abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77801979
Ik heb een enorme kikkerfobie, maar zo gaat het nog. . Je dochter was er vast erg blij mee! Als ik een tip mag geven, als je ze de volgende keer bakt met behulp van een muffinblik, dan blijven de vormpjes mooi rond.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_77806749
Taartje, wat een schattig Blond-taartje!!
Lips, leuk joh, die taart met de giraffe!
Die draagtaart tessie, superleuk en supermooi ook!!
dat vissertje Trusten, gaaf !!
trui, wat een werk! en voor een eerste keer echt heel goed gelukt!!!

ik maakte voor mijn lief een iPad taart:

heb er zelf natuurlijk weer van alles op aan te merken, maar allez, hij viel in de smaak
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
  dinsdag 9 februari 2010 @ 14:03:43 #153
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77806967
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 11:53 schreef DevilsAndDust het volgende:
Als ik een tip mag geven, als je ze de volgende keer bakt met behulp van een muffinblik, dan blijven de vormpjes mooi rond.
bedankt voor de tip. ik had al een muffinblik gebruikt, maar ik moest er zo'n 30 maken, en in 't muffinblik pasten er maar 12. dus ik heb er elke keer 4 los naast gezet. die werden inderdaad meteen een stuk lelijker...

wampi wat leuk!
in de haak.
pi_77807053
Trui, ik vind ze super leuk geworden! Ze zien er juist heel goed uit vind ik Leuk dat ze zelf ook heeft meegeholpen. En zijn je handen alweer schoon geworden?

Wampi, wat een leuke taart. DIe icoontjes lijkt me echt wel priegelwerk, maar zijn heel mooi gelukt!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_77823599
de icoontjes waren ook echt priegelwerk, 2 uur mee bezig geweest..

ik baal elke keer dat ik een taart maak zó van het mixen: 10 minuten voor het biscuit, dan weer slagroom, dan weer botercreme, en deze hobby is echt wel een blijvertje, dus ik heb van mn eerste echte salaris een KitchenAid besteld, een oranje
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
  dinsdag 9 februari 2010 @ 21:14:00 #156
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_77823825
Ik heb een goedkoper exemplaar gekocht, die was 60 euro. Moet sowieso nog maar eens zien of het een blijvende hobby is...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_77824881
Taartje, Je cupcakes zijn leuk geworden.

Wampi, Respect voor het maken van al die icoontjes. Ze zijn echt super netjes geworden.

Ik heb net 'even' mijn cursus taart afgemaakt. Ik moest alleen de wolkjes nog en als je met letters hebt geoefend moet je daar ook iets mee doen dus is het slechts 5 dagen te vroeg een Valentijnstaart geworden.

"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  dinsdag 9 februari 2010 @ 23:10:52 #158
180137 liessa
*geschift*
pi_77830360
Mooie dingen allemaal mensen!

De kikkertjes zijn echt schattig geworden, ik denk dat menig ouder dit werk niet in zijn tractaties steekt!

Die iPad is echt cool! Wat een gepruts moet dat zijn geweest met die icoontjes zeg!

De vroege valentijn is niet met marsepein toch? Mijn hubbie lust het niet, en ik wil hem eigenlijk gaan verrassen met iets leuks & lekkers.
liessaslunch.blogspot.com
pi_77843218
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 23:10 schreef liessa het volgende:
De vroege valentijn is niet met marsepein toch? Mijn hubbie lust het niet, en ik wil hem eigenlijk gaan verrassen met iets leuks & lekkers.
Het is inderdaad geen marsepein maar buttercream icing. We hebben gisteren een stukje geproefd maar het smaakt echt héél zoet. Zo zoet dat je echt kleine puntjes moet snijden anders ben je op slag misselijk.

Ik zou het eerder gebruiken op cupcakes dan op een volledige taart. Hoewel de oorzaak misschien ook wel lag in het feit dat het niet zo mooi dun gesmeerd was.

Je kunt de buttercream icing zelf maken (het is NIET hetzelfde als botercrème) maar ook kant en klaar kopen http://www.maakjetaart.nl(...)_91/products_id/1090

[ Bericht 3% gewijzigd door Nanook24 op 10-02-2010 13:38:37 (Even het linkje aangepast aan omgeving Hoorn ;)) ]
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_77843435
Wampi, das een mooie!

Nanook, die is wel goed gelukt zeg! Mooi! Was het moeilijk? En wordt dat spul hard, of blijft het zacht?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_77845967
Wow Nanook, wat mooi!
Weet je toevallig ook hoe je de icing moet maken? Lijkt me erg leuk om een keer te proberen.
pi_77847980
Het recept voor de icing is:

1 cup (200gr) crisco
1 theelepel glycerine
1 theelepel Wilton Flavor (de supermarkt smaakstoffen zijn minder geconcentreerd)
2 eetlepels water (melk kan ook maar dat maakt het minder lang houdbaar)
450 gr gezeefde suikerbakkerspoeder
1 eetlepel meringe poeder

Je begint met de bovenste 4 'vloeibare' ingredienten met elkaar te vermengen tot het vocht door de Crisco is opgenomen.
Daarna voeg je de meringe poeder en beetje bij beetje de gezeefde suikerbakkerspoeder toe. Rustig mixen en tegen het stuiven kun je een vochtige theedoek over je keukenmachine heen leggen.
Als alles gemengd is nog 5-8 minuten rustig doormixen (zodat je zo weinig mogelijk luchtbellen krijgt want het moet niet luchtig worden) en dan is de icing klaar en heb je 3 cups (600gr) stiff icing. Hiermee kun je bloemetjes e.d. maken.

Als je per 200gr 1 theelepel water toevoegd krijg je medium icing daarmee kun je o.a. de bloemetjes en wolkjes spuiten die ik op de regenboogtaart gemaakt heb. Maar je kunt er ook roosjes mee maken.
En als je per 200gr 2 theelepels water toevoegd krijg je thin icing en daarmee kun je een taart bekleden maar ook letters schrijven en takjes en blaadjes maken.

De icing wordt niet volledig hard maar er komt wel een soort van korstje op.

Nog even over de maatvoering.
1 cup = 200 gr
1 theelepel = 5 ml
1 eetlepel = 15 ml

Tessie vroeg of het moeilijk was. Ik vind het zelf vooral lastig om mijn hand een beetje strak te houden zeg maar. Als je op je taart werkt kun je niet echt goed steunen op tafel waardoor ik last krijg van bibber handjes. Maar verder is het een kwestie van oefenen en weten wat je het beste met welk spuitmondje kunt maken.
pi_77905002
Waarom willen mensen altijd lastige puzzelplaatjes op hun taarten als ze bij mij bestellen.

Nouja, ik heb mijn best gedaan. Morgen nog even de taart maken/vullen/bekleden en de letters maken en dan volgt zaterdag de foto.
pi_77924916
Haha Nanook, wat hebben ze besteld?

Ik heb me gisteravond en vandaag weer aan het boetseren gewaagd. Twee bestellingen, één voor een verjaardag en één voor valentijn:

A balanced diet is a cookie in each hand
  vrijdag 12 februari 2010 @ 17:11:07 #165
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_77925533
Oh die bovenste is mooi
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_77932832
Ik vind jullie taarten zo ontzettend leuk! Ik ben net begonnen met cupcakes, maar die lijken nog nergens naar in vergelijking met jullie taarten! Ik wil graag een workshop gaan volgen voor de taarten, maar weten jullie een goede locatie in amsterdam om zo'n workshop te volgen? Ik heb er wel meerdere gezien, maar ik twijfel of ze allemaal even goed zijn! Ook zag ik Maak je Taart in Hoorn, die ziet er ontzettend goed uit en werd ook genoemd hier volgens mij?, maar dat vind ik net iets te ver weg..
pi_77932970
Kijk eens op www.infotaartje.nl, rosey. Ik vind de taarten van Sugarlicious prachtig, ik geloof dat haar workshops ook heel populair zijn. Ze komt in april ook met een winkeltje, in Amsterdam.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_77933641
Ik wil graag met gewone biscuitmix van Soezie een 15 cm chocoladebiscuit maken. Hoeveel cacao/eiwit/poedersuiker heb ik dan nodig? Ik kan het alleen vinden voor een 24 cm taart, en mijn hersenen willen het even niet logisch bedenken...
  vrijdag 12 februari 2010 @ 21:16:14 #169
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77934442
ik ken 't recept niet, maar als je nou met alle hoeveelheden 't volgende doet: delen door 24, vermenigvuldigen met 15. (wel rekenmachientjeswerk, maar allez). dan moet 't kloppen als 'n garde!
in de haak.
pi_77934771
Haha, bedankt Trui, goede tip! Het recept voor 24 cm gaat uit van 1 eiwit.. gedeeld door 24 maal 15. Dat wordt in elk geval maar gewoon een halve denk ik haha
  vrijdag 12 februari 2010 @ 21:25:10 #171
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77934885
hehheh ja, het lijkt me ook wat alteveel gepriegel om dat eiwit eerst in 24 gelijke delen te splitsen. maar een ruime halve mag dus wel.
in de haak.
pi_77939695
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:48 schreef Taartje het volgende:
Haha Nanook, wat hebben ze besteld?
Het moest een ijshockey taart worden met dit logo:

De moeder van de jarige kwam nog helpen met de taart versieren vanavond en hij is nu gelukkig klaar. Morgen nog even afleveren en dan op naar het geboorte taartje voor mijn vriendin die volgende week gaat bevallen. (ze wordt ingeleid dus vandaar dat ik het met enige zekerheid kan zeggen)

Maar wat heb je weer een mooie taartjes gemaakt Taartje. De ontvangers zijn er vast blij mee.

rosey, als je Zaanstad niet te ver vindt is 'taart op maat' ook nog een optie om een cursus te volgen.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 23:45:42 #173
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_77940788
Ik had een valentijnstaart willen maken voor mijn , maar door een hele fijne buikgriep is er niets van gekomen van de week
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_77958496
Ow ik dacht dat er in Zaanstad niets was! Vandaar dat ik vroeg naar Amsterdam! Heb jij ervaring met Taart op Maat?

Ik ga even op beide sites kijken, bedankt!
pi_77959359
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 21:16 schreef trui het volgende:
ik ken 't recept niet, maar als je nou met alle hoeveelheden 't volgende doet: delen door 24, vermenigvuldigen met 15. (wel rekenmachientjeswerk, maar allez). dan moet 't kloppen als 'n garde!
Ik ben nog steeds niet zo'n puike taartenbakker, maar hier moet ik toch even inbreken Oppervlakte (en dus inhoud bij een cilinder) is evenredig met de diameter in het kwadraat. Recept grofweg vermenigvuldigen met 0,4 dan dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')