quote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:
16-02-2010 - Na een uitstapje van ruim een maand naar DHL heeft Programmabladen AKN besloten om de RTV gidsen voor de komende drie jaar weer door TNT Post te laten bezorgen.
Programmabladen AKN, de uitgever van Avrobode, Televizier, Mikrogids, KRO Magazine, NCRV Gids en TV Film, had afgelopen zomer een Europese Aanbesteding uitgeschreven voor de distributie van deze RTV gidsen. Het weekvolume van AKN is circa 1,1 miljoen stuks. TNT Post heeft deze aanbesteding op dat moment verloren aan DHL, omdat DHL een bijzonder laag tarief had geboden.
Het contract met DHL zou ingaan per 1 januari 2010. Omdat DHL echter hiervoor nog niet klaar was, werd TNT Post verzocht om de gidsen nog wat langer te bezorgen. De gidsen zouden vervolgens gefaseerd overgaan naar DHL. De eerste uitgave 2010 van TV Film is als eerste overgegaan naar DHL, enkele weken later gevolgd door de Mikrogids. De overige titels zouden overgaan met ingang van week 9.
Echter, de bezorgkwaliteit en het inregelen van het gehele logistieke proces door DHL is niet naar tevredenheid van AKN verlopen. Door een clausule in het contract kon AKN het contract met DHL nog na een aantal weken ontbinden. Alleen TV Film blijft voorlopig nog bij DHL.
TNT Post neemt de bezorging van de Mikrogids per direct over. Aanstaande donderdag, 18 februari staat de Mikrogids al gepland.
Uiteraard is TNT Post verheugd dat AKN als klant terug is. Met deze 3 jarige overeenkomst heeft TNT Post, met uitzondering van het Veronicamagazine en TV Film, weer alle RTV bladen in huis. Echter is de volumedaling, ook zonder het AKN-verlies, groot in de eerste weken van 2010.
Tsja, hoe moeten wij weten wat zich daar heeft afgespeeld? Ik zou het houden op een fout van de betreffende postbode.Je zou kunnen overwegen een klacht in te dienen, maar gelukkig heb je je pakketje.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 16:21 schreef DSGamer het volgende:
Ok.. vraagje
ik kom thuis, briefje in de brievenbus, "u bent niet thuis, we komen eerstvolgende werkdag" blabla
goed..
daarna nooit meer een bezoekje gekregen van de postman, ook geen briefje.
volgens track & trace is het pakketje wel afgeleverd
2 dagen later komt er een buurman die ik helemaal niet ken, met m'n pakketje, met de melding dat de bezorger zei dat het voor hem was (terwijl het niet zijn naam op mijn pakketje was)
verklaring + wtf
Postbode is kluns.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 16:21 schreef DSGamer het volgende:
Ok.. vraagje
ik kom thuis, briefje in de brievenbus, "u bent niet thuis, we komen eerstvolgende werkdag" blabla
goed..
daarna nooit meer een bezoekje gekregen van de postman, ook geen briefje.
volgens track & trace is het pakketje wel afgeleverd
2 dagen later komt er een buurman die ik helemaal niet ken, met m'n pakketje, met de melding dat de bezorger zei dat het voor hem was (terwijl het niet zijn naam op mijn pakketje was)
Dus als mijn buurman niet gekomen was had ik nooit geweten waar mijn spullen waren
verklaring + wtf
quote:Op dinsdag 16 februari 2010 17:20 schreef Bloemhof het volgende:
Zie net dat ze hier vandaag de gamma, karwei en media markt als HAH vandaag. Blij dat ik zaterdagbesteller ben!
nee jij had het beter gedaanquote:
wtfquote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:10 schreef rubje het volgende:
[..]
nee jij had het beter gedaanLuister geen kwaad woord over de TNT bezorgers want die lui die brengen wel door wind en weer,storm of geen storm,jouw post elke keer langs op die brakke fietsen en overvolle draagtassen. En die pakketten komen vaak van individuele bezorgers in witte bestelbusjes en daar staat
TNT verder buiten.
Hier gisteren 3 x HAH Gamma, AH en Douwe Egberts (dikke boekjes)quote:Op dinsdag 16 februari 2010 16:44 schreef ultra_ivo het volgende:
Leuke dag vandaag, 2x HAH op carnavalsdinsdag. Zowat alle steunpunten waren gesloten. Ik heb een eind buiten de wijk uiteindelijk m'n zakken laten komen en m'n wijk zowat helemaal andersom gelopen. In andere gedeeltes van de stad waren er kilometers in de omtrek geen steunpunten over. Waarom dan weer gelijk Gamma erbij, er is toch geen mens die nu denkt aan verbouwen/boodschappen doen. Maar ja, in Den Haag waar ze plannen weet niemand dat onder de rivieren het openbare leven helemaal plat ligt.
Pff, medelijden. Als ik ergens een hekel aan heb zijn het wel aangetekende brieven.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:07 schreef xxiessiexx het volgende:
Sneeuw is gesmolten, hallelujah!
Moest weer aangetekenden doen (17!) en een buitenwijk en één straat (
) van een klein wijkje.
Haha ja idd. Ik prees mezelf nog wel een beetje gelukkig dat er geen legitimatiezendingen tussen zaten. Handtekening retour en gewone aangetekenden, dat gaat welquote:Op woensdag 17 februari 2010 13:27 schreef gelebeer het volgende:
[..]
Pff, medelijden. Als ik ergens een hekel aan heb zijn het wel aangetekende brieven.
Dat is wel geluk ja. Ik heb er altijd van die 'grapjassen' bijzitten die dan zo'n opmerking maken als: "Goh, moet je soms ook mijn kleur onderbroek nog weten?" of mensen die een half uur moeten zoeken naar een legitimatie bewijsquote:Op woensdag 17 februari 2010 13:36 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Haha ja idd. Ik prees mezelf nog wel een beetje gelukkig dat er geen legitimatiezendingen tussen zaten. Handtekening retour en gewone aangetekenden, dat gaat wel
Ik heb ook wel eens aan de deur gestaan, de allereerste keer dat ik aangetekenden moest rondbrengen, en ik een rijbewijs oude versie overhandigd kreeg. Toen liet ik die persoon zijn id-kaart uit de kluis (quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:10 schreef gelebeer het volgende:
[..]
Dat is wel geluk ja. Ik heb er altijd van die 'grapjassen' bijzitten die dan zo'n opmerking maken als: "Goh, moet je soms ook mijn kleur onderbroek nog weten?" of mensen die een half uur moeten zoeken naar een legitimatie bewijs
Gewoon aangeven dat je dat wil doen en dan ben jij de eerste die ze bellen als er een plekje vrij isquote:Op woensdag 17 februari 2010 16:00 schreef ScarFace- het volgende:
Chauffeur lijkt me wel een leuk baantje om een tijdje te doen.
Ze zoeken alleen geen chauffeursnouja komt vanzelf wel weer.
ik heb ook weleens gehad dat ik 2 aangetekenden op 1 adres had... mevrouw was wel thuis, maar meneer niet. En het was persoonlijk tekenen, dus moest ik voor die man een briefje schrijven en die mevrouw kon ik het geven. Voelde me best wel oenig toenquote:Op woensdag 17 februari 2010 17:12 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ik heb ook wel eens aan de deur gestaan, de allereerste keer dat ik aangetekenden moest rondbrengen, en ik een rijbewijs oude versie overhandigd kreeg. Toen liet ik die persoon zijn id-kaart uit de kluis (rare plek om t te bewaren) halen omdat ik niet wist waar het documentnummer stond
ja maar toch voelt het een beetje stom. Ik geef t ook niet af, maar het slaat eigenlijk nergens op imoquote:Op woensdag 17 februari 2010 21:51 schreef Peterselieman het volgende:
Dat heb ik zo vaak gehad. Telkens proberen de mensen het, maar ik ben daar gewoon streng in. Krijg je er ook geen problemen mee.
Ik vind het juist goed!quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:47 schreef sbientje het volgende:
[..]
ja maar toch voelt het een beetje stom. Ik geef t ook niet af, maar het slaat eigenlijk nergens op imo
Ook een paar keer gehad. Heb het wel eens 'frauduleus' gedaan, dus meneer voor zichzelf en voor mevrouw laten tekenen (op vertoon van beide paspoorten), maar die mensen had ik wel eens vaker gezien, plus dat het voor mij en voor hen op dat moment makkelijker was. Weet dat het officieel niet mag, maar leek me een prima oplossing. Maar normaal weiger ik dat eigenlijk gewoon, "m'n man is net de hond uitlaten", "kan ik niet voor m'n moeder tekenen"...nee, jammerquote:Op woensdag 17 februari 2010 21:49 schreef sbientje het volgende:
[..]
ik heb ook weleens gehad dat ik 2 aangetekenden op 1 adres had... mevrouw was wel thuis, maar meneer niet. En het was persoonlijk tekenen, dus moest ik voor die man een briefje schrijven en die mevrouw kon ik het geven. Voelde me best wel oenig toen
Hee jij was toch diegene met een "permban"?quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:17 schreef Dionysiou het volgende:
TVP
Volgende week maar aangeboden om wat extra bij te werken.
Hoef alleen niet te sorteren hadden ze genoeg mensen voor. Dus mag lekker bezorgen en tassen post bij de steunpunten ophalen.
Goed idee.quote:Op woensdag 17 februari 2010 21:27 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Gewoon aangeven dat je dat wil doen en dan ben jij de eerste die ze bellen als er een plekje vrij is
Klopt.quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:07 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Hee jij was toch diegene met een "permban"?
Ik las in KLB alweer een klacht dat ze voor maandag een pak sneeuw voorspellenquote:Op donderdag 18 februari 2010 14:35 schreef Bloemhof het volgende:
Vandaag door Postbode Plus gebeld, moet zaterdag andere wijk lopen dan normaal en moet maandag ook lopen.. Hopelijk gaat het niet sneeuwen of al die zooi.
28e volgensmij of 22equote:Op donderdag 18 februari 2010 16:09 schreef ftt1989 het volgende:
weet iemand welke dag ze deze maand het loon uitbetalen, vroeger had ik daar een mooie tabel voor maar ik kan hem even niet vindenen wil het even weten in verband met vakantie
Ja, bussen leeghalen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 16:32 schreef CHEVHB het volgende:
Ik werk nu al bijna een jaar op zaterdag bij TNT. Ik vroeg me af of ze ook werk op zondag hebben? Ik wil graag ook nog op zondag erbij gaan werken.
Zoals je op intranet kunt zien: Datum overschrijving door ING: 21 februari. Het geld staat er dus de 22e op.quote:Op donderdag 18 februari 2010 16:19 schreef ftt1989 het volgende:
beter de 22steiemand die het zeker weet? anders morgen op kantoor maar even vragen.
Je kan aan je Teamtoach een uitdraai van de Harmony vragen. Dat is een overzicht waarop alle uren staan die jij hebt gemaakt volgens het gene wat ingevoerd is door de Teamcoach in het systeem. Dat krijg je dus uitbetaald, Staat het niet op je Harmony overzicht, dan kan je er dus op rekenen dat je die uren niet uitbetaald krijgt. *dus bijvoorbeeld op de 23e heb jij 8 uur gewerkt, maar bij de Harmony staat bij de 23e maar 5 uur, dan kan je naar de overige 3 uur fluiten. De teamcoach is verantwoordelijk voor de invoer in Harmony dus hij moet je ook kunnen uitleggen waar die uren dan wel niet gebleven zijn...quote:Op donderdag 18 februari 2010 17:41 schreef kelgo1990 het volgende:
Dag allemaal.
even een vraag wat overuren betreft, ik heb een contract van 5 uur. Maar ik werk er gemiddeld 20 per week sinds 3 weken.
Eerder had ik gewoon een wijk wat ik alleen meost bezorgen, nu moet ik regelmatig ook voorbereiden en wegbrengen. Op papier staat ongeveer dat ik 18 uur per week heb. Alleen in de praktijk werk ik er minstens 25 per week. Vaak werk ik ook dubbele diensten die op het laatste moment aan mij worden mee gedeeld. Daarom denk ik ook dat deze niet worden opgeschreven. Is er trouwens ook een manier om dit te controleren? Wat hun allemaal in hun systeem registreren qua diensten, zodat je het zelf kunt nakijken?
Verder word ik ook gewoon 'gedropped' in wijken waar ik de weg geen eens ken en ook nooit kom. Dan moet ik het maar uitzoeken wat resulteerd in 3-4 uur werken waar anderhalf of 2 uur voor staat.
Nu is dus mijn vraag, omdat er voor een wijk een bepaalde tijd staat, heb ik het recht om altijd meerdere uren op te schrijven?
Verder sta ik al 60 uur in de plus, vanwege mijn contract, dus ik heb aangegeven dat ik deze uitbetaald wil hebben, krijg ik te horen dat ik ze pas in maart kan krijgen. Lekker is dat.
Nu word dit ook al lastig omdat ik ook geen bezorgrapporten krijg aangeleverd omdat ik 'toch op het hoofdkantoor kom' Lekker is dat. Ben het eigenlijk nu al helemaal zat :p maar heb een contract tot januari 2011.
22e is op zondag...quote:Op donderdag 18 februari 2010 16:34 schreef gelebeer het volgende:
[..]
Zoals je op intranet kunt zien: Datum overschrijving door ING: 21 februari. Het geld staat er dus de 22e op.
Wat ben jij vroeg wakker!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 05:11 schreef tntster het volgende:
En de uren die je meer werkt als je contracturen krijg je altijd pas een maand later bij je loon dus het is normaal dat dat maart zou zijn ;-)
nietsquote:
Gereageerd. Ik vind het niet normaal.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:56 schreef Lastpost het volgende:
tvp.
Iemand trouwens ervaringen met dit soort grappen en grollen:
Collega afgezeken achter d'r rug om
Ik zag het ja, leek me ook niet.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 17:06 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Gereageerd. Ik vind het niet normaal.
Gadver moet al niet denken aan het idee dat ze zo over je pratenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 17:13 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Ik zag het ja, leek me ook niet.
Weet ook nog niet of ik daadwerkelijk iets ga doen met dat registratiesysteem, maar ik zal het zeker wel melden aan haar, ken d'r goed genoeg om te weten dat ze dát niet bepaald een pretje vind, laat staan als compliment zou zien.![]()
Meid in kwestie is trouwens 17, zieke gedachten van collega's in de 30 en 50, maar dan zal ik wel ouderwets zijn.
Ik vraag me af waar die jongelui werken, als het daar normaal is om fap-bewegingen te maken op een foto van een collega met bijbehorende teksten, vast de AH vol 16 jarige hormoon-ventjes.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 17:28 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik ben wel weer de enige met die mening in dat topic
Ze gaan ook maar door met commentaar leverenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 17:32 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Ik vraag me af waar die jongelui werken, als het daar normaal is om fap-bewegingen te maken op een foto van een collega met bijbehorende teksten, vast de AH vol 16 jarige hormoon-ventjes.
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:29 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik ben net bij de man die onze belastingaangifte doet geweest en ben me best wel kapot geschrokken van het bedrag dat ik mag betalen omdat TNT blijkbaar geen belasting inhoudt op loon.
Oh daar heeftie het niet over gehad. 500 euro ongeveer.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:44 schreef Deezertje het volgende:
Tijdens je indiensttreding bij TNT had je die keuze, wel of niet afdragen... duur foutje van je TC dus waar jij nu mee zit...
Kom je ook niet voor verrassingen te staan.
Om welk bedrag gaat het?
Wow, das best wel veel voor een bijbaantje...quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:45 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Oh daar heeftie het niet over gehad. 500 euro ongeveer.
Ik lees nu ergens anders dat daar nog wat vanaf gaat en het ongeveer op 6000 neerkomt. En daar zit ik boven door een ander baantje dat ik dit jaar had. Gelukkig volgend jaar niet meerquote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:53 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Wow, das best wel veel voor een bijbaantje...
maar tot de 9000 euro is toch belastingvrij?
Moet je even kijken op de belastingsite bij het t formulier...
Ik heb vekozen voor wel afdragen maar dat gebeurt dus niet...quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:44 schreef Deezertje het volgende:
Tijdens je indiensttreding bij TNT had je die keuze, wel of niet afdragen... duur foutje van je TC dus waar jij nu mee zit...
Om welk bedrag gaat het?
Waarom wist ik dat niet?!quote:Op zaterdag 20 februari 2010 09:02 schreef xxiessiexx het volgende:
Vandaag lekker vrij want ik ga zo in de auto op vakantie![]()
Ging je verkleed als postbode?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:49 schreef MissSpooky het volgende:
Nog geen post gehadNu maak je me wel erg nieuwsgierig, aangezien Carnaval m'n rekening nogal geplunderd heeft.
Er zit fietsvergoeding bijquote:Is jullie loon ook zo hoog?
Weet ik, maar dan nog!quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:54 schreef gelebeer het volgende:
Lekker dagje vandaag. Niet koud, geen sneeuw, geen HAH en niet al te veel post
[..]
Er zit fietsvergoeding bij
Valt allemaal wel mee hoor met die beide dingen. Net wat je gewend bent. Ik werk van 08.00 tot 15.30 lachend zonder geklaag of gekleun. En ik heb al last van mijn rug (bekken is verschoven + ingezakte voeten) loop ook bij de Fysio. Dus dat zegt wel wat.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 15:23 schreef Deezertje het volgende:
Is het sorteren/vossen van de post minder intensief dan het bezorgen van de post zelf?
Je wordt er moe van omdat het hersendodend is, maar het is makkelijk werk.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 15:23 schreef Deezertje het volgende:
Is het sorteren/vossen van de post minder intensief dan het bezorgen van de post zelf?
Ik doe niet meer mee aan dat hele MMO. Er wordt niets gedaan met de uitkomsten, en de uitkomsten worden vaak ook niet eens bekend gemaakt. Vorig jaar zou gebleken zijn dat de betrokkenheid zo hoog was, omdat meer dan 90% het onderzoek had ingevuld. Ja, zo kan ik het ook! Vroeger kreeg je het MMO thuisgestuurd, tegenwoordig moet je het op je werk VERPLICHT invullen, onder toeziend oog van de TC.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:13 schreef Deezertje het volgende:
Nog meer mensen de pilot van het Medewerkers Motivatie Onderzoek ingevuld?
Bij de vraag, wat voor cijfer geef je TNT als bedrijf, gaf ik een 6... vind ik nog hoog persoonlijk.
Leuk werk, middelmatige vergoeding (harder werken dan in supermarkt o.i.d voor ongeschoold werk en maar paar eurotjes meer verdienen...) leuke collegas, maar daar houdt t dan ook wel op:
Hier waren ze ballonnen uit aan het delen aan de kinderen. Een van ze wilde er een aan zo'n klein jochie geven, maar deze weigerde.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 18:02 schreef Deezertje het volgende:
Hier was een lokale politieke partij zieltjes aan het winnen met het uitdelen van bloembakjes met een bloemetje erin.... nou ja uitdelen.,...ze zetten er eentje samen met een folder recht voor iemand zijn deur... Dus de hele wijk stond vol met die bloemtjes voor de voordeur bij de mensen, en tja er zijn er een paar gesneuveldIk moest er ook nog ff langs
En ze hebben zelf meteen de wet overtreden, want bij een NEE/JA , NEE/NEE sticker mag je geen bloemetje met folder dumpen...
Een voorschot? Wat is dat nu weer voor gekkigheid?! Ik heb wel gewoon het hele bedrag gehad (althans, volgens het loonstrookje, het wordt geloof ik morgen pas gegireerd).quote:Op zondag 21 februari 2010 10:40 schreef tntster het volgende:
hier ook een voorschot, de rest zit er in maart bij staat in de brief die erbij zat..
Wel jammer mis nog ongeveer een 100 euro.
Dat wordt goed opletten in maart of alles wel klopt
Hier was het weer eens 3 HAH , Gamma, AH en Blokkerquote:Op dinsdag 23 februari 2010 14:24 schreef Bloemhof het volgende:
Zo, ben weer klaar voor vandaag.. Hadden vandaag alleen de Gamma, morgen vrij!
Open dan een VSP topicquote:Op woensdag 24 februari 2010 16:50 schreef blckbb het volgende:
Bijna 3 uur bezig geweest met postsorteren (Netwerk VSP)
wel 650 poststukken en 40 euro
Gast, dat is geen gek salaris zegquote:Op woensdag 24 februari 2010 16:50 schreef blckbb het volgende:
Bijna 3 uur bezig geweest met postsorteren (Netwerk VSP)
wel 650 poststukken en 40 euro
Het trekt wel mensen met een VSP TT denk ik. Bovendien zijn er in bijv. het Kruidvatmedewerkerstopic ook maar weinig mensen.quote:
quote:Op woensdag 24 februari 2010 23:48 schreef blckbb het volgende:
Netwerk VSP Medewerkers topic #1 - Waar we geen TNT zijn!
quote:Op woensdag 24 februari 2010 23:48 schreef blckbb het volgende:
Netwerk VSP Medewerkers topic #1 - Waar we geen TNT zijn!
Ik werk als chauffeur Collectie (post bij klanten ophalen en brievenbussen legen). Dit doe ik op alle doordeweekse dagen van 15.45 tot ongeveer 19.15 uur. Je kunt ook pakketbezorger worden maar ik weet niet of er vacatures voor deze functies zijn, dus ik zou zeggen kijk even op de website van tnt zelf of zoek een vestiging op en vraag of ze nog chauffeurs nodig hebben.quote:Op woensdag 24 februari 2010 15:38 schreef Apfel. het volgende:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een nieuw bijbaatje, ben HBO student en heb al zo'n 3 jaar mijn rijbewijs. Is het mogelijk om bij TNT een chauffeur / koerier te worden? Voornamelijk wil ik op zaterdag werken, doordeweeks is ook geen probleem. Echter heb ik een vrij wisselend rooster (om de 8 weken ander rooster).
Dat is zeker mogelijk mochten ze mensen nodig hebbenquote:Op woensdag 24 februari 2010 15:38 schreef Apfel. het volgende:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een nieuw bijbaatje, ben HBO student en heb al zo'n 3 jaar mijn rijbewijs. Is het mogelijk om bij TNT een chauffeur / koerier te worden? Voornamelijk wil ik op zaterdag werken, doordeweeks is ook geen probleem. Echter heb ik een vrij wisselend rooster (om de 8 weken ander rooster).
heb je er zo'n last van, die af en toe opmerking over netwerk?quote:Op woensdag 24 februari 2010 21:35 schreef Jojoortje het volgende:
Kunnen de Netwerk VSP-mensen geen eigen topic openen?
Geen last er van, maar dit is handiger.quote:Op donderdag 25 februari 2010 15:49 schreef sbientje het volgende:
[..]
heb je er zo'n last van, die af en toe opmerking over netwerk?
Geen idee, voor ons staat de VVD folder, een lokale toko en de Blokker geplanned omdat er dinsdag het e.e.a verschoven is.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |