Oh sterf toch ook allemaal.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:12 schreef Ascendancy het volgende:
Zoveel medeleven heb ik nu ook weer niet. Er gaan continu mensen dood. Waarom bij de ene wel stilstaan en de andere niet.
Het is alleen te hopen dat er iets gaat gebeuren in België.
quote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:04 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Voor internationale vervoersbewijzen geldt die belgische niet-onderbreken regel toch niet?
Linkje naar de melding bij de vervoerders?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:12 schreef Peterselieman het volgende:
Gelijk maar ff kotsen op de NS, Arriva, xx, Syntus en Veolivla, want de actiekaartjes zijn nu alleen maar geldig in de treinen van de NS, omdat ons grootste vervoerder de andere partijen niet wil betalen voor het gebruik van de kaartjes.
Vertel wat bedoel jequote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:12 schreef Peterselieman het volgende:
Gelijk maar ff kotsen op de NS, Arriva, xx, Syntus en Veolivla, want de actiekaartjes zijn nu alleen maar geldig in de treinen van de NS, omdat ons grootste vervoerder de andere partijen niet wil betalen voor het gebruik van de kaartjes.
Is er nog niet, maar dat zal spoedig komen.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:21 schreef Peter het volgende:
[..]
Linkje naar de melding bij de vervoerders?
Ik denk dat de NS een leuk tactisch spelletje speeltquote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:12 schreef Peterselieman het volgende:
Gelijk maar ff kotsen op de NS, Arriva, xx, Syntus en Veolivla, want de actiekaartjes zijn nu alleen maar geldig in de treinen van de NS, omdat ons grootste vervoerder de andere partijen niet wil betalen voor het gebruik van de kaartjes.
Ik heb hier nog nooit van gehoord, en ik zou ook niet weten waarom die regel niet zou gelden voor internationale biljetten. Overigens wordt er doorgaans niet heel erg moeilijk over gedaan door de TBG's. Als je maar zo'n beetje in de aangegeven richting reist is het al snel goed in de praktijkquote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:18 schreef Ireyon het volgende:
Lapo vorig topic, toch wel handig als iemand er 't antwoord op weet
[..]
Daar kunnen die andere partijen dan toch weinig aan doen? Lijkt me logisch dat ze betaald willen worden voor dat gedeelte van die reizen dat via hen gaat.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:12 schreef Peterselieman het volgende:
Gelijk maar ff kotsen op de NS, Arriva, xx, Syntus en Veolivla, want de actiekaartjes zijn nu alleen maar geldig in de treinen van de NS, omdat ons grootste vervoerder de andere partijen niet wil betalen voor het gebruik van de kaartjes.
Eng he, mensen.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 22:09 schreef Guppyfriend het volgende:
Waarom staat ns het toe dat e aan de jaarbeurszijde van utrecht CS van de wervers staan voor een of ander goed doel??? Super irritant, fucking elke dag komt er zo'n gastje op me af, of ik even tijd voor m heb. Nee, want ik moet m'n trein halen zeg ik dan. Maar hij kan het korthouden *blik op hoopvol*. Ik ook, nee is niet lang.
Maar waarom! En ook niet bij de roltrappen, maar binnen, naast die AH to go. Kun je daar niet over klagen bij ns?
En dat gezeik elke dag is 1 ding, maar vandaag kreeg ik ook nog een zogenaamd amicale hand op m'n schouder. Tyf op!
Wat? Ik meen het.quote:
Gewoon van je af beuken denk?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 22:23 schreef Guppyfriend het volgende:
pakken je zelfs vast. Sorry hoor, maar dat gaat me te ver.
Niet iedereen is zo'n lompe hork als jij hequote:Op dinsdag 16 februari 2010 22:26 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Wat? Ik meen het.
Als zo'n gozer tegen mij begint te praten ik heb haast, dan kijk ik gewoon en zeg ik nee. Als dat bij jou niet werkt dan is er iets mis met je houding.
ik zeg nee en loop weg. Hij pakt me aan m'n elleboog vast en houdt me tegen. Met de mededeling dat hij het kort kan houden.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 22:26 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Wat? Ik meen het.
Als zo'n gozer tegen mij begint te praten ik heb haast, dan kijk ik gewoon en zeg ik nee. Als dat bij jou niet werkt dan is er iets mis met je houding.
Hoe laat moet je er langs?quote:Op woensdag 17 februari 2010 07:54 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
En dan ga jij mij vertellen dat mijn houding verkeerd is, of dat ik anders mensenvrees heb? Geen moment bij stilgestaan dat er ook wel eens iets misgegaan is met de houding van de werver?
Dat is te laat, sorry je moet een andere bodyguard zoeken.quote:Op woensdag 17 februari 2010 08:13 schreef Guppyfriend het volgende:
Elke dag om ongeveer half 6. Al denk ik dat als ik dezelfde jongen vandaag weer tref, hij me wel met rust laat![]()
OT, m'n trein rijdt wel fijn op tijd
Nee, ik vind het ook vreselijk.quote:Op woensdag 17 februari 2010 07:54 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
ik zeg nee en loop weg. Hij pakt me aan m'n elleboog vast en houdt me tegen. Met de mededeling dat hij het kort kan houden.
En dan ga jij mij vertellen dat mijn houding verkeerd is, of dat ik anders mensenvrees heb? Geen moment bij stilgestaan dat er ook wel eens iets misgegaan is met de houding van de werver?
Of is het heel vreemd dat ik hier niet van gediend ben?
Paar maanden in Brussel wonen helpt ook. Daar heb ik het negeren van (z)wervers prima onder de knie gekregen.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet iedereen is zo'n lompe hork als jij heSommige mensen hebben wat meer fatsoen dan anderen
In Nederland kan ook nog steeds gebeuren. Als een trein met een lagere snelheid dan 40km/h door een rood sein een andere baan op rijdt waar net een trein met 140km/h aan komt rijden is het ook goed mis.quote:Op woensdag 17 februari 2010 08:37 schreef Crientj het volgende:
Nog meer brrrr, voor België, waarom is dat systeem zo oud o.O
En nog een keer brrr, weer een dode tussen overvecht en bilthoven. Weer die klote overgang. (Denk ik, zag iets verderop vanmorgen de IC naar Rotterdam stilstaan.)
No worries, het zal niet nodig zijn. Ik kan wel 'icy bitch' zijn als ik het wil. Wervertje deinsde gisteren ook verschrikt terug. Maar ik ben nature juist heel liefquote:Op woensdag 17 februari 2010 08:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat is te laat, sorry je moet een andere bodyguard zoeken.
nieuwe bankjes waarschijnlikjk, hebben ze in leiden en de bijlmer nu ook, goede ontwikkeling.. op de plek waar er vroeger geen / 2 stonden staan er nu 8quote:Op woensdag 17 februari 2010 09:34 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
No worries, het zal niet nodig zijn. Ik kan wel 'icy bitch' zijn als ik het wil. Wervertje deinsde gisteren ook verschrikt terug. Maar ik ben nature juist heel lief![]()
Maar goed, ik vind het ook een beetje te gek dat je om die gasten te ontwijken niet meer om je heen kan kijken, maar strak naar de grond moet staren en zo hard mogelijk moet doorlopen. Dáár kan ik me heel erg pissig om maken.
Sowieso, ga dan niet in de ingang van een station staan! Dat zijn juist de plekken waar mensen haast hebben. Ik snap niet dat de gemeente daar een vergunning voor afgeeft.
Anyways, ik ben wel benieuwd wat ze aan het doen zijn op perror 5, mijn aankomstperron op Utrecht CS. Het wordt verbouwd, maar ik kan nog steeds niet zien wat er nu gaat veranderen.
Utrecht Centraal krijgt nieuwe perronkappen. Daarvoor moeten de oude gesloopt worden en dat gebeurt gefaseerd. Momenteel is daarom spoor 5 aan de beurt.quote:Op woensdag 17 februari 2010 09:34 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Anyways, ik ben wel benieuwd wat ze aan het doen zijn op perror 5, mijn aankomstperron op Utrecht CS. Het wordt verbouwd, maar ik kan nog steeds niet zien wat er nu gaat veranderen.
Bron en meerquote:NS-station Goffert in 2012 open
NIJMEGEN - Na jaren van praten en plannen maken komt er vaart in de realisatie van NS-station Nijmegen Goffert, gelegen gelegen tussen het centraal station en Nijmegen-Dukenburg. Komend najaar moet er een ontwerp voor station en stationsomgeving liggen, zo melden de Stadsregio Arnhem-Nijmegen, ProRail en de NS.
Klopt. Dat is de App. Trein.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
http://href.in/pics/c4fc35.jpg
Ook heel er tactisch trouwens, dat gekantelde treintje wat storingen moet weergeven
Is dat de Applicaite Trein waarvoor ik dik 2 euro moet lappen uit de appstore?
Nou en? Hij heeft iets gemaakt dat goed werkt, was de eerste met het idee en heeft het blijkbaar goed uitgevoerd. Waar komt dat toch vandaan dat je vooral niet te veel geld mag verdienen met je eigen ideeën en dat alles maar gratis moet zijn?quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:47 schreef greavy het volgende:
[..]
Klopt. Dat is de App. Trein.
Naar horen zeggen schijnt het uitstekend te werken.
[sub]Die student is straks multimiljonair![]()
Had ik een iPhone, had ik het ook gekocht.quote:Op woensdag 17 februari 2010 14:00 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nou en? Hij heeft iets gemaakt dat goed werkt, was de eerste met het idee en heeft het blijkbaar goed uitgevoerd. Waar komt dat toch vandaan dat je vooral niet te veel geld mag verdienen met je eigen ideeën en dat alles maar gratis moet zijn?
Ook de Doorkomststaat op Somda herkent deze Intercity.quote:Vertrek 09:45 Aankomst 09:56
Woensdag 17 februari 2010 Tijd Station / Halte Spoor Richting Reisdetails
09:45 Apeldoorn 4 Deventer Intercity (NS)
09:56 Deventer 2
De 2800. Waarschijnlijk last gehad van de verstoring tussen Utrecht en Bilthoven.quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:50 schreef greavy het volgende:
[..]
Ook de Doorkomststaat op Somda herkent deze Intercity.
Als hij echt niet gereden heeft, is hij uitgevallen om een of andere reden.
Omdat ze geen vervoersplicht hebben?quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:13 schreef its_me_ het volgende:
Waarom wordt de Thalys eigenlijk niet omgeleid? Het is toch schandalig dat Thalys zijn reizigers zo in de kou laat staan!
Of bijvoorbeeld de Thalys op een deeltraject laten rijden. Gent - Parijs.
De personen van Brussel naar Gent met Belgisch materieel vervoeren.
Ze hebben dan misschien geen wettelijke vervoersplicht maar m.i. wel een morele vervoersplicht.quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
Omdat ze geen vervoersplicht hebben?
OK, dat maakt het wel extra lastig, maar waarom leggen ze dat dan niet gewoon uit?quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:54 schreef trainfreak het volgende:
In België zijn maar een beperkt aantal lijnen waar Thalys toegelaten is, geen idee of ze hem wel via Lille kunnen omsturen.
Ja, maar moraal en commercie maken nog wel eens ruzie.quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:32 schreef its_me_ het volgende:
[..]
Ze hebben dan misschien geen wettelijke vervoersplicht maar m.i. wel een morele vervoersplicht.
En het is toch ontzettend slecht voor het imago?
Sorry, ik heb het verkeerd verwoord.quote:Op woensdag 17 februari 2010 18:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
OK, dat maakt het wel extra lastig, maar waarom leggen ze dat dan niet gewoon uit?
Je zou maar machinist zijn om bijvoorbeeld de merwede-lingelijn.quote:Op woensdag 17 februari 2010 19:33 schreef James1988 het volgende:
Lijnkennis is ook in Nederland verplicht, en heeft voor zover mij bekend een 'houdbaarheidsdatum' van 12 maanden. Al weet ik niet zeker hoe lijnkennis getoetst wordt... volgens mij is dat iets van de vervoerder zelf.
Zwolle - Kampen, zou ik echt niks aanvinden.quote:Op woensdag 17 februari 2010 19:54 schreef trainfreak het volgende:
Bij ons wordt dat niet getoetst. Je moet zelf als bestuurder weten of je de lijn al voldoende kent of niet. Uiteraard mag je dan wel mee in de stuurpost om alles te noteren (rempunten enzo).
Bij ons is wegbekendheid een beetje vaag. Je moet het hebben, je werkgever moet er voor instaan dat je het hebt, en jij zelf ook als machinist. Bij een aanrading de laatste tijd waarbij wegbekendheid een rol speelde, bleek echter dat het niet zo zwart-wit is als altijd is gedacht. In Nederland hebben machinisten altijd omleidingsroutes in hun wegbekendheidspakket zitten. Machinisten die bijvoorbeeld de Thalys rijden, hebben ook wegbekendheid op de route via Den Bosch en Utrecht.quote:Op woensdag 17 februari 2010 19:54 schreef trainfreak het volgende:
Bij ons wordt dat niet getoetst. Je moet zelf als bestuurder weten of je de lijn al voldoende kent of niet. Uiteraard mag je dan wel mee in de stuurpost om alles te noteren (rempunten enzo).
Rijdt-ie nog niet dan? Vanochtend om 08:30 vertrok er in ieder geval een I6/I10 stam uit Roosendaal, de trein van 07:30 is ook al maanden planmatig een I6/I10 stam..quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:35 schreef greavy het volgende:
Nice plaat Zug!
Binnenkort een extra I6/I10 stam te zien in de BeNeLux. De stam bivakkeert al in Nederland, maar moet nog remproeven doorstaan.
Wat een vreemd plaatjequote:
Ik heb er ook even naar moeten kijken, maar volgens mij is het meest linker sein voor het aftakkende spoor.quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:50 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
Wat een vreemd plaatje
rechter sein is normale sein het linker een dwerg en dan iets verder bij het wissel staat er een normale sein voor links....
Ja en dat is juist het rare, daar zou je ook een dwergsein verwachten (om doorgaand links ook een dwerg heeft)quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik heb er ook even naar moeten kijken, maar volgens mij is het meest linker sein voor het aftakkende spoor.
Misschien was een dwergsein daar niet goed genoeg zichtbaar, vanwege de bocht?quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:58 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
Ja en dat is juist het rare, daar zou je ook een dwergsein verwachten (om doorgaand links ook een dwerg heeft)
Geen idee hoe dat hier zit, ik heb de Thalys wel al zien omrijden, maar dat zal ook maar op beperkte lijnen zijn.quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
In Nederland hebben machinisten altijd omleidingsroutes in hun wegbekendheidspakket zitten. Machinisten die bijvoorbeeld de Thalys rijden, hebben ook wegbekendheid op de route via Den Bosch en Utrecht.
Maar komend vanaf het meest linker spoor zou een meer voorkomende situatie kunnen zijn dan links rijden op het dubbelspoor. Daarnaast hoef je rijdend naar een dwergsein niet te voorzien in ATB, bij een hoog sein waarschijnlijk wel.quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:58 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
Ja en dat is juist het rare, daar zou je ook een dwergsein verwachten (om doorgaand links ook een dwerg heeft)
Is ook Valkenburg. De andere optie was Schin op Geul geweest, maar dat heeft op die plaatsen geen bebouwingquote:Op woensdag 17 februari 2010 23:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Maar komend vanaf het meest linker spoor zou een meer voorkomende situatie kunnen zijn dan links rijden op het dubbelspoor. Daarnaast hoef je rijdend naar een dwergsein niet te voorzien in ATB, bij een hoog sein waarschijnlijk wel.
Lijkt me trouwens Valkenburg...
Bron: http://www.nieuwsblad.be/GT/Index.aspx?genericID=642&articleID=DMF20100217_126quote:Drie spoorbazen maandag naar Kamercommissie
BRUSSEL - De voorzitter van de Kamercommissie Infrastructuur en Overheidsbedrijven, François Bellot (MR), heeft de CEO’s van de NMBS, de NMBS Holding en Infrabel naar de zitting van komende maandag gesommeerd. Dat zegt hij woensdag. Hij sluit niet uit dat er een parlementaire onderzoekscommissie komt.
Bellot wil dat de drie vragen beantwoorden over hoe de treinramp in Buizingen, waarbij achttien mensen om het leven kwamen, kon gebeuren.
'Ik heb de drie CEO’s naar de commissie geroepen. Ze zullen aanwezig zijn op een speciale vergadering van de commissie maandagnamiddag', zegt Bellot. De drie spoorbazen zijn de gedelegeerd bestuurders van Infrabel Luc Lallemand, van de NMBS Marc Descheemaeker en van de NMBS Holding Jannie Haek.
Minister van Overheidsbedrijven Inge Vervotte (CD&V) zal ook aanwezig zijn bij de zitting van de commissie. 'Aansluitend zal ze uitgenodigd worden om antwoorden te geven op vragen van de parlementsleden. Als er te veel onduidelijkheid zou blijken te zijn, zal ik vragen of het opportuun is een parlementaire onderzoekscommissie te installeren', zegt Bellot nog.
Er moeten koppen rollen
MR-senator Alain Destexhe vraagt intussen het ontslag van de gedelegeerd bestuurder van de NMBS, Marc Descheemaecker. Destexhe brengt ook de verantwoordelijkheid van minister Inge Vervotte en staatssecretaris Etienne Schouppe onder de aandacht.
'Terwijl het hele land in shock is na de catastrofe in Halle', zegt Destexhe niet goed te zijn van 'het uitblijven van een sterk signaal in hoofde van de politieke verantwoordelijken, maar ook van de NMBS-kopstukken na een drama dat verschillende mankementen blootlegt waar dit overheidsbedrijf al jaren mee kampt'.
'Na de treinbotsing in Pécrot in 2001 nam niemand verantwoordelijkheid op en negen jaar later is er niets veranderd', zegt Destexhe. Hij herinnert er aan dat jaren geleden Johan Vande Lanotte en Stefaan De Clerck 'de logische gevolgen trokken uit de ontsnapping van Dutroux, ook al waren ze zelf niet rechtstreeks verantwoordelijk'.
Zou dat kunnen zijn omdat vanaf spoor 2 maar heel soms richting Heerlen wordt gereden?quote:Op woensdag 17 februari 2010 23:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Misschien was een dwergsein daar niet goed genoeg zichtbaar, vanwege de bocht?
Maar dat weet ik verder ook niet, misschien dat iemand die bij het spoor werkt een definitief antwoord kan geven.
Dat was het geval tijdens die opname als mijn herinnering klopt.quote:Naar mijn weten doet enkel de stoomlocomotief van de ZLSM dat om kop te maken op spoor 3
Bron: HLN.bequote:[b]Treinbestuurder Halle ontkent dat hij rood licht negeerde[/size]
De machinist die de trein van Leuven naar 's Gravenbrakel bestuurde, weerlegt dat hij het rode seinlicht negeerde. Dat meldt De Morgen.
Vanop zijn ziekenbed verklaarde de machinist aan enkele familieleden en instructeurs van de NMBS dat het seinlicht in Buizingen "eerst op oranje en vervolgens op groen sprong". Daarmee groeit opnieuw twijfel over de echte oorzaak van de treinramp, die al aan achttien mensen het leven kostte. Zijn uitspraken maken het voor het parket van Brussel en de NMBS een pak moeilijker om uit te maken of het om een menselijke fout dan wel een technisch mankement ging. (belga/kh)
quote:Op donderdag 18 februari 2010 08:25 schreef trainfreak het volgende:
Volgens het parket is de man nog niet ondervraagd![]()
(Gelezen op HGBTF)
Die man kan ook iets zeggen zonder dat het parket hem ondervraagt hequote:De gewonde treinbestuurder heeft vanaf zijn ziekbed tegen familieleden en collega's van spoorwegmaatschappij NMBS gezegd dat het seinlicht in Buizingen ''eerst op oranje en vervolgens op groen sprong''.
Nee inderdaad, laat hun dat maar uitzoeken. Of je er mee kan leven is een tweede...quote:Op donderdag 18 februari 2010 08:29 schreef Yreal het volgende:
ik zou ook niet toegeven dat ik door rood reed en daardoor 18 mensen dood zijn
Zeker, ik kan me nog iets anders voor stellen, ik ben geen kenner maar ik krijg door alle reacties wel het idee dat in Belgie er van alles mis is met het spoor.quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:32 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nee inderdaad, laat hun dat maar uitzoeken. Of je er mee kan leven is een tweede...
Het stoplicht staat op roodquote:Op donderdag 18 februari 2010 11:29 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[ link | afbeelding ]
ADOB Overwegstoring al vanaf gisteravond bij Almelo de riet![]()
Mensen die naar het andere perron wouden, moesten vet eind omlopen/fietsen of overstappen in Almelo of Hengelo
quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het stoplicht staat op rood
Het stoplicht staat op rood
Oversteken in Almelo
is spelen met de dood
Welke trein is dit?quote:11:37 +21 min. Szczecin Glowny 1 Hengelo, Osnabrueck, Hannover Intercity
Die rijdt ALTIJD tot Szczecin wiseguy. Alleen op zaterdag niet.quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:55 schreef greavy het volgende:
[..]
Welke trein is dit?
Editje: Ik zie het al. Normaal rijd-ie maar tot Berlijn, nu tot Szczecin Glowny te Polen.
Is de 145.
'Werden besteed'? Die voorbeelden, waar hebben ze het in godsnaam overquote:Op donderdag 18 februari 2010 12:31 schreef davidov2009 het volgende:
De ¤ 200 miljoen die Eurlings extra uittrok werden besteed aan extra parkeerplaatsen voor auto's en fietsen, betere informatie in de treinen en op de stations en meer comfort, zoals internet in de trein.
Meer comfort ja. Zoals meer staanplaatsen en minder toiletten. En een meer dan falende OV-chipkaart. Wauw.quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:31 schreef davidov2009 het volgende:
Actieplan voor NS een fiasco
De ¤ 200 miljoen die Eurlings extra uittrok werden besteed aan extra parkeerplaatsen voor auto's en fietsen, betere informatie in de treinen en op de stations en meer comfort, zoals internet in de trein.
Willen ze nog wat parkeerplaatsen aanleggen? Of internet in de trein?quote:Op donderdag 18 februari 2010 16:24 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)j-treinenbouwer.html
Wat ik niet zo goed snap: ze willen Breda een internationale aansluiting geven. Waarom dwarsboomt Eurlings dan wel een direct spoor naar Utrecht?quote:Op donderdag 18 februari 2010 16:24 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)j-treinenbouwer.html
Die spoorlijn had er al lang kunnen liggen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 16:55 schreef Fixers het volgende:
[..]
Wat ik niet zo goed snap: ze willen Breda een internationale aansluiting geven. Waarom dwarsboomt Eurlings dan wel een direct spoor naar Utrecht?
Dat geld voor internet in de trein... kunnen ze beter uitgeven aan betere UMTS dekking langs het spoor. Die tunnels bij Rotterdam en Barendrecht bijvoorbeeld.
Om de overweg voor 100% te laten werken gingen ook al een paar weken overheen, en nu (na 20 uur) is de overweg nog steeds afgeslotenquote:Op donderdag 18 februari 2010 11:29 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[ link | afbeelding ]
ADOB Overwegstoring al vanaf gisteravond bij Almelo de riet![]()
Mensen die naar het andere perron wouden, moesten vet eind omlopen/fietsen of overstappen in Almelo of Hengelo
Ze gaan niks doen, want de lijn komt er waarschijnlijk dus niet.quote:Op donderdag 18 februari 2010 17:58 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe ze dat overigens bij Groinchem gaan doen. De A27 gaat langs de stad, dus een station daaraan zou niet erg centraal liggen. Vooral ver bij Oost vandaan, het gedeelte waar de meeste Forenzen wonen.
Doet me een beetje denken aan die Greenpoint / Kermit variant van mobiele telefonie rond 1990. Dat was op zich trouwens WEL op tijd (als in: ruim voordat GSM betaalbaar / gemeengoed werd).quote:Op donderdag 18 februari 2010 19:42 schreef ReisT het volgende:
@internet in de trein: veel te laat, dat heeft helemaal geen zin meer daar nog in te investeren. Wie onderweg wil internetten doet dat allang mobiel.
Ja, man wat was dat een succes!quote:Op donderdag 18 februari 2010 20:02 schreef Socios het volgende:
Al eerder aangekaart: zelfde als toen met telefooncellen in de trein, inmiddels iedereen een mobieltje.
Omdat een spoorlijntje tussen Ut - Bd ongeveer 1 ~ 1,5 miljard kost.quote:Op donderdag 18 februari 2010 16:55 schreef Fixers het volgende:
[..]
Wat ik niet zo goed snap: ze willen Breda een internationale aansluiting geven. Waarom dwarsboomt Eurlings dan wel een direct spoor naar Utrecht?
Dat geld voor internet in de trein... kunnen ze beter uitgeven aan betere UMTS dekking langs het spoor. Die tunnels bij Rotterdam en Barendrecht bijvoorbeeld.
De echte reden is natuurlijk dat zo'n lijn wél intensief gebruikt zal gaan worden. Zoveel geld uitgeven voor een spoorlijn gebeurt natuurlijk alleen, als het vrijwel zeker is dat er zelden treinen overheen rijden. Stel je voor, straks slijten de rails nog..quote:Op donderdag 18 februari 2010 21:45 schreef Brembo het volgende:
[..]
Omdat een spoorlijntje tussen Ut - Bd ongeveer 1 ~ 1,5 miljard kost.
Ik denk niet dat-ie dan via Roosendaal naar Antwerpen gaatquote:Op donderdag 18 februari 2010 21:50 schreef Peterselieman het volgende:
Amsterdam - Utrecht - Breda - Roosendaal zou wel een perfect traject zijn voor BeNelux nieuwe stijl
Mja, wmb wel.quote:Op donderdag 18 februari 2010 21:52 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik denk niet dat-ie dan via Roosendaal naar Antwerpen gaat
RegioNS is van de NS, alleen ze hebben, bedacht door personeel op dat lijntje, die naam bedacht.quote:Op donderdag 18 februari 2010 21:45 schreef Brembo het volgende:
[..]
Omdat een spoorlijntje tussen Ut - Bd ongeveer 1 ~ 1,5 miljard kost.
Waarom heeft RegioNS wel ov-chipkaart paaltjes op hun station en Connexxion, Syntus niet. En als ik nou van Amf - Ede-wageningen wil met mijn ov-chipkaart mag ik dan met connexxion of moet ik dan met NS via Utrecht
.
Als de NMBS dat wel doet met hun I11 rijtuigen, ga ik ook niet klagenquote:Op donderdag 18 februari 2010 22:01 schreef Ascendancy het volgende:
http://treinreiziger.nl/a(...)_concurrentie-142306
Zolang de NMBS de beneluxtrein niet gaat rijden, ben ik voor.
DB met een ICE ofzo
Hoezo dat? De NMBS is superieur wat betreft het materieel, vriendelijkheid van het personeel.quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:07 schreef Ascendancy het volgende:
Laten we eerlijk zijn. De NMBS is gewoon minderwaardig aan de NS en DB.
de tafeltjes zitten verstopt hihiquote:Op donderdag 18 februari 2010 22:23 schreef YoshiBignose het volgende:
Materieel is superieur? Heb daar wel eens in treinen gezeten, maar vond ik niet beter dan hier. Zo'n dubbeldekker die op onze oude lijkt, maar dan nog krapper en niet eens tafeltjes. Als ik puur naar uiterlijk kijk zien die dingen er ook niet uit, dan vind ik de VIRM een knapper uit zien.
de Varkensneus is inderdaad een verroeste rotbak.quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:29 schreef Eix het volgende:
Het ligt er puur aan wat je referentiekader is. Die klassieke motorstellen die de NMBS voor de lokale treindienst gebruikt zijn gruwelijk. Maar de I11 rijtuigen (en treinstellen met dergelijk interieur) zijn daarentegen prima, comfortabeler dan een V-IRM. En... zonwering/gordijnen bij vrijwel elke ruit in alle materieeltypes.
quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:44 schreef sararaats het volgende:
op sommige diplays verschijnt er een 3 in de linkeronderhoek heb ik vandaag gemerkt.
de M6 naar van Antwerpen naar Noorderkempen
met dank. nu snap ik het.quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:48 schreef Jump het volgende:
[..]
Die 3 is het aantal kilometer naar de dichtsbijzijnde trein op het zelfde spoor.
Met I11 tegen 200km/u over de HSL rijden tussen Luik en Leuven is inderdaad top!quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:41 schreef Ireyon het volgende:
Met de M5/M6 rijtuigen heb ik geen ervaring. De klassieke motorstellen en MS75 vind ik zo'n beetje de Belgische Plan V, met net zoveel herrie maar wel zachtere, bredere banken. I6/I10, MS96 en I11 rijtuigen zitten heerlijk, die laatste twee zijn tevens ontzettend luxe wat displays, rijcomfort (ongelofelijk soepel en stil) en wc's betreft.
Van het NS-materieel wordt ICRm vrij algemeen als meest comfortabel beschouwd, maar het stelt werkelijk waar niks voor vergeleken met I11. En de (vernieuwde) koplopers ook niet trouwens.
'k Heb weleens een privé rijtuig gehad hoor, van Luik naar Leuven het achterste rijtuig, nota bene rond een uur of 18:00quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:52 schreef Eix het volgende:
[..]
Met I11 tegen 200km/u over de HSL rijden tussen Luik en Leuven is inderdaad top!Soort van Fyra, maar dan uitgevoerd als degelijke comfortabele intercity. Er zitten in dit geval wel reizigers in, je eigen prive rijtuig zit er dus niet in.
Alsof in Nederland in de spits niet 10 bakken rijdtquote:Op donderdag 18 februari 2010 22:55 schreef Ireyon het volgende:
[..]
'k Heb weleens een privé rijtuig gehad hoor, van Luik naar Leuven het achterste rijtuig, nota bene rond een uur of 18:00. Maar 't scheelt een hoop dat die treinen een fatsoenlijke lengte hebben (een rijtuig of 10/12 ?)
'k Vat je niet? I11 rijdt altijd met zoveel rijtuigen wat dus inhoudt dat er in de spits voldoende plek is. Liever plek in een luxe rijtuig met comfortabele stoelen, dan meer plek in een wiebeltrein met met-een-laagje-stof-bedekte plankjes.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:04 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Alsof in Nederland in de spits niet 10 bakken rijdt
En met de VIRM heb je dan echt meer plek dan met de I11 hoor
ik heb nog nooit korte I11 treinstellen gezien. dat zijn altijd heeeeeeeeeeele lange treinenquote:Op donderdag 18 februari 2010 23:14 schreef Ireyon het volgende:
[..]
'k Vat je niet? I11 rijdt altijd met zoveel rijtuigen wat dus inhoudt dat er in de spits voldoende plek is. Liever plek in een luxe rijtuig met comfortabele stoelen, dan meer plek in een wiebeltrein met met-een-laagje-stof-bedekte plankjes.
Het favoriete materieel van Fles dusquote:Op donderdag 18 februari 2010 23:16 schreef sararaats het volgende:
de MS75 (als ik me niet vergis) is een wiebeltrein
Je suggereert dat 10bakken bijzonder is en zeer veel plaatsruimte heeft, maar een VIRM met zelfde aantal bakken gaat toch zeker 1,5x zoveel mensen in.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:14 schreef Ireyon het volgende:
[..]
'k Vat je niet? I11 rijdt altijd met zoveel rijtuigen wat dus inhoudt dat er in de spits voldoende plek is. Liever plek in een luxe rijtuig met comfortabele stoelen, dan meer plek in een wiebeltrein met met-een-laagje-stof-bedekte plankjes.
Volgens mijn bevindingen is dat gewoon het rijtuignummer waarin je zit.quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:44 schreef sararaats het volgende:
op sommige diplays verschijnt er een 3 in de linkeronderhoek heb ik vandaag gemerkt.
de M6 naar van Antwerpen naar Noorderkempen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |