Wie durft?quote:Geachte mevrouw Huizinga, geachte heer Eurlings,
Namens een groep reizigers wil ik u bij deze mededelen dat wij géén interesse hebben in de OV-chipkaart als enige geldig vervoerbewijs in de trein. Graag wil ik u langs deze weg verzoeken om de invoering van de OV-chipkaart bij NS te laten staken en de reeds gedane investeringen terug te laten draaien.
Al het metaal van de poortjes zal vast en zeker een leuk prijsje opbrengen per kilo.
Hoogachtend,
<reiziger>
Hmm denk niet dat ze er zoveel op uit zouden doen. Je zou eerder een standaart mail terug krijgen met bedankt voor je mail bladie bladie bla. pas als handtekeningen gaat overdragen heb je waarschijnlijk iets meer kansquote:Op dinsdag 8 december 2009 23:57 schreef James1988 het volgende:
T.Huizinga@tweedekamer.nl
C.Eurlings@tweedekamer.nl
[..]
Wie durft?
Wie zou het niet durven? 't Is wel erg soft geschreven hoorquote:Op dinsdag 8 december 2009 23:57 schreef James1988 het volgende:
T.Huizinga@tweedekamer.nl
C.Eurlings@tweedekamer.nl
[..]
Wie durft?
quote:Hoi Tineke en Camiel,
Namens een overgrote meerderheid van het aantal reizigers dat regelmatig van het Openbaar Vervoer gebruik maakt, deel ik jullie graag mede dat die OV-Chipkaart een ongelofelijk kutsysteem is. Het zal in de huidige opzet met de enorme hoeveelheid gebreken nooit gaan werken, echter weerhoudt dat jullie er helaas niet van om je kansloze kutkaart aan ons op te dringen. Graag zien we jullie dan ook zo snel mogelijk oprotten, incompetente kneusjes die jullie zijn.
Groetjes,
<>
eerlijkere verdeling voor vervoers maatschappijen onderling. En bij een nieuw systeem kunnen de prijzen ook lekker verhoogd worden.quote:Op woensdag 9 december 2009 00:09 schreef Sjoegerd het volgende:
Waarom willen ze eigenlijk iets veranderen wat wel een keer goed werkt? Niks mis met de papieren kaartjes toch?
Volgens mij bepaald de overheid en de ns de huidige tarieven.quote:Op woensdag 9 december 2009 00:23 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
eerlijkere verdeling voor vervoers maatschappijen onderling. En bij een nieuw systeem kunnen de prijzen ook lekker verhoogd worden.
Ik zou het handiger vinden als het systeem zo aanpassen dat je maar 1 keer in ohoeft te checken en dat is je pas uit cheked als overstapt op de bus ipv de trein (of andersom) of aan t einde van je reis (mits je die reis maar met 1 vorm van openbaar vervoer hebt gemaakt)quote:Op woensdag 9 december 2009 00:32 schreef Palmboom313 het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/OV-chipkaart
daar staan de voor en nadelen. Voor mij wegen de voordelen absoluut niet op tegen de nadelen. Reisje van doetinchem naar nijmegen heyendaal kan ik in het vervolg dus 3 keer gaan in- en uitchecken
Ik check liever helemaal niet in. Ze kunnen toch als ze die kaart lezen ook wel zien dat ik studenten-ov heb.quote:Op woensdag 9 december 2009 00:38 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Ik zou het handiger vinden als het systeem zo aanpassen dat je maar 1 keer in ohoeft te checken en dat is je pas uit cheked als overstapt op de bus ipv de trein (of andersom) of aan t einde van je reis (mits je die reis maar met 1 vorm van openbaar vervoer hebt gemaakt)
Ja das is zo. Maar denk ook wel dat het kan hoor. Tenzij er poortjes op het station staan zodat je wel moet in of uit checkenquote:Op woensdag 9 december 2009 00:40 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Ik check liever helemaal niet in. Ze kunnen toch als ze die kaart lezen ook wel zien dat ik studenten-ov heb.
ja dat kan nog best eens kloppen. Heb met de poortjes alleen ervaring in Rotterdam.quote:Op woensdag 9 december 2009 00:52 schreef Omentuva het volgende:
(...)
@ STTSJT hierboven - dat zijn nu toch enkel metrostations?
(Wiki)quote:Bij abonnementen op de OV-chipkaart, met het nultarief (vrij reizen) die geldig zijn voor meerdere vervoersbedrijven, wordt het gebruik geregistreerd, via het verplicht in- en uitchecken. Hiermee kan het vervoersbedrijf geld claimen. Daarom zal het bedrijf de abonnementhouders controleren of zij ingecheckt hebben en indien niet, boetes uitdelen.
Ja. Wordt hem voorlopig nit. Kijk in januari wel ff.quote:Op dinsdag 8 december 2009 18:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Fles had je mijn HAFAS bericht nog gehad?
Nu staat er Storingen (4), als je daar op klikt krijg je drie storingen te zien. De vierde storing zal dan wel het onjuist weergeven van het aantal storingen zijnquote:
?;oquote:Op woensdag 9 december 2009 08:43 schreef JDude het volgende:
[..]
Nu staat er Storingen (4), als je daar op klikt krijg je drie storingen te zien. De vierde storing zal dan wel het onjuist weergeven van het aantal storingen zijn.
Je hebt gelijk, doch heeft de IB groep hier rekening mee gehouden; vanaf 1 januari mag iedere student legaal zwartrijden overal waar OV chip nog niet is ingevoerd (omdat op je OV chipkaar tniet week/weekend staat)quote:Op woensdag 9 december 2009 00:52 schreef Omentuva het volgende:
Lijkt mij vooral leuk als er plaatsen zijn waar de bussen nog niet ingesteld zijn op een OV chip en je een busbestuurder hebt die nogal anaal is.
*student laat OV chip zien en wil doorlopen.*
"Hoho, waar is je strippenkaart?"
"Ik heb gratis reizen nu, meneer."
"Ik geloof er niets van. Strippenkaart of eruit."
Het is redelijk ad absurdum, dit scenario, maar goed, je hebt altijd wel iemand die met het verkeerde been de bus in is gestapt.
(...)
1. Groningen en Haarlem op gedeelde 1ste plaats (misschien dat A'dam CS het verslaat, wanneer men eindelijk, zo rond het jaar 3013, klaar is met de renovatie en verbouwing).quote:Op maandag 7 december 2009 13:03 schreef James1988 het volgende:
1. Het mooiste station?
2. Het lelijkste station?
3. Het overzichtelijkste station?
4. Het onoverzichtelijkste station?
5. Het meest nutteloze station? H
6. Ik word blij als 's ochtends... komt aanrijden
7. Ik ga voor mijn plezier in.... zitten
Heeft 't niet met t tijdstip te maken? De BNL van 13.54 uit A'dam doet er 2.50 over, terwijl de meesten er 2.48 over doen. De Thalys doet er 2.42 over (1.54 over 4 nachtjes slapenquote:Op woensdag 9 december 2009 09:06 schreef JDude het volgende:
Kan iemand me trouwens vertellen waarom de Beneluxtrein op ns.nl 3 minuten eerder in Brussel Zuid is dan op nshispeed.nl?
http://www.brabantsdagbla(...)-over-HSL-blijft.ecequote:Ruzie met Belgen over HSL blijft
BRUSSEL - Nederland en Belgie blijven doorruziën over de HSL. Dat bleek dinsdag op een persconferentie in Brussel.
Nederland wil al enige tijd dat de Belgen een extra treinstel voor het snelle spoor aanschaffen zodat de frequentie van de (shuttle)treinen tussen Breda, Antwerpen en Brussel hoger wordt. De Belgen willen daar echter nog steeds niet aan, zo bleek dinsdag
Zijn der eigenlijk wel mensen die er zin in hebbenquote:Op woensdag 9 december 2009 15:40 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
http://www.brabantsdagbla(...)-over-HSL-blijft.ece
De Belgen hebben niet zo'n zin in de V250, verbazend genoeg...
Echt een stelletje faalhazen.quote:Op woensdag 9 december 2009 15:40 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
http://www.brabantsdagbla(...)-over-HSL-blijft.ece
De Belgen hebben niet zo'n zin in de V250, verbazend genoeg...
Ik durf, maar dan met een begeleidend ontslagbrief naar het hele kabinet.quote:Op dinsdag 8 december 2009 23:57 schreef James1988 het volgende:
T.Huizinga@tweedekamer.nl
C.Eurlings@tweedekamer.nl
[..]
Wie durft?
Daar rijdt'ie tenminstequote:Op woensdag 9 december 2009 19:04 schreef James1988 het volgende:
Net even staan tellen... de Fyra van Rotterdam naar Amsterdam (V 19.00) had maarliefst 65 reizigers aan boord
Een record?quote:Op woensdag 9 december 2009 19:04 schreef James1988 het volgende:
Net even staan tellen... de Fyra van Rotterdam naar Amsterdam (V 19.00) had maarliefst 65 reizigers aan boord
Dat past nog in één rijtuig.quote:Op woensdag 9 december 2009 19:04 schreef James1988 het volgende:
Net even staan tellen... de Fyra van Rotterdam naar Amsterdam (V 19.00) had maarliefst 65 reizigers aan boord
Dan kun je de hele week gratis reizen, tenzij je een controleur met OV-chipkaartcontroleapparaat tegenkomt.quote:Op dinsdag 8 december 2009 23:32 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Oh? Handig als men in Zuid/Nederland met de bus moet, waar de komende 10 jaar nog geen OV/chipkaart gebruikt kan worden
quote:Op woensdag 9 december 2009 19:38 schreef KapiteinT het volgende:
Ze waren vandaag op Utrecht Centraal bezig om alle spoorkaarten te vervangen door nieuwe spoorkaarten. Van papier, met daarop ook de werkzaamheden aan het spoor:
[ afbeelding ]
Zag er handig uit, maar willen ze vanaf nu elke 2 weken alle spoorkaarten gaan vervangen? Lijkt mij een behoorlijk werk...
DIgitale spoorkaarten is pas een geniaal ideequote:Op woensdag 9 december 2009 19:51 schreef Ireyon het volgende:
Op Eindhoven en Tilburg hangen sinds kort digitale CTA's
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |