quote:Op maandag 7 december 2009 11:42 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
Hier alweer deel 196 in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.
Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord:
- Mag ik met mijn OV-Studentenkaart reizen in internationale (hogesnelheids-)treinen op binnenlandse trajecten?
Met je OV-Studentenkaart mag je in Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de ICE bedraagt 2 euro, de tarieven van de Fyra kun je hier vinden. In de Thalys is je OV-Studentenkaart niet geldig.
De NS
De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de meeste treinen naar het buitenland. Op dit moment gaat er nog niets met 'HiSpeed' gaat, aangezien de HSL nog niet in gebruik is voor buitenlands vervoer. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen.
Goederentreinen
In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal andere vervoerders, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling.
Internationaal
Regionaal
Arriva: Nieuweschans - Leer
NMBS: Roosendaal - Antwerpen
DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm
PEG: Enschede - Dortmund
Syntus: Hengelo-Bentheim (vanaf december 2010)
Overig
Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress) (stopt niet tussen Hengelo en Bentheim)
Zevenaar - Emmerich: ICE International (stopt niet tussen Arnhem en Oberhausen)
Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein
Materieel en vervoerders
Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Arriva is actief in Groningen en Friesland, en ook op MerwedeLingeLijn (Dordrecht-Geldermalsen). Op alle trajecten wordt met Stadler GTW's gereden, door Arriva Spurts gedoopt. In het noorden zijn het de dieselversies. Zij rijden vanaf Leeuwarden op de trajecten naar Harlingen en Stavoren maar ook naar Groningen. Vanaf Groningen wordt gereden naar Roodeschool, Delfzijl, Nieuweschans en vanaf 2011 Veendam. Ook tussen de twee provinciehoofdsteden rijdt Arriva. Op de MerwedeLingeLijn wordt gereden met elektrische Spurts.
Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Syntus rijdt in het oosten van het land. Het voert de treindienst uit op Tiel-Arnhem, Arnhem-Winterswijk, Winterswijk-Zutphen en Zutphen-Oldenzaal. Op het eerstgenoemde traject wordt met van NS gehuurde DM'90 (Buffels) gereden. Op de andere sporen is het de Lint die de dienst uitmaakt. Daarnaast rijdt men in opdracht van Connexxion op Almelo-Mariënberg, zie hieronder. Alle lijnen waarover gereden wordt, betreffen diesellijnen. Syntus viert momenteel haar tiende verjaardag.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Connexxion heeft de aanbesteding gewonnen op twee trajecten: Almelo-Mariënberg en Ede-Wageningen-Amersfoort. Op het eerstgenoemde traject rijdt Syntus met twee rode Linten, de kleuren van de Twents-concessie waartoe de lijn behoort. Op het andere traject rijdt Connexxion met de Protos. Aangezien er te weinig stellen zijn voor een goede dienstuitvoering wordt daarnaast Plan V 867 ingezet.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Veolia rijdt in het zuiden van het land, op de Maaslijn (Nijmegen-Roermond) en de Heuvellandlijn (Maastricht-Kerkrade). Net als Arriva rijdt men met Stadler GTW's, Veolia heeft deze Velios genoemd. Op de Maaslijn rijdt de dieselversie, op de Heuvellandlijn de elektrische. Daarnaast heeft Veolia twee Buffels gehuurd van NS voor de spitstreinen. De elektrische GTW trekt behoorlijk sneller op dan de dieselversie. Sowieso verschilt het interieur nogal met de GTW-stellen van Arriva. (Met name de drie stoelen naast elkaar aan één kant van de trein).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Naast de treinen rijdt NS ook op 1 traject met trams: de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. Vanaf 13 december zullen de trams hier vervangen worden door sprinters. Voorheen reed NS ook met trams de dienst tussen Houten en Houten Castellum. Deze werd onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Inmiddels is deze dienst opgeheven, om ruimte te maken voor de spooruitbreiding waarmee er een nieuw station Castellum komt waar de gewone stoptreinen kunnen stoppen. Zolang dit nieuwe station nog niet klaar is zet NS bussen in.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]De NS rijden de treinen die niet door de andere vervoerders gereden worden, en dat zijn er nogal wat. Daarvoor heeft de NS een groot aantal treinen tot zijn beschikking. Zowel getrokken treinen in de vorm van een locomotief en rijtuigen als treinstellen. Koplopers, VIRM, SLT, Mat´64, DD-AR en nog wat ander materieel. Hiervoor verwijzen we je graag door de Wikipagina van NS. Daar wordt ook doorgelinkt naar andere verwante onderwerpen die met de trein te maken hebben. Denk aan dienstregelingen en alles wat erbij komt kijken. Alles hierover kun je natuurlijk ook bespreken in dit topic. Niet zelden worden onderwerpen meerdere keren besproken, dus schroom niet om ergens over te beginnen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]NS HiSpeed is de opvolger van NS Internationaal. Het rijdt de intercity naar Berlijn (7x per dag, elke 2 uur), de ICE naar Frankfurt (7x per dag), de intercity naar Brussel (elk uur) en de Thalys naar Parijs (wisselend).
De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen.
De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt met een groene NMBS-Traxx. Ooit zal de Benelux over de HSL gaan rijden, maar wanneer precies is afwachten.
De Thalys is, op de nachttreinen na, de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden.
Thalys en Benelux met 'nieuwe' prio-rijtuigen (gepimpt ICRm materieel). Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.
De HSL-Zuid
Sinds 7 september rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 42 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol, en dan nog eens 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra.
Voor Fyra geldt een toeslag van maar liefst ¤ 7,- per rit. Een maandtoeslagkaart kost zelfs ¤ 224, dit is de prijs bovenop een normaal treinkaartje.
Verhalen
Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder.
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Nieuwe verhalen en reiservaringen zijn altijd welkom!
Hieronder een opsomming van interessante (foto)reportages die door diverse topicdiehards gemaakt zijn:
Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Harlingen Haven - Socios
Afkortingen
Soms worden in dit topic stations aangegeven met afkortingen, zoals Es voor Enschede en Amr voor Alkmaar. Deze kun je hier opzoeken. Ook worden soms treinseries gebruikt, deze vind je hier. Mocht je er niet uitkomen (en dat geldt ook voor ander jargon) vraag dan gewoon even wat het betekent.
Regels
[ afbeelding ]
Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!
Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
Met 4 mensen in een 4 zits blijf spectaculair in die krengenquote:Op maandag 7 december 2009 11:52 schreef Crientj het volgende:
Wie zei dat ook alweer dat je uren in een DD-AR kon zitten? Zonder een gevoelloze kont te krijgen. o.O
Mij lukt dat iig niet. En dat heb ik geweten gister. ;{
meid tochquote:Op maandag 7 december 2009 11:52 schreef Crientj het volgende:
Wie zei dat ook alweer dat je uren in een DD-AR kon zitten? Zonder een gevoelloze kont te krijgen. o.O
Mij lukt dat iig niet. En dat heb ik geweten gister. ;{
Whahahaquote:Op maandag 7 december 2009 11:52 schreef Crientj het volgende:
Wie zei dat ook alweer dat je uren in een DD-AR kon zitten? Zonder een gevoelloze kont te krijgen. o.O
Mij lukt dat iig niet. En dat heb ik geweten gister. ;{
Vast enkhuizen - rotterdamquote:Op maandag 7 december 2009 11:58 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Whahaha
Wat voor'n reis heb ej dan gemaakt?
Zwolle - Bilthoven.quote:Op maandag 7 december 2009 11:58 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Whahaha
Wat voor'n reis heb ej dan gemaakt?
Viaggio's en Eurosprinters van Siemens?quote:Op maandag 7 december 2009 12:09 schreef Yreal het volgende:
James, met wat voor materiaal zullen we dan gaan rijden?
Gaan we voor de viaggoquote:Op maandag 7 december 2009 12:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
Viaggio's en Eurosprinters van Siemens?
Dan ga je toch met de intecity naar utrecht en dan terug met de stopper naar bilthovenquote:
En dat duurt ook maar 7 minuten langerquote:Op maandag 7 december 2009 12:20 schreef Geerd het volgende:
[..]
Dan ga je toch met de intecity naar utrecht en dan terug met de stopper naar bilthoven
Of Breukelen, daar stopt hij speciaal voor dat Chinese restaurantquote:Op maandag 7 december 2009 12:31 schreef Yreal het volgende:
Maar het is ook geen frustrerend om bij elke grote steen te stoppen...
Ik noem een Amsterdam holendrecht
Gouda Natuurlijkquote:Op maandag 7 december 2009 12:33 schreef Yreal het volgende:
Laten we eens een stemrondje houden?
Het mooiste station?
R'dam C, op het ogenblik. En daar kom ik elke dagquote:Het lelijkste station?
Den Haag C.quote:Het overzichtelijkste station?
Utrecht C(ik verlies ALTIJD mijn coordinatie daar!)quote:het onoverzichtelijkste station?
Zoals ik al zei, Breukelenquote:Het meest nutteloze station?
Bijlmer Arenaquote:Op maandag 7 december 2009 12:33 schreef Yreal het volgende:
Laten we eens een stemrondje houden?
Het mooiste station?
Het lelijkste station?
Het overzichtelijkste station?
het onoverzichtelijkste station?
Het meest nutteloze station?
Duivendrecht
voorburg
elk station dat uit een blok beton bestaat met 2 sporen ernaast![]()
Amsterdam sloterdijk
Amsterdam Holendrecht !!!
Jaa, treinen!quote:Op maandag 7 december 2009 12:39 schreef Yreal het volgende:
Zullen we er nog categorieën aan toevoegen?
Jij zit lekker in Mat 64's? Hoe klein ben je dan wel niet?quote:Op maandag 7 december 2009 12:25 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
En dat duurt ook maar 7 minuten langer![]()
Nog zo'n typisch voorbeeld: met de stoptrein vanaf Gouda direct naar A'dam C. duurt 57 min., terwijl je er 52 min. over doet als je de Intercity naar Utrecht C. neemt en vervolgens die naar A'dam C
Stoptreinen, als het geen Mat' 64's zijn neem ik ze liever niet![]()
Mis eigenlijk station met de grootste bouwputquote:Op maandag 7 december 2009 12:33 schreef Yreal het volgende:
Laten we eens een stemrondje houden?
Het mooiste station?
Het lelijkste station? Station Arnhem
Het overzichtelijkste station? alles met 1 perron en liefst kopstation
het onoverzichtelijkste station? Amsterdam Centraal
Het meest nutteloze station? Station Daarlerveen
Dat wordt bij mij allebei ICRm of ICMm. Kunnen we niet beter lijstjes maken van leuk naar minst leuk?quote:Op maandag 7 december 2009 13:01 schreef Yreal het volgende:
Ik word blij als 's ochtends een ... komt aanrijden
Ik ga voor mijn plezier in een ... zitten
Ik ben vandaag toch al gauw van Schiedam Centrum naar Rotterdam Blaak gegaanquote:Op maandag 7 december 2009 13:55 schreef Guppyfriend het volgende:
TreinVindPost
Vandaag voor mij een treinvrijedag, want een dagje niet werken
Schiedam Centrumquote:
Ik ben 1.69mquote:Op maandag 7 december 2009 13:02 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Jij zit lekker in Mat 64's? Hoe klein ben je dan wel niet?
Voor mij is het:quote:Op maandag 7 december 2009 13:47 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Dat wordt bij mij allebei ICRm of ICMm. Kunnen we niet beter lijstjes maken van leuk naar minst leuk?
Lolwut? ik vind die sporen in de kelder, de boog der over heen en die boog 500 meter verder nou niet echt " overzichtelijk"quote:
Zal vast weer een medewerker zijn van DrFlash.quote:Op maandag 7 december 2009 19:21 schreef KapiteinT het volgende:
Ik stap net uit de VIRM die mij van Utrecht naar Amsterdam Zuid had gebracht, staat er iemand op het perron te kotsen! Ik weet niet of ie uit dezelfde trein kwam als ik, maar toevallig was het wel.
quote:Op maandag 7 december 2009 19:21 schreef KapiteinT het volgende:
Ik stap net uit de VIRM die mij van Utrecht naar Amsterdam Zuid had gebracht, staat er iemand op het perron te kotsen! Ik weet niet of ie uit dezelfde trein kwam als ik, maar toevallig was het wel.
Kijk gewoon op de vertrekborden.quote:Op maandag 7 december 2009 18:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
Lolwut? ik vind die sporen in de kelder, de boog der over heen en die boog 500 meter verder nou niet echt " overzichtelijk"
nee maar puur op welk spoor is waar he, ik bedoel wat de neuk?quote:
Wat is er mis met Amsterdam Zuid?quote:Op maandag 7 december 2009 19:26 schreef Ireyon het volgende:
[..]
![]()
Een halfuurtje schommelen in een VIRM is al erg, maar als ik er vervolgens op Amsterdam Zuid uit moest, zou ik het ook niet meer binnenhouden hoor
Ik doelde eerder op het glazen structuur van Amsterdam Sloterdijk.quote:Op maandag 7 december 2009 19:28 schreef Yreal het volgende:
[..]
nee maar puur op welk spoor is waar he, ik bedoel wat de neuk?
Brallerige studenten van de VU ofzo?quote:Op maandag 7 december 2009 19:28 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Wat is er mis met Amsterdam Zuid?
Ik zeg Venlo. Maar ik weet niet waarom.quote:Op maandag 7 december 2009 20:18 schreef dennistd het volgende:
Waar is deze foto gemaakt?
[ afbeelding ]
Indien je er ooit bent geweest, dan had je kunnen weten dat dit niet Venlo was.quote:Op maandag 7 december 2009 20:48 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ik zeg Venlo. Maar ik weet niet waarom.
klopt bijna helemaalquote:Op maandag 7 december 2009 20:48 schreef Zug-Chef het volgende:
Blerick 4-sure
Met de stoppert uit Venlo van 17:00 ri Nijmegen
Hoop dat we dan ook een goedkoper tarief kunnen hanteren dan de ns?quote:Op maandag 7 december 2009 19:37 schreef Yreal het volgende:
We haten nog steeds de v250
Wat gebitch over schommelende virms
en we gaan onze eigen zaak runnen en de benelux trein rijden zodra de ns stopt
Iets bovenop het huidig tarief, maar ver onder de hsl rommelquote:Op maandag 7 december 2009 21:48 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Hoop dat we dan ook een goedkoper tarief kunnen hanteren dan de ns?
Hehehe :pquote:Op maandag 7 december 2009 21:51 schreef Yreal het volgende:
[..]
Iets bovenop het huidig tarief, maar ver onder de hsl rommel
Nieuw spul natuurlijk: EuroSprinters (Taurussen) die Viaggio's trekken/duwen. De indeling heb ik al in m'n hoofd zitten. En er zit ook nog een bar in zodat je niet die smerige stationskoffie hoeft te drinkenquote:Op maandag 7 december 2009 21:52 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Hehehe :p
En waar gaan we mee rijden? Met het huidige Benelux materieel of gaan we er een Lint er voor in zetten?
quote:Op maandag 7 december 2009 22:05 schreef STTSJT het volgende:
[..]
En dan mag iedereen in de machine kamer zitten
Lekker comfortabel
Lijkt me geen slecht planquote:Op maandag 7 december 2009 22:07 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nieuw spul natuurlijk: EuroSprinters (Taurussen) die Viaggio's trekken/duwen. De indeling heb ik al in m'n hoofd zitten. En er zit ook nog een bar in zodat je niet die smerige stationskoffie hoeft te drinken
En tot die tijd leasen we wel wat bij DB ofzo, die hebben toch nog een hoop UIC-X-meuk zoals ICL...
Jeroen treinen was dus niet pakkend he, maar die bedoelde ik, DAT zijn nou treinenquote:Op maandag 7 december 2009 22:08 schreef Ireyon het volgende:
[..]
![]()
[ afbeelding ]
Dat dus
En heette het niet Jeroen Treinen?
Dat zijn de Siemens Eurosprinter + rijtuigen waar-tie het al de hele tijd over heeftquote:Op maandag 7 december 2009 22:25 schreef Yreal het volgende:
[..]
Jeroen treinen was dus niet pakkend he, maar die bedoelde ik, DAT zijn nou treinen![]()
Wat zeg jij van deze james?
Dat ziet er toch niet uit, een mengsel van enkel- en dubbeldeks rijtuigen? Dan kun je hem beter verlengen tot een bak of 12quote:Op maandag 7 december 2009 22:29 schreef James1988 het volgende:
Zoiets heb ik in gedachten ja. Maar dan in het blauw, en een aantal rijtuigen in dubbeldeksuitvoering zodat er meer mensen inpassen.
Heb je er weleens mee gereisd? Die trein is de afgelopen 50 jaar alleen maar populairder geworden heb ik het ideequote:Op maandag 7 december 2009 22:33 schreef Yreal het volgende:
Enige vraag dat me eigelijk rest is, Zou die ene lijn rendabel kunnen zijn?
Anders dien we toch mee met aanbestedingen van andere lijnen? En mocht het niet lukken dan hebben we het buitenland nog. En anders kunnen we bussen in zettenquote:Op maandag 7 december 2009 22:33 schreef Yreal het volgende:
Enige vraag dat me eigelijk rest is, Zou die ene lijn rendabel kunnen zijn?
Die kunnen we inzetten totdat we er uit zin wat voorn materieel er daadwerkelijk op gaat rijdenquote:
I know, I knowquote:Op maandag 7 december 2009 22:35 schreef James1988 het volgende:
De Beneluxtrein heeft niet voor niets de bijnaam 'de Gouden Lijn'... kijk maar naar de drukte in die trein op vrijwel ieder moment. Zeker tussen Antwerpen en Roosendaal. Er reizen ook veel studenten mee.
De keuze voor blauw is een persoonlijke, ik vind blauw gewoon mooi. Misschien een leuke combinatie tussen blauw, wit en oranje?
12 bakken is leuk, maar dat niet op alle stations passen ben ik bang. Een combinatie van dubbel- en enkeldeksrijtuigen ziet er misschien grappig uit, maar is wel een manier om meer capaciteit te halen uit 7 a 8 bakken.
Denkt niet dat die daar kan rijden. Voordat je het weet ben je dan antwerpen alweer voorbijquote:
quote:Op maandag 7 december 2009 22:37 schreef Ireyon het volgende:
Kunnen we trouwens niet gewoon die JR500 overkopen? Ze willen er daar toch vanaf?
Anders doen we er voor de zekerheid een lijntje Vlissingen - Keulen bijquote:Op maandag 7 december 2009 22:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
I know, I know
Maar slechts winst uit een verbinding..? onze constante kosten moeten wel gedekt worden
NSHiSpeed failliet laten gaan door een beter product te bieden op de HSLquote:Op maandag 7 december 2009 22:45 schreef Yreal het volgende:
Ik heb nu in ieder geval voer als ze op school weer eens beginnen te miepen over wat we gaan doen als we klaar zijn op school
Vlissingenquote:Op maandag 7 december 2009 22:44 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Anders doen we er voor de zekerheid een lijntje Vlissingen - Keulen bij
De Thalys haalt maar voor een paar kilometer de top snelheid tussen Schiphol en Rotterdam.quote:Op maandag 7 december 2009 22:44 schreef greavy het volgende:
[..]
Zijn we nog luxer als de HSL achtige V250 trein..
Zullen we zeker winst mee halen, alleen mogen we dan wel niet op volle snelheid![]()
Hij is ontworpen voor 320
Of nee, we gaan gewoon over de HSL, vol speed, de V250 voorbij:D
Hij rijd der maar 250 maximaal![]()
Is toch ook niet erg? Zolang je er dan maar plezier in hebtquote:Op maandag 7 december 2009 22:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
Vlissingen![]()
![]()
![]()
wacht dit is de KLB niet![]()
Stel dat ons bv-tje voor miljoenen het schip in gaat, kan ik dan nog een hypotheek krijgen en de rest van mijn leven in loondienst slijten?
quote:Op maandag 7 december 2009 22:49 schreef Brembo het volgende:
[..]
De Thalys haalt maar voor een paar kilometer de top snelheid tussen Schiphol en Rotterdam.
Metallickleuren.quote:Op maandag 7 december 2009 22:33 schreef STTSJT het volgende:
Is Oranje dan niet een geschikte kleur?
Ik vroeg of et konquote:Op maandag 7 december 2009 22:50 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Is toch ook niet erg? Zolang je er dan maar plezier in hebt
Hangt er vanaf hoe dat je e.e.a. contractueel regelt met o.a. banken en geldschieters. Als je niet persoonlijk verantwoordelijk bent, is het risico voor jezelf beperkter.quote:Op maandag 7 december 2009 22:48 schreef Yreal het volgende:
Stel dat ons bv-tje voor miljoenen het schip in gaat, kan ik dan nog een hypotheek krijgen en de rest van mijn leven in loondienst slijten?
In dat geval Ja, het kanquote:Op maandag 7 december 2009 22:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik vroeg of et kon![]()
We gaan trouwens snel heren, al over de 100 in een dag
Ben ik met je eens James.quote:
Dacht dat je eerst het Benelux lijntje wou doen?quote:Op maandag 7 december 2009 22:59 schreef Yreal het volgende:
Laat ze eerst maar eens de HSL klaarleggen, tegen die tijd zijn wel wel weer 5 jaar verder en kan ik ook echt wat zinvols bijdragen aan het project
2x dezelfde verbinding aanbieden heeft weinig nut ehquote:Op maandag 7 december 2009 23:00 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Dacht dat je eerst het Benelux lijntje wou doen?
Mooie fotoquote:Op maandag 7 december 2009 23:33 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[ afbeelding ]
De Berlijn trein die moest wachten op Almelo de Riet (toen er nog enkel spoor lag)
Goeie team workquote:Op maandag 7 december 2009 23:18 schreef Yreal het volgende:
Zat ik james werk door te nemen, flikkert ie ze pc uit en kan ik niet meer verder lezen
Woensdag?quote:Op maandag 7 december 2009 23:38 schreef Yreal het volgende:
Sneeuw met treinen levert altijd zulke mooie pics op![]()
Dit topic is woensdag wel vol he
Ik heb geen idee wat er aan de hand is.. de site die ik hem gaf draait niet eens op mijn computer namelijkquote:
Hahahaquote:Op maandag 7 december 2009 23:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat er aan de hand is.. de site die ik hem gaf draait niet eens op mijn computer namelijk
Okequote:Op maandag 7 december 2009 23:46 schreef James1988 het volgende:
Een Sharepoint-site welke op mijn server draait. Wel van mij dus, maar andere machine. Ik gebruik dat ding om hersenspinsels en documenten te dumpen.
Ik vind het wel lachen. Beter dan helemaal geen trein.quote:Op maandag 7 december 2009 11:06 schreef KapiteinT het volgende:
Wat dacht je van deze? Alleen een trein in het weekend.
Klopt.quote:Op dinsdag 8 december 2009 00:10 schreef Socios het volgende:
Een uur geleden ICMm 4205 door Zwolle zien rijden als leeg materieel op sleeptouw genomen door 2 keer een V-IRM. Naar mijn weten de het eerste ICM-stel uit de 4200-serie dat nu gereviseerd rondrijdt.
Ik zag dat er laatst al iemand aan het schilderen was geweest in de spoorbakquote:Op maandag 7 december 2009 23:37 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Maar t is wel mooi geworden. Ben benieuwt hoe lang het nog graffiti vrij blijft (die verdiepte spoorbak heb ik het dan over)
[..]
Was te verwachten...helaasquote:Op dinsdag 8 december 2009 00:33 schreef lezut het volgende:
[..]
Ik zag dat er laatst al iemand aan het schilderen was geweest in de spoorbak
Het mooiste station? Amsterdam Centraalquote:Op maandag 7 december 2009 12:33 schreef Yreal het volgende:
Laten we eens een stemrondje houden?
Zonde, maar niks aan te doenquote:Doek valt voor Orient Express
STRAATSBURG - Na meer dan 125 jaar valt het doek voor de wereldbefaamde Orient Express. De treinverbinding is het slachtoffer geworden van de low-budget luchtvaartmaatschappijen en de hoge snelheidslijnen.
De eerste Oriënt Express reed in 1883 van Parijs - via Straatsburg, Wenen en Boekarest - naar de Zwarte Zeekust.
De trein werd beroemd dankzij Agatha Christie's boek uit 1934: Murder on the Orient Express. De huidige Oriënt-Express was niet meer dan een schim uit het verleden. De trein verbond de laatste jaren Straatsburg met Wenen.
Ik vraag mij af of dr een CTA komt. En zo ja, wat voor een ;oquote:Op dinsdag 8 december 2009 00:04 schreef thats-me het volgende:
Vandaag weer even richting Nijverdal vertrokken, het doel was om even een filmpje te maken van het stukje Nijverdal -> Nijverdal West..
Toen ik in Nijverdal uitstapte (al weer op de terug weg) en er achter kwam dat er om 12uur nog praktisch geen winkel geopend was maar even naar Nijverdal West gewandeld. De wandeling duurde een kleine 20 minuten, maar hier door was ik wel mooi op tijd voor de passage van de volgende trein.
[ afbeelding ]
Wij zien hier DM'90 3406 en 3419 als trein 7942..
Tevens staat er nu boven bij de parkeerplaats ook al een paal met vertrektijden voor de bus..
[ afbeelding ]
Meer foto's op mijn flickr
Ohja ik heb tijdens dat op en neer reizen van vandaag voor het eerst mijn OV-Chipkaart gebruikt en ik heb er geen problemen mee gehad, ik kon gemakkelijk in en uit checken.. en alles is op de goede manier afgeschreven. Alleen werd ik wel vreemd aan gekeken, door ander reizigers, hun hadden het blijkbaar nog nooit werkend gezien :-P
Is station Hengelo FBK überhaupt wel eens gebruikt eigenlijk?quote:Op dinsdag 8 december 2009 09:27 schreef Hr-Flip het volgende:
[ afbeelding ]
Dames en Heren, we naderen station Hengelo FBK, eindpunt van deze trein.
quote:Bij een treinongeluk in Houthem zijn verschillende treinpassagiers licht gewond geraakt. Rond acht uur dinsdagochtend botste een sneltrein richting Heerlen op een vrachtwagen met betonplaten.
Syntus rijdt daar al. En voor zo ver ik weet, blijven ze daar ook rijden.quote:Op dinsdag 8 december 2009 00:07 schreef Peter het volgende:
Reed syntus daar al of per nieuwe concessie pas?
Mooie plaatjesquote:Op dinsdag 8 december 2009 02:37 schreef Socios het volgende:
Zojuist terug van mijn treinreis door Duitsland.![]()
Hierbij de fotoreportage van de reis (Harlingen -) Arnhem - Duisburg Hbf - Berlin Hbf - Hamburg Hbf - Köln Hbf - Arnhem (- Harlingen). Er is gesorteerd op station, hetgeen ook de chronologische volgorde is van de vier bezochte Duitse Bahnhöfe.![]()
En daar is ook alles mee gezegdquote:
Zou je jezelf even willen afvragen of de kopbak van een VIRM-4 op die van een oudere VIRM past?quote:Op dinsdag 8 december 2009 10:27 schreef dennistd het volgende:
Gisteren nog op Heerlen-Maastricht gedaan, en mij nog afgevraagd of er zonder problemen een kopbak van een D-GTW op een E-GTW gezet kan worden... en een dag later ligt er één in de prak
Dat gaat welquote:Op dinsdag 8 december 2009 10:35 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Zou je jezelf even willen afvragen of de kopbak van een VIRM-4 op die van een oudere VIRM past?
Die heeft flink wat schadequote:Op dinsdag 8 december 2009 10:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Rommeltje in Limburg: Klik
[..]
[ afbeelding ]
Nou issie sjtuk
Dat is geen probleem. Alleen je zit met de verschillende revisiedata van de bakken, dus dat moet je niet te lang willen hebben. Het is ook de reden waarom alle in het verleden uitgewisselde VIRM bakken weer wat in de juiste series zijn teruggeplaatst.quote:Op dinsdag 8 december 2009 10:35 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Zou je jezelf even willen afvragen of de kopbak van een VIRM-4 op die van een oudere VIRM past?
en zeker niet de laatste..quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:22 schreef Jeroen_L het volgende:
Oei, de eerste Veolia GTW die kapot is cq. betrokken is bij een aanrijding.
quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:44 schreef caspervc het volgende:
Verkeerd gerangeerd (op een middenspoor zonder perron, ze dachten dat de trein leeg was),
Daar past maar één reactie bij:quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:44 schreef caspervc het volgende:
Verkeerd gerangeerd (op een middenspoor zonder perron, ze dachten dat de trein leeg was), eerst weer stuk richting Den Haag gegaan, en daarna weer terug naar Utrecht...
Ik ben weleens in zo een gebouwtje geweest. Wel lachen om te zien hoe op de schermen alle treintjes te volgen zijn.quote:Op dinsdag 8 december 2009 15:48 schreef Dr_Flash het volgende:Heb je nog even naar dat prorailgebouwtje gezwaaid?
Het wordt nog wat enger.... het is ook nog eens hetzelfde stel als waar ik gister in zatquote:Op dinsdag 8 december 2009 10:27 schreef dennistd het volgende:
Gisteren nog op Heerlen-Maastricht gedaan, en mij nog afgevraagd of er zonder problemen een kopbak van een D-GTW op een E-GTW gezet kan worden... en een dag later ligt er één in de prak
Volgens mij is het alleen gebruikt tijdens de FBK games, en verder niet opnieuw?quote:Op dinsdag 8 december 2009 10:12 schreef STTSJT het volgende:
[..]
En daar is ook alles mee gezegd
Heeft iemand nog foto's van het station toe het nog gebruikt werdt?
Fles had je mijn HAFAS bericht nog gehad?quote:Op dinsdag 8 december 2009 15:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Heb je nog even naar dat prorailgebouwtje gezwaaid?
En SLeT daarvoor in de plaats zetten?quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:15 schreef Yreal het volgende:
krijg ik net een blaadjes van een meneer met een badge, NS-Marketing
Op dat blaadjes stond suggesties, en internetheld dat ik ben, heb ik ingevuld DD-AR slopen
Dat weet ik niet, maar mijn ervaring op andere fora(somda, opeenshadikhet en voormalig christrains) en youtube is dat de meesten ICMm toejuichen.quote:Op dinsdag 8 december 2009 21:14 schreef Yreal het volgende:
Zijn er hier mensen die niet van die rooie banken houden?
Met beide punten eens.quote:Op dinsdag 8 december 2009 21:11 schreef IntercityAPT het volgende:
En SLeT daarvoor in de plaats zetten?Waardeloze digitale meuk is dat.
Ook een mooie suggestie zou zijn: het onmiddellijk halteren van de ICM-modernisering.
Te snel, ja.quote:Op dinsdag 8 december 2009 21:16 schreef IntercityAPT het volgende:
Dat weet ik niet, maar mijn ervaring op andere fora(somda, opeenshadikhet en voormalig christrains) en youtube is dat de meesten ICMm toejuichen.
Of maak ik te snel vooroordelen?
Toevallig de overstap Vanaf amsterdam zuid op schiphol richting leiden? die is zo debielquote:Op dinsdag 8 december 2009 21:28 schreef Ireyon het volgende:
'k Heb die enquête ook mogen invullen, ben benieuwd hoe serieus ze hem nemen..
Welke reis legt u op dit moment af?
Rsd - Ehv via Ut - Amf - Rtd
Wil u een cijfer geven voor de prijs/kwaliteit verhouding van reizen met de trein?
Mits ICM(m) of ICRm -> 10. Anders -> 3. VIRM -> 1.
M'n suggesties waren wel wat serieuzer;
- Intercity's niet in waardeloze kutdorpen laten stoppen.
- Fatsoenlijke materieelinzet op tijden dat het nodig is (hint; VIRM-IV tijdens de spits in de 1900 is niet voldoende).
- Kortere overstaptijden (dagelijks tweemaal 14 minuten is werkelijk waar achterlijk veel).
Verder verkies ik ook ICMm boven ICM, ik hou wel van een modern en strak uiterlijk + heerlijk zachte (stoffen) stoelen
Ik vind die nieuwe stoelen ook wel lekker zitten hoorquote:Op dinsdag 8 december 2009 21:28 schreef Ireyon het volgende:
Verder verkies ik ook ICMm boven ICM, ik hou wel van een modern en strak uiterlijk + heerlijk zachte (stoffen) stoelen
Die is volgens de reisplanner 4 minuten?quote:Op dinsdag 8 december 2009 21:31 schreef Yreal het volgende:
[..]
Toevallig de overstap Vanaf amsterdam zuid op schiphol richting leiden? die is zo debiel
Die stoptreinen gaan niet verder dan Hoofddorp, vandaar. Mogen ze wel doortrekken naar Leiden.quote:Op dinsdag 8 december 2009 21:31 schreef Yreal het volgende:
[..]
Toevallig de overstap Vanaf amsterdam zuid op schiphol richting leiden? die is zo debiel
ICM vind ik wel goed, je kan daar lekker op zo'n bank onderuit hangen te slapen op die lange ritten (Rotterdam-Leeuwarden bijvoorbeeld)quote:Op dinsdag 8 december 2009 21:21 schreef KapiteinT het volgende:
Ik juch het toe.![]()
ICM is leuk, ICMm is leuker.![]()
ICM vind ik ook het lekkerst zitten, maar op die nieuwe stoelen kan ik in principe ook wel slapen. Dat gaat helaas niet altijd op: gisteren op R'dam C heerlijk in slaap gevallen, totdat de HC binnen kwam marcheren en die kutairco aandeedquote:Op dinsdag 8 december 2009 21:49 schreef greavy het volgende:
[..]
ICM vind ik wel goed, je kan daar lekker op zo'n bank onderuit hangen te slapen op die lange ritten (Rotterdam-Leeuwarden bijvoorbeeld)
De nieuwe zittingen zitten weer zo anders.. Zo recht
Tevens jammer dat die mooie doorloopkoppen er niet meer zijn..
[ afbeelding ]
Beton he, dat deukt nietquote:Op dinsdag 8 december 2009 22:17 schreef Cerbie het volgende:
Die trein was er slechter aan toe dan de vrachtwagen
Ga alvast maar je conditie trainenquote:Op dinsdag 8 december 2009 22:17 schreef Yaku het volgende:
Hey, kan iemand mij misschien informeren mbt de studenten OV-Chipkaart en reizen naar het buitenland?
Vanaf 01/01/10 schijnt het zo te zijn dat we alleen nog maar met de chipkaart kunnen reizen. Dat is allemaal leuk en aardig, maar hoe zit dat als ik straks met de benelux naar Antwerpen moet?
Ik heb een studenten week OV en ik koop meestal een kaartje Roosendaal (GR) - Antwerpen (en vise versa). Als ik straks tussen Rotterdam en Roosendaal moet reizen, moet ik dan inchecken in Rotterdam en zodra ik in Roosendaal aankom, snel het perron op rennen om uit te checken enzv...? Volgens mij is dat niet eens mogelijk.
Help?
Studenten wel, in 2010 krijg je namelijk geen papieren OV meer maar heb je alleen je chipkaart.quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:51 schreef James1988 het volgende:
Fuck dat in- en uitchecken, bij NS ben je dat de komende jaren sowieso nog helemaal niet verplicht.
quote:Reizen met de Studenten OV-chipkaart is heel eenvoudig.
Het studentenreisproduct dat op de kaart staat is geldig
zolang je recht hebt op studiefinanciering. Zorg ook voor
het reizen tijdens je kortingsperiode voor voldoende saldo
op de kaart. Het moment van inchecken bepaalt of je je hele
reis vrij of met korting maakt.
http://www.studentenreisbewijs.nl/veelgestelde-vragenquote:Als je overstapt naar een ander vervoermiddel, bijvoorbeeld van de metro naar de bus, moet je bij de metro uitchecken en bij de bus weer inchecken. Stap je over van de metro naar de trein, dan check je uit bij de metro. Bij de trein hoef je in 2010 voorlopig nog niet in- en uit te checken. In de kortingsuren koop je voor de trein een papieren kortingskaartje.
Oh? Handig als men in Zuid/Nederland met de bus moet, waar de komende 10 jaar nog geen OV/chipkaart gebruikt kan wordenquote:Op dinsdag 8 december 2009 22:58 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Studenten wel, in 2010 krijg je namelijk geen papieren OV meer maar heb je alleen je chipkaart.
Wie durft?quote:Geachte mevrouw Huizinga, geachte heer Eurlings,
Namens een groep reizigers wil ik u bij deze mededelen dat wij géén interesse hebben in de OV-chipkaart als enige geldig vervoerbewijs in de trein. Graag wil ik u langs deze weg verzoeken om de invoering van de OV-chipkaart bij NS te laten staken en de reeds gedane investeringen terug te laten draaien.
Al het metaal van de poortjes zal vast en zeker een leuk prijsje opbrengen per kilo.
Hoogachtend,
<reiziger>
Hmm denk niet dat ze er zoveel op uit zouden doen. Je zou eerder een standaart mail terug krijgen met bedankt voor je mail bladie bladie bla. pas als handtekeningen gaat overdragen heb je waarschijnlijk iets meer kansquote:Op dinsdag 8 december 2009 23:57 schreef James1988 het volgende:
T.Huizinga@tweedekamer.nl
C.Eurlings@tweedekamer.nl
[..]
Wie durft?
Wie zou het niet durven? 't Is wel erg soft geschreven hoorquote:Op dinsdag 8 december 2009 23:57 schreef James1988 het volgende:
T.Huizinga@tweedekamer.nl
C.Eurlings@tweedekamer.nl
[..]
Wie durft?
quote:Hoi Tineke en Camiel,
Namens een overgrote meerderheid van het aantal reizigers dat regelmatig van het Openbaar Vervoer gebruik maakt, deel ik jullie graag mede dat die OV-Chipkaart een ongelofelijk kutsysteem is. Het zal in de huidige opzet met de enorme hoeveelheid gebreken nooit gaan werken, echter weerhoudt dat jullie er helaas niet van om je kansloze kutkaart aan ons op te dringen. Graag zien we jullie dan ook zo snel mogelijk oprotten, incompetente kneusjes die jullie zijn.
Groetjes,
<>
eerlijkere verdeling voor vervoers maatschappijen onderling. En bij een nieuw systeem kunnen de prijzen ook lekker verhoogd worden.quote:Op woensdag 9 december 2009 00:09 schreef Sjoegerd het volgende:
Waarom willen ze eigenlijk iets veranderen wat wel een keer goed werkt? Niks mis met de papieren kaartjes toch?
Volgens mij bepaald de overheid en de ns de huidige tarieven.quote:Op woensdag 9 december 2009 00:23 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
eerlijkere verdeling voor vervoers maatschappijen onderling. En bij een nieuw systeem kunnen de prijzen ook lekker verhoogd worden.
Ik zou het handiger vinden als het systeem zo aanpassen dat je maar 1 keer in ohoeft te checken en dat is je pas uit cheked als overstapt op de bus ipv de trein (of andersom) of aan t einde van je reis (mits je die reis maar met 1 vorm van openbaar vervoer hebt gemaakt)quote:Op woensdag 9 december 2009 00:32 schreef Palmboom313 het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/OV-chipkaart
daar staan de voor en nadelen. Voor mij wegen de voordelen absoluut niet op tegen de nadelen. Reisje van doetinchem naar nijmegen heyendaal kan ik in het vervolg dus 3 keer gaan in- en uitchecken
Ik check liever helemaal niet in. Ze kunnen toch als ze die kaart lezen ook wel zien dat ik studenten-ov heb.quote:Op woensdag 9 december 2009 00:38 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Ik zou het handiger vinden als het systeem zo aanpassen dat je maar 1 keer in ohoeft te checken en dat is je pas uit cheked als overstapt op de bus ipv de trein (of andersom) of aan t einde van je reis (mits je die reis maar met 1 vorm van openbaar vervoer hebt gemaakt)
Ja das is zo. Maar denk ook wel dat het kan hoor. Tenzij er poortjes op het station staan zodat je wel moet in of uit checkenquote:Op woensdag 9 december 2009 00:40 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Ik check liever helemaal niet in. Ze kunnen toch als ze die kaart lezen ook wel zien dat ik studenten-ov heb.
ja dat kan nog best eens kloppen. Heb met de poortjes alleen ervaring in Rotterdam.quote:Op woensdag 9 december 2009 00:52 schreef Omentuva het volgende:
(...)
@ STTSJT hierboven - dat zijn nu toch enkel metrostations?
(Wiki)quote:Bij abonnementen op de OV-chipkaart, met het nultarief (vrij reizen) die geldig zijn voor meerdere vervoersbedrijven, wordt het gebruik geregistreerd, via het verplicht in- en uitchecken. Hiermee kan het vervoersbedrijf geld claimen. Daarom zal het bedrijf de abonnementhouders controleren of zij ingecheckt hebben en indien niet, boetes uitdelen.
Ja. Wordt hem voorlopig nit. Kijk in januari wel ff.quote:Op dinsdag 8 december 2009 18:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Fles had je mijn HAFAS bericht nog gehad?
Nu staat er Storingen (4), als je daar op klikt krijg je drie storingen te zien. De vierde storing zal dan wel het onjuist weergeven van het aantal storingen zijnquote:
?;oquote:Op woensdag 9 december 2009 08:43 schreef JDude het volgende:
[..]
Nu staat er Storingen (4), als je daar op klikt krijg je drie storingen te zien. De vierde storing zal dan wel het onjuist weergeven van het aantal storingen zijn.
Je hebt gelijk, doch heeft de IB groep hier rekening mee gehouden; vanaf 1 januari mag iedere student legaal zwartrijden overal waar OV chip nog niet is ingevoerd (omdat op je OV chipkaar tniet week/weekend staat)quote:Op woensdag 9 december 2009 00:52 schreef Omentuva het volgende:
Lijkt mij vooral leuk als er plaatsen zijn waar de bussen nog niet ingesteld zijn op een OV chip en je een busbestuurder hebt die nogal anaal is.
*student laat OV chip zien en wil doorlopen.*
"Hoho, waar is je strippenkaart?"
"Ik heb gratis reizen nu, meneer."
"Ik geloof er niets van. Strippenkaart of eruit."
Het is redelijk ad absurdum, dit scenario, maar goed, je hebt altijd wel iemand die met het verkeerde been de bus in is gestapt.
(...)
1. Groningen en Haarlem op gedeelde 1ste plaats (misschien dat A'dam CS het verslaat, wanneer men eindelijk, zo rond het jaar 3013, klaar is met de renovatie en verbouwing).quote:Op maandag 7 december 2009 13:03 schreef James1988 het volgende:
1. Het mooiste station?
2. Het lelijkste station?
3. Het overzichtelijkste station?
4. Het onoverzichtelijkste station?
5. Het meest nutteloze station? H
6. Ik word blij als 's ochtends... komt aanrijden
7. Ik ga voor mijn plezier in.... zitten
Heeft 't niet met t tijdstip te maken? De BNL van 13.54 uit A'dam doet er 2.50 over, terwijl de meesten er 2.48 over doen. De Thalys doet er 2.42 over (1.54 over 4 nachtjes slapenquote:Op woensdag 9 december 2009 09:06 schreef JDude het volgende:
Kan iemand me trouwens vertellen waarom de Beneluxtrein op ns.nl 3 minuten eerder in Brussel Zuid is dan op nshispeed.nl?
http://www.brabantsdagbla(...)-over-HSL-blijft.ecequote:Ruzie met Belgen over HSL blijft
BRUSSEL - Nederland en Belgie blijven doorruziën over de HSL. Dat bleek dinsdag op een persconferentie in Brussel.
Nederland wil al enige tijd dat de Belgen een extra treinstel voor het snelle spoor aanschaffen zodat de frequentie van de (shuttle)treinen tussen Breda, Antwerpen en Brussel hoger wordt. De Belgen willen daar echter nog steeds niet aan, zo bleek dinsdag
Zijn der eigenlijk wel mensen die er zin in hebbenquote:Op woensdag 9 december 2009 15:40 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
http://www.brabantsdagbla(...)-over-HSL-blijft.ece
De Belgen hebben niet zo'n zin in de V250, verbazend genoeg...
Echt een stelletje faalhazen.quote:Op woensdag 9 december 2009 15:40 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
http://www.brabantsdagbla(...)-over-HSL-blijft.ece
De Belgen hebben niet zo'n zin in de V250, verbazend genoeg...
Ik durf, maar dan met een begeleidend ontslagbrief naar het hele kabinet.quote:Op dinsdag 8 december 2009 23:57 schreef James1988 het volgende:
T.Huizinga@tweedekamer.nl
C.Eurlings@tweedekamer.nl
[..]
Wie durft?
Daar rijdt'ie tenminstequote:Op woensdag 9 december 2009 19:04 schreef James1988 het volgende:
Net even staan tellen... de Fyra van Rotterdam naar Amsterdam (V 19.00) had maarliefst 65 reizigers aan boord
Een record?quote:Op woensdag 9 december 2009 19:04 schreef James1988 het volgende:
Net even staan tellen... de Fyra van Rotterdam naar Amsterdam (V 19.00) had maarliefst 65 reizigers aan boord
Dat past nog in één rijtuig.quote:Op woensdag 9 december 2009 19:04 schreef James1988 het volgende:
Net even staan tellen... de Fyra van Rotterdam naar Amsterdam (V 19.00) had maarliefst 65 reizigers aan boord
Dan kun je de hele week gratis reizen, tenzij je een controleur met OV-chipkaartcontroleapparaat tegenkomt.quote:Op dinsdag 8 december 2009 23:32 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Oh? Handig als men in Zuid/Nederland met de bus moet, waar de komende 10 jaar nog geen OV/chipkaart gebruikt kan worden
quote:Op woensdag 9 december 2009 19:38 schreef KapiteinT het volgende:
Ze waren vandaag op Utrecht Centraal bezig om alle spoorkaarten te vervangen door nieuwe spoorkaarten. Van papier, met daarop ook de werkzaamheden aan het spoor:
[ afbeelding ]
Zag er handig uit, maar willen ze vanaf nu elke 2 weken alle spoorkaarten gaan vervangen? Lijkt mij een behoorlijk werk...
DIgitale spoorkaarten is pas een geniaal ideequote:Op woensdag 9 december 2009 19:51 schreef Ireyon het volgende:
Op Eindhoven en Tilburg hangen sinds kort digitale CTA's
Dat gaat niet werken. ProRail zet dan de werkzaamheden bij het verkeerde trajectquote:Op woensdag 9 december 2009 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
DIgitale spoorkaarten is pas een geniaal idee
Ach ja, hier heb ik wel eens leuke ervaringen mee gehad in de zomer, met de trein naar kamp in België. Vooral de terugweg was leuk: ik stapte in Antwerpen in die trein, die op dat moment al helemaal vol zat met studenten, backpackerts en weet ik veel wat nog meer. Hele vloer bezaaid met bagage, alle gangpaden. Gelukkig hoefde ik niet verder dan Roosendaal, en kon ik daar weer die überrelaxte trein van Roosendaal naar Zwolle pakken.quote:Op maandag 7 december 2009 22:35 schreef James1988 het volgende:
De Beneluxtrein heeft niet voor niets de bijnaam 'de Gouden Lijn'... kijk maar naar de drukte in die trein op vrijwel ieder moment. Zeker tussen Antwerpen en Roosendaal. Er reizen ook veel studenten mee.
Da's een leuke. Ik had ooit eens een feestje in Bergen op Zoom. De volgende ochtend slaagden we er op de 1 of andere manier in om in de verkeerde trein te stappen. De conducteur liet ons gelukkig met een waarschuwing uitstappen op dit geweldige station. Een desolaat oord, zoals dat zo mooi heet.quote:Op woensdag 9 december 2009 13:08 schreef davidov2009 het volgende:
3. Kruininge-Yerseke: 2 perrons op de vlakte in the-middle-of-nowhere (Yerseke is 5 km naar het Noorden, Kruiningen is 5km naar het zuiden, en spoor is 'nergens'). Heb er eens 30 min stilgestaan
Dan geef je toch gewoon ipv een folder werk aan het spoor, een folder uit "deze digitale spoorkaarten kloppen dit weekend wel of niet"quote:Op woensdag 9 december 2009 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat gaat niet werken. ProRail zet dan de werkzaamheden bij het verkeerde traject
Nee, je plakt de foutieve werkzaamheden gewoon af met ducktapequote:Op woensdag 9 december 2009 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan geef je toch gewoon ipv een folder werk aan het spoor, een folder uit "deze digitale spoorkaarten kloppen dit weekend wel of niet"
Tot begin deze eeuw was het een erg belangrijk station voor de reizigers van/naar Zeeuws-Vlaanderen, aangezien je hier uit moest stappen voor de aanwezige veerboot. Maar toen opende de Westerscheldetunnel, werd de veerdienst afgeschaft en had het station inderdaad al z'n nut verloren..quote:Op woensdag 9 december 2009 13:08 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
3. Kruininge-Yerseke: 2 perrons op de vlakte in the-middle-of-nowhere (Yerseke is 5 km naar het Noorden, Kruiningen is 5km naar het zuiden, en spoor is 'nergens'). Heb er eens 30 min stilgestaan
Moeilijk he, Aml en Alm uit elkaar houden....quote:Sein+overwegstoring Almelo-Hengelo
Tussen Almelo en Hengelo moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 15 tot 30 minuten.
Door een sein- en overwegstoring rijden tussen Almere Centrum en Hengelo de treinen met vertraging.
Iddquote:Op woensdag 9 december 2009 21:58 schreef dennistd het volgende:
[..]
Moeilijk he, Aml en Alm uit elkaar houden....
Het is toch eigenlijk maar een wonder dat ieder weekend het grootste deel van de spoorbouwers ook echt IS op de plek waar prorail DENKT dat ze moeten zijnquote:Op woensdag 9 december 2009 20:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, je plakt de foutieve werkzaamheden gewoon af met ducktape
Dus het is wachten op zowel België als mede wanneer de trein na de fabrikant moet om snel te worden afgebouwd? Zou high speed niet eerder failliet zijn dan dat de treinstellen er daadwerkelijk zijn?quote:Op woensdag 9 december 2009 22:27 schreef James1988 het volgende:
(...)
Ik verwacht niet dat er tegen 13/12/2010 daadwerkelijk genoeg V250's in vaste dienst rondrijden.
Ik hoop t niet voor Highspeed, maar denk wel dat ze failliet gaan. Als er al zo weinig reizegers zijn denk ik niet dat er door de komst van de treinen op eens explosief zou toe nemenquote:Op woensdag 9 december 2009 22:33 schreef James1988 het volgende:
Het 20e Fyra-stel is niet essentieel voor de basisdienst, alleen voor de dienst Den Haag - Breda - Brussel (waar NMBS niet happig op is). Het hangt in deze af van hoe het toelatingsproces verloopt, hoe snel AnsaldoBreda kán en wíl leveren, en hoe het onderzoek naar de staatssteun uitpakt.
Als dat negatief uitpakt, moet NS of zelf veel geld bijleggen (wat juridisch waarschijnlijk ook weer lastig is), of gaat het bedrijf HSA failliet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Me.. me.. me.. Me too
Mij maakt het voor het bedrijf NS Hispeed / HSA weinig uit, er komt wel een ander en ze hebben het er dan zelf naar gemaakt. Aan de andere kant is het wel jammer voor de medewerkers, zij doen hun best om het zo goed mogelijk te doen.quote:Op woensdag 9 december 2009 22:43 schreef STTSJT het volgende:
Ik hoop t niet voor Highspeed, maar denk wel dat ze failliet gaan. Als er al zo weinig reizegers zijn denk ik niet dat er door de komst van de treinen op eens explosief zou toe nemen
Daar gaat het niet omquote:
Daarom hoop ik het niet (voor die medewerkers), maar je hebt inderdaad wel gelijk dat ze het er dan zelf na gemaakt hebben.quote:Op woensdag 9 december 2009 22:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Mij maakt het voor het bedrijf NS Hispeed / HSA weinig uit, er komt wel een ander en ze hebben het er dan zelf naar gemaakt. Aan de andere kant is het wel jammer voor de medewerkers, zij doen hun best om het zo goed mogelijk te doen.
Kun jij eens ophouden met dit soort wartaal? Past je niet. Je bent een gewaardeerde en reguliere user hier, en je weet zelf echt wel beter dan dit.quote:Op woensdag 9 december 2009 16:23 schreef Ofyles2 het volgende:
Wanneer gaat ProRail de inzetkosten van hulpdiensten verhalen aan zelfmoordenaars?
WTF dat meen jequote:Op woensdag 9 december 2009 23:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
mag ik 1 retourtje roosenfaal met korting alstublieft?
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 9 december 2009 22:43 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Ik hoop t niet voor Highspeed, maar denk wel dat ze failliet gaan. Als er al zo weinig reizegers zijn denk ik niet dat er door de komst van de treinen op eens explosief zou toe nemenIk hoop het eigenlijk wel. Hun bod op de HSL was belachelijk hoog, ze hebben hun contractuele zaken belachelijk slecht voor elkaar en de prijs die ze vragen voor de fyra is ook belachelijk hoog. En dan zit je in een normale trein. De thalys biedt tenminste nog wat voor het geld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
Als je als infrabel omroeper een melding vergeet of inkompleet afroept betaal je als omroeper ook een boete/gat er wat van je salaris af.quote:Op woensdag 9 december 2009 23:06 schreef James1988 het volgende:
Eens met Dr_Flash. De NMBS doet dat, de kosten van een zelfdoding verhalen op de familie. Dat is heel erg pijnlijk voor die familieleden. De kosten zijn gemiddeld zo'n ¤ 6000, en er wordt verwacht dat men dat betaalt. Als dat niet kan, kan er wel een regeling worden getroffen... of afstand doen van de erfenis. Like wtf.
NS heeft gelukkig een verzekering.
conservering houdt in?quote:Op donderdag 10 december 2009 00:04 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net op Somda dat DM'90 3427-3436 en 3443-3447 na conservering terzijde worden gesteld in Amersfoort of op Dijksgracht. Dit alles omdat er voor de nieuwe dienstregeling veel minder stellen nodig zijn.
Ze tappen de vloeistoffen af, maken bepaalde openingen dicht en dat soort dingen. Dan kun je een stel met een kleine beurt weer snel aan de rol krijgen mocht het nodig zijn.quote:Op donderdag 10 december 2009 00:20 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
conservering houdt in?
Een conserveringstechniek is een methode of protocol waarmee men probeert een voorwerp langer bewaarbaar te maken in een toestand die de oorspronkelijke toestand van het voorwerp zo dicht mogelijk benadert. Conservering verschilt dus van restauratie daarin dat de eerste geen pogingen doet reeds beschadigde of verdwenen delen of aspecten te vervangen of te repareren.
Als we da toch ergens moeten beginnen, vanuit Groningen naar Enschede (station wel aanpassen zodat we naar Duitsland kunnen) via Duitsland naar Brabant (aka Roosendaal) en vanaf daar verder op de beneluxquote:Op donderdag 10 december 2009 00:37 schreef Yreal het volgende:
die roosenfaal is brilliant![]()
Welke treinserries willen we trouwens gaan rijden? Laten beginnen met brussel en hannover?
Brussel -> Amersfoort - - amsterdam zuid of CS - schiphol en dan verder op de benelux route
Hannover -> schiphol - utrecht - amersfoort en dan de huidige route (hilversum)
tja, de F zit naast de D op het toetsenbordquote:Op woensdag 9 december 2009 23:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
mag ik 1 retourtje roosenfaal met korting alstublieft?
[ afbeelding ]
Oh! Bedankt.quote:Op woensdag 9 december 2009 22:47 schreef greavy het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om![]()
Hij wil weten wat de hoogte in Meters is, vanaf het spoor tot de bovenleiding..
Dat wordt iedere keer met de hand ingevoerd? Serieus?quote:Op donderdag 10 december 2009 06:53 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
tja, de F zit naast de D op het toetsenbord
Geen idee, het zou kunnen als je die typo zietquote:Op donderdag 10 december 2009 09:59 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat wordt iedere keer met de hand ingevoerd? Serieus?
Zou kunnen natuurlijk. Al staan er vaker gekke dingen op die displays hoorquote:Op donderdag 10 december 2009 10:03 schreef James1988 het volgende:
Nee, dat is een lijst met stations waaruit gekozen wordt. Ik denk dat dit Photoshopped is ;P
Dat zeg je alleen maar omdat dit een VIRM was!quote:Op donderdag 10 december 2009 10:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zou kunnen natuurlijk. Al staan er vaker gekke dingen op die displays hoorIk kies ervoor om te geloven dat dit er echt gestaan heeft
Ik heb een keer een IRM naar Nijmegen Luchthaven gezien, aangezien Nijmegen geen luchthaven heeft is het inderdaad sowieso geen statische lijstquote:Op donderdag 10 december 2009 10:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zou kunnen natuurlijk. Al staan er vaker gekke dingen op die displays hoorIk kies ervoor om te geloven dat dit er echt gestaan heeft
Nee hoorquote:Op donderdag 10 december 2009 10:08 schreef Irritatie100 het volgende:
Dat zeg je alleen maar omdat dit een VIRM was!
De ICMm heeft nog wel eens kwalen met de displays. Als een trein van Schiphol naar Groningen gaat dan wil er nog wel eens Groningen Airport op staan. En laat dat vliegveld nu net niet aan het spoor liggenquote:Op donderdag 10 december 2009 10:08 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik heb een keer een IRM naar Nijmegen Luchthaven gezien, aangezien Nijmegen geen luchthaven heeft is het inderdaad sowieso geen statische lijst
Klopt, foutje in de software, als de tweede regel niet gebruikt wordt wordt deze ook niet gewistquote:Op donderdag 10 december 2009 10:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De ICMm heeft nog wel eens kwalen met de displays. Als een trein van Schiphol naar Groningen gaat dan wil er nog wel eens Groningen Airport op staan. En laat dat vliegveld nu net niet aan het spoor liggen
Vergeet het maarquote:Op donderdag 10 december 2009 10:26 schreef dennistd het volgende:
Hier een filmpje met meer hierover.
Inj het geval van Nijmegen was het aan de buitenkant, gewoon Nijmegen en dan een vliegtuigje er direct achter. Wat nou tweede regelquote:Op donderdag 10 december 2009 10:18 schreef dennistd het volgende:
[..]
Klopt, foutje in de software, als de tweede regel niet gebruikt wordt wordt deze ook niet gewist
Geen idee of het inmiddels opgelost is, maar ik neem toch aan van wel
Wist niet dat hij een neder;ander wasquote:Op donderdag 10 december 2009 10:26 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
Hier een filmpje met meer hierover.
Vooruit dan.quote:Op donderdag 10 december 2009 10:38 schreef dennistd het volgende:
Dat is VIRM he, dit ging over ICMm
Idee voor de CTA-liefhebbers hier? (Crientj?)quote:Dit weekend zijn er op spoor 9 van Schiedam bijzondere CTA's te zien.
Schiedam heeft geen eens een spoor 9quote:Op donderdag 10 december 2009 11:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Nico Spilt meldt:
[..]
Idee voor de CTA-liefhebbers hier? (Crientj?)
Speciale actie of zo? Normaal is het alleen bijzonder als er iets mis gaat, lijkt me sterk dat ze dit van te voren aankondigenquote:Op donderdag 10 december 2009 11:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Nico Spilt meldt:
[..]
Idee voor de CTA-liefhebbers hier? (Crientj?)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |