abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78070982
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 19:55 schreef Trusten het volgende:
Leuk hoor! Is dat kopje van plastic?
Het hoofdje is idd van plastic. Kant en klaar te koop bij DLT-shop. Deze zijn het: http://www.deleukstetaart(...)php?products_id=2533
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_78072180
Nanook24: uiteraard zal ik even een foto'tje plaatsen als hij klaar is

Ben nu trouwens het biscuit al aan het bakken hier. Dan kunnen we daarzo gelijk aan de slag met vullen en versieren. Plus dan kan ik nog een nieuwe maken als het mislukt
Heb gelezen dat hij alleen maar lekkerder wordt als je hem invriest.

En ja, ik kon me niet inhouden toen de spullen hier eenmaal lagen

Hele leuke clowncakejes trouwens

Edit:

Trots is nog zwak uitgedrukt

In een 20cm brede pan gebakken, en hij is er prachtig uitgekomen! Klein beetje aan het inzakken nu in het midden, maar dat is niet anders.

[ Bericht 22% gewijzigd door Blamm op 16-02-2010 21:05:20 ]
Jeremy Clarkson: You can buy one of these cars and tell people you drive a mid-engined, rearwheel drive, turbocharged, convertible Mercedes Benz
pi_78072543
De Taartenfee

ik ga er mee beginnen. misschien maak ik ooit wel een pianotaartje
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_78072997
Die taartenfee heeft het er maar druk mee. Alle cursussen zijn gewoon vol!
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  dinsdag 16 februari 2010 @ 23:58:18 #205
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_78082948
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 20:30 schreef Blamm het volgende:
Nanook24: uiteraard zal ik even een foto'tje plaatsen als hij klaar is

Ben nu trouwens het biscuit al aan het bakken hier. Dan kunnen we daarzo gelijk aan de slag met vullen en versieren. Plus dan kan ik nog een nieuwe maken als het mislukt
Heb gelezen dat hij alleen maar lekkerder wordt als je hem invriest.

En ja, ik kon me niet inhouden toen de spullen hier eenmaal lagen

Hele leuke clowncakejes trouwens

Edit:

Trots is nog zwak uitgedrukt
[ afbeelding ]

In een 20cm brede pan gebakken, en hij is er prachtig uitgekomen! Klein beetje aan het inzakken nu in het midden, maar dat is niet anders.
Netjes
I`m not weird. I`m limited edition.
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:54:14 #206
286089 TearsOfJoy
Fabulous, flawed, feminine
pi_78095326
Wat een mooie dingen zie ik hier

Ik kom even om hulp vragen, ik maak voor mijn verjaardag zondag "winter"cupcakes met een toef en sneeuwsterren. Ik heb botercreme mix van DLT-shop maar die wordt helaas niet mooi wit. Ik heb wel eens een poging merigue botercreme gedaan maar die stortte in... Dat risico wil ik niet lopen op mijn verjaardag. Nu vroeg ik me af, is er een manier om de botercreme witter te krijgen? Of kun je van witte marshmellows soms ook botercreme maken?

Daarnaast steek ik de sneeuwsterren uit witte fondant (met plunger-cutters) en wil ik er glitters op doen. Waarmee hecht ik die aan de fondant en hoe lang moeten de sterren uitharden?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!!
Common sense is not so common
pi_78095527
Als je lang genoeg mixt wordt de botercrème toch vanzelf vrijwel wit?

Met losse glitters zou ik zeggen dat je gewoon een heel klein beetje water op de sterren kunt doen, dan zullen ze dan wel aan vast blijven plakken denk ik. Maar dat weet ik niet zeker, ik gebruik gewoon een spuitbus.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  woensdag 17 februari 2010 @ 13:04:26 #208
286089 TearsOfJoy
pi_78095710
Ik mix me een ongeluk.... Gebruik ik de verkeerde boter misschien? Ik gebruik gewoon roomboter.....

Ik heb losse glitters. Klinkt handig, zo'n spuitbus...
pi_78095750
Oh, ik zie nu wel dat de leukstetaartenshop witte kleurstof verkoopt. Kun je ook door je botercrème doen.

Hoe lang mix je?
pi_78096171
Botercreme word ook niet sneeuwwit hoor, hoe lang je ook mixt

@ Blamm

Zeer mooie biscuit voor een eerste poging!
  woensdag 17 februari 2010 @ 13:16:25 #211
286089 TearsOfJoy
pi_78096215
Volgens de gebruiksaanwijzing moet je de boter eerst tot een romige massa kloppen (duurt toch gauw een minuut of 5 volgens mij) en daarna betje bij beetje de mix erdoorheen. Ik heb toen eenmaal de mix er doorheen zat niet zo lang meer geklopt, zou dat het kunnen zijn?

Witte kleurstof kan ook nog ja, hoewel ik me afvraag hoe je iets gekleurds wit kleurt
pi_78096269
Botercrème zeker nog een kwartiertje doorkloppen! Sneeuwwit wordt het niet nee, maar ik vind het toch wel vrijwel helemaal wit dan!
pi_78096374
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:16 schreef TearsOfJoy het volgende:
Ik heb toen eenmaal de mix er doorheen zat niet zo lang meer geklopt, zou dat het kunnen zijn?
Je moet dan nog wel 10 minuten mixen ja
  woensdag 17 februari 2010 @ 13:26:41 #214
286089 TearsOfJoy
pi_78096639
Nog meer kloppen dus. Wel frustrerend dat dat niet op de verpakking staat eigenlijk. Bedankt!
pi_78097468
Is het van funcakes? Bij mij staat het er wel op namelijk..
pi_78097598
Als je je botercrème echt wit wilt hebben kun je beter Crisco gebruiken in plaats van boter.

Dat gebruiken we op de cursus ook voor de buttercream icing zodat je met een echte witte basis begint.
pi_78102788
Hallo, ik wil cupcakes gaan maken voor mijn neefje zijn eerste verjaardag.
Nou heb ik natuurlijk op de site van DLT gekeken, teveel inspiratie dus!!

Maar ik heb even een vraagje, kun je die rolfondant ook mengen, dus zeg maar van groen en wit lichtgroen maken? Ik vind de kleuren namelijk nogal hard.
Ben benieuwd, hij is al bijna jarig, dus moet snel even een test ronde maken
pi_78102856
Ja hoor, dat kan. Je kunt ook alleen wit rolfondant kopen en een potje kleurstof, dan kun je het precies op de kleur maken die je wilt.
pi_78103164
Bedankt voor de snelle reactie, kan ik meteen even verder kijken op de site.
Als het wat wordt, laat ik het hier wel zien
pi_78103311
Succes!
pi_78113040
Is er hier iemand uit het zuiden die in het bezit is van een mooie taartenstandaard voor bruidstaarten? En die deze aan mij wil verhuren? Heb al verschillende bedrijven in de omgeving gemaild, maar dacht zal het hier ook nog even proberen!
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_78269081
Mijn tante stuurde deze link door: http://www.ilpasticcino.nl/
Leuke taartjes!!
pi_78392176
Ik ben een puzzelplaatje ah maken van assepoester. Alles is naar tevredenheid gelukt, ik zit alleen nog met het gezicht.

Hebben jullie nog tips hoe je de ogen goed op kan bouwen? Dat bepaalt volgens mij vooral of het er goed uitziet of niet....
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_78393954
zo

ik heb een jaar geleden al eens een taartje geprobeerd te maken, ging wel maar dat fondant/marsepein uitrollen en bekleden lukte niet.
Toen is het er niet meer van gekomen maar gister was ik aan het zappen en kwam ik op vrijetijdtv uit van de teleac en daarkwamen een aantal taarten maken aan bod, gewone, boltaartje, verjaardagstaart en stapeltaart.

Was voor mij wel aardig geod te snappen maar ik heb het idee dat een boltaartje makkelijker te bekleden is dan een ronde of vierkante, klopt dit?
En waarmee strijken jullie het af?
Ik dacht vorig jaar ergens gelezen te hebben met botercreme maar zij gebruikt slagroom?

En waarmee maak je van die ooie toeven op cupcakes enzo?
Met icing?
  woensdag 24 februari 2010 @ 15:20:23 #225
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_78394663
Hey Aurum, de tip voor de ogen is om heel plat te werken en nog een klein stipje wit in het middelste zwart voor de twinkel.
Dus laagje wit, heel dun laagje kleur van de ogen erover, heel dun laagje zwart, klein stipje wit Succes!!!

Het-is-mij, ik vind inderdaad een bolletje makkelijker maar het verschil niet groot. Slagroom kan je beter niet gebruiken, zit vocht in waardoor je fondant kan smelten. Beter kan je 1:1 botercreme gebruiken.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_78395438
Goh, wat een leuk topic... Ik heb niet alle delen gelezen, maar ik wil graag wat cursussen/workshops doen. Uiteindelijk de PME en Wilton Cursussen. Maar eerst maar eens wat beginnerscursussen. Iemand tips? Ik woon in Utrecht.

- of kan je als beginner ook al die Wilton/PME cursussen doen?

[ Bericht 14% gewijzigd door emss op 24-02-2010 15:56:43 ]
pi_78396355
Nu zo weer op ned.2 vrijetijds tv en vlgs mij gaan ze een verjaardagstaart maken.
pi_78398162
@ Lips, oke thx.

En waar werken jullie het liefst mee, marsepein of fondant?
pi_78400577
Kijk deze eens op food gawker

Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
pi_78407354
die's tof!

Hetismij: ik werk het liefst met marsepein
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_78408761
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 15:02 schreef het-is-mij het volgende:
Ik dacht vorig jaar ergens gelezen te hebben met botercreme maar zij gebruikt slagroom?
Dat zegt ze inderdaad maar dat gebruikt ze niet. Ze gebruikt paticreme, Pati creme Is een soort slagroom maar dan eentje die je kan opslaan tot bijna boter en kan je eigenlijk alleen bij de groothandel halen.
pi_78408872
oke, dank jullie.
Je hebt het dus ook gezien trusten?

Nu wil ik het dus gelijk vrijdag ff gaan proberen, zo'n boltaartje maar eens ff kijken waar ik zo snel marsepein vandaan haal haha.
pi_78408983
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 21:01 schreef het-is-mij het volgende:
oke, dank jullie.
Je hebt het dus ook gezien trusten?

Nu wil ik het dus gelijk vrijdag ff gaan proberen, zo'n boltaartje maar eens ff kijken waar ik zo snel marsepein vandaan haal haha.
Ik heb andere afleveringen gezien en ik ken dr werkwijze . Ik denk dat ze zegt slagroom omdat ze zoveel mogelijk ingrediënten wilt gebruiken die je in de supermarkt kan kopen. Maar slagroom gaat fout...niet doen dus
  woensdag 24 februari 2010 @ 23:05:16 #234
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_78416393

Vandaag gemaakt
  donderdag 25 februari 2010 @ 00:02:48 #235
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_78419482
wat ontzettend goed gelukt zeg DE_TaartjesFee!
in de haak.
  donderdag 25 februari 2010 @ 00:04:02 #236
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_78419531
Wat een heerlijke vrolijke meisjestaart
Ik wil het!
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_78423966
Is dat allemaal marsepein?? of fondant?
pi_78424442
Wow tf, wat een mega mooie taart zeg.
Hoe lang ben je nou met zoiets bezig?

Hebben jullie ook ervaring met marsefond?
Ik hou absoluut niet van marsepein (miss. maar goed ook als ik het leuk blijf vinden haha) maar dat leek me een goede tussenoplossing.

En met welke webshop hebben jullie goede ervaringen?
Er zijn er zoveel inmiddels.
pi_78425455
hetismij, heb je de vorige topics doorgelezen? Want op heel veel vragen staan daar de antwoorden

Voor je vragen over webshops staan er al een aantal genoemd in dit topic.... Dus ipv vragen te stellen kan je je ook inlezen

[ Bericht 0% gewijzigd door _aurum_ op 25-02-2010 10:01:27 ]
pi_78425541
Taartjesfee, die is echt geweldig! Een echte lentetaart.
pi_78426287
@ aurum, heb ik ook voor een deel gedaan maar ja tijd he?
Had iig over de webshop link heen gelezen en verder heb ik her en der wat infoverzameld waar ik mee verder kan.
  donderdag 25 februari 2010 @ 12:00:08 #242
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78430013
Ohw.... wow * mikoxx wil dit ook leren
pi_78440765
De taartjesfee, wat is 'ie leuk geworden.

Ik heb gisteren mijn eerste mini boltaartje gemaakt (ik was sinds mijn taartenhobby nog niet bij de Ikea geweest ) ook met een lente tintje om in elk geval maar een beetje vrolijkheid in huis te halen. Foto's volgen later.

* Nanook24 post nu even illegaal vanaf het werk nl.
pi_78445509
mooie taart TF! Ik vind de detail dingetjes ook leuk; de rups, lieveheersbeestje enzo

En volgens mij doe je ook wat dingen met zo'n vilstift he....volgens mij gaat dat bij jou beter dan bij mij....Het zwart is niet echt zwart...maar grijzig :/
pi_78451075
Zoals beloofd mijn inimini boltaartje

donderdag 25 februari 2010 @ 20:47:26 #246
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_78451520
_aurum_ ik verf met kleurpasta en een dun kwastje. Met stiften heb ik geen ervaring
Lief bolletje Nanook!
pi_78470226
aah kijk! Daar kan ik dus wat mee, thanks
pi_78470426
ik ga vandaag beginnen aan mijn eerste echte opdracht met marsepein.. SPANNNEND!!
Be brave. Be kind.
pi_78480880
Succes Esje-lief.
pi_78493061
Dank je wel!!

Heb me eerste fout al gemaakt.. de foute kant boven gehouden..
Ze staan nu in de koeling om de botercreme iets te laten harden.. en dan straks glad maken..

Morgen bekleden!
Be brave. Be kind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')