quote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:25 schreef maartjeh het volgende:
Taarten Volg Post.
Oh, die wil ik ook kunnen makenquote:
Het ziet er niet zo moeilijk uit.. Maar je moet natuurlijk wel de goede kleuren enzo hebben. En ik heb nog steeds geen marsepein gevonden in Groningen.quote:
Ja, maarja, mijn probleem is dat ik marsepein niet lekker vind.quote:Op zondag 24 januari 2010 12:32 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Het ziet er niet zo moeilijk uit.. Maar je moet natuurlijk wel de goede kleuren enzo hebben. En ik heb nog steeds geen marsepein gevonden in Groningen.
Gevorderde neem ik aanquote:Op zondag 24 januari 2010 15:29 schreef Wampi het volgende:
Oo, hier ben ik al lang niet geweest.. Ik zat hier voorheen ook onder een andere nick, geloof ik.. Mijn laatste taart:
[ afbeelding ]
ik wil toch eens een workshop gaan volgen, ik erger me aan het niet strak krijgen van m'n taarten. maar: moeilijk om te kiezen welke workshop, ik heb inmiddels 14 taarten gemaakt, ben je dan beginner of gevorderde??
nog twee waar ik ook wel trots op ben: (niet de hobbeligheid, wel het plaatje & de rest)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 24 januari 2010 19:48 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik kreeg de user Viking84 te eten..
[ afbeelding ]
TVP, eigenlijk.
Haha, briljant DaDquote:Op zondag 24 januari 2010 19:48 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik kreeg de user Viking84 te eten..
[ afbeelding ]
TVP, eigenlijk.
Ik heb een Kenwood FP733, gekregen van mijn vader met kerst. Helaas blijkt dat meer een keukenmachine dan een echte goede mixer te zijn. Er kan ook maar biscuitmix in met 4 eieren en omdat ik toch vaak grotere taarten maak vind ik met de hand mixen dan handiger. (Het word met de hand ook veel luchtiger dan met de machine.)quote:Op zondag 24 januari 2010 23:29 schreef tessie het volgende:
Nanook, watvoor keukenmachine heb je dan?? Mijn cheapo mixertje van de kruitvat kan zelfs het biscuit prima mixen.
Superquote:Op maandag 25 januari 2010 09:30 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oh my, ik sta op de lijst voor een workshop van Wendy in Emmen..
Waar woon je? Ik wil miss in Utrecht zo'n workshop gaan doen bij http://www.cake-your-day.nlquote:Op woensdag 27 januari 2010 12:49 schreef Taartje het volgende:
Wat gaaf, al die cursussen die jullie gaan volgen! Ik zou graag nog een workshop stapeltaart doen, maar heb me er nog niet zo in verdiept. Iemand nog tips voor goede workshopadressen?
Marsepein is inderdaad onvindbaar buiten de sinterklaastijd, misschien een optie om het zelf te maken?:quote:[..]
Het ziet er niet zo moeilijk uit.. Maar je moet natuurlijk wel de goede kleuren enzo hebben. En ik heb nog steeds geen marsepein gevonden in Groningen.
Ik heb op de vismarkt bij de notenkraam die dicht bij de viskramen staat wel eens grote blokken marsepein zien liggen.quote:Op zondag 24 januari 2010 12:32 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Is dat van rolkwaliteit? 1:4?quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:52 schreef Quispi het volgende:
[..]
Ik heb op de vismarkt bij de notenkraam die dicht bij de viskramen staat wel eens grote blokken marsepein zien liggen.
Ik heb geen flauw idee... Het zag er uit als een massief blok gewone marsepein.quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:56 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Is dat van rolkwaliteit? 1:4?
Meestal zijn zulke stukken namelijk 1:1, en dat is veel stugger en grover dan de marsepein die je bij taartenwebshops koopt. Maar als dat niet zo is, is het een heel goede tip waar ik zeker gebruik van ga maken!quote:Op woensdag 27 januari 2010 19:00 schreef Quispi het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee... Het zag er uit als een massief blok gewone marsepein.
Ooh dat is best simpel jaquote:Op woensdag 27 januari 2010 15:56 schreef Zooootje het volgende:
[..]
Marsepein is inderdaad onvindbaar buiten de sinterklaastijd, misschien een optie om het zelf te maken?:
Recept - zelf marsepein maken
Ja precies, ik heb wel eens marsepein daar gekocht maar dat is 5 euro voor een minireep.. Ook zo stom, en dan zit er geen kleur aan etc.quote:Op woensdag 27 januari 2010 17:17 schreef Taartje het volgende:
Marsepein verkopen ze wel in kleine repen bij de Jamin. Maar dan betaal je er erg veel voor. Anders kun
je eens bij de lokale banketbakker navragen, sommige willen je als je het lief vraagt ook wel wat verkopen!
DaD, wat gaaf dat je bestellingen krijgt! En meteen tweePas maar op, zo meteen loopt je agenda over!
De workshop wil ik het liefst ergens een beetje in de buurt doen, ergens rond Eindhoven. De Taartenwinkel zou kunnen, maar vind ik eigenlijk net te ver. Vooral omdat ik zelf geen rijbewijs heb en om zo'n workshoptaart te vervoeren een beetje afhankelijk ben van anderen. Zal ook eens rondkijken op DLT, volgens mij zit daar iemand uit Eindhoven die erg goed is
Ja die heb ik ook gezien bij de notenkraam, maar dat was precies hetzelfde als bij de Jamin maar dan vijftig cent goedkoperquote:Op woensdag 27 januari 2010 19:00 schreef Quispi het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee... Het zag er uit als een massief blok gewone marsepein.
Ik vind hem zelfs zonder daglicht al mooi De_Taartjesfee.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 22:33 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik heb een taartje gemaakt voor HuupHuup die morgen jarig is
[ afbeelding ]
Mooiere foto`s moet ik morgen even bij daglicht maken
Ik heb eventueel ook een setje babystempels van de Kruidvat over.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:00 schreef Lips het volgende:Ik mag voor een oud klasgenootje geboortecupcakes maken
Worden m'n eerste cupcakes.... wie heeft tips?
Weet iemand of de babystempels nog te koop zijn?
Filodeeg cococrumble custard en frambozen... en erg lekker!!quote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:01 schreef tessie het volgende:
Esjelief, dat ziet er wel lekker uit. Wat is het precies?
Wat zitten er allemaal voor stempeltjes in? Is het eventueel per post te versturen?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:53 schreef Susanne81 het volgende:
[..]
Ik heb eventueel ook een setje babystempels van de Kruidvat over.
Ze heeft naam en geslacht van de baby doorgegeven (zo raar dat ik dat nu weetquote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:01 schreef tessie het volgende:
Nanook, wat koel die cursus. Ben benieuwd naar je resultaat van volgende week!
Esjelief, dat ziet er wel lekker uit. Wat is het precies?
Lips, wat koel! Mag je zelf helemaal verzinnen hoe of wat, of heeft ze nog gezegd hoe ze het wou hebben?
Er zitten stempeltjes in met daarop: kinderwagen, badeentje, ooievaar, de woordjes 'baby', speentje, babyschoentjes, een babytje, handjes en een speelgoedblokje. Kosten; 50 centquote:Op dinsdag 2 februari 2010 19:25 schreef Lips het volgende:
[..]
Wat zitten er allemaal voor stempeltjes in? Is het eventueel per post te versturen?
In dat kleine supermarktje bij IKEA koop je een kg voor 4 euro ofzoquote:Op zondag 24 januari 2010 12:32 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Leuk he, ben echt helemaal enthousiast! Zou willen dat ik er iets meer tijd voor had want vind het echt leuk om te doen!quote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:17 schreef Lips het volgende:
Susanne!! Wat leuk dat je ook hier zit en dat je door bent gegaan met taarten!! Dan moet die workshop toch wel veel inspiratie gegeven hebben
Maar die stempels heb ik zeker interesse in! Bestempelze maar als verkocht! Zullen we daar over PM-en?
Ohh dat is wel heel mooi ja. Maar het lijkt me echt super vies.quote:Op woensdag 3 februari 2010 16:59 schreef prinseszondererwt het volgende:
Hier een leuk idee met eetbaar papier.
Ik zit even naar die site te kijken, maar wat een prijzen zeg.quote:Op donderdag 4 februari 2010 20:22 schreef trui het volgende:
superleuk, taartje!![]()
en geeft niks hoor mensen, een goed teken dat jullie 't zo druk hebben toch?
ik was van plan om vanmiddag naar de Tafelvan18 te gaan, maar kwam toevallig langs een ander leuk taartenwinkeltje: sweet things waar ik nog een taart voor zondag kon bestellen.
voor volgende week houd ik me nog even aanbevolen, maar anders verzin ik daar ook wel wat anders op. ik heb in elk geval wat rolfondant gekocht waar ik cupcakes mee wil versieren voor de traktaties op school. nog nooit gedaan, dus ik ben meteen benieuwd of jullie nog tips hebben voor het mooi plat krijgen van de cakejes. mijn cakejes zijn altijd veel hobbeliger dan die 'echte'. hoe pakken jullie dat aan?
Daarom hebben ze fondant uitgevondenquote:Op donderdag 4 februari 2010 21:54 schreef liessa het volgende:
Ik vind wat er hier langskomt allemaal zo mooi! Echt jaloersmakend, ik wou dat ik het zo kon. Maar al kon ik het, mijn man houdt niet van marsepein, die zou het er alleen maar afpeuteren...
hmmja, 't is niet goedkoop nee. maar niet duurder dan de tafel van 18 hoor.quote:Op donderdag 4 februari 2010 21:31 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik zit even naar die site te kijken, maar wat een prijzen zeg..
Met eetbare lijm (tylose + water) of heel dik glazuur (poedersuiker + druppel water)quote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:30 schreef trui het volgende:
vraagje: hoe plakken jullie die rolfondant stukjes op elkaar?
Streekgenootquote:Op donderdag 4 februari 2010 21:54 schreef liessa het volgende:
Ik heb mijn collega's bijna over gehaald om als teamuitje een taartversier workshop te gaan doen bij Maak je Taart hier in Hoorn!
Het idee "een workshop" was er al, en toen ik taarten noemde, waren ze meteen enthousiast. Wel bijzonder, want we hebben een team van 11 met 5 jonge knullen, van wie ik het niet meteen verwachtte dat ze het leuk zouden vinden. Grappig hoe je je dan in mensen vergist
Ik vind wat er hier langskomt allemaal zo mooi! Echt jaloersmakend, ik wou dat ik het zo kon. Maar al kon ik het, mijn man houdt niet van marsepein, die zou het er alleen maar afpeuteren...
Ik bestel het meeste bijquote:Op zondag 7 februari 2010 15:53 schreef Puala het volgende:
Ik houd het topic nu al eventjes in de gaten en ben helemaal verliefd op jullie taarten. Maar waar halen jullie het fondant? En wat kost dat?
Misschien kan je wel enkel die tijger proberen? Dat je een lichte taart maakt en de strepen van die Tijger (?) er in verwerkt?quote:Op maandag 8 februari 2010 16:19 schreef Nanook24 het volgende:
Ik heb daarnet een opdracht gekregen voor een ijshockey-taart. Het jongetje speelt bij de Blue Mountain Cougars en die hebben geen makkelijk logo maar ik heb de moeder beloofd dat ik er het beste van ga maken.
bedankt voor de tip. ik had al een muffinblik gebruikt, maar ik moest er zo'n 30 maken, en in 't muffinblik pasten er maar 12. dus ik heb er elke keer 4 los naast gezet. die werden inderdaad meteen een stuk lelijker...quote:Op dinsdag 9 februari 2010 11:53 schreef DevilsAndDust het volgende:
Als ik een tip mag geven, als je ze de volgende keer bakt met behulp van een muffinblik, dan blijven de vormpjes mooi rond.
Het is inderdaad geen marsepein maar buttercream icing. We hebben gisteren een stukje geproefd maar het smaakt echt héél zoet. Zo zoet dat je echt kleine puntjes moet snijden anders ben je op slag misselijk.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 23:10 schreef liessa het volgende:
De vroege valentijn is niet met marsepein toch? Mijn hubbie lust het niet, en ik wil hem eigenlijk gaan verrassen met iets leuks & lekkers.
Het moest een ijshockey taart worden met dit logo:quote:
Ik ben nog steeds niet zo'n puike taartenbakker, maar hier moet ik toch even inbrekenquote:Op vrijdag 12 februari 2010 21:16 schreef trui het volgende:
ik ken 't recept niet, maar als je nou met alle hoeveelheden 't volgende doet: delen door 24, vermenigvuldigen met 15.(wel rekenmachientjeswerk, maar allez). dan moet 't kloppen als 'n garde!
Taart op maat is van De leukste taarten shop dus ze zijn het aan hun eer verplicht om een goede workshop te geven.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 17:16 schreef rosey het volgende:
Ow ik dacht dat er in Zaanstad niets was! Vandaar dat ik vroeg naar Amsterdam! Heb jij ervaring met Taart op Maat?
Ik ga even op beide sites kijken, bedankt!
Die is echt prachtig!quote:Op zaterdag 13 februari 2010 20:44 schreef Nanook24 het volgende:
De taart is inmiddels op dus de foto kan nu wel geplaatst worden.
[ afbeelding ]
je hebt gelijk!quote:Op zaterdag 13 februari 2010 17:44 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds niet zo'n puike taartenbakker, maar hier moet ik toch even inbrekenOppervlakte (en dus inhoud bij een cilinder) is evenredig met de diameter in het kwadraat. Recept grofweg vermenigvuldigen met 0,4 dan dus.
Het hoofdje is idd van plastic. Kant en klaar te koop bij DLT-shop. Deze zijn het: http://www.deleukstetaart(...)php?products_id=2533quote:
Netjesquote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:30 schreef Blamm het volgende:
Nanook24: uiteraard zal ik even een foto'tje plaatsen als hij klaar is
Ben nu trouwens het biscuit al aan het bakken hier. Dan kunnen we daarzo gelijk aan de slag met vullen en versieren. Plus dan kan ik nog een nieuwe maken als het mislukt
Heb gelezen dat hij alleen maar lekkerder wordt als je hem invriest.
En ja, ik kon me niet inhouden toen de spullen hier eenmaal lagen
Hele leuke clowncakejes trouwens
Edit:
Trots is nog zwak uitgedrukt
[ afbeelding ]
In een 20cm brede pan gebakken, en hij is er prachtig uitgekomen! Klein beetje aan het inzakken nu in het midden, maar dat is niet anders.
Je moet dan nog wel 10 minuten mixen jaquote:Op woensdag 17 februari 2010 13:16 schreef TearsOfJoy het volgende:
Ik heb toen eenmaal de mix er doorheen zat niet zo lang meer geklopt, zou dat het kunnen zijn?
Dat zegt ze inderdaad maar dat gebruikt ze niet. Ze gebruikt paticreme, Pati creme Is een soort slagroom maar dan eentje die je kan opslaan tot bijna boter en kan je eigenlijk alleen bij de groothandel halen.quote:Op woensdag 24 februari 2010 15:02 schreef het-is-mij het volgende:
Ik dacht vorig jaar ergens gelezen te hebben met botercreme maar zij gebruikt slagroom?
Ik heb andere afleveringen gezien en ik ken dr werkwijzequote:Op woensdag 24 februari 2010 21:01 schreef het-is-mij het volgende:
oke, dank jullie.
Je hebt het dus ook gezien trusten?
Nu wil ik het dus gelijk vrijdag ff gaan proberen, zo'n boltaartje maar eens ff kijken waar ik zo snel marsepein vandaan haal haha.
Heeeel veel succes!quote:Op zaterdag 27 februari 2010 15:42 schreef Nanook24 het volgende:
Balen dat het zo tegen zat met de marsepein Esje-lief maar als de afhaler er blij mee is dan komt het met de jarige ook vast goed.
Ik ben erg benieuwd naar de foto's in elk geval.
Ik zelf realiseer me net dat ik deze week 3 of 4 taarten moet gaan maken. 1 voor maandag voor de laatste Wilton cursus avond, 1 voor mijn werk (woensdag) en 1 of 2 voor aankomend weekend voor een jarige. Adem in...adem uit...het komt vast goed allemaal.
Dat kan ik me heel goed voorstellen, al die friemmelrandjes zijn helemaal niet zo makkelijk om uit te snijden. Goed opgelost zo met dat zwarte randje erlangs.quote:Op zondag 28 februari 2010 22:12 schreef LeNeHe het volgende:
Eindelijk weer eens wat gemaakt, het was een waar monster om te maken.
Waarschijnlijk een stuk of vijf. Morgen maar gewoon slijmen bij de HEMA en bij de bakker. Goede tips!quote:Op zondag 28 februari 2010 14:49 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Minilot, hoeveel dozen heb je nodig?
quote:Op zondag 28 februari 2010 22:12 schreef LeNeHe het volgende:
het was een waar monster om te maken.
quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:01 schreef Taartje het volgende:
[ afbeelding ]
Zestig cupcakes, 360 stippen. Ik zie scheel op het moment ... Maar ben wel blij met het eindresultaat
Missie geslaagd zou ik zeggen.quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:57 schreef Taartje het volgende:
de receptie heeft als thema 'de regenboog'.
Vind ze beide tof. onderste echt schattig.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 18:05 schreef Taartje het volgende:
Haha Nanook, stiekem spijbelen om met taarten aan de slag te gaan. Ik snap je helemaal :d Ben benieuwd naar de taarten!
De borstentaart is gelukt! Pffiew, opluchting! Had hem nog nooit gemaakt dus was een beetje zenuwachtig haha. Dit is het resultaat:
[ afbeelding ]
En deze was op bestelling, voor bij een high tea. Niet helemaal mijn favoriete stijl, maar ik ben er toch blij mee
[ afbeelding ]
Eigenlijk is het heel simpel Taartje.quote:Op maandag 8 maart 2010 18:01 schreef Taartje het volgende:
Nanook, hoop moois heb je weer gemaakt. Vooral de Mariotaart vind ik echt super! Hoe heb je die verschillende kleuren banen gemaakt?
Laat de belastingdienst maar komen hoor. Je mag best aan een hobby verdienen, het word pas als werk gezien als de prijs-tijdsbesteding overeenkomt. Nou op die 5 euro winst (al maak ik nu nog verlies) op een taart waar ik minstens 5 uur mee bezig ben is niet rendabel. Je mag officiëel tot een bepaald bedrag bijverdienen met je hobby, ik weet het bedrag niet precies maar dat kan je opzoeken op de site van de belastingdienst. Het is wel verstandig om je extra inkomsten op te geven. Pas als je ook echt aan bedrijven gaat verkopen heb je een BTW nummer nodig omdat bedrijven een BTW-bon willen. Om dat nummer te krijgen moet je ingeschreven staan bij de KvK.quote:Op maandag 8 maart 2010 20:17 schreef Nanook24 het volgende:
Ik heb van de papa van de hockey en Mario jarige ook het aanbod gekregen om een website voor me te maken maar ik ben daar een beetje huiverig voor omdat je dan ook ineens vindbaar bent voor de belastingdienst enzo...
Ik ook nietquote:Op maandag 8 maart 2010 22:09 schreef Nanook24 het volgende:
Ik heb even gegoogled voor het bedrag wat je mag bijverdienen maar ik kan het zo gauw niet vinden.
je fotoalbum, opent die in een apart venster? Want door mijn pop-up-blocker krijg ik ze daardoor niet te zien. Ongetwijfeld dat anderen er dan ook last van hebbenquote:Op maandag 8 maart 2010 20:07 schreef Trusten het volgende:
Tastyshop verkoopt Zeelandia. Die bevalt mij ook veeeel beter dan Funcakes. Ik heb trouwens mijn eigen taartjessite (mede dankzij Innepin). Hij is nog deels under cunstruction maar toch![]()
http://www.lauraslittlebakery.nl
Ben er echt blij mee, vooral ook omdat ik dan zelf ook een soort archiefje heb om mijn taarten op te slaan![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |