| Duvel | zondag 17 januari 2010 @ 09:56 |
Welkom in alweer deel 207 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken (vieze rukkers!). ====================================================================================== >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je complimenten, vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Klagen over treinen kan ook in KLB. Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld, een echt leuke anekdote (dus geen flauwe zooi) of kwaliteitsfoto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Of neem het risico om genadeloos te worden afgefakkeld. It's up to you! ====================================================================================== >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. Dat het op rails rijdt, wil niet zeggen dat het een trein is. >> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Een mens met verstand neemt echter gewoon de trein over de oude lijn: 't scheelt een kwartier, maar ook veel euro's per enkele reis èn je hoeft geen uur te wachten op de volgende trein. Als ie niet uitvalt of dik vertraagd is. Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs in het gunstigste geval nog maar 3:18 uur, in de praktijk is je horoscoop echter betrouwbaarder dan de dienstregeling van de Thalys. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe. Zo weet je dat je tijdens je vertraging in elk geval niet hoeft te staan. Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten. Ik bedoel: kom op zeg, Breda... >> Met Kruidvatkaartjes en andere actie-dagkaarten naar het buitenland Echte dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dergelijke dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. Al die truttenkaartjes (Kruidvat, BP etc.) kunnen andere regelingen kennen, door bijvoorbeeld alleen geldig te zijn in binnenlandse NS-treinen. Voor reizen naar het buitenland is je dagkaart geldig tot en met het laatste station voor de grens. Vanaf het betreffende station moet de volledige prijs voor een kaartje betaald worden, dus inclusief het Nederlandse traject tot aan de grens. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. ====================================================================================== >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Uithuizen - Socios Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Harlingen Haven - Socios VSM-Rit Apeldoorn - Beekbergen - Greavy SSN-Kerstrit naar Münster, Duitsland - greavy Zwitserland - sander89 >> Materieel Omlopen Er zijn een aantal (vaste) omlopen van verschillend mat. Van een aantal is er een lijst gemaakt. Hieronder links erheen. Plan T - Informatie (Omlopen, treinstellen e.d. Last update: 6-1-09) ====================================================================================== Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop! [ Bericht 50% gewijzigd door Duvel op 17-01-2010 10:09:27 ] | |
| Hr-Flip | zondag 17 januari 2010 @ 10:18 |
![]() Rustig plaatje van een rustig treintje, op een rustige morgen. Precies eigenlijk als deze zondag | |
| Duvel | zondag 17 januari 2010 @ 10:31 |
| Fraai plaatje, nauwelijks voorstelbaar dat dit de 21e eeuw is... | |
| dennistd | zondag 17 januari 2010 @ 10:52 |
![]() SGMm 2990 In de sneeuw onderweg als sprinter van Enschede naar Apeldoorn, kort voor Enschede Drienerlo | |
| Palmboom313 | zondag 17 januari 2010 @ 10:53 |
| ah shit Ireyon heeft nog niet gereageerd | |
| Fixers | zondag 17 januari 2010 @ 11:21 |
quote: quote:Idd, het zou zo van iemands modelspoorbaan kunnen zijn met die stronken en dat karretje. | |
| Ireyon | zondag 17 januari 2010 @ 11:25 |
quote: | |
| Fred2 | zondag 17 januari 2010 @ 11:28 |
quote:Een van de weinige treinen met een sneeuwschuiver In 1989 iig nog niet: ![]() NS DH1 3102 wacht in Harlingen Haven geduldig op vertrek. | |
| Luco | zondag 17 januari 2010 @ 11:39 |
quote:Wat een schattig stelletje is dat eigenlijk | |
| bork | zondag 17 januari 2010 @ 12:22 |
http://en.wikipedia.org/wiki/City_of_new_orleans | |
| Hr-Flip | zondag 17 januari 2010 @ 12:38 |
quote:Ah de 3102 Hier op een plek, waar maar weinig mensen een DH zouden tegenkomen. ![]() Namelijk te Enschede. | |
| Duvel | zondag 17 januari 2010 @ 12:41 |
quote:Wisseltje verkeerd in Almelo en vervolgens maar doorgetuft? | |
| Kankerkachelsverkopert | zondag 17 januari 2010 @ 12:45 |
quote:Wat een verschil met die koploper zeg. | |
| Dr_Flash | zondag 17 januari 2010 @ 12:53 |
| lijkt wel een sloop-duw-transport | |
| dennistd | zondag 17 januari 2010 @ 12:57 |
quote:Als ik me niet vergis werden de stellen in Enschede gewassen, net als de Lintjes (die ik er trouwens al een hele tijd niet meer heb gezien?) | |
| Duvel | zondag 17 januari 2010 @ 12:58 |
quote:De Linten zullen ook wel gewassen worden bij VOITH, toch? | |
| Zug-Chef | zondag 17 januari 2010 @ 12:59 |
![]() Ter hoogte van het buurtschap Heukelom (gelegen tussen Oisterwijk en Tilburg) is Plan V 479 als stoptrein Weert - Tilburg West onderweg. Donderdag 14 januari 2010, Tevens TVP | |
| RealZeus | zondag 17 januari 2010 @ 13:18 |
quote:Nee, ergens in de jaren 90 hebben alle Wadlopers een baanruimer gekregen. | |
| Dr_Flash | zondag 17 januari 2010 @ 13:26 |
quote:Waarom eigenlijk? | |
| RealZeus | zondag 17 januari 2010 @ 13:36 |
quote:Ik heb het even opgezocht. Dat komt voort uit het ongeval op 16 september 1996 tussen Leeuwarden en Tytsjerk, waarbij een kudde koeien werd aangereden. De trein ontspoorde doordat de koeien bekneld raakten tussen het draaistel van het voorste treinstel (DH1 3110) en de stelconplaten. De eerste stellen met een baanruimer (3101 en 3102) kwamen op 12 december 1996 in dienst. Bron: Het boek: Ongevallen op Nederlands Spoor. | |
| Crientj | zondag 17 januari 2010 @ 13:39 |
![]() | |
| Dr_Flash | zondag 17 januari 2010 @ 13:40 |
quote:okee, eigenlijk is het dus gewoon ECHT een "koeienvanger" Oh dat boek heb ik ook trouwens. Thuis | |
| Peterselieman | zondag 17 januari 2010 @ 13:42 |
quote:Bij dat ongeval was idd bijna de halve wadslopervloot uitgeschakeld En dat het zoveel stellen waren kwam omdat er een ICM-III achter hing | |
| Dr_Flash | zondag 17 januari 2010 @ 13:46 |
quote:Hij is bewogen | |
| Duvel | zondag 17 januari 2010 @ 13:50 |
quote:Ik heb het ook! Beneden. | |
| Hr-Flip | zondag 17 januari 2010 @ 14:16 |
| 3102 en 3101 kwamen inderdaad om te wassen naar Enschede, de lintjes 44 en 45 nog steeds trouwens, elke zondag ochtend. Immers begint de treindienst dan pas rond het middag uur. Maar goed de 3102 tijdens zijn 2 wekelijkse wasbeurt ![]() | |
| RealZeus | zondag 17 januari 2010 @ 14:45 |
quote:Zo, da's een lang raam. | |
| RealZeus | zondag 17 januari 2010 @ 14:46 |
quote:Ja, één stel krijgt een ICM ook niet weg natuurlijk. Het domme is dat de ICM ook weer door een koppel Wadlopers terug is gesleept. In plaats van dat ze nou even een fatsoenlijke loc sturen. | |
| greavy | zondag 17 januari 2010 @ 15:32 |
| Iemand zin om aanstaande zaterdag een rondje te doen? Ik wil richting limburg, stukje met veolia, of naar Friesland/Groningen, met Arriva een stuk, bijv leeuwarden - groningen. In de ochtend wil ik al weg. | |
| James1988 | zondag 17 januari 2010 @ 16:16 |
Mooie trein. Al is 't maar een render. | |
| ziggyziggyziggy | zondag 17 januari 2010 @ 16:19 |
| TEE-vp | |
| Dr_Flash | zondag 17 januari 2010 @ 16:51 |
quote: De Kruckenberg Schienenzeppelin. Nog steeds wereldsnelheidsrecordhouder voor benzine-aangedreven railvoertuigen | |
| Palmboom313 | zondag 17 januari 2010 @ 16:54 |
quote:sow | |
| James1988 | zondag 17 januari 2010 @ 16:59 |
| De Venturio van Siemens. Op dit moment alleen nog maar een concept, helaas. Wat kenmerken: - Leverbaar in zowel diesel als electrische versie (3 kV, 15 kV en/of 25 kV) - Topsnelheid van 160 tot 250 km/h - Kantelbaksysteem mogelijk Meer info in deze brochure. | |
| dennistd | zondag 17 januari 2010 @ 16:59 |
quote:Mja, als er geen benzine-aangedreven railvoertuigen meer gemaakt worden Wat was in NL de laatste eigenlijk, de oersik? | |
| dennistd | zondag 17 januari 2010 @ 17:01 |
quote:Laat ze de order bij AnsaldoVaticaanstad maar annuleren en dat ding bestellen, die lijken me een stuk eerder geleverd te worden | |
| Duvel | zondag 17 januari 2010 @ 17:02 |
quote:Ome Keesje? Märklin heeft die Schienenzeppelin trouwens ook als model uitgebracht. Rijdt helaas voor geen meter door de elektische constructie... | |
| Ireyon | zondag 17 januari 2010 @ 17:36 |
quote:Mooi ding, doet me een beetje aan de Zefiro denken. Behalve dan dat die laatste nóg beter is Maximum operating speed of 380 kph Seater coaches, 8- or 16-car non-articulated trainsets 'k Hoop echt dat er ooit nog met een 16-bakken hogesnelheidstrein gaat worden gereden, machtig mooi om te zien | |
| Duvel | zondag 17 januari 2010 @ 17:38 |
quote:Er zijn testen geweest met twee gekoppelde Thalys treinstellen op de HSL Zuid, dan heb je ook zo'n lange trein. Zelf denk ik dat 16 bakken voor Nederland niet rendabel is. | |
| Dr_Flash | zondag 17 januari 2010 @ 17:40 |
quote:Benzine? Nee hoor | |
| James1988 | zondag 17 januari 2010 @ 17:48 |
| De Zefiro is ook een mooie trein ja... en 380 km/h is natuurlijk ganz geil. Alleen zullen we er in Nederland weinig aan hebben omdat we daarvoor te klein zijn. 16 bakken HST zullen ook nooit rendabel zijn voor de binnenlandse dienst en Beneluxdienst. | |
| Ireyon | zondag 17 januari 2010 @ 17:49 |
quote:'t Hoeft van mij ook niet in Nederland, maar ook vanuit het buitenland levert het mooie beelden op. Maar was het dan niet de bedoeling om hier ooit wel met twee Thalys treinstellen te rijden? 'k Meen ergens gelezen te hebben, dat er bij de kelder van Antwerpen Centraal bewust rekening is gehouden met een 16-bakken tellende trein. | |
| Ireyon | zondag 17 januari 2010 @ 17:50 |
quote:Voor de Beneluxtrein zou het echt geen kwaad kunnen.. Die had sowieso al jaren met een rijtuig of 12 moeten rijden. | |
| James1988 | zondag 17 januari 2010 @ 17:52 |
| Klopt, de huidige Benelux mag best wel wat langer of hoger (dubbeldeks?), maar jaren geleden was al bekend dat de huidige BNL afgeschoten wordt voor Fyra, vandaar dat er niet is geïnvesteerd. In mijn post bedoelde ik ook de Fyra-Beneluxdienst. | |
| Fixers | zondag 17 januari 2010 @ 19:15 |
quote:De beneluxstam is toch ingekort omdat de oude elfjes 'm anders niet meer uit die Antwerpse kelder konden trekken? | |
| James1988 | zondag 17 januari 2010 @ 19:20 |
| Zegt men. Het zou mij niet verbazen als ook dat 'reizigertje pesten' is. De V250's bestaan tenslotte wél uit 8 bakken en kunnen dus ook meer reizigers vervoeren dan 7 bakken ICRm. Bovendien rijdt er nu vrijwel altijd Traxx rond en dat zijn goederenlocs, die moeten met gemak 8 rijtuigen kunnen trekken. | |
| Dr_Flash | zondag 17 januari 2010 @ 19:30 |
| mja, mij zou het ook niet echt verbazen. Over 1 ding kan iedereen het eens zijn: de Beneluxdienst in zijn huidige vorm is een hard falend kutproduct | |
| James1988 | zondag 17 januari 2010 @ 19:46 |
| En dat is vanuit de zakelijke belangen van NMBS en NS Hispeed prima te begrijpen. Fyra kan potentieel veel meer inkomsten opleveren.... het is dan niet handig om een concurrerend product in leven te houden. Maar het is wel een rotstreek als je kijkt naar je maatschappelijke belangen. | |
| SpeedyRich | zondag 17 januari 2010 @ 20:15 |
| Hoe zit het eingelijk met de V250 ? Zijn er stellen inmiddels afgenomen door NS ? | |
| Peterselieman | zondag 17 januari 2010 @ 20:18 |
quote:zo ver is het nog lang niet. waarschijnlijk zal het oktober/november worden lijkt me | |
| James1988 | zondag 17 januari 2010 @ 20:22 |
| Op dit moment is de test-V250 wederom in België voor testritten. Een eerdere poging was gestaakt i.v.m. vierkante wielen, nu gaat men het opnieuw proberen. | |
| Dr_Flash | zondag 17 januari 2010 @ 20:26 |
quote:Noem er maar geen jaartal bij inderdaad | |
| Zug-Chef | zondag 17 januari 2010 @ 20:55 |
quote:Ik heb de moeite half december niet eens genomen het uberhaupt te proberen. De stoppert Roosendaal-Antwerpen was punktueel, rustig en zo veel meer tijd kostte het niet eens. | |
| Dr_Flash | zondag 17 januari 2010 @ 21:08 |
quote:EN je steekt er nogeens een cabineritje van op | |
| dennistd | zondag 17 januari 2010 @ 22:12 |
Zo, eens even weer wat foto's online gegooid, liep nogal wat series achter ![]() Historisch 186 DE-II van Historisch Streekvervoer Achterhoek, te Winterswijk ![]() DM'90 3419 Voorop de stoptrein naar Zwolle, te Enschede ![]() SGMm 2943 Sprinter naar Nijmegen, te Dieren ![]() DM'90 3401 Op rondrit vanaf Utrecht via Apeldoorn-Dieren en Arnhem, hier bij de eerste overweg in de VSM-lijn ![]() LINT 41/H 43 Stoptrein uit Zutphen, te Oldenzaal ![]() Hogesnelheidsmaterieel 4305 Thalys naar Amsterdam Centraal gefotografeerd vanuit de intercity naar Vlissingen, te Roosendaal ![]() Plan T 530 Stoptrein naar Den Haag Centraal, te Rotterdam Centraal ![]() 6400 6453 Aan het rangeren met de afstandsbediening, te Almelo ![]() 16/17/1800 locs 1728 Intercity uit Amsterdam, te Enkhuizen ![]() Historisch NS20 Directie-motorwagen 'Kameel' te Hengelo ![]() DM'90 3419 Met zwarte baanruimer voorop de stoptrein naar Zwolle, te Hengelo De rest staat op trein.dennistd.nl | |
| Palmboom313 | zondag 17 januari 2010 @ 22:40 |
| zwarte baanruimer??? dat hebben ze toch niet allemaal. | |
| Ireyon | zondag 17 januari 2010 @ 22:58 |
quote:Was dit terwijl hij al over de HSL had moeten rijden? Misschien wel één van de laatste keren dat-ie hier op beeld is vastgelegd. Verder, eerste klas, doe maar sjiek | |
| greavy | zondag 17 januari 2010 @ 23:01 |
| Nee, normaal is de baanruimer geel. Kijk maar naar de eerder geplaatste pics. | |
| RealZeus | zondag 17 januari 2010 @ 23:07 |
quote:Hele mooie beelden: | |
| dennistd | zondag 17 januari 2010 @ 23:09 |
quote:Nee, deze foto is al van 8 november quote:Mja, ik zat urenlang (Rotterdam-Vlissingen-Roosendaal-Zutphen) in een VIRM, dus dan moet een overgangsbewijs met korting er maar af kunnen | |
| dennistd | zondag 17 januari 2010 @ 23:10 |
quote:De 3419 had als proef aan één kant een zwarte baanruimer (waarvoor die proef was weet ik ook niet), maar volgens mij is ie aan beide kanten gewoon weer geel. | |
| greavy | zondag 17 januari 2010 @ 23:15 |
quote:Dat zijn dus weer 6 bakken minder, oftewel nog 29 bakken te gaan als ik me niet vergis. Alleen wanneer ze naar de sloper gaan, is nog niet bekend. | |
| dennistd | zondag 17 januari 2010 @ 23:16 |
quote:Plan V 833 en Plan T 512 zijn ook al weg, ik hou het bij op http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=350 | |
| Erasmo | zondag 17 januari 2010 @ 23:18 |
Tsjah:![]() | |
| greavy | zondag 17 januari 2010 @ 23:40 |
quote:Nu dus nog 23 bakken te gaan. | |
| Socios | maandag 18 januari 2010 @ 00:28 |
| Leuke foto's. | |
| bork | maandag 18 januari 2010 @ 09:53 |
| fotoos waren zeker nice, rijdt er weer een normale ICE 's ochtends vroeg richting Duitsland? | |
| Duvel | maandag 18 januari 2010 @ 09:59 |
quote:Ik zag er net eentje door de flarden mist richting Amsterdam gaan. | |
| greavy | maandag 18 januari 2010 @ 10:29 |
quote:Er is dus weer ICL in de omloop. Alhoewel het nog niet planmatig is, schijnen ze momenteel meer terug te komen. Verder heeft er vandaag (bij mijn weten) nog géén mat'64 in de ICE trein gezeten, en werden dus de echte ICE's ingezet. | |
| greavy | maandag 18 januari 2010 @ 10:34 |
quote:Dat schijnt niet te kloppen, aldus Somda. quote:post van 18-1 00:43 Het moet dus niet de 512 zijn, maar de 521. De 512 staat tevens niet te Weert, maar te Maastricht, of hij moet inmiddels verplaatst zijn. | |
| Dr_Flash | maandag 18 januari 2010 @ 11:16 |
| er wordt ineens nogal halsoverkop haast gemaakt met de afvoer van mat64, is het niet?? | |
| Duvel | maandag 18 januari 2010 @ 11:24 |
| Ja, de milieuvergunning van het opstelterrein in Weert schijnt binnenkort te verlopen. | |
| Dr_Flash | maandag 18 januari 2010 @ 11:25 |
| ja okee, maar dan nog, heel lang gebeurt er niets, en nu ineens... Rijdt er sowieso nog mat64 rond eer ik terugkom van mijn blessure?? T zou wat zijn | |
| Zug-Chef | maandag 18 januari 2010 @ 11:29 |
| Ja hoor, er rijdt nog genoeg rond en dat gaat nog wel ff mee hoor. Datgene wat al maanden aan de kant staat wordt nu afgevoerd. | |
| dennistd | maandag 18 januari 2010 @ 11:29 |
quote:vast wel, ik heb nog net gehoord dat al het SLT al weer in dienst is namelijk | |
| Duvel | maandag 18 januari 2010 @ 11:30 |
quote:Vast wel. Hoewel SLT inmiddels wel langzaam instroomt. Ik geloof dat er eindelijk een sloper gevonden is voor Mat'64, er is een aanbesteding geweest. | |
| Peterselieman | maandag 18 januari 2010 @ 11:31 |
| Ik hoorde dat Beelen het MAT mag gaan slopen. | |
| Duvel | maandag 18 januari 2010 @ 11:31 |
| Ik las het zelfs. Maar ik weet niet meer waar. | |
| Dr_Flash | maandag 18 januari 2010 @ 11:32 |
| Ah okee, gelukkig maar | |
| Peterselieman | maandag 18 januari 2010 @ 11:33 |
quote:Stond op Somda geloof ik | |
| ziggyziggyziggy | maandag 18 januari 2010 @ 11:41 |
quote:Giel? | |
| Duvel | maandag 18 januari 2010 @ 11:51 |
quote:Daar heb ik het zeker niet gelezen. | |
| Christiaan | maandag 18 januari 2010 @ 12:47 |
Op station Oisterwijk hebben we drie perrons, waarvan 2 en 3 eilandperron zijn. 1 stopt bij een spoorwegovergang, aan de andere kant van de spoorwegovergang begint het eiland van 2 en 3. Zie foto voor duidelijkheid, genomen vanaf perron 1![]() Voorheen stopte de stoptrein naar Tilburg West altijd op perron 3. Daardoor kon je nog rennen om de trein te halen als je hem aan zag komen. Nu stopt hij sinds kort op 2. Daardoor gaan de spoorbomen op de overweg dicht, en moet je dus al veel eerder aanwezig zijn. Ook uitstappers moeten wachten tot de trein weggereden is. Kan iemand hier een logische verklaring voor geven? | |
| Fred2 | maandag 18 januari 2010 @ 12:55 |
| Misschien dat de SLT's niet op spoor 3 kunnen/mogen stoppen en dat (er vanuitgaande dat SLT zou rijden), de dienstregeling daar op aangepast is? | |
| dennistd | maandag 18 januari 2010 @ 13:12 |
quote:Het enige dat ik me zo kan bedenken is dat de trein zo sneller kan binnenrijden en vertrekken omdat hij niet door de wissels hoeft. Is de trein misschien net ergens een minuutje sneller geworden? Dan zou dat de reden voor deze actie wel kunnen zijn | |
| ReisT | maandag 18 januari 2010 @ 13:15 |
| Inderdaad, dat soort zijspoortjes wordt normaal niet gebruikt als er geen noodzaak voor is, blijkbaar is er sinds de nieuwe dienstregeling geen reden meer die trein op spoor 3 te zetten. Met SLT heeft het in ieder geval niets te maken, er is geen reden waarom dat niet op spoor 3 zou kunnen stoppen. En dan nog, er is de komende jaren geen enkele sprake van dat daar SLT zou gaan rijden. | |
| Ireyon | maandag 18 januari 2010 @ 13:19 |
quote:Dat ene minuutje zou wel logisch zijn, aangezien de aansluiting in Tilburg op de IC naar Roosendaal érg vaak op een minuutje gemist wordt | |
| Ascendancy | maandag 18 januari 2010 @ 13:35 |
| Waarom trilt een mat64 eigenlijk afsof er een dieselmotor stationair aan het draaien is? Je hoort ook altijd zo'n achtergrondbrom. | |
| SpeedyRich | maandag 18 januari 2010 @ 14:09 |
quote:waarschijnlijk hoor je de koelfans van de trafo's van de trein | |
| Socios | maandag 18 januari 2010 @ 14:26 |
| @ Christiaan: ontvlechting van de treinenloop. | |
| Duvel | maandag 18 januari 2010 @ 14:28 |
quote:Wat? | |
| Ascendancy | maandag 18 januari 2010 @ 14:36 |
quote:Daar zit wat in. Wel raar, koeling zou door luchtstroom al genoeg kunnen zijn. En zo weinig ruimte is er toch niet in zo'n trein, dus zijn trafo's best efficient op te stellen. | |
| Duvel | maandag 18 januari 2010 @ 14:40 |
quote:Er zitten geen transformatoren van noemenswaardig vermogen in Mat'64. | |
| Ascendancy | maandag 18 januari 2010 @ 14:52 |
quote:Relatief gezien toch best wel? Het ding heeft hetzelfde vermogen als een koploper. | |
| Duvel | maandag 18 januari 2010 @ 15:00 |
quote:In een Koploper zit ook geen noemenswaardige transformator. Waarom zou er een transformator in moeten zitten? | |
| Ascendancy | maandag 18 januari 2010 @ 15:03 |
| Omdat een elektromotor op wisselstroom eenvoudiger is en minder slijtage heeft. | |
| Duvel | maandag 18 januari 2010 @ 15:05 |
quote:Er staat gelijkspanning op de bovenleiding. Gelijkspanning op een trafo levert een kortsluiting op. Een wisselstroommotor in een trein is overigens niet eenvoudiger, kan wel energiezuiniger zijn. Maar in Mat'64 en Koplopers zitten gelijkstroommotoren. | |
| Ascendancy | maandag 18 januari 2010 @ 15:11 |
| Gelijkspanning direct op een trafo inderdaad ja. Maar dat heb ik nooit gesuggereerd. Wat is jou verklaring dan? | |
| Duvel | maandag 18 januari 2010 @ 15:12 |
quote:Ik vermoed de compressor. Edit: of onderdelen van de verwarming (daar zitten wel wat blowers in geloof ik). | |
| SpeedyRich | maandag 18 januari 2010 @ 15:16 |
quote:Je heb helemaal gelijk De compressor en niet trafo's Stom | |
| Duvel | maandag 18 januari 2010 @ 15:18 |
quote:Asc en ik hadden er iets meer woorden voor nodig. | |
| Ascendancy | maandag 18 januari 2010 @ 15:28 |
| Als jij gewoon direct dingen uitlegt | |
| Dr_Flash | maandag 18 januari 2010 @ 15:31 |
quote:Ja. Of nu alsnog, want ik snap er nog steeds maar weinig van | |
| greavy | maandag 18 januari 2010 @ 15:35 |
quote:Om exact te zijn, zou deze 1 Februari afgelopen zijn, en de gemeente geen nieuwe willen verlenen aan de Nederlandse Spoorwegen. quote:Ja, klopt. Sloper Beelen heeft een zeer lange aanbestedingsprocedure gewonnen. Voor ze naar de sloper gaan, worden ze van Weert naar Zwolle Rangeerterrein gevoerd. Er is een V'tje die dient als koppelwagen, en het word getrokken door VolkerRail loc 203-2 en achteraan een Kirow kraan die gebruikt word als remwagen. Vanaf Zwolle Rangeerterrein gaan ze in de toekomst naar Zwolle Katwolde, waar ze op een boot worden getakeld, en doorgevoerd naar de sloper. quote: | |
| Ascendancy | maandag 18 januari 2010 @ 15:36 |
| Trafo zijn 2 spoelen die spanning omzetten. Dit is een lineaire verhouding tussen het aantal wikkelingen. Ik dacht dat gezien het zwakke Nederlandse net, de treinen niet direct op 1500V DC reden. Een trafo wordt een kortsluiting naar t=oneindig, doordat de energieopslag in de spoel verzadigd raakt en de weerstand dus naar 0 gaat(niet exact juist) Bij wisselspanning is dit niet omdat de impedantie dan jwL is. | |
| dennistd | maandag 18 januari 2010 @ 15:39 |
| Het Nederlandse materieel rijdt gewoon op de 1500v. Hoe het zit met een BR189 en een Traxx weet ik zo niet. Belgisch spul rijdt hier op halve kracht, maar in hoeverre de motoren dan ook op 1500v ipv 3000v lopen, geen idee? | |
| Dr_Flash | maandag 18 januari 2010 @ 15:41 |
quote:Nou ik begrijp er de ballen van. Maar dat je energie opslaat in een spoel is onzin. Dat doe je in condensatoren en accu's en zo. Vind ik | |
| Ascendancy | maandag 18 januari 2010 @ 15:45 |
quote:Een spoel bouwt een magnetisch veld op. Flux. | |
| SpeedyRich | maandag 18 januari 2010 @ 15:52 |
| de sluit hem kort omdat de spoel geen weerstand levert aan gelijkspanning omdat de stroom en richting niet verandert. Een trafo werkt doordat je telkens(50 keer) van richting verandert (tussen + en -) Als je er gelijtkspanning erop zet is de stroom en fase telkens het zelfde dus heb je infeite kortsluiting aangezien er "geen" weerstand tussen zit. | |
| Ascendancy | maandag 18 januari 2010 @ 15:53 |
| Niet helemaal waar, want het is niet direct een kortsluiting. Pas als t naar oneindig gaat. | |
| Duvel | maandag 18 januari 2010 @ 16:17 |
| Sorry, ff geen tijd om dat in detail uit te leggen, maar de impedantie van een spoel is evenredig met de frequentie waarop je de spoel gebruikt. De frequentie van gelijkspanning is 0, dus de impedantie ook, ergo: kortsluiting. Je kunt een transformator dus alleen gebruiken om wisselspanningen te transformeren. Om gelijkspanning te verhogen of te verlagen kun je een chopper gebruiken. Die "hakt" de spanning en vlakt die pulsen wat af, zodat het resultaat een lagere (of hogere, bij een up-chopper) spanning aan de uitgang is. Meer info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Transformator | |
| TeringHenkie | maandag 18 januari 2010 @ 16:42 |
| In NL rijden we trouwens op 1800VDC, niet 1500. | |
| Duvel | maandag 18 januari 2010 @ 16:52 |
quote:Het is een 1500V-systeem conform NEN-EN 50163. | |
| davidov2009 | maandag 18 januari 2010 @ 17:21 |
quote: quote:Jullie hebben allebei gelijk | |
| Fred2 | maandag 18 januari 2010 @ 17:21 |
quote:1500V -10% +20% (en daar past 1800V net in). quote:daar zit een wisselrichter in: de gelijkspanning wordt omgezet in wisselspanning. (dit systeem zit ook in de VIRM's en SLT's en zorgt voor het zingen van de VIRM) quote:Zonder aanpassing zou Belgisch mat affikken doordat de spanning dermate inzakt dat de stroom omhoog schiet en er te veel warmte ontstaat. Reeks 11.8 heeft (dacht ik) een 1500V motor met een step-down chopper om in België te kunnen rijden. Reeks 25.5 rijdt op 3000V en heeft een up chopper om in Nederland te kunnen rijden. (Maar ik kan hier de plank ook misslaan...) | |
| Crientj | maandag 18 januari 2010 @ 17:39 |
| Hmm, vaaghe trein die ik bij Maliebaan zag binnenrijden. o.O | |
| dennistd | maandag 18 januari 2010 @ 17:49 |
quote:Laat me raden: Mat'54 386, Mat'46 273 en Plan U 114? | |
| TeringHenkie | maandag 18 januari 2010 @ 17:51 |
![]() FUCK YEAH | |
| Crientj | maandag 18 januari 2010 @ 18:40 |
quote:Heb werkelijk geen idee, fietste er iets te snel langs. | |
| thats-me | maandag 18 januari 2010 @ 18:56 |
Deze trein is dat ![]() © Robehv op flickr | |
| Dr_Flash | maandag 18 januari 2010 @ 18:56 |
quote:Doet het stootjuk op spoor 1 het alweer daar ja? | |
| ReisT | maandag 18 januari 2010 @ 20:37 |
quote:Nederlands mat dat België binnenrijdt dát fikt af. De stoptreintjes die bij Roosendaal en Maastricht de grens over komen hebben echt geen enkele aanpassing. Dat spul heeft ook simpele gelijkstroommotoren en die kunnen eigenlijk nooit een te lage spanning krijgen. Het gaat hoogstens wat langzamer maar das alles. Nieuwer Belgisch spul dat geen gelijkstroommotoren heeft maar wel ingewikkelde elektronica en software dat schijnt wat moeilijker te doen. Maar dat komt dus nooit in NL. quote:Die hebben gewoon een parallelle schakeling: 1500V + 1500V = 3000V. | |
| Ascendancy | maandag 18 januari 2010 @ 20:45 |
| Het gaat niet om een te lage spanning. Als de spanning halveert, verdubbeld de stroomsterkte bij het zelfde vermogen. Daardoor neemt de waarmte onwikkelling in de bedrading met een factor 4 toe. I^2 * R = P Parallel 1500+1500 is niet 3000. Als je 2 motoren parallel zet, krijg je over beide 3000 Volt. Stroom verdeelt zich parallel, spanning niet. Als je ze in serie zou willen verdelen, zou je als je over de grens rijdt, een extra motor aan moeten koppelen, anders staat er gewoon 3000V over die hele motor. | |
| ReisT | maandag 18 januari 2010 @ 20:48 |
quote:Zo'n trein kwam ik gisteren tegen bij Lunetten: ![]() Aparte combinatie dus van loc (slecht te zien hier helaas) + halve plan V + plan T + plan V + halve plan V + spoorkraan (+ toebehoren). | |
| Dr_Flash | maandag 18 januari 2010 @ 20:52 |
quote:Lees: als de spanning halveert, halveert het vermogen bij gelijkblijvende stroomsterkte | |
| Duvel | maandag 18 januari 2010 @ 20:53 |
quote:Ja, dus rij je met de halve spanning met gelijke stroom op half vermogen. Geen probleem toch? | |
| Duvel | maandag 18 januari 2010 @ 20:54 |
quote:GMTA. | |
| Ascendancy | maandag 18 januari 2010 @ 20:55 |
quote:Maar de bovenleiding is technisch gezien een spanningsbron. De spanning is constant. De stroomsterkte is varierend afhankelijk van de vraag. Dus of het vermogen zou fysiek gehalveerd moeten worden, of de zekering brandt door(als de belgen daaraan gedacht hebben | |
| Duvel | maandag 18 januari 2010 @ 20:57 |
quote:Bij het optrekken regelt de trein op stroom, die wordt begrensd. Jouw verhaal gaat niet op: je hebt half vermogen en that's it. Wil je het volle vermogen moet je toeren uithalen als prutsen met de motorschakeling of omvormers. | |
| Dr_Flash | maandag 18 januari 2010 @ 20:58 |
quote:Nee, die halveert juist. | |
| Ascendancy | maandag 18 januari 2010 @ 21:00 |
| Dus wordt de stroom fysiek begrenst Ik leg alleen uit wat er gebeurt als je zonder enige beveiliging een trein op een ander net aansluit. En dat van die parallelle schakeling kan natuurlijk niet @ flash, dat is wel erg flauw natuurlijk | |
| ReisT | maandag 18 januari 2010 @ 21:13 |
quote:Je hebt gelijk, ik zei het niet helemaal goed, er ontbrak nog wat aan het verhaal. Heb t ff nagezocht bij HGBTF wist men hoe het precies zit. Het kan zo simpel omdat bij die Belgische locs normaal de motoren dus al in serie staan, de 3000V wordt dan dus verdeeld over meerdere motoren. Als ze onder 1500V rijden wordt omgeschakeld naar een parallele schakeling en krijgen de motoren dus dezelfde spanning als wanneer de loc onder 3000V rijdt. | |
| Ascendancy | maandag 18 januari 2010 @ 21:23 |
| Dan rijdt ie in Nederland een stuk zuiniger | |
| greavy | maandag 18 januari 2010 @ 22:15 |
| Weet iemand wat de ICMm 4211 vandaag te Dordrecht deed, kwam rond 13.25 binnenrijden op spoor 20 (kopspoor). Om 13.50 stond hij er nog, en leek niet te vertrekken. Daarna nog een omroep gehad dat de Benelux trein vanuit Brussel richting Amsterdam van 13.54 vandaag niet reed. Je kon met de Sneltrein wel naar Amsterdam als vervangend vervoer. Deze werd gereden door een VIRM. | |
| Yreal | maandag 18 januari 2010 @ 22:18 |
| ik en james prutsen lekker verder Iemand nou nog suggesties voor een naam van de onderneming? | |
| greavy | maandag 18 januari 2010 @ 22:20 |
quote:Klopt. De 'halve' Plan V'tjes zijn de koppelwagen, en als ik me niet vergis de 921. Straks staat Zwolle Rangeerterrein vol, tot er weer wat afgevoerd word.. Er stonden ook al een zootje Plan V'tjes | |
| Dr_Flash | maandag 18 januari 2010 @ 22:24 |
quote:Geen idee, maar dat zoiets zou bestaan op dit moment, zou nieuw voor me zijn | |
| Peterselieman | maandag 18 januari 2010 @ 22:25 |
quote:De 4211 zat vandaag in de 2200 volgens Somda | |
| greavy | maandag 18 januari 2010 @ 22:34 |
quote:De ICM 4211 bedoel ik. Excuses. Leek me wel vreemd, dat hij in de 2200 zat, want daar zit nooit een ICM, maar VIRM. Dan is ie met een LM ritje (kwam vanuit Rotterdam, en stond eerst bij Weeskinderendijk(Ter hoogte van de Brug over de Oude Maas) op een zijspoor beneden), waar hij na een aantal minuten vertrok, en op spoor 20 (met defecte CTA) werd neergezet. Oja, ik lees al iets: quote:De 4031 is later in de 5000 ingezet. [ Bericht 13% gewijzigd door greavy op 18-01-2010 22:42:49 ] | |
| KapiteinT | maandag 18 januari 2010 @ 22:59 |
quote:Hé een trolleybus. | |
| Ascendancy | maandag 18 januari 2010 @ 23:04 |
quote:Er stond ook een ICMm op spoor 6 gerangeerd. Niet gekeken welk nummer. Die sneltrein is regelmatig een VIRM toch? | |
| Dr_Flash | maandag 18 januari 2010 @ 23:08 |
| Kijk kijk kijk Met dank aan Frederik Tellerup ![]() | |
| ghizzer | maandag 18 januari 2010 @ 23:10 |
| Fles, hoe is het met de rug? | |
| trainfreak | maandag 18 januari 2010 @ 23:11 |
Hoe van iets lelijks toch een mooie foto maken?![]() De foto is gemaakt tijdens de testritten in België tussen Ath en Silly (foto niet van mij). | |
| Dr_Flash | maandag 18 januari 2010 @ 23:12 |
quote:Ja kut he, lig nog steeds 98 % van de tijd horizontaal | |
| Ascendancy | maandag 18 januari 2010 @ 23:13 |
| Zolang je de neus niet goed ziet en niet te dichtbij bent, is ie best mooi. | |
| Yreal | maandag 18 januari 2010 @ 23:14 |
quote:Ja van zo ver weg is alles nog te doen | |
| Peterselieman | maandag 18 januari 2010 @ 23:15 |
quote:Het blijft een grote stofzuiger, annex vliegenvanger. Meer kan ik er helaas niet van maken. | |
| KapiteinT | maandag 18 januari 2010 @ 23:16 |
| Kunnen ze er na levering niet even 2 andere kopbakken op zetten? Dan heb je misschien opeens een mooie trein! | |
| Ascendancy | maandag 18 januari 2010 @ 23:19 |
quote:De bakken zijn ook gewoon te lomp | |
| Dr_Flash | maandag 18 januari 2010 @ 23:19 |
quote:Joh laat ze. Hebben ze in Belgie ook een keer een moderne trein | |
| Peterselieman | maandag 18 januari 2010 @ 23:22 |
quote:zolang het ding maar niet over het hogekostenlijntje gaat tuffen is het mij best | |
| Socios | dinsdag 19 januari 2010 @ 00:28 |
| Heb je al een ritje gemaakt over de HSL-Zuid, Peterselieman? Je kan nu boeken voor eerste helft april. | |
| Duvel | dinsdag 19 januari 2010 @ 07:20 |
quote:Je beseft hopelijk wel dat er ook mensen zijn die wel verstand hebben van elektrotechniek? [ Bericht 0% gewijzigd door Duvel op 19-01-2010 08:08:22 ] | |
| Hr-Flip | dinsdag 19 januari 2010 @ 08:48 |
| Gezeur over dat electrische gedoe. Diesel is veel mooier. ![]() ![]() [ Bericht 28% gewijzigd door Hr-Flip op 19-01-2010 09:09:29 ] | |
| James1988 | dinsdag 19 januari 2010 @ 08:50 |
| Woohoo, net links ingehaald door een Thalys op de HSL-Zuid \o/ (ik rij zelf op de sporen ernaast, Breda richting Dordrecht/Rotterdam, ingehaald thv. de brug over het Hollands Diep). En zo te zien rijdt hij op tijd ook nog! | |
| Duvel | dinsdag 19 januari 2010 @ 09:03 |
quote:Die vonk! | |
| greavy | dinsdag 19 januari 2010 @ 09:19 |
| Nice pics Hr Flip! Diesel is idd. wel mooi materieel [ Bericht 25% gewijzigd door greavy op 19-01-2010 12:40:58 ] | |
| Peterselieman | dinsdag 19 januari 2010 @ 09:26 |
quote:Nog niet, maar zal binnenkort ff boeken | |
| Dr_Flash | dinsdag 19 januari 2010 @ 10:17 |
quote:Paar jaar geleden reden er nog legio Ludmilla's door NL, soms zelfs in dubbeltractie Allemaal weg | |
| ReisT | dinsdag 19 januari 2010 @ 10:29 |
quote:Je had genoeg van elektrisch gedoe dus je plaatst foto's van dieselelektrische treinen? | |
| Ireyon | dinsdag 19 januari 2010 @ 11:23 |
quote:Al zo'n I11-stam kan geen Nederlandse trein tippen hoor | |
| Hr-Flip | dinsdag 19 januari 2010 @ 11:24 |
sssst, alsof ik het niet weet ;-)![]() Beetje DM'90 dan, is tenminste geen DE mat | |
| Ascendancy | dinsdag 19 januari 2010 @ 11:34 |
quote: | |
| greavy | dinsdag 19 januari 2010 @ 12:41 |
![]() Dát is ook een mooie dieseltrein Btw is dat de IC4 | |
| Peterselieman | dinsdag 19 januari 2010 @ 12:43 |
quote:Is dat niet het door AnsaldoIkweetnietwaar veel te laat geleverde Deense treintje? | |
| Fred2 | dinsdag 19 januari 2010 @ 12:47 |
quote:Ja, daar zit iig nog een fatsoenlijke kop op. Maar ook hier geen boegdeuren | |
| KapiteinT | dinsdag 19 januari 2010 @ 12:50 |
| Maar wel weer van die schroefgaten in de kop. | |
| Dr_Flash | dinsdag 19 januari 2010 @ 14:30 |
quote:Ja, museummat voordat het goed en wel in dienst geweest is | |
| Ascendancy | dinsdag 19 januari 2010 @ 14:53 |
| ik vraag me trouwens af, of ze de deadline van september gaan halen voor een uursdienst amsterdam- Breda en Amsterdam-rotterdam? Vast niet, maar ze hebben het nog niet bijgesteld. | |
| dennistd | dinsdag 19 januari 2010 @ 15:41 |
quote:He, in die trein erachter zat ik denk ik | |
| greavy | dinsdag 19 januari 2010 @ 15:57 |
quote: quote:4 Jaar na geplande datum was het eerste stel afgeleverd En er zijn véél problemen geweest met communicatie, maar ook met de techniek in de trein.. Ze zijn nog steeds niet volledig afgeleverd quote:Aldus de Wiki | |
| Dr_Flash | dinsdag 19 januari 2010 @ 16:11 |
| laten we begin 2015 maar eens kijken hoe ver men ermee staat dus | |
| greavy | dinsdag 19 januari 2010 @ 16:19 |
quote:Ja daarnaast: Zojuist heb ik op Somda een bericht gelezen, dat de Bergland trein dit jaar niet naar de wintersport gebieden gaat rijden, laat staan binnen Nederland. Mensen die geboekt hebben, hebben een mail gekregen dat er dit seizoen géén treinen meer van hun zullen vertrekken, omdat het een lage bezettingsgraad heeft. Daarnaast zijn alle bestemmingen en boekdata uit het boekformulier gehaald, en is er op hun website geen nadere informatie te vinden. quote:Dit vind ik zwak van een bedrijf die deze reizen aanbieden, ook al staan ze al slecht aangeschreven met hun diensten. Daarnaast worden voor degenen die geboekt hebben, geen alternatieven gegeven, en mag je het zelf uitzoeken. | |
| Dr_Flash | dinsdag 19 januari 2010 @ 16:26 |
| die hele berglandtrein is één grote belazerij man Bericht stond al een week geleden op nicospilt.com trouwens. | |
| Dr_Flash | dinsdag 19 januari 2010 @ 17:05 |
| Wie maakt er binnenkort een hobbyrondje door Duitsland en wil voor mij even ergens de nieuwe HAFAS-CD opsnorren? | |
| Socios | dinsdag 19 januari 2010 @ 17:13 |
| Donderdag 4 februari ga ik weder. | |
| Nightshadow | dinsdag 19 januari 2010 @ 17:20 |
| Oke, misschien niet helemaal de goede plek maar jullie weten er vast veel vanaf. Gaat over de SOV. Ik heb al 2x geprobeerd de infolijn te bellen, maar daar wordt de verbinding verbroken omdat het te druk is, faalhazen Ik ging vandaag met de bus (Syntus) en moest voor het eerst inchecken/uitchecken. Dit heb ik ook gedaan. Daarna met de trein gegaan (Zp-Hgl, Hgl-Es), weer terug via Es-Dv, toen wilde ik de bus pakken maar zag ik een VIRM4 staan Dus ik ben net naar het oplaadpunt in mijn dorp geweest, schijnt hij niet te werken (niet genoeg dekking van Vodafone, schijnt vaker voor te komen, wederom slecht geregeld dus). Dus ik naar de AH in Zutphen, zegt hij eerst dat er -1,23 (min 1,23) euro erop staat. En vervolgens kan ik mijn product niet ophalen Iemand enig idee wat er aan de hand is/wat ik kan doen behalve alsmaar de infolijn te bellen. *edit: de 3e keer kwam ik er wel doorheen, maar na 20 min wachten heb ik zelf maar opgehangen. Van wat ik op de site lees is waarschijnlijk mijn kaart kapot. na een keer gebruikt te hebben [ Bericht 5% gewijzigd door Nightshadow op 19-01-2010 17:47:13 ] | |
| Dr_Flash | dinsdag 19 januari 2010 @ 17:32 |
quote:Kewl | |
| James1988 | dinsdag 19 januari 2010 @ 18:09 |
| Zojuist een ICMm-drietje gezien als stoptrein naar Dordrecht (vanaf Rotterdam Blaak, weet niet waar hij vandaankomt). Gebeurt dat vaker? | |
| Ascendancy | dinsdag 19 januari 2010 @ 18:25 |
quote:Die komt uit Leiden. En ik zie slechts sporadisch ICMm op de oude lijn(en verder richting venlo). Enkel als vervangend materieel | |
| greavy | dinsdag 19 januari 2010 @ 18:56 |
| Gister zat er ook al ICM(m) in de 2200. Dit is slechts sporadisch, en word weinig ingezet. En @james, hoelaat was dat ongeveer? Ik was denk ik net iets te vroeg weg uit Rotterdam Centraal (heb daar ong. anderhalf uur rondgelopen | |
| Ascendancy | dinsdag 19 januari 2010 @ 19:03 |
| Ik denk dat het er mee te maken heeft dat vooral de VIRM kapot is, maar dat op de trajecten die zijn aangepast voornamelijk ICM rijdt. | |
| greavy | dinsdag 19 januari 2010 @ 19:24 |
| klopt. De aangepaste trajecten word veel met ICM gereden, maar ook virm. Wat ze ook wel doen, is een inzet veranderen om LM ritjes te besparen. | |
| Peterselieman | dinsdag 19 januari 2010 @ 19:35 |
| Het is vooral ICM dat defect is. Daarnaast is er ook meer VIRM stuk dan gebruikelijk, maar niet heel erg veel meer. Het wordt echter nu op andere plaatsen ingezet. Zoals planmatig nu in de 522, 533, 546 en 557. Naast de bestaande slag 526/561 natuurlijk. | |
| Ascendancy | dinsdag 19 januari 2010 @ 19:45 |
| Heb je daar een bron van? Ik zie op foto's van werkplaatsen bijna alleen maar VIRM's staan. En dat was omdat de luchtinlaat van de VIRM simpelweg alle sneeuw binnen liet waaien. | |
| Dr_Flash | dinsdag 19 januari 2010 @ 19:51 |
quote:Ik heb nu al zin in de V250 | |
| Peterselieman | dinsdag 19 januari 2010 @ 19:52 |
quote:Op Somda stond dat er vorige week op een gegeven moment 11 ICM-stellen op Zwolle rangeer stonden te wachten om getransporteerd te worden richting Onnen. Daarnaast stond volgens berichten op diezelfde site Onnen vol met VIRM én ICM. Bij ICM waren het vooral defecte compressors, terwijl VIRM na een half dagje drogen de baan al weer op kon. Ik gok er op dat NedTrain niet zoveel compressors op voorraad had als dat er gevraagd is. Daarom moeten ze blijven snijden in de 500, 12500/12700, 2800, 1700 en 20500/20700/21700. | |
| RealZeus | dinsdag 19 januari 2010 @ 19:53 |
quote:De hele voorkant vol sneeuw. | |
| Ascendancy | dinsdag 19 januari 2010 @ 19:53 |
quote:Als dat een luchtinlaat is dan is het wel een heel falend systeem Maar de V250 zal vast nog wel wat kwaliteitsmankementen gaan vertonen. | |
| Ascendancy | dinsdag 19 januari 2010 @ 19:54 |
quote:Maar bij de ICM had dat toch al veel eerder aan het licht moeten komen? De VIRM droogt niet alleen even, want er moet nu ook een systeem in om die sneeuw buiten te houden. | |
| Peterselieman | dinsdag 19 januari 2010 @ 19:56 |
quote:Klopt quote:Dat zal er later wel op gezet worden. | |
| Dr_Flash | dinsdag 19 januari 2010 @ 20:00 |
quote:Dat ding weet nog midden in de Schipholtunnel vast te lopen door de [ Bericht 3% gewijzigd door Peterselieman op 19-01-2010 20:10:28 ] | |
| trainfreak | dinsdag 19 januari 2010 @ 20:09 |
| Bij de NMBS zijn ze bezig de sloten van de stuurposten aan te passen. Dus geen gewone vierkantssleutel meer (carré Wel zeer handig allemaal, maar als je moet kopmaken in Antwerpen Centraal en het tweede stel zo eentje is met sleutels die je dan niet hebt.... Dan staat die trein dus mooi geblokkeerd | |
| Ascendancy | dinsdag 19 januari 2010 @ 20:11 |
quote:Alsof ie daar broodkruimels voor nodig heeft Dat ding is gewoon gemaakt om te falen. Ik voel het. | |
| Peterselieman | dinsdag 19 januari 2010 @ 20:11 |
quote:Oeps, dat had een quote ipv een edit moeten zijn Dat heb je met misklikken en het niet door hebben | |
| Dr_Flash | dinsdag 19 januari 2010 @ 20:12 |
| Zoiets kan ook alleen maar in België Is het geen gare uitgebrande kutloc die de boel niet uit de tunnel krijgt, dan is er wel weer gezanik met een sleutel | |
| Dr_Flash | dinsdag 19 januari 2010 @ 20:13 |
| Hee blijf eens even met je vieze tengels van mijn post af modjewannabee | |
| Duvel | dinsdag 19 januari 2010 @ 20:14 |
quote:De compressoren zijn de afgelopen jaren vervangen, geen idee meer of er in de tussentijd een keer zo veel sneeuw gevallen is. | |
| NordicBlue | dinsdag 19 januari 2010 @ 20:24 |
| Zo, ik ook maar even een TVP. Toen ik vandaag op Den Haag Laan van NOI was kwam er een Thalys trein voorbij rijden, Ik dacht dat Gv geen vertrekpunt meer was? | |
| Peterselieman | dinsdag 19 januari 2010 @ 20:48 |
quote:Sorry | |
| James1988 | dinsdag 19 januari 2010 @ 20:55 |
quote:Ik heb van horen zeggen dat vandaag rond 15.00 Fyra ook niet kon rijden vanwege 'problemen op de HSL', zal daar wel mee te maken hebben. De 12 reizigers die erinzaten moesten maar de klassieke IC nemen ofzo... | |
| Peterselieman | dinsdag 19 januari 2010 @ 20:59 |
| Het aantal intercity's tussen Utrecht en Amersfoort, Den Haag en Rotterdam wordt vanaf komende maandag weer opgevoerd naar 4 per uur ipv de twee die er nu rijden. De pendels Zwolle-Leeuwarden en Sittard-Heerlen zullen nog even blijven bestaan door gebrek aan materieel. | |
| Duvel | dinsdag 19 januari 2010 @ 21:27 |
quote:Zo, dat mag ook wel, vooral naar Den Haag! Of zijn de treinen zo gewoon half zo lang? | |
| RealZeus | dinsdag 19 januari 2010 @ 21:43 |
| OV-chipkaart opent afvalcontainers | |
| greavy | dinsdag 19 januari 2010 @ 21:43 |
quote:De FYRA is een goor falend rotproduct Toen ik me Stoptrein van 15.05 nam, hoorde ik al dat de FYRA niet zou rijden in verband met problemen. Op deze manier krijgt het falende product 'FYRA' nooit een goede naam | |
| Dr_Flash | dinsdag 19 januari 2010 @ 21:50 |
| Fail Your Rail. Again | |
| Hr-Flip | dinsdag 19 januari 2010 @ 21:53 |
quote:Nee, deze compressors kennen de sneeuw nog niet. Het probleem is niet de compressor zelf, maar de aansturing daarvan, eigenlijk gewoon een electronica probleem. De oude compressors waren veel makkelijker te fixen. Je opende de kast waar die in zat, die zat dan vol met sneeuw, omdat de compressor geen warmte meer afgaf. Die sneeuw brandde je weg met een gasbrander, daarna koolborstels verwisselen, en een nieuwe zekering plaatsen en klaar. | |
| Duvel | dinsdag 19 januari 2010 @ 22:13 |
quote:Hm, de nieuwe compressoren lopen op 400V, dus de omvormer 1500V* - 400V is aan het etteren. Jammer is dat. *(conform NEN-EN 50163) | |
| greavy | dinsdag 19 januari 2010 @ 22:14 |
FALENDE NS HiSpeed quote:Volgens NS.nl kan je wél op Zaterdag met NS HiSpeed treinen.. En wanneer je naar Parijs ofzo doet, lukt het wel | |
| Ascendancy | dinsdag 19 januari 2010 @ 22:23 |
| Op zaterdag is de enige NS Hispeed trein voor binnenlands vervoer, de IC berlijn en de IC brussel. | |
| RubenK | dinsdag 19 januari 2010 @ 22:26 |
quote:Ja, want je kunt thalys niet voor binnenlandse reizen boeken | |
| Duvel | dinsdag 19 januari 2010 @ 22:27 |
quote:M.a.w.: RTFM. | |
| James1988 | dinsdag 19 januari 2010 @ 22:30 |
| Thalys kan wél voor binnenlandse reizen worden geboekt, alleen nog niet op nshispeed.nl. Het kan wel bij NS Hispeed Telesales, en op www.tgv-europe.nl. | |
| Ireyon | dinsdag 19 januari 2010 @ 22:33 |
quote:Wáárom zou je dat willen | |
| Peterselieman | dinsdag 19 januari 2010 @ 22:35 |
quote:is kwalitatief beter dan de FYRA | |
| Ireyon | dinsdag 19 januari 2010 @ 22:39 |
quote:Mja en dan sta je daar op 't station. En vlak nadat je de derde Fyra voor je neus hebt zien vertrekken, komt jouw Thalys binnenrijden | |
| greavy | dinsdag 19 januari 2010 @ 22:43 |
quote:Die ook nog eens niet op zaterdag rijdt. Ik dacht: Laat ik eens gek doen, en Asd - Rtd met de Thalys aankomende zaterdag En dan is dat weer niet mogelijk Dan maar even naar Brussel ofzo kijken Of dergelijke | |
| Ireyon | dinsdag 19 januari 2010 @ 22:47 |
quote:Kies dan tot Antwerpen, Antwerpen-Brussel is dan gewoon weggegooid geld met het slakkengangetje wat daar gereden wordt | |
| Ascendancy | dinsdag 19 januari 2010 @ 22:48 |
| R'dam-Antwerpen? | |
| Socios | dinsdag 19 januari 2010 @ 22:48 |
| Amsterdam CS - Rotterdam CS kan echt wel, hoor. Je kan het gewoon boeken via TGV Europe voor aankomende zaterdag. | |
| Dr_Flash | dinsdag 19 januari 2010 @ 22:56 |
quote:Wat kost dat wel dan?? | |
| greavy | dinsdag 19 januari 2010 @ 23:00 |
| Met de Thalys een Retour Rotterdam - Serieus eens over na gaan denken Heb daarnaast nog een 'wachttijd' voor me terugreis van 3 uur Oja, ik denk dan om 8:58 vertrekken uit Rotterdam, waarbij aankomst 9:28 is (hoop ik voor hun!!) heb nog niet geboekt De Thalys die ik dan terug zal nemen zal vertrekken rond de klok van 17:31 Weet iemand nog een leuk (niet te duur!!) traject voor treinen in België, die ik in dit tijdsbestek kan afleggen? Kosten voor deze rit: ¤85,00 [ Bericht 13% gewijzigd door greavy op 20-01-2010 06:27:03 ] | |
| dennistd | dinsdag 19 januari 2010 @ 23:14 |
quote:Das wel heel erg duur: Als je de Thalys van Amsterdam naar Antwerpen pakt en teruggaat met de Benelux kost het je maar ¤ 39 + ¤ 5,60 En dan heb je in de Thalys ook nog eens eerste klas (De terugreis is wel met OV-studentenkaart) | |
| Dr_Flash | dinsdag 19 januari 2010 @ 23:14 |
quote:Mwoa, je kan eens kijken hoe ver je de ardennen in kan. Misschien rijdt er wel een EC Brussel - Namen - Arlon. En terug. Moet je ff kijken in de planner | |
| greavy | dinsdag 19 januari 2010 @ 23:20 |
| Morgen maar even verder kijken, ga nu me nest opzoeken. Misschien het volgende weekend ook wel naar België. Moet het nog even exact bekijken | |
| Socios | dinsdag 19 januari 2010 @ 23:24 |
| Een enkele reis Amsterdam CS - Rotterdam CS (of andersom) met de Thalys kost ¤ 21,-. Met terugreis erbij zit je dus bij lange na niet op ¤ 78,-. | |
| Ireyon | dinsdag 19 januari 2010 @ 23:25 |
quote:Ik denk dat-ie Antwerpen bedoelt.. Komop, je gaat toch niet zoveel geld uitgeven enkel en alleen omdat de stoelen wat zachter zitten.. | |
| Socios | woensdag 20 januari 2010 @ 01:37 |
| Leuke treinensite: http://www.hetherenhuis.nl/spoorwegen.htm Vroeger nachttreinen naar Maastricht en Groningen vanuit Amsterdam etc. | |
| greavy | woensdag 20 januari 2010 @ 06:27 |
quote:Foutje van mij | |
| Fixers | woensdag 20 januari 2010 @ 08:34 |
| Volgens mij een seinstorinkje op Den Bosch. De seinen op spoor 4-6 staan gedrie vrolijk rood te knipperen. De perrons 4 en 6 worden ook niet gebruikt, de treinen gaan naar spoor 1, 3 en 7. | |
| JDude | woensdag 20 januari 2010 @ 08:49 |
| Hoe is't de laatste tijd met de betrouwbaarheid van de Benelux? Concreet: moet ik uitgaan van 0:45 overstaptijd op de Eurostar in Brussel Zuid, of 1:45? | |
| Duvel | woensdag 20 januari 2010 @ 08:49 |
quote:Dat betekent normaliter dat het spoor buiten dienst is... | |
| James1988 | woensdag 20 januari 2010 @ 09:31 |
quote:Neem het risico niet. Er wordt sowieso geadviseerd om 30 tot 45 minuten van tevoren aanwezig te zijn, dus neem je tijd. Op Brussel-Zuid kun je je wel vermaken, genoeg restaurantjes daar en niet alleen maar Servexmeuk. Toen ik naar Londen ging was de Benelux hartstikke punctueel, maar ik had de trein een uur eerder genomen. Just in case... zodat ik alsnog via Essen zou kunnen reizen (stoptreintje), mocht de Benelux onverwacht uitvallen. | |
| James1988 | woensdag 20 januari 2010 @ 12:08 |
Kudos voor NS Hispeed:quote: | |
| Dr_Flash | woensdag 20 januari 2010 @ 14:12 |
quote:Netjes | |
| Jeroen_L | woensdag 20 januari 2010 @ 15:12 |
quote: ![]() | |
| Mathijz | woensdag 20 januari 2010 @ 15:23 |
| De fyra van 15 minuten geleden had bij aankomst in amsterdam wel 4 passagiers. Verlengen ze de perrons trouwens op sloterdijk? Of zijn dat andere werkzaamheden? | |
| Ascendancy | woensdag 20 januari 2010 @ 15:47 |
quote:Perrons zijn 340 tot 350 meter lang, dus daar is geen noodzaak toe lijkt mij. Hopelijk gaat de HSA failliet. | |
| Yreal | woensdag 20 januari 2010 @ 15:54 |
quote:Hopelijk hebben wij de PTA railways dan al klaar staan | |
| Socios | woensdag 20 januari 2010 @ 15:54 |
| HaverMoutKoekje | woensdag 20 januari 2010 @ 16:10 |
quote:Het is allemaal wel vroeg dicht 's avonds. Om 20 uur gaat (bijna) alles al dicht | |
| greavy | woensdag 20 januari 2010 @ 16:12 |
| Heb nu definitief me reis geboekt voor Rotterdam - Antwerpen met de Thalys De reis zal plaats vinden op 30 Januari 2010, waarbij een vertrek van 8:58 uit Rotterdam is. De verwachtte aankomsttijd is 9:28. De terugreis zal plaats vinden om 17:31 vanuit Antwerpen Centraal, en eenverwachtte aankomst van 18:01 te Rotterdam Centraal. Daarnaast staat er een ritje gepland voor aanstaande zaterdag naar Maastricht. [ Bericht 2% gewijzigd door greavy op 20-01-2010 16:26:45 ] | |
| Dr_Flash | woensdag 20 januari 2010 @ 16:14 |
| 100 km met staande start en finish, in een half uurtje. Toe maar. | |
| Yreal | woensdag 20 januari 2010 @ 16:43 |
quote:Dat deel van belgië is sowieso 6x niks 20.00 is overigens ruim voor de laatste eurostar , dus dat lukt prima | |
| Volvoman | woensdag 20 januari 2010 @ 16:46 |
| Weet iemand of in de treinen van Arriva Leeuwarden-Groningen nog steeds internet wordt aangeboden? Of is dit al een tijd afgelopen? Ik ben al een halfjaar niet met de trein geweest ivm stage. | |
| Dr_Flash | woensdag 20 januari 2010 @ 17:10 |
Hardiehar ![]() | |
| dennistd | woensdag 20 januari 2010 @ 17:14 |
quote:Als ik me niet vergis is die proef al een tijdje afgelopen, maar één van de noorderlingen in dit topic zal je dat vast kunnen vertellen | |
| James1988 | woensdag 20 januari 2010 @ 17:14 |
quote:Afaik is er een Irish pub die tot 22.00 open is. Nog steeds baggervroeg | |
| Peterselieman | woensdag 20 januari 2010 @ 17:18 |
quote:Die proef was begin juni al afgelopen. Het is voorlopig niet mogelijk om gratis te internetten bij Arriva. | |
| Dr_Flash | woensdag 20 januari 2010 @ 17:48 |
quote:Deze is nog beter ![]() | |
| JDude | woensdag 20 januari 2010 @ 18:09 |
quote:Da's geen punt, om half twaalf 's ochtends stappen we al in de Eurostar. | |
| Dr_Flash | woensdag 20 januari 2010 @ 18:12 |
quote:Jullie ook al? Maar veel plezier vast jullie | |
| Volvoman | woensdag 20 januari 2010 @ 18:18 |
quote:Oke, weet ik dat. Ik weet nog wel dat ze nog een tijdje rondreden met Wifi, terwijl de proef al afgelopen moest zijn. | |
| Yreal | woensdag 20 januari 2010 @ 18:25 |
quote:op zondag ? | |
| JDude | woensdag 20 januari 2010 @ 18:34 |
quote:Neen, zaterdag. | |
| James1988 | woensdag 20 januari 2010 @ 19:16 |
| Eurostar | |
| Dr_Flash | woensdag 20 januari 2010 @ 19:26 |
| http://www.zdf.de/ZDFmediathek/content/950122 Een vrachtwagenchauffeur wilde graan lossen. Het hek was dicht, en omrijden over de weg was te lang, dus hij is maar gelijk over het spoor gaan rijden | |
| JDude | woensdag 20 januari 2010 @ 19:28 |
| Damn. Fingerfarbe-LKW-fahrer. | |
| TeringHenkie | woensdag 20 januari 2010 @ 19:55 |
![]() | |
| Duvel | woensdag 20 januari 2010 @ 20:00 |
quote:Puinhoop. | |
| Palmboom313 | woensdag 20 januari 2010 @ 20:36 |
quote:foei foei dat mag niet he | |
| Duvel | woensdag 20 januari 2010 @ 20:37 |
| Permission granted. | |
| Palmboom313 | woensdag 20 januari 2010 @ 20:38 |
quote:Nou kom maar op Arriva jammer dat syntus weg gaat, maar we zullen wel zien wat arriva er van maakt. | |
| Ascendancy | woensdag 20 januari 2010 @ 20:40 |
quote:In Hardinxveld-Giessendam rijdt de bus gewoon weg als je vertaging hebt met de trein Uur wachten | |
| Duvel | woensdag 20 januari 2010 @ 20:41 |
| En daar rijdt Arriva zowel trein als bus? | |
| Palmboom313 | woensdag 20 januari 2010 @ 20:42 |
quote:waarvoor dient die emoticon eigenlijk?? Had dat te maken met het afscheid van de tram tussen Houten - Houten castellum? | |
| Peterselieman | woensdag 20 januari 2010 @ 20:43 |
quote:Niet veel goeds. Dat staat bij voorbaat al vast. Daarvoor hoef je namelijk geen helderziende te zijn. | |
| Ascendancy | woensdag 20 januari 2010 @ 20:44 |
quote:Merwede-,lingelijn ja, navervoer ook van arriva. Met van die kutbusjes die 1x in het uur rijden | |
| Palmboom313 | woensdag 20 januari 2010 @ 20:46 |
quote:ai | |
| Duvel | woensdag 20 januari 2010 @ 20:49 |
quote:Nee, hij staat voor het falen van de vingerverfbrigade. Zo van: "kijk mij eens tof vingerverven". | |
| Palmboom313 | woensdag 20 januari 2010 @ 20:58 |
quote:aha | |
| greavy | woensdag 20 januari 2010 @ 22:16 |
| Op dit moment staan er geen treinen meer te Weert, waar eerst veel terzijde gesteld Mat'64 stond. Dinsdag op woensdag nacht is de laatste transport met Plan T 504 en bak AB van de 513 vervoerd naar Zwolle met een gangetje van hoogstens 40 km/h. Op dit moment staan dus de terzijde gestelde mat te Zwolle, en word later afgevoerd naar Katwolde, waarna het naar de sloper gaat per boot. Daarnaast: Morgen weer naar Rotterdam Centraal. Moet dan waarschijnlijk daarna door naar Gouda Goverwelle (Met SLT indien mogelijk) en dan via Den Haag Centraal met een SLT terug, om daar weer terug te zakken naar Zwijndrecht. [ Bericht 15% gewijzigd door greavy op 20-01-2010 22:24:34 ] | |
| greavy | donderdag 21 januari 2010 @ 07:53 |
![]() Mooie actie dus niet van die trucker.. | |
| Duvel | donderdag 21 januari 2010 @ 08:24 |
| Ik had dus zo'n mooi mailtje van NS, dat er weer meer ic's gaan rijden tussen Gvc/Rtd en Ut/Amf. Staat er alleen geniepig bij: "Op onderstaand traject vervallen in de spits voorlopig nog enkele Intercity’s: • Utrecht Centraal – Zwolle". Ik, sceptisch als altijd, maak daar uit op dat in de spits blijkbaar gecombineerd gereden wordt tussen Ut en Zl, en dat dat blijkbaar kan omdat de treinen korter zijn dan normaal. Is mijn scepsis terecht? Zo ja: hoerenteringtyfus-NS! Zo nee: ohw. | |
| Dr_Flash | donderdag 21 januari 2010 @ 09:49 |
quote:Ik zou meteen geneigd zijn te denken dat er gependeld wordt tussen Gvc/Rtd en Ut, en tussen Zl en Gn/Lw En met wat mazzel rijdt er een DDARretje Ut - Zl. Eens per uur Iets met sneeuw, vorig jaar ![]() | |
| Peterselieman | donderdag 21 januari 2010 @ 10:10 |
quote:De spitstoevoegers tussen Utrecht en Leeuwarden rijden niet. En voor de richting Leeuwarden moet je voorlopig nog overstappen in Zwolle. | |
| Duvel | donderdag 21 januari 2010 @ 10:15 |
quote:Hm ja, dat bedoelde ik. Dus korteren treinen. | |
| Lord_Brett_Sinclair | donderdag 21 januari 2010 @ 10:20 |
quote:En op een Buffel.. want die worden daarvoor ingezet om ICM vrij te krijgen voor de o-zo-belangrijke randstad. | |
| Duvel | donderdag 21 januari 2010 @ 10:44 |
quote:Ach, krijgen we dat gejank weer? | |
| #ANONIEM | donderdag 21 januari 2010 @ 11:16 |
| Leuke plaatjes allemaal | |
| Dr_Flash | donderdag 21 januari 2010 @ 11:16 |
quote:ICM wat te stuk is om naar Leeuwarden te rijden, rijdt ook niet in de o-zo belangrijke randstad heur | |
| Lord_Brett_Sinclair | donderdag 21 januari 2010 @ 11:44 |
quote:Het zijn juist diegene die nog wel rijden | |
| trainfreak | donderdag 21 januari 2010 @ 12:34 |
| De V250 die voor testen naar België kwam is terug naar Nederland. Jullie krijgen er zelfs gratis tags bovenop.... | |
| Dr_Flash | donderdag 21 januari 2010 @ 12:35 |
quote:Die worden gebruikt om alle forenzen en zakenlieden te vervoeren die de economie aan de gang houden. Wel _IETS_ belangrijker dan die drie scholiertjes en die achterlijke boerin die zo nodig naar Leeuwarden willen | |
| Dr_Flash | donderdag 21 januari 2010 @ 12:36 |
quote:ALLES wat je dat graf stink Wallonië in stuurt komt ondergekladderd terug. Zootje apen zijn het daar | |
| Peterselieman | donderdag 21 januari 2010 @ 12:37 |
quote:Lelijker kan het spul toch niet worden | |
| Lord_Brett_Sinclair | donderdag 21 januari 2010 @ 12:43 |
quote:Inderdaad... zonder geld immers geen eten toch, oh eh wacht | |
| James1988 | donderdag 21 januari 2010 @ 12:51 |
quote:Waarom zo snel? Problemen of...? | |
| Yreal | donderdag 21 januari 2010 @ 13:01 |
| er reden trouwens gister ochtend extra IC's van utrecht naar den haag, de andere kant op weet ik niet. ze stopte in Gouda en Zoetermeer | |
| trainfreak | donderdag 21 januari 2010 @ 13:06 |
quote:Geen idee | |
| Fred2 | donderdag 21 januari 2010 @ 13:09 |
quote:volgensmij waren dat de normale intercities die extra stopten in Voorburg en Zoetermeer. | |
| Duvel | donderdag 21 januari 2010 @ 13:21 |
quote:Ja, dat. | |
| ReWout | donderdag 21 januari 2010 @ 13:28 |
| tvp | |
| bork | donderdag 21 januari 2010 @ 13:39 |
quote:Beetje laat nog een paar postjes en het zit er weer op, ga alvast een plaatje zoeken | |
| greavy | donderdag 21 januari 2010 @ 13:39 |
quote: Ben zelf btw ook een Fries van komaf quote:Ik merkte het Ik kwam vanuit Dordrecht met de scooter, en moest terug naar Zwijndrecht.. Sta ik te wachten bij de Brug over de Ouda Maas (tussen Dordrecht-Zwijndrecht). Is de brug weer dicht komt dat enorm lelijke ding als eerst de brug over Hoe lelijk kan je het bedenken | |
| Dr_Flash | donderdag 21 januari 2010 @ 13:42 |
quote:Over wie? | |
| greavy | donderdag 21 januari 2010 @ 13:47 |
| Die 'achterlijke' boerin bijvoorbeeld | |
| Duvel | donderdag 21 januari 2010 @ 14:07 |
quote:Er schijnt een interpretatieverschil te zijn geweest van een het onderdeel van het PVE dat ging over de te doorlopen boogstraal. AnsaldoBreda heeft de eis geïnterpreteerd als geldig voor een treinstel, de makers van het PVE bedoelden alleen de losse rijtuigen... | |
| Ascendancy | donderdag 21 januari 2010 @ 14:08 |
| Het was vanochtend een lekkere bende op Dordrecht Er stonden op gegeven moment 2 IC's klaar voor vertrek die helemaal vol zaten tot in de gangpaden, wordt er omgeroepen. Dames en heren, op spoor 2 komt zo de sneltrein richting Amsterdam centraal aan. Dit is momenteel de enige trein die richting Rotterdam zal vertrekken. Als je een station vol met boze mensen hebt die al minstens 45 minuten staan te wachten, dan ga je toch niet in plaats van 10 bakken VIRM een DD-AR rijden Van mij hadden ze de V250 mogen houden in België | |
| greavy | donderdag 21 januari 2010 @ 14:10 |
quote:Stelletje mislukte mensen daar Probeerde toen - die al te volle trein - in 1x DD-AR te komen Was er soms iets aan de hand, waardoor die IC niet doorreed? |