abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77603985
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 16:59 schreef prinseszondererwt het volgende:
Hier een leuk idee met eetbaar papier.
Ohh dat is wel heel mooi ja. Maar het lijkt me echt super vies.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_77604972
Ik heb van m'n ouders de Kenwood KMIX 51 die vorige week bij de Sligro in de aanbieding was gekregen. Ik ben verliefd!
A balanced diet is a cookie in each hand
  woensdag 3 februari 2010 @ 20:42:34 #103
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_77605733
Susanne, je hebt een PM!
Taartje, gefeliciteerd met je nieuwe grote liefde!!! Dat jullie maar veel uren samen door mogen brengen
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_77610539
Taartje wat lief van je ouders.

Ik zag je in een ander topic posten dat de Makro volgende week ook een aanbieding heeft. Ik ga even kijken wat hij daar kost en dan zien of het budget het toelaat om er ook een aan te schaffen.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  woensdag 3 februari 2010 @ 23:44:08 #105
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77614074
ik vind dat hier altijd zoveel moois gemaakt wordt!

wij vieren zondag mijn dochters 5e verjaardag en ik bedacht me ineens dat ik nog een taart moet bestellen... en toen dacht ik aan dit topic. zijn hier mensen die in de buurt van utrecht wonen en op korte termijn een leuke meisjes-verjaardagstaart zouden willen maken? we zouden 'm op zaterdag op kunnen komen halen, of eventueel op zondagochtend. de week daarna (zaterdag de 13e) geeft ze een prinsen en prinsessen feest voor haar vriendjes/vriendinnetjes. een mooi prinsessentaartje zou daar zeer welkom zijn.
in de haak.
  donderdag 4 februari 2010 @ 13:09:38 #106
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77626766
niemand? jammer! dan ga ik voor de taart voor dit weekend toch maar naar een taartenwinkel hier in de buurt.
de prinsessentaartjeswens geldt nog wel steeds (voor volgende week zaterdag).
in de haak.
pi_77626884
Ik woon niet in de buurt, sorry! Misschien dat je een oproepje kunt plaatsen op het leukstetaartenforum? Al is het wel redelijk kort dag...
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 4 februari 2010 @ 13:21:26 #108
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77627093
ja, ik weet 't, erg kort dag! domdomdom. maarja, ik ga nu naar utrecht, ik regel daar wel wat.
in de haak.
pi_77627285
Ik had het best willen doen ware het niet dat mijn moeder en broertje ook hun verjaardag vieren a.s. weekend.
Prinsessentaart heb ik geen vorm voor en nog nooit gemaakt
pi_77635489
Sorry Trui, ik woon ook niet in de buurt. Anders had ik je graag geholpen!

Heb vandaag m'n eerste Blondtaart gemaakt, voor een vriendinnetje dat morgen jarig is

pi_77639363
Ik woon wel in de buurt Trui, maar ben echt even te druk. Anders had ik het graag gedaan.
pi_77640107
Wow Taartje, wat issie leuk geworden! Heb je dat gewoon gedaan door een Blond tekening over te trekken? Erg mooi in ieder geval!
  donderdag 4 februari 2010 @ 20:22:46 #113
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77642333
superleuk, taartje!

en geeft niks hoor mensen, een goed teken dat jullie 't zo druk hebben toch?

ik was van plan om vanmiddag naar de Tafelvan18 te gaan, maar kwam toevallig langs een ander leuk taartenwinkeltje: sweet things waar ik nog een taart voor zondag kon bestellen.

voor volgende week houd ik me nog even aanbevolen, maar anders verzin ik daar ook wel wat anders op. ik heb in elk geval wat rolfondant gekocht waar ik cupcakes mee wil versieren voor de traktaties op school. nog nooit gedaan, dus ik ben meteen benieuwd of jullie nog tips hebben voor het mooi plat krijgen van de cakejes. mijn cakejes zijn altijd veel hobbeliger dan die 'echte'. hoe pakken jullie dat aan?
in de haak.
  donderdag 4 februari 2010 @ 21:26:40 #114
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_77645272
Ik heb ook materiaal in huis gehaald voor cupcakes. Alleen nog de cupcakes. Laten we eerst maar eens kijken of die fatsoenlijk uit de oven komen rollen...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_77645522
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 20:22 schreef trui het volgende:
superleuk, taartje!

en geeft niks hoor mensen, een goed teken dat jullie 't zo druk hebben toch?

ik was van plan om vanmiddag naar de Tafelvan18 te gaan, maar kwam toevallig langs een ander leuk taartenwinkeltje: sweet things waar ik nog een taart voor zondag kon bestellen.

voor volgende week houd ik me nog even aanbevolen, maar anders verzin ik daar ook wel wat anders op. ik heb in elk geval wat rolfondant gekocht waar ik cupcakes mee wil versieren voor de traktaties op school. nog nooit gedaan, dus ik ben meteen benieuwd of jullie nog tips hebben voor het mooi plat krijgen van de cakejes. mijn cakejes zijn altijd veel hobbeliger dan die 'echte'. hoe pakken jullie dat aan?
Ik zit even naar die site te kijken, maar wat een prijzen zeg. .

Over je cupcakejes, ik durf geen antwoord te geven. De mijn zijn meestal wel redelijk recht. Maar anders snij je toch gewoon het bovenste stukje eraf met een broodmes?
pi_77645976
Zorg dat je in elk geval een cupcakerecept gebruikt en geen muffinrecept. Die rijzen namelijk meer...
pi_77646703
Ik heb mijn collega's bijna over gehaald om als teamuitje een taartversier workshop te gaan doen bij Maak je Taart hier in Hoorn!
Het idee "een workshop" was er al, en toen ik taarten noemde, waren ze meteen enthousiast. Wel bijzonder, want we hebben een team van 11 met 5 jonge knullen, van wie ik het niet meteen verwachtte dat ze het leuk zouden vinden. Grappig hoe je je dan in mensen vergist

Ik vind wat er hier langskomt allemaal zo mooi! Echt jaloersmakend, ik wou dat ik het zo kon. Maar al kon ik het, mijn man houdt niet van marsepein, die zou het er alleen maar afpeuteren...
liessaslunch.blogspot.com
pi_77647195
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 21:54 schreef liessa het volgende:
Ik vind wat er hier langskomt allemaal zo mooi! Echt jaloersmakend, ik wou dat ik het zo kon. Maar al kon ik het, mijn man houdt niet van marsepein, die zou het er alleen maar afpeuteren...
Daarom hebben ze fondant uitgevonden
pi_77647757
Ook weer waar... Gelukkig heeft maak je taart ook een webshop :-D
liessaslunch.blogspot.com
pi_77647843
Ik laat de marsepein en fondant ook altijd liggen. .
pi_77648412
Trui, wat je kan doen is wanneer de cupcakes uit de oven komen en je ze in een cupcakebakblik gebakken hebt, dat blik op het aanrecht zetten en er even een zware (brood/snij) plank op te leggen. Dan druk je eventueel bolle cupcakes mooi plat

Susanne, ik heb er een puzzelplaatje van gemaakt. Dus 2 keer geprint, 1 in een plastic mapje gedaan en 1 alle onderdelen uitgeknipt en vervolgens uitgesneden uit fondant. Bovenop het plastic mapje puzzel je ze dan weer in elkaar! Het priegelige was gelukkig minder erg dan ik had verwacht, maar die wimpers! Wat een gedoe
pi_77649916
Haha ja dat doe ik ook, het marsepein of de fondant gewoon laten liggen. Daar vind ik echt niks aan, behalve dat het mooi is dan

Die blond taart is echt geweldig! Ik wou dat ik zulke mooie puzzelplaatjes kon maken.

Ik heb vanavond ook een puzzelplaatje gemaakt, en voor mijn doen issie aardig gelukt Kapsel is ook al klar, dus morgen of zaterdag de taart afmaken.
  donderdag 4 februari 2010 @ 23:12:40 #123
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77651038
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 21:31 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik zit even naar die site te kijken, maar wat een prijzen zeg. .
hmmja, 't is niet goedkoop nee. maar niet duurder dan de tafel van 18 hoor.
nu nog proeven of 't even lekker is! ik heb een 12-persoons taart besteld, ga er zelf (samen met dochter) ook nog eentje bakken. maar 1 zo'n hele mooie feestelijke vind ik toch wel erg leuk.

bedankt voor de afplat-tips. ik ga eens op zoek naar specifieke recepten/ingredienten voor cupcakes. nooit zo bij stil gestaan dat dat anders is als muffins. ik dacht erover om daar 'gewoon' cakebeslag voor te maken maar misschien rijst dat ook wel teveel? ik zal es wat googlen.
in de haak.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 12:30:24 #124
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77665051
vraagje: hoe plakken jullie die rolfondant stukjes op elkaar?
in de haak.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 12:38:04 #125
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_77665294
met water of eetbare lijm
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_77665306
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 12:30 schreef trui het volgende:
vraagje: hoe plakken jullie die rolfondant stukjes op elkaar?
Met eetbare lijm (tylose + water) of heel dik glazuur (poedersuiker + druppel water)
  vrijdag 5 februari 2010 @ 13:15:36 #127
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_77666505
Bedacht me net dat ik nog een taartje uit december heb welke nu onderhad gepost mag worden Was m'n laatste taartje uit een enorme reeks dus de puf was er een beetje uit

Het moest met primitieve kleuren en gebaseerd op dit kinderspeelgoed:

Dit is de taart geworden:

PS: Dit was die taart voor die collega die niet op kwam dagen terwijl ik met mijn kater al uren op zat... te wachten... (voor degenen die zich het verhaal herinneren)
Miauw
pi_77667787
Ja dat verhaal herinner ik me nog wel Lips Maar wat een toffe taart! En zo leuk ook met die stippen erop.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 16:12:38 #129
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_77673534
Godverdegodver!! Had ik gepland dat ik vandaag een beertje ging boetseren voor een taartje van volgende week. Ben al bijna 2 uur bezig en het lukt me gewoon niet m'n fondant glad te krijgen, blijven maar scheuren in zitten!!!! Alles al geprobeerd, crisco, warm maken, juist weer poedersuiker.... Alles maar het lukt niet
Miauw
  vrijdag 5 februari 2010 @ 16:46:30 #130
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_77674858
komt wel goed schatje! Maar heb geen tips
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_77680344
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 21:54 schreef liessa het volgende:
Ik heb mijn collega's bijna over gehaald om als teamuitje een taartversier workshop te gaan doen bij Maak je Taart hier in Hoorn!
Het idee "een workshop" was er al, en toen ik taarten noemde, waren ze meteen enthousiast. Wel bijzonder, want we hebben een team van 11 met 5 jonge knullen, van wie ik het niet meteen verwachtte dat ze het leuk zouden vinden. Grappig hoe je je dan in mensen vergist

Streekgenoot

De workshops van maak je taart zijn leuk. Je werkt er met fondant dus wie weet kan je vriend toch nog mee-eten van je zelf gemaakte taartje. En ik weet zeker dat je zelf ook met een mooi taartje thuis gaat komen. Daar zorgen ze bij maak je taart wel voor.

Kom je hem nog even showen na afloop?

Taartje, ik vond het blond taartje ook een gepriegel. De armen van die dames zijn zo dun...ik heb ze wel 3 keer opnieuw moeten maken.

En de taartjes van Lips zijn ook mooi.

Helaas geen tips...misschien is je fondant in de loop van de tijd iets te droog geworden? Anders zou ik het ook niet weten.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_77685481
Mijn eerste taart van het jaar is af! Voor de draagdoekenmeeting Het puzzelplaatje is (weer) niet geworden zoals ik wou, maar goed:

Gevuld met oreo botercreme en kersenvlaaivulling.
pi_77686190
Ik weet zeker dat de draagdames hem mooi vinden Tessie. Behalve dat de randjes op een paar plekjes misschien iets strakker zouden kunnen vind ik hem goed gelukt hoor!
  zaterdag 6 februari 2010 @ 15:47:03 #134
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_77704457
Mooi hoor.

Ik heb nu net een lading van 12 cupcakes gemaakt. En ze zijn denk ik best redelijk gelukt. Nu nog een beetje glazuur erover, en dan eens proeven of ze ook lekker zijn...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_77731641
Met dank aan het vissertje van Lips voor de inspiratie:

Voor m'n broertje (snoekvisser) die 20 wordt en vandaag zijn verjaardag viert
pi_77731735
Ik houd het topic nu al eventjes in de gaten en ben helemaal verliefd op jullie taarten. Maar waar halen jullie het fondant? En wat kost dat?
pi_77731792
Super Trusten! Je broer vindt hem vast mooi.
Tessie, ook al zo mooi gepuzzeld. Wat vonden de dames ervan?
pi_77732033
quote:
Op zondag 7 februari 2010 15:53 schreef Puala het volgende:
Ik houd het topic nu al eventjes in de gaten en ben helemaal verliefd op jullie taarten. Maar waar halen jullie het fondant? En wat kost dat?
Ik bestel het meeste bij

www.deleukstetaartenshop.nl of www.tastyshop.nl

Verder heb je ook nog o.a. http://www.maakjetaart.nl

Marsepein/fondant kost rond de 6/7 euro per kilo. Voor een gemiddelde taart heb je ongeveer 500 gram nodig.
pi_77734164
Oh wow die is mooi Trusten!

PZE, ze vonden hem erg leuk en lekker
  zondag 7 februari 2010 @ 20:03:26 #140
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_77740051
Hij is leuk geworden Trusten!!! Zie wel dat jij iets meer tijd hebt genomen dan dat ik deed
Miauw
  zondag 7 februari 2010 @ 23:26:31 #141
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77752785
wow trusten, geweldig! (m'n man zou hiermee ook zeer blij zijn, al wordt hij al voor de 2e keer 20 dit jaar ).

oh en nog even showen, het taartje voor m'n jarige dochter. weliswaar niet zelf gemaakt, maar wel zelf besteld. (en gegeten. lekkerrrr! )

[ Bericht 42% gewijzigd door trui op 07-02-2010 23:51:08 ]
in de haak.
pi_77759104
Die is mooi trui. Wat vond je dochter er van?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 8 februari 2010 @ 11:12:05 #143
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77762012
ze vond 'm heel mooi! maar ze had net zo lief zo'n geprint Disney prinsessentaartje van de bakker gehad hoor.
in de haak.
pi_77762125
Leuke taart, trui! Ik heb van de week voor het eerst geoefend met het spuiten van icing, dus ik weet nu hoe moeilijk dat is. . Waarmee was 'ie gevuld?
  maandag 8 februari 2010 @ 12:44:55 #145
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77765000
hiermee:
in de haak.
pi_77772316
Wow, dat vissertje...ik zou echt willen dat ik wat beter was in boetseren maar ik kan er echt niets van.

En het taartje voor de dochter van Trui

Ik heb daarnet een opdracht gekregen voor een ijshockey-taart. Het jongetje speelt bij de Blue Mountain Cougars en die hebben geen makkelijk logo maar ik heb de moeder beloofd dat ik er het beste van ga maken.

Vanavond weer cursus. Wat is die buttercream icing toch akelig zoet spul, ik ben dus ook heel benieuwd hoe de taart uiteindelijk gaat smaken als hij klaar is.
pi_77777306
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:19 schreef Nanook24 het volgende:
Ik heb daarnet een opdracht gekregen voor een ijshockey-taart. Het jongetje speelt bij de Blue Mountain Cougars en die hebben geen makkelijk logo maar ik heb de moeder beloofd dat ik er het beste van ga maken.
Misschien kan je wel enkel die tijger proberen? Dat je een lichte taart maakt en de strepen van die Tijger (?) er in verwerkt?
pi_77778386
Oh hij is wel super leuk Trui! Lekker hysterisch, helemaal mijn smaak
pi_77792197
Puala, Het is dus helaas geen tijger met strepen en de moeder van het jongetje wil zelf helpen met de taart en vond het logo toch wat te bewerkelijk. Ze heeft zelf wat andere ijshockey plaatjes gevonden dus ik ga eerst maar eens zien waar ze mee gaat komen.

De cursus was leuk vanavond, we hebben geoefend met spuiten met allerlei soorten spuitmondjes in allerlei vormen en uiteindelijk was er veel te weinig tijd over om de taart netjes af te werken, ik moet dus nog even wat dingetjes afmaken voor ik een foto kan showen van hoe het geworden is.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 11:14:42 #150
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77800601
zeer amateuristisch maar ik laat ze toch even zien, mijn eerste met-rolfondant-versierde cupcakes, voor dochterliefs verjaardag traktatie in haar klas (de 'kikkerklas').

wat een werk. (mijn respect voor jullie steeg met de minuut ). het vergde wel de nodige inventiviteit omdat ik niet over veel uitsteekvormpjes beschik. je had me in de weer moeten zien met een rietje en een omgekeerde saté-prikker daardoorheen om de uitgestoken rondjes er weer uit te duwen. ).
bovendien: ik had me niet zo gerealiseerd dat die kleurstof om fondant te kleuren ook lekker in je handen gaat zitten. maar, 't belangrijkste: ze vielen in goede aarde en smaken nog lekker ook! (oja de roze zijn door dochter zelf versierd met kant&klare strooihartjes)

[ Bericht 5% gewijzigd door trui op 09-02-2010 11:37:14 ]
in de haak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')