abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78165454
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 23:27 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Volgens mijn bevindingen is dat gewoon het rijtuignummer waarin je zit.
Dus eerste rijtuig vooraan is 1.
ik heb ook een 1 en een 2 zien staan in de andere rijtuigen. dat zal het wel zijn
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_78170125
Was onderstaande foto hier al bekend? De 4802, het derde V250-stel, op weg naar Nederland enkele weken geleden.
pi_78171638
pi_78171660
op welk station is dat?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 19 februari 2010 @ 08:14:22 #156
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78171990
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 07:19 schreef Dr_Flash het volgende:
op welk station Bahnhof is dat?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 19 februari 2010 @ 10:18:43 #157
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_78174514
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 08:14 schreef Duvel het volgende:

[..]


Zoveel zijn er niet met Gleis 1 en 9 op een Bahnsteig
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_78174659
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 10:18 schreef bork het volgende:

[..]

Zoveel zijn er niet met Gleis 1 en 9 op een Bahnsteig
Nee precies. Ik ken er ongeveer nul. Welke MONGOOL parkeert die kuttrein voor het stationsnaambordje dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78174812
De 1ste Klas stoelen van 't ding zien er in ieder geval zo uit dus;

  vrijdag 19 februari 2010 @ 10:28:53 #160
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78174823
Is het niet gewoon 9 en 11, dat er iets voor de tweede 1 staat? Die 1 staat wel erg ver naar links en het lijkt de 'achterkant' van een station te zijn.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_78174926
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 10:28 schreef Ireyon het volgende:
De 1ste Klas stoelen van 't ding zien er in ieder geval zo uit dus;

[ afbeelding ]
Dat ziet er redelijk uit
  vrijdag 19 februari 2010 @ 10:32:15 #162
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78174943
Sowieso een erg vreemde plek voor een Gleis 1, als er aan beide kanten nog andere sporen omheen liggen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 19 februari 2010 @ 11:00:51 #163
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78175963
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 10:28 schreef Ireyon het volgende:
De 1ste Klas stoelen van 't ding zien er in ieder geval zo uit dus;

[ afbeelding ]
Ik vind het nou niet echt grote luxe uitstralen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 19 februari 2010 @ 11:01:00 #164
282705 Yaku
Oftwel: Dutchnick
pi_78175975


Blijft dit zo?
  vrijdag 19 februari 2010 @ 11:01:06 #165
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78175982
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 10:32 schreef De_Hertog het volgende:
Sowieso een erg vreemde plek voor een Gleis 1, als er aan beide kanten nog andere sporen omheen liggen.
Nee, spoor 35 in Nijmegen is logisch.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 19 februari 2010 @ 11:01:26 #166
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78175998
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 11:01 schreef Yaku het volgende:
[ afbeelding ]

Blijft dit zo?
Probably.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 19 februari 2010 @ 11:03:13 #167
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78176074
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 11:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee, spoor 35 in Nijmegen is logisch.
Natuurlijk, het kan allemaal, maar ik vind het een logischer verklaring dat de tweede '1' niet te zien is. Achteraf een spoor aan de stationszijde bijleggen is logisch, een spoor 1 naast een spoor 9 aan de rustige kant van een station met een aantal doorgaande sporen ervoor is minder logisch
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 19 februari 2010 @ 11:07:20 #168
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_78176234
Ik zat te kijken op NS.nl en snap niet waar ik die actiecode (2 dagkaarten voor 30) moet invoeren. Bij het direkt kopen van een dagkaart, is de volle prijs 44.50 en dan vraagt het direkt om je persoonlijke gegevens. Nergens waar ik die actiecode kan invoeren
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_78176358
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 11:00 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik vind het nou niet echt grote luxe uitstralen...
Dat doet het ook niet. Veel vis-a-vis waar niemand wat aan heeft, achterlijk gevormde (afgeronde) armleuningen, tafels die rechtstreeks uit een Protos zijn gehaald en geen nekkussentjes. Maar om een of andere reden past het perfect bij de trein/Fyra.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 11:11:36 #170
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78176416
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 11:10 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Dat doet het ook niet. Veel vis-a-vis waar niemand wat aan heeft, achterlijk gevormde (afgeronde) armleuningen, tafels die rechtstreeks uit een Protos zijn gehaald en geen nekkussentjes. Maar om een of andere reden past het perfect bij de trein/Fyra.
Dat soort tafels is gemeengoed in treinen in het buitenland, dus niet te hard piepen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 19 februari 2010 @ 11:14:02 #171
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78176517
http://www.geld.nl/nieuws(...)ro_bij_treinenbouwer
quote:
De Nederlandse Spoorwegen (NS) hebben een claim van 60 miljoen euro neergelegd bij de Italiaanse treinenbouwer AnsaldoBreda. Dat zei president-directeur Bert Meerstadt van de NS donderdag in de marge van de presentatie van de jaarcijfers van het bedrijf.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_78176739
ja datr van die 60M was gisteren al
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 19 februari 2010 @ 11:31:02 #173
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78177236
quote:
Zaanstad wil namen treinstations veranderen
Gepubliceerd op 18 februari 2010, 17:43
Laatst bijgewerkt op 18 februari 2010, 17:46
zaanstad -
De gemeente Zaanstad heeft bij NS een verzoek ingediend om de namen van twee treinstations te wijzigen.

Als het aan de gemeente ligt, gaat Koog Bloemwijk in de toekomst Koog aan de Zaan heten en verandert Koog Zaandijk in Zaandijk-Zaanse Schans. Het verzoek ligt bij de stationsnamencommissie van NS. Luiten zegt dat nog niet vaststaat of NS akkoord gaat. De nieuwe namen wekken volgens Luiten bij buitenstaanders minder verwarring.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport vrijdag 19 februari 2010 @ 11:34:30 #174
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78177417
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 11:01 schreef Yaku het volgende:
[ afbeelding ]

Blijft dit zo?
Wat de grote ruimte tussen de bakken betreft wel ja. Een eis was dat er een minimale boogstraal van x meter bereden kon worden. NS bedoelde dit voor een losse bak, maar AnsaldoRoosendaal vatte dat op als voor een gehele trein....
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport vrijdag 19 februari 2010 @ 12:01:34 #175
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78178727
Plan T 520 bestickerd en verbouwd voor bevrijdingsdag
Binnenkort zal Plan T 520 bestickerd worden als 'trein van de vrijheid'. Het stel staat sinds maandag in Tilburg om de stickers aan te brengen.

Meer op spoornieuws.nl
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 19 februari 2010 @ 12:03:26 #176
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78178814
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:01 schreef dennistd het volgende:
Plan T 520 bestickerd en verbouwd voor bevrijdingsdag
Binnenkort zal Plan T 520 bestickerd worden als 'trein van de vrijheid'. Het stel staat sinds maandag in Tilburg om de stickers aan te brengen.

Meer op spoornieuws.nl
Dat hebben ze al eens eerder gedaan met een andere trein:
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 19 februari 2010 @ 12:04:18 #177
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78178866
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:01 schreef dennistd het volgende:
Plan T 520 bestickerd en verbouwd voor bevrijdingsdag
Binnenkort zal Plan T 520 bestickerd worden als 'trein van de vrijheid'. Het stel staat sinds maandag in Tilburg om de stickers aan te brengen.

Meer op spoornieuws.nl
Als ik dat plaatje zo zie, vermoed ik een probleem met de autoriteiten: geen witte of gele neus.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 19 februari 2010 @ 12:09:11 #178
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_78179098
Voor de liefhebber: de tentoonstelling De stad uit met het Stichtse lijntje, die op 17 februari 2010 in Het Utrechts Archief wordt geopend. Hierin wordt een van de mooiste lokale spoorverbindingen uitgelicht, namelijk het Stichtse lijntje tussen Utrecht en Baarn.

o.a. Het Stichtse Lijntje is ook in een hedendaags perspectief gezet. De treinreis is per film opnieuw te maken, waarbij uitgestapt kan worden op enkele historische 'halteplaatsen'.

http://www.hetutrechtsarc(...)gen/stichtse-lijntje
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_78185333
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 11:31 schreef Duvel het volgende:
Zaanstad wil namen treinstations veranderen
Gepubliceerd op 18 februari 2010, 17:43
Laatst bijgewerkt op 18 februari 2010, 17:46
zaanstad -
De gemeente Zaanstad heeft bij NS een verzoek ingediend om de namen van twee treinstations te wijzigen.

Als het aan de gemeente ligt, gaat Koog Bloemwijk in de toekomst Koog aan de Zaan heten en verandert Koog Zaandijk in Zaandijk-Zaanse Schans. Het verzoek ligt bij de stationsnamencommissie van NS. Luiten zegt dat nog niet vaststaat of NS akkoord gaat. De nieuwe namen wekken volgens Luiten bij buitenstaanders minder verwarring.
Heb Koog Bloemwijk en Koog Zaandijk altijd al rare namen gevonden. Om Koog Bloemwijk Koog aan de Zaan te noemen vind ik dan ook wel een goed idee, maar Zaandijk-Zaanse Schans bekt nou ook niet echt lekker...
pi_78185374
Is er eigenlijk al iets bekend over het aantal reizigers op de nieuwe intercity Schiphol - Lelystad? Altijd als ik dat ding zie staan op Schiphol zit 'ie niet bepaald vol.
pi_78185398
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 14:50 schreef KapiteinT het volgende:
Heb Koog Bloemwijk en Koog Zaandijk altijd al rare namen gevonden. Om Koog Bloemwijk Koog aan de Zaan te noemen vind ik dan ook wel een goed idee, maar Zaandijk-Zaanse Schans bekt nou ook niet echt lekker...
NS vindt het waarschijnlijk wel best, mits de gemeente de kosten op zich neemt. ¤ 100.000 per station. Waarschijnlijk loopt het zo'n vaart niet dus
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 19 februari 2010 @ 14:53:49 #182
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_78185493
De Twitter van NS Hihspeed vermeld het volgende

Dienstregeling Thalys blijft t/m 26 febr. ongeveer hetzelfde als vandaag, met uitzondering van weekend.

Ik heb dus planmatig om 17:01 een thalysparis noord -> Brussel, wat moet ik doen, en wat is de dienstregeling van "vandaag"

Kan iemand mij opweg helpen alsjeblieft?
pi_78185739
En dat vraag je hier, in plaats van aan het loket in Parijs...
pi_78185825
THA 9349 rijdt Parijs - Brussel Zuid, vertrek 17:01 aankomst Brussel Zuid 18u23
Daar moet je overstappen op THA9351 (Brussel Zuid - Amsterdam), vertrek 18:50 aankomst Amsterdam 20:43
Bron: http://www.nshispeed.nl/n(...)n-ns-hispeed-treinen
  Redactie Sport vrijdag 19 februari 2010 @ 15:19:52 #185
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78186501
Klachten over treinen sms-en naar 3500
Treinreizigers op de lijn Zwolle-Kampen kunnen vanaf maandag hun klachten over de reinheid van de trein naar de Nederlandse Spoorwegen sms-en.

De NS wil de treinen graag schoonhouden. Reizigers die iets opmerken, kunnen de NS op de hoogte stellen door een gratis sms-bericht te versturen. Maandag begint de NS met de proef op de lijn Zwolle-Kampen. De proef duurt tot eind mei.

Een sms versturen kan naar 3500 spatie sterretje treinstelnummer sterretje, gevolgd door de klacht.

Bron: RTV Oost
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 19 februari 2010 @ 15:21:16 #186
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_78186555
Dankjewel

Loket in parijs was ik vanavond van plan te doen, maar mijn ervaring daar is het kast muur en kluitje riet verhaal
pi_78186876
oh, rijdt de Thalys alweer?
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_78187191
http://treinreiziger.nl/a(...)g_betuweroute-142308
Alsof die kutlijn al niet duur genoeg was. En er zit toch ERTMS/ETCS op. Natuurlijk hebben alleen goederentreinen dat niet, maar dat hadden ze moeten bedenken voordat ze dure systemen gingen installeren.
Daarnaast is het toch vrij simpel. Treinen rijden rechts, allemaal met dezelde snelheid en zonder stops. En gezien de drukte op de lijn, kunnen ze, als de betuweroute moet worden afgesloten, heel makkelijk de hele lijn afsluiten. Het duurt toch minstens een half uur voor er weer een trein komt
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 19 februari 2010 @ 15:39:30 #189
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78187336
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 15:36 schreef Ascendancy het volgende:
http://treinreiziger.nl/a(...)g_betuweroute-142308
Alsof die kutlijn al niet duur genoeg was. En er zit toch ERTMS/ETCS op. Natuurlijk hebben alleen goederentreinen dat niet, maar dat hadden ze moeten bedenken voordat ze dure systemen gingen installeren.
Daarnaast is het toch vrij simpel. Treinen rijden rechts, allemaal met dezelde snelheid en zonder stops. En gezien de drukte op de lijn, kunnen ze, als de betuweroute moet worden afgesloten, heel makkelijk de hele lijn afsluiten. Het duurt toch minstens een half uur voor er weer een trein komt
Je maakt jezelf wel onsterfelijk belachelijk zo hè!

Denk nog even een keertje extra na.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78187407
hier rijden de treinen toch echt wel links.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  Redactie Sport vrijdag 19 februari 2010 @ 15:43:13 #191
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78187489
Mja, dat zijn Belgen

De ATB-vv zal wel aangelegd worden op de toe- en afritten van de Betuweroute
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 19 februari 2010 @ 15:47:16 #192
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78187639
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 15:43 schreef dennistd het volgende:
Mja, dat zijn Belgen

De ATB-vv zal wel aangelegd worden op de toe- en afritten van de Betuweroute
U gaat door voor de koelkast.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78187740
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 15:39 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je maakt jezelf wel onsterfelijk belachelijk zo hè!

Denk nog even een keertje extra na.
Je belachelijk maken op het internet heeft voor mij geen waarde.
Maar ik snap niet waarom er ATB op moet, nu zo achteraf terwijl er al beveiliging op zit.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_78188026
ik heb treinen altijd fascinerend gevonden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Overweg

ik snap enkel het stuk van de besturing niet
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_78188178
Moet je met een Interrail Global pass in Duitsland ook reserveren / toeslag betalen voor "gewone" IC's? Dat het voor ICE, Thalys, TGV en Eurostar moet, weet ik
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport vrijdag 19 februari 2010 @ 16:10:00 #196
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78188530
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 15:56 schreef sararaats het volgende:
ik heb treinen altijd fascinerend gevonden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Overweg

ik snap enkel het stuk van de besturing niet
Misschien is http://marcrpieters.nl/aansturing.html duidelijker
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 19 februari 2010 @ 16:26:01 #197
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78189168
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 15:49 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Je belachelijk maken op het internet heeft voor mij geen waarde.
Maar ik snap niet waarom er ATB op moet, nu zo achteraf terwijl er al beveiliging op zit.
Je ziet over het hoofd dat op de aansluitingen gewoon ATB zit.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78189312
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 16:10 schreef dennistd het volgende:

[..]

Misschien is http://marcrpieters.nl/aansturing.html duidelijker
ik ben niet zo technisch aangelegd
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  vrijdag 19 februari 2010 @ 16:53:09 #199
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78190254
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 16:29 schreef sararaats het volgende:

[..]

ik ben niet zo technisch aangelegd
De basis is een systeem dat weet waar een trein zo ongeveer is. Dat "zo ongeveer" houdt in dat een spoorlijn verdeeld is in secties: een stuk spoor van een paar honderd meter lang. Het beveiligingssysteem kan zien of zo'n sectie bezet is door een trein of niet.

Als je nu weet hoe snel een trein mag rijden en je weet hoe lang je nodig hebt om de overweg te sluiten, dan kun je uitrekenen hoe veel meter van te voren je moet weten dat er een trein aankomt. Dat punt noem je de "aankondiging": op het moment dat die aankondigingsspoorsectie "bezet" wordt gemeld aan het beveiligingssysteem, begint de overweg te sluiten. Hij is dan op tijd dicht voor de aanstormende trein.

Na de overweg ligt ook weer een sectie: als deze na de passage van de trein weer "vrij" wordt gemeld, mag de overweg weer open.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport vrijdag 19 februari 2010 @ 16:53:21 #200
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78190264
De OV-faalkaart-site is ook lekker bezig... Bij het aanvragen van zo'n ding krijg ik bij het uploaden van de pasfoto in Internet Explorer en Firefox twee verschillende foutmeldingen..
IE: 'Het uploaden van uw foto is misgelukt' (inclusief taalfout )
FF: 'Deze foto kan niet verwerkt worden'
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_78191002
Ik doe laatst 30 euro op mijn OV CHIP en ik check 1x in (en uit) de metro en nu zegt ie alweer saldo te laag. Wat is dit dan voor geldklopperij
Facts don't care about your feelings
pi_78191129
als ik het goed begrijp (en dat duurt verdomd lang) kan ik niet meer in Nederland rijden zonder OV chip.

kan ik geen gewone ticketjes meer kopen?

ik heb weer een gigantische knutselinval: ik ga een overweg knutselen
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  vrijdag 19 februari 2010 @ 17:26:37 #203
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_78191449
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 17:18 schreef sararaats het volgende:
als ik het goed begrijp (en dat duurt verdomd lang) kan ik niet meer in Nederland rijden zonder OV chip.

kan ik geen gewone ticketjes meer kopen?

ik heb weer een gigantische knutselinval: ik ga een overweg knutselen
Voor de trein kun je nog altijd gewone tickets kopen. Alleen worden langzaam maar zeker alle abonnementen omgezet naar een OV-chipkaart. Daarnaast kun je in sommige OV gebieden (Rotterdam (?)) alleen nog maar reizen met je OVC in bus, tram en metro.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_78191510
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 17:26 schreef Eix het volgende:

[..]

Voor de trein kun je nog altijd gewone tickets kopen. Alleen worden langzaam maar zeker alle abonnementen omgezet naar een OV-chipkaart. Daarnaast kun je in sommige OV gebieden (Rotterdam (?)) alleen nog maar reizen met je OVC in bus, tram en metro.
ook het voordeelurenabonnement?
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_78191982
En weer de overwegstoring bij station Almelo de Riet. Gister heeft het er 20 uur uitgelegen
pi_78192020
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 17:28 schreef sararaats het volgende:

[..]

ook het voordeelurenabonnement?
pi_78192091
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 17:44 schreef Crientj het volgende:

[..]

ik heb er nu geen maar in de toekomst ga ik er weer 1 kopen pardon, de OV chipkaart
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  vrijdag 19 februari 2010 @ 19:48:06 #208
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78196066
De Fyra 1e klas straalt voor mij niet echt een "wow, luxe, daar moet ik inzitten"-gevoel uit. En die bakovergangen zijn verdomdes lelijk, achterlijke Italianen
pi_78197134
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 19:48 schreef James1988 het volgende:
De Fyra 1e klas straalt voor mij niet echt een "wow, luxe, daar moet ik inzitten"-gevoel uit. En die bakovergangen zijn verdomdes lelijk, achterlijke Italianen
Vraag me af hoeveel mensen met de Fyra 1e klas in vis-opstelling willen zitten. Doe mij altijd maar coach en een vis in het midden .
pi_78197608
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 19:48 schreef James1988 het volgende:
De Fyra 1e klas straalt voor mij niet echt een "wow, luxe, daar moet ik inzitten"-gevoel uit.
Even voor mijn beeld hoor: Heb je dat wel bij de 1e klas in de ICE?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78198418
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 20:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Even voor mijn beeld hoor: Heb je dat wel bij de 1e klas in de ICE?
Ik moet zeggen dat al dat (fop?) hout wel iets heeft.. en die comfortabel uitziende leren stoelen
  vrijdag 19 februari 2010 @ 22:18:54 #212
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78204281
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 20:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Even voor mijn beeld hoor: Heb je dat wel bij de 1e klas in de ICE?


Zeker wel. Idd door het hout en leer.
pi_78204345
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 22:18 schreef James1988 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zeker wel. Idd door het hout en leer.
Nee okee Maar in de fyra is het dus veel minder begrijp ik?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 19 februari 2010 @ 22:27:32 #214
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78204734
Wat ik zo opmaak uit de eerder gepostte foto is het veel vis-a-vis (minpunten), en stoffen bekleding. Niet echt internationaal-HST-waardig imo.
pi_78212483
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 20:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Even voor mijn beeld hoor: Heb je dat wel bij de 1e klas in de ICE?
Nekkussentjes, verstelbare stoelen, leeslampjes, zonnewering, fatsoenlijke armleuningen.. zelfs 2de Klas in de ICE straalt al 'Wow, luxe' uit in mijn ogen
pi_78212536
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 00:45 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Nekkussentjes, verstelbare stoelen, leeslampjes, zonnewering, fatsoenlijke armleuningen.. zelfs 2de Klas in de ICE straalt al 'Wow, luxe' uit in mijn ogen
is ook zo
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_78212737
Als ik het zo zie vind ik de eerste klas in ICMm nog mooier dan die van de V250.
pi_78213702
Komt gewoon omdat de meeste hier de V250 bij voorbaat al hebben afgekeurd en dat die trein daardoor niks meer goed kan doen.
pi_78214040
Valt bij mij wel mee hoor, ik heb al vaker gezegd dat ik hem niet eens zo lelijk vind.

Alleen ICMm ziet er van binnen veel beter (die ziet er sowieso erg goed uti) uit dan de V250 maarja die is nog lang niet afgewerkt natuurlijk.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 09:10:25 #220
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78220392
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 11:07 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik zat te kijken op NS.nl en snap niet waar ik die actiecode (2 dagkaarten voor 30) moet invoeren. Bij het direkt kopen van een dagkaart, is de volle prijs 44.50 en dan vraagt het direkt om je persoonlijke gegevens. Nergens waar ik die actiecode kan invoeren
is t al gelukt?

Als je de blokkeractie bedoeld: Bij ns.nl/aanbieding kon dat volgenns mij. Je krijgt die tickets thuisgestuurd, het is dus geen homeprint. Bij de e-ticket pagina op ns.nl moet je dus niet zijn.
pi_78220465
Het kabinet is gevallen mensen

Ben benieuwd wat dit voor invloed zal hebben op de spoorwegen
pi_78222954
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 01:16 schreef Socios het volgende:
Komt gewoon omdat de meeste hier de V250 bij voorbaat al hebben afgekeurd en dat die trein daardoor niks meer goed kan doen.
Hmm nee, eigenlijk komt het meer door wat je ziet en weet? Ik zie op elke foto van de V250 een spuuglelijke trein en weet dat hier helaas niets meer aan gedaan zal worden om het te verbeteren.

Als straks blijkt dat die trein heerlijk soepel rijdt en de tweede Klas stoelen erg lekker zitten, zul je mij daar ook ongetwijfeld over horen hoor. Maar daar kan ik nu nog niks over zeggen natuurlijk .
  zaterdag 20 februari 2010 @ 11:41:45 #223
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78223641
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 20:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Even voor mijn beeld hoor: Heb je dat wel bij de 1e klas in de ICE?
Nee... Wel bij 1e klas ICRm, ICMm en VIRM4.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 20 februari 2010 @ 12:21:03 #224
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78224829
quote:
Acties NS niet meer geldig bij overige vervoerders
Met regelmaat organiseert NS kortingsacties die ook geldig zijn bij de overige vervoerders Syntus, Veolia, Connexxion en Arriva. Deze vervoerders hebben besloten om niet meer mee te doen aan dergelijke acties.

Het komt er op neer dat deze vervoerders de volgende kaartsoorten niet meer zullen accepteren:

- De Toeren (Lentetoer, Zomertoer, Herfsttoer).
- Acties bij Kruidvat en Blokker (Het Kruidvatkaartje en het Blokkerkaartje).
- Acties met evenementen (bijvoorbeeld van de Libelle Zomerweek).
- Grootschalige acties waarbij Railrunnerkaartjes, Voordeelbonnen, Overgangsbewijzen en Meereiskaarten worden weggegeven (bijvoorbeeld een Meereiskaart bij een Boekenbon).
Bron en meer: OHIH: Acties NS niet meer geldig bij andere vervoerders

En nog een betrouwbare bron hierover.

Makkelijker kunnen we het niet maken, wel moeilijker.
pi_78226865
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 12:21 schreef greavy het volgende:

[..]

Bron en meer: OHIH: Acties NS niet meer geldig bij andere vervoerders

En nog een betrouwbare bron hierover.

Makkelijker kunnen we het niet maken, wel moeilijker.
Een forum noem ik nu niet echt betrouwbaar...
dag
  Redactie Sport zaterdag 20 februari 2010 @ 13:47:43 #226
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78227617
Ook op somda zijn er berichten, maar dan van NS- en Arriva-medewerkers.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 20 februari 2010 @ 14:05:59 #227
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78228248
Klopt. En op OHIH zijn er ook veel NS en Arriva medewerkers
Dit zal vast wel waar zijn.. Ik kan het begrijpen, maar het is wel lastiger voor de reizigers.
pi_78228264

In Leeuwarden heeft het vannacht weer eens gesneeuwd, wat een wit laagje van ongeveer 0,5 tot 1 centimeter heeft opgeleverd. De belabberde toestand van het overgebleven ijs op de sloten is daardoor voor korte tijd onzichtbaar geworden. Klokslag 10:10 vertrekt de ACTS 1606 met de volledig beladen trein 50063 uit Leeuwarden naar de Maasvlakte West en passeert hier door de meer dan 90 graden bocht ter hoogte van het Sportpark Nijlân. Zaterdag 20 februari 2010.
  Redactie Sport zaterdag 20 februari 2010 @ 14:08:57 #229
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78228339
Mooi plaatje (en ook mooi geel )
Hebben ze eindelijk bij ACTS ingezien dat een vieze loc geen visitekaartje is?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_78228703
Mwah, dit is de enige ACTS 1600 die (nog) schoon is, de 1609 en 1619 zijn wel (nog steeds) vies.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 14:36:07 #231
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78229103
Rijtuigsamenstellingen vakantietreinen 19 & 20 Februari 2010:

Wintershuttle 19 Februari
E-loc 1609

D-CBB 5680 10-40 115-2 Am
D-CBB 5680 10-80 114-6 Am
D-CBB 5680 10-80 141-9 Am
D-CBB 5680 10-40 127-7 Am
D-Euro 5680 31-70 113-5 ABm
D-Euro 5680 22-80 010-2 Bm
D-Euro 5680 89-80 008-7 WGmh
D-CBB 5680 10-40 124-3 Am
D-CBB 5680 10-40 129-3 Am
D-CBB 5680 10-40 131-9 Am
D-CBB 5680 10-40 126-9 Am
D-CBB 5680 10-40 125-1 Am
D-CBB 5680 10-40 122-8 Am
D-CBB 5680 10-40 128-5 Am

Alpen Expres 13217

Let op: Bij deze trein: De rijtuignummers zijn vanaf de achterste rijtuig opgeschreven. Het laatstvermelde nummer is dus in werkelijkheid de voorste, bij de loc.

NL-EETC 6184 05-70 120-1 Bcvmh
NL-EETC 6184 06-70 418-8
NL-EETC 6184 06-70 419-6
NL-EETC 6184 05-70 122-7 Bcvmh
NL-EETC 6184 05-90 104-1 Bcvmh
NL-EETC 6184 05-70 125-0 Bcvmh
NL-EETC 6184 08-70 016-8
NL-EETC 6184 05-90 107-4 Bcvmh
NL-EETC 5184 05-70 017-1
NL-EETC 5184 05-70 011-4 BCM
NL-EETC 6184 05-70 011-4 Bcvmh
NL-EETC 6184 05-70 115-1 Bcvmh
NL-EETC 6184 06-70 616-7
NL-EETC 6184 06-70 617-5

Loc 1747

Alpen Expres 13213
Loc: 1854
Alle rijtuigen van EETC tenzij anders vermeld

6184 06-70 618-3
6184 06-70 615-9
6184 05-90 108-2 Bcvmh
6184 05-70 117-7 Bcvmh
6184 05-70 111-0 Bcvmh
6184 05-70 127-6 Bcvmh
6184 09-70 023-3
D-BTEX 5680 50-80 821-7 Bcm
D-BTEX 5680 50-80 806-8 Bcm
D-BTEX 5680 50-71 222-9 Bvcmz
D-BTEX 5680 50-80 826-6 Bcm
6184 05-70 121-9 Bcvmh
6184 05-70 124-3 Bcvmh
6184 06-70 416-4

Alpen Expres 13211
Loc 1741

D-BTEX 5680 50-80 847-2 Bcm
D-BTEX 5680 50-70 213-8 Bcvmh (?)
D-BTEX 5680 21-80 080-6 Bom
D-BTEX 5680 50-80 827-4 Bcm
D-BTEX 5680 50-80 811-8 Bcm
D-BTEX 5680 50-80 814-2 Bcm
NL-EETC 6184 09-70 020-9
D-BTEX 5680 50-80 817-5 Bcm
D-BTEX 5680 50-80 846-4 Bcm
D-BTEX 5680 50-80 801-9 Bcm
NL-EETC 6184 05-90 103-3 Bcvmh
NL-EETC 6184 05-70 126-8 Bcvmh
NL-EETC 6184 05-70 123-5 Bcvmh
NL-EETC 6184 06-70 417-0

Alpen Expres 13215
Rijtuigen gehuurd uit Slowakije; Rijtuigen hebben ook de Klimaattrein gereden, voor de Klimaattop.

Let op: Bij deze trein: Rijtuigen beginnen aan de achterkant. Laatst gemelde rijtuig zit dus aan de voorzijde van de trein, bij de loc !!

SK-WSBA 5156 05-70 517-4 Bcmh
SK-WSBA 5156 05-70 515-8 Bcmh
ZSSK 5156 05-70 513-3 Bcmh
SK-WSBA 5156 05-70 505-9 Bcmh
SK WSBA ZSSK 5156 05-70 503-4 Bcmh
D-BTEX 5680 89-90 673-5 WGmz
SK-WSBA 5156 05-70 501-8 Bcmh
SK-WSBA 5156 05-70 509-1 Bcmh
SK-WSBA 5156 05-70 504-2 Bcmh
SK-WSBA 5156 05-70 508-3 Bcmh
SK-WSBA 5156 05-70 507-5 Bcmh
SK-WSBA 5156 05-70 502-6 Bcmh

Loc 1757

Krokus Expres op Zaterdag 20 Februari 2010:
Loc 1619

D-EURO 5680 11-80 014-7 Am
D-EURO 5680 11-80 022-0 Am
D-EURO 5680 11-80 023-8 Am
D-EURO 5680 11-80 011-3 Am
D-EURO 5680 11-80 019-6 Am
D-EURO 5680 11-80 024-6 Am
D-EURO 5680 11-80 036-7 Bm
D-EURO 5680 89-40 107-5 WGmkh
D-EURO 5680 22-80 035-9 Bm
D-EURO 5680 11-80 021-2 Am
D-EURO 5680 11-80 016-2 Am
D-EURO 5680 11-80 020-4 Am
D-EURO 5680 11-80 015-4 Am
D-EURO 5680 11-80 018-8 Am
D-EURO 5680 11-80 012-1 Am

Enne, Heb hier heel wat van afgelopen op Utrecht Centraal. Perron 9 minimaal 10x op en neer gelopen, maar perron 15 ook 3x en perron 12 nog eens 4x..
Maar ik heb ze eindelijk
pi_78229381
Goed vrienden, het heeft een kleine twee maanden moeten duren, maar eindelijk is mijn spoorjaar 2010 begonnen













De kop is eraf, op naar meer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78230248
Leuk leuk leuk Flash! Hoe verging het reisje / pijn?
pi_78230865
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 15:17 schreef Zug-Chef het volgende:
Leuk leuk leuk Flash! Hoe verging het reisje / pijn?
Ging eigenlijk erg goed Natuurlijk wel 1e klas gegaan Alleen ff opletten bij het remmen, goed vasthouden op het trapje en zo. Maar verder geen centje pijn eigenlijk Ik had trouwens wel die brace om, dat zal nog wel ff zo blijven. Volgende week maar eens wat verder weg
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78231371
Ik heb vorig jaar zomer een foto gemaakt van een Zweedse trein in Kopparberg. Hieronder de foto



Maar ik was nieuwsgierig naar wat voor trein dit is enzovoort en na enig research kwam ik uit op Wikipedia dat het lijn 53 betreft (Gävle–Falun–Borlänge–Örebro–Hallsberg–Laxå/Mjölby) link

Onderaan die pagina worden ook de treinnummers genoemd, maar 9040 staat er niet tussen, waar is deze gebleven? Ik zie hem ook niet in de gehele lijst van deze treinsoort link Rara waar is deze gebleven of is het niet goed bijgewerkt?

Hopelijk weet iemand meer
pi_78231435
Gefeliciteerd Fles!
pi_78231441
Welkom terug op het spoor.
pi_78232813
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 16:02 schreef Stefanovic83 het volgende:
Gefeliciteerd Fles!
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 16:03 schreef Socios het volgende:
Welkom terug op het spoor.
Dank dank
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 20 februari 2010 @ 17:26:50 #239
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78234202
Nice allemaal en feli Fles
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 20 februari 2010 @ 18:23:43 #240
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78235965
Nice Fles! Welcome back @ het spoor.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 19:36:20 #241
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78238236
25 Februari heb ik een reisje gepland, om me dagkaart die 28e verloopt, te verbruiken.
Het reisje zal er zo uit zien:
quote:
09:40 Zwd ST 5126
10:00 Rtd
of
09:10 Zwd ST 5124
09:30 Rtd

10:05 Rtd IC 21735
12:12 Aml

12:22 Aml ST-CXX 31035
12:44 Mrb

12:51 Mrb ST 8037
13:28 Emn

13:34 Emn ST 8050
14:35 Zl

14:49 Zl ST 8547
14:59 Kpn

15:03 Kpn ST 8552
15:13 Zl

15:17 Zl IC 549
16:14 Gn

16:34 Gn ST-ARRIVA 37466 (Samen met zus naar Lw, zij moet van Gn naar Drp)
17:24 Lw

17:45 Lw IC 10566
18:40 Zl

18:48 Zl IC 3637
21:20 Bd

21:40 Bd IC 1976
21:58 Ddr

22:07 Ddr ST 5176
22:10 Zwd
Indien er iemand is die (gedeeltelijk) mee wilt reizen, je bent welkom.
Ik kan helaas, wegens tijdsnood, niet van de tijden afwijken, tenzij er storingen zijn. Het is soms redelijk krap, maar is wel goed te halen.

Hierbij heb ik een groot deel van me wensen weer vervuld. Alleen jammer voor de grote aanvoertijd, om richting noord/zuid te komen. Anders had ik meer Arriva lijntjes genomen in het noorden.

Misschien in een weekend een keer vroeg (1 van de eerste treinen) naar het Noorden te nemen, om in één keer de Arriva lijntjes volledig te voltooien (Lw - Hlg al vaak met de Wadlopertjes gehad, toen ik nog in FRL woonde)
pi_78239564
Heb je een leuke zus?
pi_78239789
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 15:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Moet je met een Interrail Global pass in Duitsland ook reserveren / toeslag betalen voor "gewone" IC's? Dat het voor ICE, Thalys, TGV en Eurostar moet, weet ik
Voor de IC/ICE hoef je geen toeslag betalen, je kan wel een stoel reserveren maar dit is niet verplicht.

Ben zelf erg blij mee want anders moet je een hoop meer betalen voor een ICE kaartje.
............................
  zaterdag 20 februari 2010 @ 20:18:06 #244
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_78239796
Ik ga niet mee, maar volgens mij zit ik donderdag wél achter de knoppen van Gn of Lwd.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_78239874
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 20:17 schreef sander89 het volgende:

[..]

Voor de IC/ICE hoef je geen toeslag betalen, je kan wel een stoel reserveren maar dit is niet verplicht.

Ben zelf erg blij mee want anders moet je een hoop meer betalen voor een ICE kaartje.
Is dat ook voor de interrail one-country pass?
  Redactie Sport zaterdag 20 februari 2010 @ 20:55:59 #246
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78241209
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 20:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik ga niet mee, maar volgens mij zit ik donderdag wél achter de knoppen van Gn of Lwd.
Groningen en Lewedorp (aftakking nieuwe sloelijn) liggen wel een stukje uit elkaar
Hoe gaat het met je opleiding eigenlijk?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 20 februari 2010 @ 20:59:50 #247
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78241320
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 20:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik ga niet mee, maar volgens mij zit ik donderdag wél achter de knoppen van Gn of Lwd.
Gelukkig hoef ik die dag niet te reizen
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 20 februari 2010 @ 21:15:20 #248
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78241873
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 20:12 schreef Boschkabouter het volgende:
Heb je een leuke zus?
Ja, die heb ik
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 20:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik ga niet mee, maar volgens mij zit ik donderdag wél achter de knoppen van Gn of Lwd.
Als er iets fout gaat weet ik waar ik kan klagen
  zaterdag 20 februari 2010 @ 21:18:47 #249
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_78242000
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 20:55 schreef dennistd het volgende:

[..]

Groningen en Lewedorp (aftakking nieuwe sloelijn) liggen wel een stukje uit elkaar
Hoe gaat het met je opleiding eigenlijk?
Lw, okee.

Opleiding gaat prima, eerste module van de zes met succes voltooid.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 20 februari 2010 @ 21:22:27 #250
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78242156
Tijd voor wat huiswerk voor Ziggy: http://home.planet.nl/~zon00314/
Altijd onderweg naar het avontuur
  Lieve Belg zaterdag 20 februari 2010 @ 21:25:45 #251
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_78242272
Fles, hoe komt het dat je nu pas begonnen bent? Ik heb wat gemist precies
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_78243370
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 21:25 schreef Jump het volgende:
Fles, hoe komt het dat je nu pas begonnen bent? Ik heb wat gemist precies
Ik ben revaliderende van een gebroken rug
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Lieve Belg zaterdag 20 februari 2010 @ 22:10:39 #253
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_78243728
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 21:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik ben revaliderende van een gebroken rug
Veel beterschap! Het viel me gisteren of eergisteren op dat er nog geen 2010 in je signatuur stond.


Geen idee als deze hier trouwens al gepasseerd zijn: http://picasaweb.google.com/TomVier/15_02_10Treinramp#
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  Redactie Sport zaterdag 20 februari 2010 @ 22:42:09 #254
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78244848
Moet je toevallig in Hengelo bij het spoor zijn, komt dit voorbij:

Schijnbaar zijn ze al vast bezig met testritten voor december als Syntus met Plan V tussen Hengelo en Bentheim gaat rijden....
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_78244946
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 22:42 schreef dennistd het volgende:
Moet je toevallig in Hengelo bij het spoor zijn, komt dit voorbij:
[ afbeelding ]
Schijnbaar zijn ze al vast bezig met testritten voor december als Syntus met Plan V tussen Hengelo en Bentheim gaat rijden....
Moet ik geloven? zie je bestandsnaam http://www.dennistd.nl/temp/treinbus/photoshop.html
pi_78244969
Helaas Dennis

EDIT: En net zeggen, waar moet dit in Hengelo zijn

[ Bericht 42% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2010 22:45:43 ]
  Redactie Sport zaterdag 20 februari 2010 @ 22:49:04 #257
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78245104
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 22:45 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Helaas Dennis

EDIT: En net zeggen, waar moet dit in Hengelo zijn
Het is zeker wel Hengelo, op de voorgrond zie je het spoortje naar Akzo
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_78245129
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 22:49 schreef dennistd het volgende:

[..]

Het is zeker wel Hengelo, op de voorgrond zie je het spoortje naar Akzo
Inderdaad, ik zag het ook later
  Moderator zaterdag 20 februari 2010 @ 22:50:07 #259
155227 crew  Guppy
dus
pi_78245140
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_78245879
Klote fotobewerkingsprogramma´s. Nog nooit gebruikt, die onzin.
  Redactie Sport zaterdag 20 februari 2010 @ 23:39:20 #261
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78247089
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 23:07 schreef Socios het volgende:
Klote fotobewerkingsprogramma´s. Nog nooit gebruikt, die onzin.
Achja, soms is het wel leuk om er wat mee te kloten
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 20 februari 2010 @ 23:52:02 #262
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78247533
Ik gebruik ze ook niet. Je maakt de pictures zoals ze gemaakt worden, en vind ik dan ook dat ze zo gepubliceerd moeten worden.
pi_78247812
Helemaal mee eens, greavy!
  Redactie Sport zondag 21 februari 2010 @ 00:14:49 #264
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78248274
Bij mijn normale foto's is het photoshop-gebruik ook beperkt tot wat verhelderen e.d. hoor
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_78248544
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 23:52 schreef greavy het volgende:
Ik gebruik ze ook niet. Je maakt de pictures zoals ze gemaakt worden, en vind ik dan ook dat ze zo gepubliceerd moeten worden.
Ja stel je voor zeg, dat iemand z'n foto's mooier wilt maken. Hoe durven ze
  zondag 21 februari 2010 @ 00:28:52 #266
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78248786
quote:
Op zondag 21 februari 2010 00:14 schreef dennistd het volgende:
Bij mijn normale foto's is het photoshop-gebruik ook beperkt tot wat verhelderen e.d. hoor
[zeurmodus]Oplichter [/zeurmodus]
Gewoon de echte kwaliteit, dat is én blijft het mooiste.
Je kan er wel aan zitten knutselen, maar daarvoor doe je het toch niet?
Je maakt ze, voor die trein, en je maakt je foto, zoals je hem maakt. Zo krijgen tevens degenen die een foto van jou kijken een beeld van "Wow, die kan het goed", terwijl de echte foto's minder helder zijn..
Ik zet er enkel een zwarte band omheen, met een copyright erin (met FastStone Photo Resizer), en thats it.
pi_78249179
quote:
Op zondag 21 februari 2010 00:28 schreef greavy het volgende:

[..]

[zeurmodus]Oplichter [/zeurmodus]
Gewoon de echte kwaliteit, dat is én blijft het mooiste.
Je kan er wel aan zitten knutselen, maar daarvoor doe je het toch niet?
Je maakt ze, voor die trein, en je maakt je foto, zoals je hem maakt. Zo krijgen tevens degenen die een foto van jou kijken een beeld van "Wow, die kan het goed", terwijl de echte foto's minder helder zijn..
Ik zet er enkel een zwarte band omheen, met een copyright erin (met FastStone Photo Resizer), en thats it.
Wat versta jij onder 'echte' foto's? Als ik Raw direct in een .jpg exporteer, ziet het er nog niet bijzonder uit. Maar pas na het instellen van de gewenste witbalans, tone curve, contrastcurve en cameraprofiel is het echt fijn om naar te kijken. Vind je bijv. hier Before echt mooier dan After, omdat dat de 'echte' foto is ?

  Redactie Sport zondag 21 februari 2010 @ 01:03:04 #268
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78249918
quote:
In verband met werkzaamheden rijden er op zondag 21 februari tot 20.00 uur geen treinen tussen Alphen aan den Rijn en Leiden. NS zet bussen in.

* Doorgaande reizigers tussen Woerden en Gouda kunnen omreizen via Den Haag Centraal.
* Doorgaande reizigers tussen Leiden en Utrecht kunnen omreizen via Schiphol.

Extra reistijd: 30 tot 45 minuten.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 21 februari 2010 @ 06:26:01 #269
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_78255697
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ging eigenlijk erg goed Natuurlijk wel 1e klas gegaan Alleen ff opletten bij het remmen, goed vasthouden op het trapje en zo. Maar verder geen centje pijn eigenlijk Ik had trouwens wel die brace om, dat zal nog wel ff zo blijven. Volgende week maar eens wat verder weg
Zo mag ik het graag zien.

Veel reisplezier en veiligheid gewenst voor het nieuwe decennium.
  zondag 21 februari 2010 @ 06:29:05 #270
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_78255708
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 14:50 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Heb Koog Bloemwijk en Koog Zaandijk altijd al rare namen gevonden. Om Koog Bloemwijk Koog aan de Zaan te noemen vind ik dan ook wel een goed idee, maar Zaandijk-Zaanse Schans bekt nou ook niet echt lekker...
Wat dacht je van Zaandijk? Nog korter.
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 14:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

NS vindt het waarschijnlijk wel best, mits de gemeente de kosten op zich neemt. ¤ 100.000 per station. Waarschijnlijk loopt het zo'n vaart niet dus
Koog a/d Zaan en Zaandijk behoren tot de gemeente Zaanstad, het zal geen meerkosten opleveren.
  zondag 21 februari 2010 @ 08:51:13 #271
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78256026
quote:
Op zondag 21 februari 2010 06:29 schreef Ofyles2 het volgende:
Koog a/d Zaan en Zaandijk behoren tot de gemeente Zaanstad, het zal geen meerkosten opleveren.
Jij weet een drukkerij die gratis alle stationsnaambordjes ( ) , vertrekstaten, spoorboekjes, CTA's alsmede overig relevant drukwerk aanpast? PM me het nummer van die lui ff plz
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 21 februari 2010 @ 10:10:18 #272
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78256683
quote:
Op zondag 21 februari 2010 00:40 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Wat versta jij onder 'echte' foto's? Als ik Raw direct in een .jpg exporteer, ziet het er nog niet bijzonder uit. Maar pas na het instellen van de gewenste witbalans, tone curve, contrastcurve en cameraprofiel is het echt fijn om naar te kijken. Vind je bijv. hier Before echt mooier dan After, omdat dat de 'echte' foto is ?

[ afbeelding ]
Ja, die foto die je eerst had, zou ik eerder kiezen.
Die foto na de bewerking, is zeker niet lelijk.. Maar wie houd je voor de gek? Jezelf, maar ook de anderen.
Zelf vind ik de echte, onbewerkte foto's gewoon mooier, want het is de echte werkelijkheid.
Ik laat liever iets zien wat onbewerkt is, én echt waar is, dan dat ik iets bewerk, en de ander denkt: "Wow, hoe doet hij dat zo goed?", terwijl je foto er zonder bewerking anders uit ziet.


Onbewerkt. Utrecht centraal. VIRM 9570 + nog een onbekende VIRM vertrekken als InterCity naar Maastricht.
Genomen op 12 Februari 18:10, te spoor 18. Ver buiten de overkapping.

[ Bericht 6% gewijzigd door greavy op 21-02-2010 10:17:02 ]
  zondag 21 februari 2010 @ 10:38:15 #273
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78256954
quote:
Op zondag 21 februari 2010 00:40 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Wat versta jij onder 'echte' foto's? Als ik Raw direct in een .jpg exporteer, ziet het er nog niet bijzonder uit. Maar pas na het instellen van de gewenste witbalans, tone curve, contrastcurve en cameraprofiel is het echt fijn om naar te kijken. Vind je bijv. hier Before echt mooier dan After, omdat dat de 'echte' foto is ?

[ afbeelding ]
Mwoa misschien niet inderdaad, hoewel ik ook prima kon leven met die eerste hoor Het wordt zo gauw "over de top" als je eraan gaat sleutelen, vind ik. Maar ik bewerk dan ook nooit eigenlijk. Croppen, resizen en waar nuttig een auto-level, maar ook dat laatste is niet echt iets waar ik zelf actief iets aan doe. Ik kan gewoon niet bewerken En het zou me teveel tijd kosten ook
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78257005
Volgens mij moet iedereen toch mooi zelf weten of en hoeveel een foto bewerkt wordt, zolang je zelf tevreden bent met het resultaat.
  zondag 21 februari 2010 @ 11:12:06 #275
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_78257425
"Echt" is natuurlijk ook zo relatief als de pest. Je kan tijdens het fotograferen al zoveel klooien met je foto (sluitertijd, scherptediepte, witbalans, filters, etc), dat ik geen verschil zie met thuis nabewerken.

En je dacht toch niet dat je in tijdschriften of bij de World Press Photo veel onbewerkte foto's tegenkomt?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_78258753
quote:
Op zondag 21 februari 2010 00:40 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Wat versta jij onder 'echte' foto's? Als ik Raw direct in een .jpg exporteer, ziet het er nog niet bijzonder uit. Maar pas na het instellen van de gewenste witbalans, tone curve, contrastcurve en cameraprofiel is het echt fijn om naar te kijken. Vind je bijv. hier Before echt mooier dan After, omdat dat de 'echte' foto is ?

[ afbeelding ]
Ik ga voor de bewerkte.

Zolang het met mate is, dan hoort bewerken er gewoon bij. Beetje de kleuren bijstellen, een andere uitsnede maken, hier en daar wat doordrukken, belichting veranderen Niets mis mee. Doet doet men ook al sind Daguerre de moderne fotografie uitvond. Retoucheren is van alle tijden, geneog politieke foto's waar wat ongewenste figuren uit zijn verwijderd met schaar en ecoline. Nu hoef je er amper wat voor te leren of te begrijpen van fotografie, lichtval, eigenschappen van verschillende materialen en chemische reacties, dus iedere knurft kan het.

"Echte foto's" zoals Greavy bedoelt bestaan niet en hebben ook nooit bestaan.
pi_78259849
quote:
Op zondag 21 februari 2010 01:03 schreef dennistd het volgende:

[..]


ik dacht ook al.. huh?
pi_78260586
Terugkomend op België:
quote:
Het seinlicht bij de treinramp afgelopen maandag in België was zo goed als zeker rood. Luc Pauwels, voorzitter van de Onafhankelijke Vakbond voor het Spoorwegpersoneel, zegt dat uit beelden van het seinhuis blijkt dat het sein rood was.

"In het logboek heeft HE7 een witte kleur, wat wil zeggen dat het seinlicht op rood stond. De waarschuwingslichten CD die de machinist gepasseerd is toen hij het station van Lot verliet, moeten dus op dubbel geel gestaan hebben. Het is normaal onmogelijk dat die waarschuwingslichten groen geweest zijn, vermits HE7 toen al op rood stond."

De machinist is volgens Pauwels "voor 99,9 procent zeker een rood stoplicht voorbijgereden. Met de signalisatie vanuit het seinhuis is er niets misgegaan. Wél zou het nog kunnen dat door een technisch mankement het licht op groen is blijven hangen."

Bij de treinramp kwamen achttien mensen om het leven. Tien personen liggen nog in het ziekenhuis.
Staat op de Frontpage. Gaat dat echt zo in België, een land waar ze voor alles een ambtenaar, inclusief een Minister voor bestuurlijke vereenvoudiging. Dat er naar een groot ongeluk op het spoor geen fatsoenlijk onderzoek wordt gedaan?
  zondag 21 februari 2010 @ 13:19:10 #279
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78260771
Dat geouwehoer iedere keer "Nu is het WEL echt zeker dat het sein op rood gestaan moet hebben" "Maar het kan ook door iets anders komen dat het toch niet zo was"

Ga nou idd eens fatsoenlijk onderzoek doen en zwijg verder over waar het ondertussen misschien op lijkt ongeorganiseerd zootje daar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 21 februari 2010 @ 16:05:18 #280
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78266762
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 15:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Moet je met een Interrail Global pass in Duitsland ook reserveren / toeslag betalen voor "gewone" IC's? Dat het voor ICE, Thalys, TGV en Eurostar moet, weet ik
Iemand?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78266917
quote:
Op zondag 21 februari 2010 16:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Iemand?
Het antwoord werd volgens mij gegeven, dat het niet hoeft voor IC/ICE maar wel kan.
  Moderator zondag 21 februari 2010 @ 16:09:39 #282
155227 crew  Guppy
dus
pi_78266929
Nee, en volgens mij hoeft reserveren en toeslag voor ICE ook niet.

Voor nachttreinen wel!

- edit - op NS Hispeed is het volgende te lezen:
quote:
Let op dat deze prijzen gelden voor het reizen met de normale snelheidstreinen. Met een InterRail kaart moet je reserveren voordat je gebruik kan maken van hogesnelheidstreinen. Deze reserveringen kun je onderweg maken bij het station waar de hogesnelheidslijn vertrekt.
Wij hoefden toen we met een interrail pass naar Duitsland gingen echter niet per se te reserveren. De kwam bestond alleen dat je geen zitplaats had.

[ Bericht 30% gewijzigd door Guppy op 21-02-2010 16:14:58 ]
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 21 februari 2010 @ 16:13:41 #283
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78267072
quote:
Op zondag 21 februari 2010 16:09 schreef Guppyfriend het volgende:
Nee, en volgens mij hoeft reserveren en toeslag voor ICE ook niet.

Voor nachttreinen wel!
quote:
Let op dat deze prijzen gelden voor het reizen met de normale snelheidstreinen. Met een InterRail kaart moet je reserveren voordat je gebruik kan maken van hogesnelheidstreinen. Deze reserveringen kun je onderweg maken bij het station waar de hogesnelheidslijn vertrekt.
ICE is niet-hoog-genoege-snelheidstrein?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zondag 21 februari 2010 @ 16:16:11 #284
155227 crew  Guppy
dus
pi_78267149
quote:
Op zondag 21 februari 2010 16:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]


[..]

ICE is niet-hoog-genoege-snelheidstrein?
Jawel, maar toen wij in Duitsland waren met de pass hoefden we voor ICE geen toeslag te betalen, en ook niet per se te reserveren. Don't blame me, die DB-medewerker zei dat zo

Maar het kan zijn dat dat alweer gewijzigd is, het is immers een jaar geleden dat ik ging...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Sport zondag 21 februari 2010 @ 16:26:00 #285
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78267486
Nog een ander Duitsland-vraagje: begin maart ga ik Duitsland in vanaf Bentheim. Daarvoor wil ik een Niedersachsen-ticket kopen, die als het goed is in de automaat zit. Accepteren die alleen munten of ook briefgeld?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_78267655
quote:
Op zondag 21 februari 2010 16:26 schreef dennistd het volgende:
Nog een ander Duitsland-vraagje: begin maart ga ik Duitsland in vanaf Bentheim. Daarvoor wil ik een Niedersachsen-ticket kopen, die als het goed is in de automaat zit. Accepteren die alleen munten of ook briefgeld?
Ook briefgeld, maar houd er rekening mee dat sommige automaten maximaal 9,99 wisselgeld geven. Briefjes van 10 en 20 euro kunnen dus goed van pas komen.

Je kan bij Duitse kaartjesuautomaten trouwens niet met Maestro (Nederlandse pinpas) betalen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2010 16:31:16 ]
pi_78267685
quote:
Op zondag 21 februari 2010 16:26 schreef dennistd het volgende:
Nog een ander Duitsland-vraagje: begin maart ga ik Duitsland in vanaf Bentheim. Daarvoor wil ik een Niedersachsen-ticket kopen, die als het goed is in de automaat zit. Accepteren die alleen munten of ook briefgeld?
Duitse automaten slikken ook briefgeld. In ieder geval de Nederlandse wel (in Heerlen en Venlo)
pi_78268169
Opvallend bericht op Treinreiziger.nl:
quote:
In 2011 zal de dienstregeling vrijwel gelijk zijn aan die van 2010. Er zijn nog geen concrete plannen voor meer treinen of gewijzigde verbindingen. Wel bestaat er een kans dat de eerder geplande extra intercity Groningen - Zwolle er toch komt. Daarnaast worden er enkele nieuwe stations geopend. Dat blijkt uit een adviesaanvraag die NS aan de consumentenorganisaties heeft gestuurd.
Bron en verdere tekst

En de veranderingen op de Oude Lijn dan? Die zijn weer uitgesteld?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 21 februari 2010 @ 16:46:48 #289
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78268225
quote:
Op zondag 21 februari 2010 16:45 schreef KapiteinT het volgende:
Opvallend bericht op Treinreiziger.nl:
[..]

Bron en verdere tekst

En de veranderingen op de Oude Lijn dan? Die zijn weer uitgesteld?
Dat komt pas wanneer voldoende stofzuigers in dienst worden genomen. Dat gaat nog wel ff duren.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_78268395
quote:
Op zondag 21 februari 2010 16:16 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Jawel, maar toen wij in Duitsland waren met de pass hoefden we voor ICE geen toeslag te betalen, en ook niet per se te reserveren. Don't blame me, die DB-medewerker zei dat zo

Maar het kan zijn dat dat alweer gewijzigd is, het is immers een jaar geleden dat ik ging...
Klopt. Deze zomer hadden wij gereserveerd voor Wenen - Hannover (overstappen in Würzburg). Voor Wenen - Würzburg moesten we betalen (3,50 volgens mij), waarschijnlijk omdat dat een internationale rit was, maar Würzburg - Hannover was gratis. Reserveren is volgens mij ook niet verplicht, maar wij wilde graag zeker zijn van een zitplek.
pi_78269823
quote:
Op zondag 21 februari 2010 16:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat komt pas wanneer voldoende stofzuigers in dienst worden genomen. Dat gaat nog wel ff duren.
In de adviesaanvraag staat dat ze verwachten dat de veranderingen op de Oude Lijn pas met de ingang van de dienstregeling 2012 zullen ingaan.

En nog iets opvallends: zodra de veranderingen zijn ingegaan rijden er geen stoptreinen meer tussen Den Haag Laan van NOI en Den Haag HS. Wat dus betekend dat reizigers tussen bijvoorbeeld Den Haag Mariahoeve en Den Haag Moerwijk 2 keer over moeten stappen.
pi_78271276




Merk en type: SPURT
Eigenaar: Arriva
Land van herkomst: Leeuwarden
Datum: 13 februari 2010
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
  zondag 21 februari 2010 @ 18:37:52 #293
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78271723
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 23:52 schreef greavy het volgende:
Ik gebruik ze ook niet. Je maakt de pictures zoals ze gemaakt worden, en vind ik dan ook dat ze zo gepubliceerd moeten worden.
Vind ik eigenlijk wel gewoon dikke bullshit. Zo lang je de waarheid geen geweld aandoet, mag je best sleutelen aan je foto's.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 21 februari 2010 @ 18:39:18 #294
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78271757
quote:
Op zondag 21 februari 2010 00:40 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Wat versta jij onder 'echte' foto's? Als ik Raw direct in een .jpg exporteer, ziet het er nog niet bijzonder uit. Maar pas na het instellen van de gewenste witbalans, tone curve, contrastcurve en cameraprofiel is het echt fijn om naar te kijken. Vind je bijv. hier Before echt mooier dan After, omdat dat de 'echte' foto is ?

[ afbeelding ]
Wat is nog echt hè, met fotografie? Het beeld is afhankelijk van je instellingen op de camera, was ook al zo met fotorolletjes. Of denk je dat een Agfa, Kodak en Fuji exact de zelfde foto's lieten zien?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 21 februari 2010 @ 18:41:10 #295
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78271816
quote:
Op zondag 21 februari 2010 12:15 schreef Fixers het volgende:

[..]
"Echte foto's" zoals Greavy bedoelt bestaan niet en hebben ook nooit bestaan.
Ja, dat bedoel ik.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 21 februari 2010 @ 18:46:26 #296
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78271943
quote:
Op zondag 21 februari 2010 18:21 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Wat's op met al die kleurtjes?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78271966
quote:
Op zondag 21 februari 2010 18:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat's op met al die kleurtjes?
vroege vogel korting oid?
pi_78272347
quote:
Op zondag 21 februari 2010 16:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]


[..]

ICE is niet-hoog-genoege-snelheidstrein?
natuurlijk moet je niet op de NS faalspeed website kijken.
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 20:17 schreef sander89 het volgende:

[..]

Voor de IC/ICE hoef je geen toeslag betalen , je kan wel een stoel reserveren maar dit is niet verplicht.

Ben zelf erg blij mee want anders moet je een hoop meer betalen voor een ICE kaartje.
............................
pi_78272490
quote:
Op zondag 21 februari 2010 17:33 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

In de adviesaanvraag staat dat ze verwachten dat de veranderingen op de Oude Lijn pas met de ingang van de dienstregeling 2012 zullen ingaan.

En nog iets opvallends: zodra de veranderingen zijn ingegaan rijden er geen stoptreinen meer tussen Den Haag Laan van NOI en Den Haag HS. Wat dus betekend dat reizigers tussen bijvoorbeeld Den Haag Mariahoeve en Den Haag Moerwijk 2 keer over moeten stappen.
1x , net zoals 's avonds met de huidige dienstregeling. Reizen via CS is niks nieuws
pi_78272531
quote:
Op zondag 21 februari 2010 18:21 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Merk en type: SPURT
Eigenaar: Arriva
Land van herkomst: Leeuwarden
Datum: 13 februari 2010
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
blijf het leuke treintjes vinden, mooie pics ook
pi_78272545
en vol !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')