ik heb ook een 1 en een 2 zien staan in de andere rijtuigen. dat zal het wel zijnquote:Op donderdag 18 februari 2010 23:27 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Volgens mijn bevindingen is dat gewoon het rijtuignummer waarin je zit.
Dus eerste rijtuig vooraan is 1.
Zoveel zijn er niet met Gleis 1 en 9 op een Bahnsteigquote:
Nee precies. Ik ken er ongeveer nul. Welke MONGOOL parkeert die kuttrein voor het stationsnaambordje dan?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:18 schreef bork het volgende:
[..]
Zoveel zijn er niet met Gleis 1 en 9 op een Bahnsteig
Dat ziet er redelijk uitquote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:28 schreef Ireyon het volgende:
De 1ste Klas stoelen van 't ding zien er in ieder geval zo uit dus;
[ afbeelding ]
Ik vind het nou niet echt grote luxe uitstralen...quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:28 schreef Ireyon het volgende:
De 1ste Klas stoelen van 't ding zien er in ieder geval zo uit dus;
[ afbeelding ]
Nee, spoor 35 in Nijmegen is logisch.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:32 schreef De_Hertog het volgende:
Sowieso een erg vreemde plek voor een Gleis 1, als er aan beide kanten nog andere sporen omheen liggen.
Natuurlijk, het kan allemaal, maar ik vind het een logischer verklaring dat de tweede '1' niet te zien is. Achteraf een spoor aan de stationszijde bijleggen is logisch, een spoor 1 naast een spoor 9 aan de rustige kant van een station met een aantal doorgaande sporen ervoor is minder logischquote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, spoor 35 in Nijmegen is logisch.
Dat doet het ook niet. Veel vis-a-vis waar niemand wat aan heeft, achterlijk gevormde (afgeronde) armleuningen, tafels die rechtstreeks uit een Protos zijn gehaald en geen nekkussentjes. Maar om een of andere reden past het perfect bij de trein/Fyra.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik vind het nou niet echt grote luxe uitstralen...
Dat soort tafels is gemeengoed in treinen in het buitenland, dus niet te hard piepen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:10 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat doet het ook niet. Veel vis-a-vis waar niemand wat aan heeft, achterlijk gevormde (afgeronde) armleuningen, tafels die rechtstreeks uit een Protos zijn gehaald en geen nekkussentjes. Maar om een of andere reden past het perfect bij de trein/Fyra.
quote:De Nederlandse Spoorwegen (NS) hebben een claim van 60 miljoen euro neergelegd bij de Italiaanse treinenbouwer AnsaldoBreda. Dat zei president-directeur Bert Meerstadt van de NS donderdag in de marge van de presentatie van de jaarcijfers van het bedrijf.
quote:Zaanstad wil namen treinstations veranderen
Gepubliceerd op 18 februari 2010, 17:43
Laatst bijgewerkt op 18 februari 2010, 17:46
zaanstad -
De gemeente Zaanstad heeft bij NS een verzoek ingediend om de namen van twee treinstations te wijzigen.
Als het aan de gemeente ligt, gaat Koog Bloemwijk in de toekomst Koog aan de Zaan heten en verandert Koog Zaandijk in Zaandijk-Zaanse Schans. Het verzoek ligt bij de stationsnamencommissie van NS. Luiten zegt dat nog niet vaststaat of NS akkoord gaat. De nieuwe namen wekken volgens Luiten bij buitenstaanders minder verwarring.
Wat de grote ruimte tussen de bakken betreft wel ja. Een eis was dat er een minimale boogstraal van x meter bereden kon worden. NS bedoelde dit voor een losse bak, maar AnsaldoRoosendaal vatte dat op als voor een gehele trein....quote:
Dat hebben ze al eens eerder gedaan met een andere trein:quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:01 schreef dennistd het volgende:
Plan T 520 bestickerd en verbouwd voor bevrijdingsdag
Binnenkort zal Plan T 520 bestickerd worden als 'trein van de vrijheid'. Het stel staat sinds maandag in Tilburg om de stickers aan te brengen.
Meer op spoornieuws.nl
Als ik dat plaatje zo zie, vermoed ik een probleem met de autoriteiten: geen witte of gele neus.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:01 schreef dennistd het volgende:
Plan T 520 bestickerd en verbouwd voor bevrijdingsdag
Binnenkort zal Plan T 520 bestickerd worden als 'trein van de vrijheid'. Het stel staat sinds maandag in Tilburg om de stickers aan te brengen.
Meer op spoornieuws.nl
Heb Koog Bloemwijk en Koog Zaandijk altijd al rare namen gevonden. Om Koog Bloemwijk Koog aan de Zaan te noemen vind ik dan ook wel een goed idee, maar Zaandijk-Zaanse Schans bekt nou ook niet echt lekker...quote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:31 schreef Duvel het volgende:
Zaanstad wil namen treinstations veranderen
Gepubliceerd op 18 februari 2010, 17:43
Laatst bijgewerkt op 18 februari 2010, 17:46
zaanstad -
De gemeente Zaanstad heeft bij NS een verzoek ingediend om de namen van twee treinstations te wijzigen.
Als het aan de gemeente ligt, gaat Koog Bloemwijk in de toekomst Koog aan de Zaan heten en verandert Koog Zaandijk in Zaandijk-Zaanse Schans. Het verzoek ligt bij de stationsnamencommissie van NS. Luiten zegt dat nog niet vaststaat of NS akkoord gaat. De nieuwe namen wekken volgens Luiten bij buitenstaanders minder verwarring.
NS vindt het waarschijnlijk wel best, mits de gemeente de kosten op zich neemt. ¤ 100.000 per station. Waarschijnlijk loopt het zo'n vaart niet dusquote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:50 schreef KapiteinT het volgende:
Heb Koog Bloemwijk en Koog Zaandijk altijd al rare namen gevonden. Om Koog Bloemwijk Koog aan de Zaan te noemen vind ik dan ook wel een goed idee, maar Zaandijk-Zaanse Schans bekt nou ook niet echt lekker...
Je maakt jezelf wel onsterfelijk belachelijk zo hè!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:36 schreef Ascendancy het volgende:
http://treinreiziger.nl/a(...)g_betuweroute-142308
Alsof die kutlijn al niet duur genoeg was. En er zit toch ERTMS/ETCS op. Natuurlijk hebben alleen goederentreinen dat niet, maar dat hadden ze moeten bedenken voordat ze dure systemen gingen installeren.
Daarnaast is het toch vrij simpel. Treinen rijden rechts, allemaal met dezelde snelheid en zonder stops. En gezien de drukte op de lijn, kunnen ze, als de betuweroute moet worden afgesloten, heel makkelijk de hele lijn afsluiten. Het duurt toch minstens een half uur voor er weer een trein komt
U gaat door voor de koelkast.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:43 schreef dennistd het volgende:
Mja, dat zijn Belgen
De ATB-vv zal wel aangelegd worden op de toe- en afritten van de Betuweroute
Je belachelijk maken op het internet heeft voor mij geen waarde.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je maakt jezelf wel onsterfelijk belachelijk zo hè!
Denk nog even een keertje extra na.
Misschien is http://marcrpieters.nl/aansturing.html duidelijkerquote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:56 schreef sararaats het volgende:
ik heb treinen altijd fascinerend gevonden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Overweg
ik snap enkel het stuk van de besturing niet
Je ziet over het hoofd dat op de aansluitingen gewoon ATB zit.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:49 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Je belachelijk maken op het internet heeft voor mij geen waarde.
Maar ik snap niet waarom er ATB op moet, nu zo achteraf terwijl er al beveiliging op zit.
ik ben niet zo technisch aangelegdquote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:10 schreef dennistd het volgende:
[..]
Misschien is http://marcrpieters.nl/aansturing.html duidelijker
De basis is een systeem dat weet waar een trein zo ongeveer is. Dat "zo ongeveer" houdt in dat een spoorlijn verdeeld is in secties: een stuk spoor van een paar honderd meter lang. Het beveiligingssysteem kan zien of zo'n sectie bezet is door een trein of niet.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:29 schreef sararaats het volgende:
[..]
ik ben niet zo technisch aangelegd
Voor de trein kun je nog altijd gewone tickets kopen. Alleen worden langzaam maar zeker alle abonnementen omgezet naar een OV-chipkaart. Daarnaast kun je in sommige OV gebieden (Rotterdam (?)) alleen nog maar reizen met je OVC in bus, tram en metro.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 17:18 schreef sararaats het volgende:
als ik het goed begrijp (en dat duurt verdomd lang) kan ik niet meer in Nederland rijden zonder OV chip.
kan ik geen gewone ticketjes meer kopen?
ik heb weer een gigantische knutselinval: ik ga een overweg knutselen
ook het voordeelurenabonnement?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 17:26 schreef Eix het volgende:
[..]
Voor de trein kun je nog altijd gewone tickets kopen. Alleen worden langzaam maar zeker alle abonnementen omgezet naar een OV-chipkaart. Daarnaast kun je in sommige OV gebieden (Rotterdam (?)) alleen nog maar reizen met je OVC in bus, tram en metro.
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 17:28 schreef sararaats het volgende:
[..]
ook het voordeelurenabonnement?
ik heb er nu geen maar in de toekomst ga ik er weer 1 kopen pardon, de OV chipkaartquote:
Vraag me af hoeveel mensen met de Fyra 1e klas in vis-opstelling willen zitten. Doe mij altijd maar coach en een vis in het middenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:48 schreef James1988 het volgende:
De Fyra 1e klas straalt voor mij niet echt een "wow, luxe, daar moet ik inzitten"-gevoel uit. En die bakovergangen zijn verdomdes lelijk, achterlijke Italianen
Even voor mijn beeld hoor: Heb je dat wel bij de 1e klas in de ICE?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:48 schreef James1988 het volgende:
De Fyra 1e klas straalt voor mij niet echt een "wow, luxe, daar moet ik inzitten"-gevoel uit.
Ik moet zeggen dat al dat (fop?) hout wel iets heeft.. en die comfortabel uitziende leren stoelenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 20:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Even voor mijn beeld hoor: Heb je dat wel bij de 1e klas in de ICE?
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 20:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Even voor mijn beeld hoor: Heb je dat wel bij de 1e klas in de ICE?
Nee okeequote:Op vrijdag 19 februari 2010 22:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zeker wel. Idd door het hout en leer.
Nekkussentjes, verstelbare stoelen, leeslampjes, zonnewering, fatsoenlijke armleuningen.. zelfs 2de Klas in de ICE straalt al 'Wow, luxe' uit in mijn ogenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 20:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Even voor mijn beeld hoor: Heb je dat wel bij de 1e klas in de ICE?
is ook zoquote:Op zaterdag 20 februari 2010 00:45 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Nekkussentjes, verstelbare stoelen, leeslampjes, zonnewering, fatsoenlijke armleuningen.. zelfs 2de Klas in de ICE straalt al 'Wow, luxe' uit in mijn ogen
is t al gelukt?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:07 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik zat te kijken op NS.nl en snap niet waar ik die actiecode (2 dagkaarten voor 30) moet invoeren. Bij het direkt kopen van een dagkaart, is de volle prijs 44.50 en dan vraagt het direkt om je persoonlijke gegevens. Nergens waar ik die actiecode kan invoeren
Hmm nee, eigenlijk komt het meer door wat je ziet en weet? Ik zie op elke foto van de V250 een spuuglelijke trein en weet dat hier helaas niets meer aan gedaan zal worden om het te verbeteren.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 01:16 schreef Socios het volgende:
Komt gewoon omdat de meeste hier de V250 bij voorbaat al hebben afgekeurd en dat die trein daardoor niks meer goed kan doen.
Nee... Wel bij 1e klas ICRm, ICMm en VIRM4.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 20:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Even voor mijn beeld hoor: Heb je dat wel bij de 1e klas in de ICE?
Bron en meer: OHIH: Acties NS niet meer geldig bij andere vervoerdersquote:Acties NS niet meer geldig bij overige vervoerders
Met regelmaat organiseert NS kortingsacties die ook geldig zijn bij de overige vervoerders Syntus, Veolia, Connexxion en Arriva. Deze vervoerders hebben besloten om niet meer mee te doen aan dergelijke acties.
Het komt er op neer dat deze vervoerders de volgende kaartsoorten niet meer zullen accepteren:
- De Toeren (Lentetoer, Zomertoer, Herfsttoer).
- Acties bij Kruidvat en Blokker (Het Kruidvatkaartje en het Blokkerkaartje).
- Acties met evenementen (bijvoorbeeld van de Libelle Zomerweek).
- Grootschalige acties waarbij Railrunnerkaartjes, Voordeelbonnen, Overgangsbewijzen en Meereiskaarten worden weggegeven (bijvoorbeeld een Meereiskaart bij een Boekenbon).
Een forum noem ik nu niet echt betrouwbaar...quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:21 schreef greavy het volgende:
[..]
Bron en meer: OHIH: Acties NS niet meer geldig bij andere vervoerders
En nog een betrouwbare bron hierover.
Makkelijker kunnen we het niet maken, wel moeilijker.
Ging eigenlijk erg goedquote:Op zaterdag 20 februari 2010 15:17 schreef Zug-Chef het volgende:
Leuk leuk leuk Flash! Hoe verging het reisje / pijn?
Indien er iemand is die (gedeeltelijk) mee wilt reizen, je bent welkom.quote:09:40 Zwd ST 5126
10:00 Rtd
of
09:10 Zwd ST 5124
09:30 Rtd
10:05 Rtd IC 21735
12:12 Aml
12:22 Aml ST-CXX 31035
12:44 Mrb
12:51 Mrb ST 8037
13:28 Emn
13:34 Emn ST 8050
14:35 Zl
14:49 Zl ST 8547
14:59 Kpn
15:03 Kpn ST 8552
15:13 Zl
15:17 Zl IC 549
16:14 Gn
16:34 Gn ST-ARRIVA 37466 (Samen met zus naar Lw, zij moet van Gn naar Drp)
17:24 Lw
17:45 Lw IC 10566
18:40 Zl
18:48 Zl IC 3637
21:20 Bd
21:40 Bd IC 1976
21:58 Ddr
22:07 Ddr ST 5176
22:10 Zwd
Voor de IC/ICE hoef je geen toeslag betalen, je kan wel een stoel reserveren maar dit is niet verplicht.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Moet je met een Interrail Global pass in Duitsland ook reserveren / toeslag betalen voor "gewone" IC's? Dat het voor ICE, Thalys, TGV en Eurostar moet, weet ik
Is dat ook voor de interrail one-country pass?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:17 schreef sander89 het volgende:
[..]
Voor de IC/ICE hoef je geen toeslag betalen, je kan wel een stoel reserveren maar dit is niet verplicht.
Ben zelf erg blij mee want anders moet je een hoop meer betalen voor een ICE kaartje.
Groningen en Lewedorp (aftakking nieuwe sloelijn) liggen wel een stukje uit elkaarquote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik ga niet mee, maar volgens mij zit ik donderdag wél achter de knoppen van Gn of Lwd.
Gelukkig hoef ik die dag niet te reizenquote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik ga niet mee, maar volgens mij zit ik donderdag wél achter de knoppen van Gn of Lwd.
Ja, die heb ikquote:
Als er iets fout gaat weet ik waar ik kan klagenquote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik ga niet mee, maar volgens mij zit ik donderdag wél achter de knoppen van Gn of Lwd.
Lw, okee.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:55 schreef dennistd het volgende:
[..]
Groningen en Lewedorp (aftakking nieuwe sloelijn) liggen wel een stukje uit elkaar
Hoe gaat het met je opleiding eigenlijk?
Ik ben revaliderende van een gebroken rugquote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:25 schreef Jump het volgende:
Fles, hoe komt het dat je nu pas begonnen bent? Ik heb wat gemist precies
Veel beterschap! Het viel me gisteren of eergisteren op dat er nog geen 2010 in je signatuur stond.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ben revaliderende van een gebroken rug
Moet ik geloven? zie je bestandsnaam http://www.dennistd.nl/temp/treinbus/photoshop.htmlquote:Op zaterdag 20 februari 2010 22:42 schreef dennistd het volgende:
Moet je toevallig in Hengelo bij het spoor zijn, komt dit voorbij:
[ afbeelding ]
Schijnbaar zijn ze al vast bezig met testritten voor december als Syntus met Plan V tussen Hengelo en Bentheim gaat rijden....
Het is zeker wel Hengelo, op de voorgrond zie je het spoortje naar Akzoquote:Op zaterdag 20 februari 2010 22:45 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Helaas Dennis
EDIT: En net zeggen, waar moet dit in Hengelo zijn![]()
Inderdaad, ik zag het ook laterquote:Op zaterdag 20 februari 2010 22:49 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het is zeker wel Hengelo, op de voorgrond zie je het spoortje naar Akzo
Achja, soms is het wel leuk om er wat mee te klotenquote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:07 schreef Socios het volgende:
Klote fotobewerkingsprogramma´s. Nog nooit gebruikt, die onzin.
Ja stel je voor zeg, dat iemand z'n foto's mooier wilt maken. Hoe durven zequote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:52 schreef greavy het volgende:
Ik gebruik ze ook niet. Je maakt de pictures zoals ze gemaakt worden, en vind ik dan ook dat ze zo gepubliceerd moeten worden.
[zeurmodus]Oplichterquote:Op zondag 21 februari 2010 00:14 schreef dennistd het volgende:
Bij mijn normale foto's is het photoshop-gebruik ook beperkt tot wat verhelderen e.d. hoor
Wat versta jij onder 'echte' foto's? Als ik Raw direct in een .jpg exporteer, ziet het er nog niet bijzonder uit. Maar pas na het instellen van de gewenste witbalans, tone curve, contrastcurve en cameraprofiel is het echt fijn om naar te kijken. Vind je bijv. hier Before echt mooier dan After, omdat dat de 'echte' foto isquote:Op zondag 21 februari 2010 00:28 schreef greavy het volgende:
[..]
[zeurmodus]Oplichter[/zeurmodus]
Gewoon de echte kwaliteit, dat is én blijft het mooiste.
Je kan er wel aan zitten knutselen, maar daarvoor doe je het toch niet?
Je maakt ze, voor die trein, en je maakt je foto, zoals je hem maakt. Zo krijgen tevens degenen die een foto van jou kijken een beeld van "Wow, die kan het goed", terwijl de echte foto's minder helder zijn..
Ik zet er enkel een zwarte band omheen, met een copyright erin (met FastStone Photo Resizer), en thats it.
quote:In verband met werkzaamheden rijden er op zondag 21 februari tot 20.00 uur geen treinen tussen Alphen aan den Rijn en Leiden. NS zet bussen in.
* Doorgaande reizigers tussen Woerden en Gouda kunnen omreizen via Den Haag Centraal.
* Doorgaande reizigers tussen Leiden en Utrecht kunnen omreizen via Schiphol.
Extra reistijd: 30 tot 45 minuten.
Zo mag ik het graag zien.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ging eigenlijk erg goedNatuurlijk wel 1e klas gegaan
Alleen ff opletten bij het remmen, goed vasthouden op het trapje en zo. Maar verder geen centje pijn eigenlijk
Ik had trouwens wel die brace om, dat zal nog wel ff zo blijven. Volgende week maar eens wat verder weg
Wat dacht je van Zaandijk? Nog korter.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:50 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Heb Koog Bloemwijk en Koog Zaandijk altijd al rare namen gevonden. Om Koog Bloemwijk Koog aan de Zaan te noemen vind ik dan ook wel een goed idee, maar Zaandijk-Zaanse Schans bekt nou ook niet echt lekker...
Koog a/d Zaan en Zaandijk behoren tot de gemeente Zaanstad, het zal geen meerkosten opleveren.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
NS vindt het waarschijnlijk wel best, mits de gemeente de kosten op zich neemt. ¤ 100.000 per station. Waarschijnlijk loopt het zo'n vaart niet dus
Jij weet een drukkerij die gratis alle stationsnaambordjes (quote:Op zondag 21 februari 2010 06:29 schreef Ofyles2 het volgende:
Koog a/d Zaan en Zaandijk behoren tot de gemeente Zaanstad, het zal geen meerkosten opleveren.
Ja, die foto die je eerst had, zou ik eerder kiezen.quote:Op zondag 21 februari 2010 00:40 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wat versta jij onder 'echte' foto's? Als ik Raw direct in een .jpg exporteer, ziet het er nog niet bijzonder uit. Maar pas na het instellen van de gewenste witbalans, tone curve, contrastcurve en cameraprofiel is het echt fijn om naar te kijken. Vind je bijv. hier Before echt mooier dan After, omdat dat de 'echte' foto is?
[ afbeelding ]
Mwoa misschien niet inderdaad, hoewel ik ook prima kon leven met die eerste hoorquote:Op zondag 21 februari 2010 00:40 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wat versta jij onder 'echte' foto's? Als ik Raw direct in een .jpg exporteer, ziet het er nog niet bijzonder uit. Maar pas na het instellen van de gewenste witbalans, tone curve, contrastcurve en cameraprofiel is het echt fijn om naar te kijken. Vind je bijv. hier Before echt mooier dan After, omdat dat de 'echte' foto is?
[ afbeelding ]
Ik ga voor de bewerkte.quote:Op zondag 21 februari 2010 00:40 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wat versta jij onder 'echte' foto's? Als ik Raw direct in een .jpg exporteer, ziet het er nog niet bijzonder uit. Maar pas na het instellen van de gewenste witbalans, tone curve, contrastcurve en cameraprofiel is het echt fijn om naar te kijken. Vind je bijv. hier Before echt mooier dan After, omdat dat de 'echte' foto is?
[ afbeelding ]
Staat op de Frontpage. Gaat dat echt zo in België, een land waar ze voor alles een ambtenaar, inclusief een Minister voor bestuurlijke vereenvoudiging. Dat er naar een groot ongeluk op het spoor geen fatsoenlijk onderzoek wordt gedaan?quote:Het seinlicht bij de treinramp afgelopen maandag in België was zo goed als zeker rood. Luc Pauwels, voorzitter van de Onafhankelijke Vakbond voor het Spoorwegpersoneel, zegt dat uit beelden van het seinhuis blijkt dat het sein rood was.
"In het logboek heeft HE7 een witte kleur, wat wil zeggen dat het seinlicht op rood stond. De waarschuwingslichten CD die de machinist gepasseerd is toen hij het station van Lot verliet, moeten dus op dubbel geel gestaan hebben. Het is normaal onmogelijk dat die waarschuwingslichten groen geweest zijn, vermits HE7 toen al op rood stond."
De machinist is volgens Pauwels "voor 99,9 procent zeker een rood stoplicht voorbijgereden. Met de signalisatie vanuit het seinhuis is er niets misgegaan. Wél zou het nog kunnen dat door een technisch mankement het licht op groen is blijven hangen."
Bij de treinramp kwamen achttien mensen om het leven. Tien personen liggen nog in het ziekenhuis.
Iemand?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Moet je met een Interrail Global pass in Duitsland ook reserveren / toeslag betalen voor "gewone" IC's? Dat het voor ICE, Thalys, TGV en Eurostar moet, weet ik
Wij hoefden toen we met een interrail pass naar Duitsland gingen echter niet per se te reserveren. De kwam bestond alleen dat je geen zitplaats had.quote:Let op dat deze prijzen gelden voor het reizen met de normale snelheidstreinen. Met een InterRail kaart moet je reserveren voordat je gebruik kan maken van hogesnelheidstreinen. Deze reserveringen kun je onderweg maken bij het station waar de hogesnelheidslijn vertrekt.
quote:Op zondag 21 februari 2010 16:09 schreef Guppyfriend het volgende:
Nee, en volgens mij hoeft reserveren en toeslag voor ICE ook niet.
Voor nachttreinen wel!
ICE is niet-hoog-genoege-snelheidstrein?quote:Let op dat deze prijzen gelden voor het reizen met de normale snelheidstreinen. Met een InterRail kaart moet je reserveren voordat je gebruik kan maken van hogesnelheidstreinen. Deze reserveringen kun je onderweg maken bij het station waar de hogesnelheidslijn vertrekt.
Jawel, maar toen wij in Duitsland waren met de pass hoefden we voor ICE geen toeslag te betalen, en ook niet per se te reserveren. Don't blame me, die DB-medewerker zei dat zoquote:Op zondag 21 februari 2010 16:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
ICE is niet-hoog-genoege-snelheidstrein?
Ook briefgeld, maar houd er rekening mee dat sommige automaten maximaal 9,99 wisselgeld geven. Briefjes van 10 en 20 euro kunnen dus goed van pas komen.quote:Op zondag 21 februari 2010 16:26 schreef dennistd het volgende:
Nog een ander Duitsland-vraagje: begin maart ga ik Duitsland in vanaf Bentheim. Daarvoor wil ik een Niedersachsen-ticket kopen, die als het goed is in de automaat zit. Accepteren die alleen munten of ook briefgeld?
Duitse automaten slikken ook briefgeld. In ieder geval de Nederlandse wel (in Heerlen en Venlo)quote:Op zondag 21 februari 2010 16:26 schreef dennistd het volgende:
Nog een ander Duitsland-vraagje: begin maart ga ik Duitsland in vanaf Bentheim. Daarvoor wil ik een Niedersachsen-ticket kopen, die als het goed is in de automaat zit. Accepteren die alleen munten of ook briefgeld?
Bron en verdere tekstquote:In 2011 zal de dienstregeling vrijwel gelijk zijn aan die van 2010. Er zijn nog geen concrete plannen voor meer treinen of gewijzigde verbindingen. Wel bestaat er een kans dat de eerder geplande extra intercity Groningen - Zwolle er toch komt. Daarnaast worden er enkele nieuwe stations geopend. Dat blijkt uit een adviesaanvraag die NS aan de consumentenorganisaties heeft gestuurd.
Dat komt pas wanneer voldoende stofzuigers in dienst worden genomen. Dat gaat nog wel ff duren.quote:Op zondag 21 februari 2010 16:45 schreef KapiteinT het volgende:
Opvallend bericht op Treinreiziger.nl:
[..]
Bron en verdere tekst
En de veranderingen op de Oude Lijn dan? Die zijn weer uitgesteld?
Klopt. Deze zomer hadden wij gereserveerd voor Wenen - Hannover (overstappen in Würzburg). Voor Wenen - Würzburg moesten we betalen (3,50 volgens mij), waarschijnlijk omdat dat een internationale rit was, maar Würzburg - Hannover was gratis. Reserveren is volgens mij ook niet verplicht, maar wij wilde graag zeker zijn van een zitplek.quote:Op zondag 21 februari 2010 16:16 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Jawel, maar toen wij in Duitsland waren met de pass hoefden we voor ICE geen toeslag te betalen, en ook niet per se te reserveren. Don't blame me, die DB-medewerker zei dat zo
Maar het kan zijn dat dat alweer gewijzigd is, het is immers een jaar geleden dat ik ging...
In de adviesaanvraag staat dat ze verwachten dat de veranderingen op de Oude Lijn pas met de ingang van de dienstregeling 2012 zullen ingaan.quote:Op zondag 21 februari 2010 16:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat komt pas wanneer voldoende stofzuigers in dienst worden genomen. Dat gaat nog wel ff duren.
Vind ik eigenlijk wel gewoon dikke bullshit. Zo lang je de waarheid geen geweld aandoet, mag je best sleutelen aan je foto's.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:52 schreef greavy het volgende:
Ik gebruik ze ook niet. Je maakt de pictures zoals ze gemaakt worden, en vind ik dan ook dat ze zo gepubliceerd moeten worden.
Wat is nog echt hè, met fotografie? Het beeld is afhankelijk van je instellingen op de camera, was ook al zo met fotorolletjes. Of denk je dat een Agfa, Kodak en Fuji exact de zelfde foto's lieten zien?quote:Op zondag 21 februari 2010 00:40 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wat versta jij onder 'echte' foto's? Als ik Raw direct in een .jpg exporteer, ziet het er nog niet bijzonder uit. Maar pas na het instellen van de gewenste witbalans, tone curve, contrastcurve en cameraprofiel is het echt fijn om naar te kijken. Vind je bijv. hier Before echt mooier dan After, omdat dat de 'echte' foto is?
[ afbeelding ]
Ja, dat bedoel ik.quote:Op zondag 21 februari 2010 12:15 schreef Fixers het volgende:
[..]
"Echte foto's" zoals Greavy bedoelt bestaan niet en hebben ook nooit bestaan.
natuurlijk moet je niet op de NS faalspeed website kijken.quote:Op zondag 21 februari 2010 16:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
ICE is niet-hoog-genoege-snelheidstrein?
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:17 schreef sander89 het volgende:
[..]
Voor de IC/ICE hoef je geen toeslag betalen , je kan wel een stoel reserveren maar dit is niet verplicht.
Ben zelf erg blij mee want anders moet je een hoop meer betalen voor een ICE kaartje.
1x , net zoals 's avonds met de huidige dienstregeling. Reizen via CS is niks nieuwsquote:Op zondag 21 februari 2010 17:33 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
In de adviesaanvraag staat dat ze verwachten dat de veranderingen op de Oude Lijn pas met de ingang van de dienstregeling 2012 zullen ingaan.
En nog iets opvallends: zodra de veranderingen zijn ingegaan rijden er geen stoptreinen meer tussen Den Haag Laan van NOI en Den Haag HS. Wat dus betekend dat reizigers tussen bijvoorbeeld Den Haag Mariahoeve en Den Haag Moerwijk 2 keer over moeten stappen.
blijf het leuke treintjes vinden, mooie pics ookquote:Op zondag 21 februari 2010 18:21 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Merk en type: SPURT
Eigenaar: Arriva
Land van herkomst: Leeuwarden
Datum: 13 februari 2010
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |