Hoi allemaal!
Al enige tijd bewonder ik jullie creaties, en heb behalve hier ook het forum van deleukstetaarten al veelvuldig rondgesnuffeld.
Mijn vriendin wordt komende maandag 40, en hier wil ik natuurlijk iets speciaals voor doen. Ik heb een aantal mensen al aangeschreven afgelopen dagen om te kijken of ik nog ergens een mooie, lieve taart kan bestellen, maar ik ben gewoon te laat. Hier had ik mij bij neergelegd, dan maar weer een Hema-taart, maar de plannen zijn iets veranderd.
Haar oudste dochter (10) wil graag met mij samen een taart voor mama bakken, "zoals bij Taarten van Abel op tv"
Ok, leuk

, maar ik ben tot nu toe niet veel verder gekomen dan cakejes van koopmans, en kwarktaart uit een pak. Dus ga even jullie hulp nodig hebben nu

Na heel wat lezen ben ik op de volgende lijst ingrediënten uitgekomen, kunnen jullie mij corrigeren en aanvullen waar nodig?
Planet Cake zit hier bijna letterlijk aan de overkant dus moet het meeste wel kunnen krijgen.
- cakemix / biscuitmix (ca 500gram voor een standaard springvorm? Voor de zekerheid dus 1kg)
- wit rolfondant (hoeveel voor een bovenstaande taart ongeveer? Bekleden en misschien wat klein boetseerwerk van de kids) Marsepein houden de kids niet van, dus liever fondant.
- kleurstoffen (rood voor de taart zelf, +1 kleur voor de versiering bovenop)
- botercreme 1:1 om de buitenkant in te smeren voor het fondant er overheen gaat
- slagroom + klopfix voor de vulling
- jam voor de tweede laag vulling
En verder natuurlijk decoratie, ze willen in ieder geval dropveters en snoephartjes er op

Denk dat ik die het makkelijkst met een beetje zelfgemaakt glazuur vastplak (poedersuiker + water) ?
In principe blijft het bij deze ene keer, hoewel er vast nog wel eens om gevraagd gaat worden als het goed gaat. Maar ik heb dus geen behoefte aan bijvoorbeeld 5kg fondant in de kast en koop om deze reden ook maar 2 kleuren denk ik.
Alvast HEEL erg bedankt!
Jeremy Clarkson: You can buy one of these cars and tell people you drive a mid-engined, rearwheel drive, turbocharged, convertible Mercedes Benz