abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77962386
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 17:16 schreef rosey het volgende:
Ow ik dacht dat er in Zaanstad niets was! Vandaar dat ik vroeg naar Amsterdam! Heb jij ervaring met Taart op Maat?

Ik ga even op beide sites kijken, bedankt!
Taart op maat is van De leukste taarten shop dus ze zijn het aan hun eer verplicht om een goede workshop te geven.

Ik volg er nu de Wilton 1 workshop en ben erg tevreden over hoe alles verloopt.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_77964522
De taart is inmiddels op dus de foto kan nu wel geplaatst worden.

"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  zaterdag 13 februari 2010 @ 21:24:22 #178
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77965857
razend knap, nanook!!
in de haak.
pi_77966255
Nanook, applaus hoor! Knap joh.
pi_77968720
En kan je de Wilton 1 cursus ook volgen als je nog geen ervaring hebt of is het verstandig om eerst een workshop te volgen en er wat ervaring in op te doen? Die Wilton cursus spreekt mij ook wel aan namelijk!

Supermooie taart heb je ook weer gemaakt!!!
pi_77970933
Dank jullie wel allemaal. Ik kreeg vandaag meteen een bestelling voor exact zo'n zelfde taart van een andere moeder dus ik geloof inderdaad dat hij wel geslaagd was.

rosey, Er zitten nu ook onervaren dames op de Wilton cursus dus het kan absoluut ook als je een beginner bent. Je werkt in de Wilton cursus alleen niet met fondant of marsepein maar alleen met icing. Dus als je dat wilt leren moet je nog een andere cursus erbij doen.
  zaterdag 13 februari 2010 @ 23:26:23 #182
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77971398
haha en heb je er zin in om die ingewikkelde puzzel nog eens te maken? of is 't veel makkelijker, zo'n tweede keer. (of heb je de prijs flink opgedreven. ).
in de haak.
pi_77972300
Haha, de prijs opdrijven kon niet, het is namelijk voor dezelfde moeder als waarvoor ik destijds de 2 Dora taarten gemaakt heb. Maar ik ga er in elk geval voor om hem een tweede keer nóg netter te maken want er waren nu toch nog wel een paar dingetjes waar ik ontevreden over was. (De afgebroken snorharen bijvoorbeeld) En hopelijk is het een tweede keer inderdaad makkelijker.
pi_77972523
Inderdaad erg knap, Nanook! Petje af!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_77977052
Wauw Nanook, wat moet je daar een werk aan hebben gehad. Maar hij is echt heel mooi geworden!
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_78016052
Wow Nanook, wat mooi! Ziet er ook superstrak uit!

Voor degene die toevallig nog op zoek zijn naar een cupcake standaard, ik heb er vorige week een gekocht bij de Hoying (woonwinkel in Eindhoven) voor 15 euro. Dezelfde is bij DLT 35 euro! Klein verschil dus
pi_78017377
Wow Nanook, dat vind ik écht heel knap! Lijkt me echt een super moeilijk plaatje om te doen, en het ziet er super netjes uit!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_78034343
Hoi allemaal!

Al enige tijd bewonder ik jullie creaties, en heb behalve hier ook het forum van deleukstetaarten al veelvuldig rondgesnuffeld.

Mijn vriendin wordt komende maandag 40, en hier wil ik natuurlijk iets speciaals voor doen. Ik heb een aantal mensen al aangeschreven afgelopen dagen om te kijken of ik nog ergens een mooie, lieve taart kan bestellen, maar ik ben gewoon te laat. Hier had ik mij bij neergelegd, dan maar weer een Hema-taart, maar de plannen zijn iets veranderd.

Haar oudste dochter (10) wil graag met mij samen een taart voor mama bakken, "zoals bij Taarten van Abel op tv"
Ok, leuk , maar ik ben tot nu toe niet veel verder gekomen dan cakejes van koopmans, en kwarktaart uit een pak. Dus ga even jullie hulp nodig hebben nu

Na heel wat lezen ben ik op de volgende lijst ingrediënten uitgekomen, kunnen jullie mij corrigeren en aanvullen waar nodig? Planet Cake zit hier bijna letterlijk aan de overkant dus moet het meeste wel kunnen krijgen.

- cakemix / biscuitmix (ca 500gram voor een standaard springvorm? Voor de zekerheid dus 1kg)
- wit rolfondant (hoeveel voor een bovenstaande taart ongeveer? Bekleden en misschien wat klein boetseerwerk van de kids) Marsepein houden de kids niet van, dus liever fondant.
- kleurstoffen (rood voor de taart zelf, +1 kleur voor de versiering bovenop)
- botercreme 1:1 om de buitenkant in te smeren voor het fondant er overheen gaat
- slagroom + klopfix voor de vulling
- jam voor de tweede laag vulling

En verder natuurlijk decoratie, ze willen in ieder geval dropveters en snoephartjes er op Denk dat ik die het makkelijkst met een beetje zelfgemaakt glazuur vastplak (poedersuiker + water) ?

In principe blijft het bij deze ene keer, hoewel er vast nog wel eens om gevraagd gaat worden als het goed gaat. Maar ik heb dus geen behoefte aan bijvoorbeeld 5kg fondant in de kast en koop om deze reden ook maar 2 kleuren denk ik.

Alvast HEEL erg bedankt!
Jeremy Clarkson: You can buy one of these cars and tell people you drive a mid-engined, rearwheel drive, turbocharged, convertible Mercedes Benz
pi_78035261
Volgens mij kom je zo inderdaad een heel eind, Blamm. Ik weet niet over hoeveel keukengerei je beschikt, maar vergeet bijvoorbeeld de deegroller niet. Als je er vaker mee bezig zou gaan zou ik een smoother aanraden, maar omdat je zelf al aangeeft dat het eenmalig is is die niet zo nodig. Aan een kilo fondant heb je ook ruim genoeg. Hoe groot is je springvorm? Een centimeter of 24?

Superleuk dat je dat met haar dochter gaat doen trouwens, veel succes en vergeet je niet het resultaa(r)t te showen? .
pi_78035323
Oh, om je fondant uit te rollen heb je poedersuiker of crisco nodig om het plakken tegen te gaan. Maar poedersuiker heb je als het goed is al voor de 1:1 botercrème.
  maandag 15 februari 2010 @ 22:16:23 #191
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_78035826
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 20:44 schreef Nanook24 het volgende:
De taart is inmiddels op dus de foto kan nu wel geplaatst worden.

[ afbeelding ]
Die is echt prachtig!
pi_78036065
Ja ik gok dat de vorm 24cm zal zijn. Gewoon een flinke taart
Deegroller weet ik ook zeker dat hij er ligt, en met 2 handen en een la vol bestek is een hoop te bereiken gok ik.

Bedankt voor de tip van de poedersuiker. Hoeveel botercrème moet ik grofweg maken trouwens? Zodat ik een beetje weet hoeveel ik van alles in moet slaan
200gram boter + 200gram suiker = 400 gram. Is dat veel te veel? Veel te weinig?

Ben toch een beetje stiefvader bonusvader hè En het is wel gezellig, voor valentijnsdag dit weekeinde een kwarktaart gemaakt en versierd met een vruchtjes-hart. Uurtje lol trappen met ze, en wat lekkers toe
Jeremy Clarkson: You can buy one of these cars and tell people you drive a mid-engined, rearwheel drive, turbocharged, convertible Mercedes Benz
  dinsdag 16 februari 2010 @ 00:12:13 #193
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_78041206
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 17:44 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds niet zo'n puike taartenbakker, maar hier moet ik toch even inbreken Oppervlakte (en dus inhoud bij een cilinder) is evenredig met de diameter in het kwadraat. Recept grofweg vermenigvuldigen met 0,4 dan dus.
je hebt gelijk!
in de haak.
pi_78041712
Blamm, Je zit wat hoog met je hoeveelheid bicuitmix denk ik. Als je even op deze site kijkt vind je daar een tabel met hoeveel mix, eieren en water je nodig hebt voor welke vorm. En ook hoeveel fondant/marsepein je nodig hebt om de taart te bekleden.

Verder ben je helemaal goed op weg. Hou er alleen rekening mee dat als je fondant gebruikt je niet echt fel rood zult krijgen want wit+rood blijft toch altijd ietwat roze. Met marsepein lukt dit wel redelijk goed.

Vanavond weer Wilton cursus gehad. Morgen volgen de foto's van de clowntjes die we van icing gemaakt hebben.
pi_78046924
Maar die biscuitmix koop je in zakken van een kilo, dus dat heb je sowieso. Op de verpakking staat als het goed is wel de hoeveelheden voor een springvorm van ongeveer de grootte die Blamm wil gebruiken.
pi_78062614
Bedankt weer voor de reacties!
Net even langs gelopen bij Planet Cake en 1kg biscuitmix gekocht, 1kg wit rolfondant en 2 kleurtjes. Rood hadden ze niet meer, dus ik heb nu een donkerrood. Heb zo het vermoeden dat hij gewoon lila gaat worden ofzo, we zien wel
pi_78070358
Kom je de taart als hij af is nog wel laten zien Blamm? Ik ben wel benieuwd naar het resultaat van jullie middagje creatief zijn.

En zoals beloofd de clowntjes die ik gisteren gemaakt heb:

Het lijkt heel ingewikkeld maar als je weet hoe het moet kan iedereen ze maken. (Het was ook mijn enige geslaagde projectje van gisteren )
pi_78070445
Leuk hoor! Is dat kopje van plastic?
pi_78070680
ik wil ook wel taartjes maken maar heb geen bakoven.

wij hebben in België De Taartenfee
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_78070705
Dit is zo een leuk topic !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')