quote:
Op donderdag 18 februari 2010 17:41 schreef kelgo1990 het volgende:Dag allemaal.
even een vraag wat overuren betreft, ik heb een contract van 5 uur. Maar ik werk er gemiddeld 20 per week sinds 3 weken.
Eerder had ik gewoon een wijk wat ik alleen meost bezorgen, nu moet ik regelmatig ook voorbereiden en wegbrengen. Op papier staat ongeveer dat ik 18 uur per week heb. Alleen in de praktijk werk ik er minstens 25 per week. Vaak werk ik ook dubbele diensten die op het laatste moment aan mij worden mee gedeeld. Daarom denk ik ook dat deze niet worden opgeschreven. Is er trouwens ook een manier om dit te controleren? Wat hun allemaal in hun systeem registreren qua diensten, zodat je het zelf kunt nakijken?
Verder word ik ook gewoon 'gedropped' in wijken waar ik de weg geen eens ken en ook nooit kom. Dan moet ik het maar uitzoeken wat resulteerd in 3-4 uur werken waar anderhalf of 2 uur voor staat.
Nu is dus mijn vraag, omdat er voor een wijk een bepaalde tijd staat, heb ik het recht om altijd meerdere uren op te schrijven?
Verder sta ik al 60 uur in de plus, vanwege mijn contract, dus ik heb aangegeven dat ik deze uitbetaald wil hebben, krijg ik te horen dat ik ze pas in maart kan krijgen. Lekker is dat.
Nu word dit ook al lastig omdat ik ook geen bezorgrapporten krijg aangeleverd omdat ik 'toch op het hoofdkantoor kom' Lekker is dat. Ben het eigenlijk nu al helemaal zat :p maar heb een contract tot januari 2011.
Je kan aan je Teamtoach een uitdraai van de Harmony vragen. Dat is een overzicht waarop alle uren staan die jij hebt gemaakt volgens het gene wat ingevoerd is door de Teamcoach in het systeem. Dat krijg je dus uitbetaald, Staat het niet op je Harmony overzicht, dan kan je er dus op rekenen dat je die uren niet uitbetaald krijgt. *dus bijvoorbeeld op de 23e heb jij 8 uur gewerkt, maar bij de Harmony staat bij de 23e maar 5 uur, dan kan je naar de overige 3 uur fluiten. De teamcoach is verantwoordelijk voor de invoer in Harmony dus hij moet je ook kunnen uitleggen waar die uren dan wel niet gebleven zijn...
Bij ons op kantoor staan er tijden voor wijken ja, maar
gelukkig wijst de praktijk
hier uit dat alles wat je opschrijft ook uitbetaald wordt, ook al staat er minder uur voor een wijk. Grote kans dat dat in grote steden dus niet zo werkt, anders was ik allang weg bij TNT.

En geen bezorgrapportje hebben gekregen, koop een pak printerpapier en maak je eigen briefjes, naam wijk, naam bezorger en tijd. Moet voldoende zijn. En anders pak je als je op kantoor bent gewoon een stapel van die briefjes, hier hebben we er dozenvol van...

(de oude versie was overigens beter, de nieuwe is geen schrijfruimte meer op onderhand)
--
Het was vandaag weer eens druk, met de onhandige boekjes van DE als HAH, de TV gidsen weer terug, dikke PLUS magazines etc. En ohja, kwam ook nog de Selektmail bezorger tegen, die wist niet eens dat ie de Mikro gids niet meer had (was hem niet opgevallen) tja.. dat geeft maar weer aan waarom ze weer terug zijn bij TNT de komende 3 jaar