abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63728057

Welkom in Bulls, Bears & Bucks, de WGR reeks (begonnen in NWS) die is voortgekomen uit de topics mbt tot de val van de dollar en de koersval op de beurzen. In dit topic kun je discussiëren over financieel-economisch nieuws en de achtergronden bij het nieuws.

Enkele definities.
quote:
Deflation – A fall in the general price of goods and services. This problem, seen during the Great Depression, hurts economic growth as consumers wait for prices to fall. By contrast, "disinflation" is a benign reduction in the inflation rate.

Inflation – A rise in the general price of goods and services. When out of control, it constrains saving and investment in the economy. The rate of inflation is most often measured by changes in the Labor Department's consumer price index.

Recession – A sharp contraction in economic activity and employment. A common but informal measure is two consecutive quarters with a decline of national output. A recession is officially declared by a committee of the National Bureau of Economic Research in Boston – this occurs after the fact when final data have arrived and been analyzed.

Stagflation – A combination of stagnation (manifested as significant unemployment and slow or negative economic growth) and entrenched inflation – a phenomenon that characterized the 1970s in America.

Eerdere topics

[NWS] Dollar
De dag dat de dollar viel #01: Gaat de VS failliet ?
De dag dat de dollar viel #02: Groei Amerikaanse economie valt bijna stil
De dag dat de dollar viel #03: De Fed en ECB springen bij
De dag dat de dollar viel #04: Bloedbad op beurzen Azie
De dag dat de dollar viel #05: op naar de $ 1.40 per ¤
De dag dat de dollar viel #06: spannende ontwikkelingen!
De dag dat de dollar viel #07: 1.4087 !!! 1.41??
De dag dat de dollar viel #08: Dollar zakt verder weg
De dag dat de dollar viel #09: 1.42 in zicht.
De dag dat de dollar viel #10: Spelen rond de 1.42 grens
De dag dat de dollar viel #11: $pel zonder grenzen.
De dag dat de dollar viel #12: Zhe crisis havs returned!
De dag dat de dollar viel #13: Nieuwe Dollars.
De dag dat de dollar viel #14: De 1.50 komt erg dichtbij
De dag dat de dollar viel #15: Geld is overgewaardeerd.

[WGR] Dollar
De dollar... Hoe diep gaat hij zinken?
De Amerikaanse dollar in verval: hoe diep zinkt-ie? deel 2.

[NWS] / [AEX] Huidige reeks
Wereldwijde koersval beurzen #01: Recessievrees.
Wereldwijde koersval beurzen #02: Fors herstel
Wereldwijde koersval beurzen #03: Fase two in de BEAR market
Wereldwijde koersval beurzen #04: Free money for the poor.
Bulls, Bears & Bucks #05: Einde financiële crisis nog niet in zicht
Bulls, Bears & Bucks #06: Dollar zakt verder; Beurzen roodgekleurd
Bulls, Bears & Bucks #07: FED regelt bail-out voor 'n koopje.
Bulls, Bears & Bucks #08: Rente -75bp; Wall Street door het dak
Bulls, Bears & Bucks #09: Euro weer 1,58 dollar waard
Bulls, Bears & Bucks #10: Consumentenvertrouwen VS laagste in 26 jaar
Bulls, Bears & Bucks #11: Euro 1,60 dollar waard
Bulls, Bears & Bucks #12: Trichet: Ergste van kredietcrisis moet nog komen
Bulls, Bears & Bucks #13: Amerikaanse financiele meltdown
Bulls, Bears & Bucks #14: Kredietcrisis nog niet over
Bulls, Bears & Bucks #15: 400 punten sneuvelt
Bulls, Bears & Bucks #16: Weer bloedbad op beurzen
Bulls, Bears & Bucks #17: Beren nemen het roer weer over
Bulls, Bears & Bucks #18: Fed laat rente ongewijzigd
Bulls, Bears & Bucks #19: Lehman Brothers aan de beurt?
Bulls, Bears & Bucks #20: Lehman failliet, Merrill overgenomen
Bulls, Bears & Bucks #21: Wall Street struikelt over bankencrisis
Bulls, Bears & Bucks #22: Fed laat rente ongewijzigd
Bulls, Bears & Bucks #23: Vertrouwen is nul
Bulls, Bears & Bucks #24: Short squeeze
Bulls, Bears & Bucks #25: Shiny happy people
Bulls, Bears & Bucks #26: De moeder van alle bail-outs.
Bulls, Bears & Bucks #27: Erop, erover of eronder? Wie weet.
Bulls, Bears & Bucks #28: Reddingsplan VS verworpen
Bulls, Bears & Bucks #29: The 30's revival
Bulls, Bears & Bucks #30: Wall Street stuitert terug
Bulls, Bears & Bucks #31: Reeks bloedrode maandagen duurt voort
Bulls, Bears & Bucks #32: Just another manic Monday
Bulls, Bears & Bucks #33: Free-fall for all!
Bulls, Bears & Bucks #34: Dow duikt onder 10.000 punten
Bulls, Bears & Bucks #35: Nog geen einde aan glijbaan
Bulls, Bears & Bucks #36: The Wildest Rollercoaster Ride
Bulls, Bears & Bucks #37: Wall Street capituleert
Bulls, Bears & Bucks #38: Beurzen wereldwijd onderuit
Bulls, Bears & Bucks #39: Mag ik één Zwarte Vrijdag van u
Bulls, Bears & Bucks #40: Dow breekt ook door 8000
Bulls, Bears & Bucks #41: AEX verliest 25% in een week
Bulls, Bears & Bucks #42: Op en neer, op en neer......
Bulls, Bears & Bucks #43: Grootste stijging sinds Great Depression
Bulls, Bears & Bucks #44: Beurzen kleuren weer rood
Bulls, Bears & Bucks #45: Philly Fed vloert Wall Street
Bulls, Bears & Bucks #46: ING lijdt verlies door kredietcrisis
Bulls, Bears & Bucks #47: PPT en DPG bereiden zich voor
Bulls, Bears & Bucks #48: Fed verlaagt rente met 50 bp naar 1 pct
Bulls, Bears & Bucks #49: 50.000 banen weg bij Citigroup
Bulls, Bears & Bucks #50: Het uur van de waarheid

Ook handig...

Achtergronden : De Kredietcrisis.
Tegenlicht: De dag dat de dollar viel
Marketwatch: laatste nieuws Amerikaanse markten
De Financiële Telegraaf: Nederlands nieuws
De belangrijkste banken/verzekeraars (trader grafieken)

Meerjarige grafieken

Euro/Dollar - 1 jaar

Dow Jones - 5 jaar

S&P 500 - 5 jaar

AEX - 3 jaar

AEX / Dow Jones - 2 jaar

Hang Seng - 2 jaar

OP

De OP vind je hier.
Voeg wel steeds een link naar het net gesloten topic toe, onderaan bij "[NWS] Huidige reeks" (in de Wiki dus en dan kopiëren naar FOK!).
pi_63728080
quote:
Dienstensector VS naar dieptepunt

TEMPE (AFN) - De activiteit in de Amerikaanse dienstensector is in november op een dieptepunt beland. De sector is harder gekrompen dan analisten hadden voorzien.

De zogenaamde inkoopmanagersindex kwam uit op een stand van 37,2 punten tegen 44,4 punten in oktober, zo bleek uit woensdag gepubliceerde cijfers van het Amerikaanse ISM-onderzoeksinstituut. Analisten gingen uit van een stand van 42 punten.

Een stand onder de 50 duidt op krimp. De Amerikaanse dienstensector is goed voor 80 procent van de economische activiteit in de Verenigde Staten en omvat activiteiten in de bankensector tot de luchtvaart en horeca.
VS dienstensector samengestelde index nov 37,3
VS diensten samengestelde index nov verwachting was 42,0
VS dienstensector bedrijfsindex nov 33,0 vs 44,2 in okt
VS diensten werkgelegenheidsindex nov 31,3 vs 41,5 in okt
VS diensten prijsindex nov 36,6 vs 53,4 in okt
VS diensten index nieuwe orders nov 35,4 vs 44,0 in okt
VS dienstensector samengestelde index okt was 44,4
pi_63728157
Dat is weer een snelle nieuwe opening van een nieuw topic ik was nog bezig ermee. Maar helaas te laat.
pi_63728286
Nou het was meer dat ik 299 posts zag, dus ik ging een nieuw topic openen.
En toen in het huidige topic posten: vol, hier verder [linkje] waarmee het postaantal op 300 zou uitkomen
Maar toen had jij net daarvoor nog gepost. Je was me dus te snel af met het topic volmaken
pi_63728394
quote:
Bos houdt rekening met tweede ronde kapitaalinjecties

AMSTERDAM (Dow Jones)--Het ministerie van Financien houdt er rekening mee dat een tweede ronde van kapitaalinjecties in financiele instellingen door de Nederlandse staat nodig zal zijn. Dat zegt minister van Financien Wouter Bos woensdag in een vergadering met de vaste financiele commissie van de Tweede Kamer.

"Er zijn geen concrete aanwijzingen dat een tweede ronde van kapitaalinjecties in een aantal financiele instellingen door de Nederlandse staat nodig is", aldus Bos. "Maar als het nodig is, zullen we het doen."

De minister antwoordt daarmee op vragen van kamerleden, nadat in verschillende media woensdag berichten verschenen dat volgens betrouwbare bronnen in de markt een dergelijke tweede financieringsronde nodig zou zijn.

Bos wijst erop dat hij nog budget voor staatssteun aan financiele instellingen beschikbaar heeft en laat weten dat als een verruiming van dat budget van EUR20 miljard nodig is, hij dit zo snel mogelijk aan de Kamer zal laten weten.

De minister geeft aan er nog veel onzekere factoren zijn, waardoor verdere steun aan financiele instellingen nodig is, onder andere de ontwikkeling op de Amerikaanse huizenmarkt.

Op de vraag van een Kamerlid, of de kredietcrisis ten einde is, antwoordt Bos: "It ain't over till it's over".
pi_63728556
quote:
Op woensdag 3 december 2008 16:31 schreef ItaloDancer het volgende:
Nou het was meer dat ik 299 posts zag, dus ik ging een nieuw topic openen.
En toen in het huidige topic posten: vol, hier verder [linkje] waarmee het postaantal op 300 zou uitkomen
Maar toen had jij net daarvoor nog gepost. Je was me dus te snel af met het topic volmaken
Maar jij hebt het geluk als mod zijnde dat je posting 301 kan maken, dat lukt ons als users niet.
pi_63728636
quote:
Op woensdag 3 december 2008 16:38 schreef henkway het volgende:
tvp
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_63729249
misschien moesten we maar net als het NOS journaal gaan doen en het "goede-nieuws-van-de-dag" onderwerp invoeren.....................
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_63729458
oh kom op mensen! ietsje creatiever met de verkapte tvp's mag wel hoor!
volgende keer gooi ik er wel een foto van selene tegenaan. paginagroot! gewoon om te pesten!
  woensdag 3 december 2008 @ 19:23:41 #12
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63732824
quote:
'Nieuwe reeks staatsinjecties voor banken'

3 december 2008, 16:41 | ANP
AMSTERDAM (AFN) - De financiële wereld houdt er serieus rekening mee dat er de komende weken een nieuwe reeks staatsinjecties voor banken zal komen. Dat schrijven NRC Handelsblad en het Financieele Dagblad woensdag op basis van een rondgang langs gezaghebbende bronnen uit de financiële sector.

De behoefte aan extra steun wordt aangewakkerd door het aanhoudende wantrouwen tussen banken onderling en slechte kapitaalposities.

Welke Europese banken extra steun nodig hebben, is vooralsnog onduidelijk. Ook in Nederland zijn nieuwe kapitaalinjecties 'onvermijdelijk'. Dat zegt hoogleraar Arnoud Boot van de universiteit van Amsterdam in het NRC.
Ben benieuwd of ING voor het einde van het jaar nog z'n tweede 'shot' krijgt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_63732935
Dat van de US dienstensector is vervelend, want dat voorspelt weinig goeds voor de Nederlandse economie. Ik had verwacht dat de daling daar later zou inzetten.

Dat de westerse economieën nu zo zwaar op de dienstensector leunen gaat het m.i. een stuk moeilijker maken om t.z.t. weer uit de recessie te komen. Bedrijven die daadwerkelijk iets produceren zullen het eerst weer opkrabbelen, en hun activiteit kan de dienstensector dan weer overeind helpen.
pi_63734019
quote:
Op woensdag 3 december 2008 19:27 schreef dvr het volgende:
Dat van de US dienstensector is vervelend, want dat voorspelt weinig goeds voor de Nederlandse economie. Ik had verwacht dat de daling daar later zou inzetten.

Dat de westerse economieën nu zo zwaar op de dienstensector leunen gaat het m.i. een stuk moeilijker maken om t.z.t. weer uit de recessie te komen. Bedrijven die daadwerkelijk iets produceren zullen het eerst weer opkrabbelen, en hun activiteit kan de dienstensector dan weer overeind helpen.
tja en dan hebben we in het continent nog geluk de uk echter is het helemaal huilen met de pet op wat ze nog produceren
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_63734035
quote:
Op woensdag 3 december 2008 19:23 schreef SeLang het volgende:

[..]

Hoe zie jij het eigenlijk opgelost worden? Het is overduidelijk dat banken elkaar niet genoeg geld lenen én dat ze érg veel geld kwijt zijn.

Dit is toch maar op 2 manieren op te lossen?
-direct de puut geld van Sinterklaas die het probleem oplost
-het bedrijf ten gronde laten vallen.
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen
Winston Churchill
  woensdag 3 december 2008 @ 23:19:21 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63741761
quote:
Op woensdag 3 december 2008 19:23 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd in hoeverre ING en andere banken erin geslaagd zijn om hun vermogenspositie te verbeteren. Want in tegenstelling tot wat gezegd wordt doen ze natuurlijk nu hun best om zoveel mogelijk geld binnen te halen en zo weinig mogelijk weer uit te lenen. Flink in de kosten te snijden en dat geld allemaal op de hoop te leggen. Het is niet voor niets dat een credietbeoordeling voor een gewone hypotheek nauwkeurig bekeken wordt en bij het minste excuus wordt afgekeurd. Dan hoeven ze weer 300K minder uit te lenen. Ook vraag ik me af wat nu de marges zijn, nu de hypotheekrente toch fors blijft en de onderlinge rente zo laag.
The End Times are wild
  woensdag 3 december 2008 @ 23:21:18 #17
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63741839
quote:
Op woensdag 3 december 2008 19:58 schreef massachusetts_avenue het volgende:

[..]

Hoe zie jij het eigenlijk opgelost worden? Het is overduidelijk dat banken elkaar niet genoeg geld lenen én dat ze érg veel geld kwijt zijn.

Dit is toch maar op 2 manieren op te lossen?
-direct de puut geld van Sinterklaas die het probleem oplost
-het bedrijf ten gronde laten vallen.
De banken draaien operationeel nog wel goed. In Europa tenminste. Wat ze willen is zo snel mogelijk hun kapitaal aanvullen. Dus veel spaarders binnenhalen (hoge rentes) en niet al te veel uitlenen. Als die balans weer beter staat en de rust op de markten terug is, dan kan er weer -iets- meer risico genomen worden.
The End Times are wild
pi_63742723
quote:
Op woensdag 3 december 2008 19:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

tja en dan hebben we in het continent nog geluk de uk echter is het helemaal huilen met de pet op wat ze nog produceren
Volgens mij is de UK sinds het eind van de 19e eeuw nooit meer echt een krachtige producent geweest. Beetje pech dat ze als éérst industriele revolutie hadden.

UK moest het al die tijd hebben van de financiele wereld.
'La operación fue, perfecta' Betancourt
pi_63746281
En weer een bank failliet...Wellink nou ook weg ?

Had nog nooit eerder van deze bank gehoord...
pi_63747518
quote:
Op woensdag 3 december 2008 23:48 schreef MoltiSanti het volgende:

[..]

Volgens mij is de UK sinds het eind van de 19e eeuw nooit meer echt een krachtige producent geweest. Beetje pech dat ze als éérst industriele revolutie hadden.

UK moest het al die tijd hebben van de financiele wereld.
Heel toevallig hebben zowel UK als IJsland een torenhoog handelstekort. Vanuit een handelstekort lijkt altijd een grote financiële sector te ontstaan, to keep the show running.
pi_63750374
quote:
Op donderdag 4 december 2008 09:17 schreef pberends het volgende:

[..]

Heel toevallig hebben zowel UK als IJsland een torenhoog handelstekort. Vanuit een handelstekort lijkt altijd een grote financiële sector te ontstaan, to keep the show running.
Die relatie zie ik de reden niet van
  donderdag 4 december 2008 @ 11:29:27 #22
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_63750443
Goed plaatje in de OP
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_63750604
quote:

[..]

handelstekorten is jouw dingetje of niet ?
pi_63750689
quote:

[..]

Nederland heeft een behoorlijk grote financiele sector (7e wereldwijd) en we hebben een handelsoverschot. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit inderdaad NIET toevallig is
pi_63753138
quote:
Op donderdag 4 december 2008 11:36 schreef MoltiSanti het volgende:

[..]

handelstekorten is jouw dingetje of niet ?
Yep .
  donderdag 4 december 2008 @ 13:18:50 #26
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63753250
Rente in de UK zoals verwacht verlaagd met 1% van 3% naar 2%

Er wordt 0% verwacht in 2009 en dan gaat het printfest beginnen.
Mijn reisverslagen
  donderdag 4 december 2008 @ 13:24:23 #27
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63753413
Nu het sprookje van altid onbeperkt gratis geld voor iedereen een beetje haar glans verliest, gaan we over op het sprookje van onbeperkt meer dan gratis geld voor iedereen. Want wanneer er straks deflatie is die groter is dan de rentevoet, dan is het geld meer dan gratis. Dan kost het bezit ervan je geld en het hebben van schuld levert je op!
Net zoals we nu in Nederland al hebben met vermogensbelasting en HRA
The End Times are wild
  donderdag 4 december 2008 @ 13:59:54 #28
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63754451
75 bp zoals verwacht.
The End Times are wild
pi_63754540
Ben benieuwd hoe dit gaat doorwerken in mijn hypotheekrente. Hij zakt overigens weer gestaag tot nu toe. Dus als Obvion/Rabobank geen rare dingen uithaalt ga ik volgende maand minder dan ¤200 rente betalen.
pi_63755130
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:24 schreef LXIV het volgende:
Nu het sprookje van altid onbeperkt gratis geld voor iedereen een beetje haar glans verliest, gaan we over op het sprookje van onbeperkt meer dan gratis geld voor iedereen. Want wanneer er straks deflatie is die groter is dan de rentevoet, dan is het geld meer dan gratis. Dan kost het bezit ervan je geld en het hebben van schuld levert je op!
Net zoals we nu in Nederland al hebben met vermogensbelasting en HRA
Als ik alles goed begrijp komt het dus toch nog goed met een studieschuld van 50.000 E.
  donderdag 4 december 2008 @ 14:30:42 #31
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63755344
Toen ik studeerde was dat nog heel gemakkelijk te doen zonder schuld op te bouwen. Sterker nog, ik kwam met meer geld mijn studie uit dan ik eraan begon. Terwijl ik niet buitennissig veel gewerkt had of zuinig was geweest. Het was toen gewoon meer een vetpot. 50K vind ik echt heel veel geld!

Wat ik me wel afvraag is waarom dat vroeger dus gewoon mogelijk was (in de 70-er jaren kregen student gewoon een uitkering en sociale woning!!!!10 jaar lang als dat nodig was!!) en nu niet meer. Zijn de belastingen hiervoor significant verlaagd? Waar is al dat geld voor "leuke" dingen toch naar toe?

Vroeger kon je ook zwemmen voor één gulden. De hele dag. Dat kost nu 4,50
The End Times are wild
pi_63755868
Die inflatiecijfers kloppen ook voor geen reet.
http://www.shadowstats.com/alternate_data

Het westen mag blij zijn als we het huidige welvaartsniveau behouden.
pi_63757009
quote:
Op donderdag 4 december 2008 14:48 schreef pberends het volgende:
Die inflatiecijfers kloppen ook voor geen reet.
http://www.shadowstats.com/alternate_data

Het westen mag blij zijn als we het huidige welvaartsniveau behouden.
idd, de horror van het teruggaan naar het niveau van de beginjaren 90. Herinner je die hongerwinters nog? De ellende met de houten fietsbanden?

maw: mensen moeten niet zo zeuren als het financieel niet goed gaat. OK, leuk is anders, maar een terugval is een natuurlijk economisch fenomeen.
pi_63758006
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_63758086
De ING wilde in een offerte de dalrente clausule afkopen met 0.25% ...KOEKOEK.

Moet passeren in maart.
pi_63758713
vautje

[ Bericht 85% gewijzigd door jpjedi op 04-12-2008 16:43:28 ]
pi_63762078
quote:
Op woensdag 3 december 2008 16:36 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]
Ik hoor het hem nog zeggen : Crisis in amerika raakt nederland niet! Blijkbaar worden politici erop getraint om tegen het volk te liegen.
  donderdag 4 december 2008 @ 19:25:40 #38
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_63762716
quote:
Op donderdag 4 december 2008 15:30 schreef rvlaak_werk het volgende:
maw: mensen moeten niet zo zeuren als het financieel niet goed gaat. OK, leuk is anders, maar een terugval is een natuurlijk economisch fenomeen.
Mijn bier is op.
pi_63763055
quote:
Op donderdag 4 december 2008 15:30 schreef rvlaak_werk het volgende:
idd, de horror van het teruggaan naar het niveau van de beginjaren 90. Herinner je die hongerwinters nog? De ellende met de houten fietsbanden?

Ga toch weg, wij observeren hier het slechts op een afstand toe. Je zit erop te kicken van al dat economische turbelentie. Dat is een verschil. .
pi_63763260
quote:
Op donderdag 4 december 2008 19:38 schreef Plux het volgende:

[..]

Ga toch weg, wij observeren hier het slechts op een afstand toe. Je zit erop te kicken van al dat economische turbelentie. Dat is een verschil. .
Nou, eigenlijk zit ik er midden in. Ik werk in de ICT detachering en heb niet veel ICT werk-ervaring. Wanneer ik ontslagen word (ga ik van uit, gezien de huidige situatie) zullen er vele ICT'ers vòòr mij zijn met meer ervaring.

Mijn vriendin werkt bij een bedrijf dat sterk afhankelijk is van huizenbouw. Zij is daar gedetacheerd. Ook hier heb ik niet heel veel hoop op een continuatie van de status quo.

Ons spaargeld staat momenteel nog in IJsland, maar dat komt vanzelf wel weer terug.

Als wij beiden werkloos worden, wordt het een uitkeringssituatie. Aangezien wij vrij recent (1,5 tot 2 jaar) van school gekomen zijn, zullen wij relatief makkelijk terug kunnen naar het uitgaven patroon van een zuinige student.

Dat er mensen zijn die in een veel slechtere situatie komen, is vrij makkelijk voor te stellen. Echter zullen zij tot de minderheid behoren en zal de meerderheid in NL en het westen enkel een paar jaar terugvallen economisch gezien.
pi_63763415
quote:
Op donderdag 4 december 2008 19:46 schreef RvLaak het volgende:
Nou, eigenlijk zit ik er midden in. Ik werk in de ICT detachering en heb niet veel ICT werk-ervaring. Wanneer ik ontslagen word (ga ik van uit, gezien de huidige situatie) zullen er vele ICT'ers vòòr mij zijn met meer ervaring.

Mijn vriendin werkt bij een bedrijf dat sterk afhankelijk is van huizenbouw. Zij is daar gedetacheerd. Ook hier heb ik niet heel veel hoop op een continuatie van de status quo.

Ons spaargeld staat momenteel nog in IJsland, maar dat komt vanzelf wel weer terug.

Als wij beiden werkloos worden, wordt het een uitkeringssituatie. Aangezien wij vrij recent (1,5 tot 2 jaar) van school gekomen zijn, zullen wij relatief makkelijk terug kunnen naar het uitgaven patroon van een zuinige student.

Dat er mensen zijn die in een veel slechtere situatie komen, is vrij makkelijk voor te stellen. Echter zullen zij tot de minderheid behoren en zal de meerderheid in NL en het westen enkel een paar jaar terugvallen economisch gezien.
Nette reactie! .

Zelf ben ik niet zo happy van al dit economische malaise. Zelf ben ik via allerlei kanten ook erbij betrokken. Dan kan het soms wel irritant zijn als je op zo'n wijze post als: Oeh, oeh, Dow gaat omlaag met 0,5%. Ah, nee. PPT komt in actie! Zullen we de uitslagen gokken?.

Dan wordt het voor mij wat onsmakelijk, aangezien het toch iets essentieels is. Wij leven immers er allemaal van.
pi_63763503
quote:
Op donderdag 4 december 2008 19:51 schreef Plux het volgende:

[..]

Nette reactie! .

Zelf ben ik niet zo happy van al dit economische malaise, want ik ben via allerlei kanten erbij betrokken. Dan kan het mij wel irriteren als ik anderen zo zie posten: Oeh, oeh, Dow gaat omlaag met 0,5%. Ah, nee. PPT komt in actie!.

Dan wordt het voor mij wat onsmakelijk, aangezien het toch iets essentieels is. Wij leven er allemaal van.
Gedeeltelijk mee eens. Het is idd kut, maar het is ook iets waar we doorheen moeten. Aangezien het huidige geld- en economiesysteem duidelijk gefaald hebben, moeten we naar een nieuw systeem voor beiden (discussies over welk systeem zijn in diverse topics al gevoerd ). Dat kan nou eenmaal niet op een lieve manier. Dit soort veranderingen gaan nou eenmaal pijn doen.

Daarna is het simpelweg weer opbouwen.
pi_63763728
Als het geldsysteem eeuwenlang bewezen heeft effeciënt te kunnen werken al bijna 350 jaar, totdat Bush keer niet volgens een normale wijze een land bestuurt, dan is het systeem ineens niet goed? Zou je niet ook naar andere factoren kijken?

Hoe verklaar je onze, voor historische begrippen, Goddelijke welvaart? Waarom hebben we het zo goed, terwijl het systeem volgens je niet eens werkt? Als het even tegenzit, dan moet ineens het hele systeem en al gedumpt worden. Alleen omdat het even tegenzit. .

Mijns inziens weet je eigenlijk weinig waarover je werkelijk praat. Volgens mij ben je eerder op het huidige systeem uitgekeken. Dat is iets anders, maar nog altijd niet verantwoord om te gaan afschaffen.
pi_63763753
Zo wordt er in dit topic ook niet gepost hoor.
De Beursvloer is wat losser wat dat betreft en tevens: we kunnen allemaal heel verdrietig om bepaalde ontwikkelingen zijn, maar daarmee veranderen ze echt niet
pi_63763916
quote:
Op donderdag 4 december 2008 20:03 schreef ItaloDancer het volgende:
De Beursvloer is wat losser wat dat betreft en tevens: we kunnen allemaal heel verdrietig om bepaalde ontwikkelingen zijn, maar daarmee veranderen ze echt niet
Dit topic was toch bedoeld voor een meer inhoudelijke discussie? Een systeem discussie lijkt me inhoudelijk.

Of ik moet het mis hebben natuurlijk.
pi_63764104
quote:
Op donderdag 4 december 2008 20:01 schreef Plux het volgende:
Als het geldsysteem eeuwenlang bewezen heeft effeciënt te kunnen werken al bijna 350 jaar, totdat Bush keer niet volgens een normale wijze een land bestuurt, dan is het systeem ineens niet goed? Zou je niet ook naar andere factoren kijken?

Hoe verklaar je onze, voor historische begrippen, Goddelijke welvaart? Waarom hebben we het zo goed, terwijl het systeem volgens je niet eens werkt? Als het even tegenzit, dan moet ineens het hele systeem en al gedumpt worden. Alleen omdat het even tegenzit. .

Mijns inziens weet je eigenlijk weinig waarover je werkelijk praat. Volgens mij ben je eerder op het huidige systeem uitgekeken. Dat is iets anders, maar nog altijd niet verantwoord om te gaan afschaffen.
Dit is niet de eerste kredietcrisis. Er zijn er al vele voor gegaan. Sterker nog, de depressie had exact dezelfde oorzaken als de huidige crisis.

De huidige welvaart komt uit dezelfde bronnen als de welvaart uit het verleden. Niet bestaand geld dat gecreëerd wordt door banken. Dit systeem gebruiken we nu ook en dat is nu uit elkaar aan het vallen.

Voor een meer gedetailleerde uitleg over het systeem, kan ik je het beste verwijzen naar

Dit systeem werkt inderdaad al 350 jaar. Echter met regelmatig een crisis in meer of mindere mate. Tenzij we dat voor de volle 100% willen accepteren, moeten we naar een ander systeem. Simpel (imo).

Uitgekeken ben ik niet op dit systeem. Persoonlijk ben ik al jaren geen voorstander van kapitalisme. Maar dat is een ander puntje.
pi_63764123
quote:
Op donderdag 4 december 2008 20:03 schreef ItaloDancer het volgende:
Ik heb het over de Beursvloer.
quote:
Inderdaad, je kunt beter om lachen dan huilen. Erop kicken als alles stuk gaat, is echter op z'n minst bedenkelijk.
pi_63764293
quote:
Op donderdag 4 december 2008 20:14 schreef RvLaak het volgende:
Voor een meer gedetailleerde uitleg over het systeem, kan ik je het beste verwijzen naar

Dit systeem werkt inderdaad al 350 jaar. Echter met regelmatig een crisis in meer of mindere mate. Tenzij we dat voor de volle 100% willen accepteren, moeten we naar een ander systeem. Simpel (imo).

Uitgekeken ben ik niet op dit systeem. Persoonlijk ben ik al jaren geen voorstander van kapitalisme. Maar dat is een ander puntje.
Ik ben bekend met het filmpje. Het is anders wel het minst slechte systeem dat we hebben. Er zijn vele alternatieven, maar die hebben in andere staten in praktijk gefaald. Dan blijft het minst slechtste alternatief over. Namelijk het kapitalisme. Het zou treurig zijn als deze ook naar de knoppen gaat, aangezien we geen beter alternatief voor te handen hebben.

Btw, goede bijdrage van je. !
pi_63764312
ik twijfelde al of twee knipogen niet wat te veel van het goed was
pi_63764345
quote:
Op donderdag 4 december 2008 20:20 schreef ItaloDancer het volgende:
Het viel mij wel vaker op dat je overal met knipogen rondpost. Met veelvuldig knipogen ga ik bijna denken dat je zo'n...
pi_63764364
quote:
Op donderdag 4 december 2008 20:20 schreef ItaloDancer het volgende:
Ben dan ook een beetje afgeleid... Heb een serie op mn 2e scherm aanstaan die niets te maken heeft met enige economiën
pi_63764570
had anders 1% verhoging van de hyptheek rente bij de SNS, voor 1jaar.

was niet over te praten,,landelijk geregeld, zei men bij de bank.
pi_63764670
quote:
Op donderdag 4 december 2008 20:28 schreef hondjes het volgende:
had anders 1% verhoging van de hyptheek rente bij de SNS, voor 1jaar.

was niet over te praten,,landelijk geregeld, zei men bij de bank.
Is het al geregeld? Zo niet, dreigen om over te stappen naar een andere bank. Willen ze dan nog steeds die 1%, overstappen. Indien mogelijk natuurlijk.
pi_63764698
quote:
Op donderdag 4 december 2008 20:21 schreef Plux het volgende:

[..]

Het viel mij wel vaker op dat je overal met knipogen rondpost. Met veelvuldig knipogen ga ik bijna denken dat je zo'n... [ afbeelding ]
Dat ge- van mij valt volgens mij wel mee hoor. Ik en veel vaker.

En wat een lelijke pink wink, heb even een betere gemaakt
pi_63764795
quote:
Op donderdag 4 december 2008 20:31 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Is het al geregeld? Zo niet, dreigen om over te stappen naar een andere bank. Willen ze dan nog steeds die 1%, overstappen. Indien mogelijk natuurlijk.
denk je wel aan de kosten van je hypo bij een andere bank zetten!

ik ben een meisje, ik doe graag
pi_63764815
quote:
Op donderdag 4 december 2008 20:32 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

En wat een lelijke pink wink, heb even een betere gemaakt [ afbeelding ]
Mooi roze is niet lelijk, toch?
pi_63764843
quote:
Op donderdag 4 december 2008 20:35 schreef simmu het volgende:

[..]

denk je wel aan de kosten van je hypo bij een andere bank zetten!

Vandaar de "Indien mogelijk natuurlijk." Het is meer ivm de onderhandelingspositie. Dreigen met overstappen helpt vaak, or so I'm told.
pi_63764896
quote:
Op donderdag 4 december 2008 20:32 schreef ItaloDancer het volgende:

En wat een lelijke pink wink, heb even een betere gemaakt [ afbeelding ]
Dat is paars, geen gay-roze. .
pi_63764967
quote:
Op donderdag 4 december 2008 20:40 schreef Plux het volgende:

[..]

Dat is paars, geen gay-roze. .
Als dat geen roze is dan weet ik het niet meer!

<< paars
<< roze
pi_63765031
gaat meer kosten dan die !% verhoging, dus je moet wel..
  donderdag 4 december 2008 @ 20:49:43 #61
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63765164
Geld en krediet zijn nu eenmaal schaarser geworden. Daarover heeft de afgelopen tijd nogal wat in de krant gestaan. Daarom is je hypotheek dus duurder. Dat de ECB haar rente verlaagd heeft hier slechts indirect mee te maken. Als jij rechtstreeks van de ECB zou kunnen lenen, ja dat was wel wat!
The End Times are wild
pi_63765174
quote:
Op donderdag 4 december 2008 20:44 schreef hondjes het volgende:
gaat meer kosten dan die !% verhoging, dus je moet wel..
Tja, je zou het kunnen proberen. Een dreigement hoeft niet altijd uitgevoerd te worden
pi_63765381
hebben we al gezegd,het enige wat we kregen waren 2 pennen.

dus als men denkt dat de hyptheekrente omlaag gaat, vergeet het maar.
pi_63765712
quote:
Op donderdag 4 december 2008 20:56 schreef hondjes het volgende:
hebben we al gezegd,het enige wat we kregen waren 2 pennen.

dus als men denkt dat de hyptheekrente omlaag gaat, vergeet het maar.
Worth a try
pi_63765831
het verschil op jaarbasis is 66 euro meer.

daar kan je niet voor overstappen, het is meer het idee, van ,daar zit je dan als trouwe klant.
en dan krijg je dus 2 pennen...lachen toch zoiets.
  donderdag 4 december 2008 @ 21:10:55 #66
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63765858
quote:
Op donderdag 4 december 2008 20:35 schreef simmu het volgende:
Mijn reisverslagen
  donderdag 4 december 2008 @ 21:12:28 #67
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63765897
Renteverlaging zuigt.
Ik kan amper meer rondkomen man
Mijn reisverslagen
pi_63765931
quote:
Op donderdag 4 december 2008 21:10 schreef hondjes het volgende:

daar kan je niet voor overstappen, het is meer het idee, van ,daar zit je dan als trouwe klant.
Leuk hè, die service die banken tonen aan hun trouwe klanten... Postbank is niet anders, al ging het om andere zaken.
pi_63765958
quote:
Op donderdag 4 december 2008 21:12 schreef SeLang het volgende:
Renteverlaging zuigt.
Ik kan amper meer rondkomen man
Ik ook niet.
Zullen we fuseren?
  donderdag 4 december 2008 @ 21:16:02 #70
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63766018
quote:
Op donderdag 4 december 2008 21:14 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Ik ook niet.
Zullen we fuseren?
Economisch gezien onlogisch.
Bovendien ben jij geen lekker wijf.
Mijn reisverslagen
  donderdag 4 december 2008 @ 21:19:32 #71
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63766143
quote:
Op donderdag 4 december 2008 21:10 schreef hondjes het volgende:

66 euro. Waar hebben we het dan over? Er zullen mensen zijn die opeens 6600 euro meer moeten betalen.
The End Times are wild
pi_63766311
quote:
Op donderdag 4 december 2008 21:16 schreef SeLang het volgende:

[..]

Economisch gezien onlogisch.
Bovendien ben jij geen lekker wijf.
Maar ik ga [ met waarschijnlijkheid P = x ] wel nog langer mee dan jij
pi_63767114
quote:
Op donderdag 4 december 2008 21:24 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Maar ik ga [ met waarschijnlijkheid P = x ] wel nog langer mee dan jij
nog daargelaten dat er in dit topic maar een lekkere milf rondhuppelt en die's al bezet

we kunnen voor de honderste keer bomen over het komende faillisement van GM. maar we zijn iig binnenkort hiervan af:

pi_63767151
quote:
Op donderdag 4 december 2008 21:48 schreef simmu het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_63767218
quote:
Op donderdag 4 december 2008 21:14 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Ik ook niet.
Zullen we fuseren?
.
pi_63768101
quote:
Op donderdag 4 december 2008 21:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

66 euro. Waar hebben we het dan over? Er zullen mensen zijn die opeens 6600 euro meer moeten betalen.
het is alleen een waarschuwing, het gaat niet om bedrag , maar om 1%,, landelijke , bij de SNS, op jaarbasis.
dus, denk niet dat hypotheek rente omlaag gaat,,,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')