Eerdere topicsquote:Deflation – A fall in the general price of goods and services. This problem, seen during the Great Depression, hurts economic growth as consumers wait for prices to fall. By contrast, "disinflation" is a benign reduction in the inflation rate.
Inflation – A rise in the general price of goods and services. When out of control, it constrains saving and investment in the economy. The rate of inflation is most often measured by changes in the Labor Department's consumer price index.
Recession – A sharp contraction in economic activity and employment. A common but informal measure is two consecutive quarters with a decline of national output. A recession is officially declared by a committee of the National Bureau of Economic Research in Boston – this occurs after the fact when final data have arrived and been analyzed.
Stagflation – A combination of stagnation (manifested as significant unemployment and slow or negative economic growth) and entrenched inflation – a phenomenon that characterized the 1970s in America.
Hier weer verder.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:55 schreef draaier89 het volgende:
Even een idee + animo-check. Het idee is om 2 portefeuilles aan te maken op bijvoorbeeld Belegger.nl en daar mensen die geloven in TA te laten spelen tegen mensen die geloven in FA, en dan bijvoorbeeld in Augustus of eerder(?) kijken wat het resultaat is. Het is maar een idee, jullie mogen het zo afschieten.
Het lijkt mij interessant om een derde portfolio aan te maken wat op geen enkele analysemethode gebaseerd is. Gewoon om te kijken of het echt zin heeft om allerlei analyses los te laten op de beurzen of dat je beter kan selecteren met dartpijltjes (of een aap).quote:
Dus het plan is een portfolio op FA, TA en een random portfolio te kiezen? Het grote probleem hierin is het volgende. Als je een portfolio puur baseert op geen enkel argument, random selectie dus, krijg jij bijvoorbeeld over 1 maand een rendement van 10%. Als ik het doe krijg ik misschien -5%, en als een ander het doet +40%. Dit zijn allemaal verschillende samples die als je die bij elkaar doet wel een leuk gemiddelde krijgt, maar met een enorme flawed error van inconsistentie! Dit bewijst dus helemaal niks tegen over het feit of TA en FA zinloos zijn of niet. En zeker niet of je nu wel of niet analyses moet loslaten op grafieken!quote:Op zondag 14 februari 2010 14:27 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Het lijkt mij interessant om een derde portfolio aan te maken wat op geen enkele analysemethode gebaseerd is. Gewoon om te kijken of het echt zin heeft om allerlei analyses los te laten op de beurzen of dat je beter kan selecteren met dartpijltjes (of een aap).
quote:Op zaterdag 13 februari 2010 16:59 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dit hele forum zit vol met beleggende apen
quote:Hi Mish,
As I'm sure you're aware, Rhode Island has one of the highest unemployment rates in the nation.
Central Falls is one of the poorest towns in the state. It looks like the pictures everyone's seen of Detroit or Flint. There are lots of boarded up windows, abandoned buildings, decrepit factories with broken windows, etc. It's an absolutely depressed community. According to Wikipedia, the median income in the town is $22k.
Teacher salaries at the high school average $72-78k. Apparently 50% of the students at the school are failing all of their classes, and the graduation rate is also under 50%. In an effort to turn the school around, the superintendent requested some changes be made whereby the school day would be slightly extended, teachers would perform some extra tutoring, etc.
The union balked and refused the terms, so now she is firing the entire teaching staff of the high school and replacing them. This is yet another example of unions digging their own graves by refusing to negotiate or accept reasonable terms. Sentiment is on the side of the superintendent, at least among the folks I have discussed the issue with.
Jason
Dan kunnen we toch afspreken welke indicatoren we gebruiken? Of iedereen maakt een eigen portefuille aan en geeft aan of hij of zij uitsluitende FA of TA gebruikt en dan kijken we wat gemiddeld het behaalde rendement is, om maar eens iets te noemen.quote:Op zondag 14 februari 2010 15:12 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dus het plan is een portfolio op FA, TA en een random portfolio te kiezen? Het grote probleem hierin is het volgende. Als je een portfolio puur baseert op geen enkel argument, random selectie dus, krijg jij bijvoorbeeld over 1 maand een rendement van 10%. Als ik het doe krijg ik misschien -5%, en als een ander het doet +40%. Dit zijn allemaal verschillende samples die als je die bij elkaar doet wel een leuk gemiddelde krijgt, maar met een enorme flawed error van inconsistentie! Dit bewijst dus helemaal niks tegen over het feit of TA en FA zinloos zijn of niet. En zeker niet of je nu wel of niet analyses moet loslaten op grafieken!
Wat betreft TA, hoe wil je dit gaan aanpakken? Er zijn honderden zo niet duizenden TA indicatoren. Wil je een mix van dat alles gebruiken of slechts 1 sample gebruiken uit al die indicatoren? Again, je krijgt verschillende resultaten die zullen variëren en dus niks bewijzen. En even voor de goede orde: er is geen enkel efficiënte bestaande lange termijn TA indicator. Geen enkele! Wat je ook doet, als je het uitsmeert over tientallen jaren is het waardeloos. TA werkt alleen in sommige gevallen voor de (zeer) korte termijn om excessieve rendementen te halen.
Wat betreft FA, hoe had je dit in gedachten? Ook hier zijn er weer legio FA indicatoren die je kunt gebruiken. Ook dit eventuele resultaat bewijst niks want er zijn genoeg indicatoren die elkaar zelfs tegenspreken.
Wat (leuker) interessanter is misschien een portfolio van 25 blue chips aandelen om dat te vergelijken met de verschillende indices. In mijn ogen ook de meeste save beleggingsstrategie op het moment als je aandelen wilt bezitten omdat die bedrijven niet failliet gaan en je 100% gegarandeerd bent van dividend en ten tijde van een goede economie je extra rendement doordat het aandeel stijgt.
[..]
Zit daar ook een bron bij? Het lijkt me nogal overdreven uitzondering. Middelbare school salarissen van boven de 70.000$ dollar?quote:Op zondag 14 februari 2010 15:23 schreef SeLang het volgende:
Deflatie en dalende lonen zijn een bitch. Nu nog in Europa!
[..]
De hele discussie + bronnen staat op Mishquote:Op zondag 14 februari 2010 17:18 schreef Your_honor het volgende:
[..]
Zit daar ook een bron bij? Het lijkt me nogal overdreven uitzondering. Middelbare school salarissen van boven de 70.000$ dollar?Dat zo een school nog niet is gesloten vanwege de lage slagingspercentage is me dan ook een vraagteken
quote:The average teacher’s salary at the high school ranges between $72,000 and $78,000 a year, because most are at the district’s top step, Gallo said.
Zo zou dat in Nederland ook moeten. De publieke sector is inmiddels beter betaald dan de private sector.quote:Op zondag 14 februari 2010 18:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Apart dat je zomaar je hele staff kunt ontslaan
toch wel weer strak dat ze de hele staf konden ontslaan. ik had begrepen dat een leraar ontslaan in de vs nogal een drama is. ordinaire tvp, maar je moet toch wat hequote:Op zondag 14 februari 2010 17:31 schreef SeLang het volgende:
[..]
De hele discussie + bronnen staat op Mish
http://globaleconomicanal(...)and-fires-every.html
[..]
Dat kan inderdaad maar ik kan je de resultaten nu ook al wel geven door domweg uit te gaan van langjarig gemiddeldes. Desalniettemin wil ik je niet ontmoedigen voor dit soort onderzoekjes. Ik heb ze zelf ook gedaan omdat ik de boekjes niet geloofde omdat het zo simpel lijkt om een systeem te bedenken waardoor je de markt wel kunt verslaan. Guess I was wrongquote:Op zondag 14 februari 2010 16:23 schreef draaier89 het volgende:
[..]
Dan kunnen we toch afspreken welke indicatoren we gebruiken? Of iedereen maakt een eigen portefuille aan en geeft aan of hij of zij uitsluitende FA of TA gebruikt en dan kijken we wat gemiddeld het behaalde rendement is, om maar eens iets te noemen.
dat leren ze toch heul nog niet op high school joh! daar mag je blij zijn als ze kunnen lezen & schrijven, afhankelijk van de plaats van de schoolquote:Op zondag 14 februari 2010 19:43 schreef Mendeljev het volgende:
6k per maand om een paar koters de abc-formule en integreren/differentieren te leren. Ik teken er voor
3,5%quote:Op dinsdag 16 februari 2010 13:13 schreef pberends het volgende:
Inflatie VK hoogst sinds november 2008
Even de Britten sarren.
3,5 procent is echt absurd hoog als je ziet dat de economie slechts 0,4 procent gegroeid is op jaarbasis afgelopen kwartaal.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 13:16 schreef SeLang het volgende:
[..]
3,5%
Omhoog met die rente!
Maar nee, de BoE kondigt bij voorbaat aan om de rente het hele jaar nog laag te houden. Geen wonder dat de huizenbubble in de UK alweer herstart is. Dat wordt weer paniek over 1 of 2 jaar
Het is natuurlijk wel year on year, dus je vergelijkt met januari 2009 toen alles hier door het putje ging.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 13:23 schreef pberends het volgende:
[..]
3,5 procent is echt absurd hoog als je ziet dat de economie slechts 0,4 procent gegroeid is op jaarbasis afgelopen kwartaal.
'Oliecrisis treft Britse economie binnen de vijf jaar'
http://www.zita.be/busine(...)en-de-vijf-jaar.html
Wat is de spaarrente eigenlijk in het VK?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 13:28 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel year on year, dus je vergelijkt met januari 2009 toen alles hier door het putje ging.
Zelf zie ik eigenlijk (nog) geen prijsverhogingen. M'n huur is al voor het 3de jaar hetzelfde. Eten is gemiddeld ongeveer hetzelfde. Alleen die hoerige council tax zal wel omhoog gaan
Rond de 2%, maar ik heb nog 3% bij ING Direct tot mid augustus vanwege een promotiequote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:42 schreef pberends het volgende:
[..]
Wat is de spaarrente eigenlijk in het VK?
Vreemd, eist de bondmarket in de UK geen hogere rente ivm de hoge inflatie?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:48 schreef SeLang het volgende:
[..]
Rond de 2%, maar ik heb nog 3% bij ING Direct tot mid augustus vanwege een promotie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |