abonnement Unibet Coolblue
pi_63728057



Welkom in Bulls, Bears & Bucks, de WGR reeks (begonnen in NWS) die is voortgekomen uit de topics mbt tot de val van de dollar en de koersval op de beurzen. In dit topic kun je discussiëren over financieel-economisch nieuws en de achtergronden bij het nieuws.

Enkele definities.
quote:
Deflation – A fall in the general price of goods and services. This problem, seen during the Great Depression, hurts economic growth as consumers wait for prices to fall. By contrast, "disinflation" is a benign reduction in the inflation rate.

Inflation – A rise in the general price of goods and services. When out of control, it constrains saving and investment in the economy. The rate of inflation is most often measured by changes in the Labor Department's consumer price index.

Recession – A sharp contraction in economic activity and employment. A common but informal measure is two consecutive quarters with a decline of national output. A recession is officially declared by a committee of the National Bureau of Economic Research in Boston – this occurs after the fact when final data have arrived and been analyzed.

Stagflation – A combination of stagnation (manifested as significant unemployment and slow or negative economic growth) and entrenched inflation – a phenomenon that characterized the 1970s in America.

Eerdere topics

[NWS] Dollar
De dag dat de dollar viel #01: Gaat de VS failliet ?
De dag dat de dollar viel #02: Groei Amerikaanse economie valt bijna stil
De dag dat de dollar viel #03: De Fed en ECB springen bij
De dag dat de dollar viel #04: Bloedbad op beurzen Azie
De dag dat de dollar viel #05: op naar de $ 1.40 per ¤
De dag dat de dollar viel #06: spannende ontwikkelingen!
De dag dat de dollar viel #07: 1.4087 !!! 1.41??
De dag dat de dollar viel #08: Dollar zakt verder weg
De dag dat de dollar viel #09: 1.42 in zicht.
De dag dat de dollar viel #10: Spelen rond de 1.42 grens
De dag dat de dollar viel #11: $pel zonder grenzen.
De dag dat de dollar viel #12: Zhe crisis havs returned!
De dag dat de dollar viel #13: Nieuwe Dollars.
De dag dat de dollar viel #14: De 1.50 komt erg dichtbij
De dag dat de dollar viel #15: Geld is overgewaardeerd.

[WGR] Dollar
De dollar... Hoe diep gaat hij zinken?
De Amerikaanse dollar in verval: hoe diep zinkt-ie? deel 2.

[NWS] / [AEX] Huidige reeks
Wereldwijde koersval beurzen #01: Recessievrees.
Wereldwijde koersval beurzen #02: Fors herstel
Wereldwijde koersval beurzen #03: Fase two in de BEAR market
Wereldwijde koersval beurzen #04: Free money for the poor.
Bulls, Bears & Bucks #05: Einde financiële crisis nog niet in zicht
Bulls, Bears & Bucks #06: Dollar zakt verder; Beurzen roodgekleurd
Bulls, Bears & Bucks #07: FED regelt bail-out voor 'n koopje.
Bulls, Bears & Bucks #08: Rente -75bp; Wall Street door het dak
Bulls, Bears & Bucks #09: Euro weer 1,58 dollar waard
Bulls, Bears & Bucks #10: Consumentenvertrouwen VS laagste in 26 jaar
Bulls, Bears & Bucks #11: Euro 1,60 dollar waard
Bulls, Bears & Bucks #12: Trichet: Ergste van kredietcrisis moet nog komen
Bulls, Bears & Bucks #13: Amerikaanse financiele meltdown
Bulls, Bears & Bucks #14: Kredietcrisis nog niet over
Bulls, Bears & Bucks #15: 400 punten sneuvelt
Bulls, Bears & Bucks #16: Weer bloedbad op beurzen
Bulls, Bears & Bucks #17: Beren nemen het roer weer over
Bulls, Bears & Bucks #18: Fed laat rente ongewijzigd
Bulls, Bears & Bucks #19: Lehman Brothers aan de beurt?
Bulls, Bears & Bucks #20: Lehman failliet, Merrill overgenomen
Bulls, Bears & Bucks #21: Wall Street struikelt over bankencrisis
Bulls, Bears & Bucks #22: Fed laat rente ongewijzigd
Bulls, Bears & Bucks #23: Vertrouwen is nul
Bulls, Bears & Bucks #24: Short squeeze
Bulls, Bears & Bucks #25: Shiny happy people
Bulls, Bears & Bucks #26: De moeder van alle bail-outs.
Bulls, Bears & Bucks #27: Erop, erover of eronder? Wie weet.
Bulls, Bears & Bucks #28: Reddingsplan VS verworpen
Bulls, Bears & Bucks #29: The 30's revival
Bulls, Bears & Bucks #30: Wall Street stuitert terug
Bulls, Bears & Bucks #31: Reeks bloedrode maandagen duurt voort
Bulls, Bears & Bucks #32: Just another manic Monday
Bulls, Bears & Bucks #33: Free-fall for all!
Bulls, Bears & Bucks #34: Dow duikt onder 10.000 punten
Bulls, Bears & Bucks #35: Nog geen einde aan glijbaan
Bulls, Bears & Bucks #36: The Wildest Rollercoaster Ride
Bulls, Bears & Bucks #37: Wall Street capituleert
Bulls, Bears & Bucks #38: Beurzen wereldwijd onderuit
Bulls, Bears & Bucks #39: Mag ik één Zwarte Vrijdag van u
Bulls, Bears & Bucks #40: Dow breekt ook door 8000
Bulls, Bears & Bucks #41: AEX verliest 25% in een week
Bulls, Bears & Bucks #42: Op en neer, op en neer......
Bulls, Bears & Bucks #43: Grootste stijging sinds Great Depression
Bulls, Bears & Bucks #44: Beurzen kleuren weer rood
Bulls, Bears & Bucks #45: Philly Fed vloert Wall Street
Bulls, Bears & Bucks #46: ING lijdt verlies door kredietcrisis
Bulls, Bears & Bucks #47: PPT en DPG bereiden zich voor
Bulls, Bears & Bucks #48: Fed verlaagt rente met 50 bp naar 1 pct
Bulls, Bears & Bucks #49: 50.000 banen weg bij Citigroup
Bulls, Bears & Bucks #50: Het uur van de waarheid


Ook handig...

Achtergronden : De Kredietcrisis.
Tegenlicht: De dag dat de dollar viel
Marketwatch: laatste nieuws Amerikaanse markten
De Financiële Telegraaf: Nederlands nieuws
De belangrijkste banken/verzekeraars (trader grafieken)


Meerjarige grafieken

Euro/Dollar - 1 jaar


Dow Jones - 5 jaar


S&P 500 - 5 jaar


AEX - 3 jaar


AEX / Dow Jones - 2 jaar


Hang Seng - 2 jaar



OP

De OP vind je hier.
Voeg wel steeds een link naar het net gesloten topic toe, onderaan bij "[NWS] Huidige reeks" (in de Wiki dus en dan kopiëren naar FOK!).
pi_63728080
quote:
Dienstensector VS naar dieptepunt

TEMPE (AFN) - De activiteit in de Amerikaanse dienstensector is in november op een dieptepunt beland. De sector is harder gekrompen dan analisten hadden voorzien.

De zogenaamde inkoopmanagersindex kwam uit op een stand van 37,2 punten tegen 44,4 punten in oktober, zo bleek uit woensdag gepubliceerde cijfers van het Amerikaanse ISM-onderzoeksinstituut. Analisten gingen uit van een stand van 42 punten.

Een stand onder de 50 duidt op krimp. De Amerikaanse dienstensector is goed voor 80 procent van de economische activiteit in de Verenigde Staten en omvat activiteiten in de bankensector tot de luchtvaart en horeca.
VS dienstensector samengestelde index nov 37,3
VS diensten samengestelde index nov verwachting was 42,0
VS dienstensector bedrijfsindex nov 33,0 vs 44,2 in okt
VS diensten werkgelegenheidsindex nov 31,3 vs 41,5 in okt
VS diensten prijsindex nov 36,6 vs 53,4 in okt
VS diensten index nieuwe orders nov 35,4 vs 44,0 in okt
VS dienstensector samengestelde index okt was 44,4
pi_63728157
Dat is weer een snelle nieuwe opening van een nieuw topic ik was nog bezig ermee. Maar helaas te laat.
pi_63728286
Nou het was meer dat ik 299 posts zag, dus ik ging een nieuw topic openen.
En toen in het huidige topic posten: vol, hier verder [linkje] waarmee het postaantal op 300 zou uitkomen
Maar toen had jij net daarvoor nog gepost. Je was me dus te snel af met het topic volmaken
pi_63728394
quote:
Bos houdt rekening met tweede ronde kapitaalinjecties

AMSTERDAM (Dow Jones)--Het ministerie van Financien houdt er rekening mee dat een tweede ronde van kapitaalinjecties in financiele instellingen door de Nederlandse staat nodig zal zijn. Dat zegt minister van Financien Wouter Bos woensdag in een vergadering met de vaste financiele commissie van de Tweede Kamer.

"Er zijn geen concrete aanwijzingen dat een tweede ronde van kapitaalinjecties in een aantal financiele instellingen door de Nederlandse staat nodig is", aldus Bos. "Maar als het nodig is, zullen we het doen."

De minister antwoordt daarmee op vragen van kamerleden, nadat in verschillende media woensdag berichten verschenen dat volgens betrouwbare bronnen in de markt een dergelijke tweede financieringsronde nodig zou zijn.

Bos wijst erop dat hij nog budget voor staatssteun aan financiele instellingen beschikbaar heeft en laat weten dat als een verruiming van dat budget van EUR20 miljard nodig is, hij dit zo snel mogelijk aan de Kamer zal laten weten.

De minister geeft aan er nog veel onzekere factoren zijn, waardoor verdere steun aan financiele instellingen nodig is, onder andere de ontwikkeling op de Amerikaanse huizenmarkt.

Op de vraag van een Kamerlid, of de kredietcrisis ten einde is, antwoordt Bos: "It ain't over till it's over".
pi_63728556
quote:
Op woensdag 3 december 2008 16:31 schreef ItaloDancer het volgende:
Nou het was meer dat ik 299 posts zag, dus ik ging een nieuw topic openen.
En toen in het huidige topic posten: vol, hier verder [linkje] waarmee het postaantal op 300 zou uitkomen
Maar toen had jij net daarvoor nog gepost. Je was me dus te snel af met het topic volmaken
Maar jij hebt het geluk als mod zijnde dat je posting 301 kan maken, dat lukt ons als users niet.
pi_63728636
quote:
Op woensdag 3 december 2008 16:38 schreef henkway het volgende:
tvp
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_63729249
misschien moesten we maar net als het NOS journaal gaan doen en het "goede-nieuws-van-de-dag" onderwerp invoeren.....................
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_63729458
oh kom op mensen! ietsje creatiever met de verkapte tvp's mag wel hoor!
volgende keer gooi ik er wel een foto van selene tegenaan. paginagroot! gewoon om te pesten!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 3 december 2008 @ 19:23:41 #12
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63732824
quote:
'Nieuwe reeks staatsinjecties voor banken'

3 december 2008, 16:41 | ANP
AMSTERDAM (AFN) - De financiële wereld houdt er serieus rekening mee dat er de komende weken een nieuwe reeks staatsinjecties voor banken zal komen. Dat schrijven NRC Handelsblad en het Financieele Dagblad woensdag op basis van een rondgang langs gezaghebbende bronnen uit de financiële sector.

De behoefte aan extra steun wordt aangewakkerd door het aanhoudende wantrouwen tussen banken onderling en slechte kapitaalposities.

Welke Europese banken extra steun nodig hebben, is vooralsnog onduidelijk. Ook in Nederland zijn nieuwe kapitaalinjecties 'onvermijdelijk'. Dat zegt hoogleraar Arnoud Boot van de universiteit van Amsterdam in het NRC.
Ben benieuwd of ING voor het einde van het jaar nog z'n tweede 'shot' krijgt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_63732935
Dat van de US dienstensector is vervelend, want dat voorspelt weinig goeds voor de Nederlandse economie. Ik had verwacht dat de daling daar later zou inzetten.

Dat de westerse economieën nu zo zwaar op de dienstensector leunen gaat het m.i. een stuk moeilijker maken om t.z.t. weer uit de recessie te komen. Bedrijven die daadwerkelijk iets produceren zullen het eerst weer opkrabbelen, en hun activiteit kan de dienstensector dan weer overeind helpen.
pi_63734019
quote:
Op woensdag 3 december 2008 19:27 schreef dvr het volgende:
Dat van de US dienstensector is vervelend, want dat voorspelt weinig goeds voor de Nederlandse economie. Ik had verwacht dat de daling daar later zou inzetten.

Dat de westerse economieën nu zo zwaar op de dienstensector leunen gaat het m.i. een stuk moeilijker maken om t.z.t. weer uit de recessie te komen. Bedrijven die daadwerkelijk iets produceren zullen het eerst weer opkrabbelen, en hun activiteit kan de dienstensector dan weer overeind helpen.
tja en dan hebben we in het continent nog geluk de uk echter is het helemaal huilen met de pet op wat ze nog produceren
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_63734035
quote:
Op woensdag 3 december 2008 19:23 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ben benieuwd of ING voor het einde van het jaar nog z'n tweede 'shot' krijgt.
Hoe zie jij het eigenlijk opgelost worden? Het is overduidelijk dat banken elkaar niet genoeg geld lenen én dat ze érg veel geld kwijt zijn.

Dit is toch maar op 2 manieren op te lossen?
-direct de puut geld van Sinterklaas die het probleem oplost
-het bedrijf ten gronde laten vallen.
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen
Winston Churchill
  woensdag 3 december 2008 @ 23:19:21 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63741761
quote:
Op woensdag 3 december 2008 19:23 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ben benieuwd of ING voor het einde van het jaar nog z'n tweede 'shot' krijgt.
Ik ben benieuwd in hoeverre ING en andere banken erin geslaagd zijn om hun vermogenspositie te verbeteren. Want in tegenstelling tot wat gezegd wordt doen ze natuurlijk nu hun best om zoveel mogelijk geld binnen te halen en zo weinig mogelijk weer uit te lenen. Flink in de kosten te snijden en dat geld allemaal op de hoop te leggen. Het is niet voor niets dat een credietbeoordeling voor een gewone hypotheek nauwkeurig bekeken wordt en bij het minste excuus wordt afgekeurd. Dan hoeven ze weer 300K minder uit te lenen. Ook vraag ik me af wat nu de marges zijn, nu de hypotheekrente toch fors blijft en de onderlinge rente zo laag.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 3 december 2008 @ 23:21:18 #17
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63741839
quote:
Op woensdag 3 december 2008 19:58 schreef massachusetts_avenue het volgende:

[..]

Hoe zie jij het eigenlijk opgelost worden? Het is overduidelijk dat banken elkaar niet genoeg geld lenen én dat ze érg veel geld kwijt zijn.

Dit is toch maar op 2 manieren op te lossen?
-direct de puut geld van Sinterklaas die het probleem oplost
-het bedrijf ten gronde laten vallen.
De banken draaien operationeel nog wel goed. In Europa tenminste. Wat ze willen is zo snel mogelijk hun kapitaal aanvullen. Dus veel spaarders binnenhalen (hoge rentes) en niet al te veel uitlenen. Als die balans weer beter staat en de rust op de markten terug is, dan kan er weer -iets- meer risico genomen worden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_63742723
quote:
Op woensdag 3 december 2008 19:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

tja en dan hebben we in het continent nog geluk de uk echter is het helemaal huilen met de pet op wat ze nog produceren
Volgens mij is de UK sinds het eind van de 19e eeuw nooit meer echt een krachtige producent geweest. Beetje pech dat ze als éérst industriele revolutie hadden.

UK moest het al die tijd hebben van de financiele wereld.
'La operación fue, perfecta' Betancourt
pi_63746281
En weer een bank failliet...Wellink nou ook weg ?

Had nog nooit eerder van deze bank gehoord...
pi_63747518
quote:
Op woensdag 3 december 2008 23:48 schreef MoltiSanti het volgende:

[..]

Volgens mij is de UK sinds het eind van de 19e eeuw nooit meer echt een krachtige producent geweest. Beetje pech dat ze als éérst industriele revolutie hadden.

UK moest het al die tijd hebben van de financiele wereld.
Heel toevallig hebben zowel UK als IJsland een torenhoog handelstekort. Vanuit een handelstekort lijkt altijd een grote financiële sector te ontstaan, to keep the show running.
pi_63750374
quote:
Op donderdag 4 december 2008 09:17 schreef pberends het volgende:

[..]

Heel toevallig hebben zowel UK als IJsland een torenhoog handelstekort. Vanuit een handelstekort lijkt altijd een grote financiële sector te ontstaan, to keep the show running.
Die relatie zie ik de reden niet van
  donderdag 4 december 2008 @ 11:29:27 #22
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_63750443
Goed plaatje in de OP
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_63750604
quote:
Op donderdag 4 december 2008 09:17 schreef pberends het volgende:

[..]

Heel toevallig hebben zowel UK als IJsland een torenhoog handelstekort. Vanuit een handelstekort lijkt altijd een grote financiële sector te ontstaan, to keep the show running.
handelstekorten is jouw dingetje of niet ?
'La operación fue, perfecta' Betancourt
pi_63750689
quote:
Op donderdag 4 december 2008 09:17 schreef pberends het volgende:

[..]

Heel toevallig hebben zowel UK als IJsland een torenhoog handelstekort. Vanuit een handelstekort lijkt altijd een grote financiële sector te ontstaan, to keep the show running.
Nederland heeft een behoorlijk grote financiele sector (7e wereldwijd) en we hebben een handelsoverschot. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit inderdaad NIET toevallig is
pi_63753138
quote:
Op donderdag 4 december 2008 11:36 schreef MoltiSanti het volgende:

[..]

handelstekorten is jouw dingetje of niet ?
Yep .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')