abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 februari 2010 @ 16:55:49 #1
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_78190344
Ik werk bij het normaliter altijd zo gezellige TNT Post, het bedrijf waarbij de normen en waarden dusdanig van belang zijn dat ze een registratiesysteem hebben bedacht voor ongewenst gedrag, diefstal, verduistering en andere ongein.

Nou vroeg ik me af in hoeverre ik naar m'n baantje kan fluiten als ik de betreffende collega's uit het stukje dat volgt hiervoor aanmeld, het betreft een willekeurige medewerker en mijn teamchef.
Een maand of 2 geleden viel me het type humor van mijn teamchef al op toen ie achter de rug van een collega om doodleuk in de groep gooide dat "Die ouwe alleen maar kan zeiken" en dat "die klootzak niet kan lezen", het eerste betrof het maandelijkse controleren van het aantal diensturen en het tweede was net daarvoor voorgevallen, betreffende collega had blijkbaar de folders laten liggen omdat ze niet in de tassen zaten.
Kan gebeuren denk ik dan.

Maar vandaag stond ik dus vrolijk voor de zoveelste keer te wachten totdat m'n wijken klaar stonden en hadden m'n teamchef en die collega (beiden man) nogal wat lol over een andere collega (vrouw) - die ik toevalligerwijs buiten het werk om ook voldoende zie - en kwamen de stoere mannen praatjes alweer boven tafel.
"Die kan zéker lekker pijpen, dat kan niet anders", "Zal ik deze pritstift gebruiken om de foto op te plakken of die andere (en dan kun je wel raden wat, sadness)" en meer van dat soort vrolijke praat.

Nou lijkt dat me niet bepaald te vallen onder een normaal geintje op de werkplek, zelfs in de randstad niet.
Nu wil ik ook niet het heilige boontje uithangen, maar lullen over collega's vind ik nogal laag (hé wat doe je nu dan) en dit soort seksistische opmerkingen achter iemands rug om gaan me nogal ver.
Zodoende wilde ik hier dus melding van maken, maar gegarandeerd komt dat weer terug op mijn bord aangezien ik de enige was die erbij stond en om nou bij het UWV aan te moeten kloppen door dit geintje gaat me ook wat ver.

Andere opties zijn er logsicherwijs ook nog wel, gewoon negeren, het haar zelf vertellen enz. maar ik ben benieuwd in hoeverre dit gevolgen voor mij kan hebben.
Mogelijk semi-offtopic, maar ik heb zelf geen enkel probleem op de werkplek of met het bedrijf en hun hebben geen aanmerkingen op mijn functioneren en in januari nog mijn functioneringsgesprek gehad waaruit bleek dat ze gewoon tevreden waren.

Iemand een idee?
pi_78190431
Dat gebeurt echt overal hoor
You dream it, I live it.
pi_78190475
Uhhh... Als je erbijstond kon je er ook gelijk wat van zeggen? In plaats van te willen klikken bij de baas?

En maak je niet zo druk, een lullige opmerking wordt overal wel eens gemaakt...
  vrijdag 19 februari 2010 @ 17:00:15 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_78190492
quote:
Nou lijkt dat me niet bepaald te vallen onder een normaal geintje op de werkplek, zelfs in de randstad niet.
Nu wil ik ook niet het heilige boontje uithangen, maar lullen over collega's vind ik nogal laag (hé wat doe je nu dan) en dit soort seksistische opmerkingen achter iemands rug om gaan me nogal ver.
Zodoende wilde ik hier dus melding van maken, maar gegarandeerd komt dat weer terug op mijn bord aangezien ik de enige was die erbij stond en om nou bij het UWV aan te moeten kloppen door dit geintje gaat me ook wat ver.
Zulke geintjes worden overal gemaakt. Ook buiten de Randstad Mijn god hoe kom je er op??

Niet melden, er is niks strafbaars gebeurd en je hoeft het niet groter te maken dan het is. Bovendien wil je niet overkomen als NSB'er binnen je bedrijf. Aan klikken heeft iedereen een hekel.
pi_78190613
Als je denkt dat dat kinderachtige gedrag uitzondering is.. think again
pi_78190649
Hier gebeurt dat dus echt niet (ook TNT). Ik zou meteen opstappen als ik ze zo over mij zou horen praten. Ik zou het haar vertellen en dat zij dan die TC ermee confronteert als ze wil.
Hier worden collega's wel "afgezeken" waar ze bij staan. Dingen als "Hee ouwe lul, werk es een beetje door!" gaan wel rond over de werkvloer, maar dat soort dingen worden niet gezegd door de TC.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 17:11:06 #7
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_78190889
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 16:59 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Uhhh... Als je erbijstond kon je er ook gelijk wat van zeggen? In plaats van te willen klikken bij de baas?

En maak je niet zo druk, een lullige opmerking wordt overal wel eens gemaakt...
Mijn teamchef is indirect m'n baas, beetje lastig om het daar dan bij aan te kaarten dunkt me.
Aangezien het om iemand gaat die ik persoonlijk ook goed ken leek het me verstandiger om er op dat moment niet gelijk iets van te zeggen, iets met impulsiviteit.

Kijk, een geintje moet kunnen en dat gebeurd op ons kantoor ook dagelijks heen en weer en dat is ook geregeld op de man af, maar wel op een dusdanige manier dat je erom kunt lachen.
Heb verder ook niets tegen die beste mensen hoor, maar ik vond dit gewoon te ver gaan inclusief suggestieve handelingen met de betreffende foto.
Ik geloof niet dat er vrouwen zijn die het erg geestig zouden vinden als men zo zou doen namelijk.
pi_78191110
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 17:11 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Mijn teamchef is indirect m'n baas, beetje lastig om het daar dan bij aan te kaarten dunkt me.
Aangezien het om iemand gaat die ik persoonlijk ook goed ken leek het me verstandiger om er op dat moment niet gelijk iets van te zeggen, iets met impulsiviteit.

Kijk, een geintje moet kunnen en dat gebeurd op ons kantoor ook dagelijks heen en weer en dat is ook geregeld op de man af, maar wel op een dusdanige manier dat je erom kunt lachen.
Heb verder ook niets tegen die beste mensen hoor, maar ik vond dit gewoon te ver gaan inclusief suggestieve handelingen met de betreffende foto.
Ik geloof niet dat er vrouwen zijn die het erg geestig zouden vinden als men zo zou doen namelijk.
Mwah... als je je mond niet open durft te trekken waar die bij is, en ook niet er voor uit durft te komen dat je dit vind (eigenlijk wil je het liefst anoniem klikken lees ik)... Dan moet je gewoon niet zeiken en lekker weer aan het werk gaan.
Je hebt in een bedrijf als dat nou eenmaal te maken met allerlei soorten mensen, ook chefs met een wat lager iq/eq.... als je er last van hebt moet je ze erop aan spreken (op een nette manier) en niet lopen miepen... daar schiet niemand iets mee op.
pi_78191342
Gebeurt dus overal idd. En vooral als je met vrouwen samenwerkt, die krijgen de meest brilliante "achter de rug van iemand anders" acties voor elkaar.
Hallon!
  Vis een optie? vrijdag 19 februari 2010 @ 17:26:21 #10
70532 loveli
N
pi_78191436
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 16:58 schreef Meddo het volgende:
En dat maakt het OK? Goed van TS dat 'ie niet met de meute meeloopt en zich er wel aan stoort. Dat soort opmerkingen hoor je niet te maken en zeker niet op je werk.

Bij elk bedrijf hoort er een aanspreekpunt of vertrouwenspersoon te zijn voor dit soort dingen. De 2 medewerkers kunnen erop worden aangesproken of ze zich voortaan fatsoenlijk willen uitlaten. Er hoeft niet te worden herhaald wat e hebben gezegd, een globale opmerking is voldoende. Kans is aanwezig dat ze geen flauw idee hebben welke van de tig opmerkingen die ze hebben gemaakt aanleiding is geweest om hogerop te gaan.

Of TS zelf actie wil ondernemen of dat hij denkt dat het beter is om het aan zijn vrouwelijke collega over te laten, mag hij zelf bedenken.
crap in = crap out
  vrijdag 19 februari 2010 @ 17:29:59 #11
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_78191564
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 17:18 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

is TS een vent? oh sjezus...
Hebben we dat ook weer gehad, kan het nu dan weer OT.

Anoniem melding maken zal ik sowieso niet doen en al zou ik dat doen, dan nog is het verkapte anonimiteit natuurlijk aangezien ik de enige aanwezige was.

En ik durf best m'n mond open te trekken, alleen let ik in m'n impulsiviteit niet al te best op m'n woordkeuze, kan best dat ik er morgen zelf nog over begin hoor.
Soms is het nou eenmaal niet al te snugger om gelijk te roepen wat in je opkomt.
Ik trek het me logischerwijs meer aan, aangezien het om iemand gaat die ik buiten het werk om al langer ken, maar blijkbaar zouden jullie daar niet mee zitten, mag natuurlijk.
pi_78191637
Als je dit al vreselijk vindt, moet je een dagje bij ons in de keuken komen werken. Zo bespreken we ongeveer elke vrouw in de bediening hier in de keuken. Ook als ze er bij staan ja.
Nessuno attaca noi senza essere punito.
  Vis een optie? vrijdag 19 februari 2010 @ 17:32:47 #13
70532 loveli
N
pi_78191645
En om op je vraag in te gaan, hoe werkt dat registratiesysteem precies en waarom denk je dat ze weten dat jij het hebt gemeld?
edit: Ok, omdat je dat er zelf expliciet bij zegt.

De enige keer dat ik iets over een collega heb gemeld (ook seksuele intimidatie) en hij erop aangesproken is, ging hij verhaal halen bij een andere vrouwelijke collega, tegen wie hij nog wel meer heeft gezegd dan tegen mij. Over een schuldig geweten gesproken.
crap in = crap out
  vrijdag 19 februari 2010 @ 17:38:10 #14
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_78191809
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 17:32 schreef loveli het volgende:
En om op je vraag in te gaan, hoe werkt dat registratiesysteem precies en waarom denk je dat ze weten dat jij het hebt gemeld?

De enige keer dat ik iets over een collega heb gemeld (ook seksuele intimidatie) en hij erop aangesproken is, ging hij verhaal halen bij een andere vrouwelijke collega, tegen wie hij nog wel meer heeft gezegd dan tegen mij. Over een schuldig geweten gesproken.
Voorlopig heb ik nog niets gemeld, maar het werkt vrij basic.
Je belt de juiste afdeling, geeft door wat de klachten zijn en over wie het gaat en die stellen dan een onderzoek in naar de juistheid en aan de conclusie van hun worden eventuele sancties gelinkt.

Als je in dat systeem staat is het mogelijk (ligt aan de klacht en het waardeoordeel) dat men je niet meer wenst bij de TNT of in de toekomst bij eventuele terugkeer men hierop besluit je niet in dienst te nemen en hetzelfde verhaal bij eventueel switchen naar andere afdelingen binnen de TNT.
pi_78192035
denk je nou serieus dat ie om een flauwe/schuine opmerking ineens ontslagen wordt als postbode?

Als ie nou aan haar had gezeten ofzo... pff...
  Vis een optie? vrijdag 19 februari 2010 @ 17:46:43 #16
70532 loveli
N
pi_78192079
Heb je een vast contract of is het op uitzendbasis? Bij een OT-contract kan de teamleider je niets maken, je hebt goede beoordelingen in je dossier staan. Heb je een BT of is het op uitzendbasis, dan kun jij moeilijk bewijzen dat hij iets om persoonlijke redenen beslist en bv je contract niet verlengt.

Klopt het volgende of niet? Je hebt dit gevoel niet vanwege 1 incident, maar het is een terugkerend probleem als ik het goed lees. En het probleem gaat niet per se om seksuele intimidatie (hoewel het wel persoonlijk wordt als het gaat om iemand met wie je goed kunt opschieten), maar om respectloosheid in het algemeen. Alle incidenten bij elkaar laten een patroon zien.
crap in = crap out
  vrijdag 19 februari 2010 @ 17:48:21 #17
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_78192135
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 17:45 schreef LilDutchPrincess het volgende:
denk je nou serieus dat ie om een flauwe/schuine opmerking ineens ontslagen wordt als postbode?

Als ie nou aan haar had gezeten ofzo... pff...
Lezen is blijkbaar ook te lastig.
Sowieso betreft het geen postbode, maar mijn directe leidinggevende en een collega van een andere afdeling die wel op dezelfde locatie werkt.
pi_78192171
Kum je niet vrijblijvend overleggen met een vertrouwenspersoon en dan samen kijken wat handig is?
Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 17:54:13 #19
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_78192317
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 17:46 schreef loveli het volgende:
Heb je een vast contract of is het op uitzendbasis? Bij een OT-contract kan de teamleider je niets maken, je hebt goede beoordelingen in je dossier staan. Heb je een BT of is het op uitzendbasis, dan kun jij moeilijk bewijzen dat hij iets om persoonlijke redenen beslist en bv je contract niet verlengt.

Klopt het volgende of niet? Je hebt dit gevoel niet vanwege 1 incident, maar het is een terugkerend probleem als ik het goed lees. En het probleem gaat niet per se om seksuele intimidatie (hoewel het wel persoonlijk wordt als het gaat om iemand met wie je goed kunt opschieten), maar om respectloosheid in het algemeen. Alle incidenten bij elkaar laten een patroon zien.
Ik heb een contract voor een jaar, loopt nog tot eind augustus en de intentie bij beiden is/was om deze te verlengen.

En het is inderdaad het zoveelste incident op m'n werk en dan doel ik echt niet op reacties als "He ouwe, weer te laat hé" of een "He langharig tuig, nu al terug" maar puur dit soort zaken die allemaal achter de rug om besproken worden met collega's.
Ik vind het nogal laag en ik weet zeker dan 8 op de 10 collega's hem een goede tik zouden verkopen als ie het rechtstreeks zo zou zeggen tegen hun.

Ik heb ook niet de intentie om ze van een baan af te helpen hoor, maar ik vind dit soort dingen niet horen op de werkplek en het bedrijf is daar zelf ook nogal stellig in, anders had er nooit zo'n registratiesysteem gekomen dunkt me.
En als ik er iets van zou zeggen maakt dat een stuk minder impact en gebeurd het weer zodra ik de deur uit wandel.
pi_78192597
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 17:54 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Ik heb een contract voor een jaar, loopt nog tot eind augustus en de intentie bij beiden is/was om deze te verlengen.

En het is inderdaad het zoveelste incident op m'n werk en dan doel ik echt niet op reacties als "He ouwe, weer te laat hé" of een "He langharig tuig, nu al terug" maar puur dit soort zaken die allemaal achter de rug om besproken worden met collega's.
Ik vind het nogal laag en ik weet zeker dan 8 op de 10 collega's hem een goede tik zouden verkopen als ie het rechtstreeks zo zou zeggen tegen hun.

Ik heb ook niet de intentie om ze van een baan af te helpen hoor, maar ik vind dit soort dingen niet horen op de werkplek en het bedrijf is daar zelf ook nogal stellig in, anders had er nooit zo'n registratiesysteem gekomen dunkt me.
En als ik er iets van zou zeggen maakt dat een stuk minder impact en gebeurt het weer zodra ik de deur uit wandel.
Ja en dan gaat het natuurlijk over jou.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 18:10:13 #21
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_78192828
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 16:58 schreef Meddo het volgende:
Vooral in Nederland. Er kwam een keer uit een onderzoek dat wij de grootste roddeltantes zijn van Europa.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_78193646
Jij hebt nog nooit op cafe tegen een maat iets gezegd over een of ander lekker wijf dat voorbij loopt?

Gewoon mannenpraat. Denk je nou echt dat ze over jou niet praten? Het gebeurd vaker dan je denkt...en niet altijd positief....
pi_78193812
Er zijn wat posts weg. Als je niet normaal kunt reageren, mag je wegblijven.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_78193978
Niet aanstellen; gebeurt overal. Sowieso is de gemiddelde vorm van humor tegenwoordig erg ongenuanceerd, seksistisch en vooral grof. Als je hier al niet tegen kunt, ga je ongetwijfeld voor nog meer van deze 'struikelblokken' komen te staan.
pi_78194167
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 18:40 schreef Five_Horizons het volgende:
Er zijn wat posts weg. Als je niet normaal kunt reageren, mag je wegblijven.

Ik reageer ontopic met opmerkingen die in mijn bedrijf worden gemaakt en jij verwijderd ze?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')