Ik zit een beetje met een dilemma.
Ik werk nu bijna 2 jaar bij TNT als Zaterdagbesteller.
Gemiddeld werk ik 5 uur op een zaterdag met een contract van 3 uur per week.
Ik ben 19 jaar en verdien dus 7.03 euro per uur.
omgerekend zo'n 35 euro per zaterdag. Leuk als je makkelijke wijken hebt of wijken hebt waar veel meer voor staat dan dat je er altijd over doet, maar helaas staat er bij mij precies wat je ongeveer loopt.
Nu heb ik mijn loon weer binnen en deze keer viel het flink tegen.
Doordeweeks werk ik ook minimaal 3 dagen extra, maar dan gemiddeld maar 2 uur per dag.
Ik heb 2 hele zware wijken (geeft de teamcoach ook toe, dat ik de zwaarste wijken van allemaal heb). (een wijk is minimaal 3,5 uur met HAH en de andere is een fietswijk van 1,5 uur)
Voor die 7,03 euro per uur is het voor mij dus zwaar werk, ongeacht veel of weinig post want ik zit met HAH en de huizen staan hier ver uit elkaar met rare brievenbussen, ver van de weg etc. Ik ben, en dat geven ze ook toe, nog de snelste bezorger ook nog...
Nu heb ik de optie op 1 zware wijk weg te laten vallen, maar dat betekent dat ik dus minder uren ga maken en dus nog minder ga verdienen. Dat wil ik liever niet.
Bij TNT krijg je helaas maar een keer per jaar opslag (met je verjaardag) en bij 20 jaar wordt dat iets van 50 cent per uur meer ofzo, niet echt wauwie dus..
Ze kunnen niemand anders zo gek vinden die deze 2 wijken wilt lopen, juist omdat ze zo zwaar zijn.
Dus ze hebben liever dat ik blijf, maar ze kunnen geen extra salaris bieden...
Daarnaast heb ik nog een optie, wijken lopen in een dorp 2km verderop. Maar dat heb ik liever niet, want die wijken zijn echt zo onlogisch ingedeeld en het dorpje is nou niet echt vriendelijk, veilig etc.
Kortom; als 19 jarige Zaterdagwerker bij TNT heb ik 2 hele zware wijken en werk 5 uur per zaterdag met een contract van 3 uur. Loon valt me tegen omdat deze wijken echt de zwaarste wijken zijn die we hier hebben. Minder wijken lopen wil ik liever niet want dan verdien ik nog minder. Wijken in ander dorp lopen wil ik ook niet. En de wijken opdelen en een tweede ZWer aannemen willen ze niet. TNT kan niemand vinden die deze wijken wilt lopen maar wilt geen salarisverhoging geven. Ik heb genoeg verlofuren dat ik onmiddellijk mijn contract kan opzeggen en de komende maanden geld vang zonder werken, maar zo steek ik niet in elkaar.
Het liefst zou ik natuurlijk willen blijven.