou maar machinist zijn om bijvoorbeeld de merwede-lingelijn.quote:Op woensdag 17 februari 2010 19:33 schreef James1988 het volgende:
Lijnkennis is ook in Nederland verplicht, en heeft voor zover mij bekend een 'houdbaarheidsdatum' van 12 maanden. Al weet ik niet zeker hoe lijnkennis getoetst wordt... volgens mij is dat iets van de vervoerder zelf.
Zwolle - Kampen, zou ik echt niks aanvinden.quote:Op woensdag 17 februari 2010 19:54 schreef trainfreak het volgende:
Bij ons wordt dat niet getoetst. Je moet zelf als bestuurder weten of je de lijn al voldoende kent of niet. Uiteraard mag je dan wel mee in de stuurpost om alles te noteren (rempunten enzo).
Bij ons is wegbekendheid een beetje vaag. Je moet het hebben, je werkgever moet er voor instaan dat je het hebt, en jij zelf ook als machinist. Bij een aanrading de laatste tijd waarbij wegbekendheid een rol speelde, bleek echter dat het niet zo zwart-wit is als altijd is gedacht. In Nederland hebben machinisten altijd omleidingsroutes in hun wegbekendheidspakket zitten. Machinisten die bijvoorbeeld de Thalys rijden, hebben ook wegbekendheid op de route via Den Bosch en Utrecht.quote:Op woensdag 17 februari 2010 19:54 schreef trainfreak het volgende:
Bij ons wordt dat niet getoetst. Je moet zelf als bestuurder weten of je de lijn al voldoende kent of niet. Uiteraard mag je dan wel mee in de stuurpost om alles te noteren (rempunten enzo).
Rijdt-ie nog niet dan? Vanochtend om 08:30 vertrok er in ieder geval een I6/I10 stam uit Roosendaal, de trein van 07:30 is ook al maanden planmatig een I6/I10 stam..quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:35 schreef greavy het volgende:
Nice plaat Zug!
Binnenkort een extra I6/I10 stam te zien in de BeNeLux. De stam bivakkeert al in Nederland, maar moet nog remproeven doorstaan.
Wat een vreemd plaatjequote:
Ik heb er ook even naar moeten kijken, maar volgens mij is het meest linker sein voor het aftakkende spoor.quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:50 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
Wat een vreemd plaatje
rechter sein is normale sein het linker een dwerg en dan iets verder bij het wissel staat er een normale sein voor links....
Ja en dat is juist het rare, daar zou je ook een dwergsein verwachten (om doorgaand links ook een dwerg heeft)quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik heb er ook even naar moeten kijken, maar volgens mij is het meest linker sein voor het aftakkende spoor.
Misschien was een dwergsein daar niet goed genoeg zichtbaar, vanwege de bocht?quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:58 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
Ja en dat is juist het rare, daar zou je ook een dwergsein verwachten (om doorgaand links ook een dwerg heeft)
Geen idee hoe dat hier zit, ik heb de Thalys wel al zien omrijden, maar dat zal ook maar op beperkte lijnen zijn.quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
In Nederland hebben machinisten altijd omleidingsroutes in hun wegbekendheidspakket zitten. Machinisten die bijvoorbeeld de Thalys rijden, hebben ook wegbekendheid op de route via Den Bosch en Utrecht.
Maar komend vanaf het meest linker spoor zou een meer voorkomende situatie kunnen zijn dan links rijden op het dubbelspoor. Daarnaast hoef je rijdend naar een dwergsein niet te voorzien in ATB, bij een hoog sein waarschijnlijk wel.quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:58 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
Ja en dat is juist het rare, daar zou je ook een dwergsein verwachten (om doorgaand links ook een dwerg heeft)
Is ook Valkenburg. De andere optie was Schin op Geul geweest, maar dat heeft op die plaatsen geen bebouwingquote:Op woensdag 17 februari 2010 23:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Maar komend vanaf het meest linker spoor zou een meer voorkomende situatie kunnen zijn dan links rijden op het dubbelspoor. Daarnaast hoef je rijdend naar een dwergsein niet te voorzien in ATB, bij een hoog sein waarschijnlijk wel.
Lijkt me trouwens Valkenburg...
Bron: http://www.nieuwsblad.be/GT/Index.aspx?genericID=642&articleID=DMF20100217_126quote:Drie spoorbazen maandag naar Kamercommissie
BRUSSEL - De voorzitter van de Kamercommissie Infrastructuur en Overheidsbedrijven, François Bellot (MR), heeft de CEO’s van de NMBS, de NMBS Holding en Infrabel naar de zitting van komende maandag gesommeerd. Dat zegt hij woensdag. Hij sluit niet uit dat er een parlementaire onderzoekscommissie komt.
Bellot wil dat de drie vragen beantwoorden over hoe de treinramp in Buizingen, waarbij achttien mensen om het leven kwamen, kon gebeuren.
'Ik heb de drie CEO’s naar de commissie geroepen. Ze zullen aanwezig zijn op een speciale vergadering van de commissie maandagnamiddag', zegt Bellot. De drie spoorbazen zijn de gedelegeerd bestuurders van Infrabel Luc Lallemand, van de NMBS Marc Descheemaeker en van de NMBS Holding Jannie Haek.
Minister van Overheidsbedrijven Inge Vervotte (CD&V) zal ook aanwezig zijn bij de zitting van de commissie. 'Aansluitend zal ze uitgenodigd worden om antwoorden te geven op vragen van de parlementsleden. Als er te veel onduidelijkheid zou blijken te zijn, zal ik vragen of het opportuun is een parlementaire onderzoekscommissie te installeren', zegt Bellot nog.
Er moeten koppen rollen
MR-senator Alain Destexhe vraagt intussen het ontslag van de gedelegeerd bestuurder van de NMBS, Marc Descheemaecker. Destexhe brengt ook de verantwoordelijkheid van minister Inge Vervotte en staatssecretaris Etienne Schouppe onder de aandacht.
'Terwijl het hele land in shock is na de catastrofe in Halle', zegt Destexhe niet goed te zijn van 'het uitblijven van een sterk signaal in hoofde van de politieke verantwoordelijken, maar ook van de NMBS-kopstukken na een drama dat verschillende mankementen blootlegt waar dit overheidsbedrijf al jaren mee kampt'.
'Na de treinbotsing in Pécrot in 2001 nam niemand verantwoordelijkheid op en negen jaar later is er niets veranderd', zegt Destexhe. Hij herinnert er aan dat jaren geleden Johan Vande Lanotte en Stefaan De Clerck 'de logische gevolgen trokken uit de ontsnapping van Dutroux, ook al waren ze zelf niet rechtstreeks verantwoordelijk'.
Zou dat kunnen zijn omdat vanaf spoor 2 maar heel soms richting Heerlen wordt gereden?quote:Op woensdag 17 februari 2010 23:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Misschien was een dwergsein daar niet goed genoeg zichtbaar, vanwege de bocht?
Maar dat weet ik verder ook niet, misschien dat iemand die bij het spoor werkt een definitief antwoord kan geven.
Dat was het geval tijdens die opname als mijn herinnering klopt.quote:Naar mijn weten doet enkel de stoomlocomotief van de ZLSM dat om kop te maken op spoor 3
Bron: HLN.bequote:[b]Treinbestuurder Halle ontkent dat hij rood licht negeerde[/size]
De machinist die de trein van Leuven naar 's Gravenbrakel bestuurde, weerlegt dat hij het rode seinlicht negeerde. Dat meldt De Morgen.
Vanop zijn ziekenbed verklaarde de machinist aan enkele familieleden en instructeurs van de NMBS dat het seinlicht in Buizingen "eerst op oranje en vervolgens op groen sprong". Daarmee groeit opnieuw twijfel over de echte oorzaak van de treinramp, die al aan achttien mensen het leven kostte. Zijn uitspraken maken het voor het parket van Brussel en de NMBS een pak moeilijker om uit te maken of het om een menselijke fout dan wel een technisch mankement ging. (belga/kh)
quote:Op donderdag 18 februari 2010 08:25 schreef trainfreak het volgende:
Volgens het parket is de man nog niet ondervraagd![]()
(Gelezen op HGBTF)
Die man kan ook iets zeggen zonder dat het parket hem ondervraagt hequote:De gewonde treinbestuurder heeft vanaf zijn ziekbed tegen familieleden en collega's van spoorwegmaatschappij NMBS gezegd dat het seinlicht in Buizingen ''eerst op oranje en vervolgens op groen sprong''.
Nee inderdaad, laat hun dat maar uitzoeken. Of je er mee kan leven is een tweede...quote:Op donderdag 18 februari 2010 08:29 schreef Yreal het volgende:
ik zou ook niet toegeven dat ik door rood reed en daardoor 18 mensen dood zijn
Zeker, ik kan me nog iets anders voor stellen, ik ben geen kenner maar ik krijg door alle reacties wel het idee dat in Belgie er van alles mis is met het spoor.quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:32 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nee inderdaad, laat hun dat maar uitzoeken. Of je er mee kan leven is een tweede...
Het stoplicht staat op roodquote:Op donderdag 18 februari 2010 11:29 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[ link | afbeelding ]
ADOB Overwegstoring al vanaf gisteravond bij Almelo de riet![]()
Mensen die naar het andere perron wouden, moesten vet eind omlopen/fietsen of overstappen in Almelo of Hengelo
quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het stoplicht staat op rood
Het stoplicht staat op rood
Oversteken in Almelo
is spelen met de dood
Welke trein is dit?quote:11:37 +21 min. Szczecin Glowny 1 Hengelo, Osnabrueck, Hannover Intercity
Die rijdt ALTIJD tot Szczecin wiseguy. Alleen op zaterdag niet.quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:55 schreef greavy het volgende:
[..]
Welke trein is dit?
Editje: Ik zie het al. Normaal rijd-ie maar tot Berlijn, nu tot Szczecin Glowny te Polen.
Is de 145.
'Werden besteed'? Die voorbeelden, waar hebben ze het in godsnaam overquote:Op donderdag 18 februari 2010 12:31 schreef davidov2009 het volgende:
De ¤ 200 miljoen die Eurlings extra uittrok werden besteed aan extra parkeerplaatsen voor auto's en fietsen, betere informatie in de treinen en op de stations en meer comfort, zoals internet in de trein.
Meer comfort ja. Zoals meer staanplaatsen en minder toiletten. En een meer dan falende OV-chipkaart. Wauw.quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:31 schreef davidov2009 het volgende:
Actieplan voor NS een fiasco
De ¤ 200 miljoen die Eurlings extra uittrok werden besteed aan extra parkeerplaatsen voor auto's en fietsen, betere informatie in de treinen en op de stations en meer comfort, zoals internet in de trein.
Willen ze nog wat parkeerplaatsen aanleggen? Of internet in de trein?quote:Op donderdag 18 februari 2010 16:24 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)j-treinenbouwer.html
Wat ik niet zo goed snap: ze willen Breda een internationale aansluiting geven. Waarom dwarsboomt Eurlings dan wel een direct spoor naar Utrecht?quote:Op donderdag 18 februari 2010 16:24 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)j-treinenbouwer.html
Die spoorlijn had er al lang kunnen liggen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 16:55 schreef Fixers het volgende:
[..]
Wat ik niet zo goed snap: ze willen Breda een internationale aansluiting geven. Waarom dwarsboomt Eurlings dan wel een direct spoor naar Utrecht?
Dat geld voor internet in de trein... kunnen ze beter uitgeven aan betere UMTS dekking langs het spoor. Die tunnels bij Rotterdam en Barendrecht bijvoorbeeld.
Om de overweg voor 100% te laten werken gingen ook al een paar weken overheen, en nu (na 20 uur) is de overweg nog steeds afgeslotenquote:Op donderdag 18 februari 2010 11:29 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[ link | afbeelding ]
ADOB Overwegstoring al vanaf gisteravond bij Almelo de riet![]()
Mensen die naar het andere perron wouden, moesten vet eind omlopen/fietsen of overstappen in Almelo of Hengelo
Ze gaan niks doen, want de lijn komt er waarschijnlijk dus niet.quote:Op donderdag 18 februari 2010 17:58 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe ze dat overigens bij Groinchem gaan doen. De A27 gaat langs de stad, dus een station daaraan zou niet erg centraal liggen. Vooral ver bij Oost vandaan, het gedeelte waar de meeste Forenzen wonen.
Doet me een beetje denken aan die Greenpoint / Kermit variant van mobiele telefonie rond 1990. Dat was op zich trouwens WEL op tijd (als in: ruim voordat GSM betaalbaar / gemeengoed werd).quote:Op donderdag 18 februari 2010 19:42 schreef ReisT het volgende:
@internet in de trein: veel te laat, dat heeft helemaal geen zin meer daar nog in te investeren. Wie onderweg wil internetten doet dat allang mobiel.
Ja, man wat was dat een succes!quote:Op donderdag 18 februari 2010 20:02 schreef Socios het volgende:
Al eerder aangekaart: zelfde als toen met telefooncellen in de trein, inmiddels iedereen een mobieltje.
Omdat een spoorlijntje tussen Ut - Bd ongeveer 1 ~ 1,5 miljard kost.quote:Op donderdag 18 februari 2010 16:55 schreef Fixers het volgende:
[..]
Wat ik niet zo goed snap: ze willen Breda een internationale aansluiting geven. Waarom dwarsboomt Eurlings dan wel een direct spoor naar Utrecht?
Dat geld voor internet in de trein... kunnen ze beter uitgeven aan betere UMTS dekking langs het spoor. Die tunnels bij Rotterdam en Barendrecht bijvoorbeeld.
De echte reden is natuurlijk dat zo'n lijn wél intensief gebruikt zal gaan worden. Zoveel geld uitgeven voor een spoorlijn gebeurt natuurlijk alleen, als het vrijwel zeker is dat er zelden treinen overheen rijden. Stel je voor, straks slijten de rails nog..quote:Op donderdag 18 februari 2010 21:45 schreef Brembo het volgende:
[..]
Omdat een spoorlijntje tussen Ut - Bd ongeveer 1 ~ 1,5 miljard kost.
Ik denk niet dat-ie dan via Roosendaal naar Antwerpen gaatquote:Op donderdag 18 februari 2010 21:50 schreef Peterselieman het volgende:
Amsterdam - Utrecht - Breda - Roosendaal zou wel een perfect traject zijn voor BeNelux nieuwe stijl
Mja, wmb wel.quote:Op donderdag 18 februari 2010 21:52 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik denk niet dat-ie dan via Roosendaal naar Antwerpen gaat
RegioNS is van de NS, alleen ze hebben, bedacht door personeel op dat lijntje, die naam bedacht.quote:Op donderdag 18 februari 2010 21:45 schreef Brembo het volgende:
[..]
Omdat een spoorlijntje tussen Ut - Bd ongeveer 1 ~ 1,5 miljard kost.
Waarom heeft RegioNS wel ov-chipkaart paaltjes op hun station en Connexxion, Syntus niet. En als ik nou van Amf - Ede-wageningen wil met mijn ov-chipkaart mag ik dan met connexxion of moet ik dan met NS via Utrecht
.
Als de NMBS dat wel doet met hun I11 rijtuigen, ga ik ook niet klagenquote:Op donderdag 18 februari 2010 22:01 schreef Ascendancy het volgende:
http://treinreiziger.nl/a(...)_concurrentie-142306
Zolang de NMBS de beneluxtrein niet gaat rijden, ben ik voor.
DB met een ICE ofzo
Hoezo dat? De NMBS is superieur wat betreft het materieel, vriendelijkheid van het personeel.quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:07 schreef Ascendancy het volgende:
Laten we eerlijk zijn. De NMBS is gewoon minderwaardig aan de NS en DB.
de tafeltjes zitten verstopt hihiquote:Op donderdag 18 februari 2010 22:23 schreef YoshiBignose het volgende:
Materieel is superieur? Heb daar wel eens in treinen gezeten, maar vond ik niet beter dan hier. Zo'n dubbeldekker die op onze oude lijkt, maar dan nog krapper en niet eens tafeltjes. Als ik puur naar uiterlijk kijk zien die dingen er ook niet uit, dan vind ik de VIRM een knapper uit zien.
de Varkensneus is inderdaad een verroeste rotbak.quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:29 schreef Eix het volgende:
Het ligt er puur aan wat je referentiekader is. Die klassieke motorstellen die de NMBS voor de lokale treindienst gebruikt zijn gruwelijk. Maar de I11 rijtuigen (en treinstellen met dergelijk interieur) zijn daarentegen prima, comfortabeler dan een V-IRM. En... zonwering/gordijnen bij vrijwel elke ruit in alle materieeltypes.
quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:44 schreef sararaats het volgende:
op sommige diplays verschijnt er een 3 in de linkeronderhoek heb ik vandaag gemerkt.
de M6 naar van Antwerpen naar Noorderkempen
met dank. nu snap ik het.quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:48 schreef Jump het volgende:
[..]
Die 3 is het aantal kilometer naar de dichtsbijzijnde trein op het zelfde spoor.
Met I11 tegen 200km/u over de HSL rijden tussen Luik en Leuven is inderdaad top!quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:41 schreef Ireyon het volgende:
Met de M5/M6 rijtuigen heb ik geen ervaring. De klassieke motorstellen en MS75 vind ik zo'n beetje de Belgische Plan V, met net zoveel herrie maar wel zachtere, bredere banken. I6/I10, MS96 en I11 rijtuigen zitten heerlijk, die laatste twee zijn tevens ontzettend luxe wat displays, rijcomfort (ongelofelijk soepel en stil) en wc's betreft.
Van het NS-materieel wordt ICRm vrij algemeen als meest comfortabel beschouwd, maar het stelt werkelijk waar niks voor vergeleken met I11. En de (vernieuwde) koplopers ook niet trouwens.
'k Heb weleens een privé rijtuig gehad hoor, van Luik naar Leuven het achterste rijtuig, nota bene rond een uur of 18:00quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:52 schreef Eix het volgende:
[..]
Met I11 tegen 200km/u over de HSL rijden tussen Luik en Leuven is inderdaad top!Soort van Fyra, maar dan uitgevoerd als degelijke comfortabele intercity. Er zitten in dit geval wel reizigers in, je eigen prive rijtuig zit er dus niet in.
Alsof in Nederland in de spits niet 10 bakken rijdtquote:Op donderdag 18 februari 2010 22:55 schreef Ireyon het volgende:
[..]
'k Heb weleens een privé rijtuig gehad hoor, van Luik naar Leuven het achterste rijtuig, nota bene rond een uur of 18:00. Maar 't scheelt een hoop dat die treinen een fatsoenlijke lengte hebben (een rijtuig of 10/12 ?)
'k Vat je niet? I11 rijdt altijd met zoveel rijtuigen wat dus inhoudt dat er in de spits voldoende plek is. Liever plek in een luxe rijtuig met comfortabele stoelen, dan meer plek in een wiebeltrein met met-een-laagje-stof-bedekte plankjes.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:04 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Alsof in Nederland in de spits niet 10 bakken rijdt
En met de VIRM heb je dan echt meer plek dan met de I11 hoor
ik heb nog nooit korte I11 treinstellen gezien. dat zijn altijd heeeeeeeeeeele lange treinenquote:Op donderdag 18 februari 2010 23:14 schreef Ireyon het volgende:
[..]
'k Vat je niet? I11 rijdt altijd met zoveel rijtuigen wat dus inhoudt dat er in de spits voldoende plek is. Liever plek in een luxe rijtuig met comfortabele stoelen, dan meer plek in een wiebeltrein met met-een-laagje-stof-bedekte plankjes.
Het favoriete materieel van Fles dusquote:Op donderdag 18 februari 2010 23:16 schreef sararaats het volgende:
de MS75 (als ik me niet vergis) is een wiebeltrein
Je suggereert dat 10bakken bijzonder is en zeer veel plaatsruimte heeft, maar een VIRM met zelfde aantal bakken gaat toch zeker 1,5x zoveel mensen in.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:14 schreef Ireyon het volgende:
[..]
'k Vat je niet? I11 rijdt altijd met zoveel rijtuigen wat dus inhoudt dat er in de spits voldoende plek is. Liever plek in een luxe rijtuig met comfortabele stoelen, dan meer plek in een wiebeltrein met met-een-laagje-stof-bedekte plankjes.
Volgens mijn bevindingen is dat gewoon het rijtuignummer waarin je zit.quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:44 schreef sararaats het volgende:
op sommige diplays verschijnt er een 3 in de linkeronderhoek heb ik vandaag gemerkt.
de M6 naar van Antwerpen naar Noorderkempen
ik heb ook een 1 en een 2 zien staan in de andere rijtuigen. dat zal het wel zijnquote:Op donderdag 18 februari 2010 23:27 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Volgens mijn bevindingen is dat gewoon het rijtuignummer waarin je zit.
Dus eerste rijtuig vooraan is 1.
Zoveel zijn er niet met Gleis 1 en 9 op een Bahnsteigquote:
Nee precies. Ik ken er ongeveer nul. Welke MONGOOL parkeert die kuttrein voor het stationsnaambordje dan?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:18 schreef bork het volgende:
[..]
Zoveel zijn er niet met Gleis 1 en 9 op een Bahnsteig
Dat ziet er redelijk uitquote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:28 schreef Ireyon het volgende:
De 1ste Klas stoelen van 't ding zien er in ieder geval zo uit dus;
[ afbeelding ]
Ik vind het nou niet echt grote luxe uitstralen...quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:28 schreef Ireyon het volgende:
De 1ste Klas stoelen van 't ding zien er in ieder geval zo uit dus;
[ afbeelding ]
Nee, spoor 35 in Nijmegen is logisch.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:32 schreef De_Hertog het volgende:
Sowieso een erg vreemde plek voor een Gleis 1, als er aan beide kanten nog andere sporen omheen liggen.
Natuurlijk, het kan allemaal, maar ik vind het een logischer verklaring dat de tweede '1' niet te zien is. Achteraf een spoor aan de stationszijde bijleggen is logisch, een spoor 1 naast een spoor 9 aan de rustige kant van een station met een aantal doorgaande sporen ervoor is minder logischquote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, spoor 35 in Nijmegen is logisch.
Dat doet het ook niet. Veel vis-a-vis waar niemand wat aan heeft, achterlijk gevormde (afgeronde) armleuningen, tafels die rechtstreeks uit een Protos zijn gehaald en geen nekkussentjes. Maar om een of andere reden past het perfect bij de trein/Fyra.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik vind het nou niet echt grote luxe uitstralen...
Dat soort tafels is gemeengoed in treinen in het buitenland, dus niet te hard piepen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:10 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat doet het ook niet. Veel vis-a-vis waar niemand wat aan heeft, achterlijk gevormde (afgeronde) armleuningen, tafels die rechtstreeks uit een Protos zijn gehaald en geen nekkussentjes. Maar om een of andere reden past het perfect bij de trein/Fyra.
quote:De Nederlandse Spoorwegen (NS) hebben een claim van 60 miljoen euro neergelegd bij de Italiaanse treinenbouwer AnsaldoBreda. Dat zei president-directeur Bert Meerstadt van de NS donderdag in de marge van de presentatie van de jaarcijfers van het bedrijf.
quote:Zaanstad wil namen treinstations veranderen
Gepubliceerd op 18 februari 2010, 17:43
Laatst bijgewerkt op 18 februari 2010, 17:46
zaanstad -
De gemeente Zaanstad heeft bij NS een verzoek ingediend om de namen van twee treinstations te wijzigen.
Als het aan de gemeente ligt, gaat Koog Bloemwijk in de toekomst Koog aan de Zaan heten en verandert Koog Zaandijk in Zaandijk-Zaanse Schans. Het verzoek ligt bij de stationsnamencommissie van NS. Luiten zegt dat nog niet vaststaat of NS akkoord gaat. De nieuwe namen wekken volgens Luiten bij buitenstaanders minder verwarring.
Wat de grote ruimte tussen de bakken betreft wel ja. Een eis was dat er een minimale boogstraal van x meter bereden kon worden. NS bedoelde dit voor een losse bak, maar AnsaldoRoosendaal vatte dat op als voor een gehele trein....quote:
Dat hebben ze al eens eerder gedaan met een andere trein:quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:01 schreef dennistd het volgende:
Plan T 520 bestickerd en verbouwd voor bevrijdingsdag
Binnenkort zal Plan T 520 bestickerd worden als 'trein van de vrijheid'. Het stel staat sinds maandag in Tilburg om de stickers aan te brengen.
Meer op spoornieuws.nl
Als ik dat plaatje zo zie, vermoed ik een probleem met de autoriteiten: geen witte of gele neus.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:01 schreef dennistd het volgende:
Plan T 520 bestickerd en verbouwd voor bevrijdingsdag
Binnenkort zal Plan T 520 bestickerd worden als 'trein van de vrijheid'. Het stel staat sinds maandag in Tilburg om de stickers aan te brengen.
Meer op spoornieuws.nl
Heb Koog Bloemwijk en Koog Zaandijk altijd al rare namen gevonden. Om Koog Bloemwijk Koog aan de Zaan te noemen vind ik dan ook wel een goed idee, maar Zaandijk-Zaanse Schans bekt nou ook niet echt lekker...quote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:31 schreef Duvel het volgende:
Zaanstad wil namen treinstations veranderen
Gepubliceerd op 18 februari 2010, 17:43
Laatst bijgewerkt op 18 februari 2010, 17:46
zaanstad -
De gemeente Zaanstad heeft bij NS een verzoek ingediend om de namen van twee treinstations te wijzigen.
Als het aan de gemeente ligt, gaat Koog Bloemwijk in de toekomst Koog aan de Zaan heten en verandert Koog Zaandijk in Zaandijk-Zaanse Schans. Het verzoek ligt bij de stationsnamencommissie van NS. Luiten zegt dat nog niet vaststaat of NS akkoord gaat. De nieuwe namen wekken volgens Luiten bij buitenstaanders minder verwarring.
NS vindt het waarschijnlijk wel best, mits de gemeente de kosten op zich neemt. ¤ 100.000 per station. Waarschijnlijk loopt het zo'n vaart niet dusquote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:50 schreef KapiteinT het volgende:
Heb Koog Bloemwijk en Koog Zaandijk altijd al rare namen gevonden. Om Koog Bloemwijk Koog aan de Zaan te noemen vind ik dan ook wel een goed idee, maar Zaandijk-Zaanse Schans bekt nou ook niet echt lekker...
Je maakt jezelf wel onsterfelijk belachelijk zo hè!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:36 schreef Ascendancy het volgende:
http://treinreiziger.nl/a(...)g_betuweroute-142308
Alsof die kutlijn al niet duur genoeg was. En er zit toch ERTMS/ETCS op. Natuurlijk hebben alleen goederentreinen dat niet, maar dat hadden ze moeten bedenken voordat ze dure systemen gingen installeren.
Daarnaast is het toch vrij simpel. Treinen rijden rechts, allemaal met dezelde snelheid en zonder stops. En gezien de drukte op de lijn, kunnen ze, als de betuweroute moet worden afgesloten, heel makkelijk de hele lijn afsluiten. Het duurt toch minstens een half uur voor er weer een trein komt
U gaat door voor de koelkast.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:43 schreef dennistd het volgende:
Mja, dat zijn Belgen
De ATB-vv zal wel aangelegd worden op de toe- en afritten van de Betuweroute
Je belachelijk maken op het internet heeft voor mij geen waarde.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je maakt jezelf wel onsterfelijk belachelijk zo hè!
Denk nog even een keertje extra na.
Misschien is http://marcrpieters.nl/aansturing.html duidelijkerquote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:56 schreef sararaats het volgende:
ik heb treinen altijd fascinerend gevonden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Overweg
ik snap enkel het stuk van de besturing niet
Je ziet over het hoofd dat op de aansluitingen gewoon ATB zit.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:49 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Je belachelijk maken op het internet heeft voor mij geen waarde.
Maar ik snap niet waarom er ATB op moet, nu zo achteraf terwijl er al beveiliging op zit.
ik ben niet zo technisch aangelegdquote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:10 schreef dennistd het volgende:
[..]
Misschien is http://marcrpieters.nl/aansturing.html duidelijker
De basis is een systeem dat weet waar een trein zo ongeveer is. Dat "zo ongeveer" houdt in dat een spoorlijn verdeeld is in secties: een stuk spoor van een paar honderd meter lang. Het beveiligingssysteem kan zien of zo'n sectie bezet is door een trein of niet.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:29 schreef sararaats het volgende:
[..]
ik ben niet zo technisch aangelegd
Voor de trein kun je nog altijd gewone tickets kopen. Alleen worden langzaam maar zeker alle abonnementen omgezet naar een OV-chipkaart. Daarnaast kun je in sommige OV gebieden (Rotterdam (?)) alleen nog maar reizen met je OVC in bus, tram en metro.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 17:18 schreef sararaats het volgende:
als ik het goed begrijp (en dat duurt verdomd lang) kan ik niet meer in Nederland rijden zonder OV chip.
kan ik geen gewone ticketjes meer kopen?
ik heb weer een gigantische knutselinval: ik ga een overweg knutselen
ook het voordeelurenabonnement?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 17:26 schreef Eix het volgende:
[..]
Voor de trein kun je nog altijd gewone tickets kopen. Alleen worden langzaam maar zeker alle abonnementen omgezet naar een OV-chipkaart. Daarnaast kun je in sommige OV gebieden (Rotterdam (?)) alleen nog maar reizen met je OVC in bus, tram en metro.
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 17:28 schreef sararaats het volgende:
[..]
ook het voordeelurenabonnement?
ik heb er nu geen maar in de toekomst ga ik er weer 1 kopen pardon, de OV chipkaartquote:
Vraag me af hoeveel mensen met de Fyra 1e klas in vis-opstelling willen zitten. Doe mij altijd maar coach en een vis in het middenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:48 schreef James1988 het volgende:
De Fyra 1e klas straalt voor mij niet echt een "wow, luxe, daar moet ik inzitten"-gevoel uit. En die bakovergangen zijn verdomdes lelijk, achterlijke Italianen
Even voor mijn beeld hoor: Heb je dat wel bij de 1e klas in de ICE?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:48 schreef James1988 het volgende:
De Fyra 1e klas straalt voor mij niet echt een "wow, luxe, daar moet ik inzitten"-gevoel uit.
Ik moet zeggen dat al dat (fop?) hout wel iets heeft.. en die comfortabel uitziende leren stoelenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 20:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Even voor mijn beeld hoor: Heb je dat wel bij de 1e klas in de ICE?
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 20:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Even voor mijn beeld hoor: Heb je dat wel bij de 1e klas in de ICE?
Nee okeequote:Op vrijdag 19 februari 2010 22:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zeker wel. Idd door het hout en leer.
Nekkussentjes, verstelbare stoelen, leeslampjes, zonnewering, fatsoenlijke armleuningen.. zelfs 2de Klas in de ICE straalt al 'Wow, luxe' uit in mijn ogenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 20:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Even voor mijn beeld hoor: Heb je dat wel bij de 1e klas in de ICE?
is ook zoquote:Op zaterdag 20 februari 2010 00:45 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Nekkussentjes, verstelbare stoelen, leeslampjes, zonnewering, fatsoenlijke armleuningen.. zelfs 2de Klas in de ICE straalt al 'Wow, luxe' uit in mijn ogen
is t al gelukt?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:07 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik zat te kijken op NS.nl en snap niet waar ik die actiecode (2 dagkaarten voor 30) moet invoeren. Bij het direkt kopen van een dagkaart, is de volle prijs 44.50 en dan vraagt het direkt om je persoonlijke gegevens. Nergens waar ik die actiecode kan invoeren
Hmm nee, eigenlijk komt het meer door wat je ziet en weet? Ik zie op elke foto van de V250 een spuuglelijke trein en weet dat hier helaas niets meer aan gedaan zal worden om het te verbeteren.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 01:16 schreef Socios het volgende:
Komt gewoon omdat de meeste hier de V250 bij voorbaat al hebben afgekeurd en dat die trein daardoor niks meer goed kan doen.
Nee... Wel bij 1e klas ICRm, ICMm en VIRM4.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 20:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Even voor mijn beeld hoor: Heb je dat wel bij de 1e klas in de ICE?
Bron en meer: OHIH: Acties NS niet meer geldig bij andere vervoerdersquote:Acties NS niet meer geldig bij overige vervoerders
Met regelmaat organiseert NS kortingsacties die ook geldig zijn bij de overige vervoerders Syntus, Veolia, Connexxion en Arriva. Deze vervoerders hebben besloten om niet meer mee te doen aan dergelijke acties.
Het komt er op neer dat deze vervoerders de volgende kaartsoorten niet meer zullen accepteren:
- De Toeren (Lentetoer, Zomertoer, Herfsttoer).
- Acties bij Kruidvat en Blokker (Het Kruidvatkaartje en het Blokkerkaartje).
- Acties met evenementen (bijvoorbeeld van de Libelle Zomerweek).
- Grootschalige acties waarbij Railrunnerkaartjes, Voordeelbonnen, Overgangsbewijzen en Meereiskaarten worden weggegeven (bijvoorbeeld een Meereiskaart bij een Boekenbon).
Een forum noem ik nu niet echt betrouwbaar...quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:21 schreef greavy het volgende:
[..]
Bron en meer: OHIH: Acties NS niet meer geldig bij andere vervoerders
En nog een betrouwbare bron hierover.
Makkelijker kunnen we het niet maken, wel moeilijker.
Ging eigenlijk erg goedquote:Op zaterdag 20 februari 2010 15:17 schreef Zug-Chef het volgende:
Leuk leuk leuk Flash! Hoe verging het reisje / pijn?
Indien er iemand is die (gedeeltelijk) mee wilt reizen, je bent welkom.quote:09:40 Zwd ST 5126
10:00 Rtd
of
09:10 Zwd ST 5124
09:30 Rtd
10:05 Rtd IC 21735
12:12 Aml
12:22 Aml ST-CXX 31035
12:44 Mrb
12:51 Mrb ST 8037
13:28 Emn
13:34 Emn ST 8050
14:35 Zl
14:49 Zl ST 8547
14:59 Kpn
15:03 Kpn ST 8552
15:13 Zl
15:17 Zl IC 549
16:14 Gn
16:34 Gn ST-ARRIVA 37466 (Samen met zus naar Lw, zij moet van Gn naar Drp)
17:24 Lw
17:45 Lw IC 10566
18:40 Zl
18:48 Zl IC 3637
21:20 Bd
21:40 Bd IC 1976
21:58 Ddr
22:07 Ddr ST 5176
22:10 Zwd
Voor de IC/ICE hoef je geen toeslag betalen, je kan wel een stoel reserveren maar dit is niet verplicht.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Moet je met een Interrail Global pass in Duitsland ook reserveren / toeslag betalen voor "gewone" IC's? Dat het voor ICE, Thalys, TGV en Eurostar moet, weet ik
Is dat ook voor de interrail one-country pass?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:17 schreef sander89 het volgende:
[..]
Voor de IC/ICE hoef je geen toeslag betalen, je kan wel een stoel reserveren maar dit is niet verplicht.
Ben zelf erg blij mee want anders moet je een hoop meer betalen voor een ICE kaartje.
Groningen en Lewedorp (aftakking nieuwe sloelijn) liggen wel een stukje uit elkaarquote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik ga niet mee, maar volgens mij zit ik donderdag wél achter de knoppen van Gn of Lwd.
Gelukkig hoef ik die dag niet te reizenquote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik ga niet mee, maar volgens mij zit ik donderdag wél achter de knoppen van Gn of Lwd.
Ja, die heb ikquote:
Als er iets fout gaat weet ik waar ik kan klagenquote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik ga niet mee, maar volgens mij zit ik donderdag wél achter de knoppen van Gn of Lwd.
Lw, okee.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:55 schreef dennistd het volgende:
[..]
Groningen en Lewedorp (aftakking nieuwe sloelijn) liggen wel een stukje uit elkaar
Hoe gaat het met je opleiding eigenlijk?
Ik ben revaliderende van een gebroken rugquote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:25 schreef Jump het volgende:
Fles, hoe komt het dat je nu pas begonnen bent? Ik heb wat gemist precies
Veel beterschap! Het viel me gisteren of eergisteren op dat er nog geen 2010 in je signatuur stond.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ben revaliderende van een gebroken rug
Moet ik geloven? zie je bestandsnaam http://www.dennistd.nl/temp/treinbus/photoshop.htmlquote:Op zaterdag 20 februari 2010 22:42 schreef dennistd het volgende:
Moet je toevallig in Hengelo bij het spoor zijn, komt dit voorbij:
[ afbeelding ]
Schijnbaar zijn ze al vast bezig met testritten voor december als Syntus met Plan V tussen Hengelo en Bentheim gaat rijden....
Het is zeker wel Hengelo, op de voorgrond zie je het spoortje naar Akzoquote:Op zaterdag 20 februari 2010 22:45 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Helaas Dennis
EDIT: En net zeggen, waar moet dit in Hengelo zijn![]()
Inderdaad, ik zag het ook laterquote:Op zaterdag 20 februari 2010 22:49 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het is zeker wel Hengelo, op de voorgrond zie je het spoortje naar Akzo
Achja, soms is het wel leuk om er wat mee te klotenquote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:07 schreef Socios het volgende:
Klote fotobewerkingsprogramma´s. Nog nooit gebruikt, die onzin.
Ja stel je voor zeg, dat iemand z'n foto's mooier wilt maken. Hoe durven zequote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:52 schreef greavy het volgende:
Ik gebruik ze ook niet. Je maakt de pictures zoals ze gemaakt worden, en vind ik dan ook dat ze zo gepubliceerd moeten worden.
[zeurmodus]Oplichterquote:Op zondag 21 februari 2010 00:14 schreef dennistd het volgende:
Bij mijn normale foto's is het photoshop-gebruik ook beperkt tot wat verhelderen e.d. hoor
Wat versta jij onder 'echte' foto's? Als ik Raw direct in een .jpg exporteer, ziet het er nog niet bijzonder uit. Maar pas na het instellen van de gewenste witbalans, tone curve, contrastcurve en cameraprofiel is het echt fijn om naar te kijken. Vind je bijv. hier Before echt mooier dan After, omdat dat de 'echte' foto isquote:Op zondag 21 februari 2010 00:28 schreef greavy het volgende:
[..]
[zeurmodus]Oplichter[/zeurmodus]
Gewoon de echte kwaliteit, dat is én blijft het mooiste.
Je kan er wel aan zitten knutselen, maar daarvoor doe je het toch niet?
Je maakt ze, voor die trein, en je maakt je foto, zoals je hem maakt. Zo krijgen tevens degenen die een foto van jou kijken een beeld van "Wow, die kan het goed", terwijl de echte foto's minder helder zijn..
Ik zet er enkel een zwarte band omheen, met een copyright erin (met FastStone Photo Resizer), en thats it.
quote:In verband met werkzaamheden rijden er op zondag 21 februari tot 20.00 uur geen treinen tussen Alphen aan den Rijn en Leiden. NS zet bussen in.
* Doorgaande reizigers tussen Woerden en Gouda kunnen omreizen via Den Haag Centraal.
* Doorgaande reizigers tussen Leiden en Utrecht kunnen omreizen via Schiphol.
Extra reistijd: 30 tot 45 minuten.
Zo mag ik het graag zien.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ging eigenlijk erg goedNatuurlijk wel 1e klas gegaan
Alleen ff opletten bij het remmen, goed vasthouden op het trapje en zo. Maar verder geen centje pijn eigenlijk
Ik had trouwens wel die brace om, dat zal nog wel ff zo blijven. Volgende week maar eens wat verder weg
Wat dacht je van Zaandijk? Nog korter.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:50 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Heb Koog Bloemwijk en Koog Zaandijk altijd al rare namen gevonden. Om Koog Bloemwijk Koog aan de Zaan te noemen vind ik dan ook wel een goed idee, maar Zaandijk-Zaanse Schans bekt nou ook niet echt lekker...
Koog a/d Zaan en Zaandijk behoren tot de gemeente Zaanstad, het zal geen meerkosten opleveren.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
NS vindt het waarschijnlijk wel best, mits de gemeente de kosten op zich neemt. ¤ 100.000 per station. Waarschijnlijk loopt het zo'n vaart niet dus
Jij weet een drukkerij die gratis alle stationsnaambordjes (quote:Op zondag 21 februari 2010 06:29 schreef Ofyles2 het volgende:
Koog a/d Zaan en Zaandijk behoren tot de gemeente Zaanstad, het zal geen meerkosten opleveren.
Ja, die foto die je eerst had, zou ik eerder kiezen.quote:Op zondag 21 februari 2010 00:40 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wat versta jij onder 'echte' foto's? Als ik Raw direct in een .jpg exporteer, ziet het er nog niet bijzonder uit. Maar pas na het instellen van de gewenste witbalans, tone curve, contrastcurve en cameraprofiel is het echt fijn om naar te kijken. Vind je bijv. hier Before echt mooier dan After, omdat dat de 'echte' foto is?
[ afbeelding ]
Mwoa misschien niet inderdaad, hoewel ik ook prima kon leven met die eerste hoorquote:Op zondag 21 februari 2010 00:40 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wat versta jij onder 'echte' foto's? Als ik Raw direct in een .jpg exporteer, ziet het er nog niet bijzonder uit. Maar pas na het instellen van de gewenste witbalans, tone curve, contrastcurve en cameraprofiel is het echt fijn om naar te kijken. Vind je bijv. hier Before echt mooier dan After, omdat dat de 'echte' foto is?
[ afbeelding ]
Ik ga voor de bewerkte.quote:Op zondag 21 februari 2010 00:40 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wat versta jij onder 'echte' foto's? Als ik Raw direct in een .jpg exporteer, ziet het er nog niet bijzonder uit. Maar pas na het instellen van de gewenste witbalans, tone curve, contrastcurve en cameraprofiel is het echt fijn om naar te kijken. Vind je bijv. hier Before echt mooier dan After, omdat dat de 'echte' foto is?
[ afbeelding ]
Staat op de Frontpage. Gaat dat echt zo in België, een land waar ze voor alles een ambtenaar, inclusief een Minister voor bestuurlijke vereenvoudiging. Dat er naar een groot ongeluk op het spoor geen fatsoenlijk onderzoek wordt gedaan?quote:Het seinlicht bij de treinramp afgelopen maandag in België was zo goed als zeker rood. Luc Pauwels, voorzitter van de Onafhankelijke Vakbond voor het Spoorwegpersoneel, zegt dat uit beelden van het seinhuis blijkt dat het sein rood was.
"In het logboek heeft HE7 een witte kleur, wat wil zeggen dat het seinlicht op rood stond. De waarschuwingslichten CD die de machinist gepasseerd is toen hij het station van Lot verliet, moeten dus op dubbel geel gestaan hebben. Het is normaal onmogelijk dat die waarschuwingslichten groen geweest zijn, vermits HE7 toen al op rood stond."
De machinist is volgens Pauwels "voor 99,9 procent zeker een rood stoplicht voorbijgereden. Met de signalisatie vanuit het seinhuis is er niets misgegaan. Wél zou het nog kunnen dat door een technisch mankement het licht op groen is blijven hangen."
Bij de treinramp kwamen achttien mensen om het leven. Tien personen liggen nog in het ziekenhuis.
Iemand?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Moet je met een Interrail Global pass in Duitsland ook reserveren / toeslag betalen voor "gewone" IC's? Dat het voor ICE, Thalys, TGV en Eurostar moet, weet ik
Wij hoefden toen we met een interrail pass naar Duitsland gingen echter niet per se te reserveren. De kwam bestond alleen dat je geen zitplaats had.quote:Let op dat deze prijzen gelden voor het reizen met de normale snelheidstreinen. Met een InterRail kaart moet je reserveren voordat je gebruik kan maken van hogesnelheidstreinen. Deze reserveringen kun je onderweg maken bij het station waar de hogesnelheidslijn vertrekt.
quote:Op zondag 21 februari 2010 16:09 schreef Guppyfriend het volgende:
Nee, en volgens mij hoeft reserveren en toeslag voor ICE ook niet.
Voor nachttreinen wel!
ICE is niet-hoog-genoege-snelheidstrein?quote:Let op dat deze prijzen gelden voor het reizen met de normale snelheidstreinen. Met een InterRail kaart moet je reserveren voordat je gebruik kan maken van hogesnelheidstreinen. Deze reserveringen kun je onderweg maken bij het station waar de hogesnelheidslijn vertrekt.
Jawel, maar toen wij in Duitsland waren met de pass hoefden we voor ICE geen toeslag te betalen, en ook niet per se te reserveren. Don't blame me, die DB-medewerker zei dat zoquote:Op zondag 21 februari 2010 16:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
ICE is niet-hoog-genoege-snelheidstrein?
Ook briefgeld, maar houd er rekening mee dat sommige automaten maximaal 9,99 wisselgeld geven. Briefjes van 10 en 20 euro kunnen dus goed van pas komen.quote:Op zondag 21 februari 2010 16:26 schreef dennistd het volgende:
Nog een ander Duitsland-vraagje: begin maart ga ik Duitsland in vanaf Bentheim. Daarvoor wil ik een Niedersachsen-ticket kopen, die als het goed is in de automaat zit. Accepteren die alleen munten of ook briefgeld?
Duitse automaten slikken ook briefgeld. In ieder geval de Nederlandse wel (in Heerlen en Venlo)quote:Op zondag 21 februari 2010 16:26 schreef dennistd het volgende:
Nog een ander Duitsland-vraagje: begin maart ga ik Duitsland in vanaf Bentheim. Daarvoor wil ik een Niedersachsen-ticket kopen, die als het goed is in de automaat zit. Accepteren die alleen munten of ook briefgeld?
Bron en verdere tekstquote:In 2011 zal de dienstregeling vrijwel gelijk zijn aan die van 2010. Er zijn nog geen concrete plannen voor meer treinen of gewijzigde verbindingen. Wel bestaat er een kans dat de eerder geplande extra intercity Groningen - Zwolle er toch komt. Daarnaast worden er enkele nieuwe stations geopend. Dat blijkt uit een adviesaanvraag die NS aan de consumentenorganisaties heeft gestuurd.
Dat komt pas wanneer voldoende stofzuigers in dienst worden genomen. Dat gaat nog wel ff duren.quote:Op zondag 21 februari 2010 16:45 schreef KapiteinT het volgende:
Opvallend bericht op Treinreiziger.nl:
[..]
Bron en verdere tekst
En de veranderingen op de Oude Lijn dan? Die zijn weer uitgesteld?
Klopt. Deze zomer hadden wij gereserveerd voor Wenen - Hannover (overstappen in Würzburg). Voor Wenen - Würzburg moesten we betalen (3,50 volgens mij), waarschijnlijk omdat dat een internationale rit was, maar Würzburg - Hannover was gratis. Reserveren is volgens mij ook niet verplicht, maar wij wilde graag zeker zijn van een zitplek.quote:Op zondag 21 februari 2010 16:16 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Jawel, maar toen wij in Duitsland waren met de pass hoefden we voor ICE geen toeslag te betalen, en ook niet per se te reserveren. Don't blame me, die DB-medewerker zei dat zo
Maar het kan zijn dat dat alweer gewijzigd is, het is immers een jaar geleden dat ik ging...
In de adviesaanvraag staat dat ze verwachten dat de veranderingen op de Oude Lijn pas met de ingang van de dienstregeling 2012 zullen ingaan.quote:Op zondag 21 februari 2010 16:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat komt pas wanneer voldoende stofzuigers in dienst worden genomen. Dat gaat nog wel ff duren.
Vind ik eigenlijk wel gewoon dikke bullshit. Zo lang je de waarheid geen geweld aandoet, mag je best sleutelen aan je foto's.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:52 schreef greavy het volgende:
Ik gebruik ze ook niet. Je maakt de pictures zoals ze gemaakt worden, en vind ik dan ook dat ze zo gepubliceerd moeten worden.
Wat is nog echt hè, met fotografie? Het beeld is afhankelijk van je instellingen op de camera, was ook al zo met fotorolletjes. Of denk je dat een Agfa, Kodak en Fuji exact de zelfde foto's lieten zien?quote:Op zondag 21 februari 2010 00:40 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wat versta jij onder 'echte' foto's? Als ik Raw direct in een .jpg exporteer, ziet het er nog niet bijzonder uit. Maar pas na het instellen van de gewenste witbalans, tone curve, contrastcurve en cameraprofiel is het echt fijn om naar te kijken. Vind je bijv. hier Before echt mooier dan After, omdat dat de 'echte' foto is?
[ afbeelding ]
Ja, dat bedoel ik.quote:Op zondag 21 februari 2010 12:15 schreef Fixers het volgende:
[..]
"Echte foto's" zoals Greavy bedoelt bestaan niet en hebben ook nooit bestaan.
natuurlijk moet je niet op de NS faalspeed website kijken.quote:Op zondag 21 februari 2010 16:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
ICE is niet-hoog-genoege-snelheidstrein?
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:17 schreef sander89 het volgende:
[..]
Voor de IC/ICE hoef je geen toeslag betalen , je kan wel een stoel reserveren maar dit is niet verplicht.
Ben zelf erg blij mee want anders moet je een hoop meer betalen voor een ICE kaartje.
1x , net zoals 's avonds met de huidige dienstregeling. Reizen via CS is niks nieuwsquote:Op zondag 21 februari 2010 17:33 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
In de adviesaanvraag staat dat ze verwachten dat de veranderingen op de Oude Lijn pas met de ingang van de dienstregeling 2012 zullen ingaan.
En nog iets opvallends: zodra de veranderingen zijn ingegaan rijden er geen stoptreinen meer tussen Den Haag Laan van NOI en Den Haag HS. Wat dus betekend dat reizigers tussen bijvoorbeeld Den Haag Mariahoeve en Den Haag Moerwijk 2 keer over moeten stappen.
blijf het leuke treintjes vinden, mooie pics ookquote:Op zondag 21 februari 2010 18:21 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Merk en type: SPURT
Eigenaar: Arriva
Land van herkomst: Leeuwarden
Datum: 13 februari 2010
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |