abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 februari 2010 @ 20:10:20 #1
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78071140

Welkom in alweer deel 213 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

======================================================================================

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld, een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom.

Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

======================================================================================

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe.

Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten.

>> Met Kruidvatkaartjes en andere actie-dagkaarten naar het buitenland
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dergelijke dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

Voor reizen naar het buitenland is je dagkaart geldig tot en met het laatste station voor de grens. Vanaf het betreffende station moet de volledige prijs voor een kaartje betaald worden, dus inclusief het Nederlandse traject tot aan de grens.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.

======================================================================================

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Harlingen Haven - Socios
VSM-Rit Apeldoorn - Beekbergen - Greavy
SSN-Kerstrit naar Münster, Duitsland - greavy
Zwitserland - sander89

>> Materieel Informatie
Er is veel materieel in de omloop. Hiervoor zijn enkele bestanden gemaakt, met informatie.
Hierin is onder andere te vinden welk materieel nog in de omloop is, maar ook informatie over het terzijde gesteld materieel.
Plan T (Last update: 24-1-09 (Excel) )

======================================================================================

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 16 februari 2010 @ 20:10:52 #2
290658 Morgenrood
Die Geburt der Tragödie
pi_78071166
Wees eerlijk.. nobody cares.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 20:11:43 #3
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78071200
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 20:10 schreef Morgenrood het volgende:
Wees eerlijk.. nobody cares.
Waar heb je het over?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78071213
Zoveel medeleven heb ik nu ook weer niet. Er gaan continu mensen dood. Waarom bij de ene wel stilstaan en de andere niet.
Het is alleen te hopen dat er iets gaat gebeuren in België.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 februari 2010 @ 20:12:45 #5
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78071239
Gelijk maar ff kotsen op de NS, Arriva, xx, Syntus en Veolivla, want de actiekaartjes zijn nu alleen maar geldig in de treinen van de NS, omdat ons grootste vervoerder de andere partijen niet wil betalen voor het gebruik van de kaartjes.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_78071260
TVP
  dinsdag 16 februari 2010 @ 20:13:19 #7
290658 Morgenrood
Die Geburt der Tragödie
pi_78071261
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 20:11 schreef Duvel het volgende:

[..]

Waar heb je het over?
Het medeleven dat je zo voorstaat.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 20:13:29 #8
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78071270
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 20:12 schreef Ascendancy het volgende:
Zoveel medeleven heb ik nu ook weer niet. Er gaan continu mensen dood. Waarom bij de ene wel stilstaan en de andere niet.
Het is alleen te hopen dat er iets gaat gebeuren in België.
Oh sterf toch ook allemaal.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 16 februari 2010 @ 20:14:13 #9
290658 Morgenrood
Die Geburt der Tragödie
pi_78071301
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 20:13 schreef Duvel het volgende:

[..]

Oh sterf toch ook allemaal.
pi_78071521
Lapo vorig topic, toch wel handig als iemand er 't antwoord op weet
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 20:04 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Voor internationale vervoersbewijzen geldt die belgische niet-onderbreken regel toch niet?
pi_78071687
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 20:12 schreef Peterselieman het volgende:
Gelijk maar ff kotsen op de NS, Arriva, xx, Syntus en Veolivla, want de actiekaartjes zijn nu alleen maar geldig in de treinen van de NS, omdat ons grootste vervoerder de andere partijen niet wil betalen voor het gebruik van de kaartjes.
Linkje naar de melding bij de vervoerders?
dag
  dinsdag 16 februari 2010 @ 20:24:54 #12
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_78071869
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 20:12 schreef Peterselieman het volgende:
Gelijk maar ff kotsen op de NS, Arriva, xx, Syntus en Veolivla, want de actiekaartjes zijn nu alleen maar geldig in de treinen van de NS, omdat ons grootste vervoerder de andere partijen niet wil betalen voor het gebruik van de kaartjes.
Vertel wat bedoel je
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 februari 2010 @ 20:25:03 #13
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78071875
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 20:21 schreef Peter het volgende:

[..]

Linkje naar de melding bij de vervoerders?
Is er nog niet, maar dat zal spoedig komen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_78071965
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 20:12 schreef Peterselieman het volgende:
Gelijk maar ff kotsen op de NS, Arriva, xx, Syntus en Veolivla, want de actiekaartjes zijn nu alleen maar geldig in de treinen van de NS, omdat ons grootste vervoerder de andere partijen niet wil betalen voor het gebruik van de kaartjes.
Ik denk dat de NS een leuk tactisch spelletje speelt . Maar goed, zelfde als stations, ov-chipkaartpalen, kaartautomaten, ach allemaal ellende .
pi_78071967
Gewoon lappen voor een treinkaartje.
pi_78072098
pi_78072514
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 20:18 schreef Ireyon het volgende:
Lapo vorig topic, toch wel handig als iemand er 't antwoord op weet
[..]
Ik heb hier nog nooit van gehoord, en ik zou ook niet weten waarom die regel niet zou gelden voor internationale biljetten. Overigens wordt er doorgaans niet heel erg moeilijk over gedaan door de TBG's. Als je maar zo'n beetje in de aangegeven richting reist is het al snel goed in de praktijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 16 februari 2010 @ 20:50:35 #18
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78073350
Tijd voor een Belgisch plaatje:

Twee jaar geleden werd de Volvotrein nog met diesellocs gereden. Hier te Deventer op 1 februari 2008.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 16 februari 2010 @ 20:55:53 #19
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78073646
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 20:12 schreef Peterselieman het volgende:
Gelijk maar ff kotsen op de NS, Arriva, xx, Syntus en Veolivla, want de actiekaartjes zijn nu alleen maar geldig in de treinen van de NS, omdat ons grootste vervoerder de andere partijen niet wil betalen voor het gebruik van de kaartjes.
Daar kunnen die andere partijen dan toch weinig aan doen? Lijkt me logisch dat ze betaald willen worden voor dat gedeelte van die reizen dat via hen gaat.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_78074352
nog uit het andere topic, dat reizigers naar lille worden gestuurd als ze echt niet anders kunnen, want die TGV's enzo zijn vol. Nou rij die thalys'en dan gewoon van antwerpen naar Lille en dan naar parijs. Of rij dan op ze minste meer TGV's dan eens per 2 uur
  Moderator dinsdag 16 februari 2010 @ 22:09:25 #21
155227 crew  Guppy
dus
pi_78077701
Waarom staat ns het toe dat e aan de jaarbeurszijde van utrecht CS van de wervers staan voor een of ander goed doel??? Super irritant, fucking elke dag komt er zo'n gastje op me af, of ik even tijd voor m heb. Nee, want ik moet m'n trein halen zeg ik dan. Maar hij kan het korthouden *blik op hoopvol*. Ik ook, nee is niet lang.

Maar waarom! En ook niet bij de roltrappen, maar binnen, naast die AH to go. Kun je daar niet over klagen bij ns?

En dat gezeik elke dag is 1 ding, maar vandaag kreeg ik ook nog een zogenaamd amicale hand op m'n schouder. Tyf op!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_78078141
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 22:09 schreef Guppyfriend het volgende:
Waarom staat ns het toe dat e aan de jaarbeurszijde van utrecht CS van de wervers staan voor een of ander goed doel??? Super irritant, fucking elke dag komt er zo'n gastje op me af, of ik even tijd voor m heb. Nee, want ik moet m'n trein halen zeg ik dan. Maar hij kan het korthouden *blik op hoopvol*. Ik ook, nee is niet lang.

Maar waarom! En ook niet bij de roltrappen, maar binnen, naast die AH to go. Kun je daar niet over klagen bij ns?

En dat gezeik elke dag is 1 ding, maar vandaag kreeg ik ook nog een zogenaamd amicale hand op m'n schouder. Tyf op!
Eng he, mensen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Moderator dinsdag 16 februari 2010 @ 22:18:53 #23
155227 crew  Guppy
dus
pi_78078199
Haha
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_78078264
Klaag bij de gemeente, die geeft een vergunning af
dag
  Moderator dinsdag 16 februari 2010 @ 22:23:21 #25
155227 crew  Guppy
dus
pi_78078445
Verloren zaak dan dus. Die wervers zijn bejaard tegen de tijd dan de gemeente er tijd voor heeft (logisch ook)

maakt het niet minder vervelend. ze springen voor je neus, roepen je na en pakken je zelfs vast. Sorry hoor, maar dat gaat me te ver.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_78078605
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 22:18 schreef Guppyfriend het volgende:
Haha
Wat? Ik meen het.
Als zo'n gozer tegen mij begint te praten ik heb haast, dan kijk ik gewoon en zeg ik nee. Als dat bij jou niet werkt dan is er iets mis met je houding.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_78079342
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 22:23 schreef Guppyfriend het volgende:
pakken je zelfs vast. Sorry hoor, maar dat gaat me te ver.
Gewoon van je af beuken denk?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78079431
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 22:26 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Wat? Ik meen het.
Als zo'n gozer tegen mij begint te praten ik heb haast, dan kijk ik gewoon en zeg ik nee. Als dat bij jou niet werkt dan is er iets mis met je houding.
Niet iedereen is zo'n lompe hork als jij he Sommige mensen hebben wat meer fatsoen dan anderen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78081754
die chappies weten dat als je overduidelijk van ze wegkijkt om maar echt 0.0 oogcontact met ze te maken dat ze je moeten laten lopen.

serieus

die gasten krijgen een boner van oogcontact
pi_78083856
"krijg jij betaald als ik iets via jou aan een goed doel doneer? Ja? Dan doneer ik wel zonder jouw hulp, blijft er meer over."
dag
  Moderator woensdag 17 februari 2010 @ 07:54:29 #31
155227 crew  Guppy
dus
pi_78088114
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 22:26 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Wat? Ik meen het.
Als zo'n gozer tegen mij begint te praten ik heb haast, dan kijk ik gewoon en zeg ik nee. Als dat bij jou niet werkt dan is er iets mis met je houding.
ik zeg nee en loop weg. Hij pakt me aan m'n elleboog vast en houdt me tegen. Met de mededeling dat hij het kort kan houden.

En dan ga jij mij vertellen dat mijn houding verkeerd is, of dat ik anders mensenvrees heb? Geen moment bij stilgestaan dat er ook wel eens iets misgegaan is met de houding van de werver?

Of is het heel vreemd dat ik hier niet van gediend ben?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 17 februari 2010 @ 08:00:41 #32
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78088158
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 07:54 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

En dan ga jij mij vertellen dat mijn houding verkeerd is, of dat ik anders mensenvrees heb? Geen moment bij stilgestaan dat er ook wel eens iets misgegaan is met de houding van de werver?
Hoe laat moet je er langs?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator woensdag 17 februari 2010 @ 08:13:36 #33
155227 crew  Guppy
dus
pi_78088280
Elke dag om ongeveer half 6. Al denk ik dat als ik dezelfde jongen vandaag weer tref, hij me wel met rust laat

OT, m'n trein rijdt wel fijn op tijd
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 17 februari 2010 @ 08:18:51 #34
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78088340
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 08:13 schreef Guppyfriend het volgende:
Elke dag om ongeveer half 6. Al denk ik dat als ik dezelfde jongen vandaag weer tref, hij me wel met rust laat

OT, m'n trein rijdt wel fijn op tijd
Dat is te laat, sorry je moet een andere bodyguard zoeken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78088528
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 07:54 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

ik zeg nee en loop weg. Hij pakt me aan m'n elleboog vast en houdt me tegen. Met de mededeling dat hij het kort kan houden.

En dan ga jij mij vertellen dat mijn houding verkeerd is, of dat ik anders mensenvrees heb? Geen moment bij stilgestaan dat er ook wel eens iets misgegaan is met de houding van de werver?

Of is het heel vreemd dat ik hier niet van gediend ben?
Nee, ik vind het ook vreselijk.
Ik werk bij die AH to go en heb regelmatig ook wel eens gehad dat mensen persee mij iets willen aansmeren.
Zelfs in mijn werkkleding, terwijl ze zien dat ik haast heb.

Brrrrrrr.

Nog meer brrrr, voor België, waarom is dat systeem zo oud o.O
En nog een keer brrr, weer een dode tussen overvecht en bilthoven. Weer die klote overgang. (Denk ik, zag iets verderop vanmorgen de IC naar Rotterdam stilstaan.)
pi_78089262
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Niet iedereen is zo'n lompe hork als jij he Sommige mensen hebben wat meer fatsoen dan anderen
Paar maanden in Brussel wonen helpt ook. Daar heb ik het negeren van (z)wervers prima onder de knie gekregen.

Op mijn routes tref ik tegenwoordig weinig wervers. Maar vind ze vrij irritant. Als ze handtastelijk gaan worden kan ik zeker begrijpen dan guppyfriend haarzelf daar onprettig bij voelt. Een regelrechte oorvijg als antwoord vind ik dan niet misplaatst of ondenkbaar als reflex.
  woensdag 17 februari 2010 @ 09:27:04 #37
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_78089352
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 08:37 schreef Crientj het volgende:
Nog meer brrrr, voor België, waarom is dat systeem zo oud o.O
En nog een keer brrr, weer een dode tussen overvecht en bilthoven. Weer die klote overgang. (Denk ik, zag iets verderop vanmorgen de IC naar Rotterdam stilstaan.)
In Nederland kan ook nog steeds gebeuren. Als een trein met een lagere snelheid dan 40km/h door een rood sein een andere baan op rijdt waar net een trein met 140km/h aan komt rijden is het ook goed mis.

Daarnaast met de ATB (oude generatie) hoeft er na geel ook niet vol geremd te worden. De remkraan een klein beetje aantrekken is genoeg om de ATB het goed te laten keuren. De trein zal dan nooit op tijd stil staan. Met de ATB-NG wordt de remcurve wel in de gaten gehouden door de ATB.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
  Moderator woensdag 17 februari 2010 @ 09:34:46 #38
155227 crew  Guppy
dus
pi_78089524
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 08:18 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat is te laat, sorry je moet een andere bodyguard zoeken.
No worries, het zal niet nodig zijn. Ik kan wel 'icy bitch' zijn als ik het wil. Wervertje deinsde gisteren ook verschrikt terug. Maar ik ben nature juist heel lief

Maar goed, ik vind het ook een beetje te gek dat je om die gasten te ontwijken niet meer om je heen kan kijken, maar strak naar de grond moet staren en zo hard mogelijk moet doorlopen. Dáár kan ik me heel erg pissig om maken.

Sowieso, ga dan niet in de ingang van een station staan! Dat zijn juist de plekken waar mensen haast hebben. Ik snap niet dat de gemeente daar een vergunning voor afgeeft.

Anyways, ik ben wel benieuwd wat ze aan het doen zijn op perror 5, mijn aankomstperron op Utrecht CS. Het wordt verbouwd, maar ik kan nog steeds niet zien wat er nu gaat veranderen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_78090066
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 09:34 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

No worries, het zal niet nodig zijn. Ik kan wel 'icy bitch' zijn als ik het wil. Wervertje deinsde gisteren ook verschrikt terug. Maar ik ben nature juist heel lief

Maar goed, ik vind het ook een beetje te gek dat je om die gasten te ontwijken niet meer om je heen kan kijken, maar strak naar de grond moet staren en zo hard mogelijk moet doorlopen. Dáár kan ik me heel erg pissig om maken.

Sowieso, ga dan niet in de ingang van een station staan! Dat zijn juist de plekken waar mensen haast hebben. Ik snap niet dat de gemeente daar een vergunning voor afgeeft.

Anyways, ik ben wel benieuwd wat ze aan het doen zijn op perror 5, mijn aankomstperron op Utrecht CS. Het wordt verbouwd, maar ik kan nog steeds niet zien wat er nu gaat veranderen.
nieuwe bankjes waarschijnlikjk, hebben ze in leiden en de bijlmer nu ook, goede ontwikkeling.. op de plek waar er vroeger geen / 2 stonden staan er nu 8
  woensdag 17 februari 2010 @ 10:02:05 #40
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78090182
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 09:34 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]
Anyways, ik ben wel benieuwd wat ze aan het doen zijn op perror 5, mijn aankomstperron op Utrecht CS. Het wordt verbouwd, maar ik kan nog steeds niet zien wat er nu gaat veranderen.
Utrecht Centraal krijgt nieuwe perronkappen. Daarvoor moeten de oude gesloopt worden en dat gebeurt gefaseerd. Momenteel is daarom spoor 5 aan de beurt.
Filmpje:
http://www.cu2030.nl/ovterminal/3_d_ov_terminal
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 17 februari 2010 @ 10:02:41 #41
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78090204
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 09:57 schreef Yreal het volgende:

[..]

nieuwe bankjes waarschijnlikjk,
"nieuwe bankjes"
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 17 februari 2010 @ 11:00:22 #42
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_78091773
Ja in Leiden is "nieuwe bankjes" echt de reden om een spoor buiten dienst te nemen. In Utrecht dus niet al mag ik toch hopen dat ze onder de nieuwe kap niet die oude standaard NS-bankjes terugzetten.
pi_78092336
Goddamn, wat een vertragingen op Rotterdam Alexander.

  woensdag 17 februari 2010 @ 13:33:43 #44
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_78096907
http://href.in/pics/c4fc35.jpg

Ook heel er tactisch trouwens, dat gekantelde treintje wat storingen moet weergeven

Is dat de Applicaite Trein waarvoor ik dik 2 euro moet lappen uit de appstore?
  woensdag 17 februari 2010 @ 13:37:41 #45
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78097072
quote:
NS-station Goffert in 2012 open

NIJMEGEN - Na jaren van praten en plannen maken komt er vaart in de realisatie van NS-station Nijmegen Goffert, gelegen gelegen tussen het centraal station en Nijmegen-Dukenburg. Komend najaar moet er een ontwerp voor station en stationsomgeving liggen, zo melden de Stadsregio Arnhem-Nijmegen, ProRail en de NS.
Bron en meer
  woensdag 17 februari 2010 @ 13:43:55 #46
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78097308
Voor degenen die het nog niet geloven dat straks de actie-kaartjes van de Nederlandse Spoorwegen niet meer geldig zijn bij Arriva (en waarschijnlijk volgen meerdere vervoerders), zit er zeker in te komen.
Het heeft al in de Railpocket gestaan voor het personeel van de NS volgens Somda.

Volgens nog een gebruiker op Somda schijnt het te zijn dat het de schuld van NS is;
NS betaald óf te weinig óf niks van het afgesproken bedrag, wat regionale vervoerders zouden krijgen.
Dit bedrag is niet 'wettelijk' vastgesteld; Dit zijn onderlinge afspraken tussen regionale vervoerders en de NS.


Als het echt komt, waar toch al een grote waarheid achter begint te zitten, zou je dus bijv. met een actiekaartje van NS alleen met NS treinen mogen reizen, en wil je een deel op een andere lijn, van een andere vervoerder dus, moet je losse kaarten kopen.

De enkele reis, Dagretour enz. blijven meende ik wel geldig. Alleen niet de actiekaarten.
  woensdag 17 februari 2010 @ 13:47:41 #47
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78097444
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
http://href.in/pics/c4fc35.jpg

Ook heel er tactisch trouwens, dat gekantelde treintje wat storingen moet weergeven

Is dat de Applicaite Trein waarvoor ik dik 2 euro moet lappen uit de appstore?
Klopt. Dat is de App. Trein.
Naar horen zeggen schijnt het uitstekend te werken.

Die student is straks multimiljonair
Meneer had een hekel aan de NS mobiele website, heeft ie dat maar ontworpen
pi_78097716
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:47 schreef greavy het volgende:

Naar horen zeggen schijnt het
Een zuchtje voor een geruchtje
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 17 februari 2010 @ 14:00:34 #49
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78097964
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:47 schreef greavy het volgende:

[..]

Klopt. Dat is de App. Trein.
Naar horen zeggen schijnt het uitstekend te werken.

[sub]Die student is straks multimiljonair
Nou en? Hij heeft iets gemaakt dat goed werkt, was de eerste met het idee en heeft het blijkbaar goed uitgevoerd. Waar komt dat toch vandaan dat je vooral niet te veel geld mag verdienen met je eigen ideeën en dat alles maar gratis moet zijn?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Moderator woensdag 17 februari 2010 @ 14:19:12 #50
155227 crew  Guppy
dus
pi_78098761
I de trein app!! Het geld meer dan waard
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_78098898
Zeker, ik heb er nog een euro of 5 voor betaald maar het is het zelfs meer dan waard!
  woensdag 17 februari 2010 @ 14:31:01 #52
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78099191
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:00 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Nou en? Hij heeft iets gemaakt dat goed werkt, was de eerste met het idee en heeft het blijkbaar goed uitgevoerd. Waar komt dat toch vandaan dat je vooral niet te veel geld mag verdienen met je eigen ideeën en dat alles maar gratis moet zijn?
Had ik een iPhone, had ik het ook gekocht.
En het is zijn goed recht. Het werkt tenminste beter dan die NS rommel
pi_78099500
Vage NS toch weer
Gisteravond even gekeken en besloten om de trein van 09.45 te pakken. Kijk ik vanochtend nog even vlak voordat ik weg moest, blijkt die trein helemaal niet meer op de site te staan (en niet te rijden). Fijn is dat!
  woensdag 17 februari 2010 @ 14:50:14 #54
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78100001
Vanaf welk station was dat? En waarheen?
Ben benieuwd welke trein een spookmelding was op de ns site
pi_78102281
Intercity naar Deventer. Zou 09.45 vertrekken vanuit Apeldoorn vanaf spoor 4
  woensdag 17 februari 2010 @ 15:50:13 #56
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78102452
quote:
Vertrek 09:45 Aankomst 09:56

Woensdag 17 februari 2010 Tijd Station / Halte Spoor Richting Reisdetails
09:45 Apeldoorn 4 Deventer Intercity (NS)
09:56 Deventer 2
Ook de Doorkomststaat op Somda herkent deze Intercity.
Als hij echt niet gereden heeft, is hij uitgevallen om een of andere reden.
  woensdag 17 februari 2010 @ 16:09:26 #57
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78103295
Ik heb de Trein-applicatie voor Windows Mobile. Dat ding is uiteindelijk net zo snel als naar m.ns.nl gaan
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 februari 2010 @ 16:12:40 #58
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78103465
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 15:50 schreef greavy het volgende:

[..]

Ook de Doorkomststaat op Somda herkent deze Intercity.
Als hij echt niet gereden heeft, is hij uitgevallen om een of andere reden.
De 2800. Waarschijnlijk last gehad van de verstoring tussen Utrecht en Bilthoven.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_78103494
Waarom wordt de Thalys eigenlijk niet omgeleid? Het is toch schandalig dat Thalys zijn reizigers zo in de kou laat staan!
Of bijvoorbeeld de Thalys op een deeltraject laten rijden. Gent - Parijs.
De personen van Brussel naar Gent met Belgisch materieel vervoeren.
  woensdag 17 februari 2010 @ 17:23:48 #60
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78106553
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 16:13 schreef its_me_ het volgende:
Waarom wordt de Thalys eigenlijk niet omgeleid? Het is toch schandalig dat Thalys zijn reizigers zo in de kou laat staan!
Of bijvoorbeeld de Thalys op een deeltraject laten rijden. Gent - Parijs.
De personen van Brussel naar Gent met Belgisch materieel vervoeren.
Omdat ze geen vervoersplicht hebben?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 17 februari 2010 @ 17:27:29 #61
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_78106706
tgvp

Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_78106928
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 17:23 schreef Duvel het volgende:

[..]

Omdat ze geen vervoersplicht hebben?
Ze hebben dan misschien geen wettelijke vervoersplicht maar m.i. wel een morele vervoersplicht.
En het is toch ontzettend slecht voor het imago?
  Moderator woensdag 17 februari 2010 @ 17:43:39 #63
155227 crew  Guppy
dus
pi_78107308
Kan Thalys in België wel over de gewone sporen eigenlijk, of is dit een hele domme vraag?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_78107360
Thalys rijdt ook naar Oostende, dus lijkt me geen probleem.
  Moderator woensdag 17 februari 2010 @ 17:47:55 #65
155227 crew  Guppy
dus
pi_78107487
Oké tja, het zou dan vriendelijk geweest zijn om m om te leiden. Maar misschien voegt dat te weinig toe aan de uitgedunde dienstregeling.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_78107756
In België zijn maar een beperkt aantal lijnen waar Thalys toegelaten is, geen idee of ze hem wel via Lille kunnen omsturen.
  woensdag 17 februari 2010 @ 18:32:17 #67
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78108977
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 17:54 schreef trainfreak het volgende:
In België zijn maar een beperkt aantal lijnen waar Thalys toegelaten is, geen idee of ze hem wel via Lille kunnen omsturen.
OK, dat maakt het wel extra lastig, maar waarom leggen ze dat dan niet gewoon uit?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 17 februari 2010 @ 18:32:36 #68
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78108994
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 17:32 schreef its_me_ het volgende:

[..]

Ze hebben dan misschien geen wettelijke vervoersplicht maar m.i. wel een morele vervoersplicht.
En het is toch ontzettend slecht voor het imago?
Ja, maar moraal en commercie maken nog wel eens ruzie.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78109752
Ik zag 2 thalys stellen gekoppeld voorbij rijden bij Delft richting het Zuiden.
Iemand enig Idee waarom?
bier
pi_78110718
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 18:32 schreef Duvel het volgende:

[..]

OK, dat maakt het wel extra lastig, maar waarom leggen ze dat dan niet gewoon uit?
Sorry, ik heb het verkeerd verwoord.
Er zijn maar enkele lijnen waarop de Thalys rijdt.

Bij ons moet de bestuurder lijnkennis hebben, in Nederland is dit blijkbaar niet verplicht.
Men kan wel een bestuurder die die kennis heeft meesturen met een trein, maar dan zit je weer met extra kosten.
En ik weet niet of de Thalys wel op de lijn Gent-Kortrijk is toegelaten (misschien wel beperkt wegens noodzakelijke omleidingen ofzo)
pi_78110998
In Nederland heb je ook lijnkennis nodig.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 17 februari 2010 @ 19:33:56 #72
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78111375
Lijnkennis is ook in Nederland verplicht, en heeft voor zover mij bekend een 'houdbaarheidsdatum' van 12 maanden. Al weet ik niet zeker hoe lijnkennis getoetst wordt... volgens mij is dat iets van de vervoerder zelf.
pi_78111487
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:33 schreef James1988 het volgende:
Lijnkennis is ook in Nederland verplicht, en heeft voor zover mij bekend een 'houdbaarheidsdatum' van 12 maanden. Al weet ik niet zeker hoe lijnkennis getoetst wordt... volgens mij is dat iets van de vervoerder zelf.
Je zou maar machinist zijn om bijvoorbeeld de merwede-lingelijn.
Iedere dag continu heen en terug
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_78112373
Bij ons wordt dat niet getoetst. Je moet zelf als bestuurder weten of je de lijn al voldoende kent of niet. Uiteraard mag je dan wel mee in de stuurpost om alles te noteren (rempunten enzo).
  woensdag 17 februari 2010 @ 21:10:38 #75
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_78116329
GTW te Limburg.

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_78117243
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:54 schreef trainfreak het volgende:
Bij ons wordt dat niet getoetst. Je moet zelf als bestuurder weten of je de lijn al voldoende kent of niet. Uiteraard mag je dan wel mee in de stuurpost om alles te noteren (rempunten enzo).
Zwolle - Kampen, zou ik echt niks aanvinden.
  woensdag 17 februari 2010 @ 22:10:14 #77
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78119400
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:54 schreef trainfreak het volgende:
Bij ons wordt dat niet getoetst. Je moet zelf als bestuurder weten of je de lijn al voldoende kent of niet. Uiteraard mag je dan wel mee in de stuurpost om alles te noteren (rempunten enzo).
Bij ons is wegbekendheid een beetje vaag. Je moet het hebben, je werkgever moet er voor instaan dat je het hebt, en jij zelf ook als machinist. Bij een aanrading de laatste tijd waarbij wegbekendheid een rol speelde, bleek echter dat het niet zo zwart-wit is als altijd is gedacht. In Nederland hebben machinisten altijd omleidingsroutes in hun wegbekendheidspakket zitten. Machinisten die bijvoorbeeld de Thalys rijden, hebben ook wegbekendheid op de route via Den Bosch en Utrecht.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78119433
Even een verlate tvp

  woensdag 17 februari 2010 @ 22:35:14 #79
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78120776
Nice plaat Zug!

Binnenkort een extra I6/I10 stam te zien in de BeNeLux. De stam bivakkeert al in Nederland, maar moet nog remproeven doorstaan.
pi_78120971
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 22:35 schreef greavy het volgende:
Nice plaat Zug!

Binnenkort een extra I6/I10 stam te zien in de BeNeLux. De stam bivakkeert al in Nederland, maar moet nog remproeven doorstaan.
Rijdt-ie nog niet dan? Vanochtend om 08:30 vertrok er in ieder geval een I6/I10 stam uit Roosendaal, de trein van 07:30 is ook al maanden planmatig een I6/I10 stam..
pi_78121511
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 21:10 schreef bork het volgende:
GTW te Limburg.

[ afbeelding ]
Wat een vreemd plaatje
rechter sein is normale sein het linker een dwerg en dan iets verder bij het wissel staat er een normale sein voor links....
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_78121631
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 22:50 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

Wat een vreemd plaatje
rechter sein is normale sein het linker een dwerg en dan iets verder bij het wissel staat er een normale sein voor links....
Ik heb er ook even naar moeten kijken, maar volgens mij is het meest linker sein voor het aftakkende spoor.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2010 22:53:14 ]
pi_78121899
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 22:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik heb er ook even naar moeten kijken, maar volgens mij is het meest linker sein voor het aftakkende spoor.
Ja en dat is juist het rare, daar zou je ook een dwergsein verwachten (om doorgaand links ook een dwerg heeft)
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_78122154
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 22:58 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

Ja en dat is juist het rare, daar zou je ook een dwergsein verwachten (om doorgaand links ook een dwerg heeft)
Misschien was een dwergsein daar niet goed genoeg zichtbaar, vanwege de bocht?

Maar dat weet ik verder ook niet, misschien dat iemand die bij het spoor werkt een definitief antwoord kan geven.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2010 23:06:02 ]
pi_78122837
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 22:10 schreef Duvel het volgende:

[..]
In Nederland hebben machinisten altijd omleidingsroutes in hun wegbekendheidspakket zitten. Machinisten die bijvoorbeeld de Thalys rijden, hebben ook wegbekendheid op de route via Den Bosch en Utrecht.
Geen idee hoe dat hier zit, ik heb de Thalys wel al zien omrijden, maar dat zal ook maar op beperkte lijnen zijn.
Ik kan me goed voorstellen dat ze niet gekeurd zijn om naar Lille te rijden.
Een uitsluitsel kan ik er niet over geven, maar ik zal het eens navragen.
Bij Crossrail hebben bestuurders wel lijnkennis over omleidingsroutes, maar geen idee of ze dat ook allemaal hebben.
  woensdag 17 februari 2010 @ 23:21:49 #86
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78122913
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 22:58 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

Ja en dat is juist het rare, daar zou je ook een dwergsein verwachten (om doorgaand links ook een dwerg heeft)
Maar komend vanaf het meest linker spoor zou een meer voorkomende situatie kunnen zijn dan links rijden op het dubbelspoor. Daarnaast hoef je rijdend naar een dwergsein niet te voorzien in ATB, bij een hoog sein waarschijnlijk wel.

Lijkt me trouwens Valkenburg...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 februari 2010 @ 23:28:45 #87
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78123155
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 23:21 schreef Duvel het volgende:

[..]

Maar komend vanaf het meest linker spoor zou een meer voorkomende situatie kunnen zijn dan links rijden op het dubbelspoor. Daarnaast hoef je rijdend naar een dwergsein niet te voorzien in ATB, bij een hoog sein waarschijnlijk wel.

Lijkt me trouwens Valkenburg...
Is ook Valkenburg. De andere optie was Schin op Geul geweest, maar dat heeft op die plaatsen geen bebouwing
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_78123705
Iemand Willem Wever vandaag gezien? Lieten ze zien hoe ICM naar ICMm ging. Best interessant.

http://cgi.omroep.nl/lega(...)5672/bb.20100217.asf
Vanaf 11:21
"Dat is een artikeltje 5"
  Lieve Belg woensdag 17 februari 2010 @ 23:47:41 #89
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_78123835
quote:
Drie spoorbazen maandag naar Kamercommissie

BRUSSEL - De voorzitter van de Kamercommissie Infrastructuur en Overheidsbedrijven, François Bellot (MR), heeft de CEO’s van de NMBS, de NMBS Holding en Infrabel naar de zitting van komende maandag gesommeerd. Dat zegt hij woensdag. Hij sluit niet uit dat er een parlementaire onderzoekscommissie komt.

Bellot wil dat de drie vragen beantwoorden over hoe de treinramp in Buizingen, waarbij achttien mensen om het leven kwamen, kon gebeuren.

'Ik heb de drie CEO’s naar de commissie geroepen. Ze zullen aanwezig zijn op een speciale vergadering van de commissie maandagnamiddag', zegt Bellot. De drie spoorbazen zijn de gedelegeerd bestuurders van Infrabel Luc Lallemand, van de NMBS Marc Descheemaeker en van de NMBS Holding Jannie Haek.

Minister van Overheidsbedrijven Inge Vervotte (CD&V) zal ook aanwezig zijn bij de zitting van de commissie. 'Aansluitend zal ze uitgenodigd worden om antwoorden te geven op vragen van de parlementsleden. Als er te veel onduidelijkheid zou blijken te zijn, zal ik vragen of het opportuun is een parlementaire onderzoekscommissie te installeren', zegt Bellot nog.

Er moeten koppen rollen

MR-senator Alain Destexhe vraagt intussen het ontslag van de gedelegeerd bestuurder van de NMBS, Marc Descheemaecker. Destexhe brengt ook de verantwoordelijkheid van minister Inge Vervotte en staatssecretaris Etienne Schouppe onder de aandacht.

'Terwijl het hele land in shock is na de catastrofe in Halle', zegt Destexhe niet goed te zijn van 'het uitblijven van een sterk signaal in hoofde van de politieke verantwoordelijken, maar ook van de NMBS-kopstukken na een drama dat verschillende mankementen blootlegt waar dit overheidsbedrijf al jaren mee kampt'.

'Na de treinbotsing in Pécrot in 2001 nam niemand verantwoordelijkheid op en negen jaar later is er niets veranderd', zegt Destexhe. Hij herinnert er aan dat jaren geleden Johan Vande Lanotte en Stefaan De Clerck 'de logische gevolgen trokken uit de ontsnapping van Dutroux, ook al waren ze zelf niet rechtstreeks verantwoordelijk'.
Bron: http://www.nieuwsblad.be/GT/Index.aspx?genericID=642&articleID=DMF20100217_126


In het 19u nieuws op VTM zat ook een stukje reportage over iemand die zwaargewond was bij een trienongeluk (in Aalter?) 28 jaar geleden, en toen werd er ook een mechanisme beloofd dat treinen automatisch zouden stoppen als ze door het rood reden
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          Ťshmoop|dingenť jawel, jij bent Superjump
pi_78124288
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 23:04 schreef Igen het volgende:

[..]

Misschien was een dwergsein daar niet goed genoeg zichtbaar, vanwege de bocht?

Maar dat weet ik verder ook niet, misschien dat iemand die bij het spoor werkt een definitief antwoord kan geven.
Zou dat kunnen zijn omdat vanaf spoor 2 maar heel soms richting Heerlen wordt gereden?
Naar mijn weten doet enkel de stoomlocomotief van de ZLSM dat om kop te maken op spoor 3.

Nog een plaatje van een coole Belgische trein van Luik naar Maastricht.
  donderdag 18 februari 2010 @ 00:30:59 #91
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_78125033
quote:
Naar mijn weten doet enkel de stoomlocomotief van de ZLSM dat om kop te maken op spoor 3
Dat was het geval tijdens die opname als mijn herinnering klopt.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 18 februari 2010 @ 06:25:18 #92
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78128383
quote:
[b]Treinbestuurder Halle ontkent dat hij rood licht negeerde[/size]

De machinist die de trein van Leuven naar 's Gravenbrakel bestuurde, weerlegt dat hij het rode seinlicht negeerde. Dat meldt De Morgen.

Vanop zijn ziekenbed verklaarde de machinist aan enkele familieleden en instructeurs van de NMBS dat het seinlicht in Buizingen "eerst op oranje en vervolgens op groen sprong". Daarmee groeit opnieuw twijfel over de echte oorzaak van de treinramp, die al aan achttien mensen het leven kostte. Zijn uitspraken maken het voor het parket van Brussel en de NMBS een pak moeilijker om uit te maken of het om een menselijke fout dan wel een technisch mankement ging. (belga/kh)
Bron: HLN.be
pi_78128970
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 06:25 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bron: HLN.be
Volgens het parket is de man nog niet ondervraagd
(Gelezen op HGBTF)
pi_78129010
ik zou ook niet toegeven dat ik door rood reed en daardoor 18 mensen dood zijn
pi_78130412
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 08:25 schreef trainfreak het volgende:
Volgens het parket is de man nog niet ondervraagd
(Gelezen op HGBTF)
quote:
De gewonde treinbestuurder heeft vanaf zijn ziekbed tegen familieleden en collega's van spoorwegmaatschappij NMBS gezegd dat het seinlicht in Buizingen ''eerst op oranje en vervolgens op groen sprong''.
Die man kan ook iets zeggen zonder dat het parket hem ondervraagt he
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78131319
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 08:29 schreef Yreal het volgende:
ik zou ook niet toegeven dat ik door rood reed en daardoor 18 mensen dood zijn
Nee inderdaad, laat hun dat maar uitzoeken. Of je er mee kan leven is een tweede...
Facts don't care about your feelings
  donderdag 18 februari 2010 @ 10:45:48 #97
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_78131711
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 10:32 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Nee inderdaad, laat hun dat maar uitzoeken. Of je er mee kan leven is een tweede...
Zeker, ik kan me nog iets anders voor stellen, ik ben geen kenner maar ik krijg door alle reacties wel het idee dat in Belgie er van alles mis is met het spoor.
Wanneer (stel, ik weet het niet dus) deze machinist wel door het rode licht is gereden en dit toegeeft dan gebeurt er de komende jaren weer niks tot het volgende ongeluk.
Maar om de boel daar eens goed wakker te schudden dat er wat koppen rollen en er echt iets gebeurt dan zeg je gewoon: groen. Dan kan je er wel mee leven in zoverre dat je daadwerkelijk iets aan die puinzooi doet.
Een duivels dilemma wat je niemand toewenst

[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 18-02-2010 10:50:03 (spelling) ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_78133094


ADOB Overwegstoring al vanaf gisteravond bij Almelo de riet
Mensen die naar het andere perron wouden, moesten vet eind omlopen/fietsen of overstappen in Almelo of Hengelo

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2010 11:31:06 ]
pi_78133236
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:29 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[ link | afbeelding ]

ADOB Overwegstoring al vanaf gisteravond bij Almelo de riet
Mensen die naar het andere perron wouden, moesten vet eind omlopen/fietsen of overstappen in Almelo of Hengelo
Het stoplicht staat op rood
Het stoplicht staat op rood
Oversteken in Almelo
is spelen met de dood
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78133278
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het stoplicht staat op rood
Het stoplicht staat op rood
Oversteken in Almelo
is spelen met de dood
hehe hij is leuk

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2010 11:35:50 ]
  donderdag 18 februari 2010 @ 11:55:06 #101
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78133897
quote:
11:37 +21 min. Szczecin Glowny 1 Hengelo, Osnabrueck, Hannover Intercity
Welke trein is dit?

Editje: Ik zie het al. Normaal rijd-ie maar tot Berlijn, nu tot Szczecin Glowny te Polen.
Is de 145.
pi_78134086
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:55 schreef greavy het volgende:

[..]

Welke trein is dit?

Editje: Ik zie het al. Normaal rijd-ie maar tot Berlijn, nu tot Szczecin Glowny te Polen.
Is de 145.
Die rijdt ALTIJD tot Szczecin wiseguy. Alleen op zaterdag niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78134984
Actieplan voor NS een fiasco

18 februari 2010

AMSTERDAM - Het actieplan van minister Camiel Eurlings van Verkeer en de NS om gedurende deze kabinetsperiode elk jaar vijf procent meer reizigers in de trein te krijgen, is een fiasco.

Eurlings maakte ¤ 200 miljoen vrij om dit plan te realiseren, maar halverwege het vijfjarenplan blijkt dat de NS de doelstelling bij lange na niet haalt.

De NS verwacht voor 2009 een reizigersgroei van tussen een half en een procent. En in 2010 wordt het volgens de evaluatie nog minder, omdat de NS 'vertraagd reageert op de recessie'. Opvallend is dat vorig jaar het aantal treinpassagiers daalde in de regio NoordOost en op de voor de Nederlandse mobiliteit belangrijke Schiphollijn.

Zowel minister Eurlings als president Bert Meerstadt van de NS wijt het geringe aantal extra treinreizigers aan de economische malaise en zij hopen dat de treinen weer vollopen als de economie aantrekt. Maar dat is maar zeer de vraag.

Emeritus hoogleraar economie en oud-commissaris bij de NS Arie van der Zwan toont in een vandaag te publiceren boek ('Handelaars in onrust') aan dat ondanks de talloze plannen en de miljardeninvesteringen in het spoor, het aantal treinreizigers de afgelopen zestig jaar nauwelijks is toegenomen. De trein is van een ooit belangrijk publiek transportmiddel verworden tot een nichespeler, met een marktaandeel van 2,1% in het aantal verplaatsingen. De kampioen is de auto, die verantwoordelijk is voor meer dan vijftig procent van het aantal verplaatsingen.

Volgens Van der Zwan zijn de treinen alleen voller geworden door de introductie van de studentenkaart in 1992 en door het zwaarder belasten van de auto (door bijvoorbeeld de parkeerkosten te verhogen of extra belasting op brandstof te heffen) en niet door plannen van de NS.

Prognoses
Keer op keer blijkt dat de NS veel te hoge prognoses maakt. Dit komt doordat deze die steeds vervaardigt in perioden van hoogconjunctuur en vergeet dat die altijd weer worden gevolgd door tijden van recessie.

De ¤ 200 miljoen die Eurlings extra uittrok werden besteed aan extra parkeerplaatsen voor auto's en fietsen, betere informatie in de treinen en op de stations en meer comfort, zoals internet in de trein.

Bron: De Telegraaf
=====================

Geen commentaar
Killing as few patients as possible.
pi_78135083
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 12:31 schreef davidov2009 het volgende:

De ¤ 200 miljoen die Eurlings extra uittrok werden besteed aan extra parkeerplaatsen voor auto's en fietsen, betere informatie in de treinen en op de stations en meer comfort, zoals internet in de trein.
'Werden besteed'? Die voorbeelden, waar hebben ze het in godsnaam over ?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 februari 2010 @ 12:36:22 #105
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78135129
Wil je het echt goed doen, dan moet het spoorwegnet volledig op de schop. Meer en vooral ook snellere verbindingen zijn hierbij sleutels tot groei.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_78136996
Gratis OV
dag
pi_78137083
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 12:31 schreef davidov2009 het volgende:
Actieplan voor NS een fiasco
De ¤ 200 miljoen die Eurlings extra uittrok werden besteed aan extra parkeerplaatsen voor auto's en fietsen, betere informatie in de treinen en op de stations en meer comfort, zoals internet in de trein.
Meer comfort ja. Zoals meer staanplaatsen en minder toiletten. En een meer dan falende OV-chipkaart. Wauw.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78138839
Bah, ik ben die Sprinters nu ook al zat. Dat zit toch voor geen meter? Geef mij de Mat 64 dan maar weer qua comfort. Ja, die maken wat meer lawaai, maar die zoem in de Sprinters als je boven de 100 ofzo rijdt is ook vrij irritant.
Facts don't care about your feelings
pi_78143249
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78143773
quote:
Willen ze nog wat parkeerplaatsen aanleggen? Of internet in de trein?
pi_78144952
quote:
Wat ik niet zo goed snap: ze willen Breda een internationale aansluiting geven. Waarom dwarsboomt Eurlings dan wel een direct spoor naar Utrecht?

Dat geld voor internet in de trein... kunnen ze beter uitgeven aan betere UMTS dekking langs het spoor. Die tunnels bij Rotterdam en Barendrecht bijvoorbeeld.
pi_78147819
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 16:55 schreef Fixers het volgende:

[..]

Wat ik niet zo goed snap: ze willen Breda een internationale aansluiting geven. Waarom dwarsboomt Eurlings dan wel een direct spoor naar Utrecht?

Dat geld voor internet in de trein... kunnen ze beter uitgeven aan betere UMTS dekking langs het spoor. Die tunnels bij Rotterdam en Barendrecht bijvoorbeeld.
Die spoorlijn had er al lang kunnen liggen.
Ook vanuit Gorinchem is er vraag naar die lijn. En als ze de merwede(linge)lijn opwaarderen kunnen ze ook vanuit Dordrecht een directe dienst. Nu rijdt vanaf daar alleen een interliner die er langer over doet dan omrijden via rotterdam

Ik vraag me af hoe ze dat overigens bij Groinchem gaan doen. De A27 gaat langs de stad, dus een station daaraan zou niet erg centraal liggen. Vooral ver bij Oost vandaan, het gedeelte waar de meeste Forenzen wonen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_78148101
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:29 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[ link | afbeelding ]

ADOB Overwegstoring al vanaf gisteravond bij Almelo de riet
Mensen die naar het andere perron wouden, moesten vet eind omlopen/fietsen of overstappen in Almelo of Hengelo
Om de overweg voor 100% te laten werken gingen ook al een paar weken overheen, en nu (na 20 uur) is de overweg nog steeds afgesloten
  donderdag 18 februari 2010 @ 19:42:07 #114
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_78152691
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 17:58 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe ze dat overigens bij Groinchem gaan doen. De A27 gaat langs de stad, dus een station daaraan zou niet erg centraal liggen. Vooral ver bij Oost vandaan, het gedeelte waar de meeste Forenzen wonen.
Ze gaan niks doen, want de lijn komt er waarschijnlijk dus niet.

In de voorstellen die gedaan zijn voor een lijn Utrecht-Breda zou er een tweede station in Gorinchem komen waar de nieuwe lijn de oude kruist. Vanuit de richting Utrecht zou er een stukje voor Gorinchem een aftakking kunnen komen zodat de trein Utrecht-Dordrecht wel op het huidige Gorkumse station komt.

@internet in de trein: veel te laat, dat heeft helemaal geen zin meer daar nog in te investeren. Wie onderweg wil internetten doet dat allang mobiel.
pi_78153618
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 19:42 schreef ReisT het volgende:

@internet in de trein: veel te laat, dat heeft helemaal geen zin meer daar nog in te investeren. Wie onderweg wil internetten doet dat allang mobiel.
Doet me een beetje denken aan die Greenpoint / Kermit variant van mobiele telefonie rond 1990. Dat was op zich trouwens WEL op tijd (als in: ruim voordat GSM betaalbaar / gemeengoed werd).
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78153830
Al eerder aangekaart: zelfde als toen met telefooncellen in de trein, inmiddels iedereen een mobieltje.
  donderdag 18 februari 2010 @ 20:26:07 #117
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78155020
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 20:02 schreef Socios het volgende:
Al eerder aangekaart: zelfde als toen met telefooncellen in de trein, inmiddels iedereen een mobieltje.
Ja, man wat was dat een succes! Alle 1e klas ICR's omgebouwd...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78158650
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 16:55 schreef Fixers het volgende:

[..]

Wat ik niet zo goed snap: ze willen Breda een internationale aansluiting geven. Waarom dwarsboomt Eurlings dan wel een direct spoor naar Utrecht?

Dat geld voor internet in de trein... kunnen ze beter uitgeven aan betere UMTS dekking langs het spoor. Die tunnels bij Rotterdam en Barendrecht bijvoorbeeld.
Omdat een spoorlijntje tussen Ut - Bd ongeveer 1 ~ 1,5 miljard kost.

Waarom heeft RegioNS wel ov-chipkaart paaltjes op hun station en Connexxion, Syntus niet . En als ik nou van Amf - Ede-wageningen wil met mijn ov-chipkaart mag ik dan met connexxion of moet ik dan met NS via Utrecht .
pi_78158787
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 21:45 schreef Brembo het volgende:

[..]

Omdat een spoorlijntje tussen Ut - Bd ongeveer 1 ~ 1,5 miljard kost.
De echte reden is natuurlijk dat zo'n lijn wél intensief gebruikt zal gaan worden. Zoveel geld uitgeven voor een spoorlijn gebeurt natuurlijk alleen, als het vrijwel zeker is dat er zelden treinen overheen rijden. Stel je voor, straks slijten de rails nog..
pi_78158857
Anderhalf miljard is niets vergeleken met de HSL
En icm met de A27 was een geweldige kans.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 februari 2010 @ 21:50:09 #121
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78158911
Amsterdam - Utrecht - Breda - Roosendaal zou wel een perfect traject zijn voor BeNelux nieuwe stijl
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_78159091
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 21:50 schreef Peterselieman het volgende:
Amsterdam - Utrecht - Breda - Roosendaal zou wel een perfect traject zijn voor BeNelux nieuwe stijl
Ik denk niet dat-ie dan via Roosendaal naar Antwerpen gaat




'k Laat m'n fantasieën maar achterwege om ergernis te voorkomen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 februari 2010 @ 21:57:28 #123
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78159418
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 21:52 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Ik denk niet dat-ie dan via Roosendaal naar Antwerpen gaat
Mja, wmb wel.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 18 februari 2010 @ 22:00:16 #124
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78159606
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 21:45 schreef Brembo het volgende:

[..]

Omdat een spoorlijntje tussen Ut - Bd ongeveer 1 ~ 1,5 miljard kost.

Waarom heeft RegioNS wel ov-chipkaart paaltjes op hun station en Connexxion, Syntus niet . En als ik nou van Amf - Ede-wageningen wil met mijn ov-chipkaart mag ik dan met connexxion of moet ik dan met NS via Utrecht .
RegioNS is van de NS, alleen ze hebben, bedacht door personeel op dat lijntje, die naam bedacht.

Wil je met de OV-chip het hele traject reizen, moet je het hele traject reizen met de NS.
Je kan dan nog wel een kwaadwillende conducteur hebben, die er (weet eigk niet hoe) achterkomt dat je Amf - Ed gaat. Amf - Ed is een directe verbinding dmv de Connexxion, omreizen via een ander station (Ut bijvoorbeeld) zou je een 'via' kaartje moeten hebben, OF in Ut uit/in checken (3min wachten tot je weer kan inchecken).
Word je gepakt, kan je je er proberen uit te lullen, of een boete krijgen, omdat het traject niet een directe reis is, die de planner aangeeft.

Er word dus dan ook altijd geadviseerd om gewoon een los kaartje te kopen, van Amf - Ed.
Reis je vanaf een ander station, en heb je een vervoerder zoals Arriva, Syntus, Connexxion of Veolia, word je sowieso al aangeraden om alleen een enkeltje te kopen, en niet het NS-traject met de OV-Chip en het andere deel met een kaartje. Je betaalt dan 2x instap tarief.
pi_78159682
http://treinreiziger.nl/a(...)_concurrentie-142306
Zolang de NMBS de beneluxtrein niet gaat rijden, ben ik voor.
DB met een ICE ofzo
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_78159864
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 22:01 schreef Ascendancy het volgende:
http://treinreiziger.nl/a(...)_concurrentie-142306
Zolang de NMBS de beneluxtrein niet gaat rijden, ben ik voor.
DB met een ICE ofzo
Als de NMBS dat wel doet met hun I11 rijtuigen, ga ik ook niet klagen .
pi_78160035
Laten we eerlijk zijn. De NMBS is gewoon minderwaardig aan de NS en DB.
Je zou overigens met die noodoplossing voor de eurostar via antwerpen en lille maar een aansluiting missen.
Gewoon 2 uur wachten op antwerpen
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_78160147
de trein nam van de gelegenheid gebruik om 1 minuut stilte te houden.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_78160541
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 22:07 schreef Ascendancy het volgende:
Laten we eerlijk zijn. De NMBS is gewoon minderwaardig aan de NS en DB.
Hoezo dat? De NMBS is superieur wat betreft het materieel, vriendelijkheid van het personeel.

Verder is de informatie op Belgische stations veel beter en eerlijker dan hier. Vertragingen gewoon in minuten en zodra het bekend is, daar komen ze niet met vage "ongeveer" onzin aan wanneer de trein al een kwartier weg had moeten zijn. Tevens geen omroepen op het station wanneer er een trein passeert, maar juist wel omroepen om te melden dat er een trein zal passeren.

Tenslotte is het gewoon toeslagloos met 200km/h over een HSL rijden ook een behoorlijk pluspunt voor de zuiderburen .
pi_78160802
De dienstregeling in Nederland is een stuk beter. En ik vind het materieel in Nederland juist superieur.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_78161055
de trein van Noorderkempen naar Antwerpen is gewoon

nu hoef ik niet meer naar Heide (ligt in Kalmthout)
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_78161059
Materieel is superieur? Heb daar wel eens in treinen gezeten, maar vond ik niet beter dan hier. Zo'n dubbeldekker die op onze oude lijkt, maar dan nog krapper en niet eens tafeltjes. Als ik puur naar uiterlijk kijk zien die dingen er ook niet uit, dan vind ik de VIRM een knapper uit zien.
Facts don't care about your feelings
pi_78161325
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 22:23 schreef YoshiBignose het volgende:
Materieel is superieur? Heb daar wel eens in treinen gezeten, maar vond ik niet beter dan hier. Zo'n dubbeldekker die op onze oude lijkt, maar dan nog krapper en niet eens tafeltjes. Als ik puur naar uiterlijk kijk zien die dingen er ook niet uit, dan vind ik de VIRM een knapper uit zien.
de tafeltjes zitten verstopt hihi
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  donderdag 18 februari 2010 @ 22:29:33 #134
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_78161437
Het ligt er puur aan wat je referentiekader is. Die klassieke motorstellen die de NMBS voor de lokale treindienst gebruikt zijn gruwelijk. Maar de I11 rijtuigen (en treinstellen met dergelijk interieur) zijn daarentegen prima, comfortabeler dan een V-IRM. En... zonwering/gordijnen bij vrijwel elke ruit in alle materieeltypes.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_78161665
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 22:29 schreef Eix het volgende:
Het ligt er puur aan wat je referentiekader is. Die klassieke motorstellen die de NMBS voor de lokale treindienst gebruikt zijn gruwelijk. Maar de I11 rijtuigen (en treinstellen met dergelijk interieur) zijn daarentegen prima, comfortabeler dan een V-IRM. En... zonwering/gordijnen bij vrijwel elke ruit in alle materieeltypes.
de Varkensneus is inderdaad een verroeste rotbak.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_78161899
Wat ik wel jammer vind is dat onze treinen allemaal nog zo traag gaan. Het moet toch echt veel sneller kunnen.... Tuurlijk zijn daar wat aanpassingen voor nodig. Maar als er een verdubbeling van snelheid plaats kan vinden, kan het materieel gehalveerd worden
Facts don't care about your feelings
pi_78162214
Met de M5/M6 rijtuigen heb ik geen ervaring. De klassieke motorstellen en MS75 vind ik zo'n beetje de Belgische Plan V, met net zoveel herrie maar wel zachtere, bredere banken. I6/I10, MS96 en I11 rijtuigen zitten heerlijk, die laatste twee zijn tevens ontzettend luxe wat displays, rijcomfort (ongelofelijk soepel en stil) en wc's betreft.

Van het NS-materieel wordt ICRm vrij algemeen als meest comfortabel beschouwd, maar het stelt werkelijk waar niks voor vergeleken met I11 . En de (vernieuwde) koplopers ook niet trouwens.
pi_78162460
op sommige diplays verschijnt er een 3 in de linkeronderhoek heb ik vandaag gemerkt.

de M6 naar van Antwerpen naar Noorderkempen
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  Lieve Belg donderdag 18 februari 2010 @ 22:48:18 #139
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_78162672
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 22:44 schreef sararaats het volgende:
op sommige diplays verschijnt er een 3 in de linkeronderhoek heb ik vandaag gemerkt.

de M6 naar van Antwerpen naar Noorderkempen

Die 3 is het aantal kilometer naar de dichtsbijzijnde trein op het zelfde spoor.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          Ťshmoop|dingenť jawel, jij bent Superjump
pi_78162881
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 22:48 schreef Jump het volgende:

[..]


Die 3 is het aantal kilometer naar de dichtsbijzijnde trein op het zelfde spoor.
met dank. nu snap ik het.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  donderdag 18 februari 2010 @ 22:52:17 #141
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_78162914
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 22:41 schreef Ireyon het volgende:
Met de M5/M6 rijtuigen heb ik geen ervaring. De klassieke motorstellen en MS75 vind ik zo'n beetje de Belgische Plan V, met net zoveel herrie maar wel zachtere, bredere banken. I6/I10, MS96 en I11 rijtuigen zitten heerlijk, die laatste twee zijn tevens ontzettend luxe wat displays, rijcomfort (ongelofelijk soepel en stil) en wc's betreft.

Van het NS-materieel wordt ICRm vrij algemeen als meest comfortabel beschouwd, maar het stelt werkelijk waar niks voor vergeleken met I11 . En de (vernieuwde) koplopers ook niet trouwens.
Met I11 tegen 200km/u over de HSL rijden tussen Luik en Leuven is inderdaad top! Soort van Fyra, maar dan uitgevoerd als degelijke comfortabele intercity. Er zitten in dit geval wel reizigers in, je eigen prive rijtuig zit er dus niet in.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_78163129
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 22:52 schreef Eix het volgende:

[..]

Met I11 tegen 200km/u over de HSL rijden tussen Luik en Leuven is inderdaad top! Soort van Fyra, maar dan uitgevoerd als degelijke comfortabele intercity. Er zitten in dit geval wel reizigers in, je eigen prive rijtuig zit er dus niet in.
'k Heb weleens een privé rijtuig gehad hoor, van Luik naar Leuven het achterste rijtuig, nota bene rond een uur of 18:00 . Maar 't scheelt een hoop dat die treinen een fatsoenlijke lengte hebben (een rijtuig of 10/12 ?)
pi_78163659
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 22:55 schreef Ireyon het volgende:

[..]

'k Heb weleens een privé rijtuig gehad hoor, van Luik naar Leuven het achterste rijtuig, nota bene rond een uur of 18:00 . Maar 't scheelt een hoop dat die treinen een fatsoenlijke lengte hebben (een rijtuig of 10/12 ?)
Alsof in Nederland in de spits niet 10 bakken rijdt
En met de VIRM heb je dan echt meer plek dan met de I11 hoor
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_78163788

Wordt het nieuwe eindpunt voor de Erasmuslijn boven het busdek boven Den Haag Centraal. ( NS wil in 2012 de perrons 11 en 12 terug) Bron
dag
  donderdag 18 februari 2010 @ 23:08:36 #145
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78163898
Ik heb een vraag over het 'geplande' station Zwijndrecht Bakenstein.

Na een zoektocht over informatie van station Zwijndrecht (1) en Zwijndrecht (2, het huidige), kwam ik ook op een gepland station, Zwijndrecht Bakenstein.
Toen ik me informatie had, bleef de vraag nog steeds hangen: Waar, wanneer, hoe, waarom is er een 'gepland' station Zwijndrecht Bakenstein.

Hierop ben ik dus gaan Googlen, en kwam ik op een topic op OHIH.
Stationsweb kent verder ook geen verdere informatie, en op het internet is er weinig over te vinden.

Nu inmiddels alweer 12 uur later, zit ik nog steeds met dezelfde vraag in me buik.
Omdat ik er weinig over kan vinden, kan het ook zijn dat het al niet meer doorgaat?
Ook al een stel vrienden gevraagd die veel actief zijn met treinen, maar die konden me niet verder helpen.

Mijn vraag voor hier is dus: Weet iemand hier mij meer informatie over dit 'geplande' station te geven?

Alvast enorm bedankt!

Groeten uit Zwijndrecht!

[ook op OHIH gepost]
pi_78164304
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 23:04 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Alsof in Nederland in de spits niet 10 bakken rijdt
En met de VIRM heb je dan echt meer plek dan met de I11 hoor
'k Vat je niet? I11 rijdt altijd met zoveel rijtuigen wat dus inhoudt dat er in de spits voldoende plek is. Liever plek in een luxe rijtuig met comfortabele stoelen, dan meer plek in een wiebeltrein met met-een-laagje-stof-bedekte plankjes.
pi_78164432
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 23:14 schreef Ireyon het volgende:

[..]

'k Vat je niet? I11 rijdt altijd met zoveel rijtuigen wat dus inhoudt dat er in de spits voldoende plek is. Liever plek in een luxe rijtuig met comfortabele stoelen, dan meer plek in een wiebeltrein met met-een-laagje-stof-bedekte plankjes.
ik heb nog nooit korte I11 treinstellen gezien. dat zijn altijd heeeeeeeeeeele lange treinen

de MS75 (als ik me niet vergis) is een wiebeltrein
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 februari 2010 @ 23:18:58 #148
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78164628
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 23:16 schreef sararaats het volgende:

de MS75 (als ik me niet vergis) is een wiebeltrein
Het favoriete materieel van Fles dus
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_78164743
kennen jullie station Antwerpen Dam?

zo ja, heb je de sporen al eens goed bekeken?
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_78164789
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 23:14 schreef Ireyon het volgende:

[..]

'k Vat je niet? I11 rijdt altijd met zoveel rijtuigen wat dus inhoudt dat er in de spits voldoende plek is. Liever plek in een luxe rijtuig met comfortabele stoelen, dan meer plek in een wiebeltrein met met-een-laagje-stof-bedekte plankjes.
Je suggereert dat 10bakken bijzonder is en zeer veel plaatsruimte heeft, maar een VIRM met zelfde aantal bakken gaat toch zeker 1,5x zoveel mensen in.
Daarnaast is de laatste virm serie imo zeer goed. En wat heeft de NMBS nu nog meer voor moderns behalve de I11. Dan is het Nederlandse IC mat toch een stuk prettiger. De ICRm en de ICMm kunnen nog lang mee en zijn goed aangepast. En daarnaast is het Nederlandse mat mooier
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_78165298
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 22:44 schreef sararaats het volgende:
op sommige diplays verschijnt er een 3 in de linkeronderhoek heb ik vandaag gemerkt.

de M6 naar van Antwerpen naar Noorderkempen
Volgens mijn bevindingen is dat gewoon het rijtuignummer waarin je zit.
Dus eerste rijtuig vooraan is 1.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')